Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:10
Only schreef op zondag 02 mei 2010 @ 12:30:
[...]

Die draaidopjes kunnen er niet uit? zodra die aan het einde komen gaan ze vast..als ik verder ga draaien knappen heb ik het gevoel..
Ik moet nu alleen nog analoog UPC dvr aansluiten..maar met composiet lukte het nog niet helemaal..word denk nog ff puzzelen.
Het klinkt overigens al wel heerlijk met de PS3 en radio via Coax :*)
In die draaidopjes zitten een soort van kleine zwarte plastic plugjes. Een beetje prutsen met een klein tangetje o.i.d. moet genoeg zijn om ze er uit te krijgen. Die plugjes zitten er in omdat het gebruik van bananenpluggen eigenlijk verboden is in Europa. Je zou ze immers ook zomaar in het stopcontact kunnen steken 8)7

Edit: spuit 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Aha, dat klinkt al beter!
Moet toch nog even extra kabelgat boren in me tv meubel, en dan zodra dat gebeurt is kan de Onkyo ook meteen naar de juiste plek en kan ik die banaantjes proberen.
Bedankt voor de hulp, ben nog niet helemaal thuis in de receivers.

Ik zit trouwens nog steeds met beste manier van aansluiten van de UPC DVR--> snel last van signaalverlies, en zit natuurlijk zo'n onding scart geval op..nu heb ik scartblok erop met daarna rood wit geel, maar als ik nu eerst weer naar de receiver ga en dan weer naar de tv heb ik weer signaalverlies, domme upc kastje is helaas nogal gevoelig..gisteren nog mee lopen prutsen maar upc zit me weer eens dwars |:(

Maar nu zag ik dat er ook audio uit op het upc kastje zit (gewoon rood wit apart, ook coax maar die zit dan weer niet op de onkyo), dan verlies ik geen beeld kwaliteit aangezien ik die dan rechtstreeks aansluit op de tv en dan de audio via de Onkyo zat ik te denken?
Iemand hier ervaring mee? Weet namelijk ook niet of de Onkyo dat slikt en waar die er dan weer in zouden moeten.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268098

Ik heb een vraagje, weet niet of t echt mogelijk is namelijk. Ik heb een 5.1 onkyo hts3200. Is het mogelijk dat je van een 5.1 een 2.1 of 3.1 kan maken? En dat bv de ps3 het ook herkent als 2.1/ 3.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:05
Laat maar :)

[ Voor 93% gewijzigd door dapluiz op 03-05-2010 21:57 ]

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294769

Inmiddels de zilveren 608 binnen
Mooi app. staat in de kast Humac aan gesloten werkt ook, alleen in de standby word de reciever flink warm.
Hij staat in een kast achterkant open en boven ruimte is 15 cm.
Vermogen voor mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
In de mediamarkt staat een advertentie voor een Onkyo AVX 380 icm een BD-SP308. Dit voor de prijs van 499 €.

Moet ik onkyo nu zien als een high end systeem?
Voor dit bedrag verwacht ik persoonlijk niet dat het een super goed systeem is. Sommige LG sets zijn al duurder... :S

De handleiding ziet er wel netjes uit overigens.

[ Voor 14% gewijzigd door Ganymedus op 04-05-2010 22:23 ]

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Dat vraag ik me ook af ja .. En ik vraag me af waar je de receiver mee kan vergelijken, volgens mij een beetje de 308.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354292

Ik heb een (dom?) vraagje;

ik heb vandaag de Onkyo 508 gekocht en heb hier een PS3, Digitale ontvanger, DVD recorder en Xtreamer op aangesloten. De 2 apparaten die via HDMI heb aangesloten werken perfect. Maar de apparaten die ik via Scart/Rood-wit-gele plugjes heb aangesloten krijg ik blauw beeld. Ik heb wel geluid.

Ik heb dit nu opgelost door een extra kabel vanaf mijn Onkyo naar de tv te sturen via monitor out (geel plugje).

Maar kan ik deze (video)signalen niet ook via de HDMI-out laten lopen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Ik geloof dat het een pass through is wanneer het op video signaal aankomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:06
Ganymedus schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:49:
Moet ik onkyo nu zien als een high end systeem?
Voor dit bedrag verwacht ik persoonlijk niet dat het een super goed systeem is. Sommige LG sets zijn al duurder... :S
Onkyo kan best "high-end" zijn. Als je met een TX-NR5007 zit dan heb je de max wat Onkyo betreft, maar dan kan je nog verder naar Integra, dat zijn de luxe-modellen van Onkyo.

Het setje wat je post is zeker geen high-end, eerder basic instap als het gaat om audio en hifi. Maar voor 500 euro heb je dan best wel een leuk en compleet setje. Let wel dat de receiver die er bij zit niet echt über is als het gaat om uitbreiden en aansluitingen.
dapluiz schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:52:
Dat vraag ik me ook af ja .. En ik vraag me af waar je de receiver mee kan vergelijken, volgens mij een beetje de 308.
Zo te zien is het gewoon een TX-SR307
Anoniem: 354292 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:04:
ik heb vandaag de Onkyo 508 gekocht en heb hier een PS3, Digitale ontvanger, DVD recorder en Xtreamer op aangesloten. De 2 apparaten die via HDMI heb aangesloten werken perfect. Maar de apparaten die ik via Scart/Rood-wit-gele plugjes heb aangesloten krijg ik blauw beeld. Ik heb wel geluid.

Ik heb dit nu opgelost door een extra kabel vanaf mijn Onkyo naar de tv te sturen via monitor out (geel plugje).

Maar kan ik deze (video)signalen niet ook via de HDMI-out laten lopen?
Kan de TX-SR508 wel analoge beelden converten naar HDMI en dan via de HDMI Out uitsturen? Naar mijn weten moest je met de TX-SR507 ook voor analoge video een aparte composietkabel naar de tv leggen. Dus voor elke soort video (die je gebruikt) moest je dus één kabel leggen: voor HDMI een kabel, voor component eentje en voor composiet. Kans is groot dat het met de TX-SR508 ook zo is en dat je de TX-SR608 moet hebben om te converten van analoog naar digitaal.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Ik vond juist de aansluit mogelijkheden al zeer divers.
Ik vind het design alleen erg minder en vraag me af hoe het zich verhoud tegenover bijv een LG HB965TZ.... waarvan ik het design erg mooi vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
FeaR1986 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:16:
[...]
Het setje wat je post is zeker geen high-end, eerder basic instap als het gaat om audio en hifi. Maar voor 500 euro heb je dan best wel een leuk en compleet setje. Let wel dat de receiver die er bij zit niet echt über is als het gaat om uitbreiden en aansluitingen.
Tja, voor mij zit er genoeg op, HDMI en component :) Alleen staat er hier dan wel weer over component "HDTV-Capable (720p/1080i) Component Video Switching (2 Inputs and 1 Output)" maar gaat dat 1080i dan over scalen of laat hij als ik iets via op component aansluit op 1080P dit via HDMI alleen maar op 1080i zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Volgens mij laat hij dan via HDMI helemaal niets zien. Hij kan alleen component-in naar de component-uit sturen en HDMI-in naar HDMI-uit. Niet van component-in naar HDMI-uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Klopt, Video Switching wil niets meer zeggen dat je een x aantal inputs op de receiver hebt die dan naar een enkele uitgang gaan. Op deze manier heb je dan maar één component kabel van de receiver naar de tv lopen. Maar de receiver zal niet van analoog (component) naar digitaal (HDMI) converten/scalen. Met deze receiver moet je dus per input een kabel naar de tv leggen: heb je alleen apparaten met HDMI dan heb je een HDMI kabel van de HDMI Out van de receiver naar de HDMI In van de tv. Heb je echter ook een apparaat wat je met component aansluit dan komt die kabel er nog bij. Durf alleen niet te zeggen wat er gebeurt als je een apparaat aansluit dat 1080p kan leveren over component, want dat is dan meer dan de 1080i dan de receiver aan kan volgens de specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06 21:45

mvz

muziek verslaafde

Anoniem: 246470 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 23:54:
[...]

....
Heeft hier iemand toevallig al zware fullrange speakers aangesloten op een van de lichtere Onkyo versterkers? En wat zijn dan de ervaringen?
Ik had tot voor kort een TX-SR501E wat echt een instappertje was. hierop had ik quadral shoguns zitten met de bandtweeter ( phonolog gold ) en dat ging heel aardig. Onkyo heeft vrij grote power reserves.

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
mvz schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:06:
[...]Ik had tot voor kort een TX-SR501E wat echt een instappertje was. hierop had ik quadral shoguns zitten met de bandtweeter ( phonolog gold ) en dat ging heel aardig. Onkyo heeft vrij grote power reserves.
Let dat jij nog een model hebt uit de xx1-serie, Onkyo heeft sinds de xx6 serie bezuinigd op de voedingen. Sindsdien zit het dus niet meer zo snor met die reserves waar jij het over hebt. Nogmaals: een TX-SR507 haalt net de 30 Watt met vijf kanalen aangesloten. Meer dan genoeg om jezelf en de buren gek te maken, maar "vrij grote power reserves" dat hebben ze zeker niet meer. Dus het vergelijk met de TX-SR501 die jij hebt is niet te maken met de modellen van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Laatst online: 03-06 21:45

mvz

muziek verslaafde

FeaR1986 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:09:
[...]

