"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
En op deze films is altijd verplicht een gewone DTS-, Dolby- of LPCM-track aanwezig ivm backward compatibility.Pegasus schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:41:
[...]
Inderdaad, de meest films met DTS HD-MA of TrueHD zijn BD images.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ja, echter de HD audio formaten klinken beter (vergelijkbaar met het verschil tussen een MP3 van 128 kbps en dezelfde track in FLAC formaat). Zeker op deze Onkyo receivers i.c.m. goede speakers hoor je dat verschil goed. Gewoon DTS klingt ook prima hoor, maar DTS HD-MA klingt beter (opener, grotere dynamiek, gedetailleerder).Sorcerer8472 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:11:
[...]
En op deze films is altijd verplicht een gewone DTS-, Dolby- of LPCM-track aanwezig ivm backward compatibility.
Bluray waarop je het wel hoort is Batman: The Dark Knight. Die heeft alleen Dolby en Dolby TrueHD.
Komt nog eens bij dat ze wellicht allebei van andere masters komen en dat een gewone Dolby 5.1-master wellicht expres een wat kleiner dynamisch bereik heeft (deels omdat dit op goedkopere home cinema's wordt afgespeeld en deels omdat TrueHD anders te weinig verbetering biedt t.o.v. gewoon Dolby).
Maargoed, discussie was al eens gevoerd en vergelijken blijft moeilijk
AbsoluutPegasus schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:33:
[...]
Ja, echter de HD audio formaten klinken beter (vergelijkbaar met het verschil tussen een MP3 van 128 kbps en dezelfde track in FLAC formaat). Zeker op deze Onkyo receivers i.c.m. goede speakers hoor je dat verschil goed. Gewoon DTS klingt ook prima hoor, maar DTS HD-MA klingt beter (opener, grotere dynamiek, gedetailleerder).
maar je mist het punt waar het over ging
bd RIPS hebben voor 99% DTS geluid
bd IMAGES(ongeript dus) DTS-MA of TrueHD wat inderdaad beter is, en op de onkyos prima klinkt als ze dat ondersteunen
oftewel, voor rips een truehd receiver aanschaffen is naar mijn inziens een non argument omdat de rips maximaal DTS bevatten (tenzij je zelf het HD audiospoor toevoegd, maar dan kunnen weer 2/3e van de MKV spelers de film niet afspelen)
Ben het helemaal met je eens dat de kwaliteit van het bronmateriaal zeer bepalend is. Ikzelf heb eigenlijk wel goede ervaring met Dolby Digital 5.1 tracks, o.a. bij I'm Legend, als Wil Smith met die Ford Mustang door de uitgestorven straten racet. Technisch gesproken is DTS beter dat DD5.1.Sorcerer8472 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:48:
Die discussie is hier (of elders) al eens gevoerd, echter om het te vergelijken met 128k mp3 en lossless vind ik zwaar overdreven. Ik vind het wat preciezer klinken, maar dat verschil vind ik bij Dolby en DTS op zich al groot (o.a. vanwege kanaalscheiding bij Dolby vermoed ik). Het is moeilijk om DTS dan ook nog eens te 'verbeteren'. Voorbeeld is de DTS-track van Avatar. Luister maar eens hoe mooi open en dynamisch die klinkt
Bluray waarop je het wel hoort is Batman: The Dark Knight. Die heeft alleen Dolby en Dolby TrueHD.
Komt nog eens bij dat ze wellicht allebei van andere masters komen en dat een gewone Dolby 5.1-master wellicht expres een wat kleiner dynamisch bereik heeft (deels omdat dit op goedkopere home cinema's wordt afgespeeld en deels omdat TrueHD anders te weinig verbetering biedt t.o.v. gewoon Dolby).
Maargoed, discussie was al eens gevoerd en vergelijken blijft moeilijk
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Ik heb dan ook voor een TrueHD receiver gekozen om BD images (BD25 of BD50) af te spelen en ja ik heb enkele MKV's met DTS HD-MA. Maar dat komt inderdaad wel heel weinig voor.cypher21 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:48:
[...]
Absoluut
maar je mist het punt waar het over ging
bd RIPS hebben voor 99% DTS geluid
bd IMAGES(ongeript dus) DTS-MA of TrueHD wat inderdaad beter is, en op de onkyos prima klinkt als ze dat ondersteunen
oftewel, voor rips een truehd receiver aanschaffen is naar mijn inziens een non argument omdat de rips maximaal DTS bevatten (tenzij je zelf het HD audiospoor toevoegd, maar dan kunnen weer 2/3e van de MKV spelers de film niet afspelen)
Uiteindelijk hangt het helemaal af van de bronmastering en omzetting inderdaad. Bij DD hangt het er ook nog eens vanaf hoeveel bandbreedte je gebruikt voor de DD-track. Hoe minder je gebruikt hoe minder discrete je channels worden. Bij een lagere bandbreedte wordt er prologic gebruikt voor een groter deel van het frequentiespectrum, bij hogere is dit gedeelte meer beperkt. DTS 5.1 is altijd 100% discrete (iig bij 1.5 Mbps, weet niet hoe dat zit bij 768k).Pegasus schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:16:
[...]
Ben het helemaal met je eens dat de kwaliteit van het bronmateriaal zeer bepalend is. Ikzelf heb eigenlijk wel goede ervaring met Dolby Digital 5.1 tracks, o.a. bij I'm Legend, als Wil Smith met die Ford Mustang door de uitgestorven starten racet. Technisch gesproken is DTS beter dat DD5.1.
Zijn er mogelijkheden om dit anders te doen dan via de front?
Mijn boefje is liev!
Goede vraag, zit ik zelf ook mee. Onlangs een Sennheiser RS170 op iBood gekochtJB schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:36:
Zijn er hier mensen die de TX-SR608 hebben en daarbij een hoofdtelefoon gebruiken? Ik ben hiervoor aan het kijken maar wat ik eigenlijk niet wil, is telkens de jack-aansluiting moeten (los)koppelen met de reciever als ik hier gebruik van wil maken.
Zijn er mogelijkheden om dit anders te doen dan via de front?
