Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn dank Gremen en Yihaaa. _/-\o_ _/-\o_
Werkt nu prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartNL schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 20:22:
[...]

Verder had ik ook nog een probleem met mijn rayonhd maar dat is gelukt door pin 13 uit de hdmi kabel te halen.
Is dat een AC Ryan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:56

MartNL

ja inderdaad dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een AC Ryan PlayonHD Mini in bestelling gedaan. Benieuwd hoe die het gaat doen op mijn 508

Effe ander vraagje, weet iemand of de Onkyo UP-A1 geschikt is voor iPhone4?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutCha
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-08 12:06
Yihaaa schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 20:29:
[...iets over HDMI Thru...]

Klopt. Staat op bladzijde 50 van de handleiding.

http://www.eu.onkyo.com/d...X-SR608_TX-SR608_NlSv.pdf
Hang er wel even een verbruiksmetertje aan, geruchten gaan dat de SR508 dan 30Watt continue verbruikt in standby; dat is meer dan 250 kWh op jaarbasis. Naast dat het verspilling is, kost dat ook nog eens 65 euro per jaar. Het zou zomaar kunnen dat de 608 dat ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

65 euro per jaar aan standby-verbruik? Kan ik me nauwelijks voorstellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:10
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:24:
http://nodef.blogspot.com...76-power-consumption.html

Misschien verbruikt een 507 geen 86 watt maar 30 watt lijkt me wel een goeie schatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:28
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:24:
Dat zou best kunnen, als 'ie 30 Watt in standby verbruikt dan zit je al aan de 60 euro per jaar (1W = 2 euro per jaar, als het 24/7 aanstaat).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Vandaag ontvangen, Jamo S506's

Ze doen het prima :)

Ik zit met het volgende "probleem" waar wellicht iemand mij mee kan helpen.

Als ik de receiver op tuner zet op radio te luisteren dan springt mijn tv aan zodra ik op de knop "audio" druk van de Onkyo 508.

Dan moet ik dus handmatig de TV weer uitzetten.

Iemand enig idee hoe dat kan? In de handleiding kan ik er niets over vinden. De TV is een LG. Zitten die op hetzelfde kanaal of iets dat ze elkaar in de weg zitten, of is het een instelling ergens die ik over het hoofd zie?

Is als volgt aangesloten, digitale kastje van Ziggo via scart naar TV (want geen HDMI op dat kastje), optical out van TV naar Onkyo voor het geluid. Xbox 360 via HDMI naar TV (nog steeds niet meerdere HDMI kabels om alles via Onkyo te laten lopen).

Iemand een idee toevallig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:25
Als er alleen een optische kabel tussen de TV en de Onkyo zit dan is het niet HDMI CEC. Sowieso verstuurt S/PDIF geen signalen die een apparaat uit of aan kunnen zetten. Dan zou je bijna gaan denken dat het signaal inderdaad hetzelfde is wat de remote geeft.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik heb nog even voor de zekerheid gekeken of RIHD (HDMI CEC) niet aan staat, maar dat staat gewoon netjes uit.

Vreemd.

Je zou verwachten dat het signaal voor aan hetzelfde is als voor uit of niet?
Als ik gewoon de tv aan heb staan en ik druk nog een keer op de audio knop op de onkyo afstandsbediening dan zou ik verwachten dat de tv weer uit gaat, maar dat is niet het geval :?

[ Voor 52% gewijzigd door vosss op 29-12-2010 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
vosss schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:08:
Ik heb nog even voor de zekerheid gekeken of RIHD (HDMI CEC) niet aan staat, maar dat staat gewoon netjes uit.
Maar zit er wel een HDMI kabel tussen de TV en de Onkyo? Zo te lezen niet, maar als die er zit haal die er dan eens tussen uit. Gewoon om te zien wat het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurQ
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:11
Hallo,

ik ben sinds een weekje ongeveer in de veronderstelling dat ik mijn brakke JVC home-cinema setje wil gaan vervangen. Eerst gedacht aan een net BR-setje. Maar ik heb me even de tijd gegeven om me in de materie in te lezen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het nu eens goed wil gaan aanpakken. Maar helaas heb ik daar het budget nog niet voor. Daarom ben ik van plan om een receiver, speakers, speler, kabels stukje voor stukje aan te schaffen totdat het compleet is. Sommige componenten nieuw, anderen misschien 2e hands.

De volgende quote is een vraag van mijn kant op een ander forum, waar helaas niet erg veel kennis zit omtrent dit onderwerp, dus ben zo vrij om dat hier te plaatsen. Misschien zijn sommige vragen wel wat dom, maar sommige dingen snap ik nog niet goed. Wel heb ik zo goed als dit hele topic doorgelezen om te beginnen.
Waarschijnlijk ga ik deze (of soortgelijke) receiver aanschaffen:

Onkyo TX-SR508 specificaties -receivers KIESKEURIG

Ik wil hier 5.1 geluid uit gaan halen. Wat is dan handig om te doen. Kan ik het best bijvoorbeeld de front speakers 2-weg nemen, satelliet speakers 1-weg, center 1-weg, losse subwoofer.

Is de center speaker een los te kopen speaker, of kun je dan beter 3 gelijke speakers kopen waarvan dan 1 de center wordt en de andere 2 front, of juist surround?

Of is een subwoofer helemaal niet nodig? En kan ik bijvoorbeeld beter 5 2-weg speakers gebruiken?

De receiver die ik ga aanschaffen zal sowieso HDMI 1.4 herbergen. Ik had begrepen dat HDMI 1.4 een audio return optie heeft. dus dat het geluid van de TV via de HDMI naar de receiver gaat zodat het TV geluid over de speakers kan? Maar mijn TV heeft HDMI 1.3. Moet ik dan de UPC box (die geen HDMI heeft) aansluiten met een optische kabel op de receiver om toch het geluid van de TV over de speakers te krijgen? En hoe is dit geluid dan?

Zijn nogal wat vragen, maar ik wil even weten wat qua setup handig is in de basis. Omdat ik nu al weer dat ik over mijn budget ga, heb ik maar besloten om zo nu en dan een gedeelte te kopen. Dus eerst receiver, dan speakers, en dan eventueel subwoofer en BR-speler.

Ik hoop dat iemand de tijd wil nemen om me hiermee te helpen, want ik wil echt een setje waar ik lange tijd plezier van zal hebben.
nog een extra vraag: Ik was in de plaatselijke Media Markt. Daar wist de verkoper te vertellen dat de TX--SR508 niet meer leverbaar was, er komt binnenkort een nieuwe product range? Is daar jullie iets van bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
DurQ schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:38:
Ik wil hier 5.1 geluid uit gaan halen. Wat is dan handig om te doen. Kan ik het best bijvoorbeeld de front speakers 2-weg nemen, satelliet speakers 1-weg, center 1-weg, losse subwoofer.
Hoeveel weg de speakers zijn heeft niets te maken met of de speaker een front speaker is of niet. Sterker nog naar dat hele weg-systeem hoef je eigenlijk niet te kijken, zeker als je net komt kijken in dit onderwerp. Dat maakt het alleen nog maar lastiger. Zeker aangezien drie-weg niet beter hoeft te zijn dan twee-weg.

Als je 5.1 surround wilt heb je twee front speakers, twee rear speakers, één center speaker en één subwoofer nodig. Daar moet je naar kijken, niet naar hoeveel weg ze zijn.
Is de center speaker een los te kopen speaker, of kun je dan beter 3 gelijke speakers kopen waarvan dan 1 de center wordt en de andere 2 front, of juist surround?
Er zijn merken die een center hebben die gelijk is aan de front en left speakers, maar in 99% van de gevallen is de center speaker een aparte speaker.
Of is een subwoofer helemaal niet nodig? En kan ik bijvoorbeeld beter 5 2-weg speakers gebruiken?
Nogmaals: let niet op dat weg-gedoe. Dat zegt niets over of een speaker veel weergave van laag heeft en of je er dus nog een subwoofer bij nodig hebt.
De receiver die ik ga aanschaffen zal sowieso HDMI 1.4 herbergen. Ik had begrepen dat HDMI 1.4 een audio return optie heeft. dus dat het geluid van de TV via de HDMI naar de receiver gaat zodat het TV geluid over de speakers kan? Maar mijn TV heeft HDMI 1.3. Moet ik dan de UPC box (die geen HDMI heeft) aansluiten met een optische kabel op de receiver om toch het geluid van de TV over de speakers te krijgen?
ARC werkt alleen als alle apparaten over HDMI 1.4 én ARC beschikken. In dit geval is dat dus niet zo. Je kan inderdaad de UPC-box aansluiten op de receiver via een optische kabel.
En hoe is dit geluid dan?
?
Dus eerst receiver, dan speakers, en dan eventueel subwoofer en BR-speler.
Een receiver heb je niets aan als er geen speakers aan hangen. Je moet dus altijd eerst een receiver kopen én een paar speakers. Wat je wel kan doen is eerst een receiver kopen met slechts twee speakers zodat je later van de 2.0 een 5.1 set-up kan maken.
nog een extra vraag: Ik was in de plaatselijke Media Markt. Daar wist de verkoper te vertellen dat de TX--SR508 niet meer leverbaar was, er komt binnenkort een nieuwe product range? Is daar jullie iets van bekend?
De Onkyo TX-SR508 is al weer even uit en er zal zeker een Onkyo TX-SR509 gaan komen. Maar daar is volgens mij nog niets over bekend en de TX-SR508 is nog volop in leven.

