Wow, ik begon dit topic te lezen om wat vraagjes beantwoord te zien en heb alleen maar meer vragen nu...
Mijn oorspronkelijke vraag was of de 308 in staat is om speakers van 4ohm en een passieve sub aan te sturen.
Ik heb namelijk dit setje: LG HT762TZ Hometheater set en de versterker/dvd hiervan heeft geen HDMI-ingangen.
Mijn plan was dus om een eenvoudige budget versterker met min 3 hdmi ingangen te kopen en mijn huidige speakers hierop aan te sluiten. Geld voor nieuwe fatsoenlijke (en even mooie, mijn vrouw vind ze TE mooi om weg te doen
) speakers is er niet. Maar ik zit dus met de vraag, gaat dat werken zonder de versterker, danwel de speakers op te blazen, zie deze quote:
Wat ik erop aan wil sluiten is:
Zijn deze problemen er ook met een xbox360?
Daarnaast nog wat 'losse' vragen:
alvast bedankt!
Mijn oorspronkelijke vraag was of de 308 in staat is om speakers van 4ohm en een passieve sub aan te sturen.
Ik heb namelijk dit setje: LG HT762TZ Hometheater set en de versterker/dvd hiervan heeft geen HDMI-ingangen.
Mijn plan was dus om een eenvoudige budget versterker met min 3 hdmi ingangen te kopen en mijn huidige speakers hierop aan te sluiten. Geld voor nieuwe fatsoenlijke (en even mooie, mijn vrouw vind ze TE mooi om weg te doen
ik snap nog steeds niets van impedanties, ohms en wattages, maar dit klinkt alsof wat ik wil dus niet mogelijk is?Leuk om mee te beginnen, maar mocht je ooit een keer flinke speaker aan willen schaffen (laten we zeggen met een lage nominale impedantie, lage gevoeligheid, etc) dan krijgen de Onkyo's het gewoon lastig
Wat ik erop aan wil sluiten is:
- laptop met hdmi out waarop ik voornamelijk tv-series/films in mkv formaat en bluray films (br-speler in laptop) af wil spelen
- xbox360 hdmi
- in de toekomst: een hd tv kastje met hdmi
handshake problemen = dat je een apparaat aanzet en de receiver het apparaat niet herkent?Blijft wel een feit dat Onkyo het merk is wat de meeste hand-shake problemen heeft als het gaat om samenwerking met bijvoorbeeld de PS3.
Zijn deze problemen er ook met een xbox360?
Deze snap ik ook niet, het is toch de bedoeling dat je de xbox aansluit op de versterker en deze het beeld doorgeeft aan de tv?Op de receivers die ik ken zit ook een optie om de input te selecteren waar op dat moment een signaal op binnen komt, dus eigenlijk automatisch. Al kan dat soms wel fout gaan: als jij bijvoorbeeld een XBox 360 via HDMI met de TV verbind dan stuurt de XBox audio uit via HDMI en de optische uitgang. De receiver zou dan via de optische ingang signaal krijgen, maar ook van de audio out van de tv. Maar met de PS3 kan je kiezen alleen audio te versturen via de optische uitgang dus dat moet goed gaan.
uhm, betekent dit dat de 308 dit NIET kan?Mijn keuze is gevallen op de TX-SR608 met als 1 van de vele redenen dat alle videobronnen via HDMI naar de TV gestuurd kunnen worden (= minder kabels). (ik zie overigens net dat de 578 dit ook kan...)
Daarnaast nog wat 'losse' vragen:
- moet je op de versterker specifiek op een hdmi-ingang zetten die je wil gebruiken of herkent deze um zoals vroegah altijd met scart ging?
- is het mogelijk om op termijn een actieve sub aan te schaffen en die te gebruiken icm met de 4 ohm speakers van LG?
- Een van de grote nadelen van die LG set is dat het onmogelijk is om de bas/treble apart te stellen. De Sub klinkt in 98% van de gevallen veels te hard en dominant, en ik kan de bas niet lager zetten zonder het geluid in zijn geheel zachter te zetten. Ik neem aan dat je op die 308 wel de bass laag kunt zetten (ik zie hier nl ook geen good old draaiknopje)

alvast bedankt!