Verwijderd

Eeeen ik heb weer een lastige vraag.
Is het op een of andere manier mogelijk om een hoofdtelefoon ten alle tijden aangesloten te laten, maar ook de boxen te gebruiken? Nu gaan de boxen uit als ik de hoofdtelefoon er in prik. Die laatste kan ook zichzelf uitzetten, dus hou ik de kabel er graag in.

Kan niet zeker?

Verwijderd

Is het bij de Onkyo TX-SR608 mogelijk een fw update te doen via een cd?
B.v.d.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2010 06:30 ]

Verwijderd

@Robby,

Dat ligt er maar net aan welk apparaat je hebt.
Moeilijk gissen als je dat niet vermeld.

Maar ik kan zeggen dat het wel werkt. Tenminste bij de twee Onkyo's die ik heb tenminste.

• M009
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-06-2023
Ik heb de sr608 samen met de jamo s608 hc3 speakers.
Heb op dit moment nog de upc box met scart aansluiting. Hoe kan ik deze het beste aansluiten?
rechtstreeks via scart op de tv en dan de audio-uit vanaf tv naar de versterker? of de audio-uit vanaf de upc box (samen met de optische kabel van upc naar versterker)?

Ben benieuwd of er verschil in zit.....

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
hemiparo schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:47:
Hier ook een vreemd probleem... ik heb de TX-SR508 in combinatie met een PS3 en een Toshiba 37XV500P. Aansluiten via HDMI is een eitje en het ziet er goed uit...

Maar: tijdens het afspelen wordt het beeld opeens zwart en het geluid valt weg. Dit duurt een paar seconden en daarna is het beeld weer terug. Ook wordt het beeld soms helemaal groen of blauw. Ook dat voor een paar seconden.

Als ik de PS3 rechtstreeks op de Toshiba aansluit werkt het zonder problemen, als de Onkyo er tussen zit dus niet. Is er ergens een instelling die ik over het hoofd heb gezien of...? Het lijkt op dit moment dus echt aan de Onkyo te liggen.
Ondertussen veelvuldig mailcontact gehad met de leverancier, die aangeeft het probleem niet te kennen.
Ik kan de Onkyo terugsturen en dat wordt deze vervangen of gerepareerd.
Maar... als ik op internet kijk zie ik wel klachten over dit probleem maar GEEN oplossing.

Ik heb aangegeven de Onkyo terug te willen geven en mijn geld terug te ontvangen maar dat is niet mogelijk. Het omruilen of repareren moet namelijk een oplossing geven. Eerlijk gezegd twijfel ik er een beetje aan en vraag me af of er echt een oplossing is.

En nee, ik wil niet meteen de leverancier zwart maken maar voel er gewoon weinig voor om het hele reparatieproces in te gaan met een receiver die nog geen 2 weken oud is... en zeker niet als er uiteindelijk GEEN oplossing komt...

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:01
M009 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:06:
Heb op dit moment nog de upc box met scart aansluiting. Hoe kan ik deze het beste aansluiten?
rechtstreeks via scart op de tv en dan de audio-uit vanaf tv naar de versterker? of de audio-uit vanaf de upc box (samen met de optische kabel van upc naar versterker)?

Er zit zeker wel verschil in, maar dat hangt ook af of je TV een gewone analoge audio uitgang heeft of een S/PDIF uitgang. Als je alleen analoog hebt dan heeft S/PDIF sowieso de voorkeur aangezien dit digitaal is en ook nog meerkanaals geluid uit kan sturen indien de box daarmee overweg kan.

Maar aangezien de TX-SR608 analoog kan converten naar digitaal zou ik alles op de Onkyo aansluiten en dan met één HDMI kabel naar de TV gaan. Mits dat mogelijk is, want niet alle boxen van UPC, Ziggo en dergelijke vinden het leuk om het signaal door een receiver te sturen.
hemiparo schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:24:
[...]
Ondertussen veelvuldig mailcontact gehad met de leverancier, die aangeeft het probleem niet te kennen.
Ik kan de Onkyo terugsturen en dat wordt deze vervangen of gerepareerd.
Maar... als ik op internet kijk zie ik wel klachten over dit probleem maar GEEN oplossing.
Voor handshakeproblemen zijn ook niet echt oplossingen. Dus de Onkyo vervangen zou sowieso geen oplossing zijn als je er dan een identiek model voor terug krijgt.

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 23-12-2010 11:11 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• hemiparo
  • Niet online
FeaR1986 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:10:
[...]
Voor handshakeproblemen zijn ook niet echt oplossingen. Dus de Onkyo vervangen zou sowieso geen oplossing zijn als je er dan een identiek model voor terug krijgt.
Dat idee had ik dus ook. Ook heb ik twijfels of een reparatie iets gaat opleveren, ik bedoel... WAT moet er dan gerepareerd worden? Ik begin te bedenken dat het een 'oplossing' is om maar geen geld terug te hoeven geven...

• FeaR
hemiparo schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:18:
[...]
Dat idee had ik dus ook. Ook heb ik twijfels of een reparatie iets gaat opleveren, ik bedoel... WAT moet er dan gerepareerd worden? Ik begin te bedenken dat het een 'oplossing' is om maar geen geld terug te hoeven geven...
Wellicht een hele andere HDMI chip of een onderdeel uit een model wat geen problemen heeft. De Onkyo TX-NR806 had ook problemen met 1080p vanaf de PS3, alle zwarte delen werden dan gevuld met blauwe pixels. Dat kon wel gerepareerd worden, dus er zal wel iets te vervangen zijn. Echter was het wel apart dat de reparatie van de zilveren versie €80,- zou kosten en van de zwarte €50,-. Terwijl er aan de buitenkant toch niets anders is lijkt me?

• hemiparo
  • Niet online
Ok, dus toch maar opsturen voor reparatie of vervanging? Heb er gewoon een hard hoofd in, en zeker omdat de receiver net nieuw is. Kan me leukere dingen voorstellen om mee te doen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 08:40:
@Robby,

Dat ligt er maar net aan welk apparaat je hebt.
Moeilijk gissen als je dat niet vermeld.

Maar ik kan zeggen dat het wel werkt. Tenminste bij de twee Onkyo's die ik heb tenminste.
Oh ja sorry ik heb hier al zoveel vragen gesteld over mijn 508 dat ik dacht dat het ondertussen duidelijk was :P
Maar hoe doe ik dat dan?

Voor de anderen: hoe sluit ik een koptelefoon aan, laad de kabel er ALTIJD in zitten, maar wil toch de boxen gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2010 11:47 ]

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
M009 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:06:

Ik heb de ziggo-box via scart op de tv zitten en de optische kabel uit de ziggo-box naar mijn versterker (308 dus die doet niet aan analoog omzetten naar digitaal). Het enige wat je dan nog even moet doen is de audio delay handmatig instellen, maar het geluid wordt wel digitaal doorgegven. Bij box -> tv -> onkyo heb je geen audio delay maar is het geluid analoog ipv digitaal.

