@the-peet
Al geprobeert inputs handmatig te zetten? Misschien helpt dat.
Al geprobeert inputs handmatig te zetten? Misschien helpt dat.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Verwijderd
Ik zat ook te twijfelen tussen de 7 en de 11 maar ik ga zeker voor de 11. Ik vind de 11 een stuk voller klinken. De 7 vond ik te schel en soms zelfs een beetje doffig klinken.Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 12:18:
Ik wil binnenkort de Onkyo 608 halen, alleen ik twijfel over de speakerset.
Ik heb 2 setjes op het oog, namelijk de HKTS7 en de HKTS11 van Harmon Kardon.
Qua design ga ik voor de iets kleinere HKTS7. Alleen ik vraag me af of de Onkyo 608 niet
iets "te goed" is voor deze speakers, en ik dan toch beter voor de HKTS11 kan gaan.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Je hebt wel beide versterkers in pure audio/direct modus (of hoe het bij de Marantz ook heet) beluisterd neem ik aan? Want zo'n groot verschil bij deze producten lijkt me raar, tenzij er eea geequalized wordt, met name met het dynamic eq/volume-gebeuren dat ingeschakeld kan worden. Mijn 608 heeft een vrij stabiele verhouding van levels als ik hem harder zet; zowel hoge als lage tonen worden evenveel versterkt, maargoed, da's wel met andere speakers weer natuurlijk.Michaelg schreef op zondag 06 juni 2010 @ 17:04:
[...]
Het stemgeluid werd naar de achtergrond gedrukt terwijl de marantz het geluid zowel bij een zacht, als bij een harder volume goed bleef weergeven.
[ Voor 33% gewijzigd door Sorcerer8472 op 06-06-2010 18:10 ]
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
De verkoper heeft beide versterkers hetzelfde ingesteld. Dus ik mag aannemen (van een speciaal zaak als Smits) dat hij dit wel goed heeft gedaan.Sorcerer8472 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 18:05:
[...]
Je hebt wel beide versterkers in pure audio/direct modus (of hoe het bij de Marantz ook heet) beluisterd neem ik aan?
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Dat heb ik nu ookjmderonde schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:29:
[...]
Waarom gebruik je de receiver niet als centraal punt?
Ik heb de onkyo 577 staan en daarop staat m'n bluray, mediaspeler en PC aangesloten met HDMI, en er gaat 1 HDMI kabel naar de TV (philips 37pfl8404)
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2010 12:44 ]
Verwijderd
Ja centerspeaker doet het gewoon, het is echt een heel raar geluid lijkt wel als ze praten dat ze in een legekamer zitten (hol),vreemde is dat de eerste 2 miniten redelijk er verstaan is en daarna steeds erger wordt. ik heb em ook op de xbox aangesloten, dvdtje erin en perfect geluid, maar ik wil graag via die media player alles draaien.Sorcerer8472 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:18:
Doet je centerspeaker het wel dan, en wordt hij wel aangestuurd?
Verwijderd
Nee niet dat ik weet ,ik heb zon beetje wel elke modus geprobeert denk ik, ben gisteravond 2 uur er mee bezig geweest maar tervergeefs, en zover ik weet kan je de dane elec smart niet echt heel veel aanpassingen mee doen, die staat op weergave 5.1 en nog een andere instelling die je kan aanpassen, ben even de naam kwijt, zal er vanavond even naar kijken. Maar ik zal vanavond weer even verder gaan en alles noteren wat ik doe....Sorcerer8472 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:11:
Je hebt ook geen enge surroundmodus aangezet op je receiver? Probeer gewoon "direct" eens en kijk of het dan nog voorkomt. Ik heb gemerkt dat hij bij PLII soms rare effecten krijgt. Na een tijd harde muziek komt er een zachte ruis uit de speakers. Ik schrok al en dacht dat het ding een productiefout had, maar even naar een andere input en weer terug en het is weg, en het komt alleen voor bij PLII.
Dus als dit een ander symptoom is van dezelfde bug kan ik me daar wel iets bij voorstellen, hoewel het wegvallen van het hele centerkanaal wel heel ernstig is
Verwijderd
Ik heb deze set vorige week gekocht (608 met de HKTS11) en zit te wachten totdat ik het allemaal rustig kan aansluiten....ik hoop dit woensdag te kunnen gaan doen en anders zal het pas zaterdag worden.Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 12:18:
Ik wil binnenkort de Onkyo 608 halen, alleen ik twijfel over de speakerset.
Ik heb 2 setjes op het oog, namelijk de HKTS7 en de HKTS11 van Harmon Kardon.
