Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-07-2018
FeaR1986 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:29:
[...]

Scalen door receivers vind ik persoonlijk redelijk overrated. Een beetje Blu-rayspeler of DVD-speler zal al beter kunnen scalen dan een receiver. En zeker de Onkyo TX-SR608 laat op het gebied van video nog wel eens wat steekjes vallen, vooral met 24p gaat het niet helemaal lekker.
Bedoel je dat wanneer je een 24p film afspeelt dat het beeld soms stottert o.i.d.? Een PS3 kan toch al upscalen naar 1080p, dus dan is dit toch geen probleem ofwel?

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 09-03-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397767

Ja want ervoor speelde deze wel gewoon op het TV toestel;
Dus,...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

Anoniem: 397767 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 08:11:
[...]

Ja want ervoor speelde deze wel gewoon op het TV toestel;
Dus,...?
Ik had hetzelfde en heb het opgelost met een andere HDMI kabel (die het wel op tv deed overigens).

Dus,...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:35
woutjeeh schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 23:00:
Bedoel je dat wanneer je een 24p film afspeelt dat het beeld soms stottert o.i.d.?
Het 24p-kwaaltje dat meerdere Onkyo's hebben: hun hdmi-ding synct op 24fps ipv 23.976. Gevolg is dat je om de ~42 seconden een dubbele frame in beeld ziet. Is alleen op te lossen door image processing uit te zetten (wat iets anders is dan hem op 'pure' zetten). Gevolg van het uitzetten van processing is o.a. dat je geen OSD meer hebt en op het 1-regelige display moet lezen. Geen idee bij welke receivers het speelt, maar bij de 608 in ieder geval wel (probleem is googlebaar).
woutjeeh schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 23:00:
Een PS3 kan toch al upscalen naar 1080p, dus dan is dit toch geen probleem ofwel?
Inderdaad, een console als de PS3 kan al scalen naar 1080p. Maar goed, de PS3 sluit je al met HDMI aan dus dan heb je geen sprake van die 1080i. Als jij 1080p invoert via HDMI dan zal de Onkyo dat gewoon doorsturen. Het 1080i is alleen van toepassing als je een bron analoog (dus met composiet of component) aansluit, maar wel via HDMI de receiver uit laat gaan. Als jij geen bronnen hebt die je op die manier aansluit dan zou een TX-SR508 al voldoende kunnen zijn.

Maar zelfs als de bron en de receiver niet kunnen scalen dan zal de TV het altijd nog wel doen...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:03
Volgens mij is over het algemeen de scaler in de tv wel het beste, dus eigenlijk zou je er helemaal niet verkeerd aan doen om resoluties zo native mogelijk door te sturen naar de tv, dan kan die het beeldvullend maken (want dat is namelijk alles wat scalen inhoudt, zorgen dat het beeldvullend op een tv met hogere resolutie dan het bronmateriaal komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 09:14:
[...]

Ik had hetzelfde en heb het opgelost met een andere HDMI kabel (die het wel op tv deed overigens).

Dus,...?
Ik ga dat eens proberen.
Eigenaardig toch dat dit kan met gewoon een andere kabel he.
Ik hoop dat het lukt.
Alvast bedankt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Even een vraagje,

Op het moment heb ik:
Versterker:
Sony STR D665

Aanvoer:
Voornamelijk PS3

Speakers:
1 x Tannoy Mercury FC (centre)
1 x Tannoy Mercury F Sub Black Shadow Limited Edition
2 x Bose Jubilee 301
2 x Sony rear speakers (van de versterker set

Gezien de versterker en de rear's uit 1993 komen (nog in guldens dus) en nu wat mankementjes gaan vertonen, vind ik dat het tijd is om te gaan upgraden. Ook vind ik het geluid was "rommelig". Niet echt helder en vol op de midden tonen.

Nu heb ik het plan gevat om alles om te toveren naar:
Versterker:
Onkyo TX-SR608

Speakers:
6 x Boston Acoustics CS23
1 x Tannoy Mercury FC (centre)
1 x Tannoy Mercury F Sub Black Shadow Limited Edition

Nu vroeg ik me af of A) iemand al iets in de richting van deze setup heeft en B) wat het meest verstandige traject is. Ik kan de versterker kopen, maar hou dan niet genoeg geld over (einde jaars bonus, vrouw is lief en ik mag een gedeelte hier aan op blazen) om in een keer 6 x CS23 te kopen.

Ik zat er aan te denken om alles bij een webshop in gronigen te kopen (ik woon in Z-H) vanwege de gunstige prijs en de gloeiende reviews van de service, dus alles beluisteren is helaas geen optie.

Additioneel: Ik heb zelf geen ervaring met de Boston Acoustics, dus persoonlijke ervaringen worden zeer gewaardeerd.

Doe ik aan dit alles verstandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 09:14:
[...]

Dus,...?
Tommeh,

Inderdaad _/-\o_
Gewoon de HDMI kabel vervangen en hupsakee! *O*
Niet te geloven, en ik maar zoeken en instellingen nakijken en nakijken en .. d:)b
Gewoonweg , heel erg mercikes en tot ziens :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39555

Ik heb ook nog een vraagje. Het krijg volgens mij geen surround geluid bij TV van upc (hdtv).
De upc stb is met hdmi rechtstreeks op de sr508 àangelsoten

Eigenlijk is mijn eerste vraag: hoe kan ik zien welk geluidssignaal wordt doorgegeven?

En dan de hamvraag: ik las ergens dat ik om 5.1 geluid te ontvangen op de 508 dat ik dit alleen kon doen met een optische kabel vanaf de upc stb. Is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:45

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Anoniem: 39555 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:35:
Ik heb ook nog een vraagje. Het krijg volgens mij geen surround geluid bij TV van upc (hdtv).
De upc stb is met hdmi rechtstreeks op de sr508 àangelsoten

Eigenlijk is mijn eerste vraag: hoe kan ik zien welk geluidssignaal wordt doorgegeven?

En dan de hamvraag: ik las ergens dat ik om 5.1 geluid te ontvangen op de 508 dat ik dit alleen kon doen met een optische kabel vanaf de upc stb. Is dat zo?
De mediabox stuurt ofwel 2.0 ofwel 5.1 naar de receiver. Dit hangt van je instellingen in de media box af, een instelling die je helaas nog altijd handmatig, per keer dat je een zender die het aanbied selecteert, moet toepassen (info, geluid, stereo of DD 5.1, alleen beschikbaar op HD zenders, het rijtje van 61 tot 79 dus).

De receiver ontvangt dus ofwel een 2.0 of een 5.1 geluidsstream, gewoon over de HDMI kabel. Afhankelijk van de instellingen op de receiver wordt het geluid als 2.0, 2.1, 5.1 of hoe dan ook naar de boxen gestuurd.

Antwoord op de eerste vraag: kan je zien in de media box
Antwoord op de 2e vraag: waar komt die onzin vandaan?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39555

AllSeeyinEye schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:37:
[...]

De mediabox stuurt ofwel 2.0 ofwel 5.1 naar de receiver. Dit hangt van je instellingen in de media box af, een instelling die je helaas nog altijd handmatig, per keer dat je een zender die het aanbiedt selecteert, moet toepassen (info, geluid, stereo of DD 5.1, alleen beschikbaar op HD zenders, het rijtje van 61 tot 79 dus).

