Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 18:53
Beste tweakers,

Mijn receiver staat klaar om aangesloten te worden, maar ik heb nog geen HDMI kabels! |:(

Receiver: de onkyo TX-SR508.

TV: samsung le32b650

HDMI 1.4 kabels zijn nog nauwelijks verkrijgbaar en redelijk prijzig. Ik heb ongeveer 5 meter per kabel nodig (receiver staat een eindje weg van de TV en xbox) en dan 2 kabels.

Maar nu vraag ik mij af, heb ik wel 2 HDMI 1.4 kabels nodig? Ik maak geen gebruik van 3d maar wel ARC (onder andere ivm met lipsync).

Kan ik niet gewoon xbox --> HDMI 1.3 - 5 meter --> receiver --> HDMI 1.4 - 5 meter --> TV ?

En weet iemand wellicht een betaalbare shop met HDMI 1.4 kabels van 5 meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:26
Ja want je Xbox is net zoals een PS3 gewoon HDMI 1.3a
Ondersteund je TV HDMI 1.4? Alleen indien ja heb je een 1.4 kabel nodig mits je de functies wilt gebruiken die het ondersteund.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Inderdaad eerst checken of alles compatible is. Mocht dit zo zijn, dan kun je hier, hier en hier voor een redelijke prijs 5 meter HDMI 1.4 kabel kopen. :)

[ Voor 37% gewijzigd door TimMer op 07-08-2010 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-09 22:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

IngamerX schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 00:15:

Receiver: de onkyo TX-SR508.

HDMI 1.4 kabels zijn nog nauwelijks verkrijgbaar en redelijk prijzig. Ik heb ongeveer 5 meter per kabel nodig (receiver staat een eindje weg van de TV en xbox) en dan 2 kabels.

Maar nu vraag ik mij af, heb ik wel 2 HDMI 1.4 kabels nodig? Ik maak geen gebruik van 3d maar wel ARC (onder andere ivm met lipsync).

Kan ik niet gewoon xbox --> HDMI 1.3 - 5 meter --> receiver --> HDMI 1.4 - 5 meter --> TV ?

En weet iemand wellicht een betaalbare shop met HDMI 1.4 kabels van 5 meter?
Ten eerste: in het panasonic plasma topic staat een mooie link (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=78&page=9) naar een artikel waarin wordt uitgelegd dat je niet meer naar hdmi versies moet kijken,maar naar de labels. Je hebt:
- hdmi standard
- hdmi standard (with ethernet)
- hdmi highspeed
- hdmi highspeed (with ehernet)

Lees pagina's 9 t/m 11 even door.
De 3d en ARC ondersteuning zit dus in de highspeed kabels. Ook uitgelegd hier:
http://www.hdmi.org/manuf.../finding_right_cable.aspx
Let dus goed op de logo's of dat de kabel HIGH SPEED is.

Zowel je receiver als de TV moet ARC ondersteunen. Ik weet bijvoorbeeld dat de Panasonic 42G20 de ARC ondersteuning heeft op HDMI #2, zoals je hier kunt zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvtest.co.uk/image/hdtv/Panasonic-TXP42G20/rear-connections.jpg
De Onkyo SR508 heeft sowieso hdmi1.4 ondersteuning (dus met ARC). Dus je zou de HDMI out van de versterker dan op de HDMI #2 ingang van de TV moeten steken. Maar dit moet je even uitzoeken voor je samsung, want ik kan het niet vinden, ook niet op de samsung website.

ARC is niks anders dan het digitale geluid van je TV doorzetten naar je speakers (via de receiver) om zo geluid van de TV over je speakers te krijgen. Dus je hoeft maar 1 zo'n "hdmi 1.4"-kabel te hebben.
Je xbox en andere mediabronnen kun je gewoon met een "hdmi 1.3"-kabel op je receiver koppelen. ARC is alleen voor het TV geluid terug te kunnen koppelen aan een receiver.

Maar nogmaals, zorg gewoon dat je highspeed hdmi kabels koopt, dan zit je altijd goed.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
kijk eens eventjes wat een feedback, echt top jongens! _/-\o_

ga mij eens eventjes in jullie info verdiepen

Oh en btw: hoe kan een HDMI 1.4 5 meter platte kabel nou duurder zijn dan een gewone? Plat = slechter?