• FeaR
Baldertt schreef op donderdag 23 december 2010 @ 12:06:
[...]
Bij box -> tv -> onkyo heb je geen audio delay maar is het geluid analoog ipv digitaal.
Zeker niet altijd: er zijn ook TV's die de audio out niet syncen met het beeld. Waardoor je ook via de audio out van de TV lipsync problemen kan hebben.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Is het bi-ampen van een OnkyoTX-SR508 naar 2 luidsprekers een serieuze verbetering in geluid, of valt dat allemaal wel mee en is het meer een leuke marketing-wassenneus?

Ik krijg de Onkyo met een beetje geluk morgen binnen en in eerste instantie ben ik van plan om er gewoon 2 speakers op aan te sluiten. Later breid ik dat wel uit naar 5.1 mocht ik daar behoefte en budget voor hebben.

De speakers kunnen via bi-wire en bi-amping aangesloten worden, maar ik vraag me af of je het verschil echt gaat horen.

Iemand die daar ervaring mee heeft? Is het gewoon een kwestie van even uittesten? Of levert het echt verschil op?

:)

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 00:40
Sinds een paar weken in het bezit van de TX-NR808, in combinatie met 2x Kef iQ90, een Kef iQ60c en een Kef PSW2500 (in een 3.1 opstelling dus). Heb mijn setje met 2x Kef iQ30 ook al binnen om het binnenkort eens in een 5.1 opstelling neer te zetten. Maar wat geeft die Onkyo versterker een ontzettend mooi geluid! Zwaar tevreden.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• jelmo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 15:37

jelmo

A.K.A. jelmo

@vosss e.a.

Het ziggo kastje valt NIET aan te sluiten met een scart->tulp stekker. Ik heb dit geprobeerd maar mijn kastje (humax) geeft dit niet goed door. Zowel geprobeerd het gele kabeltje direct op m'n tv aan te sluiten toen het via m'n 608 niet lukte, maar beide gaven dus geen beeld.

Ik heb sindsdien m'n tv opgehangen en gelukkig heb ik een scart-kabel waar de draad aan de zijkant uitkomt dus kon deze gemakkelijk aangesloten worden. Verder heb ik 'm optisch aan m'n 608 hangen.

Met 1 druk op de knop op m'n Harmony-one komt alles tot leven :)

I don't ride fast, i fly low

• chiels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-12-2023
Hallo,

Ik heb de TX-SR508 besteld en krijg hem ergens volgende week binnen. Ik vraag mij af of het mogelijk is om alleen de audio van hdmi A te laten horen en het video signaal van hdmi kanaal B te laten zien.

Voorbeeld:: Het afspelen van een mp3tje via XBMC op mijn mediacenter wanneer ik een potje PES speel op mijn xbox 360.

Kan dit? Of kan je altijd maar 1 bron tegelijkertijd selecteren?

Thnx!

[ Voor 10% gewijzigd door chiels op 23-12-2010 15:16 ]

• vosss
@jelmo:

Thanks voor de verduidelijking.
In principe maakt het mij niks uit als ik de digitale TV via de TV zelf moet laten lopen ipv via de receiver.

Het beeld is goed zo en feitelijk gezien heb ik alleen het geluid nodig over de receiver naar de speakers.

Nou moet ik alleen even kijken hoe ik dat ga aansluiten; ik kan me van te voren altijd moeilijk een inschatting maken van welke kabel van de tv nou naar welke aansluiting van de receiver moet en eventueel andersom.

Ik moet zoiets zien en dan eventueel nog een kabeltje bijhalen. Het zal vast goed komen denk ik :)

• vosss
Ik zie het al, als ik digitale TV gewoon laat hoe het nu aangesloten is en mijn xbox ook dan sluit ik een optisch kabeltje van mn optical audio out van de tv naar de optical in van de receiver en volgens mij moet dan alles goed komen qua geluid :)

• jelmo

jelmo

A.K.A. jelmo

vosss schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:21:
Ik zie het al, als ik digitale TV gewoon laat hoe het nu aangesloten is en mijn xbox ook dan sluit ik een optisch kabeltje van mn optical audio out van de tv naar de optical in van de receiver en volgens mij moet dan alles goed komen qua geluid :)
In principe heb je gelijk, mits je tv doorsturen van hogere audiostreams ondersteund. Ikzelf heb een Humax box, xbox 360, Wii en een HTPC op m'n 608.

Het enige wat naar de tv gaat is de scart van de humax-box (omdat 't niet anders kan :( ), en de hdmi kabel vanaf de onkyo. De rest zit allemaal aangesloten op de onkyo, en deze stuurt het weer door naar de tv. Zeker bij een hangende tv is dat fijn omdat je dan een stuk minder kabels hebt.

Achter op de onkyo is duidelijk waar je wat aan moet sluiten, tenminste op de 608, maar de handleiding is ook altijd handig. Op deze manier heb je ook minder afstandsbedieningen nodig :) (nu had ik al een harmony-one, maar toch :) )

• vosss
Die Harmony moet ik nog kopen, volgende maand, deze maand is het budget op zegmaar :P

En mijn TV staat op een kastje dus in principe maakt een kabel meer of minder niet uit en als ik dalijk die Harmony heb zie ik niet in waarom ik de xbox via de receiver zou moeten laten lopen eigenlijk.

Beeld is prima zoals het is via HDMI naar de tv :)

• jeroenjeroen
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 16:45
hemiparo schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:47:
Hier ook een vreemd probleem... ik heb de TX-SR508 in combinatie met een PS3 en een Toshiba 37XV500P. Aansluiten via HDMI is een eitje en het ziet er goed uit...

Maar: tijdens het afspelen wordt het beeld opeens zwart en het geluid valt weg. Dit duurt een paar seconden en daarna is het beeld weer terug. Ook wordt het beeld soms helemaal groen of blauw. Ook dat voor een paar seconden.

Als ik de PS3 rechtstreeks op de Toshiba aansluit werkt het zonder problemen, als de Onkyo er tussen zit dus niet. Is er ergens een instelling die ik over het hoofd heb gezien of...? Het lijkt op dit moment dus echt aan de Onkyo te liggen.
heb je wel op je ps3 ''diepe kleuren uitvoer'' uitstaan?
zie YouTube: Onkyo TX-SR 508 problem with PS3

• hemiparo
  • Niet online
jeroenjeroen schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:30:
[...]

heb je wel op je ps3 ''diepe kleuren uitvoer'' uitstaan?
zie YouTube: Onkyo TX-SR 508 problem with PS3
Yep... die staat uit, had ik al eerder te horen gekregen...

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-10 09:31
Baldertt schreef op donderdag 23 december 2010 @ 12:06:
[...]

Ik heb de ziggo-box via scart op de tv zitten en de optische kabel uit de ziggo-box naar mijn versterker (308 dus die doet niet aan analoog omzetten naar digitaal). Het enige wat je dan nog even moet doen is de audio delay handmatig instellen, maar het geluid wordt wel digitaal doorgegven. Bij box -> tv -> onkyo heb je geen audio delay maar is het geluid analoog ipv digitaal.
Ik heb m ook zo aangesloten. Ik heb een kleine audio delay.
Maar waar kun je dit instellen op de Onkyo 608??

