Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

İs de Onkyo 578 uberhaupt wel beschikbaar in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:05:
İs de Onkyo 578 uberhaupt wel beschikbaar in NL?
Ja hoor, ik ben trotse bezitter van een 578. Op internet kon ik hem niet vinden. Mar bij de plaatselijke BCC/MediaMarkt is hij gewoon te bestellen voor je. Ik heb hem een paar maanden geleden bij de MediaMarkt gekocht. Was een kleine 2 weken later binnen, en de prijs was acceptabel, al hoewel ik hem nu wel eens goedkoper heb gezien (logisch natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thobe schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 18:38:
[...]

Ja hoor, ik ben trotse bezitter van een 578. Op internet kon ik hem niet vinden. Mar bij de plaatselijke BCC/MediaMarkt is hij gewoon te bestellen voor je. Ik heb hem een paar maanden geleden bij de MediaMarkt gekocht. Was een kleine 2 weken later binnen, en de prijs was acceptabel, al hoewel ik hem nu wel eens goedkoper heb gezien (logisch natuurlijk).
Wat mag zoiets kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 20:26
Bij Stassen staat de 578 voor €449 op de webshop, dus ik denk dat je er bij de BCC/MediaMarkt zo'n €440 voor zou moeten betalen.
De 508 kost bij Stassen €329 en 608 kost €498, beide dus iets duurder dan je zou betalen bij BCC/MedieMarkt

EDIT:
Ik zie hem net hier staan voor €393. Geen idee of die winkel betrouwbaar is en de prijs klopt, maar vergeleken met andere webshops lijkt me dit een koopje. Laat maar, niet hier kopen. BR Electronics is ook wel Beste Keus ( waar ie opeens 449 moet kosten) en daar zijn nogal wat negatieve ervaringen mee.

[ Voor 60% gewijzigd door Wekko306 op 11-10-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
Ik heb er €359 voor betaald, advies is bij MediaMarkt €449.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 19:43
Vraagje momenteel heb ik een Pioneer vesterker, gekocht in combi met een Pioneer speakerset (http://www.pioneer.eu/eur/products/42/99/161/S-HS100/specs.html).

Nu valt me de versterker nogal tegen aan mogelijkheden (geen audio over HMDI). Nu zit ik te kijken naar een 2de hands Onkyo TX-SR507 (net wat meer HDMI aansluitingen en wel geluid over HDMI). Maar is het combi? Of zijn Pioneer en Onkyo zo erg verschillend dat je er niet een normaal geluid uit krijgt?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 12-09 13:22
Hier ook de iBood aanbieding van 28 september en eindelijk binnen *O*

Betreft de Onkyo TX-SR508 + Jamo A 102 HCS

Ik moet eerlijk bekennen dat het wat gesteggel was met het aansluiten en configureren, meestal spreken de dingen voor zich, maar dit keer moest ik toch echt de manual erop naslaan + uitvogelen hoe het een en ander in elkaar steekt.

Eigen bevinding:
Jamo speakertjes ... leuk maar niet echt mijn ding, kan zo op de bose melkpakjes hoop.
Jamo sub ... duidelijk ter compensatie van de melkpakjes en ook kwa zuiverheid en bereik niet echt denderend.

Onkyo TX-SR508
Leuk (instap) model ( :$ schiet me aub niet af, woon nu op mezelf, maar kom uit een huis met audiofielen waar ik wat gewend was ... nad & quad installaties en speakers waarvoor je zo nog 4 TX-SR508jes koopt ... en ik persoonlijk gewoonweg het geld niet voor over heb :Y) )
en dekt de behoefte van mij en mijn vriendin om normaal weer films te kunnen kijken. Hiervoor hadden we gewoon een losse componenten systeem van Denon (Stereo), maar met films werd dat behoorlijk irritant, door het gemis van een center speaker.

Na het terug hangen van mission en elac speakers op de Onkyo, want ik ga echt geen bevindingen plaatsen die gebaseerd zijn op de Jamo speakertjes, viel me direct op dat de setup redelijk OK was. Direct sound geeft nette heldere output.

Daarna was ik wel benieuwd naar de tuning setup middels de microfoon. Nu is het zo dat ik thuis niet de gelegenheid heb om de achter speakers ook daadwerkelijk op te hangen / aan te sluiten, dus wilde ik een leuke front-wall configuratie hebben waarbij:
1 - Subwoofer
2 - Center
3 - Stereo
4 - Front High Stereo

Aangesloten waren. Hier begonnen eigenlijk de moeilijkheden:
De front high speakers zijn ook redelijke speakers, en had ik dus op de grote aansluitingen achter bevestigt, daar het draad te dik was om in de 'steekslotjes' van de front high speakers te doen. Dus de 'Bi-AMP / Front High' connectors nam ik daarvoor in gebruik.

Zo gezegd en bij de tuning ook geconfigureerd, lijkt hij vast te lopen op de surrounds speakers. Als ik de configuratie verander naar Bi-AMP, doet hij het wel normaal. Blijkbaar zijn surround speakers een must als je een Front High configuratie probeerd te configureren met de microfoon.

Op zich niet heel erg, was meer nieuwsgierig naar hoe het zou klinken dan dat ik hier overheen struikel. Want hier komt zo de contradictie naar voren; anderzijds zijn wij gehecht aan mooi vlak en onaangetast geluid als we TV kijken (dus waarom zou je in vredesnaam een fronthigh etc etc configureren)

Gelukkig hebben de meeste systemen de optie om alle kunstmatige onzin / presets uit te zetten, maar deze optie hebben mijn vriendin en ik nog niet echt gevonden lijkt het.

Onze TV is optisch aangesloten op de Amp en tast het geluid niet aan (in de zin van equalizing/presets, gewoon directe output)
En we krijgen het niet voor elkaar om het hetzelfde te laten klinken als bij de denon installatie. Er lijkt altijd wel geluid te blijven komen uit de center speaker bijvoorbeeld, terwijl onze zender informatie toch duidelijk 2channels blijft beweren :? Ook het geluid zelf is wat vervormd lijkt het (wat schrel / galmend, duidelijk kunstmatig)

Al met al zijn we wel reuze tevreden met deze aankoop. Geluid is goed, bij gamen en films perfect alleen blijven we nog wat zoekende naar equalizer loze/geminimaliseerde output bij normaal tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV3NNER
  • Laatst online: 10-09 17:27

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

Afgelopen donderdag bij de BCC gekocht voor €349.-
Onkyo TX-SR578
Alleen in de winkel, de webshop heeft hem niet.
Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 18:15:
Kan de 508 op een of andere manier 2 inputs tegelijk laten horen? Ik had dit voorheen altijd met upc (muziek) en pc door elkaar... Dat lukt nu niet :(
Goede vraag, heb het zelf nog niet terug kunnen vinden in de handleiding, Playstation spel en een muziekje vanaf de pc zou fijn zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door SV3NNER op 12-10-2010 16:58 ]

| Youtube |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
[quote]SV3NNER schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:53:
[...]
Afgelopen donderdag bij de BCC gekocht voor €349.-
Onkyo TX-SR578
Alleen in de winkel, de webshop heeft hem niet.
[...]

Yeah, weer een 578 eigenaar! Ben benieuwd wat je ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
zo ook ik mag er aan geloven

de 608 is voor mij bestemd. moet hem nog bestellen maar nog geen haast.

zit alleen echt te dubben naar een speakerset.

heb vanmiddag geluisterd naar een harman kardon hkts30 een quadral en nog een marantz setje icm een denon/onkyo 308 en een pioneer versterker.

was er zelf niet echt kapot van. budget van de speakers mag rustig 500 euro zijn en kijk niet op een 10 euro.

nou had ik zelf ook nog een klipsch HDT 500 setje op het oog. qua specs ziet het er nog wel aardig uit en de reviews zijn erg lovend. alleen nog niet een zaakje gevonden regio amersfoort waar ik ze kan beluisteren.

http://www.besthomecinema.nl/hd-theater-500-p-1188.html

verschil met de hdt 300 is het frequentiebereik (niet dat je dat echt zult horen denk ik)

zou dit passen icm met een 608 kwa specs.

benieuwd naar jullie mening een beetje

[ Voor 9% gewijzigd door robertobadjo op 12-10-2010 21:38 ]

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:08

MartNL

Rogar schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:31:
[...]

Waarom sluit je de Ziggo niet gewoon direct aan op de Onkyo?
En anders in je menu van de Onkyo en je TV de ARC-functie aanzetten?
Die functie heb ik al aan gezet.
Ik gebruik een common interface aansluiting.
Dus direct aansluiten op ziggo is geen optie

Het zal wel niet werken heb van alles al geprobeerd.
Misschien dat er ooit een update voor uitkomt dat het wel werkt. ;)
En dan bedoel ik voor de tv uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

LinuX-TUX schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:46:
Onze TV is optisch aangesloten op de Amp en tast het geluid niet aan (in de zin van equalizing/presets, gewoon directe output)
En we krijgen het niet voor elkaar om het hetzelfde te laten klinken als bij de denon installatie. Er lijkt altijd wel geluid te blijven komen uit de center speaker bijvoorbeeld, terwijl onze zender informatie toch duidelijk 2channels blijft beweren :? Ook het geluid zelf is wat vervormd lijkt het (wat schrel / galmend, duidelijk kunstmatig)
Wanneer je de receiver op stereo zet heb je alleen nog maar geluid uit de 2 front luidsprekers, ik neem aan dat je het geluid van de tv wel op 0 zet wanneer je het geluid van je tv via de receiver wilt laten lopen?

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik heb SR-508 al poosje in bezit. Met Panasonic 5.1 speakersset klinkt er toch wel aardig geluid. De subwoofer is wel klein, maar er zit standby op zodat het uitgaat. Niet alle subwoofers hebben dat.
Hun ohm is 6 ohm. Je hebt ook 4 en 8 ohm, maar als je alles gelijk houdt, dan is afstemmen beter.
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/gallery/albums/ap21/before/normal_IMG_7984.JPG
2de hands gekocht. Compacter en het werkt nog prima.
Erachter zijn oude speakers met verschillen in Ohm. Daardoor krijg je verschillende dB waarden.
Zoals -7dB instelling op oude speakers en -2dB op Panasonic.
Subwoofer was 110W Pioneer, die krijgt zelfs -15dB. De Panasonic heeft -4dB.

