Zou wel moeten werken. Echter vind ik de geluidskwaliteit op die manier wel erg matig. Beste is volgens mij om hem aan te sluiten via de connector van de iphone (indien mogelijk).Flick schreef op zondag 26 september 2010 @ 17:06:
Ik heb ook een dergelijke vraag;
Ik heb een 608 en wil mijn iPhone aansluiten.
Ik dacht de audio uit van de iPhone (waar anders de koptelefoon ingaat) met een 3.5mm audiokabeltje, gewoon aan te sluiten op de aux met de rood en wit tulpjes (dus audio in, aan de voorkant).
Maar ik krijg geen geluid.... iemand een idee?
Net even via zone2 geprobeerd, maar zoals ik al verwachtte werkt dat niet. Als ik een analoge source zoals radio selecteer dan hoor ik die wel door de koptelefoon, maar mn cable box of pc (via spdif) hoor ik niet. Ook nog een andere OUT-aansluiting op de achterkant geprobeerd, maar werkt ook niet. Digitale signalen zullen wel vanwege copyright oid niet via de line-out beschikbaar zijnPalomar schreef op zondag 26 september 2010 @ 15:28:
[...]
zat ik al aan te denken, maar ik las dat die alleen analoge signalen weergeeft (en ik heb alles digitaal aangesloten). Zal er straks wel even gewoon mee experimenteren, maar hoopte dat iemand dat al eens gedaan had

Mja, de THX listening modes zijn op zich wel fijn; redelijk subtiel zijn die vergeleken met de Dolby-modussen. Hoewel ik bij gewoon tv-kijken meestal Dolby Theatre Dimensional aan heb staan (2 front + 1 center dus). Maar als ik een film kijk met gedownsampled 5.1-in-2.0 dan zijn de THX modussen het fijnstFeaR1986 schreef op zondag 26 september 2010 @ 21:13:
[...]
Ja, want dat heeft echt een meerwaarde op dit soort setjes
Verder zegt vermogen ook niet veel over hoe zuiver hoge tonen bijvoorbeeld zijn of hoe het klankbeeld is... dus eigenlijk heb je geen flikker aan alle specs en moet je gewoon gaan luisteren
Ik denk trouwens dat speakers (veel) meer zullen uitmaken dan de versterker vanaf een budget van een paar honderd euro, tenzij je snoeiharde bassen wilt vanuit je fronts of een grote luisterruimte hebt (meer dan 60 m2 ofzo), of als je erg moeilijke speakers hebt die meer vermogen vereisen. En je loopt toch eerder tegen de brakke kwaliteit van hedendaagse mixen aan dan tegen de limieten van je systeem...
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Zo de sub staat ook op de juiste plek, vanavond nog even de rears ophangen aan de muur. Helemaal supersh4dow schreef op zondag 26 september 2010 @ 19:50:
Zo vandaag de knoop doorgehakt en een Onkyo HT-S6305 setje opgepikt bij PlatteTV.nl in Arnhem. Als versterker zit hier de SR508 bij. Ben erg tevreden over de set tot nu toe.
Nu m'n vriendin nog lief aankijken voor de plaatsing van de sub.
Zoals eerder gemeld wil ik deze set ook - hij staat (stond?) hier in Deventer voor 888 euro in de folder bij de MediaMarkt.Anoniem: 17311 schreef op zondag 26 september 2010 @ 20:54:
ik denk er over om de HT-S9305THX set aan de schaffen. De reden dat ik deze set wil kopen is het aantal hdmi poorten, multi zone (luidsprekers in het plafond van de keuken) en natuurlijk de THX certificering.
Zijn er mensen die al ervaring met deze set hebben?
De folder ging vorige week maandag in, dus ben er gelijk maandagavond naartoe gegaan.
Toen hadden ze hem _nog_ niet, dus heb ik hem besteld (dan krijg je een belletje als hij er is en krijg je hem - mocht hij pas na de actieperiode geleverd worden - toch nog voor de aanbiedingsprijs mee).
Afgelopen donderdag nog niets gehoord, dus maar even langsgegaan (ik fiets er bijna langs van werk naar huis, hoef maar 200 meter 'om te rijden') en toen sprak ik iemand die er wat meer over leek te weten (over leverdata e.d.) en hij vertelde mij dat de timing niet helemaal goed was geweest: afgelopen woensdag of donderdag zou de eerste serie (het eerste pallet) van dit type pas in Duitsland (bij het hoofdmagazijn van MM) geleverd worden (dus dan zou hij pas vrijdag of begin deze week op zijn vroegst bij de MM Deventer geleverd worden).
Aangezien het dus nog echt een heel nieuw product is (staat ook op de site van Onkyo) hoef je nog niet teveel op gebruikerservaringen te rekenen.
Hij zit qua specs tussen de TX-SR608 en de TX-SR578 in (hij heeft THX certificering, maar de afmetingen(!) en -bijvoorbeeld- het aantal HDMI poorten & luidsprekeraansluitingen van de TX-SR578).
Overigens heeft de HT-S9305THX een ander soort THX certificering dan de TX-SR608:
HT-S9305THX: THX® I/S Plus™ Certified
TX-SR608: THX® Select2 Plus™ Certified
Of daar ook echt een wezenlijk verschil tussen zit is maar de vraag...
Dus mocht je geen ervaringen kunnen vinden kan je wellicht je alvast inlezen door de ervaringen met de TX-SR578 te lezen.
Verwacht overigens geen uitgebreide review van mij (op het moment dat ik hem heb):
- ik zit midden in een verhuizing en heb dus weinig tijd
- ik moet even wachten totdat we een nieuw tv-meubel hebben voordat ik de boel opstel
- ik ben niet erg audiofiel, dus ik ben bang dat voor mij al snel iets 'mooi' klinkt.
Vanwege de eerste 2 redenen kan ik er ook niet zo mee zitten dat de MM hem nog niet kan leveren
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Jongens THX is niks meer dan een kwaliteitswaarborg die niks zegt over de kwaliteit van niet THX-gecertificeerde systemen.
Een niet THX-gecertificeerd systeem kan daarom gewoon beter zijn dan een THX-gecertificeerd systeem.
Met andere woorden, het is een leuk logo maar zegt in principe niet veel.
Een niet THX-gecertificeerd systeem kan daarom gewoon beter zijn dan een THX-gecertificeerd systeem.
Met andere woorden, het is een leuk logo maar zegt in principe niet veel.
"When you grow up your heart dies"
Boh.. heb (nog) geen last van het omgedraaide surroundkanalenprobleem bij mijn HT-R538, omdat ik alleen mijn laptop er op aansluit en een Xbox 360 gebruik, maar het zit er dus wel. Moet em dus eigenlijk laten maken, maar heb er geen zin in. Duurt weer zo lang en dan moet ik weer 2 keer heen en weer rijden naar Mijdrecht. Wat zouden jullie doen?
Heeft de 608 ook dat probleem met PCM? Is het probleem opgelost vanaf een bepaald firmware niveau ofzo? Zo ja, welk en hoe kun je het firmware niveau opvragen uit de receiver?
@Maestro, Thanks.
@Maestro, Thanks.
[ Voor 5% gewijzigd door Abom op 27-09-2010 12:43 ]
http://www.eu.onkyo.com/firmware/firmware_en_8688418.phpAbom schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:05:
Heeft de 608 ook dat probleem met PCM? Is het probleem opgelost vanaf een bepaald firmware niveau ofzo? Zo ja, welk en hoe kun je het firmware niveau opvragen uit de receiver?
Nee, de 608 staat er niet tussen...
Hola mannen!
Ik heb het afgelopen halfjaar geen speakers in m'n huiskamer gehad. En eigenlijk vond ik dat wel jammer, want nu heb ik geen geluid
behalve van brakke laptop speakertjes. Je begrijpt; ik ben geen purist.
Nu bedacht ik me dat m'n pappie nog een set B&W DM4 had staan die stonden te verstoffen op zolder. En die mag ik wel hebben. Ik was eigenlijk wel enthousiast van dat geluid, en ook van t retro design
Enige probleem is; kan ik hier bijvoorbeeld een Onkyo TX-SR308 op aansluiten?
De setup moet worden dat ie in 2.0 mijn xbox360 en mijn Panasonic 32LX85 gaat bedienen van geluid via HDMI, en wellicht in de toekomst nog mijn popcourn hour A110 of een Blue ray speler
Ik heb het afgelopen halfjaar geen speakers in m'n huiskamer gehad. En eigenlijk vond ik dat wel jammer, want nu heb ik geen geluid
Nu bedacht ik me dat m'n pappie nog een set B&W DM4 had staan die stonden te verstoffen op zolder. En die mag ik wel hebben. Ik was eigenlijk wel enthousiast van dat geluid, en ook van t retro design
De setup moet worden dat ie in 2.0 mijn xbox360 en mijn Panasonic 32LX85 gaat bedienen van geluid via HDMI, en wellicht in de toekomst nog mijn popcourn hour A110 of een Blue ray speler
[ Voor 5% gewijzigd door Blauw op 27-09-2010 11:24 ]
Kan, alleen met een 2.0 set-up zou ik liever voor een mooie stereoversterker gaan. Nadeel zou dan wel zijn dat je inderdaad geen dingen als HDMI hebt, maar daar heb je voor het geluid toch geen voordeel van met een 2.0 set-up.Blauw schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:23:
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik heb zelf ook een 2.0 setup en een Onkyo 578 als versterker. Gaat prima, maar zoals Fear1986 terecht aangeeft kan een 2.0 versterker dan net zo goed zijn. Ik heb de Onkyo puur gekocht wegens bepaalde functies (bijv. dat ik maar 1 kabel naar mijn tv heb) en omdat ik nog aan het sparen ben voor een speaker uitbreidingBlauw schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:23:
Hola mannen!