Los van het feit of ik het klantvriendelijk vindt om direct bij te betalen voor een receiver die ik een paar dagen heb kunnen gebruiken... is dit aan te raden? Met een identieke 508 zou de kans op de problemen er uiteraard weer zijn. Met de 578 niet?
Wat ik alleen niet snap, het reparatiecentrum van Onkyo gaf zelf al aan dat de HDMI print vervangen moest worden, dan heeft omruilen toch geen nut?
Verwijderd
Meerwaarde van de 578 is ouur de hdmi1.4 en dat is toch handig als je denkt aan 3D ooit
Mijn bestelde 508 laat nog steeds op zich wachten...4launch is wat dat betreft dus waardeloze shop, koop er in elk geval nooit meer iets. Beloofde levertijd was MAX 5 werkdagen en ik zit nu al op 9 werkdagen...en nog altijd issie niet bij 4launch binnen. En ze hullen zich in totale onschuld. Ligt aan hun leverancier...terwioj lr op hun site vrolijk blijft staat dattie binnen 5 dagen leverbaar is
[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 10:07 ]
Over het verschil tussen de 508 en 578. Op de site zie ik dat ze bijna identiek zijn... heeft overstappen dan wel nut? En, de 508 zou toch gewoon met een PS3 moeten kunnen werken???
Het verschil tussen de 508 en de 578 is dat je met de 578 ook analoge bronnen via HDMI naar je TV kunt versturen. Als je zulke apparatuur niet hebt is dat dus ook niet zo interessant. Aan de andere kant: voor die drie tientjes zou ik de overstap wel maken denk ik.hemiparo schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:24:
Niet netjes... annuleren en ergens anders kopen?
Over het verschil tussen de 508 en 578. Op de site zie ik dat ze bijna identiek zijn... heeft overstappen dan wel nut? En, de 508 zou toch gewoon met een PS3 moeten kunnen werken???
Enne: het lijkt me dat die 508 gewoon met een PS3 moet kunnen werken ja. Ik kan het helaas niet testen (heb wel een 508 maar geen PS3), maar misschien heeft iemand anders hier die combo?
Verwijderd
kreeg net bericht dat mijn bestelde Onkyo TX-SR508 NIET meer leverbaar is en ook niet meer leverbaar komt! Ook de TX-SR608 en 708 gaan eruit en kan ik al niet meer bestellen bij 4launch
Vreemd he? Zou het dan toch kloppen dat de *08-serie eruit gaat??
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 11:21 ]
508 en PS3, zowel phat als slim, hier thuis staan. Beide PS3's communiceren zonder problemen met de 508.posttoast schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:52:
[...]
Het verschil tussen de 508 en de 578 is dat je met de 578 ook analoge bronnen via HDMI naar je TV kunt versturen. Als je zulke apparatuur niet hebt is dat dus ook niet zo interessant. Aan de andere kant: voor die drie tientjes zou ik de overstap wel maken denk ik.
Enne: het lijkt me dat die 508 gewoon met een PS3 moet kunnen werken ja. Ik kan het helaas niet testen (heb wel een 508 maar geen PS3), maar misschien heeft iemand anders hier die combo?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Bij 4Launch misschien wel jaVerwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:12:
Apart nieuws:
kreeg net bericht dat mijn bestelde Onkyo TX-SR508 NIET meer leverbaar is en ook niet meer leverbaar komt! Ook de TX-SR608 en 708 gaan eruit en kan ik al niet meer bestellen bij 4launch
Vreemd he? Zou het dan toch kloppen dat de *08-serie eruit gaat??
Mijn boefje is liev!
[ Voor 18% gewijzigd door sjaool op 06-01-2011 14:27 ]
"When you grow up your heart dies"
Verwijderd
Het is inmiddels geluktRaymond schreef op maandag 06 december 2010 @ 11:43:
[...]
Ik heb geen ervaring met deze apparatuur en deze manier van afspelen. Ikzelf heb een samsung tv en bijbehorend proggie op de pc. En daarin moet ik expliciet toestemmingen instellen. Misschien geldt dat voor je onkyo ook? Dat je moet aangeven wat wel/geen toestemming heeft om gebruik te maken van de netwerkafspeelfunctie?
Jammer dat je perse eerst die input moet selecteren. Het zou makkelijk zijn geweest als dat automatisch ging.
Ook jammer is dat je op deze manier geen video kunt afspelen. Zou dat ooit nog met een firmware update mogelijk worden? De Onkyo NR708 heeft toch een hoop video-mogelijkheden aan boord, waarom is dit dan niet mogelijk
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Omdat een receiver altijd nog wat anders is dan een mediaspelerPriet schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:14:
[...]Ook jammer is dat je op deze manier geen video kunt afspelen. Zou dat ooit nog met een firmware update mogelijk worden? De Onkyo NR708 heeft toch een hoop video-mogelijkheden aan boord, waarom is dit dan niet mogelijk
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Verwijderd
Ik rijd naar Tegelen....wat schetst mijn verbazing: de 508 is net verkocht/megegeven aan een Franse klant!
Stassen-personeel schaamde zich diep, boden me meteen koffie met vlaai aan én......jawel....boden me als alternatief, de TX-SR578 aan voor 305 euro!
Dat heb ik dus maar gedaan. Leek me wel een goede deal.
Bij het weggaan kreeg ik nog een flesje "bubbels`' om het leed wat te verzachten. Superservice dus
De 508's die nog worden verkocht zijn voorraad.
Verwijderd
Stel dat de **8 serie vervangen zou worden in maart ongeveer, dan zal de vervanger van die serie naast een hardware/software upgrade zeker ook weer een 'geupgrade prijs' meekrijgen? Wat te doen?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 22:00 ]
Je weet natuurlijk niet zeker dat deze in maart beschikbaar zullen zijn, maar gezien vorig jaar kun je daar denk ik wel van uit gaan...
Rookworst zonder 'r' is ookworst
Verwijderd
dat wil niet zeggen dat een ANDER geen goede ervaringen met Stassen kan hebben. Dat ze de 578 voor 305 euro meegeven is gewoon goede service, zeker als ze er een flesje bubbels bijgeven.FeaR1986 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:43:
Maar goed, ik heb slechtere ervaringen met Stassen en wat ze gedaan hebben. Blijf het een rare keten vinden..