De OSD van Onkyo is een leuke mogelijkheid, die niet elke receiver kent.
Zelfs progress bar is zichtbaar terwijl je dat niet ziet op de display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
ondertussen de 608 in huis gehaald en volgende week ga ik de klipsch HD 500 speakerset luistern. ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

robertobadjo schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:37:
zo ook ik mag er aan geloven

de 608 is voor mij bestemd. moet hem nog bestellen maar nog geen haast.

zit alleen echt te dubben naar een speakerset.

heb vanmiddag geluisterd naar een harman kardon hkts30 een quadral en nog een marantz setje icm een denon/onkyo 308 en een pioneer versterker.

was er zelf niet echt kapot van. budget van de speakers mag rustig 500 euro zijn en kijk niet op een 10 euro.

nou had ik zelf ook nog een klipsch HDT 500 setje op het oog. qua specs ziet het er nog wel aardig uit en de reviews zijn erg lovend. alleen nog niet een zaakje gevonden regio amersfoort waar ik ze kan beluisteren.

http://www.besthomecinema.nl/hd-theater-500-p-1188.html

verschil met de hdt 300 is het frequentiebereik (niet dat je dat echt zult horen denk ik)

zou dit passen icm met een 608 kwa specs.

benieuwd naar jullie mening een beetje
Ik heb de hdt 500 (sr508) ik vind het prima naar te luisteren.
Alleen dat setje wat je laat zien is wel de hd 300.
(niet de specs maar wel de picture)

Dus wel even goed kijken als je hem aanschaft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
SpongeRob schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:41:
[...]

Wanneer je de receiver op stereo zet heb je alleen nog maar geluid uit de 2 front luidsprekers, ik neem aan dat je het geluid van de tv wel op 0 zet wanneer je het geluid van je tv via de receiver wilt laten lopen?
Jep, TV geluid staat op external, dan sluit hij zelf het geluid van zijn eigen speakers af.

Vreemd genoeg doet hij het nu wel correct, als ik aan het 'kanaalzwemmen' ben dan hoor ik de Onkyo bij elke kanaalwisseling afslaan en opnieuw interpreteren.

Het lijkt nu dus wel 'correct' te gaan, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Soms meld hij dat het een PLII source is terwijl ik het gevoel (lees: nog niet heb gecontroleerd of dat daadwerkelijk zo is) dat het gewoon stereo behoord te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor maar ik ben echt een leek, maar heb laatst de ibood set gekocht, en vroeg me dit af, er komt vaak -db voorbij, decibel in de min dus, hoe kan dit? Hoe kan je nou geluid in de min hebben? En als je hem boven de 0 zet wordt het ook absurd hard dus wat is de logica hier nou achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:04:
Sorry hoor maar ik ben echt een leek, maar heb laatst de ibood set gekocht, en vroeg me dit af, er komt vaak -db voorbij, decibel in de min dus, hoe kan dit? Hoe kan je nou geluid in de min hebben? En als je hem boven de 0 zet wordt het ook absurd hard dus wat is de logica hier nou achter?
Als er staat - 5dB dan wil dat niet zeggen dat je geluidsniveau negatief is, maar dat ten opzichte van een bepaald standaard dB niveau je nu 5dB lager zit zegmaar. Beetje vaag, maar de negatieve waarde zegt dus niet hoeveel dB het is, maar geeft aan hoeveel het verschilt ten opzichte van een bepaalde waarde.

Of mijn utleg helemaal goed is weet ik niet, maar dat is wat ik ervan heb begrepen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thobe schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:33:
[...]

Als er staat - 5dB dan wil dat niet zeggen dat je geluidsniveau negatief is, maar dat ten opzichte van een bepaald standaard dB niveau je nu 5dB lager zit zegmaar. Beetje vaag, maar de negatieve waarde zegt dus niet hoeveel dB het is, maar geeft aan hoeveel het verschilt ten opzichte van een bepaalde waarde.

Of mijn utleg helemaal goed is weet ik niet, maar dat is wat ik ervan heb begrepen :P
Ok, maar wat is dan die standaardwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:46:
[...]

Ok, maar wat is dan die standaardwaarde?
Als je je systeem zou hebben gecalibreerd zou een waarde van 0dB op je receiver overeen moeten komen met 105dB output. Calibratietonen op je receiver zijn over het algemeen op -30dB, dus hoor je die met 75dB.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

LinuX-TUX schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:37:
[...]
Jep, TV geluid staat op external, dan sluit hij zelf het geluid van zijn eigen speakers af.

Vreemd genoeg doet hij het nu wel correct, als ik aan het 'kanaalzwemmen' ben dan hoor ik de Onkyo bij elke kanaalwisseling afslaan en opnieuw interpreteren.

Het lijkt nu dus wel 'correct' te gaan, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Soms meld hij dat het een PLII source is terwijl ik het gevoel (lees: nog niet heb gecontroleerd of dat daadwerkelijk zo is) dat het gewoon stereo behoord te zijn.
Ik heb dezelfde sr508 ik heb mij speaker van mijn tv op aan tv speaker staan.
Als ik dan de onkyo aanzet dan neemt die over.
En dat zonder geklik ook als ik aan het zappen ben dan klikt ie niet meer.
In begin wel maar nu niet meer. ik dacht dat dit de instelling was om het geklik te voorkomen.
Ik heb het ook optical aangesloten helaas nog wel.

Heb ook wel heel veel geprobeerd ben nog steeds er niet helemaal uit. (ivm audio return)
Anders moet je even bij (setup) hdmi instellingen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:58:
[...]

Als je je systeem zou hebben gecalibreerd zou een waarde van 0dB op je receiver overeen moeten komen met 105dB output. Calibratietonen op je receiver zijn over het algemeen op -30dB, dus hoor je die met 75dB.
Net snapte ik het tenminste nog half :'(

Overigens staan mij instellingen in de jamo allemaal rond de -8, heeftie zelf zo gezet met de mic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
MartNL schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:21:
[...]

Ik heb de hdt 500 (sr508) ik vind het prima naar te luisteren.
Alleen dat setje wat je laat zien is wel de hd 300.
(niet de specs maar wel de picture)

Dus wel even goed kijken als je hem aanschaft. ;)
ik ga woensdag luisteren naar de HD500 bij besthomecinema (goeie service overigens)

zojuist klaar met installeren van de onkyo met voor jbl boxen van 10 a 15 jaar oud en achter en center vorig jvc speaker shit.

moet zeggen dat ik totaal niet ben telleurgesteld. hoor meer klanken en effecten komen beter tot zijn recht.

moet nog wel het 1 en ander tweaken maar heb volgende week vakantie dus alle tijd :D

eerst eens zien hoe de klipsch hd500 bevalt woensdag en dan zien we wel met de boxen. heb nu echt JBL zuilen en dat vind ik al zeer netjes.
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:11:
[...]

Net snapte ik het tenminste nog half :'(

Overigens staan mij instellingen in de jamo allemaal rond de -8, heeftie zelf zo gezet met de mic.
kwestie van zelf mee spelen. heb hem nu een paar uurtjes en heb gebruik gemaakt van de automatische afstel mogelijk via de microfoon en hij schat aardig goed de waardes in. maar toch ben ik zelf al wezen sleutelen.

alleen volgende kwam ik wel tegen in het menu. ik kan alleen 4 of 6 ohm kiezen. dacht dat ie ook 8 ohm aankon. of heeft dat te maken met de speakers die er nu op aangesloten zitten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
MartNL schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 17:55:
[...]

Ik heb dezelfde sr508 ik heb mij speaker van mijn tv op aan tv speaker staan.
Als ik dan de onkyo aanzet dan neemt die over.
En dat zonder geklik ook als ik aan het zappen ben dan klikt ie niet meer.
In begin wel maar nu niet meer. ik dacht dat dit de instelling was om het geklik te voorkomen.
Ik heb het ook optical aangesloten helaas nog wel.

Heb ook wel heel veel geprobeerd ben nog steeds er niet helemaal uit. (ivm audio return)
Anders moet je even bij (setup) hdmi instellingen kijken.
Gister manual erop nageslagen, als hij op autodetectie staat dan is dit heel normaal :?

Waarom vind je via optical aansluiten minder? Weet zelf dat je dan alleen de functionaliteit van lipsync niet volledig kan gebruiken, lees, alleen het geluid iets kan vertragen ipv versnellen. Meestal is dit ook het enige wat je nodig hebt aangezien beeld filters tijd in beslag nemen. (meer dan audio in de meeste gevallen)

Audio return is wel iets waar ik ook in geinteresseerd ben, minder draadjes, altijd fijn :Y)
edit:
Heb zo'n vermoeden dat dat kunstmatige geluid gewoon aan de uitzending van een paar dagen terug lag. Gister met 2 films & een TV show nergens last van gehad :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door LinuX-TUX op 15-10-2010 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

LinuX-TUX schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:14:
[...]
Gister manual erop nageslagen, als hij op autodetectie staat dan is dit heel normaal :?

Waarom vind je via optical aansluiten minder? Weet zelf dat je dan alleen de functionaliteit van lipsync niet volledig kan gebruiken, lees, alleen het geluid iets kan vertragen ipv versnellen. Meestal is dit ook het enige wat je nodig hebt aangezien beeld filters tijd in beslag nemen. (meer dan audio in de meeste gevallen)

Audio return is wel iets waar ik ook in geinteresseerd ben, minder draadjes, altijd fijn :Y)
edit:
Heb zo'n vermoeden dat dat kunstmatige geluid gewoon aan de uitzending van een paar dagen terug lag. Gister met 2 films & een TV show nergens last van gehad :Y)
Je hebt wat het eerst betreft gelijk.
Hij stond bij mij niet goed ingesteld. 8)7

Omdat je via optical minder formaten audio door krijgt als via hdmi.
Eigenlijk is het alweer een klein beetje achterhaald. ;)

Dus vandaar dat ik de audioreturn ook graag werkend zal willen zien.
Maar dat lukt me dus niet.

(Optische biedt geen ondersteuning voor Dolby Digital Plus, TrueHD en DTS HD formats.)

[ Voor 3% gewijzigd door MartNL op 15-10-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
MartNL schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:26:
[...]

Je hebt wat het eerst betreft gelijk.
Hij stond bij mij niet goed ingesteld. 8)7

Omdat je via optical minder formaten audio door krijgt als via hdmi.
Eigenlijk is het alweer een klein beetje achterhaald. ;)

Dus vandaar dat ik de audioreturn ook graag werkend zal willen zien.
Maar dat lukt me dus niet.

(Optische biedt geen ondersteuning voor Dolby Digital Plus, TrueHD en DTS HD formats.)
Zo, ff een klap in het gezicht zeg :|

Kon het even niet bevatten, maar je hebt gelijk Wikipedia: TOSLINK
De laatste paar formaten worden (nog) niet ondersteunt. En ik maar heilig geloven dat TOSlink nog meer dan genoeg bandbreedte had om alle formaten te kunnen blijven dekken -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -pollem-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:01

-pollem-

Are you threatening me?

robertobadjo schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:05:
alleen volgende kwam ik wel tegen in het menu. ik kan alleen 4 of 6 ohm kiezen. dacht dat ie ook 8 ohm aankon. of heeft dat te maken met de speakers die er nu op aangesloten zitten? :?
Volgens mij is het zo dat je de receiver op 4 ohm moet zetten als je 4 ohm speakers hebt en bij alles dat hoger is dan 4 ohm zet je de receiver op 6 ohm. Dit staat bij mijn 807 in ieder geval in de handleiding.