De receiver ontvangt dus ofwel een 2.0 of een 5.1 geluidsstream, gewoon over de HDMI kabel. Afhankelijk van de instellingen op de receiver wordt het geluid als 2.0, 2.1, 5.1 of hoe dan ook naar de boxen gestuurd.

Antwoord op de eerste vraag: kan je zien in de media box
Antwoord op de 2e vraag: waar komt die onzin vandaan?
Hey super, bedankt! Dat was precies wat ik nodig had. Nevermind vraag 2 want inderdaad t werkt nu gewoon.
Maar wat onhandig dat je dit (bij mij is het info knop en dan "soundtrack") elke keer moet aanzetten zeg.. geen oplossing voor ook zeker? MTV kanaal lijkt het trouwens wel in 1 keer goed te doen.
Daar zit ook gelijk nog een puntje / vraag: het volume staat hier megahard als ik van die standaard modus naar dolydigital ga.. is daar nog iets aan te veranderen vanuit upc / onkyo?

En wat is een goede setting op de Onkyo als je hem op stereo hebt staan..ik denk dan toch all speakers op stereo he.. ?

In ieder geval thanks voor deze hele nuttige tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharobboos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07-2024
Ik ben aan het twijfelen om een Onkyo Receiver aan te schaffen vanwege Lib Dub en toekomstige uitbreiding van mijn audio in de huiskamer.

Hoe werkt Lib Dub eigenlijk precies? Even praktisch gezien:
Sluit ik de HTPC aan op de receiver en deze synced video/audio en stuurt het signaal naar de Televisie?
Hoe werkt mijn bureaublad delen dan nog naar de televisie
(zo wil ik nog wel eens op de bank lekker internetten)

Huidige probleem: Video en Audio lopen namelijk niet in sync.
Via VLC Player is het mogelijk het audio signaal te vertragen met -100ms en dan loopt de audio perfect.
Maar deze optie zit niet in PowerDVD die ik gebruik om 3D films af te spelen vanaf mijn HTPC.

Mijn opstelling:
HTPC 64-bit windows 7 met Powerdvd 10 ultra Mark II
Via AMD radeon 6550 HDMI 1.4a uitgang naar mijn 50"plasma 3D samsung
Creative geluidskaart THX certified tot 7.1 kanaals met Home Cinema Set (6.1) aangesloten.

Wanneer ik films afspeel via de HDMI poort loopt alles in Sync (Enkel TV geluid dan), maar via de geluidskaart is er een kleine delay.
Het geluid via geluidskaart is aangesloten op een 6.1 home cinema set welke ik op termijn wil gaan
vervangen met professionele speakers.

Graag hoor ik hier wat gedachtes over een mogelijke/beste oplossing

[ Voor 7% gewijzigd door Tharobboos op 09-03-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Tharobboos schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 23:07:Via VLC Player is het mogelijk het audio signaal te vertragen met -100ms en dan loopt de audio perfect.
Maar deze optie zit niet in PowerDVD die ik gebruik om 3D films af te spelen vanaf mijn HTPC.
Lange verhaal kort is dus dat de TV er 100ms over doet om alle video te bewerken. Dit soort bewerkingen kan je uitzetten in het menu. Of het beeld er beter van wordt is veelal maar de vraag. Maar dit is één oplossing. Maar een beetje receiver kan ook delay instellen. Dus dan maakt het niet uit met welk programma je speelt, want de receiver vertraagt het geluid. Zoek maar eens op "Lip Sync" of "Audio Delay" in combinatie met wat (Onkyo)receivers. Daar zal je meer op vinden dan op "Lib Dub".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharobboos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07-2024
FeaR1986 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 23:16:
[...]

Lange verhaal kort is dus dat de TV er 100ms over doet om alle video te bewerken. Dit soort bewerkingen kan je uitzetten in het menu. Of het beeld er beter van wordt is veelal maar de vraag. Maar dit is één oplossing. Maar een beetje receiver kan ook delay instellen. Dus dan maakt het niet uit met welk programma je speelt, want de receiver vertraagt het geluid. Zoek maar eens op "Lip Sync" of "Audio Delay" in combinatie met wat (Onkyo)receivers. Daar zal je meer op vinden dan op "Lib Dub".
Ok helder bedankt voor je reactie:
Maar: wat zal hierin beter zijn: Audio output van amd audio of van een standalone geluidskaart (in mijn geval een X-fi creative)... Is deze audio output van de geluidskaart dan door te lussen naar de Onkyo receiver en is het mogelijk om via de Onkyo receiver ook nog gewoon het bureaublad te zien en dus de HTPC ook nog voor andere doeleinden te kunnen gebruiken?

[ Voor 7% gewijzigd door Tharobboos op 09-03-2011 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Sinds gisteren zoals in de boven staande post de nieuwe Onkyo binnen.

Na een uurtje of twee lekker gespeeld te hebben, gecalibreert en al, vind ik dat het geluid ten opzichte van mijn oude versterker was holler is, minder aandacht op de midden tonen.

Voor vergelijking heb ik zowel met de oude amp en de nieuwe 5 x wat selecties uit de lion king (don't shoot me, lag nog op tafel en had DTS) geluisterd.

Uiteraard was het geluid een stuk beter van de onkyo (helder, crisp en duidelijk goed gecalibreert), echter de mid range lijkt een beetje tam.

Ik heb nog niet alle menu's doorlopen (was een beetje veel in een keer) en vroeg me af of dat nog ergens te regelen was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb mijn keus wel ongeveer gemaakt. Wordt sowieso een 608 of een 578, maar kan niet echt megaverschillen tussen deze twee identificeren.

Extra sub out, thx certificering voor 608 (369 euro).
Kleiner formaat voor 5578 (349 euro).

Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Voor die €20,- zou ik gewoon de TX-SR608 nemen. Niet dat je iets aan die THX hebt, maar het staat wel leuk. en dat is voor sommigen ook veel waard. En je hebt dan wel een 600-serie in plaats van een 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:03
Ik hoor soms bij mijn 608 iets van een relais schakelen??

Tik tik en dan wissel ik niet van input oid.

Mischien de fan die in word geschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJed
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-05 13:28
Enkele weken geleden een nieuw versterkertje gekocht: TX-NR 1008. Ik ontdekte dat je via tcp/ip commando's de versterker kan bedienen en door de medialibraries kan browsen (USB/TVersity etc/Internet Radio/IPod). Dat opende een wereld vol mogelijkheden. Dus ik zoeken naar een Android App, maar die bleek er niet te zijn. Tijd om aan de slag te gaan: MY FIRST ANDROID APP :)

Voortgang:
  • Hoofdscherm:
    • Power ON/OFF - MUTE ON/OFF
    • Bladen door medialibrary: Links rechts op neer, select, RETURN
    • Connecten met apparaat(TCP LINK)
  • Menu met Netwerksettings: IP Address, Port, Auto connect on start up.
  • Volume buttons van de telefoon bedienen Master Volume van de Onkyo.
  • Toon status van huidige track
  • Toon media-bibliotheek/internet radio stations
  • Source-scherm:
    • 9 snelkeuze knoppen voor de input-selectie
    • Toon geselecteerde input
    • Knoppen kunnen worden ingesteld: Zelf gekozen naam, zelf gekozen input.
Todo:
  • Sound settings (Speaker setup, Volume/Bass/Treble)
  • Album Art
  • IPod browsing
Ik hoop binnen twee weken de eerste beta de lucht in te schieten.

