fuzzy logic, niets is waar
Ik had hetzelfde probleem, en aangezien het upc kastje nogal storingsgevoelig is heb ik het voor mij opgelost door de tv aan de 508 te koppelen optisch (kabeltje van 2 euro bij kabeltje.com) en het upc kastje gewoon lekker op de tv met rust te laten. Nu is het geluid dan niet super super maar wel heel stuk beter dan tv solo, overigens hangt het uiteraard ook af van welke tv je hebt of dit lekker zal werken of niet.Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:58:
Ik sta ook op het punt de 508 aan te schaffen. Ik heb alleen het probleem dat mijn UPC ontvanger geen digitale uitgang heeft, in ieder geval geen hdmi. volgens mij betekent dit dat ik vanuit de receiver een kabel naar de tv moet trekken (naast de hdmi kabel dus). Wat is de beste manier om de upc box op de receiver aan te sluiten?
Daarnaast heb ik een vraag over de beoogde surroundspeakers de jbl 200.5. Is de combi een goede gezien de prijs? Natuurlijk bestaan er betere opties maar dat laat mijn bugdet even niet toe. wat zijn betere luidsprekers voot max E 200,-?
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Als je je UPC-kastje nu via de optische kabel op je versterker aansluit, dan heb je nog beter geluid. Ik weet niet of je een HD-kastje hebt, maar ik ontvang op de HD-kanalen DD 5.1 en DD 2.0 geluid op de receiver.Only schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 18:09:
[...]
Ik had hetzelfde probleem, en aangezien het upc kastje nogal storingsgevoelig is heb ik het voor mij opgelost door de tv aan de 508 te koppelen optisch (kabeltje van 2 euro bij kabeltje.com) en het upc kastje gewoon lekker op de tv met rust te laten. Nu is het geluid dan niet super super maar wel heel stuk beter dan tv solo, overigens hangt het uiteraard ook af van welke tv je hebt of dit lekker zal werken of niet.
Zit er ook geen optische uitgang op je UPC-kastje? Anders zou ik die zo aansluiten.Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:58:
Ik sta ook op het punt de 508 aan te schaffen. Ik heb alleen het probleem dat mijn UPC ontvanger geen digitale uitgang heeft, in ieder geval geen hdmi. volgens mij betekent dit dat ik vanuit de receiver een kabel naar de tv moet trekken (naast de hdmi kabel dus). Wat is de beste manier om de upc box op de receiver aan te sluiten?
Daarnaast heb ik een vraag over de beoogde surroundspeakers de jbl 200.5. Is de combi een goede gezien de prijs? Natuurlijk bestaan er betere opties maar dat laat mijn bugdet even niet toe. wat zijn betere luidsprekers voot max E 200,-?
En ik heb nog een vrij nieuwe Canton 5.1-set voor je staan (alleen uit de doos geweest om te testen). Was een 2-in-1-koop met m'n receiver maar m'n B&W's klinken net iets beter (zijn ook veel groter). Bij interesse kan je me een DM sturen.
Ja dat weet ik, alleen zit geen optisch uit op, heb niet de HD Versie van Upc..Rogar schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:41:
[...]
Als je je UPC-kastje nu via de optische kabel op je versterker aansluit, dan heb je nog beter geluid. Ik weet niet of je een HD-kastje hebt, maar ik ontvang op de HD-kanalen DD 5.1 en DD 2.0 geluid op de receiver.
Zit wel een andere digitale aansluiting op, maar geen toslink. Weet nog niet welk kabeltje ik dus moet hebben en waar in de receiver..voor alsnog werkt dit zo ook wel voor mij
Dat ligt echt helemaal volledig 100% compleet aan jouNjay schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:03:
is er nou audio verschil kwa kwaliteit met zo'n goedkope kabel? de een zegt van wel de ander weer niet , net even avatar getest bluray er lijkt wel minder bas te zijn maar ja kan ook aan mij liggen
Het is een digitaal signaal en dat werkt of het werkt niet. En al helemaal niet op zo'n manier dat je "minder bas" hoort. Als er al storing is, dan hoor je die hele erge digitale vervorming, waarvan je van de bank overeind springt om het geluid zacht te zetten
Kwaliteitsverschil zit er alleen in (bouw) kwaliteit van de kabel. Dus een betere kabel is duurzamer (steviger) en/of kan het signaal over een grotere afstand vervoeren.
Hier geen liefhebber maar wil wel gluren, heb je een link?Fuzzy schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:42:
Voor de liefhebbers, heb een review gemaakt van de TX-SR608 =]
Om toch een legitieme post te maken, heb ik een vraag waar jullie misschien wel raad mee weten:
"All video sources, regardless of resolution, can be upscaled to big and beautiful 1080p via HDMI and Faroudja DCDi Cinema™"
Iemand ideeën hoe ik dat kan testen?
[ Voor 77% gewijzigd door Fuzzy op 26-05-2010 09:30 ]
Wordt hij trouwens bij normaal gebruik op normale volumes warm Fuzzy?
Was laatst bij Saturn, en daar lag hij ook voor 489 euro. Jammergenoeg hadden ze 'm alleen in het zwart, en ik aas eigenlijk toch op de zilveren uitvoering
[ Voor 20% gewijzigd door Sorcerer8472 op 26-05-2010 10:26 ]
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
Heb je het geluid van de upc box digitaal doorgestuurd naar de receiver en het beeld via scart rechtstreeks de tv in ? zit er op die upc standaardbox een digitale uitgang dan?Only schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 18:09:
[...]
Ik had hetzelfde probleem, en aangezien het upc kastje nogal storingsgevoelig is heb ik het voor mij opgelost door de tv aan de 508 te koppelen optisch (kabeltje van 2 euro bij kabeltje.com) en het upc kastje gewoon lekker op de tv met rust te laten. Nu is het geluid dan niet super super maar wel heel stuk beter dan tv solo, overigens hangt het uiteraard ook af van welke tv je hebt of dit lekker zal werken of niet.
Nee, ik heb de upc box alleen aan de tv gehangen: scartblokje met rood wit geel los en zo de tv in.Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:17:
[...]
Heb je het geluid van de upc box digitaal doorgestuurd naar de receiver en het beeld via scart rechtstreeks de tv in ? zit er op die upc standaardbox een digitale uitgang dan?
En mijn tv heeft optisch uit en die heb ik verbonden met de onkyo.
Kan dus kiezen of ik geluid via de onkyo heb of van de tv, en het upc kastje gaat dan teminste niet storen.
Alleen zover ik weet kunnen niet alle tv's dat signaal goed doorsturen (stereo of hoger) naar de receiver.
Het probleem van die hdmi handshake issues met me ps3 lijkt voorbij met een andere hdmi kabel 1.4 van ebay voor 7 euro
is er nou audio verschil kwa kwaliteit met zo'n goedkope kabel? de een zegt van wel de ander weer niet , net even avatar getest bluray er lijkt wel minder bas te zijn maar ja kan ook aan mij liggen
kan iemand mij hierin adviseren ? ik wil best wel geld kwijt voor een hdmi kabel maar dan wil ik wel een goede kopen die geen issues geeft met de 608 en me fat ps3
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Verwijderd
Ik ben van mening dat het gewoon altijd goed zit met digitale audio, mits je een kapotte kabel hebt of je aansluitingen gaar zijn.