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 18:03

sjaool

Every life should have 9 cats

RTFM > pagina 44/45 gebruiksaanwijzing "Source Setup" onder het kopje A/V Sync en dan ben ik nog niet eens in het bezit van een Onkyo TX-SR608.

[ Voor 11% gewijzigd door sjaool op 23-12-2010 19:18 ]

"When you grow up your heart dies"

• FeaR
Yihaaa schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:10:
[...]
Ik heb m ook zo aangesloten. Ik heb een kleine audio delay.
Maar waar kun je dit instellen op de Onkyo 608??
Op pagina 45 van de Nederlandse manual...

• Yihaaa
FeaR1986 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:18:
[...]

Op pagina 45 van de Nederlandse manual...
jaja jullie hebben gelijk... RTFM :)
was ff liever lui dan moe :+
toch bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een keer, ik heb de 508 btw:
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 01:05:
Eeeen ik heb weer een lastige vraag.
Is het op een of andere manier mogelijk om een hoofdtelefoon ten alle tijden aangesloten te laten, maar ook de boxen te gebruiken? Nu gaan de boxen uit als ik de hoofdtelefoon er in prik. Die laatste kan ook zichzelf uitzetten, dus hou ik de kabel er graag in.

Kan niet zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
While the headphones plug is inserted in the PHONES jack, the speakers are turned off. (The Powered Zone 2 speakers are not turned off.)
Dus het kan niet als je de plug aan de voorkant erin hebt.
Misschien wel als je hem op een componenten-uitgang aan de achterkant aansluit (rode+witte tulp)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 00:13:
Nog een keer, ik heb de 508 btw:

[...]
Dat kan inderdaad niet, ik ken trouwens geen moderne receiver die dat wel kan.
Vroeger had je receivers met op het front A/B schakelaars waarbij dit wel kon.

[ Voor 60% gewijzigd door sjaool op 24-12-2010 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 06:25
.

[ Voor 99% gewijzigd door fortfort op 26-12-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Nogmaals, is er iemand die iets kan vertellen over de mogelijkheid tot bi-ampen met de sr508?

Voegt dat echt iets toe mits goed toegepast als je er slechts 2 stereospeakers op aan sluit?
Of is het leuk dat het kan maar nauwelijks hoorbaar verschil? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-10 13:12

Hokkie

Hello

vosss schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 11:36:
Nogmaals, is er iemand die iets kan vertellen over de mogelijkheid tot bi-ampen met de sr508?

Voegt dat echt iets toe mits goed toegepast als je er slechts 2 stereospeakers op aan sluit?
Met dezelfde versterker heeft het weinig zin, denk ik. Vaak doe je dit met een extra eindversterker, die in de regel veel beter is dan een receiver, waarbij je de eindverterker op het hoog aansluit. Dit doe je omdat het hoog gevoeliger is voor het gehoor en met een betere versterker dus ook beter klinkt.

Zoals jij het wilt doen, win je weinig tot niets.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 13:51

Blaasvis

Cidora \o/

vosss schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 11:36:

Als je op de website de handleiding zou downloaden. Dan had je kunnen lezen dat dit kan voor maximaal 2 speakers.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Blaasvis schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:58:
[...]

Als je op de website de handleiding zou downloaden. Dan had je kunnen lezen dat dit kan voor maximaal 2 speakers.
Als je zijn vraag had gelezen, zie je dat hij slechts twee luidsprekers gebruikt en dus voldoet aan de genoemde "eis".

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02:11
FeaR1986 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:10:
[...]

Maar aangezien de TX-SR608 analoog kan converten naar digitaal zou ik alles op de Onkyo aansluiten en dan met één HDMI kabel naar de TV gaan. Mits dat mogelijk is, want niet alle boxen van UPC, Ziggo en dergelijke vinden het leuk om het signaal door een receiver te sturen.

[...]
Dat zou ik nou juist nooit doen, aangezien de analoog>digitaal upscaling chip (Faroudja DCDi) van de TX-SR608 niet al te best is. Moderne TV's hebben ingebouwde upscalers die het in vergelijking vaak vele malen beter doen.

Laat het converteren en upscalen liever aan je TV over, levert zichtbaar beter resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
Onkyo = geluid
TV = beeld

gebruik ze waar ze voor bedoeld zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Baldertt schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:01:
Onkyo = geluid
TV = beeld

Met die redenatie kan je ook nooit een apparaat via HDMI aansluiten, want dan gaat er ook video over de receiver. Beetje rare reactie dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Blaasvis schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:58:
[...]

Dat was toch ook gewoon mijn vraag.

En daarbij de vraag of het daadwerkelijk iets toevoegt. Ik weet dat normaal gesproken een 2de versterker gebruikt wordt hiervoor, maar hier zit het in en gebruik je dus meerdere uitgangen zegmaar per luidspreker.

En mijn vraag blijft staan of iemand zijn Onkyo via bi-amp aangesloten heeft en ook daadwerkelijk een verschil hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

vosss schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 15:31:
[...]

Dat was toch ook gewoon mijn vraag.

En daarbij de vraag of het daadwerkelijk iets toevoegt. Ik weet dat normaal gesproken een 2de versterker gebruikt wordt hiervoor, maar hier zit het in en gebruik je dus meerdere uitgangen zegmaar per luidspreker.

En mijn vraag blijft staan of iemand zijn Onkyo via bi-amp aangesloten heeft en ook daadwerkelijk een verschil hoort :)
Prima dat het ingebouwd zit, maar dat zie ik als commerciële aantrekkingskracht. Anders zou je het moeten uitproberen, dan kan je zelf oordelen of het voor JOU iets toevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmo

jelmo

A.K.A. jelmo

Baldertt schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:01:
Onkyo = geluid
TV = beeld

Versterker == geluid;
Tv == Beeld;
Onkyo != Versterker;
Onkyo == Receiver;
Receiver != Versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remko1989
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06-2022
Ik ben van plan een home cinemaset te gaan aanschaffen en kwam de Onkyo BD6315 setje tegen,
echter kende ik dit hele merk niet :o 8)7

Het geluid klonk erg goed in de winkel, echter vraag ik me af waar dit een beetje mee te vergelijken is....

zit het dan in de sector, lg, samsung?

of meer richting harman kardon of bose? of daartussen in?

Gaat me dan echt om kwaliteit qua vergelijking.

Tevens was ik benieuwd of het mogelijk is via de usb poort, een externe harde schijf aan te sluiten (hiermee) een bluray film afspelen welke DTS geluid geeft? Dit kan namelijk niet rechtstreeks met mijn tv welke geen dts via usb accepteerd, maar zou dit wel via de bluray kunnen?

(btw misschien is het al genoemd in dit topic, maar het zijn inmiddels bijna 60 pagina's en bij 10 ben ik afgehaakt.....:P)

[ Voor 8% gewijzigd door remko1989 op 24-12-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik heb het volgende probleem op dit moment.