Afbeeldingslocatie: http://laurent.homeip.net/onkyoscrn1.png Afbeeldingslocatie: http://laurent.homeip.net/onkyoscrn2.png

Afbeeldingslocatie: http://laurent.homeip.net/onkyoscrn3.png Afbeeldingslocatie: http://laurent.homeip.net/onkyoscrn4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Nice!! Ik bedien m'n TX-NR807 nomaal met OYremote op de PC, maar deze app lijkt me nog handiger.

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:23
Remco Tr schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 17:51:
Ik hoor soms bij mijn 608 iets van een relais schakelen??

Tik tik en dan wissel ik niet van input oid.

Mischien de fan die in word geschakeld?
Volgens mij gebeurt dat als je em op Direct zet, dan probeertie naar iets anders te schakelen en gaat dan weer terug, erg irritant inderdaad. Gebeurt ook als je de receiver op Pure Audio zet.
SuperBoswachter schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:53:
Ik heb mijn keus wel ongeveer gemaakt. Wordt sowieso een 608 of een 578, maar kan niet echt megaverschillen tussen deze twee identificeren.

Extra sub out, thx certificering voor 608 (369 euro).
Kleiner formaat voor 5578 (349 euro).

Wat is wijsheid?
De 608, wordt je analoge video inputs ook op de HDMI out gezet.

[ Voor 32% gewijzigd door Helox-in-a-box op 11-03-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Helox-in-a-box schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:03:
[...]De 608, wordt je analoge video inputs ook op de HDMI out gezet.
Dat doet de TX-SR578 ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 09:38
Wow kerel...goed bezig! Je eigen app aan het maken. Jammers dak geen onkyo receiver heb:D

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Dat klikken is volgens mij altijd als je van stereo naar multichannel gaat (en vice versa), dan worden de andere speakers echt fysiek bijgeschakeld, zo lijkt het wel.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398858

Ik ga binnenkort voor de Onkyo 609 (icm met Harman Kardon 60 speakerset). Welke blu-ray speler kan ik hier het beste bij aanschaffen? Ik was zojuist in een audiozaak en daar hadden ze de Onkyo 308 blu-ray speler. Deze past qua uiterlijk niet helemaal bij de nieuwe Onkyo lijn. Zo is de 308 een rond model met goud kleurig logo en de 609 een hoekig model met zilverkleurig logo. Omdat het uiterlijk dan toch afweek kwam de verkoper met een alternatief, de sony BDP-s470. Deze had meer mogelijkheden dan de Onkyo 308 en lag qua model meer in lijn met de Onkyo 609.

Maar, wat is nu wijsheid... Is het beter om toch de Onkyo 308 aan te schaffen of is de Sony ook een goed alternatief... Of, zijn er betere alternatieven dan de 308 en de Sony??? Ik wil maximaal 250,- euro uitgeven voor een blu-ray speler.

En, kan een "mindere" blu ray speler de prestaties qua beeld en geluid via de Onkyo 609 (ver) naar beneden halen?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 398858 op 12-03-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-04 16:25
@FeaR,

ik wacht ook op de Onkyo 609.
Mijn Samsung C8700 ondersteund ARC, dus is 1 HDMI genoeg naar de 609, mijn apparaten (decoder, bluray speler en Dune D1) plug ik via HDMI dus op de Onkyo 609, maar nu mijn vraag, moeten deze 3 apparaten ook via optische kabel met de 609 verbonden worden voor het beste geluid of volstaat dan de HDMI ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-07-2018
Wat houd dat ARC nou precies in en wat kun je ermee?

Ik zie hier ook dat sommige mensen last hebben van een niet gelijklopende audio en video, als ik een HDMI kabel van de PS3 in bv. de Onkyo 608 stop, en vervolgens 1 HDMI kabel in m'n 24'' monitor stop, dan moet het beeld toch wel gewoon goed lopen met het geluid?

[ Voor 71% gewijzigd door woutjeeh op 11-03-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

golfgti5 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 20:04:
@FeaR,

ik wacht ook op de Onkyo 609.
Mijn Samsung C8700 ondersteund ARC, dus is 1 HDMI genoeg naar de 609, mijn apparaten (decoder, bluray speler en Dune D1) plug ik via HDMI dus op de Onkyo 609, maar nu mijn vraag, moeten deze 3 apparaten ook via optische kabel met de 609 verbonden worden voor het beste geluid of volstaat dan de HDMI ?
HDMI heeft het voordeel dat het Dolby TrueHD en DTS HD Master Audio ondersteunt, meer lossless audio codecs ondersteunt en alles in 1 kabel zit. Ik zou als ik de mogelijkheid had altijd voor HDMI kiezen.

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 193933 op 11-03-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 13:14
Heb mijn ogen laten vallen op een tx-sr508. Ben alleen benieuwd naar 1 ding. Ik heb HDMI uit via mijn Mac Mini (mini displayport naar HDMI) maar dit is dus zonder geluid. Hier heb ik een lange optische kabel voor. Is het nou wel mogelijk om EN de HDMI via de onkyo te laten lopen EN de optische kabel tegelijk in te schakelen?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kRiZzZiZ schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 17:44:
Heb mijn ogen laten vallen op een tx-sr508. Ben alleen benieuwd naar 1 ding. Ik heb HDMI uit via mijn Mac Mini (mini displayport naar HDMI) maar dit is dus zonder geluid. Hier heb ik een lange optische kabel voor. Is het nou wel mogelijk om EN de HDMI via de onkyo te laten lopen EN de optische kabel tegelijk in te schakelen?
Dat is inderdaad mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
woutjeeh schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 20:24:
Wat houd dat ARC nou precies in en wat kun je ermee?
Audio Return Channel, afgekort ARC, biedt extra mogelijkheden om het aantal kabels van en naar de HDTV nog verder terug te brengen. Simpel gezegd kan via Audio Return Channel via één HDMI kabel geluid zowel verstuurd als ontvangen worden mits de TV en het Home Cinema systeem of receiver de Audio Return Channel functie ondersteund. Je hoeft dan dus niet meer een extra kabel te trekken van de TV naar de receiver om geluid vanaf de TV over de speakers te krijgen. Echter heb je dat alleen nodig als je apparatuur direct op de TV aansluit, analoge kabel kijkt een CI-module hebt. Als je alle apparaten op de receiver aansluit heb je het niet nodig.
Ik zie hier ook dat sommige mensen last hebben van een niet gelijklopende audio en video, als ik een HDMI kabel van de PS3 in bv. de Onkyo 608 stop, en vervolgens 1 HDMI kabel in m'n 24'' monitor stop, dan moet het beeld toch wel gewoon goed lopen met het geluid?
Ligt aan je scherm. De reden dat het geluid niet gelijk loopt met het beeld is doordat het beeld in de monitor veelal eerst nog wordt bewerkt door software. Bij sommige merken kan dit wel tot 200 ms duren. Dus dan komt het beeld 200 ms later dan het geluid. Echter is dit alleen bij TV's en niet bij dingen als gewone PC-schermen aangezien deze dit soort software niet hebben.

