Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 10:50
Hallo,

Ik heb gisteren de onkyo tx-s608 aangeschaft. Deze heb ik aangesloten op mijn philips 42pfl8404 tv. Het werkt allemaal goed maar ik zit met 1 ding:

De tv is via hdmi aangesloten op de hdmi-out van de onkyo receiver met een hdmi 1.4 kabel. De tv ondersteund echter hdmi 1.3. Is het nou met hdmi 1.3 mogelijk om het geluid van de tv door te geven naar de onkyo, zodat ik dus het geluid van de tv over de speakers van mn onkyo krijg? Ik heb vernomen dat dit "audio return channel" heet, maar weet nu nog steeds niet zeker of het in hdmi 1.3 wordt ondersteund...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:26
FireSonus schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:24:
De tv is via hdmi aangesloten op de hdmi-out van de onkyo receiver met een hdmi 1.4 kabel. De tv ondersteund echter hdmi 1.3. Is het nou met hdmi 1.3 mogelijk om het geluid van de tv door te geven naar de onkyo, zodat ik dus het geluid van de tv over de speakers van mn onkyo krijg? Ik heb vernomen dat dit "audio return channel" heet, maar weet nu nog steeds niet zeker of het in hdmi 1.3 wordt ondersteund...
Is niet mogelijk. Philips heeft pas HDMI 1.4 (en dus ARC) vanaf de PFLxxx5-serie.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23

Sorcerer8472

Mens sana?

Het hierboven beschreven probleem zit in de pc en in de hdmi-instellingen. Bij mij wordt het spontaan stil als ik m'n laptop dichtklap. Ook als de screensaver aangaat wordt het stil.

Echter het geluid blijft wel gewoon werken als je de tv uitzet. Op de laptop valt dan het extra beeldscherm (de tv, extern aangesloten) weg. Eigenlijk werkt het altijd als het beeld van de laptop het doet. Zodra de laptop zelf geen beeld meer doet valt ook alle hdmi weg.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:37

The Executer

Lekker belangrijk!

Sorcerer8472 schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:08:
Het hierboven beschreven probleem zit in de pc en in de hdmi-instellingen. Bij mij wordt het spontaan stil als ik m'n laptop dichtklap. Ook als de screensaver aangaat wordt het stil.

Echter het geluid blijft wel gewoon werken als je de tv uitzet. Op de laptop valt dan het extra beeldscherm (de tv, extern aangesloten) weg. Eigenlijk werkt het altijd als het beeld van de laptop het doet. Zodra de laptop zelf geen beeld meer doet valt ook alle hdmi weg.
En heb je hier ook een oplossing voor? Anders moet ik ipv geluid over HDMI het maar via digitale coax sturen... Vond de oplossing met HDMI wel prettig, 1 kabel voor zowel beeld als geluid.

Overigens, als de tv ipv op HDMI op TV staat, gaat het geluid ook door. Waarom hij dan uit gaat wanneer de tv ook uitgaat vind ik nu helemaal vreemd. Immers, als ik tv kijk, heeft hij nog wel verbinding, maar doet hij (naar mijn idee) niks meer met de receiver op dat moment.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulp nodig.
Heb een 508, met daar op nu PC, UPC, en PS3 aangesloten.

PC werkt, beeld en geluid via hdmi, 1.4 kabel uiteraard, maarrr.

Bijvoorbeeld radio werkt perfect, maar kijk ik video, is het geluid elke zoveel seconden heel even weg!?

UPC werkt, in zoverre als ik perfect beeld heb. Soms heb ik bij upc blokjes of verspringingen, en de onkyo maakt daarvan dat het beeld dan maar helemaal uit moet!

Oftewel elke zoveel seconden is beeld en geluid helemaal weg! Dit zijn normaal gesproken altijd kleine storingen en ik heb er geen enkel last van als ze gewoon in beeld komen, maar nu dus wel aangezien het beeld blijkbaar maar helemaal weg moet volgens de onkyo..

Nou kan ik natuurlijk weer terug naar af gaan en alles gewoon los op mn tv aansluiten, maar de onkyo zou dit toch allemaal wel aan moeten kunnen??

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:04
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:48:
Hulp nodig.
Heb een 508, met daar op nu PC, UPC, en PS3 aangesloten.

PC werkt, beeld en geluid via hdmi, 1.4 kabel uiteraard, maarrr.

Bijvoorbeeld radio werkt perfect, maar kijk ik video, is het geluid elke zoveel seconden heel even weg!?

UPC werkt, in zoverre als ik perfect beeld heb. Soms heb ik bij upc blokjes of verspringingen, en de onkyo maakt daarvan dat het beeld dan maar helemaal uit moet!

Oftewel elke zoveel seconden is beeld en geluid helemaal weg! Dit zijn normaal gesproken altijd kleine storingen en ik heb er geen enkel last van als ze gewoon in beeld komen, maar nu dus wel aangezien het beeld blijkbaar maar helemaal weg moet volgens de onkyo..

Nou kan ik natuurlijk weer terug naar af gaan en alles gewoon los op mn tv aansluiten, maar de onkyo zou dit toch allemaal wel aan moeten kunnen??
UPC kan niet over de Onkyo. Althans bij mij niet, is een bekend handshake probleem, omdat ze bij UPC bang zijn dat je opnames gaat kopiëren. Er zat hier niks anders op dan de UPC-box rechtstreeks op de tv aan te sluiten en via optisch naar de receiver. Werkt perfect hoor!

Met de laptop werkt het hier perfect over HDMI, daar kan ik je helaas niet bij helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Rogar op 08-11-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanschr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-02-2021
Ik heb net een TX DS575 overgenomen van iemand die vrijwel in nieuwstaat verkeerd. Maar nu missen er alleen 3 kussentjes onder de pootjes waar ik mij aan erger. Zijn deze ook los ergens verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rogar schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:32:
[...]

UPC kan niet over de Onkyo. Althans bij mij niet, is een bekend handshake probleem, omdat ze bij UPC bang zijn dat je opnames gaat kopiëren. Er zat hier niks anders op dan de UPC-box rechtstreeks op de tv aan te sluiten en via optisch naar de receiver. Werkt perfect hoor!

Met de laptop werkt het hier perfect over HDMI, daar kan ik je helaas niet bij helpen.
Van de upc heb ik de oplossing gevonden op chelloo.com, namelijk heel simpel hd op 1080i zetten, dan werkt alles ineens wel d:)b

Toch denk ik dat ik terug ga naar losse kabels, vanwege het feit dat ik nu niet meer tv geluid met pc beeld kan doen, en het feit dat ik geen aparte scene kan doen per input, want voor mn tv is alles 1 dezelfde input nu, en voorheen hadden alle hdmi poorten een eigen scene en dus eigen instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga naar playstation 3 het beeld scherm menu in en zet diepe kleuren voor hdmi uit dan flikkert het beeld niet meer.
had het zelf ook hem dat ook gehad met 1.4 hdmi maar toen ik dat uit had gezet was het verholpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Onkyo HT-BD3315?
Graag zou ik willen weten wat de ervaringen zijn met de subwoofer? Is de subwoofer beetje makkelijk te bedienen middels de receiver? Of kan dat überhaupt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:00:
[...]

Van de upc heb ik de oplossing gevonden op chelloo.com, namelijk heel simpel hd op 1080i zetten, dan werkt alles ineens wel d:)b

Toch denk ik dat ik terug ga naar losse kabels, vanwege het feit dat ik nu niet meer tv geluid met pc beeld kan doen, en het feit dat ik geen aparte scene kan doen per input, want voor mn tv is alles 1 dezelfde input nu, en voorheen hadden alle hdmi poorten een eigen scene en dus eigen instellingen.
Joh, thanks! Als ik de boel ooit weer eens om ga zetten, zal ik er aan denken. Voor nu weinig zin om de kast te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Homecinema schreef op zondag 07 november 2010 @ 23:09:
Ik ga ook niet tegen je stelling in, geef alleen een mogelijke verklaring ( :
Nog wat bevindingen: bij DD 2.0-films zoals Film1 HD die uitzendt, is er wel weer een normaal basniveau. Maar bij muziek totaal afwezig? :? Alsof het bij gewone muziek om eoa reden vaak misgaat (misschien alleen bedoeld voor ProLogic-achtige bronnen? :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:46
Gister bij mijn zwager de onkyo 608 geinstalleerd en de cisco hd dvr van upc gaat er zonder problemen doorheen. Zelf heb ik ook de 608 met de philips hd dvr en gaat ook zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb ook een Cisco HD dvr met een Action HDMI kabeltje aangesloten op een 508. Nog geen problemen daartussen tegengekomen, zowel qua 'normaal gebruik' van de 508 als qua HDMI pass thru niet.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Rogar schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:32:
[...]

onzin, bij mij loopt ie via m'n Onkyo TX-NR807 zonder enige problemen. hetzelfde als bij familie die andere types Onkyo hebben staan.
het wel of niet mogen kopieren gebeurt dmv. HDCP, als het apparaat dat gewoon ondersteunt is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg een Onkyo TX-SR608 te kopen, om mijn huidige Sony homecinemasetje van 9 jaar oud te vervangen. Ik heb lang getwijfeld (en doe dat nog wel haha) of Onkyo de juiste keuze is, maar eigenlijk heb ik altidj een lichte voorkeur voor Onkyo gehad (vraag me niet waarom).
Zoek naast de receiver nog een goed 5.1-speakersetje(met kleine speakers en dus geen boekenplankmodellen of zuilen) en zit dan te denken aan de Teufel Consono 35, Setje van KEF of een setje van HarmanKardon. JBL vond ik op Onkyo wat flets aandoen.

Ik hoop dus dat ik hier wat tips kan vinden...wellicht mensen die me over de streep kunnen trekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superflush
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-08 20:06
hallo allemaal

wat ik in huis heb is dit:

onkyo tx-sr607
panasonic tx-p42g20e
panasonic dmp-bd65
upc box( scart )
hdmi kabels van HQ silver series 19p
xtreamer 2010 v2.4.1

en mijn vraag is als volgt, ik wil het liefst alleen hdmi gebruiken.
maar ga ik nu alles via de 607 aansluiten en dan hdmi uit naar de tv, of
alles naar de tv en hdmi 2 ( arc ) uit naar 607 ( ingang uitgang ? arc? )

de upcbox gaat iniedergeval via scart naar de tv en geluid tulp naar 607, moet dan wel AV1 selecteren op de tv.
via 607 werkt de blue ray vol automatisch (alles gaat aan )
via 607 moet ik voor de xtreamer alles zelf aan zetten

via tv gaat alles automatich, alleen geen geluid naar 607 via hdmi
is het probleem nu dat dat wel kan maar de 607 dit niet ondersteund
of moet het geluid optisch van de tv naar de 607 ??????

kunnen jullie hier iets mee, misschien is er al een topic met dit probleem.
vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles via hdmi naar je receiver en inderdaad één hdmi kabel naar tv en klaar.
UPC ook met hdmi aan je receiver hangen.

Hoe bevalt je TX-SR608??? Ik overweeg 'm te kopen namelijk.
Welke speakers heb je erbij?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superflush
de 607 ondersteund dus geen ARC, jammer had ik op moeten letten tijdens de aankoop.
een volgende vraag is: geluid over glas is dat net zo goed / beter / of minder ??

versterker 607 geef een goed 5.1 geluid voor bij een film
als we stereo willen luisteren, vind ik hem eigelijk wat minder.
mijn 15 jaar oude analoge versterkertje klinkt mooier. ( warmer )
ik had de klipch F-2 Floorstanding Speaker gekocht, heb ze na een maand weer verkocht.
de 15 jaar oude DM310 van B&W weer beneden gezet ( warm geluid )

[ Voor 15% gewijzigd door superflush op 13-11-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
fammouton schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 15:20:
Is niet mogelijk. Philips heeft pas HDMI 1.4 (en dus ARC) vanaf de PFLxxx5-serie

dat is het antwoord van de MOD op zelfde vraag als ik stelde.
ik las het een paar vragen terug.

de 608 ondersteund dus geen ARC, jammer had ik op moeten letten tijdens de aankoop.
een volgende vraag is: geluid over glas is dat net zo goed / beter / of minder ??

versterker geef een goed 5.1 geluid voor bij een film
als we stereo willen luisteren, vind ik hem eigelijk wat minder.
mijn 15 jaar oude analoge versterkertje klinkt mooier. ( warmer )
ik had de klipch F-2 Floorstanding Speaker gekocht, heb ze na een maand weer verkocht.
de 15 jaar oude DM310 van B&W weer beneden gezet ( warm geluid )
De 608 ondersteunt wel arc? staat ook op de site van Onkyo zelf? of bedoel je nu weer de tv?
Quote: HDMI® (Version 1.4a to Support 3D and Audio Return Channel) with Deep Color™,

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superflush
nee sorry heb het net hersteld
ik bedoelde de 607
heb per ongeluk 608 getypt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

audio return channel
Ik heb een Philips PFL3312....mag toch hopen dat ik dan met een hdmi kabel genoeg heb en ik mijn nieuw te kopen Onkyo gewoon met hdmi op mijn tv kan aansluiten? En dat ik blurays kan bekijken (en gewone tv) met gewoon goed (en digitaal) geluid?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superflush
mijn panasonic tx-p42g20e ondersteund ARC
en de 607 niet :(

heb me overlaten halen tot een impuls aankoop met de klipch en de 607
zoals ik al zij heb de klipch al weer weggedaan.
baal er nu van dat ik niet verder gekeken heb dan de snelle praatjes van de verkoper. |:(
maargoed daar ben ik zelf verantwoordelijk voor.

moet het nu denk ik oplossen met een optische kabel.

heeft iemand daar nog wat tips voor.
heb ik 1 kabel nodig of meer.
ik denk dat ik alles op de tv aansluit , dan schakeld de tv automatisch naar het juiste kanaal.
en dan een optische naar de 607.
gaat de 607 dan ook automatisch aan, of heb ik daar toch nog een hdmi tussen de tv en de 607 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

fammouton: je zou kunnen kijken of je kunt ruilen naar de 608? Da's wel de mooiste oplossing. Er is ook geen garantie dat optisch van tv naar receiver wel helemaal goed gaat; het is mogelijk dat 5.1 bijvoorbeeld niet gaat werken :/

[ Voor 14% gewijzigd door Sorcerer8472 op 13-11-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superflush
tsja, dat was ook mijn eerste gedachte.
ik probeer eerst even een s/p dif , is altijd goedkoper.

zijn er voorbeelden van dan , dat s/pdif niet werkt is toch een beproefd iets ??

en is er verschil tussen geluid over hdmi en s/pdif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
shameete schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:15:
[...]

onzin, bij mij loopt ie via m'n Onkyo TX-NR807 zonder enige problemen. hetzelfde als bij familie die andere types Onkyo hebben staan.
het wel of niet mogen kopieren gebeurt dmv. HDCP, als het apparaat dat gewoon ondersteunt is er niks aan de hand.
Onzin? Een 807 en een 308 zijn misschien niet hetzelfde. Hij doet het hier niet over de versterker. Misschien hebben ze van UPC een update gemaakt recent ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
fammouton schreef op zondag 14 november 2010 @ 12:43:
en is er verschil tussen geluid over hdmi en s/pdif
HDMI heeft meer bandbreedte en kan dus ook HD Audio versturen, dat is niet mogelijk met S/PDIF. Maar kwalitatief maakt het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat UPC DigitalTV NIET via hdmi naar een TX-SR608??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superflush
FeaR1986 schreef op zondag 14 november 2010 @ 14:02:
[...]

HDMI heeft meer bandbreedte en kan dus ook HD Audio versturen, dat is niet mogelijk met S/PDIF. Maar kwalitatief maakt het niet uit.
kan ook nog alles via hdmi naar 607 laten lopen, moet dan voor de xreamer wel de 607 aan zetten
waarom ziet de 607 eigenlijk niet dat er actieftijd op de hdmi poort is

heb het antwoord al gevonden:
HDMI CEC is een gedefinieerde functionaliteit binnen HDMI, om de bediening van meerdere apparaten te vergemakkelijken. Via pin 13 van de connector wordt het Consumer Electronics Control kanaal verstuurd. De bedrading hiervoor is aanwezig in alle kabels (dat is verplicht), maar het daadwerkelijke gebruik ervan is optioneel

Onkyo geeft hierin het goede voorbeeld, met de TX SR 606 av-receiver die compatible is met onder andere de Panasonic’s Viera Link, Toshiba’s REGZA Link en Sharp’s AQUOS Link.

nu nog de vraag of extreamer dit onder steund, of dat er een verzoek moet komen

[ Voor 42% gewijzigd door superflush op 14-11-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag:

Ik heb de Onkyo SR-508 aangeschaft en heb zojuist alles aangesloten. Ik beschik over een TV met HDMI, DVD-speler met HDMI en een Digitale ontvanger ZONDER HDMI.

Nu heb ik de dvd-speler aan de praat gekregen met beeld op tv en geluid via de speakers, maar de digitale ontvanger speelt alleen geluid af en toont verder geen beeld!

Ik lees nu in de handleiding dat de receiver bij het kiezen van de verbindingseenheidniet om kan zetten. Heeft het daar iets mee te maken?

Hoe kan ik iig er voor zorgen dat mijn digitale televisie ook beeld geeft?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:08:
Ik heb de Onkyo SR-508 aangeschaft en heb zojuist alles aangesloten. Ik beschik over een TV met HDMI, DVD-speler met HDMI en een Digitale ontvanger ZONDER HDMI.

Nu heb ik de dvd-speler aan de praat gekregen met beeld op tv en geluid via de speakers, maar de digitale ontvanger speelt alleen geluid af en toont verder geen beeld!

Ik lees nu in de handleiding dat de receiver bij het kiezen van de verbindingseenheidniet om kan zetten. Heeft het daar iets mee te maken?

Hoe kan ik iig er voor zorgen dat mijn digitale televisie ook beeld geeft?
Onkyo TX-SR508 kan niet van analoog naar digitaal scalen, dus als je iets analoog aan sluit zal dit nooit via de HDMI Out van de receiver vertoont kunnen worden. Je moet of de Digitale Ontvanger rechtstreeks op de TV aansluiten. Of je moet gebruik maken van composiet out op de receiver. Hoe dan ook ga je dus nooit je ontvanger over HDMI kunnen laten lopen, dan had je de TX-SR578 of hoger moeten kopen.

[ Voor 45% gewijzigd door FeaR op 14-11-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stassen heeft mooie aanbieding: de Harman kardon HKTS16BQ 5.1-speakerset, samen met een Onkyo TX-SRE608 receiver voor 875 euro.
Lijkt me mooie set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

Kan denk ik wel goedkoper als je de hifi zaken gewoon bezoekt en onderhandelt over de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar ik wil heen HK-5.1-setje....lees niks dan kommer en kwel, met name over de subs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Ik heb hem toevallig precies zo staan, en mij bevalt de combinatie juist erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, hier ook combi Onkyo 608+HKTS7

Sinds vandaag ook trotse eigenaar van Jamo S608 puur voor muziek. Weet niet of het al vermeld is maar de Onkyo 608 kost bij Foka 399. Goedkoopste van nl volgens mij en 250 voor de 508

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goku33 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:50:
Ik heb hem toevallig precies zo staan, en mij bevalt de combinatie juist erg goed!
Dus de 608 met de HK?
HK schijnt nogal wat problemen te geven, met name de subs schijnen erg storingsgevoelig te zijn. Hoe lang heb jij ze al?
Ook tevreden over het muziekgeluid?

Wat betreft Foka...dat is idd de goedkoopste van NL voor de Onkyo (tot nu toe). Dank voor de tips.
Mordaunt Carnival schijnt ook een leuk speakersetje te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Onderstaande review heb ik geschreven:
Nu een maand in het bezit van de Harman Kardon HKTS 16, welke de opvolger is van het zeer populaire HKTS 11 satellietsysteem. Ik gebruik het systeem icm de Onkyo TX-SR608 AV-receiver. Tot dusver ben ik zeer tevreden!