Qua design ga ik voor de iets kleinere HKTS7. Alleen ik vraag me af of de Onkyo 608 niet
iets "te goed" is voor deze speakers, en ik dan toch beter voor de HKTS11 kan gaan.
[ Voor 9% gewijzigd door airliner op 07-06-2010 21:44 ]
Verwijderd
Vaag, nog geen last van gehad. Gisteren de bourne trilogy achtereen op bd gekeken, maar geen tik gehoord. Zit het wel goed aangesloten? Geen koperdraadjes uit de speakerkabels die tegen de behuizing of elkaar aakomen?Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 09:29:
Viel mij alleen 1 ding op, als ik het apparaat langer aan heb staan zoals met een film,
dan hoor je af en toe op alle speakers een soort knal/tik net alsof er ineens stroom vrij komt over de luid sprekers.
Hey,vcrrr schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 12:32:
@Njay
Heb je het al voor elkaar met de 608 i.c.m. de PS3?
Ik overweeg ook de 608 aan te schaffen (twijfel nog tussen deze en de VSX-920 van Pioneer) maar heb dus ook een PS3. Als die niet (goed) gaat werken, dan lijkt me de aanschaf van de Pioneer meer logisch.. .
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Verwijderd
Verwijderd
mjah geen idee je zult het gewoon moeten proberen denk ikvcrrr schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:46:
Vaag!
Dus het ligt niet aan de PS3 of de Onkyo, dat scheelt (voor mij) dan weer, hoewel ik óók een Samsung TV heb staan.. .
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Mijn boefje is liev!
Neej echt? joh....Neefdave schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:52:
Kieskeurig: http://www.kieskeurig.nl/.../tx-sr608/prijzen/896858/
Pricewatch: pricewatch: Onkyo TX-SR608 Zilver
Kleine moeite had je zelf ook gekund, vragen naar de bekende weg.
zou fijn zijn als je dat had vermeldMagicw00b schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 16:05:
[...]
Neej echt? joh....
Bedoelde natuurlijk meer de winkels die NIET online vertegenwoordigd zijn/aanbiedingen die niet in de pricewatch staan.
Mijn boefje is liev!
Probeer eens Pick2Pay > € 435,= heb ik ervoor betaald.Magicw00b schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:41:
Ik ben in de markt voor een SR608 in het zilver, weet iemand waar die voor een leuke prijs te koop is? ik zag hier alleens 438 iod voobij komen. Alleen kan ik die nergens vinden.
[ Voor 9% gewijzigd door karodem op 11-06-2010 09:22 ]
Ik heb gewoon de optische uitgang van m'n Ziggo-Samsung-ding op de versterker aangesloten. Kan ook nog met HDMI (had even geen HDMI-kabels meer over dus Samsung hangt met component+optisch aan de 608). Er zijn eigenlijk geen andere goede oplossingen dan het gebruiken van het signaal op de kabel, want digitale radio van digitenne (DVB-T-radio) en DAB-T zijn ondermaats qua kwaliteit, bij Digitenne door de bitrate en bij DAB-T door een combinatie van bitrate en mpeg2-audio...Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:46:
Weet iemand hoe ik op een 507 digitale radio kan aansluiten? Moet dit via een coaxkabel?
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
Ik weet eerlijk gezegd ook niet of ik nog een tweede keer voor die bakbeesten zou kiezen. Het geluid is absoluut fantastisch en er zit een goede kick in voor de bass, maar ze nemen wel heeeeeel veel ruimte in.Saturnus schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:29:
@SerialThrillaZ
Wauw, JBL E100's, gruwelijke dingen als je bedenkt dat die per box 2x de woofer heeft van de E150P sub die hier staat.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
Door je settopbox op je 507 aan te sluiten. De 507 bevat zelf geen digitale radio tuner.Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:46:
Weet iemand hoe ik op een 507 digitale radio kan aansluiten? Moet dit via een coaxkabel?
Foto's heb ik op dit moment niet; het is een redelijke tyfuszooi nu in mijn huiskamer, aangezien ik nog niet alles van de laatste klus op heb kunnen ruimen.Saturnus schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:29:
Heb je foto's en uitleg van je setup? Volgens mij is die niet echt standaard.
Verwijderd
Ok, dus dat betekent dat je settopbox altijd aan moet staan. Ik heb een hd box van upc kan die met een optische coaxkabel verbonden worden?LeechGuy schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 14:18:
[...]