Maar op die manier aansluiten is dus géén garantie dat alles gelijk loopt. Beeld en geluid worden namelijk door twee aparte apparaten verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391401

Iemand een idee waarom dat de onkyo prijzen op amazon.com zoveel lager liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:36

HeroS

SmartHome Nerd

Heeft iemand al een Onkyo 509 op de kop kunnen tikken?

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Ok,

zojuist besteld. Zal mijn ervaringen posten :)

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Heren,

ik zit toch met een dillema, ik heb mijn zinnen gezet op de TX-NR609, echter vind mijn vrouw (terecht overigens) dat de TX-SR608 ook prima zou moeten voldoen, immers is de aankoop eigenlijk alleen maar bedoel voor een beetje raio geluid maar ook meer geluid uit de Samsung C8700 te krijgen.
Persoonlijk vind ik de 609 qua uiterlijk stukken mooier, maar rechtvaardigt de 230 euro prijsverschil het hebben van een mooier uiterlijk en een Marvell Qdeo™ video processor??
Ik ben er verder (na veel inlezen) toch wel aardig uit hoe alles zou moeten werken, echter zegt de Marvell Qdeo™ video processor mij niet veel en weet ik niet of ik als leek daadwerkelijk het verschil ga zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

golfgti5 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:01:
Heren,

ik zit toch met een dillema, ik heb mijn zinnen gezet op de TX-NR609, echter vind mijn vrouw (terecht overigens) dat de TX-SR608 ook prima zou moeten voldoen, immers is de aankoop eigenlijk alleen maar bedoel voor een beetje raio geluid maar ook meer geluid uit de Samsung C8700 te krijgen.
Persoonlijk vind ik de 609 qua uiterlijk stukken mooier, maar rechtvaardigt de 230 euro prijsverschil het hebben van een mooier uiterlijk en een Marvell Qdeo™ video processor??
Ik ben er verder (na veel inlezen) toch wel aardig uit hoe alles zou moeten werken, echter zegt de Marvell Qdeo™ video processor mij niet veel en weet ik niet of ik als leek daadwerkelijk het verschil ga zien.
Ik zou me eens verdiepen in wat de 608/609 allemaal kunnen (lees deze groep eens door). Volgens mij redt je het ook prima met een 509 tenzij je upscaling nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Klopt, heb je gelijk in, ik staar mij eigenlijk alleen een beetje blind op het uiterlijk plus THX.
Belangrijkste is eigenlijk 3D voorbereid i.v.m. mijn tv waar het toch opzit (of ik het ga gebruiken weet ik nog niet, maar je kan het maar hebben) en dat ARC goed werkt.
Ik had nu een Samsung receiver maar die klonk echt als blik als ik een tv programma zat te kijken, daar wil ik dus vanaf.
Die 509 moeten we ook nog even op wachten zie ik........zit nu helemaal zonder (samsung vrijdag verkocht) dus wil op korte termijn wel wat gaan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

HeroS schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:07:
[...]

Ik zou me eens verdiepen in wat de 608/609 allemaal kunnen (lees deze groep eens door). Volgens mij redt je het ook prima met een 509 tenzij je upscaling nodig heb.
Het grote verschil is dat de 579 en 609 wel een component/composite input naar hdmi kunnen 'vertalen' en de 509 niet.

Als je nog een Xbox hebt met component-kabel (zoals ik) en een Wii met composiet-uitgang (zoals ik ook) dan is het wel heel handig dat je die gewoon als input kunt gebruiken en dat je tv altijd op hetzelfde hdmi-kanaal ingesteld kan blijven. Ik zou echt balen als dat niet zo was. Ook denk ik dat het eenvoudiger is om sync goed te krijgen op deze manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

509 is over 2 weken wel te verkrijgen denk ik.

Als je niet wilt switch naar kanaal kun je ook een logitech harmony one afstandbediening kopen :) een knopje xbox maken en klaar is kees.

Maar alles is natuurlijk persoonlijk. Ik speel weinig op de wii dus voor mij is dit minder belangrijk en dus geen 200 euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397269

Anoniem: 398858 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:42:
Ik ga binnenkort voor de Onkyo 609 (icm met Harman Kardon 60 speakerset). Welke blu-ray speler kan ik hier het beste bij aanschaffen? Ik was zojuist in een audiozaak en daar hadden ze de Onkyo 308 blu-ray speler. Deze past qua uiterlijk niet helemaal bij de nieuwe Onkyo lijn. Zo is de 308 een rond model met goud kleurig logo en de 609 een hoekig model met zilverkleurig logo. Omdat het uiterlijk dan toch afweek kwam de verkoper met een alternatief, de sony BDP-s470. Deze had meer mogelijkheden dan de Onkyo 308 en lag qua model meer in lijn met de Onkyo 609.

Maar, wat is nu wijsheid... Is het beter om toch de Onkyo 308 aan te schaffen of is de Sony ook een goed alternatief... Of, zijn er betere alternatieven dan de 308 en de Sony??? Ik wil maximaal 250,- euro uitgeven voor een blu-ray speler.

En, kan een "mindere" blu ray speler de prestaties qua beeld en geluid via de Onkyo 609 (ver) naar beneden halen?
Dat is gewoon een kwestievan persoonlijke smaak. Bekijk de pioneer BD spelers eens. imo vind ik ze bij alle zwarte receivers passen.
Een mindere bd speler kan wel de prestaties beinvloeden maar voor +250 heb je al een behoorlijke, maak je daar maar geen zorgenover. kwalitatief gezien zijn de 470 en 570 van sony zelfs betere spelers als de 308 van onkyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-05 04:18
hoi, ik heb een raar probleem....ben benieuwd of iemand dit ook heeft en/of een oplossing heeft.

Ik heb een Onkyo 578 receiver. Daarop aangesloten heb ik een HD-TV ontvanger van Ziggo (Samsung), een LG Blu-ray en mijn tv Philips 40PFL8864. Alles is met HDMI aangesloten, de HD-TV ontvanger en Blu-ray als input, en natuurlijk de TV als output.

Nu doet zich (soms/vaak) het probleem voor als ik alles inschakel (om tv te kijken), dat mijn tv beeld om de zoveel minuten even weg valt (op zwart gaat) (soms volgt eerst 1 sec. storing in beeld, en daarna gaat die op zwart). Op dat moment zie ik op de Onkyo een knipperende HDMI lampje). En na 2 a 3 seconde is het beeld er weer, en knippert het HDMI lampje ook niet meer, maar is dan de hele tijd aan.
Als ik de TV of receiver even uitzet, en dan weer aan is het probleem weg, en kan ik zonder probleem 40 uur te kijken bijwijze van spreke zonder storing. Bij Blu-ray doet dit probleem zich niet voor.

Ik heb zelf al heel wat lopen te lopen testen, en kwam tot de volgende oplossing/conclusie. Het probleem doet zich alleen voor binnen 5 minuten na alles inschakelen, indien niet dan komt het probleem ook niet.

Ik kan zelf het probleem ontwijken, door eerst de TV in te schakelen (en laten opstarten), en vervolgens de Ziggo Samsung ontvanger + Onkyo aan te zetten. In deze volgorde krijg ik het probleem nooit.