Let dat jij nog een model hebt uit de xx1-serie, Onkyo heeft sinds de xx6 serie bezuinigd op de voedingen. Sindsdien zit het dus niet meer zo snor met die reserves waar jij het over hebt. Nogmaals: een TX-SR507 haalt net de 30 Watt met vijf kanalen aangesloten. Meer dan genoeg om jezelf en de buren gek te maken, maar "vrij grote power reserves" dat hebben ze zeker niet meer. Dus het vergelijk met de TX-SR501 die jij hebt is niet te maken met de modellen van nu.
had, heb nu een TX-SR701 *blij* >:)

Echter ben ik zolangzamerhand wel een beetje kwijt hoe onkyo precies nummert. zoveel verschillende type nr's het is echt erg.

[ Voor 9% gewijzigd door mvz op 05-05-2010 23:16 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
mvz schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:13:
[...]had, heb nu een TX-SR701 *blij* >:)
Dat was niet echt de essentie van mijn post :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246470

FeaR1986 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:09:
[...]

Als ik kijk naar de specificaties (site Onkyo) van de TX-SR501 dan zie ik dat deze maximaal 370 Watt aan electrisch vermogen verbruikt. Aangezien de TX-SR507 volgens de specificaties 380 Watt electrisch vermogen verbruikt vermoed ik dan ook dat het geluidsvermogen voor de hele 5xxx serie elkaar niet veel zullen ontlopen. Gelijktijdig over alle kanalen 30 Watt geluidsvermogen leveren zou in dit geval dus prima kunnen kloppen maar is erg lastig te berekenen omdat iedere fabrikant zijn eigen regels maakt voor het berekenen voor zo'n uitkomst. 30 Watt geluidsvermogen over 5 kanalen in combinatie met een zware actieve subwoofer is zelfs voor de buren van de buren waarschijnlijk zeer vervelend :-)

De TX-SR701 verbruikt inderdaad bijna 700 Watt aan electrisch vermogen dus kun je die niet gaan vergelijken met de 5xxx series. Overigens, een op het oog kleinere voeding hoeft dus niet altijd iets te zeggen over de hoeveelheid vermogen wat een voeding uiteindelijk kan leveren. (Als dat wordt bedoeld met het bezuinigen op de voeding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Laatst online: 06-06 22:56

Diamon

The Weird One

Na een uurtje of 2 topic's door te lezen en andere forums door te nemen, is mij het bos met receivers een beetje te groot geworden om de juiste receiver te vinden.

Ik moet mijn JVC receiver vervangen, omdat deze het na 10 jaar begeven heeft.
Het model en de specificaties van Onkyo spreekt mij aan, zit er dus aan te denken om er 1 van dat merk aan te schaffen.
De modellen die ik op het oog heb, zijn de Onkyo TX-SR806 en de Onkyo TX-NR807. Qua prijs kan ik de SR806 voor €699 kopen bij de MM en de NR807 voor +/- €60euro meer via internet.
Zoals ik kan zien, is de TX-NR1007 redelijk gelijk tegenover de TX-NR807, maar is gelijk een paar €100 euro duurder.

De euro's die ik wil uitgeven, ligt tussen de €700 en €800 euro. Heb op de site van Denon en Yamaha gekeken bij de receivers enzo, daar red ik het niet mee qua budget.

De boxen die ik er op aansluit, hebben de volgende spec's:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Merk: JBL
Model: LX1000

Aanbevolen versterker vermogen:10 - 250 watt
Nominale impendantie:4 ohm
Gevoeligheid, 2,83 volt/1m:92 dB
Frequentiebereik (-8dB):40 Hz - 25 Hz
Crossover frequenties:300 / 3000 Hz
Laageenheid (coated paper pulp):2 x 210 mm
Middentoner (coated paper pulp):130 mm
Hoogeenheid (low res titanium):25 mm
Afwerking:(fineer):zwart
Grill-kleur:zwart
Afmetingen (H*B*D mm):1080*320*375
Netto gewicht:27 Kg

Als actieve subwoofer wil ik er de KEF PSW2000 op aansluiten.

Kan ik beter de TX-NR807 of de TX-SR806 aanschaffen, of hebben jullie nog een goede vervanger qua spec's en in dezelfde prijs catagorie ?.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Ik zou persoonlijk voor de TX-NR807 gaan. Heeft ten opzichte van de TX-SR806 onder andere een HDMI ingang meer, ethernet aansluiting en nog wat dingetje. De inkakkende voeding wat de Onkyo's hebben heeft de 800-serie ook, maar dat merk je pas als je er een volledige 7.1 set-up aan hangt. Met een vijkanaals set-up zetten beide Onkyo's goede waardes neer en hoef je op zich niet op te letten. Nominale impedantie van je speakers is vrij laag met 4 Ohm en betekent als het ware dat je receiver twee maal zo veel vermogen moet leveren dan op 8 Ohm, iets wat niet veel receivers kunnen in een bepaald budget. Budget waar beide receivers niet in liggen. En het helpt ook mee dat de speakers al aan 10 Watt voldoende zouden hebben en dat in combinatie met een gevoeligheid van 92 dB kan het gewoon niet fout gaan. Subwoofer heeft niets te lijden aangezien het een actieve subwoofer is en dus geen vermogen van de receiver vraagt.

Enige waar je op zou kunnen wachten is totdat Onkyo de TX-NR808 uit gaat brengen (wat ze vast wel gaan doen, want nu is de TX-SR608 het hoogste model in de xx8-reeks). Kan bestaat dat die receiver ook zeer concurrerend geprijsd gaat zijn en/of dat de TX-SR806 en TX-NR807 nog meer in prijs dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:32

Sorcerer8472

Mens sana?

Je blijft maar bezig over dat inkakken, maar heb je dat zelf nou ook al meegemaakt? Vooral in volumes waar het servies van de buren níet bij uit de kast trilt... Want van wat ik overal hoor en lees is het gewoon voldoende voor een niet-industriële thuissituatie voor mensen die zichzelf niet doof willen maken met hun av-receiver.

Overigens, een speaker die geen geluid produceert vreet toch ook bijna geen stroom? En als je hem in stereo-mode zet dan neem ik aan dat de rest ook geen stroom krijgt en dat je gewoon wel flink wat power per speaker krijgt, toch? :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterz20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-05 15:00
Zojuist TX-SR608 besteld (429EUR).

Ik vraag mij alleen af, ik las in dit topic dat Onkyo een ruimte boven de receiver adviseert van 20 cm. Ik heb in mijn kast 6,5 cm aan de bovenkant over, aan beide zijkanten heb ik 8cm over. De diepte is genoeg (8cm over) en zit er een opening in het achterschot (aan de bovenkant) van het kastje over de hele breedte.

Moet ik mij zorgen maken om de hitte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

peterz20 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 22:51:

Ik vraag mij alleen af, ik las in dit topic dat Onkyo een ruimte boven de receiver adviseert van 20 cm. Ik heb in mijn kast 6,5 cm aan de bovenkant over, aan beide zijkanten heb ik 8cm over. De diepte is genoeg (8cm over) en zit er een opening in het achterschot (aan de bovenkant) van het kastje over de hele breedte.

Nette prijs, waar heb je hm gevonden?

Ik heb begrepen dat de nieuwe Onkyo's ook weer handige bijzet kacheltjes zijn..dus...

* Gutteguttegut twijfeld nog steeds...Onkyo 608 of Yamaha 765

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterz20
Mediamarkt! Wel even vragen om leuke prijs :-)

Maar je denkt dat dat het niet goed is om hem in die kast te zetten? (voorkant is btw gewoon open).

20cm aan de bovenkant, is dat niet enorm veel? wie heeft dat?

[ Voor 64% gewijzigd door peterz20 op 08-05-2010 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 09:14:
Je blijft maar bezig over dat inkakken, maar heb je dat zelf nou ook al meegemaakt? Vooral in volumes waar het servies van de buren níet bij uit de kast trilt...
Het volume moet niet zo hoog staan om het te merken. Als je er enkel wat melkpakjes aan vast knoopt dan loopt het wel los. Als je er wat moeilijkere speakers aan vast hangt dan klopt het niet. Je mist gewoon controle en dat merk je weer.
En als je hem in stereo-mode zet dan neem ik aan dat de rest ook geen stroom krijgt en dat je gewoon wel flink wat power per speaker krijgt, toch? :)
In stereo mode valt het mee maar in surround met zuilen bvb valt het tegen, je moet dan de crossover hoog zetten omdat de versterker geen sap kan leveren. En dat is zonde als je speakers hebt met een ondergrens van 38Hz. Ik moet met mijn zuilen in surround modes de subwoofer vrij flink laten werken.