En ja, als er een Franse klant is, die voor 6500 euro meeneemt, kan ik me ergens voorstellen dat ze de 508 ook meegeven, als die klant daar op staat. En dan geef je de volgende klant gewoon de 578 voor 305
Je wilt niet weten wat ze me bij MM vertelden toen ik daar vanmorgen stond! Daar werd de 508 voor 320 aangeboden en er was er nog één, showmodel. Ik weigerde daarvoor 320 te betalen. " Dan zult U bij een ander moeten gaan zeuren" kreeg ik te horen, terwijl de verkoper wegbeende. De eikel.
Als we het dan over service hebben? Dan scoort MM onderaan de ladder
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 22:17 ]
Verwijderd
niet intrappen!! Tegen MIj vertelde 4launch dat ze NIET meer komen....en ze :"end of life" zijn, alle Onkyo's uit de *08-serie. Dat zijn wéér die tegenstrijdige berichten, die ik ook al 10 dagen van ze krijg. De ene keer ist onderweg, dan weer niet, dan weer wel...en vandaag zijn ze opeens "end of life". Ze beweerden overigens rechtstreeks van de importeur af te nemen, wat zou betekenen dat ze echt niet meer komen.Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:58:
Hmmm ik heb net 2 weken geleden de NR708 gekocht bij 4launch (voor 600E trouwens, maar dat terzijde). Na een tijdje aan het lijntje gehouden te zijn, zeggen ze nu dat de 708 pas vanaf 15 maart uitgeleverd kan worden, of ik daar op wens te wachten?!
Stel dat de **8 serie vervangen zou worden in maart ongeveer, dan zal de vervanger van die serie naast een hardware/software upgrade zeker ook weer een 'geupgrade prijs' meekrijgen? Wat te doen?
4launch? nooit meer! daar ben ik net zo aant lijntje gehouden als jij.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 22:14 ]
Ik kan me nog wel herinneren van vorig jaar dat er knap wat tijd zat tussen het niet meer kunnen krijgen van de 07 serie en het beschikbaar zijn van de 08 serie. Volgens mij net als nu dat in januari de 07 serie eruit ging en in maart de 08 serie echt goed verkrijgbaar werd.
Verwijderd
Dus ze hebben maar even beslist dat ik er niet meer op wens te wachten zonder dat ik dat aangegeven hadquote: 4launch...Hoe dan ook heb ik de order voor u laten annuleren, het resterende credit zal doorgaans binnen 10 werkdagen zijn gecrediteerd. ...
Stassen is ook net echt te vergelijken met een palletshopVerwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:10:
[...]
dat wil niet zeggen dat een ANDER geen goede ervaringen met Stassen kan hebben. Dat ze de 578 voor 305 euro meegeven is gewoon goede service, zeker als ze er een flesje bubbels bijgeven.
En ja, als er een Franse klant is, die voor 6500 euro meeneemt, kan ik me ergens voorstellen dat ze de 508 ook meegeven, als die klant daar op staat. En dan geef je de volgende klant gewoon de 578 voor 305Een flesje bubbels, uitgebreide excuses, 5 jaar garantie, het maakt dat allemaal goed.
Je wilt niet weten wat ze me bij MM vertelden toen ik daar vanmorgen stond! Daar werd de 508 voor 320 aangeboden en er was er nog één, showmodel. Ik weigerde daarvoor 320 te betalen. " Dan zult U bij een ander moeten gaan zeuren" kreeg ik te horen, terwijl de verkoper wegbeende. De eikel.
Als we het dan over service hebben? Dan scoort MM onderaan de ladder
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 09:03 ]
Verwijderd
Bij *SPAM* 199 inc. verzendkosten en op voorraadejtnaj schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:47:
Vreemd. Ik sta op het punt om de 308 te bestellen bij 4Launch. 215€ voor een goede 5.1 receiver is niet mis. Maar als 4Launch zo is, ga ik wel even verder kijken, bedankt voor de tip!
[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 18-01-2011 08:53 ]
Ik ben van plan een Onkyo-setje te gaan kopen bestaande uit een receiver en een 5.1 setje.
Met het oog naar de toekomst wil ik rekening houden met 3D. Ik ben ook van plan een 50" plasma aan te gaan schaffen die 3d-ready is. Mijn oog is op dit moment gevallen op de HT-S9305THX, maar ik heb het gevoel dat dit overkill is. Ik heb zelf nog nooit eerder een receiver gehad, dus heb er vrij weinig verstand van
Ik ben van plan het volgende aan te gaan sluiten:
Xbox 360
HTPC (zit een videokaart in (Club3D HD5550 Noiseless Edition DDR3 512mb) -> Integrated HD audio controller, Output protected high bit rate 7.1 channel surround sound over HDMI with no additional cables required, Supports AC-3, AAC, Dolby TrueHD and DTS Master Audio formats)
Plasma-tv
Mijn woonkamer is 5,6 meter lang en 4,4 meter breed.
is everything cool?
Kost wel weer wat meer, deze onkyo set is een zeer mooi compleet set wat alles aan kan wat je ermee wilt doen.
Naar mijn mening is die set niet echt overkill voor wat je ermee wilt doen.
Die 50" plasma in 4.4m brede woonkamer is eerder overkill, maar goed
[ Voor 3% gewijzigd door cypher21 op 07-01-2011 12:32 ]
De tv komt te hangen aan de muur die 5,6 meter lang is. Heb nu 42 inch in een veel kleinere ruimte.cypher21 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:32:
Als je van plan bent 3d e.d. te gaan kijken zou ik toch een Denon in overweging nemen, die zijn qua videoprocessoren een stuk beter.
Kost wel weer wat meer, deze onkyo set is een zeer mooi compleet set wat alles aan kan wat je ermee wilt doen.
Naar mijn mening is die set niet echt overkill voor wat je ermee wilt doen.
Die 50" plasma in 4.4m brede woonkamer is eerder overkill, maar goedPas op voor je nek met Tennis kijken.
Wat ik voornamelijk lees is dat het een receiver betreft van ~400 euro, dus dat je voor de speakers ong 450 euro betaalt. De receiver los aanschaffen en de speakers ook, schijn je meer waar te hebben voor je geld.