Maar als ik alles zo lees dan haal je nog flink wat dingen door elkaar. Heb je bij de Mediamarkt ook bij de speaker gekeken? Want dan had je zelf toch wel gezien dat de center speakers er heel anders uitzien dan de normale front speakers. Overigens had je dat ook kunnen zien als je Google er op naslaat door alleen al te zoeken op een 5.1 set: je zal zien dat de center altijd anders is.

Verder focus je je nu vooral op de speakers. Hoe kom je zo bij de Onkyo TX-SR508? Heb je een reden daarvoor gekozen te hebben of kwam die er gewoon goed uit op Kieskeurig of wat dan ook? Lees AUD beleid eens door en dan met name over het deel over aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurQ
Hoeveel weg de speakers zijn heeft niets te maken met of de speaker een front speaker is of niet. Sterker nog naar dat hele weg-systeem hoef je eigenlijk niet te kijken, zeker als je net komt kijken in dit onderwerp. Dat maakt het alleen nog maar lastiger. Zeker aangezien drie-weg niet beter hoeft te zijn dan twee-weg.

Als je 5.1 surround wilt heb je twee front speakers, twee rear speakers, één center speaker en één subwoofer nodig. Daar moet je naar kijken, niet naar hoeveel weg ze zijn.
ok, dat was ook hoe ik het aanvankelijk had "bedacht", dus dan ga ik me daar meer in verdiepen.
Er zijn merken die een center hebben die gelijk is aan de front en left speakers, maar in 99% van de gevallen is de center speaker een aparte speaker.
sorry, dat wist ik inmiddels al
Nogmaals: let niet op dat weg-gedoe. Dat zegt niets over of een speaker veel weergave van laag heeft en of je er dus nog een subwoofer bij nodig hebt.
ok
ARC werkt alleen als alle apparaten over HDMI 1.4 én ARC beschikken. In dit geval is dat dus niet zo. Je kan inderdaad de UPC-box aansluiten op de receiver via een optische kabel.
ok
?
qua kwaliteit bedoel ik, maar ik neem aan dat het wel goed is. En las in de FAQ dat er minimaal verschil is tussen optisch en coaxiaal. Dus dat is dan ook geen issue
Een receiver heb je niets aan als er geen speakers aan hangen. Je moet dus altijd eerst een receiver kopen én een paar speakers. Wat je wel kan doen is eerst een receiver kopen met slechts twee speakers zodat je later van de 2.0 een 5.1 set-up kan maken.
Dat snap ik, maar ik hoef het ook niet gelijk aan te gaan sluiten als ik het eerste component binnen heb.
De Onkyo TX-SR508 is al weer even uit en er zal zeker een Onkyo TX-SR509 gaan komen. Maar daar is volgens mij nog niets over bekend en de TX-SR508 is nog volop in leven.

Maar als ik alles zo lees dan haal je nog flink wat dingen door elkaar. Heb je bij de Mediamarkt ook bij de speaker gekeken? Want dan had je zelf toch wel gezien dat de center speakers er heel anders uitzien dan de normale front speakers. Overigens had je dat ook kunnen zien als je Google er op naslaat door alleen al te zoeken op een 5.1 set: je zal zien dat de center altijd anders is.

Verder focus je je nu vooral op de speakers. Hoe kom je zo bij de Onkyo TX-SR508? Heb je een reden daarvoor gekozen te hebben of kwam die er gewoon goed uit op Kieskeurig of wat dan ook? Lees AUD beleid eens door en dan met name over het deel over aankopen.
Ik kom bij deze receiver vooral door dit topic. Aangezien deze mij redelijk future-proof lijkt met daaraan een prima prijs gekoppeld. Dat ik er een kieskeurig link bijzet betekend verder niks. Verder is dit mijn eerste post hier, en wilde ik gelijk een aantal zaken duidelijk maken voor mijzelf, om te voorkomen dat ik naar producten ga zoeken die ik eigenlijk helemaal niet nodig heb. Ik post hier nu ook absoluut niet eenmalig, maar wil me gewoon thuis maken in de materie. Dat is soms erg lastig als je bij nul begint. Maar ik leer snel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:55
vosss schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:08:
Je zou verwachten dat het signaal voor aan hetzelfde is als voor uit of niet?
Moderne tv's hebben niet alleen een "schakel" opdracht, maar ook een specifiek "aan" en "uit" signaal. Ideaal in combinatie met universele AB's.

Haal gewoon eens alle kabels los en druk dan nog eens op die toets om te zien wat de tv doet.
Bij veel tv's gaat ook het powerknopje knipperen als je de AB gebruikt, doet jouw tv dat ook als je die knop van je onkyo bedient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
AutCha schreef op woensdag 29 december 2010 @ 10:40:
[...]

Hang er wel even een verbruiksmetertje aan, geruchten gaan dat de SR508 dan 30Watt continue verbruikt in standby; dat is meer dan 250 kWh op jaarbasis. Naast dat het verspilling is, kost dat ook nog eens 65 euro per jaar. Het zou zomaar kunnen dat de 608 dat ook doet.
De 608 neemt 33 watt in standby met hdmi-through. Vorige week nog gemeten. Overigens alleen als de HDMI bron aanstaat. Dus als alles uit staat dan gaat dat terug naar bijna nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
DurQ schreef op woensdag 29 december 2010 @ 20:17:
[...]qua kwaliteit bedoel ik, maar ik neem aan dat het wel goed is. En las in de FAQ dat er minimaal verschil is tussen optisch en coaxiaal. Dus dat is dan ook geen issue
Op die manier. Klopt, digitaal aansluiten komt gewoon goed :)
Dat snap ik, maar ik hoef het ook niet gelijk aan te gaan sluiten als ik het eerste component binnen heb.
Klopt, maar je gaat toch geen receiver kopen en die in de doos laten staan totdat je een x aantal maanden later de speakers kan kopen? Je kan beter eerst doorsparen totdat je ten minste de receiver én twee speakers kan kopen. De center, subwoofer en rear kunnen altijd later nog.
Ik kom bij deze receiver vooral door dit topic. Aangezien deze mij redelijk future-proof lijkt met daaraan een prima prijs gekoppeld. Dat ik er een kieskeurig link bijzet betekend verder niks. Verder is dit mijn eerste post hier, en wilde ik gelijk een aantal zaken duidelijk maken voor mijzelf, om te voorkomen dat ik naar producten ga zoeken die ik eigenlijk helemaal niet nodig heb. Ik post hier nu ook absoluut niet eenmalig, maar wil me gewoon thuis maken in de materie. Dat is soms erg lastig als je bij nul begint. Maar ik leer snel hoor.
Dan is het goed ;)
Nee, zonder gekheid: Kieskeurig is zeker niet heilig namelijk. Ik weet niet hoe je Duits is, maar kijk eens op AreaDVD.de of Stereoplay.de (deesnoods met de translate-functie van Google Chrome). Dat zijn goede sites met reviews van audio.

Let wel dat de TX-SR508 niet alles kan wat bijvoorbeeld de TX-SR578 of nog een hoger model wel kan. Dingen als conversie van analoog naar digitaal. Beste begin wat je kan doen is gewoon opschrijven welke apparaten je aan wilt sluiten en welke ingangen de receiver daar voor nodig heeft. Dan kunnen er al een aantal modellen afvallen. Dan komt er het punt van wat de receiver moet kunnen, denk hierbij aan conversie van analoog naar digitaal; upscaling van signalen en zo verder.

Als je een dergelijke lijst maakt wordt het een stuk overzichtelijker, vooral voor jezelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurQ
FeaR1986 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 20:28:

Klopt, maar je gaat toch geen receiver kopen en die in de doos laten staan totdat je een x aantal maanden later de speakers kan kopen? Je kan beter eerst doorsparen totdat je ten minste de receiver én twee speakers kan kopen. De center, subwoofer en rear kunnen altijd later nog.
Ja, dat lijkt mij idd ook het handigst. Maar ben een beetje huiverig over het idee dat ik dan een tijdje zonder 5.1 moet doen. Ik kan namelijk qua ruimte in mijn kast etc niet mijn 5.1 setje dan eerst ook laten staan. Maar misschien is een tijdje stereo ook wel helemaal niet zo erg :)
Dan is het goed ;)
Nee, zonder gekheid: Kieskeurig is zeker niet heilig namelijk. Ik weet niet hoe je Duits is, maar kijk eens op AreaDVD.de of Stereoplay.de (deesnoods met de translate-functie van Google Chrome). Dat zijn goede sites met reviews van audio.

Let wel dat de TX-SR508 niet alles kan wat bijvoorbeeld de TX-SR578 of nog een hoger model wel kan. Dingen als conversie van analoog naar digitaal. Beste begin wat je kan doen is gewoon opschrijven welke apparaten je aan wilt sluiten en welke ingangen de receiver daar voor nodig heeft. Dan kunnen er al een aantal modellen afvallen. Dan komt er het punt van wat de receiver moet kunnen, denk hierbij aan conversie van analoog naar digitaal; upscaling van signalen en zo verder.

