Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 14:58
FeaR1986 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:09:
[...]

In theorie klopt het inderdaad wat daar staat. Echter prijzen de heren van Jamo hun speakers wel heel erg aan. Als je namelijk een versterker zou nemen die perfect de 150 Watt levert per kanaal in een 5.1 set-up dan zit je aan een exotisch merk van zeker duizend dan wel duizenden euro's. En het lijkt met logisch dat je een speaker van een paar honderd euro niet aan gaat sturen met één of andere Classé van een tienvoud van dat bedrag.

Elke receiver zal gewoon geluid uit die speakers krijgen. Als je echt hard wilt spelen dan kan je receiver te zwak zijn. Want Onkyo's staan er inderdaad bekend om niet extreem veel vermogen over te houden zodra je in meerkanaals surround gaat werken. Ga je echter normaal spelen is het geen probleem.
Met dat in mijn achterhoofd zou eventueel de 606 die op 130 watt lopen wellicht een verstandigere keuze zijn? Misschien is het een idee om mijn 507 mee te nemen naar een speciaalzaak om daar beide sets te beluisteren en een keuze te maken.. (en eventueel andere vergelijke sets te beluisteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:31

sjaool

Every life should have 9 cats

BlubberZwijn schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:01:
[...]
Ik vind het moeilijk om te bepalen of 75 watt voldoende is.. en als ik het volume bij voorbeeld te hard zou zetten, beschadig ik dan mijn speakers/reciever of slaat deze dan simpelweg uit?
De kans dat je de speakers beschadigt i.c.m. met een Onkyo receiver is vrij klein omdat de Onkyo receiver v.z.v. een clipping/vervormings-detectie die ervoor zorgt dat het vermogen van de versterker wordt teruggedraaid vandaar ook het vaak genoemde inkakken van het vermogen.
Niet dat de versterker normaal gesproken de beloofde Watts levert maar wat ze leveren is meer dan genoeg voor de Jamo S606 of S608 en de grootte van een normale huiskamer.

Volgende stukje komt uit een review van Home Cinema Choice en gaat over de Onkyo TX-SR607 maar je kunt ervan uitgaan dat dit ook opgaat voor de andere Onkyo receivers.

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2gtt9n7.jpg

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:52
BlubberZwijn schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:33:
[...]
Met dat in mijn achterhoofd zou eventueel de 606 die op 130 watt lopen wellicht een verstandigere keuze zijn? Misschien is het een idee om mijn 507 mee te nemen naar een speciaalzaak om daar beide sets te beluisteren en een keuze te maken.. (en eventueel andere vergelijke sets te beluisteren).
De TX-SR606 is ook niet echt je van het qua vermogen: Die opgegeven 130 Watt zijn bij 6 Ohm, één kanaal en bij 1.000 Hz gemeten. Wanneer je de TX-SR606 gaat meten op 5 kanalen, 20 - 20.000 Hz en 8 Ohm houdt deze receiver nog geen 35 Watt per kanaal over. Dat scheelt niet extreem veel met de 30 Watt die jouw TX-SR507 doet. Het is de meerprijs niet waard.

Als je echt twijfelt over het vermogen en meer vermogen wilt kijk dan naar een oudere serie. De TX-SRxx5 en lager (dus ouder) bijvoorbeeld, die zijn een stuk beter qua vermogensafgifte. Of een Onkyo van boven de 800-serie, dan zit je ook altijd wel goed.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:45
Met een x06 of ouder mis je natuurlijk wel heel veel interessante features. vermogen is op papier leuk, maar als je nog steeds met een losse HDMI switch moet werken omdat de receiver geen HDMI poorten heeft, dan vraag ik me af of je niet erg veel concessies doet (en dus misschien beter even een honderd of 2-3 kan doorsparen voor een moderne receiver met voldoende vermogen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-09 13:33
Heeft iemand van jullie al ervaring met een Onkyo SR308/508 in combinatie met een HTPC en 3D-ready beamer? De 3D-ready (DLP)beamers vereisen een videosignaal van 720p op 120hz. De huidige generatie videokaarten kunnen hier nu goed mee overweg, maar kan een Onkyo dit signaal (120hz) wel doorgeven?

Ik heb hierover ook contact gehad met Onkyo support, maar de antwoorden die ik van hun krijg zijn erg vaag en geven geen uitsluitsel:
Regarding to our informations the TX-SR 508 can handle only standard TV formats. That means for example 720 /60 Hz signal can be handled also a 3D signal.
Poging 2:
Yes, it should be possible!

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 08:42
Harmani schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:56:
Heeft iemand van jullie al ervaring met een Onkyo SR308/508 in combinatie met een HTPC en 3D-ready beamer? De 3D-ready (DLP)beamers vereisen een videosignaal van 720p op 120hz. De huidige generatie videokaarten kunnen hier nu goed mee overweg, maar kan een Onkyo dit signaal (120hz) wel doorgeven?

Ik heb hierover ook contact gehad met Onkyo support, maar de antwoorden die ik van hun krijg zijn erg vaag en geven geen uitsluitsel:

[...]

Poging 2:

[...]
In principe zijn de HD standaarden 720P/50Hz of 720P/60Hz, en GEEN 120Hz. Nou weet ik niet of er een 720P/3D/120Hz standaard bestaat, maar ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

Sorcerer8472

Mens sana?

Raymond schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:15:
Met een x06 of ouder mis je natuurlijk wel heel veel interessante features. vermogen is op papier leuk, maar als je nog steeds met een losse HDMI switch moet werken omdat de receiver geen HDMI poorten heeft, dan vraag ik me af of je niet erg veel concessies doet (en dus misschien beter even een honderd of 2-3 kan doorsparen voor een moderne receiver met voldoende vermogen)
Zeker als je met een subwoofer gaat werken (en zelfs zonder) biedt de TX-SR608 ruim voldoende vermogen om 2xS608, 1xS60Cen en 2xS602 aan te sturen.

Vermogen is voldoende: het maximum doet nogal pijn aan je oren en klinkt niet vervormd. Geluid klinkt erg realistisch: onweer klinkt alsof je het zelf meemaakt (zonder subwoofer), dichtslaande deuren op de surroundkanalen klinken ook bijvoorbeeld ontzettend echt.

Voor de S608 is het gewoon voldoende: het laag kost het meeste vermogen en zelfs dat gaat heel diep en strak. Zet je er nog eens een sub bij, dan ontlast je de receiver nog meer en dan kun je er nóg meer uithalen. Ook in muziek waar er veel bass te horen is, blijft het hoog mooi helder.

Vermogen is misschien wel minder dan bij andere receivers, maar het is gewoon ruim voldoende voor een ruime woonkamer, iig bij deze speakers. Misschien heeft een andere receiver wel veel meer vermogen maar gaat hij toch flink distorten als je hem hard zet... da's net zoiets als een auto met heel veel pk's zonder grip...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-09 13:33
Luuk1983 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:31:
[...]

In principe zijn de HD standaarden 720P/50Hz of 720P/60Hz, en GEEN 120Hz. Nou weet ik niet of er een 720P/3D/120Hz standaard bestaat, maar ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.
Wat ik er van heb gelezen is 120hz inderdaad geen officiële 3D of 1.4 standaard. Maar zou de Onkyo het signaal niet gewoon moeten kunnen "pass through-en"? Een losse HDMI repeater/splitter/switch kan dat ook... (volgens mij zelfs 1.3b versies)

[ Voor 3% gewijzigd door Harmani op 18-01-2011 12:04 ]

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:35:
[...]

Zeker als je met een subwoofer gaat werken (en zelfs zonder) biedt de TX-SR608 ruim voldoende vermogen om 2xS608, 1xS60Cen en 2xS602 aan te sturen.

Vermogen is voldoende: het maximum doet nogal pijn aan je oren en klinkt niet vervormd. Geluid klinkt erg realistisch: onweer klinkt alsof je het zelf meemaakt (zonder subwoofer), dichtslaande deuren op de surroundkanalen klinken ook bijvoorbeeld ontzettend echt.

Voor de S608 is het gewoon voldoende: het laag kost het meeste vermogen en zelfs dat gaat heel diep en strak. Zet je er nog eens een sub bij, dan ontlast je de receiver nog meer en dan kun je er nóg meer uithalen. Ook in muziek waar er veel bass te horen is, blijft het hoog mooi helder.

Vermogen is misschien wel minder dan bij andere receivers, maar het is gewoon ruim voldoende voor een ruime woonkamer, iig bij deze speakers. Misschien heeft een andere receiver wel veel meer vermogen maar gaat hij toch flink distorten als je hem hard zet... da's net zoiets als een auto met heel veel pk's zonder grip...
Punt is dat ik nu een Onkyo 507 bezit en ik vind het zonde om nu ook nog (veel) geld te besteden aan een nieuwe versterker. Voor mij is het nu dus eigenlijk de zoektocht naar een 5.0 of 5.1 setje welke passend is voor mijn huidige versterker. Bij gemiddeld gebruik (ik ben geen audiofiel en heb geen wensen om van mijn huiskamer een disco te maken) wil ik toch fatsoenlijk geluid krijgen. Het blijft een beetje de vraag of de 606 of 608 hier goed geluid op geven. Als ik het goed begrijp is hier alleen achter te komen door echt in een speciaalzaak te gaan luisteren naar deze combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Precies.
goed geluid is niet uit te leggen op basis van specificaties e.d.
gewoon luisteren en vergelijken met andere speaker sets in de zelfde prijsklasse!

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
BlubberZwijn schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:11:
[...]Als ik het goed begrijp is hier alleen achter te komen door echt in een speciaalzaak te gaan luisteren naar deze combinatie.
Of gewoon ons vertrouwen als we zeggen dat het met een TX-SR507 gaat lukken. Nogmaals: staar je niet blind op het vermogen, want met 30 Watt kan je echt ruzie met de buren gaan krijgen. Als je speakers die makkelijk aan te sturen er aan hangt is er geen probleem, en dat zijn de Jamo's nu eenmaal.

Dat mailtje van Jamo zou ik niet te veel waarde aan hechten. Met alle respect zal er niemand zijn die een dergelijke set speakers heeft aan een receiver die echt 150 Watt levert op alle kanalen. Want als je een dergelijke receiver hebt dan heb je ook wel speakers van een (paar) klasse hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

BlubberZwijn schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:11:
[...]