De volgende van mij gaat welliswaar een Onkyo worden (minimaal NR807 of NR1007) en dat in combinatie met een losse eindtrap.

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 08-05-2010 09:20 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:00

Phydomir

Dennis

peterz20 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 22:51:

Op normaal volume vind ik eigenlijk dat hij niet echt warm wordt. Bij mij staat hij boven strak in de kast, maar wel aan de zijkanten en achter vrijwel helemaal open. Na een dikke 3 uur aan staan voelde de zijkant niet eens lauw aan. Nu heb ik er ook niet hele zware speakers aan hangen of het geluid voluit staan maar ik vind ze niet echt warm worden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterz20
Phydomir schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 10:23:
[...]

Op normaal volume vind ik eigenlijk dat hij niet echt warm wordt. Bij mij staat hij boven strak in de kast, maar wel aan de zijkanten en achter vrijwel helemaal open. Na een dikke 3 uur aan staan voelde de zijkant niet eens lauw aan. Nu heb ik er ook niet hele zware speakers aan hangen of het geluid voluit staan maar ik vind ze niet echt warm worden.
Oke, dan ga ik me geen zorgen maken. Desnoods kan ik de kast nog verbouwen (nieuwe gaatjes boren voor plank). Nu hevig op zoek naar leuke speakers (kleine, geen ruimte voor grote).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Ik heb zelf ook maar zo'n 4~5 CM vrij boven mijn 607. Aangezien dat wel aardig warm werd heb ik dat even iets anders opgelost :)

Afbeeldingslocatie: http://file.fiberhosted.nl/uploads/161150foto.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterz20
Haha, dat kan inderdaad ook. Lijkt een beetje op:
http://www.standoutdesign...-Wood-TV-Console-p265.htm
Waar heb je die fan op aangesloten?

[ Voor 11% gewijzigd door peterz20 op 08-05-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Ik had nog zo'n universele adapter liggen waar ik niks mee deed. Kroonsteentje tussen fan en adapter en gaan :)
Het mooie is dat het voltage van de adapter ook regelbaar is, heb hem nu op 6 volt draaien zodat ik de fan niet hoor maar nog wel een beetje airflow heb :)

Overigens, voor de mensen die de temperatuur van hun onkyo willen weten; de display knop ingedrukt houden en dan 1x op stanby drukken. Hierna de display knop loslaten en de tone knop indrukken. Er verschijen een aantal getallen op het display waarvan er 1 de temp is. Werkt volgens mij iig op de **7 serie.
Knoppen overigens op de receiver zelf indrukken, via de remote schijnt niet te werken.

@ Phydomir, voel voor de grap eens aan de rechter bovenkant van de versterker ipv de zijkant, ik denk dat dat behoorlijk scheelt in temperatuur ;)

Edit: gelukkig koste mijn Ikea kastje en wat creativiteit met een decoupeerzaag niet net zo veel als een 50" TV :X

[ Voor 16% gewijzigd door Deismyna op 08-05-2010 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:11

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Sinds vandaag ook maar een Onkyo versterker gekocht namelijk de Onkyo HT-R538 deze voldoet prima aan mijn eisen voor zijn doel en ik moet toegeven dat er lekker geluid komt uit het setje.

Ik had de receiver gekocht ( Onkyo HT-S5305 Set ) met bij behorende speakers namelijk de Onkyo HTP-538 5.1 Speaker set, geeft leuk geluid zeker in de opstelling waarin ik hem gebruik enige jammere vind ik dat de Subwoofer kabel die erbij zit maar 3m is, mijn doel was namelijk om deze aan de andere kant van de kamer in een mooie hoek te zetten zodat ik het geluid kan " bouncen " op de muren/vloer.

Mijn vraag is dan ook of je die subwoofer kabels ook zelf kan maken ? Het is dan wel een RCA Male - RCA Male aansluiting maar er is geen enkele pre-made kabel op de markt die 25m is misschien hebben de echte audiofielen hier een oplossing voor ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Een digitale coax of composiet kabel zou in principe toch ook moeten werken?
http://kabeltje.com/hq-digitale-coax-aansluitkabel-20m-p-170.html bijvoorbeeld.
Weliswaar 20 meter i.p.v. 25, maar misschien kan je ze ergens ander langer vinden.

Het zijn allemaal gewoon tulp stekkertjes, dus volgens mij moet dat geen probleem zijn. Heb zelf ook mijn sub aangesloten met een composiet kabeltje, bij gebrek aan iets beters. :)

Correct me if i'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:53
Vorige week de SR607 gekocht bij besthomecinema voor 349.
De verschillen met de SR608 zijn minimaal en die staat voor bijna 500 in de verkoop, scheelt toch een flinke slok!
Ik kom van een onkyo uit 2000, de ST575 met 5x70 watt, dat is met deze 5x90 watt geworden hoewel hij duidelijk lichter is dan het oude baasje.
Vooral de hoeveelheid hdmi aansluitingen zijn fijn.
Het lipsyncen met de humax decoder loopt helaas niet altijd even soepel,het tv beeld lijkt soms voor te lopen dus heb je aan het inbouwen van een audio delay niks, dat verergert de boel alleen maar.

Geluidskwaliteit van blu rays is prachtig, ik heb er een set met veel te grote zuilen aanhangen (B&W CM4) en verder is het een rommeltje met een centerspeaker van B&W uit de lagere klasse (LCR60S3), BnS surrounds achter en een BnS actieve subwoofer.
De speakers waren ooit bij aanschaf zo'n 2700 euro, dus ik had om in balans te blijven beter een zwaardere versterker kunnen nemen, maar ik kan het geld maar 1 keer uitgeven en ik ben ook nog aan het azen op de panasonic 50V20, en die kost ook duur!

Maar ik moet zeggen dat met de audyssey configuratie er een prachtig en meer gebalanceerd geluid uitkomt dan met mijn oude onkyo die dus veel opdringeriger was.
Zo'n dts hd master/dolby true hd track klinkt gewoon heel erg mooi en rijk, het laag is diep en subtieler dan daarvoor en ik kom qua volume eigenlijk amper boven de 40, dus hij hoeft zeker niet boven zijn macht te werken.
Een aanrader voor als je wilt genieten van een mooi filmgeluid en er niet te veel voor wil betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:14

OMD

Is er eigenlijk een reden voor dat de 1007, 3007 en 5007 niet worden vermeld in dit topic?
Ik heb zelf een 5007 besteld vorige week en had gehoopt nog wat dingen te kunnen lezen erover :)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
OMD schreef op zondag 09 mei 2010 @ 00:23:
Is er eigenlijk een reden voor dat de 1007, 3007 en 5007 niet worden vermeld in dit topic?
Ik heb zelf een 5007 besteld vorige week en had gehoopt nog wat dingen te kunnen lezen erover :)
TX-NR3007 wordt sowieso niet veel verkocht aangezien het verschil met de TX-NR1007 het verschil in prijs gewoon niet waard is. TX-NR5007 wordt niet veel verkocht omdat je voor dat geld ook genoeg andere merken hebt. Niet dat de TX-NR5007 slecht is, maar voor dat bedrag zet ik liever een ander merk neer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257580

ShadowBumble schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 17:42:
Sinds vandaag ook maar een Onkyo versterker gekocht namelijk de Onkyo HT-R538 deze voldoet prima aan mijn eisen voor zijn doel en ik moet toegeven dat er lekker geluid komt uit het setje.

Ik had de receiver gekocht ( Onkyo HT-S5305 Set ) met bij behorende speakers namelijk de Onkyo HTP-538 5.1 Speaker set, geeft leuk geluid zeker in de opstelling waarin ik hem gebruik enige jammere vind ik dat de Subwoofer kabel die erbij zit maar 3m is, mijn doel was namelijk om deze aan de andere kant van de kamer in een mooie hoek te zetten zodat ik het geluid kan " bouncen " op de muren/vloer.

Mijn vraag is dan ook of je die subwoofer kabels ook zelf kan maken ? Het is dan wel een RCA Male - RCA Male aansluiting maar er is geen enkele pre-made kabel op de markt die 25m is misschien hebben de echte audiofielen hier een oplossing voor ?
Waar en voor hoeveel ?
Als ik vragen mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
OMD schreef op zondag 09 mei 2010 @ 00:23:
Let's face it: Mensen kopen nu Onkyo omdat het inspeelt op de budget instap markt wat veel bang for the buck geeft voor de minder kritische gebruiker. Voor mensen die de high end range van Onkyo hebben ben je op het verkeerde forum, dit topic is enkel voor de mainstream budget.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Heb gisteravond de Onkyo TX-NR807 op gehaald, en natuurlijk direct aangesloten enzo (ondanks dat we pas weer om 23:00 thuis waren).
Moet zeggen, mooi apparaat en zoals ik al wist, onwijs veel aansluitingen.
De boxen die ik er op aangesloten heb zijn de JBL LX1000 en een KEF PSW 2000 actieve Sub.
Je merkt wel degelijk dat de sub goed mee kan doen, maar ook zonder de sub kunnen de JBL's prima voor de bas tonen zorgen.
De Onkyo is best hoog, en past nu ook niet meer in de audio meubel. Dus die moet vervangen worden door iets nieuws.