[ Voor 12% gewijzigd door FREAKJAM op 07-01-2011 12:53 ]
is everything cool?
Een Denon heb je niet voor dat geld, de minimale die je nodig zou hebben is de 1911 en die begint bij de 530
Je kunt uiteraard ook beginnen met wat mindere speakers, en mocht je meer willen uitbreiden,
Verwijderd
En hoe heb jij het UPC-kastje dan aangesloten?Rogar schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:41:
[...]
Als je je UPC-kastje nu via de optische kabel op je versterker aansluit, dan heb je nog beter geluid. Ik weet niet of je een HD-kastje hebt, maar ik ontvang op de HD-kanalen DD 5.1 en DD 2.0 geluid op de receiver.
- rechtstreeks met hdmi in tv voor beeld?
- en met optische kael van UPC-kastje naar receiver?
Zo heb ik vandaag in elk geval mijn UPC wel aangesloten. Alles werkt prima...en een héérlijk geluid. Het was even afstellen (heb Audyssee niet gebruikt) maar het was het waard.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2011 00:30 ]
Verwijderd
Zoals afstand en hoeveel geluid er uit de boxjes moeten komen.
En op hoeveel hz moet ik de subwoofer instellen. Hier snap ik namelijk ook geen drol van.
Het gaat om deze set met boxen en woofer
http://www.eu.onkyo.com/products/HT-S6305.html
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2011 12:12 ]
Verwijderd
Als ik namelijk DTS-HD of TruHD blurays afspeelde, met daarbij "listening mode" op DTS HD Master Direct, dan kwam er geen geluid uit de surround-speakers. Volgens de handleiding moest ik dan een andere Movie-listening mode kiezen binnen het DTS-HD-schema. En dat werkt. Als ik instel op "DTS-HD Dolby EX" dan heb ik het wel.
Hopelijk is het dan opgelost. Al vind ik het vreemd dat ie op "DTS-HD Direct" geen surround-sound geeft (en wss. he i kdanook Doly-geluid en dus geen DTS-HD Master, maar goed)
Zal wel aan instellingen van de speakers liggen...zoek i kno gwel uit
Verder mijn Logitech Harmony One meteen ingeregeld...werkt als een tierelier
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2011 13:05 ]
Verwijderd
Heeft hier iemand nog een beeld bij? Ben benieuwd, want zoek ook een mooi setje incl Bluray speler en speakers voor zowel films als muziek voor <800 euro. De muziekklank is wel erg belangrijk. Wie heeft tips?Jerry1977 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:50:
Zag net het saturn krantje
HTBD 5303 + BD 308 + HTP 538 5.1 speakerset voor 441,75
Is deze set wat of niet?
Alle versterkers/receivers worden redelijk warm de ene wat meer dan de ander, maar ook dan blijft 1 cm toch wel erg krap.. Ik zou het niet doen, of je moet er een fan overheen laten draaien.. Ik heb de 508 en die word aardig warm ( handwarm )Spacespider schreef op zondag 09 januari 2011 @ 19:35:
Ik zit er aan te denken om de TX-SR308 te kopen, er staat in de beschrijving bij dat deze 15,1cm hoog is. Het kastje waarin ik hem neer wil zetten is maar 16cm hoog. Zou dit genoeg zijn voor de warmte afvoer? Is er iemand die mij kan vertellen of de TX-SR308 snel warm wordt?
[ Voor 4% gewijzigd door Frank1973 op 09-01-2011 19:47 ]
Verwijderd
Mijn 578 wordt idd ook best warm...met 1 cm. ruimte zou ik het niet doen in elk geval.Frank1973 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 19:46:
[...]
Alle versterkers/receivers worden redelijk warm de ene wat meer dan de ander, maar ook dan blijft 1 cm toch wel erg krap.. Ik zou het niet doen, of je moet er een fan overheen laten draaien.. Ik heb de 508 en die word aardig warm ( handwarm )
Overigens is het probleem met geen DTSHD nu ook opgelost....bleken een foutje gemakt te hebben met de speaker-aansluiting: speakers zaten op Surround-BACK en niet op surround
Een vriend van mij adviseerde de Jamo 606 HC3, maar ook zag ik het iets stevigere broertje, de 608. Omdat ik een lichtgewichte reciever heb raadde hij mij aan om voor de 606 te gaan. Klopt het dat voor mijn reciever de 606 een logische keuze is, of zou de 608 ook volledig "benut" worden door de Onkyo 507?
edit: andere suggesties dan de Jamo setjes zijn ook welkom
[ Voor 5% gewijzigd door BlubberZwijn op 10-01-2011 16:24 ]
Met een TX-SR507 kan je ook gewoon een paar S608 aansturen. Als je echt lastig aan te sturen speakers hebt - dus lage impedantie én een lage gevoeligheid - dan moet de versterker constant meer vermogen leveren en kan het lastig worden. Maar de Jamo S608 is nou niet bepaald lastig aan te sturen...BlubberZwijn schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:22:
Enige tijd ben ik (tevreden) eigenaar van de Onkyo 507. Dit was in combinatie met goedkope satalietspeakertjes van een oud home cinema setje. Nu ben ik van plan om deze speakers te vervangen voor toch iets hoogwaardigere speakers.
Een vriend van mij adviseerde de Jamo 606 HC3, maar ook zag ik het iets stevigere broertje, de 608. Omdat ik een lichtgewichte reciever heb raadde hij mij aan om voor de 606 te gaan. Klopt het dat voor mijn reciever de 606 een logische keuze is, of zou de 608 ook volledig "benut" worden door de Onkyo 507?
[ Voor 52% gewijzigd door FeaR op 10-01-2011 17:10 ]
en vergelijk ze met een aantal speakers in dezelfde prijsklasse.
Aha, de onkyo zou de volledige jamo 608 set (5.0) dus aan moeten kunnen? Sowieso wil ik uiteraard eerst de jamo beluisteren. Maar klinkt het niet anders op andere versterkers?FeaR1986 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 17:10:
[...]