Als je een dergelijke lijst maakt wordt het een stuk overzichtelijker, vooral voor jezelf :)
Ja, kijk. Ik ga eigenlijk niet veel apparatuur gebruiken: TV, UPC Box, BR-speler. Meer niet. Qua de conversie van analoog naar digitaal kon ik er niet echt uitkomen in welke situatie ik daar nou gebruik van zou gaan maken. Ik snap uberhaupt niet dat veel mensen nog analoog zouden gebruiken? Dus ik denk dat ik daar geen last van zal hebben of profijt van zal gaan ondervinden. Ook qua upscaling van signalen? wanneer profiteer je daarvan? Of is dat al als je DVD kijkt dat het beter wordt door het upscalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DurQ schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:38:
Ik was in de plaatselijke Media Markt. Daar wist de verkoper te vertellen dat de TX--SR508 niet meer leverbaar was, er komt binnenkort een nieuwe product range? Is daar jullie iets van bekend?
Hij is absoluut nog volop leverbaar hoor.....
DurQ schreef op woensdag 29 december 2010 @ 20:40:
[...]
Ook qua upscaling van signalen? wanneer profiteer je daarvan? Of is dat al als je DVD kijkt dat het beter wordt door het upscalen?
Dat upscalen doet je dvd-speler/bluray-speler wss. al, toch?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurQ
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 21:23:

Hij is absoluut nog volop leverbaar hoor.....
Vreemd. De verkoper bood mij het showmodel aan. En hij wist te vertellen dat er een nieuwe serie in bestelling was. Verder kon hij daar trouwens nog niks over vertellen.
Dat upscalen doet je dvd-speler/bluray-speler wss. al, toch?
daarom denk ik het dus ook niet nodig te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DurQ schreef op woensdag 29 december 2010 @ 22:48:
[...]

Vreemd. De verkoper bood mij het showmodel aan. En hij wist te vertellen dat er een nieuwe serie in bestelling was. Verder kon hij daar trouwens nog niks over vertellen.
Is bullshit-verhaal lijkt me, want de Onkyo 508/608/708 zijn gewoon nog overal volop verkrijgbaar en bestelbaar. Mijn vertrouwen in MM (en de "kennis" van de verkopers aldaar) is overigens toch al niet zo groot ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurQ
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 23:17:
[...]

Is bullshit-verhaal lijkt me, want de Onkyo 508/608/708 zijn gewoon nog overal volop verkrijgbaar en bestelbaar. Mijn vertrouwen in MM (en de "kennis" van de verkopers aldaar) is overigens toch al niet zo groot ;)
In dit geval heb ik er wel wat vertrouwen in. Heb een jaar lang met hem samengewerkt. Ik liep stage op de TV afdeling ernaast, dus ken hem goed. Dus denk niet dat hij zit te liegen in elk geval. Mss meer onwetendheid dan...

• vosss
FeaR1986 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:19:
[...]

Maar zit er wel een HDMI kabel tussen de TV en de Onkyo? Zo te lezen niet, maar als die er zit haal die er dan eens tussen uit. Gewoon om te zien wat het doet.
Tussen de TV en de Onkyo zit alleen een optische kabel voor de audio, meer niet :)
Raymond schreef op woensdag 29 december 2010 @ 20:19:
[...]

Moderne tv's hebben niet alleen een "schakel" opdracht, maar ook een specifiek "aan" en "uit" signaal. Ideaal in combinatie met universele AB's.

Haal gewoon eens alle kabels los en druk dan nog eens op die toets om te zien wat de tv doet.
Bij veel tv's gaat ook het powerknopje knipperen als je de AB gebruikt, doet jouw tv dat ook als je die knop van je onkyo bedient?
Ik zal morgen eens 1 voor 1 wat kabels los trekken en kijken wat gebeurd.
In het begin had ik dat volgens mij niet, dus misschien is het toch ergens een instelling of iets? :?

[ Voor 47% gewijzigd door vosss op 30-12-2010 02:32 ]

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:36
Zo, gister de knoop doorgehakt en voor het eerst in mijn leven een fatsoenlijke receiver gekocht.
Dus bij de correct in Rotterdam rondgekeken in de koopjes kelder en daar kwam in de Onkyo TX-NR807 tegen.
Ik was bijna meteen verkocht, nadat zon verkoper nog ff een praatje erover had gedaan heb ik hem in een zak gestoken en met een extra hdmi kabel mee naar huis genomen.
In de avond bezig geweest met al mijn boxen (geen super goeie boxen) aan te sluiten, en daarna ff snel getest op de radio, maar man oh man wat een geluid, en dat al vanaf een radio signaal! Ik wist niet dat er zo mooi geluid uit mijn boxen kon komen.
Daarna met m'n headset to laat in de avond de top 2000 liggen luisteren, maar er komt mooi geluid uit!

Nu zit ik wel alleen met een probleempje, hoe kan ik het geluid van mijn tv terug naar mijn receiver krijgen op goeie kwaliteit? Want nu kan ik hem wel terug linken met een optische kabel maar dan kan hij alleen in een CD of Game slot, maar het is gewoon TV!
Ik heb ook geen digitale box tussen mijn tv zitten, het gaat direct met de kabel mijn tv in.

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Gyrolion schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:49:
Nu zit ik wel alleen met een probleempje, hoe kan ik het geluid van mijn tv terug naar mijn receiver krijgen op goeie kwaliteit? Want nu kan ik hem wel terug linken met een optische kabel maar dan kan hij alleen in een CD of Game slot, maar het is gewoon TV!
Ik heb ook geen digitale box tussen mijn tv zitten, het gaat direct met de kabel mijn tv in.
Ze hadden de poorten ook "1" en "2" kunnen noemen ipv "CD" en "Game", dus de optische kabel moet (inderdaad) in 1 van die 2 poorten, je mag zelf kiezen welke :)

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:36
Baldertt schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:57:
[...]

Ze hadden de poorten ook "1" en "2" kunnen noemen ipv "CD" en "Game", dus de optische kabel moet (inderdaad) in 1 van die 2 poorten, je mag zelf kiezen welke :)
Maar loopt dat dan straks niet over met de kabel die in de HDMI game zit? ;)
Ook heb ik meer opties met de optische kabel als ik hem in Game stop dan dat ik hem in CD stop.. beetje vaag allemaal. Agh anders stop ik hem gewoon in de aux ingang voorin, het is ook gewoon aux :P

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
* JeroenNietDoen zijn hoofd tolt inmiddels van alle informatie

Eerder hier de discussie over upscalen gevoerd. Geconcludeerd dat ik niet zo moet mierenneuken met mijn 1080p fetish :+ 720p is prima om tv te kijken en games te spelen.

Ik ga vanmiddag toch kijken voor de Onkyo HT-S6305 (Receiver: TX-SR508). Zoals eerder gesteld, mijn Samsung digitale decoder met HDMI erop aansluiten en mijn Playstation 3 met HDMI erop aansluiten. En van de receiver naar de tv ook middels HDMI.

Zowel decoder als Playstation hebben optical out, moet ik dat aansluiten of pakt de receiver het geluid uit de HDMI aansluiting? Of kan het beide maar heeft optisch de voorkeur?

Verder nog iets wat ik misschien vergeten ben? De TX-SR508 zal prima voldoen aan mijn setup? Nog bekende euvels waar ik rekening mee dien te houden?

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 23:56
Heb je rekening gehouden met de handshake problemen tussen de PS3 en de 508? Zoek anders dit forumtopic door op 'ps3 handshake', of google op 'sr508 ps3 handshake'.

Volgens mij is hier ook wel gepost dat het op te lossen is door ruisonderdrukking op de PS3 uit te zetten, maar zeker weet ik het niet.

Bericht gevonden
Ik heb bij beeldscherminstellingen bij instellingen op de ps3 'diepe kleuren uitvoer' uitgezet. Nu heb ik nooit handshake problemen. Misschien helpt dit.

Ik ben wel benieuwd wat je ervaringen zijn met de combi 508 en PS3. Ik stond namelijk op het punt om hem aan te schaffen.

Edit2:
Een 2e link van iemand die het handshake probleem heeft opgelost door 'diepe kleuren' uit te zetten:
link

[ Voor 53% gewijzigd door Unomomentodado op 30-12-2010 15:08 ]

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Ja, maar ik speel meet PS3 dan dat ik tv of film kijk. Ik ben dus nu eigenlijk al niet meer zo happig om iets aan te gaan schaffen waar bekende problemen mee zijn en waar die setting aanpassen niet altijd een oplossing biedt,

Verwijderd

DurQ schreef op woensdag 29 december 2010 @ 23:42:
[...]

In dit geval heb ik er wel wat vertrouwen in. Heb een jaar lang met hem samengewerkt. Ik liep stage op de TV afdeling ernaast, dus ken hem goed. Dus denk niet dat hij zit te liegen in elk geval. Mss meer onwetendheid dan...
Verkopers bij MM weten over het algemeen vrij weinig.....de oppervlakkige zaken wel. Maar een verkoper die verkondigt dat de 508 niet meer leverbaar is, kletst overduidelijk uit z'n nek (excuse the word). Noem het onwetendheid dan...maar dan moet ie het niet als een feit "verkopen" ;)
Ik heb vandaag gebeld met Stassen (niet dat dat zaligmakend is hoor) maar die ZEGGEN althans nog van niets te weten en officieel is er nog nergens een nieuwere serie aangekondigd (volgens hen). De 508 is in elk geval ook dáár volop te bestellen....in grote hoeveelheden als je wilt ;))

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2010 15:09 ]

• vosss
Ik heb vandaag vanalles geprobeerd om het vanzelf aanspringen van de tv te verhelpen als ik via de receiver naar de radio luister, maar dat krijg ik met geen mogelijkheid goed werkend :{

Denk dat die remotes gewoon op hetzelfde kanaal ofzo uitzenden, geen idee.