Mijn xbox geeft geen geluid over de speakers die aan de 508 hangen op het moment dat ik een dvd afspeel.
Gewoon gamen werkt wel prima.

Nu heb ik het zaakje als volgt aangesloten.

Digitale TV kastje via scart aangesloten op de TV.
Optische out van de TV naar digital optical in van de Onkyo
Xbox via HDMI naar de TV.

Zelf denk ik dat het probleem op te lossen is door de xbox via HDMI aan te sluiten naar de game port HDMI achter op de Onkyo en dan een HDMI kabel van de HDMI out op de Onkyo naar de HDMI in van de TV.

Probleem is echter dat ik nu slechts 1 HDMI kabel tot mijn beschikking heb en dat het kerst is en dus alle winkels dicht.

Ik snap alleen niet waarom ik wel gewoon geluid heb als ik game via de xbox en niet als ik er een DVD af wil spelen?! Hoe kan dat?

[ Voor 8% gewijzigd door vosss op 25-12-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

itarix

404 soul not found

vosss schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:45:
Ik heb het volgende probleem op dit moment.

Mijn xbox geeft geen geluid over de speakers die aan de 508 hangen op het moment dat ik een dvd afspeel.
Gewoon gamen werkt wel prima.

Nu heb ik het zaakje als volgt aangesloten.

Zelf denk ik dat het probleem op te lossen is door de xbox via HDMI aan te sluiten naar de game port HDMI achter op de Onkyo en dan een HDMI kabel van de HDMI out op de Onkyo naar de HDMI in van de TV.

Probleem is echter dat ik nu slechts 1 HDMI kabel tot mijn beschikking heb en dat het kerst is en dus alle winkels dicht.

Ik snap alleen niet waarom ik wel gewoon geluid heb als ik game via de xbox en niet als ik er een DVD af wil spelen?! Hoe kan dat?
Waarschijnlijk stuurt de xbox 360 1:1 de bitstream van de dvd door nar de tv.
Deze stuurt dat blijkbaar niet optisch verder uit.

Je zou kunnen kijken of je dat ergens uit kan schakelen (waardoor de xbox 360 zelf het signaal decodeert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
=edit=

Hmz, hij doet het wel, echter moet ik dan eerst de dvd erin doen, xbox aanzetten, beeld terug naar digitale tv en weer switchen naar de xbox.

Dan heb ik wel geluid bij de dvds.

Iemand enig idee of dat te verhelpen is mocht ik de xbox via hdmi op de onkyo zetten?
Kan het nu even niet uit testen, omdat ik slechts 1 hdmi kabel heb en er in dat geval ook 1 van de onkyo naar de tv moet.

[ Voor 87% gewijzigd door vosss op 25-12-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
remko1989 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 16:47:
Het geluid klonk erg goed in de winkel, echter vraag ik me af waar dit een beetje mee te vergelijken is....

Niet echt goed te zeggen op deze manier. Want voor sommigen is Bose hét merk, maar voor (vele) anderen is Bose overpriced en geeft het geen goede kwaliteit voor het bedrag wat je er voor moet betalen. Harman Kardon was altijd goed, maar is nu ook minder geworden dan het eerst was. Helaas een trend die je bij meerdere merken ziet. Merken zoals Denon besparen ook op aparte dingen: de AVR-2311 heeft zes maal HDMI in aan de achterkant, maar de AVR-3311 (een hele klasse hoger) heeft er maar vijf.

Persoonlijk zou ik Onkyo net iets boven de kant-en-klare setjes van Sony, LG en Samsung plaatsen. Maar dat is puur omdat Onkyo zich vooral richt op audio en niet op nog veel meer producten zoals de andere merken. En de Onkyo BD6315 is nog steeds een setje met losse receiver en dat is toch weer net wat handiger dan je veelal bij Samsung, LG en dergelijke ziet.
vosss schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:45:
Waarom zou je het sowieso op deze manier aansluiten? De huidige receivers zijn echt gemaakt om audio van HDMI te halen en het beeld dan gewoon naar de TV te sturen. Op die manier ben je verzekerd dat je alle geluidsformaten ten gehore kan laten brengen. De S/PDIF Out van een TV wil in veel gevallen sommige audio niet accepteren of het eerst terug naar 2.0 brengen.

Het kost je inderdaad wel een tweede HDMI-kabel, maar dat zijn de kosten niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Dat weet ik, maar door de winterse omstandigheden ging ik er eik van uit dat hij pas na de kerst geleverd zou worden (net als de speakers) dus ik heb nog geen HDMI kabel erbij gehaald.

Iemand toevallig een goedkoop adresje daarvoor? Hier bij de harense smid kosten die dingen 30 euro :{

Met een tweede HDMI kabel gaat het wel gewoon in 1x goed toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:55
vosss schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 15:47:

Iemand toevallig een goedkoop adresje daarvoor? Hier bij de harense smid kosten die dingen 30 euro :{
Ik kocht ze laatst bij de Hema voor 12,50 p/st, de action schijnt ze ook te hebben voor een paar euro en een beetje uitgebreide bouwmarkt heeft ze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-09 22:10
allekabels.nl koop ik meestal me kabeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:39
Bij de action 2 meter voor €3,- dus dat zijn de kosten niet;)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
Ik ben van plan een home cinemaset te gaan aanschaffen en kwam de Onkyo BD6315 setje tegen,
echter kende ik dit hele merk niet

unquote:

Ik heb deze onkyo BD6315 set ook een paar maanden in gebruik. Hiervoor had ik jaren met plezier een Bose Acoustimass 5 in gebruik met een kenwood versterker. Totdat ik de onkyo 508 receiver aansloot met de bijgeleverde SKS638 boxen. het geluid dat uit deze boxen komt is werkelijk beter dan Bose. veel zuiverder en warmere bass.

Nooit geen spijt van mijn aankoop gehad.

Enige nadeel van de bijgeleverde BD-SP308 bluray speler is dat (ondanks een omgekatte LG BD560 speler!) deze niet HDMI CEC ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus jij bent erg tevreden met Onkyo?

Ik overweeg een TX-SR508 en een nieuw 5.1-speakersetje te kopen (ik heb al een bluray-speler)
Wat ik heb gehoord sprak me wel zeer aan. Nu allen nog even kijken welke speakerset ik erbij wil.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik ben er in elk geval blij met mijn nieuwe TX-SR508.

Geen idee hoe ie het doet in 5.1.
Sterker nog, ik heb helemaal geen idee hoe ie het doet met degelijke stereospeakers, want ik heb er voor alsnog een paar kleine ouwe gare luidsprekertjes in stereo aanhangen, om even te kijken of alles werkt.

Hopelijk krijg ik maandag mn boxen binnen en eerlijk gezegd heb ik daar ook geen idee van hoe ze klinken.
Jamo's zijn het.

Ik zie het wel en als het niet bevalt koop ik achter een tijdje wel betere, daar was nu toch even geen budget voor dus dan maar liever even wat goedkoops in de de plaats dan helemaal niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 06:25
Even een repost, omdat niemand hier op heeft gereageerd. Maar wie gebruikt de jackingang voor de IR poort?

