Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:25
Even een vraagje:

Is de onkyo 608 een meerpijs van € 175 ten opzicht van de 508 waard?

- Meer vermogen
- THX certified
- ARC
- 1080p Upscaling
- 2 extra HDMI poorten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:17
IngamerX schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 17:03:
Even een vraagje:

- Meer vermogen
- THX certified
- ARC
- 1080p Upscaling
- 2 extra HDMI poorten
Je geeft zelf al aan wat de verschillen zijn.. Dan rest alleen de vraag, heb je de extra's die de 608 biedt over de 508 echt nodig, en is het je die 175 euro extra waard? Die vraag kan alleen jijzelf beantwoorden..

Ik zat zelf met dezelfde vraag, en heb uiteindelijk voor de 508 gekozen.. De extra's zoals upscaling had ik niet echt nodig, dus vond ik het onzin om zoveel meer geld aan een 608 uit te geven.. De 508 ondersteunt trouwens ook ARC (audio return channel), dus die extra feature vervalt sowieso.. Blijft alleen THX, de upscaling, het iets hogere vermogen, PC-aansluiting, en de 2 extra HDMI poorten over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:10
Even een vraagje:

- Meer vermogen
- THX certified
- ARC
- 1080p Upscaling
- 2 extra HDMI poorten
"Meer vermogen" en "THX Certified" zeggen in het geval van Onkyo en in dit segment helemaal niets. Enige is dat het THX-logo leuk staat op de receiver. Van het vermogen merk je toch niets aangezien het aangegeven vermogen is gemeten bij één kanaal aangedreven en bij 6 Ohm, bij normaal gebruik ik een meerkanaals opstelling is het vele malen minder. Zowel bij de TX-SR508 als de 608.

1080P upscaling door de receiver is verder overrated aangezien er in negen van de tien bronnen al een scaler zit. En in elke HD (ready) tv zit al een scaler om het beeldvullend te maken. Dus als je een receiver hebt die kan scalen naar 1080p heb je er alleen nog een apparaat bij om er 1080p van te maken.

De twee extra HDMI poorten zijn in veel gevallen wel handig, maar dat is persoonlijk en gebonden aan hoe veel apparaten je in huis hebt of nog in huis wilt halen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:36
Even een vraagje:

- Meer vermogen
- THX certified
- ARC
- 1080p Upscaling
- 2 extra HDMI poorten
Over vermogen gesproken....
Ik keek even naar de spec's van de SR-508 en 608.
De 608 zou inderdaad wat meer vermogen kunnen leveren maar in de handleiding van de SR508 staat dat deze 130W per kanaal kan leveren. (160W voor de SR608).
De vraag is echter of deze waardes wel juist zijn.
Ik weet dat het vermogen af hangt van de impedantie van de aangesloten luidsprekers, stel dat dit 8 ohm is in het ongunstigste geval.
Dan zou er per kanaal 100W ter beschikking zijn, en dat maal 7, de subwoofer telt niet mee.
Dan kom je uit op een totaal vermogen van 700W (7x100), dat is nogal wat.
Het opgenomen vermogen is volgens de handleiding, echter 450W. Ik neem aan dat dit de maximale waarde is die Onkyo opgeeft.

Aangezien je nooit meer energie kunt leveren dan erin gaat klopt er iets niet.
Daarbij heb je ook nog te maken met rendement, een rendement van 100% bestaat niet er is altijd warmteverlies. Laten we zeggen dat een rendement van 80% mogelijk is, 80% van 450 = 360W, dat delen door 7, kom je uit op iets van 51W per kanaal.

Ik weet dat je je volume nooit op voluit zet en ook niet alle kanalen hetzelfde uitgestuurd zullen worden, maar of hier sprake is van reële waardes vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Sterker nog: die 51 Watt ga je al niet halen. Uit tests is gebleken dat modellen uit deze serie ongeveer op 30-35 Watt per kanaal zitten bij vijf speakers aangesloten, bij 8 Ohm en over een groter bereik dan slechts bij 1000 Hz gemeten. Dus zeg maar normaal gebruik :)

Dan is die 35 Watt nog steeds meer dan genoeg om de buren lastig te vallen, zeker als je speakers hebt die makkelijk aan te sturen zijn (dus hoge gevoeligheid). Maar de waarde van 35 Watt is inderdaad heel wat anders dan de 130 of meer Watt die op de stickers op deze apparaten staan. Het opgegeven vermogen wordt bij Onkyo (en ook bij Pioneer en Sony) weergegeven als gemeten bij belasting op één kanaal, bij 6 Ohm en bij 1000 Hz. Iets wat je in het echte leven nooit zal doen, want een 1.0 set-up en dan slechts één toon afspelen is ook zo saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

FeaR: zegt THX dan wel iets bij de hogere segmenten? :+

Overigens kan ik bevestigen dat de buren al langsgekomen zijn en je al een piep in je oor hebt voordat je aan het maximumvermogen zit, iig met de Jamo S608 (wel in 5.1-opstelling, fronts bi-wired wat een krachtiger/helderder geluidsbeeld oplevert bij deze Jamo's; daardoor is 7.1 niet meer mogelijk).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Ik ben wel bekend met het feit dat de waarden per channel geen realistisch beeld geven. De 608 is THX certified wat betekend dat deze receiver wel aan bepaalde randvoorwaarden moet voldoen. Dus de 608 moet wel meer vermogen per kanaal leveren om het THX certificaat te kunnen dragen.

Dat de 508 ARC heeft is voor overigens net dat extraatje wat voor mij dan reden genoeg is om niet voor de 608 te gaan.

De 508 staat nu boven aan mijn lijstje, zit alleen nog te twijfelen over de Denon 1610. Deze is een paar tientjes duurder, heeft veel minder opties als de Onkyo, maar levert denk ik een veel beter kwaliteit geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:18
Ja hoor, echt balen. Kheb vanmiddag die update laten doen op m'n 308, omdat bij gamen de achterkanalen inderdaad omgedraaid waren...

Nu heb ik hem weer aangesloten, maar krijg ik 2 zwarte balken door 'n beeld als ik het volume harder of zachter zet. Ook zie ik geen taal, maar vage tekens als ik het setupmenu oproep via OSD...

Iemand enig idee hoe je dat kan veranderen? Of moet ik weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
FeaR1986 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 18:16:
Sterker nog: die 51 Watt ga je al niet halen. Uit tests is gebleken dat modellen uit deze serie ongeveer op 30-35 Watt per kanaal zitten bij vijf speakers aangesloten, bij 8 Ohm en over een groter bereik dan slechts bij 1000 Hz gemeten. Dus zeg maar normaal gebruik :)

Dan is die 35 Watt nog steeds meer dan genoeg om de buren lastig te vallen, zeker als je speakers hebt die makkelijk aan te sturen zijn (dus hoge gevoeligheid). Maar de waarde van 35 Watt is inderdaad heel wat anders dan de 130 of meer Watt die op de stickers op deze apparaten staan. Het opgegeven vermogen wordt bij Onkyo (en ook bij Pioneer en Sony) weergegeven als gemeten bij belasting op één kanaal, bij 6 Ohm en bij 1000 Hz. Iets wat je in het echte leven nooit zal doen, want een 1.0 set-up en dan slechts één toon afspelen is ook zo saai.
Precies wat je zegt. Die 51W was nog optimistisch ingeschat.
Kortom, de spec's die Onkyo opgeeft (en andere fabrikanten wellicht ook) zijn marketing gezwam.
Als je denkt 130W per kanaal te krijgen is dat dus niet zo.
Dat wil inderdaad niet zeggen dat het volume onvoldoende zou zijn, ik geloof best wel dat de buren niet blij zullen zijn als je de knop opendraait want 5 (of 7) maal 30W komt toch lekker hard over.

Maar goed, je kunt je verder dus afvragen wat de zin (of onzin) is als een model hoger op de ladder 160W levert ipv 130. In werkelijk is dat stapje dus veel kleiner en draagt het weinig bij. De toegevoegde waarde is dus gering.

Ik heb nog even teruggezocht wat de spec's van mijn receiver zijn die ik nog steeds heb .
Daar staat in de spec's voor stereo: 100W per channel minimum RMS, both channels driven at 8 ohm from 20hz to 20.000 Hz with no more than 0.06% total harmonic distortions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
HoppyF schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 20:34:
[...]
Ik heb nog even teruggezocht wat de spec's van mijn receiver zijn die ik nog steeds heb .
Daar staat in de spec's voor stereo: 100W per channel minimum RMS, both channels driven at 8 ohm from 20hz to 20.000 Hz with no more than 0.06% total harmonic distortions.
Dat is het vermogen gemeten onder 2.0 stereo. Kans bestaat best dat deze receiver ook maar 30 Watt haalt bij een meerkanaals set-up. Er is namelijk geen vaste berekening of formule waaruit je het vermogen kan berekenen bij meerkanaals gebruik vanaf stereo. Maar er zijn maar zeer weinig receivers die het opgegeven vermogen halen. Mijn Denon (paar klassen hoger dan de Onkyo TX-SR608) heeft opgegeven vermogen van 115 Watt per kanaal bij 8 Ohm, meerkanaals set-up en over het bereik van 20 Hz - 20 Khz. In het echt is het "maar" 94 Watt. Ook minder dan het opgegeven, maar wel een stuk minder verlies dan als bij Onkyo. Merken als Denon en Marantz is het ongeveer 75% van het opgegeven vermogen wat ze leveren. Let wel dat ook Denon het vermogen soms gemeten bij 6 Ohm weergeeft. Iets wat je helaas toch minder en minder ziet. Er zijn natuurlijk merken die het vermogen ook echt leveren wat ze beloven alleen haal je het dan veelal niet met deze bedragen als hier besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
FeaR1986 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 17:39:
1080P upscaling door de receiver is verder overrated aangezien er in negen van de tien bronnen al een scaler zit. En in elke HD (ready) tv zit al een scaler om het beeldvullend te maken. Dus als je een receiver hebt die kan scalen naar 1080p heb je er alleen nog een apparaat bij om er 1080p van te maken.
Hoho, d'r is nog een situatie waar dat handig voor is: Als jij een niet-hdmi bron hebt (component, composiet, ed) en je hebt tussen je tv en je receiver alleen een hdmi kabel lopen, dan krijg je met een 508 geen beeld en met een 608 wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Raymond schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 23:06:
[...]Hoho, d'r is nog een situatie waar dat handig voor is: Als jij een niet-hdmi bron hebt (component, composiet, ed) en je hebt tussen je tv en je receiver alleen een hdmi kabel lopen, dan krijg je met een 508 geen beeld en met een 608 wel :)
Jij hebt het hier nu over conversie van analoog naar digitaal. Upscaling is wat anders, dat is meer het invoeren van bron op bijvoorbeeld 480P en dan uitspugen op 1080p. Dat het veelal samen gaat is wat anders, maar upscaling en conversion zijn wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

FeaR1986 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 23:24:
[...]