Gelukkig maakt het geluid een hoop goed zegmaar :P

Verwijderd

Is een Logitech Harmony One een optie voor je? ;)

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:42
Kaap schreef op donderdag 30 december 2010 @ 14:51:
Ja, maar ik speel meet PS3 dan dat ik tv of film kijk. Ik ben dus nu eigenlijk al niet meer zo happig om iets aan te gaan schaffen waar bekende problemen mee zijn en waar die setting aanpassen niet altijd een oplossing biedt,
Ik heb een Onkyo TX-SR508 en een PS3, maar nooit wat gemerkt. Heb al heel wat blu-ray films erop afgespeeld en games uitgespeeld.

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Kaap schreef op donderdag 30 december 2010 @ 14:30:
* JeroenNietDoen zijn hoofd tolt inmiddels van alle informatie

Eerder hier de discussie over upscalen gevoerd. Geconcludeerd dat ik niet zo moet mierenneuken met mijn 1080p fetish :+ 720p is prima om tv te kijken en games te spelen.

Ik ga vanmiddag toch kijken voor de Onkyo HT-S6305 (Receiver: TX-SR508). Zoals eerder gesteld, mijn Samsung digitale decoder met HDMI erop aansluiten en mijn Playstation 3 met HDMI erop aansluiten. En van de receiver naar de tv ook middels HDMI.

Zowel decoder als Playstation hebben optical out, moet ik dat aansluiten of pakt de receiver het geluid uit de HDMI aansluiting? Of kan het beide maar heeft optisch de voorkeur?

Verder nog iets wat ik misschien vergeten ben? De TX-SR508 zal prima voldoen aan mijn setup? Nog bekende euvels waar ik rekening mee dien te houden?
Vanmiddag dus naar de Mediamarkt geweest om daar eens even te kijken. HT-S6305 bekeken, stond daar voor 499,-, en tevens stonden de SR508 en 608 receivers ook nog te koop gebundeld met speakers van Harman Kardon.

Tevens stond er een aanbieding van een Harman Kardon met JBL speakers. Damn, wat zijn die Harman's lelijk zeg :+

Vervolgens eens even kijken bij de receivers zelf i.p.v. als set. De TX-SR608 stond er voor 499,- en de TX-SR508 voor 319,-. Er stonden ook heel veel speaker sets. HK, Klipsch, Quadral etc. Dus ik ging eens even kijken wat het zou gaan kosten als ik los zou kopen i.p.v. een complete set. Gelukkig bij onze Mediamarkt staat er nooit binnen 30 seconden zon zweterige puistenkop naast je met de vraag of je wat zoekt. Na zon 15 minuten kwam er een medewerker vragen of hij me kon helpen. Nou wist ik dat die JBL set voor zon 199,- gaat op internet dus wou weten of ze los te koop waren maar dat was niet mogelijk. Hun verkopen standaard geen JBL maar deze sets zaten in combi met de Harman Kardon aanbieding.

Toen gevraagd welke sets ze nog meer hadden voor 200-300,-. Hij liet me een Quadral Aluma 1160set zien, helaas stond er geen demoset opgesteld dus heb ze niet kunnen luisteren. Maar damn, die speakers voelden en zagen er zo degelijk uit. Ze wogen ook gewoon een stuk zwaarder dan speakers die bij andere sets zaten. Die set wil ik vanavond eens even meer over te weten komen.

Voor alsnog ziet het er naar uit dat het een TX-SR508 met de Quadral Aluma 1160 gaat worden. Ik kan mezelf niet overtuigen om voor de TX-SR608 te gaan.

Enige nadeel van in Vlissingen wonen is dat er hier in de buurt eigenlijk geen grote audio/video zaken zijn die een ruim aanbod hebben, om eens langs te gaan. Ben toch meer aangewezen op internet.

• Baldertt
  • Laatst online: 21-11-2023
Gyrolion schreef op donderdag 30 december 2010 @ 12:32:
[...]

Maar loopt dat dan straks niet over met de kabel die in de HDMI game zit? ;)
Ook heb ik meer opties met de optische kabel als ik hem in Game stop dan dat ik hem in CD stop.. beetje vaag allemaal. Agh anders stop ik hem gewoon in de aux ingang voorin, het is ook gewoon aux :P
In je menu kun je hdmi poorten en analoge poorten en optische poorten e.d. toewijzen aan een knop op je afstandsbediening/receiver (game, sat, tv, aux, etc).

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
vosss schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:24:
Ik heb vandaag vanalles geprobeerd om het vanzelf aanspringen van de tv te verhelpen als ik via de receiver naar de radio luister, maar dat krijg ik met geen mogelijkheid goed werkend :{

Denk dat die remotes gewoon op hetzelfde kanaal ofzo uitzenden, geen idee.

Gelukkig maakt het geluid een hoop goed zegmaar :P
Trek de hdmi kabel tussen je TV en receiver er eens uit en kijk of het dan nog steeds zo is.
Zo niet, dan zorgen de hdmi instellingen (op je TV of receiver) ervoor dat je TV aan gaat en niet je afstandsbediening.

• vosss
jobr schreef op donderdag 30 december 2010 @ 20:17:
[...]

Trek de hdmi kabel tussen je TV en receiver er eens uit en kijk of het dan nog steeds zo is.
Zo niet, dan zorgen de hdmi instellingen (op je TV of receiver) ervoor dat je TV aan gaat en niet je afstandsbediening.
Er zit geen hdmi kabel tussen de tv en de onkyo.

HDMI instellingen op de tv zijn niet in te stellen verder en op de onkyo is er niks ingesteld in de setup menu's voor hdmi, die settings heb ik allemaal 100 keer nagelopen maar staan gewoon in het eerste menu op ---- bij alle dingen (game, BD/DVD, TV/CD etc etc) en in het tweede menu (menu 10) wat over hdmi control gaat staat ook alles op OFF.

Ik denk echt dat ze op dezelfde signalen zitten of iets.

Kan ik de afstandsbediening van de Onkyo niet wijzigen? Ik kwam wel iets tegen van afstandsbedieningkanaal, maar toen ik dat wijzigde werkte hij niet meer en moest ik op de receiver zelf terugzetten naar het origineel. In de handleiding vind ik er ook niks over verder.

Wel vreemd, maargoed, in principe kan ik er wel mee leven.

Zo een Logitech Harmony afstandsbediening, kan ik daar bv ook een knop programmeren om de audio instellingen qua bass en treble te verhogen/verlagen en de audio settings voor movie, music en game wijzigen? Of gaan die dingen niet zo ver en is dat niet (of heel lastig) in te programmeren? :)

=edit=
Zo staat het ingesteld op de Onkyo:

1. HDMI Input
BD/DVD ----
VCR/DVR ----
CBL/SAT ----
GAME ----
AUX ----
TV/CD ----
PORT ----

2. Component
BD/DVD ----
VCR/DVR ----
CBL/SAT ----
GAME ----
AUX ----
TV/CD ----
PORT ----

3. Digital Audio
BD/DVD ----
VCR/DVR ----
CBL/SAT ----
GAME ----
AUX ----
TV/CD - OPT2
PORT ----

4. SP Config
Subwoofer: no
Center: none
Surround: none
Crossover: 200hz

5. SP distance
Unit: meters
Left: 1,2 meter
Right: 1,2 meter

6. Level Cal
Left: 0db
Right: 0db

7. Audio adjust
Input(mux): main
Input(mono): L+R
Panorama: on
Dimension: 0
Center width: 3
Center image: 2
LstnAngl: narrow

8. Name edit

9. Hardware
Impedance: 6ohms
SP type: Bi-AMP
RemoteID: 1
AM freq: 9khz

10. HDMI setup
AutioTV out: off
Lipsync: disable
HDMI control: off

Schiet mij maar lek, maar ik zie niet waar iets ingesteld staat wat mijn tv aanzet.
Voor de duidelijkheid, er loopt dus GEEN hdmi kabel tussen de receiver en de TV, enkel een optisch kabeltje van de digital audio out van de tv naar de digital optical in van de receiver.

Verder hangt dus mijn digitale ziggo tv kastje via scart aan de tv en mn xbox zit ook rechtstreeks met hdmi op de tv.

ps: ik heb maar 1 hdmi kabel tot mijn beschikking, dus alles via de receiver laten lopen gaat niet, want dan heb ik een tweede kabel nodig die van de receiver naar de tv gaat en die is er dus nog niet.

[ Voor 33% gewijzigd door vosss op 30-12-2010 22:42 ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:55
Maakt niet uit: als het powersignaal van je tv en het signaal voor je onkyo hetzelfde zijn, dan zal je de problemen ook krijgen met een harmony.

Knippert van jouw tv ook het powerlampje als je de AB gebruikt?

• vosss
Op de afstandbediening van de tv zit geen lampje. Als ik de afstandsbediening van de onkyo gebruik dan knippert op de tv NIET het lampje op de tv wat normaal knippert als je iets doet met de afstandsbediening van de tv.

