Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358597

Kan ik bij de nieuwe AV-Recievers van Onkyo in “Pure Audio” de subwoofer laten meespelen bij het luisteren naar stereo, dus 2x Front-speakers en de subwoofer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 18:14
Nee, gebruik in dat geval "Stereo" als Listening Mode. Dan werkt je subwoofer mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de handleiding op blz. 82 van de Onkyo TX-NR3007/5007, staat dat men in "Pure Audio" de subwoofer kan laten meespelen :?

Alleen kan ik dit niet gedetaileerd in de handleiding terug vinden en wil dit graag met zekerheid weten "Pure Audio + subwoofer" :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 358597 op 10-08-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-05 19:22
Beste mensen,

Ik heb alle kabels gelegd en wil nu mijn speakerset op de receiver aansluiten. Natuurlijk gaat dit weer niet van z'n leien dakje.

De subwoofer moet middels een pre out?? worden aangesloten op de line input van de sub??

Er zat geen kabel bij de receiver, moet ik deze kabel apart kopen (tulp)? Kan ik de sub niet gewoon met speakerdraad aansluiten?

Het betreft overigens de onkyo tx-sr508

[ Voor 5% gewijzigd door IngamerX op 11-08-2010 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:54
Subs gaan niet met speakerdraad. Maar ik zelf zou denken dat als je nog een stereo tulp stekker hebt, (dus wit en rood) dat dat met 1 van de 2 kanalen ook zou moeten werken. Maar ik heb zelf geen subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-05 15:36
Mijn oog is op de SR308 of SR508 gevallen als nieuwe receiver. Ik ga er ook een beamer bij kopen en het zou fijn als de beamer 1 hdmi kabel ontvangt. Probleem is dat ik ook een wii heb, die is aangesloten via component.

Kan één van deze modellen de Component IN via de HDMI out naar mijn tv/beamer laten gaan?

Ik weet dat de 608 upconversion heeft, maar die ligt buiten mijn budget en het wii signaal hoeft niet 1080p te zijn. Ik kan op internet geen helder verhaal vinden hierover. Iemand ervaring of de kennis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:44
IngamerX schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 00:33:
Ik heb alle kabels gelegd en wil nu mijn speakerset op de receiver aansluiten. Natuurlijk gaat dit weer niet van z'n leien dakje.

De subwoofer moet middels een pre out?? worden aangesloten op de line input van de sub??

Er zat geen kabel bij de receiver, moet ik deze kabel apart kopen (tulp)? Kan ik de sub niet gewoon met speakerdraad aansluiten?
Volgens mij staat er gewoon in de manual van zowel je receiver als van je subwoofer hoe je deze aan moet sluiten. En er zitten bij receivers nooit kabels mee geleverd op een netsnoer na, dus zo apart is het niet dat je er niets bij hebt gekregen.

Subwoofer sluit je inderdaad met RCA - RCA aan op de Line In van de subwoofer. Alleen wel te hopen dat je een actieve subwoofer hebt en geen passieve, want dan kan het nog wel eens lastig worden.
jopie schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 08:48:
Subs gaan niet met speakerdraad. Maar ik zelf zou denken dat als je nog een stereo tulp stekker hebt, (dus wit en rood) dat dat met 1 van de 2 kanalen ook zou moeten werken. Maar ik heb zelf geen subwoofer.
Klopt, subwoofer heeft genoeg aan mono dus als je één stekker/kabel van een stereo RCA pakt dan gaat het gewoon goed. Je kan eventueel ook met een verloopje werken waardoor je van mono naar stereo gaat. Het maakt voor je receiver niets uit, maar je subwoofer geeft er gratis en voor niets een paar dB extra door.
LCHero schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:28:
Ik weet dat de 608 upconversion heeft, maar die ligt buiten mijn budget en het wii signaal hoeft niet 1080p te zijn. Ik kan op internet geen helder verhaal vinden hierover. Iemand ervaring of de kennis?
Voor analoog-digitaal conversie moet je inderdaad de TX-SR608 of hoger hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 11-08-2010 09:33 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:32
LCHero schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:28:
Kan één van deze modellen de Component IN via de HDMI out naar mijn tv/beamer laten gaan?

Verhaal is best wel helder: De 608 kan analoge signalen via HDMI eruit sturen, dat kunnen de lagere modellen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-05 15:36
Raymond schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:53:
[...]

Verhaal is best wel helder: De 608 kan analoge signalen via HDMI eruit sturen, dat kunnen de lagere modellen niet.
Dank voor jullie beide antwoorden, dat wordt dan even doorsparen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

IngamerX schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 00:33:

Als jij een speakerset hebt met een ACTIEVE subwoofer (dus een sub met eigen ingebouwde versterker), dan kun je deze gewoon met de pre out aansluiten. Hoe het met een passieve sub moet weet ik eigenlijk niet. FeaR, hoe zal dat gaan dan? Ik ben namelijk aan het bedenken of ik deze koop of de SR308. Ik wil de Harman Kardon HKTS9 (met actieve sub gelukkig) en ik moet even kijken hoe ik deze 5.1 speakerset aansluit op de 7.1 SR508.....maar stel ik zou een 5.1 speakerset willen met een passieve sub? Dan ben ik wel benieuwd hoe je dit moet aansluiten.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Deathchant schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:06:
[...]Als jij een speakerset hebt met een ACTIEVE subwoofer (dus een sub met eigen ingebouwde versterker), dan kun je deze gewoon met de pre out aansluiten. Hoe het met een passieve sub moet weet ik eigenlijk niet. FeaR, hoe zal dat gaan dan? Ik ben namelijk aan het bedenken of ik deze koop of de SR308. Ik wil de Harman Kardon HKTS9 (met actieve sub gelukkig) en ik moet even kijken hoe ik deze 5.1 speakerset aansluit op de 7.1 SR508.....maar stel ik zou een 5.1 speakerset willen met een passieve sub? Dan ben ik wel benieuwd hoe je dit moet aansluiten.
Ligt er ook weer aan wat voor passieve subwoofer je hebt. Als je een exemplaar hebt met High Level in- en outputs kan je je front speaker doorlussen vanaf je subwoofer. Dus vanaf de receiver gaat je front dan eerst naar de subwoofer en dan vanaf de subwoofer naar de speaker. In de receiver kan je dan verder instellen dat het op die manier is aangesloten.

Wanneer je een passieve subwoofer hebt met alleen twee-aderig speakerdraad er uit dan wordt het lastig. Je kan dergelijke subwoofers niet zomaar op een terminal van de receiver aansluiten, want er is geen terminal specifiek voor een subwoofer (oftewel de lage tonen), alleen terminals voor de plaats van de speakers (front left, center, rear right, etc.). Met een dergelijke subwoofer zou je dan een mono-block kunnen nemen. Dus een versterker voor één kanaal. Dan maak je van je passieve subwoofer gewoon een actieve alleen ligt het versterker-deel als het ware er dan buiten.

Veelal zitten er bij kant-en-klare setjes van merken als LG, Sony, Samsung, en dergelijke subwoofers die je via speakerdraad aan moet sluiten. Je kan dan wel een monoblock kopen, maar ik zou dan eerder wat meer uitgeven en een nieuwe actieve subwoofer nemen. Dit omdat de prijs van een monoblock niet in verhouding staat met de kwaliteit van een dergelijke subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-02 13:19
Raymond schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:53:
[...]