Ik heb het afgelopen halfjaar geen speakers in m'n huiskamer gehad. En eigenlijk vond ik dat wel jammer, want nu heb ik geen geluidbehalve van brakke laptop speakertjes. Je begrijpt; ik ben geen purist.
Palomar en Thobe, bedankt.
Het werkt nu wel, maar inderdaad de kwaliteit is erg mager, volume moet op max. en instelling naar mono.
Ga nu kijken of er een adapter is om vanuit de iPhone-input te kunnen aansluiten
Het werkt nu wel, maar inderdaad de kwaliteit is erg mager, volume moet op max. en instelling naar mono.
Ga nu kijken of er een adapter is om vanuit de iPhone-input te kunnen aansluiten
Anoniem: 295601
THX I/S Plus Systems (HT-S9305)
Certified Systems (AV Receiver + Speaker Bundle) have the power to fill a small home theater or dorm room where the viewing distance from the screen is 6-8 feet.
THX Select2 (TX-SR608)
THX Select2 Certified products are for medium sized rooms, up to 2,000 cubic feet in size, with a 10-12 foot viewing distance from the screen.
Bron: thx.com
Certified Systems (AV Receiver + Speaker Bundle) have the power to fill a small home theater or dorm room where the viewing distance from the screen is 6-8 feet.
THX Select2 (TX-SR608)
THX Select2 Certified products are for medium sized rooms, up to 2,000 cubic feet in size, with a 10-12 foot viewing distance from the screen.
Bron: thx.com
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 295601 op 27-09-2010 16:21 ]
@Fear1986 @thobe kan t ook qua verschil met wattage enzo, omdat die boxen 40 watt zijn?
En als ik me ooit nog eens bedenk en toch naar een 5.1 configuratie wil dan kan dat ook nog toch?
En als ik me ooit nog eens bedenk en toch naar een 5.1 configuratie wil dan kan dat ook nog toch?
Wattage hoef je je geen zorgen om te maken. Met normaal volume en normaal gebruik kan je dingen als Wattage en weerstand (Ohm) vergeten.Blauw schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:26:
@Fear1986 @thobe kan t ook qua verschil met wattage enzo, omdat die boxen 40 watt zijn?
Voor je eerste vraag zie de post hierboven:)Blauw schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:26:
Voor de tweede vraag: Ja. Je kunt later altijd nog speakers erbij aansluiten. Koop dan meteen een 5.1 set of breidt je huidige set gewoon uit met speakers die qua geluid goed bij je huidige speakers past. Even in de versterker je instellingen wijzigen (dat je van 2.0 naar 5.1 gaat) en dan werkt het.
Anoniem: 17311
Maestro.mosjuh en PietjeD, bedankt voor jullie reacties. Ik werd vandaag gebeld dat de set in de loop van de week binnen zou komen. Ik ga dan even luisteren en aan de hand daarvan besluit ik of ik hem ga aanschaffen.
Ik laat nog wel weten of ik hem gekocht heb en zo ja hoe hij bevalt.
Ik laat nog wel weten of ik hem gekocht heb en zo ja hoe hij bevalt.
Voor de geinteresseerden en alleen vandaag te bestellen (zolang de voorraad strekt):
Onkyo TX-SR508 + Jamo A 102 HCS
iBood
Prijs: € 469,95
Onkyo TX-SR508 + Jamo A 102 HCS
iBood
Prijs: € 469,95
Ik ben geïnteresseerd geraakt door het setje van iBood. Momenteel heb ik een Philips setje, met 2 boxen en een cd-wisselaar
Cd's gebruik ik niet meer, aangezien de pc aangekoppeld is en hierop een flinke muziekcollectie staat. Deze optie mag dus vervallen. Verder past de radio niet in het meubel, aangezien dit meer een toren is. De boxen kan ik momenteel ook niet echt kwijt van mijn huidige radio, deze staan nu op de grond in een hoekje. Daarnaast zitten er verder geen digitale geluids- en videoaansluitingen op. Momenteel is de pc aangesloten via VGA rechtstreeks op de tv, welke ik dan via de HDMI wou laten gaan.
De huidige radio heeft grotere boxen, maar dat hoeft niet perse beter te zijn natuurlijk. Ga ik met deze Onkyo set veel verschil horen qua geluid, of kan ik dan net zo goed bij mijn huidige radio blijven?
Edit: Inmiddels is de set toch aangeschaft!
Cd's gebruik ik niet meer, aangezien de pc aangekoppeld is en hierop een flinke muziekcollectie staat. Deze optie mag dus vervallen. Verder past de radio niet in het meubel, aangezien dit meer een toren is. De boxen kan ik momenteel ook niet echt kwijt van mijn huidige radio, deze staan nu op de grond in een hoekje. Daarnaast zitten er verder geen digitale geluids- en videoaansluitingen op. Momenteel is de pc aangesloten via VGA rechtstreeks op de tv, welke ik dan via de HDMI wou laten gaan.
De huidige radio heeft grotere boxen, maar dat hoeft niet perse beter te zijn natuurlijk. Ga ik met deze Onkyo set veel verschil horen qua geluid, of kan ik dan net zo goed bij mijn huidige radio blijven?
Edit: Inmiddels is de set toch aangeschaft!
[ Voor 8% gewijzigd door The Executer op 29-09-2010 10:53 ]
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Ik sta op het punt om de Jamo S 606 HCS3 te kopen: http://www.jamo.com/na-en/products/s-606-hcs-3-description/
Iemand een goede reden om toch andere te kopen?
Kan voor €415,- deze set kopen bij eshop.nl
Set zal op m'n Onkyo 607 worden aangesloten i.c.m. de Infinity PSW8CH sub.
Iemand een goede reden om toch andere te kopen?
Kan voor €415,- deze set kopen bij eshop.nl
Set zal op m'n Onkyo 607 worden aangesloten i.c.m. de Infinity PSW8CH sub.
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
@ HellStorm666
Ik heb de S 606 ook gehad, en toevallig ook I.c.m. een Tx-sr607 en ik vond dit zeer tegenvallen.
Bij muziek:
De middentonen in het S606 setje zijn vrijwel nergens te bekennen.
Ze klinken heel erg schel, ook na wat tweaken in de receiver.
De bass klinkt ook vrij rommelig.. (Maar waarschijnlijk heb jij hier geen last van aangezien je een apparte subwoofer gaat gebruiken voor de lage tonen)
Films en gaming gaan echter wel perfect met dit setje.
Ik heb de S 606 ook gehad, en toevallig ook I.c.m. een Tx-sr607 en ik vond dit zeer tegenvallen.
Bij muziek:
De middentonen in het S606 setje zijn vrijwel nergens te bekennen.
Ze klinken heel erg schel, ook na wat tweaken in de receiver.
De bass klinkt ook vrij rommelig.. (Maar waarschijnlijk heb jij hier geen last van aangezien je een apparte subwoofer gaat gebruiken voor de lage tonen)
Films en gaming gaan echter wel perfect met dit setje.
[ Voor 3% gewijzigd door Homecinema op 29-09-2010 20:16 . Reden: Typfout ]
Dat van de middentonen heb ik idd ook al eens eerder gelezen.
Echter zijden zij, dat om het moment dat er een subwoofer gebruikt werd, de 606 in eens wel heel mooi klonk.
Had je ze Bi-amped of gewoon?
In Bi-Amp schijnt het ook nog weer beter gebalanceerd te klinken.
Echter zijden zij, dat om het moment dat er een subwoofer gebruikt werd, de 606 in eens wel heel mooi klonk.
Had je ze Bi-amped of gewoon?
In Bi-Amp schijnt het ook nog weer beter gebalanceerd te klinken.
Scientia Potentia Est
ik een sr508 een samsung c6000 met ziggo hd is het nu mogelijk om mijn geluid via de hdmi kabel te krijgen.
Heb een hdmi kabel aangelsloten op de hdmi out.
Rechtstreeks naar de tv.
Bluerayspeler rechtstreeks naar de 508 daar heb ik geluid uit.
Ik krijg uit de tv alleen geluid als ik optical aansluit.]
En uiteraard selecteer bij de digitale audio.
Maar ik wil graag gebruik maken van de auto return functie die mijn tv en sr508 ondersteunen.
Wat ik tenminste uit de handleiding kan maken.
Als ik auto return op auto zet in de opties maakt allemaal niet uit
ik vraag me af heb ik nu een hdmi 1.4 kabel nodig?
Of doe ik iets verkeerd.
Rechtstreeks naar de tv.
Bluerayspeler rechtstreeks naar de 508 daar heb ik geluid uit.
Ik krijg uit de tv alleen geluid als ik optical aansluit.]
Maar ik wil graag gebruik maken van de auto return functie die mijn tv en sr508 ondersteunen.
Of doe ik iets verkeerd.
