Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:24:
[...]

ARC hoort zover ik weet gewoon bij de HDMI 1.3 standaard :)
...maar dan moe tje tv wel ARC ondersteunen...en dat doen ze niet allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Luuk1983 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:24:
ARC hoort zover ik weet gewoon bij de HDMI 1.3 standaard :)
Heb je daar een bron van? Op wikipedia (en andere webzijdes) staat toch echt dat ARC een feature van 1.4 is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 19:31:

Inmiddels hebben we twee hdmi kabels aangesloten maar nu hebben we nog steeds geen geluid van de tv. We hebben nu de blue-ray speler wel goed aangesloten, dus dat is goed, maar van de tv krijgen we nog steeds geen geluid. Ik denk dus dat er instellingen verkeerd staan ofzo maar ik heb geen idee wat ik moet doen. Heeft iemand misschien een suggestie? Ik wordt er zo langzamerhand compleet gestoord van!
Je moet in het menu van de receiver arc aanzetten. Daarnaast moet de kabel arc ondersteunen. Beste is om een hdmi 1.4 kabel te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DriveSand schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:45:
[...]

Heb je daar een bron van? Op wikipedia (en andere webzijdes) staat toch echt dat ARC een feature van 1.4 is :).
Een hdmi 1.4 kabel moet gegarandeerd arc hebben. Een hdmi 1.3 kabel maker kan als hij wil arc ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-03 16:51
Hmz, op mono of all stereo ch blijkt dat het gekraak in de stem bij audio ook op alle andere speakers te horen is.

Ook via internetradio is de stem in audionummers niet helder.

En ik weet van bepaalde nummers dat deze zeer helder klinken op bv mn ipod met goede inear dopjes maar hier in huis via de 608 kraken.

Ik word gek hier :/

Iemand enig idee?

[ Voor 4% gewijzigd door r.brands op 12-01-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:31

sjaool

Every life should have 9 cats

r.brands schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:34:
Bedankt. Wat bedoel je precies met per ingang een correctie uit te voeren.
Je kan per kanaal het volume met 12 db verhogen of verlagen zodat er bij overschakeling tussen de bronnen niet teveel volumeverschil zit.
Deze optie heet Intellivolume en zit onder het menu Source Setup, op pagina 45 van de Nederlandse handleiding staat hoe je dit moet instellen.
quote: Onkyo TX-SR608 handleiding
IntelliVolume
-12dB tot 0dB tot +12dB in stappen van 1 dB.
Met IntelliVolume kunt u het ingangsniveau voor elke
ingangsselector individueel instellen. Dit is nuttig indien een
van de broncomponenten luider of zachter is dan de andere.
Gebruik < / > om het niveau in te stellen.
Als een component duidelijk luider is dan de andere luidsprekers,
gebruik dan < om het invoerniveau te verminderen.
Als het duidelijk zachter is, gebruik dan de > om het
ingangsniveau te verhogen.

[ Voor 39% gewijzigd door sjaool op 12-01-2011 21:23 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
Hallo Sjaool,

Omdat ik het zeer raar vind van het gekraak bij audionummers (mediaplayer en ook radio via tele 2, dus eigenlijk overal) ben ik zelf gaan googlen en zag dat het aan intellivolume kon liggen.

Intellivolume heb ik aangezet op 8.

Het volumeprobleem is dus opgelost maar het kraak probleem is erbij gekomen haha. Om gek van te worden. Het is gewoon zo raar. Klassieke muziek pakt ie prachtig. Komt er een stem bij dan lijkt die persoon net een kraai.

[ Voor 6% gewijzigd door r.brands op 12-01-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thierry1967
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-01-2022
FeaR1986 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:12:
Zie [FAQ] Audio voor de verschillen tussen de HDMI-varianten. Lange verhaal kort is dat je genoeg aan HDMI 1.3 hebt als je geen 3D wilt kijken, niets geeft om ARC en ethernet.
dat word dan moeilijk kiezen
denk dat ik voor de tx sr707 ga
hdmi 1.4 lijkt me overbodig daar mijn tv toch ook maar 1.3 heeft en nog maar 2 jaar oud is en de blu ray ook 1.3 is en pas nieuw
dus heeft voor mij niks van meerwaarde
wat is het binnen een paar jaar

[ Voor 53% gewijzigd door FeaR op 12-01-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels hebben we twee hdmi kabels aangesloten maar nu hebben we nog steeds geen geluid van de tv. We hebben nu de blue-ray speler wel goed aangesloten, dus dat is goed, maar van de tv krijgen we nog steeds geen geluid. Ik denk dus dat er instellingen verkeerd staan ofzo maar ik heb geen idee wat ik moet doen. Heeft iemand misschien een suggestie? Ik wordt er zo langzamerhand compleet gestoord van!
Of je hebt een instelling verkeerd staan (misschien HDMI control , moet op ON staan)
Of je Tv ondersteund het ARC niet, of is op de tv niet goed ingesteld.
Makkelijkste oplossing is kabeltje met rode en witte tulp stekkers naar de "audio out" van je tv en naar de" TV in" op je receiver , gewoon rood op rood en wit op wit , kan niet missen.
Dan zou het moeten werken ;)

[ Voor 41% gewijzigd door FeaR op 12-01-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Een paar puntjes:
Ten eerste zou het handig zijn om je vraag in één topic te stellen. Dus houdt het bij [LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle series) Deel 14 of bij Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic. Nu moeten we namelijk diverse topics gaan lezen om er achter te komen welke apparatuur je allemaal hebt. Want alleen in het Samsung-topic vermeldt je dat je een Samsung LE37C530 hebt.

Let wel dat je de receiver op de goede input moet zetten als je geluid van de TV over de speakers wilt.

Maar goed nu over het probleem: dat de medewerker heeft gezegd dat je maar één kabel nodig hebt is dus de grootste onzin ooit, maar daar was je al achter. Je hebt inderdaad twee HDMI kabels nodig: eentje van de Blu-rayspeler naar de receiver en eentje van de receiver naar de TV. Op die manier gaat alles door de receiver naar de TV met als resultaat geluid uit de speakers en beeld op de TV.

Om geluid van de TV op de receiver te krijgen is de HDMI kabel niet voldoende. Dat zou wel zo zijn als beide apparaten (dus de TV én de receiver) over HDMI 1.4 met ARC (Audio Return Channel) beschikken. Dan kan namelijk audio van de TV terug over de HDMI-kabel naar de receiver. Maar dat doet de Samsung LE37C530 niet. Beste is om gewoon een optische kabel te halen en die aan te sluiten op de S/PDIF uitgang van de TV en op de ingang van de receiver. De TV stuurt gewoon alle audio over die uitgang naar de receiver en dan heb je geluid als je bijvoorbeeld naar gewone (analoge) TV-zenders kijkt. Maar met twee HDMI-kabels ben je er nog steeds niet.

Edit:
Ik zie dat het al eens tegen je gezegd is van de S/PDIF, maar dat het niet echt aan komt. Pak de handleiding er eens bij op pagina 8. Daar staat het onder "Digital Audio Out". De kabel met rode en witte RCA is een gewone stereo RCA-kabel, daar moet je niets mee doen. Je moet gewoon een optische toslink kabel halen en die tussen de uitgang van de TV en de ingang van de receiver doen. Dan heb je geluid. En met een beetje geluk heb je dan ook nog eens 5.1 geluid in plaats van 2.0 geluid wat je krijgt met de kabel waar je nu mee bezig bent.