Punt is dat ik nu een Onkyo 507 bezit en ik vind het zonde om nu ook nog (veel) geld te besteden aan een nieuwe versterker. Voor mij is het nu dus eigenlijk de zoektocht naar een 5.0 of 5.1 setje welke passend is voor mijn huidige versterker. Bij gemiddeld gebruik (ik ben geen audiofiel en heb geen wensen om van mijn huiskamer een disco te maken) wil ik toch fatsoenlijk geluid krijgen. Het blijft een beetje de vraag of de 606 of 608 hier goed geluid op geven. Als ik het goed begrijp is hier alleen achter te komen door echt in een speciaalzaak te gaan luisteren naar deze combinatie.
De Onkyo TX-SR507 zal een prima combinatie vormen met de Jamo S606 of S608.
Of de geluidskwaliteit/klankkleur je aanstaat zul je zelf uit moeten maken maar qua vermogen van de versterker gaat dit prima lukken.
Het is hier al vaker gezegd dat de Jamo's niet de moeilijkst aan te sturen luidspreker zijn.

Ik bezit de Onkyo TX-SR607 i.c.m. de Jamo S606, S604 en Jamo SUB 250 en de versterker kan deze luidsprekers met gemak aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutCha
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-08 12:06
Het gereversde rear-speaker probleem op de TX-SR508 via multichannel was toch alleen i.c.m. een PS3 fat? Naast dat dit voorkomt met m'n PS3, heb ik het ook als ik multichannel geluid afspeel via m'n Mac Mini. Niet dat dat zo'n probleem is, via de midi configuratie kan je de speaker orientatie instellen op de mini, maar toch opvallend.

Ik zal binnenkort m'n PS3 slim eens naar beneden halen en kijken of die wel (naar verwachting) correct geluid geeft via multichannel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
BlubberZwijn schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 08:19:
[...]Klopt het wat ik in deze mail lees? een "Quick Google search" klinkt niet echt als een diepgravend onderzoek.. Ik zit nu echt een dubio of de Jamo 680 HC 3 ivm mijn Onkyo 507 een goede combinatie zal zijn.. ;(
Nog even aanvullend:
Die "Quick Google search" vind ik wel positief. Ze hebben de tijd genomen om zich te verdiepen in jouw receiver. Dat ze niet helemaal uit gaan zoeken wat die receiver kan en zich alleen maar inlezen in de specificaties snap ik ook.

En ik stuur hier een paar Focal Chorus 826W speakers aan met een Denon die een stuk minder vermogen levert dan het vermogen wat de speakers aankunnen. Receivers staat hier op -30.0 dB voor een kamervullend (20m²) geluid en de receiver kan tot + 10.0 dB. Dus nog ruimte zat.

En wat te denken van mensen die hun speakers aansturen met een buizenversterker? Een buizenversterker levert nog veel minder Watt dan een receiver.

Of het qua klank een goede match is, is natuurlijk een tweede. Al wordt de match Onkyo - Jamo wel vaak gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.... het blijft heel persoonlijk natuurlijk.
Maar de combi Onkyo en Jamo lees ik veel

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-09 11:52
Ik zag in een filmpje op Youtube dat er op de CES een aantal (3?) nieuwe Onkyo receivers werden voorgesteld, maar ik kan er zo direct niets over vinden ?
Weet er iemand iets meer over (zijn dat al x09 modellen ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk ik haast van wel....de 08-serie is end-of-life is tegenwoordig overal te horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ieder jaar in maart komt er een nieuwe serie van Onkyo, dus de x09-serie zal denk ik dit jaar ook wel in maart op de markt komen.
Ik ben alleen benieuwd welke serie we volgend jaar krijgen, de x10 of wat anders? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag ben ik in het bezig van de 608.
Ik ben er zeer tevreden over!
Nu zitten er nog oude jvc boxen op aangesloten, maar binnenkort komen hier monitor audio boxen voor.

Ook de optie om andere apparaten aan te sturen met de Onkyo afstandsbediening werkt heel goed. Maar weet iemand de code voor de UPC box? (zwarte Cisco) de codes 01877 en de 00877 werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo gisterochtend is de 708 geleverd. Heb em nu voor 600E over laten komen uit Duitsland. Nu wachten op de speakers (Q-acoustics). Ben nog aan het zoeken naar een goede sub aangezien er veel slechte verhalen zijn over de 2070 van q-acoustics. Waarschijnlijk wordt het een BK Gemini II.

Ik snap niet dat de Onkyo hier in NL zo lastig te leveren is. Was na de failure bij 4launch nog langs besthomecinema gegaan. Ze hadden daar nog 2 x zilveren 708 staan, voor ik meen rond de 730E. De beste man zei dat hij wel 10 telefoontjes kreeg per dag van 4launch bestellers, dat hij niet kon zakken met de prijs (terwijl ze nu groots adverteren met leegverkoop aanbiedingen) en hij vond het maar dom dat consumenten er nog steeds in trapten om deze unit voor 600 euro te bestellen blablabla.... Jaja, zal allemaal wel, als je er niet aan wilt verdienen; ook prima.

Hij zei verder trouwens dat de nieuwe serie rond april in Japan gelanceerd zou worden en rond juni/juli in NL. Maar gezien bovenstaande zou ik het met een korreltje zout nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 18:53
vandaag de volgende mail gekregen van 4Launch:

Beste,

Het door u bestelde artikel Onkyo Receiver TX-SR608B 7.2, 1120W (zwart) is end of life verklaard vanuit de fabrikant.
Dit wil zeggen dat het artikel niet langer gefabriceerd zal worden of voor een langere tijd niet meer leverbaar zal zijn.
Om deze reden kunnen wij het artikel helaas niet meer leveren.

Wilt u wellicht switchen naar een alternatief?

Met vriendelijke groet,

Semir Murić
Afdeling Verkoop
4Launch BV

Ziet er naar uit dat deze nu echt EOL is. snel ergens anders bestellen waar ze deze op voorraad hebben. want waarschijnlijk gaat de opvolger stukken duurder worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sn33ky schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:19:
vandaag de volgende mail gekregen van 4Launch:

Beste,

Het door u bestelde artikel Onkyo Receiver TX-SR608B 7.2, 1120W (zwart) is end of life verklaard vanuit de fabrikant.
Dit wil zeggen dat het artikel niet langer gefabriceerd zal worden of voor een langere tijd niet meer leverbaar zal zijn.
Om deze reden kunnen wij het artikel helaas niet meer leveren.

Wilt u wellicht switchen naar een alternatief?

Met vriendelijke groet,

Semir Murić
Afdeling Verkoop
4Launch BV

Ziet er naar uit dat deze nu echt EOL is. snel ergens anders bestellen waar ze deze op voorraad hebben. want waarschijnlijk gaat de opvolger stukken duurder worden?
EXACT hetzelfde mailtje als ik 3 weken geleden al kreeg over een 508.....TOEN wisten ze dit al, vaag dat ze jou dit dus pas vandaag mailen.
Ik ben voor de 578 gegaan en tot nu toe geen enkele spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De opvolger zal waarschijnlijk in de zelfde prijsklasse vallen als de 608 dit was ook het geval toen de 608 de 607 opvolgde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
ik heb zojuist mijn TX-SR578 aangesloten op mijn nieuwe Jamo S606 HC3 speakers, en ik vroeg me wat af. Ik had van te voren alle kabels aangelegd en weggewerkt in gootjes etc. En toen had ik zoiets van maar welke kant van de kabel zit nou in de 'plus' en welke in de 'min' (staat niet op mijn kabels aangegeven).

Maar op de gok alles aangesloten (bi-amp), en de boel aangezet, klonk perfect. Ik had zoiets van dat kan toch niet allemaal goed gegokt hebben, dus voor de grap enkele kabels omgeswitch...

resultaat: perfect geluid wederom...

Maakt het tegenwoordig niet meer uit? Of 'voelt' de onkyo dit zelf, en gooit deze zelf het signaal om (plus/min) als het nodig is?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk he? die 578? ;)
Wij hadden alleen de surround speakers aangesloten op Surround BACK ;) Maar dat was zo verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@refused81: Als je van 1 van bijv. de fronts de +/- omdraait staan ze uit fase en dat wordt niet door de onkyo gecorrigeerd. Weet je zeker dat je niet toevallig zowel links als rechts hebt omgedraaid tijdens het testje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 17:10:
@refused81: Als je van 1 van bijv. de fronts de +/- omdraait staan ze uit fase en dat wordt niet door de onkyo gecorrigeerd. Weet je zeker dat je niet toevallig zowel links als rechts hebt omgedraaid tijdens het testje?
Ik weet van mijn vorige set nog wel dat wanneer ik ze verkeerd om aansloot, het gelijk hoorbaar was. Bij deze set niet......
Echter....ik heb voor de zekerheid alle gootjes maar open getrokken en mijn prachtige witte speakerkabel zonder markering voor alle 4 de aansluiting (front bi-amp), lopen te volgen, en het resultaat was dat ik van de vier kabels er drie verkeerd om had aangesloten. Alleen de front-high (tweeter) van de linker was goed aangesloten :)

Nu alles goed, maar hoor niet echt verschil ofzo, maargoed ik zal wel half doof zijn ofzo ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan heb je een hele klus gehad...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Kabelgoten dichtlaten en een multimeter erbij pakken is dan een stuk makkelijker. ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Nu online
Voutloos schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 19:19:
Kabelgoten dichtlaten en een multimeter erbij pakken is dan een stuk makkelijker. ;)
niet alle mensen hebben alle meetapparatuur in huis :)
Het is zaterdag, ik had alle tijd, ik vertrouw mezelf meer dan welke apparatuur dan ook ;)

maar idd, was wel ideaal geweest 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg Onkyo TX-NR708 aan te schaffen. Ik wil zowel cd, ipod, (internet)radio en cinema voor panasonic TXP46VT20e (3D). Iemand nog tips voor (kleinere) speakers. Ik overweeg Harman Karton HKTS30bq of zelfs de 60bq. Ook de bose acoustimass10 behoort nog tot de mogelijkheden. Draadloos durf ik nog niet aan. Wie heeft er nog goede tips in het woud van recievers en speakers?

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

refused81 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 17:57:
[...]

