Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238992

HvdBent schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:11:

- Budget, nee ik kan me niet nog meer ruzie veroorloven thuis, dus geen Jamaha
Maar is Yamaha dan zoveel duurder als Onkyo?
Persoonlijk vind ik de Yamaha receivers er veel mooier uit zien als de Onkyo receivers
Vooral de nieuwe receivers vind ik minder mooi, die grote knoppen naast elkaar vind ik echt zonde.
De Yamaha receivers zijn veel mooier om te zien.
Maar natuurlijk is dat mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05 09:52
Anoniem: 39555 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 19:28:
Ik zit te denken om een TX-SR508 aan te schaffen,
Ze zijn slecht te krijgen op het moment, omdat de 509 eraan komt. Als je een onkyo wilt hebben, zul je even geduld moeten hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39555

Okay, bedankt voor die info! de vragen die ik heb blijven verder wel nog staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-03 14:32
Misschien heb ik het gemist, maar wanneer is de 509 te verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
eind maart.

608 is trouwens momenteel ERG goedkoop te krijgen (+/- 390)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:40
cypher21 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 20:57:
eind maart.

608 is trouwens momenteel ERG goedkoop te krijgen (+/- 390)
Euro 379 inclusief verzendkosten naar Nederland en België.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:23
1972 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 20:43:
Misschien heb ik het gemist, maar wanneer is de 509 te verwachten?
April 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:31

Sorcerer8472

Mens sana?

Anoniem: 39555 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 20:20:
Okay, bedankt voor die info! de vragen die ik heb blijven verder wel nog staan :)
Er is in principe maar 1 optie volgens mij: Dolby Theatre-Dimensional. Die kan alle(?) soorten bronnen omzetten naar 2.1. Ook stereo en 5.1 kunnen worden omgezet naar 2.1. Klinkt redelijk (heb dit tijdelijk gebruikt totdat er rears kwamen).

2.1 is een flinke vooruitgang vanaf stereo omdat je een middenkanaal hebt:
- duidelijker hoorbare stemmen
- beter geluidsbeeld zonder dat je in het midden hoeft te zitten om de stemmen 'uit de tv' te horen komen

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:12
Ik vond wat informatie, van hoe je de firmware van je onkyo 308/508 zelf kunt updaten.

hier een link naar de firmware. http://dl.free.fr/oTepcBr...10419A_all_10413A_enc.zip

ik heb het zelf niet geprobeerd om dat mijn reciever al onderweg is naar ce repear naar aanleiding van dit probleem,

http://www.eu.onkyo.com/firmware/firmware_en_8688418.php

misschien heeft iemand er wat aan.

to check all versions?
Connect the receiver to a monitor through HDMI cable. Turn on the receiver. Press and hold "Display" button on front panel of the receiver and then press "Standby” button.

You will see Main, DSP and OSD versions as below on the monitor screen.

DSP Upgrade Procedure:
1. Download the zipped file. Unzip zipped WAV file and burn a CD-R with the WAV file as “Audio
disc”.

2. Use optical cable to connect a CD player (optical output) to Optical input 1 of receiver.

3. Turn on both CD player and AV Receiver.

4. Select CD function in the receiver by pressing CD button on the front panel. Go to “Setup”
menu and select “Optical1” as digital input for CD.
5. Press and hold "Display" button on front panel of the receiver and then press "Standby" button.
You will see Main firmware version in the front display. Now, press Tone ”+” button. DSP
firmware will be displayed in the front display. Next, press “Return” button on the front panel. You
see in the front display: TOTAL/AUTO

6. Press “Tuning down ” button. You will see in the front display: MAIN/AUTO

7. Press “Tuning down” button again. You will see in the front display: DSP/AUTO

8. Press ENTER button on the front panel. You will see: S/PDIF Update …

9. Now, insert the created audio disc in the CD player and press play button on the CD player.

10. The receiver will start writing the firmware. Wait until, complete disc is played.

11. After disc is finished playing, wait for couple of minutes and see if any changes occur in the
front display. When FW upgrade is finished, the unit will shut-off by itself.

12. Check DSP version as explained above.

Note:
a) If upgrade is not possible, with above procedure, then in Step 5, when you see TOTAL/AUTO,
you may change AUTO by using Tuning Left/Right keys, until you see “OPT1”.

b) Also, note that, if you would like to upgrade only Main firmware, then, you can use Tuning up/
down buttons to change “TOTAL” to “MAIN”.

c) Instead of optical cable, you can use coaxial cable. In this case, select “COAX1” by using
Tuning left/right buttons. And, select “Coaxial 1” as digital input for CD in Step 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorcerer8472 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:59:
[...]

Er is in principe maar 1 optie volgens mij: Dolby Theatre-Dimensional. Die kan alle(?) soorten bronnen omzetten naar 2.1. Ook stereo en 5.1 kunnen worden omgezet naar 2.1. Klinkt redelijk (heb dit tijdelijk gebruikt totdat er rears kwamen).

2.1 is een flinke vooruitgang vanaf stereo omdat je een middenkanaal hebt:
- duidelijker hoorbare stemmen
- beter geluidsbeeld zonder dat je in het midden hoeft te zitten om de stemmen 'uit de tv' te horen komen
Thanks! Zo zal dat hier ook het geval zijn, eerst 2.1 tot de rears geplaatst kunnen worden, dus dit is erg goed om te horen. Misschien komen die rears wel helemaal niet als dat 2.1 geluid acceptabel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Anoniem: 39555 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 08:37:
[...]

Thanks! Zo zal dat hier ook het geval zijn, eerst 2.1 tot de rears geplaatst kunnen worden, dus dit is erg goed om te horen. Misschien komen die rears wel helemaal niet als dat 2.1 geluid acceptabel is...
Overigens een foutje in mijn post: ik bedoelde 3.1, dus met centerspeaker. Dat vind ik een duidelijke verbetering vanaf 5.1. Voor stereo heeft hij alleen de stereo-modus (wat een downmix van multichannel is).

Als je upgradet geeft dat altijd een soort wow-factor als je naar films kijkt die er goed gebruik van maken, of naar goed afgemixte sacd's luistert.

Daarover gesproken: bij sacd via hdmi blijft bij mij het hdmi-logo knipperen en kan ik niets doen met modussen :? In pure zetten laat gewoon het blauwe lampje branden. Klinkt wel perfect dan, maar niet per se beter dan een goede dts-track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorcerer8472 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:01:
[...]

Overigens een foutje in mijn post: ik bedoelde 3.1, dus met centerspeaker. Dat vind ik een duidelijke verbetering vanaf 5.1. Voor stereo heeft hij alleen de stereo-modus (wat een downmix van multichannel is).

Als je upgradet geeft dat altijd een soort wow-factor als je naar films kijkt die er goed gebruik van maken, of naar goed afgemixte sacd's luistert.

Daarover gesproken: bij sacd via hdmi blijft bij mij het hdmi-logo knipperen en kan ik niets doen met modussen :? In pure zetten laat gewoon het blauwe lampje branden. Klinkt wel perfect dan, maar niet per se beter dan een goede dts-track.
Aargh ja dat bedoel ik dus ook. 3.1 met centerspeaker. En dan bedoel jij weer een duidelijke verbetering vanaf 2.1 .. :)

Kans is groot dat het wel direct een 5.1 set wordt erbij dus ga dat ook wel vergelijken.

Zit nu te denken aan deze setup:

Onkyo TX-SR508
Quadral Aluma 1160

Iemand ervaring met deze combi? Of weet of dit een goede match is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ik twijfel tussen de TX-SR508 en de TX-SR608 € 265 vs. € 382,99. @ hifi corner

Is de 608 het prijsverschil waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Ligt aan de apparatuur die je aan wilt sluiten. Als je nog analoge bronnen hebt kan de TX-SR608 het verschil waard zijn aangezien je dan van analoog naar digitaal kan converten. De TX-SR508 kan dat niet, maar als je alleen maar bronnen hebt die via HDMI aangesloten worden maakt dat niet uit. De andere dingen als THX en het hogere vermogen is allemaal niet zo boeiend bij dit soort receivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
bedankt ik neem je reactie mee in mijn overweging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinballor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-07-2023
Ik heb zojuist het topic en het internet doorzocht voor het volgende, waar ik nog steeds niet geheel uitkomt

Ik wil graag mijn Wii aansluiten op de Onkyo TX SR 508, die vervolgens weer aangesloten is via een HDMI kabel op een Sony Bravia tv.

- nu begreep dat ik beste een component kabel kan aansluiten op mijn Wii en de rode en witte tulp aan moet sluiten op "Game in L/R" op de receiver en de andere drie tulpen aan moet sluiten op In 1 of In 2 (cabl/sat of bd/dvd).