Let wel op dat je goede input moet kiezen op de Onkyo als je geluid van de TV over de Onkyo wilt. Dus "GAME" of "TV/CD", dat zijn namelijk de enige twee optische ingangen.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 12-01-2011 22:11 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond allen,

Ik was voornamelijk aan het kijken naar de TX-SR508 aangezien mijn budget maximaal 300E is. Echter kwam ik vandaag op correct.nl de TX-SR607 tegen voor 299E. Ik heb met mijn beperkte kennis enkele verschillen tegen gekomen, echter wou ik bij jullie nagaan of mijn conclusies klopten. Wat voor mij het grootste nadeel was is dat mijn Nintendo Wii niet via HDMI doorgestuurd konden worden door de receiver. De reden dat ik deze vraag post is omdat mijn keuze misschien al wel gemaakt is, maar ik graag een bevestiging zou willen zien van de experts :D. Natuurlijk eventueel de gouden tip om het juist niet te doen is ook zeker welkom.

Ik zou eerst een kort overzicht geven van mijn (toekomstige) apparatuur:

TV: Samsung LE40C630
HDTV Receiver: Humax HDR5050C -> HDMI
Nintendo Wii -> Component
Laptop -> HDMI
ION Based HTPC (wordt nog gekocht) -> HDMI
Blue Ray Player (eventueel later gekocht) -> HDMI

Ik stel de volgende eisen aan mijn apparatuur:
- Ik zou graag alle apparatuur met één kabel willen verbinden (via de receiver) aan mijn TV. Zodat deze altijd op HDMI 1 kan blijven staan.
- Mijn receiver moet de mogelijkheid hebben om de audio van een HDMI verbinding te halen en deze te verwerken, terwijl het video kanaal wel wordt doorgestuurd.
- TV geluid is niet van belang aangezien analoge TV niet wordt gebruikt
- 3D zal de komende jaren niet gebruikt worden. Mijn TV is namelijk pas drie maanden oud.
- Op dit moment heb ik een mix van verscheidene speakers. Later zal dit een 5.1 set worden.

Aan de hand van deze eisen. Welke receiver raden jullie mij aan. Zijn de technieken van 1 jaar later dermate veel verbeterd dat deze de 607 voorbij streven? Of is de 607 binnen dit budget inderdaad de beste koop als 3D (HDMI 1.4) niet van belang is.

Alvast bedankt voor de reactie

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:45:
[...]

Daarnaast moet de kabel arc ondersteunen.
...je tv ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:37:
Ik was voornamelijk aan het kijken naar de TX-SR508 aangezien mijn budget maximaal 300E is. Echter kwam ik vandaag op correct.nl de TX-SR607 tegen voor 299E.

TV: Samsung LE40C630
HDTV Receiver: Humax HDR5050C -> HDMI
Nintendo Wii -> Component
Laptop -> HDMI
ION Based HTPC (wordt nog gekocht) -> HDMI
Blue Ray Player (eventueel later gekocht) -> HDMI

Ik stel de volgende eisen aan mijn apparatuur:
- Ik zou graag alle apparatuur met één kabel willen verbinden (via de receiver) aan mijn TV. Zodat deze altijd op HDMI 1 kan blijven staan.

Aan de hand van deze eisen. Welke receiver raden jullie mij aan. Zijn de technieken van 1 jaar later dermate veel verbeterd dat deze de 607 voorbij streven? Of is de 607 binnen dit budget inderdaad de beste koop als 3D (HDMI 1.4) niet van belang is.
De Onkyo TX-SR508 kan geen analoog (Wii) naar HDMI converteren en scalen dus de eis dat je alles met één HDMI-kabel naar de TV wilt laten gaan is daarom al niet mogelijk. Je moet minstens de Onkyo TX-SR578 hebben (van de TX-SRxx8 reeks) om analoog naar digitaal te laten converteren. De Onkyo TX-SR607 kan wel van analoog naar digitaal converteren en scalen maar "slechts" tot 1080i. Op zich geen ramp aangezien upscalen door receivers veelal overrated is en met games kan het leiden tot artifacts. Dus de TX-SR607 kan wat jij wil, maar alleen als je niet wakker ligt van 1080i en geen 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
sjaool schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:19:
[...]

Je kan per kanaal het volume met 12 db verhogen of verlagen zodat er bij overschakeling tussen de bronnen niet teveel volumeverschil zit.
Deze optie heet Intellivolume en zit onder het menu Source Setup, op pagina 45 van de Nederlandse handleiding staat hoe je dit moet instellen.

[...]
Ik zoek een dergelijke instelling voor de Onkyo 508, omdat het geluid via mijn X260 veel zachter is dan via de digitale TV of radio. Als ik aan het gamen ben staat de versterker dus op een hoger volume en als ik dan switch naar radio of TV dan staat ie ineens veel te hard.

In de handleiding kan ik nergens terugvinden of de 508 ook over een aparte instelling per source beschikt.

Iemand? :)

ps: mn tv gaat nog steeds aan, dat krijg ik niet opgelost helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
Hallo allen,

Zou het mogelijk zijn op mijn probleem met de 608 (het gekraak/niet heldere stem bij muziek) te reageren?

- Het probleem doet zich dus niet alleen voor bij de mediaspeler (bijna alles flac en/of 320) maar ook bij radio via interactieve tv van tele 2. Dus uitgesloten is dat het probleem de mediaspeler is.
- het ligt ook niet aan de center speaker nu ik bij mono/stereo het ook bij de andere speakers hoor.
- Het is ook niet bij alle muziek. Een deel van mijn muziek klinkt glashelder.

Voor mij is er dus geen touw aan vast te knopen. De handleiding heb ik reeds doorgelezen maar heeft tot geen verbetering geleid. Alles is aangesloten via hdmi en alles werkt naar behoren, op dit bovenstaande punt na.

Alvast heel erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

r.brands schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:17:
Hallo allen,

Zou het mogelijk zijn op mijn probleem met de 608 (het gekraak/niet heldere stem bij muziek) te reageren?

- Het probleem doet zich dus niet alleen voor bij de mediaspeler (bijna alles flac en/of 320) maar ook bij radio via interactieve tv van tele 2. Dus uitgesloten is dat het probleem de mediaspeler is.
- het ligt ook niet aan de center speaker nu ik bij mono/stereo het ook bij de andere speakers hoor.
- Het is ook niet bij alle muziek. Een deel van mijn muziek klinkt glashelder.

Voor mij is er dus geen touw aan vast te knopen. De handleiding heb ik reeds doorgelezen maar heeft tot geen verbetering geleid. Alles is aangesloten via hdmi en alles werkt naar behoren, op dit bovenstaande punt na.

Alvast heel erg bedankt.
Tuurlijk is het mogelijk om te reageren op jouw probleem. Echter kan het zo zijn dat alles erover gezegd is....

Heb je er al aan gedacht om contact met Onkyo op te nemen? Blijkbaar zit het in de versterker en laat die (gok ik) nog in garantie zit en geleverd zijn door Onkyo/(web)winkel.

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
Hmz, dank je. Het is dus niet een probleem wat vaker voor komt en waar ik zelf iets aan kan doen.

Ik zal morgen eens contact met ze opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-08 00:20

Xelation

Bendable Poseable

vosss schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:55:
[...]

Ik zoek een dergelijke instelling voor de Onkyo 508, omdat het geluid via mijn X260 veel zachter is dan via de digitale TV of radio. Als ik aan het gamen ben staat de versterker dus op een hoger volume en als ik dan switch naar radio of TV dan staat ie ineens veel te hard.

In de handleiding kan ik nergens terugvinden of de 508 ook over een aparte instelling per source beschikt.

Ik heb het omgekeerd opgelost, aan mijn 608 zijn aangesloten, de TV-decoder, AC Ryan Mini, daarnaast gebruik ik verder alleen de radio. Nu hem ik het volume van de AC Ryan Mini en TV-decoder ongeveer gelijk gezet via het apparaat zelf met de radio.