Ik heb hier de sr608 achter een kastdeurtje staan en wil gebruik maken van een ir extender via de jack input op de sr608, nu zie ik op ebay wel kabeltjes beschikbaar ir--jack, maar die zeggen geschikt te zijn voor ir extender apparaten, zoals marmatec. Kunnen deze ir-jack kabels ook rechtstreeks in de jack van sr608?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vosss schreef op zondag 26 december 2010 @ 00:45:
Ik ben er in elk geval blij met mijn nieuwe TX-SR508.

Geen idee hoe ie het doet in 5.1.
Sterker nog, ik heb helemaal geen idee hoe ie het doet met degelijke stereospeakers, want ik heb er voor alsnog een paar kleine ouwe gare luidsprekertjes in stereo aanhangen, om even te kijken of alles werkt.

Hopelijk krijg ik maandag mn boxen binnen en eerlijk gezegd heb ik daar ook geen idee van hoe ze klinken.
Jamo's zijn het.

Ik zie het wel en als het niet bevalt koop ik achter een tijdje wel betere, daar was nu toch even geen budget voor dus dan maar liever even wat goedkoops in de de plaats dan helemaal niks ;)
welke Jamo's krijg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remko1989
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06-2022
quote,
Ik heb deze onkyo BD6315 set ook een paar maanden in gebruik. Hiervoor had ik jaren met plezier een Bose Acoustimass 5 in gebruik met een kenwood versterker. Totdat ik de onkyo 508 receiver aansloot met de bijgeleverde SKS638 boxen. het geluid dat uit deze boxen komt is werkelijk beter dan Bose. veel zuiverder en warmere bass.

Nooit geen spijt van mijn aankoop gehad.

Enige nadeel van de bijgeleverde BD-SP308 bluray speler is dat (ondanks een omgekatte LG BD560 speler!) deze niet HDMI CEC ondersteund.

Oke bedankt voor de informatie:) en vindt zelf dat hdmi CEC niet zo heel erg belangrijk....dus daar kom ik dan wel weer overheen:)

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnet de Onkyo TX-SR508 beluisterd in combinatie met eerst de Onkyo speakers SKS-HT528 en daarna met de JBL SCS 200.5. Klonken allebei erg fraai, al waren de Onkyo's behoorlijk "plastic-fantastic"

Maar wat is wijsheid? Onkyo-speakerset of toch voor de JBL gaan? JBL maakt, qua naamsbekendheid op speakergebied, op mij al een betere indruk. Het geluid klonk erg goed. Had het idee dat bij de JBL de bas beduidend "feller" klonk dan bij de Onkyo.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2010 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Aiai.. Heb ik de knoop zo goed als doorgehakt, zie ik net tot mijn grote schrik dat de TX-SR608 geen geschakelde stroomuitgang heeft :(
Mijn huidige HK AVR130 heeft dat wel, en zoals het nu is aangesloten zorgt het aanzetten van de AVR er voor dat de sub ook aan gaat. Ik dacht dat zo ongeveer iedere versterker wel zo'n uitgang zou hebben om deze reden. Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
UltraSub schreef op maandag 27 december 2010 @ 12:55:
Aiai.. Heb ik de knoop zo goed als doorgehakt, zie ik net tot mijn grote schrik dat de TX-SR608 geen geschakelde stroomuitgang heeft :(
Mijn huidige HK AVR130 heeft dat wel, en zoals het nu is aangesloten zorgt het aanzetten van de AVR er voor dat de sub ook aan gaat. Ik dacht dat zo ongeveer iedere versterker wel zo'n uitgang zou hebben om deze reden. Hoe doen jullie dat?
Wat voor subwoofer heb je dan? Want een beetje subwoofer mag je niet eens op die uitgang aansluiten. Dit aangezien de uitgang maar een x aantal Watt mag leveren en een beetje subwoofer gaat daar met gemak overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:38
UltraSub schreef op maandag 27 december 2010 @ 12:55:
Normaal gesproken schakelt een sub automatisch aan en uit, op basis van aanwezigheid van signaal. Volgens mij heeft echt practisch niemand een sub qua voeding op de versterker aangesloten. Vaak omdat de afstand te groot is tussen de apparaten, maar ook om wat fear al zegt: die uitgangen zijn bedoeld voor een dvd-speler ed. Niet om een sub van een paar honderd watt op aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Och jongens, ik ben maar een arme ziel, en heb nog steeds dat über goedkope Infinity setje wat ooit bij die HK zat. Stelt he-le-maal niks voor. Maar de HK vertoont wat kuren, en dus leek het wijs om die eerst te vervangen. Later speakers en sub. En het klopt ja, in de manual van de HK staat dat het een uitgang is voor een dvd-speler :)
Maar toch werkt het al zeker twee jaar als een tierelier op deze manier... :P

Maar goed, ik hoor het al, ik moet ook op zoek naar een nieuwe sub :X

[ Voor 8% gewijzigd door UltraSub op 27-12-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:14
Ik denk er bijna uit te zijn met wat ik wil hebben, er is echter nog 1 puntje wat ik jullie wil voorleggen.

De SR578 en SR508 gaat het bij mij tussen. Met als grootste verschil 1080p upscaling. Nu vraag ik mezelf af of ik dat nodig heb. Mijn Playstation 3 gaat d.m.v. HDMI aangesloten worden. Mijn Delta digitale tv decoder sluit ik ook aan met HDMI. En de output van de receiver gaat natuurlijk via HDMI naar de tv. Meer sluit ik dus niet aan.

Component en composiet vallen dus al af, daar heb ik geen upscaling voor nodig. However, mijn digitale tv komt binnen als 720p. Die feature die op de SR578 en hoger zit, gaat dan enkel op voor upscaling van composiet/component bronnen of elke vorm van upscaling (dus ook mijn 720p signaal over HDMI)?

Want als de SR508 niet dat 720p signaal kan upscalen naar 1080p en de SR578 wel, dan rechtvaardigt dat 100% de meerprijs voor de SR578.

Enige irritante is dat de SR578 niet als package verkrijgbaar is en de andere SR-xxx modellen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
De TX-SR508 kan inkomende HDMI-signalen inderdaad niet upscalen naar 1080p. Echter moet je je niet blind staren naar die functies. Scalen van receivers is veelal overrated. Je TV scaled ook al alles naar 1080p: anders heb je nooit beeldvullend beeld als dit niet zou gebeuren.

Overigens is er een verschil tussen "upscalen" en "converten". Scalen is alleen van de ene resolutie naar de andere (bijvoorbeeld van 720p naar 1080p). Converten is van analoog naar digitaal, dus compsoiet inkomend en HDMI (digitaal) uitgaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 18:33

Sorcerer8472

Mens sana?

BasNation schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:09:
[...]

Dat zou ik nou juist nooit doen, aangezien de analoog>digitaal upscaling chip (Faroudja DCDi) van de TX-SR608 niet al te best is. Moderne TV's hebben ingebouwde upscalers die het in vergelijking vaak vele malen beter doen.