[ Voor 41% gewijzigd door MartNL op 30-09-2010 09:09 ]
Dat verhaal over de Jamo S606 lijkt wel alsof je alleen de hoge tonen hebt aangesloten en voor de lage tonen verder de subwoofer gebruikt ofzo...
In de S608 hoor je de middentonen iets minder hard inderdaad, maar op zich klinkt het allemaal wel natuurlijk en heb je er alleen last van bij bijv. dasmicrofoontjes in tv-programma's. In alle andere programma's en bij het luisteren naar radio klinkt alles eigenlijk heel natuurlijk en strak. Juist de centerspeaker S60CEN lijkt wel iets te veel middentonen weer te geven juist, maar in films is dit meestal niet storend.
De S608 klinken zeker niet schel in ieder geval, en van de S606 hoor je dat ook maar zelden volgens mij. Het klonk trouwens wel schel nadat ik Audyssey de boel heb laten inregelen door de Onkyo. Als je hem op direct of pure audio zet dan wordt Audyssey uitgeschakeld en dan hoor je het "zoals het hoort".
In de S608 hoor je de middentonen iets minder hard inderdaad, maar op zich klinkt het allemaal wel natuurlijk en heb je er alleen last van bij bijv. dasmicrofoontjes in tv-programma's. In alle andere programma's en bij het luisteren naar radio klinkt alles eigenlijk heel natuurlijk en strak. Juist de centerspeaker S60CEN lijkt wel iets te veel middentonen weer te geven juist, maar in films is dit meestal niet storend.
De S608 klinken zeker niet schel in ieder geval, en van de S606 hoor je dat ook maar zelden volgens mij. Het klonk trouwens wel schel nadat ik Audyssey de boel heb laten inregelen door de Onkyo. Als je hem op direct of pure audio zet dan wordt Audyssey uitgeschakeld en dan hoor je het "zoals het hoort".
Heb zelf de Onkyo TX SR705 met daaraan de Jamo S 606 HCS 3 en de SUB 250. Erg goede kwaliteit voor die prijs en ben er nog steeds tevreden mee. Bij het instellen heb ik de eerste keer ook de Audyssey gebruikt maar het resultaat daarvan vond ik tegenvallen, het klonk niet natuurlijk. Vervolgens alles handmatig ingesteld naar mijn wensen.
@ Sorcerer8472, Ik heb ze bi-amped aangesloten, met ondersteuning van 2 H/K Sub 11's, op een crossover van 80hz. De Basspoorten vol gestopt met geluids isolerend foam, en de spikes en meegeleverde cups gebruikt.
en @ Sorcerer8472 en mr_density, op audyssey moet je inderdaad niet vertrouwen, die gaat vaker dan eens (bij de 607 dan) de mist in.
Misschien ben ik wat te verwend met speakers, dat kan natuurlijk ook. Ik heb nu een set indiana lines en die klinken (naar mijn mening) veel beter dan de s606.
Als ondersteuning: Ik luister af en toe nummers van RIck Ross, die heeft een nogal zware stem, bij de s606 mis ik totaal de zwaarte in die stem (ongeacht crossover, eq, etc, ben er uren mee bezig geweest, want t zijn zulke prachtige zuilen en speakers, dat ik ze eigenlijk niet weg wilde hebben)
Dus ik dacht, ik ga ze eenst testen met een paar speakers van een vriend van me, De jbl LX2001, en die klonken op standaard instellingen (flat eq, audissey uit, stereo) veel netter en dieper als de s606, dus ik met dezelfde instellingen de s606 weer aangesloten, en miste toen weer volledig de kracht van de stemmen.
Toen maar eens wezen rondsnuffelen, in bij indiana line aangekomen, (wel is waar een veel duurder merk)
en dat klonk voor mij toch zeer aangenaam. ( Ik denk ik meld het even want indiana line is een nog niet zo bekend merk, wat best jammer is, want het zijn prachtdingen)
Ik weet dat ze bij Mediamarkt zwolle en amsterdam de s606 icm met de tx-sr607 hebben staan, misschien kan je jezelf eens gaan overtuigen, want speakers zijn smaak afhankelijk, wat ik niet vind klinken kan jij misschien heel mooi vinden!
P.S. ik noem het geluid niet slecht, het voldeed alleen niet aan mijn verwachtingen.
en @ Sorcerer8472 en mr_density, op audyssey moet je inderdaad niet vertrouwen, die gaat vaker dan eens (bij de 607 dan) de mist in.
Misschien ben ik wat te verwend met speakers, dat kan natuurlijk ook. Ik heb nu een set indiana lines en die klinken (naar mijn mening) veel beter dan de s606.
Als ondersteuning: Ik luister af en toe nummers van RIck Ross, die heeft een nogal zware stem, bij de s606 mis ik totaal de zwaarte in die stem (ongeacht crossover, eq, etc, ben er uren mee bezig geweest, want t zijn zulke prachtige zuilen en speakers, dat ik ze eigenlijk niet weg wilde hebben)
Dus ik dacht, ik ga ze eenst testen met een paar speakers van een vriend van me, De jbl LX2001, en die klonken op standaard instellingen (flat eq, audissey uit, stereo) veel netter en dieper als de s606, dus ik met dezelfde instellingen de s606 weer aangesloten, en miste toen weer volledig de kracht van de stemmen.
Toen maar eens wezen rondsnuffelen, in bij indiana line aangekomen, (wel is waar een veel duurder merk)
en dat klonk voor mij toch zeer aangenaam. ( Ik denk ik meld het even want indiana line is een nog niet zo bekend merk, wat best jammer is, want het zijn prachtdingen)
Ik weet dat ze bij Mediamarkt zwolle en amsterdam de s606 icm met de tx-sr607 hebben staan, misschien kan je jezelf eens gaan overtuigen, want speakers zijn smaak afhankelijk, wat ik niet vind klinken kan jij misschien heel mooi vinden!
P.S. ik noem het geluid niet slecht, het voldeed alleen niet aan mijn verwachtingen.
Anoniem: 181923
Ok heb nu een serieus probleem. Ik kan geen upc digitaal nemen in mijn woning. Nu heb ik dus niet meer de mogelijkheid om via mijn upc kastje hdmi signaal door te sluizen naar mijn Epson projector. Kan ik ook een antennekabel (BNC) aansluiten op een Onkyo receiver en via hier een HDMI OUT kabel naar mijn projector met video signaal sturen?
En waarom is dit niet mogelijk? Liggen de kabels er niet? Ook al naar andere aanbieders gekeken?
Overigens iemand ervaring met een 608 i.c.m. hkts9 (geen zuilen i.v.m. appartement).
Overigens iemand ervaring met een 608 i.c.m. hkts9 (geen zuilen i.v.m. appartement).
Anoniem: 181923
Echt een lang verhaal dus een korte samenvatting: woningbouw heeft via upc sd signaal ingekocht en dit in de servicekosten berekent en we kunnen niet losgekoppeld worden en zelf voor een upc digitaal pakket kiezen. Dus is er een Onkyo receiver waarop een antennekabel aangesloten kan worden en dit geupscaled naar mijn projector kan versturen via hdmi?Neefdave schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:24:
En waarom is dit niet mogelijk? Liggen de kabels er niet? Ook al naar andere aanbieders gekeken?
@Homecinema: je hebt ze ook al eens omgewisseld? M.a.w. baspoorten naar buiten ipv naar binnen of andersom? (hoewel de baspoorten meer voor de 'echte bassen' zijn, midden komt uit de voorkant)
Bij mij maakte dat erg veel uit, maargoed dat zijn S608, plus dat zijn de echt lage bassen waar ik het over heb, niet de middentonen. Heb een paar Rick Ross-nummers geluisterd, maar het verschil qua middentonen met andere speakers vind ik minimaal eigenlijk. Op dat nieuwe album Legendary valt het wel op dat z'n stem best zacht is, maar da's ook de mix volgens mij (zang via center laten lopen maakt de stem iets voller, maar verschil is minimaal). Ben benieuwd hoe groot het verschil met de S606 dan is. Wat een dikke bass bij veel van die nummers trouwens zeg!
Welke Indiana Line heb je dan? Die mogen er ook wel zijn qua looks hoor
Bij mij maakte dat erg veel uit, maargoed dat zijn S608, plus dat zijn de echt lage bassen waar ik het over heb, niet de middentonen. Heb een paar Rick Ross-nummers geluisterd, maar het verschil qua middentonen met andere speakers vind ik minimaal eigenlijk. Op dat nieuwe album Legendary valt het wel op dat z'n stem best zacht is, maar da's ook de mix volgens mij (zang via center laten lopen maakt de stem iets voller, maar verschil is minimaal). Ben benieuwd hoe groot het verschil met de S606 dan is. Wat een dikke bass bij veel van die nummers trouwens zeg!
Welke Indiana Line heb je dan? Die mogen er ook wel zijn qua looks hoor
Nee, dat kan niet. Er zijn geen receivers met antenne-aansluiting. Bij Ziggo is het trouwens wel mogelijk om op je eigen naam alleen een digitaal pakket en geen analoog pakket te nemen, precies voor dit soort situaties. Gewoon kaartje voor digi-tv-aanvraag met je adres erop versturen en de digitale lijn komt op jouw naam.Anoniem: 181923 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:36:
[...]