Dus als ik nu een film kijk, tv kijk of radio luister, het volume is dan overal gelijk,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

r.brands schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:35:
Hmz, dank je. Het is dus niet een probleem wat vaker voor komt en waar ik zelf iets aan kan doen.

Ik zal morgen eens contact met ze opnemen.
Ik zeg niet dat het niet vaker voorkomt, maar als hier alle opties/oplossingen (die men kan bedenken) zijn genoemd dan houd het ergens op en zul je naar andere oplossingen moeten zoeken.

Als Onkyo zegt:
Meneer sluit een DVD/BluR speler mbv HDMI kabel aan en stop een willekeurig CD in en speel deze met instelling xyz af en dan zou alles goed moeten klinken. Als het niet goed klinkt dan zal er mogelijk iets niet goed zijn met de speler en kunt u garantie claimen. Daarbij kan jij in de garantie ALTIJD garantie claimen als jij vind dat hij niet goed functioneert.

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
Nogmaals bedankt.

Ik heb alleen geen echte suggestie voorbij zien komen. Vandaar mn ietwat zure reactie haha.
Freemann schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:23:
[...]

Ik zeg niet dat het niet vaker voorkomt, maar als hier alle opties/oplossingen (die men kan bedenken) zijn genoemd dan houd het ergens op en zul je naar andere oplossingen moeten zoeken.

Als Onkyo zegt:
Meneer sluit een DVD/BluR speler mbv HDMI kabel aan en stop een willekeurig CD in en speel deze met instelling xyz af en dan zou alles goed moeten klinken. Als het niet goed klinkt dan zal er mogelijk iets niet goed zijn met de speler en kunt u garantie claimen. Daarbij kan jij in de garantie ALTIJD garantie claimen als jij vind dat hij niet goed functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mijn 578 heeft die instelmogelijkheid wel, alle bronnen worden bij mij, bij starten, weergegeven op volume 25....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

FeaR1986 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 09:03:
[...]
Dus de TX-SR607 kan wat jij wil, maar alleen als je niet wakker ligt van 1080i en geen 1080p.
Dat maakt voor een Wii niet uit, die kan sowieso die resolutie niet aan. ;)
[...]
Ik heb de handleiding ook even doorgeplozen maar kan helaas ook niks terugvinden over Intellivolume op de Onkyo TX-SR508.

[ Voor 37% gewijzigd door sjaool op 13-01-2011 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

r.brands schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:35:
Nogmaals bedankt.

Ik heb alleen geen echte suggestie voorbij zien komen. Vandaar mn ietwat zure reactie haha.

[...]
Zelf heb ik 1 of 2 post geplaatst welke bronnen je gebruikt en dat je is naar de uitgang/ingangs volumes zou kunnen kijken.

Verder is er nog iets als "gezond" verstand en als niemand hier iets nuttigs kan melden, jij zelf alles geprobeerd hebt en je niet meer weet wat nu te doen, dan kun je terugvallen op de fabrikant (wat ik overigens zelf allang zou hebben gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
Laat ik voorop stellen dat ik alle hulp ten zeerste waardeer. Ik was alleen in de veronderstelling dat vrijwel alles met de kennis hier op het forum opgelost kon worden, vandaar. Je begrijpt dat het een tegenvaller is als je voor het eerst een, voor mijn doen, dikke receiver hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

r.brands schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:29:
Laat ik voorop stellen dat ik alle hulp ten zeerste waardeer. Ik was alleen in de veronderstelling dat vrijwel alles met de kennis hier op het forum opgelost kon worden, vandaar. Je begrijpt dat het een tegenvaller is als je voor het eerst een, voor mijn doen, dikke receiver hebt gekocht.
oke, kan me voorstellen dat dit dan een zeer grote teleurstelling voor je is. Maar wij zijn hier ook maar mensen en weten (gelukkig) ook niet alles :)

mijn smartphone ligt nu ook bij de reparateur omdat er hardware kapot is en niemand hier er een oplossing voor had ;) Wil er maar mee zeggen dat je receiver best een defect kan hebben waar wij niets aan kunnen doen en wat jij alleen met Onkyo opgelost kan krijgen. BTW hoe oud is je receiver nu? Als hij minder dan 14 dagen oud is, kun je proberen om hem nog om te ruilen bij je verkoper.

Succes met je receiver en hopelijk zit er bij Onkyo genoeg kennis :)

[ Voor 37% gewijzigd door Freemann op 14-01-2011 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh wat baal ik hier van zeg..
(heb de 508)
Ik heb een koptelefoon die zich zelf kan uit zetten, dan zou ik graag nog de stekker er in laten zitten in mijn onkyo.
Maar nu moet ik dus elke keer, EN de koptelefoon uit zetten, EN de stekker er uit halen.
Is er een manier om dit anders te doen? (ergens op de achterkant aansluiten zodat de speakers EN de headphones tegelijk signaal krijgen? Of is er een optie die ik mis waarmee ik kan switchen waar het signaal heen gaat?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:45
Koptelefoon uitzetten, is die draadloos misschien?

Dan kan je het basisstation op een line-out van de versterker aansluiten (vooropgesteld dat die erop zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:14:
Koptelefoon uitzetten, is die draadloos misschien?

Dan kan je het basisstation op een line-out van de versterker aansluiten (vooropgesteld dat die erop zit)
Klopt, draadloos idd.
http://baloo.onlydutch.co...s/Onkyo/TX-SRxx8/578b.jpg
Moet ik m dan gewoon op zone 2 aansluiten en dan werkt alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Is dat een line-out of een speaker aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:36:
Is dat een line-out of een speaker aansluiting?
Line out zo te zien.
Ik kan het nu niet testen aangezien de koptelefoon de eerste keer aan het laden is, wat volgens mij niet onderbroken dient te worden.

Morgen meld ik ff of dat zone 2 werkt.

Andere vraag, mijn afstandsbediening werkt heel slecht, kom ik nu achter, want gebruik hem normaal nooit (harmony) moet ik dan bij onkyo zelf zijn gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Al nieuwe batterijen geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:54:
Al nieuwe batterijen geprobeerd?
Ja alles, hij werkt echt gewoon niet goed.
En er bestaat geen telefoonnummer van Onkyo in NL blijkbaar, wat ontzettend slecht. Heb ze maar gemaild..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-09 22:10
soms moet je eerst op de knop receiver drukken alvorens een ander command te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk nu inderdaad dat het misschien aan mij ligt.
Als ik op zone2 druk, en daarna de aan/uit knop, dan werkt het wel.
Maar de zone2 knop, geeft blijkbaar geen signaal zelf, dus die knop kan ik nooit via IR naar mijn harmony sturen... Bah wat irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 14:06:
[...]

Ja alles, hij werkt echt gewoon niet goed.
En er bestaat geen telefoonnummer van Onkyo in NL blijkbaar, wat ontzettend slecht. Heb ze maar gemaild..
06-27309291

Is volgens mij het GSM nummer van de importeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die zal lij zijn dat iemand dat zo post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 14:28:
Ik merk nu inderdaad dat het misschien aan mij ligt.
Als ik op zone2 druk, en daarna de aan/uit knop, dan werkt het wel.
Maar de zone2 knop, geeft blijkbaar geen signaal zelf, dus die knop kan ik nooit via IR naar mijn harmony sturen... Bah wat irritant.
Als er een zone2-knop bestaat op je Onkyo-remote, kun je die zeker wel aanmaken/inleren op je Harmony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 14:41:
[...]

06-27309291

Is volgens mij het GSM nummer van de importeur :)
Haha vet, even het mailtje terug van onkyo afwachten eerst.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 14:42:
[...]