Door je settopbox op je 507 aan te sluiten. De 507 bevat zelf geen digitale radio tuner.
fuzzy logic, niets is waar
Netjes. Ben wel benieuwd hoe dat klinkt, want da's toch heel anders dan mijn passieve Jamo-surroundsetKaj. schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:20:
Mijn frontluidsprekers zijn Philips Motional Feedback-modellen (actief, drieweg), mijn sub is een actieve van Yamaha, en nu moet ik voor de center (Mission 70c3) en de surrounds (Jamo monitoren) nog wat hebben.
Ik denk dat ik die hiermee wel kan voorzien.
Ik heb de ES80 en dat vind ik al aardige bakbeesten hoor! Ik heb ze eigelijk blind besteld, maar waren toch stiekem erg groot! Overigens nog geen seconde spijt van gehad en ik mis me sub absoluut niet, vind het wel wat hebben 2 van die dikke zuilen! Ik heb ze aangesloten op de 508. Ik heb ze gekocht door me in te lezen op internet, zelfde als de 508. Ik kwam vanaf tv geluid, en 4.1 setje van logitech wat ook niet al te best was (op de sub na dan).SerialThrillaZ schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:47:
[...]
Ik weet eerlijk gezegd ook niet of ik nog een tweede keer voor die bakbeesten zou kiezen. Het geluid is absoluut fantastisch en er zit een goede kick in voor de bass, maar ze nemen wel heeeeeel veel ruimte in.
Als ik kleiner zou wonen, zou ik zelfs overwegen ze in te ruilen voor 2x E90 (mss zelfs E80) + een subwoofer. Jammer dat de E-serie niet meer gemaakt worden en vervangen is door de ES-serie. Blijf toch altijd liever binnen dezelfde serie.
[ Voor 7% gewijzigd door Only op 12-06-2010 11:37 ]
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Ik heb hier de 301A staan. Die klinkt behoorlijk goed. Gaat tot 16 hz. Er staat er trouwens 1 op marktplaats, die had ik zelf gekocht als ik de mijne nog kon ruilen. Zag 'm er te laat op staan, maar nog goedkoper dan een nieuwe 201A dacht ik. LinkjeSorcerer8472 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 17:38:
[...]
Netjes. Ben wel benieuwd hoe dat klinkt, want da's toch heel anders dan mijn passieve Jamo-surroundset
Zit overigens wel eraan te denken om die uit te breiden met een Monitor Supreme Sub 201A. Is hun kleinste subwoofer met ook het laagste vermogen, maar hij zou tot 20 Hz moeten kunnen, en ik zoek puur naar dat allerlaagste stukje spectrum wat de S608 fronts nét niet kunnen weergeven (bijv. merkbaar bij Welcome to the Plastic Beach van Gorillaz, waar de allerlaagste bastoon net niet te horen is en de rest van de bas wel)
Iemand toevallig ervaring met die sub?
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Ik heb de set nu een jaar of drie, en ik heb geen klagen, noch hebben de mensen geklaagd die tot nu toe bij mij film hebben zitten kijken.Sorcerer8472 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 17:38:
[...]
Netjes. Ben wel benieuwd hoe dat klinkt, want da's toch heel anders dan mijn passieve Jamo-surroundset
Verwijderd
Verwijderd
Hmm opzich duidelijk maar, kan ik dit op een of andere manier veranderen? Geen vertraging in zone 1 OF vertraging instellen in zone 2.Raymond schreef op zondag 13 juni 2010 @ 12:21:
Je geeft zelf het antwoord al: Met de direct functie loopt het beeld niet meer synchroon. Wanneer de direct functie uitstaat, wordt het geluid van zone 1 vertraagd, maar van zone 2 niet --> galm. Direct functie aan: beide zones worden niet vertraagd, dus geen galm en geen sync tussen geluid en beeld.
Verwijderd
Is een optie, ware het niet dat ik het geluid van de upc mediabox gebruik voor de radiofunctie. Daarvoor wil ik juist niet mijn grote TV scherm aan laten staan. Maar het blijft vreemd dat die echo niet waarneembaar is op het moment dat ik een analoog signaal van de pc over zone 1+2 laat lopen.Raymond schreef op zondag 13 juni 2010 @ 13:49:
Je kan het geluid ook via de tv laten lopen: ontvanger>tv>receiver.
Je tv laat het geluid dan vertragen (over het algemeen) en dan hoeft je receiver dat niet meer te doen en lopen zone1+zone2+beeld gelijk.