Echt een lang verhaal dus een korte samenvatting: woningbouw heeft via upc sd signaal ingekocht en dit in de servicekosten berekent en we kunnen niet losgekoppeld worden en zelf voor een upc digitaal pakket kiezen. Dus is er een Onkyo receiver waarop een antennekabel aangesloten kan worden en dit geupscaled naar mijn projector kan versturen via hdmi?
[ Voor 32% gewijzigd door Sorcerer8472 op 30-09-2010 13:39 ]
Zojuist bij Havoned geweest om ze te beluisteren.
Klinkt wel heel erg mooi die 606 van Jamo.
Helaas was de versterker die ze er op aangesloten hadden nogal zwak (vervorming bij bijna nihile uitslag van speaker) dus hoe hard ze konden heb ik niet kunnen testen.
Geluid is precies wat ik zocht.
Daarom direct besteld:
1 x Onkyo TX-SR508 zwart (A/V-receiver) (Broertje)
1 x Jamo Studio S 606 HCS 6 zwart (Speaker set) (Broertje)
1 x Jamo Studio S 606 HCS 3 zwart (Speaker set) (Voor mij)
Totaal inc. verzend ed.: € 1372.50
Vind ik geen gekke prijs.
Worden Zaterdag tussen 14.00 en 16.00 afgeleverd.
Klinkt wel heel erg mooi die 606 van Jamo.
Helaas was de versterker die ze er op aangesloten hadden nogal zwak (vervorming bij bijna nihile uitslag van speaker) dus hoe hard ze konden heb ik niet kunnen testen.
Geluid is precies wat ik zocht.
Daarom direct besteld:
1 x Onkyo TX-SR508 zwart (A/V-receiver) (Broertje)
1 x Jamo Studio S 606 HCS 6 zwart (Speaker set) (Broertje)
1 x Jamo Studio S 606 HCS 3 zwart (Speaker set) (Voor mij)
Totaal inc. verzend ed.: € 1372.50
Vind ik geen gekke prijs.
Worden Zaterdag tussen 14.00 en 16.00 afgeleverd.
Scientia Potentia Est
@ Sorcerer8472
Ja, ik heb ze beide kanten op geprobeerd, naar buiten klonken ze iets genuanceerder, naar binnen begonnen ze meer te ''bonken''.
Ik vind dat de s606 de stemmen ''zachter'' laat overkomen, maar dat is mijn mening!
Vooral bij het nummerr ''Hustlin'' vind ik het verschil erg te horen!
Op verschillende sites staat ook dat de 608 minder last hebben van wegvallende middentonen.. maar zelf heb ik ze nog nooit beluisterd.
Ik zou bijna zeggen kom maar eens luisteren, haha:)
Ik heb de Indiana Line Arbour 5.04, en ben hier zeer tevreden mee!
Als je er vragen over hebt (ook icm de tx-sr606) stel ze gerust!
Ze mogen er zeker zijn qua looks ja! en qua klank ook vind ik dan:)
(en ja, de bass is zeker lekker
)
@ HellStorm666, die vervorming ligt niet alleen aan de versterker, met mijn Tx-sr607 had ik er ook last van, vanaf een standje of 50..
Ja, ik heb ze beide kanten op geprobeerd, naar buiten klonken ze iets genuanceerder, naar binnen begonnen ze meer te ''bonken''.
Ik vind dat de s606 de stemmen ''zachter'' laat overkomen, maar dat is mijn mening!
Op verschillende sites staat ook dat de 608 minder last hebben van wegvallende middentonen.. maar zelf heb ik ze nog nooit beluisterd.
(en ja, de bass is zeker lekker
@ HellStorm666, die vervorming ligt niet alleen aan de versterker, met mijn Tx-sr607 had ik er ook last van, vanaf een standje of 50..
[ Voor 8% gewijzigd door Homecinema op 30-09-2010 14:49 ]
De 508 kan dat iig niet. Die kan alleen analoog (en digitaal) geluid omzetten naar HDMI OUT.Anoniem: 181923 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:20:
Ok heb nu een serieus probleem. Ik kan geen upc digitaal nemen in mijn woning. Nu heb ik dus niet meer de mogelijkheid om via mijn upc kastje hdmi signaal door te sluizen naar mijn Epson projector. Kan ik ook een antennekabel (BNC) aansluiten op een Onkyo receiver en via hier een HDMI OUT kabel naar mijn projector met video signaal sturen?
Video out is hetzelfde als het ingangssignaal en alleen monitor>monitor (composiet), component>component en HDMI>HDMI.
Hustlin' hoor je 'm juist weer goed. Klinkt gewoon ok. Naar binnen of buiten hangt helemaal af van kamerakoestiek.Homecinema schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:47:
@ Sorcerer8472
(en ja, de bass is zeker lekker)
Vervorming heb ik bij Jamo S608 + TX-SR608 totaal geen last van. Bij volume 80 vind ik het veel te pijnlijk en dan is er nog geen vervorming.
Voor de persoon met alleen analoge UPC: enige oplossing is de audio-out van je tv aansluiten op je receiver. Helaas helpt dat niets bij het videosignaal, maar daar wil je eigenlijk ook niks mee doen als het analoog is (doet dan vaak meer kwaad dan goed).
Anoniem: 157002
Ik heb sinds kort ook mijn Onkyo TX-SR308 maar ik kom niet echt uit het instellen. En ja, ik heb het boekje gelezen. Wat ik probeer is mijn computer op de set aan te sluiten door middel van de optical out op mijn moederbord (asus p5k deluxe wifi-ap). Op het moment zie ik wel in het geluid onderdeel van mijn configuratiescherm dat de Digital Audio (S/PDIF) op standaard ingesteld staat. Als ik muziek afspeel kleurt het blakje ook groen en pulseert hij mee met de muziek.
So far so good, maar als ik nu de receiver op de mode game zet (optical kabeltje zit in optical 1 ingang) krijg ik geen geluid. Ook heb ik gekeken in het kabeltje op het moment dat ik geluid afspeel met de andere zijde van de kabel in de computer maar er komt geen licht uit. Ik ben nieuw met receivers, digitale audio-out enzo en ik kan echt niet vinden waar het probleem zit.
Iemand een helpende hand?
So far so good, maar als ik nu de receiver op de mode game zet (optical kabeltje zit in optical 1 ingang) krijg ik geen geluid. Ook heb ik gekeken in het kabeltje op het moment dat ik geluid afspeel met de andere zijde van de kabel in de computer maar er komt geen licht uit. Ik ben nieuw met receivers, digitale audio-out enzo en ik kan echt niet vinden waar het probleem zit.
Er moet volgens mij gewoon licht uit de kabel komen als de PC aanstaat, geluid of geen geluid. Als je het klepje op de PC S/PDIF opent moet daar ook licht uitkomen.Anoniem: 157002 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 17:26:
Ik heb sinds kort ook mijn Onkyo TX-SR308 maar ik kom niet echt uit het instellen. En ja, ik heb het boekje gelezen. Wat ik probeer is mijn computer op de set aan te sluiten door middel van de optical out op mijn moederbord (asus p5k deluxe wifi-ap). Op het moment zie ik wel in het geluid onderdeel van mijn configuratiescherm dat de Digital Audio (S/PDIF) op standaard ingesteld staat. Als ik muziek afspeel kleurt het blakje ook groen en pulseert hij mee met de muziek.
Anoniem: 157002
Ok, dat heb ik dus niet. Ik heb wel gecontroleerd of de kabel in orde was door er met een lampje in te schijnen. De kabel is dus in orde. Ik zal eens kijken hoe ik de instellingen op mijn computer goed kan zetten.
Hmmz...net mijn surrounds aangesloten op de 508, blijkt dat ik dus last heb van swapped surround channels..
Zucht..helemaal geen in om dat ding weer te moeten laten repareren..ben ik heb weer tijdje kwijt en alles weer loskoppelen en aankoppelen terwijl alles eindelijk staat nu..:(
Zucht..helemaal geen in om dat ding weer te moeten laten repareren..ben ik heb weer tijdje kwijt en alles weer loskoppelen en aankoppelen terwijl alles eindelijk staat nu..:(
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Het opnieuw aansluiten is zo gebeurd, gewoon even je speakers laten staan e.d... 11 speaker kabeltjes er in stoppen en je antenne/hdmi e.d. is zo gebuerdOnly schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:05:
Hmmz...net mijn surrounds aangesloten op de 508, blijkt dat ik dus last heb van swapped surround channels..
Gewoon doen!
Wel meer dan 11 helaas...
Hebben al meer mensen in dit topic hem laten repareren? Zo ja, hoelang duurde dat ong ?
En is er ook een Nederlands contactpunt hiervoor? kom steeds uit bij die buitenlandse..
Kabels omdraaien heeft geloof ik ook weinig zin he..want als ik dan ander apparaat dan ps3 gebruik ziet hij het gloof ik wel weer zoals het hoort toch?
Hebben al meer mensen in dit topic hem laten repareren? Zo ja, hoelang duurde dat ong ?
En is er ook een Nederlands contactpunt hiervoor? kom steeds uit bij die buitenlandse..
Kabels omdraaien heeft geloof ik ook weinig zin he..want als ik dan ander apparaat dan ps3 gebruik ziet hij het gloof ik wel weer zoals het hoort toch?
Heb hem langsgebracht in Mijdrecht bij CE-Repair, half uurtje klaar. Vermeld wel van te voren, dat je een-klaar-terwijl-je-wacht-afspraak wilt.Only schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:16:
Wel meer dan 11 helaas...