Ik kan dit ook met een 578 hoor ;) Heb mijn Wii via component aangesloten en speelt gewoon op me tv die alleen via HDMI is aangesloten. Maar of het op de 308 en 508 werkt weet ik niet.

Maar dit zou je eventueel wel kunnen testen in een winkel. Gewoon even je Wii mee nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:04
Deathchant schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:27:
ik zit in exact hetzelfde schuitje Joost2010 :)
In de mediamarkt in heerlen en maastricht kan ik de SR508 voor 279 meekrijgen. Je praat over 30 euro verschil met de SR308.

[...]
Ik ben ook op zoek naar de 508. Naar aanleiding van deze opmerking gisteren naar de MM in EIndhoven geweest, maar daar kost de 508 helaas 350 euro.

Is het een speciale prijs van de MM in Heerlen of heb jij het zo kunnen regelen? Anders ga ik naar Stassen om de Yamaha 467 en de Onkyo 508 te beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:35

Sorcerer8472

Mens sana?

Bij MediaMarkt kun je gewoon zeggen "als ik hem een paar tientjes goedkoper krijg dan neem ik hem mee". Ga daarmee ook iets onder de prijs zitten zodat zij je niet helemaal tegemoet hoeven te komen :P

Overigens is het wel heel relaxed om ook je Wii en andere analoge meuk op je receiver aan te kunnen sluiten. Anders blijf je maar heen en weer zappen, en met mijn iets oudere Samsung moet ik dan eerst nog langs ext1/ext2 en dat is niet tof :P

[ Voor 38% gewijzigd door Sorcerer8472 op 11-08-2010 11:45 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Fear, ja de Onkyo set die in de mediamarkt voor 555 euro is bijvoorbeeld.Die heeft een 5.1 set met een 2dradige passieve sub....dan zou je dus inderdaad daar wat problemen mee gaan krijgen.

@Abom. Ik heb gewoon gevraagd of er niet iets van de prijs afkon bij de SR508 en dat heb ik gekregen :) Alleen nog niet gekocht ;)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-05 19:12
The_Ghost16 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:31:
[...]

Ik kan dit ook met een 578 hoor ;) Heb mijn Wii via component aangesloten en speelt gewoon op me tv die alleen via HDMI is aangesloten. Maar of het op de 308 en 508 werkt weet ik niet.
De 608 en 578 doen HDMI upscaling, de 508 en 308 niet (staat ook op de frontpagina van dit topic bij de specs).. Wil je dus een analoge bron via de HDMI-out naar je TV sturen dan zul je een 578 of 608 moeten kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
@Fear
En weer bedankt voor een uitgebreid antwoord _/-\o_ .

Gelukkig is mijn sub actief, dus kwestie van een tulp. Maar goed, heb niks bruikbaars aan tulp stekkers liggen (ook geen stereo RCA helaas..) dus eventjes webshops bezoeken.

Leer hier echt weer wat mensen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317555

ik zit met het idee te spelen om mijn headphones (wireless) op Zone 2 aan te sluiten.
dit in plaats van de aansluiting aan de voorkant te gebruiken.
is dit een gebruikelijke oplossing ?

de reden dat ik dit eventueel wil doen is (naast het beschikbaar hebben van een andere bron) dat ik dan niet elke keer die plug erin hoef te doen.
zone 2 is natuurlijk in te schakelen via afstandsbediening

heb alleen mijn twijfels over de kwaliteit van de output
(surr.sense instelling gebruik ik nu en die zit niet op zone 2 als ik me niet vergis)
dan zou ik alleen puur stereo hebben. in geval van films/games misschien verschil.
gaat om een Onkyo 707 icm Sennheiser RS180

iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Deathchant schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:30:
@Fear, ja de Onkyo set die in de mediamarkt voor 555 euro is bijvoorbeeld.Die heeft een 5.1 set met een 2dradige passieve sub....dan zou je dus inderdaad daar wat problemen mee gaan krijgen.
Het is dat de Mediamarkt hier best ver vandaan is, want anders had ik gaan kijken en gaan vragen hoe ze het voorstellen dan aan te sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Eindelijk de boel voor elkaar, zojuist eventjes beluisterd. Klinkt uiteraard prima, alleen dat ding werd me wel een partijtje warm, het leek wel een kachel.

Is dat normaal voor een receiver, of is dit een beetje een onkyo kwaaltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
IngamerX schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:47:
Eindelijk de boel voor elkaar, zojuist eventjes beluisterd. Klinkt uiteraard prima, alleen dat ding werd me wel een partijtje warm, het leek wel een kachel.

Onkyo-kwaaltje, maar er zijn genoeg merken die ook behoorlijk warm worden. Kan op zich geen kwaad. En mocht het te extreem worden dan is er bij bepaalde modellen als een fan ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 07:48
The_Ghost16 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:31:
[...]

Maar dit zou je eventueel wel kunnen testen in een winkel. Gewoon even je Wii mee nemen.
lukt dat ook met zo'n 480p kabeltje?

bedoel ook component...

[ Voor 2% gewijzigd door GRUMBLER op 11-08-2010 17:47 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Laatst online: 23-02 13:19
GRUMBLER schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:24:
[...]

lukt dat ook met zo'n 480p kabeltje?
Er zijn toch maar 2 Wii kabels voor de audio/video? Scart en component dacht ik.

Ik heb zelf thuis zo'n component kabel en die kan die hoogste resolutie aan van de Wii (is 480P volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358597 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:53:
In de handleiding op blz. 82 van de Onkyo TX-NR3007/5007, staat dat men in "Pure Audio" de subwoofer kan laten meespelen :?

Alleen kan ik dit niet gedetaileerd in de handleiding terug vinden en wil dit graag met zekerheid weten "Pure Audio + subwoofer" :)
Iemand die me aub kan bevestigen of dit inderdaad kan :?

Anoniem: 43897

Heb de 608 maar heb niet echt het idee dat 'ie zo heel erg warm wordt. Ik zit qua volume meestal op 50 à 60, misschien dat 'ie dan nog niet zo warm wordt ofzo?

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

FeaR1986 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:12:
[...]

Het is dat de Mediamarkt hier best ver vandaan is, want anders had ik gaan kijken en gaan vragen hoe ze het voorstellen dan aan te sluiten...
Dat ga ik sowieso doen wanneer ik er weer ben. Ik laat wel weten wat hun antwoord is :)

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Staat de impendantie van je speakers goed ingesteld? (dus bij 6 Ohm-speakers op 6 zetten bijv.)
Mijn 608 heeft een ingebouwde fan (rechtsvoor). Is altijd aan en is alleen hoorbaar als je je oor op de receiver legt. Pas als ik iets op de receiver zet wordt hij warm omdat hij het minder goed weg kan blazen. Hij wordt niet eens lauw, ook niet als hij wat harder staat.

• cryonic90
  • Laatst online: 28-04 07:44
Ik merk dat die van mij (508) Bij een PCM signaal bijna niet warm wordt, maar als hij zelf DTS of Dobly Digital moet gaan decoden, dat hij dan goed warm wordt, zelfs heet af en toe...
Deze heeft voor zover ik kan zien geen fan, maar staat ook een waarschuwingssticker bovenop de receiver geplakt ;) Je mag dr niks bovenop zetten zodat hij zn warmte kwijt kan

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Probeer eens iets PCM-multichannel dan, dan kun je zien of het inderdaad aan DD/DTS ligt of dat het meer aan je surroundspeakers ligt, dat hij warm wordt als die moeten worden aangestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Das een goeie sorc, zal er eens even naar kijken.