Iemand een idee?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

refused81 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:45:
hoi, ik heb een raar probleem....ben benieuwd of iemand dit ook heeft en/of een oplossing heeft.

<>knipverhaal</>

Ik kan zelf het probleem ontwijken, door eerst de TV in te schakelen (en laten opstarten), en vervolgens de Ziggo Samsung ontvanger + Onkyo aan te zetten. In deze volgorde krijg ik het probleem nooit.

Iemand een idee?
Ik zou het probleem inderdaad zoeken in de ZIGGO box, misschien is voor jouw type al een apart topic/fora voor?

Mijn UPC wil ook wel eens hikken als ik de TV niet als eerste aan zet. Als je een multifuctional afstandbediening hebt zou je de kan je de macro aan kunnen passen?? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-05 00:38
Geachte tweakers ,

ik heb het volgende probleem,

Ik heb een onkyo 508 + upc hd mediabox+ LG 42LD450+xbox360

als ik een hdmi out naar Tv hdmi in stop. en een hdmi van upc kastje naar sat/cbl aansluiting stop
gaat me beeld van upc alleen maar flikkeren. als ik snel op menu druk van me upc mediabox en zonder beeldweergave is dit verdwenen. maar begint weer als ik het menu verlaat

Ook als ik een bluray speler via hdmi ingang op me versterker aansluit gaat me geluid af en toe storen.
( dit is verdwenen als ik een coax kabel via de bluray en versterker stop maar natuurlijk dan geen beeld meer)

sluit ik alles aan op tv is dit verdwenen, zijn me poorten achter niet goed van me reciever?
of mis ik een instelling?

Via de tv alles aansluiten is voor mij geen optie omdat ik maar 2 hdmi ingangen heb.
en meerdere apparaten moet aansluiten .
Overigens werkt me xbox360 wel weer goed via hdmi op me versterker en 1 hdmi out naar tv in.

Ik weet geen raad meer , iemand een idee wat ik fout doe of als er iets mis is ?

[ Voor 7% gewijzigd door CallmeGod op 15-03-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 06:45

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Buiten dat ik me enorm stoor aan het 'me' in plaats van 'de' of 'mijn', hetgeen de leesbaarheid van je bericht enorm verkleint, vraag ik me ( :+ ) af of je al eens getest hebt met eventuele beeldverbeteraars van de TV uitgeschakeld, en met een andere HDMI kabel tussen de 508 en de TV. Hierbij ga ik er vanuit dat de instellingen in de 508 gewoon goed zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door AllSeeyinEye op 15-03-2011 22:04 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:03:
Buiten dat ik me enorm stoor aan het 'me' in plaats van 'de' of 'mijn', hetgeen de leesbaarheid van je bericht enorm verkleint, vraag ik me ( :+ ) af of je al eens getest hebt met eventuele beeldverbeteraars van de TV uitgeschakeld, en met een andere HDMI kabel tussen de 508 en de TV. Hierbij ga ik er vanuit dat de instellingen in de 508 gewoon goed zijn.
Sorry voor mijn leesbaarheid, Ik heb geprobeerd met meerdere hdmi kabels maar dit had hetzelfde effect.

Alle instellingen van de TV staan op standaard . Dus heb geen beeldverbeteraar aan staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399943

Hallo iedereen;

Ik heb deze draad van voor tot achteren gelezen en ik zit nog met een vraagje:
Ben van plan om mijn versleten kenwood radiootje buiten te zetten en me een Onkyo AV-Reciever aan te schaffen (waarschijnlijk de nieuwe 579)
Ga er 5 Artsound as-40 boxen en een en Artsound asa-100 actieve subwoofer aanhangen nu is mijn vraag:
Als ik gewoon naar radio,cd of internet radio luister ga ik dan ook geluid hebben over al mijn boxen of gaan deze alleen allemaal spelen als ik een dvd of tv speel? (surround)

Zoals u wel merk aan mijn vraagje ben ik een totale leek maar zeer leergierig O-)

Groeten is nergens voor nodig, zie Het algemeen beleid #groeten

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 19-03-2011 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 08:02

sjaool

Every life should have 9 cats

Dat hangt helemaal van de instellingen af.
De Onkyo's hebben verscheidene mogelijkheden om muziek af te spelen zoals b.v. Multichannel stereo en dan gebruikt hij alle boxen.
Er zijn er nog meer maar dan zul je de gebruiksaanwijzing even moeten raadplegen. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-05 23:20
eind van de week krijg ik mijn HTS3405 setje binnen voor een leuke prijs :)
budget setje van onkyo. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

martijn24 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:26:
[...]

Sorry voor mijn leesbaarheid, Ik heb geprobeerd met meerdere hdmi kabels maar dit had hetzelfde effect.

Alle instellingen van de TV staan op standaard . Dus heb geen beeldverbeteraar aan staan
Probeer het upc-mediakastje eens op een andere resolutie aan te laten sturen? bijv. 1080i ipv 720p of vice versa? Je kunt ook image processing settings van de Onkyo aanpassen (knop 'video' op de ab) en hdmi-instellingen aanpassen. Hoop voor je dat dat helpt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Vandaag dus contact opgezocht met Stassen Hifi, het blijkt nou dat mijn upc mediabox HD (cisco)
problemen geeft samen met mijn onkyo sr 508. Dit blijkt meerdere mensen te hebben en wordt wel handshake genoemd! dit probleem is dus bekend en enigste wat ik kan doen is wachten op Upc om dit probleem te verhelpen. Dus nu ben ik genoodzaakt de HD mediabox van UPC direct naar me t.v te koppelen.

deze upc topic heb ik ook even doorgelezen http://forum.upclive.nl/thread.jspa?threadID=2915

Het gaat vooral om de cisco en philips Mediaboxen, welke exacte type nummers dit allenmaal zijn zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjaool schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:11:
Dat hangt helemaal van de instellingen af.
De Onkyo's hebben verscheidene mogelijkheden om muziek af te spelen zoals b.v. Multichannel stereo en dan gebruikt hij alle boxen.
Er zijn er nog meer maar dan zul je de gebruiksaanwijzing even moeten raadplegen. ;)
Dank u wel zal als hij geleverd wordt eens door de manuel gaan.
Normaal gezien gaat hij rond de 28/3 in de winkel arriveren dus vanaf dan kan ik experimenteren ;)