Heb zelf de UP-A1 bij een set van versterker, blu-ray-speler en speakers gekregen. Bevalt prima. Doet wat hij moet doen. Eigenlijk alle iPod- & iPhone-modellen werken er gewoon op. M.b.v. de afstandsbediening kun je 'm bedienen (Play, Pause, Next, etc.)Sp33dFr34k schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 22:22:
Ik heb al een tijdje een Onkyo TR-SR607, nu zoek ik daar een iPod dock voor en dan kom ik uit bij de UP-A1 die aan te sluiten is op de Universal Port van de receiver. Ideaal dus, maar dat ding is nog amper te krijgen... Heeft iemand hier ervaring met dit dock, ik denk niet dat er een alternatief is?
Bij Foka hebben ze 'm nog wel, maar er staat al een tijdje in bestelling bij de leverancier. Ben een beetje huiverig om hem daar te gaan bestellen, óf het duurt eeuwen óf ik moet eeuwen wachten voordat ik mijn geld terugkrijg. Kan me niet voorstellen dat zij hem nog wel makkelijk kunnen leveren...
Dankje voor je reactie, precies wat ik wilde horen, doet wat het moet doenPerryN schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:39:
[...]
Heb zelf de UP-A1 bij een set van versterker, blu-ray-speler en speakers gekregen. Bevalt prima. Doet wat hij moet doen. Eigenlijk alle iPod- & iPhone-modellen werken er gewoon op. M.b.v. de afstandsbediening kun je 'm bedienen (Play, Pause, Next, etc.)
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Kijk eens naar de topictitel...
Volgns mij houd dat in dat je een SD bron als ingang neemt, dat de versterker dan via HD de bron weergeeft. De 508 kan alleen component naar component en HDMI naar HDMI dacht ik.freeco schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:51:
Mijn ouwe amp heeft dus geen HDMI of andere digitale aansluitingen, enkel analoge cinch enz. De mediaplayer moet dus via HDMI naar de TV, en dan zou ik het geluid analoog naar de amp moeten krijgen, maar het enige beschikbaar is de headphone out. Ook niet ideaal lijkt me.
Daarom beslist: aanschaf nieuwe surround versterker. Ik twijfel nog tussen de TX-SR508 en de TX-SR578. De 508 heeft alles wat ik nodig heb, maar de 578 heeft ook nog 's video upscaling.
Wat kan ik van die video upscaling verwachten? Is er enig verschil te merken op de beeldkwaliteit van SD TV zenders? Of maakt dat geen verschil uit in vergelijking met upscaling in decoder en/of tv, en is dat dus weggesmeten geld?
Verwijderd
Verwijderd
Je hoeft niet te groeten op GoTVerwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 21:05:
Ik ben van plan een jamo set te kopen S608 HSC 3 5.0.
Welke type receiver van Onkyo past het best bij een S608 set??
Waar heb je die speakers gehaald omdat ik ze ook zoek en die 375 is een leuke prijsOnly schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 21:33:
[...]
Ik heb de ES80 en dat vind ik al aardige bakbeesten hoor! Ik heb ze eigelijk blind besteld, maar waren toch stiekem erg groot! Overigens nog geen seconde spijt van gehad en ik mis me sub absoluut niet, vind het wel wat hebben 2 van die dikke zuilen! Ik heb ze aangesloten op de 508. Ik heb ze gekocht door me in te lezen op internet, zelfde als de 508. Ik kwam vanaf tv geluid, en 4.1 setje van logitech wat ook niet al te best was (op de sub na dan).
375 voor de 2 zuilen samen inc. verzenden en 312 toen voor de 508.
[afbeelding]
[afbeelding]
Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n
ING rentepunten winkel, maar moet je wel zelf een rekening met genoeg punten hebben, of een kennis met genoeg punten natuurlijk. Je hebt 34.950 punten nodig, lijkt veel maar valt wel mee hoorRedDragon schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:20:
[...]
Waar heb je die speakers gehaald omdat ik ze ook zoek en die 375 is een leuke prijs
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
[ Voor 41% gewijzigd door Epep op 22-06-2010 19:40 ]
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Verwijderd
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Verwijderd
Die heb ik ook op het oog, heb alleen nog geen reviews gevonden.robbinonline schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:49:
Is er al iemand die ervaring heeft met de:
HT-S6305
http://www.eu.onkyo.com/products/HT-S6305.html
Zie hem ook bijna nergens op internet te koop...
Ik wil hem gaan gebruiken om:
- MKV met DTS en DTS HD via mn hdx bekijken en beluisteren.
- Xbox 360
- Humax 5050C
Films via mn mbp afspelen
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq