• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 06:32
Weet iemand of TX-NR609 component video doorstuurt over HDMI? Heb een Wii en zou het liefst maar 1 kabel naar mijn TV hebben lopen.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-03 14:56

Gutteguttegut

CEO of TFD

McVirusS schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 12:14:
Weet iemand of TX-NR609 component video doorstuurt over HDMI? Heb een Wii en zou het liefst maar 1 kabel naar mijn TV hebben lopen.
De 608 deed dit al wel, dus ik neem aan van wel.
Wat ik me nu nog afvraag is of er dan ook nog steeds een uitgang op de component uit staat.

Dus:
Component in -> HDMI en component uit.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:17
McVirusS schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 12:14:
Manual downloaden en het opzoeken? Tip, zie pagina 44 van de Nederlandse versie.
De video ingangssignalen lopen door de AV-receiver zoals afgebeeld, waarbij composiet video, PC IN (Analoog RGB) en component videobronnen alle worden opgewaardeerd voor de HDMI-uitgang.
Gutteguttegut schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 12:41:
[...]Wat ik me nu nog afvraag is of er dan ook nog steeds een uitgang op de component uit staat.

Dus:
Component in -> HDMI en component uit.
Elke ingang wordt doorgevoerd of omhoog gescaled. Dus component kan gewoon via de component uit of upscalen naar HDMI. Naar mijn weten is het niet mogelijk om HDMI én component tegelijk te gebruiken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

FeaR1986 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 12:48:
[...]
Elke ingang wordt doorgevoerd of omhoog gescaled. Dus component kan gewoon via de component uit of upscalen naar HDMI. Naar mijn weten is het niet mogelijk om HDMI én component tegelijk te gebruiken.
Hmm..dat zou jammer zijn.
Dat wilde ik dus gaan gebruiken :)

Maar het klinkt alsof je het niet zeker weet ;)
Ik kan het ook nergens vinden in een handleiding...dus hoop ik op een gebruikers ervaring hier....

• FeaR
Gutteguttegut schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 12:57:
[...]

Ik kan het ook nergens vinden in een handleiding...dus hoop ik op een gebruikers ervaring hier....
Laat ik het zo zeggen: de receivers in de hogere segmenten bieden niet voor niets twee maal HDMI out en daarmee ook de belofte dat beide uitgangen tegelijk gebruikt kunnen worden om zo een beamer én een TV aan te kunnen sturen. Lijkt me dan sterk dat je met een receiver van een paar honderd euro hetzelfde kan bereiken door twee verschillende uitgangen te gebruiken.

Veelal zet je upscaling/converting gewoon aan of uit. Dus het is HDMI of component en niet HDMI én component.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

FeaR1986 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:00:
[...]

Laat ik het zo zeggen: de receivers in de hogere segmenten bieden niet voor niets twee maal HDMI out en daarmee ook de belofte dat beide uitgangen tegelijk gebruikt kunnen worden om zo een beamer én een TV aan te kunnen sturen. Lijkt me dan sterk dat je met een receiver van een paar honderd euro hetzelfde kan bereiken door twee verschillende uitgangen te gebruiken.

Veelal zet je upscaling/converting gewoon aan of uit. Dus het is HDMI of component en niet HDMI én component.
Ok, klinkt logisch.
Maar 2x HDMI gebruik je meestal voor multiroom toch?
Ik heb een "oude" beamer welke alleen component in heeft (geen HDMI) dus dan zou het makkelijk zijn om niet te hoeven schakelen maar gewoon of de TV (HDMI) of de beamer aan te zetten.

• FeaR
Gutteguttegut schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:03:
[...]Ok, klinkt logisch.
Maar 2x HDMI gebruik je meestal voor multiroom toch?
Ik heb een "oude" beamer welke alleen component in heeft (geen HDMI) dus dan zou het makkelijk zijn om niet te hoeven schakelen maar gewoon of de TV (HDMI) of de beamer aan te zetten.
2 x HDMI is juist makkelijk om zowel een TV als een beamer op aan te sluiten. Je hoeft dan niet telkens kabels te wisselen. Maar als je een beamer hebt welke over component werkt kan het natuurlijk ook gewoon: TV via HDMI aansluiten en de beamer via component. Als je over de beamer wilt kijken dan moet je in het menu van de receiver upscaling/converting uit zetten, wil je over de TV kijken dan zet je converting naar HDMI aan.

Echter zit je nog steeds met het probleem dat inkomende signalen vanaf HDMI niet terug naar component worden gezet. Dus een bron welke via HDMI binnen komt zal je nooit via de beamer - welke is aangesloten met component - kunnen bekijken.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

FeaR1986 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:09:
[...]

2 x HDMI is juist makkelijk om zowel een TV als een beamer op aan te sluiten. Je hoeft dan niet telkens kabels te wisselen. Maar als je een beamer hebt welke over component werkt kan het natuurlijk ook gewoon: TV via HDMI aansluiten en de beamer via component. Als je over de beamer wilt kijken dan moet je in het menu van de receiver upscaling/converting uit zetten, wil je over de TV kijken dan zet je converting naar HDMI aan.

Echter zit je nog steeds met het probleem dat inkomende signalen vanaf HDMI niet terug naar component worden gezet. Dus een bron welke via HDMI binnen komt zal je nooit via de beamer - welke is aangesloten met component - kunnen bekijken.
Ok, dat snap ik :)
Ik kijk meestal via mn Xbox360 over component. (voor nu dan).

• Wrd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-03 17:19
Gutteguttegut schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 12:57:
[...]

Ik heb een oude crt TV en een beamer met hdmi op een Onkyo 608
Als ik de wii aanzet krijg ik beeld op de beamer en tv (hdmi en component)

Anoniem: 125109

SonyEricsson schreef op zondag 20 maart 2011 @ 17:41:
oja. de Onkyo TX-SR309 staat voor 299 in de pricewatch
de HT-S3405 heb ik voor dezelfde prijs kunnen kopen :) (wel korting erop gekregen)
Kan je me zeggen waar je die set aan die prijs hebt gevonden, ajb?

Anoniem: 125109

Ik ben ook aan het twijfelen tussen de HT-S3405 en de HT-S5405 (of misschien zelfs de HT-S5305 nog). Voor een leek, gaat de actieve sub veel verschil uitmaken? Ik ben ook niet onmiddellijk van plan om de speakers te upgraden etc. Wat raden jullie me aan?

Anoniem: 192058

Vandaag bij Stassen geweest, uitstekend ontvangst en rondleiding gehad door het doolhof.
Wat een speakers daar zeg, prachtig!!
We hebben gekozen voor de 609 met TMA compact 20 als frontspeakers en de TMA compact 10 als achterspeaker.
Bassbox is van Mordaunt-Short Carnival 7 Actieve Subwoofer.
In eerste instantie hadden we gekozen voor de HK 30 speakers...ze hadden alleen de HK16 staan. Maar dat geluid viel ons zwaar tegen. Alsof er een stoflaag over heen lag, gewoon te vlak geluid.
Het zal nog wel een weekje duren voor ik alles kan aansluiten, te druk met andere dingen momenteel.
Maar wat betreft Stassen ben ik tevreden. We hebben wel 1,5 uur zitten luisteren...dat lukt je niet bij een MediaMarkt.

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 192058 op 09-04-2011 19:07]

• FeaR
Anoniem: 192058 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 19:05:
Vandaag bij Stassen geweest, uitstekend ontvangst en rondleiding gehad door het doolhof.
Wat een speakers daar zeg, prachtig!!
We hebben gekozen voor de 609 met TMA compact 20 als frontspeakers en de TMA compact 10 als achterspeaker.
[x]
In eerste instantie hadden we gekozen voor de HK 30 speakers...ze hadden alleen de HK16 staan.
Wat een toeval allemaal weer dat Stassen net niet de speakers had staan die je eigenlijk wilde luisteren. Dat hoor je veel vaker. Idem met TMA (en Phonar EdMa), speakers die alleen door Stassen worden verkocht. En telkens komen die speaker het beste uit de test, maar je mag nooit de demo's meenemen. Of erger nog: ik had de Phonars tijdens mijn luistersessie verzet waardoor ze helemaal naar niks meer klonken. Ook dat werd niet echt op prijs gesteld door het personeel. Ja, ik twijfel serieus aan de verkooptruukjes die Stassen gebruikt. Lees bijvoorbeeld dit topic maar eens over TMA speakers, daar staan toch heel wat dingen niet niet echt goed te verklaren zijn en allemaal in het voordeel van Stassen. En dan heb je ook nog dit topic met algemene ervaringen met Stassen, welke ook lang niet allemaal positief zijn.