- wat voor kabel heb ik dan vervolgens weer nodig om dit te laten lopen via de receiver naar de tv toe, daar een HDMI kabel niet gebruikt kan worden aangezien de Onkyo de Wii output niet kan upscalen naar HD? En op welke ingangen sluit ik die aan op de receiver?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

pinballor schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:16:
Ik heb zojuist het topic en het internet doorzocht voor het volgende, waar ik nog steeds niet geheel uitkomt

Ik wil graag mijn Wii aansluiten op de Onkyo TX SR 508, die vervolgens weer aangesloten is via een HDMI kabel op een Sony Bravia tv.

- nu begreep dat ik beste een component kabel kan aansluiten op mijn Wii en de rode en witte tulp aan moet sluiten op "Game in L/R" op de receiver en de andere drie tulpen aan moet sluiten op In 1 of In 2 (cabl/sat of bd/dvd).

- wat voor kabel heb ik dan vervolgens weer nodig om dit te laten lopen via de receiver naar de tv toe, daar een HDMI kabel niet gebruikt kan worden aangezien de Onkyo de Wii output niet kan upscalen naar HD? En op welke ingangen sluit ik die aan op de receiver?

Alvast bedankt!
Alleen een component kabel (rode/groene/blauwe tulp) van je 608 naar de component aansluiting op je tv.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
pinballor schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:16:
De TX-SR508 kan geen analoog signaal (component) naar digitaal (HDMI) converten. Dus je kan niet met comonent van de Wii naar de receiver gaan en dan vanaf de receiver met HDMI naar de TV. Als je alles via de receiver wilt linken moet je met component naar de receiver en met component van de receiver naar de TV. Dus als je maar één apparaat met component hebt kan je net zo goed meteen naar de TV gaan, anders kost het je alleen een extra kabel. Qua audio zat je wel goed: de witte en rode RCA in de receiver voor 2.0 stereo geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinballor
Bedankt voor de antwoorden. Als ik het dus goed begrijp moet ik 1 component kabel kopen, de rode en witte naar de receiver, de 3 andere naar de tv. Dit scheelt inderdaad weer een kabel, aangezien dit het enige apparaat is met component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _diablo_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-11-2024
Hallo iedereen,

Ik heb een onkyo TX-NR808 met Jamo S608 HCS 3 aangekocht. Echter wanneer ik alles aanzet, heb ik de eerste 10 minuten enkel geluid als ik "Direct" of "Pure Audio" selecteer. Wanneer ik een andere geluidsmodus selecteer komt er geen geluid uit de boxen. Als ik het luid zet en dicht bij de boxen luister hoor ik wel iets dat heel stil is en met lichte ruis. Na 10 à 15 min is er plots geluid op alle soorten geluidsmodi.

Als het geluid dan werkt, prober ik met de Audyssey microfoon mijn geluid te kalibreren. Bij de eerste positie en eerste box hoor ikzelf een duidelijk geluid om te testen, echter hoort de microfoon blijkbaar niets, hij produceert hierna een luider geluid en daarna een nog luider geluid, maar de microfoon blijft aangeven dat er geen geluid uit de box komt. Zou het kunnen dat de Audyssey microfoon van in het begin kapot is? Zou het ook kunnen dat er de eerste minuten geen geluid is doordat ikzelf nog niets ingesteld heb, of gekalibreerd heb?

Alvast bedankt voor de hulp,
Met vriendelijke groeten,

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:08

sjaool

Every life should have 9 cats

Het lijkt mij dat er meer aan de hand is als je de eerste 10 minuten alleen geluid krijgt in Direct of Pure.
Heb je alle ingangen goed ingesteld?

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397269

Roderiktweaker schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 14:11:
[...]

Ik deel je mening over Onkyo alleen je verdere redenatie niet. Jij geeft de producenten de schuld terwijl het na mijn inziens door de consument komt. Ik verkoop o.a ook Onkyo en ik hem daar gewoon een prima gevoel bij. Ze leveren enorm veel opties met een redelijke geluidskwaliteit en een zeer strakke prijs. Ik vermeld wel altijd dat bij merken als Denon, Marantz je een hogere geluidskwalteit krijgt alleen dat je dan veelal gewoon meer betaald. Leg het verhaal even uit en laat de consument de keuze maken. Een voordeel is dat wegens de lage kosten Onkyo de mogelijkheid om te beginnen met een echte receiver i.p.v die plastic-fantastic all in one's.De bouw kwaliteit voelt wat minder aan en ze worden best wel warm. Alleen ze komen niet opvallend vaak terug als RMA.

Het is allemaal een kwestie van vraag en aanbod. De consument wil tegenwoordig allemaal voor een dubbeltje op de eerste rij zitten en daar springen sommige fabrikanten gretig op in. Ook is de concurrentie moordend en doet iedereen zijn best om de voordeligste apparatuur te maken. Je moet je eens indenken in de Producent i.p.v de Consument. Je moet je alleen geen waanbeeld voor ogen houden dat je voor een paar honderd euro een enorm goede receiver kan aanschaffen. Alleen het zijn wel gewoon goede producten welke voor de prijs toch mooie prestaties neerzetten. En afsluitend, Het zou de omgekeerde wereld zijn als de markt hun prijzen/producten zou aanpassen aan jouw (en mijn) schamele (studenten) budget.

Maar tegenwoordig willen veel consumenten gewoon kleine satelliet speakers welke toch nog een aardig geluid geven. Een mooie Onkyo van een paar honderd euro met een mooi sattaliet pakket van bijvoorbeeld mordount short en klaar ben je. Daar hoef je helemaal geen monster receiver voor aan te schaffen en voor dit soort configuraties bied Onkyo perfecte producten. Wil je 5 puike vloerstaanders aansturen, Kijk dan kan je allicht beter voor een ander merk gaan kiezen (al heeft onkyo prachtige receiver in het hogere segment). Alleen dat kan je met je boeren verstand ook nog wel indenken
toon volledige bericht
Vergelijk zou ik eens zeggen, bijvoorbeeld een Sony kant en klare 5.1 setje (bv bdv 370 of 47ss) voor rond de 400 euro en bv een onkyo + MS combo. Je zult merken en mss de klanten ook dat de kant en klare sony setjes van plastic toch beduidend beter klinkt. tevens heeft de 47ss van sony bijna identieke aansluitmogelijkheden als een 308/508.
Wat ik doel te zeggen is dat Onkyo gewoon goede (al mag het duurder zijn) receivers moet bouwen met degelijk kwaliteit voor de mensen die van kwaliteit houden, ipv halve gare troep te produceren waarmee ze proberen huis tuin keuken klanten proberen voor zich te winnen. Daar hebben we sony voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Mag ik jouw mening zeer gekleurd vinden? Ik krijg steeds meer het idee dat je in het Onkyo topic komt trollen.
Btw eerst Sony de hemel in prijzen vanwege de betere geluidskwaliteit en dan Onkyo dwingen om duurdere versterkers te maken? Vreemd. 8)7

Sony heeft bij mij afgedaan vanwege de veel te schelle klankkleur en Yamaha vanwege de wollen deken die het merk over weergave legt.

Onkyo weet gewoon voor weinig geld zeer uitgebreide receiver op de markt te zetten die ook nog een zeer behoorlijke geluidskwaliteit weten voort te brengen, dit is gewoon een feit niks meer en niks minder.

De geluidskwaliteit van mijn (helaas verkochte) Mission Cyrus One heeft bij mij nog thuis nog geen enkele versterker gehaald.
Zou Cyrus nu met een multikanaals AV/Receiver komen zou ik deze waarschijnlijk toch niet aanschaffen vanwege de prijs.
Dan is de Onkyo qua prijs/kwaliteit toch de betere keuze voor mijn portemonnee. :)

[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 01-03-2011 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:58

rg-mohwa

Phoe Hé

Ik heb het volgende probleem.
Ik heb een Philips 40pfl7065 en een onkyo 608
op de onkyo heb ik de Motorola Vip 1963 (interactieve TV kpn) en een ACryan HD (mediaspeler) aangesloten
Als ik bijvoorbeeld de radio aanzet op de 1963 krijg je daar een logo van interactieve tv te zien die steeds verschiet (soort screensaver) maar deze ghost heel erg ik kan namelijk precies zien waar dit logo al overal geweest is op de tv. Ook oude films die ik via interactieve tv kijk hebben last van ghosting
als ik andere beelden bekijk via de ACryan heb ik geen last van ghosting.

Nu heb ik de interactieve tv al eens rechtstreeks aangesloten op de tv en dan heb ik geen last van ghosting. Het lijkt dus wel alsof de onkyo ghosting veroorzaakt.

Wie kent dit probleem en kan me hierbij helpen.
Ow ja de onkyo staat op signaal doorgeven (passtrough ??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Volgens mij heeft MaxPoweR de oplossing voor jouw probleem. Het is tenminste het proberen waard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

maakt het wel beter :*)

maar komt dat dan doordat het gewoon een prutchip is ? of aan mijn apparatuur ?
ik zie namelijk dat ik een van de weinige ben die hier last van heeft (of het opmerkt ??)