Laat het converteren en upscalen liever aan je TV over, levert zichtbaar beter resultaat.
De Wii is het enige toestel dat ik via composiet heb aangesloten (mja, Xbox via component+optical), maar dat ziet er beter uit dan via de tv. Je kunt alle beeldverbetering verder uitzetten.

Overigens geeft dit wel aan dat het toch handig is dat de Onkyo meer is dan alleen hdmi-doorgeefluik: als je de Wii op een ingang op je tv hebt (en bijv. 2 tulpstekkertjes naar je versterker) dan moet je op 2 apparaten naar de Wii schakelen. Dat hoeft dus niet als je tv alleen op hdmi1 (de Onkyo) hoeft te staan zoals in mijn setup :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
sinds kort heb ik een TX-SR578. Nu heb ik bij het afspelen van bepaalde bestanden dat er een stottering optreed van het beeld en het geluid valt weg, waarna de film niet meer normaal te bekijken valt. Dit treed op na een minuut oid. Voordat ik de ONKYO had kon ik hetzelfde bestand wel goed afspelen. Bij andere bestanden heb ik hier soms ook last van, hoewel een bestand met hogere bitrate het wel gewoon doet. Ik heb HDMI in Through-mode staan en geprobeerd de OSD aan/uit te zetten maar dat helpt niet. Alles is via HDMI aangesloten. (mediaspeler->onkyo-> tv)
Heeft iemand nog een (gouden) tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries83
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:11
Ook een vraag over de Onkyo TX-SR578. Echt een topapparaat, supermooi geluid. Ik heb er een TV (Sony), Xtreamer en Onkyo BD-speler aan gekoppeld. Als ik echter radio wil luisteren of een audiocd wil afspelen, dan gaat de tv automatisch aan. Dat is voor mij overbodig. Is het mogelijk om dit ergens als "standaardinstelling" uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Kaap schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:08:
Want als de SR508 niet dat 720p signaal kan upscalen naar 1080p en de SR578 wel, dan rechtvaardigt dat 100% de meerprijs voor de SR578.
Dat zou voor mij het enige zijn waar ik me dus helemaal niet druk over zou maken :P Sterker nog, als ik een 720p bron had en een SR578, dan zou ik het uitzetten en lekker de TV laten scalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Raymond schreef op maandag 27 december 2010 @ 19:29:
[...]
Dat zou voor mij het enige zijn waar ik me dus helemaal niet druk over zou maken :P Sterker nog, als ik een 720p bron had en een SR578, dan zou ik het uitzetten en lekker de TV laten scalen :)
My point exactly :)

Maar goed, ik volg niet zo goed meer op welke punten tegenwoordig een receiver wordt gekozen. In het Denon Topic heeft iemand een Denon AVR niet genomen omdat het OSD / GUI er niet mooi uit zag :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:43
dries83 schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:28:
Ook een vraag over de Onkyo TX-SR578. Echt een topapparaat, supermooi geluid. Ik heb er een TV (Sony), Xtreamer en Onkyo BD-speler aan gekoppeld. Als ik echter radio wil luisteren of een audiocd wil afspelen, dan gaat de tv automatisch aan. Dat is voor mij overbodig. Is het mogelijk om dit ergens als "standaardinstelling" uit te zetten?
Zoek ergens voor een optie die HDMI CEC heet, en zet die uit.

Wat voor speakers gebruik je eigenlijk? Vind je ze een beetje klinken, en raad je ze anderen ook aan?

[ Voor 9% gewijzigd door Jorn1986 op 27-12-2010 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaool schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 09:31:
[...]

Dat kan inderdaad niet, ik ken trouwens geen moderne receiver die dat wel kan.
Vroeger had je receivers met op het front A/B schakelaars waarbij dit wel kon.
Das klote zeg, wel vreemd dat iemand op de vorige pagina zei dat het wel kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Hij vermeldt dan ook niet welke Onkyo versterkers hij heeft waar het wel bij zou kunnen.
Ik weet in ieder geval zeker dat het bij mijn Onkyo TX-SR607 niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaag wel, het is toch niet zo heel gek om de kabel er in te laten?

@Sunbeam, heb je een idee? Kan je helaas geen pm sturen om het te vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, alle aankopen zijn gedaan:

- Onkyo TX-SR508 (black)
- JBL SCS 200.5 speakersetje
- AC Ryan PlayonHD Mini en een WD ext. disk om vol te pompen met HD-content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
FeaR1986 schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:23:
De TX-SR508 kan inkomende HDMI-signalen inderdaad niet upscalen naar 1080p. Echter moet je je niet blind staren naar die functies. Scalen van receivers is veelal overrated. Je TV scaled ook al alles naar 1080p: anders heb je nooit beeldvullend beeld als dit niet zou gebeuren.

Overigens is er een verschil tussen "upscalen" en "converten". Scalen is alleen van de ene resolutie naar de andere (bijvoorbeeld van 720p naar 1080p). Converten is van analoog naar digitaal, dus compsoiet inkomend en HDMI (digitaal) uitgaand.
Raymond schreef op maandag 27 december 2010 @ 19:29:
[...]

Jawel echter volgens mij doet mijn tv dat niet. Sommige games op de PS3 zijn ook in 720p en mijn tv scaled die niet zelf naar 1080p. Ik heb al in de settings van de tv gezocht maar er zitten geen opties m.b.t. upscaling tussen. Gaat om een Samsung PS50C530, afgelopen zomer gekocht.

Als ik bluerays op mijn PS3 afspeel scaled mijn tv die ook niet op. Moest ik op PS3 zelf hard instellen dat het op 1080p moest.

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenNietDoen op 27-12-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal vast wel lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Kaap schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:42:
Jawel echter volgens mij doet mijn tv dat niet. Sommige games op de PS3 zijn ook in 720p en mijn tv scaled die niet zelf naar 1080p. Ik heb al in de settings van de tv gezocht maar er zitten geen opties m.b.t. upscaling tussen. Gaat om een Samsung PS50C530, afgelopen zomer gekocht.

Als ik bluerays op mijn PS3 afspeel scaled mijn tv die ook niet op. Moest ik op PS3 zelf hard instellen dat het op 1080p moest.
Wat versta jij precies onder Upscalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Kaap schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:42:
[...]

Elke TV scaled het beeld zodat het beeldvullend is. Als jij met de PS3 anders een game/film (af)speelt op 720p dan is heel het beeld toch gevuld?

Als je TV niet zou scalen zou je dus maar 1280 x 720 = 921.600 pixels gebruiken terwijl je TV er 1920 x 1080 = 2.073.600 heeft. Dus volgens jouw theorie van dat je TV niet scaled zou dus ongeveer de helft van je TV op zwart moeten staan als jij op 720p iets bekijkt.

Maar als jij extra geld over hebt voor HDMI scaling tot 1080p moet je dat gewoon doen. Het is alleen overrated zoals reeds gezegd. En met games kan het zelfs zeer slecht uitpakken om van 720p naar 1080p te laten scalen door een receiver. Als een gamedeveloper een functie inbouwt om van native 720p een upscale naar 1080p te laten doen dan is dat toch heel wat anders dan als een receiver dat doet.

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 27-12-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
FeaR1986 schreef op maandag 27 december 2010 @ 22:49:
[...]

Elke TV scaled het beeld zodat het beeldvullend is. Als jij met de PS3 anders een game/film (af)speelt op 720p dan is heel het beeld toch gevuld?

Als je TV niet zou scalen zou je dus maar 1280 x 720 = 921.600 pixels gebruiken terwijl je TV er 1920 x 1080 = 2.073.600 heeft. Dus volgens jouw theorie van dat je TV niet scaled zou dus ongeveer de helft van je TV op zwart moeten staan als jij op 720p iets bekijkt.

Maar als jij extra geld over hebt voor HDMI scaling tot 1080p moet je dat gewoon doen. Het is alleen overrated zoals reeds gezegd. En met games kan het zelfs zeer slecht uitpakken om van 720p naar 1080p te laten scalen door een receiver. Als een gamedeveloper een functie inbouwt om van native 720p een upscale naar 1080p te laten doen dan is dat toch heel wat anders dan als een receiver dat doet.
Ja, je hebt gelijk. Het is dan gewoon gevuld. Ik ben gewoon op zoek naar de mogelijkheden. En het is ook zeker zo dat ik niet zozeer bekend ben met dit soort zaken.

Maar ik heb vanavond dus eens gekeken naar de prijzen en als ik dan naar de 508 kijk i.c.m. een Onkyo speakerset, package HT-S6305 dus, dan is het prijsverschil toch wel duidelijk te merken. De 578 is namelijk niet te koop als package en dus kom je alweer uit bij het topmodel. 488 versus 899. Lijkt mij vrij duidelijk welke mijn beste keuze zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Kaap schreef op maandag 27 december 2010 @ 23:06:
[...]Maar ik heb vanavond dus eens gekeken naar de prijzen en als ik dan naar de 508 kijk i.c.m. een Onkyo speakerset, package HT-S6305 dus, dan is het prijsverschil toch wel duidelijk te merken. De 578 is namelijk niet te koop als package en dus kom je alweer uit bij het topmodel. 488 versus 899. Lijkt mij vrij duidelijk welke mijn beste keuze zal zijn.
En waar kom je op uit als je de TX-SR578 (of de TX-SR608 aangezien die soms niet heel veel scheelt qua prijs) neemt in combinatie met een andere/losse speakerset en de rest van de benodigdheden? En dan niet alles op internet bij elkaar op gaan tellen, maar gewoon eens langs een winkel gaan die Onkyo verkoopt. Daar je situatie uitleggen en kijken of ze een mooi prijsje kunnen maken. Dat je boven de 500 euro uit gaat komen mag duidelijk zijn, maar wellicht kom je onder de 900 euro uit. Dan heb je én scaling én voor (iets) minder geld. Of wellicht dat de verkoper nog een andere leuke speakerset heeft staan die ook in je smaak en budget valt..

Ik zeg niet dat het zo is, maar proberen kan altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik heb dan nu wel even snel vergeleken op internet. Die SR578 bij 4launch voor 344 en de Onky SKS-HT528 speakerset bij BCC voor 199. Das dus totaal 550,- excl. verzendkosten. Nog geen 100,- meer dan de S6305 set welke dus de SR508 en de SKS-HT528 bevat.

Op zich geen verkeerd idee nee en met dat bedrag heb ik geen moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
De Onkyo TX-SR578 voor €344,- scheelt inderdaad €75,- met de TX-SE608 dus op dit bedrag is dat wel een flink verschil. Ik moet alleen wel zeggen dat ik geen idee heb of er ook speakerkabel bij de kant-en-klare sets van Onkyo zit. Want dat komt er in het geval van een losse receiver én een loss speakerset sowieso nog bij. Niet dat het duur hoeft te zijn maar je moet er dus nog wel een x aantal meter speakerkabel en een subwooferkabel bij optellen. En dan nog de HDMI-kabels die je nodig hebt voor de apparatuur, maar die zitten bij de kant-en-klare sets ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op maandag 27 december 2010 @ 23:49:
Ik heb dan nu wel even snel vergeleken op internet. Die SR578 bij 4launch voor 344 en de Onky SKS-HT528 speakerset bij BCC voor 199. Das dus totaal 550,- excl. verzendkosten. Nog geen 100,- meer dan de S6305 set welke dus de SR508 en de SKS-HT528 bevat.

Maar heb je die SKS-HT528 al eens int echie beluisterd en bekeken?

Bekijken leverde mij al op, dat ik ze al min of meer moest afwijzen, mede door het gemis van een schroefdraad en/of ophnagmogelijkheid, zodat montage op beugels of steun al niet mogelijk was. Ze zijn verder nogal "plastic fantastic" en zo ogen ze ook. Op zich niet veel mis mee, want dat zijn alle speakers in de prijsklasse wel zo'n beetje, maar toch.
Ik heb zelf de JBL SCS200.5 erbij beluisterd en toen werd me al behoorlijk wat duidelijker. Ik heb uiteindelijk DIE er ook bij gekocht.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2010 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:32
Kaap schreef op maandag 27 december 2010 @ 23:49:

Grappig, een vriend van me heeft vandaag die set gekocht bij de Correct in Rotterdam voor €449. In de set zit overigens gewoon speakerkabel.

[ Voor 4% gewijzigd door Wekko306 op 28-12-2010 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 00:34:
[...]
Ik heb zelf de JBL SCS200.5 erbij beluisterd en toen werd me al behoorlijk wat duidelijker. Ik heb uiteindelijk DIE er ook bij gekocht.
En die is niet plastic fantastic? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 09:01:
[...]

En die is niet plastic fantastic? :X
Goed lezen is niet moeilijk hoor! :P
Ik heb duidelijk aangegeven dat in die prijsklasse vrijwel alle speakers "plastic fantastic" zijn (ja, dus ook de JBL!), maar die van Onkyo OGEN dat ook nog eens dubbel en dwars, door zn (in mijn ogen) goedkoop-ogende hoogglans en de plastic roostertjes achter het speakerdoek. Verder no offense hoor.

Natuurlijk zijn de JBL's OOK plastic-fantastic....voor dat geld kan het niet anders.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2010 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutCha
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-08 12:06
In de sets zit gewoon speakerkabel, maar niet erg dik (dus geen 2,5mm2). De kabeltjes voor de achterspeaker zijn vrij kort, een kleine 7 meter. Dit is ook wel logisch als de kabels niet al te dik zijn, omdat je voor grotere lengte toch betere kabels zou moeten willen.

De extra speakeruitgang (zone2 en/of hi-lo uitgang) van de 508 is trouwens niet een "draai" aansluiting, maar een insteek aansluiting waarbij je na insteken een klipje omlaag moet duwen. Met een 2,5mm2 kabeltje gaat dat vrij lastig moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 18:33

Sorcerer8472

Mens sana?