Alleen iets irri gevonden, wanneer de sub en de laptop aangesloten is. Er komt namelijk een constante brom over de sub en ook de JBL's. De voeding van de laptop is geaard, en de voeding van de sub is ook geaard. Kreeg in eens een ingeving, wanneer ik de netspanning van de laptop er uit haal, is de brom weg. Zal dus een groundloop ontstaan, doordat de laptop en sub beiden geaard zijn (wel via de zelfde groep).

Kan ik nu het beste de stekker van de laptop aanpassen, of die van de Kef?

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Diamon schreef op zondag 09 mei 2010 @ 14:29:
Kreeg in eens een ingeving, wanneer ik de netspanning van de laptop er uit haal, is de brom weg. Zal dus een groundloop ontstaan, doordat de laptop en sub beiden geaard zijn (wel via de zelfde groep).

Kwestie van testen vrees ik. Het probleem ligt waarschijnlijk aan de voeding van de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:14

OMD

Chevy454 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 14:27:
[...]

Let's face it: Mensen kopen nu Onkyo omdat het inspeelt op de budget instap markt wat veel bang for the buck geeft voor de minder kritische gebruiker. Voor mensen die de high end range van Onkyo hebben ben je op het verkeerde forum, dit topic is enkel voor de mainstream budget.
ok duidelijk, dank.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Diamon schreef op zondag 09 mei 2010 @ 14:29:
Heb gisteravond de Onkyo TX-NR807 op gehaald, en natuurlijk direct aangesloten enzo (ondanks dat we pas weer om 23:00 thuis waren).
Moet zeggen, mooi apparaat en zoals ik al wist, onwijs veel aansluitingen.
De boxen die ik er op aangesloten heb zijn de JBL LX1000 en een KEF PSW 2000 actieve Sub.
Je merkt wel degelijk dat de sub goed mee kan doen, maar ook zonder de sub kunnen de JBL's prima voor de bas tonen zorgen.
De Onkyo is best hoog, en past nu ook niet meer in de audio meubel. Dus die moet vervangen worden door iets nieuws.

Alleen iets irri gevonden, wanneer de sub en de laptop aangesloten is. Er komt namelijk een constante brom over de sub en ook de JBL's. De voeding van de laptop is geaard, en de voeding van de sub is ook geaard. Kreeg in eens een ingeving, wanneer ik de netspanning van de laptop er uit haal, is de brom weg. Zal dus een groundloop ontstaan, doordat de laptop en sub beiden geaard zijn (wel via de zelfde groep).

Heb je ook een antenne aangesloten op de Onkyo?
Zo ja: Haal die er eens uit? Als dan de brom ook verdwijnt, kan je daar makkelijker je probleem mee oplossen dan andere apparatuur aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Raymond schreef op zondag 09 mei 2010 @ 17:20:
[...]

Heb je ook een antenne aangesloten op de Onkyo?
Zo ja: Haal die er eens uit? Als dan de brom ook verdwijnt, kan je daar makkelijker je probleem mee oplossen dan andere apparatuur aan te passen.
Nee, ik heb er geen antenne in zitten, gebruik de netwerkpoort voor de radio zenders.
Weet niet zeker wat verstandiger is, de subvoeding niet aarden of de laptop voeding niet aarden ?.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
kan die laptop digitaal geluid weergeven? Anders gebruik je een 3.5mm jack naar coax en dan via een coax naar optische omvormer (zeer belangrijk, hier scheid je de massa's) en dan zo naar de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Diamon schreef op zondag 09 mei 2010 @ 19:32:
[...]

Nee, ik heb er geen antenne in zitten, gebruik de netwerkpoort voor de radio zenders.
Weet niet zeker wat verstandiger is, de subvoeding niet aarden of de laptop voeding niet aarden ?.
Of het apparaat zelf ook proberen te aarden? Zie GND helemaal links op het toestel: http://www.eu.onkyo.com/ir_img/21482501_f34d568139.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:11

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Deismyna schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:51:
Een digitale coax of composiet kabel zou in principe toch ook moeten werken?
http://kabeltje.com/hq-digitale-coax-aansluitkabel-20m-p-170.html bijvoorbeeld.
Weliswaar 20 meter i.p.v. 25, maar misschien kan je ze ergens ander langer vinden.

Het zijn allemaal gewoon tulp stekkertjes, dus volgens mij moet dat geen probleem zijn. Heb zelf ook mijn sub aangesloten met een composiet kabeltje, bij gebrek aan iets beters. :)

Correct me if i'm wrong :)
Top vandaag de sub van zijn tijdelijk plek verhuist naar zijn definitieve plek met de aanbevolen kabel en alles erkt perfect ik moet zeggen dat de sub zelfs beter presteerd met die nieuwe lange kabel dan met het meegeleverde kabeltje.
Anoniem: 257580 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:45:
[...]

Waar en voor hoeveel ?
Als ik vragen mag.
Musicorner.nl ik betaalde 429 voor de hele set is een officiele Onkyo dealer, maar weet eerlijk gezegt niet of het een actie prijs was ze bestaan deze maand namelijk 25 jaar vandaar, ze zitten in Purmerend bij mij om de hoek >:)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359154

Crossposten is niet toegestaan.

[ Voor 97% gewijzigd door FeaR op 12-05-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 13:14
Ik zou graag wat hulp hebben bij de beste manier van aansluiten van een WII spelcomputer via een 'component' kabel aan te sluiten op de receiver.

Huidige situatie: WII aangesloten via de standaard meegeleverde kabel rechtstreeks op de TV.

Gewenste situatie (Doel):
-HD beeld op de WII (480p?)
-Dolby Pro Logic II surround geluid via de Receive.

Receiver: Onkyo SR-TX507
HMDI OUT --> TV - Samsung LCD 32" (hd-ready)

HDMI IN
1.-BluRay LG BD 570
2.-Videokaart PC
3.-UPC Mediabox

Dit is wat ik begrijp:
-Een WII component-kabel bestaat uit 5 kabels (3 beeld, 2 audio).

Vragen:
1. Een component ingang op de Onkyo bestaat uit 3 ingangen (beeld?), in welke poorten moeten dan de overige 2 kabels (geluid)? Kan ik daarvoor de 2 poorten van CBL/SAT IN gebruiken?
2. Is het nodig dat ik dan ook weer een Component-video kabel trek naar de TV of kan ik het beeldsignaal laten uitsturen via de HDMI - out die al naar de tv verbonden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

krn176: 480p output is geen HD. In mijn ervaring geeft gewoon PAL 50 Hz (= 576i) een scherper beeld op de tv. Logisch ook, want je hebt bijna 100 extra beeldregels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
krn176 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:48:
1. Een component ingang op de Onkyo bestaat uit 3 ingangen (beeld?), in welke poorten moeten dan de overige
De twee andere RCA stekkers kan je als het goed is in een ingang op de receiver prikken. In het menu kan je dan bijvoorbeeld Component 1 (beeld) aan een audio-ingang koppelen zodat het als het ware één compleet beeld wordt.
2 kabels (geluid)? Kan ik daarvoor de 2 poorten van CBL/SAT IN gebruiken?
Zie boven.
3 Is het nodig dat ik dan ook weer een Component-video kabel trek naar de TV of kan ik het beeldsignaal laten uitsturen via de HDMI - out die al naar de tv verbonden is?
Ja: de TX-SR507 kan geen analoge signalen (component) converten naar digitaal (HDMI). Je moet dus altijd een component-kabel naar de tv aansluiten. Als je dus alleen een Wii hebt kan je het net zo goed meteen op de tv aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste forumgenoten,

Ik ben in het bezit van een Onkyo receiver, type TX-SR308.
Hier op heb ik mijn playstation 3 aangesloten middels een HDMI kabel.

Nu is het zo dat als ik een game speel waar van het geleid is opgenomen in dolby digital of DTS de (rode) indicatielampjes op de receiver nooit gaan branden.
Hij geeft alleen aan: de speakerkeuze (A), HDMI en PCM, ik heb ook niet het idee dat het geluid klinkt zoals het zou moeten klinken, bij games klinkt het geleid namelijk dof.

Als ik bijvoorbeeld het spel Modern Warfare 2 speel dan hoor ik de omgevingsgeluiden goed, maar mijn eigen geweer hoor ik als een klappertjespistool, dit kan toch niet echt de bedoeling zijn !

Als ik een blu-ray dvd afspeel via de playstation 3 gaan wel alle indicatielampjes branden zoals DTS of dolby digital.

Ik vraag mij af waarom hij bij games niet dolby digital en DTS aangeeft en bij blu-ray dvd’s wel ?