Met een TX-SR507 kan je ook gewoon een paar S608 aansturen. Als je echt lastig aan te sturen speakers hebt - dus lage impedantie én een lage gevoeligheid - dan moet de versterker constant meer vermogen leveren en kan het lastig worden. Maar de Jamo S608 is nou niet bepaald lastig aan te sturen...
Mijn budget is ongeveer 700 euro. Het moet natuurlijk wel qua prijs kwaliteit in orde zijn en geen overkill zijn voor mijn versterker.
Verwijderd
Ik ben eruit dat mijn nieuwe receiver een Onkyo word, alleen de grote vraag is welke ???
Ik heb een 5.1 speakerset van Teufel , overigens net binnen, nog niet geluisterd , is alleen te bestellen
en dan mag je 8 weken uitproberen, en als het niet bevalt terugsturen, dus ik ben erg benieuwd.
Ik twijfel dus alleen nog tussen de 808 , de 1007 , of gewoon een oude maar schijnbaar zeer krachtige 906.
Ik weet de 808 is de nieuwste maar ik hou ook wel van veel power , elke speaker klinkt gewoon dynamischer
en beter met veel vermogen.
Vandaar dat me die oude 906 wel aanspreekt ,alleen dan heb ik wat minder hdmi aansluitingen en geen 1.4 maar 3D vind ik niet echt van belang .
De 1007 zit er eigenlijk net tussen , niet de nieuwste maar wel in dezelfde prijsrange met veel uitrusting .
Misschien dat jullie ervaringen mij verder helpen ???
Verwijderd
Welke Teufel set heb je gekocht?[b][message=35342581,noline]
Ik heb een 5.1 speakerset van Teufel , overigens net binnen, nog niet geluisterd , is alleen te bestellen
en dan mag je 8 weken uitproberen, en als het niet bevalt terugsturen, dus ik ben erg benieuwd.
Verwijderd
ter info: Bij Schludermacher in Willich Duitsland Denon 1911 voor 398 ,cypher21 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:58:
gemiddeld 3-4x de diagonaal van de tv is de ideale kijkafstand, maar goed, dit is niet het topic daarvoor;)
Een Denon heb je niet voor dat geld, de minimale die je nodig zou hebben is de 1911 en die begint bij de 530
Je kunt uiteraard ook beginnen met wat mindere speakers, en mocht je meer willen uitbreiden,
Sowieso loont het om overde grens te zoeken .

Verwijderd
Ik ben ook zeer te spreken over de speakertjes van JBL. Zeker voor z'n geld.
Ook bij 4launch besteld maar ze kunnen de 308 niet snel leveren (eind jan meer info), daarop de order geannuleerd en bij besthomecinema.nl besteld, die leveren binnen 2 dagen.ejtnaj schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:47:
Vreemd. Ik sta op het punt om de 308 te bestellen bij 4Launch. 215€ voor een goede 5.1 receiver is niet mis. Maar als 4Launch zo is, ga ik wel even verder kijken, bedankt voor de tip!
Ze zijn trouwens officieel internet dealer van onkyo.
Ik ben zeer tevreden met de 308, zelfs HDMI-cec werkt prima met mijn Samsung TV. Op de receiver heb ik een Teafel Consono 25 aangesloten, werkt prima samen!
[ Voor 5% gewijzigd door Evos op 11-01-2011 14:54 ]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 14:59 ]
Heeft iemand hier een antwoord op? Ik kan dus wel naar de tuner luisteren en tegelijkertijd gamen, maar bij de overige kanalen werkt het dus niet.chiels schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:15:
Hallo,
Ik heb de TX-SR508 besteld en krijg hem ergens volgende week binnen. Ik vraag mij af of het mogelijk is om alleen de audio van hdmi A te laten horen en het video signaal van hdmi kanaal B te laten zien.
Voorbeeld:: Het afspelen van een mp3tje via XBMC op mijn mediacenter wanneer ik een potje PES speel op mijn xbox 360.
Kan dit? Of kan je altijd maar 1 bron tegelijkertijd selecteren?
Thnx!
Gr,
Chiel
Verwijderd
in het begin leek hij het te doen, tot het geluid op gegeven moment besloot weg te vallen, en niet meer terug te halen is. HELP!!
Hiervoor zul je vanaf je mediacenter een audio only link(coax/optical) moeten regelen, dan krijg je hetzelfde als dat je nu de tuner aanzet. Beeld van je vorige input en radio van de tuner.chiels schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:15:
[...]
chiels schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:15:
Hallo,
Ik heb de TX-SR508 besteld en krijg hem ergens volgende week binnen. Ik vraag mij af of het mogelijk is om alleen de audio van hdmi A te laten horen en het video signaal van hdmi kanaal B te laten zien.
Voorbeeld:: Het afspelen van een mp3tje via XBMC op mijn mediacenter wanneer ik een potje PES speel op mijn xbox 360.
Kan dit? Of kan je altijd maar 1 bron tegelijkertijd selecteren?
Thnx!
Nu hoor ik hier zeer veel negatieve beoordelingen? Ik heb geen haast en kan gerust 1 maand wachten... Moet ik alsnog mijn bestelling annuleren en mijn betaling laten terugbetalen..... of zouden ze deze over 1 maand wel kunnen leveren denk je?
Verwijderd
als ze zeggen dat ze kunnen leveren, dan zal dat wel...al heb ik mijn twijfels. Ze communiceren namelijk nogal tegenstrijdig. Ik heb anderhalve week geleden een mailtje gehad, waarin staat dat lopende bestellingen WAARSCHIJNLIJK nog wel geleverd kunnen worden (zij het met een extreem langere levertijd), Maar dat nieuwe bestellingen zeker NIET meer geleverd kunnen worden, omdat de *08-modellen EndOfLife zijn.....ik zou lekker annuleren en voor een tientje meer elders kopen. dan heb je 'm wel snel.sn33ky schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:53:
Ik heb mijn TR-SR608 Besteld bij 4Launch (Vooral voor de beste prijs).