Ik heb geen kwaliteit verschil gemerkt tussen een kabel van €10 (kruidvat) en een van €30(mediamarkt). (Heb zo snel geen merk en type's bij de hand).
Het is, wat mij betreft, maar net wat je jezelf wijs wilt maken.
Merk zelf op m'n 606 dat de PA optie een minder warm geluid oplevert, de lage tonen zijn inderdaad niet in bijzonder hoge mate aanwezig. Echter, bij hoge ( tot bijzonder hoge, studentenhuizen bieden zo hun voordelenVerwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 17:48:
[...]
Aan de speakers ligt het zeker niet, want dit verschil was namelijk ook in de winkel te horen.
Waar er meerdere en duurdere speakers staan opgesteld.
Misschien ligt het aan de Klipsch RF-82 die net nieuw uit de doos zijn gehaald en dus nog moeten ingespeeld worden
Ik maak me er verder niet zoveel zorgen over. Als ik het bij nummer A mooier vind met PA en bij nummer B zonder, dan switch ik wel even. Soms luister ik de hele tijd in PA, soms in stereo. Net wat me uitkomt, het moet ook gewoon leuk blijven om naar de muziek te luisteren in plaats van met alleen de technische weergave ervan bezig te zijn.
Er zijn écht wel verschillen hoor in de kwaliteit van de kabel. Het begint met de materialen. Zo heb je bijvoorbeeld "gold platted" en kabels die onder een hoek van 90 graden staan, kan handig zijn.Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 23:36:
Voor zover ik weet is zowel video als audio digitaal via HDMI.
Ik ben van mening dat het gewoon altijd goed zit met digitale audio, mits je een kapotte kabel hebt of je aansluitingen gaar zijn.
Ik heb geen kwaliteit verschil gemerkt tussen een kabel van €10 (kruidvat) en een van €30(mediamarkt). (Heb zo snel geen merk en type's bij de hand).
Het is, wat mij betreft, maar net wat je jezelf wijs wilt maken.
Maar het belangrijkste waar je even goed op moet letten (van een site geplukt) is dat vanaf 19 november 2009 jongsleden verpakkingen van HDMI kabels geen versie nummers meer mogen bevatten en HDMI uitgeruste apparatuur mag alleen versie nummers gebruiken wanneer naast het versie nummer precies staat vermeld welke specifieke features ondersteund worden, zoals “HDMI v.1.4 met Audio Return Channel en HDMI Ethernet Channel,” en niet meer “HDMI v.1.4 compatible.” Na 1 januari 2012 mogen ook HDMI uitgeruste producten geen gebruik meer maken van versie nummers.
Hieronder vind je de nieuwe logo’s die voor HDMI (gaan) gelden;

Deze kabel kan tot 1080i en 720p video te verwerken, wat vooral van toepassing is op digitale decoders en DVD spelers met een HDMI aansluiting (upscalers).

Deze kabel kan tot 1080i en 720p video te verwerken, maar heeft een extra datakanaal voor netwerken, HDMI Ethernet Channel (HEC) genoemd.

Deze kabel wordt gebruikt voor interne video/audio verbingen in auto’s die gebruik maken van HD video systemen.

Deze kabel kan 1080p resolutie en hoger verwerken, inclusief 4K, 3D, en Deep Colour. Voor een Blu-ray speler is dit dus de aangewezen kabel.

Ik ben nu helemaal 3D ready en ga ook even goed opletten welke kabels ik moet hebben, ga zo ff zoeken, als jullie dat nou ook doen kunnen we even de kabels goed vergelijken en de beste eruit vissen voor onze onkyo'tjes
Moet alleen eerst me appartement afmaken voordat ik de boel aan kan sluiten
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
vergeet niet de leidingen uit te vrezen voor de surround speaker s=]dapluiz schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:36:
Na lang nadenken hoe kritisch ik nou eigenlijk ben, ben ik toch een paar weken geleden voor die mediamarkt aanbieding gegaanAls je ziet waar ik nu naar luister kan ik er alleen maar op vooruit gaan
Moet alleen eerst me appartement afmaken voordat ik de boel aan kan sluiten
De informatie die je hier geeft is niet volledig juist.Fuzzy schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 08:51:
[...]
Er zijn écht wel verschillen hoor in de kwaliteit van de kabel. Het begint met de materialen. Zo heb je bijvoorbeeld "gold platted" en kabels die onder een hoek van 90 graden staan, kan handig zijn.
Maar het belangrijkste waar je even goed op moet letten (van een site geplukt) is dat vanaf 19 november 2009 jongsleden verpakkingen van HDMI kabels geen versie nummers meer mogen bevatten en HDMI uitgeruste apparatuur mag alleen versie nummers gebruiken wanneer naast het versie nummer precies staat vermeld welke specifieke features ondersteund worden, zoals “HDMI v.1.4 met Audio Return Channel en HDMI Ethernet Channel,” en niet meer “HDMI v.1.4 compatible.” Na 1 januari 2012 mogen ook HDMI uitgeruste producten geen gebruik meer maken van versie nummers.
De kwaliteits verschillen zitten niet in een "gold platted" of een swiffel (90graden/ draaibaar) kabel. De echte kwaliteits veschillen zitten em in de shielding van de kabels. Dus of de kabels goed afgeschermd zijn tegen interferentie.
Wanneer is dit nu belangrijk. Bij lange kabels en wanneer je meerdere kabels langs elkaar heb lopen.
Tegenwoordig heb je al snel 4-6 HDMI kabels over en langs elkaar lopen. Dan heb je bij de goedkopere kabels eerder last van interferentie. Ook bij kabels van 4-5m+ kun je daar sneller last van hebben.
Voor het gebruik van een enkele kabel kun je makkelijk een kabel van €10,- gebruiken. Wanneer je veel kabels langs en over elkaar heb lopen dan zou ik toch echt voor meer kwaliteit gaan.
Wat betreft het noemen van de versie nummers heb je volkomen gelijk wat betreft HDMI v1.4
Betreft de 1.3 kabels mag de versie nog steeds vermeld worden. Alleen zullen leveranciers dit niet snel meer doen. Omdat 1.3a en 1.3b simpelweg al achterhaald zijn.
http://www.hdmi.org/manufacturer/trademark_logo_pub.aspx
Dat het niet juist is ben ik niet met je eens. Dat ik onvolledig ben wel. Ik ben (voor alle duidelijkheid) juist op zoek naar aanvullingen zoals die van jou!
