Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, ik begon dit topic te lezen om wat vraagjes beantwoord te zien en heb alleen maar meer vragen nu... :?

Mijn oorspronkelijke vraag was of de 308 in staat is om speakers van 4ohm en een passieve sub aan te sturen.
Ik heb namelijk dit setje: LG HT762TZ Hometheater set en de versterker/dvd hiervan heeft geen HDMI-ingangen.

Mijn plan was dus om een eenvoudige budget versterker met min 3 hdmi ingangen te kopen en mijn huidige speakers hierop aan te sluiten. Geld voor nieuwe fatsoenlijke (en even mooie, mijn vrouw vind ze TE mooi om weg te doen ;)) speakers is er niet. Maar ik zit dus met de vraag, gaat dat werken zonder de versterker, danwel de speakers op te blazen, zie deze quote:
Leuk om mee te beginnen, maar mocht je ooit een keer flinke speaker aan willen schaffen (laten we zeggen met een lage nominale impedantie, lage gevoeligheid, etc) dan krijgen de Onkyo's het gewoon lastig
ik snap nog steeds niets van impedanties, ohms en wattages, maar dit klinkt alsof wat ik wil dus niet mogelijk is?

Wat ik erop aan wil sluiten is:
  • laptop met hdmi out waarop ik voornamelijk tv-series/films in mkv formaat en bluray films (br-speler in laptop) af wil spelen
  • xbox360 hdmi
  • in de toekomst: een hd tv kastje met hdmi
Maar lezend in dit topic kwam ik een paar dingen tegen die me een beetje (lees=nogal) verwarren of andere vragen opbrengen:
Blijft wel een feit dat Onkyo het merk is wat de meeste hand-shake problemen heeft als het gaat om samenwerking met bijvoorbeeld de PS3.
handshake problemen = dat je een apparaat aanzet en de receiver het apparaat niet herkent?
Zijn deze problemen er ook met een xbox360?
Op de receivers die ik ken zit ook een optie om de input te selecteren waar op dat moment een signaal op binnen komt, dus eigenlijk automatisch. Al kan dat soms wel fout gaan: als jij bijvoorbeeld een XBox 360 via HDMI met de TV verbind dan stuurt de XBox audio uit via HDMI en de optische uitgang. De receiver zou dan via de optische ingang signaal krijgen, maar ook van de audio out van de tv. Maar met de PS3 kan je kiezen alleen audio te versturen via de optische uitgang dus dat moet goed gaan.
Deze snap ik ook niet, het is toch de bedoeling dat je de xbox aansluit op de versterker en deze het beeld doorgeeft aan de tv?
Mijn keuze is gevallen op de TX-SR608 met als 1 van de vele redenen dat alle videobronnen via HDMI naar de TV gestuurd kunnen worden (= minder kabels). (ik zie overigens net dat de 578 dit ook kan...)
uhm, betekent dit dat de 308 dit NIET kan?

Daarnaast nog wat 'losse' vragen:
  • moet je op de versterker specifiek op een hdmi-ingang zetten die je wil gebruiken of herkent deze um zoals vroegah altijd met scart ging?
  • is het mogelijk om op termijn een actieve sub aan te schaffen en die te gebruiken icm met de 4 ohm speakers van LG?
  • Een van de grote nadelen van die LG set is dat het onmogelijk is om de bas/treble apart te stellen. De Sub klinkt in 98% van de gevallen veels te hard en dominant, en ik kan de bas niet lager zetten zonder het geluid in zijn geheel zachter te zetten. Ik neem aan dat je op die 308 wel de bass laag kunt zetten (ik zie hier nl ook geen good old draaiknopje)
Ik hoop dat iemand een of meerdere vragen voor me kan beantwoorden. Ik heb al een tijdje lopen lobbyen voor een nieuwe versterker (ik hoop er vooral baat bij te hebben dat stemmen door de centerspeaker gaan, aangezien ik dialoog slecht versta) en ik kan niet weer een flop binnenhalen zoals met die LG-receiver :/

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:07
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 14:41:
ik snap nog steeds niets van impedanties, ohms en wattages, maar dit klinkt alsof wat ik wil dus niet mogelijk is?
Je moet gewoon speakers zoeken die binnen het bereik van de receiver blijven. Eigenlijk kan je elke speaker aan elke receiver koppelen, geluid zal er altijd uitkomen. Alleen zal het lang niet altijd goed gaan. Als je een receiver koopt van een euro of tweehonderd dan moet je daar natuurlijk geen speakers van duizend euro per stuk aan gaan hangen. Dat is het niet waard en dan haal je bij lange na niet alles uit je speakers. De TX-SR308 is en blijft een pure instapper die dan dus ook instapspeakers aan kan sturen. Wil je (veel) meer speaker dan moet je wellicht een hoger type receiver nemen.
handshake problemen = dat je een apparaat aanzet en de receiver het apparaat niet herkent?
Zijn deze problemen er ook met een xbox360?
Niet herkend is op zich een ruime definitie, maar zo kan je het wel zien. Het komt er gewoon op neer dat niet alle apparaten goed met elkaar om kunnen gaan. Maar dat kan je ook hebben tussen apparaten van hetzelfde merk. Over het algemeen hebben receivers meer problemen met de PS3 dan met de XBox 360.
Deze snap ik ook niet, het is toch de bedoeling dat je de xbox aansluit op de versterker en deze het beeld doorgeeft aan de tv?
Dat is inderdaad het idee met deze receivers. Maar je staat als gebruiker natuurlijk vrij om alles anders aan te sluiten. Niet iedereen wil alles via de receiver laten lopen. Dit kan om diverse redenen zijn: onder andere het gebruiksgemak (met de receiver ertussen is het toch weer een extra apparaat); en het extra apparaat zal ook meer stroom kosten. Een receiver met HDMI Through van het HDMI signaal verbruikt sowieso rond de 40 Watt in stand-by. Dit is voor sommige mensen te veel en die sluiten dan liever alles op de TV aan. Maar dan verlies je wel enkele opties van de receiver als HDMI CEC en HD Audio.
uhm, betekent dit dat de 308 dit NIET kan?
De TX-SR308 inderdaad niet alle signalen converten naar digitaal zodat je maar één HDMI kabel naar de TV hebt lopen. Als je alleen apparatuur hebt met HDMI is dat geen probleem, maar als je ook apparaten hebt die je nog met composiet aan moet sluiten dan moet je voor dat signaal ook een kabel vanaf de receiver naar de TV trekken.
Daarnaast nog wat 'losse' vragen:
  • moet je op de versterker specifiek op een hdmi-ingang zetten die je wil gebruiken of herkent deze um zoals vroegah altijd met scart ging?
Als je HDMI CEC inschakelt is de kans groot dat de receiver op hetzelfde kanaal springt als het apparaat wat je aanzet. Echter is HDMI CEC niet heilig en hoeft het zeker niet altijd te werken. Dus de kans bestaat ook dat je alles handmatig om moet zetten.
  • is het mogelijk om op termijn een actieve sub aan te schaffen en die te gebruiken icm met de 4 ohm speakers van LG?
Actieve subwoofer is altijd mogelijk. En in tegenstelling tot speakers kan je het met een subwoofer zo gek maken als je wilt. Subwoofers zijn namelijk actief en hebben dus een eigen versterker. De receiver geeft alleen het signaal en verder niets.
  • Een van de grote nadelen van die LG set is dat het onmogelijk is om de bas/treble apart te stellen. De Sub klinkt in 98% van de gevallen veels te hard en dominant, en ik kan de bas niet lager zetten zonder het geluid in zijn geheel zachter te zetten. Ik neem aan dat je op die 308 wel de bass laag kunt zetten (ik zie hier nl ook geen good old draaiknopje)
Elk kanaal kan afgesteld worden door de dB-waarde per kanaal in te stellen. Met een actieve subwoofer heb je echter nog meer mogelijkheden om alles in te stellen op de subwoofer zelf.
Ik hoop dat iemand een of meerdere vragen voor me kan beantwoorden. Ik heb al een tijdje lopen lobbyen voor een nieuwe versterker (ik hoop er vooral baat bij te hebben dat stemmen door de centerspeaker gaan, aangezien ik dialoog slecht versta) en ik kan niet weer een flop binnenhalen zoals met die LG-receiver :/
Volgens mij waren dat de antwoorden op je vragen...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
businka19 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 12:58:
[...]

Beste Thobe, bedankt voor je reactie. Dat is wat ik zelf ook dacht dus idd composiet (voor de zekerheid: 3 kleurig tulpen aansluiting dus) van composiet OUT(derde van rechts, en van links ook trouwens) heb ik aangelsoten op mijn LCD. Kreeg wel het beeld maar dis was heel erg vaag en kleurloos. Moet ik misshien via Monitor OUT aansluiten? Tnx
Composiet is een gele aansluiting voor het beeld, wit en rood voor het geluid. Component is een rood, groen en blauwe aansluiting voor alleen het beeld + rood en wit voor het geluid.

De Wii sluit je dus aan op bijv. Game In. Op Monitor Out sluit je een geel tulp stekkerjte aan naar je tv. VCR out waar jij hem nu op aansluit hoef je dan niet te gebruiken dacht ik. De naam composiet out staat zo te zien dus ook niet op de achterkant van je versterker:
http://www.eu.onkyo.com/ir_img/21653215_edd5d4ddab.jpg

Je zult dus aan moeten sluiten op monitor out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 14:58:

Je moet gewoon speakers zoeken die binnen het bereik van de receiver blijven. Eigenlijk kan je elke speaker aan elke receiver koppelen, geluid zal er altijd uitkomen. Alleen zal het lang niet altijd goed gaan. Als je een receiver koopt van een euro of tweehonderd dan moet je daar natuurlijk geen speakers van duizend euro per stuk aan gaan hangen. Dat is het niet waard en dan haal je bij lange na niet alles uit je speakers. De TX-SR308 is en blijft een pure instapper die dan dus ook instapspeakers aan kan sturen. Wil je (veel) meer speaker dan moet je wellicht een hoger type receiver nemen.
de speakers heb ik dus al, dat zijn die 4ohm speakers van het LG-setje (absoluut niet highend), ik ben niet van plan om er echt keiharde muziek doorheen te jassen. Vallen die binnen het bereik van die SR308?
Niet herkend is op zich een ruime definitie, maar zo kan je het wel zien. Het komt er gewoon op neer dat niet alle apparaten goed met elkaar om kunnen gaan. Maar dat kan je ook hebben tussen apparaten van hetzelfde merk. Over het algemeen hebben receivers meer problemen met de PS3 dan met de XBox 360.
gelukkig maar
Dat is inderdaad het idee met deze receivers. Maar je staat als gebruiker natuurlijk vrij om alles anders aan te sluiten. Niet iedereen wil alles via de receiver laten lopen. Dit kan om diverse redenen zijn: onder andere het gebruiksgemak (met de receiver ertussen is het toch weer een extra apparaat); en het extra apparaat zal ook meer stroom kosten. Een receiver met HDMI Through van het HDMI signaal verbruikt sowieso rond de 40 Watt in stand-by. Dit is voor sommige mensen te veel en die sluiten dan liever alles op de TV aan. Maar dan verlies je wel enkele opties van de receiver als HDMI CEC en HD Audio.
ik wil zowieso elke keer dat ik mijn laptop aansluit de versterker gebruiken. Met de xbox niet altijd, maar ach die paar wattjes voor een paar uur per week....
De TX-SR308 inderdaad niet alle signalen converten naar digitaal zodat je maar één HDMI kabel naar de TV hebt lopen. Als je alleen apparatuur hebt met HDMI is dat geen probleem, maar als je ook apparaten hebt die je nog met composiet aan moet sluiten dan moet je voor dat signaal ook een kabel vanaf de receiver naar de TV trekken.
ah ok, ik realiseerde me niet dat dat alleen voor analoog gold. Is niet erg in mijn geval dus.
Als je HDMI CEC inschakelt is de kans groot dat de receiver op hetzelfde kanaal springt als het apparaat wat je aanzet. Echter is HDMI CEC niet heilig en hoeft het zeker niet altijd te werken. Dus de kans bestaat ook dat je alles handmatig om moet zetten.
het is geen ultraprobleem, maar het is mooi meegenomen als het werkt, aangezien je de tv helaas wel altijd op de juiste input moet zetten bij hdmi :/
Actieve subwoofer is altijd mogelijk. En in tegenstelling tot speakers kan je het met een subwoofer zo gek maken als je wilt. Subwoofers zijn namelijk actief en hebben dus een eigen versterker. De receiver geeft alleen het signaal en verder niets.
ok, dat is mooi, want als het dus niets word met die sub die erbij zit is dat in de toekomst nog een optie
Elk kanaal kan afgesteld worden door de dB-waarde per kanaal in te stellen. Met een actieve subwoofer heb je echter nog meer mogelijkheden om alles in te stellen op de subwoofer zelf.
maar kun je op de receiver makkelijk de bass naar beneden gooien, net als dat ik dat op mijn oudere, gewone versterkers altijd kon? Het schiet namelijk niet op als je elke keer tijdens een film of serie een drietal menu´s moet doorlopen, als je begrijpt wat ik bedoel.
¨
Volgens mij waren dat de antwoorden op je vragen...
thanks a lot man _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort de fiere eigenaar van totem-dreamcatchers speakers, L/R en center, allemaal 4 ohm. Als achterste speakers gebruik ik mijn oude Kef eitjes (8 ohm). Mijn TV is een panasonic plasma en heeft een HDMI 1.4 connectie
Ik ben nu op zoek naar een nieuwe suround-versterker. Voor mij is de stereo kwaliteit zeer belangrijk. Welk type kunnen jullie me aanraden, om deze speakers ten volle te kunnen benutten?
(denon AVR1911, Onkyo608,..., onkyo 708,...-

Bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 17:01
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:34:
Ik ben sinds kort de fiere eigenaar van totem-dreamcatchers speakers, L/R en center, allemaal 4 ohm. Als achterste speakers gebruik ik mijn oude Kef eitjes (8 ohm). Mijn TV is een panasonic plasma en heeft een HDMI 1.4 connectie
Ik ben nu op zoek naar een nieuwe suround-versterker. Voor mij is de stereo kwaliteit zeer belangrijk. Welk type kunnen jullie me aanraden, om deze speakers ten volle te kunnen benutten?
(denon AVR1911, Onkyo608,..., onkyo 708,...-

Bedankt voor de reactie!
De Onkyo 608 of 708 geven een beter stereogeluid dan de Denon AVR1911 (HifiTest). De Denon geeft weer een wat beter surround geluid, volgens de test van HifiTest de test van Heimkino. Echter, kun je natuurlijk zelf het beste bepalen wat mooi klingt door te luisteren. Is erg persoonlijk. Houdt er rekening mee dat de combinatie belangrijk is. Een speaker kan op de ene AVR vrij schel klinken en op een andere AVR veel neutraler.

[ Voor 5% gewijzigd door Pegasus op 01-11-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:54:
[...]de speakers heb ik dus al, dat zijn die 4ohm speakers van het LG-setje (absoluut niet highend), ik ben niet van plan om er echt keiharde muziek doorheen te jassen. Vallen die binnen het bereik van die SR308?
Vier Ohm is niet echt normaal en er zijn zeker receivers die er problemen mee kunnen hebben. Maar aangezien ze van een kant-en-klaar home cinemasetje komen verwacht ik niet echt problemen. Sowieso zijn die problemen als een stuk minder snel te verwachten als je op normaal volume speelt.
maar kun je op de receiver makkelijk de bass naar beneden gooien, net als dat ik dat op mijn oudere, gewone versterkers altijd kon? Het schiet namelijk niet op als je elke keer tijdens een film of serie een drietal menu´s moet doorlopen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Op mijn oude TX-SR806 kon je met een druk op de knop de kanalen doorlopen en met een andere druk op de knop meteen de waarde in dB aanpassen. Weet niet hoe het exact met een TX-SR308 zit maar het moet gewoon mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pegasus schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:41:
[...]

De Onkyo 608 of 708 geven een beter stereogeluid dan de Denon AVR1911 (HifiTest). De Denon geeft weer een wat beter surround geluid, volgens de test van HifiTest. Echter, kun je natuurlijk zelf het beste bepalen wat mooi klingt door te luisteren. Is erg persoonlijk. Houdt er rekening mee dat de combinatie belangrijk is. Een speaker kan op de ene AVR vrij schel klinken en op een andere AVR veel neutraler.
Mijn nieuwe totem speakers L/R en center (dreamcatchers) zijn 4 ohm (hoge kwaliteit). Voor de surrounds 5.1. wou ik graag mijn oude kef eitjes recucleren, deze zijn helaas 8 ohm. Is dit mogelijk?
Volgens de handleiding kan de denon 1911 slechts speakers aan met een impedantie van 6 tot 16 ohm.
Bij de onkyo 608 moet je de keuze maken, ofwel plaats je hem op 4 ohm (als de impedantie van een luidspreker meer dan 4, maar lager dan 6 ohm is) Ofwel plaats je hem op 6 ohm (als de impedantie van alles speakers tussen 6 en 16 ohm ligt)? Ik heb echter 4 en 8 ohm
Iemand ervaring mee?
Ik lees dat je voor 4 ohm speakers krachtigere receivers nodig hebt. Kan ik misschien beter naar een betere (duurdere) versterker uitkijken? Zou jammer zijn moest ik deze mooie speakers niet ten volle kunnen benutten.
Iemand met dergelijke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:46
Maestro.mosjuh schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 13:07:
Eerder in dit draadje meldde ik dat ik interesse had in de Onkyo HT-S9305THX. Echter, deze is het uiteindelijk toch niet geworden de boxen waren toch ietsjes te groot naar mijn smaak

Dus uiteindelijk is het de combinatie van de Onkyo TX-SR608(B ) icm de Harman/Kardon HKTS 16BQ (en HTFS 2BQ - zijn redelijk prijzig voor een setje staanders, maar ze zien er wel erg gelikt uit).
Heb afgelopen week het setje geïnstalleerd en ben erg tevreden over het geheel. Het moet nog wel enigszins ingeregeld worden, maar ivm verhuizing nog geen tijd gehad om alles langs te lopen.

Ik loop alleen tegen 1 probleem aan die ik in dit topic nog niet gezien heb:
Ik wilde voor de radio de kabel aansluiten op de Onkyo. In heb al 2 kabels geprobeerd (met 2 verschillende stekkers) en beide maken ze geen goed contact met de aansluiting op de Onkyo waardoor hij geen zenders kan vinden.
Als ik de meegeleverde 'antenne' aansluit, kan ik wel zenders vinden maar de kwaliteit is dan minder (omdat je ze dan uit de ether oppikt natuurlijk) en komt er ook af en toe ruis doorheen.

Mijn vraag:
herkent iemand dit probleem, of heb ik gewoon pech gehad en had ik net 2 slechte aansluitingen die gewoon geen goed contact maken.

Deze heb ik gebruikt:
http://www.modern.nl/producten/originals/700646.jpg
en 1 die helemaal van metaal is, die lijkt een beetje op deze:
http://www.okaphone.nl/product/images/CX%20PROFSOCK.JPG
Heb dezelde set. Ga mrg voor je kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist wat hdmi kabels besteld (ibood is goedkoop vandaag) en vroeg me alvast het volgende af:
Wil binnenkort alles via hdmi gaan aansluiten, inc PS3, nou schijnt het wel zo te zijn dat je dmv deze set (heb de 508) op een of andere manier dan de input lag kan corrigeren, toch?

Hoe moet dat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 00:21:
Heb zojuist wat hdmi kabels besteld (ibood is goedkoop vandaag) en vroeg me alvast het volgende af:
Wil binnenkort alles via hdmi gaan aansluiten, inc PS3, nou schijnt het wel zo te zijn dat je dmv deze set (heb de 508) op een of andere manier dan de input lag kan corrigeren, toch?
Je kan het geluid met 100ms ten opzichte van het beeld vertragen. Maar dat wil je eigenlijk niet doen. Voor films gaat dit gewoon goed. Maar voor het spelen van games kan je beter alle instellingen van je TV uitzetten. De software van de TV zorgt er namelijk voor dat het beeld later op je TV verschijnt dan het in het echt is. De meeste TV's hebben hiervoor een speciale game- of spelmodus. Deze schakelt met een druk op de knop dus alle software uit.

Overigens kan 100ms ook wel eens aan de krappe kant zijn. Philips TV's hebben namelijk een delay van 200ms door Digital Natural Motion. Dan is een Onkyo TX-SR508 dus al niet voldoende. Maar als je de software op de TV dus uitzet moet het sowieso goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op maandag 01 november 2010 @ 00:25:
[...]

Je kan het geluid met 100ms ten opzichte van het beeld vertragen. Maar dat wil je eigenlijk niet doen. Voor films gaat dit gewoon goed. Maar voor het spelen van games kan je beter alle instellingen van je TV uitzetten. De software van de TV zorgt er namelijk voor dat het beeld later op je TV verschijnt dan het in het echt is. De meeste TV's hebben hiervoor een speciale game- of spelmodus. Deze schakelt met een druk op de knop dus alle software uit.

Overigens kan 100ms ook wel eens aan de krappe kant zijn. Philips TV's hebben namelijk een delay van 200ms door Digital Natural Motion. Dan is een Onkyo TX-SR508 dus al niet voldoende. Maar als je de software op de TV dus uitzet moet het sowieso goed gaan.
Oh, dan had ik dit beter niet kunnen doen, want ik heb nu ps3 op een losse poort, alles op een losse poort op de tv, en als ik switch naar het ps3 hdmi kanaal, zet hij automatisch dat game mode aan.

Straks zit dus alles op 1 hdmi poort via de onkyo, en dan werkt dat automatische game mode dus ook niet meer. Kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 00:40:
[...]

Oh, dan had ik dit beter niet kunnen doen, want ik heb nu ps3 op een losse poort, alles op een losse poort op de tv, en als ik switch naar het ps3 hdmi kanaal, zet hij automatisch dat game mode aan.

Straks zit dus alles op 1 hdmi poort via de onkyo, en dan werkt dat automatische game mode dus ook niet meer. Kut.
Dat is een "probleem" waar je tegenaan kan lopen inderdaad. Ik heb het zelfde, maar het switchen van "spel" naar "film" is een druk op de knop. Ik kan er niet wakker van liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Pegasus schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:41:
[...]

De Onkyo 608 of 708 geven een beter stereogeluid dan de Denon AVR1911 (HifiTest). De Denon geeft weer een wat beter surround geluid, volgens de test van HifiTest. Echter, kun je natuurlijk zelf het beste bepalen wat mooi klingt door te luisteren. Is erg persoonlijk. Houdt er rekening mee dat de combinatie belangrijk is. Een speaker kan op de ene AVR vrij schel klinken en op een andere AVR veel neutraler.
Waar lees jij die dingen? Beide apparaten worden geprezen om hun goede/realistische weergave in surround/stereo, beide met andere bewoordingen. Maar er staat nergens dat de een beter is dan de ander. Bij de Onkyo staat er juist nog bij dat ze een 'imaginary centerspeaker' missen bij stereomuziek. Er staat niet eens bij met welke speakers ze getest hebben. :{

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:19:
[...]

Vier Ohm is niet echt normaal en er zijn zeker receivers die er problemen mee kunnen hebben. Maar aangezien ze van een kant-en-klaar home cinemasetje komen verwacht ik niet echt problemen. Sowieso zijn die problemen als een stuk minder snel te verwachten als je op normaal volume speelt.

[...]

Op mijn oude TX-SR806 kon je met een druk op de knop de kanalen doorlopen en met een andere druk op de knop meteen de waarde in dB aanpassen. Weet niet hoe het exact met een TX-SR308 zit maar het moet gewoon mogelijk zijn.
Met kanalen bedoel je linksvoor, rechtsachter, sub etc?
Maar wat als ik een passieve sub erop aansluit, dan kun je die niet rechtsstreeks benaderen toch?
En er is dus geen 'algemene' bass-setting? Is dat alleen bij een 2.0 versterker ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 00:21:

Hoe moet dat :P
Ik heb juist met games geen problemen maar met films. MKV bestanden willen idd soms voor de discrepantie zorgen tussen beeld en geluid, 100ms offset is tot nu toe voldoende geweest om probleem te corrigeren, heb trouwens Philips LCD.

offtopic: had IBOOD vannacht ook rijker gemaakt door kabels te bestellen :P
thobe schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:34:
[...]

Composiet is een gele aansluiting voor het beeld, wit en rood voor het geluid. Component is een rood, groen en blauwe aansluiting voor alleen het beeld + rood en wit voor het geluid.

De Wii sluit je dus aan op bijv. Game In. Op Monitor Out sluit je een geel tulp stekkerjte aan naar je tv. VCR out waar jij hem nu op aansluit hoef je dan niet te gebruiken dacht ik. De naam composiet out staat zo te zien dus ook niet op de achterkant van je versterker:
http://www.eu.onkyo.com/ir_img/21653215_edd5d4ddab.jpg

Je zult dus aan moeten sluiten op monitor out.
Thanx, ga het vanavond testen! :)

Heeft iemand nog een antwoord op mijn andere vraag:

"Tweede over HDMI THRU:

Mijn HDD rec. is aangesloten via HDMI IN, en TV uiteraard via HDMI OUT. Mocht ik opgenomen programma’s willen bekijken zonder Onkyo aan te zetten is dat mogelijk? Ik zie dat die soms op HDMI THRU staat als die uit(standby) is maar krijg het beeld dan toch niet op mijn TV. Alle instellingen uit handleiding geprobeerd maar mocht niet baten. Iemand een idee?"

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:19:
[...]

De 508 is 5 tientjes duurder en heeft 130W ipv 100W, dus is iets krachtiger, is dit nou gunstiger of juist niet gunstiger in het geval dat je 4 ohm speakers wil aansluiten? Snap ut nog steeds niet 8)7

Impedantie is toch 'weerstand'? Dus hoe minder weerstand hoe minder vermogen je nodig zou hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik twijfelde eerst tussen de 308 of de 508, maar toen werd mij in dit topic verteld dat in dit budget deze receivers niet veel verschillen met andere receivers in deze prijsklasse. Nu ben ik dus aan het twijfelen welke ik zal nemen.

In mijn budget heb ik dus de keuze uit de 308 of 508, voor het kleine verschil onderling neig ik misschien eerder naar de 508 ondanks dat ik de extra's niet nodig zal hebben. Maar ik heb ook nog een 3-tal andere receivers gevonden:

Sony STR-DH510
http://www.sony.nl/produc...cinema-receiver/str-dh510
€ 212,00
- geen HDMI 3D
- veel decoderingen die niet ondersteund worden als je bij de specificaties kijkt op de link hierboven
Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/da/177/88414.jpeg

Yamaha RX-V367
€ 213,00
+ ook HDMI 3D
- volgens mij ook veel decoderingen die niet ondersteund worden? Deze site heeft helaas geen handig overzicht. Wel DTS maar welke precies weet ik niet? Deze heeft volgens mij iets meer dan de Sony
http://usa.yamaha.com/pro...v367_black__u/?mode=model
Afbeeldingslocatie: http://data.yamaha.jp/sdb/local/products/images/16724/12075/16724_12075_1.jpg

SAMSUNG HW-C500
€ 227,00
- geen HDMI 3D?
- volgens mij worden ongeveer dezelfde decoderingen ondersteund als bij de Yamaha
http://www.samsung.com/nl...x.idx?pagetype=prd_detail
Afbeeldingslocatie: http://images.trustedreviews.com/images/article/inline/13749-rearbig.jpg

Ik denk dat de Sony sowieso afvalt omdat hij erg beperkt is qua decoderingen?
Hoe zit het met de Yamaha en Samsung vs de Onkyo (308 en/of 508)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 10:25
klerk12345 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 12:01:
Jouw probleem omschrijving is identiek aan die van mij en inmiddels is ie al 1x in reparatie geweest, helaas geen verbetering. Je schrijft hier `gehad`... hoe is jou probleem uiteindelijk opgelost???
Door andere hdmi kabels te gebruiken. Ik heb 2 typen cheap-ass hdmi kabels. Bij de ene heb ik veel last, bij de andere minder, maar nog steeds wel eens. Ik kan beide typen een beetje heen en weer bewegen in de receiver. Lijkt me niet de bedoeling, maar bij de ene levert het meer problemen op dan de andere. Misschien moet ik maar eens betere kabels kopen, op ibood ofzo ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:21
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:38:
Yamaha RX-V367
€ 213,00
+ ook HDMI 3D
- volgens mij ook veel decoderingen die niet ondersteund worden? Deze site heeft helaas geen handig overzicht. Wel DTS maar welke precies weet ik niet? Deze heeft volgens mij iets meer dan de Sony
http://usa.yamaha.com/pro...v367_black__u/?mode=model
[afbeelding]
Die ken ik, die heeft voor zover ik weet een hdmi repeater aan boord. M.A.W: Die kan niet zelf het geluid van een HDMI kanaal afhalen. Dus als je daar een blu-ray op aansluit, zal je ook een aparte kabel voor geluid moeten aansluiten. Erg onhandig, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:34
Ik heb sinds vandaag de 608 (super ding)

Maar als ergens in huis het licht aan gaat dan hoor ik dan op mn versterker.

Er is dan een korte ondebreking in het geluid.

Iemand een idee om dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Remco Tr schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:05:
Ik heb sinds vandaag de 608 (super ding)

Maar als ergens in huis het licht aan gaat dan hoor ik dan op mn versterker.

Er is dan een korte ondebreking in het geluid.

Iemand een idee om dit te verhelpen?
"opvanger" er tussen :)? die vangt spanningsdips/pieken op... Goede kans dat het dan verholpen is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Raymond schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:56:
[...]

Die ken ik, die heeft voor zover ik weet een hdmi repeater aan boord. M.A.W: Die kan niet zelf het geluid van een HDMI kanaal afhalen. Dus als je daar een blu-ray op aansluit, zal je ook een aparte kabel voor geluid moeten aansluiten. Erg onhandig, vind ik.
Hoe kan ik erachter komen of dit echt zo is? Want als ik op de site kijk kom ik het volgende tegen:
•1080p-compatible HDMI repeater (4 in/1 out)
HDMI (High-Definition Multimedia Interface) is the first and only industry-supported, uncompressed, all-digital audio/video interface. With the ability to deliver crystal-clear, all-digital audio and video via a single cable, HDMI dramatically simplifies cabling and helps provide consumers with the highest-quality home theater experience. HDMI can provide an interface between most audio/video sources, such as a set-top box, Blu-ray player, DVD player, or A/V receiver and a video monitor, such as a High Definition Television (HDTV), over a single cable.

Depending on the model of product, HDMI can support standard, enhanced, or high-definition video, plus multi-channel digital audio on a single cable. It can support all currently-available compressed audio formats (such as Dolby Digital and DTS) and most newer HDMI devices can support lossless digital audio formats like Dolby® TrueHD and DTS-HD Master Audio™.

(view the Specifications of each product for details on HDMI compatibility)
Betekent repeater echt dat hij het geluid niet van het hdmi kanaal kan afhalen? Het tweede stukje doet namelijk vermoeden dat het ook anders kan zijn. Maar als ik bij de specs kijk zie ik dit niet echt staan (denk ik)

Ik twijfel namelijk het meest tussen deze receiver en de 308 of 508. Stel dat hij wel gewoon geluid van het HDMI kanaal kan afhalen. Wat zijn dan de plus en minpunten van deze receiver t.o.v. de 308 en 508? Hij is sowieso een heel stuk goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Pat-Juh schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:14:
[...]

"opvanger" er tussen :)? die vangt spanningsdips/pieken op... Goede kans dat het dan verholpen is :).
Kan je iets duidelijker zijn wat het precies is :P

Spanningsdip opvanger vind google niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Remco Tr schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:24:
[...]

Kan je iets duidelijker zijn wat het precies is :P

Spanningsdip opvanger vind google niet 8)7
ik denk dat hij zoiets bedoeld:
http://shop.conrad.nl/hui...ngbescherming/622430.html

edit: nog meer bij conrad
http://shop.conrad.nl/hui...-overspanningbescherming/
maar er zullen vast wel betere en goedkopere dan die bij de conrad zijn

[ Voor 22% gewijzigd door Markos op 01-11-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:45:
[...]

ik denk dat hij zoiets bedoeld:
http://shop.conrad.nl/hui...ngbescherming/622430.html

edit: nog meer bij conrad
http://shop.conrad.nl/hui...-overspanningbescherming/
maar er zullen vast wel betere en goedkopere dan die bij de conrad zijn
Kwam er net achter dat het alleen op mn coax in was (PC)

Dus andere coax kabel er tussen gehangen en het was weg. Heb nu kabel met mindere afscherming en die werkt dus goed. Bedankt voor het meedenken. Het is gelukkig niet zo ernstig als dat ik dacht. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:56:
[...]

wow, dat is best belachelijk als dat zo is...

Zou die Samsung Allshare ondersteunen? Dan kun je geluid van je telefoon er naartoe streamen, dat zou gers zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 17:01
Sorcerer8472 schreef op maandag 01 november 2010 @ 09:17:
[...]

Waar lees jij die dingen? Beide apparaten worden geprezen om hun goede/realistische weergave in surround/stereo, beide met andere bewoordingen. Maar er staat nergens dat de een beter is dan de ander. Bij de Onkyo staat er juist nog bij dat ze een 'imaginary centerspeaker' missen bij stereomuziek. Er staat niet eens bij met welke speakers ze getest hebben. :{
Je hebt helemaal gelijk ! Stond niet in HifiTest, maar in Heimkino uitgave 8/9 van 2010 |:( Helaas niet online de testresultaten in te zien.

Ik pas de tekst aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 20:15

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

In het weekend hoop ik mijn eerste Onkyo set te ontvangen en nu lees ik veel vragen over het aansluiten van HDMI apparaten op de receiver.
Het beste is om gelijk alle HDMI apparaten rechtstreeks aan te sluiten op de receiver? Is het dan nodig om met de afstandsbediening van de receiver te schakelen en blijft het via de tv dan op 1 HDMI uitgang?
Mocht ik zoiets als Digitenne willen aansluiten dan moet er nog een kabel van de receiver terug naar de tv?

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 16:34

Animal_X

Rodin

Heeft iemand enig idee of het bij mijn TX-SR308 mogelijk is om een Console (PS2) aan te sluiten op de receiver via component kabels (rood/groen/blauw) en output via HDMI naar mijn TV? Ik weet dat dit niet werkt met een composite kabel (geel), maar de component aansluitingen zijn in ieder geval wel assignable via het de OSD.

Ik kan dit niet terug vinden in de manual, scheelt mij weer een kabel in de aanschaf... :)

edit: Nevermind.. Is niet mogelijk.. :(

[ Voor 10% gewijzigd door Animal_X op 02-11-2010 13:12 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Animal_X schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:53:
edit: Nevermind.. Is niet mogelijk.. :(
Klopt, de TX-SR608 of hoger heb je daar voor nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
FeaR1986 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:13:
[...]

Klopt, de TX-SR608 of hoger heb je daar voor nodig...
Nee, de 578 kan ook component uitsturen via HDMI. Dus minimaal de TX-SR578 zou je dan nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Klopt, maar de TX-SR578 is relatief lastig te vinden. Vandaar dat ik het veelal op een TX-SR608 houdt. Zou sowieso voor het geld dan liever een TX-SR608 nemen, want zo veel verschilt het geloof ik allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redeker
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-05 22:20
Gister na lang twijfelen een zilveren TX-SR608 aangeschaft, wat een apparaat en wat 'n instellingen.
Heb nu bijna alles werkend, zoek alleen nog de afstandsbedieningcode voor m'n Thomson upc mediabox.

De Onkyo was nog geen 400 euro bij de plaatselijke foto-audiozaak hier in R'dam :P

12x 315Wp GCL mono 10gr op zuid SMA SB 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Doe je goed, kan het me haast niet voorstellen aangezien de goedkoopste aanbieder volgens kieskeurig op € 473,- zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Gister bij mediamarkt voor 440 een 608 meegenomen dus goedkoper dan kieskeurig kan zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Remco Tr schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:11:
Gister bij mediamarkt voor 440 een 608 meegenomen dus goedkoper dan kieskeurig kan zeker wel.
Klopt, want mijn 508 heb ik een aantal maanden terug ook voor 279 aangeschaft, waar Kieskeurig m vanaf 300 euro heeft staan

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die me kan vertellen of je op een onkyo SR608 een 5.1 systeem in bi-aming kunt aansluiten?(dus 7 aansluitingen nodig) Is niet echt duidelijk op de sites, volgens de handleiding niet,volgens de specificaties wel). Indien wel, kun je dan nog 2 extra speakers aansluiten (voor het geluid in mijn keuken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
FeaR1986 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:45:
Klopt, maar de TX-SR578 is relatief lastig te vinden. Vandaar dat ik het veelal op een TX-SR608 houdt. Zou sowieso voor het geld dan liever een TX-SR608 nemen, want zo veel verschilt het geloof ik allemaal niet.
Daar heb je helemaal gelijk in. De 608 en 578 verschillen nu maar hooguit een paar tientjes. Ik heb paar maanden toch een 578 genomen omdat toen het prijsverschil mij iets te groot was, maar achteraf had ik nu net zogoed de 608 kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redeker
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-05 22:20
Gewoon even een mailtje sturen naar het offerte adres van Foka uit Rotterdam. Ik kreeg de 608 voor 399e mee. :)
Meestal is verzenden ook nog gratis, maar ik woon er in de buurt.
Neefdave schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 15:44:
Doe je goed, kan het me haast niet voorstellen aangezien de goedkoopste aanbieder volgens kieskeurig op € 473,- zit.

12x 315Wp GCL mono 10gr op zuid SMA SB 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 17:01:
Is er iemand die me kan vertellen of je op een onkyo SR608 een 5.1 systeem in bi-aming kunt aansluiten?(dus 7 aansluitingen nodig) Is niet echt duidelijk op de sites, volgens de handleiding niet,volgens de specificaties wel). Indien wel, kun je dan nog 2 extra speakers aansluiten (voor het geluid in mijn keuken)
Ja, dit is mogelijk omdat de 608 een 9.2 AV-receiver is (net als de 607).
De aansluitingen die normaal gebruikt worden voor de front/high luidsprekers (voor Dolby Pro Logic IIz) worden dan voor bi-amping gebruikt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaool schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 18:39:
[...]

Ja, dit is mogelijk omdat de 608 een 9.2 AV-receiver is (net als de 607).
De aansluitingen die normaal gebruikt worden voor de front/high luidsprekers (voor Dolby Pro Logic IIz) worden dan voor bi-amping gebruikt.
Hey, dank je wel voor het snelle antwoord, een hele geruststelling!
Ik twijfel tussen de 608 en de 708 (bijna 300 euro prijsverschil)
Ik gebruik totem dreamcatchers speakers, topspeakers, maar ze werken op 4 ohm. Alhoewel volgens de handleiding je speakers van 4 tot 16 ohm mag gebruiken, vond ik op de site van onkyo dat alleen de 708 fulltime 4 ohm ondersteund. Mijn surrounds zijn echter kefs eitjes van 8 ohm. Zou dit een probleem kunnen geven? (ben niet geinteresseerd in de netwerfuncties van de 708). Deze heeft wel wat meer power.Blijkbaar kun je op de 608 ook geen muziek van USB afspelen. Wat zouden jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:06:
[...]

Ik gebruik totem dreamcatchers speakers, topspeakers, maar ze werken op 4 ohm. Alhoewel volgens de handleiding je speakers van 4 tot 16 ohm mag gebruiken, vond ik op de site van onkyo dat alleen de 708 fulltime 4 ohm ondersteund. Mijn surrounds zijn echter kefs eitjes van 8 ohm. Zou dit een probleem kunnen geven? (ben niet geinteresseerd in de netwerfuncties van de 708). Deze heeft wel wat meer power.Blijkbaar kun je op de 608 ook geen muziek van USB afspelen. Wat zouden jullie aanraden?
Ik vond de meerprijs niet het geld waard.

En het vermogen is maar iets meer het scheelt niet veel. Dus je moet voor jezelf kijken of je het nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:06:
[...]

Ik las pas later dat je ook nog de Zone 2 luidsprekers wilt gebruiken.
Bij mijn weten is dit bij gebruik van bi-amping niet mogelijk omdat voor zone 2 gebruikt wordt gemaakt van de front/high aansluitingen en die zijn wanneer je bi-amping gebruikt dus niet beschikbaar.
Sorry als ik hierdoor onduidelijkheid bij jou heb veroorzaakt.

Zone 2 i.c.m. bi-amping werkt wel als je een aparte versterker en luidsprekers gebruikt zie pagina 55 van (Engelse) handleiding.

[ Voor 17% gewijzigd door sjaool op 02-11-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Heb mn tv op mn 608 aangesloten via optical.

Heb alleen een delay op mn geluid.

Kan je dit aanpassen alleen voor deze ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 06:22
Tijdje geleden schreef ik al dat ik op het punt sta een receiver aan te schaffen.
Heb al een hele schifting gemaakt en twijfel nu nog tussen de Onkyo 608 en HK AVR255/230
Ben nu aan het zoeken voor een goede vergelijking tussen beide. Wie weet dit en kan me het laatste advies geven (misschien wel bevooroordeel in dit Onkyo topic....)

Ohja ik heb Harman Kardon HKTS 16 BQ 5.1 zondag aangeschaft.
Ben geen audiofiel en ik weet dat je eigenlijk goed moet luisteren wat je persoonlijk mooi vindt.
Het gaat me nu meer om de techn. specs (en niet zozeer om de prijs nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Remco Tr schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:41:
Heb mn tv op mn 608 aangesloten via optical.

Heb alleen een delay op mn geluid.

Kan je dit aanpassen alleen voor deze ingang?
RTFM pagina 45 van de manual of zet alle "beeldverbeteringen" van je televisie eens uit. ;)

btw wat is het merk en type van je televisie?
Yihaaa schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:38:
Tijdje geleden schreef ik al dat ik op het punt sta een receiver aan te schaffen.
Heb al een hele schifting gemaakt en twijfel nu nog tussen de Onkyo 608 en HK AVR255/230
Ben nu aan het zoeken voor een goede vergelijking tussen beide. Wie weet dit en kan me het laatste advies geven (misschien wel bevooroordeel in dit Onkyo topic....)
Een vergelijking zul je niet vinden omdat de Harman Kardon al uit 2008 is en de 608 uit 2010.
Qua aansluitmogelijkheden en functies zegt dit misschien al genoeg.
De Onkyo zal dus "moderner" zijn, het verschil in bouw- en geluidskwaliteit of vermogen zul je zelf uit moeten zoeken.

[ Voor 48% gewijzigd door sjaool op 03-11-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste

Ik ben op zoek naar een redelijk futureproof pakketje. Dit vooral om films en XBOX360 te spelen.

Nu kwam ik op het Onkyo AVX-380 pakket welke een Onkyo 380 reciever heeft. Nu heb ik 2 korte vragen.

1. Ik zie dat deze versterker géén "sub-out" rca-aansluiting heeft. Hoe sluit je hier dan een actieve subwoofer op aan (stel dat ik later een nieuwe luidsprekerset koop)

2. Deze versterker heeft HMDI 1.4 aan boord. Betekent dit ook dat deze geluid van de hdmi-kabel kan aftrekken. Dus dat ik van men blu-ray speler en xbox360 enkel de hdmi kabel moet aansluiten?

Zijn er bepaalde tekortkomingen waardoor ik zeker niet deze set mag overwegen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

Volgens mij is de receiver in dat pakket gelijk aan de TX-SR307, daar kan je dus even naar zoeken om wat meer te weten te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat dit pakket op deze reciever gebaseerd was:

HT-R380 5.1-Channel Home Cinema Receiver

http://www.eu.onkyo.com/products/AVX-380.html

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2010 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:50:
1. Ik zie dat deze versterker géén "sub-out" rca-aansluiting heeft. Hoe sluit je hier dan een actieve subwoofer op aan (stel dat ik later een nieuwe luidsprekerset koop)
Niet...
2. Deze versterker heeft HMDI 1.4 aan boord. Betekent dit ook dat deze geluid van de hdmi-kabel kan aftrekken. Dus dat ik van men blu-ray speler en xbox360 enkel de hdmi kabel moet aansluiten?
Heb je zelf wel gezocht op bijvoorbeeld de site van Onkyo?
  • HDMI™ Version 1.4a to Support 3D Video Formats, Audio Return Channel, Deep Color™, x.v.Color™, LipSync, Dolby® TrueHD, DTS-HD Master Audio™, DVD-Audio, Super Audio CD, Multichannel PCM and CEC
  • Audio and 1080p Video Processing via HDMI (3 Inputs and 1 Output)
  • Dolby® TrueHD, DTS-HD Master Audio™, Dolby® Digital Plus, DTS-HD High-Resolution Audio™ Decoding
Dat HDMI Processing zegt al genoeg dat je dus maar één kabel nodig hebt. En daar sluiten de codecs als DTS HD en Dolby TrueHD ook op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de zeer nuttige reply.

Ik had inderdaad de handleiding er al op nagelezen. Enkel het feit dat de optical inputs ook meteen worden aangewezen als je HDMI 1 bijvoorbeeld op GAME zet verwarden me.

Maar het gemis van een sub-out is wel een grote misser zeker als ik iets futureproof wil...

De SR308 waarop deze set gebaseerd is heeft wél die sub-out... Misschien dus eerder zelf een set samenstellen!

Bedankt voor de sluitende antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 13:05

Theck88

If it's hard just KISS!

Heeft er iemand ervaring met deze set?

pricewatch: Onkyo HT-S3305

Ik wil graag een 5.1 set kopen, die ik gebruik voor de PC (X-Fi Titanium) en de Playstation 3 om tegelijk optisch aan te sluiten. Op dit moment ben ik snel tevreden (al weet ik dat voor dit geld je geen super-duper-kwaliteit geluid kunt verwachten, maar altijd beter mijn X-530 op dit moment). Het hoeft dus geen high-end spul te zijn want ik wil er nu niet veel geld aan uitgeven, omdat het sporadisch gebruikt wordt.

Nu zit ik te twijfelen om het budget setje van Logitech Z-5500 aan te schaffen, maar daar hoor ik heel veel verschillende meningen over. Ik zelf heb totaal geen ervaring met Onkyo sets en misschien kan mij iemand wat meer vertellen over de bovenstaande set.

De Onkyo set heeft eigenlijk alles wat ik eis van het product net als de Z-5500 afgezien het HDMI verhaal:

- 2 optische ingangen
- genoeg power voor een kamer van +/- 25 m³
- HDMI in/uit (leuk maar niet nodig)
- een leuke prijs

Echter wil ik graag weten of dit de moeite waard is, of het geld in de zak houden?

Budget is dan ongeveer €250 - €350

Ik zie tevens dat de AVX-380 hetzelfde is?

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Op zich wel een leuke set, houd wel in de gaten dat er geen actieve sub bij zit.
btw: Als je beeld en geluid via aparte kanalen laat lopen, krijg je wel problemen met lipsync. Da's wel irritant (moet je steeds aan bron aanpassen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88

Theck88

If it's hard just KISS!

@ Raymond

Je kunt er toch geen actieve sub op aansluiten, maar er zit toch wel een subwoofer bijgeleverd die door de receiver wordt aangestuurd?

Dat Lipsync heb ik dus alleen als ik het geheel bijvoorbeeld zo aansluit?
PS3 --> HDMI --> Beeldscherm
PS3 --> Optisch --> Receiver

PC --> HDMI --> Beeldscherm
PC --> Optisch --> Receiver

Heb je geen last van Lipsync als ik zowel het geluid als beeld via HDMI laat aansturen?
Dus PS3 --> HDMI --> Receiver --> Beeldscherm

[ Voor 5% gewijzigd door Theck88 op 03-11-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThijsPothoff schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:10:
@ Raymond

Je kunt er toch geen actieve sub op aansluiten, maar er zit toch wel een subwoofer bijgeleverd die door de receiver wordt aangestuurd?

Heb je geen last van Lipsync als ik zowel het geluid als beeld via HDMI laat aansturen?
Volgens mij zou je toch
PC/PS3 --> HDMI --> Receiver -> Beeldscherm
moeten hebben, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
ThijsPothoff schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:10:
@ Raymond

Klopt.

Lipsync is altijd een issue. Maar als je toch al HDMI op je pc en PS3 hebt, waarom zou je dan niet gewoon alles via de receiver laten lopen? Lijkt mij veel plezieriger met schakelen.
Wanneer je het allemaal via HDMI laat lopen, valt de lipsync vaak wel makkelijker te corrigeren (en als je beeldscherm het ondersteunt, misschien wel automatisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88

Theck88

If it's hard just KISS!

Raymond, bedankt voor de reactie. Dat verhaal is mij duidelijk geworden.

Echter is mijn belangrijkste vraag nog niet voldoende beantwoord om mij over te halen om de set te kopen.
Ik heb een aantal reviews gelezen, maar deze vond ik te oppervlakkig en kon ik niet echt een goed beeld krijgen de van geluidsproductie. Daarom vraag ik nogmaals, om iemand met ervaring met deze set, die mij meer kan vertellen over het geluid en de kwaliteit van het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Laatst online: 13-09 20:15

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Als ik nu bijv een Wii aansluit via tulp stekkers, dan moet deze ook nog via tulp weer naar de tv? (Goedkopere Onkyo receiver). En de tv zit aangesloten via HDMI uit, pakt de receiver dan alleen de tulp bron voor de Wii en voor de rest HDMI?

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerryN
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:23
Bij een 'goedkopere' receiver zul je inderdaad ook nog een tulp-kabel vanaf je receiver naar je TV moeten laten lopen. De duurdere modellen kunnen het signaal van een tulp-kabel omzetten en via HDMI naar je TV sturen, maar de goedkopere zoals gezegd niet.

Als het goed is, pakt de receiver voor de Wii dan de tulp-uitgang en voor de rest de HDMI-uitgang. Heb zelf de Onkyo TX-SR507 en heb een vergelijkbare situatie. Mijn Xbox360, Blu-rayspeler etc. zijn via HDMI aangesloten, terwijl mijn digitale SD-decoder via een tulp-kabeltje is aangesloten. Vanuit de receiver gaan er zowel een tulp- als een HDMI-kabel richting de TV. TV kijken gaat via de tulp-kabel en de rest via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de HT-S9305THX? Ik heb dit setje ergens gezien en het leek me wel wat, iig tot ik afgestudeerd ben. Zijn hier ervaringen mee?

http://www.eu.onkyo.com/products/HT-S9305THX.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Volgens mij is dit normaal, maar wil het toch even vragen. Ik hen een 608 en daarop een PS3 aangesloten via hdmi. Als ik een film of trailer bekijk dan duurt het altijd een paar seconden voordat ik geluid krijg. Als de track overschakelt naar bv DTS dan duurt het een paar seconden. Het is alsof de onkyo een paar seconden nodig heeft om achter te komen wat voor track het is. Voor films maakt me niet zoveel uit, maar voor bv een THX trailer is het jammer als ik een gedeelte van het geluid mis.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:04:
Iemand ervaring met de HT-S9305THX? Ik heb dit setje ergens gezien en het leek me wel wat, iig tot ik afgestudeerd ben. Zijn hier ervaringen mee?

http://www.eu.onkyo.com/products/HT-S9305THX.html
hij kost 900 euro, zie ik op kieskeurig.nl. Persoonlijk vind ik dat aardig aan de prijs. Volgens mij valt die receiver in de categorie van de 578, die minder dan 400 euro kost. Dus dan houd je 500 euro over voor een set speakers en voor dat bedrag kan je ook een heel leuk setje halen.
Volgens mij wel een mooie set, maar niet echt bang-for-the-buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

TheKillingBean schreef op donderdag 04 november 2010 @ 07:54:
Volgens mij is dit normaal, maar wil het toch even vragen. Ik hen een 608 en daarop een PS3 aangesloten via hdmi. Als ik een film of trailer bekijk dan duurt het altijd een paar seconden voordat ik geluid krijg. Als de track overschakelt naar bv DTS dan duurt het een paar seconden. Het is alsof de onkyo een paar seconden nodig heeft om achter te komen wat voor track het is. Voor films maakt me niet zoveel uit, maar voor bv een THX trailer is het jammer als ik een gedeelte van het geluid mis.
Dat hangt ook voor een flink deel van de bron af: mijn samsung-decoder schakelt namelijk wel heel snel over tussen DD 2.0 en DD 5.1 op Film1 HD. Eminent mediaplayer schakelt ook redelijk snel over (dik een seconde ofzo per keer, soms wat langer, lijkt bij PCM wel trager te gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Sorcerer8472 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 14:11:
[...]

Dat hangt ook voor een flink deel van de bron af: mijn samsung-decoder schakelt namelijk wel heel snel over tussen DD 2.0 en DD 5.1 op Film1 HD. Eminent mediaplayer schakelt ook redelijk snel over (dik een seconde ofzo per keer, soms wat langer, lijkt bij PCM wel trager te gaan)
Bron is een Blu ray schijf, als ik bv The Terminator 2 Blu Ray afspeel, dan mis ik gewoon tot ongeveer 5 seconden van de THX trailers (terwijl die juist zo cool zijn :) )

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Laatst online: 13-09 23:07

H.Boss

Hugo Boss

Heb vandaag mijn Onky AVX-380 binnen gekregen. Ik ben er zeer tevreden over!! Dolby surround werkt perfect en klinkt erg goed.

Ik heb mijn ps3 via optisch aangesloten op de receiver en voor beel gebruik ik een HDMI kabel naar mijn TV.

Heb totaal geen problemen ondervonden.

Een aanrader dus.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Wilde even laten weten dat ik van een ps3 phat naar slim ben gegaan en nog steeds geen problemen ondervind in het menu. Dit aangesloten op een txsr608. Ps3 op firmware 3.50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 08:13

Tazzios

..

Voor de geïnteresseerde; de 508 kost bij Foka 249 euro, ik had nog gevraagd of het een foutje was maar het klopte.
Zometeen uitpakken!
Helaas zijn ze op het postkantoor m'n JBL ES80`s "kwijt". :-(

[ Voor 27% gewijzigd door Tazzios op 05-11-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 13:45
Tazzios schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 12:21:
Voor de geïnteresseerde; de 508 kost bij Foka 249 euro, ik had nog gevraagd of het een foutje was maar het klopte.
Zometeen uitpakken!
thanx voor de tip d:)b

kheb gelijk gevraagd wat de SR608 mag kosten, antwoord: € 399,-

[ Voor 8% gewijzigd door TAG_ScorpioN op 05-11-2010 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zometeen uitpakken!
Ik ga nu meteen kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjeroen
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 14:43
Zometeen uitpakken!
bedankt voor de tip, heb er 1 besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 08:13

Tazzios

..

Boxen zijn toch nog terecht gekomen. Net alles aangesloten(bi-Amp) banaanpluggen.
lage tonen overheersen wel een beetje, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik ze na audessy test dichter bij de muur heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 09:53
Wat kan wachten toch lang duren....gisteren avond de TX-SR508 en de HK HKTS 16 besteld.
Nu nog wachten tot maandag/dinsdag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homecinema
  • Laatst online: 10-09 23:41
Tazzios schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 21:52:
Boxen zijn toch nog terecht gekomen. Net alles aangesloten(bi-Amp) banaanpluggen.
lage tonen overheersen wel een beetje, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik ze na audessy test dichter bij de muur heb gezet.
Ik raad het af om audyssey te gebruiken.
Meerdere malen gepbrobeerd en telkens niet het gewenste effect.

Bij setup-speakers-equalizer kan je de equalizer ook op manual (handmatig) zetten.

Ik zou aanraden hier is een middagje mee te spelen, bij mij was het resultaat vele male beter als bij audyssey.

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Tazzios schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 21:52:
Ik heb ook de ES80's, maar ze hebben sowieso een vrij sterke bas, ik heb ze wel een beetje van de muur gezet..overigens heb ik ze ook niet ingesteld via Audessy maar gewoon via het menu beetje spelen..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik moet trouwens zeggen dat Audyssey wel een mooi resultaat geeft als je dynamic volume aanzet. Dan wordt er een beetje geequalized en/of gecomprimeerd zodat het geluid ook zacht goed blijft klinken. Daar werkt Audyssey weer beter dan mijn handmatige instellingen. Is ideaal voor als je bijv. bezoek wilt en de muziek op de achtergrond wilt laten doorspelen. Bij "luistersessies" gaat hij tuurlijk weer op pure mode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homecinema
Ik heb er geen last van dat hij bij handmatig en een zacht volume slechter gaat klinken. Wat voor bron gebruik je ? Bluray, cd, mp3 etc..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Homecinema schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 12:13:
[...]

Ik raad het af om audyssey te gebruiken.
Meerdere malen gepbrobeerd en telkens niet het gewenste effect.

Bij setup-speakers-equalizer kan je de equalizer ook op manual (handmatig) zetten.

Ik zou aanraden hier is een middagje mee te spelen, bij mij was het resultaat vele male beter als bij audyssey.

Groetjes!
Audyssey voor iedereen afraden omdat je zelf geen goede resultaten krijgt is natuurlijk wel erg kort door de bocht.
Ik gebruik Audyssey zonder problemen en haal er ook erg mooie resultaten mee, zowel in stereo als surround.

Misschien eens een middagje spelen met Audyssey en goed kijken waar je de meetmicrofoon neer zet.
Misschien dat je die toch niet op de goede manier hebt gebruikt of je hebt teveel lawaai in de omgeving gehad om tot goede resultaten te komen.

Er is trouwens niemand die je verbied om de receiver in te stellen zoals je nu hebt gedaan hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homecinema
Sjaool,

Ik heb hem op een metalen statief gebruikt, op verschillende plaatsen, dus dat zit wel goed.

Je hebt wel gelijk dat het afraden beetje te kort door de bocht was, wat ik bedoelde te zeggen:

Audio is voor iedereen verschillend, (smaken verschillen) en audyssey is een microfoontje met 1 mening.
Met het handmatig instellen behaal je dus (theoretisch) betere resultaten.

Maar als jij nog tips hebt om audyssey wel goed in te stellen (lees; geen nep/gemaakt geluid, maar een natuurlijke weergave) hoor ik dat graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik kan je geen tips geven alleen de tip dat alleen jij zelf bepaalt of jouw set goed klinkt of niet.
Maar misschien heb je hier wat aan.

Zoals ik al zei Audyssey is geen verplichting maar een hulpmiddel en in de meeste gevallen gaat dit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Homecinema schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 15:56:
Ik heb er geen last van dat hij bij handmatig en een zacht volume slechter gaat klinken. Wat voor bron gebruik je ? Bluray, cd, mp3 etc..?
Bij alle audiobronnen. Het gaat wel om muzak-niveau, dus echt zacht. Mijn vloerstanders klinken het beste bij normaal volume en nog beter bij een tikje harder volume. Is volgens mij ook normaal bij lage volumes en grote speakers, zeker in een grote ruimte zoals bij mij. Dat dynamic volume-gebeuren pompt lage/middentonen een beetje op. Dolby PLII is trouwens erg leuk voor muzak-niveau voor als je gewoon bezoek hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homecinema
Voor bezoek gebruik ik dan Neo:6 music, klinkt ook wel lekker.

Ik heb het eventjes getest met dynamic, en ik kom dan op t volgende uit..

Zelf instellen klinkt (ongeveer) hetzelfde als audyssey met dynamic volume, dus het effect word gewoon weer opgeheft.

Ik heb alleen het volgende probleem:

Ik heb 2 subwoofers ( harman kardon sub-7) en die krijg ik maar niet mooi in fase, of de lage bassen worden mooi weergeven met het wegvallen van de 50-80hz bassen, en andersom ook.
Plaatsing , faseverschuiving enzo al geprobeerd, werkt niet.