Het treed alleen op bij LPCM, heb je een Slim of Fat PS3? Als je de slim hebt, kan je volstaan om alles als bitstream naar je receiver te sturen. Dan heb je nergens last van. heb ik het nu eindelijk goed Fear
Heb nog niet zo heel lang een TX-SR308. Ik moet m'n speakers nog aansluiten, maar just for testing heb ik mijn MacBook Pro aangesloten via DVI->HDMI op bd/dvd en via HDMI Out een HDMI kabel naar m'n flatscreen. Beeld komt goed over.
Nu wil ik geluid over de receiver aansluiten. Kan dit. Ik heb geen optische/toslink kabel in bezit. Ik neem aan dat het met zo'n kabel wel moet lukken. Ik heb momenteel alleen een analoge rood/wit kabel die ik voorheen rechtstreeks aan de flatscreen hing en aansloot op m'n MBP in de hoofdtelefoon aansluiting. Als ik dan 'analoog' selecteer op m'n flatscreen heb ik gewoon geluid.
Beeld gaat goed. Geluid niet. Kan ik dus via de HDMI Out ook audio versturen als ik een analoge kabel aansluit op de receiver (op de bd/dvd ingang)?
Nu wil ik geluid over de receiver aansluiten. Kan dit. Ik heb geen optische/toslink kabel in bezit. Ik neem aan dat het met zo'n kabel wel moet lukken. Ik heb momenteel alleen een analoge rood/wit kabel die ik voorheen rechtstreeks aan de flatscreen hing en aansloot op m'n MBP in de hoofdtelefoon aansluiting. Als ik dan 'analoog' selecteer op m'n flatscreen heb ik gewoon geluid.
Beeld gaat goed. Geluid niet. Kan ik dus via de HDMI Out ook audio versturen als ik een analoge kabel aansluit op de receiver (op de bd/dvd ingang)?
Sowieso schrijf je zo!
Hmmz, ja ik heb de FAT, had Bitstream al geprobeerd maar dat werkt niet op deze versie..Mijdrecht ligt helaas ook niet bepaald in de route..woon onderin de kust van zuid holland..Rogar schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:52:
[...]
Heb hem langsgebracht in Mijdrecht bij CE-Repair, half uurtje klaar. Vermeld wel van te voren, dat je een-klaar-terwijl-je-wacht-afspraak wilt.
Het treed alleen op bij LPCM, heb je een Slim of Fat PS3? Als je de slim hebt, kan je volstaan om alles als bitstream naar je receiver te sturen. Dan heb je nergens last van. heb ik het nu eindelijk goed Fear?
Maar iig al wel positief geluid dat het binnen half uurtje terwijl je wacht kan ergens..:)
Mijdrecht is de enige binnen Nederland. Je kan het ook aangetekend/verzekerd opsturen naar ze. Dan fixen ze het de dag dat het binnenkomt en retouneren ze deze. Dit zei de monteur bij Mijdrecht tenminste via de telefoon...Only schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:53:
[...]
Hmmz, ja ik heb de FAT, had Bitstream al geprobeerd maar dat werkt niet op deze versie..Mijdrecht ligt helaas ook niet bepaald in de route..woon onderin de kust van zuid holland..
Maar iig al wel positief geluid dat het binnen half uurtje terwijl je wacht kan ergens..:)
In mijn geval (omdat ik het onzin vond om op dag 3 na aanschaf al zelf op te draaien voor verzendkosten) terug gebracht naar de winkel... Binnen 10 dagen had ik deze terug.
hope it helps..
[ Voor 3% gewijzigd door Pat-Juh op 04-10-2010 17:07 ]
hm, ik weet niet eens hoe ik kan uittesten of die channels omgewisseld zijn
Al m'n films zijn DD of DTS... Heb wat 4ch-muziek, maarja, daar weet je het niet als het niet klopt...
Ik heb gemaild met Onkyo in Duitsland en die man vertelde me dat bij de 308 het probleem er is met serie A en B, vanaf serienummers eindigend op C (of verder inmiddels) is het probleem eruit.Sorcerer8472 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:19:
hm, ik weet niet eens hoe ik kan uittesten of die channels omgewisseld zijnAl m'n films zijn DD of DTS... Heb wat 4ch-muziek, maarja, daar weet je het niet als het niet klopt...
Anoniem: 17311
Ik heb van 't weekend mijn Onkyo HT-S9305THX set opgehaald en zoals beloofd hierbij mijn eerste reactie. Hij bevalt erg goed. Ik heb hem getest met een BR film vanaf de BR Player en een BR image van de notebook. In het begin wat problemen met het krijgen van beeld via mijn notebook, maar naar wat googlen bleek je eerst de resolutie in te moeten stellen. Dit werkte direct.
Nu nog wachten op de nieuwe BR player, eind van de maand komt mijn BD-SP808 binnen. Dan ga ik ook de DLNA streaming uit proberen. Al met al heel erg tevreden, veel waar voor je geld!
Nu nog wachten op de nieuwe BR player, eind van de maand komt mijn BD-SP808 binnen. Dan ga ik ook de DLNA streaming uit proberen. Al met al heel erg tevreden, veel waar voor je geld!
Zal van de week mijn ervaringen eens posten van de 608 icm hkts16
Ik heb trouwens wel wat vragen over instellingen bij de 608. Ik heb de audissy test gedaan en dit profiel ook geselecteerd. Nu doet de philips hd dvr pcm uitsturen maar heb niet echt het idee dat hij omschakelt naar DD wanneer dit mogelijk is. Wat isnu een goed profiel?
Tevens heb ik voor de ps3 fat alle profielen in de audio instellingen van de ps3 geselecteerd. Ook dit is pcm maar bij MW2 schakelt hij niet om naar DTS of zet hij alles om naar pcm? Als ik casino royale kijk op bluray en het dolby hd kanaal zie, zie ik dit ook niet terug in het display van de 608. Omdat hij dit ook weer omzet naar pcm? Als ik op select van de ps3 a.b. Druk zie ik wel dolby hd staan met een bitrate van gemiddeld 2mb in de tijddat ik heb gekeken.
Tevens heb ik voor de ps3 fat alle profielen in de audio instellingen van de ps3 geselecteerd. Ook dit is pcm maar bij MW2 schakelt hij niet om naar DTS of zet hij alles om naar pcm? Als ik casino royale kijk op bluray en het dolby hd kanaal zie, zie ik dit ook niet terug in het display van de 608. Omdat hij dit ook weer omzet naar pcm? Als ik op select van de ps3 a.b. Druk zie ik wel dolby hd staan met een bitrate van gemiddeld 2mb in de tijddat ik heb gekeken.
Heb je überhaupt wel gezocht op het forum over instellingen met betrekking tot de PS3 Fat en een receiver met HDMI ingangen en HDMI-processing? In Onkyo receiver schakelt niet automatisch naar DTS staat alles al uitgelegd hoe het werkt met een PS3 Fat en een PS3 Slim.Neefdave schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:28:
Ik heb trouwens wel wat vragen over instellingen bij de 608. Ik heb de audissy test gedaan en dit profiel ook geselecteerd. Nu doet de philips hd dvr pcm uitsturen maar heb niet echt het idee dat hij omschakelt naar DD wanneer dit mogelijk is. Wat isnu een goed profiel?
Ja ik heb alles al gelezen. Overigens heb ik m niet op direct modus staan.
Edit: direct modus geeft wel heel dramatisch geluid
[ Voor 75% gewijzigd door Deef_K op 05-10-2010 17:39 ]
Als je alles gelezen hebt dan moeten je vragen over waarom je alleen "LPCM" in de display van je Onkyo ziet staan en geen Dolby TrueHD in combinatie met een PS3 Fat beantwoord zijn. En als je DTS ingame wilt hebben moet je alleen Dolby Digital en DTS aanvinken onder audio. Met games zal de output dan Dolby Digital of DTS zijn. Alleen als je de PS3 ook gebruikt als Blu-ray speler moet je om en om instellingen aan gaan lopen passen. Althans, alleen als je perse de codec op de display wil zien. Qua geluid maakt het niet of nauwelijks uit.Neefdave schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 17:06:
Enige verschil is de equalizermeuk. Bij mij klinkt Direct juist het beste. De andere modi zijn licht geequalized (meer bassen), maar direct blijft toch het meest cleane.Neefdave schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 17:06:
En DD, DTS of LPCM uit je console is een kwestie van 'meer niet dan nauwelijks'...
M.a.w ben je display g*il dan moet je een ps3 slim hebben die dat kan laten zien. Bij direct valt echt mijn hele bass weergave weg en klinkt het niet ruimtelijk. Momenteel vind ik zelf de audessy instelling op multichannel dus het fijnst.
Bij mij klinkt "direct" ook het mooist. Moet zeggen dat het wel heel erg afhankelijk is van de aangesloten speakers. Toen ik een Canton setje (Movie 120 MX) er op aangesloten had, klonk "direct" ook nergens naar. Nu met de B&W's is "direct" nog het enige dat ik gebruik.Neefdave schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 20:24:
M.a.w ben je display g*il dan moet je een ps3 slim hebben die dat kan laten zien. Bij direct valt echt mijn hele bass weergave weg en klinkt het niet ruimtelijk. Momenteel vind ik zelf de audessy instelling op multichannel dus het fijnst.