[ Voor 78% gewijzigd door rg-mohwa op 01-03-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik denk dat het meer te maken heeft met het overbodige scalen en andere signaalbewerkingen die gedaan worden.
Het scalen kun je vaak veel beter overlaten aan de upscaler van de aangesloten televisie aangezien die meestal beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Anoniem: 397269 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:34:
[...]

Vergelijk zou ik eens zeggen, bijvoorbeeld een Sony kant en klare 5.1 setje (bv bdv 370 of 47ss) voor rond de 400 euro en bv een onkyo + MS combo. Je zult merken en mss de klanten ook dat de kant en klare sony setjes van plastic toch beduidend beter klinkt. tevens heeft de 47ss van sony bijna identieke aansluitmogelijkheden als een 308/508.
Wat ik doel te zeggen is dat Onkyo gewoon goede (al mag het duurder zijn) receivers moet bouwen met degelijk kwaliteit voor de mensen die van kwaliteit houden, ipv halve gare troep te produceren waarmee ze proberen huis tuin keuken klanten proberen voor zich te winnen. Daar hebben we sony voor.
Het valt me op dat die setjes toch wat beter zijn geworden. En het klinkt ook best lekker, dankzij het goed afmixen van filmtracks en het feit dat de subwoofers vaak best vol klinken en het ontbreken van de lage tonen van de satellietjes deels compenseren... Maar wat een verademing als je daarna weer een "Onkyo+Jamo" (in mijn geval dan) combo hoort :P

Een goede DTS-track kan in het laag echt ontzettend strak en gedetailleerd klinken en tegelijkertijd in het hoog ook ontzettend helder zijn. Die combinatie vind je niet bij een Sony-setje van 400 euro hoor... :)
rg-mohwa schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:16:
maakt het wel beter :*)

maar komt dat dan doordat het gewoon een prutchip is ? of aan mijn apparatuur ?
ik zie namelijk dat ik een van de weinige ben die hier last van heeft (of het opmerkt ??)
Zou het op moeten lossen aangezien videobewerking uitstaat; het signaal wordt dus niet meer aangepast dan. Je zou eens kunnen kijken naar settings voor deep color (op alledrie de apparaten) en of die aan/uit staan eventueel.

[ Voor 16% gewijzigd door Sorcerer8472 op 02-03-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377367

Heeft iemand hier een Onkyo 508, en daarbij afdekplaatjes voor de voorkant er bij gekregen?
Zo ja, zou iemand zo aardig willen zijn om een foto te maken?

Want CE repair Nijdrecht (de enige onkyo service plek in NL) zegt dat t niet bestaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Anoniem: 377367 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 19:45:
Heeft iemand hier een Onkyo 508, en daarbij afdekplaatjes voor de voorkant er bij gekregen?

Want CE repair Nijdrecht (de enige onkyo service plek in NL) zegt dat t niet bestaat..
Als je in het Foto topic zoekt op 508 dan zie ik geen enkele 508 receiver met afdekplaatje.

Waar heb je die info vandaan?

Denon receivers hebben wel een afdekklepje op die aansluitingen zitten

[ Voor 5% gewijzigd door cypher21 op 02-03-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De 508 hier inmiddels ook in huis! Erg blij mee!

En hier geen afdekplaatje inderdaad.

Ik heb wel een vraag waarop ik niet een duidelijk antwoord heb kunnen vinden

1- hdmi through werkt goed. Ik heb de upc box op de receiver aangesloten met alleen hdmi. Als ik de receiver op standby heb worden beeld en geluid mooi doorgelust. In dat geval gebruik ik dus de tv (samsung) speaker. Maar als ik dan vervolgens de receiver weer inschakel dan komt het geluid over de receiver erbij, maar hou ik ook het geluid van de tv zelf. Ik kan dan via de instellingen van de tv het geluid op externe bron zetten, maar ik heb natuurlijk geen zin om dat elke keer te doen. Is er een manier om dat automatisch te regelen? Dus in het geval van gebruik receiver icm upc box dat hij alleen beeld doorstuurt en geen geluid bv? Of een andere manier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241646

Anoniem: 397269 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:58:
Even voor alle duidelijkheid voor alle mensen die zich ergeren aan mijn voorgaande posts.
Met veel genoegen je bericht gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-04 16:25
Beste allemaal,

ik heb een vraagje voor jullie, ik heb sinds kort een Samsung 46C8700 tv, daar zit HDMI1.4 op en ARC, welke reciever kan ik nu het beste nemen om 1 en ander perfect te laten klinken?
Ik weet, jullie hebben een erg mooi forum met veel info, maar voor mij als leek raak ik door de bekende bomen het bos een beetje kwijt......dus alle info is welkom.
Zorgt de Onkyo dan ook dat als ik mijn tv aanzet de reciever ook gelijk automatisch aangaat, kan dat??
Of misschien beter wachten op een nieuw model?

Ik heb gelijk met mijn tv een Samsung reciever, type HW-C500 gekocht, voor de looks, staat mooi bij mijn tv, alles via 1 afstandsbediening bla bla bla........maar hij schakelt niet automatisch over en het geluid wat eruit komt is blikkerig.....dus opzoek naar wat beters, hopelijk heeft Onkyo dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:44
Anoniem: 377367 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 19:45:

Hier bij de TX-NR708 ook een afdekplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nennie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 11:04
golfgti5 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:42:
Beste allemaal,

ik heb een vraagje voor jullie, ik heb sinds kort een Samsung 46C8700 tv, daar zit HDMI1.4 op en ARC, welke reciever kan ik nu het beste nemen om 1 en ander perfect te laten klinken?
Ik weet, jullie hebben een erg mooi forum met veel info, maar voor mij als leek raak ik door de bekende bomen het bos een beetje kwijt......dus alle info is welkom.
Zorgt de Onkyo dan ook dat als ik mijn tv aanzet de reciever ook gelijk automatisch aangaat, kan dat??
Of misschien beter wachten op een nieuw model?

Ik heb gelijk met mijn tv een Samsung reciever, type HW-C500 gekocht, voor de looks, staat mooi bij mijn tv, alles via 1 afstandsbediening bla bla bla........maar hij schakelt niet automatisch over en het geluid wat eruit komt is blikkerig.....dus opzoek naar wat beters, hopelijk heeft Onkyo dat.
De 608 doet dit prima! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
@Nennie,

thanks!!!
weet jij toevallig wat het verschil is tussen de 608 en de nieuw te verwachten 609?
De 608 die jij aangeeft kost rond de 350 euro op kieskeurig, zou die 609 veel duurder worden?
Is die 608 een beetje goed af te regelen, de Samsung die ik nu hebt kan je weinig aan bijregelen, blikkerig is en blijft helaas blikkerig, kan weinig opschroeven om het beter te laten klinken.

grt Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Adviesprijs bij introductie van de 609 zal ongeveer. 599 euro zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Thanks!!
Wanneer word de 609 ongeveer leverbaar?
Is het verschil tussen de 608 en 609 het wachten en het prijsverschil waard of merkt deze leek weinig van het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
GolfGTI5,

Dat je - zoals je zelf aangeeft - een leek bent is tot daar aan toe. Maar op GoT verwachten we nog steeds wel iets van eigen inzet. En dat laatste mis ik toch echt in je laatste posts binnen dit topic. Verschillen tussen de TX-SR608 en de te komen TX-NR609 kan je redelijk makkelijk zelf achterkomen. Meer dan genoeg informatie over beide modellen en kleine moeite om die informatie dan naast elkaar te zetten. Idem met de levertijd van de nieuwe modellen, dat is in dit topic toch al vaker voorbij gekomen.

Met alle respect heb ik het idee dat je niet eens weet wat je wilt. Je wilt iets beters dan de huidige Samsung, maar meer ook niet. Dat je bij Onkyo uit komt is op zich logisch, maar er zijn (veel) meer merken die het beter doen dan de Samsung. Ook de reden waarom je voor de TX-SR608 is nooit uitgelegd. Dus of de verschillen tussen beide apparaten merkbaar zijn voor iemand als jij is gewoon niet te zeggen omdat je zelf niet inhoudelijk aangeeft wat je nu exact wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
@FeaR1986,

geloof me, ik zoek mij vandaag de gehele dag al het ongans, maar echt, ik ben er een leek in, dus weet ook niet precies wat nu wel of niet belangrijk is om te hebben i.c.m. met mijn tv.
Uiteraard begrijp ik je insteek, zelf zit ik ook met wat anders op een forum(heb daar wel verstand van) en kom er regelmatig figuren zoals ik nu tegen, die vaak de (in mijn ogen) simpelste dingen vragen, dus een wel gemeend excuus, echter ben ik echt zelf ook aan het google'n.
Met leek bedoel ik meer, heb ik THX nodig, 3D, ACR (denk dat wel want het zit ook op mijn tv), zie ik wat over het hoofd en wat is belangrijk om te hebben met het oog op de toekomst?
Ik schaf van de week ook een Dune D1 media speler aan, die zou dus ook met de Onkyo (of andersom) overweg moeten kunnen....
Dat ik bij Onkyo uitkom komt mede omdat ik dit merk vaak voorbij zie komen in het Samsung 7700-8700-9000 draadje en omdat het (eerlijk) in mijn prijs categorie valt, Denon en dat soort klasse is voor mij niet te betalen en ik heb het idee dat Onkyo ook gewoon veel te bieden heeft, uitgaande van de specs waarvan ik eigenlijk van de helft niet weet wat het doet.