Beluister receiver op dit moment via AUX aansluiting (MP3 speler), dus hij hoeft nog weinig te decoden.

Hij moet alleen wel het signaal flink versterken..

Optische kabel en HDMI kabels zijn besteld, komen morgen als het goed is binnen :).

[ Voor 34% gewijzigd door IngamerX op 13-08-2010 04:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358597 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 19:03:
Iemand die me aub kan bevestigen of dit inderdaad kan :?
Laat maar, intussen al gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 07:48
The_Ghost16 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:38:
[...]

Er zijn toch maar 2 Wii kabels voor de audio/video? Scart en component dacht ik.

Ik heb zelf thuis zo'n component kabel en die kan die hoogste resolutie aan van de Wii (is 480P volgens mij).
Mag ik hierover nog 1 vraag stellen, waarop heb jij de component audio dan op aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Nvm, een kennis heeft het al opgelost =)

[ Voor 119% gewijzigd door IngamerX op 14-08-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Ik heb zelf geen Wii, maar als je onderstaande kabel hebt:
Afbeeldingslocatie: http://www.wiihome.nl/img/products/large/nintendo_wii_component_kabel.jpg

dan zou je die op de rode en witte ingang aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368850

SPAM

[ Voor 98% gewijzigd door FeaR op 23-08-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371430

Hallo allemaal,

zojuist de Onkyo TX-SR-608 besteld en ik verwacht hem morgen binnen. De 26 pagina's lange discussie hier heb ik volledig gelezen en heeft me over de streep getrokken om dit type te kiezen. Nu is het voor mijn vrij kleine slaapkamer misschien een beetje overkill maar het is een aankoop waar ik hopelijk wat jaartjes plezier van heb en dus ook zodra ik op mezelf ga wonen nog veel plezier van ga hebben. Mijn volgende aankoop moet een goede speakerset zijn. Kunnen jullie mij enkele speakersets aanraden icm. deze receiver? Mijn budget is ongeveer 400 euro (paar tientjes meer maakt niet uit).

Ik vraag enkele sets zodat ik deze eens kan gaan beluisteren en ik dan wat meer voorkennis heb.

Overigens (Y) voor alle informatieve reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

@IngamerX: multichannel pcm kun je bijvoorbeeld via je laptop of computer'uitsturen naar je receiver. Het pcm-logo gaat dan aan en je hoort dat alle speakers het doen. Wel moet dan DD/DTS-throughput uitstaan op je laptop/pc.
Anoniem: 371430 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:30:
Hallo allemaal,

zojuist de Onkyo TX-SR-608 besteld en ik verwacht hem morgen binnen. De 26 pagina's lange discussie hier heb ik volledig gelezen en heeft me over de streep getrokken om dit type te kiezen. Nu is het voor mijn vrij kleine slaapkamer misschien een beetje overkill maar het is een aankoop waar ik hopelijk wat jaartjes plezier van heb en dus ook zodra ik op mezelf ga wonen nog veel plezier van ga hebben. Mijn volgende aankoop moet een goede speakerset zijn. Kunnen jullie mij enkele speakersets aanraden icm. deze receiver? Mijn budget is ongeveer 400 euro (paar tientjes meer maakt niet uit).

Ik vraag enkele sets zodat ik deze eens kan gaan beluisteren en ik dan wat meer voorkennis heb.

Overigens (Y) voor alle informatieve reacties!
Alles gelezen? Respect! _O_
Wat betreft speakersets: als het met name om een surroundset gaat voor films kan ik met harte de Jamo S608 HCS3 aanbevelen. Wel redelijk grote speakers, maar het geluid dat eruit komt is werkelijk prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_appie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-04 14:50
:(
Anoniem: 359154 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:23:
Beste forumgenoten,

Ik ben in het bezit van een Onkyo receiver, type TX-SR308.
Hier op heb ik mijn playstation 3 aangesloten middels een HDMI kabel.

Nu is het zo dat als ik een game speel waar van het geleid is opgenomen in dolby digital of DTS de (rode) indicatielampjes op de receiver nooit gaan branden.
Hij geeft alleen aan: de speakerkeuze (A), HDMI en PCM, ik heb ook niet het idee dat het geluid klinkt zoals het zou moeten klinken, bij games klinkt het geleid namelijk dof.

Als ik bijvoorbeeld het spel Modern Warfare 2 speel dan hoor ik de omgevingsgeluiden goed, maar mijn eigen geweer hoor ik als een klappertjespistool, dit kan toch niet echt de bedoeling zijn !

Als ik een blu-ray dvd afspeel via de playstation 3 gaan wel alle indicatielampjes branden zoals DTS of dolby digital.

Ik vraag mij af waarom hij bij games niet dolby digital en DTS aangeeft en bij blu-ray dvd’s wel ?

-Aan de HDMI kabel kan het niet liggen, als het goed is hoef ik ook geen optische kabel aan te sluiten aangezien de HDMI kabel digitale video en audio signalen doorgeeft.

-Ik heb de audio uitvoer op “bitstream” gezet in plaats van “PCM” in het instellingen menu van de playstation 3

-Op de receiver heb ik “HDMI TV Audio out” op “off” gezet.

Zie ik iets over het hoofd soms, of moet ik dingen nog anders instellen op de playstation 3 ???
Als aansluit manier heb ik gekozen voor "HDMI" en uitvoersignalen op "auto"...
All,

Ik heb hetzelfde probleem, met een onkyo sr508 en een xbox slim 250GB aangesloten via HDMI. Het omgevingsgeluid is prima, maar de wapens klinken bij MW2 als klappertjespistolen. Waar zou dit aan kunnen liggen?

http://500px.com/Abd3licious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371430

Heb vandaag mijn Onkyo TX-SR-608 en oh oh wat een mooi ding vind ik het. Moet nog erg veel uitvogelen merk ik al maar het is het zeker waard.. Heb nu 2 x 80w 6ohm Sony speaker erop aangesloten(oudere speakers). Maar zelfs met die speakers klinkt het al goed. Nu op naar een mooie 5.1 set.(7.2 is voor op mijn slaapkamertje van 5 bij 3 wat fanatiek vrees ik).

@Sorcerer, jij hebt zelf de Jamo speakers icm deze receiver toch? (dacht ik te lezen in een ander topic). Klinken deze ook goed met muziek? Het is voornamelijk voor films zoals ik al eerder vermeldde.
Ik kan overigens van een vriend van mij een Bose Acoustimass 6 setje overnemen voor ong 400,- is dat verstandiger of niet? Het gaat om een set van bijna 4 jaar oud...

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:11
[b][message=34538725,noline] Bose Acoustimass 6 setje overnemen voor ong 400,- is dat verstandiger of niet? Het gaat om een set van bijna 4 jaar oud...
NEE. Voor 400 euro kan je een set nieuwe Wharfedale luidsprekers kopen die beter klinken, laat staan tweedehands.

edit

Of klipsch http://www.correct.nl/art...A&SOORT=9942&ARTNR=319816

[ Voor 21% gewijzigd door PHiXioN op 18-08-2010 01:23 ]

• aSpecies8472
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08-2022
Ik heb mijn onkyo receiver aan mijn x-fi platinum geluidskaart aangesloten, werkt redelijk na een hoop proberen en een paar foutjes.
Wat dus betekent dat dolby digital werkt, pcm upmixed (mp3's voornamelijk) werkt vanzelfsprekend.
Nu heb ik de dolby digital live en dts connect geinstalleerd plugin, die geschikt zou zijn voor games, maar die werkt alleen maar met wav bestanden, mp3-tjes en games wil hij niet omzetten, daarentegen werkt een dolby digital of dts stream ook niet meer wanneer de ddl of dts connect encoder aanstaat.