Als je dus 8 ohm speakers hebt dan zet je de receiver op 6 ohm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
-pollem- schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:51:
[...]

Volgens mij is het zo dat je de receiver op 4 ohm moet zetten als je 4 ohm speakers hebt en bij alles dat hoger is dan 4 ohm zet je de receiver op 6 ohm. Dit staat bij mijn 807 in ieder geval in de handleiding.

Als je dus 8 ohm speakers hebt dan zet je de receiver op 6 ohm.
ik heb voor 8 ohm speakers en achter 4 ohm. nou weet ik wel dat achter niet zoveel vraagt als voor dus heb ook de versterker ingesteld op 6 ohm. maar goed heb nog niet echt kunnen spelen.

heb ook gewoon de afstelfunctie gebruikt met de microfoon maar volgens mij moet dat rustig nog wat beter kunnen. de center heb ik ook al wat harder gezet. als het gaat om afstanden incalculeren vind ik dat ie dat nog aardig accuraat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 18:53

Blauw

De Schreeuw

Mijn Onkyo SR508 is inmiddels binnen *o*

Maarrr ik zit me suf te zoeken hoe ik met de afstandsbediening ook m'n KPN interactieve tv kastje kan bedienen (want dat kan toch?). Alle Motorola codes die in t boekje staan werken niet. Iemand anders die wel weet wat de goeie code is? Of zie ik nu iets vreselijk over t hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

LinuX-TUX schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:44:
[...]
Zo, ff een klap in het gezicht zeg :|

Kon het even niet bevatten, maar je hebt gelijk Wikipedia: TOSLINK
De laatste paar formaten worden (nog) niet ondersteunt. En ik maar heilig geloven dat TOSlink nog meer dan genoeg bandbreedte had om alle formaten te kunnen blijven dekken -O-
Ja dus moet je hem misschien ook via hdmi aan sluiten.

Alleen voor audioreturn heb je hdmi 1.4 nodig.
Mijn tv ondersteund ook audioreturn heb dus nu een hdmi 1.4 kabel besteld.

Krijg de kabel dinsdag in huis ben benieuwd als het dan wel werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door MartNL op 17-10-2010 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 15:53
Ook hier een SR-508 eigenaar, en op zich ben ik erg tevreden (ben geen audiofiel), maar ik kom één gek probleem tegen:

De afstandsbediening lijkt op bepaalde input-standen veel knoppen uit te schakelen, die het op andere input-standen wel doen. Een voorbeeld: Zet ik de receiver op BD/DVD, dan werken de volumeknoppen prima, maar de uit-knop vijboorbeeld niet. Zet ik 'em op GAME, dan doet altijd alles het, en kan ik het apparaat uitzetten. Ook de knoppen die de on screen optie-menuutjes oproepen werken op bepaalde standen wel, en andere niet.

Iemand die dit herkend of enig idee heeft of dit bedoeld of onbedoeld is door Onkyo, en of er iets aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

geert1 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:42:
Ook hier een SR-508 eigenaar, en op zich ben ik erg tevreden (ben geen audiofiel), maar ik kom één gek probleem tegen:

De afstandsbediening lijkt op bepaalde input-standen veel knoppen uit te schakelen, die het op andere input-standen wel doen. Een voorbeeld: Zet ik de receiver op BD/DVD, dan werken de volumeknoppen prima, maar de uit-knop vijboorbeeld niet. Zet ik 'em op GAME, dan doet altijd alles het, en kan ik het apparaat uitzetten. Ook de knoppen die de on screen optie-menuutjes oproepen werken op bepaalde standen wel, en andere niet.

Iemand die dit herkend of enig idee heeft of dit bedoeld of onbedoeld is door Onkyo, en of er iets aan te doen is?
Dit is bedoeld door Onkyo, heb je een Onkyo BD speler? Dan kan je als de afstandsbediening op BD staat wel de BD speler uitzetten, maar niet de receiver, tenzij je de receiver hebt door gelust via een triggerkabel oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een receiver incl. speakerset, nu was mijn oog op dit setje gevallen:
http://www.plattetv.nl/in...html?manufacturers_id=164

Het is belangrijk voor mij dat de set hdmi 1.4 en de hd-audio formaten ondersteund.

Iemand die andere leuke setjes weet in deze prijsklasse? (+/- 400,- eu)
Ik woon in een flatje dus heel hard hoeft het niet te kunnen, vooral de woofer niet.
Belangrijker vind ik dat het een mooi helder geluid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

http://hificorner.nl/hifi-sets/home-cinema/ht-s5305.html

de "actieve" variant van dat setje, iets meer aansluit mogelijkheden in de toekomst als je andere/betere speakers er op aan wilt sluiten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Laatst online: 10-09 15:53
Qorne schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:59:
[...]

Dit is bedoeld door Onkyo, heb je een Onkyo BD speler? Dan kan je als de afstandsbediening op BD staat wel de BD speler uitzetten, maar niet de receiver, tenzij je de receiver hebt door gelust via een triggerkabel oid.
Geen Onkyo BD-speler, wel een PC, een digitale-tv-kastje en een PS3 eraan. En op de PC-stand (aangesloten via ouderwets 3,5mm jackplug + dvi-to-hdmi vanuit de videokaart) kan ik dus veel functies niet benaderen. Het is slechts een kleine moeite om 'm even op GAME te zetten (waar de PS3 op zit), maar toch vind ik het maar vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 20:17
Ik zit te kijken naar een vervanging van mijn huidige Pioneer set, die doet raar (ruis etc bij zachte stukken).
Als ik in de topic start kijk dan zie ik wel de TX-SR serie. Maar bij wat speuren op internet kom ik ook de HT-R538 tegen. Waar kan ik deze mee vergelijken binnen de tx-sr serie? Mis ik hier iets aan ten opzicht van tx-sr508 (behalve 7.1 /5.1 en het aantal watts en een extra hdmi aansluiting)?
.

Ronald van Doorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

rdoorn schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 16:00:
Ik zit te kijken naar een vervanging van mijn huidige Pioneer set, die doet raar (ruis etc bij zachte stukken).
Als ik in de topic start kijk dan zie ik wel de TX-SR serie. Maar bij wat speuren op internet kom ik ook de HT-R538 tegen. Waar kan ik deze mee vergelijken binnen de tx-sr serie? Mis ik hier iets aan ten opzicht van tx-sr508 (behalve 7.1 /5.1 en het aantal watts en een extra hdmi aansluiting)?
.
De 538 heeft geen actieve subwoofer aansluiting, dit is een budget modelletje ik raadt aan als je een losse receiver koopt en geen pakket zoals de HTS 3305 of HTS 5305, een TX SR 508 of TX SR 608 te kopen. De losse receivers uit de normale Onkyo lijn hebben meer features. De R538 modellen worden normaal alleen geleverd in combinatie met Onkyo speakers, in deze combinatie werkt het systeem goed, maar als je andere speakers wilt dan wordt het lastiger. Ik kan iedereen aanraden geen losse R538 of ander "vreemd" typenummer van een Onkyo receiver los te kopen. Vroeg of laat kom je er achter dat je bepaalde functionaliteit mist.

Als je een Onkyo Home Cinema pakket koopt heb je hier geen last van omdat alles op elkaar is afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdoorn
Qorne schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 16:12:
[...]
De R538 modellen worden normaal alleen geleverd in combinatie met Onkyo speakers, in deze combinatie werkt het systeem goed,
ik was aan het kijken naar een 508 en toen kwam ik inderdaad een set aanbieding tegen van een HTS 5305 voor € 100,- meer. Maar als ik jou verhaal goed begrijp kan ik beter de 508 nemen, en kijken of mijn huidige boxen voldoen, en anders het geld besteden aan een nieuw setje boxen van een ander merk om aan te sluiten op de 508.

Ronald van Doorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

rdoorn schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:29:
[...]

ik was aan het kijken naar een 508 en toen kwam ik inderdaad een set aanbieding tegen van een HTS 5305 voor € 100,- meer. Maar als ik jou verhaal goed begrijp kan ik beter de 508 nemen, en kijken of mijn huidige boxen voldoen, en anders het geld besteden aan een nieuw setje boxen van een ander merk om aan te sluiten op de 508.
De speakers van de HTS5305 zijn goed, maar er zijn betere speakers te krijgen. (vaak ook ietsje duurder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
MartNL schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 12:40:
[...]

Ja dus moet je hem misschien ook via hdmi aan sluiten.

Alleen voor audioreturn heb je hdmi 1.4 nodig.
Mijn tv ondersteund ook audioreturn heb dus nu een hdmi 1.4 kabel besteld.

Krijg de kabel dinsdag in huis ben benieuwd als het dan wel werkt.
Beetje vreemd, heb ook ARC / HDMI 1.4(a ?), maar zit nog een beetje te dubben hoe ik het aan zal sluiten.

Liefst zou ik natuurlijk maar 1 HDMI kabel hebben tussen de receiver en de TV, maar het lijkt er op dat ik er nu 2 moet gaan aansluiten, alleen maar voor ARC functionaliteit.

Wat hetgeen allemaal nog onhandiger maakt, aangezien mijn TV zelf zowel satelliet & digitenne decode en media afspeelt (mkv'tjes ed). En die MKV'tjes willen best wel exotische formaten als DTS-HD aan boord hebben zo nu en dan.

Dan heb ik vervolgens een X360 aangesloten op de receiver en via de HDMI out weer m'n TV eraan hangen.

Kan ik nu bv op de volgende manier mijn systeem aansluiten:
TV <------- (HDMI Out) -----> RECEIVER <---- HDMI 4 -----> X360
En dan via ARC mijn geluid versterken?

Begrijpt de Onkyo dat? Source is Game/Xbox, HDMI wordt geforward. Komt geluid op de HDMI Out kant terug om te versterken :?

Anders zou ik dus m'n X360 op de TV moeten aansluiten en de uplink naar de receiver, welke nu TOSLink is, moeten vervangen door een HDMI kabel naar GAME :?

offtopic:
Voordat iedereen begint te twijfelen of ik snap hoe mijn TV werkt. Het is een Samsung c8700. Halve computer dus.

[ Voor 9% gewijzigd door LinuX-TUX op 18-10-2010 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Hallo Tweakers ik wil graag even jullie hulp inroepen.

Ik heb al heel wat gezocht op internet maar ik kan zo weinig vinden omdat ik er te weinig verstand van heb. Er zijn zoveel mogelijkheden en verschillen dat ik door de bomen het bos niet meer kan zien.

Ik weet wat ik wil, daar niet van maar. Ik heb besloten om voor Onkyo te gaan omdat de prijs/kwaliteitsverhouding er goed is (zoals ik heb gelezen).

Ik heb een samsung 55" LED 3D 8700 TV met een Dreambox HDMI en PS3 HDMI.

Deze set staat in een niet al te grote woonkamer (4x8m) en een parketvloer. Ik heb de mogelijkheid om 5.1 netjes op te hangen / weg te werken.