Affijn, nogmaal sorry, maar ik zoek echt in het bos, echter die vele bomen............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinballor
FeaR1986 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 00:44:
[...]

De TX-SR508 kan geen analoog signaal (component) naar digitaal (HDMI) converten. Dus je kan niet met comonent van de Wii naar de receiver gaan en dan vanaf de receiver met HDMI naar de TV. Als je alles via de receiver wilt linken moet je met component naar de receiver en met component van de receiver naar de TV. Dus als je maar één apparaat met component hebt kan je net zo goed meteen naar de TV gaan, anders kost het je alleen een extra kabel. Qua audio zat je wel goed: de witte en rode RCA in de receiver voor 2.0 stereo geluid.
Ik heb vandaag de component kabel (5 uitgangen) binnen gekregen. Ik hoopte echter dat ik met deze kabel vanaf de wii, de witte en rode tulp naar de receiver kon leiden en die andere drie naar de tv. Dit is nogal een fail, daar het een snoer is waar de tulpen ieder aan een kort snoer zitten op het einde.

ps: ik heb nu een tussenoplossing: componentkabel van 5 uitgangen aangesloten op tv. Een aux kabel in koptelefoon uitgang van tv naar aux ingang Onkyo (rode en witte tulp kunnen daar in).

Nu heb ik een wii component kabel met 3 tulpen (rood, wit en geel) en nog een component kabel met 5 tulpen.

Ik ben lost over hoe ik nu moet aansluiten zodat ik geluid van de wii via mijn receiver kan laten spelen. Beide hebben namelijk een ingang die voor de Wii is en die niet op mijn Sony Bravia te vinden is.

Hebben jullie een oplossing, of had ik een ander snoer in huis moeten halen?

[ Voor 6% gewijzigd door pinballor op 03-03-2011 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
golfgti5 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 20:26:
Met leek bedoel ik meer, heb ik THX nodig
Nee, puur een leuke badge wat niets toevoegt.
3D
Als je een 3D TV hebt of er ooit één aan wil schaffen dan heb je dat nodig. Of je wilt gewoon voorbereid zijn op de toekomst
ACR (denk dat wel want het zit ook op mijn tv)
Als de TV dit ook ondersteunt kan het handig zijn. Anders krijg je een extra kabel van de TV naar de receiver om geluid daar over te sturen.
Zie ik wat over het hoofd en wat is belangrijk om te hebben met het oog op de toekomst?
Wat je nodig hebt hangt vooral af van de apparaten die je aan gaat sluiten. Als je perse een receiver wilt met ethernet (om muziek te streamen) dan moet je wel naar de TX-NR609, wil je dat niet dan is een "oude" TX-SR608 voldoende. Maar ik vraag me af of een TX-SR508 al niet meer dan genoeg is. Grootste verschil tussen de TX-SR508 en de TX-SR608 is dat de laatste analoge signalen kan converten en upscalen zodat je echt maar één HDMI kabel naar de TV hebt lopen. De TX-SR508 heeft dat niet. Maar dat is alleen van belang als je nog analoge apparaten hebt. Als je alleen apparatuur hebt met HDMI dan is een TX-SR508 meer dan voldoende.

pinballor schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 20:26:
[...]Nu heb ik een wii component kabel met 3 tulpen (rood, wit en geel) en nog een component kabel met 5 tulpen.
Je haalt nu sowieso een paar dingen door elkaar. Component is alleen voor beeld en geen audio, de component kabel bestaat uit drie maal RCA (een rode, groene en blauwe stekker). Dat er bij veel kabels nog een rode en witte RCA voor het geluid zit is mooi, maar die hoort officieel niet bij het component deel.

De kabel met witte, rode en gele RCA is geen component, maar composiet. Alleen over de gele gaat beeld, de andere twee zijn voor audio links en rechts.
k ben lost over hoe ik nu moet aansluiten zodat ik geluid van de wii via mijn receiver kan laten spelen. Beide hebben namelijk een ingang die voor de Wii is en die niet op mijn Sony Bravia te vinden is.
Wat je zou kunnen doen is een verlengkabel kopen zodat je meer ruimte hebt om alles aan te sluiten. De rode, groene en blauwe stekker gaan dan naar de TV. De witte en de andere rode RCA verleng je dan en die gaan naar de receiver. Alleen wel kijken welke rode stekker voor beeld is en welke voor geluid. Maar de kans is 50 - 50 :P

Maar welk type TV heb je? Want je zegt dat deze geen component ingang heeft...?

[ Voor 32% gewijzigd door FeaR op 03-03-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinballor
Thanks a lot voor het verhelderende antwoord!

Je wijst mij terecht op enkele elementen die ik blijkbaar door elkaar hebt gehaald. Ik denk dat ik het beste zo'n verlengkabel kan aanschaffen, om zo de connectie te maken met de versterker.

Ik denk dat een component kabel van de wii naar de tv waarschijnlijk wel tot iets beter beeld leidt dan de composiet kabel die standaard erbij geleverd wordt?

Ik heb een Sony Bravia, typenummer weet ik zo even niet, die wel degelijk een componenteningang heeft. Ik haalde wat door elkaar, excuses voor de verwarring :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
pinballor schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 20:53:
Ik denk dat een component kabel van de wii naar de tv waarschijnlijk wel tot iets beter beeld leidt dan de composiet kabel die standaard erbij geleverd wordt?
Component kan tot 1080p aan, waar composiet maar tot 480p / 576i gaat. Nu gaat de Wii sowieso niet tot HD-resoluties, maar component is zeker beter dan composiet. Slechter dan composiet kan niet namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377367

OkeOkeOke schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 16:31:
[...]

Hier bij de TX-NR708 ook een afdekplaatje.
Wat vaag. Dat zou dan toch wel t zelfde plaatje moeten zijn? Waarom dan niet bij de 508 leveren, het kost ze hoogstens 10 cent ofzo?

Iemand die bij een 708 zijn afdekplaatje aan mij wil verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thierry1967
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-01-2022
de 608 is nu te koop voor 340€ bij redcoon
dat is een prikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

FeaR1986: THX betekent ook dat de thx-modussen op de receiver beschikbaar zijn. En de Neo6 THX Cinema-modus is wel duidelijk de beste en meest neutrale/behoudende 2.0-naar-5.1-modus die op die receiver zit. Klinkt heel clean, vooral als het vanaf Dolby 2.0 komt (lijkt beter dan mpeg2/pcm 2.0). Er zitten verder ook wat 7.1-modussen op maar die ken ik niet. Dus da's wel het opmerken waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 08:30:
FeaR1986: THX betekent ook dat de thx-modussen op de receiver beschikbaar zijn. En de Neo6 THX Cinema-modus is wel duidelijk de beste en meest neutrale/behoudende 2.0-naar-5.1-modus die op die receiver zit. Klinkt heel clean, vooral als het vanaf Dolby 2.0 komt (lijkt beter dan mpeg2/pcm 2.0). Er zitten verder ook wat 7.1-modussen op maar die ken ik niet. Dus da's wel het opmerken waard.
Veel niet thx-receivers hebben alsnog een Neo6 mode.

Denon 1911 (niet thx) heeft DTS Neo:6 Cinema & DTS-Neo:6 Music 96-kHz Processing (analogue / PCM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Ach, als jij je blind wilt staren op THX dan moet je dat gewoon doen. Het voegt niets toe, maar sommige mensen geilen nu eenmaal op badgjes, logo's en stickers. Maar ik ben sowieso niet van het laten upscalen door receivers. Als ik een 2.0 bron heb dan luister ik dan in 2.0 (muziek wellicht over vijfkanaals stereo), maar dingen als Pro Logic II en DTS Neo doe ik niet aan. Alleen vergeet niet dat je pas echt wat aan THX hebt als alles in de keten THX gecertificeerd is. Dus niet alleen receivers, maar ook speakers en de bron. En dan is het nog dubieus of het veel toe voegt. THX Ultra zegt dan wat meer dan de THX-badge op apparatuur zoals een Onkyo TX-SR608. Al is dat soms ook nog niet: zo zijn de nieuwe Pioneer receivers LX-83 en LX-73 identiek qua interne voeding en dergelijke en leveren beide genoeg voor de THX Ultra, maar alleen de LX-83 mag die badge dragen. Ikzelf heb liever een receiver zonder THX dan met, zeker in deze prijsklasse aangezien er dan tenminste geen geld uit is gegaan naar het laten testen van de receiver om de THX-badge te mogen voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
FeaR1986 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 20:36:
[...]