Overigens:
Gold platted lijkt een beetje overtrokken. Het wordt vooral gegooid op "betrouwbaarheid, nauwkeurigheid e.d." maar ga je dit merken in de praktijk? Moet je dit zien:

HDMI™ to HDMI™
The XHT668 has been Certified by HDMI LLC to to transmit Quad-HD 2160p and 3D digital video
- Proprietary Nitrogen Gas-Injected Polyethylene Dielectric significantly reduces the dielectric constant to maintain the precise impedance to transfer HDMI 1.4 Category 2 flawlessly
- Large Ultra High Conductive Silver Plated Pure Crystal Oxygen-Free Copper (PC-OFC) conductors significantly increase the bandwidth required to transmit Quad-HD 2160p and 3D digital video
- Patented 4-layer PCB minimises FEXT (Far End Cross Talk) at the plug by increasing the distance between solder points therefore stabilising impedance
- Solid Cast Metal IXOS HDMI plug plus Triple Cable Shielding offers maximum protection against EM and RF Interference for a clean signal transfer between components
- 24K Gold Plated connectors increase reliability by eliminating oxidation
- HDMI™ certified
Alleen als je een enorm lange kabel nodig hebt, speelt kwaliteit een rol omdat dan pas de verliezen duidelijk worden, zichtbaar in de vorm van duidelijke blokvorming in beeld en het volledig wegvallen/keihard kraken van het geluid.
Daarnaast kan de kwaliteit cq. degelijkheid van de connectors verschillen (bijv. dat hij makkelijk losschiet etc.), maar dat is echt het enige praktische verschil tussen deze kabels. De ene geeft echt geen mooier geluid dan de ander, want het is een digitaal signaal, en zodra hier verlies optreedt is dat direct pijnlijk duidelijk.
1.3 nemen kan ook, mits je geen 3d en return-audiochannel nodig hebt, wat door bijna geen enkele hardware nog ondersteund wordt.
[ Voor 30% gewijzigd door Sorcerer8472 op 27-05-2010 11:49 ]
In welk opzicht ben ik onvolledig geweest????Fuzzy schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:32:
[...]
Dat het niet juist is ben ik niet met je eens. Dat ik onvolledig ben wel. Ik ben (voor alle duidelijkheid) juist op zoek naar aanvullingen zoals die van jou!
Overigens:
Gold platted lijkt een beetje overtrokken. Het wordt vooral gegooid op "betrouwbaarheid, nauwkeurigheid e.d." maar ga je dit merken in de praktijk? Moet je dit zien:
[afbeelding]
HDMI™ to HDMI™
The XHT668 has been Certified by HDMI LLC to to transmit Quad-HD 2160p and 3D digital videoding lijkt wel van een andere planeet te komen. mag ook wel voor 150, Euri
- Proprietary Nitrogen Gas-Injected Polyethylene Dielectric significantly reduces the dielectric constant to maintain the precise impedance to transfer HDMI 1.4 Category 2 flawlessly
- Large Ultra High Conductive Silver Plated Pure Crystal Oxygen-Free Copper (PC-OFC) conductors significantly increase the bandwidth required to transmit Quad-HD 2160p and 3D digital video
- Patented 4-layer PCB minimises FEXT (Far End Cross Talk) at the plug by increasing the distance between solder points therefore stabilising impedance
- Solid Cast Metal IXOS HDMI plug plus Triple Cable Shielding offers maximum protection against EM and RF Interference for a clean signal transfer between components
- 24K Gold Plated connectors increase reliability by eliminating oxidation
- HDMI™ certified
- De pluspunten die deze kabel beschrijft hebben betrekking op het verschil tussen de verschillende V 1.4 kabels. (increase the bandwidth required to transmit Quad-HD 2160p and 3D digital video) en het voorkomen van interferentie. Dus gewoon wat ik beschreven heb en naar gelinkt heb.
Over de gold plated connectors. Is een leuke bijkomstigheid. maar oxidatie?? Als de luchtvochtigheid hoog is in je huiskamer dan kan het inderdaad raadzaam zijn. Alleen vrees is dan voor de rest van je apparatuur. Ik heb nog nooit oxiderende pluggen, stekkers, of andere aansluitingen gehad.
En het beter en betrouwbaarder geleiden is inderdaad van toepassing op analoge signalen. Digitale signalen werken of werken niet er is geen middenweg.
Ik heb mijn ideale kabel al gevonden:

maar dan wel 1.4a, als iemand zoets vindt, mag 'ie het zeggen
/EDIT: kabel is van HAMA en is hier te vinden
[ Voor 45% gewijzigd door Fuzzy op 27-05-2010 11:59 ]
Haha de bank komt een beetje in het midden van de woonkamer te staan, dus we moeten nog even kijken waar we de surrounds gaan latenFuzzy schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:39:
[...]
vergeet niet de leidingen uit te vrezen voor de surround speaker s=]
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
4-6 weken is mij medegedeeld zou het duren, iemand ervaringen met Onkyo qua reparaties en de duur van die reparaties?
Onkyo AV Receiver 'Secret' Commands: Store settings: [SETUP] + [ENTER], hold [SETUP] Setup store? [ENTER]=yes Recall settings: [SETUP] + [RETURN], hold [SETUP] Setup Recall? [RETURN]=yes Reset SSP (Factory defaults) [VCR/DVR] + [ON/STANDBY] (No confirmation!) Firmware info: Methode 1: [DISPLAY] + [ON/STANDBY] Methode 2: [DISPLAY] + [ZONE 2 LEVEL ^] Select page by using [+] and [-] Extra pages* contain additional info, access by pressing [DISPLAY] dAh/Temperature/Fan info: [DISPLAY] + [ON/STANDBY], release, directly press [TONE] Press [TONE] again (unknow info) Display/light test [CD] + [ON/STANDBY], release, directly press [CD] (Exit by restarting) Debug mode: Go to firmware page 2 and press [TONE] (Exit by restarting) Other (unkown) info: [DISPLAY] + [ON/STANDBY], release, directly press [SETUP] Select page by using [SETUP] Running time could be reset by pressing [RETURN] (No confirmation!) Unknown menu: [MOVIE/TV] + [ON/STANDBY] (Contains resettable data) Unknown video menu: [DISPLAY] + [SETUP] (Contains resettable data) *First page probably has no additional info
Is soms wel leuk om eens in te zien.
Pas op met die Factory defaults...je krijgt geen bevestigingsscherm. Hetzelfde geld voor die running time.
het wordt steeds gekker die handshake issues met me ps3
eerste boot werkt altijd gelijk beeld bij een spel of film synct de versterker niet lijkt me je hoort tik tik en dan springt het beeld af en toe op zwart dan beeld.. na aan uit zetten versterken is werkt het meestal wel
In een notendop: HDMI 1.3 kan prima 3D beeld dragen (omdat de resolutie gehalveerd is) van de PS3.Jazco2nd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 18:54:
Nog even over die HDMI kabels, dat een HDMI 1.4 kabel noodzakelijk is voor 3D video kan volgens mij niet kloppen. Het is wel aanbevolen, maar als een PS3 straks 3D Blu-rays kan afspelen terwijl het geen 1.4 HDMI features heeft, dan moet het dus ook mogelijk zijn met een 1.3 kabel.
Échter HDMI 1.4 of tegenwoordig High Speed with ethernet kan grotere snelheden aan voor FULL 3DHD
zoals de originele Monster vs Aliëns 3D.