Ik kom zojuist tot de ontdekking dat ook de knoppen voor de verschillende listening modes (movie/tv, music, game en stereo) de tv aanzetten.

Ook bij die knoppen knippert vervolgens niet het powerlampje op de tv als ik er op druk als de tv eenmaal aan staat.

=edit=
Toch nog iets in de manual gevonden over de afstandbediening:
Remote Control Settings

When several Onkyo components are used in the same room, their remote ID codes may overlap. To differentiate the AV receiver from the other components, you can change its remote ID from “1”, to “2” or “3”.

Note
If you do change the AV receiver’s remote ID, be sure to change the remote controller to the same ID (see below), otherwise, you won’t be able to control it with the remote controller.

Changing the Remote Controller’s ID
1 While holding down RECEIVER, press and hold down SETUP until the remote indicator lights (about 3 seconds)
2 Use the number buttons to enter ID 1, 2, or 3. The remote indicator flashes twice.
Uitgetest en vervolgens op de Onkyo handmatig de remote in setup menu 9 (hardware) ook gewijzigd.

Ook op ID2 en ID3 heb ik hetzelfde probleem. 8)7

[ Voor 99% gewijzigd door vosss op 30-12-2010 22:49 ]

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:04

Sorcerer8472

Mens sana?

Het is zeker weten de IR-ontvanger van je tv? Dus als je die afdekt en de knop indrukt dan gebeurt er niets? (even om het helemaal zeker te weten)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• ambroz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-01 13:39
Gisteren ook een Onkyo HTBD3315 set ( BD-SP308 en HT-P338) aangeschaft.
Alles is nu geïnstalleerd, echter, het over 5 speakers laten lopen van het geluid werkt niet.
Aangesloten op een sony bravia kdl 40-ex600
De speakers werken wel (altijd 2 of 3 speakers aan, maar nooit 5).

Aangesloten via HDMI op de speakerset:
- Ziggo DTV
- Blueray disk BD-SP308)

Aangesloten via component:

- XBOX 360

Zo staat het ingesteld op de Onkyo HT-P338:

1. HDMI Input
BD/DVD HDMI 1
VCR/DVR ----
CBL/SAT HDMI2
GAME ----
AUX ----
TV/CD ----
PORT ----

2. Component
BD/DVD ----
VCR/DVR ----
CBL/SAT ----
GAME IN1
AUX ----
TV/CD ----
PORT ----

3. Digital Audio
BD/DVD OPT1
VCR/DVR ----
CBL/SAT OPT2
GAME ----
AUX ----
TV/CD ---
PORT ----

7. Audio adjust
Input(mux): main/sub
Input(mono): L+R
Panorama: on
Dimension: 0
Center width: 6
Center image: 4
LstnAngl: narrow

8. Name edit

9. Hardware
RemoteID: 1
AM freq: 9khz

10. HDMI setup
AutioTV out: off
Lipsync: disable
HDMI control:Off

Iemand enig idee hoe ik 5.1 werkend krijg?
Ik zou jullie hier heel dankbaar voor zijn…

• Remco Tr
  • Laatst online: 14:54
Neem aan dat je verschillende modus hebt gebrobeerd?

Dolby, stereo,direct, all channels stereo enz enz.

Dan moet er zeker uit alle speakers geluid komen.

Echter twijvel ik alleen of je via coax (IN1) 5.1 binnen kan krijgen.

Succes

• ambroz
Remco Tr schreef op donderdag 30 december 2010 @ 23:45:
Neem aan dat je verschillende modus hebt gebrobeerd?

Dolby, stereo,direct, all channels stereo enz enz.

Dan moet er zeker uit alle speakers geluid komen.

Echter twijvel ik alleen of je via coax (IN1) 5.1 binnen kan krijgen.

Succes
Ik heb inderdaad via alle modussen geprobeerd ja...
Hoe zou ik dan ipv coax moeten instellen?
Als ik alleen de tuner gebruik heb ik ook geen 5.1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Sorcerer8472 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 23:08:
Het is zeker weten de IR-ontvanger van je tv? Dus als je die afdekt en de knop indrukt dan gebeurt er niets? (even om het helemaal zeker te weten)
Zojuist getest, hand voor de RF ontvanger op de tv, op knopje drukken van de onkyo afstandsbediening --> tv blijft uit.

Hij krijgt dus gewoon een signaal door via de afstandbediening van de Onkyo.

Denk dat dat ook niet op te lossen is met een Logitech Harmony of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
Hallo
Vandaag de TX-SR608 geinstalleerd. Sony tv 46nx710, blu-ray, Humax5050c en PC allen via HDMI aangesloten. Tussen tv-reciever-blu-ray zit HDMI1.4a. Tussen Humax en reciever zit een standaard HDMI kabel. In de Tv zit een Neotion CI+ met Ziggo smartcard, die doet het nu niet meer, kan alleen NED1 HD ontvangen. Mijn PC schakelt door het nVidia (ziet waarschijnlijk telkens een ander apparaat als 2e display) gebeuren telekens om als ik iets aan de Reciever doe.
Tja dan koop je een Reciever omdat je alles via HDMI aan wil sluiten zodat je via 1 kabel met ARC naar de tv kan en van die kluwen af ben, krijg je dat gezeur. Ben de hele avond instellingen aan het wijzigen geweest, maar krijg de Smartcard niet aan de praat.
Iemand een oplossing?

:( had mijn monitorkabel kapot getrokken dus was even weg.
Inmiddels opgelost. TV uit, HDMI kabel er uit, Smartcard er uit, tv aan, smart card erin en hij deed het weer.
HDMI teruggeplaatst en alles normaal.
PC was een groter probleem. Uiteindelijk videodrivers beschadigd. Systeemherstel gedaan.
Beeld nu via DVI->HDMI tv (dus niet op de Reciever.)
Geluid met optische kabel op 1 en toegewezen aan pc.
Morgen (volgend jaar) even surround instellen. Spraak etc lijkt nu uit willekeurige luidsprekers te komen, niet uit de richting van wie spreekt.

[ Voor 27% gewijzigd door PCan op 31-12-2010 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Het probleem met CI+ en de smartcard ligt in ieder geval niet aan het HDMI verhaal en de Onkyo.
Dit probleem moet de je dus bij je CI+ module en de smartcard zoeken.
Ik kan je aanraden een keer het Ziggo gebruikersforum te bezoeken voor dit probleem.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Laatst online: 14:54
ambroz schreef op donderdag 30 december 2010 @ 23:47:
[...]

Ik heb inderdaad via alle modussen geprobeerd ja...
Hoe zou ik dan ipv coax moeten instellen?
Als ik alleen de tuner gebruik heb ik ook geen 5.1...
Tuner=radio=stereo. Maar ook al heb je geen 5.1 bron je moet er dan toch 5.1 uit kunnen krijgen dmv dolby pro logic bv. Ik heb zelf de onkyo 608 die kan dat neem aan dat de jouwe dat ook kan.

Coax wen toslink zijn beperkt in data doorvoer. Toslink kan wel 5.1 enz aan ik dacht coax niet.

Als je via andere modussen geen geluid uit alle speakers krijgt zou ik je speaker setup ff na kijken in het menu. Weet de versterker wel welke speakers er aan hangen..

Via je blueray speler krijg je dr ook geen 5.1 uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seamaster1969
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-09 12:24
@ambroz

Coax werkt prima met 5.1, maar waarom zou je en HDMI en Optical gebruiken, alleen HDMI is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:05:
[...]

Verkopers bij MM weten over het algemeen vrij weinig.....de oppervlakkige zaken wel. Maar een verkoper die verkondigt dat de 508 niet meer leverbaar is, kletst overduidelijk uit z'n nek (excuse the word). Noem het onwetendheid dan...maar dan moet ie het niet als een feit "verkopen" ;)
Ik heb vandaag gebeld met Stassen (niet dat dat zaligmakend is hoor) maar die ZEGGEN althans nog van niets te weten en officieel is er nog nergens een nieuwere serie aangekondigd (volgens hen). De 508 is in elk geval ook dáár volop te bestellen....in grote hoeveelheden als je wilt ;))
Idd, ook hier kan ik bevestigen (werk bij Foka) dat de 508 en de rest van de serie (**8 modellen) nog gewoon gemaakt en geleverd worden.
Bij ons kost ie trouwens €249,-. Als je niet in de gelegenheid bent om op te halen, dan kan je hem ook gratis laten verzenden ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutCha
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-08 12:06
jobr schreef op woensdag 29 december 2010 @ 20:19:
[...]

De 608 neemt 33 watt in standby met hdmi-through. Vorige week nog gemeten. Overigens alleen als de HDMI bron aanstaat. Dus als alles uit staat dan gaat dat terug naar bijna nul.
d:)b Prima info!
Ik had al heel spastisch alle apparatuur achter een power-all-off schakelaar gezet. Was dus niet zo heel erg noodzakelijk. Al werd ik wel gek van alle lampjes die mee aanstaarden als ik de lichten uit deed, dus zeker niet voor niets gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:30:
[...]