Maar dan luister je alleen muziek in direct mode? Omdat in de direct mode het surround effect niet word toegepast?
Nee, alles. Direct laat de muziek horen zoals het is opgenomen op de media die je afspeelt.Neefdave schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:34:
Maar dan luister je alleen muziek in direct mode? Omdat in de direct mode het surround effect niet word toegepast?
Anoniem: 260086
Dat is toevallig. Gisteravond heb ik dezelfde set opgehaaldAnoniem: 17311 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:34:
Ik heb van 't weekend mijn Onkyo HT-S9305THX set opgehaald en zoals beloofd hierbij mijn eerste reactie. Hij bevalt erg goed. Ik heb hem getest met een BR film vanaf de BR Player en een BR image van de notebook. In het begin wat problemen met het krijgen van beeld via mijn notebook, maar naar wat googlen bleek je eerst de resolutie in te moeten stellen. Dit werkte direct.
Tot in de late uurtjes zijn we bezig geweest met al het oude op te ruimen en de nieuwe set aan te sluiten. Meteen ook maar alle kabel zooi opgeruimd. Een ideaal moment om dat te doen!
Dit is tevens mijn eerste losse versterker met 5.1 set. Voorheen altijd zo’n cheap dvd spelertje gehad met 5.1 boxen die niks waard waren. We hebben er meteen maar een BR-speler bij gekocht en vanavond maar eens een filmpje testen en genieten
Aansluiten van m’n laptop heb ik nog niet geprobeerd, daar kom ik nog één HDMI kabel te kort voor. Deze binnenkort maar eens kopen en kijken hoe dat gaat.
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 260086 op 06-10-2010 11:31 . Reden: Te vroeg verstuurd ]
Ik ben benieuwd naar wat pictures (eventueel in het post hier pics en specs van je home cinema-topic) van 1 van jullie 2! Dit setje staat namelijk ook op mijn verlanglijstje en ben benieuwd hoe het er allemaal uitziet en jullie ervaringen ^^Anoniem: 260086 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:30:
[...]
Dat is toevallig. Gisteravond heb ik dezelfde set opgehaald. De doos was wel lomp om te verhuizen zonder karretje of iets anders met wielen.
Tot in de late uurtjes zijn we bezig geweest met al het oude op te ruimen en de nieuwe set aan te sluiten. Meteen ook maar alle kabel zooi opgeruimd. Een ideaal moment om dat te doen!
Dit is tevens mijn eerste losse versterker met 5.1 set. Voorheen altijd zo’n cheap dvd spelertje gehad met 5.1 boxen die niks waard waren. We hebben er meteen maar een BR-speler bij gekocht en vanavond maar eens een filmpje testen en genieten.
Aansluiten van m’n laptop heb ik nog niet geprobeerd, daar kom ik nog één HDMI kabel te kort voor. Deze binnenkort maar eens kopen en kijken hoe dat gaat.
[ Voor 5% gewijzigd door FREAKJAM op 06-10-2010 12:27 ]
is everything cool?
Ik kreeg net mail terug van Onkyo, ik dacht dat het probleem niet met firmware was op te lossen?
Dear Mr. Wageveld,
please contact our service partner in the Netherlands.
There is a firmware available which will solve this issue.
Address:
CE-Repair
Nijverheidsweg 19e
3641RP Mijdrecht
www.cerepair-mijdrecht.nl
Kind regards
Andreas Krämer
ONKYO Europe Electronics GmbH
Assistant Service Manager
Bliersheimer Str. 80B
47229 Duisburg / Germany
Maar als het firmware is, is het dan niet gewoon mogelijk om dit zelf te doen?
Overigens heb ik het moment maar even gebruikt om alle bekabeling anders aan te sluiten met kabelschoentjes, ziet er netter uit en met het vooruitzicht om het wat makkelijker los en weer vast te zetten.
Het is even draaien en het zit weer vast, nadeel is dat het soms wat losser kan gaan zitten..maar af en toe even keertje voelen en dan is er niks aan de hand
Op de foto's staan de surrounds overigens niet aangesloten, bekabeling ligt al wel geschoent en wel klaar
Zoals je nu ziet zijn de fronts dus aangesloten! Kabels zijn de 2,5mm kabels van Gamma overigens!
Schoentjes zijn kleurcode geel in stift vorm (of smal uiteinde ook wel genoemd!)

Dear Mr. Wageveld,
please contact our service partner in the Netherlands.
There is a firmware available which will solve this issue.
Address:
CE-Repair
Nijverheidsweg 19e
3641RP Mijdrecht
www.cerepair-mijdrecht.nl
Kind regards
Andreas Krämer
ONKYO Europe Electronics GmbH
Assistant Service Manager
Bliersheimer Str. 80B
47229 Duisburg / Germany
Maar als het firmware is, is het dan niet gewoon mogelijk om dit zelf te doen?
Overigens heb ik het moment maar even gebruikt om alle bekabeling anders aan te sluiten met kabelschoentjes, ziet er netter uit en met het vooruitzicht om het wat makkelijker los en weer vast te zetten.
Het is even draaien en het zit weer vast, nadeel is dat het soms wat losser kan gaan zitten..maar af en toe even keertje voelen en dan is er niks aan de hand
Op de foto's staan de surrounds overigens niet aangesloten, bekabeling ligt al wel geschoent en wel klaar
Zoals je nu ziet zijn de fronts dus aangesloten! Kabels zijn de 2,5mm kabels van Gamma overigens!
Schoentjes zijn kleurcode geel in stift vorm (of smal uiteinde ook wel genoemd!)

[ Voor 49% gewijzigd door Only op 06-10-2010 16:55 ]
Heb dezelfde kabels van de Gamma
Waar heb je die schoentjes vandaan?
Ik wil er eigenlijk bananenplugs in stoppen, maar dan moet ik dus dus zwarte dingetjes uit de connectors zien te vruttsen
Ik wil er eigenlijk bananenplugs in stoppen, maar dan moet ik dus dus zwarte dingetjes uit de connectors zien te vruttsen
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Dat had ik ookPriet schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:55:
Heb dezelfde kabels van de GammaWaar heb je die schoentjes vandaan?
Online zijn ze wel wat lastig te vinden! omdat kleurcode blauw net iets te smal is eigenlijk (blauw is tot 2,5 mm2) geel vanaf 2.5 mm2 tot 6 ofzo..
Durf het niet 100% zeker te zeggen maar volgens mij zijn het deze: http://www.elektronicawer.../7420/kabelschoen/details
http://www.elektronica-online.nl/?content=7421
Ik denk dat voor de reciever ook vorkjes wel kunnen, in de reciever zitten ze overigens wel erg stevig vast, alleen in de speaker zijn ze iets gevoeliger.
Misschien dat de lokale electronicaboer ze ook wel heeft liggen, of praxis, gamma of zoiets..
[ Voor 7% gewijzigd door Only op 06-10-2010 18:15 ]
Ik wil een receiver kopen om aan te sluiten op de TV en Blu-Ray speler (waarschijnlijk Samsung LE46C650 en LG BD560) maar vraag me af welke versterker ik het beste kan nemen. Het zal voornamelijk zijn voor films en tv zijn. Soms radio.
En over een tijdje ook de xbox 360 en/of PS3.
Ik heb op dit moment de volgende spelers in het oog:
TX-SR307
TX-SR308
TX-SR507
TX-SR508
Maar wat zijn de verschillen tussen de 307 en 308? En tussen de 507 en 508?
Ze hebben geen 1080p upscaling, wat bedoelen ze hier mee? Dat geen enkel kanaal doet upscalen naar 1080p? Of alleen enkele kanalen?
Ik wil verschillende bronnen aansluiten, Ziggo tuner via HDMI, blu-ray HDMI en spelcomputers HDMI. Maar (in het begin) misschien ook nog wat apparatuur via scart en eventueel de Wii via component. Worden deze analoge kanalen ook via HDMI doorgestuurd?
En ik meen iets te herinneren dat geluid niet altijd via hdmi kan worden doorgestuurd (bij Blu-Ray speler bijvoorbeeld) Hoe zit dit precies?
En tot slot: Ik zie bij pricewatch gesorteerd op populariteit ook de volgende spelers bovenaan staan in dezelfde prijsklasse:
- Pioneer VSX-520-K
- Yamaha RX-V367
- Yamaha RX-V467
- SAMSUNG HWC500
Waarom zou ik voor de Onkyo moeten gaan en niet voor die?
En over een tijdje ook de xbox 360 en/of PS3.
Ik heb op dit moment de volgende spelers in het oog:
TX-SR307
TX-SR308
TX-SR507
TX-SR508
Ze hebben geen 1080p upscaling, wat bedoelen ze hier mee? Dat geen enkel kanaal doet upscalen naar 1080p? Of alleen enkele kanalen?
Ik wil verschillende bronnen aansluiten, Ziggo tuner via HDMI, blu-ray HDMI en spelcomputers HDMI. Maar (in het begin) misschien ook nog wat apparatuur via scart en eventueel de Wii via component. Worden deze analoge kanalen ook via HDMI doorgestuurd?
En ik meen iets te herinneren dat geluid niet altijd via hdmi kan worden doorgestuurd (bij Blu-Ray speler bijvoorbeeld) Hoe zit dit precies?