Hier nog ff een tabel (obv de nieuwe benamingen)

Ik ga er het volgende op aansluiten: UPC Mediabox via scart, Xbox via HDMI, HTPC via HDMI. Kom ik dan in de problemen omdat de 508 geen upscaling bevat of heb ik gewoon goed 1080p beeld ?
Dan moet je even iets extra uitgeven en een 608 halen.
btw: Je weet dat je receiver er niks bij kan verzinnen he? Het beeld van je mediabox zal niet opeens HD kwaliteit worden. Het is alleen hetzelfde beeld (480P), maar nu als 1080P beeld verstuurd.
De UPC mediabox sluit ik direct aan via scart op de TV zoals het nu ook is. De TV is een Samsung LE40A656.
Daarnaast wil ik mijn xbox en htpc via HDMI op de Onkyo 508 reciever aansluiten om 5.1 geluid over m'n boxen te krijgen. Vanuit de reciever 1 HDMI kabel naar de TV voor het beeld.
TV kijken blijft dan zoals het nu is, een game op de xbox of film via de htpc kan ik dan mijn reciever voor inschakelen en de TV switchen naar HDMI input. Gaat dat zo werken of is er een betere optie?
Heb je geen interesse in een HD uitvoering van je UPC box? Lijkt mij wel de moeite waard
Verwijderd
De tijd is gekomen om eindelijk eens een Versterker te kopen incl. Surroundset
Nu zit ik hier nog met gewone Logitech Speakers voor men pc nl. de Logitech Z-4, dit even ter zijde.
Onkyo is naar het schijnt 1 van de goeie merken qua prijs/kwaliteit, natuurlijk heb je dan nog pioneer, sony, yamaha. Het is omdat mijn vader ook een Onkyo heeft nl. de 604 en ik was al versteld welke opties deze versterker al allemaal heeft.
Nu heb ik men ogen laten vallen op de Onkyo 508. Deze heeft volgens mij alles wat je nodig heeft om te kunnen genieten van surround geluid.
Voor surround set zit ik wat vervelend. De Harman Kardon HKTS 11 lijkt mij een leuke optie. Zijn er onder jullie die deze combinatie hebben & wat zijn jullie voor & nadelen?
Mss zijn er nog die mij andere surroundsets aanraden.
Max. budget is maar 1000 €
Mvg
Een aantal zaken die je even voor jezelf/ons op een rijtje moet zetten is wat je allemaal aan wil sluiten op je avr en hoe je dat zou willen.Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:31:
Hallo
Nu zit ik hier nog met gewone Logitech Speakers voor men pc nl. de Logitech Z-4, dit even ter zijde.
Onkyo is naar het schijnt 1 van de goeie merken qua prijs/kwaliteit, natuurlijk heb je dan nog pioneer, sony, yamaha. Het is omdat mijn vader ook een Onkyo heeft nl. de 604 en ik was al versteld welke opties deze versterker al allemaal heeft.
Nu heb ik men ogen laten vallen op de Onkyo 508. Deze heeft volgens mij alles wat je nodig heeft om te kunnen genieten van surround geluid.
Voor surround set zit ik wat vervelend. De Harman Kardon HKTS 11 lijkt mij een leuke optie. Zijn er onder jullie die deze combinatie hebben & wat zijn jullie voor & nadelen?
Mvg
klein voorbeeld. (blueray speler (HDMI), Xbox (HDMI/composite), TV (HDMI)
en behalve pioneer, sony, yamaha en onkyo zijn er nog tal van zeer goede merken. Denk aan Marantz, Denon, NAD. enz. enz.
Verwijderd
Wat ik er allemaal zou willen op aan sluiten?
PC via coax (bedoeling om films via pc op plasma tv met surround geluid te kunnen bekijken)
Digibox via HDMI (films op tv via versterker met surround sound)
PS3 via HDMI
Dat is het voor nu, je weet nooit voor later, beter wat aansluitingen teveel dan er plotseling te kort.
Veel verschil zit er nl. niet in de 508 & de 578, maar de 578 is wel een stuk duurder.
Kheb ff berekend:
TX-SR508 + HKTS 11 = om en bij de 700 €
TX-SR578 + HKTS 11 = om en bij de 800 €
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2010 17:51 ]
Dan wil je een 578 of een 608Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:48:
PC via coax
http://www.avland.co.uk/aasp/onkyo/1020/txsr508/rearlrg.jpg
Dat is een 508 waarop ik ook S/PDIF Coax zie...
Mis ik iets?
@Gr3c0
Ik ken die HKTS 11 niet, maar zuilen zullen vast beter presteren. Ik heb er in ieder geval geen spijt van.
Verwijderd
Ik heb hier nu verlopig geen plaats om zuilen te plaatsen. Ik wil men boksen aan de muur hangen wegens wat plaatsgebrek.
HKTS 11 : http://www.harmankardon.c...11/230&accT=1&tsT=0&ovT=1
Ik ben zelf een voorstander van zuilen en gezien je budget kan het. Zelf ben ik ook van plan om in mijn nieuwe huis een nieuwe versterker te kopen en vanwege de diepte van maar ~33cm kom ik op de onkyo uit (508), heeft voldoende aansluitingen en upscaling heb ik niet nodig en geeft ook maar nauwelijks beter beeld.Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:31:
Hallo
Mvg
Aan speakers zat ik te denken aan een set van Jamo de S608 HCS 3 (~€600,-).
Heb een paar weken geleden staan luisteren naar de Jamo S608 en de goedkopere S606, en ik vond de S608 toch wel aanzienlijk beter klinken. Ook naar klipsch geluisterd (type ???) en die vond ik nog wat beter klinken maar ik vond ze niet zo mooi en dat is voor mij toch ook wel een belangrijk punt.
Verwijderd
Ik woon wel op een appartement, zijn deze dan niet te zwaar? En ik zie dat er geen subwoofer bij zit?
Deze is aangesloten op een PC en een Playstation 3.
Nu is de opstelling waarschijnlijk niet optimaal, hieronder een afbeelding van de opstelling:

Maar nu is het dus dat er niet door alle speakers geluid komt
De volgende instellingen staan aan:
SP A&B [kan ook alleen A of B]
- Bij AB: alleen geluid via L en R.
- Bij A: L Center en R.
- Bij B: helemaal geen.
Overige Instellingen:
Theater-Dimensional.
Iemand enig idee wat ik fout doe?
P.S: Hetgeen bij de Center is een Bank tegenover de bank is een projectiescherm.
Alvast Bedankt,
Emrulez
Waar heb je ze beluisterd dan? Stonden ze op spikes? Zat er ook een sub aangesloten? Stonden ze recht naar voren gericht of 'richting het midden' gericht? Allemaal dingen die erg veel verschil kunnen maken. Ook de audiobron kan een enorm verschil maken (bijv. de DAC van een cd-speler waarmee je het beluistert). Ben dus benieuwd naar het antwoord op die vragensilencedead schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:59:
[...]
Ik ben zelf een voorstander van zuilen en gezien je budget kan het. Zelf ben ik ook van plan om in mijn nieuwe huis een nieuwe versterker te kopen en vanwege de diepte van maar ~33cm kom ik op de onkyo uit (508), heeft voldoende aansluitingen en upscaling heb ik niet nodig en geeft ook maar nauwelijks beter beeld.
