het word best duidelijk met zo'n tabel. heb ik zelf ook overheen gelezen dus. maarja
2 x een hdmi output heeft het beestje ook niet standaard
Probleem:
Heb net een aantal dagen de sr508 in gebruik echter hoor ik opeens aan
de rechter front speaker ruis komen. ( terwijl alleen de receiver aan staan en
geen film draait oid, tijdens een film hoor ik het ook )
Als ik de speaker omwissel qua aansluiting met de linker front speaker hoor ik de
ruis aan de linker kant en is de rechter goed.
Defecte receiver...?
Wat me wel opvalt is dat ik het volume zo hoog moet doen wil ik een beetje geluid horen
Die receiver gaat tot max vol 75 en ik heb hem op 60 staan wil ik enigsinds normaal geluid horen.
Dit lijkt mij te maken te hebben met de impedantie? staat nu op 60 ohm
Ik heb de hkts16 speakers van h&k waar in het boekje staat dat deze met 8ohm werken.
Moet ik de impedantie in de receiver ook naar 8 zetten?
Receiver zelf heb ik nog niet veel ingesteld behalve de speakers wat getweaked via die microphone.
Het vreemde is dus dat ik het maar aan 1 kant hoor ( rechts voor ) en andere speakers niet.
De speakers zijn het niet want die heb ik getest.
Hopelijk heeft iemand een idee..
Als ik de speaker omwissel qua aansluiting met de linker front speaker hoor ik de
Defecte receiver...?
Wat me wel opvalt is dat ik het volume zo hoog moet doen wil ik een beetje geluid horen
Die receiver gaat tot max vol 75 en ik heb hem op 60 staan wil ik enigsinds normaal geluid horen.
Ik heb de hkts16 speakers van h&k waar in het boekje staat dat deze met 8ohm werken.
Receiver zelf heb ik nog niet veel ingesteld behalve de speakers wat getweaked via die microphone.
Het vreemde is dus dat ik het maar aan 1 kant hoor ( rechts voor ) en andere speakers niet.
Als je je versterker zo hard moet zetten, denk ik dat je iets verkeerd hebt aangesloten (misschien kortsluiting bij het aansluiten van de speakers?)
Of je kan natuurlijk een wat andere beleving van "hard" hebben dan de rest van ons
Of je kan natuurlijk een wat andere beleving van "hard" hebben dan de rest van ons
Als je de receiver eens reset? (aanzetten, VCR/DVR (op de AB) ingedrukt houden en dan standby knop indrukken op de AB).biggydeen2 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:55:
Probleem:
Defecte receiver...?
Stel hem dan eens in zonder de mic te gebruiken. Hoor je dan nog steeds ruis?
thobe schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:14:
[...]
Als je de receiver eens reset? (aanzetten, VCR/DVR (op de AB) ingedrukt houden en dan standby knop indrukken op de AB).
Reset kan ik altijd wel even proberen, zal ik vanavond even doen.Raymond schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:05:
Als je je versterker zo hard moet zetten, denk ik dat je iets verkeerd hebt aangesloten (misschien kortsluiting bij het aansluiten van de speakers?)
Wat betreft verkeerd aansluiten lijkt me niet, ik heb er goed opgelet dat
er niks aan de achterkant tegen de receiver behuizing aankomt
en alles zit ook goed op de + en - aangesloten. ( meedere malen getest gister )
De ruis komt alleen vanaf de aansluiting voor de rechter front speaker.
Wat betreft het geluid vind ik het ook wat bizar, hij staat echt op 60 ( 75 is max )
en dan hoor ik een beetje normaal geluid.
Wat ik me wel kan herinneren is dat bij de speaker opstelling ( na instellen van het geluid via
die microphone ) alles in de -DB staat.
Als ik deze nu eens omhoog zet zou het volume zelf zachter kunnen.
Hoewel het geen referentie is heeft iemand hier de sr508 en op welk volume stel je het in voor een film?
Heeft de beamer wel HDMI dan? Want dan zou je gewoon een HDMI-switch kunnen kopen om zo van de ene output van de receiver er meerdere te maken.Paradox schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:50:
het word best duidelijk met zo'n tabel. heb ik zelf ook overheen gelezen dus. maarja2 x een hdmi output heeft het beestje ook niet standaard
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
zou het kunnen dat je geluid instellingen op de receiver niet goed staan? bijvoorbeeld ik heb 2 speakers aangesloten, als ik mijn instellingen op 5.1 zet (wat per ongeluk nog wel eens gebeurt ) in plaats van stereo klinkt alles redelijk vernacheld.
Ik heb er 2 Jamo s606 front's op aangesloten. Film vanaf TV (UPC Cisco HD mediabox) staat het volume tussen 25 en 35, afhankelijk van het achtergrondgeluid in de woonkamer. Film vanaf PS3 (streamen / fysiek schijfje maakt geen verschil) staat het geluid op 30 tot 35.biggydeen2 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:32:
Hoewel het geen referentie is heeft iemand hier de sr508 en op welk volume stel je het in voor een film?
Een ruis hoor ik bij de PS3 alleen (erg zacht en door beide speakers) als ik een andere modus dan 'direct' selecteer. De ruis is overigens dusdanig zacht dat alleen als er geen geluid afgespeeld wordt hoorbaar is (vandaar dat de receiver veelal op stereo ingesteld staat).
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Heb een Onkyo 578 (bijna het zelfde maar dan met andere videochip). Met films hoeft hij niet veel harder dan 24, op de late avond zelfs rond 15 (om de buren niet te pesten). Daarboven wordt het te luid bij mij (opstelling op slaapkamer met T+A speakers).biggydeen2 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:32:
[...]
[...]
Reset kan ik altijd wel even proberen, zal ik vanavond even doen.
Wat betreft verkeerd aansluiten lijkt me niet, ik heb er goed opgelet dat
er niks aan de achterkant tegen de receiver behuizing aankomt
en alles zit ook goed op de + en - aangesloten. ( meedere malen getest gister )
De ruis komt alleen vanaf de aansluiting voor de rechter front speaker.
Wat betreft het geluid vind ik het ook wat bizar, hij staat echt op 60 ( 75 is max )
en dan hoor ik een beetje normaal geluid.
Wat ik me wel kan herinneren is dat bij de speaker opstelling ( na instellen van het geluid via
die microphone ) alles in de -DB staat.
Als ik deze nu eens omhoog zet zou het volume zelf zachter kunnen.
Nog niet maar kan altijd nog wel komenFeaR1986 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:41:
[...]
Heeft de beamer wel HDMI dan? Want dan zou je gewoon een HDMI-switch kunnen kopen om zo van de ene output van de receiver er meerdere te maken.
Dan is het toch redelijk raar dat ik hem op 60 moet zetten voor een beetje normaal geluidthobe schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:55:
[...]
Heb een Onkyo 578 (bijna het zelfde maar dan met andere videochip). Met films hoeft hij niet veel harder dan 24, op de late avond zelfs rond 15 (om de buren niet te pesten). Daarboven wordt het te luid bij mij (opstelling op slaapkamer met T+A speakers).
Zal vanavond eens even wat nakijken, er staat vast ergens iets verkeerd....
Wil ik een behoorlijk hard geluid hebben dan zet ik hem op 65 (dit niveau zullen mijn eventuele nieuwe bovenburen niet leuk vinden
).
Zet ik hem op normaal luisterniveau dan blijf ik rond de 30/40 hangen.
Ik heb het hier dan over de Onkyo TX-SR607 en de Jamo S606.
[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 01-12-2010 19:48 ]
"When you grow up your heart dies"
waarschijnlijk is deze vraag 100 keer gesteld, maar ik ga ik kan er eentje kopen van iemand. Alleen nu heb ik mijn vorige vandaag teruggebracht naar de winkel omdat er zo'n herrie ventilator in zat. Geldt dit ook voor Onkyo en met TX-SR508 in het bijzonder. Dat er een ventilator inzit is geen ramp, maar dat deze niet stoort.
Heb mijn 578 nog nooit storend geluid horen maken. Volgens mij zit er ook geen ventilator in.rhodium schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:31:
waarschijnlijk is deze vraag 100 keer gesteld, maar ik ga ik kan er eentje kopen van iemand. Alleen nu heb ik mijn vorige vandaag teruggebracht naar de winkel omdat er zo'n herrie ventilator in zat. Geldt dit ook voor Onkyo en met TX-SR508 in het bijzonder. Dat er een ventilator inzit is geen ramp, maar dat deze niet stoort.
Als je de dynamic eq & dynamic volume inschakelt op bijvoorbeeld 'laag' dan wordt alles een heel stuk harder. Probeer het maar eens.thobe schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:14:
[...]
Als je de receiver eens reset? (aanzetten, VCR/DVR (op de AB) ingedrukt houden en dan standby knop indrukken op de AB).
Ik heb de onkyo 508, als ik een spel speel hoor ik de onkyo helemaal niet, ik hoor alleen mijn ps3 slim. ook van dichtbij hoor ik niks.rhodium schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:31:
Ik ben gister de handleiding nog eens door gegaan ( beetje onduidelijk maargoed)Jerry1977 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:00:
[...]
Als je de dynamic eq & dynamic volume inschakelt op bijvoorbeeld 'laag' dan wordt alles een heel stuk harder. Probeer het maar eens.
Alle instellingen handmatig gedaan maar het volume moet ik nog steeds op +- 50 hebben
Wil ik er wat geluid uit krijgen.
Ik heb de sattelites op +5DB gezet ( according tot de afstand dus de ene wat hoger dan de ander )
en ipv volume 60 staat hij nu op volume 50, nog redelijk hoog aangezien 75 de max is.
Het ruis probleem bestaat echter nog wel maar ik heb de oorzaak gevonden.
Het is de dynamic EQ optie die het veroorzaakt. zodra ik deze via het menu uitzet is het weg.
Niet echt duidelijk wat het precies doet maar deze laat ik eerst maar uit.
Wat betreft de verschillende luister mogelijkheden ( dolby, dts ect ) vind ik het ook wat vaag.
Ik heb bv een media speler aangesloten en draai een film in full-HD en ondersteund DTS.
De enige optie waar echt mooi geluid uit komt is "ch all st" of iets in die trand en kon ik niet in het boekje vinden.
Alle andere opties klinken gewoon niet overtuigend.
Mijn blueray speler is er nog niet dus dat kan ik helaas nog niet testen.
Ik ben er nog niet helemaal achter hoe de receiver het DTS audiospoor kan ontvangen van de mediaspeler en/of de mediaspeler
het goed doorgeeft, nog wat testen te gaan en wachten op de blueray speler
Gewoon luistervolume bij mijn TX-SR608:sjaool schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:47:
Wil ik een behoorlijk hard geluid hebben dan zet ik hem op 65 (dit niveau zullen mijn eventuele nieuwe bovenburen niet leuk vinden).
Radio 3fm via kabelreceiver: 40
Muziek van reguliere cd's: 48
NL123 HD via kabelreceiver: 50
Film via kabelreceiver (DD-track Film1) of bluray: 55
Films wil ik verder nog wel eens tot 64 of 67 draaien (sommige actiefilms zijn expres zo gemixt dat dat nodig is om de stemmen goed te horen, zodat de actiesequences des te luider zijn)...