Jij hebt het hier nu over conversie van analoog naar digitaal. Upscaling is wat anders, dat is meer het invoeren van bron op bijvoorbeeld 480P en dan uitspugen op 1080p. Dat het veelal samen gaat is wat anders, maar upscaling en conversion zijn wat anders.
Volgens mij gaat het in dit geval dus wel samen ja. Dus wel een argument om de een te kopen als je nog component-meuk hebt (je kunt evt. ook gewoon een hdmi-kabel bijbestellen als dat apparaat ook hdmi aankan ;))

Trouwens, die hele Watt-discussie gaat er nu alwéér voorbij dat het geleverde vermogen gewoon genoeg is, tenzij je een gigantische ruimte van 7.2 wilt gaan voorzien ofzo, of enorm moeilijke speakers hebt. Ik denk dat de meeste Onkyo's gewoon genoeg bieden voor mensen die op normale volumes luisteren. Luister je vaak op erg(!) hoog volume en/of gebruik je de apparatuur voor professionele of erg afwijkende opstellingen in bijv. grote ruimtes (75+ m2+ zeker) dan zou je eens goed moeten rondkijken misschien... maar anders zijn deze apparaten prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
FeaR1986 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 23:24:
[...]

Dat klopt, maar voor zover ik weet kan de 508 digitale bronnen ook wel upscalen naar 1080p. Wanneer ik lees dat de 608 t.o.v. van de 508 als voordeel heeft dat'ie 1080p upscaling kan doen, dan gaat dat voor mij automatisch over een analoge bron, die dan ook nog eens via hdmi uitgespuugd kan worden (iets wat de 508 niet kan, de 608 wel).
Vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
1x PS 3
1x TV
1x digitaal tv decorder
1x HTPC
1x toekomstig Nintendo Wii 2

kom net ene HDMI poort te kort :( bij TX SR578
maar als ik één van deze apparaat met SPDF aansluit maakt het toch niet uit ??

[ Voor 3% gewijzigd door superchanbe op 26-06-2010 04:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
superchanbe schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 04:24:
1x PS 3
1x TV
1x digitaal tv decorder
1x HTPC

kom net ene HDMI poort te kort :( bij TX SR578
maar als ik één van deze apparaat met SPDF aansluit maakt het toch niet uit ??
Als je alleen aan audio genoeg hebt maakt het niet uit ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:37
je kunt natuurlijk een van je apparaten rechtstreeks op een andere Hdmi poort van je tv aansluiten en het geluid via spdif laten lopen. Je hebt dan dus wel een extra kabel naar je tv lopen en je video gaat niet via de reciever. Kies er dan wel eentje die geen DTS MA/ Dolby true HD uitstuurt (waarmee je geen bluray materiaal afspeelt) want die audiostromen gaaet alleen via Hdmi ;)

[ Voor 9% gewijzigd door accountabc op 26-06-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook aan te denken om de Onkyo TX-SR608 aan te schaffen. Ik heb een Panasonic VT20 3D TV aangeschaft vorige week en ik zoek daar nog een mooie surroundset bij, te beginnen bij een surroundversterker + aansluitingen.

Maar ik loop tegen een aantal problemen op. Ik heb nog een heel goede Technics A1000M2 + C1000M2 voor/eindversterker. Was 10 jaar geleden best goed. Bestaat er een mogelijkheid om deze te houden en alleen een kastje te kopen met de 608 functionaliteiten? Of zou mijn versterker niet aangesloten kunnen worden voor surround omdat hij daar niet voor gebouwd is? De planning is om een 7.2 systeem aan te gaan leggen. Ik heb al 2x JK Optima II speakers + subwoofer die nou op de Technics versterker aangesloten zitten.

Mijn idee is om de Technics met de JK speakers zo te laten, omdat ik ook graag muziek luister via deze set. Ik heb dan al 2 sub woofers en 2 front luidsprekers. Dan nog 1 center speaker en 4 surround luidsprekers voor de complete 7.2 set. Ik ga nog naar de winkel om verschillende luidsprekers te beluisteren. De Onkyo 608 heeft dan meer vermogen voor de overige 5 luidsprekers. Of werkt dat niet zo? Ik las namelijk dat de 608 voor elke speaker een eigen versterker heeft? Ik las ook dat de 608 geen preouts heeft. Is dat bij mij van toepassing?

Maar.. Ik moet ook op de ruimte letten. Een extra versterker is weer extra ruimte. Is er een Onkyo met deze mogelijkheden, maar een betere versterking? Omdat de luidsprekers behoorlijk duur zijn mag daar wel een kwalitatief hoogwaardige versterker achter komen te hangen. De 608 heeft veel uitgebreide en nieuwe mogelijkheden waar ik graag gebruik van wil maken. Ik zie ook dat er een NR808 aan zit te komen, zal deze een betere verterker hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Niemand??
Rogar schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 19:32:
Ja hoor, echt balen. Kheb vanmiddag die update laten doen op m'n 308, omdat bij gamen de achterkanalen inderdaad omgedraaid waren...

Nu heb ik hem weer aangesloten, maar krijg ik 2 zwarte balken door 'n beeld als ik het volume harder of zachter zet. Ook zie ik geen taal, maar vage tekens als ik het setupmenu oproep via OSD...

Iemand enig idee hoe je dat kan veranderen? Of moet ik weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
accountabc schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 10:43:
je kunt natuurlijk een van je apparaten rechtstreeks op een andere Hdmi poort van je tv aansluiten en het geluid via spdif laten lopen. Je hebt dan dus wel een extra kabel naar je tv lopen en je video gaat niet via de reciever. Kies er dan wel eentje die geen DTS MA/ Dolby true HD uitstuurt (waarmee je geen bluray materiaal afspeelt) want die audiostromen gaaet alleen via Hdmi ;)
Geluid via de S/PDIF Out van de TV laten lopen is veelal ook geen goede optie. Er zijn maar zeer weinig tv's die inkomend meerkanaals geluid doorgeven naar in dit geval de receiver. Veel tv's maken er eerst 2.0 stereo van. Op die manier verlies je dus heel wat als je wel vanaf bijvoorbeeld de PS3 Dolby 5.1 uit stuurt. Dus mocht je voor deze manier gaan check dan eerst of de tv in kwestie wel meerkanaals geluid ondersteunt over de audio out. En mocht de tv dan wel Dolby Digital 5.1 doorsturen dan is het nog niet zeker of het ook lukt met DTS. Al met al niet altijd de beste oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:19:
[...]

Geluid via de S/PDIF Out van de TV laten lopen is veelal ook geen goede optie. Er zijn maar zeer weinig tv's die inkomend meerkanaals geluid doorgeven naar in dit geval de receiver. Veel tv's maken er eerst 2.0 stereo van. Op die manier verlies je dus heel wat als je wel vanaf bijvoorbeeld de PS3 Dolby 5.1 uit stuurt. Dus mocht je voor deze manier gaan check dan eerst of de tv in kwestie wel meerkanaals geluid ondersteunt over de audio out. En mocht de tv dan wel Dolby Digital 5.1 doorsturen dan is het nog niet zeker of het ook lukt met DTS. Al met al niet altijd de beste oplossing...
Ik heb het vermoeden dat accountabc 1 van de apparaten via HDMI op de TV wil aansluiten. In plaats van S/PDIF van TV naar receiver, doelt hij op S/PDIF van apparaat naar receiver. Op die manier wordt 5.1 tenminste niet omgezet naar 2.0 door de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vcrrr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-12-2024
De TS-SR608 schijnt problemen te hebben op het gebied van HDMI (en/of het afspelen van BluRay), zie het volgende bericht:

"I must caution users that the Onkyo TX-SR608’s value is marred by what appears to be a bug with its ability to pass through HDMI video signals unmolested, even in “Through” mode. This bug manifests itself in two ways:

1.) 24-bit sources (like cable HDTV) are upconverted to 30-bit when output on a display;

2.) for some inexplicable reason, 1080p 24 FPS sources stutter intermittently as if a frame is dropped."

Bron: winstonsreviews.com

Zijn er eigenaren van de 608 die dit kunnen bevestigen? :?

Even over de 'Watt' discussie. De 608 heeft een kick-ass voeding aan boord van 620 W. Dat is een behoorlijk zwaardere voeding (zowel qua power als gewicht) dan bijvoorbeeld de voeding van de Pioneer VSX-920-K. Zou al dit stroomgeweld niet het vermogen van de 608 ten goede komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
vcrrr schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:21:
Even over de 'Watt' discussie. De 608 heeft een kick-ass voeding aan boord van 650 W. Dat is een behoorlijk zwaardere voeding (zowel qua power als gewicht) dan bijvoorbeeld de voeding van de Pioneer VSX-920-K. Zou al dit stroomgeweld niet het vermogen van de 608 ten goede komen?
Helaas zegt een voeding op zich lang niet alles. Er zijn ook receivers die "maar" een 500 Watt voeding hebben en die wél bijna 100 Watt per kanaal halen bij meerkanaals gebruik bij 8 Ohm en over een groter bereik. Van Onkyo is het gemeten dat deze modellen gewoon inkakken tot een waarde of 25-35 Watt (afhankelijk van het model). Dus een grote voeding zegt lang niet altijd dat het opgegeven vermogen dan ook zeker gehaald gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vcrrr
FeaR1986 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:24:
[...]

...Van Onkyo is het gemeten dat deze modellen gewoon inkakken tot een waarde of 25-35 Watt (afhankelijk van het model)...
Heb je een bron die deze bewering ondersteund?

En, ik blijf vooral benieuwd naar de mogelijke bug bij het afspelen van 1024P 24FPS content!
Wordt dit op de 608 wél of niet correct weergegeven en, is het scherm beeldvullend, of zijn er balken zichtbaar links en rechts (een probleem welke ik op een andere site tegenkwam).

[ Voor 19% gewijzigd door vcrrr op 29-06-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:19

JB

Cédric roelt!

Hoe zit het met warmte genereren van de Onkyo 608, deze zit bij mij nog in de doos tot we de sleutel van het nieuwe huis krijgen maar ik wil deze graag in het bestelde tv meubel zetten. Wordt dat ding erg warm of is dat goed te doen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vcrrr
Ik bezit de 608 niet, maar ik lees uit alle reviews en reacties van gebruikers dat deze totaal niet warm wordt (wellicht mede door de ingebouwde ventilator). Onkyo heeft dus afgedaan met het probleem uit het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
606 is een ander verhaal ja. :P Kan me hand nauwelijks erop laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

vcrrr schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:31:
[...]