Aan speakers zat ik te denken aan een set van Jamo de S608 HCS 3 (~€600,-).
Heb een paar weken geleden staan luisteren naar de Jamo S608 en de goedkopere S606, en ik vond de S608 toch wel aanzienlijk beter klinken. Ook naar klipsch geluisterd (type ???) en die vond ik nog wat beter klinken maar ik vond ze niet zo mooi en dat is voor mij toch ook wel een belangrijk punt.
Denk dat de instellingen van de amp ook een hoop verschil kunnen maken. Bij Onkyo kun je vrij veel instellen, waaronder equalizer per speaker + lowpassfilters per speaker (wat o.a. het vermogen van andere speakers ten goede kan komen). Ook kun je met een aantal Onkyo's bi-wiren, waardoor het woofergedeelte van de Jamo S608 op een ander stukje eindversterker komt dan het deel voor de tweeters. Geeft de speakers toch wat extra vermogen!
Overigens, ik ben ook van plan de S608 HCS3 aan te schaffen en de S608 te bi-wiren (+ een testje te doen of je überhaupt verschil hoort; zo nee dan kan ik er tenminste alsnog 7.1 van maken, want dat kan bij geen enkele Onkyo als je bi-wiring toepast!) En dat alles op een Onkyo 608 (grootste probleem daarmee is dat ik niet goed tussen zwart of zilver kan kiezen
gr3c0: zit geen sub bij omdat de s608 vrij diep kunnen qua tonen. Alleen voor de echte extreem lage trillingen moet je een sub kopen. Zie ook Sandyman538 in "Jamo S606 / S608" .
[ Voor 3% gewijzigd door Sorcerer8472 op 30-05-2010 23:02 ]
Bij Correct. Durf ik niet te zeggen of ze op spikes stonden en ja ze stonden naar het midden, zonder sub. Maar beide stonden op een gelijke manier aangesloten en geplaatst. En voor mij was het verschil vrij duidelijk.Sorcerer8472 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 23:00:
[...]
Waar heb je ze beluisterd dan? Stonden ze op spikes? Zat er ook een sub aangesloten? Stonden ze recht naar voren gericht of 'richting het midden' gericht? Allemaal dingen die erg veel verschil kunnen maken. Ook de audiobron kan een enorm verschil maken (bijv. de DAC van een cd-speler waarmee je het beluistert). Ben dus benieuwd naar het antwoord op die vragenOok over waar je ze kunt beluisteren, want ik had ze al bijna besteld zonder ernaar te luisteren. Immers, alle reviews zijn lovend plus een testopstelling kan totaal anders uitpakken dan een thuissituatie; bij mij komen de frontspeakers bijv. ruim 6 meter uit elkaar te staan, en bij alle "standaard" luisterruimtes (zaken als Stassen daargelaten) staan ze meestal toch een stuk dichter bij elkaar.
Ik heb constant handshake problemen wordt er nu een beetje moe van eigenlijk.
Onkyo stuurt een standaard fabeltje terug over kabels enzo maar ik heb de kabel al vervangen tussen de ps3 en me reciever , ik zal vanmiddag de kabel vervangen tussen de reciever en me tv maar goed me 5050C werkt prima zonder enige issue zelfde voor me WII over component
DE Ps3 direct op de tv werkt ook goed .. het heeft dus echt met de reciever te maken
ik heb geen moeite met nog een andere kabel kopen maar de vraag is of het helpt
Ik heb wel verschillende merken kabels door elkaar heen
1.4 van me ps3 naar de reciever
en een 1.3. van een ander merk van me reciever naar me tv
zelfde voor de 5050c
Kun je nog eens exact je hardware, kabels etc. en het probleem posten?Njay schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:27:
Nog steeds geen duidelijke oplossing ............ de 5050c
volgens mij had ik namelijk dezelfde setup en geen probleem..
Heb je gewoon al eens een andere hdmi 1.3 kabel geprobeerd?
[ Voor 9% gewijzigd door Fuzzy op 31-05-2010 10:37 ]
PS3 --> HDMI 1.4 Kabel (cheapo merk) --> Onkyo --> Passthrough
5050c --> HDMI 1.3 Kabel (zat erbij) --> Onkyo --> Passthrough
Onkyo --> HDMI 1.3 Kabel --> TV
Mijn vriendin eindelijk zover, en mijn (onze) eerste receiver aangeschaft, een Onkyo 508. En dan op zondag proberen de Compent in naar HDMI out te krijgen.
Ach ja, dan maar meer kabels kopen vandaag. Of hd-tv nemen ipv digitene.
Hello fellow humans
"Tsjah lieverd, of wil je graag een hele bundel kabels in het zicht hebben liggen?"
Verwijderd
Is dat dan wel te vertrouwen als je een film bekijken dat de speakers dan plotseling niet tegen de grond kwakt?
Verwijderd
Ik heb nog niet kunnen luisteren naar Jamo, maar kheb ff de S 602 (Bookshelf Speaker) omgedraaid om de achterkant te kunnen bekijken en bovenaan heB je dus een klein gaatje waar je dus de kop van een vijs in kan steken zodat je de speaker aan de muur kan hangen, maar volgens mij is dat niet echt te vertrouwen.
Naja, dan doe ik dat ook. *bestelt Onkyo TX-SR608 en Jamo S608 HCS3*
Verwijderd
Op de site van Jamo kan je zien welke winkels er verdeler zijn hier in Belgie. 'k Denk dat ik eerst nog wat winkels ga opzoeken om te zien of ik es kan luisteren naar zo'n zet. Dan pas beslis ik of ik ze al dan niet ga kopen.
Nou inzakken, ik heb pas een 807 gekocht, deze is THX Select2 gecertificeerd. Dat betekend dat hij aan een behoorlijk aantal eisen moet voldoen en een minimaal vermogen op reference level moet kunnen uitsturen. Ik kom van een Tag Mclaren AV30R pre/pro met 5 losse UcD 180 mono's. En ik moet zeggen dat de 807 me geen moment tegen is gevallen! Met 777 euro bij de MediaMarkt was hij ook erg zacht geprijsd moet ik zeggen.FeaR1986 schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:52:
[...]
THX heeft met deze klassen geen enkele meerwaarde. Sowieso is THX leuk om mee te showen, maar als je ziet dat setjes als de Logitech Z-5500 ook een dergelijk logo hebben dan moet je het gewoon niet al te serieus nemen. En met alle respect: de vorige Onkyo TX-SRxx7 modellen hadden ook een THX logo en we weten allemaal dat die receivers nogal inkakten bij meerkanaals gebruik. Er zijn ook receivers die niet of veel minder inkakken en die geen THX-logo hebben...
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Dat gedeelte begreep ik wel en staat hier al wel vermeld. Het ging mij eigenlijk meer om de link tussen jou problemen en het fameuze "handshake" issue. Anyway, als je die kabels een omgooit? 1.4 heb je toch niet nodig nog.Njay schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:52:
Ok,
PS3 --> HDMI 1.4 Kabel (cheapo merk) --> Onkyo --> Passthrough
5050c --> HDMI 1.3 Kabel (zat erbij) --> Onkyo --> Passthrough
Onkyo --> HDMI 1.3 Kabel --> TV
Ik heb gisteren alle kables omgegooid maar nog steeds hetzelfde probleem.Fuzzy schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 06:08:
[...]