Edit:

Systeem dat word gebruikt
HKTS7, icm met extra sub-7 subwoofer, en 2 indianaline arbour 5.04's (7.2 dus)
Aangedreven voor een Tx-Sr607.
Crossover staat nu op 80 hz

Iemand tips?

[ Voor 13% gewijzigd door Homecinema op 07-11-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Neo:6 Music heeft een tekortkoming die een aantal andere modi ook hebben op de Onkyo: een hoop lage tonen vallen weg omdat ik geen subwoofer heb :{ De Dolby-modi hebben daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homecinema
Ja, dat klopt inderdaad. De midbassen vallen wat weg, en de echte lage tonen zijn er iets meer..

Ik vind dolby wat meer ''opgepompt'' klinken (behalve digital dan) in tegenstelling tot DTS.. DTS komt bij mij wat natuurlijker over

[ Voor 16% gewijzigd door Homecinema op 07-11-2010 18:41 . Reden: typo's. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Ja, ben ik het mee eens. Alleen zonder subwoofer vallen bij DTS/THX álle bassen weg bij mij, omdat ik geen subwoofer heb (alleen jamo S608'en dus).

PLII pompt het wat te veel op, maar is daarom juist zo ideaal voor bezoek (op zacht volume). Neo6/THX klinkt dan wat kaal door het wegvallen van de bas, anders waren die ws beter ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:22
tc982 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:17:
Ik heb mijn TX-SR607 vervangen met een 608. Ik wou hier een oude dvd speler op aan sluiten ( Pioneer DV-400V-S ) maar ik kan er geen beeld uit krijgen. Ik heb al andere kabels geprobeerd, ik heb al in de setup zitten spelen ( pass-through en andere onzin ), ik heb al de DVD speler in 480p tot 1080p gezet.

Als ik deze rechtstreeks aansluit is er geen probleem!

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

PS : De popcorn die is aangesloten werkt dan wel weer perfect..
PS2 : Alles is aangesloten op een Epson projector, en rechtstreeks erop aansluiten werkt dus wel met dezelfde kabel.
De oplossing gevonden, dus deel ik die maar mee met jullie :

Je moet de VCR/DVD knop induwen gevolgd met de [ENTER] toets. En zet dan de "VideoProcessor" op "Skip" in plaats van "ON"

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homecinema
Dan hebben we het ook meteen uitgevogeld waarom audyssey bij jou beter klinkt als bij mij.

(ik ben ook jamo's gehad, de 606, en hier kreeg ik bijna geen goed geluid uit zonder van alles te moeten tweaken, dus ben ik maar over gegaan op de indiana line arbour 5.04, een wereld van verschil, maar de prijs is dan ook wel weer het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Sorcerer8472 schreef op zondag 07 november 2010 @ 18:19:
Neo:6 Music heeft een tekortkoming die een aantal andere modi ook hebben op de Onkyo: een hoop lage tonen vallen weg omdat ik geen subwoofer heb :{ De Dolby-modi hebben daar geen last van.
Dolby heeft naar mijn mening meer het loudness effect en voegt dus juist laag toe dat er niet is, dat vind ik niet mooi.
Als ik al een kunstmatige surround gebruik dan is dat DTS Neo:6 omdat dit een stuk natuurlijker overkomt dan de Dolby surround modi juist vanwege het niet toevoegen van extra laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homecinema
sjaool schreef op zondag 07 november 2010 @ 21:41:
[...]

Dolby heeft naar mijn mening meer het loudness effect en voegt dus juist laag toe dat er niet is, dat vind ik niet mooi.
Als ik al een kunstmatige surround gebruik dan is dat DTS Neo:6 omdat dit een stuk natuurlijker overkomt dan de Dolby surround modi juist vanwege het niet toevoegen van extra laag.
Helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

sjaool schreef op zondag 07 november 2010 @ 21:41:
[...]

Jij hebt vast ook een subwoofer, maar zonder gaat gewoon alle laag eruit bij Neo6 :(
Verder hebben jullie wel gelijk trouwens ja.

[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 07-11-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homecinema
Veel mensen hebben altijd de impressie van, wauw veel bas, dus wat een goed geluid!

Er word vaak ook aangenomen dat als je de bass appart van de muziek hoort (dus zwaar hoort dreunen etc.) dat het een goede bass is.

Dit is waarom (waarschijnlijk) Dolby dit zo heeft.

Zelf vind ik dat je de bass niet moet kunnen onderscheiden van de muziek, en het een geheel moet zijn.

Editje:

Voor geinteresseerden, mijn 607 staat tekoop, wegens dat ik een 608 ga halen, hij staat ook op tweakers V&A.

[ Voor 14% gewijzigd door Homecinema op 07-11-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Voor de derde keer: de bass is bijna afwezig bij Neo6. Bij pure/direct/etc. etc. etc. is hij er wel. Volgens mij is het een onvolkomenheid in het algoritme: er wordt een subwoofer verwacht ofzo. Bij Dolby is hij inderdaad harder dan bij pure/direct, maar bijna volledig afwezig is een ander uiterste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homecinema
Ik ga ook niet tegen je stelling in, geef alleen een mogelijke verklaring ( :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik kwam er onlangs achter dat ik verplicht ben mijn TV aan te hebben wanneer er beeld en geluid vanaf mijn mediacenter naar mijn receiver wordt gestuurd. Nu is dit geen groot probleem, maar soms wil ik muziek afspelen zonder de tv aan te hoeven hebben.
De verbinding tussen de mediacenter en receiver, en receiver en TV zijn beide HDMI. Zodra ik mijn TV uitzet, gaat het geluid ook uit. Is dit een instelling op mijn receiver of op mijn mediacenter? Ik heb binnen W7 qua geluidsopties alles gehad, maar kan deze optie nergens vinden :S.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Executer schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:45:
Ik kwam er onlangs achter dat ik verplicht ben mijn TV aan te hebben wanneer er beeld en geluid vanaf mijn mediacenter naar mijn receiver wordt gestuurd. Nu is dit geen groot probleem, maar soms wil ik muziek afspelen zonder de tv aan te hoeven hebben.
De verbinding tussen de mediacenter en receiver, en receiver en TV zijn beide HDMI. Zodra ik mijn TV uitzet, gaat het geluid ook uit. Is dit een instelling op mijn receiver of op mijn mediacenter? Ik heb binnen W7 qua geluidsopties alles gehad, maar kan deze optie nergens vinden :S.
Dat is vreemd idd. Ik wilde zo mijn laptop gebruiken als muziekbron zonder de TV aan te hebben, zou vervelend zijn als dat niet zou kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

The Executer schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:45:
Ik denk dat dat een instelling is die je in je TV moet zoeken. Je moet immers toch ook bijvoorbeeld radio kunnen luisteren op je receiver? Ik kan bij mij gewoon tv aan/uit zetten naar believen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:03
Ik zou juist in de reveiver of in de computer zoeken, het lijkt me sterk dat je iets instelt in ee tv die je juist uit wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas is mijn pc, welke ik zojuist via hdmi heb aangesloten op 1 van de 4 poorten van mijn 508, niet geschikt om audio via hdmi te versturen. Kan ik dit zo wel houden, en er naast een optische kabel bijv gebruiken, op dezelfde genaamde input, zodat hij het beeld via hdmi pakt en de audio via optisch? Of wat is nu de beste oplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

jopie schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:49:
Ik zou juist in de reveiver of in de computer zoeken, het lijkt me sterk dat je iets instelt in ee tv die je juist uit wilt hebben.
veel TV's hebben een soort link-mogelijkheid met HDMI aangesloten apparaten. Dat brengt met zich mee dat bij uitschakelen TV ook de receiver (of dvd/speler/bluray speler) uitgeschakeld wordt. Dat is een instelling in de TV. Bij Sony heet dat volgens mij Bravia Sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

The Executer

Lekker belangrijk!

jopie schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:49:
Dit vermoedt ik ook, maar ik weet niet precies waar ik dit moet zoeken.

Zodra ik de tv uitzet, komt Windows Media Player met de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://i20.photobucket.com/albums/b215/TheExecuter/Tweakers/WmP.png

Blijkbaar ziet mijn Mediacenter mijn tv als afspeelapparaat, terwijl het volgende scherm dit juist tegenspreekt:

Afbeeldingslocatie: http://i20.photobucket.com/albums/b215/TheExecuter/Tweakers/Thumbnails/SoundSmall.png
Klikbaar!

[ Voor 1% gewijzigd door The Executer op 08-11-2010 16:28 . Reden: Plaatje klikbaar ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Pagina: 1 ... 11 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.