-Aan de HDMI kabel kan het niet liggen, als het goed is hoef ik ook geen optische kabel aan te sluiten aangezien de HDMI kabel digitale video en audio signalen doorgeeft.

-Ik heb de audio uitvoer op “bitstream” gezet in plaats van “PCM” in het instellingen menu van de playstation 3

-Op de receiver heb ik “HDMI TV Audio out” op “off” gezet.

Zie ik iets over het hoofd soms, of moet ik dingen nog anders instellen op de playstation 3 ???
Als aansluit manier heb ik gekozen voor "HDMI" en uitvoersignalen op "auto"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 13:14
FeaR1986 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:19:
[...]

De twee andere RCA stekkers kan je als het goed is in een ingang op de receiver prikken. In het menu kan je dan bijvoorbeeld Component 1 (beeld) aan een audio-ingang koppelen zodat het als het ware één compleet beeld wordt.

Ja: de TX-SR507 kan geen analoge signalen (component) converten naar digitaal (HDMI). Je moet dus altijd een component-kabel naar de tv aansluiten. Als je dus alleen een Wii hebt kan je het net zo goed meteen op de tv aansluiten.
@ fear1986: bedankt voor je advies.
1e optie is inderdaad mogelijk, echter die WII componentkabel kan ik niet splitsen (3 beeld tv, 2 receiver) omdat de tv en receiver tever uit elkaar staan, kabels te kort.

Dus, WII Componentkabel gekocht, 9,95 bij intertoys voor aansluiting WII --> Onkyo Receiver
Dan nog een losse componentkabel gekocht voor Onkyo --> component ingang tv.

Resultaat: stuk beter beeld, meer detail en vooral de audio een stuk beter. Beter geluid (voorheen tv-geluid) uit 5 speakers en als je springt in bijv. New Super mario hoor je de bass uit de subwoofer als je neerkomt. Ideaal zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 06-06 22:11
Sinds ik m'n koptelefoon een keer op m'n Onkyo SR-307 heb aangesloten wil 'ie alleen nog maar CBL Direct pakken als 'ie via optical aangesloten is :? Via FM kan ik wel gewoon alle modes benutten en dergelijke, maar als ik overschakel op CBL/SAT (waar ik optical op aangesloten heb) krijg ik alleen maar CBL Direct en kan ik eigenlijk niks meer veranderen. Waardoor dus ook de twee achterste speakers niks uit willen voeren.

De halve manual al doorgespit, maar ik kom er niet uit, iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Anoniem: 359154 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:23:
Zie ik iets over het hoofd soms, of moet ik dingen nog anders instellen op de playstation 3 ???
Als aansluit manier heb ik gekozen voor "HDMI" en uitvoersignalen op "auto"...
Je hebt alles goed aangesloten en het werkt zoals het zou horen.

Check dit topic: http://www.avforums.com/f...ing-up-ps3-onkyo-amp.html

Hierin staat precies uitgelegd waarom je Onkyo PCM aangeeft bij een PS3.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu bij de geluidsinstellingen gekozen voor de aansluiting via "HDMI" en voor de uitvoer signalen "manual" i.p.v. "auto"

Ik heb "dolby digital plus" uitgevinkt en "dolby digital 5.1" aangevinkt, als ik nu MW2 speel klinkt het wel allemaal goed en denk zoals het zou moeten, echter de indicatielampjes van de Onkyo TX SR308 lichten nog steeds niet op......

Zal wel zo horen dan, wel vreemd eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Nee, dat hoort niet: als de PS3 Dolby Digital of DTS als bitstream verstuurd moet de receiver dat gewoon herkennen. Of de bron nu een DVD, Blu-ray of game is maakt niets uit. Vink anders in de PS3 onder audio-uitvoer eens alles uit op Dolby Digital en DTS na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 07:48
Mijn 308 heeft, als hij aanstaat, alle symbolen verlicht op de display.Wordt een reparatie of een nieuwe vrees ik.
Er valt feitelijk niets meer vanaf te lezen, stroom er op en er af heeft ook niet gebaat. Hij doet het nog wel maar kan er zoals vermeld niets meer vanaf lezen.
Alhoewel een instap model beviel hij wel, grootste minpunt waren toch wel de 'goedkope' aansluitingen van de center en surround speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

FeaR1986 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 22:04:
Nee, dat hoort niet: als de PS3 Dolby Digital of DTS als bitstream verstuurd moet de receiver dat gewoon herkennen. Of de bron nu een DVD, Blu-ray of game is maakt niets uit. Vink anders in de PS3 onder audio-uitvoer eens alles uit op Dolby Digital en DTS na.
Bij de PS3 wordt de audio over HDMI bij games gewoon als PCM verzonden. Dit is gewoon 5.1 in de bitrate die bij de game hoort, wat meestal DD is.
Alleen voor Blu-Ray kun je Bitstream selecteren maar dat betekend dat je dan geen DTS-HD of TrueHD zult horen maar alleen DTS of DD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FAQ: Het instellen van een PS3 met een Onkyo versterker

Aangezien dit het meest gevraagde / problematische gebied in de set-up van HD-bronnen. Ik dacht een kleine uitleg en handleiding te schrijven voor het instellen van deze items om het maximale er uit te halen.

Het volgende is uitgaande van een PS3 en een Onkyo 605 receiver. Het is relevant voor de high-end versterkers, maar de menuopties kunnen verschillen. Ik kan alleen maar spreken over de hardware die ik heb. OK hier gaan we .....

Eerst een beetje achtergrond kennis over de aansluitingen en audio formaten:

Optische connector (ook wel TOSLINK)
Deze verbinding heeft beperkte bandbreedte en kan alleen de levering uitvoeren van:
Dolby Digital (Bitstream)
DTS (Bitstream)
PCM (2-kanaals stereo)

HDMI-connector (tussen haakjes is de minimale herziening van HDMI nodig is voor dat formaat)
Dolby Digital (Bitstream 1.1)
DTS (Bitstream 1.1)
Dolby Digital Plus (Bitstream 1.3)
Dolby TrueHD (Bitstream 1.3)
DTS HD (Bitstream 1.3)
PCM Multichannel (1,1)

Ok, uit de bovenstaande lijst kun je zien dat een HDMI verbinding veel meer kan dan optische. Dus, toch is dit de beste manier om aan te sluiten, klopt dat?

Een beetje info over PCM (LPCM) en bitstream.
PCM staat voor (lineaire) Pulse Code Modulation. Dit is een stroom van ongecomprimeerde audio. Aangezien het niet-gecomprimeerde, is een heleboel informatie meegestuurd uw verbindingskabels. Dit is de reden waarom de beperkte bandbreedte van een optische verbinding alleen toestaat een stereo PCM signaal uit te voeren.

Bitstream is een gecomprimeerd signaal (soms lossless, soms met kwaliteitsverlies). Daarom is een bitstream een 5.1-signaal dat kan worden verstuurd via een optische kabel. Want het is gecomprimeerd, dus kan effectief meer informatie worden verstuurd. Echter, zelfs in samengeperste vorm, kan niet het overweg met de nieuwe HD formaten als ze nog groter zijn dan de optische verbindingsgrenzen.

Nu, om te eindigen met bitstream-up uit je speakers moet het worden de-gecomprimeerd. Dit kan gebeuren in je Playstation 3 of in je versterker.

Het verschil?
Nou, als je in de versterker decodeert zal het je vertellen welk formaat het is, decoderen en uitvoeren er van. Als het wordt gedecodeerd door uw speler, krijgt de versterker alleen geluid dat ongecomprimeerd, het probleem is dat hij niet weet welke compressie methode werd gebruikt (DolbyTrueHD, DTS HD etc.).
Dit is de reden waarom, wanneer je de audio te decodeert in de Playstation de versterker 'Multich' alleen laat branden en niet de mooie lampjes op de versterker zoals dolby digital en DTS.

Ok, ik heb dat, dus wat moet ik gebruiken op mijn PS3?
Nou, hier is het probleem. HDMI is de beste (kijkend naar de bovenstaande vergelijking) voor de uitvoering van het geluid. Dus, je hoeft alleen maar de PS3 HDMI-kabel aan te sluiten op je versterker.

De nieuwe 'Slim' PS3 kan wel bitstream HD-audio signalen weergeven (wat de 'vette' PS3 nog steeds niet kan).
Nu kan de PS3 alles decoderen van de audio-formaten (standaard en HD) en verzenden via PCM.

Ok, dus wat heb ik nodig om de PS3 en de Onkyo in te stellen voor de 'beste' oplossing?
Dus, van boven kunnen we afleiden dat HDMI en PCM (in het geval van het vet PS3) is de beste optie. Om dit te doen het volgende doen:

Zet de versterker en selecteer de bron die je PS3 is aangesloten (DVD, Gam / tv etc.)
Zet op je PS3

Op de PS3 slim:
Selecteer Geluidsinstellingen
Selecteer HDMI
Selecteer AUTO
Controleer of alle DD, DTS en een aantal van PCM (helemaal tot 7.1) zijn aangevinkt.
Sla de instellingen op
Ga naar de BD / Dvd-instellingen
Selecteer audio output formaat als bitstream en sla de instellingen.