Dus hoe zorg ik ervoor dat hij ook gewoon games in 5.1 weergeeft, ik ben in ieder geval blij dat hij met films werkt en muziek is niet zo'n probleem, maar als hij games via 5.1 zou weer kunnen geven dan moet het tegelijkertijd ook wel mogelijk zijn om een mp3 stream om te zetten in een dd of dts stream.

Ik heb toch ergens gelezen dat ddl alle geluidsformaten zou omzetten naar ddl en niet alleen ongecomprimeerde. Hij is aangesloten via een optische s/pdif aan de 5.25 IO module.
Op diverse sites heb ik gezien dat je s/pdif pass through moet aanzetten,is dat in het nederlands s/pdif omleiding? In ieder geval werkt die omleiding voor geen mogelijkheid met analoge of dd/dts streams, dus wat dat voor functie heeft?!

Op dit moment staat de ddl encoder uit, DTS s/pdif in-codering aan en "dts bitstroom uit" (dus externe decoder) aan, dat is de enige manier om dd en dts te laten werken. Hopelijk weten meer mensen hoe 5.1 in games kan worden geactiveerd via een receiver waarop de speakers aangesloten zijn.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Anoniem: 371430 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 00:41:
Heb vandaag mijn Onkyo TX-SR-608 en oh oh wat een mooi ding vind ik het. Moet nog erg veel uitvogelen merk ik al maar het is het zeker waard.. Heb nu 2 x 80w 6ohm Sony speaker erop aangesloten(oudere speakers). Maar zelfs met die speakers klinkt het al goed. Nu op naar een mooie 5.1 set.(7.2 is voor op mijn slaapkamertje van 5 bij 3 wat fanatiek vrees ik).

@Sorcerer, jij hebt zelf de Jamo speakers icm deze receiver toch? (dacht ik te lezen in een ander topic). Klinken deze ook goed met muziek? Het is voornamelijk voor films zoals ik al eerder vermeldde.
Ik kan overigens van een vriend van mij een Bose Acoustimass 6 setje overnemen voor ong 400,- is dat verstandiger of niet? Het gaat om een set van bijna 4 jaar oud...

Bedankt alvast!
Voor films is de Jamo S608 HCS3 werkelijk briljant zoals je in m'n review ( productreview: Jamo Studio S608 Zwart review door Sorcerer8472 ) kunt lezen. Voor muziek is de basweergave soms problematisch door de posities van de woofers. Ook merk je bij muziek dat het lage midden eigenlijk net wat voller had gemogen (hoewel dat weer heel erg van de bron afhangt hoor... soms merk je het, met name bij dasmicrofoontjes op tv, soms merk je het niet eens als je erop let). Als je ze eindelijk goed hebt neergezet (voor de lage tonen) dan klinkt het onderin wel heel strak, krachtig en gecontroleerd... bovenin weer kristalzuiver... doe je ogen dicht en instrumenten/stemmen klinken alsof ze echt in je kamer staan).

Voor film twijfel ik geen moment en kan ik deze set van harte aanraden. Vind je muziek echter heel belangrijk, dan zou je kunnen kijken naar een set brede vloerspeakers met woofers aan de voorkant. Maar de grootste beperking, ook bij muziek, blijft de mix: dat is eerder de bottleneck dan de speakers zelf :) Dat bijv. de compressie (loudness) in de muziek zo hoog is dat je veel te veel lucht hoort bij zang of dat hi-hats klinken als ruis ipv als echte hi-hats. Met de Chesky audiophile test cd (waar ook drumtests in zitten) hoor je dat het enorm zuiver klinkt, echt letterlijk alsof er een drumstel in je woonkamer staat. Erg indrukwekkend, maar bijna alle pop klinkt gelijk enorm crappy als je een beetje gewend bent aan het luisteren van goede bronnen (klassiek op radio4 is bijv. vaak ook erg goed gemixt, echt heel lekker om te luisteren als alles vol en realistisch wordt weergegeven...)!

aSpecies8472: probeer eens gewoon multichannel pcm uit te sturen? (dat kan door in Windows (neem aan dat je dat gebruikt) je speakersetup op 5.1 in te stellen... de test zou dan ook moeten werken... gewoon hdmi-out-only gebruiken)

• mauricedb
  • Laatst online: 02-05 11:58
Ik heb een kort vraagje:

Kan ik op de 507 receiver, wanneer die in stand-by staat, het display de tijd op dat moment laten tonen? In de handleiding kon ik er niet zo snel iets over vinden.

• FeaR
mauricedb schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 22:00:
Ik heb een kort vraagje:

Kan ik op de 507 receiver, wanneer die in stand-by staat, het display de tijd op dat moment laten tonen? In de handleiding kon ik er niet zo snel iets over vinden.
Nope. Zijn naar mijn weten sowieso maar weinig receivers die dat kunnen. Het zijn veelal apparaten met een tuner of recorder die de tijd weer kunnen geven. Bij receievers heb ik het (nog) niet gezien.

• mauricedb
  • Laatst online: 02-05 11:58
Oh okee, bedankt voor je antwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aSpecies8472
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08-2022
Ik heb momenteel geen hdmi kabel voor mijn computer, bovendien moet ik dan mijn x-fi doorlussen naar mijn videokaart, klopt het dat s/pdif geen pcm 5.1 aankan, alleen dts en dd?? If so dan is de doorlusmogelijkheid van geluid naar videokaart toch ook alleen stereo pcm of dts/dd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
FeaR1986 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 22:20:
Het zijn veelal apparaten met een tuner of recorder die de tijd weer kunnen geven. Bij receievers heb ik het (nog) niet gezien.
Een Receiver is nu juist een versterker met een tuner erin, dus ik had het ook wel verwacht. De simpele setjes kun je op tijd als wekker laten aanspringen, maar de uitgebreidere juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.niceguy.89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08-2018
Is een Onkyo TX-SR308 goede aanvulling op mijn Sennheiser HD595 ?

In de zin van een goede headphone versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 14:40
Ik kom sporadisch berichten tegen dat onkyo's het HD-videosignaal dat binnenkomt niet met rust laten als het osd ingschakeld staat.

Ik kom telkens weer terecht bij de 608 als beste receiver in zijn prijsklasse, maar ik wil wel zeker weten dat deze het signaal onveranderd doorstuurt naar mijn tv.

Heeft iemand ervaringen met dit issue, of kan ik het naar het land der fabelen verwijzen?

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:32
mr.niceguy.89 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:30:

Nee.

Als je een versterker voor je hoofdtelefoon zoekt, koop dan gewoon een hoofdtelefoonversterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan-Assen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-03 18:34
Op dit moment heb ik een Onkyo-receiver tx-sr605 met een Harman Kardon set (5.1) HKTS11. Ik ben van plan om binnenkort mijn front speakers te upgraden. Zuil speakers vind ik in m'n kamer te log, dus ben ik op zoek naar boekenplank modellen

Ik zit zelf te twijfelen of de speakers die wil gaan beluisteren überhaupt zin hebben. Is mijn receiver daar eigenlijk wel goed genoeg voor?