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 19-03-2011 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil de 609 aanschaffen, maar de 509 voldoet eigenlijk ook qua opties. Upscalen etc vind ik niet nodig. Vraag die mij het meeste bezig houdt is of er een waarneembaar verschil in geluid (zuiverheid, volume, etc) is tussen de 509 en de 609? Ik ga hier mijn Harman Kardon HKTS60 5.1 speakerset op aansluiten.
Ik heb bewust gekozen voor de HKTS 60 (ipv bijv. de HKTS30) omdat ik straks een "vet" 5.1 geluid wil hebben. Ik kijk niet op een paar honderd euro, maar wil graag van jullie weten of de 609 qua geluid echt aanzienlijke meerwaarde levert t.o.v. de 509??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Zit wat meer vermogen in de 609 dan in de 509, maar met die speakers ga je dat verschil niet horen.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cypher21 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 09:58:
Zit wat meer vermogen in de 609 dan in de 509, maar met die speakers ga je dat verschil niet horen.
Ik heb al veel gelezen over de manier waarop Onkyo het vermogen meet. Maar als ik jouw opmerking lees is het verschil tussen 160w (609) ten opzichte van de 130w (509) is dus niet merkbaar icm de HKTS60. Wanneer ga je dan het verschil dan wel merken? Als je 2 grote zuilen hebt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Met de onkyo receivers zul je het verschil tussen de types niet horen. Die 30 watt verschil is minimaal (op papier niet, maar effectief wel) Dus zelfs met de duurste zuilen zul je tussen de 509 en 609 het verschil niet of nauwelijks horen. Het verschil in de types moet je echt zoeken in de aansluit mogelijkheden en mogelijkheden tot upscaling e.d.
Als je echt kwaliteitsverschil in geluid wilt horen, dan kom je eerder op een vergelijking met een 7/8 serie van Onkyo of andere duurdere merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 398858 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:13:
[...]Ik heb al veel gelezen over de manier waarop Onkyo het vermogen meet. Maar als ik jouw opmerking lees is het verschil tussen 160w (609) ten opzichte van de 130w (509) is dus niet merkbaar icm de HKTS60. Wanneer ga je dan het verschil dan wel merken? Als je 2 grote zuilen hebt??
Grootte van een speaker zegt lang niet alles. Het gaat erom hoe hoog het rendement van de speaker is en wat de impedantie van de speakers is. Als jij een makkelijk aan te sturen speaker hebt, dus zeg maar speaker van 8 Ohm met geen tot weinig dippen en een gevoeligheid van 90 dB, dan heb je veel minder vermogen nodig. Als je een lastig(ere) aan te sturen speaker hebt met een laag rendement (< 85 dB) en met impedantiedippen dan heb je meer vermogen nodig. Als je speakers dus 4 Ohm zijn of vaak naar dat punt dippen zou ik een zwaardere receiver nemen. Maar met een setje als de HKTS60 zou je ook al aan een TX-SR309 genoeg hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

err >> Ik sta zelf ook voor de keuze en ga voor de 509. Er komen Jamo s608 aan te hangen dus die kunnen best wat vermogen hebben.

Maar dit ga ik nooit gebruiken want normaal wil ik me zelf ook kunnen horen als ik muziek aan het luisteren ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
no offence, en de S608 van Jamo zijn leuke zuilen voor een zeer leuke prijs.
Maar ze gaan echt gruwelijk vervormen met veel vermogen. Ook al kunnen ze dit "op papier" prima aan.

Mja, "op papier" levert de onkyo tx-sr606 ook 140 watt per kanaal. In praktijk is dit 30 watt als je 7.1 aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

cypher21 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:40:
Maar ze gaan echt gruwelijk vervormen met veel vermogen. Ook al kunnen ze dit "op papier" prima aan.

Mja, "op papier" levert de onkyo tx-sr606 ook 140 watt per kanaal. In praktijk is dit 30 watt als je 7.1 aansluit.
Geen offence hoor. Het is allemaal een kwestie van smaak en budget. Ik kom van een 10 jaar oude JVc set met prut speakers welke in totaal misschien 300 euro heeft gekost.

Dus het gaat een hele grote verbetering worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
oh absoluut!
Het is maar wat je wilt, en wat je budget is ;)

ik wil het liefst ook nieuwe speakers, maar mijn huidige set voldoet prima, als ik thuis even aan de vrouw mede deel dat ik 2000 euro wil uitgeven aan nieuwe speakers, dan denk ik dat ik een flinke schop ga krijgen :D
Vakantie staat eersgt op de agenda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJhoorn
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-05 15:26
Hi,

Op dit moment heb ik een Harman Kardon AVR receiver, maar wil graag meegaan met de tijd en ben dus op zoek. Mijn oog is gevallen op een Onkyo uit de nieuwe serie een 509, 579 of een 609.
Nu kan ik moeilijk kiezen tussen beide, maar gezien het feit dat ik een paar Shogun Phonologue Gold heb staan (30HZ.........80.000HZ) (4 ohm). Daar naast heb ik een Yamaha subwoofer.

Wat zou dan de beste keuze zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Gekke vraag, maar hoe moet ik de werking van de 4k upscaling via Marvell Qdeo™ zien?
Ik bedoel, mijn FULL HD LED tv van Samsung, de C8700, kan toch maar een resolutie aan van 1920 x 1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
JJhoorn schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:33:
Hi,

Op dit moment heb ik een Harman Kardon AVR receiver, maar wil graag meegaan met de tijd en ben dus op zoek. Mijn oog is gevallen op een Onkyo uit de nieuwe serie een 509, 579 of een 609.
Nu kan ik moeilijk kiezen tussen beide, maar gezien het feit dat ik een paar Shogun Phonologue Gold heb staan (30HZ.........80.000HZ) (4 ohm). Daar naast heb ik een Yamaha subwoofer.

Wat zou dan de beste keuze zijn ?
Mmm... dat zijn dus speaker die opgegeven al nominaal 4 Ohm hebben, grote kans dat ze daar onder kunnen gaan. Weet niet of een TX-SR509 dat leuk vind. Geloof dat er bij de vorige serie vanaf de TX-NR708 pas werd gegarandeerd dat 4 Ohm speakers goed konden worden aangestuurd.
golfgti5 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 20:01:
Gekke vraag, maar hoe moet ik de werking van de 4k upscaling via Marvell Qdeo™ zien?
Ik bedoel, mijn FULL HD LED tv van Samsung, de C8700, kan toch maar een resolutie aan van 1920 x 1080.
De nieuwe series van Onkyo gebruiken een nieuwe chip die tot 4K kan scalen. Leuke feature om mee te adverteren, maar met de huidige TV's met 1920 x 1080 heb je er niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Thanks Fear,

en bij de optie HDMI processing staat bij de nieuwe 579 en 609 dit;

HDMI Video Processing - Qdeo

Is dat weer wat ander als die 4k van Qdeo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

cypher21 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:40:

Hoe hard zet jij je muziek dan? Ik vind het juist zo goed dat ze _totaal niet_ vervormen als je de muziek hard zet. Zelfs als ik richting de 80 ga op de receiver (=echt heel hard) blijft het mooi en helder (afhankelijk van de muziek; kapotgecomprimeerde muziek is tuurlijk veel sneller pijnlijk om naar te luisteren dan bijv. het nieuwe album van Elbow). Dan merk je ook pas in de kamer ernaast hoe hard hij staat... Volgens mij dus echt onzin wat je zegt, in ieder geval totaal niet in lijn met mijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ik heb geen onkyo meer, en heb ook geen jamo's (nooit gehad)
Maar heb de jamo's destijds beluisterd i.c.m. een onkyo 707 (toendertijd) vond ik ze vervormen bij hoger volume
Mja, mijn mening, en niet bedoeld om jamo's af te kraken oid, het zijn leuke zuilen voor een zeer leuke prijs, maar het zijn echt instap speakers.
zoals al eerder vermeld, iedereen "beleefd" geluid anders. en speakers van 100 p/s vergelijken met 600+ p/s is appels met peren vergelijken :o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Vraagje over speakers i.c.m. een Onkyo, ik heb mijn oog laten vallen op de Harman Kardon HKTS 16BQ, is iemand bekend met deze set i.c.m. een Onkyo receiver?
Ik kan de set op de Harman NL site niet vinden, of ik moet blind zijn, vreemd want volgens kieskeurig is de set pas een goed half jaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wat is beter voor het display? Vol aan of dimmen? (:P :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Geen ervaring met de 16 maar heb wel de 30 en de 60 geluisterd op een Onkyo 608.

Ik vond het niks de 60 geeft wel een aardig geluid maar dan mag je er wel 1000 euro voor gaan betalen dat is echt te veel geld vind ik.

Maar ga in een winkel luisteren zou ik adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

@cypher21: 'gruwelijk vervormen' is niet echt een subjectief iets volgens mij. In ieder geval tot volumes voorbij die waar het pijnlijk wordt vervormen de S608 iig niet, dus ik gok dat er iets mis was bij de setup waar je hebt geluisterd... even los van "hoe goed" ze verder wel of niet zijn of hoe de geluidskwaliteit te vergelijken is met speakers van 600p/st.

[ Voor 10% gewijzigd door Sorcerer8472 op 18-03-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-05 10:21
Er zijn wel subtiele verschillen tussen de 608 en 609. De chip is al eerder genoemd. Front Panel Input For Portable Audio Devices is bij de 8 wel aanwezig maar bij de 9 afwezig. Bij de 9 is het veranderd naar een USB Port for MP3 Audio. de 9 heeft ook 1 hdmi input meer zag ik. En ze hebben de tweede sub out op de 9 achterwege gelaten. Ook zie ik dat de netwerkfuctionaliteit is aangepast. Veel van deze zaken zullen wel komen doordat er een andere chip in aanwezig is.

Ook niet geheel onbelangrijk is dat de 9 lichter (qua gewicht) is en hij verbruikt 10 watt minder :) Ben er zelf nu heel erg mee bezig, ben zowieso verknocht aan onkyo, maar die nieuwe serie maakt het kiezen er voor mijn niet makkelijker op :S

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Of de handel wel of niet gaat vervormen ligt oa. ook aan de luidsprekers. Dus als ene zegt dat hij tot de 60 kan en de ander 80 dan kan dat best kloppen.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 18-03-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
muppet99 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 21:59:
Er zijn wel subtiele verschillen tussen de 608 en 609. De chip is al eerder genoemd. Front Panel Input For Portable Audio Devices is bij de 8 wel aanwezig maar bij de 9 afwezig. Bij de 9 is het veranderd naar een USB Port for MP3 Audio. de 9 heeft ook 1 hdmi input meer zag ik. En ze hebben de tweede sub out op de 9 achterwege gelaten. Ook zie ik dat de netwerkfuctionaliteit is aangepast. Veel van deze zaken zullen wel komen doordat er een andere chip in aanwezig is.

Ook niet geheel onbelangrijk is dat de 9 lichter (qua gewicht) is en hij verbruikt 10 watt minder :) Ben er zelf nu heel erg mee bezig, ben zowieso verknocht aan onkyo, maar die nieuwe serie maakt het kiezen er voor mijn niet makkelijker op :S
Same here, vind de 509, 579 en 609 alle 3 intressant, waarschijnlijk koop ik de eerste die volgende week beschikbaar komt, ongeacht het type nummer,ik kan niet wachten,hahahaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Klein vraagje over de 309 (staat nog niet in de PW, wel al in de mediamarkt in Almere), als ik het goed begrijp is deze in staat om met enkel een HDMI kabel naar de TV (1.4) geluid te sturen over de speakers die op de 309 zijn aangesloten terwijl de videoinput van de 309 wordt gebruikt?

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen enkele winkel kan aangeven wanneer de 609 leverbaar is... Weet iemand van jullie al een concrete datum??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

In het persbericht werd (eind?) april genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Ik heb een paar winkels uit de kieskeurig lijst gemaild en die hebben het er over dat "met een beetje geluk" de eerste eind volgende week binnen komen..............eerst maar eens zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat "beetje geluk" van webwinkels ken ik onderhand wel.
Ze hebben de order en het geld binnen en dan krijg je iedere week mailtjes dat het toch nog een weekje langer duurt voordat de order verzonden wordt.

Eerst zien, dan geloven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Heb vandaag banaanpluggen aangesloten op mijn luidsprekerdraad en luidsprekers. En overal hoor/lees ik dat de banaanpluggen ook op mijn Onkyo TX-SR508 moeten passen. Lukt niet. Er is een opening in de speakerterminal op de Onkyo maar die is echt te klein voor de banaanplug. Moet ik die vernauwing eruit halen? Kan dat?

* krizzziz voelt zich een beetje dom :)

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Kleine schroevendraaier in de terminal steken en dan iets naar boven drukken zodat je het zwarte dopje wat er in zit als het ware vast hebt. En dan de schroevendraaier naar je toe halen om het dopje uit de terminal te krijgen. Dan passen banaanpluggen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398858 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 10:03:
Geen enkele winkel kan aangeven wanneer de 609 leverbaar is... Weet iemand van jullie al een concrete datum??
Als ze nu vanuit Japan moet komen zal het wel iets langer duren vrees ik.
Waar worden de Onkyo's eigenlijk geassembleerd?

Heb enkele vrienden in de transport wereld en deze zijn komende week enkele dagen werkloos door de crisis in azié.
En volgens mijn leverancier zouden ze vanaf 21/3 binnenkomen in onkyo europe en vandaar uit verdeelt worden zodat ik hem (579) rond de 28/3 binnen heb.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 19-03-2011 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-05 10:21
martijn--g schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 09:07:
Klein vraagje over de 309 (staat nog niet in de PW, wel al in de mediamarkt in Almere), als ik het goed begrijp is deze in staat om met enkel een HDMI kabel naar de TV (1.4) geluid te sturen over de speakers die op de 309 zijn aangesloten terwijl de videoinput van de 309 wordt gebruikt?
Ik kan je in deze niet helemaal volgen:
bron (Blueray) --> versterker --> TV
Het geluid gaat vanaf de bron naar de versterker, deze laat het geluid horen en stuurt zowel beeld als geluid door naar de tv. Dit is mogelijk.
Waar jij naar verwijst zag ik is 1.4 duidend op de HDMI 1.4 standaard, dit houdt in dat er een ARC Audio Return Channel aanwezig is. Dit houdt in dat over dezelfde kabel het geluid wat alleen op de tv te horen is, nu ook terug gestuurd kan worden naar de versterker.

Dus bron --> Versterker <--> TV

Ik hoop hiermee je vraag beantwoord te hebben.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 399943 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 17:23:
[...]Als ze nu vanuit Japan moet komen zal het wel iets langer duren vrees ik.
Waar worden de Onkyo's eigenlijk geassembleerd?
Maleisië, alleen de hogere modellen van de grote merken komen uit Japan. In Japan liggen de kosten namelijk net wat hoger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

@Muppet, dank je, dat was precies het antwoord wat ik zocht. :)

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
FeaR1986 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 16:46:
Kleine schroevendraaier in de terminal steken en dan iets naar boven drukken zodat je het zwarte dopje wat er in zit als het ware vast hebt. En dan de schroevendraaier naar je toe halen om het dopje uit de terminal te krijgen. Dan passen banaanpluggen wel.
Top, Gelukt. Weer wat geleerd.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Vandaag lekker tv dagje gehad. Nu voor het eerst via de Onkyo aangesloten. Beeld valt me op de een of andere manier toch tegen als mijn upc mediabox via de tx-sr508 loopt i.p.v direct op mijn tv aangesloten. Heeft iemand hier ook issues mee?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_f
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-02-2021
Hoi,

Ik een probleem met de combinatie van mijn Onkyo TX-SR578 en mijn htpc, een gigabyte h55n bordje met en i3.
Daarnaast gebruik ik een anysee om tv te kunnen kijken met deze set-up.