En tot slot: Ik zie bij pricewatch gesorteerd op populariteit ook de volgende spelers bovenaan staan in dezelfde prijsklasse:
- Pioneer VSX-520-K
- Yamaha RX-V367
- Yamaha RX-V467
- SAMSUNG HWC500
De TX-SRxx7 modellen beschikken nog over HDMI 1.3a en de TX-SRxx8 modellen beschikken over HDMI 1.4.Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 20:48:
Verder kan de TX-SR307 niet overweg met DTS HD en Dolby TrueHD in verband met het ontbreken van HDMI Processing.
Upscaling is puur en alleen per kanaal. Dus als de receiver bijvoorbeeld aan HDMI upscaling doet dan kan de receiver alle HDMI-ingangen scalen tot een bepaalde waarde. Scaling moet je niet verwarren met conversion. Conversion is wat je hieronder bedoeld:Ze hebben geen 1080p upscaling, wat bedoelen ze hier mee? Dat geen enkel kanaal doet upscalen naar 1080p? Of alleen enkele kanalen?
Analoog naar digitaal (HDMI) is dus conversion. Echter worden de termen "upscaling" en "conversion" niet altijd goed en correct gebruikt. Maar bij Onkyo heb je de TX-SR608 of hoger nodig om analoge bronnen om te laten zetten naar HDMI.Worden deze analoge kanalen ook via HDMI doorgestuurd?
HDMI zal altijd geluid doorsturen en Blu-ray spelers sowieso. Het is maar net of de receiver er wat mee kan. Waar je dan op moet letten is de term "HDMI Processing". Dat wil zeggen dat de receiver dan audio van het totale HDMI signaal kan halen en af kan spelen over de speakers. Beschikt de receiver over HDMI Switching dan zal de receiver alleen maar beeld én geluid naar de TV sturen. Voor de audio moet je dan weer een aparte kabel trekken. De TX-SR307 uit je lijstje zou voor mij dan ook afvallen aangezien deze geen HDMI Processing heeft.En ik meen iets te herinneren dat geluid niet altijd via hdmi kan worden doorgestuurd (bij Blu-Ray speler bijvoorbeeld) Hoe zit dit precies?
Maakt op zich niet uit, want in deze prijsklasse zullen intern niet veel verschillen. In deze klasse moet je gewoon vooral kijken naar ingangen, andere aansluitingen, looks, en dergelijke. Intern is het gelijk en zal elkaar allemaal niet veel ontlopen.En tot slot: Ik zie bij pricewatch gesorteerd op populariteit ook de volgende spelers bovenaan staan in dezelfde prijsklasse:
- Pioneer VSX-520-K
- Yamaha RX-V367
- Yamaha RX-V467
- SAMSUNG HWC500
Wellicht kan je (als je HDMI 1.4 niet belangrijk vind) ook nog wel iets van een Denon AVR-1909 scoren voor niet al te veel geld. Dan zit je toch weer net een serie hoger dan waar je nu naar aan het kijken bent.
De 307 kan toch zeker wel geluid afspelen dat hij binnenkrijgt via hdmi?

Verder, het is niet mogelijk om de HD-formaten via een toslink-kabeltje door te sturen omdat de bandbreedte zo hoog is. Via HDMI werkt wel alles.
En er zijn "meningsverschillen" over wat upscaling nou precies is. In de regel houdt het in dat bijvoorbeeld een 576i-bron wordt omgezet naar 1080p inclusief beeldverbetering (meestal alleen in de vorm van edge/sharpness enhancement). Anders zou ik het niet upscaling maar scaling noemen.
Verder is "analog-to-digital" conversion wel enorm nuttig ja: dan kun je je wii of een oudere xbox via component namelijk aansluiten op je receiver, en die stuurt het dan via 1 hdmi-kabeltje door naar je tv (het beeld dan, het geluid uiteraard via de speakers).
Verder, het is niet mogelijk om de HD-formaten via een toslink-kabeltje door te sturen omdat de bandbreedte zo hoog is. Via HDMI werkt wel alles.
En er zijn "meningsverschillen" over wat upscaling nou precies is. In de regel houdt het in dat bijvoorbeeld een 576i-bron wordt omgezet naar 1080p inclusief beeldverbetering (meestal alleen in de vorm van edge/sharpness enhancement). Anders zou ik het niet upscaling maar scaling noemen.
Verder is "analog-to-digital" conversion wel enorm nuttig ja: dan kun je je wii of een oudere xbox via component namelijk aansluiten op je receiver, en die stuurt het dan via 1 hdmi-kabeltje door naar je tv (het beeld dan, het geluid uiteraard via de speakers).
Of de 307 het wel/niet kan weet ik niet, maar er zijn wel degelijk spelers die alleen geluid via een geluidsingang kunnen spelen en niet vanaf HDMI.Sorcerer8472 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 11:07:
De 307 kan toch zeker wel geluid afspelen dat hij binnenkrijgt via hdmi?![]()
![]()
Wat zo'n receiver dan in vredesnaam voor nut heeft, weet ik niet want dan ben je de 2 tientjes die je bespaart op zo'n model alweer 3x kwijt aan extra kabels.
De 308, 507 en 508 hebben dus wel allemaal HDMI processing? En dus ook allemaal DTS HD en Dolby TrueHD?FeaR1986 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 00:14:
De TX-SRxx7 modellen beschikken nog over HDMI 1.3a en de TX-SRxx8 modellen beschikken over HDMI 1.4.
Verder kan de TX-SR307 niet overweg met DTS HD en Dolby TrueHD in verband met het ontbreken van HDMI Processing.
Wat ik mij nu eigenlijk afvraag is, hoe belangrijk is de upscaling naar 1080p? Want als ik DVD's kijk in de blu-ray speler, dan doet die de upscaling toch al? En stel dat er toch nog een signaal binnenkomt op niet 1080p, dan doet de tv dit zelf toch ook upscalen?Upscaling is puur en alleen per kanaal. Dus als de receiver bijvoorbeeld aan HDMI upscaling doet dan kan de receiver alle HDMI-ingangen scalen tot een bepaalde waarde. Scaling moet je niet verwarren met conversion. Conversion is wat je hieronder bedoeld:
Dan is denk ik de beste vraag, welke doet het beste upscalen? Ik denk als eerste de Blu-Ray speler? Maar dan, de onkyo of de tv? Of zal dit allemaal niet zo heel veel uitmaken?
Zijn er wel andere versterkers in dezelfde prijsklasse die wel conversion ondersteunen?Analoog naar digitaal (HDMI) is dus conversion. Echter worden de termen "upscaling" en "conversion" niet altijd goed en correct gebruikt. Maar bij Onkyo heb je de TX-SR608 of hoger nodig om analoge bronnen om te laten zetten naar HDMI.
dus de 308, 507 en 508 zeker wel. En geluid wat via de tv binnenkomt (zeg stel dat ik antenne signaal gebruik op de tv) en je sluit de tv dus ook via hdmi aan op de versterker. Kan hij dit geluid dan ook over de versterker binnenhalen? Is dit Audio Return Channel, ofwel heb je dan HDMI 1.4 nodig? Of kan dit ook bij HDMI 1.3 (en dus de xx7 versterkers) Of kan dit sowieso helemaal niet via HDMI op deze manier?HDMI zal altijd geluid doorsturen en Blu-ray spelers sowieso. Het is maar net of de receiver er wat mee kan. Waar je dan op moet letten is de term "HDMI Processing". Dat wil zeggen dat de receiver dan audio van het totale HDMI signaal kan halen en af kan spelen over de speakers. Beschikt de receiver over HDMI Switching dan zal de receiver alleen maar beeld én geluid naar de TV sturen. Voor de audio moet je dan weer een aparte kabel trekken. De TX-SR307 uit je lijstje zou voor mij dan ook afvallen aangezien deze geen HDMI Processing heeft.
De Denon AVR-1909 is maar bij 1 winkel te koop in de pricewatch en kieskeurig, en die kost dan 479 euro (en dus niet meer in dezelfde prijsklasse) Weet je dan toevallig nog andere winkels die hem ook verkopen voor een lagere prijs? En wat zijn de voordelen van deze Denon t.o.v. de 308 of 508?Maakt op zich niet uit, want in deze prijsklasse zullen intern niet veel verschillen. In deze klasse moet je gewoon vooral kijken naar ingangen, andere aansluitingen, looks, en dergelijke. Intern is het gelijk en zal elkaar allemaal niet veel ontlopen.
Wellicht kan je (als je HDMI 1.4 niet belangrijk vind) ook nog wel iets van een Denon AVR-1909 scoren voor niet al te veel geld. Dan zit je toch weer net een serie hoger dan waar je nu naar aan het kijken bent.
Verder zie ik dat de verschillen tussen de 308 en 508 (behalve het aantal aansluitingen) alleen het ontbreken van WRAT en Dolby Pro Logic IIz is. Klopt dit?
Als ik het goed begrijp is Dolby Pro Logic IIz alleen dat je 2 extra speakers voor boven kunt ophangen?
En wat WRAT precies doet begrijp ik niet echt, maar hoeverre is dit belangrijk bij het kijken van voornamelijk films en tv, af en toe gamen en radio?