Waar m'n oog op is gevallen zijn:

B&W cm1
B&W 685
Monitor Audio, Silver rx1
Monitor Audio, Silver rx2

Adviezen van jullie kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-04 14:23
Ik heb gisteren de Onkyo TX-SR608 aangesloten hier, en ik heb 1 3.5mmjack-->2xTulp kabel erin zitten om muziek vanaf mn laptop af te spelen. Als ik echter de input op ''PC'' zet, waar de 2xtulp inzit, krijg ik op m'n TV blauw beeld (ws ivm de lege VGA PC input). Ik vind dat irritant, en ik ben bang voor inbranden; ik wil liever gewoon zwart beeld, maar weet niet hoe ik dat voor elkaar krijg. Ik kan natuurlijk de TV aanzetten, maar dankzij RIHD gaat de receiver dan ook, en dat wil ik natuurlijk niet. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Laatst online: 07-09-2022
Ik heb hier een Onkyo DX-700 :P uit welk jaar zou die komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Nu heb ik pc --> HDMI cable/sat ingang onkyo 508 --> HDMI TV.

Ik heb dan alleen geluid als ik de tv aanzet.

Hoe kan ik geluid krijgen zonder de tv aan te zetten? Moet ik dan een optical kabel van mijn pc naar de receiver leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:22

JB

Cédric roelt!

Meer mensen die bij de TX-SR608 een zacht tikkend geluid hebben waar geen regelmaat in zit :? Komt echt vanuit de versterker zelf, af en toe is het ook een tijdje weg...

Kan het eigenlijk niet uitgebreider omschrijven, kabeltjes zitten er goed in.

[ Voor 19% gewijzigd door JB op 23-08-2010 12:00 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Laatst online: 07:40
Probeer eens andere listing mode

Ik gebruik veel thx cinema maar heb die tikjes alleen bij comedy central/south park

Als ik b.v. Neo 6 gebruik hoor je als je goed luisterd in je achterste speakers de stemmen als een een snerpend raar geluidje...

enig idee?

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Njay schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:43:
Probeer eens andere listing mode

Ik gebruik veel thx cinema maar heb die tikjes alleen bij comedy central/south park

Als ik b.v. Neo 6 gebruik hoor je als je goed luisterd in je achterste speakers de stemmen als een een snerpend raar geluidje...

enig idee?
Ik heb 'm idd met TV kijken ook op THX Cinema staan, zal eens kijken of dat verschil uitmaakt wanneer ik dit verander. Geluid komt via SPDIF binnen, bij jou ook?

edit:

Ik ben er achter wat de oorzaak is. De fan bovenin maakt dit geluid, hier lijkt een kogellagertje wel gaar van ofzo, meer mensen die dit hebben (gehad) met dit type? Ding is net een week uit de doos. Morgen Stassen maar eens bellen, die zijn op maandag en dinsdag gesloten.

[ Voor 21% gewijzigd door JB op 24-08-2010 08:08 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Nee ik gebruik alles via hdmi...

maar vraagje als jij de 608 op neo 6 cinema zet heb je dan uit je achter speakers ook dat vage geluid als mensen spreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Njay schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:08:
Nee ik gebruik alles via hdmi...

maar vraagje als jij de 608 op neo 6 cinema zet heb je dan uit je achter speakers ook dat vage geluid als mensen spreken?
Nog niet specifiek op gelet maar NEO6 staat wel aan, dus ik weet niet hoe goed het waarneembaar is? Is dit bij alles of alleen met TV kijken?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb een vraagje, en denk wel dat ik hem hier kan stellen. Ik heb een Onkyo Stereo versterker, de A-9377. Deze versterkt op dit moment 2 passieve speakers. Alleen deze speakers zijn oud (ruim 25 jaar) en erg groot. Ik ben van plan om bookshelf formaat speakers te kopen. Nu heb ik mooie gezien van AudioEngine.

Kan ik gewoon passieve speakers nemen of is het echt de moeite om toch actieve te nemen naast me versterker?

Ik gebruik de speakers voornamelijk voor muziek en films. Ik ben zeker geen audiofiel, maar een lekker bassje is wel fijn (bij rock en indie).

Speakers: http://audioengineusa.com/Store/Audioengine-P4#tech-stuff
Onkyo: http://www.eu.onkyo.com/ir_img/21477232_27727533b6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
JB schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:50:
[...]

Nog niet specifiek op gelet maar NEO6 staat wel aan, dus ik weet niet hoe goed het waarneembaar is? Is dit bij alles of alleen met TV kijken?
het is een soort van tjierpend gefluister :P

nee vooral met SD tv via de humax 5050c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flick
  • Laatst online: 02-03-2022
Ben geen "Audiofiel" maar wil wel een mooi geluid van mijn CD's, MP3 en een fraai bioscoopgeluid onder mijn BluRay-films. Ik heb nu een Sony STR-DB1070 receiver met KEFF boxen, front (Q5), achter en midden (Cresta). Gebruik nog geen SW tot nu toe.
De Sony is inmiddels 8 jaar en zonder HDMI etc.
Nu wil ik een Onkyo608 kopen (heb bijna alle 27 pag, van het forum gelezen) en vraag mij af of dat een aardige combinatie wordt met de KEFF's.
Er moeten verder een Mac mini (HDMI), een BD-speler (Sony bdp-s570) en een WII aan de 608 komen. En soms een HD-camcorder (kan mooi aan de voorkant).
Ik wil alles via HDMI aan de 608 hangen. Van de 608 gaat een HDMI kabel naar de Sony HDTV en er loopt een optische kabel van de TV naar de reciever. Geen extra kabels meer omdat die twee in de muur zijn weggewerkt!

Heeft iemand een oordeel over deze combinatie?
Ben benieuwd.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1236522
Ways to shut off Video ProcessingThanks PS24eva) UPDATE 8-22-10
setup -> 1. Source Setup -> Picture Adjust

Game Mode Off
Wide Mode Auto
Picture Mode Custom
Film Mode Video
Noise Reduction Off

Then use the VCR & Return OSD disable. Press VCR first, then Return (second after or so), you will see something that looks like:
Vprocessor: USE

While STILL holding VCR &return, use the D-pad to change to "Skip"
Videoprocessing blijkt dus wel een issue te zijn bij de 608.

Echt niemand die hier last van heeft, of commentaar kan geven of er een verschil merkbaar is? :/
Ignorance is bliss blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
B.A.L. schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 15:22:
Ik heb gisteren de Onkyo TX-SR608 aangesloten hier, en ik heb 1 3.5mmjack-->2xTulp kabel erin zitten om muziek vanaf mn laptop af te spelen. Als ik echter de input op ''PC'' zet, waar de 2xtulp inzit, krijg ik op m'n TV blauw beeld (ws ivm de lege VGA PC input). Ik vind dat irritant, en ik ben bang voor inbranden; ik wil liever gewoon zwart beeld, maar weet niet hoe ik dat voor elkaar krijg. Ik kan natuurlijk de TV aanzetten, maar dankzij RIHD gaat de receiver dan ook, en dat wil ik natuurlijk niet. Iemand tips?
Heb je geprobeerd om in het setup menu, de video input bij PC te verwijderen? Of is dat ook niet wat je wilt, anders denk ik dat het moeilijk is om het blauw, zwart te krijgen.
PjotrStroganov schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:33:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1236522
[...]
Videoprocessing blijkt dus wel een issue te zijn bij de 608.

Echt niemand die hier last van heeft, of commentaar kan geven of er een verschil merkbaar is? :/
Ignorance is bliss blijkbaar.
Ik heb toevallig gisteren van alles getest en ik kan het allemaal niet reproduceren. Wanneer ik schokkend beeld heb, ligt het altijd aan de bron en niet aan mijn Onkyo.

http://www.avsforum.com/a...p?p=18690274#post18690274

[ Voor 27% gewijzigd door Abom op 25-08-2010 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Abom schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:19:
[...]

Heb je geprobeerd om in het setup menu, de video input bij PC te verwijderen? Of is dat ook niet wat je wilt, anders denk ik dat het moeilijk is om het blauw, zwart te krijgen.

[...]

Ik heb toevallig gisteren van alles getest en ik kan het allemaal niet reproduceren. Wanneer ik schokkend beeld heb, ligt het altijd aan de bron en niet aan mijn Onkyo.

http://www.avsforum.com/a...p?p=18690274#post18690274
Dankje, ik stel het op prijs dat je het hebt willen testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
  • Laatst online: 07-06-2024
Hi ik heb een Onkyo TX-SR508 tijdens gamen op PS3 gaat het beeld flikkeren en soms valt het zelf enkele seconde weg :(
weet iemand hoe ik dit kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:36
superchanbe schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 18:28:
Hi ik heb een Onkyo TX-SR508 tijdens gamen op PS3 gaat het beeld flikkeren en soms valt het zelf enkele seconde weg :(
weet iemand hoe ik dit kan oplossen.
Ik heb sinds een paar dagen ook de 508 en had precies hetzelfde. Maar in mijn ps3 heb ik volgens mij ergens bij beeldinstellingen een optie uitgeschakeld die volgens mij met ruisonderdrukking te maken had. Sindsdien heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
silencedead schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:24:
[...]

Ik heb sinds een paar dagen ook de 508 en had precies hetzelfde. Maar in mijn ps3 heb ik volgens mij ergens bij beeldinstellingen een optie uitgeschakeld die volgens mij met ruisonderdrukking te maken had. Sindsdien heb ik nergens last van.
hi

welke beeldinstelling ?? van tv , av reciever of PS 3 beeldinstelling ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372571

silencedead schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:24:
[...]

Ik heb net hetzelfde voor met m'n PS3 Slim, Onkyo HT-538 en samsung LED TV

Ik heb al met bijna alle instellingen het probleem proberen oplossen. Ook andere HDMI kabels helpen niet.
Naar wat ik uit andere topics al begrepen heb zou dit een handshake probleem zou zijn. Ik kan het meestal tijdelijk oplossen door de HDMI even uit te trekken en opnieuw in te steken. Maar de volgende keer dat ik de PS3 gebruik is het opnieuw hetzelfde liedje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
superchanbe schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:33:
[...]

hi

welke beeldinstelling ?? van tv , av reciever of PS 3 beeldinstelling ??
Was weer ff zoeken waar het zat, kwam er ook maar bij toeval achter. Maar in de PS3 moet je kijken onder:
Instellingen > Beeldscherminstellingen > diepe kleuren uitvoer. Deze moet uit staan. Als die bij mij op automagisch staat krijg ik ook een soort van ruis over het hele scherm. Hoop dat dit bij jullie ook helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
silencedead schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:44:
[...]

Was weer ff zoeken waar het zat, kwam er ook maar bij toeval achter. Maar in de PS3 moet je kijken onder:
Instellingen > Beeldscherminstellingen > diepe kleuren uitvoer. Deze moet uit staan. Als die bij mij op automagisch staat krijg ik ook een soort van ruis over het hele scherm. Hoop dat dit bij jullie ook helpt.
thx ik had al alles geprobeerd resetten, Onyko hdmi instelling en niks werkte maar via jou optie werkt het eindelijk soepel
Dankuwel _/-\o_

• silencedead
superchanbe schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 23:51:
[...]

thx ik had al alles geprobeerd resetten, Onyko hdmi instelling en niks werkte maar via jou optie werkt het eindelijk soepel
Dankuwel _/-\o_
Het is eigenlijk altijd wat ik doe als ik iets nieuws koop met tig instellingen, alles zogenaamde "verbeter" opties uit zetten. Vaak vind ik ze helemaal niet beter. Maar gelukkig lost dit jouw probleem ook op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-05 23:53
Vraagje, zag pas bij de MM een ONKYO HT-BD3315 te koop staan voor 577 euro. Leek mij een aardig setje. Maar kan ik hier in de toekomst nog wat mee? Ik bedoel, betere speakers of subwoofer? Of heeft hij daar het vermogen niet naar? De reciever is van het type HT-R380 (100 W/kanaal in 6 ohm, IEC).

Op dit moment heb ik een simpel Pioneer DVD met surround boxjes, is dit dan een echte vooruit gang? Of zijn er nog andere tips?

[ Voor 0% gewijzigd door kw_nl op 27-08-2010 12:08 . Reden: typo ]

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
kw_nl schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:23:
Vraagje, zag pas bij de MM een ONKYO HT-BD3315 te koop staan voor 577 euro. Leek mij een aardig setje. Maar kan ik hier in de toekomst nog wat mee? Ik bedoel, betere speakers of subwoofer? Of heeft hij daar het vermogen nier naar? De reciever is van het type HT-R380 (100 W/kanaal in 6 ohm, IEC).

Op dit moment heb ik een simpel Pioneer DVD met surround boxjes, is dit dan een echte vooruit gang? Of zijn er nog andere tips?
Het vermogen van Onkyo is 100 Watt gemeten op één kanaal bij 6 Ohm en 1.000 Hz. Dus dat is niet representatief voor wat de receiver gaat doen als je er een 5.1 set aan hangt. Onkyo's in deze klasse gaan veelal terug naar een Watt of 25-30 bij 8 Ohm en bij een groter bereik. Aangezien je voor normaal geluid maar een paar Watt nodig hebt heb je best wel wat mogelijkheden om later andere speakers te nemen. Moet je alleen wel speakers hebben met een hoog rendement (dus niets lager dan 85 dB) en met een impedantie van 8 Ohm, dan gaat het gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Niet online
Heeft iemand ervaringen met de Onkyo TX-SR608 in combinatie met Jamo s606 HC3 speakerset? In hoeverre verhouden deze twee zich tot elkaar?

De ruimte waarin de set komt te staan is ongeveer 3,5 bij 7 meter, waarbij de set zelf in een zithoek ter grootte van 3,5 bij 3,5 komt te staan. Wat zijn jullie ervaringen in een dergelijke (kleine) ruimte? Is een dergelijke set overkill of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:43

Tazzios

..

voor het probleem overkill heb je een volume knop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:55
McRubz schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:08:
Heeft iemand ervaringen met de Onkyo TX-SR608 in combinatie met Jamo s606 HC3 speakerset? In hoeverre verhouden deze twee zich tot elkaar?

De ruimte waarin de set komt te staan is ongeveer 3,5 bij 7 meter, waarbij de set zelf in een zithoek ter grootte van 3,5 bij 3,5 komt te staan. Wat zijn jullie ervaringen in een dergelijke (kleine) ruimte? Is een dergelijke set overkill of juist niet?
Ben benieuwd naar het antwoord, heb dezelfde set op het oog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
McRubz schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:08:

Ik heb de onlyo 508 icm de S608 HCS3 en heb juist voor deze gekozen omdat ik deze toch flink beter vond klinken dan de S606 speakers.
Over mijn set ben ik erg tevreden, vind de speakers er goed uit zien, klinken in stereo met muziek best goed. Met films klinkt het naar mijn idee super en heb je zeker geen subwoofer nodig!!! (heb de bas maar op +6 staan bij een volume rond de 30, ben bang dat de buren anders gek van me worden :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeV0uReR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-02-2024
Beste mede-tweakers,

ik zit te twijfelen tussen twee Onkyo receivers. De TX-SR608 en de TX-NR708. Het verschil tussen deze 2 zit hem in het vermogen, de Audyssey mogelijkheden (2EQ vs MultEQ) en Netwerkfunctionaliteit. Het vermogensverschil doet mij niet zoveel maar het verschil in Audyssey Room Correction en de netwerkmogelijkheden wel. Echter is de 708 ongeveer €300,- duurder. Als het alleen voor de netwerkspeler zou zijn zou ik dit er niet aan uitgeven maar als ik de mannen op AVSForums moet geloven is MultEQ vele malen beter...

Nou zou ik van jullie eventuele ervaringen met beide systemen willen weten. Kort samengevat is de 708 de €300,- meer waard ja of te nee en waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk12345
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-12-2020
Ik heb de 508 en een philips 7500 bluray speler. Na verloop van tijd valt het beeld weg, komt weer terug, valt weer weg... Vergelijkbaar met het PS3 verhaal. Diverse kabels geprobeerd, daar ligt het niet aan. Als ik de laptop via HDMI aansluiten, werkt dit wel goed.
Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
klerk12345 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:38:
Ik heb de 508 en een philips 7500 bluray speler. Na verloop van tijd valt het beeld weg, komt weer terug, valt weer weg... Vergelijkbaar met het PS3 verhaal. Diverse kabels geprobeerd, daar ligt het niet aan. Als ik de laptop via HDMI aansluiten, werkt dit wel goed.
Weet iemand een oplossing?
Misschien een vergelijkbare oplossing, alle beeld "verbeteringen" uit zetten en kijken of dit het oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk12345
silencedead schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:42:
[...]
Misschien een vergelijkbare oplossing, alle beeld "verbeteringen" uit zetten en kijken of dit het oplost?
Bedoel je dan de beeld verbeteringen in mijn bluray speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
DeV0uReR schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 09:40:
Beste mede-tweakers,

ik zit te twijfelen tussen twee Onkyo receivers. De TX-SR608 en de TX-NR708. Het verschil tussen deze 2 zit hem in het vermogen, de Audyssey mogelijkheden (2EQ vs MultEQ) en Netwerkfunctionaliteit. Het vermogensverschil doet mij niet zoveel maar het verschil in Audyssey Room Correction en de netwerkmogelijkheden wel. Echter is de 708 ongeveer €300,- duurder. Als het alleen voor de netwerkspeler zou zijn zou ik dit er niet aan uitgeven maar als ik de mannen op AVSForums moet geloven is MultEQ vele malen beter...

Nou zou ik van jullie eventuele ervaringen met beide systemen willen weten. Kort samengevat is de 708 de €300,- meer waard ja of te nee en waarom.
zeker gaan voor een TX-NR708 ik heb een TX-SR508 qua poorten en mogelijke functie schiet het net iets te kort :) Het is niet dat ge elke jaar ene nieuwe koop :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Ben nu al eventjes bezig geweest met het uitpuzzelen van de receiver (onkyo tx-sr508) en vraag mij wat af.

Wat voor surround set heb jij (5.1, 7.1)? En welke listening mode's gebruik jij bij muziek, films en tv?

Zelf heb ik dan een 5.1 canton movie 120 mx en gebruik op dit moment:

bij muziek: all channels stereo

bij films en tv kanalen met Dolby surround (Ned 1, 2 en 3 HD): PLII movie

bij standaard tv kanalen: all channels stereo

De DTS HD decoder kan niet geselecteerd worden. Wordt bij een film met DTS HD dan bij PLII Movie wel gewoon de DTS HD decoder gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
mr.niceguy.89 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:30:

ik heb ff getest Onkyo TX-SR508 + AKG K701 VS audio GD solid state headphone amp/dac + AKG K701
het is een wereld van verschil Onkyo komt daar niet ineens in de buurt :p Ook al kost mijn headphone amp goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

IngamerX schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:14:
De DTS HD decoder kan niet geselecteerd worden. Wordt bij een film met DTS HD dan bij PLII Movie wel gewoon de DTS HD decoder gebruikt?
Volgens mij staat in de handleiding dat hier dezelfde settings gebruikt worden als bij gewoon DTS.

@DeV0uReR: aan Audyssey mis je in ieder geval niets. Handmatig equalizen is veel nuttiger en geeft veel mooiere resultaten. Dat microfoontje vond de bas bijvoorbeeld veel te hard bij mij, maar als ik hem op Audyssey zet dan hoor ik totaal geen bas meer :+ Dus de hele setting wordt onbruikbaar, want het is óf Audyssey gebruiken óf niet...

Voor degenen die de Jamo S606 willen nemen icm de Onkyo TX-SR608, lees even mijn reactie van 19 augustus hierboven! Geen idee in hoeverre de S606 precies te vergelijken is met de S608, maar het zegt wellicht wel iets... en de meerprijs is het misschien wel waard. Hou er wel rekening mee dat je een flink beter resultaat behaalt met bi-wiring en dat daardoor de 7.1-mogelijkheid vervalt... Deze S608-speakers zijn trouwens zo goed dat ze dat Dolby PLIIz-systeem overbodig maken; je hoort met deze 2 speakers hoogteverschillen, bijv. op de Chesky audiophile test-cd waar de castagnetten van onder naar boven langs de microfoon worden bewogen. Je hoort dat ook heel duidelijk, tenminste in mijn luisterpositie. Erg vreemde gewaarwording is dat! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
klerk12345 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:46:
[...]

Bedoel je dan de beeld verbeteringen in mijn bluray speler?
Ja, daar zal waarschijnlijk ook wel het een en ander in te stellen zijn gok ik zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk12345
silencedead schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 08:45:
[...]
Ja, daar zal waarschijnlijk ook wel het een en ander in te stellen zijn gok ik zo?
Ik ben wat instellingen aan het aanpassen, maar tot nu toe niet echt succesvol... Maar ik ga nog even door. In iedergeval bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeV0uReR
Sorcerer8472 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 03:45:
[...]

Volgens mij staat in de handleiding dat hier dezelfde settings gebruikt worden als bij gewoon DTS.

@DeV0uReR: aan Audyssey mis je in ieder geval niets. Handmatig equalizen is veel nuttiger en geeft veel mooiere resultaten. Dat microfoontje vond de bas bijvoorbeeld veel te hard bij mij, maar als ik hem op Audyssey zet dan hoor ik totaal geen bas meer :+ Dus de hele setting wordt onbruikbaar, want het is óf Audyssey gebruiken óf niet...
Dit is inderdaad wat ik veel lees bij de TX-SR608. Daarom ben ik op zoek naar mensen die dus ervaring hebben met Audyssey op de TX-NR708. Aangezien MultEQ hier dus -volgens de fabrikant- beter mee om zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373028

JB schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:55:
Meer mensen die bij de TX-SR608 een zacht tikkend geluid hebben waar geen regelmaat in zit :? Komt echt vanuit de versterker zelf, af en toe is het ook een tijdje weg...

Kan het eigenlijk niet uitgebreider omschrijven, kabeltjes zitten er goed in.
Ik heb mijn 608 opgengemaakt omdat ik ook een tikkend geluid heb. Volgens mij komt het van de liggende ventilator die in het apparaat zit. Ik moet er van de week eens mee terug naar de winkel want het is knap irritant......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Sorcerer8472 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 03:45:
[...]

Oké dat dacht ik al, thx.

Maar goed, m.b.t. audyssey, ik heb ook de kalibratie uitgevoerd, maar bij mij zag het er qua afstanden en frequenties e.d. goed uit.

Hij pakt mooi de 150Hz, waar ik 'm voor de kalibratie op 200 had. I.v.m de kleine speakers moet de sub toch bij springen. Dit setje is (canton) is met films dan ook spectaculair, maar totaal ongeschikt voor muziek i.v.m. de afwezigheid in het middentoon gebied.

Toch zit ik vaker vlak voor het beeld dan dat ik in mijn bed tv kijk, dus ik wilde de afstanden en level cal iets aanpassen. Dit werkte prima, audyssey en dynamic EQ staat gewoon on. En wat een geluidsverschil als ik die uitzet. Audyssey laat het geluid echt veel prettiger en breder klinken i.p.v. plat. Het "vult" de kamer.

Daarnaast kan ik ook gewoon de bass van mijn sub, en speakers eb de treble van mijn speakers aanpassen.

Heb overigens eindelijk uitgevonden hoe ik toch geluid vanaf mijn pc via de receiver kan luisteren zonder de TV aan te zetten. Het was een kwestie van HDMI thru inschakelen --> HDMI Setup --> HDMI Control on (heb ARC uitgezet, omdat ik het niet heb).

Nu heb ik nog wel de kwestie dat het beeld evengoed naar de receiver wordt doorgestuurd en dat ik dan maar 1 tft monitor kan gebruiken (heb 2 tft monitors en de tv op de vid kaart). Dus binnenkort eventjes een HDMI naar HDMI + DVI splitter kopen. Hopen dat zo'n splitter ook gewoon geluid doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flick
Ik heb nu sinds een paar dagen de 608, wat een mooi apparaat!!! Heel gaaf geluid en veel mogelijkheden.
De afstandsbediening werkt ook vlekkeloos samen met mijn Sony HDTV.
Ik wil nu een BD-speler aanschaffen, maar weet niet precies welke (geavanceerde) mogelijkheden er al op de 608 aanwezig zijn waardoor ik die niet op de BD-speler meer hoef aan te schaffen.
Ik heb ook al een Mac mini aan de HDTV hangen dus internet etc. heb ik al.
Wie kan mij helpen bij de keuze van BD-speler?
Ik wil voorkomen dat ik een (te dure) speler koop omdat er dan mogelijk dubbele functies t.o.v. de 608 op kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Ik geloof niet dat je Onkyo zozeer functies heeft, die je dan niet op je bluray speler zou willen hebben. Misschien upscaling van dvd's, dat heb je in princiepe niet meer nodig om dat de 608 dat zou kunnen doen.
Ik heb geen bluray speler, maar ik zou wel een hdmi 1.4 compatible ding kopen, zodat je de meeste functies die je 608 heeft, ook kunt gebruiken (3D bijvoorbeeld).
Mijn TV heeft alleen 1.3 en ik vind het heel erg jammer dattie geen RCA ondersteund...maarja, so be it.

Hoe heb jij jouw Sony TV kunnen configureren op de AB van de receiver? Bij mij werkte de instructies op het scherm niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Flick schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 11:32:
Ik wil nu een BD-speler aanschaffen, maar weet niet precies welke (geavanceerde) mogelijkheden er al op de 608 aanwezig zijn waardoor ik die niet op de BD-speler meer hoef aan te schaffen.
Enige wat je Blu-ray speler niet hoeft te hebben zijn codecs om DTS HD en Dolby TrueHD te decoderen en dan als LPCM naar de receiver te sturen. De Onkyo TX-SR608 heeft deze decoders zelf namelijk aan boord en een Blu-ray speler met bitstream audio-out is dus meer dan voldoende.
Verder is upscalen ook niet nodig. Niet van de kant van de receiver als van de kant van de Blu-ray speler aangezien de tv ook al scaled om het beeld beeldvullend te krijgen. Maar goed, een Blu-ray speler vinden die niet aan upscalen van SD materiaal doet is lastig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flick
OK, dus alle toeters en bellen om de beeldkwaliteit te verhogen op een BD speler zijn dus wel gewenst.
Ik ga eens aan de slag, ben nogal een Sony fan (de 608 is mijn eerste "niet-Sony" product). Denk dus nu aan de nieuwe Sony BD-S570.

Abom, ik heb een 32E4020 Sony HDTV waarvan ik alle functies op de afstandsbediening van de 608 werkend heb gekregen (incl. de GUIDE en de XMB (XrossMediaBar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Ik heb het nu ook werkend (ik heb waarschijnlijk de tekst maar half gelezen :D).
Ik heb een Sony Bravia 37W5500
De code die ik gebruik: 11167, hiermee werkt ook guide en XMB, nice.

Nu nog een IR ontvanger voor mijn HTPC (Windows) zoeken die werkt met deze ab. Ik ga eens op zoek naar info over de Philips OVU4003 tranceiver, IR receiver en emitter in een, precies wat ik zoek voor mijn nieuwe huiskamer inrichting :)

[ Voor 44% gewijzigd door Abom op 30-08-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeV0uReR
Ik heb inmiddels de knoop doorgehakt en een refurbished Onkyo TX-NR708 uit duitsland over laten komen. Heb nu voor €150,- meer een receiver met netwerkstream functionaliteit en MultEQ. Vanavond installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Flick schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:29:
OK, dus alle toeters en bellen om de beeldkwaliteit te verhogen op een BD speler zijn dus wel gewenst.
Ik ga eens aan de slag, ben nogal een Sony fan (de 608 is mijn eerste "niet-Sony" product). Denk dus nu aan de nieuwe Sony BD-S570.

Abom, ik heb een 32E4020 Sony HDTV waarvan ik alle functies op de afstandsbediening van de 608 werkend heb gekregen (incl. de GUIDE en de XMB (XrossMediaBar).
De Onkyo kan zelf ook upscalen (lees: edge enhancement/hogere sharpness, veel uitgebreider is bijna geen enkel apparaat). Dus dat zit er allemaal in, maar stelt verder niet zo gek veel voor, hangt af van de tv waarop je kijkt en je kijkafstand tot de tv, maar je kunt iig vanalles instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373028

Vandaag bij Besthomecinema in Amersfoort geweest voor mijn tikkende ventilator van de 608. Zonder problemen een nieuwe meegekregen. Perfecte service want deze is mooi stil.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Nice, een 608 hoort ook gewoon stil te zijn :D

Voor de mensen die een universeel remote hebben van Onkyo en hun Mac Mini willen aansturen, de code is 32901.

Icm EventGhost kan ik nu netjes mijn receiver, TV en XBMC aansturen met mijn Onkyo remote.
Pagina: 1 ... 7 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.