Apart overigens dat je maar 1,5 uur hebt geluisterd. Naar mijn weten heeft Stassen altijd "luisterblokken" van drie uur. Althans, toen ik ging wel. Maar ook ik ben geen tevreden Stassen-klant, mij een beetje speakers laten horen van 400 euro terwijl ik 1250 euro per speaker over had.

Dat het beter is dan bij een Mediamarkt is zeker waar. Maar als je langs een Saturn gaat dan zijn de luisterruimtes al veelal beter dan bij de Mediamarkt. Het is aan de ene kant jammer dat ze bij de bekendere ketens als Hobo en RAF geen Onkyo meer verkopen, maar de service in die ketens is vele malen hoger dan bij elke keten die hiervoor genoemd is. Heb daar letterlijk vijf uur achter elkaar zitten luisteren. En dan om 17:00 gewoon weggaan met een foldertje, geen aandringende verkooppraat of wat dan ook.

[Voor 23% gewijzigd door FeaR op 09-04-2011 19:30]

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-03 10:32

mindcre8r

The Baka Crow..

ff een vraag die wellicht een beetje simpel is maargoed.
Als ik een Bluray disk met DTS HD afspeel staat er nergens DTS-HD in mijn scherm van de Onkyo.
hoort dat wel? ook als ik een DVD met DTS track afspeel zie ik nergens DTS staan.

Ik heb een 608 trouwens, en speel af met een Sony 480 bluray speler.

[Voor 7% gewijzigd door mindcre8r op 09-04-2011 20:24]

Tameguchi kitten ja ney o

• vischp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-01 15:21
Waar ik met name wel benieuwd naar ben. Stel ik wil 4k resolutie data van mijn htpc naar mijn tv sturen, welke dat dan zou ondersteunen, wordt dan bijvoorbeeld de sr-608 een beperkende factor omdat deze wellicht de resolultie niet kan verwerken? Dit probleem zou dan niet aanwezig moeten zijn op de 609 omda deze wel door de chipset deze resolutie aan zou kunnen... Zie ik dat verkeerd? Ben benieuwd of er beperkingen zijn als ik de 608 ertussen zou zetten als versterker..dank

• FeaR
mindcre8r schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 20:24:
ff een vraag die wellicht een beetje simpel is maargoed.
Als ik een Bluray disk met DTS HD afspeel staat er nergens DTS-HD in mijn scherm van de Onkyo.
hoort dat wel? ook als ik een DVD met DTS track afspeel zie ik nergens DTS staan.

Ik heb een 608 trouwens, en speel af met een Sony 480 bluray speler.
Wat zie je wel op het display? Als het iets in de trant is van LPCM of Multi Ch In staat dan wordt de audio al door dr Blu-rayspler gedecodeerd. Check dat de instellingen in de Blu-rayspeler op bitstream staan.

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-11-2022

DrSnuggles

Terrapin Station

Misschien stond het al in het topic, maar ik kon het eerlijk gezegd niet vinden. Ik ben van plan om een leuke hifi hoekje in huis te maken, maar ben wel aardig budget gebonden (gelukkig bijna afgestudeerd en aan het werk!).

Mijn plan was om te beginnen met een degelijke, maar betaalbare, receiver en 2 stereoboxen. Dan kan daar later altijd nog worden uitgebreid met een sub of naar 5.1. Nu ben ik al aardig aan het rond kijken geweest en de nodige informatie opgedaan. Ik kwam uit bij Onkyo en lees eigenlijk alleen maar lovende verhalen over de receivers, als ik echter de TX-SR308, TX-SR309 en de TX-SR508 naast elkaar houdt zie ik bijna geen verschil? Ja tuurlijk de 508 levert meer vermogen en heeft de mogelijkheid voor 7.1. Maar waarom ik een 309 boven een 308 of andersom zou stellen?

Learn something new every day.

• FeaR
Je kan beter de Onkyo-site zelf gebruiken, daar kan je ook een vergelijking maken door meerdere modellen naast elkaar te zetten. De Tweakers Pricewatch is niet echt bedoeld voor dit soort apparaten. Mede doordat de informatie ook lang niet compleet is. Zo mist de informatie dat de TX-SR309 beschikt over een nieuwere chip welke naar een hogere resolutie kan scalen.

Maar een nieuwer model hoeft niet altijd de betere keuze te zijn: met nieuwere modellen dalen de oude altijd in prijs. Als je dus niets hebt aan bijvoorbeeld HDMI 1.4 en ook niets met 3D hebt dan zou je voor een veel ouder model kunnen gaan voor een veel betere prijs. Voor 400 euro koop je nu bijvoorbeeld ook een TX-SR875, een beest van een receiver welke de huidige series compleet weg speelt. Zelfs de TX-NR1008 zal het afleggen tegen die TX-SR875. Maar goed, dat gaat alleen op als je niet veel geeft om de nieuwste technieken.

• mindcre8r

mindcre8r

The Baka Crow..

FeaR1986 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 21:22:
[...]

Wat zie je wel op het display? Als het iets in de trant is van LPCM of Multi Ch In staat dan wordt de audio al door dr Blu-rayspler gedecodeerd. Check dat de instellingen in de Blu-rayspeler op bitstream staan.
PCM inderdaad.

Ik kan wel de BRP op PCM zetten of HDMI out regulier.

onder wat voor noemer zou bitstream staan?

• FeaR
mindcre8r schreef op zondag 10 april 2011 @ 19:34:
[...]
PCM inderdaad.

Ik kan wel de BRP op PCM zetten of HDMI out regulier.

onder wat voor noemer zou bitstream staan?
Dan decodeert de Blu-rayspeler de audio al zelf. Je zal eens moeten kijken onder de opties van de audio uitvoer van de Blu-rayspeler. Hoe Sony het noemt weet ik niet, maar je hebt eigenlijk maar twee opties: dat de speler wel of niet decodeert. Je speler doet dat nu wel, dus je moet even de instellingen omzetten.

Edit:
Uit de gebruiksaanwijzig van de Sony BDP-S480, pagina 24:
[Audio (HDMI)]
[Auto]: Dit is gewoonlijk uw keuze. Voor uitvoer van audiosignalen in overeenstemming met de toestand van het aangesloten HDMI-apparaat.
[PCM]: Voert PCM-signalen uit via de HDMI OUT-aansluiting
Kwestie van de speler dus op "Auto" zetten.
In de andere opties ook alles van "PCM downmixen" uit zetten, want de speler hoeft/moet zelf niets decoderen aangezien de Onkyo dat kan.

[Voor 30% gewijzigd door FeaR op 11-04-2011 23:01]

Internetaansluiting van b.v. de 609.
Iemand enig idee waarom dit via een kabel zou moeten, waarom is het niet USB, dus draadloos.
Of zou dat te zwak zijn?
Nadeel is dat mijn router op zolder staat... moet nu dus een hele lange kabel trekken terwijl ik gehoopt had dit via een draadloze USB te doen.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-03 10:36
Anoniem: 192058 schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:24:
..., waarom is het niet USB, dus draadloos.
Come again? :?

Nickname does not reflect reality

• FeaR
Iemand enig idee waarom dit via een kabel zou moeten, waarom is het niet USB, dus draadloos.
Of zou dat te zwak zijn?
Nadeel is dat mijn router op zolder staat... moet nu dus een hele lange kabel trekken terwijl ik gehoopt had dit via een draadloze USB te doen.
Iets dieper in de buidel tasten dan als je draadloos wilt. Er zijn genoeg receivers in de hogere segmenten met WLAN-aansluiting/antenne. Of de series van Marantz welke via een module via Bluetooth muziek kunnen streamen.

• mindcre8r

mindcre8r

The Baka Crow..

FeaR1986 schreef op zondag 10 april 2011 @ 21:37:
[...]