[...]

Als je een 3D TV hebt of er ooit één aan wil schaffen dan heb je dat nodig. Of je wilt gewoon voorbereid zijn op de toekomst

[...]

Als de TV dit ook ondersteunt kan het handig zijn. Anders krijg je een extra kabel van de TV naar de receiver om geluid daar over te sturen.

[...]

Wat je nodig hebt hangt vooral af van de apparaten die je aan gaat sluiten. Als je perse een receiver wilt met ethernet (om muziek te streamen) dan moet je wel naar de TX-NR609, wil je dat niet dan is een "oude" TX-SR608 voldoende. Maar ik vraag me af of een TX-SR508 al niet meer dan genoeg is. Grootste verschil tussen de TX-SR508 en de TX-SR608 is dat de laatste analoge signalen kan converten en upscalen zodat je echt maar één HDMI kabel naar de TV hebt lopen. De TX-SR508 heeft dat niet. Maar dat is alleen van belang als je nog analoge apparaten hebt. Als je alleen apparatuur hebt met HDMI dan is een TX-SR508 meer dan voldoende.

[...]
toon volledige bericht
Thanks Fear1986!!!!
Ik heb een 3D tv, dus inderdaad een pré om het te nemen nu ik de keus hebt.

Zo is het 1 en ander duidelijk, ik heb nog 1 klein laatste vraagje, ik sluit dus via HDMI mijn Bluray speler, decoder en media speler aan op de Onkyo, geeft deze dan het beeld ook door als de Onkyo uitstaat of moet dan tenallertijde Onkyo aanstaan om bijvoorbeeld beeld van de Bluray speler door te geven naar de tv?
Ik kan mij voorstellen dat de kids niet telkens de Onkyo aan gaan zetten als ze iets willen zien (aan de andere kant leerd dat natuurlijk snel)

Grt Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
De nieuwe onkyo receivers ondesteunen pass-through in standby.

Is niet heel handig als je meerdere apparaten gebruikt, want je kunt instellen dat OF 1 kanaal altijd in standby doorgestuurd wordt, OF het apparaat dat als laatst gebruikt is wanneer de receiver uitgezet werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

cypher21 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 08:53:
[...]

Veel niet thx-receivers hebben alsnog een Neo6 mode.

Denon 1911 (niet thx) heeft DTS Neo:6 Cinema & DTS-Neo:6 Music 96-kHz Processing (analogue / PCM)
Oh, dat wist ik niet eens. Waarom staat er bij mij dan THX bij en bij andere receivers niet? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 17:12

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

cypher21 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 13:00:
De nieuwe onkyo receivers ondesteunen pass-through in standby.

Is niet heel handig als je meerdere apparaten gebruikt, want je kunt instellen dat OF 1 kanaal altijd in standby doorgestuurd wordt, OF het apparaat dat als laatst gebruikt is wanneer de receiver uitgezet werd.
Let er hierbij wel op dat de Onkyo de bron doorgeeft die in de 'aan' stand het laatst geactiveerd stond. Heb je dus een bron op de Game HDMI als laatste aangehad, gaat de Onkyo uit en wil je TV aan hebben die via decoder gaat, dan zal je eerst de Onkyo weer aan moeten zetten, bron veranderen naar Cable of DVR of hoe je dat dan ook ingesteld hebt, en vervolgens de Onkyo weer uit moeten zetten.

.... of je koopt een Logitech Harmony :)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 13:17:
[...]

Oh, dat wist ik niet eens. Waarom staat er bij mij dan THX bij en bij andere receivers niet? 8)7
om officieel THX gecertificeert te zijn moet je een licentie aanschaffen en die is redelijk prijzig. vandaar dat sommige producenten hiervoor kiezen om dat niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik ben op zoek naar een receiver voor mijn bose acoustimass 10 serie II set en een Onkyo leek mij prima toe. Nu zag ik van de week bij de mediamarkt de nieuwe SR309 voor 299, maar een "oude" SR508 (249 euro) kan volgens mij ook aan mijn wensen voldoen. Iemand enig idee wat de betere keus voor mij is?

PS Ik weet dat er veel Bose bashers zijn, maar ik dacht dat deze speakers voor een bedrag van 375 wel een redelijke prijs kwaliteit verhouding hadden itt wanneer er 1275 euro voor betaald zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-05 18:59

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik denk dat die keuze vooral af zal hangen van welke apparaten je zoal aan je reciever wilt gaan hangen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuw070
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-05 17:14
Hoi , ik heb sinds kort de onkyo 508 en nu zit ik met een vraag .
Is het mogelijk om terwijl ik naar AUX (pc via coax) luister , m`n hdmi signaal van m`n decoder door te sturen naar m`n tv . Zodat ik terwijl ik game op m`n pc tegelijk naar de tv kan kijken .
Dus dan eigenlijk AUX luisteren en HDMI thru tegelijk gebruiken . Of is dit gewoon onmogelijk ??

[ Voor 11% gewijzigd door Leeuw070 op 04-03-2011 17:41 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
rockhopper schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:10:
Ik denk dat die keuze vooral af zal hangen van welke apparaten je zoal aan je reciever wilt gaan hangen.
Voorlopig een full hd philips tvtje van 1,5 jaar oud (maar in de toekomst wel een keer een nieuwe uiteraard), een eminent 7080 mediaplayer, een PS3, een nintendo Wii, een dreambox DM800. Zoiets zeg maar.
Maar ik kan nergens die dingen goed en duidelijk vergelijken. Die 508 is een hoger model met meer mogelijkheden waarschijnlijk dan de nieuwere 309, maar het is me niet helemaal duidelijk wat en ik vind het design van de nieuwe wel veel strakker en mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Let wel dat de TX-SR309 en de TX-SR508 geen analoge beelden kunnen omzetten naar digitaal. De PS3, Eminent en dergelijke kan je gewoon met HDMI naar de receiver linken en dan met één HDMI kabel naar de TV. Dit is namelijk allemaal HDMI en digitaal. Voor de Wii moet je anders te werk gaan: of je moet de Wii direct op de TV aansluiten voor het beeld of je zal met meerdere kabels moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De Onkyo website heeft in dit soort gevallen een leuke compare mogelijkheid.
Kies de receivers die je met elkaar wilt vergelijken en je ziet meteen de verschillen of overeenkomsten.

Zoals hier b.v. de 508 en de 309.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-05 18:59

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik denk dat het verstandig is even goed na te gaan welke aansluitingen je precies nodig hebt, en hou misschien in je achterhoofd ook wat je nodig denkt te gaan hebben op de iets langere termijn. (hecht je bijvoorbeeld belang aan doorgeven van 3D of niet)
Het punt wat fear1986 al aangeeft kan natuurlijk doorslaggevend zijn, als je analoge signalen via de reciever digitaal wilt hebben zul je naar een nog ietsje hoger model moeten kijken de 578 of de 608.
De compare site van onkyo geef inderdaad een goed overzicht van de diverse aansluitingen:
Klik hier voor overzicht modellen.

De speakers zelf werken natuurlijk prima, maar da's meer een kwestie van persoonlijke smaak. Hetzelfde geld voor design. Persoonlijk kan 't uiterlijk me minder boeien dan de kwaliteit van het geluid wat ik er voor krijg.

[ Voor 19% gewijzigd door rockhopper op 05-03-2011 20:59 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vischp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-01-2023
Sta op het punt om een niewe receiver aan te schaffen Twijfel tussen de NR708 en SR608, wellicht nu zelfs met de introductie van de NR609 dat dit een optie wordt. Heb zelf nog helemaal geen ervaring met het aansluiten van A/V's op het netwerk. Nu weet ik natuurlijk wat je daarmee kan bereiken (internetradio, updates en via LAN muziek streamen). Het voordeel van updates zie ik nog wel, maar wie kan mij uitleggen of internetradio en muziek via LAN ook 'nut' hebben als ik toch mijn HTPC direct via de HDMI aan de versterker ga koppelen. In dat geval heb ik toch al een zeer goede/snelle verbindingen via HDMI naar al mijn internetradio en muziek collectie toe.. wellicht zie ik iets over het hoofd waardoor de netwerkaansluiting ineens wel interessant wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
vischp schreef op zondag 06 maart 2011 @ 11:09:
Nu weet ik natuurlijk wat je daarmee kan bereiken (internetradio, updates en via LAN muziek streamen). Het voordeel van updates zie ik nog wel, maar wie kan mij uitleggen of internetradio en muziek via LAN ook 'nut' hebben als ik toch mijn HTPC direct via de HDMI aan de versterker ga koppelen.
Qua functionaliteit zal je met je HTPC hetzelfde of meer kunnen doen dan met de LAN-poort op de receiver. Echter zal bij een receiver zonder LAN-poort ook altijd de HTPC aan moeten staan. Bij een receiver met LAN-poort hoeft dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vischp
FeaR1986 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 13:46:
[...]