Idd, ook hier kan ik bevestigen (werk bij Foka) dat de 508 en de rest van de serie (**8 modellen) nog gewoon gemaakt en geleverd worden.
Bij ons kost ie trouwens €249,-. Als je niet in de gelegenheid bent om op te halen, dan kan je hem ook gratis laten verzenden ^^.
Dan zou ik kiezen voor bestellen, ik heb hem toevallig bij jullie in de winkel gehaald..maar echt niet normaal hoe verschrikkelijk geergerd ik daar wegging door de slechte service. Het is dat ik hem perse die dag wou hebben..(nothing personal, denk ik? :+ ). Ook toevallig nog met de omgedraaide kanalen (dubbel pech dus).
In het begin dacht ik trouwens geen handshake issues te hebben met de PS3..maar nu na ruim een half jaar gebruik ben ik ze toch redelijk vaak al tegengekomen, stoort me verder niet, ik druk reciever even aan uit en dan is het weer verholpen. Ik ben dan ook van mening dat je voor dat geld geen betere nieuwe reciever kan kopen, ik zou hem dan ook zo weer kopen, ondanks die paar dingetjes.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:30:
[...]

ik heb 'm in bestelling bij 4launch en daar zou die in max. 5 werkdagen geleverd worden. Nu wacht ik al een week en kreeg vanmorgen mail dattie in backorder staat bij hun leverancier....wachttijd onbekend!! Stevig balen dus. En vreemd ook, want in mijn bestelstatus van eergisteren stond, dat de Onkyo onderweg was van leverancier naar 4launch.....en na 3 dagen die status, issie nu opeens niet op voorraad bij hun leverancier en staat ie daar in backorder (en als je m nu wilt bestellen staat er doodleuk, dat er bij de leverancier nog 6 op voorraad zijn en er direct geleverd kan worden....:S)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambroz
Remco Tr schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 09:31:
[...]
Via je blueray speler krijg je dr ook geen 5.1 uit?
Nee, ook niet, erg vreemd. Alle speakers werken afzonderlijk van elkaar wel, dus de speakers zijn niet kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Only schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 08:22:
[...]

Dan zou ik kiezen voor bestellen, ik heb hem toevallig bij jullie in de winkel gehaald..maar echt niet normaal hoe verschrikkelijk geergerd ik daar wegging door de slechte service. Het is dat ik hem perse die dag wou hebben..(nothing personal, denk ik? :+ ). Ook toevallig nog met de omgedraaide kanalen (dubbel pech dus).

Slechte service? Dan ben ik benieuwd wat er is gebeurt en wie je heeft geholpen ^^.

@Joers: Als het zo lang duurt, zou ik hem cancelen en bij ons bestellen. Op voorraad en binnen twee werkdagen geleverd ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:52
Ik zie dat er hier een paar mensen net als ik onlangs op iBood de 508 in combinatie met de Jamo-speakers hebben gekocht (http://nl-nl.forum.ibood...._426_hcs_3_50_speakerset/). Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb vandaag alles aangesloten en ben eigenlijk best tevreden. Maar ik ga er dan ook enorm op vooruit in vergelijking met mijn simpele JVC-alles-in-één-troep die ik hiervoor had. Ik heb ook niet direct de neiging om er een subwoofer bij te halen, ik heb nu een stuk voller geluid dan hiervoor (en daar zat dus wel een, passieve, subwoofer bij).

Ik heb met het microfoontje netjes de boel ingeregeld, alleen moet ik nog even wennen aan alle equalizer-settings die erop zitten. Ik wil het liefst mijn geluid zo "puur" mogelijk hebben, dus zoals de muzikant (of in het geval van een film de regisseur) het bedacht heeft. Waar kies ik dan het beste voor? Bij films viel mij ook op dat standaard het geluid van dialogen nogal zacht is (de center dus).

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:56:
[quote]Only schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 08:22:
[...]

Slechte service? Dan ben ik benieuwd wat er is gebeurt en wie je heeft geholpen ^^.

@Joers: Als het zo lang duurt, zou ik hem cancelen en bij ons bestellen. Op voorraad en binnen twee werkdagen geleverd ^^
Ik ga maandag bellen...en als het dan idd lang gaat duren gaak cancellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom net in de krant een advertentie van de Saturn tegen, verkoopprijs = inkoopprijs.
Nu hebben zij de Onkyo HT-BD3315 5.1 home cinema set hier ook tussen staan voor een prijs van 442,38.
systeem met losse componenten, fm-tuner, blu-ray, usb, 3x HDMI en 1x HDMI uit.

Opzich lijkt mij dit een hele aantrekkelijke prijs voor het systeem, maar heeft iemand ervaring met dit systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambroz
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 10:45:
Kom net in de krant een advertentie van de Saturn tegen, verkoopprijs = inkoopprijs.
Nu hebben zij de Onkyo HT-BD3315 5.1 home cinema set hier ook tussen staan voor een prijs van 442,38.
systeem met losse componenten, fm-tuner, blu-ray, usb, 3x HDMI en 1x HDMI uit.

Opzich lijkt mij dit een hele aantrekkelijke prijs voor het systeem, maar heeft iemand ervaring met dit systeem?
Ik heb het systeem eindelijk werkend (had de kabel niet goed aangesloten, achterkant receiver is een beetje onlogisch ingedeeld).

Ik moet zeggen: keurig geluid, voldoende mogelijkheden!!
Een echte aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben voornemens de 708 aan te schaffen. Weet niet welke boxen (5.1). Heeft iemand advies? Is de Acoustimass 10 van bose een optie? of werkt dit niet omdat de subwoofer van de bose de speakers regelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:02:
Ben voornemens de 708 aan te schaffen. Weet niet welke boxen (5.1). Heeft iemand advies? Is de Acoustimass 10 van bose een optie? of werkt dit niet omdat de subwoofer van de bose de speakers regelt?
Als de subwoofer van de Acoustimass 10 een gewone cinch ingang heeft en de vijf speakers gewoon twee aderig speakerdraad dan kan je die set ook op elke receiver aansluiten. Echter is er voor dat geld toch wel veel meer te koop dan een Bose-setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:36:
[...]

Als de subwoofer van de Acoustimass 10 een gewone cinch ingang heeft en de vijf speakers gewoon twee aderig speakerdraad dan kan je die set ook op elke receiver aansluiten. Echter is er voor dat geld toch wel veel meer te koop dan een Bose-setje.
Dank voor reactie. Ik zal eea checken. Nog tips voor speakers met ca. gelijke afmetingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Mijn receiver (onkyo th rx 606) is gister terug gegaan voor garantie. Had nog 2 maanden garantie, dus dat scheelt!

De receiver had al een tijd problemen met HDMI handshake en dergelijke. Dit werd echter steeds erger. Als de receiver uit stond, dan duurde het een half uur voordat ik beeld kreeg van de UPC box, component naar HDMI werkte helemaal niet meer.

Helaas 6 weken wachten tot de reparatie klaar is.

Wat ik me af vroeg is of er hier veel mensen zijn met dit probleem, als ik google kom ik gigantisch veel amerikanen tegen met de zelfde problemen. Kennelijk slechte conductors gebruikt in het HDMI bord.
Ook dat dit probleem veel voorkomt met de 605, 606, 607 en zelfs de nieuwe 608 modellen... Zelfs de 7 serie zou er last van moeten hebben.

Ik hoop dat ze het kunnen repareren en dat het probleem daarna wegblijft, is namelijk zwaar irritant dat ik pas beeld kreeg na een half uur opwarmtijd en dat sommige bronnen niet eens werkte..

[ Voor 6% gewijzigd door cypher21 op 03-01-2011 09:18 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:18
Acoustimass 10 kan gewoon op de 708.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remko1989
  • Laatst online: 07-06-2022
ik heb nog 1 vraagje wat ik nog even zeker wil weten,

Bij de Onkyo 6315 set zit de BD-SP308 BLU-RAY speler.
Hierop zit een USB aansluiting.

Nou is mijn vraag,

als ik een 1080 of 720p film heb gedownload zit hier vaak een DTS geluidsbestand onder. Deze kan ik niet middels mijn externe HD via mijn tv afspelen (ik krijg dan wel beeld maar geen geluid....). Dit schijnt Samsung niet te doen.... dus....

Nou vroeg ik mij af, als ik mijn externe HD via usb op de BD-SP308 BLU-RAY speler aansluit, zou deze dan wel het DTS geluid afspelen over de boxen van de home cinema set en dan natuurlijk ook het beeld (1080p) weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
remko1989 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:37:
ik heb nog 1 vraagje wat ik nog even zeker wil weten,

Bij de Onkyo 6315 set zit de BD-SP308 BLU-RAY speler.
Hierop zit een USB aansluiting.

Nou is mijn vraag,

als ik een 1080 of 720p film heb gedownload zit hier vaak een DTS geluidsbestand onder. Deze kan ik niet middels mijn externe HD via mijn tv afspelen (ik krijg dan wel beeld maar geen geluid....). Dit schijnt Samsung niet te doen.... dus....

Nou vroeg ik mij af, als ik mijn externe HD via usb op de BD-SP308 BLU-RAY speler aansluit, zou deze dan wel het DTS geluid afspelen over de boxen van de home cinema set en dan natuurlijk ook het beeld (1080p) weergeven?
Ligt eraan of je bluray speler MKV e.d. af kan spelen met DTS.
Misschien met een firmwareupdate wel, maar goed, probeer het eens

edit: net ff specs op gezocht, die speler ondersteund geen MKV
Plays AVCHD*, DivX® HD, WMA, JPEG, and PNG Formats
Gaat niet werken dus

[ Voor 10% gewijzigd door cypher21 op 03-01-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remko1989
cypher21 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:42:
[...]