Heb je een bron die deze bewering ondersteund?

En, ik blijf vooral benieuwd naar de mogelijke bug bij het afspelen van 1024P 24FPS content!
Wordt dit op de 608 wél of niet correct weergegeven en, is het scherm beeldvullend, of zijn er balken zichtbaar links en rechts (een probleem welke ik op een andere site tegenkwam).
Bron voor de 608 lijkt me stug, aangezien er nog bijna niet eens volledige reviews van het apparaat te vinden zijn. En net zoals FeaR al 10.000x heeft gezegd dat ze minder vermogen uitsturen dan beloofd, zeg ik er nog een keer bij dat het vermogen dat geleverd wordt voor een middelgrote huiskamer in ieder geval meer dan genoeg is in 5.1-modus, en waarschijnlijk ook in 7.1-modus aangezien het ding echt totaal niet warm wordt. En nog iets met een opmerking dat je al doof bent voordat je aan het maximumvolume zit.

Verder kan ik die 24p-bug niet uittesten omdat ik geen tv heb die het ondersteunt. Maar ik neem aan dat zo'n knettergrote overduidelijk zichtbare bug er toch niet in zal zitten? Ook op cnet zie ik er niks over. Denk eerder dat dit een user is die een 25fps-bluray via 1080p24 wil afspelen of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vcrrr
@sorcerer

Er wordt op meerdere fora over gesproken door verschillende users.
Zoek maar eens op AVforums of kijk eens hier of hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Onkyo stuurt een nieuwe IC op en als die vervangen is moet ie weer normaal werken. Goede service daar, ze hebben zelfs CE Repair erover gebeld en uit zichzelf het onderdeel opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
Bij het luisteren naar een stereo muziek input komt er erg veel bass uit de surroundspeakers. Maar buiten het globaal bass regelen (nog steeds teveel bass) kan ik weinig aanpassen omdat het geen 5.1 input is. De subwoofer staat ondertussen te niksen.

In het manual lees ik vanalles over frequenties aanpassen, maar ik kan deze niet selecteren. Weet iemand de oplossing om de bassen te verminderen bij een Onkyo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Een nieuwe IC? Hmm... Handig als je bij een webshop hebt besteld :+ Hoe moet je dat regelen dan?

Alle processing uitzetten in de onkyo kan dus ook, door hem op pure te zetten gok ik dan zodat hij wel de audio oppikt maar verder de video ongewijzigd doorstuurt. Wel ook vervelend als je graag op een speciale modus luistert, bijv. ipv pure de standaard setting voor audyssey (dus bijv. "DTS" ipv "DTS Direct").

Wel een beetje een blunder :X

vcrr: intussen al opgelost door de truc? (op de receiver zelf (niet op de remote) VCR + Return ingedrukt houden en terwijl je dat doet pijltje omhoog/omlaag op het navigatie-pad; zo kun je het ook weer heractiveren)

[ Voor 19% gewijzigd door Sorcerer8472 op 02-07-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat de 608 HDMI 1.4 heeft, zodat het ook 3D kan aansturen. Maar als je een Bluray 3D speler hebt, dan kun je die toch rechtstreeks op je TV aansluiten? Wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
FeaR1986 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:19:
[...]

Daar heb je gelijk in; als je het geluid via de tv zou laten lopen raak je inderdaad je 5.1 geluid kwijt. Ik ging er van uit dat van de apparaten die superchambe heeft staan er toch minstens 1 bij zit die spdif out heeft. Die kun je dan rechtstreeks op de receiver aansluiten, en dan heb je wel gewoon Dolby Digital 5.1 en DTS volgens mij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
accountabc schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 19:31:
[...]Daar heb je gelijk in; als je het geluid via de tv zou laten lopen raak je inderdaad je 5.1 geluid kwijt. Ik ging er van uit dat van de apparaten die superchambe heeft staan er toch minstens 1 bij zit die spdif out heeft. Die kun je dan rechtstreeks op de receiver aansluiten, en dan heb je wel gewoon Dolby Digital 5.1 en DTS volgens mij :).
Eigenlijk ronduit jammer dat het op die manier niet werkt. Grote kans dat je dan een losse Digitale Decoder moet nemen en die via HDMI op de receiver aansluiten om meerkanaals geluid te hebben. Met een interne CI-module heb je dan eigenlijk alleen maar 2.0 stereo. Gelukkig heb ik één van de weinige tv's die wel Dolby Digital 5.1 door kan geven, en naar het schijnt ook DTS. Alleen nu nog kijken welke digitale tuner er in de tv zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 18:25:
Ik lees dat de 608 HDMI 1.4 heeft, zodat het ook 3D kan aansturen. Maar als je een Bluray 3D speler hebt, dan kun je die toch rechtstreeks op je TV aansluiten? Wat is het verschil?
Bepaalde geluidsformaten gaan alleen over HDMI, je Blu-ray speler heeft niet 2 HDMI uitgangen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 04:03
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 18:25:
Ja dat kan ook, maar als je via een AV receiver als de Onkyo 608 aansluit, dan kan de receiver het geluid afhandelen zonder dat je een extra kabel nodig hebt. Als je de blu-ray speler op je tv aansluit dan heb je nog een extra kabel voor geluid naar je receiver nodig (je kijkt toch geen blu-ray film op tv-speakers?). Bovendien mis je dan HD audio, want dat gaat niet over optical of digitaal coax, maar alleen over HDMI.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

FeaR1986: alle redelijk recente Samsungs sturen ook gewoon de directe stream door vanuit hun eigen CI (optisch; HD-audio wordt toch nooit uitgezonden via digitale tv).

HD-soundtracks zijn trouwens wel overrated vind ik. De kwaliteit van een DTS-stream op zich is al zo ontzettend goed dat het eigenlijk gewoon niet meer beter kan. Enige reden om het dan wel te nemen is dat er blurays zijn waar je alleen maar kunt kiezen tussen bijv. DTS-HD 5.1 en DD 2.0... (m.a.w. geen niet-HD 5.1-stream op het schijfje). Tja...

Offtopic: Gisteren eens de bluray van Star Trek (de JJ Abrams-versie) gekeken. Dat is echt een ontzettend mooie showcase voor surround-audio. Niet over the top maar wel heel functioneel gebruikt op een manier die de ruimtelijkheid van de film heel effectief vergroot. Ook het moment waarop de schepen in warp gaan... wat een mooi strakke bas! :o De mix van de soundtrack (de muziek dus) is ook ontzettend goed. De blazers klinken met name heel natuurlijk en vol (full spectrum); precies dat wat je wel eens mist bij veel klassieke opnamen vind je hier wel. Jammergenoeg is de soundtrack wel wat eentonig, maargoed. Door de aard van de film komt het surroundgeluid hier beter tot z'n recht dan bij bijvoorbeeld Avatar; daar ondersteunt het het beeld minder naar mijn gevoel... vooral veel junglegeluiden de hele tijd, maar niet "inhoudelijk" gebruikt. Een tip voor iedereen die z'n systeem wil uitproberen of wil showen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
@sorcerer

Hoe sluit je dat aan dan? Ik heb zelf de Samsung LE32B650. Nog altijd geen receiver ( zou vdaag naar BCC, maar kon ze nie bellen vanwege het weeknd, dus dat wordt maandag), maar nu er toch over wordt gesproken.

Gewoon van Audio out naar receiver? Dan hoort zo'n Samsung DTS door te geven?

Er staat op mijn tv overigens: Dolby digital plus. Maar voor zover ik uit het boekje begreep heeft dat meer met de sync tussen beeld en dts geluid te maken. Heb ik dit verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Bij m'n schoonouders is het via toslink aangesloten, en dan stuurt de tv gewoon 5.1-geluid door (was bij Film1 HD, die overigens 50% ook gewoon 2.0 DD uitzendt).

Ik verwacht niet dat DTS wordt uitgezonden door de kabelaars vanwege de hogere bandbreedte, en andere apparatuur zou ik toch echt aansluiten via hdmi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
FeaR1986 schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 20:18:
[...]
Eigenlijk ronduit jammer dat het op die manier niet werkt. Grote kans dat je dan een losse Digitale Decoder moet nemen en die via HDMI op de receiver aansluiten om meerkanaals geluid te hebben. Met een interne CI-module heb je dan eigenlijk alleen maar 2.0 stereo. Gelukkig heb ik één van de weinige tv's die wel Dolby Digital 5.1 door kan geven, en naar het schijnt ook DTS. Alleen nu nog kijken welke digitale tuner er in de tv zit :P
Daar heb je dan inderdaad geluk mee :P. Als je een interne CI module gaat gebruiken dan zou je inderdaad wel een probleem kunnen krijgen met 5.1 geluid ja. Maar superchanbe (waar ik in de eerste instantie op reageerde) heeft wel een externe digitale tv decoder, en dan kun je wel weer gewoon met 5.1 geluid via S/PDIF krijgen :). 5.1 geluid vanaf de tuner in de tv gaat hoogstwaarschijnlijk niet lukken inderdaad ;).
superchanbe schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 04:24:
1x PS 3
1x TV
1x digitaal tv decorder
1x HTPC
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Sorcerer8472 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 02:04:
HD-soundtracks zijn trouwens wel overrated vind ik. De kwaliteit van een DTS-stream op zich is al zo ontzettend goed dat het eigenlijk gewoon niet meer beter kan. Enige reden om het dan wel te nemen is dat er blurays zijn waar je alleen maar kunt kiezen tussen bijv. DTS-HD 5.1 en DD 2.0... (m.a.w. geen niet-HD 5.1-stream op het schijfje). Tja...
Ik hoor toch wel degelijk verschil tussen de HD en de "normale" DTS en DD formaten. Het geluid is gewoon veel ruimtelijker en strakker met HD geluid, is ook wel logisch met een tot 4 keer zo hoge bitrate.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Sorcerer8472 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 02:04:
FeaR1986: alle redelijk recente Samsungs sturen ook gewoon de directe stream door vanuit hun eigen CI (optisch; HD-audio wordt toch nooit uitgezonden via digitale tv).
De 9000-serie van Philips doet het ook al een tijdje, maar er zijn dan nog zeer veel merken en/of types/series die het niet doen en daar doelde ik op.