Alle inputs zijn hdmi.
biggydeen2: bij sommige films komt uit de achterste speakers bijna geen geluid en worden met name of bijna alleen de voorste 3 gebruikt. Dat kan ook zo zijn bij een 3.1-soundtrack (ja, die bestaan
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Bij films kan het wel eens handig zijn om de center wat harder te zetten.
Stemmen komen namelijk meestal uit de centerspeaker.
Doe ik heel zelden wel eens. Meestal vind ik het wel ok. Overigens heeft Dolby een eigen dialogue normalization-systeem dat per film het centervolume automatisch kan aanpassen (mits goed meegestuurd in het signaal). Los daarvan kan de center idd ook nog wat harder, maar dat geeft ook weer een minder gebalanceerd beeld als bijvoorbeeld een geluid van links naar rechts pantsjaool schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 00:26:
Bij films kan het wel eens handig zijn om de center wat harder te zetten.
Het bij mij voornamelijk noodzakelijk bij Nederlandse films omdat het geluid voor de spraak daar vaak erg slecht/zacht is.
64 of 67? Daar zullen je buren niet blij mee zijn! Ik voel me al schuldig als ik boven de 40 uitkom (SR308). Meestal staat ie rond de 20-25 (TV, optisch) of 25-30 (PS3, HDMI). 's avonds laat op 15 of lager.Sorcerer8472 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 23:12:
[...]
Gewoon luistervolume bij mijn TX-SR608:
Radio 3fm via kabelreceiver: 40
Muziek van reguliere cd's: 48
NL123 HD via kabelreceiver: 50
Film via kabelreceiver (DD-track Film1) of bluray: 55
Films wil ik verder nog wel eens tot 64 of 67 draaien (sommige actiefilms zijn expres zo gemixt dat dat nodig is om de stemmen goed te horen, zodat de actiesequences des te luider zijn)...
Alle inputs zijn hdmi.
Klein probleempje hier, en ik gezien eerdere posts over problemen zet ik het hier ook maar neer.
Ik heb gister de Onkyo TX-SR508 geïnstalleerd. Hiervoor had ik een Pioneer DCS-222. De speakers van deze set heb ik op de Onkyo TX-sr508 aangesloten. Waar ik overheen heb gekeken bij het kopen van deze Receiver is dat deze geen subwoofer amplifier heeft. Geen probleem dacht ik zo, de oude receiver blijft gewoon staan en daar sluit ik mijn subwoofer op aan, en die link ik door naar de subwoofer pre-out zoals vermeld staat in de instruction manual (pagina 13):
Using a suitable cable, connect the AV receiver's SUBWOOFER PRE OUT jack to an input on your powered subwoofer, as shown. If your subwoofer is unpowered and you're using an external amplifier, connect the subwoofer pre out jack to an input on the amp.
Heb ik gedaan dus, ik heb een RCA kabel van de subwoofer pre-out op de onkyo tx-sr508 laten lopen naar de TV IN van de pioneer DCS-222. Moet lukken, dacht ik.
Niet dus. Als ik iets afspeel (computer is dan verbonden met een s/pdif kabel met de onkyo receiver), doet de subwoofer helemaal niks.
Als ik de s/pdif kabel aansluit op de Pioneer DCS-222 krijg ik wel geluid uit de subwoofer (en de rest van de speakers, ik heb die doorgelinked d.m.v. RCA kabels in een andere input), maar dit is niet om aan te horen.
Ik heb al gerommeld met de settings op beide receivers, subwoofer aan/uit, crossover, maar niks werkt.
Zie ik iets over het hoofd, of ben ik gewoon f****?
Ik heb gister de Onkyo TX-SR508 geïnstalleerd. Hiervoor had ik een Pioneer DCS-222. De speakers van deze set heb ik op de Onkyo TX-sr508 aangesloten. Waar ik overheen heb gekeken bij het kopen van deze Receiver is dat deze geen subwoofer amplifier heeft. Geen probleem dacht ik zo, de oude receiver blijft gewoon staan en daar sluit ik mijn subwoofer op aan, en die link ik door naar de subwoofer pre-out zoals vermeld staat in de instruction manual (pagina 13):
Using a suitable cable, connect the AV receiver's SUBWOOFER PRE OUT jack to an input on your powered subwoofer, as shown. If your subwoofer is unpowered and you're using an external amplifier, connect the subwoofer pre out jack to an input on the amp.
Heb ik gedaan dus, ik heb een RCA kabel van de subwoofer pre-out op de onkyo tx-sr508 laten lopen naar de TV IN van de pioneer DCS-222. Moet lukken, dacht ik.
Niet dus. Als ik iets afspeel (computer is dan verbonden met een s/pdif kabel met de onkyo receiver), doet de subwoofer helemaal niks.
Als ik de s/pdif kabel aansluit op de Pioneer DCS-222 krijg ik wel geluid uit de subwoofer (en de rest van de speakers, ik heb die doorgelinked d.m.v. RCA kabels in een andere input), maar dit is niet om aan te horen.
Ik heb al gerommeld met de settings op beide receivers, subwoofer aan/uit, crossover, maar niks werkt.
Zie ik iets over het hoofd, of ben ik gewoon f****?
Wanneer je hem op de tv-in aansluit, zal een intern filter van de pioneer ook daadwerkelijk geluid naar de sub-uitgang moeten filteren. Zit er niet gewoon een sub-ingang op je pioneer?
Anders kan je beter je sub aansluiten op een satelliet-uitgang, ipv de subuitgang, ik verwacht dat daar wel signaal op zal staan.
Maar om eerlijk te zijn, vind ik het allemaal gepruts in de marge.
Voor 150 euro heb je al een 5.1 setje met actieve sub (een jbl via conrad)
En voor 9 tientjes heb je een losse actieve sub (een yamaha via BCC).
Dan heb je het gewoon veel fijner voor elkaar dan een passieve sub aansluiten via een losse versterker.
Anders kan je beter je sub aansluiten op een satelliet-uitgang, ipv de subuitgang, ik verwacht dat daar wel signaal op zal staan.
Dan heb je het gewoon veel fijner voor elkaar dan een passieve sub aansluiten via een losse versterker.
Ik had hem ook nog even in de winkel beluisterd, gelukkig kon dat. Nu hoorde ik daar niks, maar het was daar nogal vrij druk.jeroenjeroen schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:37:
[...]
Ik heb de onkyo 508, als ik een spel speel hoor ik de onkyo helemaal niet, ik hoor alleen mijn ps3 slim. ook van dichtbij hoor ik niks.
Nu staat die hier thuis en mijn ps3 en pc's komen er bovenuit met het geluid. Ik ben er tevreden mee.
De subwoofer is inderdaad aangesloten op de sub-ingang van de pioneer. De pioneer is dan weer aangesloten op de onkyo zoals hierboven beschreven.Raymond schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 13:15:
Wanneer je hem op de tv-in aansluit, zal een intern filter van de pioneer ook daadwerkelijk geluid naar de sub-uitgang moeten filteren. Zit er niet gewoon een sub-ingang op je pioneer?
Maar ik denk dat ik inderdaad beter voor een nieuwe, actieve subwoofer moet gaan kijken. Eens zien of ik er ruimte voor heb hier...
Op dit moment heb ik de TX-SR608 besteld en ga straks alles via hdmi 1.3 aan deze receiver koppelen.
Mijn opstelling:
- htpc (mediaportal voor video (t/m 1080p en DTS HD)/webradio/muziek/digitale tv+radio)
- digitale hd-tuner (humax iRHD-5000C)
- Full HD tv - Panasonic TH-42PZ85
specificaties:
beeld htpc: max. 1080p
beeld digitale hd-tuner: maximaal 720p/1080i
beeld hdtv: max. 1080p (ondersteunt 24 fps weergave)
Kan ik het volgende tegelijkertijd instellen?
1) beeld van digitale hdtuner upscalen van 1080i naar 1080p EN
2) blu-ray (24 fps) beeld van htpc stottervrij weergeven
Kan iemand dit bevestigen of dit lukt?
Ik heb ergens gelezen dat 24 fps films niet goed worden weergegeven.
Om dit op te lossen moet je video-processing uitzetten.
Mijn opstelling:
- htpc (mediaportal voor video (t/m 1080p en DTS HD)/webradio/muziek/digitale tv+radio)
- digitale hd-tuner (humax iRHD-5000C)
- Full HD tv - Panasonic TH-42PZ85
specificaties:
beeld htpc: max. 1080p
beeld digitale hd-tuner: maximaal 720p/1080i
beeld hdtv: max. 1080p (ondersteunt 24 fps weergave)
Kan ik het volgende tegelijkertijd instellen?
1) beeld van digitale hdtuner upscalen van 1080i naar 1080p EN
2) blu-ray (24 fps) beeld van htpc stottervrij weergeven
Kan iemand dit bevestigen of dit lukt?
Wat Onkyo in de manual bedoeld met een versterker voor de subwoofer is een mono-block. Dus enkel een versterking voor de subwoofer, niet van een hele set. Op de Pioneer zal sowieso geen dedicated ingang voor de subwoofer zitten, dus dan kan je al niet linken met de dedicated uitgang van de Onkyo. En de TV-ingang van de Pioneer is heel ergens anders voor bedoeld: namelijk om 2.0 stereo audio te ontvangen, niet alleen een subwoofersignaal.SmellyOrc schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 14:14:
[...]
De subwoofer is inderdaad aangesloten op de sub-ingang van de pioneer. De pioneer is dan weer aangesloten op de onkyo zoals hierboven beschreven.
Lang verhaal kort:
Wat je wilt gaat nooit werken. Of je moet een actieve subwoofer kopen, of een losse versterker voor de subwoofer. En aangezien de speakers/subwoofers van kant-en-klare setjes nooit heel denderend zijn zou ik gewoon een nieuwe subwoofer kopen.
Wel de subwoofer goed afstellen, want kant-en-klare setjes zijn zo samengesteld dat alles samen kan werken. Als in dat de subwoofer exact overgaat waar de andere speakers het niet meer aankunnen. Bij sommige setjes kan dat niveau extreem hoog zijn. Dus let wel goed op dat je subwoofer matched met de speakers.
Dat is ook de reden dat de subwoofer aansluiten op de links of rechts voor speakers aansluitingen wel zal werken. Echter zal het voor geen meter klinken. De subwoofer gaat dan geluiden/tonen geven waarvoor hij niet bedoeld is.
[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 04-12-2010 15:22 ]
Het is wel degelijk mogelijk.
Sluit je sub-out van je Onkyo aan op de line-in van je Pioneer. En de sub-out van je Pioneer op je passieve subwoofer. (wellicht volume van je Pioneer omhoog gooien als je niets hoort)
Ik heb hetzelfde gedaan. Niet ideaal, maar het kan.