Dan decodeert de Blu-rayspeler de audio al zelf. Je zal eens moeten kijken onder de opties van de audio uitvoer van de Blu-rayspeler. Hoe Sony het noemt weet ik niet, maar je hebt eigenlijk maar twee opties: dat de speler wel of niet decodeert. Je speler doet dat nu wel, dus je moet even de instellingen omzetten.

Edit:
Uit de gebruiksaanwijzig van de Sony BDP-S480, pagina 24:

[...]

Kwestie van de speler dus op "Auto" zetten.
In de andere opties ook alles van "PCM downmixen" uit zetten, want de speler hoeft/moet zelf niets decoderen aangezien de Onkyo dat kan.
thanks.

Het is niet zo dat het niet klinkt, en het surround gedeelte werkt ook wel, enkel vroeg ik me dus af of de onkyo ook in het beeld aangaf wanneer het een DTS-HD track betrof oid.

• iggimeister
  • Laatst online: 24-03 08:40
Of zou dat te zwak zijn?
Volgens mij heeft Onkyo voor deze netwerk receivers ook een Wireless LAN USB Dongel.

Of heb ik het nu mis ? 8)7

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-02 09:28
iggimeister schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 08:12:
[...]

Volgens mij heeft Onkyo voor deze netwerk receivers ook een Wireless LAN USB Dongel.

Of heb ik het nu mis ? 8)7
Je hebt gelijk hoor :)

http://www.eu.onkyo.com/products/UWF-1.html

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kunnen de dingen wel iets ontvangen zo verstopt achter de receiver?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• mindcre8r

mindcre8r

The Baka Crow..

Raven schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 08:46:
Kunnen de dingen wel iets ontvangen zo verstopt achter de receiver?
hoop eerder dat die dongle erg klein is, want ruimte in meubels is altijd maar beperkt.

Anoniem: 403359

Wellicht een wat beginnersvraagje maar even het volgende. Had vorig jaar de onkyo 508 gekocht maar die was 6 weken geleden alweer overleden... Bleek niet te maken en heb uiteindelijk geld terug gekregen (Correct Electronics Rotterdam, netjes afgehandeld).

Nu zie ik dat er de 509 is en die zal ik ook gaan bestellen (info over een goede aanbieding is welkom). Maar nu zie ik dat er de netwerkfunctionaliteit is.

Nu vraag ik me af of ik het goed heb dat als ik een synology (mag ook ander merk) media server neerzet ik dan straks met een android app vanaf mijn telefoon de muziek kan regelen? (zonder dat ik met allemaal ingewikkelde zaken aan de slag moet, dus wel beetje plug & play)

Bovenstaande zou me namelijk weer de aanschaf van een squeezebox gebeuren schelen.

Als iemand hier ervaring mee heeft dan hoor ik het graag.

• FeaR
Anoniem: 403359 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:13:
Nu vraag ik me af of ik het goed heb dat als ik een synology (mag ook ander merk) media server neerzet ik dan straks met een android app vanaf mijn telefoon de muziek kan regelen? (zonder dat ik met allemaal ingewikkelde zaken aan de slag moet, dus wel beetje plug & play)

Bovenstaande zou me namelijk weer de aanschaf van een squeezebox gebeuren schelen.
Dat is inderdaad waar die netwerkaansluiting voor kan dienen :)

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
das dus precies wat ik wil. ik heb een NAS met daarop een itunes library. via netwerk, en dan met de afstandsbediening van de receiver muziek kiezen (evt dmv tv-menu). ik ben dan wel weer sceptisch: is dat ingebouwde browser-menu een beetje okee?

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

• vischp
  • Laatst online: 15-01 15:21
niemand??
vischp schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 20:57:
Waar ik met name wel benieuwd naar ben. Stel ik wil 4k resolutie data van mijn htpc naar mijn tv sturen, welke dat dan zou ondersteunen, wordt dan bijvoorbeeld de sr-608 een beperkende factor omdat deze wellicht de resolultie niet kan verwerken? Dit probleem zou dan niet aanwezig moeten zijn op de 609 omda deze wel door de chipset deze resolutie aan zou kunnen... Zie ik dat verkeerd? Ben benieuwd of er beperkingen zijn als ik de 608 ertussen zou zetten als versterker..dank

• LJed
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-03 08:26
Anoniem: 403359 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:13:

Jeps, wat betreft Plug en Play: Ik ben OnkyTroller aan het uitbreiden met upnp-discovery, zodat je geen ip-address meer hoeft op te geven. Nu is dat de enige instelling die je moet doen in de telefoon. Ik gebruik zelf TVersity als mediaserver op mijn XP pc, werkt als een zonnetje met bedraaid LAN.

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-11-2022

DrSnuggles

Terrapin Station

FeaR1986 schreef op zondag 10 april 2011 @ 13:26:
Je kan beter de Onkyo-site zelf gebruiken, daar kan je ook een vergelijking maken door meerdere modellen naast elkaar te zetten. De Tweakers Pricewatch is niet echt bedoeld voor dit soort apparaten. Mede doordat de informatie ook lang niet compleet is. Zo mist de informatie dat de TX-SR309 beschikt over een nieuwere chip welke naar een hogere resolutie kan scalen.

Maar een nieuwer model hoeft niet altijd de betere keuze te zijn: met nieuwere modellen dalen de oude altijd in prijs. Als je dus niets hebt aan bijvoorbeeld HDMI 1.4 en ook niets met 3D hebt dan zou je voor een veel ouder model kunnen gaan voor een veel betere prijs. Voor 400 euro koop je nu bijvoorbeeld ook een TX-SR875, een beest van een receiver welke de huidige series compleet weg speelt. Zelfs de TX-NR1008 zal het afleggen tegen die TX-SR875. Maar goed, dat gaat alleen op als je niet veel geeft om de nieuwste technieken.
Heel erg fijn dat Onkyo die mogelijkheid biedt op haar site. Echter is het verschil tussen de 308 en 309 echt extreem klein. Ik kan eerlijk gezegd ook niets over die chip terug vinden? Ze bieden volgens de Amerikaanse site van Onkyo ook beide niet de mogelijkheid om analoog beeld te converteren naar digitaal. Ik heb van de week Ziggo alles-in-één plus besteld, dus maar hopen dat daar een digitale uitgang op zit.

Een andere vraag waar ik mee zat, aangezien ik nogal budget gebonden ben, begin ik klein met 2.0 stereo en wil ik op den duur uitbreiden. Ik heb nu een Logitech Z-680 staan en ik bedacht me dat ik daar de subwoofer misschien wel tijdelijk van kon gebruiken. Zou ik bijvoorbeeld met een RCA -> 3.5mm Jack kabeltje gewoon de pre-amp out van de 308/309 kunnen gebruiken hiervoor? Dan gebruik ik alleen de sub/center in van de Z-680 om de sub aan te sturen en de 2 stereoboxen direct aan de receiver. Of is dat niet nodig? Ik houd van een vrij breed scala aan muziek, maar moet zeggen dat ik voornamelijk elektronische muziek luister waar een stevigere bass wel leuk is.

[Voor 4% gewijzigd door DrSnuggles op 12-04-2011 21:48]

Learn something new every day.

Nadeel is dat deze alleen aan de voorkant van de receiver kan en niet gewoon in de achterkant kan blijven zetten aangezien er daar geen USB bevindt.
Desondanks toch bedankt voor de Link.

• vosss
  • Laatst online: 09-03 18:23
Kort vraagje.

Gisteren een kabeltje gekocht om mijn pc op mijn Onkyo TX-SR508 aan te sluiten.

In eerste instantie gewoon voor op mijn pc aangesloten en aan de voorkant op mijn versterker op de AUX IN poort met de twee tulpstekkers.

Versterker op AUX en muziek spelen op mn pc en all was good.

Nu wilde ik die kabel netjes aan de achterkant aansluiten zodat de kabel niet door de kamer en voor het tv meubel loopt zegmaar, maar daar loop ik vast.

Welke aansluitingen moet ik daar gebruiken?
Ik heb hem op GAME IN aangesloten en dan in het menu component ingesteld dat daar iets aan hangt, maar als ik de receiver op GAME zet dan blijft hij gewoon stil.

