Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-05 14:12
Ik ben echt reuze benieuwd hoe de 509 je bevalt. Ik ben ook van plan om deze aan te schaffen in combi met de canton movie 125MX en de ps3.

Ik ben ook benieuwd hoe het zit met de warmte afgifte van de 509 ( volgens mij hebben onkyo's hier weleens last van). Ben namelijk van plan om deze in een tv meubel te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-04 16:25
De Onkyo 509 ziet er fantastisch uit, geluid lijkt op het eerste oog(oor) super.
Echter heb ik 1 klein probleempje, heb mijn Dune D1 mediaplayer op de Onkyo aangesloten via HDMI, echter geeft de Onkyo enkel maar Multichannel of Stereo door terwijl de Dune D1 toch echt een film afspeelt met meerdere geluidssporen zoals DTS........enig idee wat ik verkeerd instel, of moet er naast de HDMI ook een optisch kabeltje van de D1 naar de Onkyo lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:42
Geeft die Dune een bitstream of een PCM-signaal door? Alleen met de eerste optie zal je "DTS"-achtige aanduidingen hebben.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:42

HeroS

SmartHome Nerd

@ golfgti5 >> wat voor een boxen heb je der aan?

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
@brad pitt, thanks!!!
de Dune stond idnerdaad op PCM....tja, dan kan ik lang zoeken........maar top en dank voor je tip.

@Hero, ik heb er nu nog oude JVC's aanhangen, was destijds van een home cinema set, ben nu aan het orrienteren op een ander satelliet speaker systeem, alle tip's zijn dus welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:24
iggimeister schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:59:
Ik ben echt reuze benieuwd hoe de 509 je bevalt. Ik ben ook van plan om deze aan te schaffen in combi met de canton movie 125MX en de ps3.

Ik ben ook benieuwd hoe het zit met de warmte afgifte van de 509 ( volgens mij hebben onkyo's hier weleens last van). Ben namelijk van plan om deze in een tv meubel te plaatsen.
ben ook benieuwd naar hoeveel ruimte ik boven de versterker moet laten
ik heb nu een tvmeubel met gehard glas 2 lagen en de versterker ligt er tussen met daarboven ik schat 3mm ruimte.
dus net niet helemaal vast. Genoeg voor de warmte afvoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SonyEricsson schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:28:
[...]
Genoeg voor de warmte afvoer?
Retorisch, no? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
:') nieuwe meubel dan maar
:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Ik heb aan alle kanten ongeveer 5cm ruimte, de nieuwe 509 lijkt niet echt heet te worden tot nu toe.
By the way, is het mogelijk om als je de tv aanzet dat dan ook automatisch de Onkyo(509) aan gaat?
Ik lees de manual goed door maar ben het nog niet tegen gekomen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
ik denk dat je hiervoor een logitech harmony afstandbediening voor nodig hebt ?

ik heb ook aan alle kanten ongeveer 5cm speling, dit moet ruim voldoende zijn denk ik zo.

Zelf ga ik voor de canton movie 125 MX , lijkt me een aardige goede budget set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:15
golfgti5 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:45:
Ik heb aan alle kanten ongeveer 5cm ruimte, de nieuwe 509 lijkt niet echt heet te worden tot nu toe.
By the way, is het mogelijk om als je de tv aanzet dat dan ook automatisch de Onkyo(509) aan gaat?
Ik lees de manual goed door maar ben het nog niet tegen gekomen helaas.
Vijf centimeter is toch heel wat meer dan 3mm. Er zijn apparaten die warmer worden dan de andere, maar met 3mm zou ik geen enkel apparaat neerzetten. Ga dan naar een Marantz 1601, die is gemaakt voor de lagere ruimtes.

Als je HDMI CEC op beide apparaten aan zet dan zal de Onkyo ook aan gaan als de TV wordt aangezet. Echter wel meteen op het TV-kanaal. Als je macro's wilt maken dan zal je naar een Logitech Harmony of een andere all-in-one remote moeten kijken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:23
golfgti5 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:23:
ben nu aan het orrienteren op een ander satelliet speaker systeem, alle tip's zijn dus welkom.
Tip: Ga zeker eens luisteren naar een Klipsch HD 300 of 500, klinkt erg goed i.c.m. een Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharobboos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07-2024
Van de week de Onkyo TX-SR508 gekocht met een setje Harman/Kardon HKTS 16BQ.
PC > Televisie = perfect beeld op 1920 x 1080
PC > Onkyo > Televisie = net alsof hij hem inzoomd waardoor delen van het beeld wegvalt. (1920 x 1080 ook)

Hoe kan dit ?? Het is net of de Onkyo het beeld niet goed doorgeeft naar de televisie. Verschillende settups geprobeerd, maar de vreemd resolutie houdt aan. Heeft dit te maken met dat upscaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
@Tharobboos,

ik heb intresse in de Harman/Kardon HKTS 16BQ set i.c.m. mijn nieuwe Onkyo 509, bevalt het setje bij jou een beetje?

@ErikG2, ik ga zeker even luisteren, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharobboos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07-2024
@golfgti5, ik moet de surround (back) speakers nog aansluiten en heb nog niet veel tijd gehad uitvoerig te testen. Wat ik tot nu toe heb gehoord bevalt me absoluut... het probleem is echte nog steeds de videoweergave. Het is net of de Onkyo het videosignaal slecht doorgeeft... als ik dit niet veranderd krijg gaat die onkyo receiver mooi terug, maar de harman/kardon hou ik:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:05
Tharobboos schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:06:
PC > Onkyo > Televisie = net alsof hij hem inzoomd waardoor delen van het beeld wegvalt. (1920 x 1080 ook)

Hoe kan dit ?? Het is net of de Onkyo het beeld niet goed doorgeeft naar de televisie. Verschillende settups geprobeerd, maar de vreemd resolutie houdt aan. Heeft dit te maken met dat upscaling?
Je hebt ergens de instellling hoge resolutie, die moet je selecterem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 14:51
Heef er iemand hier ervaring met een reparatie aan een Onkyo? Ik had een gloednieuwe tx-sr608 gekocht, bleek geen video output te geven. Naar het door Onkyo aangewezen reparatiebedrijf gestuurd: hdmi board defect.
Inmiddels staat de receiver daar al een week of 4, want Onkyo kan niet aangeven wanneer ze een nieuw hdmi board kan versturen... lekker!

Onderdelen aanleveren schijnt een drama te zijn vanuit Onkyo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:20

Sorcerer8472

Mens sana?

Tharobboos schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:06:

Als je je tv handmatig op Just Scan zet (oid) dan werkt het wel. De Onkyo stuurt volgens mij een hdmi-signaal mee waardoor de tv zichzelf op een overscanmodus wil zetten. Dit is waarschijnlijk uit te zetten door alle vormen van beeldverbetering uit te zetten of door eoa modus te veranderen in het menu, alleen nog niet geprobeerd. Is sowieso te fixen door video processing helemaal uit te zetten lijkt me trouwens, maar ik vraag me af of upscaling van analoge sources dan nog werkt :?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
jvalks schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 07:43:
Heef er iemand hier ervaring met een reparatie aan een Onkyo? Ik had een gloednieuwe tx-sr608 gekocht, bleek geen video output te geven. Naar het door Onkyo aangewezen reparatiebedrijf gestuurd: hdmi board defect.
Inmiddels staat de receiver daar al een week of 4, want Onkyo kan niet aangeven wanneer ze een nieuw hdmi board kan versturen... lekker!

Onderdelen aanleveren schijnt een drama te zijn vanuit Onkyo...
had het zelfde probleem met mijn tx-sr 606.
Bel ze op en vraag of ze je een 609 willen leveren :)
Ik kreeg het volledige aankoop bedrag gecrediteerd omdat ze geen onderdelen hadden

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Ik heb op de subwoofer die aangesloten zit op de 509 een konstante fluittoon, zelf denk ik dat de sub het begeeft maar om alles uit te sluiten, kan het een instelling zijn op de Onkyo die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344077

Hoi allemaal,

Ik heb een onkyo tx-sr607 en heb nu ook een Naim 122x stereo voor+eind versterker samen met cd speler gekocht. Ik luister vaker naar cd's dan dat ik films kijk. Wel wil ik dat mijn onkyo het geluid van mijn tv en blu-ray speler doorschakeld naar mijn naim.

In de winkel vertelde ze me dat ik dan de kabels in vcr/dvr out moest aansluiten.
Ik weet alleen niet hoe dat ik dan de bron op een uitgang zet op de onkyo, op deze manier zou de versterker het geluid door sturen naar de naim en daarop kan ik dan het volume regelen.

Het zou ook in de zone 2 aansluiting kunnen!
Ik kan alleen niet goed iets hierover terug vinden in de user manual, over beide aansluitingen niet.

Mvg. Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Zone 2 zou je inderdaad kunnen gebruiken. Echter stuurt lang niet elke versterker beeld en geluid wat over HDMI binnen komt door naar Zone 2. Dus dat zou je moeten proberen of de TX-SR607 dat wel doet.

Normaal zou je hier gewoon de pre-outs van de receiver voor kunnen gebruiken, maar dat heeft de TX-SR607 niet. Dus het wordt sowieso werken via een omweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401105

Goedemiddag,

Ik ben helemaal nieuw in Audi en Hifi gebeuren.

Ik heb onlangs de HT-S6305 (TX-SR508 met speakers van Onky) aangeschaft en ik krijg de surround speakers niet aan de praat. (front, centre en de subwoofer werken prima).

Wanneer ik met de meegeleverde microfoon de speakers wil instellen komt er geen geluid uit de surround speakers. Als ik een andere speaker aansluit krijg ik wel gewoon geluid. Zijn de meegleverde speakers defect of zie ik hier toch nog iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 401105 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 14:38:
Zijn de meegleverde speakers defect of zie ik hier toch nog iets over het hoofd?
Je hebt ze niet toevallig zoals 25% van de Onkyo gebruikers initieel doet in de Surround Back aansluitingen zitten? Dan komt er inderdaad weinig geluid uit bij jouw doeleinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 14:41:
[...]

Je hebt ze niet toevallig zoals 25% van de Onkyo gebruikers initieel doet in de Surround Back aansluitingen zitten? Dan komt er inderdaad weinig geluid uit bij jouw doeleinden ;)
.

Nope hier heb ik al naar gekeken. Als ik een speaker van een vriend aansluit komt er wel geluid uit. Ik zou het zeer vreemd vinden als beide meegeleverde speakers het niet zouden doen en daarom ben ik bang dat ik toch ergens iets over het hoofd zie. Wat het dan nog vreemder maakt is dat andere speakers het wel gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 401105 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 14:50:
Wat het dan nog vreemder maakt is dat andere speakers het wel gewoon doen.
Dan is de eindconclusie toch duidelijk zou je zeggen? ;)

Wat je als allerlaatste test nog even kan doen is je surround speakers aansluiten op je Front-aansluitingen. Komt er dan (kans 99%) alsnog geen geluid uit is er geen twijfel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 14:53:
[...]

Dan is de eindconclusie toch duidelijk zou je zeggen? ;)

Wat je als allerlaatste test nog even kan doen is je surround speakers aansluiten op je Front-aansluitingen. Komt er dan (kans 99%) alsnog geen geluid uit is er geen twijfel meer.
Dit heb ik al geprobeerd. Dat wordt dus maandag de leverancier bellen. Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
Anoniem: 401105 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 14:38:
Goedemiddag,

Ik ben helemaal nieuw in Audi en Hifi gebeuren.

Ik heb onlangs de HT-S6305 (TX-SR508 met speakers van Onky) aangeschaft en ik krijg de surround speakers niet aan de praat. (front, centre en de subwoofer werken prima).

Wanneer ik met de meegeleverde microfoon de speakers wil instellen komt er geen geluid uit de surround speakers. Als ik een andere speaker aansluit krijg ik wel gewoon geluid. Zijn de meegleverde speakers defect of zie ik hier toch nog iets over het hoofd?
op de voorkant van je receiver zit een knop voor speakers A , B of A & B
druk op de knop zodat je alleen A ziet, maar aangezien je de speakers al viceversa getest hebt dan lijkt me niet het probleem :P , maar je kan het proberen

[ Voor 7% gewijzigd door SonyEricsson op 26-03-2011 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

@SonyEricsson: De Onkyo TX-SR508 heeft deze knoppen niet, net zoals de rest van de serie trouwens.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
sjaool schreef op zondag 27 maart 2011 @ 08:11:
@SonyEricsson: De Onkyo TX-SR508 heeft deze knoppen niet, net zoals de rest van de serie trouwens.
hij had dan ook iet de SR508 maar de HT versie
zie dat de nieuwe modellen HT-S5405 en HT S3405 deze knoppen wel hebben en de HT-S6305 die hij heeft deze niet heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Een ding krijg ik met de TX-NR509 nog niet onder de knie.
Ik heb mijn HDi Dune smart D1 op HDMI 2 aangesloten, echter als de kinderen de Dune aanzetten hebben ze enkel beeld als ze ook de Onkyo aanzetten, dat HDMI Through krijg ik dus niet goed werkend.
Ik heb bij HDMI setup de optie HDMI Ctrl(RIHD) aanstaan waardoor ik HDMI Throught dus niet meer kan bewerken, zet ik HDMI setup uit dan word het signaal van de Dune D1 wel doorgegeven als de Onkyo uitstaat, echter als HDMI Ctrl uitstaat heb ik geen geluid over de Onkyo als ik de tv aan hebt staan, iemand enig idee wat ik in deze instelling fout hebt staan?

[ Voor 18% gewijzigd door golfgti5 op 27-03-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:24

Priet

To boldly do what no one has..

Spotify and Onkyo - a match made in HiFi
We’re pleased to announce that Spotify will be available, for the first time, on home cinema receivers with our new partnership with Onkyo.

Spotify will be available on all of Onkyo’s 2011 network models, including the brand new TX-NR609, an updated version of the best-selling TX-SR608.
Zit je dan met je TX-NR708 van een paar maanden oud :'(

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

SonyEricsson schreef op zondag 27 maart 2011 @ 12:02:
[...]

hij had dan ook iet de SR508 maar de HT versie
zie dat de nieuwe modellen HT-S5405 en HT S3405 deze knoppen wel hebben en de HT-S6305 die hij heeft deze niet heeft
Die hebben ze alledrie ook niet.
De knoppen die jij denk ik bedoelt zijn voor de hoge/lage tonen en niet voor het schakelen van de luidsprekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374197

Het kan ook zijn dat de speaker kabels kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJed
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-05 13:28
Ik heb mijn eerste Appje voor het bedienen van de Onkyo Receivers voor Android inmiddels in the Android Market gezet. Met de gratis versie kan je mooi door je media heen bladeren(met de tx-nr***8) versie. De app werkt ook voor de TX-NR***7 receivers. Iets minder mogelijkheden helaas. Zoek in de market naar Onkyo of Onkytroller. Ben benieuwd of hij ook werkt voor de TX-NR***9 receivers.... Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Als iemand nog functies wil gebruiken die er niet in zitten, laat het me even weten.
Afbeeldingslocatie: http://laurent.homeip.net/onky1.png

Afbeeldingslocatie: http://laurent.homeip.net/onky2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 19:59

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

* zonder de Onkytroller getest te hebben *
Bijzonder goed initiatief!!

Opmerkingen:
  • Zone 1, 2 en 3... mijn 508 heeft maar twee zone's, waar is de derde voor? En wat is de meerwaarde van een betaalde variant?
  • Waarvoor staan de pijltjesknoppen? Indien play/pause, stop, (fast)forward, (fast)back, waarom niet daarvoor de gebruikelijke pictogrammen gebruiken?

[ Voor 39% gewijzigd door AllSeeyinEye op 29-03-2011 23:03 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJed
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-05 13:28
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 23:01:
* zonder de Onkytroller getest te hebben *
Bijzonder goed initiatief!!

Opmerkingen:
  • Zone 1, 2 en 3... mijn 508 heeft maar twee zone's, waar is de derde voor? En wat is de meerwaarde van een betaalde variant?
  • Waarvoor staan de pijltjesknoppen? Indien play/pause, stop, (fast)forward, (fast)back, waarom niet daarvoor de gebruikelijke pictogrammen gebruiken?
Mijn 1008 heeft 3 zones... De hogere versies zelfs 4. Maar ik denk niet dat veel mensen er 4 gebruiken.

De pjltjesknopen zijn om door de mediaserver te bladeren. Omhoog, omlaag = vorige/volgende in lijst. Links/Rechts is volgende pagina vorige pagina. Net als op de afstandsbediening.

De gratis versie werkt op 1 zone, de betaalde op 3. De verschillende achtergronden zijn ook alleen bij de betaalde versie beschikbaar. En ik voorzie meer updates bij de betaalde versie dan de bij de gratis versie. Bedienen van Onkyo-combatible randapparatuur etc.

Een filmpje met wat uitleg staat op youtube:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-05 12:03
Ik was van plan om een Onkyo TX-SR509 in combinatie met een Klipsch HDT 500 surround setje aan te schaffen. Het is even afwachten of de SR509 daadwerkelijk ook Spotify support krijgt, anders wordt zijn grotere broer (TX-SR609) wellicht interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:24

Priet

To boldly do what no one has..

Priet schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:46:

[...]

Het staat nu ook op de frontpage: nieuws: Onkyo-receivers krijgen toegang tot Spotify

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-05 00:32
Slurpie schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 07:19:
[...]

Je hebt ergens de instellling hoge resolutie, die moet je selecterem.
Ja en die optie heb ik nergens gevonden in het menu. Kun jij mij de goede kant opsturen?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:20

Sorcerer8472

Mens sana?

Priet schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:46:

[...]

HTPC eraan hangen met linux + servify en respot gebruiken op Android-telefoon om mee te bedienen. Werkt niet ideaal in het dagelijks leven door suboptimale playlistsupport maar wel indrukwekkend als je het showt, met albumart en al erbij, en near-instant respons van het ding :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:26

FREAKJAM

"MAXIMUM"

nielsn schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:06:
Ik was van plan om een Onkyo TX-SR509 in combinatie met een Klipsch HDT 500 surround setje aan te schaffen. Het is even afwachten of de SR509 daadwerkelijk ook Spotify support krijgt, anders wordt zijn grotere broer (TX-SR609) wellicht interessanter.
Volgens het artikel zou het op dit moment enkel gaan om het model TX-NR609. Ik ga er vanuit dat TX-NR579, TX-NR509, en TX-SR309 sowieso ook spotify support zullen krijgen aangezien dit ook vrij nieuwe modellen zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door FREAKJAM op 30-03-2011 19:03 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
FREAKJAM schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:58:
[...]

Volgens het artikel zou het op dit moment enkel gaan om het model TX-NR609. Ik ga er vanuit dat TX-NR579, TX-NR509, en TX-SR309 sowieso ook spotify support zullen krijgen aangezien dit ook vrij nieuwe modellen zijn.
de 309 zeker niet aangezien die geen netwerkaansluiting heeft (SR ipv NR)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Nou ik heb mijn 509 binnen hoor en aangesloten.

Even mijn eerste bevindingen:
- Gebruiksvriendelijke (alles wijst voor zich)
- Het is echt plug en play alles werkte meteen
- Knoppen voelen wel wat plastic aan
- Aansluitingen aan de achterkant zijn overzichtelijk en goed aansluitbaar
- Ben nog een beetje aan het kloten met de hdmi passtrough want dit werkt nog niet helemaal naar behoren. Soms gaat de versterker aan terwijl ik dit niet wil en andere keren gaat het allemaal wel goed.
- Geluid wat er uitkomt klinkt allemaal erg goed. (heb er jamo s608 hc3 aanhangen)
- Netwerk gedeelte is echt super handig en geluidskwaliteit valt mij echt super mee. Je hoort uiteraard wel verschil tussen een goede mp3 en een niet goede en cd blijft uiteraard de beste.

Als ik hem wat langer heb zal ik een uitgebreide review maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 13:53
Ik heb een vraagje.

Ik heb zelf een Onkyo SR-TX508 en luister op dit moment via mijn xbox en Windows Mediacenter op dat ding naar mp3's die op mijn pc staan.

Nu is het zo dat ik nogal veel (lees: heel veel!!) mp3's op mijn pc heb staan en dat daardoor het hele gebeuren erg traag werkt via mijn xbox. Tevens is zoeken een grote ellende met dat Windows Media Center ding op mn xbox360.

Dus ik wil eigenlijk mijn pc rechtstreeks aan mijn versterker hangen.

Mijn vraag is hoe doe ik dat en nog belangrijker, kan dat terwijl ik mijn Z5500 gewoon aangesloten laat op de pc? Met gamen wil ik namelijk het geluid gewoon uit de Z5500 laten komen.

Of gaat dat niet en moet ik dan telkens stekkers wisselen? :?

=edit=
Ik zit even te denken, mijn Z5500 zit achter rechtstreeks op mijn onboard geluidskaart aangesloten.
Kan ik niet met een kabel met aan 1 kant jack aansluiting en de andere kant 2x cinch via mijn koptelefoon aansluiting op de voorkant van mijn computer naar mijn Onkyo gaan?

Dan kan de Z5500 toch gewoon aangesloten blijven als ik muziek via de receiver wil luisteren of niet? :?

[ Voor 21% gewijzigd door vosss op 31-03-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 09:53
Luister al een tijdje naar de TX-501 gekoppeld aan surround Quadral Ascent zuil speakers, deze receiver levert eigenlijk te weinig vermogen en wil ik dus gaan upgraden.

De TX-509 voldoet eigenlijk aan al m'n voorwaarden maar mis hier wel de Spotify ondersteuning. De TX-609 is aangekondigt met spotify ondersteuning maar 200 euro meer heb ik er niet voor over.

Weet iemand of de TX-509 ook met spotify ondersteuning komt dmv. een firmware upgrade?

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Bij mijn weten gaan alle 2011 modellen Onkyo receivers met een netwerkaansluiting Spotify ondersteunen.
Dit maak ik tenminste op uit het persbericht van Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373229

Ik heb een probleem dat het HDMI signaal wegvalt van de HTPC als ik de TV uitzet.

Ik heb het volgende:

- Onkyo tx sr508
- HTPC met MSI 760gm e51 moederbord. Windows 7
- Panasonic TXP50G20

Het probleem is dat de versterker signaal verliest van de HTPC wanneer ik de tv uitzet en komt niet meer terug als ik de TV weer aanzet. Alleen wanneer ik de stroom van de versterker haal of de HDMI kabel van de HTPC even eruit haal. Naar standby en terug helpt ook niet.

HTPC->Game/Onkyo
Onkyo->TV

Als ik HDMI control uitzet in de versterker verdwijnt ook het signaal bij uitzetten tv, maar komt wel terug als ik de TV weer aanzet. Voor zover ik weet geeft de versterker het geluid weer van de HTPC doordat deze op de Game port is aangesloten en heeft de tv er niks mee te maken.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt en eventueel tips om dit op te lossen.

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-05 15:19

mindcre8r

Tradepedia

Iemand een test gezien van de 609 tov de 608?

De 608 is nu cheap, de lan port boeit me niet i.v.m htpc.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Geen test maar je kan de receivers wel naast elkaar zetten op de website van Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Wat voor tv-meubels gebruiken jullie eigenlijk in combinatie met de Onkyo? Ze zijn ongeveer 17.5 cm hoog, dus ze passen zelden in een normaal dressoir. Eigenlijk passen ze alleen in een hifi-rack, maar vindt het zo jammerlijk om een extra meubel aan te schaffen speciaal voor de receiver.

En ik wil eigenlijk wel heel graag een Onkyo..

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

FREAKJAM schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 01:15:
Wat voor tv-meubels gebruiken jullie eigenlijk in combinatie met de Onkyo? Ze zijn ongeveer 17.5 cm hoog, dus ze passen zelden in een normaal dressoir. Eigenlijk passen ze alleen in een hifi-rack, maar vindt het zo jammerlijk om een extra meubel aan te schaffen speciaal voor de receiver.

ikea besta
sjaool schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 00:45:
Geen test maar je kan de receivers wel naast elkaar zetten op de website van Onkyo.
Als ik dat lees wil ik juist een 608 en geen 609.

609 voordeel: +1 hdmi en LAN.
608 voordeel: HDMI en Component upscaling, 2 Subwoofer pre out.

de 608 heeft een Faroudja en de 609 een Qdeo

Is er een betere tussen die 2? dus de Far of de Qdeo ?

[ Voor 37% gewijzigd door mindcre8r op 02-04-2011 09:54 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Na een hoop uitgezocht te hebben uiteindelijk mijn bestelling gedaan. Ben toch voor het oudere 608 model gegaan, gezien ik de 609 de extra €234 niet waard vind. De Harman Kardon HKTS 30 speakers uiteindelijk via PIXmania besteld, zat er erg over te twijfelen vanwege de slechte recensies (winkel, niet de speakers), uiteindelijk toch het risico genomen. Ben er nog niet helemaal zeker van maar dat zal nog moeten blijken, prijs scheelde toch €200 met de andere winkels.

Kan niet wachten _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nennie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-05 09:51
Black Eagle schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 10:04:
Na een hoop uitgezocht te hebben uiteindelijk mijn bestelling gedaan. Ben toch voor het oudere 608 model gegaan, gezien ik de 609 de extra €234 niet waard vind. De Harman Kardon HKTS 30 speakers uiteindelijk via PIXmania besteld, zat er erg over te twijfelen vanwege de slechte recensies (winkel, niet de speakers), uiteindelijk toch het risico genomen. Ben er nog niet helemaal zeker van maar dat zal nog moeten blijken, prijs scheelde toch €200 met de andere winkels.

Kan niet wachten _/-\o_.
Ik heb nooit problemen gehad met pixmania , het duurt een dag langer dat is het enige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

mindcre8r schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 09:46:
[...]
Als ik dat lees wil ik juist een 608 en geen 609.

608 voordeel: HDMI en Component upscaling, 2 Subwoofer pre out.

de 608 heeft een Faroudja en de 609 een Qdeo

Is er een betere tussen die 2? dus de Far of de Qdeo ?
De 609 heeft ook component upscaling.
Qdeo is een nieuwe chipset die tot 4K upscaling ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:33
[quote]Black Eagle schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 10:04:
Na een hoop uitgezocht te hebben uiteindelijk mijn bestelling gedaan. Ben toch voor het oudere 608 model gegaan, gezien ik de 609 de extra €234 niet waard vind.

Als je een beetje rond kijkt vind je de 609 al aan 499 euro _/-\o_ dan is het verschil niet meer zo groot met de 608.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398858

klada schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 18:34:
[quote]Black Eagle schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 10:04:
Na een hoop uitgezocht te hebben uiteindelijk mijn bestelling gedaan. Ben toch voor het oudere 608 model gegaan, gezien ik de 609 de extra €234 niet waard vind.

Als je een beetje rond kijkt vind je de 609 al aan 499 euro _/-\o_ dan is het verschil niet meer zo groot met de 608.
Waar staat de 609 voor 499,00 euro dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar zit de ruim 2 kilo verschil in tussen de 509 en 609?

Wat ga ik merken van de 609 m.b.t. THX certificering t.o.v. de 509 zonder THX certificering?

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 398858 op 03-04-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-05 12:35
FREAKJAM schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 01:15:

Ik heb gewoon een meubel van Ikea gehaald en de middenste schuif er uit gelaten.
Ook heb ik de achterkant niet gemonteerd.
Ik heb een Onkyo 608.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/snowie/center3.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Anoniem: 398858 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 19:54:
Wat ga ik merken van de 609 m.b.t. THX certificering t.o.v. de 509 zonder THX certificering?
Wat betreft de THX-certificering helemaal niks. ;)

De rest zit in hem in het geleverde vermogen en het aantal functies dat beschikbaar is.

[ Voor 13% gewijzigd door sjaool op 02-04-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:33
Anoniem: 398858 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 19:01:
[...]

Waar staat de 609 voor 499,00 euro dan?
Prijs aanvraag gedaan bij Hifi Schluderbacher
Mailtje terug gekregen:
Hallo,

499,- EUR

Mit freundlichen Grüssen

André Böckem
Hifi Schluderbacher
Schmelzerstrasse 26
47877 Willich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Niet online
klada schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 20:22:
[...]

Prijs aanvraag gedaan bij Hifi Schluderbacher
Mailtje terug gekregen:
Hallo,

499,- EUR

Mit freundlichen Grüssen

André Böckem
Hifi Schluderbacher
Schmelzerstrasse 26
47877 Willich
Dan valt het verschil inderdaad wel mee. Maar ondertussen al een mail van hificorner gehad dan de Onkyo verstuurd is. Best netjes op een zaterdag (vanochtend besteld)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:33
vosss schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:26:
Ik heb een vraagje.

Ik heb zelf een Onkyo SR-TX508 en luister op dit moment via mijn xbox en Windows Mediacenter op dat ding naar mp3's die op mijn pc staan.

Nu is het zo dat ik nogal veel (lees: heel veel!!) mp3's op mijn pc heb staan en dat daardoor het hele gebeuren erg traag werkt via mijn xbox. Tevens is zoeken een grote ellende met dat Windows Media Center ding op mn xbox360.

Dus ik wil eigenlijk mijn pc rechtstreeks aan mijn versterker hangen.

Mijn vraag is hoe doe ik dat en nog belangrijker, kan dat terwijl ik mijn Z5500 gewoon aangesloten laat op de pc? Met gamen wil ik namelijk het geluid gewoon uit de Z5500 laten komen.

Of gaat dat niet en moet ik dan telkens stekkers wisselen? :?

=edit=
Ik zit even te denken, mijn Z5500 zit achter rechtstreeks op mijn onboard geluidskaart aangesloten.
Kan ik niet met een kabel met aan 1 kant jack aansluiting en de andere kant 2x cinch via mijn koptelefoon aansluiting op de voorkant van mijn computer naar mijn Onkyo gaan?

Dan kan de Z5500 toch gewoon aangesloten blijven als ik muziek via de receiver wil luisteren of niet? :?
Ik heb het zo gedaan dat de USB geluidskaart (voor draadloze koptelefoon) ingesteld staat als standaard geluidskaart, en in XBMC (media center software) heb ik bij de instellingen aangegeven dat hij de HDMI uitgang moet gebruiken voor geluid. M'n onkyo receiver hangt via de HDMI port aan m'n pc.

Werkt perfect zo en hoef nooit te klooien met dingen loshalen / opnieuw instellen. Als ik wil gamen heb ik het geluid via m'n headset, en als ik filmpje wil kijken heb ik het geluid via m'n reciever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192058

iemand ervaring met Stassen?
Zaterdag ga ik erheen om de 609 met HKTS30 te beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abraxas1
  • Laatst online: 11-05 13:30

Abraxas1

PSN ID : Abraxas1971

Ik heb goede ervaringen met Stassen gehad heb er ongeveer 2 jaar geleden nog een onkyo TX-NR 906 gekocht.
Heb zelf een goede service gehad , een een rondleiding.

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 192058 schreef op zondag 03 april 2011 @ 16:30:
iemand ervaring met Stassen?
Zaterdag ga ik erheen om de 609 met HKTS30 te beluisteren.
Jup en nog slechte ervaringen ook: FeaR1986 in "Ervaringen met Hifi Winkels"

En ik ben niet de enige zoals je in dit topic op HT Forum kan lezen. En ook als je dit topic leest zijn er toch wel wat aparte dingen met die winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402177

Hallo, Ik ben van plan om een Onkyo 508 aan te schaffen icm een H&K kkts16 set. Heeft iemand ervaring met deze combi en eventueel tips & tricks? Ik schaf hem m.n. aan om de dual zone optie, zodat ik zowel achter als voor muziek heb, weet overigens nog niet wat voor boxen dat gaan worden... Hoor graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Laatst online: 17-05 12:40
Heb sinds enige tijd de Onkyo 6315 set gekocht (met Onkyo 508, Onkyo boxjes en Onkyo BluRay Speler.

Net verhuisd, dus alles netjes geinstalleerd, krijg ik last van irritant probleem (ik denk dat het aan de receiver ligt)
als ik via de HDMI poort BD/DVD iets laat afspelen (BluRay film of normale film) stopt het geluid soms heel eventjes (halve seconde, seconde). Beeld loopt gewoon door.
Kan dit probleem met receiver zijn (brakke hdmi poort) of wellicht instellingsprobleem. ben de instellingen nagelopen, maar zie niets bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:23
Anoniem: 402177 schreef op zondag 03 april 2011 @ 18:24:
Hallo, Ik ben van plan om een Onkyo 508 aan te schaffen icm een H&K kkts16 set. Heeft iemand ervaring met deze combi en eventueel tips & tricks? Ik schaf hem m.n. aan om de dual zone optie, zodat ik zowel achter als voor muziek heb, weet overigens nog niet wat voor boxen dat gaan worden... Hoor graag van jullie!
Let op dat zone 2 geen digitale invoer doorgeeft aan de speakers. Dit zou wel eens een domper kunnen zijn als je er op rekent en hij doet het niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lang getwijfeld maar vandaag toch de 509 aangeschaft. Aangesloten op HKTS60 set en Sony BDP-S480 Bluray speler. De 609 heeft functies die ik toch niet ga gebruiken, zoals upscaling. De 509 voldoet verder aan alle wensen. Internet radio is echt een topfunctie! Radiozenders in alle soorten en smaken van over de hele wereld binnen handbereik. Ik moet de 509 nog verder wel goed instellen want er is veel mogelijk. Omdat ik nu inmiddels 5 afstandsbedieningen heb, ook maar gelijk de Harmony One aangeschaft, Als alles goed is ingesteld zal ik mijn ervaring nog wel even posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Wat ik nog niet heb kunnen terugvinden:
Bij de 608 (en waarschijnlijk ook 609), is het dan mogelijk om bij input van component zowel over HDMI en component output te krijgen dus tegelijker tijd?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 09:21
Wat een verademing die Onkyo zeg!!! Heb de SR508 sinds dit weekend nadat mijn JVC uit 1997 het begaf. WIlde nog ff wachten met een duurder model en deze was "maar" 258 euries. 2 jaartjes moet hij het volhouden en dan een echte bak kopen ;)

Wat ik lees dat hij zo warm kan worden heb ik nog niet gemerkt maar ik vind het een mooi apparaat voor heel weinig. Een aanrader om als instapmodel te gebruiken.

Weet iemand misschien hoe ik een goedkope UP-A1 Dock kan bestellen. Ik zie ze in de VS voor 69 dollar maar hier in NL kosten ze minimaal 100 euro. Dat is een groot verschil en helaas willen ze nooit dit artikel bezorgen (regels). Weet iemand een goedkopen die ze wel worldwide bezorgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

rikoos schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:10:
Wat een verademing die Onkyo zeg!!! Heb de SR508 sinds dit weekend nadat mijn JVC uit 1997 het begaf. WIlde nog ff wachten met een duurder model en deze was "maar" 258 euries. 2 jaartjes moet hij het volhouden en dan een echte bak kopen ;)

Wat ik lees dat hij zo warm kan worden heb ik nog niet gemerkt maar ik vind het een mooi apparaat voor heel weinig. Een aanrader om als instapmodel te gebruiken.

Weet iemand misschien hoe ik een goedkope UP-A1 Dock kan bestellen. Ik zie ze in de VS voor 69 dollar maar hier in NL kosten ze minimaal 100 euro. Dat is een groot verschil en helaas willen ze nooit dit artikel bezorgen (regels). Weet iemand een goedkopen die ze wel worldwide bezorgt?
Ik zie enkele aanbieders staan op ebay.de (Duitsland), ik zou die gewoon even via email vragen wat de verzendkosten zijn naar Nederland.
Ik heb de ervaring dat ze het er niet altijd bij zetten maar wel gewoon naar Nederland willen versturen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Ok ik heb nu besloten om een onkyo te nemen ter vervanging van mijn Philips AVR 9900 / NAD T747.
De Philips past niet in mijn meubel, en de onkyo's zijn een stuk ondieper.

Ik wil de Onkyo gaan gebruiken met de HTR9900 speakers die bij de AVR zitten:

Center 80 W, 86db 8 ohm
Front en Rears: 80 W, 86db 8 ohm
Satelieten: 80 W, 86db 8 ohm
Sub: 200W maar die heeft een eigen voeding.

Nu gebruik ik geen online diensten, daar gebruik ik mn HTPC voor.
Al mijn bronnen komen binnen met HDMI (360,BR,HTPC)

De 609 lijkt mij daarom niet nodig, maar als ik in 7.1 ga draaien wat is dan wijsheid: de 508 of de 608?

toch maar de 608 gekocht. morgen binnen :)

[ Voor 3% gewijzigd door mindcre8r op 04-04-2011 15:42 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 09:21
Gutteguttegut schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:20:
[...]
Ik zie enkele aanbieders staan op ebay.de (Duitsland), ik zou die gewoon even via email vragen wat de verzendkosten zijn naar Nederland.
Ik heb de ervaring dat ze het er niet altijd bij zetten maar wel gewoon naar Nederland willen versturen.
Thnx, grappig ik dacht altijd dat je via ebay.nl ook de duitse spullen zou zien, niet dus !!! Daar staan er veel meer dan in de nl versie. Thnx ga gelijk erachter aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Niet online
mindcre8r schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:20:
Ok ik heb nu besloten om een onkyo te nemen ter vervanging van mijn Philips AVR 9900 / NAD T747.
De Philips past niet in mijn meubel, en de onkyo's zijn een stuk ondieper.

Ik wil de Onkyo gaan gebruiken met de HTR9900 speakers die bij de AVR zitten:

Center 80 W, 86db 8 ohm
Front en Rears: 80 W, 86db 8 ohm
Satelieten: 80 W, 86db 8 ohm
Sub: 200W maar die heeft een eigen voeding.

Nu gebruik ik geen online diensten, daar gebruik ik mn HTPC voor.
Al mijn bronnen komen binnen met HDMI (360,BR,HTPC)

De 609 lijkt mij daarom niet nodig, maar als ik in 7.1 ga draaien wat is dan wijsheid: de 508 of de 608?

toch maar de 608 gekocht. morgen binnen :)
Die van mij ook als het goed is. Zag vandaag op de PIXmania site staan dat de speakers ook al verstuurd zijn. Gelukkig morgen en overmorgen thuiswerken, dus als het een beetje meezit komt morgen al alles binnen _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Ik heb de Harman Kardon hkts16bq speakerset besteld, op hoe hoog kan ik het beste de cross-over instellen??
En de setup voor de speakers, op small laten staan of large kiezen?
Speakerset word aangesloten op de nieuwe 509.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Ik heb een sinds vorige week de nieuwe 509. Muziek luisteren klinkt allemaal prachtig maar met film kijken vind ik dat het geluid wat dof (niet helder) klinkt.

Ik heb de Jamo 608 hcs3 eraan hangen (is zonder sub). Het geluid/beeld komt uit een popcornhour a200 (DTS/DTS HD/etc)

Weet iemand hoe je het geluid beter kunt krijgen? Heb zelf al zonder Audyssey 2EQ geprobeerd en met.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Laatst online: 17-05 12:40
legolas82 schreef op zondag 03 april 2011 @ 18:43:
Heb sinds enige tijd de Onkyo 6315 set gekocht (met Onkyo 508, Onkyo boxjes en Onkyo BluRay Speler.

Net verhuisd, dus alles netjes geinstalleerd, krijg ik last van irritant probleem (ik denk dat het aan de receiver ligt)
als ik via de HDMI poort BD/DVD iets laat afspelen (BluRay film of normale film) stopt het geluid soms heel eventjes (halve seconde, seconde). Beeld loopt gewoon door.
Kan dit probleem met receiver zijn (brakke hdmi poort) of wellicht instellingsprobleem. ben de instellingen nagelopen, maar zie niets bijzonders.
het probleem blijft. al geprobeerd met andere hdmi kabel, maar hetzelfde probleem. als ik de onkyo bluray speler op andere poort aansluit, heb ik nergens meer last van. als ik de dvd in bijvoorbeeld xbox360 afspeel is er ook niets aan de hand (behalve op bd poort). het lijkt dus echt op brakke bd hdmi poort.
bijgaand kort filmpje van het probleem. het gekke vind ik alleen dat beeld gewoon doorloopt. iemand een idee?

kort filmpje audio probleem onkyo 508

[ Voor 4% gewijzigd door legolas82 op 05-04-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Heb het "probleem" gevonden. De center speaker stond op -7db :) en tevens alle speakers op large gezet en dat scheeld ook wel veel en daarnaast de crossover op 50hz gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Niet online
Black Eagle schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:21:
[...]

Die van mij ook als het goed is. Zag vandaag op de PIXmania site staan dat de speakers ook al verstuurd zijn. Gelukkig morgen en overmorgen thuiswerken, dus als het een beetje meezit komt morgen al alles binnen _/-\o_ .
Nou alles is binnen gekomen vandaag. Kwamen iets over 4, dus ook nog kunnen werken gelukkig. De inhoud van beide dozen was zeer netjes verpakt, hificorner had er nog netjes een kartonnen verpakking omheen gedaan, PIXmania had helaas het adres zo op de doos geplakt en verstuurd.

Alleen nog iets vinden voor de speakers, had iets andere muurbeugels verwacht bij de HKTS30. Idee was om ze aan de zijkant van mijn kast te schroeven en dan richting de bank te draaien. Helaas kan je de boxen maar ong. 45 graden draaien. Heb ong. 120 graden nodig, iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom niet gewoon de standaards? Ik neem aan dat het om de speakers naast de bank gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Niet online
Anoniem: 192058 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:46:
Waarom niet gewoon de standaards? Ik neem aan dat het om de speakers naast de bank gaat.
Gezien mijn bank in een hoek staat kan ik de standaards niet kwijt. Voor de frontspeakers zou het wel passen, maar dan staan ze midden in het 'looppad', ook niet echt zin in. Ze ophangen is voor mij de beste optie.

Mochten er nog mensen interesse hebben, AlleKabels.nl heeft 1.5m HDMI 1.4 kabels in de aanbieding, max. 4 p/klant voor €1.50 p/s. Toch maar 4 genomen, gezien al mijn optische kabels nu vervangen worden door HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-05 08:47
Mijn 508 is net binnen en kom er net achter dat mijn lack van de Ikea toch te laag is voor de receiver + pootjes. Het past maar 2 mm ruimte boven de receiver lijkt me nu niet gezond. Ik weet het, ik had moeten meten voor ik naar ginder holde :) Maar nu was mijn vraag of er deze onderuit kunnen en/of er lagere onder kunnen. Hij staat nu gewoon bovenop naast de tv en daar kan ik wel mee leven als dit de enige/beste optie is, want er staat toch maar een 37" naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Er zitten niet voor niets pootjes onder. Warme lucht wordt naar boven afgevoerd waardoor de koelere lucht weer van onder wordt aangevoerd. Dus als je de pootjes er af gaat halen kan je die cyclus verstoren. Plus dat je door een paar pootjes ook geen centimeters ruimte gaat winnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-05 08:47
Klop, maar ik had meen ik in het "show je homecinema"-topic gelezen dat iemand het deed om een beetje in hoogte te winnen. Daarom dat ik het hier nog even vroeg. Ik Heb weinig zin om hem naar de vaantjes te helpen.

Maar na het doorlopen van de autoconfig met het micro'je was hij al behoorlijk warm, dus laat ik hem mooi naast de tv staan. Lijkt mij het gezondste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-04 22:12
Black Eagle schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:52:
[...]

Mochten er nog mensen interesse hebben, AlleKabels.nl heeft 1.5m HDMI 1.4 kabels in de aanbieding, max. 4 p/klant voor €1.50 p/s. Toch maar 4 genomen, gezien al mijn optische kabels nu vervangen worden door HDMI.
Oeh, bedankt! Ook maar even besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Heren,

ik heb een klein probleempje, als ik op de bank zit heb ik het idee dat de speaker links achter een beter en harder geluid geef.
nu heb ik er weinig verstand van maar misschien kunnen jullie mij helpen, dit zijn de instellingen zoals ik ze zie in de setup van de Onkyo 509, ik heb de Audessy setup uitgevoerd;

Sp. distance;
Right 0.6m
Left 2.4m

Level Cal.
Right -7db
Left 0db

Graag even jullie visie wat ik het beste kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
Zo, zojuist de Tx-NR 509 gekocht in combinatie met de Canton movie 125 MX. Dit voor €650 via onkyo.yourhifi.de

Zodra ik deze uitvoerig heb getest, plaats ik een review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

golfgti5 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:25:
Heren,

ik heb een klein probleempje, als ik op de bank zit heb ik het idee dat de speaker links achter een beter en harder geluid geef.
Heb je de setup gedraaid met 3 instelpunten? Maakte bij mij wel veel verschil en een beter geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Yep Hero, dat heb ik gedaan..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

iggimeister schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:59:
Zo, zojuist de Tx-NR 509 gekocht in combinatie met de Canton movie 125 MX. Dit voor €650 via onkyo.yourhifi.de

Zodra ik deze uitvoerig heb getest, plaats ik een review :)
Ben benieuwd, mooi prijsje namelijk en ben ook gedesinteresseerd in een NR509 in combinatie met een speakerset. Ik weet niet wat ik moet verwachten van de Canton-set namelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 07-04-2011 01:12 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redeker
  • Laatst online: 09-05 22:20
Als ik jou was zou ik de waarde van de Level Cal. Right veranderen in -3db en kijken wat het effect is.
Uiteraard kun je deze ook eerst op 0 db zetten en dan per db verlagen om een beter (even hard) geluid eruit te krijgen.

Succes ermee
golfgti5 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:25:
Heren,

nu heb ik er weinig verstand van maar misschien kunnen jullie mij helpen, dit zijn de instellingen zoals ik ze zie in de setup van de Onkyo 509, ik heb de Audessy setup uitgevoerd;

Sp. distance;
Right 0.6m
Left 2.4m

Level Cal.
Right -7db
Left 0db

Graag even jullie visie wat ik het beste kan aanpassen.

12x 315Wp GCL mono 10gr op zuid SMA SB 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

golfgti5 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:17:
Yep Hero, dat heb ik gedaan..........
En er zijn geen dingen die voor de speakers staan? Of blokkeerde je zelf de microfoon? Ik heb hem op een statief gezet op oor hoogte.

Je kunt het natuurlijk ook nog zelf aanpassen. Heb ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Kan iemand de hoogte voor me opmeten van de TX-NR509? Op de website staat 17,35cm hoog, maar ik vraag me af of dit inclusief/exclusief voetjes is? Ik probeer een passend meubel te zoeken, dus wil zeker weten wat de exacte hoogte is van dit model. Ik neem ook aan dat je de receiver sowieso inclusief voetjes moet plaatsen in je meubel ivm de luchtcirculatie aan de onderzijde?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
@freakjam,

ik heb een 509, de afmeting zoals jij op geeft klopt exact en is inclusief voetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

golfgti5 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 20:48:
@freakjam,

ik heb een 509, de afmeting zoals jij op geeft klopt exact en is inclusief voetjes
thnx voor de snelle reply! het meubel wat ik heb gezien heeft een vak van slechts 18 cm hoog, dus ik vrees dat dat te laag is :'(

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zaterdag ga ik naar Stassen om de 609 in combinatie met de HKTS30 luidsprekers.
Tot nu toe goede ervaring, ze bellen zelfs even een paar dagen van te voren om je eraan te herinnen en zeggen dat de koffie met Limburgse vlaai klaar staat.
Natuurlijk verkooppraatje, maar de prijzen zijn gelijk wat betreft de 609 bij een ander.
Na zaterdag zal ik mijn bevindingen hier neerzetten betreft service Stassen en hoe de Onkyo bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 21:00
Tronic schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:25:
Klop, maar ik had meen ik in het "show je homecinema"-topic gelezen dat iemand het deed om een beetje in hoogte te winnen. Daarom dat ik het hier nog even vroeg. Ik Heb weinig zin om hem naar de vaantjes te helpen.

Maar na het doorlopen van de autoconfig met het micro'je was hij al behoorlijk warm, dus laat ik hem mooi naast de tv staan. Lijkt mij het gezondste.
Onkyo fan mod ;)

Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/3220/p16080902060001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik ben een ander meubel tegengekomen die ik van plan ben te kopen. Is 2,5 cm vrije ruimte boven een Onkyo receiver voldoende denken jullie? Want volgens mij adviseert Onkyo liefst 20 cm vrije ruimte aan de bovenzijde..
Als u het apparaat in een omsloten ruimte opstelt, zoals een audiokastje of boekenrek, moet u er ook op letten dat er voldoende ventilatie is. Zorg ervoor dat er minstens 20 cm ruimte openblijft aan de bovenkant en de zijkanten en 10 cm aan de achterkant. De achterrand van een plank of plaat die boven het apparaat is, moet 10 cm verwijderd zijn van de wand of muur zodat er een soort schoorsteenpijpopening is waardoor de warme lucht kan ontsnappen. De temperatuurbeveiliging werkt als het apparaat een abnormaal hoge temperatuur bereikt. Het apparaat kan niet werken tot het is afgekoeld.
Het meubel is aan de achterzijde gesloten, maar er zitten 2 gaten aan de achterzijde van 5 bij 10 cm, waardoor je je kabels kwijt kan, en waar hij dus een "beetje" zijn warmte kwijt kan. Het vak van het meubel zelf is 50 cm diep, dus aan de achterzijde houd ik 7,5 cm over. Aan de zijkant hou ik meer dan genoeg ruimte over (er komt een HTPC langs te staan die ook ongeveer 43 cm breed is en het totale vak is ~140 cm breed).

[ Voor 103% gewijzigd door FREAKJAM op 08-04-2011 13:11 ]

is everything cool?

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste

Dit topic is gesloten.