FeaR1986 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 19:42:
[...]
Lijkt me ten eerste zeer sterk dat je met de remote niet kan switchen tussen inputs. Op elke remote van een receiver staan wel bronnen als "TV" , "SAT" , "DVD", enzovoort. Wellicht de optische ingangen die je gebruikt linken naar één van die bronnen?
Op de receivers die ik ken zit ook een optie om de input te selecteren waar op dat moment een signaal op binnen komt, dus eigenlijk automatisch. Al kan dat soms wel fout gaan: als jij bijvoorbeeld een XBox 360 via HDMI met de TV verbind dan stuurt de XBox audio uit via HDMI en de optische uitgang. De receiver zou dan via de optische ingang signaal krijgen, maar ook van de audio out van de tv. Maar met de PS3 kan je kiezen alleen audio te versturen via de optische uitgang dus dat moet goed gaan.
Of bovenstaande voor jouw receiver geldt weet ik niet, maar dat is vast na te lezen in de manual die er bij zit.
Heb het idd aan de praat zoals jij zei idd. Had dat toch al eerder gedaan en toen bleef hij overal op OPT1 staan. Nu werkt het iig wel.
Nu heb ik als laatste nog een vraag of deze reciever niet echt uit blinkt in de lage tonen?
Op mijn TX-DS575 had ik een relatief sterke bass uit mijn speakers (jamo power 266) maar nu kan ik hem net zo hard opendraaien als ik wil en dan wordt ik doof van de hoge tonen maar een bas die blijft uit.
Ik had natuurlijk al even gezocht en ik kwam het volgede tegen op deze website:
hometheaterforum
Een knip uit de topicstart:
2. I also noticed that there is a significant tonal difference between the two receivers. I like my TX-SV727 because it gives out very full-body sound, and I found that the TX-SR701 sound seems to be brighter/crisper (mid-range sound?), but lacks the low-end bass which gives volume and fullness to the sound. The manual says by setting the subwoofer to "no", all frequencies are sent to the front speakers. But, they don't sound the same! Are there other configurations that need to be set/changed?
Ik heb hetzelfde er worden 2 tips gegeven.
Hi Matt,
My question is have you calibrated the receiver? How the channel output levels are set makes a huge difference a receiver's output.
When you begin the cal, the receiver should automatically set the absolute output level to 82 and you should calibrate each channel to 75 db at that point.
This is covered on pages 34 and 35 of your owners manual. I would expect this to make a difference.
Also, you are correct to set to large front speakers, no subwoofer or surrounds.
Ik heb geen idee wat er wordt bedoelt met absolute output leven to 82 en calibrate each channel to 75db? Ik heb geen decibelmeter en het enige wat ik daar kan instellen is +12 of -12 om de ene speaker harder te laten spelen dan de andere. Wel handig voor mijn surround speakers maar geen oplossing.
De andere suggestie:
try this; go to set-up menu and be sure all volume levls are set correctly and evenly. If front speakers are set anywhere but full up you are not getting full power no matter where you turn the volume nob.
Dit kan ik nu niet proberen aangezien mijn huisgenoot al slaapt. Maar heb hier ook mijn twijfels bij:
Als ik kijk bij mijn speaker setup heb ik:
A: subwoofer : No
B: Front L/R: Large
C: Center: Small
D: Surround L/R: Small
E: Surround Back: Small
F: Crossover: 40Hz
Bij de laatste heb ik mijn vraagtekens moet ik deze misschien hoger instellen? keuzes zijn:
40Hz, 60Hz, 80Hz(THX) 100Hz, 120Hz en 150Hz
Ik hoor zelf geen verschil tussen 40Hz en 150Hz komt dat omdat ik muziek stereo luister en deze instelling is bedoelt om de tonen van mijn surround boxen te regelen?
ik kan de bass wel gewoon naar +2 of +8 draaien, dan hoor ik enigsinds wat meer bass ja maar dat klinkt nergens naar.. Het geluid wordt er in zijn geheel niet voller van alleen doffig en meer bassiger.