Ik weet van mijn vorige set nog wel dat wanneer ik ze verkeerd om aansloot, het gelijk hoorbaar was. Bij deze set niet......
Echter....ik heb voor de zekerheid alle gootjes maar open getrokken en mijn prachtige witte speakerkabel zonder markering voor alle 4 de aansluiting (front bi-amp), lopen te volgen, en het resultaat was dat ik van de vier kabels er drie verkeerd om had aangesloten. Alleen de front-high (tweeter) van de linker was goed aangesloten :)

Nu alles goed, maar hoor niet echt verschil ofzo, maargoed ik zal wel half doof zijn ofzo ;)
Maar je hebt 4 aansluitingen en alleen je fronts aangesloten, bi-amped? Dat wil zeggen, je had alles omgedraaid met uitzondering van 1 tweeter? Dan kan het goed dat je niet zoveel verschil hoorde :) Als je namelijk consequent alle plussen en minnen omdraait klinkt het gewoon prima (wisselspanning). Het verkeerd aansluiten van de tweeters heeft wellicht wat minder invloed voor het gehoor dan de hele speaker box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-09 16:59
Wat ik nou niet echt snap, in de pricewatch hebben winkels voor de 608/708 of een zeer lange levertijd of ze leveren helemaal niet meer =/ Wilt Onkyo niks meer verkopen tot maart ofzo? Beetje irritante situatie hier want de 708 heeft eigenlijk alles wat ik wil hebben ( maar wil niet meer dan 700 euro betalen voor dit model ) zo ongeveer en is tenminste, ofja was fatsoenlijk leverbaar.... nu maar gewoon 2 maanden wachten op nieuwe modellen of hoe werkt die marketing daar? :-(

Alle andere modellen die een beetje oke zijn ( vergelijkbare functies ) maar wel wat duurder, zijn hier dan weer nouwelijks verkrijgbaar... of VRESELIJK veel duurder dan in de US zucht..... ( yamaha rx-v1067/2067 - rx-a1000/2000 helemaal niet leverbaar - Marantz 6005 )

[ Voor 5% gewijzigd door no00waa op 23-01-2011 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 00:11:
[...]

Maar je hebt 4 aansluitingen en alleen je fronts aangesloten, bi-amped? Dat wil zeggen, je had alles omgedraaid met uitzondering van 1 tweeter? Dan kan het goed dat je niet zoveel verschil hoorde :) Als je namelijk consequent alle plussen en minnen omdraait klinkt het gewoon prima (wisselspanning). Het verkeerd aansluiten van de tweeters heeft wellicht wat minder invloed voor het gehoor dan de hele speaker box.
Helemaal correct, dat verklaart ook een hoop. Anyway ben blij dat het nu zit. Ik moet zeggen (aangezien dit de Onkyo forum is).
Dat de TX-SR578 mij goed bevalt, de klank is prettig en helder, het vermogen wat hij levert is erg goed. Als ik hem op 45 zet dan staat die echt wel hard......hoger zal ik wel nooit komen, dus dat zit wel goed.

Hij wordt alleen wel behoorlijk heet. Ik had mijn blu-ray speler er boven op staan (boven de ventilatie van de onkyo dus), maar gister tijdens een filmple begon het beeld oppeens heel raar te doen. De blu-ray liep bijna te koken door de onkyo. Dus heb ik de blu-ray maar onder de onkyo gezet. Dat is een stuk beter :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heet worden is ook niet alleen een 578-kwaal hoor....doen veel Onkyo's/receivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een maat van mij kwam algelopen week een langs met zoijn PS3. We gingen even zombie's poffen.
Ik heb natuurlijk de PS3 op de onkyo (508) aangelsoten en moet zeggen dat het qua geluid erg helder en mooi
klinkt. Ik merk eingelijk geen verschil vergeleken met de x-fi fatal1ty titanium pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 20:23
Ik heb een TX-SR608 gekocht dit weekend, maar wat ik ook probeer (zelfs gereset naar factory defaults), ik krijg geen apparatuur aan de praat via de HDMI 1 en HDMI 2 poort.

Ik heb een Blu-Ray speler + HD Decoder aangesloten via HDMI IN en de TV via HDMI OUT.

Zowel de Blu-Ray als de decoder werken prima in de overige HDMI ingangen, maar 1 en 2 dus niet. Aan de kabels ligt het ook niet, uiteraard heb ik dit getest. De poorten zijn goed toegewezen via de setup.

Hoe zou dit kunnen komen?

[ Voor 42% gewijzigd door Roog1317 op 23-01-2011 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Definieer 'niet aan de praat'. Wel/geen geluid op de aan de versterker aangesloten speakers? Geen beeld? Is de TV ook middels HDMI aangesloten? Welke bronapparaten?

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roog1317
  • Laatst online: 02-10 20:23
Voutloos schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:57:
Definieer 'niet aan de praat'. Wel/geen geluid op de aan de versterker aangesloten speakers? Geen beeld? Is de TV ook middels HDMI aangesloten? Welke bronapparaten?
Sorry, ik had m'n bericht idd al aangepast met vermelding van de bronapparaten.

Niet aan de praat krijgen, wil zeggen geen geluid en geen beeld. Als ik op de Display toets druk kun je informatie over de in- en uitgang opvragen, en ik krijg dat ook de vermelding dat er een onbekend analoge bron aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 11:50:
Een maat van mij kwam algelopen week een langs met zoijn PS3. We gingen even zombie's poffen.
Ik heb natuurlijk de PS3 op de onkyo (508) aangelsoten en moet zeggen dat het qua geluid erg helder en mooi
klinkt. Ik merk eingelijk geen verschil vergeleken met de x-fi fatal1ty titanium pro
Beetje kromme vergelijking die je trekt... Je vergelijkt nu een complete surround set (Onkyo plus speakers) met een PC-geluidskaart. Je mist sowieso de speakers die je aan de X-Fi hebt hangen en dan is het nog steeds appels met peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Ik gok dat hij de PS3 vergelijkt met zijn pc als bron. ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
Nogmaals bedankt allemaal voor de informatie omtrent de onkyo 507 icm de Jamo 608. Ik denk toch dat ik voor een nieuwe versterker ga doorsparen en mijn onkyo op marktplaats zet. Met name ook omdat volgens veel reviews de stereo weergave van de 507 erg matig is.

De Onkyo 608 zou wat dat betreft veel beter uit de bus komen, plus dat dan bi-amping dan ook een mogelijkheid is. Klopt het dat de stereo weergave van deze reciever (voor zover AV recievers stereo geluid goed weergeven) relatief van goede (lees betere kwaliteit dan de 507) is? Of zijn er ook recievers in dezelfde price-range met goed stereo geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sinds vorige week de 578 in mijn bezit (508 had problemen met de handshake) en aangelosten en de installatie met de microfoon gedaan. En het klinkt helemaal niet verkeerd met mijn standaard speakerset.

Maar... gezien het scala van instellingen en mogelijkheden: is het noodzakelijk om nog veel meer instellingen te doen? Ik bedoel, het klinkt voor mij goed maar als het beter kan is het natuurlijk ook goed. Ik weet alleen niet of er nog veel winst te halen valt bij fine-tunen en vooral: op welke manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-10 15:20
BlubberZwijn schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:49:
Nogmaals bedankt allemaal voor de informatie omtrent de onkyo 507 icm de Jamo 608. Ik denk toch dat ik voor een nieuwe versterker ga doorsparen en mijn onkyo op marktplaats zet. Met name ook omdat volgens veel reviews de stereo weergave van de 507 erg matig is.

De Onkyo 608 zou wat dat betreft veel beter uit de bus komen, plus dat dan bi-amping dan ook een mogelijkheid is. Klopt het dat de stereo weergave van deze reciever (voor zover AV recievers stereo geluid goed weergeven) relatief van goede (lees betere kwaliteit dan de 507) is? Of zijn er ook recievers in dezelfde price-range met goed stereo geluid?
stereo weergave is bij een 507 matig, een yamaha 667 doet het op dat gebied, zeker met een stel grote fronts die wat stroom lusten, een stuk beter en kost ongeveer hetzelfde als de 608 kostte. krijgt ook 5 sterren bij whathifi trouwens. (trouwens eigen ervaring, had eerst een onkyo 507 en nu een yamaha 667, een onkyo 608 heb ik niet op dezelfde speakers in dezelfde ruimte gehoord dus daar kan ik niets over zeggen)

[ Voor 9% gewijzigd door Bastard op 25-01-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
KAdrifter schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:17:
[...]

stereo weergave is bij een 507 matig, een yamaha 667 doet het op dat gebied, zeker met een stel grote fronts die wat stroom lusten, een stuk beter en kost ongeveer hetzelfde als de 608 kostte. krijgt ook 5 sterren bij whathifi trouwens. (trouwens eigen ervaring, had eerst een onkyo 507 en nu een yamaha 667, een onkyo 608 heb ik niet op dezelfde speakers in dezelfde ruimte gehoord dus daar kan ik niets over zeggen)
Ik lees inderdaad positieve verhalen over de yamaha :) blijft natuurlijk lastig welke versterker het beste geluid geeft icm de Jamo 608 Hc3 set. Krijg van mijn kennissen elk weer andere suggesties.. De ene adviseert Denon, de ander weer Marantz, het wordt alleen maar moeilijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
BlubberZwijn schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:19:
[...]
Ik lees inderdaad positieve verhalen over de yamaha :) blijft natuurlijk lastig welke versterker het beste geluid geeft icm de Jamo 608 Hc3 set. Krijg kennissen van me elk weer andere suggesties.. De ene adviseert Denon, de ander weer Marantz, het wordt alleen maar moeilijker ;)
Denon en Marantz zijn wel weer een stapje hoger dan bijvoorbeeld Onkyo, nadeel is dan altijd meteen dat het qua prijs ook meteen te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:14
FeaR1986 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:21:
[...]

Denon en Marantz zijn wel weer een stapje hoger dan bijvoorbeeld Onkyo, nadeel is dan altijd meteen dat het qua prijs ook meteen te zien is.
Dat valt i.m.o. nog wel mee toch?

Zo is de NR-1601 met een prijs van 400 euro prima te doen lijkt mij?

Tegenhanger is de 308 qua features.....echter heb ik die nooit beluisterd dus kan ik die niet 1 op 1 vergelijken met de 1601 of 1501.

Een 508 heeft volgens mij wat meer features.

[ Voor 5% gewijzigd door KillaZ op 25-01-2011 18:20 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
KillaZ schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:19:
[...]Dat valt i.m.o. nog wel mee toch?