Dat gedeelte begreep ik wel en staat hier al wel vermeld. Het ging mij eigenlijk meer om de link tussen jou problemen en het fameuze "handshake" issue. Anyway, als je die kabels een omgooit? 1.4 heb je toch niet nodig nog.
Ik ga zo even met de dealer bellen want dit moet opgelost worden.
Het gaat met starten van een game vaker goed met een bluray is het nog erger.
De voorstukjes zijn zeg maar al gestart voordat ik een keer beeld krijg het duurt gewoon veels te lang allemaal
Andere HDMI poorten geprobeerd ook achter me tv. kabels geprobeerd
Geen oplossing.
Het gekke is de 5050c heeft nergens last van dus het is iets met de PS3
Mijn 308 komt van Onkyo retour na reparatie:GRUMBLER schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:24:
Mijn 308 had plots alle iconen op de display verlicht en is dus opgestuurd naar Onkyo, denk in duistland.
4-6 weken is mij medegedeeld zou het duren, iemand ervaringen met Onkyo qua reparaties en de duur van die reparaties?
Ze hebben een slecht contact op de display print verholpen en het apparaat
preventief doorgesoldeerd......
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=IjulrC9MBFo]
Vaag hoor. Ik had exact dezelfde opstelling en ondervind geen problemen. Die 'tik-tik' vond ik inderdaad ook storend, die hoor je ook als je schakelt tussen de Humax, PS3 en bv je beamer.. Hij lijkt dat de instellingen te syncen oid. Maar gegeven het feit dat ik er geen last van had, ff een paar kleine checks:Njay schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:17:
ik heb me klacht al bij onkyo neergelegd
het wordt steeds gekker die handshake issues met me ps3
eerste boot werkt altijd gelijk beeld bij een spel of film synct de versterker niet lijkt me je hoort tik tik en dan springt het beeld af en toe op zwart dan beeld.. na aan uit zetten versterken is werkt het meestal wel
- op welke ingang je PS3 aangelosten? (neem aan 'game')
- welke update heb je op je PS3 (neem aan > 3.0)
- welke TV heb je? RGB kabel geprobeerd?
- al eens een RGB kabel/Scart geprobeerd van PS3->Onkyo (uitluiten hdmi defect)
- welke PS3 heb je eigenlijk? Slim?
Het inkakken bij 5 kanaals surround is alleen een issue tot en met de 700-serie. De 800 serie kakt niet in bij vijkanaals surround, dat doen ze pas bij een set-up met zeven speakers. Maar dan nog zegt THX lang niet alles: nogmaals: een Logitech Z-5500 setje ee THX-certificaat geven maakt het keurmerk er gewoon niet geloofwaardiger op. Het heeft meer meerwaarde bij types als bijvoorbeeld een Denon AVP-A1HDA.tbusquet schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:52:
[...]Nou inzakken, ik heb pas een 807 gekocht, deze is THX Select2 gecertificeerd. Dat betekend dat hij aan een behoorlijk aantal eisen moet voldoen en een minimaal vermogen op reference level moet kunnen uitsturen. Ik kom van een Tag Mclaren AV30R pre/pro met 5 losse UcD 180 mono's. En ik moet zeggen dat de 807 me geen moment tegen is gevallen! Met 777 euro bij de MediaMarkt was hij ook erg zacht geprijsd moet ik zeggen.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Verwijderd
Vandaag is de surround set geleverd.....morgen hoop ik de receiver.....
In afwachting van een set Jamo S608 HCS3 draait hij op 2 kleine Philips-speakers. Maar na Audyssey-setup + Audyssey EQ inschakelen klinkt het geluid al veel voller dan met het versterkertje dat er eerder op aangesloten zat. Speakers lijken wel 2x groter geworden
Een tijd lang op hoog volume gedraaid (zodanig dat de buren toch wel iets gehoord moeten hebben ondanks de goede isolatie hier
Maargoed, morgen 2x S608, 2x S602 en 1xS60CEN aansluiten dus. Zal die 2 Philips eens tijdelijk aansluiten als 7.0 en dan zullen we eens zien of FeaR1986's beweringen nou wel of niet kloppen
Daarna eens kijken hoeveel dat bi-wiren uitpakt; 2x vermogen naar je fronts sturen zal ook wel een leuk effect hebben (ze zijn al gevoelig: 90 dB).
[ Voor 11% gewijzigd door jzoin2 op 02-06-2010 22:47 ]
Verwijderd
En dan vervolgens wel plaatsen in een Onkyo topicjustjermaine schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:43:
O shit dit onderstaande berocht hoort eigenlijk in de denon topic. kan iedereen de firmware uprade aanraden voor de denon 1610, de receiver reageert sneller en werkt nu eindelijk goed met hd codecs van verschillende bluray spelers, je instellingen blijven behouden. Ik heb de upgrade gedaan bij look and listen. Kosteloos.

Next...
Ben erg benieuwd wat je van de set vindt. Mijn oog is ook gevallen op deze set. Alleen dan de 508. Mag ik vragen waarom jij voor de 6 bent gegaan?Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:36:
Begin van de week de Onkyo 608 gekocht met de Harman Kardon HKTS 11bq. Deze laatste wordt trouwens niet meer nieuw geleverd. De opvolger is de HKTS 16bq welke volgens mij dezelfde specs heeft alleen een meer compacte subwoofer.
Vandaag is de surround set geleverd.....morgen hoop ik de receiver.....
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Verwijderd
Hier komen ze: Bij het afspelen van een analoge video bron beschikt de 508 niet over 1080p upscaling, en ook de Faroudja DCDi video processing unit is niet aanwezig. Hiernaast heeft de 508 Minder vermogen, is niet THX gecertificeerd en heeft 2 HDMI ingangen minder, 4 ipv 6. Ik gebruik er nu al 4....Michaelg schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 07:57:
[...]
Ben erg benieuwd wat je van de set vindt. Mijn oog is ook gevallen op deze set. Alleen dan de 508. Mag ik vragen waarom jij voor de 6 bent gegaan?
Het belangrijkste....de prijs was doorslaggevend...... 435,- euro.
Gr. Ries
Ik had mijn pc altijd direct aangesloten zitten op mijn samsung full hd tv via een DVI naar HDMI kabel van 20 meter. Hier had ik nooit geen problemen mee. Nou wou ik het geluid ook digitaal hebben en heb ik een optische kabel van 10 meter gekocht die het geluid over de 578 laat gaan en dit werkt ook goed. Echter als ik de kabel van mijn pc naar de 578 doe en vanaf daar door naar de tv dan doet hij het een paar seconde en dan valt het beeld weg en zegt mijn tv no-signal en dan na 20 seconde of zo geeft de receiver alleen nog maar blauw beeld door. Het OSD werkt nog wel want ik kan gewoon de instellingen wijzigen en het geluid speelt ook gewoon door als ik dat aan heb gezet. Dus het is echt puur het beeld wat niet goed wil werken.