Als er een zone2-knop bestaat op je Onkyo-remote, kun je die zeker wel aanmaken/inleren op je Harmony
Nee toch echt niet, logisch ook want de knop geeft geen signaal af. Het is geen switch in de amplifier, het zorgt er alleen voor dat de afstandsbediening dingen nu anders gaat bedienen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 14:41:
die zal lij zijn dat iemand dat zo post ;)
Staat gewoon op het internet, dus dat is dan zijn eigen fout geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 14:49:
[...]

Haha vet, even het mailtje terug van onkyo afwachten eerst.

[...]

Nee toch echt niet, logisch ook want de knop geeft geen signaal af. Het is geen switch in de amplifier, het zorgt er alleen voor dat de afstandsbediening dingen nu anders gaat bedienen.
en toch blijf ik erbij...als er een zone2-knop op je onkyo-remote zit, kun jij je Harmony dat aanleren :)
Jaja, ik ben eigenwijs
FF googlen...en ik lees dat zoiets op andere Onkyo's ook in te stellen is: En dit is ff gegoogled in 1 minuutje. Dieper speuren moet vast meer opleveren.

http://forums.logitech.co...yo-606-Zone-2/td-p/263018

Moet dus wel lukken....lijkt me :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:59
Heb sinds gisteren de Onkyo Tx-NR708. Was 529 euro bij de Mediamarkt in Duitsland btw. Alle bronnen verbonden via HDMI (alle met versie 1.3 kabel). Flink aan het stoeien met de instellingen..Het enige wat ik niet kan vinden is het volgende: Ongeacht welke bron ik selecteer het geluid blijft op all channel stereo staan. Als ik b.v. een film via mijn mediaplayer met DTS of Dolby afspeel, blijft de receiver all channel stereo weergeven. Ik kan dat wel met de hand instellen met de luistermodus, maar ik dacht dat de receiver automatisch schakelde naar b.v. DTS. Ik zie even de instellingen door het bos niet meer. Of ligt het aan de HDMI kabels? Iemand?

Edit: Gevonden, moest in mijn mediaplayer het geluid op digital zetten! 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door OkeOkeOke op 14-01-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke mediaplayer heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thierry1967
OkeOkeOke schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:29:
Heb sinds gisteren de Onkyo Tx-NR708. Was 529 euro bij de Mediamarkt in Duitsland btw. Alle bronnen verbonden via HDMI (alle met versie 1.3 kabel). Flink aan het stoeien met de instellingen..Het enige wat ik niet kan vinden is het volgende: Ongeacht welke bron ik selecteer het geluid blijft op all channel stereo staan. Als ik b.v. een film via mijn mediaplayer met DTS of Dolby afspeel, blijft de receiver all channel stereo weergeven. Ik kan dat wel met de hand instellen met de luistermodus, maar ik dacht dat de receiver automatisch schakelde naar b.v. DTS. Ik zie even de instellingen door het bos niet meer. Of ligt het aan de HDMI kabels? Iemand?

Edit: Gevonden, moest in mijn mediaplayer het geluid op digital zetten! 8)7
kan je online bestellen bij mediamarkt duitsland of heb je dat telefonisch gedaan
kan je een link geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
De WD HDTV 2Gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
thierry1967 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:11:
[...]

kan je online bestellen bij mediamarkt duitsland of heb je dat telefonisch gedaan
kan je een link geven
Nee, ben zelf naar Nordhorn gereden. Daar hadden ze er nog 2, een zwarte en een zilveren. Heb de zwarte meegenomen. Aanbieding geldt in alle vestigingen in Duitsland, je moet er alleen zelf naar toe en hopen dat ze hem op voorraad hebben, maar daar kun je de vestiging wel over bellen. Vond het wel een goede aanbieding, in NL ben je gauw 725 kwijt.

Ik heb hier http://www.mediamarkt.de/multimedia-prospekt/ gekeken, maar er is al een nieuwe folder uit. Hij staat er niet meer in, dus ik weet niet of de aanbieding nog geldt.

[ Voor 15% gewijzigd door OkeOkeOke op 14-01-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thierry1967 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:11:
[...]

kan je een link geven
Waarom helemaal naar Duitsland als je ook in een Nederlandse winkel kan kopen met Nederlandse garantie voor bijna dezelfde prijs? Ik zal morgen even de prijs in mijn winkel checken en dan post ik het hier wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:20:
[...]

Waarom helemaal naar Duitsland als je ook in een Nederlandse winkel kan kopen met Nederlandse garantie voor bijna dezelfde prijs? Ik zal morgen even de prijs in mijn winkel checken en dan post ik het hier wel even.
Nou voor mij is het "helemaal" maar 30KM. Ik heb hem voor dit geld niet kunnen vinden in Nederland en ben dan ook benieuwd welke winkel jij hebt. Overigens is de garantie in Duitsland beter. Op alles zit 2 jaar garantie, bij wet geregeld. Op een iPhone bv krijg je in NL 1 jaar garantie, in Duitsland 2. Dus het enigste voordeel van Nederlandse garantie is dat je er (voor de meeste Nederlanders) minder ver voor hoeft te rijden.
Maar nogmaals ben zeer benieuwd naar jouw winkel, hou wel van lage prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de wet in nederland ook 2 jaar hoor, alleen niet altijd bij de winkel, vaak bij de fabrikant voor het 2e jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkeOkeOke schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:36:
[...]

Nou voor mij is het "helemaal" maar 30KM. Ik heb hem voor dit geld niet kunnen vinden in Nederland en ben dan ook benieuwd welke winkel jij hebt. Overigens is de garantie in Duitsland beter. Op alles zit 2 jaar garantie, bij wet geregeld. Op een iPhone bv krijg je in NL 1 jaar garantie, in Duitsland 2. Dus het enigste voordeel van Nederlandse garantie is dat je er (voor de meeste Nederlanders) minder ver voor hoeft te rijden.
"zijn" winkel is Foka ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:49:
Volgens mij is de wet in nederland ook 2 jaar hoor, alleen niet altijd bij de winkel, vaak bij de fabrikant voor het 2e jaar.
Ga je eerst maar even opnieuw inlezen. Er is hier op het forum al veelvuldig gepraat over deze verkeerde aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkeOkeOke schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:36:
[...]

Ah, handig om zo dicht tegen de grens te wonen : D. Maar idd jammer dat in Nederland geen zekerheid geeft omtrent garantie. Gelukkig geeft Onkyo zelf in welk land dan ook zelf 2 jaar garantie. Ik laat je morgen wel weten. We zijn met alle Onkyo modellen ruim goedkoper dan de goedkoopste dus met de 708 zal het wel ook zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Alles over garantie, rechten en plichten e.d. vind je op Consuwijzer.
quote: Consuwijzer
In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar wettelijke garantie u hebt. Daarin staat namelijk dat u recht hebt op een product van goede kwaliteit. In Nederland wordt de wettelijke garantie ook wel 'het wettelijk recht op een deugdelijk product' genoemd. Hoe lang u dat wettelijk recht hebt, hangt af van het product dat u koopt. U moet het product bijvoorbeeld een bepaalde tijd normaal kunnen gebruiken.
Voorbeeld

Van een wasmachine mag u verwachten dat die een langere tijd meegaat dan een paar schoenen voor uw kind. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds rechten. U kunt dus nog teruggaan naar de winkel.

In Nederland hebt u dus vaak langer dan twee jaar recht op een deugdelijk product.

[ Voor 80% gewijzigd door sjaool op 15-01-2011 03:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaool schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 03:53:
Alles over garantie, rechten en plichten e.d. vind je op Consuwijzer.

[...]
consuwijzer....."recht hebben op" is helaas juridisch niet geheel waterdicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word een beetje gek hier.
Even het hele verhaal samengevat.
Ik heb een onkyo 508. Ik heb 3 digitale inputs, upc via hdmi, pc via hdmi, en ps3 via hdmi.
Ik heb net een draadloze koptelefoon aangeschaft. En wat ik wil bereiken, is dat ik die altijd aangesloten kan laten, zodat ik gewoon de koptelefoon zelf uit kan zetten.
Nou dacht ik, zone2 moet lukken. Uiteindelijk met veel moeite heb ik zone2 "aan" gekregen, maar wat blijkt, alleen de tuner word dan het geluid van doorgestuurd, niet van mijn eigen inputs.
Dus las ik ook dit in de manual:
Only analog input sources are output by the ZONE 2 LINE
OUT and FRONT HIGH OR ZONE2 L/R speaker terminals.
Digital input sources are not output. If no sound is heard when
an input source is selected, check if it’s connected to an analog
input.
Ok, dus dat gaat niet werken.
Hebben jullie enig idee hoe ik mijn draadloze koptelefoon werkend kan krijgen, maar zonder hem elke keer uit de plug te moeten halen? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb ook alles afgezocht maar de 708 krijg je in NL echt nergens voor 529 euries , en MM is een winkel waar je terecht kan , geen online shop .

Ik was helaas te laat voor die aanbieding in D )-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 10:34:
Ik heb een onkyo 508. Ik heb 3 digitale inputs, upc via hdmi, pc via hdmi, en ps3 via hdmi.
Ik heb net een draadloze koptelefoon aangeschaft. En wat ik wil bereiken, is dat ik die altijd aangesloten kan laten, zodat ik gewoon de koptelefoon zelf uit kan zetten.
Nou dacht ik, zone2 moet lukken. Uiteindelijk met veel moeite heb ik zone2 "aan" gekregen, maar wat blijkt, alleen de tuner word dan het geluid van doorgestuurd, niet van mijn eigen inputs.

[...]

Hebben jullie enig idee hoe ik mijn draadloze koptelefoon werkend kan krijgen, maar zonder hem elke keer uit de plug te moeten halen? Bedankt!
Ik ben bang dat je soms moet accepteren dat iets niet kan (-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 10:34:

[...]

Koptelefoon op TV aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evienna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
zone 2 werkt enkel met analoge inputs op mijn 705 het is dus wel mogelijk om van je andere apparaten via zone 2 af te spelen maar dan zal je die ook via de analoge aansluitingen moeten aansluiten

ik heb mijn pc zowel via spdif als via een tulpaansluiting aangesloten en kan die dus zowel op zone 1 en zone 2 luisteren

17 seconds of compasion,17 seconds of peace,17 seconds to remember love is the energy behind wich all is created (smashing pumpkins -17)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thierry1967
[...]

ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Heeft iedereen zijn speakers ingesteld met de audessey mic? En gebruiken jullie daarna ook het audessey functie, of zetten jullie hem weer uit na de speaker instelling??

Ik weet niet verder wat de audessey functie doet buiten het instellen van de speakers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evienna schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:06:
zone 2 werkt enkel met analoge inputs op mijn 705 het is dus wel mogelijk om van je andere apparaten via zone 2 af te spelen maar dan zal je die ook via de analoge aansluitingen moeten aansluiten

ik heb mijn pc zowel via spdif als via een tulpaansluiting aangesloten en kan die dus zowel op zone 1 en zone 2 luisteren
Geniaal! Dus gewoon de pc en upc OOK via tup aansluiten (op dezelfde "soort" poort) dus tv bij tv enz.
Alleen me PS3 kan dan nog niks. (die heeft alleen optisch, en hdmi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-10 22:26
Frank1973 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 14:06:
Heeft iedereen zijn speakers ingesteld met de audessey mic? En gebruiken jullie daarna ook het audessey functie, of zetten jullie hem weer uit na de speaker instelling??

Ik weet niet verder wat de audessey functie doet buiten het instellen van de speakers..
Ik heb de microfoon gebruikt voor de basisafstelling daarna op mijn eigen smaak afgesteld. voor mij is het dynamische volume wel een uitkomst aangezien ik mijn films nooit op een snoeihard volume zet. Dynamisch volume zorgt ervoor dat ik ook de zachte passages goed kan horen en dat bij de explosies mijn kinderen niet meteen rechtop in bed zitten. (om over de buren maar niet te spreken ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Ok goed om te weten, maar het maakt voor het geluid dus niet veel uit.. Ik bedoel het werkt niet hetzelfde als een equalizer?

Gisteren deze film gekeken via de PlayonHD mini..

Transformers II : Revenge of the Fallen
DTS HD Master soundtrack.
Bij de eerste scene met de robots en de primitieve mens direct de woofer even iets terug gedraaid.
Mijn dochter van 7 kwam even kijken wat er beneden gebeurde.. Dus die dynamisch volume is dan inderdaad een optie voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Als je de hoofdtelefoon nu eens op de VCR/DVR Out aansluit i.p.v. de Zone 2 line-out?

Laat maar, gaat ook niet werken voor digitale/optische inputs, zie pagina 19 van de gebruiksaanwijzing.
Audio-component kan worden aangesloten door een van
de volgende audioverbindingsformaten te gebruiken:
analoog, optisch, coaxiaal of HDMI.
Houd er bij het kiezen van een verbindingsformaat
rekening mee, dat de AV-receiver geen digitale
ingangssignalen omzet in analoge en omgekeerd.
Audiosignalen die zijn aangesloten op een optische of een
coaxiale digitale ingang worden bijvoorbeeld niet
uitgevoerd door de analoge VCR/DVR OUT.
Ik kan mij herinneren dat er vroeger wel eens kastjes werden verkocht waarop je de luidsprekers en de koptelefoon kon aansluiten en het kastje dan weer op de receiver aansloot.
Het lijkt er alleen op dat deze kastjes niet meer verkocht worden.

[ Voor 88% gewijzigd door sjaool op 15-01-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pech voor mij dus, ik dacht eerst dat verhaal van evienna is slim, dat doe ik, maar dan zou ik dus me koptelefoon nooit kunnen gebruiken voor PS3, en dat is toch wel jammer. Dus dat word t niet. Dan maar elke keer klooien met die stekker. Ik vind t slecht dat t zo is vast gezet, geef ons dan tenminste de keuze zou ik denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik heb op internet inmiddels wel dit schema gevonden.
Het vraagt alleen wel het nodige knutselwerk en inzicht, bovendien weet ik niet of de Onkyo het leuk vindt om zo'n schakeling aan zijn speakerconnectors te hebben.

De schakeling doet in principe hetzelfde als de stekker uit de receiver halen op het moment dat je de hoofdtelefoon niet gebruikt.

Een andere optie is de versterker modificeren maar daar zou ik mij niet aan wagen. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door sjaool op 15-01-2011 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 11:38
Zo ook al een tijdje een onky trs-508 in het bezit, had nog een paar surroundboxen over dus kan nu volop genieten van 7.1 opstelling !

Echter een paar probleempjes...

Aansluiting

1 blu Ray Samsung bdp 1500
2 Kpn Interactieve TV
3 Mede8er
4 Xbox360
Uitgaande Hdmi uiteraard naar de TV

Alles werkt goed, signalen worden goed doorgegeven , echter het beeld van de Samsung Blu Ray valt uit, krijg dan keurig de melding dat het signaal weg valt en soms is het er weer wel...

Kortom een handshake probleem. Nu dacht ik echter dat HDMI een standaaard was voor signaal overdracht... hoe kan het in Godsnaam dan dat er zoveel problemen zijn met apperatuur via HDMI ...