Sluit je sub-out van je Onkyo aan op de line-in van je Pioneer. En de sub-out van je Pioneer op je passieve subwoofer. (wellicht volume van je Pioneer omhoog gooien als je niets hoort)
Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.
Daar is die uitgang echt niet voor bedoeld. Geluid zal je er zeker uitkrijgen, maar wel in de verkeerde verhoudingen. Dan kan je beter een gewone audio uitgang van de TX-SR508 linken met een analoge audio ingang van de Pioneer. Dan wordt alle audio daarheen gezonden en kan de Pioneer het beter verwerken.a casema user schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:03:
Het is wel degelijk mogelijk.
Hij zal de sub luidsprekeruitgang bedoelen dus niet de RCA uitgang als die er al op zit.
De beste oplossing is om een losse actieve subwoofer aan te schaffen.
De beste oplossing is om een losse actieve subwoofer aan te schaffen.
24fps zou eens per 40 seconden kunnen stotteren (afh. van of je content 23.976 of 24.000 fps is; hoe het precies zit is mij niet duidelijk).CAD-tekenaar schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 15:16:
Of hij ook de output mee kan schalen qua framerate weet ik even niet zeker uit m'n hoofd maar volgens mij kan dat wel hoor
Momenteel heb ik de Onkyo TX-SR507. Onlangs heb ik twee nieuwe zuilen gekocht; Twee keer de Focal Chorus 816 V. Specs zijn: 2.5-weg, 8 Ohm en maximaal 200 watt vermogen per speaker:

De Onkyo TX-SR507 levert onvoldoende vermogen om lekker geluid uit deze speakers te laten komen. Ik zit daarom te twijfelen om de overstap te maken naar de Onkyo TX-SR608. Deze versterker is even diep als mijn huidige en zou mooi in de kast passen.
Vraag; Wat is jullie ervaring met Onkyo TX-SR608 in combinatie met twee grote speakers? Ik wil de twee grote speakers op een aparte zone aansluiten.

De Onkyo TX-SR507 levert onvoldoende vermogen om lekker geluid uit deze speakers te laten komen. Ik zit daarom te twijfelen om de overstap te maken naar de Onkyo TX-SR608. Deze versterker is even diep als mijn huidige en zou mooi in de kast passen.
Vraag; Wat is jullie ervaring met Onkyo TX-SR608 in combinatie met twee grote speakers? Ik wil de twee grote speakers op een aparte zone aansluiten.
http://www.xbmcfreak.nl/
Hmm zojuist mijn Onkyo TX-SR308 aangesloten boxen erop en apparatuur via HMDI (2 stuks).
Echter flikkert het beeld nu al een malle en dus totaal niet meer bruikbaar.. heb ik mijn receiver een instant death gegeven? Resetten helpt overigens niks en ook op de niet gebruikte HDMI poort flikkert het beeld (scrolled tegelijkertijd omhoog).
Hmm blijkt dat de TV ook flikkert zonder de receiver.. terwijl ik de TV daarstraks nog gebruikt hebt
De tv doet het inmiddels weer normaal. Kan helaas nu niet meer testen of de onkyo nu ook weer normaal doet met ik maar even hopen.
Echter flikkert het beeld nu al een malle en dus totaal niet meer bruikbaar.. heb ik mijn receiver een instant death gegeven? Resetten helpt overigens niks en ook op de niet gebruikte HDMI poort flikkert het beeld (scrolled tegelijkertijd omhoog).
Hmm blijkt dat de TV ook flikkert zonder de receiver.. terwijl ik de TV daarstraks nog gebruikt hebt
De tv doet het inmiddels weer normaal. Kan helaas nu niet meer testen of de onkyo nu ook weer normaal doet met ik maar even hopen.
[ Voor 26% gewijzigd door psychoclown op 05-12-2010 17:34 ]
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Prachtige luidsprekers! Lijkt me dat je deze ook (vooral?) voor muziek hebt gekocht? Zijn dit de enige luidsprekers, of heb je voor surround er ook een stel satellieten/center/sub bij?Erhnam schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:19:
Momenteel heb ik de Onkyo TX-SR507. Onlangs heb ik twee nieuwe zuilen gekocht; Twee keer de Focal Chorus 816 V. Specs zijn: 2.5-weg, 8 Ohm en maximaal 200 watt vermogen per speaker:
[afbeelding]
Ik zou afhankelijk daarvan gaan handelen. Als je alleen deze twee speakers hebt en je luistert ook graag muziek, dan zou ik eerder op zoek gaan naar een constructie waarbij je een fijne stereo versterker kan gaan gebruiken icm je huidige 507 (zitten vast geen pre-outs op, of wel?)
Inderdaad. Zou gewoon een aparte stereoversterker nemen voor deze twee jongens. Aansluiten op de Pre-Out van Zone 2 en dan kan je zowel de Onkyo als de losse versterker gebruiken. Op zich hebben de Focals niet heel veel vermogen nodig, want ze worden veelal verkocht (als actiepakket bij diverse ketens) samen met een relatief simpele Denon stereoversterker. Maar goed, over het vermogen van Onkyo is al veel gesproken...Raymond schreef op zondag 05 december 2010 @ 16:03:
[...]
Prachtige luidsprekers! Lijkt me dat je deze ook (vooral?) voor muziek hebt gekocht? Zijn dit de enige luidsprekers, of heb je voor surround er ook een stel satellieten/center/sub bij?
Ik zou afhankelijk daarvan gaan handelen. Als je alleen deze twee speakers hebt en je luistert ook graag muziek, dan zou ik eerder op zoek gaan naar een constructie waarbij je een fijne stereo versterker kan gaan gebruiken icm je huidige 507 (zitten vast geen pre-outs op, of wel?)
Mocht je toch een surroundreceiver willen dan zou ik eerder een paar series hoger gaan, maar dan van een paar jaar terug. Een Onkyo TX-SR806 bijvoorbeeld is dan een veel betere keuze dan een Onkyo TX-SR608.
Ik heb een TX-NR708, en een Windows 7 PC. De twee apparaten zijn op hetzelfde netwerk aangesloten en Windows herkent de receiver als mediaspeler.
Vanaf de Onkyo kan ik muziek op de PC benaderen en afspelen. Maar ik wil het graag ook andersom kunnen. Als je in Windows met rechts op een muziekbestand klikt en kiest voor 'Afspelen met...' staat daar de receiver tussen:

Maar dat geeft een foutmelding:

Op mijn Android telefoon (HTC Desire HD) zit een soortgelijke optie, maar die geeft ook een foutmelding van dezelfde strekking ("De speler reageert niet").
Is het iemand gelukt om dit wel aan de praat te krijgen? Wat doe ik fout? Of wordt dit gewoon niet ondersteund door de Onkyo?
Vanaf de Onkyo kan ik muziek op de PC benaderen en afspelen. Maar ik wil het graag ook andersom kunnen. Als je in Windows met rechts op een muziekbestand klikt en kiest voor 'Afspelen met...' staat daar de receiver tussen:

Maar dat geeft een foutmelding:

Op mijn Android telefoon (HTC Desire HD) zit een soortgelijke optie, maar die geeft ook een foutmelding van dezelfde strekking ("De speler reageert niet").
Is het iemand gelukt om dit wel aan de praat te krijgen? Wat doe ik fout? Of wordt dit gewoon niet ondersteund door de Onkyo?
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Fijn dat je dit even voor me wilt onderzoeken. Ik hoor het maandag wel.Sorcerer8472 schreef op zondag 05 december 2010 @ 01:19:
[...]
24fps zou eens per 40 seconden kunnen stotteren (afh. van of je content 23.976 of 24.000 fps is; hoe het precies zit is mij niet duidelijk).
Of hij ook de output mee kan schalen qua framerate weet ik even niet zeker uit m'n hoofd maar volgens mij kan dat wel hoorZal morgen eens checken.
Wat ik dus duidelijkheid over wil hebben is dus met de vraag:
Wordt elk videobeeld van een bepaalde frame rate (23.976fps / 24fps / 50fps / 60fps) stottervrij via de receiver weergeven? Zo niet? Dan moet ik waarschijnlijk de OSD (video overlay) uitzetten ---> en dat betekent dus dat ik dan daarna dus ook niet meer het PAL-beeld van digitale hd-tuner van 1080i/50fps kan upscalen naar 1080p/50fps ??
Dat zou wel een domper zijn.
Het probleem van "true 24p" bij de Onkyo is (zover ik weet) dat hij uitgaat van 23.976 fps. Gevolg is dat hij 1x in de ~40 seconden een frame dubbel laat zien. Dus een heel beperkt stottereffect is dat, zal bijna niet opvallen meestal gok ik. Maar dat is dus alleen te voorkomen door de OSD uit te zetten.
Dat houdt in dat je geen on-screen menu meer hebt, en dat je geen video processing/converting meer hebt.
En inderdaad, volgens mij stel je je output altijd in op een vaste resolutie, in mijn geval 720p50 op m'n HD Ready tv. Alles zet hij dan om naar die resolutie. Wil je dat niet dan moet videoprocessing helemaal uit. Alle problemen zijn dan gelijk opgelost en het grootste nadeel is dat je dan dus geen on screen display meer hebt.
Dat houdt in dat je geen on-screen menu meer hebt, en dat je geen video processing/converting meer hebt.
En inderdaad, volgens mij stel je je output altijd in op een vaste resolutie, in mijn geval 720p50 op m'n HD Ready tv. Alles zet hij dan om naar die resolutie. Wil je dat niet dan moet videoprocessing helemaal uit. Alle problemen zijn dan gelijk opgelost en het grootste nadeel is dat je dan dus geen on screen display meer hebt.
Ik heb geen ervaring met deze apparatuur en deze manier van afspelen. Ikzelf heb een samsung tv en bijbehorend proggie op de pc. En daarin moet ik expliciet toestemmingen instellen. Misschien geldt dat voor je onkyo ook? Dat je moet aangeven wat wel/geen toestemming heeft om gebruik te maken van de netwerkafspeelfunctie?Priet schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:20:
Dank voor het compliment. De luidsprekers gebruik ik enkel en alleen voor stereo. Een tweede versterker is een optie, echter komt al het geluid uit één mediacenter uitgang (mac mini). Zodra ik dus stereo wil luisteren of een een film wil kijken moet ik het geluid handmatig omzetten van de ene versterker (optisch) naar de andere versterker (hdmi). Dit beweegt mij er toe om een nieuwe versterker aan te schaffen met een zone 1 voor de surround en zone 2 voor de stereo boxen. Echter zit ik met nog een beperking. De diepte mag niet meer zijn dan ongeveer 35cm, waardoor ongeveer alleen SR608 overblijft. Is er iemand hier met ervaring met zware boxen en de SR608?Raymond schreef op zondag 05 december 2010 @ 16:03:
[...]
Prachtige luidsprekers! Lijkt me dat je deze ook (vooral?) voor muziek hebt gekocht? Zijn dit de enige luidsprekers, of heb je voor surround er ook een stel satellieten/center/sub bij?
Je kan de mediacenter toch aangesloten laten op de TX-SR507 en dan de stereoversterker aansluiten op de Zone 2 van de TX-SR507. Nadeel is dan dat je beide apparaten aan moet zetten. Dus een extra handeling zit er met een extra versterker altijd in.Erhnam schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:22:
[...]
Dank voor het compliment. De luidsprekers gebruik ik enkel en alleen voor stereo. Een tweede versterker is een optie, echter komt al het geluid uit één mediacenter uitgang (mac mini). Zodra ik dus stereo wil luisteren of een een film wil kijken moet ik het geluid handmatig omzetten van de ene versterker (optisch) naar de andere versterker (hdmi). Dit beweegt mij er toe om een nieuwe versterker aan te schaffen met een zone 1 voor de surround en zone 2 voor de stereo boxen. Echter zit ik met nog een beperking. De diepte mag niet meer zijn dan ongeveer 35cm, waardoor ongeveer alleen SR608 overblijft. Is er iemand hier met ervaring met zware boxen en de SR608?
Overigens vind ik het aan de ene kant wel apart dat de TX-SR507 niet in staat is die Focals aan te sturen. Focal staat niet bekend om lastig aan te sturen speakers te maken in de Chorus reeks. En zelfs met een relatief laag vermogen wat de Onkyo levert zou het in theorie moeten gaan.
Maar nogmaals: als je echt meer vermogen wilt dan zou ik niet voor een TX-SR608 gaan, maar dus eerder voor een ouder hoger model. Maar die diepte zal echt een probleem gaan worden...
Ik gebruik de Magnat Quantum 557 icm de 608, geen problemen mee.
In een 7.1 opstelling bij flims kijken, normaal volume is geen probleem (de buren klagen niet, de hond wel eens
)
Bij het afspelen van muziek staan alleen de Magnat Quantum 557 aan op pure audio.
Hij kan ze goed aansturen.
spec:
Type speaker passief
Principe 3-weg, bassreflex
Frequentiebereik 20 - 55.000 Hz
Wisselfrequentie(s) 350 / 3.300 Hz
Belastbaarheid 180 - 340 watt
Gevoeligheid 93 dB
Nominale impedantie 4-8 ohm
In een 7.1 opstelling bij flims kijken, normaal volume is geen probleem (de buren klagen niet, de hond wel eens
Bij het afspelen van muziek staan alleen de Magnat Quantum 557 aan op pure audio.
Hij kan ze goed aansturen.
spec:
Type speaker passief
Principe 3-weg, bassreflex
Frequentiebereik 20 - 55.000 Hz
Wisselfrequentie(s) 350 / 3.300 Hz
Belastbaarheid 180 - 340 watt
Gevoeligheid 93 dB
Nominale impedantie 4-8 ohm
Nadeel van Magnat is dan alleen weer dat je de specs met een gigantische korrel zou moet nemen. Dus heel representatief is het niet.fazertje schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:32:
Maar goed, speakers met een normaal/hoog rendement (alles vanaf 89 dB) en een normale impedantie zou gewoon aan te sturen moeten zijn met elke receiver/versterker.
Overigens ga ik (zodra ik ze gevonden heb) een paar Focal Chorus 826W kopen en dat aansturen met een Denon AVR-2809. De Denon is ook midrange en die trekt het gewoon goed. Zelfs getest met een Chorus 836V en een Focal Electra 1027BE. Al merkte je bij de Electra wel dat de receiver iets meer vermogen zou mogen hebben. Maar Electra is ook een wat ander segment dan de Chorus.
[ Voor 27% gewijzigd door FeaR op 06-12-2010 20:59 ]
Het is wat ik eerder ook al zei: voor normale grootte woonkamers tot zelfs 'stukje groter' met normale speakers is de TX-SR608 gewoon prima. Als je een losse subwoofer hebt dan is het al helemaal onzin om te zeggen dat deze versterker aan vermogen te kort schiet (in een normale setup).
Bassen zijn krachtig, strak en precies en er is niets te merken van inkakken op welke manier dan ook in mijn (bi-amped weliswaar, via 2 eindtrappen van de Onkyo) setup met Jamo S608. Ook bij 5.1 niet en ook bij hoog volume niet. Misschien als je erg moeilijke speakers hebt, maar dan zit je qua speakers ook al vaak in een hoger segment lijkt me...
Maargoed, misschien moet ik eens een goede high-end setup beluisteren en zal ik dan van andere mening zijn (FeaR1986, wat heb jij thuis nu dan?
)
Bassen zijn krachtig, strak en precies en er is niets te merken van inkakken op welke manier dan ook in mijn (bi-amped weliswaar, via 2 eindtrappen van de Onkyo) setup met Jamo S608. Ook bij 5.1 niet en ook bij hoog volume niet. Misschien als je erg moeilijke speakers hebt, maar dan zit je qua speakers ook al vaak in een hoger segment lijkt me...
Maargoed, misschien moet ik eens een goede high-end setup beluisteren en zal ik dan van andere mening zijn (FeaR1986, wat heb jij thuis nu dan?
[ Voor 14% gewijzigd door Sorcerer8472 op 07-12-2010 12:37 ]
Nu Magnat op een Denon receiver, vandaar weet ik ook dat het een merk is waar je niet op de specificaties af moet gaan. Maar zoals gezegd ga ik een paar Focal Chorus 826W halen zodra ik die gevonden heb. Of wellicht toch een paar 863V indien de Chorus 826W niet echt makkelijk leverbaar zijn.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 12:34:
Maargoed, misschien moet ik eens een goede high-end setup beluisteren en zal ik dan van andere mening zijn (FeaR1986, wat heb jij thuis nu dan?)
Probleem met specs is sowieso dat Wattage maar een beperkt beeld geeft van het verhaal bij versterkers. THD bij bepaalde vermogens is ook erg interessant, maar ook dat zegt weer niet veel omdat het niets zegt over het type vervorming dat optreedt... Het komt erop neer dat je gewoon zult moeten luisteren.
Bij specs van speakers is er weer het probleem dat niet duidelijk is hoe men het frequentiebereik aanduidt: die Magnat subwoofers die allemaal tot 20 Hz gaan... hoe ver is het signaal al gedempt bij die 20 Hz? -3dB? -6? -9? ... en hoe vervormt het bij die frequenties? Hoeveel portnoise heeft de subwoofer? etc. ...
Het komt er in ieder geval op neer dat je tenzij je audiofiele resultaten wilt behalen aan zo'n 608 (en ws ook 508, 538) gewoon voldoende hebt. Hoewel ik toch nog altijd heel benieuwd ben hoe veel beter het nog kan als je een echt audiofiele setup hebt met elektrostaten etc.
Iig is mijn ervaring dat ik met Jamo S608 + Onkyo TX-SR608 tegen de limieten en slechte eigenschappen van de mix aanloop bij veel muziek, vóórdat ik aanloop tegen de beperkingen van het systeem. Zie ook dit topic: Wat klinkt goed? CD kwaliteit
Wat betreft films en 5.1 heb ik nog altijd geen beter systeem gehoord dan mijn eigen. Op zich wel goed, want dat scheelt geld
Bij specs van speakers is er weer het probleem dat niet duidelijk is hoe men het frequentiebereik aanduidt: die Magnat subwoofers die allemaal tot 20 Hz gaan... hoe ver is het signaal al gedempt bij die 20 Hz? -3dB? -6? -9? ... en hoe vervormt het bij die frequenties? Hoeveel portnoise heeft de subwoofer? etc. ...
Het komt er in ieder geval op neer dat je tenzij je audiofiele resultaten wilt behalen aan zo'n 608 (en ws ook 508, 538) gewoon voldoende hebt. Hoewel ik toch nog altijd heel benieuwd ben hoe veel beter het nog kan als je een echt audiofiele setup hebt met elektrostaten etc.
Wat betreft films en 5.1 heb ik nog altijd geen beter systeem gehoord dan mijn eigen. Op zich wel goed, want dat scheelt geld

Gewoon een keer langs een audiozaak gaan en dan is dat "probleem" zo verholpen. Ik ben eens weken te verwend geweest door één of andere vage speaker die ik had gehoord bij Stassen. Lelijkste speakers ooit en met 15.000 euro per stuk ook nog eens ziek duur. Aangestuurd door een Cd-speler en versterkers van Audio Noord ter waarde van 100.000 euro. Zeer mooi, compleet en goed geluidsbeeld. Set speelde zelfs de B&W 802D's die er naast stonden er uit.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:09:
Verwijderd
Hallo,
Ik kan nergens vinden of dit ook voor 606 geldt, (volgens de Onkyo site heeft deze hdmi 1.3)
Heb afgelopen week mijn laptop met XMBC aangesloten via m'n onkyo op de pc, enkel had ik ingesteld dat het geluid via HDMI moest lopen (op m'n laptop) enkel kreeg ik geen geluid uit de speakers
Moet ik dit nog apart instellen of werkt dit zo niet op mijn receiver?
Dank jullie wel
Ik kan nergens vinden of dit ook voor 606 geldt, (volgens de Onkyo site heeft deze hdmi 1.3)
Heb afgelopen week mijn laptop met XMBC aangesloten via m'n onkyo op de pc, enkel had ik ingesteld dat het geluid via HDMI moest lopen (op m'n laptop) enkel kreeg ik geen geluid uit de speakers
Moet ik dit nog apart instellen of werkt dit zo niet op mijn receiver?
Dank jullie wel
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 15:28 ]
Een ton!FeaR1986 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:31:
[...]
Gewoon een keer langs een audiozaak gaan en dan is dat "probleem" zo verholpen. Ik ben eens weken te verwend geweest door één of andere vage speaker die ik had gehoord bij Stassen. Lelijkste speakers ooit en met 15.000 euro per stuk ook nog eens ziek duur. Aangestuurd door een Cd-speler en versterkers van Audio Noord ter waarde van 100.000 euro. Zeer mooi, compleet en goed geluidsbeeld. Set speelde zelfs de B&W 802D's die er naast stonden er uit.
Als ik er in de buurt ben zal ik eens langsgaan. Welke muziek luisterde je erop? (want da's wel een punt, ook als je gaat luisteren)
Ik had zelf een mix-cd bij: muziek van Enya, Genesis, Rammstein, Hans Zimmer, The Cranberries, et cetera. Maar die mocht niet afgespeeld worden, CD die steeds werd gespeeld was wel een CD die in de top 10 stond van best opgenomen CD's ooit. Maar qua muziek was het meer klassiek met zang/opera.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:10:
[...]
Een ton!![]()
Als ik er in de buurt ben zal ik eens langsgaan. Welke muziek luisterde je erop? (want da's wel een punt, ook als je gaat luisteren)
Overigens kwam ik om te luisteren naar de Focal Chorus 826W, Focal Chorus 836V en de Focal Electra 1027S. De te overdreven dure set lieten ze als demonstratie horen. Gewoon om te showen hoe goed de modificaties/zelfbouw van Edwin Maas zijn.
Hmm, geen idee welke cd dat was? De mix zelf is toch ook wel van vrij groot belang als je het met je eigen set bijv. wilt vergelijken.