Zo is de NR-1601 met een prijs van 400 euro prima te doen lijkt mij?

Tegenhanger is de 308 qua features.....echter heb ik die nooit beluisterd dus kan ik die niet 1 op 1 vergelijken met de 1601 of 1501.

Een 508 heeft volgens mij wat meer features.
Nope, Denon en Marantz zijn gewoon een stapje hoger dan Onkyo. Zeker nu Onkyo zich meer en meer op de instapmarkt richt en hun producten gewoon niet meer zijn wat ze ooit zijn geweest.

De Marantz NR1601 is een speciale receiver en kan je niet zo één op één vergelijken met de Onkyo TX-SR308 of welk model dan ook. Je moet wel gelijke producten vergelijken, dus met de nieuwe modellen de Marantz SR5005 bijvoorbeeld.

Marantz is ook duurder dan Onkyo. Zo geeft Marantz aan dat 70% van het opgegeven vermogen altijd gehaald zal worden. Iets wat ik Onkyo nog niet zie doen. En zo zijn er wel meer dingen waarop Marantz (net) wat beter is. Of jij de meerprijs wil betalen is aan jou. Maar Marantz (en Denon) staan zeker wel boven Onkyo qua merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje.

Ik wil deze receiver gaan kopen : Onkyo TX-SR308 http://www.kieskeurig.nl/...08/reviews/896843/reviews

Kan ik de bluray speler nu met HDMI aansluiten op deze receiver en daarna met HDMI de receiver met mijn TV verbinden zodat het geluid van de tv over de speakers is te horen die natuurlijk op de receiver zijn aangesloten?

Alvast bedankt... ik kom er zelf helaas niet uit.

[ Voor 2% gewijzigd door FeaR op 25-01-2011 20:02 . Reden: Topic merged met Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Van de site van Onkyo:
Audio and 1080p Video Processing via HDMI
Mocht je dan niet weten wat HDMI Processing in houdt: dat houdt dus in de de receiver de audio van het HDMI signaal kan halen en over de speakers kan laten klinken. Beeld wordt dan gewoon doorgestuurd naar de TV. Elke Onkyo heeft dat vanaf de TX-SRxx8 reeks. De modellen van de TX-SR507 en hoger overigens ook. Je kan het ook zien als de receiver HD Audio kan decoderen, daarvoor is namelijk HDMI Processing nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij vertellen wat het stroomverbruik van de TX-NR708 in de praktijk is?
is dat echt 570W?
Dit staat in de specs, maar weet iemand wat het werkelijk verbruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het werkelijke verbruik ligt waarschijnlijk een stuk lager dan dat.
Voor mijn Onkyo TX-SR607 wordt 550 Watt opgegeven maar ik heb het verbruik nog niet boven de 350 Watt (inclusief Jamo SUB250) uit zien komen.
Het verbruik bij normale luistersterkte ligt bij mij rond de 40 à 50 Watt (radio, volume stand 50).
Dit is met 2x Jamo S606 en 2x Jamo S604 en een Jamo SUB250.
Nu zit de sub ook op de energiemeter aangesloten dus het verbruik van de receiver zal waarschijnlijk nog lager zijn.

In standby verbruikt de receiver bijna niks behalve wanneer je een Onkyo UP-A1 met de iPod er op aansluit dan stijgt het verbruik naar 25 Watt in standby.
Dit gebeurt trouwens ook als je de HDMI Control aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
Aan de hand van verschillende reviews zal mijn keuze bestaan uit:

Yamaha RX-V667 €500,-
Denon AVR-1911 €540,-
Onkyo TX-SR608 €450,-
Marantz SR-5004 €420,-
Pioneer VSX-920 €380,-

Deze liggen qua prijs/kwaliteit verhouding dicht bij elkaar (volgens reviews) en mijn beslissing zal vooral gebaseerd op persoonlijke ervaring genomen moeten worden. Maar wellicht kan iemand helpen door al het een en ander af te laten vallen. Voor mij zijn vooral de kwaliteit van het stereo geluid van belang en het vermogen moet voldoende zijn om de Jamo 608 Hc3 set aan te kunnen sturen. Daarbij vind ik het ook belangrijk dat met een relatief zacht volume alle tonen goed doorkomen, ik lees dat sommige recievers hier moeite mee hebben.

De reviews op whatshifi.com waren vooral positief over het stereo geluid van de yamaha en de onkyo. Maar Denon en Marantz staan als merk op zich weer beter aangeschreven, erg moeilijk om hierin een keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry1977
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 12:57
BlubberZwijn schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:56:

Yamaha RX-V667 €500,-
Denon AVR-1911 €540,-
Onkyo TX-SR608 €450,-
Marantz SR-5004 €420,-
Pioneer VSX-920 €380,-

Deze liggen qua prijs/kwaliteit verhouding dicht bij elkaar (volgens reviews) en mijn beslissing zal vooral gebaseerd op persoonlijke ervaring genomen moeten worden. Maar wellicht kan iemand helpen door al het een en ander af te laten vallen. Voor mij zijn vooral de kwaliteit van het stereo geluid van belang en het vermogen moet voldoende zijn om de Jamo 608 Hc3 set aan te kunnen sturen. Daarbij vind ik het ook belangrijk dat met een relatief zacht volume alle tonen goed doorkomen, ik lees dat sommige recievers hier moeite mee hebben.

De reviews op whatshifi.com waren vooral positief over het stereo geluid van de yamaha en de onkyo. Maar Denon en Marantz staan als merk op zich weer beter aangeschreven, erg moeilijk om hierin een keuze te maken.
De denon doet zijn werk prima met stereo geluid.
Ik zou zeggen ga eens luisteren bij een hifi winkel.
De denon kun je al kopen voor 399 euro in duitsland met 3 jaar garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Yamaha RX-V667 €500,-
Denon AVR-1911 €540,-
Onkyo TX-SR608 €450,-
Marantz SR-5004 €420,-
Pioneer VSX-920 €380,-
Marantz vind ik altijd wel erg sterk in stereo, maar in surround verkies ik dan weer vaker Denon. Ik heb daarom ook voor Denon gekozen: mijn gebruik in surround is groter dan het gebruik in stereo. Maar als je een beetje receiver neemt is de weergave in stereo nog zo slecht nog niet.

Pioneer heb ik geen ervaring mee qua receivers, alleen met Pioneer Blu-rayspelers. Yamaha kon me nooit echt bekoren, dus dat merk laat ik in het midden want dat was meer smaakgericht. Met Onkyo heb ik negatieve ervaringen: mijn TX-SR806 had last van blauwe pixels als er 1080p doorgevoerd moest worden. Dus wellicht ben ik wat bevooroordeeld over dat merk.

Vind alleen het gat tussen de Pioneer en de Denon wel wat groot: 160 euro op dit soort bedragen is redelijk. Maar zoals gezegd kan je in Duitsland wel een stuk goedkoper aan merken als Denon en Marantz komen. Het zijn dezelfde modellen als je hier kan vinden, dus geen gekke Duitsen termen op je receiver of wat dan ook. Alleen voor de garantie moet je wel terug naar Duitsland...

En let dat de Marantz uit je lijstje al een ouder model is, de rest is nog wel van de nieuwste generatie. Al is het de vraag hoe lang nog, want naar horen zeggen is de TX-SRxx8 lijn van Onkyo dus end of life.

Op vermogen moet je gewoon niet zo letten, want dat heb je echt niet hard nodig met een setje als dat van Jamo. Elke receiver kan wel die handvol Watt leveren die nodig is/zijn om een speaker aan te sturen. Pas als je echt hard wilt spelen en dat in combinatie met lastig aan te sturen speakers heb je een beetje meer receiver nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
FeaR1986 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:53:

En let dat de Marantz uit je lijstje al een ouder model is, de rest is nog wel van de nieuwste generatie. Al is het de vraag hoe lang nog, want naar horen zeggen is de TX-SRxx8 lijn van Onkyo dus end of life.
De nieuwe versie van Marantz is gelijk 800 euro, een stuk boven mijn budget. Hoe zit het eigenlijk met de hitteproductie, mijn Onkyo 507 werd echt heel erg warm, is dat standaard bij recievers of ligt dat echt aan het merk/type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
BlubberZwijn schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:16:
[...]
De nieuwe versie van Marantz is gelijk 800 euro, een stuk boven mijn budget. Hoe zit het eigenlijk met de hitteproductie, mijn Onkyo 507 werd echt heel erg warm, is dat standaard bij recievers of ligt dat echt aan het merk/type?
Elke receiver wordt warm, dat is gewoon een feit. Het is alleen dat het ene merk warmer wordt dan het andere. Onkyo is inderdaad een heethoofd qua merk. Dat is ook de reden dat er in bepaalde modellen van dat merk fans geplaatst worden. Of je dat een probleem vind is aan jou. De één maakt het niets uit, de ander is gewoon tegen het geluid wat zo'n fan kan maken en dat het een onderdeel is wat op termijn meer en meer herrie kan gaan maken. Maar voor elke receiver geld dat je wel iets van ademruimte moet hebben bij het apparaat, zeker aan de bovenkant aangezien warme lucht stijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaool schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 00:25:
Het werkelijke verbruik ligt waarschijnlijk een stuk lager dan dat.
Voor mijn Onkyo TX-SR607 wordt 550 Watt opgegeven maar ik heb het verbruik nog niet boven de 350 Watt (inclusief Jamo SUB250) uit zien komen.
Het verbruik bij normale luistersterkte ligt bij mij rond de 40 à 50 Watt (radio, volume stand 50).
Dit is met 2x Jamo S606 en 2x Jamo S604 en een Jamo SUB250.
Nu zit de sub ook op de energiemeter aangesloten dus het verbruik van de receiver zal waarschijnlijk nog lager zijn.

In standby verbruikt de receiver bijna niks behalve wanneer je een Onkyo UP-A1 met de iPod er op aansluit dan stijgt het verbruik naar 25 Watt in standby.
Dit gebeurt trouwens ook als je de HDMI Control aanzet.
Dank je wel voor de uitleg, ik schrok van het verbruik.
Dit zou wel heel extreem zijn
Bedoel je dat wanneer je hdmi control gebruikt in standby 25 watt verbruikt?
Weet je waardoor dit komt?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Yep, als je HDMI Control gebruikt stijgt het standby verbruik naar 25 Watt ditzelfde gebeurt ook als je een iPod op de Onkyo UP-A1 plaatst.
Dit verbruik komt natuurlijk omdat je een extra circuit aanzet.
quote: Onkyo TX-SR607
HDMI Control: This function allows CEC-compatible components or RIHD-compatible components connected via HDMI to be controlled with the TX-SR607. The AV receiver offers the following CEC HDMI control functions.