Ligt eraan of je bluray speler MKV e.d. af kan spelen met DTS.
Misschien met een firmwareupdate wel, maar goed, probeer het eens

edit: net ff specs op gezocht, die speler ondersteund geen MKV

[...]

Gaat niet werken dus
Dat is wel balen, weet iemand of hier een firmware update voor bestaat? zodat ik dus wel MKV kan afspelen en dus ook via mijn externe HD dit soort films kan bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Als je zelf op de site van Onkyo had gekeken, kun je zien dat er geen update is die MKV mogelijk maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben in de markt voor een nieuwe receiver en zit te kijken naar de SR608 en de NR708, maar ik vind het lastig om (als leek) te zien waar et em de verschillen in zitten. Kan iemand de precies op de hoogte is van de ins en outs mij in de goede richting wijzen of dat voor mij beschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
stok schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:15:
Ik ben in de markt voor een nieuwe receiver en zit te kijken naar de SR608 en de NR708, maar ik vind het lastig om (als leek) te zien waar et em de verschillen in zitten. Kan iemand de precies op de hoogte is van de ins en outs mij in de goede richting wijzen of dat voor mij beschrijven?
Via deze site kan je meerdere receivers selecteren en ze dan naast elkaar zetten om te vergelijken. Dan is het verschil al wat duidelijker.

Je ziet dan dingen als
  • De TX-NR708 heeft Audyssey MultiEQ waar de TX-SR608 2EQ heeft.
  • De TX-NR708 heet een netwerkaansluiting wat de TX-SR608 niet heeft.
  • De TX-NR708 "heeft" 110W en de TX-SR608 "heeft" 100W (niet dat je je daar te veel van aan moet trekken).
  • De TX-NR708 heeft een 7 band graphic EQ, ten opzichte van de 5 band van de TX-SR608.
  • Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remko1989
Ja had inderdaad ff beter moeten lezen, wat zou dan de beste optie zijn, toch maar een loss Multimedia station erbij en deze ook op de 508 aansluiten? of ?

Zo ja een multimediastation welke? :P

[ Voor 4% gewijzigd door remko1989 op 03-01-2011 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
remko1989 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:29:
[...]

Ja had inderdaad ff beter moeten lezen, wat zou dan de beste optie zijn, toch maar een loss Multimedia station erbij en deze ook op de 508 aansluiten? of ?

Zo ja een multimediastation welke? :P
Ik zou voor een popcorn box oid gaan.

Heb zelf een HDX 1000 staan die alles vlekkeloos afspeelt op de 606 (nu ff niet, maar dat zie je een paar posts boven)
Deze ondersteund o.a. DTS-HD en Dolby True HD af wanneer dit op het bestand zit
Er zijn echter nieuwe alternatieven, en zou momenteel zelf voor popcorn kiezen.

[ Voor 6% gewijzigd door cypher21 op 03-01-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mijn dank is groot. :)

Zijn de TX-NR708 en TX-SR608 geschikt om B&W Matrix 3 speakers aan te sturen?

[ Voor 64% gewijzigd door stok op 03-01-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry1977
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 12:57
Zag net het saturn krantje

HTBD 5303 + BD 308 + HTP 538 5.1 speakerset voor 441,75
Is deze set wat of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neefdave schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:51:
Acoustimass 10 kan gewoon op de 708.
Moet je dan alles rechtstreeks op 708 aansluiten? of gaat dit alles via de subwoofer naar de speakers? (sorry ben een beetje een leek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Rechtstreeks op de versterker.
maar zou toch kijken om die speakers te vervangen, 708 is mijn inziens te zwaar voor die set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Beter te zwaar dan te licht (clippen).
Je kunt alleen niet zo hard spelen dus het volume begrenzen is, indien de speakers niet zoveel vermogen aan kunnen, geen slecht idee.
quote: Handleiding Acoustimass 10
System Acoustimass 10:
Compatibel met AV-ontvangers en -versterkers van 10 tot 200 watt per kanaal, bij een
nominale impedantie van 4 tot 8 ohm.

Bron

[ Voor 50% gewijzigd door sjaool op 03-01-2011 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:23:
Rechtstreeks op de versterker.
maar zou toch kijken om die speakers te vervangen, 708 is mijn inziens te zwaar voor die set
dank voor reactie. heb je nog tips voor speakers. ik zoek me suf :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
sjaool schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:36:
Beter te zwaar dan te licht (clippen).
Je kunt alleen niet zo hard spelen dus het volume begrenzen is, indien de speakers niet zoveel vermogen aan kunnen, geen slecht idee.
[...]
Absoluut waar, maar die satelliet speakers op een 708 vind ik persoonlijk zonde, dan zou ik voor een goedkopere onkyo gaan (maar das persoonlijk :) )
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:44:
[...]
dank voor reactie. heb je nog tips voor speakers. ik zoek me suf :(
Tsja, altijd lastig,
Heb zelf de JBL ES100 zuilen op een onkyo 606 en vond dat mooi klinken in de luisterruimte, voor films e.d. heb ik de rest van de ES serie er ook bij gekocht voor 5.1.

Mja, geluid is persoonlijk, dus zou eerst een budget vaststellen, dan eens gaan kijken wat je wilt. Naar een speciaalzaak gaan en luisteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De Acoustimass 10 set kan versterkers van 10 tot 200 Watt aan volgens de handleiding dus die 708 zal dan ook geen probleem moeten geven.

De satellietspeakers worden dan ook op de Acoustimass module aangesloten en niet direct op de versterker (zie handleiding in mijn vorige post).

[ Voor 35% gewijzigd door sjaool op 03-01-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

korte vraag met een hopelijk onderbouwd antwoord :)

708 of 807

;)

Heb nu een HarmanKardon starters setje staan van een jaar of 7 oud en zoek eigenlijk iets om mijn NAS via DLNA te beluisteren

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remko1989
cypher21 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:42:
[...]

Ik zou voor een popcorn box oid gaan.

Heb zelf een HDX 1000 staan die alles vlekkeloos afspeelt op de 606 (nu ff niet, maar dat zie je een paar posts boven)
Deze ondersteund o.a. DTS-HD en Dolby True HD af wanneer dit op het bestand zit
Er zijn echter nieuwe alternatieven, en zou momenteel zelf voor popcorn kiezen.
oke, ik heb naar zo'n popcorn gekeken maar ik vindt deze toch nog best prijzig.... maar inderdaad wel een heel goed alternatief, maar weet er iemand (misschien jij zelf) een blu ray speler die dan de DTS en mkv ondersteund via de usb (dus eigenlijk een blu ray speler die eigenlijk ook gedownloade films met mkv en dts kan afspelen?) via mijn externe hd?

Ik ben hier dus nu naar aan het zoeken op internet maar kom erachter dat het toch vrij lastig is.... met een budget van ongeveer 150 tot 200 euro daarvoor..... tevens ben ik ook een beetje een leek dus misschien kijk ik ook wel naar de verkeerde dingen:P

Ik vond bijvoorbeeld op een van de forums de LG BD570.... is dit een optie voor wat ik wil?

[ Voor 5% gewijzigd door remko1989 op 03-01-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Volgens de website van LG wel.
quote: Website LG
Afspeelbare bestandsformaten:
MPEG2 Ja
DivX HD Ja
DivX Ja
MPEG4 AVC (H.264) Ja
MKV Ja
AVCHD (DVD±R/RW) Ja
HD-Audio Ja
Dolby Digital Ja
Dolby Digital plus Ja
Dolby TrueHD Ja
DTS Ja
DTS HD (Master Audio) Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Sinds een aantal dagen heb ik een onkyo tx-sr508. Tot volle tevredenheid, in combinatie met een jamo 5.1 set...erg tevreden dus.

1 probleempje: ik heb mijn dvb-c kastje midels hdmi aangesloten op de juiste ingang. Als ik het geluid van de dvb-c met zijn afstandbediening lager of hoger zet gebeurt er niks. Ik moet het geluid via de afstandbediening en middels de receiver aanpassen. Erg omslachtig, twee remotes; eentje om te zappen de ander om het geluid te bedienen.... Wat doe ik fout?

Zoals ik verder zei vind ik deze receiver een echte aanrader...

Kan/wil iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mknoppert
  • Laatst online: 16:19
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:10:

1 probleempje: ik heb mijn dvb-c kastje midels hdmi aangesloten op de juiste ingang. Als ik het geluid van de dvb-c met zijn afstandbediening lager of hoger zet gebeurt er niks. Ik moet het geluid via de afstandbediening en middels de receiver aanpassen. Erg omslachtig, twee remotes; eentje om te zappen de ander om het geluid te bedienen.... Wat doe ik fout?
Is het niet een idee om je je dvb/c kastje aan te sturen met de afstandsbediening van de receiver. Of is dat bij jouw versie niet mogelijk. Ik heb net de 608 gekocht en ik bestuur mijn humax met de afstandsbediening van de receiver.