Op de Onkyo:
Druk op Set-up
Kies Input / Output Assign -> HDMI-ingang
Ga naar de regel voor de bron die je de PS3 wilt weergeven op en zet het op de HDMI-aansluiting, dat je de PS3 HDMI-kabel aangesloten op (of IN1 IN2).
Druk op Enter
Selecteer Digitale Ingang
Controleer of de input u uw HDMI toegewezen aan (boven) staten 'HDMI'
Druk op Set-up

Alles is klaar!

Wat als ik wil dat de versterker decodeert als de PS3 bitstream kan versturen ?
Het lijkt sommige mensen handig als de versterker kan decoderen als de PS3 bitstream kan versturen (alleen Dolby Digital en DTS-soundtracks op de PS3). Om dit te doen:

Breng de 'Media Player' instellingen tijdens het spelen van een disc (DVD of BD, dus geen game !); Druk op de Triangle-toets op de controller of wat dan ook op de knop is uw specifieke afstandsbediening voor de PS3.
Ga naar de line-up een van de bodem en het pictogram dat is een vierkant met 2 lijnen met cirkels op hen (getiteld "Instellingen AV"), drukt u op 'X'
Ga naar de onderste optie (zeggende PCM).
Druk op 'X'
op en neer bewegen om te kiezen tussen bitstream en PCM.
Druk op 'X'
Als u een bericht dat sommige audio niet worden goed afgespeeld op bitstream, drukt u op 'X' om duidelijk de boodschap
Druk op 'O' tweemaal.

Als u wilt dat DolbyTrueHD of Dolby Digital Plus speelt moet je kiezen voor PCM in de bovenstaande instellingen om het volledige voordeel van deze HD-audio tracks te krijgen. De “slim” PS3 bitstream kan alle formaten versturen dus laat de bitstream instelling ten alle tijden ingesteld staan, er is geen noodzaak om dit te veranderen!

Reminder:
Zoals hierboven uitgelegd, Als de PS3 decodeert van audio ingesteld op PCM, zie je alleen 'Multich' op het display branden van de versterker.
Dit komt omdat de versterker niet weet wat het originele formaat van het audio signaal is, hij ziet alleen de kanalen die hij kan ontvangen.
Je krijgt wel het beste geluid dat mogelijk is van de PS3 volgens de audio-track die u selecteert op de schijf die u afspeelt !

Er is een punt om op te noemen op de 605: Er is een instelling om de 605 in staat te stellen uw geluidskaart te sturen naar de TV.
Dit kan worden ingesteld op “ON” of “OFF”.
Ik stel voor dat je het laat staan op “OFF” wanneer je luistert naar een soundtrack via de luidsprekers.
Dit komt omdat, wanneer ingesteld op “ON”, de versterker downmixed, en zal dat mooie 5.1 of 7.1 audiosignaal naar stereo worden omgezet (hij denkt dat uw TV kan alleen de uitgang van de stereo-installatie). Onkyo mij bevestigd dat dit het geval is.

Quote:
Als u overschakelt op de "HDMI Audio Out" naar “ON” is alleen mogelijk (PCM stereo weergave), want de TV kan niet gedecodeerde dolby digital of DTS-signalen omzetten.
Daarom is in dit geval het surround-geluid niet zo vol, dit is een normale reactie.

-We raden aan om de "HDMI audio out” om standaard op “OFF” te zetten !

Als u wilt schakelen in deze instelling:

Druk op Set-up
Hardware Set-up -> HDMI -> HDMI Audio Out
'ON' stuurt audio op de TV.
'OFF' stuurt geen audio op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Phydomir schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 09:37:
[...]Bij de PS3 wordt de audio over HDMI bij games gewoon als PCM verzonden. Dit is gewoon 5.1 in de bitrate die bij de game hoort, wat meestal DD is.
Alleen voor Blu-Ray kun je Bitstream selecteren maar dat betekend dat je dan geen DTS-HD of TrueHD zult horen maar alleen DTS of DD.
Bij games kan je ook gewoon instellen dat de Playstation 3 het signaal niet decodeert en alles als bitstream verzendt. Als ik een game speel dan herkent mijn Denon ook gewoon het Dolby Digital dan wel DTS signaal. Dus dat het alleen bij Blu-rays is, is niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

FeaR1986 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:08:
[...]

Bij games kan je ook gewoon instellen dat de Playstation 3 het signaal niet decodeert en alles als bitstream verzendt. Als ik een game speel dan herkent mijn Denon ook gewoon het Dolby Digital dan wel DTS signaal. Dus dat het alleen bij Blu-rays is, is niet waar.
Hmm. Toevallig een Slim PS3? Bij mij fat PS3 is het niet mogelijk.

Maar zolang het voor de geluidskwaliteit niets uitmaakt zal het me persoonlijk trouwens een zorg zijn of er wel of geen DTS/DD symbooltjes oplichten.

[ Voor 14% gewijzigd door Phydomir op 14-05-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Phydomir schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 17:17:
[...]Hmm. Toevallig een Slim PS3? Bij mij fat PS3 is het niet mogelijk.

Maar zolang het voor de geluidskwaliteit niets uitmaakt zal het me persoonlijk trouwens een zorg zijn of er wel of geen DTS/DD symbooltjes oplichten.
Nee, FAT 60 GB :)
Ingesteld zoals gezegd: audio en beeld over HDMI, alles bij audio uitgevinkt op DTS en DD na (en de standaard dingen die je niet uit kan vinken) en uitvoer op bitstream. Dat ik dan geen Dolby TrueHD en DTS HD kan versturen als LPCM maakt me niet uit, want voor Blu-ray heb ik toch een losse Blu-ray speler.

Verder zou ik er ook niet wakker van liggen, maar het is wel apart dat de instellingen goed lijken te staan maar dat de PS3 toch wat anders doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morgen is er 10 percent korting op alle Onkyo systemen in de Saturn.
De TX508 zal dan voor 314 euro te koop staan.
koopje lijkt mij;

EDIT: iemand enig idee of Saturn in duitsland dezelfde prijzen hanteert als in Belgie?

op de duitse website kan je de prijzen van product namelijk bekijken.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 257580 op 14-05-2010 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:27
Anoniem: 257580 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 18:57:
Morgen is er 10 percent korting op alle Onkyo systemen in de Saturn.
De TX508 zal dan voor 314 euro te koop staan.
koopje lijkt mij;

EDIT: iemand enig idee of Saturn in duitsland dezelfde prijzen hanteert als in Belgie?

op de duitse website kan je de prijzen van product namelijk bekijken.
Ik dacht dat deze vorige week bij correct voor €295,- stond en bij foka kost die €312,- dus ik zou er niet voor rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 22:06
Weet nu pas dat er een GoT topic over Onkyo bestaat :)
Ik ben een liefhebber van de Onkyo HTX-22HD + SKS11 combi, heb alleen nog niet de financiele middelen om deze daadwerkelijk aan te schaffen. Ivm ruimtegebrek en knusse woonkamer zou dit systeem ideaal zijn.

Ik had verwacht dat dit systeem inmiddels wel goedkoper zou zijn. Helaas is het nog schaarser verkrijgbaar dan in het begin (2008/2009) en even duur of duurder. Daarnaast heb ik geen info kunnen vinden over een mogelijke opvolger. Heeft iemand nieuws over een opvolger of wellicht een tip voor een importeur met leuke prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krijg je eigenlijk bij deze receivers zon microfoon of het geluid te calibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exocys
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:46
Sinds afgelopen weekend beschik ik over een Onkyo TX-SR608. Wat een mogelijkheden zitten er allemaal op zeg!

Ik heb ook een HDX welke ik via een HDMI kabel direct op de receiver heb aangesloten.
Zodra ik een film afspeel is het geluid super mooi (Boxen: hkts 16bq set).

Via de HDX kan ik ook mp3's afspelen.
Zodra ik dit doe is het geluid niet mooi en klinkt er veel ruis....
Ik heb al diverse instellingen geprobeerd, maar ik heb het idee dat ik nog niet de juiste gevonden heb.

Heeft iemand ditzelfde probleem gehad of heeft iemand hier wellicht een oplossing voor?

Alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Anoniem: 257580 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 16:25:
Krijg je eigenlijk bij deze receivers zon microfoon of het geluid te calibreren.
http://www.eu.onkyo.com/indices/A_V_Receiver_5917373.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 06-06 22:11
Mute schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 19:19:
Sinds ik m'n koptelefoon een keer op m'n Onkyo SR-307 heb aangesloten wil 'ie alleen nog maar CBL Direct pakken als 'ie via optical aangesloten is :? Via FM kan ik wel gewoon alle modes benutten en dergelijke, maar als ik overschakel op CBL/SAT (waar ik optical op aangesloten heb) krijg ik alleen maar CBL Direct en kan ik eigenlijk niks meer veranderen. Waardoor dus ook de twee achterste speakers niks uit willen voeren.