Maar zie wel hoe het bij mij gaat lopen. Regio waar ik woon heeft nog steeds geen digitale tv als het gaat om dingen als Ziggo. Dus kans is zeer groot dat ik maar voor een schotel ga, want dan heb je én meer zenders dan gemiddeld en qua prijs ligt het verschil niet heel hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus i.p.v. de HDMI 1.4 kabel van de bluray naar TV kan ik beter de kabel van de bluray naar de 808 doen en dan weer een andere HDMI 1.4 kabel naar de TV? Dat gaat niet ten koste van de beeldkwaliteit? Kan ik ook een 1.4 kabel van br naar tv en van tv naar 808? Wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor surround heb ik mijn oog laten vallen op de KEF 3005 i.c.m. de KEF Refenrence 203 (naast surround ook voor muziek). Is hier een 7.1 set van te maken? Of past deze combinatie niet? Als receiver zou ik dan kiezen voor de Onkyo 808.

Ik kan ook de Onkyo 5007 kopen voor een interessante prijs. Maar daar zit geen HDMI 1.4 op, mijn tv en bluyray ondersteunen dit wel. De 5007 is natuurlijk beter dan de 808. Welke zouden jullie adviseren?

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

SpongeRob schreef op zondag 04 juli 2010 @ 13:50:
[...]

Ik hoor toch wel degelijk verschil tussen de HD en de "normale" DTS en DD formaten. Het geluid is gewoon veel ruimtelijker en strakker met HD geluid, is ook wel logisch met een tot 4 keer zo hoge bitrate.
Mja, er zijn ook mensen die er belang bij hebben om te laten denken dat dat zo is, en misschien de niet-gecomprimeerde DD/DTS-stream met wat andere parameters opslaan.

Wat ik nu wel hoor toevallig op Film1 is dat de blazers minder mooi klinken in het DD 5.1-signaal dat Film1 meestuurt. Vooral de hoge component klinkt minder natuurlijk/precies ofzo. Maargoed, DD is toch ook een downgrade qua bitrate vanaf DTS, ook als je naar de niet-gecomprimeerde variant kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:29:
Dus i.p.v. de HDMI 1.4 kabel van de bluray naar TV kan ik beter de kabel van de bluray naar de 808 doen en dan weer een andere HDMI 1.4 kabel naar de TV? Dat gaat niet ten koste van de beeldkwaliteit? Kan ik ook een 1.4 kabel van br naar tv en van tv naar 808? Wat is het verschil?
Vanaf de Blu-ray speler zou je sowieso een HDMI kabel moeten leggen naar de Onkyo TX-SR808 en dan weer een HDMI kabel naar de tv. Op deze manier heb je zeker HD Audio als DTS HD en Dolby TrueHD. Iets wat je nooit zal krijgen als je het geluid via de tv laat lopen. Als je eerst beeld en geluid naar de tv stuurt en dan audio terug naar de receiver is de kans zeer groot dat je geen meerkanaals geluid meer hebt. Maar dat verschilt dus per tv en zou je uit moeten testen. Maar dan nog zou je alleen DTS en Dolby Digital hebben en als je eerst via de receiver gaat dan heb je zeker DTS HD en Dolby TrueHD.

Alleen wel even de delay van de tv checken, want kans is groot dat je een delay in moet stellen op de receiver. Doordat de tv allerlei beeldverbeteringssoftware toepast komt het beeld later op tv en loopt het geluid voor. Hoe veel de delay is hangt van de tv af. Philips en Sony tv's zijn het ergst met 200 ms.
Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:31:
Voor surround heb ik mijn oog laten vallen op de KEF 3005 i.c.m. de KEF Refenrence 203 (naast surround ook voor muziek). Is hier een 7.1 set van te maken? Of past deze combinatie niet? Als receiver zou ik dan kiezen voor de Onkyo 808.

Ik kan ook de Onkyo 5007 kopen voor een interessante prijs. Maar daar zit geen HDMI 1.4 op, mijn tv en bluyray ondersteunen dit wel. De 5007 is natuurlijk beter dan de 808. Welke zouden jullie adviseren?
Als je van plan bent HDMI 1.4 nodig te hebben, dus 3D Tv en dergelijke dan zou het zonde zijn om een TX-NR5007 te nemen. Maar vind het gat tussen een TX-NR808 en TX-NR5007 wel erg groot.

Je kan overigens van de sets die je voorstelt inderdaad gewoon een 7.1 set maken. Je schuift dan de frontspeakers van de KEF 3005 een plaats naar achteren. Dus de front left wordt dan de surround left en zo verder. Alleen kan je op die manier niet meer bi-ampen geloof ik aangezien je dan alle kanalen van de TX-NR808 gebruikt.

Voor muziek kan je dan gewoon "stereo mode" gebruiken waardoor alleen de Reference modellen worden gebruikt. Als je film gaat kijken dan moet je wel rekening houden dat de front speakers een ander bereik en klank hebben dan de rest van je set-up, daardoor kan het apart gaan klinken.

Persoonlijk zou ik geen KEF Refenrence 203 op een Onkyo 808 aansluiten. Ik zou eerder een mooie stereoversterker kopen voor die speakers. Niet dat er een vaste regel is, maar twee speakers van zo'n 2000 euro per stuk aansluiten op een receiver die heel wat goedkoper is is ook wat uit verhouding. Plus dat een stereoversterker over het algemeen een veel beter geluid geeft dan een surroundversterker van dezelfde prijs.

[ Voor 42% gewijzigd door FeaR op 04-07-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Er is ook nog een 1008 van Onkyo hè... hoewel, als je toch al zo veel geld wilt besteden aan speakers, zou je ook eens bij high-end versterkers moeten gaan kijken, wat FeaR zegt...

Eens een keer bij Stassen in Venlo (of een soortgelijke winkel) een luisterafspraak maken misschien? Want bij zulke bedragen is het wel op z'n plaats om eens goed en rustig te luisteren voordat je een beslissing neemt. Een goede versterker + speakers gaan jaren mee immers :)

Ik zou in ieder geval geen 3500 - 4000 euro aan speakers uitgeven zonder er ook maar iets van gehoord te hebben...

-edit: ik zou trouwens eerder bi-ampen dan voor 5.1 gaan ... iig ik vind het een duidelijke klankverbetering nu ik gebi-amped heb; middenhoog tot hoog klinkt veel gedetailleerder (niet harder maar echt gedetailleerder).-

[ Voor 16% gewijzigd door Sorcerer8472 op 05-07-2010 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 04:03
Sorcerer8472 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 00:25:
-edit: ik zou trouwens eerder bi-ampen dan voor 5.1 gaan ... iig ik vind het een duidelijke klankverbetering nu ik gebi-amped heb; middenhoog tot hoog klinkt veel gedetailleerder (niet harder maar echt gedetailleerder).-
Denk dat je bedoelt dat je eerder zou bi-ampen dan voor 7.1 gaan.
Zitten er eigenlijk nog nadelen aan bi-ampen? Want als je geen 7.1 setup wil kan je toch beter altijd bi-ampen? Kost maar een beetje extra speakersnoer en baat 't niet dan schaadt 't niet toch? :?

[ Voor 19% gewijzigd door Exar op 05-07-2010 09:09 ]

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Sorcerer8472 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 00:25:
Er is ook nog een 1008 van Onkyo hè... hoewel, als je toch al zo veel geld wilt besteden aan speakers, zou je ook eens bij high-end versterkers moeten gaan kijken, wat FeaR zegt...
Het is alleen de vraag of de TX-NR1008 echt een goede receiver is:
Abbadon schreef op zondag 04 juli 2010 @ 23:03:
Je kunt beter de voorganger van de Onkyo NR1008 proberen, de 1007. De 1008 heeft wel HDMI 1.4 maar is 5 kilo lichter(!) en trekt ook maximaal dik 1 kilowatt terwijl de 1007 1,4 kilowatt van het net kan trekken. Dat geeft wel aan dat er qua versterking een stap terug is gezet. Ook heeft de 1008 THX Select terwijl de 1007 THX Ultra heeft. Al met al schat ik de oudere 1007 hoger in op het gebied van geluid.

Probeer dus je speakers eens met zo'n 1007 te beluisteren :)
Over bi-ampen:
Let wel dat er veel merken zijn waar je denkt te bi-ampen, maar waar je eigenlijk gewoon bi-wired. Voor bi-ampen heb je eigenlijk losse versterkers per kanaal nodig en er zijn veel receivers die dat niet hebben. Meningen over bi-wire zijn nog steeds verdeeld, idem als bi-amp. Er zijn zelfs merken zoals JMLab die op veel series geen bi-amping/-wiring ondersteunen omdat je maar een goede receiver moet hebben en omdat het volgens hen overrated is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Sorcerer8472 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 22:23:
[...]

Mja, er zijn ook mensen die er belang bij hebben om te laten denken dat dat zo is, en misschien de niet-gecomprimeerde DD/DTS-stream met wat andere parameters opslaan.

Wat ik nu wel hoor toevallig op Film1 is dat de blazers minder mooi klinken in het DD 5.1-signaal dat Film1 meestuurt. Vooral de hoge component klinkt minder natuurlijk/precies ofzo. Maargoed, DD is toch ook een downgrade qua bitrate vanaf DTS, ook als je naar de niet-gecomprimeerde variant kijkt.
Het is wel gewoon een feit dat de bitrate van de HD geluidsformaten veel hoger is, ik heb bij sommige films al 6Mb/s gezien voor alleen de audio, dan blijft DTS gewoon ver achter met 1,5Mb/s.
Dat jíj het verschil niet hoort heeft misschien meer te maken met je gehoor of de installatie, dus moet je ook niet verkondigen dat het alleen maar een gehypt gebeuren is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

FeaR1986 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 09:36:
[...]

Het is alleen de vraag of de TX-NR1008 echt een goede receiver is:
Idd, ik zou ook bij andere merken gaan shoppen bij zulke budgetten. De 608 heb ik puur gekocht vanwege de prijs-kwaliteitsverhouding die dus prima blijkt te zijn.

Wat betreft bi-wiren / bi-ampen. Die 2 termen lopen sowieso door elkaar... Bij speakers met bi-wiring-ondersteuning denk ik dat je er wel goed aan doet om die mogelijkheid daadwerkelijk te gebruiken. Bij de Jamo S608 maakt het wel degelijk uit. Bij een speaker die er niet voor is gebouwd misschien weer niet.