De kabel van me 578 naar de tv is een el cheapo en ik heb het ook geprobeerd met een HDMI 1.4 kabel van Monster. En bij allebei hetzelfde resultaat.
Zijn er meer mensen met dit probleem of iemand die weet hoe je het op kunt lossen?
Ik heb een NVIDIA kaart maar zou niet weten waar het aanligt. Misschien dat de refresh rate niet goed staat. Ik weet niet wat de 578 aan kan maar mijn tv is 100 Hz en ik denk dat de pc 60 Hz uitstuurt.diamondback schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:11:
Ik heb hetzelfde gehad met mijn opstelling. Ik heb het moeten oplossen door te prutsen in Ati CCC. Komt er op neer wat te spelen en CCC te leren wat hij precies moet doen.
Verwijderd
Nu zaterdag ga ik ff naar een winkel waar ze ook verdeler zijn van Harman Kardon. Ze hebben daar wat luisterruimtes (8 naar het schijnt) zodat ik op men gemak es kan luisteren naar hun sets.
Mvg
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2010 14:55 ]
Heb m'n surrounds nog niet aangesloten (alleen front+center, waarbij front 4 a 5 meter uit elkaar staan), en eens Dark Side of the Moon opgezet van PF. Met de Jamo S608's geeft dat echt een absurd precies geluid. Aan het begin van Time kun je elke klok precies aanwijzen als je je ogen dichthoudt en op het geluid afgaat. Bij On the Run waan je je in een vertrekhal van een vliegveld en hoor je iemand langsrennen.
Het volume is op 80 hard, op 90 doet het pijn aan je oren, en hij kan nog tot 100. Speakers vervormen niet, dus je hebt niet gauw door dat hij eigenlijk heel hard staat (totdat je even naar een andere kamer loopt en de deur dichtdoet
Ik kan me niet voorstellen dat het bij die 2 extra Jamo's helemaal in gaat kakken, en zelfs bij 7 speakers niet, tenzij je jezelf graag binnen een paar maanden industriedoof wilt hebben. De temperatuur van de kast valt ook mee. Met 3 speakers op volume 80 wordt hij gewoon warm, maar mijn laptop is al eens warmer geweest, dus dat vind ik nog heel netjes
Speakers zijn nog niet bi-amped aangesloten (wat bij alle Onkyo's de setup tot 5.1 beperkt trouwens, waarbij front-wide en front-high wel nog mogelijk zijn). Heb niet zo superveel tijd om er mee te prutsen nu, maar ik zal zeker een vervolgpostje plaatsen, met misschien ook wat pics
geloof me, voel na een film op sterk volume maar eens aan dat ding. ( all channels driven )
Verwijderd
maar voor de componenten valt dat wel mee
Misschien luister ik gewoon wat minder hard dan anderen, maar hij wordt echt niet overdreven warm. Zal 2 speakers die ik over heb ook eens aansluiten en 7.0 ervan maken, kijken wat er dan gebeurt
Verwijderd
De slaapstand uit te schakelen van de videokaart.
Misschien dat dit wel kan helpen!
Ik wil een HTPC in een Onkyo gaan bouwen. Ben alleen opzoek naar een donor behuizing van een Onkyo.
Dus mocht je op het punt staan om je Onkyo het raam uit te gooien, omdat je het maar niets vind. Laat het even weten dan ga ik voor dat raam staan
Mijn ervaring met Onkyo zijn alleen maar positief:
Voor een "B" versterker (niet mijn woorden) komt Onkyo goed uit de hoek qua prestaties. Ik heb een high-end versterker van Marantz staan. En persoonlijk vind dat het geluid van de Onkyo beter dan de Marantz. Het geeft een net iets vollere sound. Verder ben ik zeer te spreken over de HDMI doorvoer (zelfs als deze Onkyo uit staat).
De Onkyo versterkers hebben in mijn ogen een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
1 minpuntje: het ontwerp van de kast. Hier past maar weinig apparatuur bij qua design
Verwijderd
Ik ben al in het bezit van een zilveren. Maar ook al was deze in het zwart, dan is het toch net niet. Onkyo heeft een knik erin lopen en wil deze door laten lopen in mijn HTPC. Want het oog wil ook watVerwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 20:36:
Neem de Onkyo in de kleur zwart, zo heb je meer kans dat je andere merken er ook nog mooi bij kan zetten.
Heb je hier wat aan ? http://picasaweb.google.com/fvogelsang/OudeOnkyoKapot#Ilja Meijer schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 20:29:
Beste tweakers,
Ik wil een HTPC in een Onkyo gaan bouwen. Ben alleen opzoek naar een donor behuizing van een Onkyo.
Dus mocht je op het punt staan om je Onkyo het raam uit te gooien, omdat je het maar niets vind. Laat het even weten dan ga ik voor dat raam staan.
Mijn ervaring met Onkyo zijn alleen maar positief:
Voor een "B" versterker (niet mijn woorden) komt Onkyo goed uit de hoek qua prestaties. Ik heb een high-end versterker van Marantz staan. En persoonlijk vind dat het geluid van de Onkyo beter dan de Marantz. Het geeft een net iets vollere sound. Verder ben ik zeer te spreken over de HDMI doorvoer (zelfs als deze Onkyo uit staat).
De Onkyo versterkers hebben in mijn ogen een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
1 minpuntje: het ontwerp van de kast. Hier past maar weinig apparatuur bij qua design
is helemaal gratisch! maar dan ook niet werkend
Ik heb gisteren dit probleem weten te verhelpenThe_Ghost16 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:07:
Ik heb zaterdag een 578 gekocht en die werkt echt super. In combinatie met een Kef KHT 1005.2 speaker systeem. En dit klinkt echt fantastisch. Ik moet alleen de achter speakers nog goed aan sluiten. Echter heb ik 1 probleem met de receiver.
Ik had mijn pc altijd direct aangesloten zitten op mijn samsung full hd tv via een DVI naar HDMI kabel van 20 meter. Hier had ik nooit geen problemen mee. Nou wou ik het geluid ook digitaal hebben en heb ik een optische kabel van 10 meter gekocht die het geluid over de 578 laat gaan en dit werkt ook goed. Echter als ik de kabel van mijn pc naar de 578 doe en vanaf daar door naar de tv dan doet hij het een paar seconde en dan valt het beeld weg en zegt mijn tv no-signal en dan na 20 seconde of zo geeft de receiver alleen nog maar blauw beeld door. Het OSD werkt nog wel want ik kan gewoon de instellingen wijzigen en het geluid speelt ook gewoon door als ik dat aan heb gezet. Dus het is echt puur het beeld wat niet goed wil werken.
De kabel van me 578 naar de tv is een el cheapo en ik heb het ook geprobeerd met een HDMI 1.4 kabel van Monster. En bij allebei hetzelfde resultaat.
Zijn er meer mensen met dit probleem of iemand die weet hoe je het op kunt lossen?