Ongetwijfeld doe ik iets verkeerd, want ik kan me toch echt niet voorstellen dat ik bij mijn Onkyo alleen maar aan de voorkant een pc kan aansluiten toch??!

ps: ja ik ben net wakker :+

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
de 608 is goed afgeprijsd, is er met deze receiver ook een mogelijkheid om je itunes lib te streamen ofzo? heb je daar apparaatjes voor?

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 08:08
Ik heb een paar vragen en na dit topic doorzocht te hebben kom ik er niet uit.

ik wil een versterkerset inc boxen aanschaffen voor ongeveer 800€.
Ik kijk veel films,maar ben geen audiofiel om het zo te zeggen.
nu had ik een set gezien met de 508 erbij,maar die ondersteund geen analoge doorvoer naar hdmi.(en dat wil ik wel)
nu heb ik een andere set gezien met een Onkyo HT-R380.weet iemand of deze analoog wel doorvoert naar hdmi?
dezelfde vraag heb ik over de HT-R980.

of moet ik toch gaan kijken naar een losse versterker en een losse boxen set?

[Voor 3% gewijzigd door ozziestroker1 op 14-04-2011 08:23]

• FeaR
ozziestroker1 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 08:13:
nu heb ik een andere set gezien met een Onkyo HT-R380.weet iemand of deze analoog wel doorvoert naar hdmi?
dezelfde vraag heb ik over de HT-R980.
De Onkyo HT-R380 is een set met de TX-SR308 en de Onkyo HT-R980 wordt geleverd met de TX-SR508. Dus beiden nog te laag voor jouw eisen.

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 08:08
@fear1986:

bedankt,dan word het verder zoeken.
dan maar de 608 of een versie xx9 en verder.

Anoniem: 390699

Vraagje. Ik gebruik een Onkyo tx-nr708 icm 2xQ-acoustics 2020 fronts (boekenplank) en een BK Gemini 2 subwoofer.

De subwoofer kan je zowel low- als high level aansluiten en is nu via low-level aangesloten. Kan ik hem met bovenstaande speakers ook high-level aansluiten? Ik vermoed dat ik dan de fronts op 'full range' moet zetten, wat dus niet mogelijk is aangezien het boekenplank speakers zijn die tot zo'n 60 Hz gaan. Als ik ze een crossover van rond de 60 Hz geef via de receiver, dan krijgt de sub de lage frequenties niet. Of zie ik iets over het hoofd?

Anoniem: 95814

..

Hallo mensen,

Hoop dat mijn vraag hier hoort.
Heb een nieuwe onkyo ht_r380 aangesloten op mijn ps3
En vanaf mijn tv ook een aansluiting naar mijn onkyo, dit alles met hdmi.
Nu krijg ik alleen geen 5.1 sound. Of achter en center werkt. Of voor en center.
Ik heb de A en B speaker kanalen aangepast. En op de ps3 de hdmi instellingen goed gezet.
Maar krijg het 5.1 niet aan de praat, wat doe ik fout?

Groet,

Fresyl

Kan ik toch beter een optical digital audio kabel gebruiken? Graag hulp. Waarvoor dank

• FeaR
Waarom zou je dat doen? Het is wel een work-around, maar ik zou toch eerst eens gaan kijken waarom het via HDMI niet lukt. Het is toch de beste manier om alles aan te sluiten, zeker met een PS3 welke HD Audio/LPCM uit kan sturen wat over de optische kabel niet kan. Test je de 5.1 werking wel in games, want die zijn altijd Dolby Digital 5.1 of DTS 5.1.

Ja heb game/cd/ dvd/ bleuray met 5.1 en dts sound mogelijkheid getest. Zonder resultaat. Maar ik las iets over arc, audio return channel. Dat ik die nodig had. Maar heb op mijn tv digital audio out. En dat is VIA zon optische audio kabel. Dus zou ik dan zon kabel van tv naar reciever gebruiken. En dan hdmi naar ps3 vanaf reciever. Misschien dat het dan werkt? Anders ga ik even zon kabel aanschaffen. Bedankt iig voor je reactie. Ga ook nog even kijken met de hdmi of er toch iets fout zit.

• vosss
Misschien iemand nog een antwoord op mijn vraag of ik op een Onkyo SR-TX508 met een kabel (2,5jack --> 2x tulp) vanaf mijn pc naar de versterker alleen maar op de voorkant op de AUX input aansluiting aan kan sluiten?

Dat moet toch ook gewoon op een aansluiting op de achterkant kunnen lijkt me?

Wellicht iemand in het huis die zijn pc ook met een dergelijke kabel aan de Onkyo heeft hangen?

Bedankt alvast :)

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-03 12:26
Anoniem: 390699 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:04:
Vraagje. Ik gebruik een Onkyo tx-nr708 icm 2xQ-acoustics 2020 fronts (boekenplank) en een BK Gemini 2 subwoofer.

De subwoofer kan je zowel low- als high level aansluiten en is nu via low-level aangesloten. Kan ik hem met bovenstaande speakers ook high-level aansluiten? Ik vermoed dat ik dan de fronts op 'full range' moet zetten, wat dus niet mogelijk is aangezien het boekenplank speakers zijn die tot zo'n 60 Hz gaan. Als ik ze een crossover van rond de 60 Hz geef via de receiver, dan krijgt de sub de lage frequenties niet. Of zie ik iets over het hoofd?
Kun je de sub niet gewoon op de sub-aansluiting aansluiten? Als je de fronts op 60 Hz crossover aansluit dan gaat alles daaronder automatisch naar de sub. Ik zou trouwens een wat hogere crossover proberen. Helemaal tegen de limiet van de speakers aan zitten is niet per se positief.

vosss: kijk eens naar de afbeeldingen op http://www.eu.onkyo.com/products/TX-SR508.html ... Een klein beetje zelf zoeken mag ook wel :P
Anoniem: 95814 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 15:33:
Ja heb game/cd/ dvd/ bleuray met 5.1 en dts sound mogelijkheid getest. Zonder resultaat. Maar ik las iets over arc, audio return channel. Dat ik die nodig had. Maar heb op mijn tv digital audio out. En dat is VIA zon optische audio kabel. Dus zou ik dan zon kabel van tv naar reciever gebruiken. En dan hdmi naar ps3 vanaf reciever. Misschien dat het dan werkt? Anders ga ik even zon kabel aanschaffen. Bedankt iig voor je reactie. Ga ook nog even kijken met de hdmi of er toch iets fout zit.
ARC moet je tv supporten (is hdmi 1.4+ geloof ik, en de standaard wordt pas sinds een jaar ofzo toegepast en niet eens in alle tv's). Voor tv naar receiver moet je inderdaad optisch gebruiken, van PS3 naar receiver hdmi, van receiver naar tv ook weer hdmi. Bij het spelen van PS3 switch je dus naar het hdmi-kanaal waar de receiver op zit, bij het kijken naar gewone tv switch je de receiver naar het kanaal (bijv. CBL/SAT) waar de tv optisch op zit (da's nog in te stellen via het menu trouwens).

[Voor 39% gewijzigd door Sorcerer8472 op 16-04-2011 17:26. Reden: reageren op meer posts]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 17:22:
[...]

Kun je de sub niet gewoon op de sub-aansluiting aansluiten? Als je de fronts op 60 Hz crossover aansluit dan gaat alles daaronder automatisch naar de sub. Ik zou trouwens een wat hogere crossover proberen. Helemaal tegen de limiet van de speakers aan zitten is niet per se positief.

vosss: kijk eens naar de afbeeldingen op http://www.eu.onkyo.com/products/TX-SR508.html ... Een klein beetje zelf zoeken mag ook wel :P

[...]