De halve manual al doorgespit, maar ik kom er niet uit, iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?
Iemand enig idee? :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Oei, valt me nu pas op dat Onkyo WEL een opvolger heeft voor de HTX-22HD, namelijk de HTX-22HDX !

HTX-22HD: Afbeeldingslocatie: http://www.eu.onkyo.com/ir_img/21636164_02372d2ca0.jpg

HTX-22HDX: Afbeeldingslocatie: http://www.eu.onkyo.com/ir_img/21650347_474328b536.jpg
(klik voor grotere versies, moeite waard..)

De verschillen:
qua uiterlijk is de HDX wat beter doordacht doordat de knoppen nu bovenop zitten. En het ziet er sjieker uit. De pootjes vind ik ook wel beter uit zien. Al heb ik nu het idee dat de woofer dus naar beneden is gericht. Zal me buurvrouw niet leuk vinden.
Features:
De HDX ondersteund HDMI 1.4a (3D video). Verder een zooitje extra technieken voor het geluid en Burr Brown Digital-Analog Convertors.
Het lijkt wel alsof de 2 meegeleverde speakers wat minder zijn. De HD versie had 2-weg speakers met een bereik van 70 Hz-50 kHz, de nieuwe HDX heeft geen 2-weg speakers meer en het bereik is 70 Hz–20 kHz :(
Of de specs zijn niet volledig.

Ben benieuwd naar de prijzen. En de aanvullende surroundset met 2 surroundspeakers + 1 frontspeaker (SKS-22X, opvolger van de SKS-11) om hier een 5.1 systeem van te maken kan ik helaas niet vinden op de Onkyo site.

[ Voor 13% gewijzigd door Jazco2nd op 17-05-2010 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268098

Kan je van een onkyo 5.1 set naar een 3.1 of 2.1 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Jazco2nd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 22:03:
Het lijkt wel alsof de 2 meegeleverde speakers wat minder zijn. De HD versie had 2-weg speakers met een bereik van 70 Hz-50 kHz, de nieuwe HDX heeft geen 2-weg speakers meer en het bereik is 70 Hz–20 kHz :(
Net of jij dat verschil van boven de 20.000 Hz gaat horen. En denk dat ze die 70 Hz ook niet gaan halen, dat is best veel laag om door dergelijke kleine woofers weer te laten geven.
Anoniem: 268098 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 22:34:
Kan je van een onkyo 5.1 set naar een 3.1 of 2.1 gaan?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
FeaR1986 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 00:57:
[...]

Net of jij dat verschil van boven de 20.000 Hz gaat horen. En denk dat ze die 70 Hz ook niet gaan halen, dat is best veel laag om door dergelijke kleine woofers weer te laten geven.

[...]

Ja.
Neee maar ik geloof in mijn Natuurkundeleraar van 100 jaar geleden:
geluidsgolven zijn net watergolfjes. Al hoor ik het golfje van 20khz niet, die beinvloed wel de andere golfjes en dat zorgt dus voor een iets ander geluid.
Of heb ik niet op zitten letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Jazco2nd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:35:
[...]Neee maar ik geloof in mijn Natuurkundeleraar van 100 jaar geleden:
geluidsgolven zijn net watergolfjes. Al hoor ik het golfje van 20khz niet, die beinvloed wel de andere golfjes en dat zorgt dus voor een iets ander geluid.
Of heb ik niet op zitten letten?
Dunno, ik heb natuurkunde meteen laten vallen toen ik er de kans voor had. Maar betwijfel sowieso al of dit soort tweeters de 50.000 Hz gaan halen. Dus het verhaal van de "golfjes" kan best waar zijn, maar met dit soort setjes het laatste waar je over na moet denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Dat zal me ook echt niet tegenhouden om dit ding te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Die zogenaamde setting die aangeeft hoeveel deciAmpere eruit komt klopt volgens mij ook niet. Ging net tegen de 20. Dus dat zou 460Watt uit een TX-SR606 zijn...hmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 13:12
Hoi ,

Ik heb een vraag ik heb me ps3 fat via een hdmi 1.3 kabeltje naar me 608 aangesloten.
Nu komt het regelmatig voor dat het bijna een minuut duurt voordat ik op me scherm het beeld van de ps3 krijgt het beeld flikkert in die tijd en je hoort de reciever tikken waarschijnlijk het switchen naar beeld of niet.

Iemand enig idee? moet ik hiervoor een 1.4 kabel hebben?

Als ik me ps3 op me tv aansluit direct gebeurt het niet , maar ik moet wel zeggen dat ik me tv 2 x op zwart springt searching for signals dan pas de ps3 laat zien

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Het zal niet iets zijn wat een 1.4 kabel kan verhelpen aangezien de HDMI aansluiting op de PS3 op 1.3 is gebaseerd... maar door een willekeurige andere HDMI kabel te proberen sluit je in elk geval uit dat je huidige HDMI kabel niet 100% werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:02
Ik merk ook dat het lang duurt voor mijn Dune Mediaspeler beeld geeft via de Onkyo 707.
Soms, moet ik ook de reveiver uit en aan zetten om weer geluid te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Dit lijkt me toch niet goed... ik ben geen expert maar het is volgens mij handshaking wat mis loopt
volgens mij is de PS3 daar nogal gevoelig voor

ik wil best een nieuwe kabel halen maar welke? kan iemand met een onkyo 607 of een 608 mij zijn type hdmi cable doorgeven?

thanks !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eigenlijk zou elke hdmi kabel volstaan.
Heb een hdmi 1.4 kabel gekocht van ebay voor 5 euro.
En die werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Ok,

ik had toen ik me ps3 net had een vivanco hdmi kabel dit werkte niet ism me samsung tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionibeatbox
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-04-2022
Beste tweakers,

Ik had een paar dagen geleden een topic geopend in verband met een aankoop van een Onkyo home cinema set. Ik heb die toen niet hierin gepost, omdat dit topic alleen over de receivers gaat. Ik werd door de moderator hier gestuurd ;)

Mijn bericht was het onderstaande:
Beste Tweakers,

Ik zit al een tijdje te wachten op mijn Panasonic VT20 ( 3d plasma TV) en ondanks dat er een ingebouwde "2.1 set" in zit ben ik op zoek naar een goede home cinema set. Aangezien de TV toch al een flink stuk uit mijn budget geslagen heeft, ( ben immers "slechts" een student ) ben ik op zoek naar een set die vriendelijk is voor mijn bankrekening. Mijn oog is gevallen op 2,op papier, erg nice-uitziende sets van Onkyo. Namelijk de HT-S3200( 5.1 ) HT-S5200 (7.1 ). "Helaas" voor mijn beurs, wil ik wel altijd kwaliteit in huis halen.

Mijn vraag aan jullie:
- "Heeft iemand ervaring met deze sets?"
Zoja, zijn ze aan te raden? Misschien alternatieven?
Ik zie helaas door de bomen het bos niet meer. 7648726874 sets die allemaal erg aantrekklijk eruit zien. Vandaar dat ik mijn vraag hier bij de echte tweakers plaats.

Alvast bedankt voor je antwoord,

Dionibeatbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-06 10:27
Ik heb een Onkyo 607 receiver gekocht met een 5.1 speakers erbij. Geluid is nu al erg goed. Maar ik heb een vraagje over de positie van de achter speakers (surround speakers). Ik dacht altijd dat deze speakers achter mijn bank moesten staan, om zo geluid te creeeren die achter je gebeuren. Maar ik lees nu op veel sites dat de speakers naast de bank moeten staan. Wat is de beste positie waar de surround speakers moeten staan?

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Met een 5.1 set-up staan de rear speakers inderdaad niet achter je, maar meer naast de bank:
Afbeeldingslocatie: http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/34579/129024.jpg

Met een 7.1 set-up staat het op deze manier:
Afbeeldingslocatie: http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/34579/129025.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Met een 5.1 set is het probleem meestal, behalve de kabels voor de achter(zij)speakers wegwerken, de 2 stereospeakers goed plaatsen. Die worden meestal gewoon naast de TV geplaatst maar ze zouden eigenlijk toch veel meer links en rechts moeten staan?

Met een 7.1 set komt zoals jouw plaatje laat zien nog een extra probleem bij. Nu moet je echt veel ruimte hebben want de 2 "echte" achterspeakers moeten een stukje achter je bank staan...

Iemand vertelde mij een keer dat de subwoofer naast of achter de bank moet staan, dan klinkt het veeeeel beter want dan voel je het ook beter. Dat is dus echt onzin. Het is niet de bedoeling dat je buik gaat trillen.
Verder kan het menselijk gehoor heel slecht bepalen waar de lage tonen van een subwoofer vandaan komen dus het zou niet zoveel moeten uitmaken waar je die box zet.