Qua functionaliteit zal je met je HTPC hetzelfde of meer kunnen doen dan met de LAN-poort op de receiver. Echter zal bij een receiver zonder LAN-poort ook altijd de HTPC aan moeten staan. Bij een receiver met LAN-poort hoeft dit niet.
Dank voor de reactie, heb geen NAS oid, de storage zit in mijn HTPC, dus die moet altijd al aan staan als ik muziek wil luisteren.. dan feitelijk dus weinig voordelen om versterker met LAN poort te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-05 17:17
Hallo forum leden,

Ik was van plan om een nieuwe versterker aan te schaffen.
Nu is me oog op het volgende model van onkyo(TX-NR579) gevallen.
Nu hangt het nog maar aan een paar vragen af voor ik hem ga kopen.

Is mijn huidige stereo speakers geschikt voor deze versterker ?
Op de achter kant van mij speakers staan deze gegeven op 75-150 watts 4-8 Ohms
En de specificatie van onkyo(TX-NR579) is :
http://www.eu.onkyo.com/ir_img/21969883_0d94160750.jpg

En mijn volgende vraag was of versterkers van deze tijd tegenwoordig een bescherming hebben tegen op blazen van je speakers.
En kom ik gelijk op de vraag of deze versterker dit heeft.
Bedank voor jullie medewerking

Sebastian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 09:32
Havelock schreef op zondag 06 maart 2011 @ 17:02:

En mijn volgende vraag was of versterkers van deze tijd tegenwoordig een bescherming hebben tegen op blazen van je speakers.
En kom ik gelijk op de vraag of deze versterker dit heeft.
Bedank voor jullie medewerking

Sebastian
Ik weet niet of dit model het ook kan maar op mijn 608 kan ik het max volume instellen (begrenzen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Hoe heet z'n functie dan ?
Als ik weet hoe zo iets heet kan ik het terug vinden(vergelijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Havelock schreef op zondag 06 maart 2011 @ 17:02:
Is mijn huidige stereo speakers geschikt voor deze versterker ?
Op de achter kant van mij speakers staan deze gegeven op 75-150 watts 4-8 Ohms
Ik zou me allemaal niet te veel zorgen maken om speakers opblazen of wat dan ook. Dat gaat alleen als je op zeer luide volumes gaat spelen en dus grenzen op gaat zoeken. Iets wat je met producten uit deze segmenten gewoon niet kan doen. Die 150 Watt ga je met de Onkyo al niet halen, als je echt 150 Watt per kanaal wilt hebben moet je toch een fractie meer neerleggen. Plus dat je die 150 Watt ook niet nodig hebt om geluid uit die speakers te krijgen, want dan ben je al lang doof. Neem maar aan dat jouw oren eerder aan zullen geven dat het niet meer gaat dan dat de speakers gaan. Overigens mag ik hopen dat die 75 Watt van je speakers niet het minimum is, want dan gaat die Onkyo het nog lastig krijgen. Meeste speakers hebben al genoeg aan 25 Watt per kanaal, 75 minimum is echt heel veel.
jobr schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:47:
[...]
Ik weet niet of dit model het ook kan maar op mijn 608 kan ik het max volume instellen (begrenzen).
Het volume zegt niets over het vermogen. Op volume 50 van de 100 zal de receiver niet 50% van zijn vermogen leveren. Dus je kan wel begrenzen op xx volume, maar dan weet je niet wat voor vermogen er nog geleverd wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 06-03-2011 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:37

HeroS

SmartHome Nerd

vischp schreef op zondag 06 maart 2011 @ 14:44:
[...]

Dank voor de reactie, heb geen NAS oid, de storage zit in mijn HTPC, dus die moet altijd al aan staan als ik muziek wil luisteren.. dan feitelijk dus weinig voordelen om versterker met LAN poort te nemen...
Je kunt natuurlijk wel via de display van je Onkyo je nummers opzoeken zonder je tv aan hoeven te zetten.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
FeaR1986 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:56:
Overigens mag ik hopen dat die 75 Watt van je speakers niet het minimum is, want dan gaat die Onkyo het nog lastig krijgen. Meeste speakers hebben al genoeg aan 25 Watt per kanaal, 75 minimum is echt heel veel.
Mijn huidige speakers zijn nu op een JVC Receiver type RX-6001R aangesloten kan toch echt niet verwachten dat zoon versterker 75 minimum is voor mijn speakers.
Zou me verbazen als het wel zo is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Die 75 Watt zal RMS zijn en de 150 Watt het piekvermogen dat ze kunnen hebben.
Tenminste dat lijkt mij een realistische insteek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Het is jammer dat ik niet zo snel meer info over die speakers kan vinden anders had ik het wel geweten.
Ik denk dat sjaool wel eens gelijk kan hebben.

Nu vraag ik me af of hij ook automatisch me tv(samsung LE40B650) aan springt als ik een apparaat aanzet via hdmi
met deze onkyo(TX-NR579) receiver en gelijk op de juiste zender zet.
Als ik nu me playstation 3 aanzet die rechtsreeks aan me tv is aan gesloten gaat me tv aan en op de juiste zender.
Dus mijn vraag is of dit ook via onkyo receiver kan dat me tv aan springt en op juiste zender gaat.

[ Voor 26% gewijzigd door Havelock op 07-03-2011 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
rockhopper schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 20:56:
Ik denk dat het verstandig is even goed na te gaan welke aansluitingen je precies nodig hebt, en hou misschien in je achterhoofd ook wat je nodig denkt te gaan hebben op de iets langere termijn. (hecht je bijvoorbeeld belang aan doorgeven van 3D of niet)
Het punt wat fear1986 al aangeeft kan natuurlijk doorslaggevend zijn, als je analoge signalen via de reciever digitaal wilt hebben zul je naar een nog ietsje hoger model moeten kijken de 578 of de 608.
De compare site van onkyo geef inderdaad een goed overzicht van de diverse aansluitingen:
Klik hier voor overzicht modellen.

De speakers zelf werken natuurlijk prima, maar da's meer een kwestie van persoonlijke smaak. Hetzelfde geld voor design. Persoonlijk kan 't uiterlijk me minder boeien dan de kwaliteit van het geluid wat ik er voor krijg.
Ik hecht op termijn wel waarde aan 3d doorgifte, ik wil het in ieder geval wel kunnen gebruiken later. En ook ARC lijkt me wel handig als ik straks een keer een andere tv heb.
Ik had niet verwacht dat de component video signalen niet eenvoudig over hdmi gestuurd konden worden, zeer nuttige tip! Nu moet ik dus wel een 608, 609 of 578 gaan halen. Het gaat dus om het kopje HDMI video processing op de onkyo site als ik het goed begrijp he? Ga nu eens even wat dingen daarover uitzoeken (578 had ik nog nooit van gehoord zelfs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Je kunt je wii ook via HDMI door geven hoor volgens mij:

http://www.neoya.com/shop/?gclid=CKyYst36u6cCFcGGDgodhi-lAA

uiteraard blijft de resolutie het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
wel handig dat je zoon wii via hdmi kan.
Wel balen dan de huidige receiver die ik in gedachten heb gelijk al mijn hdmi poorten vol zitten.
Dan word ik gelijk op onkyo TX-NR609 aan gewezen alleen die heeft een vermogen van 160 watt.
En volgens mij gaat dat niet met mijn speakers die nu heb staan of hebben ze daar wat op verzonnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Havelock schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:03:
Dan word ik gelijk op onkyo TX-NR609 aan gewezen alleen die heeft een vermogen van 160 watt.
En volgens mij gaat dat niet met mijn speakers die nu heb staan of hebben ze daar wat op verzonnen...
Nogmaals, staar je niet blind op vermogen. Zeker niet bij dit soort instap modellen:

160 Watt gemeten bij 6 Ohm inderdaad, gemeten op één kanaal en bij 1000 Hz. Oftewel een meting die absoluut niet representatief is. Normaal gebruik is namelijk niet bij één kanaal, maar toch zeker vijf kanalen. Idem met de 1000 Hz, dat moet je eigenlijk meten over een bereik van 20 - 20.000 Hz. En er is geen één speaker die constant 6 Ohm is. Die 160 Watt gaat die Onkyo echt niet leveren. Als je een versterker wilt die echt 160 Watt levert dan ben je een veelvoud van het bedrag kwijt waar je een Onkyo TX-NR609 voor hebt. Die 160 Watt is leuk om aandacht te trekken, maar het zegt verder niets. Mooiste voorbeeld is altijd nog de TX-SR606 welke ook een hoog opgegeven vermogen had, maar in meerkanaals gebruik hield je maar 30-35 Watt over. En die 30 Watt is nog steeds meer dan genoeg, want voor een normaal niveau spelen is een paar Watt al meer dan voldoende.