Weet iemand een oplossing, ik heb al kabels verwisseld ,en dat maakt niks uit (kabels van 2 euro tot 40 euro toe ) ook de plekken maken niet uit . Heb nu hdmi op de tv aangesloten en het geluid via Spdif dat werkt maar krijg dan maximaal dts door, Geen true hd etc en daar heb ik nu juist een Blu ray speler voor, (en beeld uiteraard :) )

Heb al gegoogled maar kom niet specifiek op deze combo. Begin door de bomen het bos niet meer te zien en zit er sterk over te denken een HDMI handshake problemen topic aan te maken.

Erg leuk al die beveiligingen maar niet heus :(

Zit er zelfs aan te denken een Sony BDP-S470 speler te kopen bij foka ! (bij handshake problemen mag ik hem terug bregne ) zitten veel voordelen op deze speler, en uitstekende kwaliteit van beeld las ik !

Ik heb geen zin om 200 euro uit te geven voor een Onkyo Blu ray want ik neem aan dat die uiteraard zo wie zo zou moeten werken zonder problemen.

En weet iemand een adresje waar ik een losse setup mic kan kopen voor deze versterker...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korte update: Inmiddels de nr708 (zwart) besteld in Duitsland, voor 605,88 incl verzenden. Ben benieuwd of ie door deze jongens wel geleverd kan worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gandalf68 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:28:
Zo ook al een tijdje een onky trs-508 in het bezit, had nog een paar surroundboxen over dus kan nu volop genieten van 7.1 opstelling !

Echter een paar probleempjes...

Aansluiting

1 blu Ray Samsung bdp 1500
2 Kpn Interactieve TV
3 Mede8er
4 Xbox360
Uitgaande Hdmi uiteraard naar de TV

Alles werkt goed, signalen worden goed doorgegeven , echter het beeld van de Samsung Blu Ray valt uit, krijg dan keurig de melding dat het signaal weg valt en soms is het er weer wel...

Kortom een handshake probleem. Nu dacht ik echter dat HDMI een standaaard was voor signaal overdracht... hoe kan het in Godsnaam dan dat er zoveel problemen zijn met apperatuur via HDMI ...

Weet iemand een oplossing, ik heb al kabels verwisseld ,en dat maakt niks uit (kabels van 2 euro tot 40 euro toe ) ook de plekken maken niet uit . Heb nu hdmi op de tv aangesloten en het geluid via Spdif dat werkt maar krijg dan maximaal dts door, Geen true hd etc en daar heb ik nu juist een Blu ray speler voor, (en beeld uiteraard :) )

Heb al gegoogled maar kom niet specifiek op deze combo. Begin door de bomen het bos niet meer te zien en zit er sterk over te denken een HDMI handshake problemen topic aan te maken.

Erg leuk al die beveiligingen maar niet heus :(

Zit er zelfs aan te denken een Sony BDP-S470 speler te kopen bij foka ! (bij handshake problemen mag ik hem terug bregne ) zitten veel voordelen op deze speler, en uitstekende kwaliteit van beeld las ik !

Ik heb geen zin om 200 euro uit te geven voor een Onkyo Blu ray want ik neem aan dat die uiteraard zo wie zo zou moeten werken zonder problemen.

En weet iemand een adresje waar ik een losse setup mic kan kopen voor deze versterker...?
Hehe, dan heb ik je vanmiddag aan de telefoon gehad. Het is onmogelijk om te zeggen of de S470 van Sony vrij is van hdmi handshake problemen. Het is zelfs zo dat twee van dezelfde modellen, de een wel hdmi handshake problemen heeft en de ander niet. Vaak ligt het ook aan de instellingen. Onderstaande stappen kan je volgen om zeker te weten dat het niet aan jezelf ligt:

- nieuwste firmware installeren
- alle betrokken apparaten resetten
- hdmi-cec op alle apparaten uitschakelen
- hdmi ingang in het menu van de receiver op "through" of "doorheen" zetten

Een merk waarvan ik nog geen hdmi handshaking problemen heb gehoord met de Onkyo is Panasonic. We hebben al een van Pannie voor €129 ^^.

Overigens heb ik door de drukte vandaag niet gekeken naar de prijs van de 708. Goedkoper dan die mm aanbieding of de duitse shops zullen we niet zijn, maar wel volgens de nederlandse (web)shops ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thierry1967
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:37:
Korte update: Inmiddels de nr708 (zwart) besteld in Duitsland, voor 605,88 incl verzenden. Ben benieuwd of ie door deze jongens wel geleverd kan worden!
ik heb hem gevonden in duitsland voor 539€ inclusief verzending wel versie zilver
de zwarte is 600€ en ik wil een zwarte jammer dus
is bij Comtech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thierry1967 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:19:
[...]

ik heb hem gevonden in duitsland voor 539€ inclusief verzending wel versie zilver
de zwarte is 600€ en ik wil een zwarte jammer dus
is bij Comtech
Is er in Duitsland niet een prijzenvergelijkingssite zoals kieskeurig en pricewatch? Of zijn onze oosterburen niet zo gierig als wij dat ze niet zo een site nodig hebben xD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03:32
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:46:
[...]

Is er in Duitsland niet een prijzenvergelijkingssite zoals kieskeurig en pricewatch? Of zijn onze oosterburen niet zo gierig als wij dat ze niet zo een site nodig hebben xD?
http://www.guenstiger.de

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb em ook bij comtech besteld. Alleen bij redcoon was de zwarte goedkoper maar die leveren niet naar NL. Volgens mij leveren de afzonderlijke redcoons alleen aan hun eigen land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:50

WheeleE

Dinges

Na veel gegoogle ben ik toch hier in het topic aanbelandt. Sinds een tijd een TX-SR508 receiver met Onkyo BluRay speler in gebruik. Alle inputdevices zijn via HDMI aan de receiver gehangen en vanuit daar gaat er 1 HDMI-kabel naar de tv. Over de algemene prestaties ben ik zeer tevreden, maar toch heb ik 2 punten waar ik niet uit kwam/kom.

Als eerste heb ik bij somme dvd's (ik heb nog maar 1 blurayfilm) dat het geluid voor een seconde wegvalt, soms ook het beeld. Nu hheb ik hier in het topic gezocht, en schijnt dat aan de HDMI-kabel te kunnen liggen. Ik heb echter tussen mijn receiver en tv een bronzen Monster-kabel liggen, en tussen BR en receiver een zilveren. Het lijkt me dat die kwaliteit afdoende is. Kan het dan aan net het exemplaar tussen receiver en BR liggen? Ik heb de symmptomen overigens niet bij mijn tv-decoder en mediastreamer.

De tweede is dat de tv altijd aan moet staan om de receiver en BR-speler te kunnen gebruiken. Als ik de tv uit zet gaat de receiver samen met de br-speler na ongeveer 8 seconden ook uit. niet op standby, maar helemaal uit. Ik krijg ik dan ook niet meer aan, pas als de tv aangezet wordt gaat de receiver ook aan.
Ik heb volgens mij zo ongeveer alle combinaties in het setup menu onder HDMI-setup geprobeerd. Nu sstaat Audio TV Out op off, HDMIcontrol Off, Power Control off, TV Control off.

Het lijkt me niet meer dan normaal dat die automatische uitschakeling ergens gedisabled kan worden, maar ik ben het spoor bijster...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Probeer eens een reset van de receiver..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of gebruik een afstandsbediening van Harmony/Logitech....dan bedien je alles en gaat het vanzelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Onkyo TX-SR 608 en wil de a/v sync aanpassen, maar in het menu source setup is deze voor alle bronnen niet aan te klikken. Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

Frank1973 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:26:
Probeer eens een reset van de receiver..
Helaas, dat heeft geen resultaat. Ik heb m net gereset, maar er zit geen verandering het aan/uit gedrag. Ook niet nadat ik alle varianten van de HDMI-setup heb geprobeerd.
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:28:
Of gebruik een afstandsbediening van Harmony/Logitech....dan bedien je alles en gaat het vanzelf ;)
Ik zet de tv uit met de afstandsbediening van de tv zelf. Pas na een seconde of acht, dus met vertraging gaat de receiver vanzelf helemaal uit (niet op standby). Als ik de stekker van de tv er uit trek valt de hele boel gelijk stil, dus een afstandsbedining zal hier niet de schuldige zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:11
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 15:19:
Ik heb een Onkyo TX-SR 608 en wil de a/v sync aanpassen, maar in het menu source setup is deze voor alle bronnen niet aan te klikken. Kan iemand mij helpen?
Vreemd hoe heb je de bronnen aangesloten?

Ik heb via HDMI en component en dat werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-10 22:26
Frank1973 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:08:
Ok goed om te weten, maar het maakt voor het geluid dus niet veel uit.. Ik bedoel het werkt niet hetzelfde als een equalizer?

Gisteren deze film gekeken via de PlayonHD mini..

Transformers II : Revenge of the Fallen
DTS HD Master soundtrack.
Bij de eerste scene met de robots en de primitieve mens direct de woofer even iets terug gedraaid.
Mijn dochter van 7 kwam even kijken wat er beneden gebeurde.. Dus die dynamisch volume is dan inderdaad een optie voor mij..
Ik weet niet of de akoestiekfuncties wel beschikbaar zijn als je de calibratie niet hebt uitgevoerd, die zou je als een soort equalizer kunnen zien en die doen wel wat met je geluid, echter niet met DTS of DD, die akoestiekfuncties zijn voor muziek en andere stereo bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 19:54
Sta op het punt om een SR508 aan te schaffen maar ik heb al minstens 7 shops gezien die 'm niet meer kunnen leveren / langer dan 10 dagen levertijd...

Begint er toch echt op te lijken alsof er ruimte gemaakt word voor een nieuw model. Heb iemand van foka hier ook wel eens langs zien komen, misschien heeft diegene meer info hierover?

In de maand Maart worden namelijk vaak de nieuwe modellen geintroduceerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook al van meerdere shops gehoord dat de 08-serie End of Life is....zal dus wel nieuwe serie aankomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 19:54
Zat even te zoeken op de Onkyo site, en daar staat nog een interessant nieuwtje...:

http://www.eu.onkyo.com/press/press_release_en_8739770.html
2010-11-19
Onkyo to launch iPhone/iTouch-compatible Remote Control App

Onkyo is pleased to announce that it will launch a free iPhone/iTouch-compatible Remote Control App for its Networked AV receivers at the end of January 2011.

The Onkyo Remote Control App will turn any iPhone or iTouch into a versatile, fully-functional, touch-driven wireless remote control that will integrate seamlessly with Onkyo's upcoming range of next generation Networked AV receivers, as well as many current and older networked models.

The App will replicate day-to-day operations such as altering volume/balance/mute/input selection/listening modes etc. Gesture control will also be incorporated and owners will be able to browse Internet Radio station lists as well as content held on NAS (Network Attached Storage).

The App will offer full control of most of the functionality on Onkyo's upcoming next generation AV receivers (launching in 2011) as well as much of the functionality on current ***8 series AV receivers (TX-NR708, 808, 1008, 3008, 5008, and PR-SC5508). Owners of ***7 series AV receivers will be able to use the App to control basic receiver functions such as volume up/down, changing inputs etc.

Compatible Onkyo AV receivers will need to be connected to a wireless router via Ethernet. Further details about the Onkyo Remote Control App for iPhone/iTouch will be released early in Q1 of 2011
Dus bij deze bevestiging dat er in 2011 nieuwe receivers komen, met precies de functionaliteit die ik nodig heb. Namelijk muziek streamen van NAS/Internetradio (a la Logitech Squeezebox), let wel, dat is dus in combinatie met die Iphone App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutCha
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-08 12:06
[b][message=35373766,noline]
[..]
Als eerste heb ik bij somme dvd's (ik heb nog maar 1 blurayfilm) dat het geluid voor een seconde wegvalt, soms ook het beeld. Nu hheb ik hier in het topic gezocht, en schijnt dat aan de HDMI-kabel te kunnen liggen. Ik heb echter tussen mijn receiver en tv een bronzen Monster-kabel liggen, en tussen BR en receiver een zilveren. Het lijkt me dat die kwaliteit afdoende is. Kan het dan aan net het exemplaar tussen receiver en BR liggen? Ik heb de symmptomen overigens niet bij mijn tv-decoder en mediastreamer.
[..]
Same here. Ik heb nog niet de tijd gehad om het te onderzoeken. Als ik erachter ben, post ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

Ah. Het lijkt erop dat ik de oorzaak van het mysterieuze auto-off van mijn apparatuur heb gevonden. Een collega merkte vanochtend fijntjes op dat ik een Monster-powerblock gebruik, en of daar niet zo'n soort funcionaliteit in zat. Gegoogle hiernaar levert inderdaad zoiets op, als energiebesparing voor standby-stand. Heel leuk van ze, maar ik hoef het niet.
Probleem opgelost dus, als ik de tv vanavond op een andere outlet prik. :)
//edit: de tv moet natuurlijk in z'n originele outlet. De receiver en BRspeler gaan op een andere.

[ Voor 10% gewijzigd door WheeleE op 17-01-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha powerblock....natuurlijk....:)
Fijn dat het opgelost is....scheelt kopzorgen

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric_nl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05-2022
cypher21 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:16:
Mijn receiver (onkyo th rx 606) is gister terug gegaan voor garantie. Had nog 2 maanden garantie, dus dat scheelt!

De receiver had al een tijd problemen met HDMI handshake en dergelijke. Dit werd echter steeds erger. Als de receiver uit stond, dan duurde het een half uur voordat ik beeld kreeg van de UPC box, component naar HDMI werkte helemaal niet meer.

Helaas 6 weken wachten tot de reparatie klaar is.

Wat ik me af vroeg is of er hier veel mensen zijn met dit probleem, als ik google kom ik gigantisch veel amerikanen tegen met de zelfde problemen. Kennelijk slechte conductors gebruikt in het HDMI bord.
Ook dat dit probleem veel voorkomt met de 605, 606, 607 en zelfs de nieuwe 608 modellen... Zelfs de 7 serie zou er last van moeten hebben.

Ik hoop dat ze het kunnen repareren en dat het probleem daarna wegblijft, is namelijk zwaar irritant dat ik pas beeld kreeg na een half uur opwarmtijd en dat sommige bronnen niet eens werkte..
Ik heb precies hetzelfde probleem, en ook 2 weken geleden weggebracht. Bij mij schakelde hij slecht tussen de HDMI ingangen en component gaf ie al helemaal niet meer door. Ook de on-screen-display functioneerde niet meer. Gelukkig inderdaad ook nog een paar maanden garantie, maar het is wel vervelend.

Medewerker van de Mediamarkt service desk vertelde mij te rekenen op 4 weken reparatietijd, hij gaf aan dat dat de termijn is waarop de reparateur de reparatie klaar moet hebben. Heb echter helaas afgelopen weekend in een audio speciaalzaak vernomen dat een van hun klanten ook de 606 in reparatie heeft en al 3 maanden wacht, en afgelopen week te horen kreeg dat de het onderdeel waar het allemaal om gaat pas in maart weer leverbaar wordt :(

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | black | 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou...succes dan...pfff :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
Zo mijn probleem van hiervoor, is opgelost voor zover ik in de gauwigheid zie !

Een nieuwe Blu Ray speler gekocht ! en tot nu toe geen handshake problemen ! Echter ben er nog niet helemaal uit, heb nu via mijn 508 blu ray aangesloten op hdmi 1 ! beeld gaat prima, stop er een Blu Ray in, Batman begins.. Via de info knop van mijn Blu Ray zegt hij Dolby True HD. Echter op het Display van mijn versterker staat Multi Channel... ipv Tru HD heb ik ergens iets verkeerd ingesteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:39
Staat je bluray speler op bitstream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:49:
[...]

Vreemd hoe heb je de bronnen aangesloten?

Ik heb via HDMI en component en dat werkt...
Inmiddels opgelost door een reset van de receiver. Vaag. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
Neefdave schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:02:
Staat je bluray speler op bitstream?
daarmee bedoel je pcm toch ?

(sorry als ik het even niet weet, zit nu met de oude blu Ray speler boven te klooien dus raak een beetje het overzicht kwijt met alle instellingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maatje van me heeft vandaag een onkyo ontvangen. 506 dacht ik.
Alles aangesloten maar het lijkt erop dat de tv de onkyo niet ziet.
Netjes aangesloten vanaf de hdmi out naar de tv. Meerdere kabels geprobeerd en zelfs een andere tv.
Kan ik iets over het hoofd zien? OSD is ook niet te zien. Tv geeft no signal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gandalf68 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:00:
Zo mijn probleem van hiervoor, is opgelost voor zover ik in de gauwigheid zie !

Een nieuwe Blu Ray speler gekocht ! en tot nu toe geen handshake problemen ! Echter ben er nog niet helemaal uit, heb nu via mijn 508 blu ray aangesloten op hdmi 1 ! beeld gaat prima, stop er een Blu Ray in, Batman begins.. Via de info knop van mijn Blu Ray zegt hij Dolby True HD. Echter op het Display van mijn versterker staat Multi Channel... ipv Tru HD heb ik ergens iets verkeerd ingesteld ?
Mooi dat de Sony zonder HDMI handshake problemen werkt. Zoals Neefdave al zei moet u (of mag ik op internet 'jij' zeggen :+?) de Sony 470 op 'bitstream' zetten. Aan het geluid verandert er niks, maar dan herkent de Onkyo wel dat het een Dolby True HD track is.

Verschil tussen pcm en bitstream is dat bij pcm de speler het geluidsbestand decodeert en als meerkanaalsgeluid uitstuurt en bij bitstream het coderen door de receiver wordt gedaan. Bij pcm kan de receiver niet zien om welk geluidssysteem het gaat omdat hij het geluid al gecodeerd al gescheiden kanalen binnenkrijgt. Op het internet is men nog niet met elkaar eens welke techniek beter is, maar bitstream krijgt vaak de voorkeur tenzij de receiver geen DTS HD of Dolby TrueHD ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:39
Gandalf68 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:19:
[...]

daarmee bedoel je pcm toch ?

(sorry als ik het even niet weet, zit nu met de oude blu Ray speler boven te klooien dus raak een beetje het overzicht kwijt met alle instellingen :)
Nee bistream :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 14:58
FeaR1986 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 17:10:
[...]

Met een TX-SR507 kan je ook gewoon een paar S608 aansturen. Als je echt lastig aan te sturen speakers hebt - dus lage impedantie én een lage gevoeligheid - dan moet de versterker constant meer vermogen leveren en kan het lastig worden. Maar de Jamo S608 is nou niet bepaald lastig aan te sturen...
Ik had enige tijd geleden ook een mail gestuurd naar Jamo maar pas laat een reactie terug gekregen. Vandaar ook mijn bericht op Fok. Hieronder de mail die ik heb ontvangen:
Maarten,

Sorry for the delay in responding to your email. You have reached our US based product support group and we can not ship products, repair parts, or assist with product repair or replacement outside of the US from our US based locations. Not all products are sold in all countries.

Please check with the below Jamo dealer/distributor for your region/country as they should also be able to assist with recommendations on current Home theater receivers appropriate for your region/application (I believe the Onkyo model (?SR) 507 is also for UK distribution).

Looks like from a quick Google search the SR 507 is rated at only 75 watts per channel as a 5.1 set up. If this is true (watts per channel) this would be severely under-powered and you will not have any headroom to use with the 150 watt S 608 floor standing speakers (having more power is always better than not having enough). Danger in under-power occurs when the amp does not have enough power and reaches an excess distortion (clipping) level and this can damage the tweeters of the speakers and/or damage to the amp.
Klopt het wat ik in deze mail lees? een "Quick Google search" klinkt niet echt als een diepgravend onderzoek.. Ik zit nu echt een dubio of de Jamo 680 HC 3 ivm mijn Onkyo 507 een goede combinatie zal zijn.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch algemeen bekend dat Onkyo's hard inkakken? Je moet voor jezelf uitmaken, of een vermogen van 75 watt genoeg is voor jouw geluidswensen. Echter, 75 watt is nogal wat. Het zal best hard gaan, ook al voor je je amp over de zeik brengt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik zou je geen zorgen maken of die jamo speakers op je versterker passen, maar of het een goede combi is hangt van jou gehoor af :)
Ga eerst eens luisteren.

Toen ik destijds ging luisteren vond ik de Jamo 606 en 608 niet mooi klinken op een Onkyo 606, ik mistte de middentonen. Maar goed, zoals algemeen bekend is de ervaring van geluid iets persoonlijks, dus ga ergens luisteren.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 14:58
cypher21 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 08:38:
Ik zou je geen zorgen maken of die jamo speakers op je versterker passen, maar of het een goede combi is hangt van jou gehoor af :)
Ga eerst eens luisteren.

Toen ik destijds ging luisteren vond ik de Jamo 606 en 608 niet mooi klinken op een Onkyo 606, ik mistte de middentonen. Maar goed, zoals algemeen bekend is de ervaring van geluid iets persoonlijks, dus ga ergens luisteren.
Sja.. er hangen nu 5 satalietspeakers aan die oorspronkelijk behoorde tot de Philips LX3000D. Hiervan vind ik het geluid al best ok, dus ik denk dat ik al snel tevreden ben ;) Daarnaast zal het geluid nooit écht hard gaan, gewoon lekker muziek voor op de achtergrond en vooral films/tv. Bij muziek merk ik gewoon dat de geluidskwaliteit echt te beperkt is op dit moment, maar dat zal echt door de satalietspeakertjes komen denk ik.

Ik vind het moeilijk om te bepalen of 75 watt voldoende is.. en als ik het volume bij voorbeeld te hard zou zetten, beschadig ik dan mijn speakers/reciever of slaat deze dan simpelweg uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlubberZwijn schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 08:19:
[...]
Klopt het wat ik in deze mail lees? een "Quick Google search" klinkt niet echt als een diepgravend onderzoek.. Ik zit nu echt een dubio of de Jamo 680 HC 3 ivm mijn Onkyo 507 een goede combinatie zal zijn.. ;(
In theorie klopt het inderdaad wat daar staat. Echter prijzen de heren van Jamo hun speakers wel heel erg aan. Als je namelijk een versterker zou nemen die perfect de 150 Watt levert per kanaal in een 5.1 set-up dan zit je aan een exotisch merk van zeker duizend dan wel duizenden euro's. En het lijkt met logisch dat je een speaker van een paar honderd euro niet aan gaat sturen met één of andere Classé van een tienvoud van dat bedrag.

Elke receiver zal gewoon geluid uit die speakers krijgen. Als je echt hard wilt spelen dan kan je receiver te zwak zijn. Want Onkyo's staan er inderdaad bekend om niet extreem veel vermogen over te houden zodra je in meerkanaals surround gaat werken. Ga je echter normaal spelen is het geen probleem.

Pagina: 1 ... 18 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.