[ Voor 30% gewijzigd door Jazco2nd op 23-05-2010 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Jazco2nd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 00:42:
de 2 stereospeakers goed plaatsen. Die worden meestal gewoon naast de TV geplaatst maar ze zouden eigenlijk toch veel meer links en rechts moeten staan?
Nee hoor, de afgebeelde TV is gewoon te klein >:)
Bij een 50" TV staan de speakers al ongeveer op de juiste plek. Bij een 32" gameboyscherm is de spatiëring idd een probleem wegens te nauw.

[ Voor 18% gewijzigd door Chevy454 op 23-05-2010 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358597

Zijn er hier "Onkyo TX-SR875" gebruikers die voor stereo muziek te beluisteren de functie "Pure Audio of Direct" gebruiken en wat zijn de bevindingen.

Zelf mis ik de bas bij deze setting of ik zou moeten wennen aan de functie "Pure Audio" 8)7
Ik heb de neiging om het steeds terug op stereo te zetten omdat het warmer klinkt of ligt het aan mij |:(

Voor de speakers heb ik als test de Klipsch RF-82 en de Maganat Vector 77 :9~

Ik heb deze zelfde speakers in de winkel beluisterd op stereo versterkers, dus geen AV-Recievers

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 358597 op 23-05-2010 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62614

Anoniem: 358597 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 10:45:
Zijn er hier "Onkyo TX-SR875" gebruikers die voor stereo muziek te beluisteren de functie "Pure Audio of Direct" gebruiken en wat zijn de bevindingen.

Zelf mis ik de bas bij deze setting of ik zou moeten wennen aan de functie "Pure Audio" 8)7
Ik heb de neiging om het steeds terug op stereo te zetten omdat het warmer klinkt of ligt het aan mij |:(

Ik heb deze zelfde speakers in de winkel beluisterd op stereo versterkers, dus geen AV-Recievers
Ik heb dezelfde versterker en luister ook veel in Pure A maar ik moet zeggen dat ik geen last heb van wat jij hierboven beschrijft. Als speakers heb ik de Concept 8's van Dali.
Het maakt qua "volheid" van het geluid in mijn geval niets uit of de amp in Stereo of Pure A staat ingesteld.
Heb je er "last" van bij elke bron?

Misschien eens andere speakers proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Anoniem: 358597 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 10:45:

Dat heb ik ook. Pure Audio heb ik alleen aanstaan als ik via koptelefoon luister, dan hoeft het ding minder bewerkingen te doen (hoop ik).
Als ik het ook zou gebruiken als het geluid via de speakers loopt is het geluid droog, kaal, saai, inhoudloos.
Geen idee hoe dat komt, misschien hoort het zo omdat dat dus 'het 'pure' onbewerkte geluid is,' of misschien hebben de speakers inderdaad grote invloed.
Wel gek dat Dilirium met toch aardig duurdere speakers dan de JBL e80's die hier staan geen verschil hoort. Dilirium heb je Audyssey misschien uit staan of niet geconfigureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag is een vriend langs geweest die een buizenversterker van Prima Luna bezit :9~

Volgens hem is de sound v/d "Pure Audio & Direct" meer dan dik in orde :)

Hij merkte op dat ik maar eens een paar weken moet volhouden om op Pure Audio te spelen ipv de stereo te gebruiken, waarbij ik de db van de lage en midden tonen veel te hoog had staan en daarom een totaal verkeerd geluidsbeeld heb van hoe de muziek moet klinken.

Volgens hem hebben veel mensen een verkeerd gevoel hoe het echt zou moeten klinken en hebben vroeger het knopje Loudness teveel gebruikt.

Als test had hij zijn oude Denon versterker met cd-speler mee genomen om mijn speakers aan te sturen en deze gaven bijna dezelfde geluid als bij Pure Audio, oef :9~

Misschien toch eens afwachten en de optie "Pure Audio" eens een eerlijke kans te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Pure Audio is inderdaad bedoelt om het geluid zo getrouw mogelijk weer te geven, maar goed, ik heb die zooi niet aangeschaft om te luisteren naar een verzameling tonen waarvan ik bijna in slaap val. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62614 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 14:03:
[...]
Ik heb dezelfde versterker en luister ook veel in Pure A maar ik moet zeggen dat ik geen last heb van wat jij hierboven beschrijft. Als speakers heb ik de Concept 8's van Dali.
Het maakt qua "volheid" van het geluid in mijn geval niets uit of de amp in Stereo of Pure A staat ingesteld.
Heb je er "last" van bij elke bron?
Misschien eens andere speakers proberen?
Aan de speakers ligt het zeker niet, want dit verschil was namelijk ook in de winkel te horen.
Waar er meerdere en duurdere speakers staan opgesteld.

Misschien ligt het aan de Klipsch RF-82 die net nieuw uit de doos zijn gehaald en dus nog moeten ingespeeld worden :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 358597 op 23-05-2010 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62614

Saturnus schreef op zondag 23 mei 2010 @ 15:03:
[...]

Dat heb ik ook. Pure Audio heb ik alleen aanstaan als ik via koptelefoon luister, dan hoeft het ding minder bewerkingen te doen (hoop ik).
Als ik het ook zou gebruiken als het geluid via de speakers loopt is het geluid droog, kaal, saai, inhoudloos.
Geen idee hoe dat komt, misschien hoort het zo omdat dat dus 'het 'pure' onbewerkte geluid is,' of misschien hebben de speakers inderdaad grote invloed.
Wel gek dat Dilirium met toch aardig duurdere speakers dan de JBL e80's die hier staan geen verschil hoort. Dilirium heb je Audyssey misschien uit staan of niet geconfigureerd?
Klopt inderdaad, ik gebruik Audyssey niet omdat het zowieso in mijn geval het geluid behoorlijk vernaggeld in plaats van dat deze het geluid verbeterd. Heb er wel wat mee gespeeld maar het het gebruik van audyssey had iig geen invloed op lage tonen alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij Audyssey kan je alle tonen beinvloeden.

Zo kan je de dB verminderen (-dB) of juist verhogen met (+dB) en dit van de lage tot de hoge tonen.

Bij Audyssey kan ik de lage tonen (bas) met een aantal +dB verhogen om wat meer bas te krijgen.
Het is alleen de vraag in hoevere het nog normaal klinkt :?

Wat voor de ene persoon goed klinkt, zal er voor iemand anders al gauw overdreven zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18613

Heb sinds kort de TX-SR578 in bezit en ik moet gewoon eerlijk zeggen het is een juweeltje op 4 pootjes
Snap so-wie-so niet dat dit kan voor die prijs één 7.1 receiver met 1.4a HDMI support!
Dat laatste was voor mij doorslaggevend.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 18613 op 05-06-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46214

Ik sta ook op het punt de 508 aan te schaffen. Ik heb alleen het probleem dat mijn UPC ontvanger geen digitale uitgang heeft, in ieder geval geen hdmi. volgens mij betekent dit dat ik vanuit de receiver een kabel naar de tv moet trekken (naast de hdmi kabel dus). Wat is de beste manier om de upc box op de receiver aan te sluiten?

Daarnaast heb ik een vraag over de beoogde surroundspeakers de jbl 200.5. Is de combi een goede gezien de prijs? Natuurlijk bestaan er betere opties maar dat laat mijn bugdet even niet toe. wat zijn betere luidsprekers voot max E 200,-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Je kan ook voor de 608 gaan en je UPC ontvanger dan op de receiver aansluiten, die je dan alleen maar met HDMI naar de tv hoeft te verbinden.

Of je scoort een nieuwe ontvanger mèt HDMI :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18613 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 23:31:
Heb sinds kort de TX-SR508 in bezit en ik moet gewoon eerlijk zeggen het is een juweeltje op 4 pootjes
Snap so-wie-so niet dat dit kan voor die prijs 299 euro voor één 7.1 receiver met 1.4a HDMI support!
Dat laatste was voor mij doorslaggevend.

Het voor de 508 gekozen omdat er maar 30 euro tussen de 308, lijk me dat je daar niet lang over na hoeft te denken.
Voor zoveel meer (1.4Kg) :+
Maar heb momenteel dan wel weer gewoontjes met een 5.1 opstelling…
Geluid is anno 2010, goed en voldoende om volop te kunnen genieten van films, en radio…
Heb het met het handje ingeregeld om dat geluid subjectief is en afhankelijk van zoveel factoren.
Welke speakers gebruik je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Het probleem van die hdmi handshake issues met me ps3 lijkt voorbij met een andere hdmi kabel 1.4 van ebay voor 7 euro

is er nou audio verschil kwa kwaliteit met zo'n goedkope kabel? de een zegt van wel de ander weer niet , net even avatar getest bluray er lijkt wel minder bas te zijn maar ja kan ook aan mij liggen

kan iemand mij hierin adviseren ? ik wil best wel geld kwijt voor een hdmi kabel maar dan wil ik wel een goede kopen die geen issues geeft met de 608 en me fat ps3

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.