En zelfs al zou de Onkyo wel 160 Watt leveren dan maakt dat allemaal niets uit. Je versterker kan beter meer vermogen leveren dan je speakers aan kunnen dan dat je een versterker hebt die de speakers met moeite aan kunnen sturen. Het laatste is namelijk veel schadelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Bedank voor de heldere uitleg.
Nu is het me duidelijk wat ik wil.
Bedankt nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Je moet je ook afvragen of je het geluid van je wii perse via je versterker wilt hebben.
Ik ga zelf voor de 509 want vind het verschil van 200 euro te groot met de 609. Dan maar het geluid niet via de versterker mocht ik poorten te kort komen (of digitaal via spdif aansluiten).

Ik geef liever die 200 euro uit aan wat goede luidsprekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
HeroS schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:23:
Je moet je ook afvragen of je het geluid van je wii perse via je versterker wilt hebben.
Ik ga zelf voor de 509 want vind het verschil van 200 euro te groot met de 609. Dan maar het geluid niet via de versterker mocht ik poorten te kort komen (of digitaal via spdif aansluiten).

Ik geef liever die 200 euro uit aan wat goede luidsprekers.
Je kan een Wii ook gewoon op een TX-NR509 of lager aansluiten. Het is vooral het beeld waar je makkelijker mee uit bent met een TX-NR579 of hoger. De TX-SR579 kan namelijk analoge signalen (zoals die van de Wii) omzetten naar digitaal en via de HDMI-uitgang van de receiver naar de TV sturen. Dus met de 579 kan je alles met diverse kabels naar de receiver aansluiten en dan met één HDMI kabel naar de TV. De lagere modellen moeten per kabel nog naar de TV. Dus als jij een Wii hebt die je composiet aan sluit naar de receiver dan zal er ook nog een composietkabel naar de TV moeten voor het beeld. Maar dit is allemaal voor het beeld. Qua geluid heeft de Wii alleen maar 2.0 stereo uit en die ingangen ga je zeker hebben op welke receiver dan ook. Dus dan zou je gewoon met composiet (of component) voor het beeld rechtstreeks naar de TV gaan en geluid via de stereo RCA naar de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vischp
HeroS schreef op zondag 06 maart 2011 @ 20:07:
[...]

Je kunt natuurlijk wel via de display van je Onkyo je nummers opzoeken zonder je tv aan hoeven te zetten.
klopt, maar daarvoor gebruik ik de iPad ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-05 08:53
hallo ik heb onkyo 508 met speakers herman cardon hkts16
de vraag is in het menu staat crossover op 100 hz
maar in de gebruiksaanwijzing staat dat de maat van de kleinste speaker moet nemen
dan komt hij hoger 150hz t/m 200hz
maar hoe zit het precies
of gewoon op 100hz laten staan
wie weet raad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-05 23:01
Ik wil graag een test doen met de Onkyo TX-SR608 i.c.m. een DTS-HD bron
Ik heb een (ht)pc en een DTS-HD film, maar ik krijg de DTS-HD logo niet brandend op de display van de Onkyo.
(Op dit moment gebruik ik MediaPortal 1.1.3 met SAF 5.0. Geluid + beeld gaan via hdmi.)

Heeft er iemand nog een link naar film of geluidsbron waar DTS-HD of DTA TrueHD op zit?
Kan iemand mij uitleggen met welk programma + instellingen ik dit op de pc voor elkaar kan krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door CAD-tekenaar op 07-03-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398858

Onlangs heb ik de Harman Kardon HKTS 60 speakerset gekocht en heb de Onkyo 609 receiver op het oog om op deze speakersset aan te sluiten.
Heeft iemand ervaring met de HKTS 60 icm met een soorgelijke receiver (bijvoorbeeld de Onkyo 608)?
Is dit een goede combi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:45
herian10 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 17:02:
maar in de gebruiksaanwijzing staat dat de maat van de kleinste speaker moet nemen
maar hoe zit het precies
wie weet raad
Vind ik ook lastig. Audessy test geeft bij mij 150hz aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
herian10 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 17:02:
maar hoe zit het precies
wie weet raad
Weet je wel wat een crossover inhoudt? Dat is de grens waar je subwoofer het over moet nemen. Veelal stel je die waarde dus in aan de hand van hoe laag je speakers gaan. Meestal er net wat boven om het mooi over te laten lopen. 100 Hz is een redelijk hoge waarde, je ziet vaker waardes van 60 - 80 Hz, maar het hangt dus echt van je speakers af. Als ji speakers hebt die vanaf 150 Hz gaan dan zal je de crossover ook rond die waarde in moeten stellen. Anders heb je een gat tussen de 100 Hz (waar de subwoofer begint) en de 150 - 200 Hz (waar de speakers beginnen). Dat is het nadeel met dergelijke melkpakjes: geen laag en midlaag weergave waardoor de crossover van de subwoofer zeer hoog moet.
Anoniem: 398858 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 20:18:
Onlangs heb ik de Harman Kardon HKTS 60 speakerset gekocht en heb de Onkyo 609 receiver op het oog om op deze speakersset aan te sluiten.
Heeft iemand ervaring met de HKTS 60 icm met een soorgelijke receiver (bijvoorbeeld de Onkyo 608)?
Is dit een goede combi?
Ik zou zeggen lees het topic eens door. Niet alleen zie je redelijk veel de combinatie Onkyo en Jamo S606 / S608 langs komen. Maar ook de combinatie Onkyo met een dergelijk setje van Harman Kardon komt redelijk wat voorbij. Of de combinatie aan jouw eisen voldoet is maar één manier om achter te komen; luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287157

Ik zit met een vraag geen idee of ik die hier mag stellen maar ik hoor het wel:)
Op het moment heb ik een sr 506 deze bevalt goed alleen zou ik graag ook willen genieten van hd audio.
Ook het hele hdmi audio verhaal spreekt mij erg aan, geen extra optische kabels meer etc. nu is mijn vraag ik heb een budget van ongeveer 250 euro. Nu zag ik dat de sr 508 voor dit bedrag te koop is is dit een goede deal?

Op de versterker komen te staan mijn Onkyo dvd speler, xbox 350, ps3 en apple tv. kunnen deze gebruikmaken van surround via hdmi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Bedoel je niet dat je gebruik wilt maken van HDMI Processing? Want dat is eigenlijk het niet meer gebruiken van optische kabels en dergelijke. Dat je met HDMI Processing ook naar HD Audio kan luisteren is een bijzaak. Overigens ga je met de Onkyo DVD-speler en XBox 306 al geen HD Audio krijgen. Met de PS3 alleen als je een PS3 Slim hebt, de PS3 Fat stuurt alleen LPCM uit. Wat de Apple TV kan durf ik niet te zeggen, ik heb niets met appeltjes.

Maar een TX-SR508 voor 250 euro is aan de ene kant een goede deal. Aan de andere kant zie je de TX-SR608 nu ook al voorbij komen voor 350 euro. Dan heb je een reciever die ook van analoog naar digitaal kan converten en scalen tot 1080i. Niet dat je dat nodig hebt met de apparatuur die je hebt. Maar altijd wel iets om rekening mee te houden. En zo zijn er wel meer dingen waarmee je beter de TX-SR608 kan hebben.

Van een TX-SR506 naar een TX-SR508 gaan is sowieso een upgrade, want de TX-SRxx6 reeks is de meest slechte reeks ooit gemaakt. Tot en met de TX-SR706 was het eigenlijk gewoon troep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287157

Oke ik wist niet dat de tx-sr506 zo slecht was. maar met de sr 508 kan ik toch met mijn apparatuur de optische kabels weghalen. ik bedoel Dolby Digital en DTS kan via mijn apparatuur toch wel via de hdmi kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-05 22:16

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik ga over een paar maandjes op mezelf en ben van plan een Onkyo setje op de kop te gaan tikken.

Ik wil graag het volgende:

Ik heb een HTPC met een HD5550 (Integrated HD audio controller, Supports AC-3, AAC, Dolby TrueHD and DTS Master Audio formats). Een Xbox 360 (2009 model, HDMI) en daar zal nog wel een kastje van UPC of iets dergelijks bij komen.