Tegenvaller kan in de gebruiksaanwijzing alleen lezen dat apparaten met het HDMI type lager dan 1.3 geluid over een aparte kabel moet. Mijn TV heeft blijkbaar geen HDMI 1.4 en dus geen ARC.

Dat is balen...

[ Voor 68% gewijzigd door IngamerX op 07-08-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:02
IngamerX schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 16:34:
Oh en btw: hoe kan een HDMI 1.4 5 meter platte kabel nou duurder zijn dan een gewone? Plat = slechter?
Waarom is plat slechter?
Als jij de 19 (?) aders van een HDMI kabel naast elkaar legt en een platte kabel maakt of je maakt er een gewone ronde kabel van maakt dat niets uit voor het signaal of de kwaliteit.

Platte kabels zijn alleen wellicht makkelijker weg te werken en je ziet ze minder dan rond. Vandaar dat de prijs hoger is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

is het niet zo dat door de cylindervorm van de kabel bij een ronde kabel de stevigheid toeneemt en de individuele draadjes minder snel kapot kunnen gaan dan bij een platte?

@IngamerX, dat is balen ja. Dan kom je dus een aparte coaxiale of optische kabel te leggen van je TV naar de receiver.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Gewoon een optische kabel van je TV naar de versterker lijkt mij niet echt een probleem. Gewoon een stel kleine zwarte ty-wraps er omheen en je ziet het bijna niet meer. (of en gootje ;) )
TV geluid is in Nederland nou niet echt HD waardig. En ethernet over de kabel.. tja 100 MBit is ook niet snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
@fear: haha sorry, ik bedoelder goedkoper: waarom is een platte goedkoper dan een ronde? Mijn fout, excuus.

@death en klaas: tja, moet dan maar. Alleen moet ik nu met lipsync in de weer waarbij de Onkyo maar tot 100 ms vertraging gaat. Ik ben bang dat het niet genoeg is, heb namelijk 100 hertz technologie.

Bovendien heb ik een mediaplayer in mij tv, en ik hoopte eigenlijk dat ik dan met ARC 5.1 geluid via mijn tv naar de receiver kon laten lopen. Nu moet ik voor een 5.1 ervaring een losse MP kopen.

Had ik toch beter de HK receiver bij EP mee kunnen nemen. Deze had geen ARC, maar was een lust voor het oog :/

Tja achteraf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Wat dacht je wat HDMI 1.3a kan.... juist lipsync. Daar hoef je dus geen zorgen om te maken.
Zo'n ruim 1.5 bijna 2 jaar geledenmisschien nog wel langer geleden juist een draadje gestart vanwege het ondersteunen van lipsync in een receiver. Daarvoor was HDMI 1.3a nodig wat toen nog niet gebruikelijk was ;)

Maar dat is voor beeld vanuit receiver naar TV toe, andersom zou juist de TV pas moeten uitsturen op moment dat beeld render klaar is.

[ Voor 17% gewijzigd door The-Source op 08-08-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IngamerX schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 00:15:
TV: samsung le32b650, HDMI 1.4 kabels zijn nog nauwelijks verkrijgbaar en redelijk prijzig.
samsung le32b650: 4 x HDMI 1.3 CEC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Wel goed om te lezen dat lipsync met 1.3 geen probleem is. Jammer blijft dat de onkyo maar 100 ms vertraging heeft. Ik zal zien of het genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
klaasbram schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 00:22:
Ja want je Xbox is net zoals een PS3 gewoon HDMI 1.3a
De Xbox heeft geen HDMI uitgang. Sommige Xbox 360 hebben wel een HDMI uitgang, maar die is versie 1.2 en ondersteunt dus geen lip-sync.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Joh, ik heb een elite van 6 maanden oud, en die ondersteund geen hdmi 1.3a? Het moet toch niet gekker worden.

Oké dan, begin nu een beetje geïrriteerd te raken over het feit hoeveel dingen ik over het hoofd heb gezien.

Nou dan moet er ook maar een Mediaplayer of 360 slim komen die wel lipsync ondersteund.

Hier kan een mens toch moe van worden.

en thanx ari3 is dat ook nog eventjes duidelijk voor ik m'n xbox uit het raam gooi, omdat het weer eens niet lukt :+

[ Voor 15% gewijzigd door IngamerX op 11-08-2010 13:41 ]

Pagina: 1