Ik heb getest met Games, Films en Muziek, en ben zeer te spreken over de kwaliteit die deze set biedt. Tijdens games en films wordt spraak zeer helder weergegeven, en geeft de zeer compacte subwoofer een heerlijk gecontroleerde bass tijdens de wat heftigere scenes! Dit helpt zeker om je een stuk dieper in de filmervaring te trekken!

Bij muziek valt erg op dat alle toongebieden zeer goed vertegenwoordigd zijn in het geluid dat deze set biedt. De subwoofer zorgt voor voelbare lage tonen, en midden en hoog worden perfect vertegenwoordigd door de speakers! Een hele nieuwe ervaring!

Het design vind ik zelf prachtig, de subwoofer is ten opzichte van de HKTS11 een stukje kleiner, maar daarom niet minder krachtig! Je kan hem perfect in een hoekje kwijt, hij valt helemaal niet meer op. Alle 5 de speakers kunnen dmv meegeleverde muurbeugels opgehangen worden. Dit was wel even worstelen, omdat je de kabels door een zeer smal gleufje moet zien te werken. Er is ook maar heel weinig speling, meer dan 5cm kabel kan je niet kwijt onder de aansluiting. Je moet de speaker dus aansluiten terwijl je hem tegen de beugel aanhoudt en dan vastschroeven in de hoop dat de draden niet los gaan. Als het dan eenmaal hangt, is het wel prachtig hoor! De onderkant van de satelliet speakers loopt eenmaal hangend iets af naar onderen, wat het een mooi strak uiterlijk geeft.

Duurzaamheid kan ik na een maand nog niet veel over zeggen, anders dan dat alles zeer degelijk aanvoelt. Ik heb het idee dat ik hiermee jaren vooruit kan.
Ik heb nooit iets van storing in de sub (of in de speakers) gehoord. Alles is kraakhelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gu22i
  • Laatst online: 11-12-2023
Beste allemaal,
Ik heb een vraag,
Ik ben in het bezit van een onkyo 708
daarop aangesloten alles hdmi 1.4
cisco kabelpvr
samsung blueray 3d
samsung led 3d 7700

Mijn probleem is hetvolgende.
ik heb op mijn tv een harddisk via usb aangesloten.
Ik krijg alles vis de onkyo afgespeeld op mijn tv,
maar het geluid van de films die ik afspeel via de interne mediaplayer van de tv krijg ik niet binnen via mijn onkyo
dit terwijl zowel de tv als de onkyo audio return channel ondersteunen.
Ik heb alles exact volgens de beschrijvingen aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:55

Tazzios

..

misschien ondersteunt de interne mediaspeler geen ARC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gu22i
  • Laatst online: 11-12-2023
Tazzios schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:32:
misschien ondersteunt de interne mediaspeler geen ARC ?
De mediaspeler is een onderdeel van de tv en de tv ondersteund arc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 13:49
Ik volg dit topic al een tijdje sinds ik ook al een lange tijd denk aan een degelijke maar betaalbare oplossing voor een hifi set.

Nu ben ik wel over om een Onkyo receiver aan te schaffen alleen het probleem is nog een beetje het model. Ik zit te twijfelen tussen een TX-SR508 en TX-SR608. Het probleem is dus dat ik het een pittig prijsverschil vind van 150 euro. Kortom is de TX-SR608 de meerprijs van 150 euro waard.

Nu begrijp ik uit meerdere verhalen van mensen en ook door op de Onkyo website te kijken dat het voornaamste verschil is de HDMI video processing en de 1080p video upscaling. Deze bezit de TX-SR608 wel en de TX-SR508 niet. Nu begrijp ik alleen niet helemaal wat dit inhoudt. Misschien kan iemand dit verduidelijken voor mij als ik aangeef wat ik van plan ben met de receiver te doen en wat ik wil aansluiten? Tevens zie ik op de Onkyo website dat de TX-SR508 wel bi-amping heeft en de TX-SR608 niet. Klopt dit en heeft dit nog bepaalde gevolgen?

Ik wil de receiver voornamelijk gebruiken als versterker voor het afspelen van cd's. Deze cd's beluister ik dan via mijn Grado SR325i of via 2 vloerstaanders die ik van plan ben hiermee aan te schaffen. Verder wil ik mijn tv aansluiten aan de receiver via HDMI. TV kijken doe ik met digitenne via de digitale tuner in mijn tv, dus ik ga ervan uit dat ik deze niet kan aansluiten op mijn receiver. Deze opties lijken me weinig verschil maken in de keuze van receiver want dat kan bij allebei neem ik aan. Nu is het lastigste ik wil ook mijn playstation 3 erop aansluiten en vervolgens op de tv. Begrijp ik nou goed uit eerdere verhalen dat ik dan voor de TX-SR608 moet gaan anders krijg ik geen full HD beeld?

En een off topic vraag is: heb ik voor de Grado SR325i een koptelefoonversterker nodig of zijn deze beide receivers goed genoeg?

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

De Onkyo TX-SR608 is wél v.z.v. bi-amping.
De vergelijking tussen de 508 en 608 op de website van Onkyo is hierin onjuist.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
strikt genomen is het geen bi-amping maar bi-wiring daar er van dezelfde interne voeding wordt afgetapt ipv een 2de losse versterker..

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Strikt genomen heb je het daar bij het verkeerde eind.

Er wordt wel degelijk gebruik gemaakt van verschillende eindtrappen met de daarbij behorende crossover.
Dat er gebruik wordt gemaakt van dezelfde voeding maakt totaal niks uit.

Bi-wiring betekent dat je alleen dubbele bekabeling gebruikt vanaf dezelfde eindtrappen en dat is bij de Onkyo zeer zeker niet het geval.
Bij de Onkyo worden de eindtrappen die normaal voor Dolby Prologic IIz worden gebruikt ingezet voor het bi-ampen.

[ Voor 43% gewijzigd door sjaool op 17-11-2010 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
Craytahar schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:30:
Ik wil de receiver voornamelijk gebruiken als versterker voor het afspelen van cd's. Deze cd's beluister ik dan via mijn Grado SR325i of via 2 vloerstaanders die ik van plan ben hiermee aan te schaffen. Verder wil ik mijn tv aansluiten aan de receiver via HDMI. TV kijken doe ik met digitenne via de digitale tuner in mijn tv, dus ik ga ervan uit dat ik deze niet kan aansluiten op mijn receiver. Deze opties lijken me weinig verschil maken in de keuze van receiver want dat kan bij allebei neem ik aan. Nu is het lastigste ik wil ook mijn playstation 3 erop aansluiten en vervolgens op de tv. Begrijp ik nou goed uit eerdere verhalen dat ik dan voor de TX-SR608 moet gaan anders krijg ik geen full HD beeld?
Als je de Playstaton met HDMI op een 508 of 608 aansluit, en dan een HDMI kabel naar je tv toe trekt zul je gewoon full-hd beeld hebben. Wat de 508 echter niet kan is tonen van video over HDMI dat binnenkomt via composiet of component. Dan heb je minimaal een 578 nodig (een Onkyo 578 is een Onkyo 508 alsware die dit wel kan), of dus een 608.

Ik denk dat in dit geval de 608 de extra €150 wel waard is. Voor het geval dat kun je altijd nog analoge videobronnen aansluiten en met 1 HDMI-kabel naar je tv toe ben je dan klaar. Daarnaast komt de 608 een stuk degelijker/steviger over op mij. En als je nadenkt over hoelang je misschien wel niet doet met de versterker, dan is €150 eigenlijk niets meer.

• FeaR
thobe schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:02:
[...]
Als je de Playstaton met HDMI op een 508 of 608 aansluit, en dan een HDMI kabel naar je tv toe trekt zul je gewoon full-hd beeld hebben. Wat de 508 echter niet kan is tonen van video over HDMI dat binnenkomt via composiet of component. Dan heb je minimaal een 578 nodig (een Onkyo 578 is een Onkyo 508 alsware die dit wel kan), of dus een 608.
Klopt.
Ik denk dat in dit geval de 608 de extra €150 wel waard is. Voor het geval dat kun je altijd nog analoge videobronnen aansluiten en met 1 HDMI-kabel naar je tv toe ben je dan klaar. Daarnaast komt de 608 een stuk degelijker/steviger over op mij. En als je nadenkt over hoelang je misschien wel niet doet met de versterker, dan is €150 eigenlijk niets meer.
Juist niet: als je alleen HDMI-bronnen aan gaan sluiten zou je met de TX-SR308 al uit de voeten kunnen. En aangezien er in deze situatie alleen maar een PS3 aan gesloten hoeft te worden zou ik niet weten waarom er voor de TX-SR608 gekozen zou moeten worden.

Verwijderd

Ik blijf twijfelen...ongelooflijk wat een "voor" en "tegens" ;)

• sjaool

sjaool

Bekijk deze vergelijking maar eens dat maakt het vast een stuk gemakkelijker. ;)

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 10:50
gu22i schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:16:
Beste allemaal,
Ik heb een vraag,
Ik ben in het bezit van een onkyo 708
daarop aangesloten alles hdmi 1.4
cisco kabelpvr
samsung blueray 3d
samsung led 3d 7700

Mijn probleem is hetvolgende.
ik heb op mijn tv een harddisk via usb aangesloten.
Ik krijg alles vis de onkyo afgespeeld op mijn tv,
maar het geluid van de films die ik afspeel via de interne mediaplayer van de tv krijg ik niet binnen via mijn onkyo
dit terwijl zowel de tv als de onkyo audio return channel ondersteunen.
Ik heb alles exact volgens de beschrijvingen aangesloten.
Als je de setup ingaat en bij punt 7 (hardware setup) kijkt, dan staat daar ARC tussen (in de handleiding op pagina 50), die moet natuurlijk wel op aan staan ;). In de handleiding staat ook aan welke voorwaarden je allemaal moet doen om arc voor elkaar te krijgen.

Verwijderd

sjaool schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:26:
Bekijk deze vergelijking maar eens dat maakt het vast een stuk gemakkelijker. ;)
niet echt ;)

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 06:22
Goku33 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:50:
ik heb ook dezelfde combi, bevalt mij ook prima.
Vraagje: hebben jullie de sub altijd aan staan? of elke keer handmatig aan en uit zetten? Kan de trigger functie niet vinden op de 608

• sjaool

sjaool

Waarom niet?

De Onkyo TX-SR608 heeft t.o.v. de Onkyo TX-SR308:
7.2 i.p.v. 5.1
5 HDMI inputs waarvan 1 op het front i.p.v. 3
bi-amping
Audyssey 2EQ
HDMI upconversion
Component video upscaling
Zone 2
Bananenplug-aansluiting voor elke speaker
160 Watt i.p.v. 100 Watt

Dus ja, nu is het de vraag wat jij belangrijk vindt. ;)

P.S. 11,5 kg i.p.v. 8 kg mocht je hier enige waarde aan hechten. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door sjaool op 18-11-2010 19:04 ]

Verwijderd

de 308 was voor mij sowieso geen optie...dus ik snap niet goed vanwaar je tip ;)
308 wil ik niet eens ...het is de TX-SR608 of een Yamaha ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 20:45 ]

Verwijderd

Yihaaa schreef op donderdag 18 november 2010 @ 18:41:
[...]

ik heb ook dezelfde combi, bevalt mij ook prima.
Vraagje: hebben jullie de sub altijd aan staan? of elke keer handmatig aan en uit zetten? Kan de trigger functie niet vinden op de 608
welke combi heb je dan exact?

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 06:22
HKTS16BQ 5.1 & Onkyo TX-SR608

• FeaR
Waarom blijft iedereen zo toch staren op dat hele Watt-gedoe. Het is sowieso niet van toepassing en bij receivers in deze klasse al helemaal niet...

• sjaool

sjaool

Wees blij dat ik niet heb gezegd dat het 160 Watt per kanaal is.
Voordeel is wel dat de 608 dan iets minder inkakt dan de 308 en uiteindelijk iets meer overhead heeft. ;)

Het ging uiteindelijk om de vergelijkingstabel en ik heb de verschillen even opgenoemd en ze als feiten gepresenteerd.
Je moet natuurlijk voor jezelf uitmaken wat je belangrijk vindt.
Voor mij zijn de aansluitmogelijkheden en ondersteunde codecs belangrijker dan het geleverde vermogen.
De Onkyo receivers doen het zeer goed qua prijs/kwaliteit en dus die aansluitmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

All,

Ik heb zelf de Onkyo 608 met de HKTS 16. Alles via HDMI aangesloten, echt top geluid, alleen volgende punten en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

1. Als ik de 608 uitschakel zou volgens handleiding de SUB na 15 minuten geen signaal moeten uitschakelen, alleen deze blijft constant aan. Wel is zo dat als SUB aan en uit zet en deze geen signaal heeft hij ook uitblijft. Zodra de 608 inschakel en er komt signaal op de SUB dan gaat deze aan.

2. Als ik via mijn Media Center TV kijk en ik schakel de TV en 608 uit (laat MCE aan ivm opname) en vervolgens weer aanzet dan krijg ik geen beeld. Terwijl hij wel signaal ziet, te herkennen aan HDMI logo op display van 608. Ik moet vervolgens switchen tussen de ingangen, bijv van GAME terug naar TV. Dan wel weer beeld. Nu is de mediacenter nog wel een HDMI 1.2, weet niet of dit wat uitmaakt?

3. Verder lijkt wel of de 608 zelf het beeld schaalt. Als ik mijn MCE op volledig beeldvullend zet dan wil de 608 deze soms toch verkleinen. Ergens misschien een instelling?

Hoop op jullie hulp. Verder echt een topset wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Laatst online: 13-09 23:07

H.Boss

Hugo Boss

Hallo medetweakers,

Ik heb even een vraag betreffende de Onkyo AVX380. Het is een receiver met 5.1 speaker opstelling ook van Onkyo. Als ik bijv een bluray of game (af)speel waar op de achterkant van het hoesje DTS Surround staat, kiest die automatisch voor dolby digital surround. Ik speel blurays en games af via de PS3. Ik heb de PS3 optisch aangesloten op de onkyo receiver.

Wie kan mij wat een handje helpen? heb de manual al tig keer door gelezen, maar wordt er niet echt wijzer van.

Het geluid is verder top van de hele set! Het dolby gebeuren werkt ook perfect. Alleen krijg het DTS gebeuren niet aan de praat.

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
MrJoker1985 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:55:
Ik heb even een vraag betreffende de Onkyo AVX380. Het is een receiver met 5.1 speaker opstelling ook van Onkyo. Als ik bijv een bluray of game (af)speel waar op de achterkant van het hoesje DTS Surround staat, kiest die automatisch voor dolby digital surround. Ik speel blurays en games af via de PS3. Ik heb de PS3 optisch aangesloten op de onkyo receiver.
PS3 wel ingesteld op dat deze ook DTS door moet sturen en dus niet alleen maar Dolby Digital?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

FeaR1986 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:01:
[...]

PS3 wel ingesteld op dat deze ook DTS door moet sturen en dus niet alleen maar Dolby Digital?
Zover ik weet kan je op de PS3 niet instellen dat die DTS moet versturen? Of heb ik iets over het hoofd gezien?
Dit is wat aangevinkt staat:

- Dolby Digital 5.1 Kanalen
- DTS 5.1 kanalen
- En verder 2 opties van PCM die kan je niet aan of uitvinken.
- AAC staat uitgevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Ik heb net Dolby Digital 5.1 Kanalen uitgevinkt en nu kiest die wel voor DTS als ik NFS Hot pursuit opstart.

Maar er zijn ook films die ik heb en games die alleen Dolby Digital 5.1 ondersteunen. Hoe moet ik die dan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mroessie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-04 12:47
Ik ben van plan een set speakers te kopen, de KEF KHT 5005.2 en daarbij een Onkyo TX-NR708 of TX-NR808. Nu zie ik in de vergelijking dat, naast een aantal features die ik niet nodig heb (zoals een betere afstandsbediening, een 3e zone, upscaling van de composite ingang) het verschil 10 watt is (170 watt vs 180 watt). Ook is de receiver 6 kilo zwaarder.

Wat is slim om te doen i.c.m. de speakers? De 808 kopen of is de 10 watt verschil de 150 euro niet waard?

Bedankt voor jullie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
MrJoker1985 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:11:
Ik heb net Dolby Digital 5.1 Kanalen uitgevinkt en nu kiest die wel voor DTS als ik NFS Hot pursuit opstart.

Maar er zijn ook films die ik heb en games die alleen Dolby Digital 5.1 ondersteunen. Hoe moet ik die dan afspelen?
Je moet eigenlijk gewoon beide aanvinken. Op de DVD of wat dan ook moet je gewoon kunnen kiezen welke audio je af wilt spelen. Dus pak eens een DVD met DTS en Dolby Digital en switch tijdens het kijken dan eens van track.
mroessie schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:45:
Ik ben van plan een set speakers te kopen, de KEF KHT 5005.2 en daarbij een Onkyo TX-NR708 of TX-NR808. Nu zie ik in de vergelijking dat, naast een aantal features die ik niet nodig heb (zoals een betere afstandsbediening, een 3e zone, upscaling van de composite ingang) het verschil 10 watt is (170 watt vs 180 watt). Ook is de receiver 6 kilo zwaarder.

Wat is slim om te doen i.c.m. de speakers? De 808 kopen of is de 10 watt verschil de 150 euro niet waard?

Bedankt voor jullie input.
Nogmaals: kijk niet naar het vermogen. En al helemaal niet hoe Onkyo het op geeft, want dat is bij 6 Ohm en bij maar één kanaal. Maar een dergelijke KEF set is al aan te sturen met enkele types lager. Dus als je de opties van de TX-NR808 niet nodig hebt lekker voor de TX-SR708 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 21:24

DDR

awwexl schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:11:
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Onkyo HT-BD3315?
Graag zou ik willen weten wat de ervaringen zijn met de subwoofer? Is de subwoofer beetje makkelijk te bedienen middels de receiver? Of kan dat überhaupt niet?
Heb het setje zien staan in de MM folder welke aankomende week een interessante aanbieding hanteerd.
Kan bar weinig info over de set vinden op internet dus ik hoop dat hier iemand inderdaad goede specs en wellicht een review heeft over de set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greasser
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10-2021
steeds meer receivers worden uitgerust met Apple's Airplay. Dit is een fantastische feature, vooral voor diegene die veel met Itunes doen. Hiermee is het namelijk mogelijk om een output bron in Itunes te selecteren.

Een aantal leveranciers doen hier al aan mee, zoals Denon, Marantz, JBL en iHome. Het is alleen jammer dat Onkyo die kant niet op wil gaan, of heeft iemand andere geluiden gehoord?

Meer info over Airplay: http://www.apple.com/nl/itunes/airplay/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is die aanbieding dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javka
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-12-2024

javka

Wat storing? Zonnestorm!!

Ik heb de Jamo S608 speakers gekocht voor mijn TX-SR608.

Ik heb ze nog niet binnen en kan dus nog niet gaan testen, maar door de enthousiaste verhalen hier wil ik ze via bi-amping aansluiten.

Hebben jullie nog speciale crossover frequenties ingesteld op de TX-SR608, of staan beide kanalen full band?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjeroen
  • Laatst online: 13-09 14:43
hallo allemaal,
Sinds kort heb ik een onkyo 508 en de speakerset jamo 608 hcs3. Ik ben er erg blij mee, en heb vanmiddag mijn ps3 op de onkyo aangesloten maar hoor de hele tijd een ruis wanneer ik in het menu van de ps3 ben. Soms word de ruis harder en soms zachter.

Wanneer ik liedjes via mn ipod via de auxkabel afspeel hoor ik helemaal geen ruis
Ik heb alles aangesloten via hdmi.

weet iemand hoe ik die ruis kan oplossen?
Ik heb de hdmi kabel al vervangen door een andere maar de ruis blijft.

Jeroen

[ Voor 26% gewijzigd door jeroenjeroen op 22-11-2010 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt me op dat hier veel mensen de combinatie Onkyo+Jamo 608+608 hebben. Ik heb dezelfde set.

[ Voor 30% gewijzigd door FeaR op 22-11-2010 18:24 . Reden: Daar is het forum niet voor bedoeld. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

jeroenjeroen schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:51:
hallo allemaal,
Sinds kort heb ik een onkyo 508 en de speakerset jamo 608 hcs3. Ik ben er erg blij mee, en heb vanmiddag mijn ps3 op de onkyo aangesloten maar hoor de hele tijd een ruis wanneer ik in het menu van de ps3 ben. Soms word de ruis harder en soms zachter.

Wanneer ik liedjes via mn ipod via de auxkabel afspeel hoor ik helemaal geen ruis
Ik heb alles aangesloten via hdmi.

weet iemand hoe ik die ruis kan oplossen?
Ik heb de hdmi kabel al vervangen door een andere maar de ruis blijft.

Jeroen
Geluid op 'direct' zetten en weg is de ruis :)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik ben op zoek naar een nieuwe AV-receiver voor mn 6.1 opstelling met Infinity Alpha speakers. (2 x Alpha 50 zuilen, center spkr, subw, 2x alpha 20 achter, 1 center back) . Ik heb altijd een Onkyo tx-ds797 gehad maar deze is helaas overleden na 8 jaar. Mijn mening was dat ik deze Onkyo receiver altijd i.c.m. deze speakers wat bonkig en niet zo helder en fris vond klinken. Duidelijk werd dat de combinatie speakers - receiver errug belangrijk is voor de klank en dus ook voor het uiteindelijke resultaat.

Wie kan mij vertellen wat de beste keuze is qua (merk) receiver, wie heeft hier ervaring mee. Altijd zelf gaan luisteren is een must maar ik wil niet meer het (bassige) geluid wat ik hiervoor had. Verder ben ik fan van films kijken, dus ook vooral daarvoor gebruik ik 'em. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjeroen
  • Laatst online: 13-09 14:43
AllSeeyinEye schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:29:
[...]

Geluid op 'direct' zetten en weg is de ruis :)
hee, bedankt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ ik heb het geluid op direct gezet en de ruis hoor je niet meer. Ook bij pure audio hoor ik de ruis amper.

maar kan ik nu niet gebruik maken van de opties game rpg, game rock, game sports, all ch st? Als ik deze selecteer hoor ik hele storende ruis. Wanneer ik de dvd recorder van m'n pa op de onkyo aansluit heb ik geen last van de ruis maar bij de ps3 wel. Weet iemand een oplossing?

[ Voor 53% gewijzigd door jeroenjeroen op 24-11-2010 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag waar ik, na alle manuals te hebben doorgelezen (toegegeven, ik ben nogal een audio n00b), geen duidelijk antwoord op kan vinden.

Ik wil een 5.1 Onkyo set kopen, namelijk de HT-S5305. Ben op zoek naar budget setje voor films/tv/gamen. Ik wil mijn Xbox360 en Mediacenter via HDMI op de receiver aansluiten. Een Wii wordt via component aan de receiver gekoppeld. De receiver gaat vervolgens via HDMI naar mijn Samsung 37b650 tv. Kan deze receiver dan direct de audio van gekoppelde randapparatuur (xbox, mediacenter en wii) afspelen ZONDER nog een kabel te trekken van TV naar receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:47:
Ik wil een 5.1 Onkyo set kopen, namelijk de HT-S5305. Ben op zoek naar budget setje voor films/tv/gamen. Ik wil mijn Xbox360 en Mediacenter via HDMI op de receiver aansluiten. Een Wii wordt via component aan de receiver gekoppeld. De receiver gaat vervolgens via HDMI naar mijn Samsung 37b650 tv. Kan deze receiver dan direct de audio van gekoppelde randapparatuur (xbox, mediacenter en wii) afspelen ZONDER nog een kabel te trekken van TV naar receiver?
De Wii met component aansluiten en dan via HDMI naar de TV gaat sowieso al niet werken. De HT-S5305 heeft zo te zien een TX-SR308 receiver en die doet niet aan analoog naar digitaal converting. Dan zal je toch moeten kijken naar een TX-SR608 of hoger.

Audio van HDMI halen kan inderdaad dan van de XBox. Mediacenter moet in theorie lukken, maar dan moet je mediacenter wel audio en video sturen over HDMI. Van de Wii ging sowieso al niet lukken hoe je wilde. En voor de Wii moet je ook een aparte audio-kabel trekken. Component is namelijk alleen video (drie RCA stekkers), je zal dan nog de twee andere analoge stekkers moeten gebruiken van de Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, maar als ik de wii via component naar de receiver stuur, en van de receiver via component naar de tv, moet er dan OOK nog een kabel van de tv naar de receiver om wii audio te horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Component is alleen beeld, dus als je alleen met component aansluit zal je nooit geluid hebben. Maar zo te zien zitten er bij de Wii-kabel ook nog twee RCA stekkers voor het geluid. Je kan op de receiver gewoon inputs koppelen, dus Component 1 koppelen met de input waar het geluid op aangesloten is.

Kabel trekken tussen de receiver en de TV is alleen nodig als je analoge TV kijkt en dat geluid over de receiver wilt spelen. Of als je TV kijkt met een interne smart-card. Alle andere apparaten geven gewoon audio aan de receiver af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:44:
Kabel trekken tussen de receiver en de TV is alleen nodig als je analoge TV kijkt en dat geluid over de receiver wilt spelen. Of als je TV kijkt met een interne smart-card. Alle andere apparaten geven gewoon audio aan de receiver af.
Top, kort maar krachtig ;) is helemaal duidelijk nu! thnx

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Hey all,

Ik, zoals zovelen, ben ook opzoek naar een receiver + 5.1 surround set.
Ik heb onlangs een bluerayspeler + surround set besteld via ibood maar dit wordt niet geleverd vooralsnog.
( maar goed ook want na wat lezen wil ik toch meer kwaliteit. )
Die bestelling is geannuleerd.

Ik ben geen audiofiel en ben totaal niet bekend met surround sets ect. oftewel google is mijn grootste vriend :)
Nu weet ik wel de kwaliteits merken te vinden echter wil ik geen dingen kopen waarvan ik achteraf spijt kan krijgen
( zoals ik dus bij ibood gedaan heb, of dingen ga kopen die ik eigenlijks niet nodig heb )

Ik zoek een receiver + 5.1 puur en alleen voor het kijken van films en eventueel muziek.
Console's heb ik niet, pc gamer :)

Ik bezit een panasonic 50vt20, oftewel een 3d tv met ARC ondersteuning.
Mijn oog is gevallen op de SR508 welke bij Foka 250euro kost. Wat de receiver betreft ben ik er dan ook wel uit.
Via de panasonic actie krijg ik gratis een 3d blueray speler en ik wil binnenkort nog een mediaspeler aanschaffen.
Als het goed is werkt het geluid van de digitale tv via ARC. Tot zo ver staat er niks in de planning dus ik heb
aan 2 HDMI poorten genoeg.

iK heb echter geen flauw idee welke speakers ik het beste bij deze set kan zetten.
Ik zie sommige mensen Harman Kardon HKTS 16 BQ 5.1 Zwart in gebruik hebben echter kost deze set ruim 400euro.
Is er een vergelijkbare set voor iets minder geld of kom je dan gelijk bij mindere kwaliteit terecht?
Wat ik wil voorkomen is dat ik een of ander gaar setje aansluit waar ik later weer spijt van krijg.