Robbeke80: Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet veel films met DTS-HD heb gezien (en helemaal geen DD-HD nog trouwens), dus heel veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet (bovendien staat er vaak niet eens normaal geluid op, of je moet DD 5.1 met lage bitrate vergelijken met DTS-HD, en daar zul je het best horen)... Heb je een goed voorbeeld van waar je het kunt horen? Of is het meer een "algemeen gevoel" van helderheid? Ook op reviewsites is men kritisch over de toegevoegde waarde, vandaar ook mijn reactie erop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb een "nieuwe"/andere versterker gekocht een TX-SR701 specs deze heeft een monitor out functie zodat ik het beeld van de versterker naar mijn tv kan toveren.

Maar ik heb een tatung v32mcaak tv specs

Ik heb hem via de S-video van de tv naar de monitor out aansluiting van de versterker aangesloten.
En via de CVBS (kan je ook gewoon een tulp voor gebruiken toch?) naar de monitor out.

Maar krijg niks op mijn tv te zien. Wat doe ik verkeerd?

Oh ik zat nog iets verder te prutsen en mijn tv op een andere input te zetten en nu zie ik het wel. Ik dacht alleen dat ik een schermpje op de tv kreeg (gewoon als ik tv kijk) als ik het geluid harder en zachter zette. maar dat is dus niet zo.

Goed bovenstaand kunnen we dus even vergeten. Maar ik zit nog met een andere vraag in mijn hoofd. Bij mijn vorige versterker (Onkyo TX-DS575) had ik hetzelfde probleem. Ik gebruik mijn reciever voor 2 verschillende apparaten.
1. Hij zit via een optische kabel aangesloten op mijn PS3 (voor muziek luisteren en films kijken via PS3media server)
2. Hij zit via een tulp aangesloten op mijn tv. (voor geluid van de tv)

Maar nu moet ik telkens met de hand switchen in input source van COAX(tv) naar OPT1(ps3) Dit kan voor zover ik weet niet eens via de afstandsbediening. Ik vind dit erg frustrerend. Hoe moet ik dit oplossen?

Zou ik voor optie 3 kunnen gaan. Dat is een 2e optische kabel vanaf mijn digitale tv (humax) naar mijn versterker. Maar moet ik dan niet nog steeds handmatig switchen tussen OPT1 en OPT2 ?

Waarom kan dit in vredesnaam niet automatisch.

[ Voor 51% gewijzigd door kaasaanfiets op 05-07-2010 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Sorcerer8472 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:40:
Robbeke80: Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet veel films met DTS-HD heb gezien (en helemaal geen DD-HD nog trouwens), dus heel veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet (bovendien staat er vaak niet eens normaal geluid op, of je moet DD 5.1 met lage bitrate vergelijken met DTS-HD, en daar zul je het best horen)... Heb je een goed voorbeeld van waar je het kunt horen? Of is het meer een "algemeen gevoel" van helderheid? Ook op reviewsites is men kritisch over de toegevoegde waarde, vandaar ook mijn reactie erop :P
Dolby Digital + ben ik zelf nog niet tegen gekomen op Bluray, wel op HD-DVD. Toen ik nog een HD-DVD speler had kon ik dus het verschil goed horen tussen DD en DD+ en ook dat was een groot verschil.
Sinds ik een PS3 heb, heb ik m'n HD-DVD speler verkocht dus dat kan ik nu helaas niet meer vergelijken.
Het verschil tussen DD en DTS vind ik zelf overigens een veel kleiner verschil dan de overstap naar de HD formaten.
Ik heb volgens mij ooit wel eens een BR geleend van iemand waar DTS en DTS-HD tracks op zaten en ook daar was het verschil duidelijk aanwezig, ik weet alleen niet meer welke film dat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
koekoek2003nl schreef op maandag 05 juli 2010 @ 17:14:
Maar nu moet ik telkens met de hand switchen in input source van COAX(tv) naar OPT1(ps3) Dit kan voor zover ik weet niet eens via de afstandsbediening. Ik vind dit erg frustrerend. Hoe moet ik dit oplossen?

Zou ik voor optie 3 kunnen gaan. Dat is een 2e optische kabel vanaf mijn digitale tv (humax) naar mijn versterker. Maar moet ik dan niet nog steeds handmatig switchen tussen OPT1 en OPT2 ?

Waarom kan dit in vredesnaam niet automatisch.
Lijkt me ten eerste zeer sterk dat je met de remote niet kan switchen tussen inputs. Op elke remote van een receiver staan wel bronnen als "TV" , "SAT" , "DVD", enzovoort. Wellicht de optische ingangen die je gebruikt linken naar één van die bronnen?

Op de receivers die ik ken zit ook een optie om de input te selecteren waar op dat moment een signaal op binnen komt, dus eigenlijk automatisch. Al kan dat soms wel fout gaan: als jij bijvoorbeeld een XBox 360 via HDMI met de TV verbind dan stuurt de XBox audio uit via HDMI en de optische uitgang. De receiver zou dan via de optische ingang signaal krijgen, maar ook van de audio out van de tv. Maar met de PS3 kan je kiezen alleen audio te versturen via de optische uitgang dus dat moet goed gaan.

Of bovenstaande voor jouw receiver geldt weet ik niet, maar dat is vast na te lezen in de manual die er bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 22:35:
[...]

Persoonlijk zou ik geen KEF Refenrence 203 op een Onkyo 808 aansluiten. Ik zou eerder een mooie stereoversterker kopen voor die speakers. Niet dat er een vaste regel is, maar twee speakers van zo'n 2000 euro per stuk aansluiten op een receiver die heel wat goedkoper is is ook wat uit verhouding. Plus dat een stereoversterker over het algemeen een veel beter geluid geeft dan een surroundversterker van dezelfde prijs.
Ik heb even opgezocht wat bi-amping precies is. Ik heb een Technics A1000M2 + C1000M2 voor/eindversterker. Die zou ik dan op de KEF Reference 203 aan willen sluiten. De Onkyo wil ik dan gaan gebruiken voor de KEF surround set. Maar dat kan dus raar gaan klinken?

Dus als ik het goe begrijp heb ik dan 2 versterker ingangen over op de Onkyo waardoor ik kan bi-ampen? Zou ik dan de Onkyo uitgangen kunnen gebruiken bijv. voor de hoge tonen van de KEF Reference? En de Technics voor de lage en midden tonen?

Hoe verbind ik dan de Technics met de Onkyo? Gewoon een kabel uit de pre out van de Onkyo?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

FeaR1986 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 19:42:
[...]

Lijkt me ten eerste zeer sterk dat je met de remote niet kan switchen tussen inputs. Op elke remote van een receiver staan wel bronnen als "TV" , "SAT" , "DVD", enzovoort. Wellicht de optische ingangen die je gebruikt linken naar één van die bronnen?

Op de receivers die ik ken zit ook een optie om de input te selecteren waar op dat moment een signaal op binnen komt, dus eigenlijk automatisch. Al kan dat soms wel fout gaan: als jij bijvoorbeeld een XBox 360 via HDMI met de TV verbind dan stuurt de XBox audio uit via HDMI en de optische uitgang. De receiver zou dan via de optische ingang signaal krijgen, maar ook van de audio out van de tv. Maar met de PS3 kan je kiezen alleen audio te versturen via de optische uitgang dus dat moet goed gaan.

Of bovenstaande voor jouw receiver geldt weet ik niet, maar dat is vast na te lezen in de manual die er bij zit.
Bij de 608 kun je inputs assignen via het menu. Bijv. OPT2 assignen aan Component1, zo heb ik m'n (pre-hdmi) xbox ook aangesloten bijvoorbeeld. Die zitten nu bij mij onder de knop GAME. Mooie is dat als de xbox aanstaat en als ik op de Wii speel, hij dat detecteert en automatisch composiet-in pakt :o Niet eens ingesteld, maar doet hij gewoon vanzelf. (ms heeft ooit iemand er iets aan om dit te weten als je het ding wilt kopen :+)

Henkjepenkjess: op zich kan het denk ik wel wat je zegt. Weet alleen niet of de onkyo het ondersteunt om te bi-ampen en daarbij 50% directe output + 50% pre-out te doen, dat zou ik wel even serieus onderzoeken (ms weet iemand dat?). Vraag is niet of je niet beter af bent met een dikkere receiver-versterker van bijv. Denon of Marantz zodat je maar 1 component ertussen hebt (hoe meer kabels/connectors/processing/amping hoe meer kans op vervorming, en da's zonde bij zo'n deftig paar speakers!) Als je toch al zo veel uitgeeft kan dat toch ook wel? Scheelt ook kabels/ruimte/energieverbruik (hittevorming).

@Robbeke80: over die formaten. Ik zal er eens beter op letten, heb eigenlijk ook te weinig vergelijkingsmateriaal... maar ik denk dat als je echt grote verschillen hebt gehoord, die eerder liggen aan andere bitrate/samplerate dan aan de gebruikte codec op zich, want ook bij critici worden er vraagtekens gezet bij het nut. Overigens is DD+ wel lossy. Het is allemaal nogal afhankelijk waarmee je het vergelijkt iig, want een gewone DTS-track kan ook zwaar gecomprimeerd 768 kbps 48 kHz 16-bits zijn terwijl de meegeleverde DTS-HD MA-track middschien wel gemiddeld 4 Mbps 48 kHz 24-bits is. Da's nogal een verschil ja.

Maar het verschil horen tussen een DTS 5.1 48/24 1.5 Mbps en DTS-HD MA 5.1 48/24 4 Mbps, dat vind ik erg knap. Vergeet niet dat DTS/DD al weinig verlies hebben in situaties waar het geluid niet erg complex is. Als je gaat kijken naar situaties waarin je bijv. glas kapot hoort vallen, met dan ook nog eens stemmen + muziek over alle kanalen... in zulk soort situaties beginnen de lossy codecs het moeilijk te krijgen, maar daarbuiten ben ik ervan overtuigd dat je het in een dubbelblindtest niet gaat horen als de master/samplebitdepth gelijk zijn! Hoor je verschillen bij gewoon gepraat etc. dan heeft dat hoogstwaarschijnlijk te maken met andere zaken zoals andere mastering/eindbewerking voordat het naar de uiteindelijke codec werd gezet. Maargoed, meer heb ik er verder ook niet over te zeggen nu :P

[ Voor 25% gewijzigd door Sorcerer8472 op 05-07-2010 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

FeaR1986 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 19:42:
[...]

Heb het idd aan de praat zoals jij zei idd. Had dat toch al eerder gedaan en toen bleef hij overal op OPT1 staan. Nu werkt het iig wel.

Nu heb ik als laatste nog een vraag of deze reciever niet echt uit blinkt in de lage tonen?
Op mijn TX-DS575 had ik een relatief sterke bass uit mijn speakers (jamo power 266) maar nu kan ik hem net zo hard opendraaien als ik wil en dan wordt ik doof van de hoge tonen maar een bas die blijft uit.