Alleen voor ingewikkeldere dingen pak ik de afstandsbediening van de humax er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:43
Ik heb net je afstandsbediening bekeken, en daar kun je ook andere apparaten mee besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mknoppert
  • Laatst online: 16:19
Dan heb ik zelf ook een vraag. Vorige week heb ik de 608 gekocht. Alles staat nu goed ingesteld en ben erg tevreden. ik gebruik nu alleen nog mijn vorige boxen. Als er weer geld is komt de rest.
Ik heb nu wel een subwoofer staan, maar die staat doorgeschakeld via mijn front speakers. Moet ik nu bij de audio ergens apart instellen dat mijn subwoofer op deze manier is aangesloten. Ik heb wel gezien dat ik kan aangeven wel of geen subwoofer. Of kan ik ergens anders nog iets instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
mknoppert schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:18:
Dan heb ik zelf ook een vraag. Vorige week heb ik de 608 gekocht. Alles staat nu goed ingesteld en ben erg tevreden. ik gebruik nu alleen nog mijn vorige boxen. Als er weer geld is komt de rest.
Ik heb nu wel een subwoofer staan, maar die staat doorgeschakeld via mijn front speakers. Moet ik nu bij de audio ergens apart instellen dat mijn subwoofer op deze manier is aangesloten. Ik heb wel gezien dat ik kan aangeven wel of geen subwoofer. Of kan ik ergens anders nog iets instellen.
Je moet geen subwoofer instellen, als je instelt dat die er wel is, gaat de versterker er van uit dat deze op een van de subwoofer uitgangen zit, en gaat dan lage tonen van de front speakers filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freemann schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:22:

708 of 807

;)

Heb nu een HarmanKardon starters setje staan van een jaar of 7 oud en zoek eigenlijk iets om mijn NAS via DLNA te beluisteren
Betreft de Okyo TX-NR708. Ik heb lange tijd getwijfeld tussen de 608 en 708 maar voorkeur gaat naar 708. Ik wil radio/cd/ipod en films afspelen. In winkel stond deze aangesloten op Quadral aluma 2060.Klonk goed maar ik ben niet zo weg van vorm. In andere winkel adviseerde men HarmanKardon HKTS 30bq. klonk ook goed, maar weer iets groter boxen. Helemaal ongelukkig is middenspeaker omdat deze in midden voor (3D) TV (op voet) dan zou komen te liggen, net voor de infrarood ontvangen op TV. In winkel werd aangegeven dat middenspeaker oook achter de voet zou kunnen liggen. Iemand ervaring of verdere suggesties voor speakers? Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Freemann schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:22:

708 of 807
Als je HDMI 1.4 belangrijk vind dan moet je wel voor de TX-SR708 gaan. Mocht je genoegen nemen met HDMI 1.3 dan zou ik zeer zeker de TX-SR807 gaan. Toch net een stap(je) hoger dan de 700 serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

beide bedankt (al snap ik "oob" zijn reactie niet geheel mbt mijn vraag over het type receiver)!

maar nu komt vraag 2:
wat zijn de verschillen tussen hdmi 1.3 en 1.4 ?
edit: Wikipedia: HDMI

en vraag 3:
wat is het verschil tussen de SR en NR "serie"

pricewatch: Onkyo TX-SR707 Zilver
pricewatch: Onkyo TX-SR806

pricewatch: Onkyo TX-NR708
pricewatch: Onkyo TX-NR807 Zwart
pricewatch: Onkyo TX-NR808
pricewatch: Onkyo TX-NR906

Zie er niet echt logica in (misschien iets voor de openings-post? Mis daar toch ook wat info mbt modellen,types,etc.)...

[ Voor 17% gewijzigd door Freemann op 05-01-2011 08:17 . Reden: hdmi wiki toegevoegd ]

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Freemann schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:14:
beide bedankt (al snap ik "oob" zijn reactie niet geheel mbt mijn vraag over het type receiver)!

maar nu komt vraag 2:
wat zijn de verschillen tussen hdmi 1.3 en 1.4 ?
edit: Wikipedia: HDMI

en vraag 3:
wat is het verschil tussen de SR en NR "serie"

pricewatch: Onkyo TX-SR707 Zilver
pricewatch: Onkyo TX-SR806

pricewatch: Onkyo TX-NR807 Zwart
pricewatch: Onkyo TX-NR808
pricewatch: Onkyo TX-NR906

Zie er niet echt logica in (misschien iets voor de openings-post? Mis daar toch ook wat info mbt modellen,types,etc.)...
Ff googlen doet wonderen ;)

Maar goed, tik toch al dus hierbij:

"The NR series has ethernet ports with Net-Tune. Streaming audio from a digital music server and Internet Radio."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:52
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:10:
Hallo allemaal,

Sinds een aantal dagen heb ik een onkyo tx-sr508. Tot volle tevredenheid, in combinatie met een jamo 5.1 set...erg tevreden dus.

Zoals ik verder zei vind ik deze receiver een echte aanrader...

Kan/wil iemand mij helpen?
Ook iBood? Wat vind je van het geluid? Ik vind persoonlijk de bassen iets te heftig, hoe heb jij hem ingesteld?
Ah, my bad, je hebt een 5.1 set. Ik heb 5.0. Geen iBood dus.

Wat betreft je probleem: ik heb een tijdje geleden een Logitech Harmony 555 gekocht hiervoor. Daarmee bedien ik ook direct mijn televisie en WDTV Live (zonder Harmony liggen er dus zelfs 4 afstandsbedieningen in mijn huiskamer). En ik moet zeggen dat dat best handig is.

[ Voor 3% gewijzigd door posttoast op 04-01-2011 23:49 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Hallo, ik ben reeds in bezit van SR 608, ik heb alles met HDMI aangesloten werkt perfect. Echter mijn vraag is wat is de beste setting qua geluid bij films..

Ik hrb een WD TV live als player deze is aangesloten op de receiver BD/DVD. Nu heb ik ik weet niet hoeveel mogelijkheden van surround, maar ik kom er niet helemaal uit.. Ik gebruik nu BD direct. ZIjn er andere mogelijkheden? Volgens mij geeft de WD live geen HD audio door of wel?? Moet ik misschien iets anders instellen in de menu van de versterker??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

cypher21 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:31:
[...]

Ff googlen doet wonderen ;)

Maar goed, tik toch al dus hierbij:

"The NR series has ethernet ports with Net-Tune. Streaming audio from a digital music server and Internet Radio."
De HDMI info kon ik wel vinden, maar de NR-SR info kon ik niet vinden... :) ;)

Maar dan moet ik dus duidelijk de NR serie hebben om DNLA ondersteuning incl. internet radio (op zich leuke info voor in de openingspost ?! :) )

[ Voor 4% gewijzigd door Freemann op 05-01-2011 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-09 10:32
Freemann schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 08:15:
[...]

De HDMI info kon ik wel vinden, maar de NR-SR info kon ik niet vinden... :) ;)

Maar dan moet ik dus duidelijk de NR serie hebben om DNLA ondersteuning incl. internet radio (op zich leuke info voor in de openingspost ?! :) )
Sinds een maand of 3 heb ik een TX-NR708 in gebruik. Deze vervangt een HK AVR4000 (ca. 6 jaar oud). Belangrijkste redenen om de HK te vervangen waren:
1. geen HDMI
2. geen DTS HD-MA en Dolby True HD, nodig voor BD rips
3. geen netwerkmogelijkheden (media renderer, internetradio)

Ook heb ik gekeken naar de SR-608, welke goede reviews had. Motivatie om de NR708 aan te schaffen, ondanks de meerprijs zijn internetradio en audiostreamen vanaf een NAS of thin&light laptop. Dat kan ook vanaf mijn media center i.c.m. de SR-608, maar dan staat zowel het media center als de TV aan om een mp3 af te spelen 8)7 Voor een mediaplayer gelden dezelfde bezwaren.

Ik gebruik de TX-NR708 samen met een NAS (Synology DS109), dat werkt echt perfect samen >:)

Er zijn 2 manier om via het netwerk audio af te spelen:
  1. audio streamen, via de NR708 (display van receiver of TV) kies je als SERVER de NAS of je laptop en browse je naar de audio bestanden.
  2. audio renderer:
    • op mijn laptop open ik AudioStation op de NAS, kies de NR708 als RENDERER, kies een album en klik op "play"
    • via Windows Media Player, kies een audiobestand/album en daarna kies je "afspelen met" en dan TX-NR708

[ Voor 6% gewijzigd door Pegasus op 05-01-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Aangezien het prijsverschil niet al te groot is, zou ik momenteel ook voor de NR gaan.

BD rips met DTS-MA of True HD??
Kom ik zelden tegen, meestal hebben de MKV's DTS (niet MA) audio

[ Voor 31% gewijzigd door cypher21 op 05-01-2011 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
cypher21 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:36:
Aangezien het prijsverschil niet al te groot is, zou ik momenteel ook voor de NR gaan.

BD rips met DTS-MA of True HD??
Kom ik zelden tegen, meestal hebben de MKV's DTS (niet MA) audio
Inderdaad, de meest films met DTS HD-MA of TrueHD zijn BD images.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
cypher21 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:36:

...
Nou, best groot verschil hoor: € 379 of € 699 volgens de Pricewatch. Is een verschil van 46% :o Ik had het ervoor over, maar kan mij voorstellen dat er mensen zijn die voor het verschil een Dune mediaplayer o.i.d. kopen.
Pagina: 1 ... 16 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.