Kan ik mooi die Monster kabel ff terug brengen naar de winkel want ik zag geen verschil met de goedkope kabel.
Het gebeurt alleen in pure audio-modus dus.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
mvz schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 01:14:
[...]
Heb je hier wat aan ? http://picasaweb.google.com/fvogelsang/OudeOnkyoKapot#
is helemaal gratisch! maar dan ook niet werkend
Ik heb je een mail gestuurd.
Verwijderd
HDMI problemen keer op keer.
Na 3 keer opgestuurd te hebben krijg ik eindelijk een nieuwe.
Echter is dit model niet meer te leveren dus gaan we voor de 308.
Nu bezig om hem om te ruilen tegen een 608.
Ben benieuwd of dat wat is
me tv een samsung LE40A552
Ik had toevallig laatst een LG 24 Inch met HDMI PC monitor gekocht en deze eens op de onkyo aangesloten en dit werkte prima... zo te zien stikt de samsung op het laad icoontje van de PS3 vanaf wanneer je een bluray start.
Ik heb samsung gebeld en had nog garantie gelukkig
Probeer eens 'Direct' zou vergelijkbaar moeten zijn met Pure Audio maar het video gedeelte blijft wel actief als ik de handleiding goed begrijp.Sorcerer8472 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 10:30:
Ik heb trouwens wel één probleempje: in pure audio-modus wordt het tv-scherm blauw. Totdat je een menu oproept, dan verschijnt het scherm weer op de achtergrond (in dit geval met component-input).
Het gebeurt alleen in pure audio-modus dus.
Waarom gebruik je de receiver niet als centraal punt?The_Ghost16 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 08:33:
[...]
Ik heb gisteren dit probleem weten te verhelpenIk heb in de settings van mijn video kaart gekeken en zag dat hij op 1920x1080 stond met audio enabled. Dus waarschijnlijk had de receiver last van het feit dat hij dacht 2 audio aansluitingen te hebben. Ik heb de audio op disabled gezet en heb er gisteren geen last meer van gehad.
Kan ik mooi die Monster kabel ff terug brengen naar de winkel want ik zag geen verschil met de goedkope kabel.
Ik heb de onkyo 577 staan en daarop staat m'n bluray, mediaspeler en PC aangesloten met HDMI, en er gaat 1 HDMI kabel naar de TV (philips 37pfl8404)
Lijkt inderdaad wel op elkaar. Met Pure Audio klinkt het iig erg goed!Saturnus schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:28:
[...]
Probeer eens 'Direct' zou vergelijkbaar moeten zijn met Pure Audio maar het video gedeelte blijft wel actief als ik de handleiding goed begrijp.
Heb ook met allerlei film-modi zitten spelen (THX Cinema enzo), maar gewoon DTS Direct klinkt toch het beste, hoewel het niet veel scheelt. Kan me voorstellen dat het bij slechtere filmmixen wel nuttig is om het aan te zetten.
Nu ook de Jamo's aangesloten met bi-wiring, en ik hoor toch een vrij duidelijk verschil in zowel het lage tonenbereik als de helderheid van hoge tonen: hij kan iets dieper, getest met het schip dat de dampkring binnenkomt aan het begin van Avatar in DTS Direct 48 kHz. Ook klinken instrumenten nu helderder en meer gescheiden (getest met de eerste 3 tracks van Dark Side of the Moon). Beide voor en na getest. Speakerpositie verder niet aangeraakt. Ook Audyssey niet opnieuw uitgevoerd trouwens (weet niet of dat überhaupt uitmaakt in Pure Audio / DTS Direct?)
Hoe heb je hem nu aangesloten? Als het digitaal is, waarom zet je de sample rate niet naar 192kHz?
En nog even over
Sorcerer8472 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:29:
Het volume is op 80 hard, op 90 doet het pijn aan je oren, en hij kan nog tot 100. Speakers vervormen niet, dus je hebt niet gauw door dat hij eigenlijk heel hard staat (totdat je even naar een andere kamer loopt en de deur dichtdoet)
Ik weet niet hoe de 606 en 608 tegenover elkaar schalen maar pas in ieder geval op met echt té hard zetten.
[ Voor 74% gewijzigd door Saturnus op 04-06-2010 12:56 ]
Omdat ik de bluray nog niet heb en hier geen DTS-HD-track bij zit. Deze is via HDMI op een NMT afgespeeldSaturnus schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:47:
Nee Audyssey is uit in Pure/Direct.
Hoe heb je hem nu aangesloten? Als het digitaal is, waarom zet je de sample rate niet naar 192kHz?
Ben wel benieuwd naar het verschil tussen die twee trouwens.
Als BD-speler wil ik de BD-SP308 halen, in het zilver, net als de receiver zodat hij erbij past. Hoewel de BD-SP807 qua uiterlijk beter erbij past, zie ik de meerwaarde van die speler niet in: 296 ipv 162 MHz video DAC is het enige verschil dat ik zie, en of je dat gaat zien..?
Saturnus: heb jij hem ook op een TX-SR608 aangesloten? Het hangt ook erg van de bron af. Radio moet ik harder zetten. Moet input levels etc. eens gaan aanpassen. Mijn volume-instelling staat ook op absoluut en niet op relatief (THX-modus) trouwens, misschien maakt dat ook nog uit qua schaalverdeling.
In ieder geval gaat het vanaf 80 ineens heel snel qua harder worden. Te hard doet denk ik eerder acuut pijn aan mijn oren voordat het de speakers opblaast

Btw naast die BD-spelervraag nog een vraag: kan het kloppen dat radiozenders hun hoge tonen erg fors oppompen om FM-verliezen te compenseren? Via digitale radio vind ik dat er bij pure veel hoge tonen in het signaal zitten bij bijvoorbeeld 3FM, beetje te...
[ Voor 35% gewijzigd door Sorcerer8472 op 04-06-2010 13:08 ]
606 hier he. Momenteel optisch aangesloten op de PC. Eerst ging alles via HDMI, waaronder ook de video. Elke keer dat de PC aanstond moest de Onkyo ook aan, heb toen maar besloten de Onkyo 'te ontlasten' door een stapje terug te doen, DTS-HD werkt namelijk toch niet.
Verwijderd
Ik heb een TX-SR578 alles via HDMI aangesloten.
• Sony Bravia uit 2006
• Cisco UPC HD media bagger ding
• HDX 1000
• XBox
• Sony Blu-ray speler
Als ik Tv kijk via de upc mediabox met de receiver aan is dan is er niks aan het handje.
Als ik vervolgens mijn versterker uit zet dan na 2 seconde heb ik weer beeld maar nu komt het!:
Soms zonder geluid, en soms met.
Het vreemde is dat als ik mij Blu-ray speler doet, de receiver netjes schakelt naar de juiste input HDMI poort maar bij de andere componenten niet?
Kan iemand een heldere verklaring geven van dit probleem.
Ik geloof best dat de Cisco mediabox niet goed communiceert met de Onkyo, want daar lees je alleen maar problemen over het HDMI gebeuren.
Heb uiteraard de versterker al gereset! maar probleem blijft zich voordoen.
Dit topic is gesloten.