Ik heb een woonkamer van ~25 vierkante meter en wil graag een 5.1 setje + receiver gebruiken hiervoor. Ik wil graag alles via HDMI aansluiten en simpelweg genieten van "fatsoenlijk" geluid. THX kwaliteit is overbodig.
Eventueel mag er rekening gehouden worden met 3d support, maar zover ik weet ondersteund mijn kaartje in de HTPC dat niet, maar die kan altijd nog vervangen worden natuurlijk.

Op de Onkyo site stuit ik bijvoorbeeld op de AVX-390 package. Zoek in dan in de goede richting of heb ik dan al direct te maken met overkill, of kom ik dan juist tekort? Ik weet dat er binnenkort nieuwe receivers komen van Onkyo, en de TX-NR509 spreekt mij daarbij enorm aan. Kan ik beter zo een setje nemen als de AVX-390 of zouden jullie gaan voor de TX-NR509 in combinatie met losse speakers?

[ Voor 11% gewijzigd door FREAKJAM op 08-03-2011 13:34 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 287157 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:52:
Oke ik wist niet dat de tx-sr506 zo slecht was. maar met de sr 508 kan ik toch met mijn apparatuur de optische kabels weghalen. ik bedoel Dolby Digital en DTS kan via mijn apparatuur toch wel via de hdmi kabel?
De PS3 en de XBox kunnen sowieso audio over HDMI sturen en met een TX-SR508 kan je dan uit de voeten inderdaad. Als de Onkyo ook een HDMI ingang heeft zou deze dat ook wellicht kunnen. Apple TV heb ik nog steeds geen verstand van :P

[ Voor 41% gewijzigd door FeaR op 08-03-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05-2024
NR708 vs NR609
Er zijn nog een paar zaken die de 708 verkopen. Nu twijfel ik om de 708 te kopen, omdat de 609 er over een week of drie moet zijn. Ik kan eigenlijk geen grote verschillen ontdekken tussen die 2 receivers. De prijs ligt ook niet ver uit elkaar en over het uiterlijk kun je twisten. Wat is raadzaam? Wachten op de 609 of de 708 nu kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-05 18:35

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik gebruik nog steeds de Onkyo TX-SR508 met heel vel plezier.. Voor mij een super receiver icm HDMI, Dune SmartD1 en Canton movie 5.1 setup.. Gewoon super!! Zo dit is eruit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
FeaR1986 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:27:
Maar een TX-SR508 voor 250 euro is aan de ene kant een goede deal. Aan de andere kant zie je de TX-SR608 nu ook al voorbij komen voor 350 euro. Dan heb je een reciever die ook van analoog naar digitaal kan converten en scalen tot 1080i. Niet dat je dat nodig hebt met de apparatuur die je hebt. Maar altijd wel iets om rekening mee te houden. En zo zijn er wel meer dingen waarmee je beter de TX-SR608 kan hebben.
Wel jammer dat onkyo tot 1080i gaat en niet verder tot 1080p gaat...
Of is verschil zo klein dat je het niet merkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
FeaR1986 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 20:36:
[...]

[...]

[...]

[...]

toon volledige bericht
@FeaR1986,

ik heb toch nog een vraagje aan je, bedoelde je in je laatste zin soms de TX-SR608 of toch de TX-SR508??

Ik kom er als leek (sorry) nog steeds niet uit, ik dub tussen een TX-SR608 en de nieuwe TX-NR609, maar zie volgens mij weinig echt grote verschillen, of het moet de netwerk aansluiting en het 3D gedeelte zijn.........
Ik heb een 3D Samsung tv, is de TX-NR609 het wachten dan waard?
Netwerk heb ik volgens mij niet nodig, ik stream via een Dune D1.

Alvast bedankt voor je reaktie (of die van andere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Havelock schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:02:
[...]Wel jammer dat onkyo tot 1080i gaat en niet verder tot 1080p gaat...
Of is verschil zo klein dat je het niet merkt ?
Scalen door receivers vind ik persoonlijk redelijk overrated. Een beetje Blu-rayspeler of DVD-speler zal al beter kunnen scalen dan een receiver. En zeker de Onkyo TX-SR608 laat op het gebied van video nog wel eens wat steekjes vallen, vooral met 24p gaat het niet helemaal lekker.
golfgti5 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:40:
[...]ik heb toch nog een vraagje aan je, bedoelde je in je laatste zin soms de TX-SR608 of toch de TX-SR508??

Ik kom er als leek (sorry) nog steeds niet uit, ik dub tussen een TX-SR608 en de nieuwe TX-NR609, maar zie volgens mij weinig echt grote verschillen, of het moet de netwerk aansluiting en het 3D gedeelte zijn.........
Ik heb een 3D Samsung tv, is de TX-NR609 het wachten dan waard?
Netwerk heb ik volgens mij niet nodig, ik stream via een Dune D1.

Alvast bedankt voor je reaktie (of die van andere)
Als je alleen apparaten hebt die je via HDMI aan gaat sluiten is de TX-SR508 voldoende.
De TX-SR608 heeft ook HDMI 1.4 en 3D, dus op dat punt hoef je niet perse een TX-SR609 te hebben. Voor de ethernet. Als je het netwerk niet nodig hebt dan zou ik voor 350 euro lekker een TX-SR608 halen en die 150 euro ten opzichte van de TX-SR609 lekker in de zak houden. Of je moet het design van de nieuwe serie veel mooier vinden en dat 150 euro waard vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397767

Kan iemand me hierin raad geven:

Ik heb op mijn Onkyo 608 oa een Wii aangesloten en een PS3;
De Wii werkt zonder problemen via de video comp;(wit,geel ,rood tulp stekkers).
Mijn PS3 heb ik aangesloten via IN1 Hdmi ingang.
Toch krijg ik geen beeld of geluid hierop, ook niet als ik deze verander naar HDMI ingang"game".
Bij mijn instellingen staat DVD op HDMI1 zoals hij ook ingeplugged is.
Is er iets mis met de PS3 of zie ik iets bijzonders over het hoofd,
Alvast bedankt voor jouw reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:09
Is je ps3 ingesteld op HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Als je alleen apparaten hebt die je via HDMI aan gaat sluiten is de TX-SR508 voldoende.
De TX-SR608 heeft ook HDMI 1.4 en 3D, dus op dat punt hoef je niet perse een TX-SR609 te hebben. Voor de ethernet. Als je het netwerk niet nodig hebt dan zou ik voor 350 euro lekker een TX-SR608 halen en die 150 euro ten opzichte van de TX-SR609 lekker in de zak houden. Of je moet het design van de nieuwe serie veel mooier vinden en dat 150 euro waard vinden...
@Fear,

wederom bedankt voor je reaktie!

Het is best lastig, zoals jij terecht aangeeft heb ik inderdaad voldoende aan de SR608, echter de TX-NR609 heeft in mijn optiek wel een mooier uiterlijk...........
Eerst maar even in het echt gaan bekijken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192058

Hallo,

Ook ik heb oren naar de 609.
Alleen is alles echt nieuw voor me, had tot nu toe altijd Technics AA class, oud maar goed spul.
Wat speakers betreft denk ik nu aan harman/kardon HKTS 30 of zelfs de HKTS 60.
Is dit een goede combi keuze?

Dan nog de vraag, waar kan ik zoiets beluisteren?
Ik woon in de buurt van Enschede, zou binnen een straal van 100 km mogen zijn.
Wel ken ik de site van www.stassen.nl vlakbi jVenlo, alleen is dat wel erg ver.
Misschien heeft iemand tips waar te luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 192058 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 22:29:
Ook ik heb oren naar de 609.
Alleen is alles echt nieuw voor me, had tot nu toe altijd Technics AA class, oud maar goed spul.
Wat speakers betreft denk ik nu aan harman/kardon HKTS 30 of zelfs de HKTS 60.
Is dit een goede combi keuze?
Zoek dit topic eens door op de combinatie Harman Kardon en Onkyo. Genoeg voorbeelden van setjes die uit die merken bestaan. Maar zelf luisteren heeft natuurlijk altijd de voorkeur.
Dan nog de vraag, waar kan ik zoiets beluisteren?
Ik woon in de buurt van Enschede, zou binnen een straal van 100 km mogen zijn.
Wel ken ik de site van www.stassen.nl vlakbi jVenlo, alleen is dat wel erg ver.
Misschien heeft iemand tips waar te luisteren?
Bij elke Mediamarkt, BCC of Saturn hebben ze dit soort setjes wel staan. Dit is eigenlijk net te laag om bij ketens als een Hobo Hifi te staan. Via Hifi.nl kan je je postcode opgeven om te zien welke winkels er allemaal in de buurt zijn. Maar zoals gezegd bestaat de kans dat dit soort ketens geen melkpakjes van Harman Kardon verkopen of receivers uit deze klasse van Onkyo.

Pagina: 1 ... 22 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.