Ik had natuurlijk al even gezocht en ik kwam het volgede tegen op deze website: hometheaterforum

Een knip uit de topicstart:
2. I also noticed that there is a significant tonal difference between the two receivers. I like my TX-SV727 because it gives out very full-body sound, and I found that the TX-SR701 sound seems to be brighter/crisper (mid-range sound?), but lacks the low-end bass which gives volume and fullness to the sound. The manual says by setting the subwoofer to "no", all frequencies are sent to the front speakers. But, they don't sound the same! Are there other configurations that need to be set/changed?
Ik heb hetzelfde er worden 2 tips gegeven.
Hi Matt,

My question is have you calibrated the receiver? How the channel output levels are set makes a huge difference a receiver's output.

When you begin the cal, the receiver should automatically set the absolute output level to 82 and you should calibrate each channel to 75 db at that point.

This is covered on pages 34 and 35 of your owners manual. I would expect this to make a difference.

Also, you are correct to set to large front speakers, no subwoofer or surrounds.
Ik heb geen idee wat er wordt bedoelt met absolute output leven to 82 en calibrate each channel to 75db? Ik heb geen decibelmeter en het enige wat ik daar kan instellen is +12 of -12 om de ene speaker harder te laten spelen dan de andere. Wel handig voor mijn surround speakers maar geen oplossing.

De andere suggestie:
try this; go to set-up menu and be sure all volume levls are set correctly and evenly. If front speakers are set anywhere but full up you are not getting full power no matter where you turn the volume nob.
Dit kan ik nu niet proberen aangezien mijn huisgenoot al slaapt. Maar heb hier ook mijn twijfels bij:

Als ik kijk bij mijn speaker setup heb ik:
A: subwoofer : No
B: Front L/R: Large
C: Center: Small
D: Surround L/R: Small
E: Surround Back: Small
F: Crossover: 40Hz

Bij de laatste heb ik mijn vraagtekens moet ik deze misschien hoger instellen? keuzes zijn:
40Hz, 60Hz, 80Hz(THX) 100Hz, 120Hz en 150Hz
Ik hoor zelf geen verschil tussen 40Hz en 150Hz komt dat omdat ik muziek stereo luister en deze instelling is bedoelt om de tonen van mijn surround boxen te regelen?

ik kan de bass wel gewoon naar +2 of +8 draaien, dan hoor ik enigsinds wat meer bass ja maar dat klinkt nergens naar.. Het geluid wordt er in zijn geheel niet voller van alleen doffig en meer bassiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Sorcerer8472 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 23:35:
[...]Bij de 608 kun je inputs assignen via het menu. Bijv. OPT2 assignen aan Component1, zo heb ik m'n (pre-hdmi) xbox ook aangesloten bijvoorbeeld. Die zitten nu bij mij onder de knop GAME.
Maar we hadden het hier over een TX-SR701 hè, die zit iets anders in elkaar dan de modellen van deze tijd ;)
koekoek2003nl schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 00:57:
[...]Heb het idd aan de praat zoals jij zei idd. Had dat toch al eerder gedaan en toen bleef hij overal op OPT1 staan. Nu werkt het iig wel.
NP :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Sorcerer8472 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 23:35:
[...]@Robbeke80: over die formaten. Ik zal er eens beter op letten, heb eigenlijk ook te weinig vergelijkingsmateriaal... maar ik denk dat als je echt grote verschillen hebt gehoord, die eerder liggen aan andere bitrate/samplerate dan aan de gebruikte codec op zich, want ook bij critici worden er vraagtekens gezet bij het nut. Overigens is DD+ wel lossy. Het is allemaal nogal afhankelijk waarmee je het vergelijkt iig, want een gewone DTS-track kan ook zwaar gecomprimeerd 768 kbps 48 kHz 16-bits zijn terwijl de meegeleverde DTS-HD MA-track middschien wel gemiddeld 4 Mbps 48 kHz 24-bits is. Da's nogal een verschil ja.

Maar het verschil horen tussen een DTS 5.1 48/24 1.5 Mbps en DTS-HD MA 5.1 48/24 4 Mbps, dat vind ik erg knap. Vergeet niet dat DTS/DD al weinig verlies hebben in situaties waar het geluid niet erg complex is. Als je gaat kijken naar situaties waarin je bijv. glas kapot hoort vallen, met dan ook nog eens stemmen + muziek over alle kanalen... in zulk soort situaties beginnen de lossy codecs het moeilijk te krijgen, maar daarbuiten ben ik ervan overtuigd dat je het in een dubbelblindtest niet gaat horen als de master/samplebitdepth gelijk zijn! Hoor je verschillen bij gewoon gepraat etc. dan heeft dat hoogstwaarschijnlijk te maken met andere zaken zoals andere mastering/eindbewerking voordat het naar de uiteindelijke codec werd gezet. Maargoed, meer heb ik er verder ook niet over te zeggen nu :P
Natuurlijk ligt het aan de hogere bitrate, die codecs is toch allemaal één pot nat eigenlijk.
Het is ook niet meer dan logisch dat je in een scene met alleen maar wat spraak geen tot vrijwel geen verschil hoort tussen een niet-HD formaat en een HD formaat omdat je dan een lagere bitrate hebt. Juist wanneer de bitrate op begint te lopen zoals in actiescenes is het een heel groot verschil want dan heb je simpelweg meer data.
De plaatsing is veel beter, het laag klinkt aanzienlijk strakker en de ruimtelijkheid is een heel stuk groter met de HD geluidsformaten.
Zo ervaar ik het in ieder geval bij mijn installatie. Ik ben overigens altijd erg pessimistisch over allerlei technische verbeteringen, ik moet het eerst zelfs gevoeld of gehoord hebben om het te geloven, dus daar ligt het niet aan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:57
ik heb een onkyo 606 en hoe kan ik ervoor zorgen dat ik het display zo in stel als op de plaatjes in de OP?

Ik heb mijn ps3 op de onkyo aangesloten en als ik een blu ray kijk met true hd, dan staat er gewoon op het display: game/tv 25.

Nu weet ik dat ik via de afstandsbediening op receiver kan drukken en dan op display, dan verschijnt er even TRUE HD en vervolgens springt hij weer terug naar game/tv 25.

Kan je dit niet vastzetten op de 1 of andere manier?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Qosmic schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:36:
ik heb een onkyo 606 en hoe kan ik ervoor zorgen dat ik het display zo in stel als op de plaatjes in de OP?
Volgens mij kan dat niet. Is naar mijn weten gewoon om te laten zien wat de receiver kan qua functies.
Had het vroeger met de Sony receiver ook: in de display stond alleen de input. Ben ook blij dat mijn Denon wel doet wat er op de afbeeldingen staat: bovenste regel de input en daaronder de audio die binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was vandaag in de winkel om een 608 mee te nemen, zag ik net op tijd dat er geen phono ingang meer opzit, ik kan dan ook mijn geliefde platenspeler niet meer aansluiten. De verkoper melde mij dat de 708 dit wel kon maar dat deze ruim 300 euro meer koste. wordt wel 2 maanden wachten wegens een tekort naar deze receiver.

Was wel effe kl*$te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 21:11:
was vandaag in de winkel om een 608 mee te nemen, zag ik net op tijd dat er geen phono ingang meer opzit, ik kan dan ook mijn geliefde platenspeler niet meer aansluiten. De verkoper melde mij dat de 708 dit wel kon maar dat deze ruim 300 euro meer koste. wordt wel 2 maanden wachten wegens een tekort naar deze receiver.
Losse Phono voorversterker en dan die aan de TX-SR608 hangen? Kost denk ik een stuk minder geld en tijd dan (wachten op) de TX-SR708. Of de TX-SR708 moet nog meer opties hebben op de phono na waarom je deze zou verkiezen boven de TX-SR608.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ fear supertip man, had ik echt niet aangedacht, je doet je naam als moderator eer aan. Morgen effe googlen op een losse phono voorversterker en opnieuw naar de winkel.

thanks hoor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Ik heb gisteren mijn TX-SR508 binnengekregen. Alleen heb ik een probleem. Als de 508 aansluit op mijn 28" HannsG HG281DJ monitor, die ik in afwachting van een echte tv in gebruik heb, dan knippert het beeld, onafhankelijk van welke HDMI-bron ik kies. Het beeld gaat constant aan en uit terwijl het geluid wel gewoon goed loopt. Sluit ik een bron direct aan op de monitor, dan knippert het beeld niet. Sluit ik niets aan op de versterker dan knippert zelfs het blauwe beeld met het menu. Heb twee verschillende HDMI-kabels geprobeerd.... Wie weet raad?

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ralph Smeets: je hebt hem niet toevallig op pure audio staan? Want dan krijg je dat soort rare effecten.
Of blijft het zelfs voorkomen als je *in* het menu zit? (dus niet het popupmenu)

Je zou de output-resolutie in het menu eens aan kunnen passen evt...

[ Voor 59% gewijzigd door Sorcerer8472 op 07-07-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Zal nog eens kijken naar de Pure Audio. Probleem doet zich ook voor als ik de Audyssey 2EQ microfoon aansluit. Dan schakelt de 508 direct over op het Audyssey menu dat ook elke seconde even wegvalt. Er komt dan ook een soort ruis in het beeld als dat gebeurt... Ik krijg het idee dat de handschake tussen de 508 en de monitor niet echt goed loopt.

(display van de 508 staat gewoon aan, wat een teken is dat Pure Audio in ieder geval uit staat)

[ Voor 12% gewijzigd door Ralph Smeets op 07-07-2010 11:46 ]

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:04

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Momenteel ben ik mij aan het verdiepen in een nieuwe receiver set en mijn oog is gevallen op de Onkyo HT-S5305. Momenteel heb ik een Sony DAV-S500 met bijbehorende speakers en die heeft altijd voldaan wat betreft geluidskwaliteit echter ben ik nooit tevreden geweest over de hoeveelheid optische ingangen (1). Nu heb ik een optische switch erbij voor mijn Mediacenter, XBOX en HDTV decoder.

Met de nieuwe Onkyo set kan ik de overstap maken naar HDMI, één probleem; mijn TV is HDready wat betreft resolutie maar heeft geen HDCP ondersteuning voor de DVI-I ingang, waardoor mijn Samsung HDTV decoder ook via SCART is aangesloten. nu vraag ik mij het volgende af:

Als ik mijn Mediacenter via HDMI op de receiver aansluit en de receiver met HDMI/DVI verbind met de TV, kan ik dan alsnog X264 HD films met DTS-MA audio zien en horen, of krijg ik toch geen beeld omdat mijn TV geen HDCP ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:31

Wallie

Herr

Dit kreeg ik van Onkyo terug op de vraag hoe je de 308-en met het surroundspeaker-probleem kan herkennen:
you can check this easily with the serial number.
If the serial number ends with character "C" or higher everything will be fine.
If it is without, with "A" or "B" the unit needs to be updated.

Kind regards

Andreas xxxxx
ONKYO Europe Electronics GmbH
Assistant Service Manager
Bliersheimer Str. 80B
47229 Duisburg / Germany

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

koekoek2003nl schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 00:57:
[...]
Nu heb ik als laatste nog een vraag of deze reciever niet echt uit blinkt in de lage tonen?
Op mijn TX-DS575 had ik een relatief sterke bass uit mijn speakers (jamo power 266) maar nu kan ik hem net zo hard opendraaien als ik wil en dan wordt ik doof van de hoge tonen maar een bas die blijft uit.
Laat ik maar even op mijzelf reageren.
we (mijn broer en ik) of nou eigelijk hij, kwam op het idee of ik de luidsprekers wel goed had aangesloten. Naar mijn mening wel maar blijkbaar was ik niet helemaal wakker. Ik had de boel dus verkeerd aangesloten. (zwart naar rood en de andere speaker precies verkeerd om) Ik kon het verschil direct horen, meteen een stuk meer lager tonen en kwamen veel dieper dan eerst.

Ik heb daarnaast ook nog een Marantz SR7200 gekregen. Ik ben reuze beniewd hoe die gaat klinken, want ik vond de Onkyo TX-SR701 in surround ook erg goed. Ik mag in ieder geval 1 van de 2 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog te twijfelen tussen de Onkyo 5007 die ik heel scherp kan kopen en de Onkyo 5008 die in augustus uitkomt. De 5008 heeft HDMI 1.4a, maar ik las net een post van iemand die ook een Pana VT20 3D TV + BDT300 3D Blurayspeler heeft en die HDMI 1.4 niet nodig acht klik hier (onderaan de pagina laatste bericht).

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2010 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 16:58:
Ik zit nog te twijfelen tussen de Onkyo 5007 die ik heel scherp kan kopen en de Onkyo 5008 die in augustus uitkomt. De 5008 heeft HDMI 1.4a, maar ik las net een post van iemand die ook een Pana VT20 3D TV + BDT300 3D Blurayspeler heeft en die HDMI 1.4 niet nodig acht klik hier (onderaan de pagina laatste bericht).
Als je gebruik maakt van de Pana BDT300 heb je inderdaad geen versterker met HDMI 1.4 nodig. De BDT300 bezit een dubbele HDMI uitgang. Eenmaal de 1.3 voor het geluid naar de versterker en eenmaal de 1.4 voor het beeld naar het plasmascherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 20:16:
[...]

Als je gebruik maakt van de Pana BDT300 heb je inderdaad geen versterker met HDMI 1.4 nodig. De BDT300 bezit een dubbele HDMI uitgang. Eenmaal de 1.3 voor het geluid naar de versterker en eenmaal de 1.4 voor het beeld naar het plasmascherm.
Er zijn niet andere functies waarbij HDMI 1.4 op je receiver voordeel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:34:
[...]Er zijn niet andere functies waarbij HDMI 1.4 op je receiver voordeel heeft?
Er zijn wel wat voordelen, maar die kan je gemakkelijk vinden via sites als Google. GoT is en blijft een discussieforum waar we inzet verwachten van de gebruikers. Dus niet alleen maar vragen stellen zonder eigen onderzoek gedaan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genji
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-07 14:49
Ik heb vorig jaar de Onkyo HT-C5215 set aangeschaft. Dat is de TX-SR307 met Onkyo 5.1 surround set en een Onkyo DVD speler. Prima setje om fils te kijken, maar voor muziek niet echt ideaal. Dat wist ik van te voren, want goed geluid krijg je niet uit die kleine speakertjes.
Nu wil ik er eigenlijk 2 mooie stereo zuilspeakers op aansluiten voor het beluisteren van muziek. Er zit een optie op de versterker om te wisselen tussen speaker A en speaker B config. Is het überhaupt mogelijk om zowel de 5.1 set als de stereo speakers aan te sluiten en dan per activiteit te switchen? Dus Speaker A config voor de 5.1 set en speaker B config voor de stereo speakers?
Als dat kan zou dat erg mooi zijn. Dan nog mooie zuilspeakers uitkiezen. Dat gaat nog een zoektocht worden, want ik heb er echt de ballen verstand van.. Volgens mij kan de SR307 max 100W / 6 Ohm aan.
Is het de investering (zeg, max 150 euro per speaker) dan eigenlijk wel waard (zeer suggestieve vraag, ik weet het. ;))? Kan je voor die prijs wel kwaliteit krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Genji schreef op zondag 18 juli 2010 @ 21:42:
Als dat kan zou dat erg mooi zijn. Dan nog mooie zuilspeakers uitkiezen. Dat gaat nog een zoektocht worden, want ik heb er echt de ballen verstand van.. Volgens mij kan de SR307 max 100W / 6 Ohm aan.
Is het de investering (zeg, max 150 euro per speaker) dan eigenlijk wel waard (zeer suggestieve vraag, ik weet het. ;))? Kan je voor die prijs wel kwaliteit krijgen?
Merken als JBL en Magnat maken leuke vloerstaanders voor niet al te veel geld. Verwacht er niet te veel van natuurlijk, maar het zal snel beter zijn dan de melkpakjes die je nu hebt. En die 100 Watt bij 6 Ohm is per speakers. Neem wel dat de meeste speakers 8 Ohm zijn en je nu al speakers hebt, jouw Onkyo heeft ongeveer 25 Watt per kanaal. Maar een beetje makkelijk aanstuurbare speakers met een hoog rendement en een laag benodigd Wattage moet wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 23:43

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
even offtopic. maar de IBood van vandaag heeft een mooie Onkyo set voor 400 euro

www.ibood.be

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

MikeVM schreef op maandag 19 juli 2010 @ 00:23:
even offtopic. maar de IBood van vandaag heeft een mooie Onkyo set voor 400 euro

www.ibood.be
Ik zag het inderdaad en gelijk besteld. Ik wou toch een receiver kopen de komende maand. Het is voor mij de eerste keer want tot nu toe alleen maar cheap ass surround setjes gehad. Er zit ook een mooi set speakers bij. Ik wou eerst een SR308 (+/- 270 euro) kopen maar deze is volgens mij bijna hetzelfde tenminste als je naar de aansluit mogelijkheden kijk. Op dit moment heb ik alleen een UPC HD mediabox en XStreamer dus heb dan nog een HDMI over voor iets anders.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Badtothebone schreef op maandag 19 juli 2010 @ 10:02:
[...]

Ik zag het inderdaad en gelijk besteld. Ik wou toch een receiver kopen de komende maand. Het is voor mij de eerste keer want tot nu toe alleen maar cheap ass surround setjes gehad. Er zit ook een mooi set speakers bij. Ik wou eerst een SR308 (+/- 270 euro) kopen maar deze is volgens mij bijna hetzelfde tenminste als je naar de aansluit mogelijkheden kijk. Op dit moment heb ik alleen een UPC HD mediabox en XStreamer dus heb dan nog een HDMI over voor iets anders.
Sterker nog, het is de TX-SR308 :P

En je houd een extra HDMI-ingang over, want die UPC meuk geeft handshake problemen waardoor je hem rechtstreeks op je tv aan MOET sluiten. Dus een optisch kabeltje naar de receiver was bij mij de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
Even een tip bij iBood voor wie nog een Onkyo wil:

Onkyo HT-R538 5.1 Home Theatre Receiver met Jamo A 102 HCS 5.1 Speakerset Van 699,95 voor 399,95

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 11:40
Is dit echt een scherpe aanbieding? Sorry ken er weinig van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:42

The Executer

Lekker belangrijk!

FrE911 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:31:
Is dit echt een scherpe aanbieding? Sorry ken er weinig van ;)
Dit is makkelijk uit te rekenen natuurlijk:

De versterker (uitgaande van een Onkyo TX-SR308) zit op een prijsje van 249 euro. De boxen kosten 258 euro. Vergelijk het totaal van deze met de prijs vana iBood en je weet of je goed zit... In dit geval is het dus een leuke aanbieding, meer als 100 euro korting...
Sorry ken er weinig van ;)
Zoals aangetoond hoeft dit geen reden te zijn om niet even een simpel rekensommetje te maken. Of de kwaliteit van de set ook goed is, tjah, daar durf ik geen antwoord op te geven maar dan zou je vraagstelling ook verkeerd zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door The Executer op 19-07-2010 11:43 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Da's iets te kort door de bocht: Onkyo heeft zelf ook setjes van versterker+speakers en die kosten 315 voor een iets simpelere set (SR308 + speakertjes) en 429 voor een iets betere (sr538+speakertjes). Ik weet dat ze bij de mediamarkt een set hebben waar ook een BR speler bij zit en die kost uit mijn hoofd 529 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veincode
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik heb net gekeken bij MM Utrecht. De ONKYO HT-BD3315 (5.1 setje van Onkyo + versterker SR308 + Onkyo Bluray speler) is €449 (of een paar euro meer in de webshop: http://www.mediamarkt.nl/...rId=&pos=4&display=online

De SR507 + bluray + 5.1 boxjes van Onkyo is €450. vooral dat laatste vind ik wel een goede deal. De versterker is in principe 1 trapje hoger (hoewel het vorige model) en je hebt een blurayspeler.

Ik twijfel nog even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:42

The Executer

Lekker belangrijk!