Dat wel, maar je krijgt met elk soort muziek wel een indruk van hoe de set klinkt. Viel vooral op hoe ruimtelijk alles klonk. Op de B&W 802D's klonk de zang echt achter de instrumenten, op die zelfbouw speakers klonk het veel ruimtelijker: zang vooraan, instrumtenten links en rechts.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:31:
Hmm, geen idee welke cd dat was? De mix zelf is toch ook wel van vrij groot belang als je het met je eigen set bijv. wilt vergelijken.
Maar goed, voor het geld (en qua looks) zou ik dan nog steeds liever twee keer een B&W 802D neerzetten.
Overigens mocht je de hele set meenemen als je een set mee nam die de set van Audio Noord er uit speelde. Dus succes met je Onkyo en je Jamo's
Stereo gaat hij 'm sowieso niet eruit spelen. Daarvoor missen de Jamo's een warm geluid laag-midden + localisatie kan ook beter (omdat ze zo smal zijn denk ik). Daardoor moet je echt in het midden zitten voor een goed ruimtelijk effect (bij films hoeft dat weer niet dankzij de center en de methode van mixen).
Maar ik heb echt niet de illusie dat je zo'n systeem eruit speelt hoor. Alleen voor het geld (~1k voor de hele set) denk ik wel dat je niet veel beters krijgt op surroundgebied (op stereogebied ook vast wel trouwens, maar films vind ik ook heel belangrijk).
Overigens is localisatie ook iets wat moet kloppen in de mix. Radio 4 maakt bijvoorbeeld prachtige heldere opnames met een vast aantal microfoons. Yello maakt prachtige mixes waarin ook achteraf mooie localisatie wordt gerealiseerd. Maar een gemiddeld pop/rocknummer is gewoon "handmatig" en redelijk slordig (voor mijn gevoel) op een plek gezet, en dat verschil hoor je wel... Vandaar ben ik wel benieuwd naar wat voor demomuziek ze daar draaiden bij Stassen.
Maar ik heb echt niet de illusie dat je zo'n systeem eruit speelt hoor. Alleen voor het geld (~1k voor de hele set) denk ik wel dat je niet veel beters krijgt op surroundgebied (op stereogebied ook vast wel trouwens, maar films vind ik ook heel belangrijk).
Overigens is localisatie ook iets wat moet kloppen in de mix. Radio 4 maakt bijvoorbeeld prachtige heldere opnames met een vast aantal microfoons. Yello maakt prachtige mixes waarin ook achteraf mooie localisatie wordt gerealiseerd. Maar een gemiddeld pop/rocknummer is gewoon "handmatig" en redelijk slordig (voor mijn gevoel) op een plek gezet, en dat verschil hoor je wel... Vandaar ben ik wel benieuwd naar wat voor demomuziek ze daar draaiden bij Stassen.
[ Voor 28% gewijzigd door Sorcerer8472 op 07-12-2010 17:32 ]
Alleen de CD-speler en versterking was een ton. Daar komen dan de speakers van 15.000 de stuk nog bij. En natuurlijk ook hele dikke speakerkabel, interlinks en powercords.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 17:21:
Edwin liet wel één merk vallen wat je niet mee mocht nemen omdat je "zijn" set er dan wellicht wel uitspeelde. Maar welke dat was weet ik niet meer.
Maar goed, een keer naar zo'n set luisteren is leuk maar verder voor 99% van de mensen niet haalbaar. En als het wel haalbaar zou zijn dan zou ik eerder de helft van het geld uitgeven en een set kopen die dan net wat minder is. Hoe duurder de componenten worden hoe minder groot de groei naar beter is. Als in dat je met 20.000 euro al "redelijk" wat perfectie kan halen.
En vergeet niet de inrichting van je luisterruimte. De perfecte ruimte kost ook een hoop.
Maar wat dat betreft is het net als bij auto's: hoe sneller ze worden hoe veel sneller het duurder wordt, waarbij dat laatste stukje onevenredig duur is.
Alleen is dan de vraag waar het punt van de perfecte prijs-kwaliteitverhouding ligt (voor een set die zo goed mogelijk past bij je luisterruimte, want dat zal ook nog een punt zijn, dat je voor een kleine ruimte weer een andere perfecte set hebt
)
Maargoed, bij Stassen misschien dan eens gaan luisteren in de ~10k range om te kijken hoe goed die nou is. Doen ze daar trouwens veel aan surroundsets of is het 99% stereo?
Maar wat dat betreft is het net als bij auto's: hoe sneller ze worden hoe veel sneller het duurder wordt, waarbij dat laatste stukje onevenredig duur is.
Alleen is dan de vraag waar het punt van de perfecte prijs-kwaliteitverhouding ligt (voor een set die zo goed mogelijk past bij je luisterruimte, want dat zal ook nog een punt zijn, dat je voor een kleine ruimte weer een andere perfecte set hebt

Maargoed, bij Stassen misschien dan eens gaan luisteren in de ~10k range om te kijken hoe goed die nou is. Doen ze daar trouwens veel aan surroundsets of is het 99% stereo?
100% stereo, als in dat er nergens een volledig opgestelde surroundset stond. Maar dat is bij de meeste zaken wel het geval. Of je moet naar een BCC en dergelijke. Overigens is er wel een luisterruimte met alleen maar boekenplankmodellen, die - toen ik er was - aangestuurd werden door een Onkyo TX-NR3007Sorcerer8472 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 18:20:
Overigens is mijn ervaring - en ook van vele anderen - met Stassen niet heel positief, dus weet waar je aan begint. Lees bijvoorbeeld dit topic maar eens door.
Al zal even luisteren naar die twee speakers van Edwin Maas best wel mogen als je er gewoon binnen loopt. Elke luisterronde worden die namelijk gedemonstreerd, als soort van verkooppraatje dus. Van die Edwin Maas modificeert ook Phonar speakers die alleen Stassen mag verkopen. Maar daar was ik ook niet van onder de indruk. Althans, ze klonken heel goed voor het formaat en de prijs. Maar ze waren raar in een hoek neergezet, speakers naar voren gehaald en het klonk nergens meer naar...
[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 07-12-2010 18:27 ]
Heb mezelf vandaag een Onkyo TX-SR608 + 2x Yamo S608 boxen besteld. Krijg deze net voor kerst binnen, dus een leuker cadeau kon ik mezelf niet geven.
Zal deze set eens lekker uitproberen en daarna een review schrijven.
Van het weekend heb ik mijn Onkyo SR508 binnen gekregen.
Hierop heb ik mijn oude 5.1 boxenset op aangesloten van een paar jaar oud.
Ben uiteraard al bezig met sparen voor een nieuwe set. Vermoedelijk de Canton Movie set of de Harman Kardon die hier al regelmatig is langsgekomen.
Nu heb ik de Onkyo out of the box aangesloten.
Films kijken doe ik via MediaPortal wat ik op mijn Laptop heb staan.
De Onkyo is via HDMI OUT aangesloten op mijn Samsung TV.
De Laptop via HDMI op de game ingang (maakt dit wat uit ???)
Als ik nu een film ga afspelen met daarin of DTS-HD of TrueHD dan zie ik in mijn Onkyo Display alleen het Dolby icoontje met D erachter.....oftewel Dolby Digital
Wat doe ik verkeerd dat ik geen TrueHD of DTS-HD in mijn display zie staan??
Ben uiteraard al bezig met sparen voor een nieuwe set. Vermoedelijk de Canton Movie set of de Harman Kardon die hier al regelmatig is langsgekomen.
Als ik nu een film ga afspelen met daarin of DTS-HD of TrueHD dan zie ik in mijn Onkyo Display alleen het Dolby icoontje met D erachter.....oftewel Dolby Digital
Wie kan mij helpen,
Ik krijg mijn nieuwe TX-SR608 bijna, heb een UPC mediabox http://www.upc.nl/pdf/upc_snel_van_start_dvr.pdf Maar hoe moet ik deze aansluiten? deze kan niet rechtstreeks naar de SR608? moet de aansluiting dan in de tv blijven, hoe komt het geluid dan via deze receiver? alleen via de audio uit aangesloten op de SR-608?
Ik krijg mijn nieuwe TX-SR608 bijna, heb een UPC mediabox http://www.upc.nl/pdf/upc_snel_van_start_dvr.pdf Maar hoe moet ik deze aansluiten? deze kan niet rechtstreeks naar de SR608? moet de aansluiting dan in de tv blijven, hoe komt het geluid dan via deze receiver? alleen via de audio uit aangesloten op de SR-608?
Wel zonde want geluid bij films is ook erg belangrijk vind ik. Velen kopen jammergenoeg echter een dikke tv, maar houden het dan bij de ingebouwde speakertjes...FeaR1986 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 18:25:
[...]
100% stereo, als in dat er nergens een volledig opgestelde surroundset stond. Maar dat is bij de meeste zaken wel het geval. Of je moet naar een BCC en dergelijke. Overigens is er wel een luisterruimte met alleen maar boekenplankmodellen, die - toen ik er was - aangestuurd werden door een Onkyo TX-NR3007. Maar je kan dus eerst naar de fronts luisteren en daarna eventueel nog naar de rears.

Kom maar op met de review! Ik twijfel namelijk ook enorm over de SR608. Ik wil deze gaan gebruiken in een zelfde soort setup; dus met twee grote stereo speakers. Vooral het vermogen ben ik erg benieuwd naar!!M009 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 19:16:
Heb mezelf vandaag een Onkyo TX-SR608 + 2x Yamo S608 boxen besteld. Krijg deze net voor kerst binnen, dus een leuker cadeau kon ik mezelf niet geven.![]()
Ik heb eerst mijn surround set gekocht en toen pas mijn TV vervangen. Klopt inderdaad dat hoop mensen belang van geluid onderschatten. Enige nadeel is dat als je bij iemand anders TV kijkt het nergens naar klinktSorcerer8472 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 20:09:
[...]
Wel zonde want geluid bij films is ook erg belangrijk vind ik. Velen kopen jammergenoeg echter een dikke tv, maar houden het dan bij de ingebouwde speakertjes...En dat terwijl juist bij surround ook de combinatie van speakers heel belangrijk is (los luisteren heeft niet zo veel zin als je de combinatie wil luisteren tenzij je een 'phonografisch geheugen' hebt
), en je ook een receiver nodig hebt die dat kan weergeven.
Ben trouwens een TX-SR608 aan het overwegen als vervanger voor mijn huidige receiver (Harman Kardon AVR140 zonder HDMI). Maar kwam er achter dat zone 2 alleen analoge inputs ondersteund. Dat is wel serieus balen, anders wist ik het wel
Ja, ik ben ook zeker benieuwd naar deze review omdat ik zelf ook deze combi wil aanschaffen (zodra het geld er is
)!
Upside down
Hehe, mijn tv moet ook nog worden vervangen. Zone 2 gebruik ik helemaal niet trouwens, gewoon één luisterruimte (namelijk de woonkamer) met op de Onkyo de xbox, Samsung dvb-ontvanger, Xbox, Wii, Bluray-speler én mediaspeler (Xbox component+spdif, wii composiet, rest hdmi). Anders kon je hier eens komen luisterenMcVirusS schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:43:
[...]
Ik heb eerst mijn surround set gekocht en toen pas mijn TV vervangen. Klopt inderdaad dat hoop mensen belang van geluid onderschatten. Enige nadeel is dat als je bij iemand anders TV kijkt het nergens naar klinkt.
Ben trouwens een TX-SR608 aan het overwegen als vervanger voor mijn huidige receiver (Harman Kardon AVR140 zonder HDMI). Maar kwam er achter dat zone 2 alleen analoge inputs ondersteund. Dat is wel serieus balen, anders wist ik het wel.
Vaag trouwens dat hij niets doet met digitale bronnen. Is maar één regeltje in de handleiding waarin dat vermeld staat

Voor wie hem nog niet kent (en dat zijn aan de laatste reactie te zien nog wel een paar uses), hier mijn overdreven lange review van de TX-SR608 en de Jamo S608 HCS3: productreview: Jamo Studio S608 Zwart review door Sorcerer8472
Stel je voor dat zijn set met jouw mix-cd nergens naar had geklonken dan was dat een dikke afgang geweest voor hem. Beetje flauw dus dat je die niet mocht luisteren.FeaR1986 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:16:
[...]
Ik had zelf een mix-cd bij: muziek van Enya, Genesis, Rammstein, Hans Zimmer, The Cranberries, et cetera. Maar die mocht niet afgespeeld worden, CD die steeds werd gespeeld was wel een CD die in de top 10 stond van best opgenomen CD's ooit. Maar qua muziek was het meer klassiek met zang/opera.
Ik vind een set goed als alles er goed op klinkt want dat lijkt mij de bedoeling bij een goede hifiset.
Je hebt er namelijk niks aan als je set met maar paar muziekstukken echt goed klinkt.
Overigens is alle hifi-apparatuur die zoveel kost weggegooid geld.
Wie luistert er nu naar de apparatuur terwijl het om de muziek gaat.
Waarom zou je op een set van €100K niet naar muziek kunnen luisteren en op een set van €1K wel?sjaool schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:16:
Overigens is alle hifi-apparatuur die zoveel kost weggegooid geld.
Wie luistert er nu naar de apparatuur terwijl het om de muziek gaat.
Jij begrijpt mijn stelling niet. 
Het gaat niet om de apparatuur maar om de muziek.
Het gaat niet om de apparatuur maar om de muziek.
Precies, het gaat om de muziek, dus waarom is het weggegooid geld om dure apparatuur te kopen?
@sjaool: da's ook een beetje mijn punt ja. Er is extreem veel verschil in opnamekwaliteit. Zo nu en dan kom je nog eens wat tegen waarvan je echt zwaar onder de indruk bent: open, helder, gebalanceerd... maar als je dan weer pop gaat luisteren dan is het eigenlijk altijd veel minder goed omdat die muziek zo plat geproduceerd is (met vaak veel te veel / zware / niet-strakke bass en vervormd hoog).
Om maar gelijk wat voorbeelden aan te halen die FeaR1986: Enya's Only Time heeft een geweldig mooi breed en diep geluidsbeeld, maar de zang bevat veel te veel "valse" lucht die er bij de opname of mix onterecht in is blijven zitten of zelfs omhoog is gecomprimeerd. Dat maakt het onprettig en zelfs na een tijd pijnlijk om naar te luisteren op iets hoger volume, en het klinkt nog altijd niet goed op lager volume... Zombie van Cranberries is echt zo plat als een dubbeltje: het drumstel klinkt alsof het van plastic is; een grote zee van ruis, de zang klinkt alsof de zangeres serieuze ademhalingsproblemen heeft als ze zacht zingt... Rammstein is ook plat. Genesis valt ook tegen
Maargoed, als dat muziek is waar je graag naar luistert dan moet je wel een set hebben waar het een beetje op te luisteren is, en dat is precies het punt: een goede mix klinkt echt heel veel beter als je niet naar de muziek zelf maar naar de muziekkwaliteit en levendigheid luistert. Ga je naar de Hans Zimmer-filmmixes luisteren dan val je echt om van hoe goed die zijn. Zo echt, natuurlijk, vol, strak, warm... Bijv. de Inception-soundtrack. Of de soundtrack van de foute (maar o zo sfeervolle en leuke) film Broken Arrow.
Maar kijk uit, anders word je een neuroot op dit gebied en ga je je bij muziek die je leuk vindt storen aan hoe slecht ze gemixt is. Gelukkig is het wel beter aan het worden tegenwoordig qua mixes. Luister bijvoorbeeld naar Elbow en de laatste Porcupine Tree, of als je wat ouder wilt ieder album van Pink Floyd. Om van te smullen
Om maar gelijk wat voorbeelden aan te halen die FeaR1986: Enya's Only Time heeft een geweldig mooi breed en diep geluidsbeeld, maar de zang bevat veel te veel "valse" lucht die er bij de opname of mix onterecht in is blijven zitten of zelfs omhoog is gecomprimeerd. Dat maakt het onprettig en zelfs na een tijd pijnlijk om naar te luisteren op iets hoger volume, en het klinkt nog altijd niet goed op lager volume... Zombie van Cranberries is echt zo plat als een dubbeltje: het drumstel klinkt alsof het van plastic is; een grote zee van ruis, de zang klinkt alsof de zangeres serieuze ademhalingsproblemen heeft als ze zacht zingt... Rammstein is ook plat. Genesis valt ook tegen
Maargoed, als dat muziek is waar je graag naar luistert dan moet je wel een set hebben waar het een beetje op te luisteren is, en dat is precies het punt: een goede mix klinkt echt heel veel beter als je niet naar de muziek zelf maar naar de muziekkwaliteit en levendigheid luistert. Ga je naar de Hans Zimmer-filmmixes luisteren dan val je echt om van hoe goed die zijn. Zo echt, natuurlijk, vol, strak, warm... Bijv. de Inception-soundtrack. Of de soundtrack van de foute (maar o zo sfeervolle en leuke) film Broken Arrow.
Maar kijk uit, anders word je een neuroot op dit gebied en ga je je bij muziek die je leuk vindt storen aan hoe slecht ze gemixt is. Gelukkig is het wel beter aan het worden tegenwoordig qua mixes. Luister bijvoorbeeld naar Elbow en de laatste Porcupine Tree, of als je wat ouder wilt ieder album van Pink Floyd. Om van te smullen
Ho ho, ik heb alleen gezegd welke artiesten ik "mee" had. Ik heb nooit gezegd dat ik Only Time van Enya had en ook Zombie van The Cranberries heb ik niet genoemdSorcerer8472 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:16:
Zie overigens ook Slechtst klinkende album top 3 en de Best klinkende album top 30..
Sinds kort (5-12
) de Onkyo TX-SR508 mogen ontvangen. Out of the box aangesloten en nog niks ingesteld maar klinkt sowieso niet verkeerd. Voor DVD en Blu-ray gebruik ik mijn PS3. Helaas is de PS3 niet altijd even snel om snel even een filmpje te kijken...
Als ik een speler van Onkyo wil kopen, de Onkyo BD-SP308 , kan deze dan onder de Onky geplaats worden? Ik had gelezen dat erop geen goede optie is i.v.m. ventilatie?
Als ik een speler van Onkyo wil kopen, de Onkyo BD-SP308 , kan deze dan onder de Onky geplaats worden? Ik had gelezen dat erop geen goede optie is i.v.m. ventilatie?
Wat is trouwens jullie ervaring met het vermogen van de zone2 uitgang? In de manual van de SR608 kan ik niet vinden of er een verschil is in vermogen tussen de twee front en de twee uitgangen op de zone2. Weten jullie of hier een verschil tussen is?
Mooi moment om je TV te vervangen, nu kan je een mooie 3D LED tv kopenSorcerer8472 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:38:
[...]
Hehe, mijn tv moet ook nog worden vervangen.
Dat is voor mij 1 van de redenen waarom ik andere receiver overweeg. Vrijwel al mijn digitale (op 1 coaxiale ingang na) zijn bezet, waarbij ik de XBOX zelfs via SPDIF aansluiting op voorkant van receiver heb moeten aansluiten. En het lijkt me ook wel relaxed om gewoon 1 kabel naar TV te hebben lopen i.p.v. de 6 nu (PS3, Xbox, Wii, Digitale PVR, DVD speler en OSD van receiver). Scheelt ook weer hoop digitale kabels van alle apparaten naar de receiver.Zone 2 gebruik ik helemaal niet trouwens, gewoon één luisterruimte (namelijk de woonkamer) met op de Onkyo de xbox, Samsung dvb-ontvanger, Xbox, Wii, Bluray-speler én mediaspeler (Xbox component+spdif, wii composiet, rest hdmi).
DVD speler gebruik ik eigenlijk alleen nog maar als CD speler trouwens, PS3 doet veel mooier upscalen dan mijn TV. Zou eens moeten uitzoeken of mijn DVD speler component uit heeft dan kan ik upscalen door de receiver laten doen. DVD speler is denk ik een stuk zuinigere DVD afspeelapparaat dan mijn PS3
Heeft denk niet heel veel zin, al lijkt het me best gezelligAnders kon je hier eens komen luisteren
Gelukkig had ik de handleiding online bekeken, anders zou ik behoorlijk telleurgesteld zijnVaag trouwens dat hij niets doet met digitale bronnen. Is maar één regeltje in de handleiding waarin dat vermeld staatOverigens is 7.1 of bi-amping ook niet mogelijk met Zone 2 aan (zal ook wel voor andere receivers gelden soms gok ik).
Heb nog handleiding van paar andere merken/modellen bekeken maar het is bij al die receivers zo dat zone 2 (en soms 3) alleen analoge bronnen kunnen laten horen. Zal wel te maken hebben met dat die receivers maar 1 DAC hebben. Wel jammer, leek me wel leuk 2e luisterzone in de achterkamer terwijl ik in voorkamer met koptelefoon zit te gamen.
Voor de liefhebbers, Onkyo TX-SR608 7.2 Home Cinema Receiver voor 404,95 euro
http://www.1dayfly.com/
Wel ervoor gezorgd dat de juiste audiostroom afgespeeld wordt op de laptop? Het kan namelijk zijn dat er meerdere audio kanalen aanwezig zijn in de film en dat hij dan standaard de Dolby stroom paktBuzzie schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 19:43:
Van het weekend heb ik mijn Onkyo SR508 binnen gekregen.
Dat de laptop op de GAME-ingang is aangesloten maakt niet uit, dat is gewoon puur om de ingang een naam te geven zodat je deze met de remote kan selecteren. Er zijn merken die een naam/apparaat aan de ingang koppelen als naam, andere merken noemen het gewoon één, twee of drie.Buzzie schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 19:43:
Weet je zeker dat je laptop over HDMI wel HD Audio uit kan sturen? Dat je laptop het weergeeft als je het afspeelt is één ding, maar het is dan nog niet gezegd dat de laptop het ook output.
Da's idd wel een nette aanbieding, scheelt toch zeker 10% met de goedkoopste aanbieder op kieskeurig.Baldertt schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:07:
Voor de liefhebbers, Onkyo TX-SR608 7.2 Home Cinema Receiver voor 404,95 euro
Als de laptop ook geluid over HDMI kan uitsturen, dan zal je volgens mij bij de instellingen in windows 2 geluidskaarten zien. Namelijk de gewone geluidskaart, die geluid over de speakertjes en de audio-uitgang geeft en daarnaast de geluidskaart van de videokaart.FeaR1986 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:36:
Weet je zeker dat je laptop over HDMI wel HD Audio uit kan sturen? Dat je laptop het weergeeft als je het afspeelt is één ding, maar het is dan nog niet gezegd dat de laptop het ook output.
Je moet bij de instellingen ff instellen dat die HDMI-geluidskaart de default is, zodat afspeelprogramma's ook het geluid via die uitgang sturen. (niet alle videoprogramma's hebben in het menu een optie om dat zelf te selecteren)
Net nu ik wil beginnen met een setje, komt die aanbieding van 1dayfly.
Ik had dus het idee om een receiver met 2 boxen als begin te nemen. Om later uit te bereiden naar 2.1 en naar 5.1.
Is het heel onverstandig om die onkyo te kopen op 1dayfly? Of pak je toch vaak een leuke korting mee bij zaken als BCC? Ik heb namelijk het idee dat die receiver voor mij een beetje overkill is --> Ik stap net in en begin met een stereo opstelling voor mijn films, games en muziek.
Ik had dus het idee om een receiver met 2 boxen als begin te nemen. Om later uit te bereiden naar 2.1 en naar 5.1.
Is het heel onverstandig om die onkyo te kopen op 1dayfly? Of pak je toch vaak een leuke korting mee bij zaken als BCC? Ik heb namelijk het idee dat die receiver voor mij een beetje overkill is --> Ik stap net in en begin met een stereo opstelling voor mijn films, games en muziek.
K to the KillaZ
Ik doel specifiek op HD Audio hè. Want zo te lezen kan er wel gewone Dolby Digital en DTS verstuurd worden, maar geen Dolby TrueHD en DTS HD. En aangezien de core van DTS HD de gewone DTS is lijkt het wel alsof de laptop alleen de core audio uitstuurt.Raymond schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:52:
[...]
Als de laptop ook geluid over HDMI kan uitsturen, dan zal je volgens mij bij de instellingen in windows 2 geluidskaarten zien. Namelijk de gewone geluidskaart, die geluid over de speakertjes en de audio-uitgang geeft en daarnaast de geluidskaart van de videokaart.
Je moet bij de instellingen ff instellen dat die HDMI-geluidskaart de default is, zodat afspeelprogramma's ook het geluid via die uitgang sturen. (niet alle videoprogramma's hebben in het menu een optie om dat zelf te selecteren)
Hmm, vreemd. Zou zweren dat ik die Onkyo vorige week ergens voor €410 had gezien. Maar kan nu nergens goedkoper dan ongeveer €450 vinden.Raymond schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:52:
Da's idd wel een nette aanbieding, scheelt toch zeker 10% met de goedkoopste aanbieder op kieskeurig.
Is inderdaad wel goede aanbieding...wordt wel erg verleidelijk zo
Staat'ie bij jou in het zicht dan?McVirusS schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:13:
[...]
Hmm, vreemd. Zou zweren dat ik die Onkyo vorige week ergens voor €410 had gezien. Maar kan nu nergens goedkoper dan ongeveer €450 vinden.
Is inderdaad wel goede aanbieding...wordt wel erg verleidelijk zo. Jammer dat ik 'm lelijk vind in vergelijking met mijn huidige versterker
(Harman Kardon AVR 140).
Zo ja: doe daar eens wat aan
Denk niet dat je bij een zaak als BCC zoveel korting krijgt dat het aantrekkelijker wordt dan zo'n 1dayfly aanbieding.KillaZ schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:09:
Die TX-SR608 is volgens mij een hele goede receiver met echt hele goede features voor het geld. Weet niet of het beetje in je budget past maar zou volgens mij zeker geen slechte aanschaf zijn.
Het is wel handig als je apparatuur met HDMI aansluitingen hebt uiteraard
Als je Foka in Rotterdam per mail om een prijs voor de 608 vraagt, krijg je (of kreeg je i.i.g. 2 weken geleden) een mail terug met 399 als prijs (inclusief verzendkosten). Dat is dus nog een paar euro goedkoper dan deze 1dayfly. Ik ben vervolgens met die e-mail naar de BCC gegaan, en heb ze gevraagd of hun laagste-prijs-garantie hiervoor gold. BCC kwam toen, zonder veel moeite van mijn kant, met een bod van 429 euro (terwijl hij voor 499 in de winkel stond). Als je goed kunt onderhandelen, kom je misschien nog wel wat lager uit.KillaZ schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:09:
Is het heel onverstandig om die onkyo te kopen op 1dayfly? Of pak je toch vaak een leuke korting mee bij zaken als BCC?
Hij staat in open kastje onder de TV; dus ja. En lekker ben jij, nu moet ik ook nog andere meubels kopenRaymond schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:15:
[...]
Staat'ie bij jou in het zicht dan?
Zo ja: doe daar eens wat aan

Maar: Waarom zou je allerlei moeite willen doen om dezelfde prijs als bij 1df te kunnen krijgen? Zijn die winkels zoveel prettiger om je spullen te halen dan 1DF?Anakha schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:17:
[...]
Als je Foka in Rotterdam per mail om een prijs voor de 608 vraagt, krijg je (of kreeg je i.i.g. 2 weken geleden) een mail terug met 399 als prijs (inclusief verzendkosten). Dat is dus nog een paar euro goedkoper dan deze 1dayfly. Ik ben vervolgens met die e-mail naar de BCC gegaan, en heb ze gevraagd of hun laagste-prijs-garantie hiervoor gold. BCC kwam toen, zonder veel moeite van mijn kant, met een bod van 429 euro (terwijl hij voor 499 in de winkel stond). Als je goed kunt onderhandelen, kom je misschien nog wel wat lager uit.
Niks leuker dan andermans geld uitgevenMcVirusS schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:18:
[...]
Hij staat in open kastje onder de TV; dus ja. En lekker ben jij, nu moet ik ook nog andere meubels kopen![]()
.
Bij andere winkels hoef je 'm niet per se voor morgen 12:00 te kopen, kun je ook de zwarte versie kiezen als dat beter bij je interieur past, kun je hem zelf direct meenemen i.p.v. een week wachten tot 1DF hem verstuurt en heb je een fysieke winkel om naar terug te gaan als er iets mis is. Voor de een allemaal niet boeiend, voor de ander een goede reden om wat meer moeite te doen of een paar tientjes meer uit te geven.Raymond schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:21:
[...]
Maar: Waarom zou je allerlei moeite willen doen om dezelfde prijs als bij 1df te kunnen krijgen? Zijn die winkels zoveel prettiger om je spullen te halen dan 1DF?
Ik heb zelf ruim een half jaar geleden de TX-SR308 gekocht bij Ibood. Leuk instapmodel en ik ben er superblij mee, maar het nadeel van deze receiver is dat hij maar 3 HDMI inputs heeft die dan ook alle 3 in gebruik zijn (PS3, HD-DVDR en laptop). Bij mijn volgende receiver zou ik dan ook vooral letten op het aantal HDMI inputs.KillaZ schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:09:
Net nu ik wil beginnen met een setje, komt die aanbieding van 1dayfly.
De 608 heeft er 6.. voor de gemiddelde gebruiker ruim voldoende.
Ah top dank je.Anakha schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:17:
[...]
Als je Foka in Rotterdam per mail om een prijs voor de 608 vraagt, krijg je (of kreeg je i.i.g. 2 weken geleden) een mail terug met 399 als prijs (inclusief verzendkosten). Dat is dus nog een paar euro goedkoper dan deze 1dayfly. Ik ben vervolgens met die e-mail naar de BCC gegaan, en heb ze gevraagd of hun laagste-prijs-garantie hiervoor gold. BCC kwam toen, zonder veel moeite van mijn kant, met een bod van 429 euro (terwijl hij voor 499 in de winkel stond). Als je goed kunt onderhandelen, kom je misschien nog wel wat lager uit.
@vraag waarom BCC: Dan kan ik er naar luisteren voor ik de knoop doorhak.
Ik heb maar 3 inputs nodig (dig. tv, PS3 en mediaplayer) en ik zou niet weten waar ik een 4e voor nodig heb.
Dus de vraag is of het gerechtvaardigd is om 170 euro meer uit te geven t.o.v. de 3xx serie. Het is en blijft een instap set.
Die 170 euro kan ik dan weer uitgeven aan een wat knappere set boxen, hoewel ik hoor dat bijv. de Jamo S608 wat minder speelt op de onkyo's ivm het vermogen van de versterker.
Keuzes, keuzes, keuzes
K to the KillaZ
Ja daar heb ik express naar gekeken.cryonic90 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:25:
[...]
Wel ervoor gezorgd dat de juiste audiostroom afgespeeld wordt op de laptop? Het kan namelijk zijn dat er meerdere audio kanalen aanwezig zijn in de film en dat hij dan standaard de Dolby stroom pakt
Als ik een tv serie afspeel (720p) dan zie ik hem verspringen van standaard pcm naar Dolby Digital 5.1 wat klopt.
Als ik een film afspeel (mkv) met daarin DTS dan zie ik hem verspringen naar DTS.
Echter als ik een volledige Blu-Ray of Remux vanaf me laptop afspeel met de audiobron op TrueHD of DTS-HD(MA) dan gaat hij weer naar Dolby Digital 5.1
Helaas heb ik geen blu-ray speler om te testen wat deze zou doen.
Helemaal zeker weet ik natuurlijk niet...ging er eigenlijk vanuit dat hdmi dit sowieso kan? ben een noob ik weet hetFeaR1986 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:36:
[...]
Dat de laptop op de GAME-ingang is aangesloten maakt niet uit, dat is gewoon puur om de ingang een naam te geven zodat je deze met de remote kan selecteren. Er zijn merken die een naam/apparaat aan de ingang koppelen als naam, andere merken noemen het gewoon één, twee of drie.
Maar als ik naar de eigenschappen ga van mijn geluidskaart in mijn laptop dan kan ik deze configureren alszijnde 7.1 opstelling. Ook is deze de standaard aansluiting als de HDMI kabel is verbonden.
wel krijg ik deze melding zag ik zojuist:
Als uw DTV HDMI (High Definition Multimedia Interface) ondersteunt en uw ATI Radeon™-grafische kaart een DVI-aansluiting heeft, kunt u de DTV aansluiten op uw computer.
De DVI-uitvoer van sommige ATI Radeon-grafische kaarten kan geluid verwerken en bestaat uit zowel video- als audiosignaal. In dat geval hebt u alleen een DVI-naar-HDMI-adapter en een HDMI-kabel nodig om een HDMI-compatibele DTV aan te sluiten.
De DVI-uitvoer van oudere grafische kaarten dan de ATI Radeon 2000-reeks ondersteunt alleen video. Als u dit type grafische kaart wilt aansluiten op een HDMI-compatibele DTV, hebt u een DVI-naar-HDMI-adapter en een HDMI-kabel nodig om video naar uw DTV te sturen. U moet ook een afzonderlijke verbinding maken van de audio-uitgang van de computer naar de audio-ingang van uw HDMI-compatibele DTV. De DTV moet mogelijk worden geconfigureerd voor externe audio. Raadpleeg de documentatie bij uw DTV voor nadere informatie.
enig idee waar dat dan op slaat en heeft dat met mijn "probleem" te maken??
DVI kun je gebruiken als je geen HDMI hebt, maar over het algemeen is dit alleen voor beeld. Dit is voor jou niet relevant, tenzij je een HDMI kabel met een verloopstukje op je DVI hebt aangesloten natuurlijk..
nope.Baldertt schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:10:
DVI kun je gebruiken als je geen HDMI hebt, maar over het algemeen is dit alleen voor beeld. Dit is voor jou niet relevant, tenzij je een HDMI kabel met een verloopstukje op je DVI hebt aangesloten natuurlijk..
rechtstreeks hdmi naar hdmi
HDMI kan inderdaad een 7.1 opstelling aansturen, maar daarmee is nog niet gezegd dat je ook DTS HD en Dolby TrueHD als bitstream uit kan voeren. Je receiver zal namelijk pas Dolby TrueHD en DTS HD herkennen als dit bitstream uit wordt gestuurd. En aangezien je laptop aangeeft dat er Dolby TrueHD uit wordt gestuurd, maar je receiver ziet "maar" Dolby Digital denk ik dat het niet mogelijk is. Zoals gezegd zit er in Dolby TrueHD gewoon Dolby Digital zodat het één en ander backwards compatible is. En aangezien je receiver het niet herkent lijkt het me dat de laptop geen HD Audio als bitstream uit kan sturen. Er is bijvoorbeeld best de kans dat de laptop alleen acht kanalen uit kan sturen als de geluidskaart zelf de audio decodeert, de laptop zal dan LPCM uitsturen. Wellicht dat de receiver dat wel snapt?Buzzie schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:36:
[...]Helemaal zeker weet ik natuurlijk niet...ging er eigenlijk vanuit dat hdmi dit sowieso kan? ben een noob ik weet het
Maar als ik naar de eigenschappen ga van mijn geluidskaart in mijn laptop dan kan ik deze configureren alszijnde 7.1 opstelling. Ook is deze de standaard aansluiting als de HDMI kabel is verbonden.
Schiet me net te binnen, is het niet zo dat je HDMI 1.3 nodig hebt voor TrueHD?FeaR1986 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:31:
[...]
HDMI kan inderdaad een 7.1 opstelling aansturen, maar daarmee is nog niet gezegd dat je ook DTS HD en Dolby TrueHD als bitstream uit kan voeren. Je receiver zal namelijk pas Dolby TrueHD en DTS HD herkennen als dit bitstream uit wordt gestuurd. En aangezien je laptop aangeeft dat er Dolby TrueHD uit wordt gestuurd, maar je receiver ziet "maar" Dolby Digital denk ik dat het niet mogelijk is. Zoals gezegd zit er in Dolby TrueHD gewoon Dolby Digital zodat het één en ander backwards compatible is. En aangezien je receiver het niet herkent lijkt het me dat de laptop geen HD Audio als bitstream uit kan sturen. Er is bijvoorbeeld best de kans dat de laptop alleen acht kanalen uit kan sturen als de geluidskaart zelf de audio decodeert, de laptop zal dan LPCM uitsturen. Wellicht dat de receiver dat wel snapt?
edit: ja dus:
[message]wikipedia:[/message]
Dolby TrueHD may be transported to AV receivers in 5.1 or 7.1 channels, at lossless quality, in one of three ways depending on player and/or receiver support[3]:
Over 6 or 8 RCA connectors as analog audio, using the player's internal decoder and digital-to-analog converter (DAC).
Over HDMI 1.1 (or higher) connections as 6- or 8-channel Linear PCM, using the player's decoder and the AV receiver's DAC.
Over HDMI 1.3 (or higher) connections as the original TrueHD bitstream, with decoding and DAC both done by the AV receiver.
[ Voor 23% gewijzigd door Baldertt op 08-12-2010 15:38 ]
Ok...ging er eigenlijk vanuit dat HDMI dit standaard doet.FeaR1986 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:31:
[...]
HDMI kan inderdaad een 7.1 opstelling aansturen, maar daarmee is nog niet gezegd dat je ook DTS HD en Dolby TrueHD als bitstream uit kan voeren. Je receiver zal namelijk pas Dolby TrueHD en DTS HD herkennen als dit bitstream uit wordt gestuurd. En aangezien je laptop aangeeft dat er Dolby TrueHD uit wordt gestuurd, maar je receiver ziet "maar" Dolby Digital denk ik dat het niet mogelijk is. Zoals gezegd zit er in Dolby TrueHD gewoon Dolby Digital zodat het één en ander backwards compatible is. En aangezien je receiver het niet herkent lijkt het me dat de laptop geen HD Audio als bitstream uit kan sturen. Er is bijvoorbeeld best de kans dat de laptop alleen acht kanalen uit kan sturen als de geluidskaart zelf de audio decodeert, de laptop zal dan LPCM uitsturen. Wellicht dat de receiver dat wel snapt?
Wat ik wel vaag vindt maar voor jou misschien logisch is het volgende.
Als ik bijv. de BluRay van Avatar pak en ik speel die af via Arcsoft Total Media Theater dan zegt het programma dat deze audio afspeelt van DTS-HD
Echter de Onkyo geeft aan: PCM
Als ik diezelfde BluRay afspeel via MediaPortal waarin ik het zodanig heb geconfigureerd dat BluRay's via Total Media Theater afgespeeld dienen te worden dan geeft de Onkyo aan Dolby Digital. ipv PCM
Overigens als ik diezelfde BluRay afspeelde nog voordat ik de Onkyo had dan werd DTS afgespeelt en nu dus DTS-HD
hmmm hoe kom ik erachter welke HDMI ik op mijn Laptop heb??Baldertt schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:35:
[...]
Schiet me net te binnen, is het niet zo dat je HDMI 1.3 nodig hebt voor TrueHD?
edit: ja dus:
[...]
Het is een HP DV7-3130 van dit jaar dus lijkt me 1.3 ??
Heren/dames,
Ik heb uw advies nodig.
Nu mijn ouders nieuwe speakers en een nieuwe sub hebben mag ik de oude hebben. Hoera.
Zojuist heb ik op onedayfly de onkyo TX-608 gekocht.
Mijn speakers (aantal: 4) zijn van mission (M70 series, de M72)
Mijn sub is de yamaha (yst- sw105).
Nu komt de vraag:
1) kabels zijn natuurlijk ook zeer belangrijk. Welke speaker/audiokabels raden jullie mij aan en heb ik nodig? Waar zal ik deze kopen? (internetshop?) Mijn budget is ongeveer 80e max. De twee voorste speaker staan op max. een meter van de receiver/sub en de twee achterste al gauw 7/8 meter.
2) dien ik voor alle 4 de speakers even lange kabels te kopen? (zoiets hoorde ik namelijk van een collega)
Alvast heel erg bedankt!
ps: ik ben nieuw met hifi al heb ik geprobeerd al wat in te lezen.
Ik heb uw advies nodig.
Nu mijn ouders nieuwe speakers en een nieuwe sub hebben mag ik de oude hebben. Hoera.
Zojuist heb ik op onedayfly de onkyo TX-608 gekocht.
Mijn speakers (aantal: 4) zijn van mission (M70 series, de M72)
Mijn sub is de yamaha (yst- sw105).
Nu komt de vraag:
1) kabels zijn natuurlijk ook zeer belangrijk. Welke speaker/audiokabels raden jullie mij aan en heb ik nodig? Waar zal ik deze kopen? (internetshop?) Mijn budget is ongeveer 80e max. De twee voorste speaker staan op max. een meter van de receiver/sub en de twee achterste al gauw 7/8 meter.
2) dien ik voor alle 4 de speakers even lange kabels te kopen? (zoiets hoorde ik namelijk van een collega)
Alvast heel erg bedankt!
ps: ik ben nieuw met hifi al heb ik geprobeerd al wat in te lezen.
Het programma zelf geeft gewoon de gekozen audio track aan. Een audiotrack kiezen kan altijd, of je receiver het ondersteunt of niet. Het is eigenlijk hetzelfde als Duitse of Engels gesproken taal kiezen, maar dan Dolby Digital of Dolby TrueHD. Dus als je programma dat aangeeft wordt dat ook afgespeeld.Buzzie schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:41:
[...]
Als ik bijv. de BluRay van Avatar pak en ik speel die af via Arcsoft Total Media Theater dan zegt het programma dat deze audio afspeelt van DTS-HD
Echter de Onkyo geeft aan: PCM
Als ik diezelfde BluRay afspeel via MediaPortal waarin ik het zodanig heb geconfigureerd dat BluRay's via Total Media Theater afgespeeld dienen te worden dan geeft de Onkyo aan Dolby Digital. ipv PCM
Overigens als ik diezelfde BluRay afspeelde nog voordat ik de Onkyo had dan werd DTS afgespeelt en nu dus DTS-HD
Als de Onkyo PCM aangeeft houdt dit in dat de audio reeds gedecodeerd is. Dus in plaats van dat de receiver de audio decodeert doet de laptop (geluidskaart/-chip) dat al. Je hebt dus twee manieren om audio uit te sturen: reeds gedecodeert (dan zal de receiver LPCM weergeven) of als ruwe data en dan moet de receiver het decoderen (receiver zal dan DTS of wat dan ook weergeven).
Dus als je receiver alleen DTS aangeeft dan verstuurd de laptop de audio als bitstream en zal de receiver het decoderen. Echter als de receiver DTS aangeeft, maar de speler DTS HD dan zal de laptop geen HD Audio kunnen sturen over HDMI. Dit is net als de Playstation 3 FAT: deze kon ook alleen DTS en DD als bitstream sturen, de rest moest als LPCM.
Ik zou deze topicreeks eens doorlezen: zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5r.brands schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:59:
Nu komt de vraag:
Lange verhaal kort is dat 2,5mm² meer dan genoeg is. En met 80 euro voor 18 meter totaal ( 2 x 1 meter en 2 x 8 meter) gaat het gewoon kabel van de grote rol worden. Want "dure" kabel begint bij zeker een euro of 9,95 per meter. Plus dat je dat dus niet nodig hebt...
Kabels kopen die even lang zijn is alleen handig als je de kabels later door wil verkopen. Dezelfde lengtes verkoopt makkelijker dan aparte lengtes. Je moet wel extreem lange kabel nemen wil je een vertraging gaan horen. Dus het is niet nodig.
[ Voor 26% gewijzigd door FeaR op 08-12-2010 16:06 ]
Dit topic is gesloten.