Mijn grootste hobby is het bekijken van films en series en wil deze graag met mooi en diep geluid kunnen bekijken. Ik heb weinig verstand van TRUEHD / DTS enz. Ik download vaak HD en Bray films (koop er ook genoeg..). Ik kijk de geripte altijd op een macmini 2010 model.

Mijn budget is ongeveer 800 euro max (echt max).

Ik hou van diepe bas en speel graag ps3 games, dus dat mag wel knallen (lol).
Ik luister weinig naar klassieke muziek wel veel normale radio.

Deze heb ik al eens bekeken: ONKYO HTX22HDX HOME CINEMA SYSTEM £269.00 at hifix.co.uk ziet er gaaf uit.

of deze?:
HT-S6305 ?

ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen, alvast bedankt!

Thnx

[ Voor 99% gewijzigd door iNickx op 18-10-2010 11:15 . Reden: bijgewerkt ]

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutCha
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-08 12:06
-nickx- schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:05:
Hallo Tweakers ik wil graag even jullie hulp inroepen.
[..]
ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen, alvast bedankt!

Thnx
Als je 5.1 wilt moet je niet voor de HTX22HDX gaan. verder ken is die set niet. Zelf heb ik de HT-S6305 (eigenlijk HT-S6315) en deze bevalt zeer goed in combinatie met een 42" panasonic en PS3. In jouw geval is het handig dat de SR508 3D beeld ondersteund, zodat je 3D films vanaf je PS3 via de SR508 naar je Samsung kan sturen.

Het geluid van Blu Rays, maar ook DVDs is super (in vergelijking met wat ik gewend was; een cheapy 5.1 passieve DVD multimedia set). Enig probleem: Na een weekend Blu Rays kijken is normaal TV kijken via digiTV van UPC niets meer aan, dat kost me dus weer een upgrade naar het HD abbo.

Ook PS3 gamen is een hele andere ervaring. Ik versta tenminste nu wat er gezegd wordt over de krakkemikkige radio bij de multiplayer laadschermpjes van BFBC2. Ook al meerdere keren point blank een enemy neer kunnen schieten omdat ik hem links/rechts achter me hoorde aan komen sluipen. Diegene moet echt een WTF!? ervaring hebben gehad.

Je wilt misschien wel een Logitech Harmony erbij, want de afstandsbediening is niet super.

[ Voor 31% gewijzigd door AutCha op 18-10-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

AutCha schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:36:
[...]

Je wilt misschien wel een Logitech Harmony erbij, want de afstandsbediening is niet super.
Als je dan toch aan de Harmony gaat, doe dan gelijk ook een Harmony Playstation Extender, kan je de PS3 ook met de Harmony bedienen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
AutCha schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:36:
[...]

Als je 5.1 wilt moet je niet voor de HTX22HDX gaan. verder ken is die set niet. Zelf heb ik de HT-S6305 (eigenlijk HT-S6315) en deze bevalt zeer goed in combinatie met een 42" panasonic en PS3. In jouw geval is het handig dat de SR508 3D beeld ondersteund, zodat je 3D films vanaf je PS3 via de SR508 naar je Samsung kan sturen.

Het geluid van Blu Rays, maar ook DVDs is super (in vergelijking met wat ik gewend was; een cheapy 5.1 passieve DVD multimedia set). Enig probleem: Na een weekend Blu Rays kijken is normaal TV kijken via digiTV van UPC niets meer aan, dat kost me dus weer een upgrade naar het HD abbo.

Ook PS3 gamen is een hele andere ervaring. Ik versta tenminste nu wat er gezegd wordt over de krakkemikkige radio bij de multiplayer laadschermpjes van BFBC2. Ook al meerdere keren point blank een enemy neer kunnen schieten omdat ik hem links/rechts achter me hoorde aan komen sluipen. Diegene moet echt een WTF!? ervaring hebben gehad.

Bedankt voor je snelle reactie. Ik had voorzichtig al gekozen voor deze set, ziet er mooi uit en de speakers zijn niet te groot. Ik game inderdaad erg veel en ook vaak COD MWF2 : ) dus wat dat betreft goed ingeschat!!

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Afhankelijk van je budget zou je ook kunnen kijken naar losse receiver + speakers. Dan heb je vooral qua speakers wat meer keus zodat je geluid kunt neerzetten in je woonkamer waardoor je echt met kippenvel op de bank zit (heel diep dus ook) :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

&nbsp;

LinuX-TUX schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:47:
[...]

Beetje vreemd, heb ook ARC / HDMI 1.4(a ?), maar zit nog een beetje te dubben hoe ik het aan zal sluiten.

Liefst zou ik natuurlijk maar 1 HDMI kabel hebben tussen de receiver en de TV, maar het lijkt er op dat ik er nu 2 moet gaan aansluiten, alleen maar voor ARC functionaliteit.

Wat hetgeen allemaal nog onhandiger maakt, aangezien mijn TV zelf zowel satelliet & digitenne decode en media afspeelt (mkv'tjes ed). En die MKV'tjes willen best wel exotische formaten als DTS-HD aan boord hebben zo nu en dan.

Dan heb ik vervolgens een X360 aangesloten op de receiver en via de HDMI out weer m'n TV eraan hangen.

Kan ik nu bv op de volgende manier mijn systeem aansluiten:
TV <------- (HDMI Out) -----> RECEIVER <---- HDMI 4 -----> X360
En dan via ARC mijn geluid versterken?

Begrijpt de Onkyo dat? Source is Game/Xbox, HDMI wordt geforward. Komt geluid op de HDMI Out kant terug om te versterken :?

Anders zou ik dus m'n X360 op de TV moeten aansluiten en de uplink naar de receiver, welke nu TOSLink is, moeten vervangen door een HDMI kabel naar GAME :?

offtopic:
Voordat iedereen begint te twijfelen of ik snap hoe mijn TV werkt. Het is een Samsung c8700. Halve computer dus.
Om eerlijk te zijn ik kan je hier niet bij helpen.
Heb je niet de mogelijkheid om het gewoon te proberen?

Ik heb al moeite genoeg om mijn eigen aan set aan te sluiten. :P
Aangezien ik al een paar keer een vraag heb gesteld hoe ik die van mij moet aansluiten.
Ben ik bang dat je of verder moet kijken op andere fora.
Of het zelf moet proberen.

Ik krijg morgen mijn hdmi 1.4 kabel(vereiste voor audioreturn)
en dan kan ik eindelijk mijn audioreturn functie testen.
Ik heb een c6000 samung (incl CI) en de onkyo dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:49

The Executer

Lekker belangrijk!

geert1 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:42:

Ik ervaar ditzelfde 'probleem'. Mijn PC heb ik momenteel via HDMI verbonden met de 508. Voor mij is het niet zo erg, maar mijn vriendin wordt er helemaal gek van en weet soms niet welke knoppen ze nou allemaal moet hebben.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
MartNL schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 18:06:
[...]

Om eerlijk te zijn ik kan je hier niet bij helpen.
Heb je niet de mogelijkheid om het gewoon te proberen?

Ik heb al moeite genoeg om mijn eigen aan set aan te sluiten. :P
Aangezien ik al een paar keer een vraag heb gesteld hoe ik die van mij moet aansluiten.
Ben ik bang dat je of verder moet kijken op andere fora.
Of het zelf moet proberen.

Ik krijg morgen mijn hdmi 1.4 kabel(vereiste voor audioreturn)
en dan kan ik eindelijk mijn audioreturn functie testen.
Ik heb een c6000 samung (incl CI) en de onkyo dus.
wat moet je precies weten dan en wat voor componenten heb je.

@linux-TUX: wat is ARC precies dan?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
robertobadjo schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:30:
[...]

wat moet je precies weten dan en wat voor componenten heb je.

@linux-TUX: wat is ARC precies dan?? :?
ARC aka Audio Return Channel :
Version 1.4
HDMI 1.4 was released on May 28, 2009, and the first HDMI 1.4 products were available in the second half of 2009.[54][107] HDMI 1.4 increases the maximum resolution to 4K × 2K (3840×2160p at 24 Hz/25 Hz/30 Hz and 4096×2160p at 24 Hz, which is a resolution used with digital theaters); a HDMI Ethernet Channel, which allows for a 100 Mb/s Ethernet connection between the two HDMI connected devices; and introduces an Audio Return Channel, 3D Over HDMI (HDMI 1.3 devices will only support this for 1080i)[108], a new Micro HDMI Connector, expanded support for color spaces, and an Automotive Connection System.[54][109] HDMI 1.4 supports several stereoscopic 3D formats including field alternative (interlaced), frame packing (a full resolution top-bottom format), line alternative full, side-by-side half, side-by-side full, 2D + depth, and 2D + depth + graphics + graphics depth (WOWvx),[51][110][111] with additional top/bottom formats added in version 1.4a . HDMI 1.4 requires that 3D displays support the frame packing 3D format at either 720p50 and 1080p24 or 720p60 and 1080p24.[111] High Speed HDMI 1.3 cables can support all HDMI 1.4 features except for the HDMI Ethernet Channel.[51][110][111]
Mijn interpretatie is dat geluid over HDMI wordt terug gestuurd. Maar hoe het in z'n werking gaat en hoe de Onkyo dat vervolgens implementeerd/accepteerd op de HDMI out is mij een raadsel.

Ben nu even niet in de gelegenheid om de HDMI in port van de TV te wisselen van 3 naar 2 (waar ARC op geactiveerd kan worden) anders had ik het per direct gedaan. Maar ik ben bang dat de Onkyo dat niet accepteerd op de HDMI out en dat ik echt een apparte kabel moet hangen tussen Port 2 van de TV en EEN HDMI in port van de Onkyo.
edit:
Yesssss, gevonden :Y) Beetje meer googlen op de afkorting dan de volledige benaming (in quotes welliswaar)
■Audio return channel (ARC) function
Audio return channel (ARC) function enables an HDMI capable TV to send the audio stream to the HDMI OUT of the
AV receiver. To use this function, you must select the TV/CD input selector.
• To use ARC function, you must select the TV/CD input selector, your TV must support ARC function and “HDMI
Control” is set to “On” (➔ 42).
bron

Morgen maar even proberen als ik in staat ben de TV te confisqueren :Y) ... scheelt weer een draadje + er zijn meer supported formats over HDMI 1.4 :Y)

Dank voor de tip MartNL

[ Voor 16% gewijzigd door LinuX-TUX op 18-10-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
LinuX-TUX schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:43:
[...]

ARC aka Audio Return Channel :
[...]

Mijn interpretatie is dat geluid over HDMI wordt terug gestuurd. Maar hoe het in z'n werking gaat en hoe de Onkyo dat vervolgens implementeerd/accepteerd op de HDMI out is mij een raadsel.

Ben nu even niet in de gelegenheid om de HDMI in port van de TV te wisselen van 3 naar 2 (waar ARC op geactiveerd kan worden) anders had ik het per direct gedaan. Maar ik ben bang dat de Onkyo dat niet accepteerd op de HDMI out en dat ik echt een apparte kabel moet hangen tussen Port 2 van de TV en EEN HDMI in port van de Onkyo.
edit:
Yesssss, gevonden :Y) Beetje meer googlen op de afkorting dan de volledige benaming (in quotes welliswaar)

[...]
bron

Morgen maar even proberen als ik in staat ben de TV te confisqueren :Y) ... scheelt weer een draadje + er zijn meer supported formats over HDMI 1.4 :Y)

Dank voor de tip MartNL
correct me if i'm wrong maar je tv moet dit toch ook ondersteunen. volgens mij is daar geen extra hdmi kabel meer voor nodig meende ik maar weet het niet helemaal zeker. kwestie van trial and error. gaat er wel om dat de tv dit snapt natuurlijk. ff de boekjes erop nakijken. en gewoon uitproberen.

wat ik nog wel ervaar is dat soms (niet met alle films) het geluid een ms afwijkt van het beeld terwijl lipsync aanstaat op de onkyo maar ik heb het dus niet met alle films. wel erg apart.

* robertobadjo moet nu een sub en een nieuwe centerspeaker ergens vandaan halen dan ben ik compleet.

suggesties zijn welkom. nu nog een sub geleend van een vriend een eltax atomix 8.2 en die doet echt goed zijn werk. mijn center is nog een boxje van mijn oude jvc set maar ook die zie ik graag in 8ohm 100w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
robertobadjo schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:44:
[...]

correct me if i'm wrong maar je tv moet dit toch ook ondersteunen. volgens mij is daar geen extra hdmi kabel meer voor nodig meende ik maar weet het niet helemaal zeker. kwestie van trial and error. gaat er wel om dat de tv dit snapt natuurlijk. ff de boekjes erop nakijken. en gewoon uitproberen.

wat ik nog wel ervaar is dat soms (niet met alle films) het geluid een ms afwijkt van het beeld terwijl lipsync aanstaat op de onkyo maar ik heb het dus niet met alle films. wel erg apart.

* robertobadjo moet nu een sub en een nieuwe centerspeaker ergens vandaan halen dan ben ik compleet.

suggesties zijn welkom. nu nog een sub geleend van een vriend een eltax atomix 8.2 en die doet echt goed zijn werk. mijn center is nog een boxje van mijn oude jvc set maar ook die zie ik graag in 8ohm 100w.
Nee, klopt, maar ik liep vast (voorheen) bij de blokkade: hoe kan je nou audio return op een HDMI out van de Onkyo stoppen. (en als gevolg: moet ik dan weer Audio return in een HDMI in van de onkyo doen etc etc etc, echt cirkeltje dus)

Nu snap ik dat ARC gewoon op de HDMI out van de Onkyo terecht kan en dan heeft het ook nut voor mijn TV aangezien mijn TV alles zelf decodeerd en ik geen losse/aparte decoders in huis heb. Zowel voor digitenne als satelliet niet :Y)

Als center, ligt eraan wat je budget is, zou ik een Canton speaker nemen. Zit zelf nog een beetje te dubben om dat ook te doen eerlijk gezegt. (schrik niet, start rond de 150,- , maar waanzinnig realistisch/waarheidsgetrouw geluid)

Ben alleen het type kwijt welke m'n vader heeft. Hebben we echt 2 dagen voor uit getrokken destijds om alle speakers, te luisteren. Canton en een Elac waren destijds het probleem, welk van de 2. Toen was het de Canton geworden. 10 jaar later werkt het ding nog steeds perfect.
offtopic:
Cynisch genoeg waren de stereo speakers weer Elac's geworden, subw. Infinity en achter Akai missions.

Infinity is leuk als sub, echt waanzinnig, maar ik persoonlijk vind een sub heel erg snel subjectief en het is enorm omgevings gebonden. Destijds hadden we van de verkoper 2 subs mee naar huis genomen, alle 2 in de winkel klonken ze OK, maar in ons huis was 1 van de 2 compleet onhoorbaar. Alsof het gewoon bijna niet functioneerde.

[ Voor 7% gewijzigd door LinuX-TUX op 18-10-2010 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
LinuX-TUX schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 23:43:
[...]
Nee, klopt, maar ik liep vast (voorheen) bij de blokkade: hoe kan je nou audio return op een HDMI out van de Onkyo stoppen. (en als gevolg: moet ik dan weer Audio return in een HDMI in van de onkyo doen etc etc etc, echt cirkeltje dus)

Nu snap ik dat ARC gewoon op de HDMI out van de Onkyo terecht kan en dan heeft het ook nut voor mijn TV aangezien mijn TV alles zelf decodeerd en ik geen losse/aparte decoders in huis heb. Zowel voor digitenne als satelliet niet :Y)

Als center, ligt eraan wat je budget is, zou ik een Canton speaker nemen. Zit zelf nog een beetje te dubben om dat ook te doen eerlijk gezegt. (schrik niet, start rond de 150,- , maar waanzinnig realistisch/waarheidsgetrouw geluid)

Ben alleen het type kwijt welke m'n vader heeft. Hebben we echt 2 dagen voor uit getrokken destijds om alle speakers, te luisteren. Canton en een Elac waren destijds het probleem, welk van de 2. Toen was het de Canton geworden. 10 jaar later werkt het ding nog steeds perfect.
offtopic:
Cynisch genoeg waren de stereo speakers weer Elac's geworden, subw. Infinity en achter Akai missions.

Infinity is leuk als sub, echt waanzinnig, maar ik persoonlijk vind een sub heel erg snel subjectief en het is enorm omgevings gebonden. Destijds hadden we van de verkoper 2 subs mee naar huis genomen, alle 2 in de winkel klonken ze OK, maar in ons huis was 1 van de 2 compleet onhoorbaar. Alsof het gewoon bijna niet functioneerde.
was dus gewoon van de optie aanzetten in de setup van de onkyo en kijken of het werk ;)

voor wbt de sub en center. ik houd nu gewoon marktplaats in de gaten en probeer wat 2de hands te scoren. ik ben nu ook erg tevreden met het spul wat ik heb staan ondanks dat het een mengelmoesje is van alles. jbl fronts jamo achter jvc center en eltax sub O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:22
Ik heb mijn TX-SR607 vervangen met een 608. Ik wou hier een oude dvd speler op aan sluiten ( Pioneer DV-400V-S ) maar ik kan er geen beeld uit krijgen. Ik heb al andere kabels geprobeerd, ik heb al in de setup zitten spelen ( pass-through en andere onzin ), ik heb al de DVD speler in 480p tot 1080p gezet.

Als ik deze rechtstreeks aansluit is er geen probleem!

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

PS : De popcorn die is aangesloten werkt dan wel weer perfect..
PS2 : Alles is aangesloten op een Epson projector, en rechtstreeks erop aansluiten werkt dus wel met dezelfde kabel.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
misschien is het een handshake probleem ofzo. ik merk met mijn popcornhour dat ie soms ook ff nodig heeft voordat ie het beeld doorstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Zo, gisteravond ARC geactiveerd. Was even spitten in de Onkyo, maar hij staat nu op auto (het is of Auto of Off, maar niet gewoon ON)

Werkt als een zonnetje en heb dat initiatie tikken er ook niet meer in zitten die bij de TOSlink aanwezig waren. (initiatie als in: optisch signaal weg, auto mute (? ), optisch signaal van het nieuwe TV kanaal word weer verstuurd, auto mute gaat weer uit)

Begin overigens wel te twijfelen of hij nu op auto-detectie staat, maar dan heb ik voor vanavond weer iets te doen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Wat is eigenlijk de kwaliteit van de radiotuner bij een 608?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

r3v0ss schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:39:
Wat is eigenlijk de kwaliteit van de radiotuner bij een 608?
Die is prima, maar de hoge tonen zijn duidelijk doffer dan wanneer je digitale radio luistert, via bijv. Ziggo settopbox (DVB-C-audio, niet te verwarren met DAB :+). Ontvangst is verder goed.

Houd er rekening mee dat geluid op de radio sowieso altijd minder goed klinkt als geluid van een cd vanwege de compressie die bij radio plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:22
robertobadjo schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:15:
misschien is het een handshake probleem ofzo. ik merk met mijn popcornhour dat ie soms ook ff nodig heeft voordat ie het beeld doorstuurt.
Normaal gezien zou dit toch geen probleem mogen geven? Of hoe moet ik dit zien?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

&nbsp;

LinuX-TUX schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:40:
Zo, gisteravond ARC geactiveerd. Was even spitten in de Onkyo, maar hij staat nu op auto (het is of Auto of Off, maar niet gewoon ON)

Werkt als een zonnetje en heb dat initiatie tikken er ook niet meer in zitten die bij de TOSlink aanwezig waren. (initiatie als in: optisch signaal weg, auto mute (? ), optisch signaal van het nieuwe TV kanaal word weer verstuurd, auto mute gaat weer uit)

Begin overigens wel te twijfelen of hij nu op auto-detectie staat, maar dan heb ik voor vanavond weer iets te doen :Y)
Mooi dat het gelukt is allemaal.

Ik kan hem helaas niet aan de praat krijgen het autoreturn verhaal.
Ook niet als ik hem activeer kan wel bij audio opties dan kiezen voor acr.
Heb ook geluid dan alleen het blijft over optisch gaan. Als ik de optische kabel eruit haal geen geluid.
Heb een c6000 (samsung welke autoreturn ondersteund incl. CI module) en de onkyo sr508.

Verder had ik ook nog een probleem met mijn rayonhd maar dat is gelukt door pin 13 uit de hdmi kabel te halen. Dat was i.v.m. hdmi sec wilde wel gebruik maken van anynet voor mijn tv, blueray speler en onkyo. Wel lekker ingewikkeld om het goed aan de praat te krijgen. Moest zelfs een hdmi kabels slopen.

Maar goed het is nog steeds niet helemaal goed alleen het autoreturn gebeuren.
Zal wel lekker zijn i.v.m. met de kabels en ondersteunde audioformaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Qorne schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 16:12:
[...]

De 538 heeft geen actieve subwoofer aansluiting, dit is een budget modelletje ik raadt aan als je een losse receiver koopt en geen pakket zoals de HTS 3305 of HTS 5305, een TX SR 508 of TX SR 608 te kopen. De losse receivers uit de normale Onkyo lijn hebben meer features. De R538 modellen worden normaal alleen geleverd in combinatie met Onkyo speakers, in deze combinatie werkt het systeem goed, maar als je andere speakers wilt dan wordt het lastiger. Ik kan iedereen aanraden geen losse R538 of ander "vreemd" typenummer van een Onkyo receiver los te kopen. Vroeg of laat kom je er achter dat je bepaalde functionaliteit mist.

Als je een Onkyo Home Cinema pakket koopt heb je hier geen last van omdat alles op elkaar is afgesteld.
Wat een onzin dit, ik heb zelf de R538 (van de iBood icm. Jamo A102 speakerset), en die is gewoon exact hetzelfde als de TX-SR 308. Er zit ook gewoon een actieve subwoofer aansluiting op hoor, en werkt prima icm. de Jamo speakerset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
tc982 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:58:
[...]

Normaal gezien zou dit toch geen probleem mogen geven? Of hoe moet ik dit zien?
kan dat hij met sommige apperaten de hdmi handshake niet goed kan uitvoeren om een 1 of andere reden. ik krijg soms met me popcornhour a-110 dat het even duurt voordat ik beeld heb en soms issi er meteen.

ps3 icm een 508 schijnt ook problemen te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk149
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-07 19:34
robertobadjo schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 22:32:
ps3 icm een 508 schijnt ook problemen te geven...
Klopt ja, knipperend beeld in het 'hoofdmenu' van de PS. (Het beeld knippert trouwens alleen, als je het er als 1080P uit stuurt...)
Tijdens het kijken van films of het gamen, met 1080P beeld, heb ik er geen last van. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Laatst online: 07:20
Ik heb nergens last van met mijn PS3 en de 508. Zie een eerder bericht van mij in dit topic voor de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
MartNL schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 20:22:
[...]

Mooi dat het gelukt is allemaal.

Ik kan hem helaas niet aan de praat krijgen het autoreturn verhaal.
Ook niet als ik hem activeer kan wel bij audio opties dan kiezen voor acr.
Heb ook geluid dan alleen het blijft over optisch gaan. Als ik de optische kabel eruit haal geen geluid.
Heb een c6000 (samsung welke autoreturn ondersteund incl. CI module) en de onkyo sr508.

Verder had ik ook nog een probleem met mijn rayonhd maar dat is gelukt door pin 13 uit de hdmi kabel te halen. Dat was i.v.m. hdmi sec wilde wel gebruik maken van anynet voor mijn tv, blueray speler en onkyo. Wel lekker ingewikkeld om het goed aan de praat te krijgen. Moest zelfs een hdmi kabels slopen.

Maar goed het is nog steeds niet helemaal goed alleen het autoreturn gebeuren.
Zal wel lekker zijn i.v.m. met de kabels en ondersteunde audioformaten.
TV:
HDMI 2 (vermoed dat het ook op de C6000 zo is) gelinkt op de HDMI out van de Onkyo
Geluid op de TV naar extern gezet
Naam van HDMI 2 naar receiver (weet niet of dit invloed heeft, vond het wel zo netjes)

Onkyo:
Setup 1 t/m 9 alle TV input/output mogelijkheden op ---- gezet. (geloof dat alleen de eerste 2 / 3 menu opties gaan over I/O ... maargoed)
Setup 10: HDMI
Audio TV Out: On
ARC : Auto

E voila, werkt als een zonnetje. Heb overigens wel de OPT kabel eruit getrokken bij het instellen, misschien dat er ergens een preferentie op OPT over blijft. Maar uiteindelijk ook de beste manier om te testen of je audio daadwerkelijk over de HDMI word geretourneerd :Y)

Tevens kwam ik gister tot de ontdekking dat die TV Anynet + (of wat dan ook, van samsung TV) gewoon begint te praten met de Onkyo.

Hidden features FTW *O*

Impliceerd het volgende: geluid harder en zachter zetten via Onkyo afstandsbediening, TV begint grijs kader te laten zien met volume EN identifier (Onkyo type)

Daarna geluid harder en zachter gedrukt op de TV afstandsbediening, Onkyo gaat harder en zachter en er komen 2 kaders op de TV:
Anynet + : Volume bar
Onkyo blok: Identifier en volume

Verbaas me er nog steeds over, maar vind het wel goed zo :Y)

Het enige wat niet klopt is dat de TV bij zacht geluid 1:1 gelijk loopt met het volume en bij 25 ongeveer 3 verschilt. Onkyo geeft dan volume 23 aan bv en de TV 27 / 28.

Deze fout MOET uit de Onkyo komen, deze levert de info immers aan de TV. Misschien een firmware update nodig OF een bug ivm Audio normalisation (gebruik Light om het geluid een beetje vlakker te trekken, zodat ik gewoon normale TV kan kijken met volume 15 / 20 ipv 34)
Zo heel verhaal, wat mij nu nog rest is "auto on" voor elkaar te krijgen zodra de TV aangaat :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Nu bij Saturn in Heerhugowaard:
Onkyo HTBD 3315 met 10 blue ray films voor € 444,-. Is het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

Hallo,

Ik wil graag een SR608 gaan aanschaffen, eigenlijk omdat ik gewoon een techie ben en graag alle opties wil. Vanwege de prijs wil ik het wel in fasen doen en dus niet direct nieuwe boxen aanschaffen. Ik wil deze set in eerste instantie gebruiken met de boxen van mijn huidige logitech Z-5500 set.

Mijn vragen: kan dit? En is de SR608 de beste keuze?

Dit wetende over mijn gebruik.
Multimedia zitgedeelte is ongeveer 5m x 3m
Voornamelijk voor: films, serie en gaming op de PS3
Input: PS3, Popcornhour, dig. decoder, iPhone
Output: panasonic 42" plasma viera

Ik kom dus van mijn oude pc set af: Z-5500 en deze heeft het helaas begeven. Graag hulp en/of advies!

Groetjes

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 10:57
DH.FiReHaWK schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 20:51:
Hallo,

Ik wil graag een SR608 gaan aanschaffen, eigenlijk omdat ik gewoon een techie ben en graag alle opties wil. Vanwege de prijs wil ik het wel in fasen doen en dus niet direct nieuwe boxen aanschaffen. Ik wil deze set in eerste instantie gebruiken met de boxen van mijn huidige logitech Z-5500 set.

Mijn vragen: kan dit? En is de SR608 de beste keuze?

Dit wetende over mijn gebruik.
Multimedia zitgedeelte is ongeveer 5m x 3m
Voornamelijk voor: films, serie en gaming op de PS3
Input: PS3, Popcornhour, dig. decoder, iPhone
Output: panasonic 42" plasma viera

Ik kom dus van mijn oude pc set af: Z-5500 en deze heeft het helaas begeven. Graag hulp en/of advies!

Groetjes
dat kan, ik heb iets soortgelijks gedaan. Let wel op dat je een actieve subwoofer nodig hebt. (anders moet je er een extra versterker tussen plaatsen)

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82

Rocco82

aka Rocco

Dit bedacht ik mezelf net ook, want de onkyo heeft dit natuurlijk niet ingebouwd.

Tips van wat voor merk ik naar moet kijken voor een budgetaire oplossing?

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DH.FiReHaWK schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:44:
Tips van wat voor merk ik naar moet kijken voor een budgetaire oplossing?
Kom op, wat eigen inzet mag ook wel...
Het antwoord op je vorige vraag met betrekking tot de speakers van de Z-5500 op een losse receiver gebruiken had je al terug kunnen vinden. En nu vraag je ook maar weer raak.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82

Rocco82

aka Rocco

Inderdaad ik was zelf al tot deze conclusie gekomen, sorry ik dacht ontopic informatie te vragen. Ik heb geen verstand van speakers.

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
LinuX-TUX schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:32:
[...]
*KNIP*

Zo heel verhaal, wat mij nu nog rest is "auto on" voor elkaar te krijgen zodra de TV aangaat :Y)
Voortaan wat minder zenuwachtig/krampachtig/kortaf voor de TV zitten. Gewoon TV aanzetten en even 20 seconde wachten en hij spring automagisch aan :Y)

Helemaal perfect, hoef ik niet ten alle tijde met 2 afstandsbedieningen meer te zitten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

&nbsp;

[...]

TV:
HDMI 2 (vermoed dat het ook op de C6000 zo is) gelinkt op de HDMI out van de Onkyo
Geluid op de TV naar extern gezet
Naam van HDMI 2 naar receiver (weet niet of dit invloed heeft, vond het wel zo netjes)

Onkyo:
Setup 1 t/m 9 alle TV input/output mogelijkheden op ---- gezet. (geloof dat alleen de eerste 2 / 3 menu opties gaan over I/O ... maargoed)
Setup 10: HDMI
Audio TV Out: On
ARC : Auto

E voila, werkt als een zonnetje. Heb overigens wel de OPT kabel eruit getrokken bij het instellen, misschien dat er ergens een preferentie op OPT over blijft. Maar uiteindelijk ook de beste manier om te testen of je audio daadwerkelijk over de HDMI word geretourneerd :Y)

Tevens kwam ik gister tot de ontdekking dat die TV Anynet + (of wat dan ook, van samsung TV) gewoon begint te praten met de Onkyo.

Hidden features FTW *O*

Impliceerd het volgende: geluid harder en zachter zetten via Onkyo afstandsbediening, TV begint grijs kader te laten zien met volume EN identifier (Onkyo type)

Daarna geluid harder en zachter gedrukt op de TV afstandsbediening, Onkyo gaat harder en zachter en er komen 2 kaders op de TV:

Het enige wat niet klopt is dat de TV bij zacht geluid 1:1 gelijk loopt met het volume en bij 25 ongeveer 3 verschilt. Onkyo geeft dan volume 23 aan bv en de TV 27 / 28.

Deze fout MOET uit de Onkyo komen, deze levert de info immers aan de TV. Misschien een firmware update nodig OF een bug ivm Audio normalisation (gebruik Light om het geluid een beetje vlakker te trekken, zodat ik gewoon normale TV kan kijken met volume 15 / 20 ipv 34)
Helaas werkt acr niet op mijn setup.

Heb het gisteravond nog een keer geprobeerd.
Precies volgens je gebruiksaanwijzing maar het lukt niet.

Ik moet ook hdmi control uitzetten wil ik audio out op on zetten. (setup nr10)
Dat moet volgens mij niet.
Maar het maakt ook niet uit geluid komt er niet uit de autoreturn functie.

Voor de rest werkt het wel allemaal.
Hopelijk dat het met een firmware van de tv opgelost word.

Het anynet gebeuren werkt bij mij ook allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

DH.FiReHaWK schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 23:55:
Inderdaad ik was zelf al tot deze conclusie gekomen, sorry ik dacht ontopic informatie te vragen. Ik heb geen verstand van speakers.
Wat speakers betreft zul je je oren om advies moeten vragen. ;)

Oftewel ga eens ergens luisteren naar de diverse merken en win daar informatie in want van een review op internet zul je niet veel meer opsteken dan de bouwkwaliteit van een speaker.
Hoe een speaker klinkt is heel subjectief en dan zul je zelf moeten bepalen door te gaan luisteren of ze hét voor jou zijn.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
MartNL schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:55:
[...]

Helaas werkt acr niet op mijn setup.

Heb het gisteravond nog een keer geprobeerd.
Precies volgens je gebruiksaanwijzing maar het lukt niet.

Ik moet ook hdmi control uitzetten wil ik audio out op on zetten. (setup nr10)
Dat moet volgens mij niet.
Maar het maakt ook niet uit geluid komt er niet uit de autoreturn functie.

Voor de rest werkt het wel allemaal.
Hopelijk dat het met een firmware van de tv opgelost word.

Het anynet gebeuren werkt bij mij ook allemaal prima.
:? anynet werkt over je TOSlink heen? Of over de HDMI. Dat zou wel vreemd zijn als dat wel over HDMI werkt en je ARC niet. Je had hem toch wel op HDMI 2 aangesloten he :$?

Overigens snel even je manual erop na geslagen, bij mij word ergens nog expliciet bij de HDMI overview de ARC functie uitgelegt. Bij jouw manual komt het maar 1 keer vluchtig ter sprake bij audio problemen. Begin bijna te twijfelen of hij wel support heeft voor ARC.

edit:
Bedenk me net, ik heb ik gaar kabeltje gehad van iBood een keer, deze HDMI kabel zat gewoon een breuk in. Gelukkig kwamen ze in setjes van 2 en deed de andere het WEL gewoon. Dan punt 2, het is wel een 1.4 kabel? (weet niet of ze bij oudere kabels de ongebruikte aders hebben aangelegt, kan het maar beter uitsluiten door te kijken naar een 1.4 compliant/certified tag oid)

[ Voor 17% gewijzigd door LinuX-TUX op 22-10-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

&nbsp;

LinuX-TUX schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:40:
[...]

:? anynet werkt over je TOSlink heen? Of over de HDMI. Dat zou wel vreemd zijn als dat wel over HDMI werkt en je ARC niet. Je had hem toch wel op HDMI 2 aangesloten he :$?

Overigens snel even je manual erop na geslagen, bij mij word ergens nog expliciet bij de HDMI overview de ARC functie uitgelegt. Bij jouw manual komt het maar 1 keer vluchtig ter sprake bij audio problemen. Begin bijna te twijfelen of hij wel support heeft voor ARC.

edit:
Bedenk me net, ik heb ik gaar kabeltje gehad van iBood een keer, deze HDMI kabel zat gewoon een breuk in. Gelukkig kwamen ze in setjes van 2 en deed de andere het WEL gewoon. Dan punt 2, het is wel een 1.4 kabel? (weet niet of ze bij oudere kabels de ongebruikte aders hebben aangelegt, kan het maar beter uitsluiten door te kijken naar een 1.4 compliant/certified tag oid)
Anynet werkt gewoon over hdmi. Dat werkt nl ook als ik geen toslink gebruik.
Heb alleen geen geluid wel het anynet gebeuren.
En ja ik heb hem wel op hdmi 2 aangesloten. ;) (heb alle poorten geprobeerd)

Al meen ik ergens gelezen te hebben dat het bij mijn tv op hdmi1 moet.
maar goed dat heb ik ook geprobeerd.

Maar wat het support (c6000 )betreft twijfelde ik ook.
Het staat wel in het boekje maar niet echt uitgebreid inderdaad.

Ik heb trouwens verschillende kabels geprobeerd waarvan sowieso 1 nieuwe hdmi1.4 kabel.
En dat is een Philips kabel die de autoreturn functie ondersteund.
Ik heb die er speciaal voor aangeschaft.

Maar bedankt voor het meedenken. Ik denk dat ik moet hopen op een andere firmware.
En het anders kan vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Anynet is gewoon HDMI-CEC. De meeste 1.3-kabels zijn gewoon 1.4-geschikt. Zelfs de supergoedkope kabels die Azerty verkoopt zijn gewoon 1.4-geschikt. Je ziet ook dat alle adertjes erin gebruikt worden. Correct me if I'm wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Laatst online: 08:49

The Executer

Lekker belangrijk!

Hidden features FTW *O*

Ik vond (met nadruk op vond) deze optie erg handig, tot ik radio wou luisteren zonder pc en tv. Zodra ik de receiver inschakelde op tuner, sprong ook mijn tv aan. Wilde ik mijn tv uitzetten met zijn eigen afstandsbediening, ging de 508 ook weer uit. Zo ging het verhaal door tot ik er zat van was, en het maar weer uitgeschakeld had. Het was wel ideaal, je zet je tv aan, receiver gaat automatisch ook aan en op het goede kanaal. Schakelde ik op de tv over naar HDMI, ging de receiver keurig naar BD/DVD. :)

Heeft iemand nog een oplossing voor het afstandsbedieningprobleem (Dubbele woordwaarde? :+ )? Probleem is dat ik (te) regelmatig de receiver niet uit kan zetten met de afstandsbediening. Wanneer op dan voor modus receiver kies, lukt het wel. Houdt dus in dat ik iedere keer een extra knop moet indrukken.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdoorn
Ben sinds dit weekend in bezit van een TX-SR508. Nu valt het me op dat de receiver niet echt uit gaat als je op de on/off knop drukt maar naar standby gaat. (oranje lampje gaat aan). Is er ook een manier om de receiver echt uit te zetten? (zoiets als bij de pc 5 tellen de power knop vast houden)

Ronald van Doorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Nu online
Zoek in je handleiding naar HDMI THRU. Dat zal denk ik wel een hoop verklaren :)

[ Voor 7% gewijzigd door nadroJ op 24-10-2010 23:08 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

rdoorn schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 23:03:
Ben sinds dit weekend in bezit van een TX-SR508. Nu valt het me op dat de receiver niet echt uit gaat als je op de on/off knop drukt maar naar standby gaat. (oranje lampje gaat aan). Is er ook een manier om de receiver echt uit te zetten? (zoiets als bij de pc 5 tellen de power knop vast houden)
Stekker uit het stopcontact

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Of een stekkerschakelaar aanschaffen bij de Action.

HDMI passthrough werkt dan niet meer natuurlijk. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door sjaool op 25-10-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehansv
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-09 21:07
Sinds vier weken in het bezit van een txnr808, goed geluid ( in combinatie met KEF3005se) had ze beide in duitsland gekocht voor zeer goede prijs (denk ik) van € 1721,- samen.

maar .... gisteren deed de 808 het niet meer :'( geen geluid meer uit te krijgen, die zogenaamde 2de "klik"als je hem aanzet na 10 seconden of zo hoorde ik ook niet meer(daarna kwam er namelijk pas altijd het geluid).
eerst alles uittesten restetten etc. toen toch maar de onkyo helpdesk gebeld.
toen ik hem vertelde van die "geen klik" wist hij al genoeg en zei dat ie opgestuurd moest worden.

de webshop gebeld, zeer vriendelijk te woord gestaan, afgesproken dat ie zou kijken of hij hem zou ruilen of ter reparatie zou sturen ( zou een beetje afhangen in wat voor conditie ik het zou terugsturen orginele doos en verpakkingen etc. had ik gelukkig nog allemaal :) ) en retourbon ingevuld en vandaag op de post gedaan.
heb ook de mogelijkheid opengelaten om als hij geen andere 808 op voorraad had, hij tegen meerprijs een denon 3311 zou mogen leveren.

heb nog nooit een rma gebruikt en zeker niet voor duitsland, afwachten hoe het allemaal wordt afgehandeld als alles achter de rug is zal ik hier wel op terugkomen op dit forum. Tot nu toe valt het me 100% mee hoe men reageert als iets kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk12345
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-12-2020
Ik heb een probleem met mijn Onkyo 508. Tijdens het afspelen van een DVD, muziek CD of USB stick, valt regelmatig het beeld cq geluid weg (soms elke 5 minuten soms elk half uur). Afgelopen week bevroor het beeld en blijf het geluid van de DVD wel doorlopen. Ook komt er regelmatig geen beeld naar de tv als ik mijn blurayspeler (annex dvd speler) aanzet. Het apparaat is inmiddels al een keer teruggestuurd ter reparatie naar de internet winkel, helaas is het probleem daarmee niet opgelost. Komt iemand dit bekend voor en heeft iemand een oplossing voor dit irritante probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk12345
The Executer schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:13:
[...]
Heeft iemand nog een oplossing voor het afstandsbedieningprobleem (Dubbele woordwaarde? :+ )? Probleem is dat ik (te) regelmatig de receiver niet uit kan zetten met de afstandsbediening. Wanneer op dan voor modus receiver kies, lukt het wel. Houdt dus in dat ik iedere keer een extra knop moet indrukken.
Het probleem van het niet kunnen uitzetten van mijn Onkyo met de AB, heb ik ook, dus als iemand het weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 10:25
klerk12345 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:05:
Ik heb een probleem met mijn Onkyo 508...
Lijkt een beetje op hdmi connectie problemen. Ik heb zelf geen Onkyo maar een Denon en ook dit uitval soort problemen gehad. Maar ook nog wel raardere dingen: beeld op tv, geluid op de speakers, dus alles werkt. Zet de versterker uit en weer aan. Geen beeld, geen geluid. Wiebel aan de hdmi stekker, de tv herkent het signaal weer en gaat werken. Versterker uit en weer aan. Zelfde verhaal, weer geen beeld en geluid. Wiebel aan de hdmi stekker en alles werkt weer :'( . Je zou toch zeggen dat als er verbinding is en je nergens aankomt, de handshake daarna gewoon goed moet gaan?

Overigens heeft mijn vader een tx-nr807 en ook een hdmi? probleem. Overschakelen van bron 1 naar bron 2 werkt niet direct, maar als je 'via' bron 3 zapt werkt het wel in 1 keer |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:03
klerk12345 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:44:
[...]

Het probleem van het niet kunnen uitzetten van mijn Onkyo met de AB, heb ik ook, dus als iemand het weet...
Dit is normaal, kies je DVD en druk je op OFF dan zet je de DVD uit. Wil je de receiver uit zetten, dan moet je die eerst kiezen. Bij mijn 707 druk ik op het knopje ALL OFF, en dan gaat, je ziet hem al aankomen, alles uit. Dan hoef ik dus niet eerst op receiver te drukken. Maar nu zie ik dat de 508 afstandsbediening dat knopje niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 17:01
Goed nieuws voor iedereen die een Onkyo TX-NR708 bezit. Het standby probleem is opgelost door een firmware update _/-\o_

Zie ook: http://www.avsforum.com/a...p?p=19396755#post19396755

Het probleem was dat wanneer de 708 uit standby kwam en als ingang NET/USB werd gekozen (om bijv. Internet radio te luisteren of muziek te streamen vanaf een NAS) het display van de receiver bleef staan op "Now initializing...". Feitelijk startte het netwerkgedeelte niet op.

Een workaround was om bij netwerk instellingen de optie "network control" op "enabled" te zetten, maar daardoor was het standby verbruik ca. 45W :(

Anyway: ik heb de update geïnstalleerd (via de receiver in Setup kies je optie NET update) en ja het werkt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 18:15:
Kan de 508 op een of andere manier 2 inputs tegelijk laten horen? Ik had dit voorheen altijd met upc (muziek) en pc door elkaar... Dat lukt nu niet :(
Nog steeds niet gelukt, kon mijn el cheapo vorige setje wel.. Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:26

Priet

To boldly do what no one has..

Pegasus schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 20:44:
Anyway: ik heb de update geïnstalleerd (via de receiver in Setup kies je optie NET update) en ja het werkt !
Moet je die MultiEQ wizard (met microfoon) opnieuw uitvoeren na een firmware update? Heb 'm gisteren namelijk net uitgevoerd en weinig zin dat weer te moeten doen :p

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:15:
[...]

Nog steeds niet gelukt, kon mijn el cheapo vorige setje wel.. Niemand?
Het is een AV-receiver geen mengpaneel. ;)
Mijn 607 kan dit niet dus ik ga er van uit dat de 508 dit ook niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Pegasus schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 20:44:

Een workaround was om bij netwerk instellingen de optie "network control" op "enabled" te zetten, maar daardoor was het standby verbruik ca. 45W :(
Wat? Whoah! Ik had deze receiver serieus op het oog net voor network control. Alles over ip aan sturen. Maar als ik dat wil heb ik dus dag en nacht 45W minimaal aan mijn broek. Hmmmm. Toch maar weer eens kijken naar seriële controle dan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Als ik mijn iPod op de Onkyo UP-A1 zet dan verbruikt mijn Onkyo TX-SR607 ook rond de 40 Watt.
Ik vraag mij af waarom dit niet minder kan.
Ook heb ik dan last van digitale storing in het geluidssignaal en dat lijkt mij ook niet helemaal goed.
Heb je €100 uitgegeven voor een dock en dan wordt het geluid aangetast waardoor de iPod net een goedkope Chinese mp3-speler lijkt qua geluidskwaliteit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Laatst online: 13-09 18:48
Ik ben sinds vandaag bezitter van een Onkyo HT-518 receiver en zit nu met een probleem. Op welke manier van aansluiten krijg ik het minste verlies van video en audio.

Wat wil ik aansluiten:
* Sony Bravia 40EX700
* Sony PS3
* KPN Set-up Box
* Onkyo HT-518

Nu het dilemma:
1) Eerst de PS3 / KPN box naar de TV sturen met HDMI en vervolgens de TV aansluiten op de versterker met de optische uitgang.

of

2) PS3 / KPN box naar de Onkyo laten gaan met HDMI en vervolgens de HDMI-out gebruiken om de televisie video aan te leveren.

Wat denken jullie dat de beste oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Nu online
Je hoeft de TV in optie 1 sowieso niet op de receiver aan te sluiten. Beeld gaat rechtstreeks naar de TV en geluid gaat rechtstreeks naar de receiver.

Overigens ben ik ook wel benieuwd naar een antwoord.

Ik zit in eenzelfde situatie. Heb al eens contact gehad hierover met iemand van het forum via dm. Hij heeft namelijk al het beeld direct naar de tv en niet over de receiver via hdmi out. Ik citeer zijn antwoord:
... mijn receiver, de NAD T747, kan niet fatsoenlijk 24P native produceren richting de TV. Het is in grote mate een beperking van de versterker dat het zo bekabeld zit.

Verder is het voor een echte HTPC ook wel een stuk handiger om direct aan de TV te zitten wat betreft uitlijning en ook om allerlei narigheid uit te sluiten die de receiver mogelijk kan veroorzaken. Ik werk veel met XBMC voor het afspelen en omdat je met veel verschillende refreshrates zit is het op deze manier wel het stabielste.

Het is een beetje een keuze dus, in mijn situatie vind ik dit wat eenvoudiger en makkelijker werken. Zeker als er ineens iets niet werkt.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Black Sparrow schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 21:53:
1) Eerst de PS3 / KPN box naar de TV sturen met HDMI en vervolgens de TV aansluiten op de versterker met de optische uitgang.

of

2) PS3 / KPN box naar de Onkyo laten gaan met HDMI en vervolgens de HDMI-out gebruiken om de televisie video aan te leveren.
Met optie 1 heb je sowieso geen DTS HD en Dolby TrueHD aangezien dat niet over S/PDIF kan. Dus dat is al één nadeel. Andere nadeel kan zijn dat je TV het inkomende meerkanaals signaal eerst terug brengt naar 2.0 stereo en dat doorstuurt. Dus mocht je TV dat doen dan verlies je al veel. Er zijn overigens TV's die wel gewoon meerkanaals geluid door kunnen sturen, maar dan is het nog altijd niet gezegd dat ze zowel Dolby Digital als DTS doen. Dus optie 1 is zeker niet te beste en eigenlijk zijn dit soort receivers gemaakt voor optie 2.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Ik heb sinds kort TX-SR508.
Even een paar vragen. Eerst over de aansluitingen. Ik heb de volgende:

- Xtreamer Pro HDMI
- HDD rec. HDMI
- Xbox 360 HDMI
- Wii composiet
- Xbox mk1 composiet

HDMI aangesloten apparaten worden zonder problemen weergegeven op LCD TV.

Maar van composiet aansluitingen krijg ik slechts audio door. Op de p.19 van de handleiding lees ik het volgende:
"Bij het kiezen van een verbindingsformaat, houd er rekening mee dat de AV-receiver niet omzet tussen de formaten, dus alleen uitgangen met hetzelfde formaat als de ingang geven het signaal weer."
Oftewel composiet video in wordt niet weergegeven via HDMI video out. Logisch maar verklaart verder niet hoe ik video van Wii en Xbox op mijn TV krijg met geluid via receiver?

Tweede over HDMI THRU:

Mijn HDD rec. is aangesloten via HDMI IN, en TV uiteraard via HDMI OUT. Mocht ik opgenomen programma’s willen bekijken zonder Onkyo aan te zetten is dat mogelijk? Ik zie dat die soms op HDMI THRU staat als die uit(standby) is maar krijg het beeld dan toch niet op mijn TV. Alle instellingen uit handleiding geprobeerd maar mocht niet baten. Iemand een idee?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
businka19 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 23:20:
Ik heb sinds kort TX-SR508.
Even een paar vragen. Eerst over de aansluitingen. Ik heb de volgende:

- Xtreamer Pro HDMI
- HDD rec. HDMI
- Xbox 360 HDMI
- Wii composiet
- Xbox mk1 composiet

HDMI aangesloten apparaten worden zonder problemen weergegeven op LCD TV.

Maar van composiet aansluitingen krijg ik slechts audio door. Op de p.19 van de handleiding lees ik het volgende:
"Bij het kiezen van een verbindingsformaat, houd er rekening mee dat de AV-receiver niet omzet tussen de formaten, dus alleen uitgangen met hetzelfde formaat als de ingang geven het signaal weer."
Oftewel composiet video in wordt niet weergegeven via HDMI video out. Logisch maar verklaart verder niet hoe ik video van Wii en Xbox op mijn TV krijg met geluid via receiver?

Tweede over HDMI THRU:

Mijn HDD rec. is aangesloten via HDMI IN, en TV uiteraard via HDMI OUT. Mocht ik opgenomen programma’s willen bekijken zonder Onkyo aan te zetten is dat mogelijk? Ik zie dat die soms op HDMI THRU staat als die uit(standby) is maar krijg het beeld dan toch niet op mijn TV. Alle instellingen uit handleiding geprobeerd maar mocht niet baten. Iemand een idee?

Alvast bedankt.
Over dat eerste: De 508 kan een analoog videosignaal neit uitsturen over HDMI. Dat is dus ook wat de handleiding zegt. Als hij video binnenkrijgt via composiet, dan stuurt hij dat uit via composiet. Om het beeld van de Wii te krijgen op je tv zul je dus een composiet kabel tussen de versterker en je tv moeten aanleggen. Op composiet 1 sluit je de Wii aan, op composiet 2 de Xbox. Op composiet out sluit je een kabel aan naar je tv. Als het goed is moet hij het geluid dus wel via de receiver laten horen en je krijgt dan beeld op je tv.

Over dat tweede, daar kan ik je geen antwoord op geven, heb daar geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk12345
Sjaaky schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 09:57:
[...]
Lijkt een beetje op hdmi connectie problemen. Ik heb zelf geen Onkyo maar een Denon en ook dit uitval soort problemen gehad.
Jouw probleem omschrijving is identiek aan die van mij en inmiddels is ie al 1x in reparatie geweest, helaas geen verbetering. Je schrijft hier `gehad`... hoe is jou probleem uiteindelijk opgelost???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
thobe schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 02:08:
[...]

Over dat eerste: De 508 kan een analoog videosignaal neit uitsturen over HDMI. Dat is dus ook wat de handleiding zegt. Als hij video binnenkrijgt via composiet, dan stuurt hij dat uit via composiet. Om het beeld van de Wii te krijgen op je tv zul je dus een composiet kabel tussen de versterker en je tv moeten aanleggen. Op composiet 1 sluit je de Wii aan, op composiet 2 de Xbox. Op composiet out sluit je een kabel aan naar je tv. Als het goed is moet hij het geluid dus wel via de receiver laten horen en je krijgt dan beeld op je tv.

Over dat tweede, daar kan ik je geen antwoord op geven, heb daar geen ervaring mee.
Beste Thobe, bedankt voor je reactie. Dat is wat ik zelf ook dacht dus idd composiet (voor de zekerheid: 3 kleurig tulpen aansluiting dus) van composiet OUT(derde van rechts, en van links ook trouwens) heb ik aangelsoten op mijn LCD. Kreeg wel het beeld maar dis was heel erg vaag en kleurloos. Moet ik misshien via Monitor OUT aansluiten? Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Eerder in dit draadje meldde ik dat ik interesse had in de Onkyo HT-S9305THX. Echter, deze is het uiteindelijk toch niet geworden de boxen waren toch ietsjes te groot naar mijn smaak

Dus uiteindelijk is het de combinatie van de Onkyo TX-SR608(B ) icm de Harman/Kardon HKTS 16BQ (en HTFS 2BQ - zijn redelijk prijzig voor een setje staanders, maar ze zien er wel erg gelikt uit).
Heb afgelopen week het setje geïnstalleerd en ben erg tevreden over het geheel. Het moet nog wel enigszins ingeregeld worden, maar ivm verhuizing nog geen tijd gehad om alles langs te lopen.

Ik loop alleen tegen 1 probleem aan die ik in dit topic nog niet gezien heb:
Ik wilde voor de radio de kabel aansluiten op de Onkyo. In heb al 2 kabels geprobeerd (met 2 verschillende stekkers) en beide maken ze geen goed contact met de aansluiting op de Onkyo waardoor hij geen zenders kan vinden.
Als ik de meegeleverde 'antenne' aansluit, kan ik wel zenders vinden maar de kwaliteit is dan minder (omdat je ze dan uit de ether oppikt natuurlijk) en komt er ook af en toe ruis doorheen.

Mijn vraag:
herkent iemand dit probleem, of heb ik gewoon pech gehad en had ik net 2 slechte aansluitingen die gewoon geen goed contact maken.

Deze heb ik gebruikt:
http://www.modern.nl/producten/originals/700646.jpg
en 1 die helemaal van metaal is, die lijkt een beetje op deze:
http://www.okaphone.nl/product/images/CX%20PROFSOCK.JPG

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Pagina: 1 ... 10 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.