* Power Control: This feature allows you to link the power functions of CEC-compatible components or RIHD-compatible components connected via HDMI.
* TV Control: This function enables you to control this AV receiver from an RIHD-compatible TV connected via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-09 10:32
BlubberZwijn schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:16:
[...]

Sinds een paar maanden heb ik een Onkyo TX-NR708 in gebruik. Die wordt amper warm. Er zit een kleine (ca. 50 mm) fan in, die naast het koelblok zit. Zie ook deze link. Die heb ik echter nog nooit horen of zien draaien. Ik moet wel zeggen dat ik een open audio meubel heb, waarbij er ca. 3 cm vrije ruimte boven de receiver is.

Daarbij is de fysieke interne opbouw van de 708 ander dan de 608. Die laatste heeft o.a. een grote fan bovenin. Zie hier.

De 708 bevalt mij verder heel goed. Maar er zijn natuurlijk ook nog beter modellen van Onkyo, bijv. NR1008

[ Voor 9% gewijzigd door Pegasus op 26-01-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik de Onkyo 708 ga halen.
Voor euro 612 is dat volgens mij geen verkeerde prijs?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-09 10:32
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:46:
Dat is zeker geen verkeerde prijs ! Bij de introductie kostte de 708 ca. 800 EU. Ik heb hem zelf voor 735 EU gekocht.

Voor 185 EU meer dan een 608, krijg je ongeveer dezelfde geluidskwaliteit, maar wel USB, internetradio, en een netwerkaansluiting met DLNA waarmee je dus muziek rechtstreeks van een NAS kunt afspelen, zonder dat je TV, HTPC of mediaplayer aan hoeft te staan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pegasus schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 23:09:
[...]

Dat is zeker geen verkeerde prijs ! Bij de introductie kostte de 708 ca. 800 EU. Ik heb hem zelf voor 735 EU gekocht.

Voor 185 EU meer dan een 608, krijg je ongeveer dezelfde geluidskwaliteit, maar wel USB, internetradio, en een netwerkaansluiting met DLNA waarmee je dus muziek rechtstreeks van een NAS kunt afspelen, zonder dat je TV, HTPC of mediaplayer aan hoeft te staan _/-\o_
Bedankt voor de toelichting!
Voor mij is die USB aansluiting van 'levensbelang'. ;)

Edit:
Op de Onkyo NR1008 zit geen USB en is niet THX gecertificeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2011 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
Ik begin steeds meer naar de Denon 1911 te neigen :) echter wat ik opmerkelijk vind is dat het vermogen volgens de specificaties slechts 125 Watt is in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Onkyo 507 welke tot 130 Watt zou gaan. Ik weet dat het vermogen niet veel zegt maar toch vroeg ik me af hoe dit zit, is Denon beter in staat het aangegeven vermogen te leveren of is Onkyo echt krachtiger op dit gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:14
BlubberZwijn schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 09:47:
Ik begin steeds meer naar de Denon 1911 te neigen :) echter wat ik opmerkelijk vind is dat het vermogen volgens de specificaties slechts 125 Watt is in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Onkyo 507 welke tot 130 Watt zou gaan. Ik weet dat het vermogen niet veel zegt maar toch vroeg ik me af hoe dit zit, is Denon beter in staat het aangegeven vermogen te leveren of is Onkyo echt krachtiger op dit gebied?
Denon is echt een stap hoger, zoek maar eens op de manier hoe Onkyo zijn vermogens meet.
1 speaker op 6 Ohm volgens mij. Niet echt representatief dus.

Denon en Marantz doen dit bijvoorbeeld meer representatief.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Als ik achteraf de keus opnieuw kon maken had ik ook wat extra geld uitgegeven voor een denon.

Heb toch wel wat problemen met mijn onkyo 606 gehad, sterker nog ben deze nu al ruim 4 weken kwijt aangezien de receiver het hdmi handshaking probleem heeft en momenteel (nog net) onder garantie gerepareerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
KillaZ schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 09:58:
[...]

Denon is echt een stap hoger, zoek maar eens op de manier hoe Onkyo zijn vermogens meet.

Het feit dat de Denon 1911 geen bi-wiring ondersteund is derhalve ook geen probleem om grotere speakers aan te sluiten kan ik daaruit opmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:09

Yamaha RX-V667 €500,-
Denon AVR-1911 €540,-
Onkyo TX-SR608 €450,-
Marantz SR-5004 €420,-
Pioneer VSX-920 €380,-

Waarom niet de Marantz NR1501 ? Is erg goed en te krijgen voor 400euro. Heb zelf 350euro betaald voor die receiver. Dat hij niet zo lomp groot is vind ik zelf helemaal geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
BlubberZwijn schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:04:
[...]

Het feit dat de Denon 1911 geen bi-wiring ondersteund is derhalve ook geen probleem om grotere speakers aan te sluiten kan ik daaruit opmaken?
Nee,
Bi-wiring is sowieso een beetje overrated bij dit soort versterkers (en waarschijnlijk de speakers die erop aangesloten worden)
Ik heb zelf mijn speakers wel bi-wired aangesloten op de 606, waarom? omdat het kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
DJ-Promo schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:08:
[...]

Waarom niet de Marantz NR1501 ? Is erg goed en te krijgen voor 400euro. Heb zelf 350euro betaald voor die receiver. Dat hij niet zo lomp groot is vind ik zelf helemaal geweldig.
Is dat niet een reciever bedoeld voor sataliet speakers? Aangezien het vermogen van 50 Watt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 23:20:
[...]
Edit:
Op de Onkyo NR1008 zit geen USB en is niet THX gecertificeerd.
Op de TX-NR1008 zit ook gewoon een USB-ingang en deze receiver is THX Select2 Plus gecertificeerd. Je denkt toch niet dat een hoger model dan de TX-NR708 minder functies heeft. En over THX moet je sowieso niet inzitten of dat wel of niet aanwezig is. Zie voor het overzicht deze pagina.
cypher21 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:03:
Als ik achteraf de keus opnieuw kon maken had ik ook wat extra geld uitgegeven voor een denon.

Heb toch wel wat problemen met mijn onkyo 606 gehad, sterker nog ben deze nu al ruim 4 weken kwijt aangezien de receiver het hdmi handshaking probleem heeft en momenteel (nog net) onder garantie gerepareerd wordt.
Onkyo TX-SR606 is dan ook dé grafserie die Onkyo ooit heeft uitgebracht. Zeer zwakke voedingen en echt slechte componenten. De TX-SR606 kon wel een whopping 35 Watt aan vermogen per kanaal leveren. Meer dan genoeg voor een beetje home cinema, maar geef dan geen waarden als 100 + Watt per kanaal op.
BlubberZwijn schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:04:
[...]
Bi-wire is sowieso de grootste kolder. Bi-wire is van twee aders van de receiver naar vier aders op de speaker. Dat voegt echt niets toe. Bi-amp kan enig verschil maken, maar de AVR-1911 is een 7.1 receiver en kan dus de twee extra kanalen gebruiken voor een Zone 2 of om een paar speakers te bi-ampen.

Overigens kan een speakers zeker wel te veel zijn voor een receiver, iets wat je met bi-amp ook niet op kan lossen. Er moet wel een beetje verhouding zijn tussen de receiver en de speaker. Er is geen vaste waarde van dat de speakers per stuk of per paar even duur moeten zijn als de receiver. Maar iedereen mag toch wel begrijpen dat je om een AVR-1911 geen speakers als een B&W 802D aan moet sluiten.
BlubberZwijn schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:30:
[...]
Is dat niet een reciever bedoeld voor sataliet speakers? Aangezien het vermogen van 50 Watt?
Staar je niet zo blind op het vermogen: een paar Watt is al meer dan voldoende om de huiskamer te vullen met geluid. En je kan beter een merk hebben die eerlijk 50 Watt opgeeft en dat ook echt levert dan een merk welke 150 Watt opgeeft en dat niet kan leveren omdat ze op andere omstandigheden meten.

Het gaat er ook om hoe een versterker zijn vermogen levert, hoe stabiel en snel dat kan. Classe heeft een hele mooie versterker van 5 x 100 Watt, apparaat kost zo'n 4000 - 5000 euro. Neem maar van mij aan dat een dergelijk apparaat zijn vermogen beter kan leveren dan welke receiver dan ook. Zelfs als die receiver 7 x 150 Watt zou kunnen leveren.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 27-01-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
FeaR1986 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:37:
[...]

Onkyo TX-SR606 is dan ook dé grafserie die Onkyo ooit heeft uitgebracht. Zeer zwakke voedingen en echt slechte componenten. De TX-SR606 kon wel een whopping 35 Watt aan vermogen per kanaal leveren. Meer dan genoeg voor een beetje home cinema, maar geef dan geen waarden als 100 + Watt per kanaal op.
Correct.
Helaas weet ik nu veel meer dan toen. Mja, destijds waren HDMI AV receivers redelijk schaars, en helemaal qua aansluitingen, denon 1909 (geloof ik) had er toen maar 2, en ik had minimaal 4 hdmi aansluitingen nodig.
de "goede" receivers met 4 of meer hdmi aansluitingen waren toen redelijk ver boven mijn budget
Ach ja, ALS de onkyo het doet, komt er aardig geluid uit, maar als de onkyo gefixed terug komt ga ik toch eens kijken naar een waardige opvolger (eigenlijk belachelijk na 21 maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
cypher21 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:53:
[...]
Correct.
Helaas weet ik nu veel meer dan toen. Mja, destijds waren HDMI AV receivers redelijk schaars, en helemaal qua aansluitingen, denon 1909 (geloof ik) had er toen maar 2, en ik had minimaal 4 hdmi aansluitingen nodig.
de "goede" receivers met 4 of meer hdmi aansluitingen waren toen redelijk ver boven mijn budget
Ach ja, ALS de onkyo het doet, komt er aardig geluid uit, maar als de onkyo gefixed terug komt ga ik toch eens kijken naar een waardige opvolger (eigenlijk belachelijk na 21 maanden)
Denon AVR-1909 had drie maal HDMI in en één maal HDMI uit. Je had ook nog de Denon AVR-2309, die had wel vier maal in en één maal uit. Elk model daarboven (dus de AVR-2809, AVR-3808A en zelfs de AVR-4308) hadden maar vier maal HDMI in. De hogere modellen kregen toen wel twee maal HDMI uit in plaats van één maal. Ik ben zelf toen voor de AVR-2809 gegaan om iets meer vermogen te hebben en dus veiligheid qua speakers. De opbouw van de AVR-2809 was een stuk beter dan de AVR-2309 die 99% dezelfde aansluitingen had. Typische is alleen dat ook Denon iets minder aan het worden is: mijn AVR-2809 is stabieler de nieuwe AVR-3311. Maar ik mis dan ten opzichte van dat model wel weer USB, ethernet en HDMI-ingangen.

Maar zo kan je bezig blijven. Daarom wordt mijn volgende upgrade gewoon een goede vijf (of zeven)-kanaals eindbak en een losse pre. Als ik dan meer ingangen nodig heb hoef ik alleen de pre te vervangen. De techniek gaat tegenwoordig zo snel dat tien jaar met een receiver ook bijna niet meer te doen is als je bij wilt blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:45
Alleen zijn pre's wel een niche-markt en die dingen zijn volgens mij duurder dan een receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Raymond schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:52:
Alleen zijn pre's wel een niche-markt en die dingen zijn volgens mij duurder dan een receiver.
Klopt. Kans is ook best groot dat ik gewoon een receiver neem met pre-outs op alle kanalen. Dan bereik ik hetzelfde met minder geld. Maar Onkyo en Emotiva hebben wel een mooie pre voor een euro of 1000 - 15000. Denon heeft ook een hele mooie, maar daar betaal je 6000 euro voor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 16:29
bah net een sr508(259€) besteld van de week en nu zie ik ineens in de krant een advertentie van corect staan met een sr608 voor...299.

gelukkig koop ik altijd online dus kan ik hem terugsturen...

is de 608 zoveel beter dan de 508?, ik ben geen audiofiel(ben zelf slechthoren en heb gehoorapparaten) dus klein verschil maakt me nou niet zoveel uit maar als de 608 een stuk beter is dan is het me wel waard om de 508 retour te zenden.

(edit)

nog een betje gezocht op google naar de verschillen

SR608 vs. SR508
7.2 vs. 7.1
100Watts vs. 80Watts
THX Cert vs. N/A
3-Stage Inverted Darlington Circuitry vs. N/A
6HDMI vs. 4HDMI
1080i upscaling vs. N/A
PC Input vs. N/A
OSD Out advanced home GUI vs. basic overlay

[ Voor 24% gewijzigd door tntkiller op 27-01-2011 13:17 ]

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
@tntkiller
kun je ook ff zelf vergelijken

Edit: ik weet niet waar jij die lijst vandaan hebt, maar die klopt iig niet

[ Voor 20% gewijzigd door cypher21 op 27-01-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
tntkiller schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:14:
bah net een sr508(259€) besteld van de week en nu zie ik ineens in de krant een advertentie van corect staan met een sr608 voor...299.

is de 608 zoveel beter dan de 508?,

nog een betje gezocht op google naar de verschillen

SR608 vs. SR508
7.2 vs. 7.1
100Watts vs. 80Watts
THX Cert vs. N/A
3-Stage Inverted Darlington Circuitry vs. N/A
6HDMI vs. 4HDMI
1080i upscaling vs. N/A
PC Input vs. N/A
OSD Out advanced home GUI vs. basic overlay
Het voordeel van de TX-SR608 ten opzichte van de TX-SR508 is vooral een paar HDMI-ingangen meer; converting van analoog naar digitaal, VGA-ingang en de pre-out voor een extra subwoofer (al is dat ook te realiseren met een splitter). Dingen als THX maken op dergelijke receivers echt niets uit. Er zijn (veel) betere receivers te halen zonder THX, dus staar je daar niet blind op. Idem met het vermogen, want beide receivers gaan zowel de 80 als de 100 Watt toch niet halen. Een GUI staren sommige mensen zich echt blind op, want dat moet er mooi uit zien. Ik snap dat probleem nooit: je stelt de receiver één keer goed in en daarna kom je nooit meer in dat hele menu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
FeaR1986 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:22:
[...]

Het voordeel van de TX-SR608 ten opzichte van de TX-SR508 is vooral een paar HDMI-ingangen meer; converting van analoog naar digitaal, VGA-ingang en de pre-out voor een extra subwoofer (al is dat ook te realiseren met een splitter). Dingen als THX maken op dergelijke receivers echt niets uit. Er zijn (veel) betere receivers te halen zonder THX, dus staar je daar niet blind op. Idem met het vermogen, want beide receivers gaan zowel de 80 als de 100 Watt toch niet halen. Een GUI staren sommige mensen zich echt blind op, want dat moet er mooi uit zien. Ik snap dat probleem nooit: je stelt de receiver één keer goed in en daarna kom je nooit meer in dat hele menu...
bedankt voor de reactie

ben idd een beetje meer gaan kijken wat het verschil zou betekenen voor mijn geval en dat is maar weinig..

voluit ga ik dat ding nooit zetten dus 80 of 100 watt doet me niet veel.. ik draai videos(en bluray ofc) via de ps3 en die upscaled zelf al, en aan 4 hdmi ingangen heb ik voldoende er staat alleen de ps3 op evt later de tv decoder(de huidige heeft niet eens een hdmi aansluiting :P)

dus denk dat ik het zo maar laat :) nu wachten op de levering die kan elk moment komen.

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
tntkiller schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:30:
[...]dus denk dat ik het zo maar laat :) nu wachten op de levering die kan elk moment komen.
Ja, je hebt het niet nodig dus dan is het de meerprijs nooit waard. Als je nu voor hetzelfde of minder geld aan de TX-SR608 kon komen was het anders geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-09 23:03
tntkiller schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:14:
Mag ik weten welke krant dat is ? Ik vind op internet niks terug van die prijs ? Ben zelf namelijk op zoek naar dit model of de yamaha 667 en als deze ineens voor €100+ minder te koop is dan wordt de keuze makkelijk natuurlijk.

EDIT: Ik zie het al.. die aanbieding gaat over de 607... niet de 608. jammer

[ Voor 13% gewijzigd door Apocal1pse op 27-01-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
Apocal1pse schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:01:
[...]

Mag ik weten welke krant dat is ? Ik vind op internet niks terug van die prijs ? Ben zelf namelijk op zoek naar dit model of de yamaha 667 en als deze ineens voor €100+ minder te koop is dan wordt de keuze makkelijk natuurlijk.

EDIT: Ik zie het al.. die aanbieding gaat over de 607... niet de 608. jammer
oops foutje van mijn kant..het is idd de 607.

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:46:
Mag ik vragen waar je deze prijs gezien hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de onkyo 508 icn met de SKS-HT528 speaker set.
Maar nu zit ik met een paar instellingen te klooien om het beste er uit te halen.
Momenteel rommelt de bass te veel door en dit mag wel minder. Ik heb de bas draaiknop
(woofer) in het midden staan en bij instellingen van de 508 bass hz op 120hz staan.
Maar op 120hz (waar hij op hoord te staan) bij deze set geeft te veel bass?

Ik zou heel graag de juiste instellingen willen gebruiken. Maar er zijn geen reviews van deze combi
helaas die de juiste instelleingen laten zien. Ik wou hem dan hier op instellen en vandaaruit de instellingen
na smaak weizigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 29-09 16:35
Heren, ik zit de laatste tijd steeds vaker het volgende af te vragen.

Ik heb hier een 508 staan, welke het perfect doet. Ik stel hem bij TV meestal in als een Neo bron, dus artificial stereo + center (heb geen achter speakers aangesloten op dit moment)

Maar zo nu en dan wil ik gewoon een beetje stereo luisteren (muziek) en dan loop ik tegen het probleem dat ik hem echt over volume 40 moet draaien om een acceptabel geluids niveau te krijgen. Is dit normaal? (ik weet dat getalletjes betrekkelijk zijn)

Met TV zet ik hem op Dyn Volume: Light, om de schommelingen wat te dempen tussen fluisteren en explosies, zodat het volume wat constanter wordt. Dit omdat m'n vriendin geen nederlandse ondertiteling leest (of wel, maar nog te langzaam :Y)) en ik ook elders de film wil kunnen volgen als ik wat uit de keuken pak bv. Hierbij staat het geluidsniveau dan gelijk tussen de 18 en 25 voor een mooi hoorbaar geluid.

Waarom dit gapende gat? Waarom zijn geluidsbronnen zo 'gedempt' lijkt het wel? Of is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
FeaR1986 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:26:
Elke receiver wordt warm, dat is gewoon een feit. Het is alleen dat het ene merk warmer wordt dan het andere. Onkyo is inderdaad een heethoofd qua merk. Dat is ook de reden dat er in bepaalde modellen van dat merk fans geplaatst worden.
Met name de vorige modellen van Onkyo werden erg warm, de nieuwe(re) (x08) modellen hebben er veel minder last van.
Overigens zijn er ook andere merken die een fan hebben.... de Denon AVC-A10SE b.v. (Misschien bedoelde je het niet zo, maar het lijkt alsof alleen Onkyo dat doet).
KillaZ schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 09:58:

FeaR1986 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:22:
Er zijn (veel) betere receivers te halen zonder THX, dus staar je daar niet blind op. Idem met het vermogen, want beide receivers gaan zowel de 80 als de 100 Watt toch niet halen.
Denon en Marantz (zoals de meeste fabrikanten) liegen ook weleens....
Denon 2311: 7x105W @ 8 Ohm. Gemeten: 5x 81W @ 8 Ohm.
Marantz SR8002: 7x125W @ 8 Ohm. Gemeten 5x103W @ 8 Ohm.
Onkyo TX-NR807: 7x180W @ 6 Ohm. Gemeten 5x 160W @ 8 Ohm.
Onkyo TX-SR608: 7x160W @ 6 Ohm. Gemeten 5x 125W @ 8 Ohm.
Als de vermogens toe/afname lineair is aan de ohmse belasting dan zitten de NR807 en SR608 aardig dicht bij wat ze beloven...
NR807 = 5x 213W @ 6 Ohm.
SR608 = 5x 166W @ 6 Ohm.

Dat Denon en Marantz een stap(je) hoger zijn kun je over twisten, toen ik op zoek was naar een bijpassende Denon DVD (alles) speler voor m'n AVC-A10SE kwam ik veel te veel problemen tegen bij de Denon DVD (alles) spelers en heb ik uiteindelijk een Oppo DVD (alles) speler gekocht, ook heeft m'n AVC-A10SE last van een bekend probleem (ruis over de achterste kanalen), iets wat i.m.o. niet zou mogen bij een versterker uit deze prijsklasse.
Onkyo levert veel waar voor het geld en heeft meer AV receivers in het middensegment en eigenlijk maar 2 High-end AV receivers (De TX-NR5008 en TX-NR3008).
Het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt, zo zou ik Arcam eerder een stap(je) hoger willen noemen, echter moest de 3500 GBP kostende AVR600 het afleggen tegen de 2800 GBP kostende Denon AVR-4810 in de HCC 2010 Awards voor receivers/versterkers boven 2000 GBP.
Onkyo sleepte 2 Awards in de bus, de TX-NR808 (Versterkers/receivers tot 1000 GBP) en de TX-NR3008 voor versterkers/receivers tussen 1000 en 2000 GBP.
OK, de TX-NR808 had eigenlijk maar 1 tegenstander, en dat was de Yamaha RX-V2065, de andere tegenstander was de veel goedkopere Sony STR-DH800.
De TX-NR3008 had met de Pioneer SC-LX82 en Denon AVR-4310 waardige tegenstanders (Onkyo was de goedkoopste met een prijs die 200 GBP lager lag).
Ook heeft de TX-SR608 de EISA Award in de wacht gesleept.
En zoals je hier kunt zien gooit Onkyo wel vaker hoge ogen.
Het ligt er i.m.o. dus maar net aan waar je naar kijkt, en prijs zegt ook niet altijd alles.
Moet wel toegeven dat de bouwkwaliteit van Onkyo schijnbaar wat minder is dan die van Denon of Marantz b.v. (Zo heb ik wat gelezen over de knopjes en luidsprekeraansluitingen, ik heb er zelf geen ervaring mee dus daar kan ik niks over zeggen, ik las (meen op areadvd) dat ze de knopjes juist goed aan vonden voelen).
Feit is dat het verschil in geluidskwaliteit tussen low, mid en high-end steeds kleiner word, verschillen vind je naar mijn weten vooral terug in stabiliteit en signaal/ruis afstand (Tijdje terug nog een vergelijking gezien tussen een stereo versterker van €200 en een van €1500 ofzo, ze waren amper te onderscheiden).

En nee, ik ben geen Onkyo fanboy, ik heb alleen een Onkyo tuner gehad (een oudje, Model 433) maar dat is in mijn herinnering wel de beste tuner die ik ooit heb gehad.
Ik denk er wel over om een Onkyo receiver aan te schaffen (Dacht eerst aan een TX-NR808 of TX-NR1008), maar ik denk dat ik nog even op de nieuwe modellen wacht.
En ik weet dat die waarschijnlijk geen partij zijn voor m'n AVC-A10SE, maar ik begin het gebrek aan HDMI echt een gemis te vinden, daarbij heb ik een beetje last van sync problemen, echter is verder vertragen van het geluid geen optie ;( (Ik moet trouwens nog uitzoeken of het niet aan m'n Oppo DVD speler ligt, vertraging aanpassen lijkt namelijk weinig tot niks uit te maken).
Tevens wil ik met mijn 7.0 setup ook wel eens gebruik maken van de 7.1 mogelijkheid die m'n PS3 bied (Laatste keer dat ik gekeken heb kost een fatsoenlijke HDMI -> 7.1 analoog convertor €300-400), en lijkt front wide of high mij ook wel leuk (Als ik het mag geloven schijnt het meer toe te voegen aan de beleving dan surround back).

Wat THX certificering betreft ben ik het helemaal met je eens, het geeft alleen maar aan dat een versterker/receiver aan bepaalde eisen voldoet (b.v. Signaal/Ruis afstand, SPL bij gebruik van THX gecertificeerde speakers in ruimte X), echter zijn die eisen niet zo hoog en zullen veel versterkers/receivers zonder THX certificering die eisen met gemak halen of zelfs ver overschrijden.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:52:
Maar nu zit ik met een paar instellingen te klooien om het beste er uit te halen.
Momenteel rommelt de bass te veel door en dit mag wel minder. Ik heb de bas draaiknop
(woofer) in het midden staan en bij instellingen van de 508 bass hz op 120hz staan.

Ik zou heel graag de juiste instellingen willen gebruiken. Maar er zijn geen reviews van deze combi
helaas die de juiste instelleingen laten zien. Ik wou hem dan hier op instellen en vandaaruit de instellingen
na smaak weizigen.
Ik weet niet waar staat dat de 508 op 120Hz hoort te staan, maar je moet de instellingen aan je speakers aanpassen.
De front,center en surround speakers hebben een bereik van 80Hz - 20kHz, en de subwoofer heeft een bereik van 27Hz - 150Hz.
Voor de front, center en surround speakers staat de crossover frequentie standaard op 100Hz als je ze op small hebt staan (Is wel aan te raden), als de subwoofer dan op 120Hz staat dan overlap je een gedeelte (100-120Hz) en dat zal dan wat harder klinken (+3dB).
Ik zou iig eens met de crossover frequentie spelen, die kun je misschien beter wat hoger zetten (120, 150 of 200Hz), je moet daarna wel weer calibreren.
De crossover frequentie lager zetten kan misschien ook helpen, maar daar moet je mee oppassen en sowieso niet lager dan 80Hz gaan (Kan wel, echter zul je op het volume moeten letten/luisteren naar vervorming).
Ook de plaatsing van de subwoofer kan wat uitmaken (De sub een kwartslag draaien kan al heel wat uitmaken, of de afstand tot de muur b.v.).
Kijken naar vergelijkbare opstellingen heeft geen nut, de akoestiek van een kamer bepaald namelijk voor een groot gedeelte hoe iets klinkt bij afstelling/opstelling X, bij jou kan het dus heel anders klinken.

Ik weet overigens niet of de crossover frequentie apart is in te stellen voor sub en front, center en surround speakers, de eerder genoemde 3dB versterking bij de overlapping hoeft dus niet te kloppen, echter kan een andere crossover frequentie wel een positief of negatief resultaat hebben.

Mijn advies: Proberen, proberen en nog eens proberen.
LinuX-TUX schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:12:

Ik heb hier een 508 staan, welke het perfect doet. Ik stel hem bij TV meestal in als een Neo bron, dus artificial stereo + center (heb geen achter speakers aangesloten op dit moment)

Maar zo nu en dan wil ik gewoon een beetje stereo luisteren (muziek) en dan loop ik tegen het probleem dat ik hem echt over volume 40 moet draaien om een acceptabel geluids niveau te krijgen. Is dit normaal? (ik weet dat getalletjes betrekkelijk zijn)

Met TV zet ik hem op Dyn Volume: Light, om de schommelingen wat te dempen tussen fluisteren en explosies, zodat het volume wat constanter wordt. Dit omdat m'n vriendin geen nederlandse ondertiteling leest (of wel, maar nog te langzaam :Y)) en ik ook elders de film wil kunnen volgen als ik wat uit de keuken pak bv. Hierbij staat het geluidsniveau dan gelijk tussen de 18 en 25 voor een mooi hoorbaar geluid.

Waarom dit gapende gat? Waarom zijn geluidsbronnen zo 'gedempt' lijkt het wel? Of is dit normaal?
Door het dynamisch bereik te verkleinen zullen hoge en lage tonen gedempt worden waardoor het geheel wat zachter klinkt, de bron maakt ook nog wat uit, zo klinkt mijn draaitafel een stuk zachter dan mijn DVD speler, PS3, 360 of CD speler (Zit onderling ook nog verschil in, sommige films/CD's klinken beduidend zachter/harder dan andere, echter is dat verschil meestal niet heel erg groot).
Zo kan een tuner b.v. erg hard klinken doordat het uitgangsniveau afgesteld is op het beperkte dynamisch bereik.
Met name in het verleden hoorde je het veel bij reclames op TV, en later ook bij CD's (Metallica - Death Magnetic b.v.), doordat het dynamisch bereik word beperkt klinkt het allemaal wat harder.
Let op: Ik zeg harder en zachter, dit heeft te maken met het origineel -> origineel een groot dynamisch bereik verkleinen = zachter, origineel een klein dynamisch bereik = zal (kan) veel harder klinken (als het maximum opname niveau benaderd (of overschreden) wordt).

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is (Kan me ook vergissen, maar zo heb ik het begrepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:

na smaak weizigen.
unquote:

De subwoofer moet je anders instellen. een goede basisinstelling voor de volumeknop is tussen de tien en 11uur. ofwel; niet in het midden, maar ongeveer op 1/3 van de max. volume instelling.

Daarna laat je opnieuw audessy EQ zijn werk doen en je zal zien dat de bas veel minder overheersend werkt. Probleem is nl. dat de meeste mensen vaak de subwoofer zijn versterkercircuit extra sterk laten uitsturen, waardoor je een extra hard boom-boom effect krijgt bij hardere (lage) geluiden. Beter is om de receiver zelf te laten bepalen wat de ideale geluidsterkte moet zijn. Komt veel natuurgetrouwer over, want je krijgt geen over-versterkte-basgeluiden.....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:

Met TV zet ik hem op Dyn Volume: Light, om de schommelingen wat te dempen tussen fluisteren en explosies, zodat het volume wat constanter wordt. Dit omdat m'n vriendin geen nederlandse ondertiteling leest (of wel, maar nog te langzaam ) en ik ook elders de film wil kunnen volgen als ik wat uit de keuken pak bv. Hierbij staat het geluidsniveau dan gelijk tussen de 18 en 25 voor een mooi hoorbaar geluid.

unquote:

Je kan de optie dynamic Volume per ingangskanaal aan- of uitzetten. En indien aan; ook de sterkte; light, medium, strong.

Ik vind het perfect werken met TV zenders; zeker met die overdreven knetterharde reclameblokkn op de commerciele zenders. zit je fijn een filmpje te kijken, schiet je rechtop vanuit je zetel zodra de reclame opeens ertussendoor geknald wordt. Met dynamic volume wordt dit effectief gedemt. explosies zijn ook wat minder heftig, maar als je partner naast je een boek zit te lezen, stelt ze dat ook op prijs.... ;-)

Maar mijn bluray speler, HTP en cdspeler staan zo ingesteld dat dynamic volume uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-09 16:59
Zo, 808 besteld voor 735 euro bij BCC vanmiddag! Kijk ik nu staat de prijs weer op 875.. net op tijd geweest :D
Wou eigenlijk een 1008 of een andere duurdere Yamaha/Marantz bestellen maar aangezien die gelijk minimaal 300 euro duurder zijn en ik het gewoon zou doen om wat meer future proof te zijn heb ik toch maar de Onkyo genomen... voor die prijs kon ik hem niet laten liggen!!

Nu hopen dat het wat is :D Klonk in ieder geval een STUK warmer dan een 5005 van Marantz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:52:
Ik vond het geluid uit die speakerset enorm tegenvallen....hoop dat jij meer tevreden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien niet helemaal correct in dit topic maar ......
Morgen is de laatste dag van een aanbieding van de BCC, Onkyo AVX380 voor 299 (verder zie ik ze overal voor 449), van de week ben ik al wezen luisteren en ik vind het heel mooi.
Maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen.
(5 x 6ohm x 100 Watt, 3xhdmi, 1x out, coax, 2x optisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
LinuX-TUX schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:12:

Hier op 40 is echt al hard hoor met de 508 + JBL zuilen, voor muziek is 30/35 hier wel een mooie..
Maar ik weet ook niet hoe groot je huiskamer is en welke speakers je erop aangesloten heb?
Ik heb hem bij muziek altijd overigens op de pure stand staan.
Toevallig gisteren bij de ps3 + schietspel op 25 al hard zat.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 15:14
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 23:57:
Misschien niet helemaal correct in dit topic maar ......
Morgen is de laatste dag van een aanbieding van de BCC, Onkyo AVX380 voor 299 (verder zie ik ze overal voor 449), van de week ben ik al wezen luisteren en ik vind het heel mooi.
Maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen.
(5 x 6ohm x 100 Watt, 3xhdmi, 1x out, coax, 2x optisch)
hij is zelfs nog 50 euro goedkoper vandaag, vanwege de mediamarkt BTW dagen doet BCC ook mee net dit setje opgehaald voor 251 euro. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
KILLorBE schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:22:
[...]Met name de vorige modellen van Onkyo werden erg warm, de nieuwe(re) (x08) modellen hebben er veel minder last van.
Overigens zijn er ook andere merken die een fan hebben.... de Denon AVC-A10SE b.v. (Misschien bedoelde je het niet zo, maar het lijkt alsof alleen Onkyo dat doet).
Er zijn meer merken die een fan gebruiken, maar dat is allemaal op de hogere series. Als je een fan nodig hebt om een middensegment receiver van deze tijd is dat gewoon geen goed teken. Maar ik heb sowieso wat tegen fans. Al hoor je ze in het begin niet, op een gegeven moment gaan ze toch meer geluid maken. Zeker met de eerste serie Panasonic plasma TV's waar gewoon vijf of zes 80 x 80 mm fans in zaten :X
Onkyo TX-SR608: 7x160W @ 6 Ohm. Gemeten 5x 125W @ 8 Ohm.
Toch knap dat die TX-SR608 meer kan leveren dan zijn hele voeding groot is. De voeding van de TX-SR608 kan maar 620 Watt leveren, daar gaat sowieso nog wat vanaf om alle circuits te voeden. Dus 5 x 125 Watt zal er nooit uit kunnen komen.

Maar mocht het zo zijn dan verkies ik altijd nog liever een Marantz of een Denon: die beloven gewoon 70% van het opgegeven vermogen te halen. En met Onkyo is het altijd nog afwachten. Mooi voorbeeld is en blijft nog steeds de TX-SRxx6 reeks waarvan de TX-SR306 wel 25 Watt per kanaal had en de TX-SR606 maar 35 Watt. Dat doet je geloofwaardigheid als merk geen goed.

Nu is vermogen natuurlijk ook niet zaligmakend, want een Classe van 4000 euro levert "maar" 5 x 100 Watt, maar dat wordt toch een stuk stabieler geleverd dan elke receiver dat kan doen die ook 100 Watt per kanaal redt. Dat is ook de reden dat ik nog een keer naar een mooie eindbak ga kijken :)
Denon DVD (alles) speler voor m'n AVC-A10SE kwam ik veel te veel problemen tegen bij de Denon DVD (alles) spelers en heb ik uiteindelijk een Oppo DVD (alles) speler gekocht, ook heeft m'n AVC-A10SE last van een bekend probleem (ruis over de achterste kanalen), iets wat i.m.o. niet zou mogen bij een versterker uit deze prijsklasse.
DVD-spelers en Blu-rayspelers van de hogere merken vind ik echt altijd eng: er hoeft maar net iets niet goed te zijn met de disc en negen van de tien spelers spelen die dan al niet meer. Stop je zo'n disc dan in een Kruidvat-speler van 25 euro zal deze vrolijk spelen.

Ik wil nog steeds een Denon DVD2500bt hebben, een Blu-rayspeler van een paar jaar oud en zonder Blu-ray Live, maar qua kwaliteit en uiterlijk echt een heerlijke speler. Maar als ik zie hoe gevoelig mijn Pioneer soms al is dan ga ik toch wel twijfelen om de Denon te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er ook net mee thuis gekomen, en inderdaad ook voor 251, en het geluid is geweldig.
Nu nog de settings vinden voor op de logitech harmony one.
Wel meteen die 50 euri weer geinvesteerd in een betere hdmi kabel dan ik al had :)
Ik had ook even verder gekeken, maar deze set word verder overal voor 449 aangeboden, echt een koopje dus.
dirk38 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 11:37:
[...]

hij is zelfs nog 50 euro goedkoper vandaag, vanwege de mediamarkt BTW dagen doet BCC ook mee net dit setje opgehaald voor 251 euro. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 29-09 16:35
KILLorBE schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:22:
[...]

Door het dynamisch bereik te verkleinen zullen hoge en lage tonen gedempt worden waardoor het geheel wat zachter klinkt, de bron maakt ook nog wat uit, zo klinkt mijn draaitafel een stuk zachter dan mijn DVD speler, PS3, 360 of CD speler (Zit onderling ook nog verschil in, sommige films/CD's klinken beduidend zachter/harder dan andere, echter is dat verschil meestal niet heel erg groot).
Zo kan een tuner b.v. erg hard klinken doordat het uitgangsniveau afgesteld is op het beperkte dynamisch bereik.
Met name in het verleden hoorde je het veel bij reclames op TV, en later ook bij CD's (Metallica - Death Magnetic b.v.), doordat het dynamisch bereik word beperkt klinkt het allemaal wat harder.
Let op: Ik zeg harder en zachter, dit heeft te maken met het origineel -> origineel een groot dynamisch bereik verkleinen = zachter, origineel een klein dynamisch bereik = zal (kan) veel harder klinken (als het maximum opname niveau benaderd (of overschreden) wordt).

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is (Kan me ook vergissen, maar zo heb ik het begrepen).
Nou, het is precies andersom. Het moment dat het uit staat, dan is het dynamisch bereik het grootst. Dus moet hij harder. De functie trekt juist het bereik omlaag om het constant te maken, het volume. Zo ervaar ik het althans. Dus als hij uit staat, is het gewoon fluisteren == fluisteren en explosie is ... ligt eraan hoever ze gegaan zijn in de studio met het remixen, maar explosie. Dus het ´gelijktrekken´ neigt hij toch ietsjes naar harder te doen.
Only schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 10:14:
[...]

Hier op 40 is echt al hard hoor met de 508 + JBL zuilen, voor muziek is 30/35 hier wel een mooie..
Maar ik weet ook niet hoe groot je huiskamer is en welke speakers je erop aangesloten heb?
Ik heb hem bij muziek altijd overigens op de pure stand staan.
Toevallig gisteren bij de ps3 + schietspel op 25 al hard zat.
Ik heb hem doorgaans tussen de 20 en 35 staan de laatste tijd, het is idd maar net wat de bron is. Zelfde zender, tijdens reklame sodemieter ik bijna van de bank af zo nu en dan, en de rest is dan weer zacht. Begin nu steeds meer de TV zenders de schuld te geven, maar als ik bij de X360 gewoon "DIRECT" instel, dan moet ik hem wel weer opschroeven tot 30 voor een normaal geluid.

Heb overigens een paar Akai mission speakers als stereo voor, en de rest is nog gewoon de JBL 5.1 set van de iBood. (welke ik eigenlijk langzaam aan het vervangen ben, als het even kan ga ik kijken of er nog een leuke center ergens in de aanbieding is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 08:37

Tazzios

..

@SkyZip
Mag hopen dat je geen HDMI kabel hebt gekocht voor 50 euro !??? :?

ontopic:
Ik heb media portal om mijn htpc draaien met SAF als codec pack, alleen nu vroeg ik me af hoe ik FFDshow audio output(passtrough en output format setting) het best kan instellen?

[ Voor 56% gewijzigd door Tazzios op 29-01-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 17:06:
[...]

Mag ik vragen waar je deze prijs gezien hebt?
Bij de Mediamarkt....(succes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artstam
  • Laatst online: 04-06 18:44
Ik heb de onkyo 578 en een UPC mediabox (cisco hd) aangesloten op de onkyo via HDMI. Mijn TV is een sony die ook met HDMI verbonden is met de receiver. Het probleem is dat het geluid van de UPC niet synchroon loopt met het beeld. Ik kan de synchronisatie zowel op de upc als onkyo instellen, maar het sync probleem is niet constant zodat bij de ene zender het wel klopt en bij de andere zender niet. Ik heb ook lipsync geprobeerd maar dat geeft ook geen soelaas!

Herkent iemand dit probleem?

PS; weet iemand de code van de onkyo afstandsbediening voor de upc mediabox?

Daikin altherma hybride: EVLQ08CAV3 (J036339), EHYBH08AAV32 (3122556), Intergas NHYKOMB33AA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ik heb af en toe met de UPC box dat het geluid ook niet synchroon loopt. Een keer zappen doet hier altijd wonderen

Pagina: 1 ... 19 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.