Raymond schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:23:
Da's iets te kort door de bocht: Onkyo heeft zelf ook setjes van versterker+speakers en die kosten 315 voor een iets simpelere set (SR308 + speakertjes) en 429 voor een iets betere (sr538+speakertjes). Ik weet dat ze bij de mediamarkt een set hebben waar ook een BR speler bij zit en die kost uit mijn hoofd 529 oid.
In dit geval ging het specifiek om het setje zoals vermeld op iBood. Daarom heb ik andere setjes achterwege gelaten, puur vanwege het feit dat daar niet om gevraagd wordt.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

ik ben van plan een speakerset+receiver of een complete homecinema set te kopen, maar weet nog niet zo goed hoe en wat. Ik ga een panasonic 42G20 kopen en wil gewoon beter geluid hebben dan de tv speakers. Waar ik geen zin heb, is dat gehannes met geluid wel/niet over de TV, wel/niet over de speakers, de PS3 gaat wel over de speakers, de programma's op de TV zelf weer niet etc.
Ik dacht zelf aan een Logitech Z-5500, maar die heeft maar 1 ingang: optisch en ik heb wat rondgezocht in het panasonic topic en het schijnt dat de TV alles stereo doorzet naar de Z-5500 wanneer deze met optisch is aangesloten op de TV. Ik zou dan nog alle mediabronnen zelf ook met een kabel apart naar de z-5500 moeten laten gaan.
De reden dat ik voor de z-5500 wilde gaan is omdat het alles in 1 is met redelijk goed geluid. Ik heb niet dat 0-4000000hz oor wat vele audiofreaks wel hebben en hecht niet zoveel waarde aan ultra perfect geluid. Ik wil gewoon goed geluid hebben en 5.1, want tja, ik ga nu over op HD tv en bluray, dan wil ik ook de geluidservaring hebben.
Maar de z-5500 valt dus af, vanwege dat gehannes met al die mediabronnen die dan wel en dan niet geluid over de speakers sturen (al dan niet via de tv) en vanwege de beperkte aansluitmogelijkheden op de z-5500. Ik wil namelijk een PS3, mediacenter en nog een andere bron kunnen aansluiten.

Dus ik dacht: een receiver waarbij ik alle bronnen via HDMI aansluit en dan de receiver naar de tv toe, dan heb je al dat gezeik niet met die extra kabels en beperkte aansluitmogelijkheden. Maar ik hoef niet het neusje van de zalm te hebben qua geluid, dus ben opzoek naar een goeie receiver+speakerset. Ik heb wat goedkopere Onkyo receivers gezien die wel 3 hdmi bronnen kan hebben, maar geen upscaling heeft naar 1080. Ik probeer te begrijpen in hoeverre dit interessant is voor mij, evenals die THX badge....ik bedoel, thx certified of niet, full hd is full hd toch?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Gewoon de meest simpele kopen: de TX-SR308. Heb ik ook gedaan en geen moment spijt van gehad. Losse speakers erbij en je bent klaar. Zolang je 3 x HDMI in doet is upscaling geen issue. Dat is alleen als je analoog in doet en er HDMI uit wilt hebben. Maar je bronnen zijn al HDMI, dus er is geen probleem (stuurt je bron 1080p uit, dan zie je dat terug op je tv). En die THX-badge is totaal niet belangrijk als je hier wat rondleest. Dat ziet op bepaalde geluidseisen van die Starwarsfilm-meneer :P

[ Voor 66% gewijzigd door Rogar op 19-07-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hmmm inderdaad. Maar ja, de DVDtjes die ik allemaal heb, die moet ik dan in mijn bluray speler ook af kunnen spelen. Dus doet een blurayspeler die dvdtjes dan auto-upscalen?
Maar anywayz, dan heb je het dus over 269 euro voor die TX-SR308.

Als ik dan bijv. de harman kardon hkts11 koop (350 euro) dan zit ik nog op de 510 euro. En er is in de mediamarkt een complete Onkyo set met bluray en speakers te koop voor 549 euro. Ik heb zo op het blote oog gezien dat ik daar 3 HDMI ingangen op die receiver zag (geen idee welk type het is). Is dat dan geen betere optie dan receiver en speakers los?

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Deathchant schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:32:
hmmm inderdaad. Maar ja, de DVDtjes die ik allemaal heb, die moet ik dan in mijn bluray speler ook af kunnen spelen. Dus doet een blurayspeler die dvdtjes dan auto-upscalen?
Maar anywayz, dan heb je het dus over 269 euro voor die TX-SR308.

Als ik dan bijv. de harman kardon hkts11 koop (350 euro) dan zit ik nog op de 510 euro. En er is in de mediamarkt een complete Onkyo set met bluray en speakers te koop voor 549 euro. Ik heb zo op het blote oog gezien dat ik daar 3 HDMI ingangen op die receiver zag (geen idee welk type het is). Is dat dan geen betere optie dan receiver en speakers los?
Dan zou je de specs van je blu-ray speler er even bij moeten pakken ;). Je PS3 wel in elk geval.

Met die mediamarkt bundel zit je met een blu-ray speler die je voor niks koopt... Kijk anders even op ibood.nl, daarstaat een aanbieding die misschien goed voor je is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

nou, ik heb nog geen ps3, die gaat er in de toekomst (wanneer FF7 remake uitkomt haha) wel sowieso komen, maar wil nu ook al bluray hebben. Ik zou die los kunnen verkopen natuurlijk, maar ja, als het ding vervangen kon worden door een hdd recorder zou ik dat leuker vinden ja :) . bedankt voor de tips in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genji
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-07 14:49
FeaR1986 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 23:17:
[...]

Merken als JBL en Magnat maken leuke vloerstaanders voor niet al te veel geld. Verwacht er niet te veel van natuurlijk, maar het zal snel beter zijn dan de melkpakjes die je nu hebt. En die 100 Watt bij 6 Ohm is per speakers. Neem wel dat de meeste speakers 8 Ohm zijn en je nu al speakers hebt, jouw Onkyo heeft ongeveer 25 Watt per kanaal. Maar een beetje makkelijk aanstuurbare speakers met een hoog rendement en een laag benodigd Wattage moet wel lukken.
Ok, maar wat moet ik me precies voorstellen bij "een beetje makkelijk aanstuurbare speakers met een hoog rendement en een laag benodigd Wattage"?

En je zegt dit: "En die 100 Watt bij 6 Ohm is per speakers"
Begrijp ik het goed dat ik dus 100W bij 6 ohm heb voor de speakers samen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
Genji schreef op maandag 19 juli 2010 @ 18:42:
[...]

Ok, maar wat moet ik me precies voorstellen bij "een beetje makkelijk aanstuurbare speakers met een hoog rendement en een laag benodigd Wattage"?

En je zegt dit: "En die 100 Watt bij 6 Ohm is per speakers"
Begrijp ik het goed dat ik dus 100W bij 6 ohm heb voor de speakers samen?
die 100 watt wordt enkel gehaald bij aansluiten van ene speaker na mate er meerdere luidsprekers wordt ingestoken daalt die max mogelijk vermogen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterz20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-09 14:10
Probleempje met mijn aangeschafte TX-SR608.

Je kunt met de afstandbediening andere apparaten besturen. Deze kun je via een code aan een bepaalde input hangen (CBL/SAT, Game, PC, etc.). Echter reageert mijn UPC HDDVR box niet op de codes die ik onder de merknaam Cisco kan vinden. De remote geeft aan dat ik het dan maar via learning mode moet proberen.

Hoe werkt dit? Dit kan ik nergen vinden in de handleiding of op internet. Heb al geprobeert met de input knop ingedrukt 3 seconden de display knop in te drukken en dan de afstandbedieningen van verschillende apparten tegenover elkaar te leggen. Maar dit mocht niet baten.

(er zijn trouwens 2 apparaten die nog niet werken, Cisco UPC box dus en een HDX1000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
superchanbe schreef op maandag 19 juli 2010 @ 18:44:
die 100 watt wordt enkel gehaald bij aansluiten van ene speaker na mate er meerdere luidsprekers wordt ingestoken daalt die max mogelijk vermogen ??
Ja, in surround zal het rond de 20/25 Watt per kanaal zijn.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Genji schreef op maandag 19 juli 2010 @ 18:42:
[...]Ok, maar wat moet ik me precies voorstellen bij "een beetje makkelijk aanstuurbare speakers met een hoog rendement en een laag benodigd Wattage"?
Gevoeligheid wordt ook wel het rendement van de speaker genoemd. Deze waarde geeft de geluidsdruk in dB´s welke bij 1 Watt op 1 meter afstand wordt gemeten. Bij een hogere gevoeligheid kan men met een minder zware versterker toe. Het rendement is geen indicatie voor de kwaliteit van de luidspreker.

Dus een speaker van 85,0 dB gevoeligheid zal meer Watt/vermogen nodig hebben om op hetzelfde geluidsniveau te spelen als een speaker met een gevoeligheid van 98,0 dB.

Over het vermogen heb je het antwoord al gehad :)

Maar voor dit geld zou ik eens kijken naar de Jamo S606, Jamo S608, JBL E80, JBL ES80, Magnat Motion-serie, etc. Leuke vloerstaanders die best veel voor hun geld bieden. Het is natuurlijk geen top, maar dat mag je ook niet verwachten voor dit geld.

Ga in ieder geval geen speakers halen van 4 Ohm, want dan moet je receiver twee maal zo veel vermogen leveren dan als je een speaker hebt van 8 Ohm. En denk dat het wel duidelijk is dat een Onkyo dat niet trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
FeaR1986 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:32:
Ga in ieder geval geen speakers halen van 4 Ohm, want dan moet je receiver twee maal zo veel vermogen leveren dan als je een speaker hebt van 8 Ohm. En denk dat het wel duidelijk is dat een Onkyo dat niet trekt.
Niet 2x zoveel vermogen, maar 2x zoveel stroom. En daar zit bij de Onkyo de beperking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Raymond schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:52:
[...]Niet 2x zoveel vermogen, maar 2x zoveel stroom. En daar zit bij de Onkyo de beperking :)
Het idee is duidelijk en daar gaat het om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowBumble schreef op maandag 14 juni 2010 @ 20:24:
wederom een kort vraagje aangezien ik gek word van het aan en uit schakelen van mijn subwoofer, Ik heb een Onkyo SKW-538 active subwoofer echter heeft deze een standby mode zodat deze aan of uit springt zodra er bass geluid is echter vraag ik mij af of je dit ook uit kan zetten
Ik heb de Onkyo TX-SR608 met actieve subwoofer maar deze gaat niet mee aan of uit met de receiver. Zit er een uitgang op de receiver die de subwoofer mee aan en uit laat gaan?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 10:09 . Reden: Typfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:32
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 09:58:
[...]

Ik heb de Onkyo TX-SR608 met actieve subwoofer maar deze gaat niet mee aan of uit met de receiver. Zit er een uitgang op de receiver die de subwoofer mee aan en uit laat gaan?
Op mijn subwoofer zit een schuif knopje wat ik op ON/AUTO/OFF kan zetten.
ON en OFF spreken voor zich, met AUTO schakelt de subwoofer automatisch in zodra hij een audiosignaal opvangt, en als het ~15min stil is schakelt tie zichzelf weer in standby. Ik weet niet of jouw sub iets vergelijkbaars heeft?
Zoja, even controleren of hij echt op AUTO staat en even je aansluiting naar je sub controleren. Werkt je subwoofer wel als je hem handmatig aanzet?
Pagina: 1 ... 5 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.