Nu hoor ik hier zeer veel negatieve beoordelingen? Ik heb geen haast en kan gerust 1 maand wachten... Moet ik alsnog mijn bestelling annuleren en mijn betaling laten terugbetalen..... of zouden ze deze over 1 maand wel kunnen leveren denk je?
maar goed...ik ben wellicht niet geheel objectief meer t.o.v. 4launch
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 16:06 ]
Verwijderd
even een optische kabel (of een dig. coax) leggen, van je Ziggo-decoder naar de receiver, dan heb je wss. wel weer tv-geluid (en ook Dolby dus) via de speakers. Bij mijn UPC-kastje werkt dat in elk geval prima.Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:32:
ik heb sinds enkele weken een onkyo tx-sr508. aangesloten op samsung led tv, humax 5050c hd decoder voor ziggo hd televisie en een samsung blueray. alles via hdmi. nu hoor ik alleen geluid als ik een blueray afspeel en een hd geluidsformaat kies. bij gewoon tv kijken, of met dts krijg ik geen geluid.... weet iemand raad? het frustreert me inmiddels behoorlijk!!!
in het begin leek hij het te doen, tot het geluid op gegeven moment besloot weg te vallen, en niet meer terug te halen is. HELP!!
Weet je wel zeker dat het geluid van de tv het ooit gedaan heeft over de receiver??
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 16:07 ]
Ik zou de instellingen van de humax en de onkyo nog eens goed nalopen, zou moeten werken namelijk.
Je kan overwegen om bij Hificorner te bestellen. Iets duurder maar hadden een paar weken geleden 250 op voorraad.sn33ky schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:53:
Ik heb mijn TR-SR608 Besteld bij 4Launch (Vooral voor de beste prijs).
Ben zelf in de winkel geweest en super tevreden over de "behandeling".
Probleem is dat ik de betaling al heb gedaan. Zal even moeten afwachten. Ik heb ondertussen 4launch ook al gemaild of ze mij kunnen beloven dat ze deze nog kunnen leveren.jobr schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:23:
[...]
Je kan overwegen om bij Hificorner te bestellen. Iets duurder maar hadden een paar weken geleden 250 op voorraad.
Ben zelf in de winkel geweest en super tevreden over de "behandeling".
Verwijderd
geloof me...dat kunnen ze niet beloven. Ik kreeg elke keer wat anders te horen.sn33ky schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:34:
[...]
Probleem is dat ik de betaling al heb gedaan. Zal even moeten afwachten. Ik heb ondertussen 4launch ook al gemaild of ze mij kunnen beloven dat ze deze nog kunnen leveren.
Ik heb mn bestelling ge-annuleerd en zou innen 10 werkdagen mn geld terug moeten hebben...ik wacht dus nog effe. Maar ik heb de schriftelijke toezegging
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 22:46 ]
Verwijderd
Het blijft hopeloos en de vreugde van de aankoop daalt snel terwijl de fout waarschijnlijk bij mijzelf zit. De handleiding is voor leken echter net algebra. Heeft iemand een uitleg voor blinden op dit gebied? Welke kabel moet van de Blue-ray naar de receiver en moet de HDMI van de receiver naar de TV of van de Blue Ray naar de Receiver of van de Blue Ray naar de TV. En moeten de audio-kabels dan van de tv naar de Receiver... U begrijpt, ik begrijp het niet meer.
Of zit het probleem bij de tv? Wanneer ik namelijk extern geluid uitzet en overschakel naar tvspeakers heb ik wel weer geluid. Heb dus uit beiden wel geluid, maar niet gecombineerd. Weet iemand waar ik fout ga? AAAAAAAAAAAAAAAAH
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 22:52 ]
Verwijderd
Audio-kabels heb je wss. niet eens nodig. HDMI is genoeg....
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 22:58 ]
Verwijderd
Mmm lekker dan. Die audiokabels zaten erbij, en vervolgens hebben we 1 HDMI-kabel gekocht omdat dit volgens de mediamarktman genoeg was. Maar niet dus? Maar toch bedankt.Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:54:
Eén HDMI-kabel van receiver naar TV (HDMI OUT), één HDMI-kabel van blurayspeler naar receiver (HDMI IN) zou genoeg moeten zijn. Dat is dan even in een notendop
Audio-kabels heb je wss. niet eens nodig. HDMI is genoeg....
Verwijderd
2 hdmi kabels nodig dus. 1 tussen blu-ray en receiver en 1 tussen receiver en tv. Niet vergeten voor geluid van tv naar receiver om de hdmi 2 ingang op de tv te gebruiken.Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 23:00:
[...]
Mmm lekker dan. Die audiokabels zaten erbij, en vervolgens hebben we 1 HDMI-kabel gekocht omdat dit volgens de mediamarktman genoeg was. Maar niet dus? Maar toch bedankt.
Overigens een vraagje voor de kenners omtrent HDMI 1.4. Is een HDMI 1.4 receiver echt nodig om een 3D blu-ray speler op de receiver aan te sluiten? Ik heb speciaal voor 3D de Onkyo 608 genomen maar nu blijkt dat ik met een goedkope hdmi 1.3 kabel ook prima 3D kan kijken met dts hd geluid. Als ik dat wist, had ik net zo goed een Onkyo 607 kunnen halen
Een kabel transporteert alleen data, dus als de kabel snel genoeg is/genoeg bandbreedte biedt voor HD Audio en 3D is er niets aan de hand. Er zijn genoeg HDMI 1.3-kabels die 3D en HD Audio weer kunnen geven, als ze maar "High Speed" zijn. Maar intern is de Onkyo met HDMI 1.4 toch wel wat anders dan de versie met HDMI 1.3. Want intern zitter en een aantal chips die het wel uitmaken of ze 1.4 of lager zijn als het wareVerwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 23:21:
[...]Overigens een vraagje voor de kenners omtrent HDMI 1.4. Is een HDMI 1.4 receiver echt nodig om een 3D blu-ray speler op de receiver aan te sluiten? Ik heb speciaal voor 3D de Onkyo 608 genomen maar nu blijkt dat ik met een goedkope hdmi 1.3 kabel ook prima 3D kan kijken met dts hd geluid. Als ik dat wist, had ik net zo goed een Onkyo 607 kunnen halen
Verwijderd
Ja, af en toe werkt het geluid nog steeds, maar valt het met enkele 'tikkende geluidjes' van de receiver weer weg. zou het aan inferieure hdmi kabels kunnen liggen?Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:05:
[...]
even een optische kabel (of een dig. coax) leggen, van je Ziggo-decoder naar de receiver, dan heb je wss. wel weer tv-geluid (en ook Dolby dus) via de speakers. Bij mijn UPC-kastje werkt dat in elk geval prima.