Ik krijg het niet voor elkaar om bitstream aan de gang te krijgen in windows media center. Hij blijft PCM geven.
Tevens krijg ik ik bij het afspelen een blue-ray welke Dolby-TrueHD bevat alleen dts op mijn receiver

Bij de eigenschappen van het afspeelapparaat onder windows zie ik bij ondersteunde formaten ook alleen:
DTS-Audio
Dolby Digital Plus
Dolby Digital

Ik mis er dus nogal een paar :(

Ik heb gepoogd een driver te vinden, maar kan deze niet vinden.
Als ik kijk bij de instellingen voor het beeldscherm ziet windows hem ook als een plug and play monitor.
Dit lijkt me ook niet geheel de bedoeling.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 17:06
marco_f schreef op zondag 20 maart 2011 @ 00:05:
Hoi,

Ik een probleem met de combinatie van mijn Onkyo TX-SR578 en mijn htpc, een gigabyte h55n bordje met en i3.
Daarnaast gebruik ik een anysee om tv te kunnen kijken met deze set-up.

Ik krijg het niet voor elkaar om bitstream aan de gang te krijgen in windows media center. Hij blijft PCM geven.
Tevens krijg ik ik bij het afspelen een blue-ray welke Dolby-TrueHD bevat alleen dts op mijn receiver

Bij de eigenschappen van het afspeelapparaat onder windows zie ik bij ondersteunde formaten ook alleen:
DTS-Audio
Dolby Digital Plus
Dolby Digital

Ik mis er dus nogal een paar :(

Ik heb gepoogd een driver te vinden, maar kan deze niet vinden.
Als ik kijk bij de instellingen voor het beeldscherm ziet windows hem ook als een plug and play monitor.
Dit lijkt me ook niet geheel de bedoeling.

Iemand suggesties?
Hoe heb jij je htpc met je Onkyo verbonden? Je hebt een HDMI kabel nodig om bv Dolby-TueHD te krijgen.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 17:06
kRiZzZiZ schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 22:32:
Vandaag lekker tv dagje gehad. Nu voor het eerst via de Onkyo aangesloten. Beeld valt me op de een of andere manier toch tegen als mijn upc mediabox via de tx-sr508 loopt i.p.v direct op mijn tv aangesloten. Heeft iemand hier ook issues mee?
Zoek eens in dit topic,. De UPC mediabox is al vaker langsgekomen

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_f
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-02-2021
a casema user schreef op zondag 20 maart 2011 @ 10:41:
[...]

Hoe heb jij je htpc met je Onkyo verbonden? Je hebt een HDMI kabel nodig om bv Dolby-TueHD te krijgen.
Hij is verbonden via HDMI (1.3), dus dat zou het probleem niet mogen zijn.
Inmiddels heb ik moninfo.exe nog gebruikt om een INF te maken van de gegevens die de receiver zelf stuurt. Waarin een grotere lijst met formaten staat, echter dit maakt geen verschil voor het aantal ondersteunde formaten, dit blijven de bovenstaand omschreven formaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-05 23:20
heb gisteren de HT-S3405 aangesloten
deze set is in principe de Onkyo TX-SR309 versterker met bijbehorende surround speaker 5.1 setup

de versterker heet nu ipv Onkyo TX-SR309 de :HT-R390
maar voor de rest zijn alle specificaties hetzelfde (ook alle knoppen een aansluitingen van voor en achterkant)

enigste minimale verschil is het niet hebben van een front usb
maar daartegenover staat wel weer dat je 4hdmi in ipv 3hdmi hebt

heb even een korte test gedaan met DTS films, Dolby D games (xbox)
werkt allemaal prima. Heb ook verder natuurlijk niet zoveel eisen daaraan

oja. de Onkyo TX-SR309 staat voor 299 in de pricewatch
de HT-S3405 heb ik voor dezelfde prijs kunnen kopen :) (wel korting erop gekregen)

niet slecht voor een setje dat eind feb 2011 is uitgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Hoppa, mijn nieuwe Onkyo TX-NR509 is onderweg en morgen ochtend binnen.
Vraagje, voorlopig sluit ik alleen mijn HDi Dune D1 aan, uiteraard middels een 1.4HDMI, maakt het nog uit op welke HDMI poort ik hem aansluit (1,2,3 of 4) of maakt dat niet uit??
Ben erg benieuwd naar het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinballor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-07-2023
Ik heb een Onkyo TX SR 508 met een 2.0 set, deze is via de receiver aangesloten op mijn tv. Nu heb ik echter last van het volgende: als ik van tv kanaal wissel dan hoor je eerst een kleine doffe "knal" en dan volgt het normale geluid weer.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-05 22:16
golfgti5 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:46:
Hoppa, mijn nieuwe Onkyo TX-NR509 is onderweg en morgen ochtend binnen.
Vraagje, voorlopig sluit ik alleen mijn HDi Dune D1 aan, uiteraard middels een 1.4HDMI, maakt het nog uit op welke HDMI poort ik hem aansluit (1,2,3 of 4) of maakt dat niet uit??
Ben erg benieuwd naar het apparaat.
Waar besteld? Meeste winkels hebben 'm nog niet op voorraad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
twinkey schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:56:
[...]

Waar besteld? Meeste winkels hebben 'm nog niet op voorraad...
Besteld bij Foka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
a casema user schreef op zondag 20 maart 2011 @ 10:43:
[...]

Zoek eens in dit topic,. De UPC mediabox is al vaker langsgekomen
Noted.

Heb het echter ook via mijn Mac Mini,,,,

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
golfgti5 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:46:
De namen boven de ingangen zijn er alleen om te weten welke input je moet selecteren op de remote. Voor hetzelfde geld hadden de ingange "rood", "groen" en "geel" geheten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Thanks Fear,

volledige off-topic vraag, misschien kan jij mij als Moderator helpen, ik zie nergens mijn DM functie's, kan dus geen DM's verzenden, kan jij zien wat er bij mij mis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
golfgti5 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:47:
Thanks Fear,

volledige off-topic vraag, misschien kan jij mij als Moderator helpen, ik zie nergens mijn DM functie's, kan dus geen DM's verzenden, kan jij zien wat er bij mij mis is?
DM-functie moet (althans, mag) je zelf aanzetten. Dit doe je door naar Voorkeuren te gaan. Of als de link niet werkt naar myReact - Voorkeuren.

In de voorkeuren ga je naar het tweede kopje genaamd "Privacy". Daar heb je een puntje "Direct messages", zet daar een vinkje voor "Ja - Gebruikers kunnen mij een direct message sturen".

Helemaal naar beneden scrollen en op "Zet Voorkeuren" klikken om alles vast te leggen.

Dat moet hem zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Heb de nieuwe 509 binnen, ziet er fraai uit, nu snel aansluiten.
Pagina: 1 ... 23 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.