Is de Harman Kardon HKTS 16 BQ 5.1 Zwart een juiste keuze icm de sr508?

Thnx!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Het lijkt mij sowieso een keuze waar je weinig spijt van gaat krijgen. Maar zoals zo vaak bij audio: stap een van dit forum af en loop een av winkel binnen. Ga setjes luisteren en oordeel wat jij mooi vindt klinken, dat kunnen wij niet voor je beoordelen.

Verwijderd

Wie heeft er de 4 cijferige afstandsbediening code voor Samsung c7000 of c8000 TV's?

de combinaties uit de Onkyo handleiding werken niet

Verwijderd

ook ik heb een onkyo 608 gekocht ff aansluiten vergeet het maar,hoe is het mogelijk dat de stekker van de antenne niet past?????? de standaart en zelfs een hirschman passen niet zijn er meer die dit probleem hebben

mvrg peho

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:19:
ook ik heb een onkyo 608 gekocht ff aansluiten vergeet het maar,hoe is het mogelijk dat de stekker van de antenne niet past?????? de standaart en zelfs een hirschman passen niet zijn er meer die dit probleem hebben

mvrg peho
Welkom op GoT :w

Ken je de uitdrukking RTFM? :+

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RTFM!
Hij heeft al problemen met schrijven dus lezen is waarschijnlijk ook een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Ik heb de harmon cardon set gisteravond gelijk opgehaald, ziet er robuust en stijlvol uit!
Het aansluiten vergt enige discipline though ! maar goed te doen.
Morgen de boel even netjes aan de muur hangen, qua uiterlijk zeer tevreden.

Heb de set nog niet kunnen testen omdat ik nog geen receiver heb.
De sr508 besteld via Foka en zou vandaag geleverd worden volgens hun. Als TnT groningen niet gaat staken that is!

Hopelijk dit weekend de eerste tests, blueray speler nog niet binnen dus ik zal het moeten doen
met download content via een mediaspeler.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:19:

mvrg peho
misschien omdat je een mannetje probeert in een mannetje te rammen op een receiver zit al een mannetje dus daar moet een vrouwtje in net als in een televisie alleen zit daar al een vrouwtje dus daar moet een mannetje in want twee vrouwtjes gaat ook niet passen

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 20:51
Kan iemand mij meer vertellen of een 1080p/24 film stottervrij doorgegeven wordt door de TX-SR608 ?
Opstelling: htpc/blu-ray --hdmi --> TX-SR608 --hdmi--> full HD tv.
Aan de tv ligt het niet, want hij kan 24 fps stottervrij weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Nickman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-07 21:06
Ja dit kan. Kijk met veel plezier 1080p films via mn PS3 naar een 608, op TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 08:46
Hier ook geen problemen er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 20:51
The_Nickman schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:09:
Ja dit kan. Kijk met veel plezier 1080p films via mn PS3 naar een 608, op TV.
Even voor de duidelijkheid: Ook stottervrij 1080p kijken met 24 frames per seconde ?
(i.v.m. blu-ray)

[ Voor 3% gewijzigd door CAD-tekenaar op 30-11-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Laatst online: 10-09 21:15
Na veel Dubben heb ik de beslissing genomen .. Het word namelijk een Onkyo TX-SR508 of de 608.

Ik heb een HDMI TV en een Composiet Beamer. Krijgen de composiet en de HDMI tegelijk output of is dat apart aan te sturen?
Zoals mooie filmavonden op de beamer, en gewoon tv op de Tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:21
Dan raad ik je de 608 aan, dan heb je het wat makkelijker met het aansluiten van je composiet beamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Raymond schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:34:
Dan raad ik je de 608 aan, dan heb je het wat makkelijker met het aansluiten van je composiet beamer.
Waarom? De TX-SR508 en TX-SR608 hebben beide composiet out. Enige voordeel wat de TX-SR608 heeft ten opzichte van de TX-SR508 is dat deze analoog kan converten naar digitaal. Echter heb je daar met een composiet beamer niets aan. Sterker nog: je zal die beamer lastig aan kunnen sturen. Digitale bronnen (bijvoorbeeld een PS3, Blu-ray speler of wat dan ook) zullen niet terug naar analoog worden geconverteerd.

Dus in andere woorden: alleen apparatuur die je via composiet in aansluit zal je op de beamer kunnen zien. Als jij iets via HDMI aansluit zal dat niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik was in de veronderstelling dat de 608 een HDMI bron ook via composiet kan uitsturen. Iets dat de 508 niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Raymond schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:59:
Ik was in de veronderstelling dat de 608 een HDMI bron ook via composiet kan uitsturen. Iets dat de 508 niet kan.
Nee, de TX-SR608 kan alleen van analoog naar digitaal niet andersom. Er zijn naar mijn weten helemaal geen receivers die terug kunnen scalen van digitaal naar analoog. Dus met een composiet beamer wordt het dan al snel lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Laatst online: 10-09 21:15
Dus het maakt niet uit, die beamer gaat toch niet werken op deze manier met b.v. een PS3(hdmi)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Blijkbaar niet.
Ik heb de handleiding er flink op doorgespit (van de 608), er zit een composiet monitor uitgang op, maar ik kan nergens in de handleiding expliciet vermeld vinden wat er nou precies aan videosignalen naar die uitgang gestuurd kan worden. Ze gaan er vanuit dat je eigenlijk altijd via component en hdmi kijkt.

Misschien dat je maar een los kastje op de hdmi uitgang moet aansluiten, die een hdmi en composiet uitgang heeft. Zal wel de nodige knaken kosten, denk ik :)

Zie het maar als een goed excuus om een nieuwe beamer te kopen :P

[ Voor 26% gewijzigd door Raymond op 01-12-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Paradox schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:32:
Dus het maakt niet uit, die beamer gaat toch niet werken op deze manier met b.v. een PS3(hdmi)?
Apparaten die je via HDMI aansluit zullen alleen signaal geven over HDMI Out.
Raymond schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:36:
Ik heb de handleiding er flink op doorgespit (van de 608), er zit een composiet monitor uitgang op, maar ik kan nergens in de handleiding expliciet vermeld vinden wat er nou precies aan videosignalen naar die uitgang gestuurd kan worden. Ze gaan er vanuit dat je eigenlijk altijd via component en hdmi kijkt.
Het staat er toch zeker in, één van de laatste pagina's:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YEdwPp3DihfFnQRszlSCKjMK/full.jpg

En duidelijk te zien dat via "composite out" alleen signalen gaan die via "composite in" zijn gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
ah, ik heb juist alleen in de tekst lopen zoeken en de tabelletjes ff geskipped 8)7
Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.