Weet je wel zeker dat het geluid van de tv het ooit gedaan heeft over de receiver??
Verwijderd
zou je deze instellingen eens willen posten? heb het idee alles al geprobeerd te hebben...cryonic90 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:19:
@hierboven: Zou niet nodig moeten zijn. Ik maak gebruik van dezelfde opstelling en dat werkt prima. Dus ook een 508 met een humax 5050C.
Ik zou de instellingen van de humax en de onkyo nog eens goed nalopen, zou moeten werken namelijk.
Sinds een paar weken heb ook ik de 608 aangeschaft.
Alles werkt als een zonnetje. Of althans, bijna alles.
Ik heb voorafgaand dit hele topic scannend nagelezen en ik meen ook ergens het volgende te zijn tegen gekomen:
- ik moet mijn volume op toch zeker 50 (vd 100) zetten om een aardig volume te produceren. Als ik echt wat geluid wil zit ik soms op 70+ Hoe kan dit/ is dit erg?
- soms lijkt de stem in een muzieknummer een beetje te kraken. Bij films etc is het top. Zelf gok ik/neem ik aan dat dit het bestand zelf is maar toch zet ik het hier even neer.
Nu ik geen behoefte heb aan het wederom doorzoeken van 68 pagina's post ik het zo dus even.
Groet
Thanks!! Ga het snel proberen!Tazzios schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:41:
[...]
Hiervoor zul je vanaf je mediacenter een audio only link(coax/optical) moeten regelen, dan krijg je hetzelfde als dat je nu de tuner aanzet. Beeld van je vorige input en radio van de tuner.
Hoe hoger het rendement des te minder ver hoef je de knop naar rechts te draaien.
Verder is per ingang ook nog een correctie uit te voeren op het volume.
70+ is niet erg voor de receiver maar wel voor je oren.
[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 12-01-2011 10:26 ]
"When you grow up your heart dies"
De aangesloten speakers zijn de Mission m72 set.
Frequency Response: 56 Hz - 20 Hz
Impedance: 8 ohm
Sensitivity: 89 dB
Construction: 2-Way
Frequency Response: 56 Hz - 20 KHz ?r.brands schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:34:
Bedankt. Wat bedoel je precies met per ingang een correctie uit te voeren.
De aangesloten speakers zijn de Mission m72 set.
Frequency Response: 56 Hz - 20 Hz
Impedance: 8 ohm
Sensitivity: 89 dB
Construction: 2-Way
Verder geef je aan dat het bij film goed is, dan kun je er bijna zeker wel vanuit gaan dat het aan je andere "bron" ligt.
Wat voor bron is dat precies? PC ? en hoe zit die bron aangesloten op je receiver?
Als het een PC is dan kun je proberen om je in volumebeheer de uitgang hoger te zetten. Als je bron een MP3 speler is dan kun je daar het volume opkrikken.
[ Voor 32% gewijzigd door Freemann op 12-01-2011 12:41 ]
https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl
en aan de bedrading naar de luidsprekers.sjaool schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:26:
Het volume ligt ook aan het rendement van de aangesloten luidsprekers.
En aan de afstand tussen luisterpositie en de luidsprekers; aan de aankleding van de ruimte waarin de speakers staan; aan hoe de speakers in de ruimte staan; etc.Tazzios schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:46:
[...]
en aan de bedrading naar de luidsprekers.
Maar een rendement van 89.0 dB is op zich redelijk normaal. Alles boven de 85.0 dB wordt gezien als makkelijk aan te sturen in combinatie met een "normale" impedantie.
Ik dacht dat een 1.4 kabel toch net wat anders in elkaar zit dan een 1.3, omdat 1.4 kabels ethernet en ARC ondersteunen, terwijl dat met 1.3 niet mogelijk is. Maar zoals ik al aangeef, ik ben geen expert op dat gebied.FeaR1986 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 00:03:
[...]
Een kabel transporteert alleen data, dus als de kabel snel genoeg is/genoeg bandbreedte biedt voor HD Audio en 3D is er niets aan de hand. Er zijn genoeg HDMI 1.3-kabels die 3D en HD Audio weer kunnen geven, als ze maar "High Speed" zijn. Maar intern is de Onkyo met HDMI 1.4 toch wel wat anders dan de versie met HDMI 1.3. Want intern zitter en een aantal chips die het wel uitmaken of ze 1.4 of lager zijn als het ware. Nu kan 3D wel over HDMI 1.3, want Sony lukt het met de PS3. Maar sluit je dat op een HDMI 1.3-receiver aan gaat het niet werken.
Er zijn pinnen die in sommige kabels niet aangesloten hoeven te zijn, zoals hier gemeld staat. Echter kan de kabel gewoon 3D aan als de bitrate maar hoog genoeg is. Of de HDMI 1.3-kabel ook ARC en/of Ethernet gaat doen is dus weer een ander verhaal...AutCha schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:52:
[...]
Ik dacht dat een 1.4 kabel toch net wat anders in elkaar zit dan een 1.3, omdat 1.4 kabels ethernet en ARC ondersteunen, terwijl dat met 1.3 niet mogelijk is. Maar zoals ik al aangeef, ik ben geen expert op dat gebied.
Cable manufacturers officially are prohibited to market the cables by HDMI standard version (for instance "HDMI 1.4 cable") - the cables are distinguished in bitrate support only.
Alles wordt afgespeeld via een mediaplayer (netgear 9100).
Ik zal eens kijken of alles wel correct is afgesteld. Tot nu toe via Auddyssy gedaan.
Waar komt het goede geluid van de film vandaan? uit de mediaspeler of DVD/BR ?r.brands schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:02:
De kabels zijn die 3.5 mm van de Gamma.
Ik zal eens kijken of alles wel correct is afgesteld. Tot nu toe via Auddyssy gedaan.
https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl
De Xbox360 geeft ook top geluid dus het zal niet aan de receiver liggen.
Wel staan de backspeakers op de grond.
Moet maar eens op zoek naar leuke tweedehands zuilen oid.
Bedankt voor de reacties
ps: Fear, wat doe jij in het dagelijk leven, oftewel, hoe kom je aan die uitgebreide hifi kennis?
Verwijderd
Die heb ik links laten liggen...alles lekker zelf ingesteldr.brands schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:02:
De kabels zijn die 3.5 mm van de Gamma.
Ik heb nog een vraag: wie van jullie heeft er speakerstands voor de achter(surround) boxen? En zo ja, welke stand hebben jullie gekocht?
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
Inmiddels hebben we twee hdmi kabels aangesloten maar nu hebben we nog steeds geen geluid van de tv. We hebben nu de blue-ray speler wel goed aangesloten, dus dat is goed, maar van de tv krijgen we nog steeds geen geluid. Ik denk dus dat er instellingen verkeerd staan ofzo maar ik heb geen idee wat ik moet doen. Heeft iemand misschien een suggestie? Ik wordt er zo langzamerhand compleet gestoord van!Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 23:21:
[...]
2 hdmi kabels nodig dus. 1 tussen blu-ray en receiver en 1 tussen receiver en tv. Niet vergeten voor geluid van tv naar receiver om de hdmi 2 ingang op de tv te gebruiken.
Overigens een vraagje voor de kenners omtrent HDMI 1.4. Is een HDMI 1.4 receiver echt nodig om een 3D blu-ray speler op de receiver aan te sluiten? Ik heb speciaal voor 3D de Onkyo 608 genomen maar nu blijkt dat ik met een goedkope hdmi 1.3 kabel ook prima 3D kan kijken met dts hd geluid. Als ik dat wist, had ik net zo goed een Onkyo 607 kunnen halen
[ Voor 37% gewijzigd door FeaR op 12-01-2011 21:53 . Reden: Dubbelposten is niet de bedoeling. ]
ik kan een Onkyo TX-SR707 Zwart kopen voor 549€ en deze is met hdmi1.3
de onkyo TX -NR 708 kost er 738€ en dit is met iets te veel
de Onkyo TX-SR608 kost 449€ en deze is met hdmi1.4
in ben in het bezit van een bleurayspeler van pansonic maar geen 3D en mijn tv is ook geen 3D
mijn vraag is nu is hdmi 1.4 nodig
is er zo een groot verschil tussen 1.3 en 1.4
kan je met een 3D tv en 3D bleu speler ook ten volle genieten met 1.3hdmi
Het enige verschil is dat ik geen 3.5 mm kabel meer over had en de center met 1.5 mm heb aangesloten. Zou dit het probleem kunnen zijn?
Zo niet, wat zou verder het probleem kunnen zijn? Zou het de mediaplayer zelf kunnen zijn?
[ Voor 6% gewijzigd door r.brands op 12-01-2011 20:03 ]
BlubberZwijn in "Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie ..." ?BlubberZwijn schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 19:35:
Nog even een vraag. Is voor de onkyo 507 de jamo 608 hc 3 set teveel van het goede, en zou de 606 variant wellicht beter passen? Of komt de 608 ook goed tot zijn recht op mijn versterker?
Zie [FAQ] Audio voor de verschillen tussen de HDMI-varianten. Lange verhaal kort is dat je genoeg aan HDMI 1.3 hebt als je geen 3D wilt kijken, niets geeft om ARC en ethernet.thierry1967 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 19:43:
ik zit met een vaag ivm aankoop van een onkyo receiver
ik kan een Onkyo TX-SR707 Zwart kopen voor 549€ en deze is met hdmi1.3
de onkyo TX -NR 708 kost er 738€ en dit is met iets te veel
de Onkyo TX-SR608 kost 449€ en deze is met hdmi1.4
in ben in het bezit van een bleurayspeler van pansonic maar geen 3D en mijn tv is ook geen 3D
mijn vraag is nu is hdmi 1.4 nodig
is er zo een groot verschil tussen 1.3 en 1.4
kan je met een 3D tv en 3D bleu speler ook ten volle genieten met 1.3hdmi
Het zelf al 1/5 jaar de TX-NR906 thuis staan en ben er zeer tevreden , ik mis zeld het 3D en hdmi 1.4 ook niet.Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:38:
Hallo allemaal
Ik ben eruit dat mijn nieuwe receiver een Onkyo word, alleen de grote vraag is welke ???
Ik twijfel dus alleen nog tussen de 808 , de 1007 , of gewoon een oude maar schijnbaar zeer krachtige 906.
Ik weet de 808 is de nieuwste maar ik hou ook wel van veel power , elke speaker klinkt gewoon dynamischer
en beter met veel vermogen.
Vandaar dat me die oude 906 wel aanspreekt ,alleen dan heb ik wat minder hdmi aansluitingen en geen 1.4 maar 3D vind ik niet echt van belang .
De 1007 zit er eigenlijk net tussen , niet de nieuwste maar wel in dezelfde prijsrange met veel uitrusting .
Misschien dat jullie ervaringen mij verder helpen ???
![]()
De receiver is op zich best krachtig en heeft voldoende power aanboord, ik gebruikt hem samen met Monitor Audio RX8 Silver speakers, het werkt goed samen.
It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -
Verwijderd
dan toch een coax-kabel tussen je kabel-decoder en je receiver??Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 19:31:
Inmiddels hebben we twee hdmi kabels aangesloten maar nu hebben we nog steeds geen geluid van de tv. We hebben nu de blue-ray speler wel goed aangesloten, dus dat is goed, maar van de tv krijgen we nog steeds geen geluid. Ik denk dus dat er instellingen verkeerd staan ofzo maar ik heb geen idee wat ik moet doen. Heeft iemand misschien een suggestie? Ik wordt er zo langzamerhand compleet gestoord van!
ARC hoort zover ik weet gewoon bij de HDMI 1.3 standaardFeaR1986 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:12:
[...]
BlubberZwijn in "Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie ..." ?
[...]
Zie [FAQ] Audio voor de verschillen tussen de HDMI-varianten. Lange verhaal kort is dat je genoeg aan HDMI 1.3 hebt als je geen 3D wilt kijken, niets geeft om ARC en ethernet.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Dit topic is gesloten.