ARC moet je tv supporten (is hdmi 1.4+ geloof ik, en de standaard wordt pas sinds een jaar ofzo toegepast en niet eens in alle tv's). Voor tv naar receiver moet je inderdaad optisch gebruiken, van PS3 naar receiver hdmi, van receiver naar tv ook weer hdmi. Bij het spelen van PS3 switch je dus naar het hdmi-kanaal waar de receiver op zit, bij het kijken naar gewone tv switch je de receiver naar het kanaal (bijv. CBL/SAT) waar de tv optisch op zit (da's nog in te stellen via het menu trouwens).
He bedankt voor je reactie.
Heb precies gedaan zoals je hebt gezegd. Maar nog steeds 3.1 geluid.
Ik snap het niet meer.
Hdmi van tv > reciever, optical audio kabel (out) van tv > reciever, hdmi van reciever > ps3.
Hij staat op de reciever op kanaal A, wat de 5.1 moet geven (3.1 in mijn geval) zet ik hemop B dan heb ik 2.1 de rest van de boxen.
Wat kan ik nog doen? Hij geeft hdmi en pcm op mijn reciever aan.
Ps3 staat op hdmi instellingen.
En de tv op externe boxen.
Wat vergeet ik? Is zo frustrerend.
Als er iemand nog iets weet wees welkom, bedankt.

• vosss
@Sorcerer8472:

Ik heb gekeken naar de aansluitingen. En op de aansluitingen waarop ie het mijns inziens gewoon zou moeten doen werkt het niet. Dus ik doe of iets verkeerd qua aansluiten of ik doe iets verkeerd qua instellingen, of de Onkyo kan iets niet wat ik wil.

Dit is toch juist een topic waar je dergelijke vragen kan stellen? :)

Mijn vraag is heel simpel en kijkend naar jouw plaatje, of de achterkant van het ding hier of in de manual kom ik er gewoon niet uit.

Dus nogmaals: kan ik mijn pc via een mini jack --> 2x tulp kabel anders dan op de voorkant van de Onkyo aansluiten en zo ja hoe dan :)

Ik heb nu die kabels aan de voorkant lopen en dat wil ik niet.
Aansluitingen genoeg aan de achterkant maar als ik daar mijn pc aan hang dan doet ie niets qua geluid.

Tips zijn welkom :)

=edit=
En een simpele google zoekopdracht geeft mij het volgende:
If you cannot find them, that means you receiver doesn’t have digital audio input, thus you will need to use its analog input, which is labeled ”Aux“. Actually you can use any input except the one labeled as ”Phono“, so if you receiver doesn’t have an input labeled ”Aux“ you can use any other input like ”Tape In“, ”DVD In“, ”CD In“, ”MD In“, etc. If you cannot find any input at all, this means that your stereo doesn’t have any kind of input at all and you won’t be able to connect your PC to it.
Precies zoals ik dacht, ik zou gewoon alle ingangen moeten kunnen gebruiken, maar op geen enkele krijg ik het geluid aan de praat via die kabel. Dat blijft alleen maar werken via de front aansluiting. :?

[Voor 35% gewijzigd door vosss op 17-04-2011 22:42]

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-03 16:47

sjaool

Every life should have 9 cats

Dan lees je de gebruiksaanwijzing nog een keer en kijk je even of je de instellingen per kanaal wel goed hebt staan. Een andere optie is dat je het geluid van de PC niet goed uitstuurt.

"When you grow up your heart dies"

• FeaR
vosss schreef op zondag 17 april 2011 @ 22:32:
=edit=
En een simpele google zoekopdracht geeft mij het volgende:

[...]

Precies zoals ik dacht, ik zou gewoon alle ingangen moeten kunnen gebruiken, maar op geen enkele krijg ik het geluid aan de praat via die kabel. Dat blijft alleen maar werken via de front aansluiting. :?
Dat had ik je zo ook wel kunnen vertellen. Het maakt voor de receiver niets uit van welke bron het geluid komt, als het er maar komt. Maar heb je wel de goede ingang gekozen op de Onkyo om het geluid van af te spelen? Staat de ingang wel actief (bij mijn receiver kan je ingangen namelijk uit zetten)? Etc.

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-03 15:36
Ik ben erg benieuwd naar de Spotify/DLNA functionaliteiten van de Onkyo 509 en 609 modellen. Hebben mensen deze receivers al in gebruik genomen?

- Kun je Spotify playlists afspelen?
- Kun je Spotify/DLNA gebruiken via de receiver OSD zonder de TV aan te zetten?
- Zit er ook Spotify ondersteuning op de TX-NR509?
- Als ik de TX-NR609 of TX-NR509 receiver vandaag binnen heb kan ik dan al metteen gebruik maken van Spotify of moet ik eerst wachten op een firmware update?

Instagram

• vosss
FeaR1986 schreef op zondag 17 april 2011 @ 23:45:
[...]

Dat had ik je zo ook wel kunnen vertellen. Het maakt voor de receiver niets uit van welke bron het geluid komt, als het er maar komt. Maar heb je wel de goede ingang gekozen op de Onkyo om het geluid van af te spelen? Staat de ingang wel actief (bij mijn receiver kan je ingangen namelijk uit zetten)? Etc.
Ik heb alle ingangen achterop geprobeerd en in het menu de betreffende ingang als component geselecteerd, maar het blijft weigeren. :?

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-03 15:11
Als ik de gebruiksaanwijzing lees dan moet je analoog bij de ingang selecteren als je de rood/witte tulpstekkers gebruikt. Component bestaat niet voor geluid, wel coaxial, maar die heeft maar 1 stekker aan de receiver kant van je snoer.

Bron: engelstalige 508 manual, blz 14 en 16

[Voor 11% gewijzigd door loeberce op 18-04-2011 11:59]

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 23-03 19:57

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Even een vraag over de zone 2 op een 508.

Als ik de PS3 (slim) naast HDMI met de rood/witte tulpstekkers aansluit op de 508 en op de PS3 multi audio out selecteer, is het dan mogelijk om bij gamen/film/indien gewenst via HDMI beeld + geluid te krijgen, en via zone 2 geluid van de PS3 (niet tegelijk, uiteraard, zone 2 is gepland voor speakers in de tuin) af te spelen?

Zo nee, is er een manier om zonder noemenswaardig kwaliteitsverlies qua beeld/geluid in de hoofdruimte wel zone 2 actief te krijgen met de PS3 als bron? Zone 2 vereist immers (vziw) een analoge bron, en laat ik die nu net niet hebben aangesloten op de 508 (radio en TV gaan via UPC HD decoder (HDMI), film/muziek gaat via PS3...)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• FeaR
vosss schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:15:
[...]Ik heb alle ingangen achterop geprobeerd en in het menu de betreffende ingang als component geselecteerd, maar het blijft weigeren. :?
Component is video, dus daar ga je de fout in. Maar daar waren anderen ook al achter gekomen...

• vosss
Ik kan kiezen tussen HDMI input, Component en Digital Audio.

Me dunkt dat ik met mijn kabel niet voor HDMI en/of Digital Audio kan kiezen wel?
Dat is zo analoog als maar zijn kan of ik heb echt serieus een slag van de molen gehad.

:?

• vosss
loeberce schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:55:
Als ik de gebruiksaanwijzing lees dan moet je analoog bij de ingang selecteren als je de rood/witte tulpstekkers gebruikt. Component bestaat niet voor geluid, wel coaxial, maar die heeft maar 1 stekker aan de receiver kant van je snoer.

Bron: engelstalige 508 manual, blz 14 en 16
En volgens die handleiding zou ik de volgende ingangen moeten kunnen gebruiken:

GAME in
TV/CD in
CBL/SAT in
VCR/DVR in
BD/DVD in

Al die aansluitingen heb ik geprobeerd en vervolgens mijn Onkyo op Game, tv/cd, etc ingesteld maar dan krijg ik geen geluid.

Vervolgens heb ik geprobeerd om in het menu op de Onkyo bij component te kiezen voor game, tv/cd etc etc want hdmi kan ik niet opgeven daar want het is geen hdmi en ook geen digitale input.

Maargoed, zowel met als zonder instelling in het menu krijg ik geen geluid eruit.

Schiet mij maar lek :?

• Sorcerer8472
Druk anders eens (met je tv aan) op de Audio-toets op de afstandsbediening. Dan kun je in het audiomenu de source handmatig selecteren. Als je daar Analog kiest, dan zou het toch moeten werken lijkt me.

Heb zelf alleen de wii via component achterop aangesloten en dat werkt perfect, de rest allemaal digitaal aangesloten. Aux voor werkt ook prima, verder niet echt mee gespeeld.

Ik heb de 609, bevalt tot nu toe prima.
Maar Spotify heb ik nog niet in gebruik.
Ik zit nog te wachten op het nog uit te komen USB stikje Wireless LAN Adapter UWF-1.
Ook het geluid van de TMA luidsprekers is trouwens toch boven verwachting.
Furfoot schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:03:
Ik ben erg benieuwd naar de Spotify/DLNA functionaliteiten van de Onkyo 509 en 609 modellen. Hebben mensen deze receivers al in gebruik genomen?

- Kun je Spotify playlists afspelen?
- Kun je Spotify/DLNA gebruiken via de receiver OSD zonder de TV aan te zetten?
- Zit er ook Spotify ondersteuning op de TX-NR509?
- Als ik de TX-NR609 of TX-NR509 receiver vandaag binnen heb kan ik dan al metteen gebruik maken van Spotify of moet ik eerst wachten op een firmware update?

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 09:39
LJed schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:28:
[...]

Jeps, wat betreft Plug en Play: Ik ben OnkyTroller aan het uitbreiden met upnp-discovery, zodat je geen ip-address meer hoeft op te geven. Nu is dat de enige instelling die je moet doen in de telefoon. Ik gebruik zelf TVersity als mediaserver op mijn XP pc, werkt als een zonnetje met bedraaid LAN.
Laurent, bij deze een veer in je jeweetwel, voor het initiatief èn de uitvoering van OnkyoTroller. Ik heb een TX-NR807, en ik vond OyRemote (besturing via Windows PC, http://blog.krautsourced.com/?cat=9 ) al te gek, maar nu met de telefoon is helemaal geweldig.
Ik heb direct de Pro versie gekozen en wacht af wat je nog meer voor ons in petto hebt.

Denon AVR-X3600H

• vosss
Sorcerer8472 schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:58:
Druk anders eens (met je tv aan) op de Audio-toets op de afstandsbediening. Dan kun je in het audiomenu de source handmatig selecteren. Als je daar Analog kiest, dan zou het toch moeten werken lijkt me.

Heb zelf alleen de wii via component achterop aangesloten en dat werkt perfect, de rest allemaal digitaal aangesloten. Aux voor werkt ook prima, verder niet echt mee gespeeld.
Ok bedankt voor de tip.

Daar kan ik inderdaag kiezen tussen OPT en Analog.
Ik zal morgen eens testen of dat dan wel werkt.

Mocht dat zo zijn dan is het eigenlijk nog compleet onhandig dat ik dan telkens handmatig moet switchen, maargoed, als het werkt heb ik in elk geval de kabel niet meer door de kamer lopen.

Anoniem: 39303

Is de NR-609 echt de opvolger van de SR-608?! Of kunnen we op termijn ook nog een SR-609 verwachten?! Zonder alle netwerk meuk dus?!

• iggimeister
  • Laatst online: 24-03 08:40
grappig, ik zie op dit moment op de website van Onkyo ook de NR-709 staan.

Deze was mij nog helemaal niet bekend!

Iemand hier al iets over gelezen ?

• hanhub
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10-2021
Al een paar maanden een zeer tevreden eigenaar van een TX-NR808. Ongekend geluid voor mij. Sinds een paar dagen valt de radio(tuner) telkens uit na ongeveer een half uurtje. Bij een DVD of een CD is er niets aan de hand. Alleen de tuner valt uit. Ik dacht misschien de sleeptimer, maar dat lijkt het niet te zijn. Iemand ervaring met dit verschijnsel?

• FeaR
Anoniem: 39303 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:53:
Is de NR-609 echt de opvolger van de SR-608?! Of kunnen we op termijn ook nog een SR-609 verwachten?! Zonder alle netwerk meuk dus?!
Ik zou er niet op rekenen. Er is immers ook geen TX-SR708 geweest. Ken sowieso geen merk welke twee types uitbrengt in dezelfde serie maar dan met één optie minder.
iggimeister schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 15:09:
grappig, ik zie op dit moment op de website van Onkyo ook de NR-709 staan.

Deze was mij nog helemaal niet bekend!

Iemand hier al iets over gelezen ?
Stond al wat langer op de site van Onkyo en laatst heeft Hardware.info er al een nieuwsbericht van geplaatst: Mid-range Onkyo 7.2 A/V-netwerkreceiver

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-03 09:42
Zat er bij de 508 een infrarood oogje (ontvanger) in de doos? Er zit een aansluiting op de achterkant en ik meende dat er een snoertje bij zat maar weet het niet zeker...

• Tharobboos
  • Laatst online: 17-01 10:45
Een vraagje over de 508: Wanneer ik een Blu ray opzet (via PC>HDMI videokaart > naar receiver> naar Tv)
kan ik verschillende muziek modussen kiezen.

Nu heb ik een film met DTS-HD 5.1 geluid, maar op de onkyo blijft hij deze weergeven als DTS in rode letters.
De Receiver ondersteund volgens specs wel DTS-HD. Is dit normaal of gaat hier toch iets niet goed?
Het DTS logo verschijnt alleen bij Neo6. Wat vinden jullie voor een 5.1 setje nu de ideale setting qua surround geluid.

• Sorcerer8472
vosss schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:39:
[...]

Ok bedankt voor de tip.

Daar kan ik inderdaag kiezen tussen OPT en Analog.
Ik zal morgen eens testen of dat dan wel werkt.

Mocht dat zo zijn dan is het eigenlijk nog compleet onhandig dat ik dan telkens handmatig moet switchen, maargoed, als het werkt heb ik in elk geval de kabel niet meer door de kamer lopen.

Laatst gemaakte keuze slaat hij volgens mij op hoor, maar weet ik niet zeker. Bij assign input kun je er echt niet voor kiezen btw?

Tharobboos: ligt aan je PC. Die stuurt het niet door omdat:
1) je pc het niet kan
of
2) je de DTS-HD track moet selecteren in de bluray (soms wordt standaard de gewone DTS-track geselecteerd door de speler)

[Voor 15% gewijzigd door Sorcerer8472 op 20-04-2011 13:51]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 17:10
Tharobboos schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:07:
Een vraagje over de 508: Wanneer ik een Blu ray opzet (via PC>HDMI videokaart > naar receiver> naar Tv)
kan ik verschillende muziek modussen kiezen.

Nu heb ik een film met DTS-HD 5.1 geluid, maar op de onkyo blijft hij deze weergeven als DTS in rode letters.
De Receiver ondersteund volgens specs wel DTS-HD. Is dit normaal of gaat hier toch iets niet goed?
Het DTS logo verschijnt alleen bij Neo6. Wat vinden jullie voor een 5.1 setje nu de ideale setting qua surround geluid.
de vraag is of de PC/codecs/drivers wel DTS-HD uitsturen in forum op de mediaportal site loopt er een apart topic over omdat dit nogal lastig schijnt te zijn.

bij DTS gebruik ik de surround setting DTS (doet hij standaard vanzelf).Hoewel ik moet bekennen 5.0 te hebben( JBL ES set)

• Tharobboos
  • Laatst online: 17-01 10:45
Sorcerer8472 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:49:
[...]

Laatst gemaakte keuze slaat hij volgens mij op hoor, maar weet ik niet zeker. Bij assign input kun je er echt niet voor kiezen btw?

Tharobboos: ligt aan je PC. Die stuurt het niet door omdat:
1) je pc het niet kan
of
2) je de DTS-HD track moet selecteren in de bluray (soms wordt standaard de gewone DTS-track geselecteerd door de speler)
Mijn Videokaart is een 6850: Dit nagekeken en de HDMI uitgang is 1.4a gespecificeerd: Deze ondersteund DTS-HD en nog tig andere formaten: Dus hier kan het niet aan liggen: Daarnaast is de Track natuurlijk geselecteerd.

Maar zo moeilijk is de vraag lijkt mij niet: Geeft de onkyo receiver aan de voorkant het DTS-HD logo weer als deze de juiste audio stream ontvangt? Want dan ligt het inderdaad aan de software/codecs.

• Sorcerer8472
Tharobboos schreef op woensdag 20 april 2011 @ 15:33:
[...]

Mijn Videokaart is een 6850: Dit nagekeken en de HDMI uitgang is 1.4a gespecificeerd: Deze ondersteund DTS-HD en nog tig andere formaten: Dus hier kan het niet aan liggen: Daarnaast is de Track natuurlijk geselecteerd.

Maar zo moeilijk is de vraag lijkt mij niet: Geeft de onkyo receiver aan de voorkant het DTS-HD logo weer als deze de juiste audio stream ontvangt? Want dan ligt het inderdaad aan de software/codecs.
Ja, dat logo licht dan op :) Idem bij Dolby TrueHD; dat licht ook op als hij dat afspeelt.

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-03 20:40
Beste mensen,

Ik heb geprobeerd dit hele forum door te lezen om antwoord op mijn vraag te krijgen, maar aangezien deze thread nogal wat paginas is, kan het zijn dat ik het wellicht over het hoofd heb gezien. Excuses hiervoor dan alvast.

Ik heb een onkyo tx sr 608, en als televisie heb ik een Sony kdl40nx700.
Tot op heden werkte dit vrij lekker, maar een paar dagen geleden begon het gesodemieter.
Als ik televisie kijk, en het geluid via het audiosysteem heb lopen, valt het na verloop van tijd ineens weg. Ik krijg dan de melding op mijn televisie: tv speaker geactiveerd wegens communicatiefout met audiosysteem.

Naar mijn weten heb ik de settings correct staan, in de onkyo, en in de televisie.. hdmi control bedoel ik dan.
Echter in mijn televisie, kan ik via de instellingen, een toelaten commando versturen naar het audiosysteem. De ene keer ziet hij de onkyo wel, en de andere keer weer niet.

Maar tot een paar dagen geleden had ik hier geen problemen mee. Voor de duidelijkheid, tijdens het televisiekijken valt dus ineens het geluid weg, gaat dan plotseling via de tv speaker, en na een tijdje ineens weer via het audiosysteem.

Ik heb het als volgt aangesloten: vanaf de televisie heb ik een hdmi-kabel naar de onkyo lopen (hdmi1 aansluiting op mijn televisie, die ARC ondersteund als t goed is) verder heb ik nog een blueray speler aangesloten, maar dat is verder eigenlijk niet echt van belang, en een xbox360. Allemaal via hdmi.

Ik word er echt knettergek van, en heb al verschillende instellingen veranderd, en weer terug gezet, maar krijg het op dit moment niet goed werkend. Heb zowel sony als onkyo een email gestuurd, maar van beide nog geen reactie.

Ik hoop echt van harte dat iemand mij hier kan helpen, want ik snap er ff geen bal meer van..

Bedankt in elk geval voor de moeite!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-03 15:11
NileZ_ schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:08:
Ik hoop echt van harte dat iemand mij hier kan helpen, want ik snap er ff geen bal meer van..
Brakke kabel? Heb je al kabels gewisseld tussen je Onkyo en je tv?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-05-2022
Ik hoop dat iemand mij zal kunnen helpen. Gisteren ben ik voor de eerste keer begonnen met het installeren van mijn Home Cinema systeem: als tv de LG 42LE8500, de Onkyo TX-SR508 receiver en als boxen de Canton Movie CD151 set. Het probleem is dat ik niet weet hoe ik de subwoofer moet aansluiten. De handleiding van Onkyo zegt dat ik de subwoofer moet aansluiten in de subwoofer pre out jack. Het schema toont een enkele kabel die van de receiver naar de subwoofer loopt.

Die aansluiting is er niet op mijn subwoofer. Ik vind er een witte en rode jack op terug, alsook zo'n aansluiting zoals je standaard terugvindt op de boxen.

Ik heb al proberen te googlen op dit, maar heb niets teruggevonden. Kan mij iemand mij op weg helpen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 328247

mattderi schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:17:
Ik hoop dat iemand mij zal kunnen helpen. Gisteren ben ik voor de eerste keer begonnen met het installeren van mijn Home Cinema systeem: als tv de LG 42LE8500, de Onkyo TX-SR508 receiver en als boxen de Canton Movie CD151 set. Het probleem is dat ik niet weet hoe ik de subwoofer moet aansluiten. De handleiding van Onkyo zegt dat ik de subwoofer moet aansluiten in de subwoofer pre out jack. Het schema toont een enkele kabel die van de receiver naar de subwoofer loopt.

Die aansluiting is er niet op mijn subwoofer. Ik vind er een witte en rode jack op terug, alsook zo'n aansluiting zoals je standaard terugvindt op de boxen.

Ik heb al proberen te googlen op dit, maar heb niets teruggevonden. Kan mij iemand mij op weg helpen?
Gewoon de Handleiding GOED lezen. Daarin staat precies hoe het moet. Dus aansluiten op de R/Mono Jack. Veel succes. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-05-2022
Anoniem: 328247 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:35:
[...]

Gewoon de Handleiding GOED lezen. Daarin staat precies hoe het moet. Dus aansluiten op de R/Mono Jack. Veel succes. :)
Het spijt me, maar ik ben er niet ervaren genoeg in vrees ik om te begrijpen wat ik moet doen :$

Bij de Canton zat een kabel met gele kop. Moet ik die dan gebruiken om de PRE OUT op de receiver te verbinden met de R/MONO op de subwoofer?

Er komt dan geen kabel in L jack ernaast?

Sorry voor de misschien domme vragen :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 328247

Cinch Buchsen: Die Cinch-Eingänge Ihres
Subwoofers sind mit dem Wort LOW LEVEL
INPUT gekennzeichnet und für den Anschluss
an einem Vorverstärker- bzw. an einem
speziellen Subwooferausgang (LFE) Ihres
Steuergerätes ausgelegt (Abb. 7).

Is het zo duidelijk? Je kunt hem dus gewoon aansluiten op de bovengenoemde Bus.

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 328247 op 02-05-2011 10:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 03:08
Zijn er een soort 'banaan' stekkers die in de tx-sr 707 luidspreker aansluiting passen?
Gewone banaan stekkers passen niet die in de speakers zitten (heb zon setje Nakamichi pluggen uit china)
en zoja welke maat is dat dan?
Dan draad er tussen schroeven wordt ik niet vrolijk van namelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ben al een half uur aan het zoeken op de Googles maar ik snap iets niet...

Er is een nieuwe 609 uit en die staat, onder andere op de site van Onkyo maar ook de PriceWatch, als NR609 vermeld. Het lollige is, als je zoekt op de oude typering, SR609, krijg je ook tientallen hits terug en zelfs meerdere artikelen die mogelijk SR & NR door elkaar halen.

Is SR & NR nou exact hetzelfde artikel? Of zijn er wel degelijk verschillen maar kan ik die op de sitevan Onkyo gewoon niet terugvinden (bijvoorbeeld dat de SR een OEM model is ofzo)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool

sjaool

SR = zonder netwerk-aansluiting
NR = met netwerkaansluiting

@fragcompany: als het goed is zit er in de luidsprekeraansluitingen een klein zwart rondje/plugje dat je er met een schroevendraaier uit kunt wippen en dan passen de Nakamichi pluggen zonder problemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 23:07
fragcompany schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:05:
Zijn er een soort 'banaan' stekkers die in de tx-sr 707 luidspreker aansluiting passen?
Gewone banaan stekkers passen niet die in de speakers zitten (heb zon setje Nakamichi pluggen uit china)
en zoja welke maat is dat dan?
Dan draad er tussen schroeven wordt ik niet vrolijk van namelijk.
Wat Sjaool al zegt: Vaak zit er een dopje in. Op het plaatje op de site ziet het eruit alsof er prima bananepluggen in moeten passen.

Als ik de handleiding bekijk:
http://www.eu.onkyo.com/d...707_Nederland-Svenska.pdf

Dan staat er helemaal niets in over bananepluggen, alleen over de schroefverbinding, dus dan lijkt het alsof het niet zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-03 11:18

HeroS

SmartHome Nerd

@fragcompany >> Inderdaad met een kleine kruiskopschroeverdraaier het dopje eruit wippen. Beetje dom ze dat niet in de niet in de handleiding hebben gezet.

Blog over domotica: http://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
sjaool schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:12:
SR = zonder netwerk-aansluiting
NR = met netwerkaansluiting
Als in Surround Receiver en Network Receiver :)
HeroS schreef op maandag 02 mei 2011 @ 11:38:
@fragcompany >> Inderdaad met een kleine kruiskopschroeverdraaier het dopje eruit wippen. Beetje dom ze dat niet in de niet in de handleiding hebben gezet.
Er is een reden dat die dopjes in de terminals zitten. Deze moeten er in voor de veiligheid. Want als je een aderpaar met banaanpluggen hebt dan zou je ook kunnen denken dat je de bananen in het stopcontact moet steken. Die dopjes zitten niet in elk land/afzetgebied in de terminals aangezien de regels niet overal gelijk zijn. Dan gaan ze natuurlijk niet in de manual zetten hoe je die er uit moet halen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:10:
[...]

Ja, dat logo licht dan op :) Idem bij Dolby TrueHD; dat licht ook op als hij dat afspeelt.
Klopt inderdaad. Zal waarschijnlijk aan de software/codecs liggen. Is het een en ander op internet over te vinden.
Van: http://forum.cyberlink.co...20ECD98F08618433B819903BF

To get HD audio bitstreaming you need the right hardware.

You can NOT enable HD audio bitstreaming unless you are actually playing a blu ray through HDMI with audio enabled to a PAP supported audio device.

Start the blu ray playing
go to the setings
audio
confirm it is using your hdmi while there
the output mode will now have 3 options!
pcm decoded by powerdvd
non-decoded dolby digital/dts to external device
non-decoded high definition audio to external device

Select the new 3rd option and your AVR should light up with DTS MA or DOLBY TRUEHD on the main feature.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 03:08
HeroS schreef op maandag 02 mei 2011 @ 11:38:
Verrek,dan passen ze inderdaad......dacht ik moet dunnere hebben anders passen ze niet.
Thx voor de tip!
Durfde niet te proberen eerst omdat er inderdaad niets van in het manual staat (zover ik kan vinden)

Eindelijk de pluggen niet voorniks besteld,en wat heerlijk is GOT toch met de Nakamichi pluggen,anders had ik lokaal duurdere gekocht terwijl deze misschien nog wel beter/steviger zijn voor minder. _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
fragcompany schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:37:
[...]Eindelijk de pluggen niet voorniks besteld,en wat heerlijk is GOT toch met de Nakamichi pluggen,anders had ik lokaal duurdere gekocht terwijl deze misschien nog wel beter/steviger zijn voor minder. _/-\o_
Het is maar net hoe veel je uit wilt geven aan die pluggen. Op zich is het allemaal geen rocket science en de basis is gewoon hetzelfde. Als je duurdere pluggen neemt dan merk je wel verschil met hoe de kabel bijvoorbeeld vast wordt gezet, dat is dan net wat beter uitgewerkt. Enige wat echt uitmaakt bij een banaanplug is de vorm van de stekker. Je hebt stekkers met lamellen zoals die van Nakamichi en je hebt een versie met ronde stekkers. De ronde maken over het algemeen beter contact. Probleem met de versie met de lamellen is dat de lamellen na een tijd lam kunnen worden en dus minder contact gaan maken. Daarom hebben dure versies met lamellen een mechanisme dat je de basis naar de stekker kan draaien zodat de lamel uit kan zetten zodat er weer beter contact is. Maar goed, voor die 14 euro bestel je over een paar jaar wel weer een keer nieuwe.

Ikzelf gebruik deze:

Lekker audiofiel verantwoord: dingen zijn verzilverd voor nog minder weerstand, maar goed wel meer kans op corrosie. Maar heb ze voornamelijk voor de looks gekocht, vond ze leuk matchen met mijn speakers aangezien die ook alu accenten hebben. Maar de stekkers waren in real life iets meer shiny dan gedacht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-03 23:00
Ik heb een latop op mijn TX-SR608 aangesloten met een DVI->HDMI kabel aangesloten voor het beeld op de PC HDMI poort (hdmi5).
Het geluid van deze laptop heb ik aangesloten met een 3.5mm jack op de PC tulpingang achterop de TX-SR608. (De laptop heeft geen digitale audio-uitgangen).

Echter, als ik op de receiver nu voor PC kies, krijg ik geen geluid. Volgens mij omdat de receiver HDMI als geluidsbron gebruikt. Als ik de HDMI kabel eruit trek, dan krijg ik namelijk wel geluid via de tulp.

Weet iemand hoe ik dit gedrag kan uitschakelen? Met google had ik gevonden dat er een instelling zou moeten zijn om HDMI audio te negeren, maar deze kan ik niet vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Welk merk en type laptop is het?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JasperE
Het gaat om een Asus A6J laptop, geen digitale audio-uitgangen dus.

[edit]
Heb inmiddels de hele handleiding van voor tot achter doorgelezen, wat ik telkens tegenkom:
"When an HDMI IN is assigned to an input selector as explained here, the digital audio input for that input selector is automatically set to the same HDMI IN"
Het lijkt echter niet zo te zijn dat je dit gedrag handmatig kan instellen of beinvloeden.

Iemand een idee voor een work-around?
(Het enige wat ik kan bedenken is DVI->HDMI direct vanaf de laptop naar de TV laten gaan. Geen ideale oplossing)

[Voor 115% gewijzigd door JasperE op 07-05-2011 22:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
JasperE schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 17:34:
Ik heb een latop op mijn TX-SR608 aangesloten met een DVI->HDMI kabel aangesloten voor het beeld op de PC HDMI poort (hdmi5).
Het geluid van deze laptop heb ik aangesloten met een 3.5mm jack op de PC tulpingang achterop de TX-SR608. (De laptop heeft geen digitale audio-uitgangen).

Echter, als ik op de receiver nu voor PC kies, krijg ik geen geluid. Volgens mij omdat de receiver HDMI als geluidsbron gebruikt. Als ik de HDMI kabel eruit trek, dan krijg ik namelijk wel geluid via de tulp.

Weet iemand hoe ik dit gedrag kan uitschakelen? Met google had ik gevonden dat er een instelling zou moeten zijn om HDMI audio te negeren, maar deze kan ik niet vinden.
Als ik het menu open van de receiver kan ik bij Audio -> Audio Selector (onderin) hier kiezen tussen HDMI/Analog audio. Wellicht dat je hier iets aan hebt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JasperE
Black Eagle schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 23:07:
[...]

Als ik het menu open van de receiver kan ik bij Audio -> Audio Selector (onderin) hier kiezen tussen HDMI/Analog audio. Wellicht dat je hier iets aan hebt?
Check! Bedankt, dat lost het op! Dan is nu eindelijk alles goed ingesteld =)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JasperE
Even een oplossing voor het geval er nog meer mensen zijn die problemen hebben met een laptop die de HDMI/DVI output stopt en op lcd-only overgaat zodra je op de onkyo naar een andere input hebt geswitched. (En je dus weer een FN+F knop moet indrukken om weer HDMI output te krijgen).
Op mijn laptop met NVIDIA graka kon ik dit automatische display detectie gedrag uitschakelen door in msconfig alle opstartitems van NVIDIA uit te schakelen (nwiz, nvidia services, etc.)
De DVI-out op de laptop blijft nu gewoon signaal geven, ook nadat ik mijn onkyo tx-sr608 uit en aan heb gezet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _sTIMpie_
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-11-2022
wat is jullie ervaring met het aansluiten van een upc media hd box op de onkyo tx-sr608? ik heb een samsung plasma tv aangesloten op de tv-out van de receiver en heb de upc media box aangesloten op de cable/sat hdmi ingang van de receiver. als ik nu tv kijk dan gaat het bij het aanzetten goed kwa beeld. maar als ik aan het zappen ben en ga van een SD naar een HD zender (of anders om) dan begint de receiver te flippen. dan begint het hdmi tekstje te knipperen en heel af en toe krijgt ie geluid door. ligt dit aan de versterker of aan upc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeFille
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-03 22:34
Ik heb een probleem met mijn TX-SR308: regelmatig begint de bovenplaat met verluchtingsgaten te trillen, vrij luid wat storend is. Hij is nog maar enkele maanden oud dus heb geen zin om hem open te vijzen en wat rubber of iets dergelijks tussen te steken om dit tegen te gaan. Is dit normaal of toch maar even contact opnemen met Onkyo / winkel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
Na bijna 2500 posts was het wel eens tijd voor een deel twee. Vandaar dat Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 er is gekomen. Dus daar gaan we verder. Mocht je mee willen helpen aan de TS van deel twee laat het dan even weten :)

Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee