Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-03 16:51
God, wat een snelle reactie. Bedankt! Wat een topic inderdaad. Dank voor je samenvatting.

Is dit wat? http://kabeltje.com/oehlb...-2x25mm2-10m-pf-1365.html
Of heeft iemand nog andere suggesties.

Of, afgaand op jouw reactie Fear, kan het gewoon nog goedkoper. Mocht de kwaliteit er niet voor inboeten heb ik het natuurlijk het liefst goedkoper haha.

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r.brands schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:19:
God, wat een snelle reactie. Bedankt! Wat een topic inderdaad. Dank voor je samenvatting.

Is dit wat? http://kabeltje.com/oehlb...-2x25mm2-10m-pf-1365.html
Of heeft iemand nog andere suggesties.

Of, afgaand op jouw reactie Fear, kan het gewoon nog goedkoper. Mocht de kwaliteit er niet voor inboeten heb ik het natuurlijk het liefst goedkoper haha.

Bedankt alvast
Het kan altijd goedkoper inderdaad. Als je naar de Praxis, Gamma, Formido of wat dan ook rijdt dan heb je wellicht 100 meter 2,5mm² voor hetzelfde geld. Maar dan heb je wel van dat mooie zwart met rode wat je veel ziet. Kwalitatief maakt het echt niets uit met die Oehlbach kabel die je zelf gevonden had: beide is gewoon 2,5mm² koper.

Persoonlijk koop ik dan liever de Oehlbach als je het geld er toch voor hebt, maar dat is een kronkel in mijn hoofd. Als ik een budget van 80 euro zou hebben dan moet die 80 euro ook gewoon op :X

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
FeaR1986 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:02:
[...]

Het programma zelf geeft gewoon de gekozen audio track aan. Een audiotrack kiezen kan altijd, of je receiver het ondersteunt of niet. Het is eigenlijk hetzelfde als Duitse of Engels gesproken taal kiezen, maar dan Dolby Digital of Dolby TrueHD. Dus als je programma dat aangeeft wordt dat ook afgespeeld.

Als de Onkyo PCM aangeeft houdt dit in dat de audio reeds gedecodeerd is. Dus in plaats van dat de receiver de audio decodeert doet de laptop (geluidskaart/-chip) dat al. Je hebt dus twee manieren om audio uit te sturen: reeds gedecodeert (dan zal de receiver LPCM weergeven) of als ruwe data en dan moet de receiver het decoderen (receiver zal dan DTS of wat dan ook weergeven).

Dus als je receiver alleen DTS aangeeft dan verstuurd de laptop de audio als bitstream en zal de receiver het decoderen. Echter als de receiver DTS aangeeft, maar de speler DTS HD dan zal de laptop geen HD Audio kunnen sturen over HDMI. Dit is net als de Playstation 3 FAT: deze kon ook alleen DTS en DD als bitstream sturen, de rest moest als LPCM.
Ok...dus als ik je goed begrijp zal ik uit mijn laptop nooit meer krijgen dan PCM...dus Dolby Digital en zeker geen DTS-HD en/of TrueHD.
Of zijn er mogelijkheden om dit toch te kunnen doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24
Vanwege de 1 dayfly aanbieding even snel een vraagje aan jullie kenners:
Kan ik meerdere aansluitingen tegelijk laten horen/afspelen?
Dus ik sluit mijn computer middels coax aan op de receiver, maar ook m'n digitale samsung hdtv box via optical. Kan ik dan het TV geluid over de speakers laten lopen, maar ook tegelijkrtijd m'n e-mail ping horen via de computer?

(ik heb nu een Logitech Z5500 en daar kan ik dus kiezen voor Optical OF Coax om af te spelen, maar niet allebei tegelijk)

[ Voor 14% gewijzigd door MrDirect op 08-12-2010 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
Haha mooie opmerking.

Het komt er dus op neer dat het voor de kwaliteit geen verschil maakt.
Welke kabels zijn dan wel echt kwalitatief beter dan een gamma kabel van 2.5 mm of die oehlbach kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Nee, dat lijkt me niet. Je selecteert één ingang/bron en het geluid daarvan laat hij horen. Het lijkt me overigens erg vervelend om tijdens een film ineens een e-mailping, een messenger pop-up of andersoortig geluid te horen :P.

@hierboven:

Als je het topic leest waar Fear naar linkt, lees je dat kabels geen hoorbaar verschil maken, of het nu een Gammakabel van een euro de meter, of ééntje van 100 euro is. Het enige waarneembare verschil is het uiterlijk; soms ziet zo'n stoere kabel er wel leuk uit, maar daar koop je geen kabel voor. Ik zou voor de goedkope Gammakabel gaan en het overige geld aan iets anders uitgeven.

[ Voor 46% gewijzigd door DriveSand op 08-12-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buzzie schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:29:
[...]
Ok...dus als ik je goed begrijp zal ik uit mijn laptop nooit meer krijgen dan PCM...dus Dolby Digital en zeker geen DTS-HD en/of TrueHD.
Ho, dat denk ik. Puur afgaand op wat jij zegt over wat je ziet op de laptop en wat de receiver laat zien denk ik dat je laptop gewoon geen HD Audio bitstream kan versturen. En als je laptop dat niet aan kan dan zou ik zo 1-2-3 niet weten wat wel een mogelijkheid zou zijn. Want een nieuwe videokaart/-chip die HD Audio kan koppelen zet je niet zo even in een laptop.
Anarchy 99 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:30:
Kan ik meerdere aansluitingen tegelijk laten horen/afspelen?
Naar mijn weten niet: het is de ene ingang of de andere, niet de ene én de andere. Een receiver is ook een grote switch en geen splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

Tazzios

..

Nope, niet dat ik weet. Meestal wil je dat natuurlijk ook juist niet.

edit:
was een reactie op Anarchy 99

[ Voor 22% gewijzigd door Tazzios op 08-12-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Buzzie schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:42:
[...]
hmmm hoe kom ik erachter welke HDMI ik op mijn Laptop heb??
Het is een HP DV7-3130 van dit jaar dus lijkt me 1.3 ??
Lijkt me wel dat jouw laptop HDMI 1.3 ondersteunt, maar de kabel moet ook HDMI 1.3 zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r.brands schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:32:
Haha mooie opmerking.

Het komt er dus op neer dat het voor de kwaliteit geen verschil maakt.
Welke kabels zijn dan wel echt kwalitatief beter dan een gamma kabel van 2.5 mm of die oehlbach kabel?
"Beter" is dus een redelijk lastig woord. Want in principe zou er dus geen verschil mogen zijn. Veelal betaal je een groot deel van de prijs voor de naam en eventueel andere aparte eigenschappen van de kabel. Maar echt "beter" is dus lastig te zeggen, maar duurder kan het altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
wtf, ik ben godsmacked.

Hebben jullie trouwens nog algemene tips voor mijn binnenkort op te stellen combinatie hifi:

Onkyo TX-608.
Speakers (aantal: 4) zijn van mission (M70 series, de M72)
Sub is de yamaha (yst- sw105).

Of is het gewoon aansluiten en hooray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Raymond schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:08:
Precies, het gaat om de muziek, dus waarom is het weggegooid geld om dure apparatuur te kopen?
Omdat voor mijn gevoel zo'n set van duizenden Euro's geneuzel in de marge is qua geluidskwaliteit.
Voor rond de duizend tot tweeduizend Euro heb je een set die net zo goed kan klinken.
Zoals Sorcerer8472 ook al zegt ligt een groot deel van de kwaliteit aan de mix en opname van de bron.
Sorcerer8472 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:16:
@sjaool: da's ook een beetje mijn punt ja. Er is extreem veel verschil in opnamekwaliteit. Zo nu en dan kom je nog eens wat tegen waarvan je echt zwaar onder de indruk bent: open, helder, gebalanceerd... maar als je dan weer pop gaat luisteren dan is het eigenlijk altijd veel minder goed omdat die muziek zo plat geproduceerd is (met vaak veel te veel / zware / niet-strakke bass en vervormd hoog).
Precies, de ene CD klinkt heel anders dan de andere.
Ik heb CD's met prachtige muziek maar door het verknallen van de mix en opname klinkt het dan weer nergens naar, gelukkig zijn deze flink in de minderheid.
Ik heb bijna alleen maar CD's van voor de loudnesswar en daar zitten een heleboel bij die de dynamiek en kwaliteit van de CD ten volste benutten.
Bovendien helpt de (gemodde) Marantz CD-67SE ook mee aan een goede geluidskwaliteit. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 14:23

Sorcerer8472

Mens sana?

Buzzie schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:29:
[...]

PCM 24-bits 96 kHz is even goed als DTS-HD en TrueHD hoor, mits je laptop deze decodeert naar PCM. Mijn laptop kan via hdmi gewoon 7.1 uitsturen naar de receiver (niet echt nuttig aangezien deze het weer naar 5.0 omzet :+). Als het goed is kun je in de afspeelsoftware de audiotrack kiezen. Zo nee dan heb je pech :P
sjaool schreef op woensdag 08 december 2010 @ 18:46:
[...]

Precies, de ene CD klinkt heel anders dan de andere.
Ik heb CD's met prachtige muziek maar door het verknallen van de mix en opname klinkt het dan weer nergens naar, gelukkig zijn deze flink in de minderheid.
Ik heb bijna alleen maar CD's van voor de loudnesswar en daar zitten een heleboel bij die de dynamiek en kwaliteit van de CD ten volste benutten.
Bovendien helpt de (gemodde) Marantz CD-67SE ook mee aan een goede geluidskwaliteit. :D
Mijn theorie is dus dat er een soort limiet is aan hoe goed het kan klinken. Bij geweldig goed opgenomen muziek kan het nog zin hebben om er tienduizenden tegenaan te smijten misschien (als je audiofiel bent), maar bij die albums uit de slechtste-top-3 zit je al gauw tegen een plafond...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Even mezelf quoten... hopelijk weet iemand het antwoord?
hemiparo schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:06:
Sinds kort (5-12 :) ) de Onkyo TX-SR508 mogen ontvangen. Out of the box aangesloten en nog niks ingesteld maar klinkt sowieso niet verkeerd. Voor DVD en Blu-ray gebruik ik mijn PS3. Helaas is de PS3 niet altijd even snel om snel even een filmpje te kijken...

Als ik een speler van Onkyo wil kopen, de Onkyo BD-SP308 , kan deze dan onder de Onkyo geplaats worden? Ik had gelezen dat erop geen goede optie is i.v.m. ventilatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hemiparo schreef op donderdag 09 december 2010 @ 12:32:
Even mezelf quoten... hopelijk weet iemand het antwoord?
[...]
Een receiver van een kilo of negen op een Blu-rayspeler is ook niet echt heel handig. Ik zou de Blu-rayspeler gewoon op de receiver zetten. De kans is zeer groot dat de Blu-rayspeler minder diep is dan de receiver en dat de receiver dus nog gewoon zijn warmte kwijt kan. Desnoods de Blu-rayspeler nog wat ophogen door er wat onder te plakken. Van die anti-slip dingen die je ook onder tafels en stoelen kan plakken bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Leek me ook niet... aan de andere kant... juist omdat het Onkyo is neem ik aan dat ze toch wel gekeken hebben naar mogelijkheden? En in de handleiding staat duidelijk: niks erop plaatsen.

Probleem is dat ik op internet niks kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Baldertt schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:36:
[...]

Lijkt me wel dat jouw laptop HDMI 1.3 ondersteunt, maar de kabel moet ook HDMI 1.3 zijn!
Gisteren nog even getest met een andere HDMI kabel waarvan ik eigenlijk vanuit ga dat deze HDMI 1.3 is en ook dan is er geen verandering helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hemiparo schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:20:
Leek me ook niet... aan de andere kant... juist omdat het Onkyo is neem ik aan dat ze toch wel gekeken hebben naar mogelijkheden? En in de handleiding staat duidelijk: niks erop plaatsen.

Probleem is dat ik op internet niks kan vinden...
Dat staat in elke manual van elk apparaat. Het gaat inderdaad fout als je er een plaat hout op legt waardoor warme lucht geen kant op kan. Of als je een apparaat hebt wat de gehele oppervlakte bedekt van de receiver.

Je kan sowieso eerst testen: mocht de receiver te warm worden dan zal deze eerst in de beveiliging springen en niet meteen kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Sorcerer8472 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:30:
[...]

PCM 24-bits 96 kHz is even goed als DTS-HD en TrueHD hoor, mits je laptop deze decodeert naar PCM. Mijn laptop kan via hdmi gewoon 7.1 uitsturen naar de receiver (niet echt nuttig aangezien deze het weer naar 5.0 omzet :+). Als het goed is kun je in de afspeelsoftware de audiotrack kiezen. Zo nee dan heb je pech :P
is PCM niet hetzelfde als gewoon soort van Stereo dan?? (ja ben een echte noob soms hoor wat dat betreft)
Ik kan inderdaad wel gewoon een audiotrack kiezen en als ik bijv TrueHD kies dan geeft de software ook aan dat deze wordt afgespeeld. Iets wat voor mijn receiver zelf al werd aangepast naar gewoon DTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:34
FeaR1986 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 12:50:
[...]

Een receiver van een kilo of negen op een Blu-rayspeler is ook niet echt heel handig. Ik zou de Blu-rayspeler gewoon op de receiver zetten. De kans is zeer groot dat de Blu-rayspeler minder diep is dan de receiver en dat de receiver dus nog gewoon zijn warmte kwijt kan. Desnoods de Blu-rayspeler nog wat ophogen door er wat onder te plakken. Van die anti-slip dingen die je ook onder tafels en stoelen kan plakken bijvoorbeeld.
Ach, als de pootjes van de receiver goed op de speler terecht komen, dan zou ik er geen probleem mee hebben om de receiver op de speler te zetten. De belasting zit toch aan de buitenkant van de speler, dus dat kan echt wel wat lijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:41:
[...]
Ach, als de pootjes van de receiver goed op de speler terecht komen, dan zou ik er geen probleem mee hebben om de receiver op de speler te zetten. De belasting zit toch aan de buitenkant van de speler, dus dat kan echt wel wat lijden :)
Behalve als je een speler hebt die niet heel goed op is gebouwd. Door druk op de zijkanten te zetten kan je problemen krijgen met het loopwerk van de speler. Plus dat veel receivers toch wel wat dieper zijn dan een Blu-rayspeler, dus dan heb je de kans dat de receiver maar raakvlak heeft op alleen de voorste twee pootjes.

Risico van Blu-rayspeler op de receiver zetten is gewoon kleiner dan een hele receiver op een Blu-ray speler zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello,

Ik heb een Samsung UE40c5100 en een Xbox 360 en ik speel .mkv's af via een portable harddisk in mijn TV.
Nou is het geluid van mijn tv niet zo heel goed, dus wil ik een redelijke Homecinema-set aanschaffen van rond de 300-400 euro en mijn oog is gevallen op de:

Onky HT-S3305

Nou is mijn vraag: Is dit een goede keuze? Het is uiteindelijk de bedoeling dat ik zowel met gamen als met films kijken gewoon mooi geluid heb!

Hier de audio specs van mijn tv:

• Dolby Dolby Digital + / Dolby Pulse
• dts 2.0 + Digital Out
• Luidspreker Type: Down Firing
• Uitgangsvermogen (RMS): 2 x 10 Watt
• Woofer

Digital Audio Out (Optical)

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Probeer net mijn TX-SR508 te installeren met de setup-mic en Audyssey. Het lijkt goed te gaan maar ik krijg een error op surround back left. Terwijl er wel geluid uit deze speaker komt? De test nu 3x gedaan, in een stille kamer, en toch steeds dezelfde error op dezelfde speaker. Wat kan dit zijn?
iets met... RTFM :(

[ Voor 4% gewijzigd door hemiparo op 10-12-2010 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het op de 508 mogelijk fm stations te programmeren via de afstandsbediening?
Lukt me nu alleen via de knoppen op het apparaat, maar beetje onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Buzzie schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:26:
[...]

is PCM niet hetzelfde als gewoon soort van Stereo dan?? (ja ben een echte noob soms hoor wat dat betreft)
Ik kan inderdaad wel gewoon een audiotrack kiezen en als ik bijv TrueHD kies dan geeft de software ook aan dat deze wordt afgespeeld. Iets wat voor mijn receiver zelf al werd aangepast naar gewoon DTS.
PCM is een methode om digitaal muziek door te geven en is (net als DTS-HD of TrueHD) helemaal lossless. Als je minimaal de samplerate en bitdepth (bijv. 96 kHz en 24 bits) matcht, dan is de kwaliteit hetzelfde als die wanneer je receiver zelf de boel decodeert.

Gaat het echter tussendoor nog naar DTS, dan wordt het wel een lossy signaal (extra encoding/decoding slag die licht lossy is). Echter, ik ben ervan overtuigd dat het geluid er toch niet hoorbaar minder door klinkt (tenzij je extreem high-end apparatuur hebt misschien, dan zou je het kunnen merken)

[ Voor 6% gewijzigd door Sorcerer8472 op 11-12-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 20:56:
[...]

PCM is een methode om digitaal muziek door te geven en is (net als DTS-HD of TrueHD) helemaal lossless. Als je minimaal de samplerate en bitdepth (bijv. 96 kHz en 24 bits) matcht, dan is de kwaliteit hetzelfde als die wanneer je receiver zelf de boel decodeert.

Gaat het echter tussendoor nog naar DTS, dan wordt het wel een lossy signaal (extra encoding/decoding slag die licht lossy is). Echter, ik ben ervan overtuigd dat het geluid er toch niet hoorbaar minder door klinkt (tenzij je extreem high-end apparatuur hebt misschien, dan zou je het kunnen merken)
Ok thanks voor de info....maakt me al wat meer gerust alhoewel ik het dan toch jammer vindt dat DTS-HD of TrueHD niet oplicht op mijn Onkyo.

Enig idee trouwens hoe het komt dat als ik een bluray rechtstreeks afspeel via Arcsoft Total Media Theater mijn Onkyo aangeeft dat het PCM is (en de audio stream in het programma geeft bijv. TrueHD aan) en als ik het via MediaPortal start (waarna binnen MediaPortal datzelfde Arcsoft Total Media Theater wordt aangeroepen) dat dit dan Dolby Digital is volgens mijn Onkyo?

Codecs in MediaPortal??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:01
Ik heb sinds kort een probleem: Ik heb een blauw scherm op tv en ik krijg geen tv-beeld en geluid. (geldt voor beide hdmi-apparaten)
Alles werkte eerst wel, maar nu niet meer
Het gekke is dat hij aangeeft: audio+video input=analoog
Maar ik heb alleen maar 2 hdmi aansluitingen gebruikt / ik gebruik geen enkele analoge aansluiting.
De verwijzing naar de juiste hdmi-poort staat goed.

Mijn apparaten:
Onkyo TX-SR608
speakers: 5.1 opstelling
full hdtv (op hdmi-out) - geen Audio Return Channel
digitale hdtv-tuner (op hdmi3)
pc (op hdmi5)

Mijn instellingen:

Ingangs toewijzing:
* hdmi-ingang: cbl/sat = hdmi3, pc = hdmi5 (overige op none)
* component ingang: alles op none
* digitale ingang: alles op none

Hardwareinstellingen hdmi
* tv-audio uitgang = uit
* hdmi-regeling (RIHD) = aan

Onder de knop "display" geeft hij aan: audio-input=analoog, video-input=analoog
Logisch dat analoog fout is, maar hoe verander ik dit als ik bovenstaande al heb ingesteld?
Kan iemand mij helpen hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 9% gewijzigd door CAD-tekenaar op 12-12-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Buzzie schreef op zondag 12 december 2010 @ 00:04:
[...]

Ok thanks voor de info....maakt me al wat meer gerust alhoewel ik het dan toch jammer vindt dat DTS-HD of TrueHD niet oplicht op mijn Onkyo.

Enig idee trouwens hoe het komt dat als ik een bluray rechtstreeks afspeel via Arcsoft Total Media Theater mijn Onkyo aangeeft dat het PCM is (en de audio stream in het programma geeft bijv. TrueHD aan) en als ik het via MediaPortal start (waarna binnen MediaPortal datzelfde Arcsoft Total Media Theater wordt aangeroepen) dat dit dan Dolby Digital is volgens mijn Onkyo?

Codecs in MediaPortal??
Als een programma op je pc of laptop een Dolby-signaal doorstuurt dan is het Dolby, anders is het PCM. Dat is min of meer wat ik in m'n vorige post ook zei.

Het ligt sowieso aan je afspeelapparatuur (moet je maar een standalone bd-player kopen :P) ... Ik blijf erbij dat er geen probleem is als je toch geen verschil hoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Sorcerer8472 schreef op zondag 12 december 2010 @ 09:56:
[...]

Als een programma op je pc of laptop een Dolby-signaal doorstuurt dan is het Dolby, anders is het PCM. Dat is min of meer wat ik in m'n vorige post ook zei.

Het ligt sowieso aan je afspeelapparatuur (moet je maar een standalone bd-player kopen :P) ... Ik blijf erbij dat er geen probleem is als je toch geen verschil hoort...
Dat het Dolby is als het signaal ook Dolby is dat begrijp ik.....maar dat vroeg ik niet :)

Wat ik me afvraag is dus waarom Onkyo PCM aangeeft als de film rechtstreeks met een afspeelprogramma wordt afgespeeld en waarom dezelfde film Dolby Digital aangeeft als het afspeelprogramma wordt gestart vanuit een ander programma.
dus :

Windows -> afspeelprogramma starten -> film starten -> Onkyo geeft aan PCM

Windows -> MediaPortal wordt gebruikt -> vanuit MediaPortal wordt datzelfde afspeelprogramma gestart -> dezelfde film wordt gestart -> Onkyo geeft aan Dolby Digital

Ik zal ook zeker wel een standalone BD speler kopen in de toekomst maar heb ook genoeg full blu-ray op mijn hdd's staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Omdat je laptop/pc het decoderen van Dolby al doet! PCM is niet echt een "codering" maar puur een digitale manier om de (analoge) waveform op te slaan. PCM is tot WAV wat MP3 is tot Dolby/DTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Sorcerer8472 schreef op zondag 12 december 2010 @ 13:32:
Omdat je laptop/pc het decoderen van Dolby al doet! PCM is niet echt een "codering" maar puur een digitale manier om de (analoge) waveform op te slaan. PCM is tot WAV wat MP3 is tot Dolby/DTS.
ja maar het gebeurd allebei toch op mijn laptop??
verklaart voor mij nog steeds niet waarom het dan weer PCM is en dan weer Dolby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
Wat voor speakers zijn er aan te raden voor bijvoorbeeld de SR-508, die een beetje in de buurt komen qua geluidsweergave van het zuivere geluid dat bijvoorbeeld een dure Sennheiser koptelefoon ook kan produceren? Het liefst goed en goedkoop, en een 5.1 configuratie, zonder externe voeding.
Ik heb nu een setje waarbij de midden-tonen niet echt tot uiting komen, en als ik dan vervolgens met m'n koptelefoon ga luisteren, klinkt het echt geweldig en gebalanceerd tussen hoge en lage tonen.
Bij m'n huidige setje kan ik makkelijk met de afstandsbediening de afstelling van surround-geluid instellen met de afstandsbediening, kan dat met de SR-508 ook met de afstandsbediening?
Vanaf welke receiver komt er een ''microfoon'' bij om het surround-geluid automatisch af te laten stellen?

Is de Onkyo HT-S6305 set met receiver + 5.1 speakers een goede gelijke aan de SR-508 + losse speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane86
  • Laatst online: 24-03-2024
Buzzie schreef op zondag 12 december 2010 @ 13:44:
[...]

ja maar het gebeurd allebei toch op mijn laptop??
verklaart voor mij nog steeds niet waarom het dan weer PCM is en dan weer Dolby.
Check even welke executable je gebruikt van TMT in Mediaportal. Het programma is op te starten met meerdere executables, bijvoorbeeld de windows MCE versie. Als dit zo is dan gebruikt de ene executable andere instellingen dan de andere. Ik heb het ook wel eens gehad.

Bij de ene staat dan dat TMT alles moet omzetten naar PCM en de andere zet het om naar dolby/doet niks met het geluid.

[ Voor 10% gewijzigd door Dane86 op 13-12-2010 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:56
Er wordt ergens in dit topic gesproken over het uitzetten van video processing om het probleem met de 24fps te omzeilen op de Onkyo 508, echter kan ik nergens vinden hoe dit uit te zetten, ik heb de manual doorzocht op video processing maar kan er niks over vinden. Hoe zet je dit uit?

Overigens verder zeer tevreden met de 508, ik heb hem i.c.m. met de Klipsch HDT 300, klinkt lekker en zuiver.

[ Voor 1% gewijzigd door ErikG2 op 13-12-2010 09:00 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
Jorn1986 schreef op zondag 12 december 2010 @ 23:46:
Vanaf welke receiver komt er een ''microfoon'' bij om het surround-geluid automatisch af te laten stellen?
Gebaseerd op mijn eigen ervaringen kan ik je vertellen dat die microfoon niet zo heel veel toevoegt. Uiteindelijk ben je toch nog handmatig aan het finetunen dus dan kan je het net zo goed helemaal handmatig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

ErikG2 schreef op maandag 13 december 2010 @ 07:23:
Er wordt ergens in dit topic gesproken over het uitzetten van video processing om het probleem met de 24fps te omzeilen op de Onkyo 508, echter kan ik nergens vinden hoe dit uit te zetten, ik heb de manual doorzocht op video processing maar kan er niks over vinden. Hoe zet je dit uit?

Overigens verder zeer tevreden met de 508, ik heb hem i.c.m. met de Klipsch HDT 300, klinkt lekker en zuiver.
Zie: http://forum.blu-ray.com/...-sr608-video-stutter.html
(als je zoekt op 'onkyo 608 disable video processing' vind je 'm vrij makkelijk :P)

In het kort:
It is also recommended that you press the [VCR/DVR] and [RETURN] buttons on the AV receiver at the same
time. Select “Skip” in the “VideoProcessor” setting on the display. To reset back to the original setting, press the
same button at the same time.
Let wel op: je display op je tv-scherm verdwijnt dan en je moet op het display van de receiver kijken, ook als je het weer zou willen aanzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort de 508 gekocht.
De digitale tv box heb ik dan via hdmi aangesloten op de receiver en de receiver via hdmi op de tv.
Echter als ik van zender verander of ik pauzeer en start terug de uitzending hoor ik gedurende 1 sec een krak uit de boxen, nadien is deze weg tot ik voorgaande handeling nog eens doe.
De receiver is ingesteld op dolby prologic II

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Hier ook een vreemd probleem... ik heb de TX-SR508 in combinatie met een PS3 en een Toshiba 37XV500P. Aansluiten via HDMI is een eitje en het ziet er goed uit...

Maar: tijdens het afspelen wordt het beeld opeens zwart en het geluid valt weg. Dit duurt een paar seconden en daarna is het beeld weer terug. Ook wordt het beeld soms helemaal groen of blauw. Ook dat voor een paar seconden.

Als ik de PS3 rechtstreeks op de Toshiba aansluit werkt het zonder problemen, als de Onkyo er tussen zit dus niet. Is er ergens een instelling die ik over het hoofd heb gezien of...? Het lijkt op dit moment dus echt aan de Onkyo te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
hemiparo schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:47:
Hier ook een vreemd probleem... ik heb de TX-SR508 in combinatie met een PS3 en een Toshiba 37XV500P. Aansluiten via HDMI is een eitje en het ziet er goed uit...

Maar: tijdens het afspelen wordt het beeld opeens zwart en het geluid valt weg. Dit duurt een paar seconden en daarna is het beeld weer terug. Ook wordt het beeld soms helemaal groen of blauw. Ook dat voor een paar seconden.
Dat had ik met mijn SR308 icm HD-DVD recorder. Maar dit bleek alleen te gebeuren met 1 specifieke HDMI kabel. Ik heb de kabel omgewisseld met die van mijn laptop en nu werkt alles weer goed (ook de laptop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV065
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03-2022
FeaR1986 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:25:
[...]

Dat staat in elke manual van elk apparaat. Het gaat inderdaad fout als je er een plaat hout op legt waardoor warme lucht geen kant op kan. Of als je een apparaat hebt wat de gehele oppervlakte bedekt van de receiver.

Je kan sowieso eerst testen: mocht de receiver te warm worden dan zal deze eerst in de beveiliging springen en niet meteen kapot gaan.
Even inpikken hierop ... ik ben van plan de Onkyo 508 te kopen. M'n TV meubeltje is echter redelijk laag en ik heb maar een halve centimeter ruimte tussen m'n Antec Fusion kastje en de plank van m'n meubel (aan de bovenkant dus, voor alle duidelijkheid). Aangezien de Onkyo 508 nog een halve centimeter hoger is, zal die er dus redelijk tegenaan plakken. Ik veronderstel dat dit niet echt een aan te raden opstelling is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RV065 schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:57:
[...]
Even inpikken hierop ... ik ben van plan de Onkyo 508 te kopen. M'n TV meubeltje is echter redelijk laag en ik heb maar een halve centimeter ruimte tussen m'n Antec Fusion kastje en de plank van m'n meubel (aan de bovenkant dus, voor alle duidelijkheid). Aangezien de Onkyo 508 nog een halve centimeter hoger is, zal die er dus redelijk tegenaan plakken. Ik veronderstel dat dit niet echt een aan te raden opstelling is ?
Dat is inderdaad alles behalve aan te raden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Baldertt schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:58:
[...]

Dat had ik met mijn SR308 icm HD-DVD recorder. Maar dit bleek alleen te gebeuren met 1 specifieke HDMI kabel. Ik heb de kabel omgewisseld met die van mijn laptop en nu werkt alles weer goed (ook de laptop).
hmmm... heb een paar nieuwe HDMI kabels van de 1DayFly van vorige week, kan eens kijken of het werkt. Maar dan is het toch vreemd dat rechtstreeks op de tv geen problemen geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV065
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03-2022
[quote]FeaR1986 schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:31:
[...]

Daar was ik al bang voor, maar had gehoopt dat de airflow langs de achterkant voldoende ging zijn. Dat wordt dus knutselen aan het meubeltje :( Waar is dat subforum houtbewerking ... ;)

[ Voor 23% gewijzigd door RV065 op 13-12-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hemiparo schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:46:
[...]
hmmm... heb een paar nieuwe HDMI kabels van de 1DayFly van vorige week, kan eens kijken of het werkt. Maar dan is het toch vreemd dat rechtstreeks op de tv geen problemen geeft?
Handshakeprobleem? Hebben modellen van Onkyo wel vaker last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
hemiparo schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:46:
[...]

Ja, ik geef ook geen verklaring, ik vertel je alleen dat ik een vergelijkbaar probleem had en hoe ik dat heb opgelost. Geen idee waarom het werkt maar het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
FeaR1986 schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:55:
[...]
Handshakeprobleem? Hebben modellen van Onkyo wel vaker last van.
En hoe kan ik dat controleren en/of aanpassen?
Baldertt schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:01:
[...]
Ja, ik geef ook geen verklaring, ik vertel je alleen dat ik een vergelijkbaar probleem had en hoe ik dat heb opgelost. Geen idee waarom het werkt maar het werkt :)
Nee joh, snap ik ook wel. Maar gezien het feit dat het zonder Onkyo wel zonder problemen werkt lijkt kabels me op dit moment een tweede optie om te onderzoeken. Maar ga het vanavond sowieso proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
hemiparo schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:33:
[...]
Nee joh, snap ik ook wel. Maar gezien het feit dat het zonder Onkyo wel zonder problemen werkt lijkt kabels me op dit moment een tweede optie om te onderzoeken. Maar ga het vanavond sowieso proberen.
Bij mij werkte het ook prima zonder de Onkyo ertussen. En het werkt ook gewoon met de laptop via die hdmi kabel aan de Onkyo. Alleen die specifieke kabel op die poort met de HD-DVD recorder werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hemiparo schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:33:
[...]
En hoe kan ik dat controleren en/of aanpassen?
Soms kan een andere HDMI kabel het inderdaad oplossen. Maar als het echt een handshakeprobleem is tussen de diverse apparaten dan kan je het niet oplossen. Niet alle apparaten kunnen even goed met elkaar overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
FeaR1986 schreef op maandag 13 december 2010 @ 15:47:
[...]
Soms kan een andere HDMI kabel het inderdaad oplossen. Maar als het echt een handshakeprobleem is tussen de diverse apparaten dan kan je het niet oplossen. Niet alle apparaten kunnen even goed met elkaar overweg.
hmmm... dat betekend dat het of wel of niet werkt? En dat dit niet te controleren of in te stellen is? Lekker handig dan, zo'n universele HDMI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
PS3 moet het gewoon doen hoor. Die werkt ook prima met mijn 308.
Ik zou een andere HDMI kabel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Zijn er eigenlijk firmware-updates voor de Onkyo SR-508? Is bij de versies die nu te koop zijn, nog steeds een ''handshake'' probleem aanwezig bij het gebruiken van een PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Jorn1986 schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:57:
Zijn er eigenlijk firmware-updates voor de Onkyo SR-508? Is bij de versies die nu te koop zijn, nog steeds een ''handshake'' probleem aanwezig bij het gebruiken van een PS3?
Nog steeds aanwezig? Is dit een bekend probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Volgens een flimpje op YouTube is het probleem aanwezig, de oplossing is een beetje vervelend: een actieve hdmi-splitter er tusen zetten bijvoorbeeld.

Heeft de SR-608 dit probleem niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelgh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:31

zwelgh

-**-

Bij mijn 508 en ps3 had ik hetzelfde probleem. Ik had eerst een wat duurdere hdmi kabel van 30,- euro er tussen (40 cm lang) en had continu handshake problemen (beeld en geluid dat steeds wegviel). Met een hdmi kabel van de action (a 2 euro geloof ik) was het probleem opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Sorcerer8472 schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:47:
[...]

Zie: http://forum.blu-ray.com/...-sr608-video-stutter.html
(als je zoekt op 'onkyo 608 disable video processing' vind je 'm vrij makkelijk :P)
Ik heb alleen de 508 en daar werkt die tip die ze daar geven dus niet op helaas, iemand nog een idee?

edit: ik lees net ergens dat de 508 helemaal niets doet met video, vandaar dat ik er niks over kan vinden denk ik 8)7 8)7 .

[ Voor 13% gewijzigd door ErikG2 op 13-12-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 12:18

jelmo

A.K.A. jelmo

Hallo audiofielen, en andersinds audio-begaafde :)
Ik heb sinds jaar en dag een stereo versterker van sony. Oud braaf beestje, geen idee wat de specs zijn, doet er nu ook niet toe, behalve het feit dat ie op sterven na, dood is.

Dus! tijd voor een nieuwe. En eigenlijk door een aanbieding van one-day-fly kwam ik op de 608 van onkyo uit. Onkyo werd me ook aangeraden door een vriend met enige audio kennis als zijde "good value for money".

Nu werd mij aangeraden, nu ik toch een versterker die meer kanalen aan kan heb, ook een center speaker aan te schaffen. Na veel overleg met diezelfde vriend en een middagje correct in rotterdam, ben ik de trotse eigenaar van een klipsch reference RC-52. Deze wil samen met m'n huidige zuilluidsprekers (JBL LX-800 MKII) in een soort 3.0 opstelling zetten (sub komt binnenkort hoogstwaarschijnlijk).

Mijn probleem:
De centerspeaker heeft een weerstand van 8 ohm, maar de JBL zuilen, hebben een weestand van 4 ohm.
Nu ondersteund de onkyo versterker 4 - 16 ohm uit m'n hoofd, en dit is in te stellen middels het menu volgens het boekje. Mijn vraag is alleen, wat is de juiste setting?

Instellen op 4 ohm, voor de L/R speakers, of juist op 8 ohm voor de center?

Ik heb dit forum/topic/internet doorzicht en aantal tegenstrijdige meningen tegen gekomen. Kan iemand hier voor mij een klap op geven? Bedankt!

I don't ride fast, i fly low

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjeroen
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 14:43
Ik heb bij beeldscherminstellingen bij instellingen op de ps3 'diepe kleuren uitvoer' uitgezet. Nu heb ik nooit handshake problemen. Misschien helpt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Zal eens kijken. Baal er wel van. Had niet verwacht dat de 508 problemen zou kunnen hebben met een PS3. Zou dat nog een reden zijn om terug naar de winkel te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hemiparo schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:35:
Zal eens kijken. Baal er wel van. Had niet verwacht dat de 508 problemen zou kunnen hebben met een PS3. Zou dat nog een reden zijn om terug naar de winkel te gaan?
Tuurlijk, want het product voldoet niet aan je verwachtingen.
Overigens zijn er wel meer merken of bepaalde apparaten die niet vlekkeloos met elkaar kunnen werken. Dat was de reden dat ik een paar jaar terug voor Denon had gekozen. Was het enige merk wat 0,0 problemen ga met de PS3. Elk ander merk had wel iets: van blauwe pixels over 1080p HDMI (Onkyo), wegvallend geluid (Yamaha en Harman Kardon), etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Maar... Ook zonder doos enzo? Bedoel, aangesloten en het leek te werken en ik wilde het item houden. Maar nu niet dus... Zal straks eens mailen.

En welke Denon heb jij? Zoek gewoon een goede receiver maar graag wel een die geen problemen geeft :)

[ Voor 26% gewijzigd door hemiparo op 14-12-2010 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hemiparo schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 06:58:
Maar... Ook zonder doos enzo? Bedoel, aangesloten en het leek te werken en ik wilde het item houden. Maar nu niet dus... Zal straks eens mailen.
Zonder doos wordt natuurlijk lastiger. Dat is ook de reden dat ik de dozen de eerste x aantal weken bewaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
jelmo schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:55:
Mijn probleem:
De centerspeaker heeft een weerstand van 8 ohm, maar de JBL zuilen, hebben een weestand van 4 ohm.
Nu ondersteund de onkyo versterker 4 - 16 ohm uit m'n hoofd, en dit is in te stellen middels het menu volgens het boekje. Mijn vraag is alleen, wat is de juiste setting?

Ik denk op 4 ohm, want het vermogen (lees: stroom) dat je versterker levert is dan lager. Als je hem op 8 ohm instelt blaas je de 4 ohm speakers op.
Maar ik heb er geen verstand van dus je hebt eigenlijk niks aan mij antwoord. -O-

edit: bij 4 ohm speakers op 8 ohm output kun je ook je versterker slopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Baldertt op 14-12-2010 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
FeaR1986 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:04:
[...]
Zonder doos wordt natuurlijk lastiger. Dat is ook de reden dat ik de dozen de eerste x aantal weken bewaar :)
Snap ik, aan de andere kant, het product was in mijn ogen goed. Nu ik het ga gebruiken kom ik op een behoorlijk 'defect'. Is het overigens een Sony of Onkyo probleem zoiets...?

(ja, nu is het mijn probleem :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmo

jelmo

A.K.A. jelmo

Baldertt schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:13:
[...]

Ik denk op 4 ohm, want het vermogen (lees: stroom) dat je versterker levert is dan lager. Als je hem op 8 ohm instelt blaas je de 4 ohm speakers op.
Maar ik heb er geen verstand van dus je hebt eigenlijk niks aan mij antwoord. -O-

edit: bij 4 ohm speakers op 8 ohm output kun je ook je versterker slopen.
Bedankt voor je antwoord! Dit zijn dus ook de berichten die ik tot nu toe gelezen heb. Dus ik weet niet precies wat de mogelijkheden zijn, omdat niemand het "zeker weet". Iemand anders nog die dit wel weet toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Dane86 schreef op maandag 13 december 2010 @ 00:11:
[...]

Check even welke executable je gebruikt van TMT in Mediaportal. Het programma is op te starten met meerdere executables, bijvoorbeeld de windows MCE versie. Als dit zo is dan gebruikt de ene executable andere instellingen dan de andere. Ik heb het ook wel eens gehad.

Bij de ene staat dan dat TMT alles moet omzetten naar PCM en de andere zet het om naar dolby/doet niks met het geluid.
Thankss.
Daar zal ik zeker even naar gaan kijken binnenkort.
Bedankt voor de tip !

Edit :Gisteravond even gechecked en nu een andere executable gebruikt en nu wordt alles doorgegeven als PCM naar mijn 508.
Dan maar geen TrueHD en DTS-MA icoontjes die oplichten in mijn 508 :)
Wel apart dat Avater nu DTS-MA audiotrack afpseelt en met die andere executable dit wordt "gedowngrade" naar DTS terwijl een DTS-HD track toen ook zo was.

[ Voor 22% gewijzigd door Buzzie op 15-12-2010 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
jelmo schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:59:
[...]
Bedankt voor je antwoord! Dit zijn dus ook de berichten die ik tot nu toe gelezen heb. Dus ik weet niet precies wat de mogelijkheden zijn, omdat niemand het "zeker weet". Iemand anders nog die dit wel weet toevallig?
Als je nou een 8ohm weerstand parallel aan de 8ohm speaker aansluit dan is die aansluiting in totaal weer 4ohm, net als de andere speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
jelmo schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:55:
Mijn probleem:

Ik heb dit forum/topic/internet doorzicht en aantal tegenstrijdige meningen tegen gekomen. Kan iemand hier voor mij een klap op geven? Bedankt!
Instellen op 4ohm, dat is het veiligst voor de versterker.
Die instelling is er om de versterker te beschermen, niet de luidsprekers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmo

jelmo

A.K.A. jelmo

Bedankt Raymond en Baldertt! Ik ga er mee aan de slag. Ik zal 'm nooit op stadion-niveau zetten, aangezien m'n buren pensioenada's zijn, en dat niet kunnen waarderen. Ik zal beginnen met 'm instellen op 4 ohm, en kijken hoe 't klinkt. Als ik problemen ondervind kan ik inderdaad kijken naar een weerstand om die in serie te schakelen, maar dat gaat mijn pet al snel weer te boven :)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
jelmo schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:38:
Als ik problemen ondervind kan ik inderdaad kijken naar een weerstand om die in serie te schakelen, maar dat gaat mijn pet al snel weer te boven :)
Bedankt!
Parallel wordt het 1/(1/8+1/8) = 4.
Als je een weerstand in serie aansluit wordt het 8+8 = 16ohm, dus daar wordt het niet beter van :F :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

@Buzzie, er zijn eigenlijk 2 punten waar je op moet letten:
1) de audiotrack die je op de bluray selecteert (er zijn er meerdere aanwezig; zowel DTS als DTS-HD!)
2) de audio die je player en je hdmi-driver output naar de player

Waarschijnlijk kan hij een DTS-passthrough doen (m.a.w. niet verwerken en doorsturen naar de receiver), en een DTS-HD decodering; dan stuurt hij het (lossless) via PCM naar je receiver. Uiteraard is het ook mogelijk dat hij gewoon DTS omzet naar PCM, om het nog even wat ingewikkelder te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Sorcerer8472 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:13:
@Buzzie, er zijn eigenlijk 2 punten waar je op moet letten:
1) de audiotrack die je op de bluray selecteert (er zijn er meerdere aanwezig; zowel DTS als DTS-HD!)
2) de audio die je player en je hdmi-driver output naar de player

Waarschijnlijk kan hij een DTS-passthrough doen (m.a.w. niet verwerken en doorsturen naar de receiver), en een DTS-HD decodering; dan stuurt hij het (lossless) via PCM naar je receiver. Uiteraard is het ook mogelijk dat hij gewoon DTS omzet naar PCM, om het nog even wat ingewikkelder te maken :P
Ja het is inderdaad allemaal heel erg ingewikkeld maar goed alleen maar leerzaam toch??
In elk geval heb ik het nu zo als ik wat afspeel via mijn laptop middels hdmi:

720p serie = DD5.1 en Dolby Digital is opgelicht op mijn Onkyo
film met alleen DTS erin = DTS opgelicht op mijn Onkyo
Bluray met audiotrack DTS-MA geselecteerd = PCM opgelicht op mijn onkyo
Bluray met audiotrack TrueHD geselecteerd = PCM opgelicht op mijn onkyo

(helaas dus niet dat DTS-MA en TrueHD oplicht maar PCM is net zo goed heb ik begrepen dus dat vindt ik al prima)

En heb inderdaad in mijn ffdshow aangevinkt dat hij alles passthrough moet doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Buzzie op 15-12-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelyuser
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-09 12:52
Goedendag allen,

Ik heb in juni 2010 een Onkyo TX sr 508 aangeschaft en heb deze via HDMI aangesloten aan een Philips dsr 7141 satelliet HD ontvanger . De HD zenders zenden ook een Dolby 5.1 geluid mee, Deze geeft de Onkyo alleen weer als ik eerst de settopbox inschakel en dan de Onkyo. Als ik dan van zender wissel op de settopbox wordt er alleen stereo weergeven door de 508, ik moet dan weer eerst de 508 uit en aandoen om dolby weergave te krijgen. Kunt jullie mij helpen dit probleem op te lossen.

Bijvoorbaat veel dank,

Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

@Buzzie: klinkt alsof het de optimale situatie is dan! Ik denk dat hij die lossless formaten gewoon niet kan passthroughen, dus dan decodeert hij ze zelf alvast. Komt idd als het goed is neer op 1:1 hetzelfde.

@Lelyuser: dat is een probleem bij je satellietontvanger dan, niet aan de Onkyo. Wellicht moet je op de satellietontvanger standaard Dolby laten kiezen (kan zijn dat hij fallback doet naar de stereo-mp2/mp3-track).

• Lelyuser
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-09 12:52
@Sorcerer: Ik heb het denk ik opgelost. Ik heb apart een coaxkabeltje geplugd tussen box en de reciever, de reciever ingesteld welk audio signaal hij moet gebruiken, in dit geval op coax2 en het werkt.
Bedankt voor de hulp het heeft me aan het denken gezet en zie

[ Voor 6% gewijzigd door Lelyuser op 16-12-2010 00:14 ]

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Vandaag is mijn Onkyo TX-SR608 binnengekomen.

Ik probeer de Zone 2 in te stellen en loop tegen een probleem. Op de front-end/zone2 heb ik twee speakers aangesloten. Via het menu heb ik de front-end ook op zone2 gezet. Via de manual moet ik eerst de zone2 button indrukken en vervolgens de bron. Ik heb dit gedaan en zie ook netjes het groene lampje op de receiver branden, echter geen sound?

Op de normale front-end geven de boxen wel sound. Het maakt dan niet uit of zone2 aan of uit staat. Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Probeer je een digitale bron af te spelen via zone-2? Dit kan op de 508 iig niet, ik ga er vanuit dat dit dan ook voor de 608 geldt. Probeer eens een analoge ingang of de tuner op zone 2 af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Ik heb sinds kort ook een 608.
Daarop aangesloten via hdmi een PC (windows 7) met mediaportal. Op zich werkt dat prima.
Alleen als ik op de 608 van ingang wissel (bijv even naar PS3) en dan weer terug naar de ingang (PC) waar de PC op aangesloten zit, dan zie ik mediaportal op ongeveer een kwart grootte van het total scherm.
Net alsof bij switchen van ingang op de 608 de resolutie van de PC wordt gewijzigd en weer wordt hersteld als de 608 weer op PC wordt gezet. Alleen Mediaportal gaat dan niet mee.

Als ik dit voorheen op mijn TV deed (zonder 608) gebeurde dit niet. MP bleef altijd full screen.

Iemand een idee hoe dit op te lossen ?

edit 19-12: inmiddels ben ik er achter dit niet echt een MP probleem is maar een generiek windows 7 probleem.
Uiteindelijk met een workaround opgelost via link
(komt bijv ook voor met KWM switches)

[ Voor 28% gewijzigd door jobr op 19-12-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikG2 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 07:23:
Probeer je een digitale bron af te spelen via zone-2? Dit kan op de 508 iig niet, ik ga er vanuit dat dit dan ook voor de 608 geldt. Probeer eens een analoge ingang of de tuner op zone 2 af te spelen.
Ga er maar niet vanuit.
De 608 kan meer dingen die de 508 niet kan.
voorbeeld: beeld van compontent ingang via HDMI uitsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graziemille
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 23:53
Ik heb een ´raar´ probleem met mijn SR508 i.c.m. een Samsung C7700 plasma TV.

Ik wil de receiver op de HDMI2 input van de TV aansluiten om het geluid via de receiver weer te geven. De HDMI2 in ondersteunt namelijk ARC.
Als ik de HDMI-OUT van de receiver met een HDMI 1.4 kabel met de HDMI2 van de TV verbind geeft de TV de melding ´geen signaal´. Als ik de receiver met HDMI3 of 4 van de TV verbind werkt het wel.
Ik heb al mijn videobronnen op de receiver aangesloten. Sluit ik bv. mijn BD-speler rechtstreeks op de HDMI2 van de TV aan heb ik wel ´gewoon´ beeld.

Ik heb alle instellingen op zowel TV als receiver al 100x doorlopen, maar ik kom er niet uit!

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Ik heb een vraag over de luistermodi (ik heb de 608):

Via de afstandsbediening kun je allerlei luistermodi instellen. Echter nergens kan ik vinden hoe je deze weer uitschakeld.
Dus hoe kom ik weer terug in de oorspronkelijke stand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:34

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
op ibood is er weer een topaanbieding,

www.ibood.com

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je bij het gebruik van zone 2 de subwoofer van je zone 1 nog gebruiken?
Ik heb overigens een onkyo 508.

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:44
Twijfels alom.

Ik ben aan het sparen voor een goede 2.0 set met de mogelijkheid naar een upgrade voor 2.1 en 5.1.
Als ik dan deze aanbieding zie gaat het toch jeuken.....

Wie heeft er ervaring met deze speakers en receiver?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Volgens mij is het een hardstikke prima set. Ikzelf heb ook nog even getwijfeld, maar ik zoek juist gewoon satellieten rondom ipv zuilen. Dus ik ga hem niet nemen, maar heb wel even flink in dubio gezeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 01:02:
Kan je bij het gebruik van zone 2 de subwoofer van je zone 1 nog gebruiken?
Ik heb overigens een onkyo 508.

Thnx!
Lijkt me wel dat dat kan. Is hetzelfde als wanneer je je fronts ineens niet meer zou kunnen gebruiken bij zone2 lijkt me :P

Wat betreft de ibood-aanbieding: die speakers hebben wel echt een subwoofer nodig hoor, onderin het spectrum mis je toch dingen bij muziek. Versterker lijkt me prima zolang je niet op hoge volumes gaat afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee je sub kan je niet op zone 2 gebruiken.
Ook de digitale ingangen kan je niet naar zone 2 sturen. zelfs bij de duurdere modellen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Wat betreft de ibood-aanbieding: die speakers hebben wel echt een subwoofer nodig hoor, onderin het spectrum mis je toch dingen bij muziek. Versterker lijkt me prima zolang je niet op hoge volumes gaat afspelen
Nog tips voor een passende subwoofer? Ben niet zo heel erg thuis in audio gebied en ik overweeg dit ibood setje toch wel. De 'bijpassende' Jamo sub210 vind ik eigenlijk te duur ik zoek meer een subwoofer voor onder de 100 euro. Zat zelf al aan de Yamaha YST-SW012 te denken, maar om het eerlijk te zeggen, zegt het verschil in subwoofer me niet zoveel. Ik begrijp natuurlijk dat je zelf moet nadenken over sub's maar deze aanbieding is natuurlijk maar 1 dag geldig, en ik wil een goede beslissing maken (dwz ik wil vandaag besluiten tot aanschaf en dan goed weten of ik hier nog 200 euro bij moet tellen voor een sub, of dat ik voor 50€ al klaar kan zijn met een degelijke sub). Advies is dus welkom

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 13:05

Theck88

If it's hard just KISS!

rockhopper schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:07:
[...]

Nog tips voor een passende subwoofer? Ben niet zo heel erg thuis in audio gebied en ik overweeg dit ibood setje toch wel. De 'bijpassende' Jamo sub210 vind ik eigenlijk te duur ik zoek meer een subwoofer voor onder de 100 euro. Zat zelf al aan de Yamaha YST-SW012 te denken, maar om het eerlijk te zeggen, zegt het verschil in subwoofer me niet zoveel. Ik begrijp natuurlijk dat je zelf moet nadenken over sub's maar deze aanbieding is natuurlijk maar 1 dag geldig, en ik wil een goede beslissing maken (dwz ik wil vandaag besluiten tot aanschaf en dan goed weten of ik hier nog 200 euro bij moet tellen voor een sub, of dat ik voor 50€ al klaar kan zijn met een degelijke sub). Advies is dus welkom
Ik zit met dezelfde vraag.

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:22
rockhopper schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:07:
[...]

Count me in! Ik zit ook met hetzelfde probleem :)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Als je een subwoofer van onder de 100 Euro zoekt kun je net zo goed voor twee goede front vloerstaanders kiezen en de subwoofer achterwege laten.

Een beetje subwoofer kost toch minimaal 250 Euro.

Hmm.. toch vaker pagina verversen, zie net dat dit over de iBood-aanbieding gaat.

[ Voor 20% gewijzigd door sjaool op 20-12-2010 14:27 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:58:
nee je sub kan je niet op zone 2 gebruiken.
Ook de digitale ingangen kan je niet naar zone 2 sturen. zelfs bij de duurdere modellen niet
Jammer, was wel lekker geweest:P
Luuk1983 schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:18:
[...]

Count me in! Ik zit ook met hetzelfde probleem :)
Ik heb net ook deze ibood besteld.
Zelf heb ik nog een yamaha YST-SW015 staan, deze valt goed in te stellen met deze speakerset.
Goedkoopst op kieskeurig bestekeus voor 168 incl. verzendkosten(http://www.bestekeus.nl/p...51139-ref-kieskeurig.html)

Voor onder de 100 euro heb je een yamaha YST-SW012.
Ook een prima subwoofer alleen iets instel mogelijkheden. Maar voor deze prijs een erg leuk ding;)
http://www.kieskeurig.nl/...012/specificaties/245058/

Hoop dat jullie er wat aan hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

sjaool schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:25:
Als je een subwoofer van onder de 100 Euro zoekt kun je net zo goed voor twee goede front vloerstaanders kiezen en de subwoofer achterwege laten.

Een beetje subwoofer kost toch minimaal 250 Euro.

Hmm.. toch vaker pagina verversen, zie net dat dit over de iBood-aanbieding gaat.
Ja precies, beetje een 'snelle beslissing' nemen helaas, ik hou er meer van om me goed in te lezen. Maar toevallig heeft m'n huidige set kuren sinds een paar weken en dit ziet er wel oke uit.
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:27:
[...]

Voor onder de 100 euro heb je een yamaha YST-SW012.
Ook een prima subwoofer alleen iets instel mogelijkheden. Maar voor deze prijs een erg leuk ding;)
http://www.kieskeurig.nl/...012/specificaties/245058/

Hoop dat jullie er wat aan hebben!
Ja daar heb ik wel wat aan. Ik denk dat ik gewoon deze set haal en de '20% btw actie' ofzoiets van de MM afwacht en daar dan een subwoofer bijhaal. Het ging me min of meer om de vraag voor een niet super audiofiel wat een verschil in geluid ik kan verwachten voor verschillende prijsklasses subwoofer. Ik begrijp ook wel dat er over het algemeen 'you get what you pay for' geldt, maar voor een set van 400 euro, kan ik natuurlijk niet een subwoofer van 250€ rechtvaardigen. Ik denk dat ik me dus nog maar wat beter ga oriënteren voor een subwoofer terwijl ik op een aanbieding wacht, en daarbij in m'n achterhoofd een prijs rond de 100 euro aanhou. De set op ibood op zich lijkt me prima zo. Dus hartelijk dank voor de antwoorden. En als iemand nog verdere tips/adviezen heeft hou ik me natuurlijk aanbevolen. _/-\o_

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rockhopper: Ik werk bij de MM maar ik denk dat er voorlopig geen btw actie aankomt. Zal nog wel een paar maandjes duren;)
En iets vergelijksbaars betaal je sowieso een stuk meer voor bij de MM.
Ga maar es na dat de Onkyo 508 er al 299 euro kost.

Ik persoonlijk ga denk ik heel blij worden met deze set:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoenderdos
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-08-2024
Wie kan mij helpen.

Ik heb onlangs een Onkyo 578 gekocht. Inmiddels ingesteld met de meegeleverde microfoon. nu heb ik nog een paar vragen.

Waarom kan ik als op AUX HDMI 1 als ingang selecteer (dit is mijn computer) geen geluid krijgen over digital coax 1. Ik selecteer dus als digitale ingang (op AUX) COAX 1. als ik dit doe krijg ik geen geluid. de enige manier voor mij is om geluid uit de boxen te krijgen als ik op PORT COAX 1 selecteer en de reciever vervolgns op PORT set.

Wat is de bitrate welke ik in windows moet selecteren (hier heb ik keuze uit 2 kanaals 16 bits 44100 hz tot en met 2 kanaals 24 bits 192000. Waarbij de laatste een beetje schel klinkt. het beste lijkt te komen uit 24 bits 96000 hz. maar wat is de aanbevolen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 16:47:
@rockhopper: Ik werk bij de MM maar ik denk dat er voorlopig geen btw actie aankomt. Zal nog wel een paar maandjes duren;)
En iets vergelijksbaars betaal je sowieso een stuk meer voor bij de MM.
Ga maar es na dat de Onkyo 508 er al 299 euro kost.

Ik persoonlijk ga denk ik heel blij worden met deze set:)
Hmm vorig jaar was ie eind januari, dus ik hou dat in m'n achterhoofd. Ik denk dat ik uiteindelijk wel een subwoofer erbij ga nemen als er zich ergens een leuke aanbieding voordoet ivm opruiming oude lijn voor nieuwe lijn, of als ik er eentje tegenkom op marktplaats ofzo. Of de MM nou dé plaats is om dat te halen weet ik ook niet, maar het zou sowieso wel leuk zijn als er weer een btw-actie komt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb fftjes hulp nodig:

Situatie is zo: Ik heb een TV met onkyo 508 en jamo 102 met sub op een houten vloer.
Net voor de tv begint een vloerkleed dat loopt tot onder de bank.

Conclusie is dus:
-Subwoofer staat op een houten vloer.
-Bass bereikt mij niet goed omdat er tussen mij en de bass een vloerkleed zit.
-Bass bereikt de onderburen maar al te goed.

Is er iets wat ik op de onkyo in kan stellen, om zelf meer van de bass te voelen/horen, het liefst zonder de onderburen nog erger te benadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homecinema
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 23:41
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:02:
Ik heb fftjes hulp nodig:

Situatie is zo: Ik heb een TV met onkyo 508 en jamo 102 met sub op een houten vloer.
Net voor de tv begint een vloerkleed dat loopt tot onder de bank.

Conclusie is dus:
-Subwoofer staat op een houten vloer.
-Bass bereikt mij niet goed omdat er tussen mij en de bass een vloerkleed zit.
-Bass bereikt de onderburen maar al te goed.

Is er iets wat ik op de onkyo in kan stellen, om zelf meer van de bass te voelen/horen, het liefst zonder de onderburen nog erger te benadelen?
Je zou eens kunnen proberen er een tegel onder te leggen (ieder soort vlakke tegel voldoet wel bijv. een stoeptegel, stuk graniet als je geld teveel hebt..)

Je zou ook kunnen proberen de subwoofer te verzwaren.

Wat je nu wilt doen is de subwoofer ''koppelen'' aan de grond, het tapijt ''ontkoppelt'' hem als ware.

[ Voor 9% gewijzigd door Homecinema op 22-12-2010 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:12
Ik heb gister een Onkyo TX-SR508 gekocht en die wordt na de kerst geleverd.

Nu ben ik alleen even na aan het denken hoe ik eea aan ga sluiten aangezien ik nooit eerder een AV receiver heb gehad.

Ik heb digitale TV van Ziggo, een LG plasma en een Xbox360 die ik allemaal aan wil sluiten en geluid van wil hebben over de speakers die aan de receeiver komen te hangen.

Die xbox gaat sowieso wel lukken, HDMI kabel en je lijkt me.

Nu zie ik echter dat mijn digitale kastje van ziggo alleen een scart uitgang en een optische uitgang heeft.
Hoe sluit ik dat het beste aan?

Scart naar rood/wit/geel tulp en dat achter in de versterker? Die optische is alleen voor geluid toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vosss schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:34:
Die xbox gaat sowieso wel lukken, HDMI kabel en je lijkt me.
HDMI kabel van de XBox naar de Onkyo en één vanaf de Onkyo naar de TV.
Nu zie ik echter dat mijn digitale kastje van ziggo alleen een scart uitgang en een optische uitgang heeft.
Hoe sluit ik dat het beste aan?

Scart naar rood/wit/geel tulp en dat achter in de versterker? Die optische is alleen voor geluid toch?
Scart naar rood/wit/geel is al dubbel als je ook optisch aan gaat sluiten. Geel is alleen voor beeld, rood en wit zijn voor audio links en rechts. Dus alleen geel en optisch is genoeg. Overigens zou ik het beeld rechtstreeks op de TV aansluiten. De TX-SR508 kan geen analoog naar digitaal scalen, dus dan moet je met composiet naar de Onkyo en dan ook weer met composiet naar de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:12
Okay dat was ik zelf ook al aan het denken. In feite gebruik ik dan dus alleen de A van de AV receiver, of zeg ik het dan verkeerd? :)
Pagina: 1 ... 14 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.