Bij mijn 608 zaten trouwens geen kabels erbij. Prima ook omdat die hoe dan ook toch te kort zouden zijn :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:32
Een vriend van mij heeft sinds gisteren een Onkyo 508 maar het on-screen display (OSD) doet het niet. Wanneer je op de afstandsbediening op Setup drukt verschijnt het menu wel op het display van de receiver zelf maar niet op de tv. De tv en receiver zijn via HDMI verbonden en de TV staat op de goede input. Ik heb de handleiding al doorgenomen en al gezocht in google en dit topic, maar heb nog steeds de oplossing niet gevonden. In dit topic heb ik wel gevonden dat wanneer je video processing/converting uitzet op de Onkyo het OSD ook niet meer werkt, echter weet ik niet of dit aan of uit staat en hoe deze instelling te veranderen is.
Heeft iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelgh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:26

zwelgh

-**-

Bij mijn 508 zat geen klepje voor over de ingangen aan de voorzijde. Hoort deze er niet bij te zitten? Zo niet, waar is deze te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Afbeeldingslocatie: http://www.eu.onkyo.com/ir_img/21916543_b4810a893c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries83
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:11
Jorn1986 schreef op maandag 27 december 2010 @ 19:54:
[...]

Zoek ergens voor een optie die HDMI CEC heet, en zet die uit.

Wat voor speakers gebruik je eigenlijk? Vind je ze een beetje klinken, en raad je ze anderen ook aan?
Dank voor de oplossing, ik zal eens even zoeken. Maar ik weet in ieder geval in welke hoek ik moet zijn.

Ik heb de set afgelopen zaterdag gekocht en heb nu nog 2 boxen. Dat zijn 2 Klipsch RF-52 boxen. Ik vind ze goed klinken. De muziek komt er goed uit (ik kan de instrumenten uit elkaar halen). En ook de bassen in films en de dialogen komen goed uit. Ik heb ze bi-wired aangesloten en met de setupmicrofoon van Onkyo is alles ingesteld. Erg gemakkelijk. Voor mij perfect en ik kan het uitbreiden op termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:51
Hier hebben we Vraag en Aanbod voor.

[ Voor 71% gewijzigd door FeaR op 28-12-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:09

MartNL

&nbsp;

BorisG schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:06:
sinds kort heb ik een TX-SR578. Nu heb ik bij het afspelen van bepaalde bestanden dat er een stottering optreed van het beeld en het geluid valt weg, waarna de film niet meer normaal te bekijken valt. Dit treed op na een minuut oid. Voordat ik de ONKYO had kon ik hetzelfde bestand wel goed afspelen. Bij andere bestanden heb ik hier soms ook last van, hoewel een bestand met hogere bitrate het wel gewoon doet. Ik heb HDMI in Through-mode staan en geprobeerd de OSD aan/uit te zetten maar dat helpt niet. Alles is via HDMI aangesloten. (mediaspeler->onkyo-> tv)
Heeft iemand nog een (gouden) tip?
Ik heb precies hetzelfde probleem. Het gaat bij mij om de rayonhd.
IK heb alleen een tx-sr508 en ik heb hem dus al een half jaar.
En nog nooit eerder problemen gehad met de sr508.

Ik heb eerder het idee dat het aan mijn mediaplayer ligt.
Het is nl zo dat als ik een andere firmware probeer.
Ik hier volgens mij geen probleem meer mee heb.
Maar wel weer wat ander problemen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutCha
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-08 12:06
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:16:
Bij mijn 608 zaten trouwens geen kabels erbij. Prima ook omdat die hoe dan ook toch te kort zouden zijn :P
Dat is ook geen set :)
zwelgh schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:46:
Bij mijn 508 zat geen klepje voor over de ingangen aan de voorzijde. Hoort deze er niet bij te zitten? Zo niet, waar is deze te bestellen?
Nee, die zit er niet bij. Ik weet niet of het als accessoire te krijgen is.

Sinds iOS4 kan ik mijn iPhone niet meer aan de praat krijgen op de universal port connector. Een melding als Incompatible Device verschijnt dan op de iPhone. Meer mensen last van?

[ Voor 52% gewijzigd door AutCha op 28-12-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemansd hier trouwens of de iPhone4 op de Onkyo dock past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Kan iemand mij helpen. Ik heb een vraag over de Onkyo tx-sr608.
Ik ontvang geen beeld meer als ik de receiver uitzet. Kan dus alleen tv kijken met receiver aan.
Zijn de kabels niet goed, ligt het aan mijn tv of staat er een instelling niet goed?
Wie weet de oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het tv-signaal van de tv-provider (digitale decoder?) via de receiver aan je tv het aangesloten, lijkt me dit vrij normaal! Als je de receiver uitzet, wordt er (lijkt me) geen tv-beeld naar je tv gestuurd.....en krijg je dus ook geen beeld.

Tip: sluit je decoder dus rechtstreeks via hdmi op je tv, en niet via je receiver, als je je receiver daarbij uit wilt laten. Denk dat het probleem dan opgelost is.
Bij mij gaat alleen de bluray en de mediaspeler via de receiver naar de tv. Mijn digitale tv-decoder zit rechtstreeks op de tv

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2010 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
MartNL schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:25:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Het gaat bij mij om de rayonhd.
IK heb alleen een tx-sr508 en ik heb hem dus al een half jaar.
En nog nooit eerder problemen gehad met de sr508.

Ik heb eerder het idee dat het aan mijn mediaplayer ligt.
Het is nl zo dat als ik een andere firmware probeer.
Ik hier volgens mij geen probleem meer mee heb.
Maar wel weer wat ander problemen. :P
-update-
het probleem lag ook bij mij bij de firmware van de mediaspeler, heb nu de oude firmware er weer op en de problemen zijn voorbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:08:
Als je het tv-signaal van de tv-provider (digitale decoder?) via de receiver aan je tv het aangesloten, lijkt me dit vrij normaal! Als je de receiver uitzet, wordt er (lijkt me) geen tv-beeld naar je tv gestuurd.....en krijg je dus ook geen beeld.

Tip: sluit je decoder dus rechtstreeks via hdmi op je tv, en niet via je receiver, als je je receiver daarbij uit wilt laten. Denk dat het probleem dan opgelost is.
Bij mij gaat alleen de bluray en de mediaspeler via de receiver naar de tv. Mijn digitale tv-decoder zit rechtstreeks op de tv
Die receiver heeft een optie dat hij zelfs in stand-by het signaal duur stuurt.
Zo werkt het hier ook. Geen idee meer hoe heet zit, maar als je door het menu bladert kom je het vast wel tegen. Volgens mij was het iets met 'power' erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Gremen schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:27:
[...]

Die receiver heeft een optie dat hij zelfs in stand-by het signaal duur stuurt.
Zo werkt het hier ook. Geen idee meer hoe heet zit, maar als je door het menu bladert kom je het vast wel tegen. Volgens mij was het iets met 'power' erin.
Klopt. Staat op bladzijde 50 van de handleiding.

http://www.eu.onkyo.com/d...X-SR608_TX-SR608_NlSv.pdf
Pagina: 1 ... 15 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.