En tot slot, in enkele reviews lees ik dat er zo'n microfoon module bij zit om het geluid optimaal in te stellen. Ik kan alleen niet echt opmaken wanneer deze er wel of niet bij zit. Zit deze bij de 308 of 508? Of eventueel de 507? En is dit in de praktijk ook echt handig/fijn om te gebruiken of valt het resultaat best tegen?
Nee, de TX-SR307 beschikt over HDMI Switching, of door Onkyo ook wel HDMI Pass-Thru genoemd. Lekker duidelijk aangezien "HDMI Thru" op de TX-SRxx8 modellen betekent dat de receiver HDMI signalen door kan sturen als deze in stand-by staat. Onkyo is niet echt handig met het verzinnen en toewijzen van namen.Sorcerer8472 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 11:07:
De 307 kan toch zeker wel geluid afspelen dat hij binnenkrijgt via hdmi?![]()
![]()
Zie overigens deze link en dan onder specificaties om te lezen dat de TX-SR307 dus niet beschikt over HDMI Processing en dus ook niet over HD Audio.
Ja.Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 14:01:
[...]
De 308, 507 en 508 hebben dus wel allemaal HDMI processing? En dus ook allemaal DTS HD en Dolby TrueHD?
Lange vraag, kort antwoord:Wat ik mij nu eigenlijk afvraag is, hoe belangrijk is de upscaling naar 1080p? Want als ik DVD's kijk in de blu-ray speler, dan doet die de upscaling toch al? En stel dat er toch nog een signaal binnenkomt op niet 1080p, dan doet de tv dit zelf toch ook upscalen?
Dan is denk ik de beste vraag, welke doet het beste upscalen? Ik denk als eerste de Blu-Ray speler? Maar dan, de onkyo of de tv? Of zal dit allemaal niet zo heel veel uitmaken?
Upscaling door receivers is overrated. Zoals je al aangeeft doet je TV al aan de upscaling en eventueel je Blu-ray speler ook nog.
Conversion is zoals gezegd wel makkelijk, maar dan zit je in een hogere prijsklasse.
Voor onder de 400 euro haal je in Duitsland een Denon AVR-1910 en een AVR-1911. Die twee modellen zouden zeker mijn voorkeur hebben. Maar dat is meer omdat ik zelf Denon gebruik en er zeer content mee ben, mede doordat mijn Onkyo me in de steek heeft gelaten.Zijn er wel andere versterkers in dezelfde prijsklasse die wel conversion ondersteunen?
ARC werkt alleen met HDMI 1.4 en er zijn zelfs TV's met HDMI 1.4 die geen ARC ondersteunen. Dus daar moet je wel goed naar kijken. Tegenwoordig zijn de TV's met HDMI 1.4 altijd wel met ARC op één kanaal. De werking van ARC klopt dus zoals je het stelt. Mocht je voor een receiver gaan met HDMI 1.3 dan moet je een andere audiokabel van de TV naar de receiver leggen. Veel TV's hebben daar een S/PDIF uitgang voor in de optische of coaxiale vorm. En anders altijd wel iets van analoog (RCA) uit.dus de 308, 507 en 508 zeker wel. En geluid wat via de tv binnenkomt (zeg stel dat ik antenne signaal gebruik op de tv) en je sluit de tv dus ook via hdmi aan op de versterker. Kan hij dit geluid dan ook over de versterker binnenhalen? Is dit Audio Return Channel, ofwel heb je dan HDMI 1.4 nodig? Of kan dit ook bij HDMI 1.3 (en dus de xx7 versterkers) Of kan dit sowieso helemaal niet via HDMI op deze manier?
Denon moet je ook niet in Nederland kopen. Zie een paar zinnen boven deze quote. Denon is in Duitsland een stuk goedkoper. Modellen zijn hetzelfde als in Nederland en er zit gewoon een Nederlandse manual bij.De Denon AVR-1909 is maar bij 1 winkel te koop in de pricewatch en kieskeurig, en die kost dan 479 euro (en dus niet meer in dezelfde prijsklasse) Weet je dan toevallig nog andere winkels die hem ook verkopen voor een lagere prijs? En wat zijn de voordelen van deze Denon t.o.v. de 308 of 508?
Denon is over het algemeen wel een stukje hoger qua kwaliteit dan Onkyo. Nadeel is dan wel dat je er dus meer voor betaald en over het algemeen minder receiver krijgt als het gaat om in- en uitgangen, features en dergelijke. Onkyo speelt met de modellen die jij uit hebt gekozen in op de echte instapmarkt, dus veel in- en uitgangen, opties en dergelijke maar kwalitatief niet echt denderend. Leuk om mee te beginnen, maar mocht je ooit een keer flinke speaker aan willen schaffen (laten we zeggen met een lage nominale impedantie, lage gevoeligheid, etc) dan krijgen de Onkyo's het gewoon lastig. Ander voorbeeld is dat Onkyo met de TX-SR606 bijvoorbeeld groot adverteerde met 160 Watt per kanaal. Maar dat was gemeten onder 6 Ohm, op één kanaal en bij 1000 Hz. Als je een meerkanaals set-up aan de TX-SR606 hing dan kakte de voeding in naar 30-35 Watt per kanaal. Puur omdat er dan gemeten wordt met meer speakers aangesloten, bij 8 Ohm en bij 20 - 20.000 Hz.
Als je een 5.1 set-up hebt maakt dat allemaal niet uit. Dolby Pro Logic IIz gaat gewoon verder waar Pro Logic IIx stopt. Pro Logic IIx maakt van 2.0 geluid een soort van 5.1 geluid. Pro Logic IIz maakt van 5.1 geluid 7.1 of van 7.1 zelfs 9.1. Maar dan moet je dus wel een 7.1 of zelfs een 9.1 set-up hebben. En aangezien Blu-ray (en dus HD Audio) eigenlijk negen van de tien keer al native 7.1 geluid is dan heb je naar mijn inziens niets aan dingen als Dolby Pro Logic. Sowieso zou ik kunnen leven zonder dingen als Pro Logic, want ik ben niet echt enthousiast over hoe Pro Logic alles laat klinken. Zeker met muziek zou ik het gewoon lekker bij 2.0 stereo houden, mocht je echt muziek over alle kanalen willen dan moet je gewoon met "Multi Channel Stereo" werken.Verder zie ik dat de verschillen tussen de 308 en 508 (behalve het aantal aansluitingen) alleen het ontbreken van WRAT en Dolby Pro Logic IIz is. Klopt dit?
Als ik het goed begrijp is Dolby Pro Logic IIz alleen dat je 2 extra speakers voor boven kunt ophangen?
En wat WRAT precies doet begrijp ik niet echt, maar hoeverre is dit belangrijk bij het kijken van voornamelijk films en tv, af en toe gamen en radio?
Naar mijn weten zit dat gewoon bij elke receiver die beschikt over een dergelijke techniek. Je kan het eenvoudig controleren door bijvoorbeeld een afbeelding van de voorkant van de receiver te zoeken zoals bijvoorbeeld deze TX-SR507. Voorop zit helemaal rechts een ingang "Setup Mic". Dan mag je er al van uit gaan dat er een dergelijk device bij zit.En tot slot, in enkele reviews lees ik dat er zo'n microfoon module bij zit om het geluid optimaal in te stellen. Ik kan alleen niet echt opmaken wanneer deze er wel of niet bij zit. Zit deze bij de 308 of 508? Of eventueel de 507? En is dit in de praktijk ook echt handig/fijn om te gebruiken of valt het resultaat best tegen?
Advies is en blijft met dergelijke opties om de test één of meerdere malen te runnen (hangt ook van de Audyssy versie af hoe vaak je moet testen), de resultaten op te schrijven en dan nog handmatig te fine-tunen. Want de kans dat jij het net wat anders wilt qua sound is zeer groot.
Huh? Inderdaad... dat is toch juist het nut van een receiver? .. Moet je dan een toslinkkabeltje erin stoppen ofzo? 2 kabels van bluray naar receiver? En dan ook nog eens 2 kabels naar de tv zeker?Raymond schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 11:10:
[...]
Of de 307 het wel/niet kan weet ik niet, maar er zijn wel degelijk spelers die alleen geluid via een geluidsingang kunnen spelen en niet vanaf HDMI.
Wat zo'n receiver dan in vredesnaam voor nut heeft, weet ik niet want dan ben je de 2 tientjes die je bespaart op zo'n model alweer 3x kwijt aan extra kabels.
Wat betreft Dolby Prologic: dit is wel degelijk heel handig als je bijvoorbeeld een film kijkt met stereogeluid dat is opgenomen volgens de PLII-standaard (bijna alle stereotracks van films zijn dat). Dat houdt in dat er bij de 5.1->stereodownconversion al rekening wordt gehouden met PLII-decodering. Klinkt altijd minder dan 5 discrete kanalen natuurlijk. Bij muziek heb ik het nu ook altijd uitstaan. Multichannel stereo vind ik trouwens een heel stuk minder klinken: maakt het te rommelig ofzo.
Wat betreft 7.1: volgens mij is minder dan 10% van alle films op bluray 7.1. Zie hier een overzicht:
http://www.blu-raystats.c...p?OrderBy=Title&Audio=7.1
Dan heb je ook nog eens 6.1-films (Alice in Wonderland bijv., die staat trouwens verkeerd in die lijst): die heeft een rear centerspeaker.
Ik blijf trouwens de kwaliteitsopmerkingen nergens op slaan, want je kijkt alleen naar daadwerkelijk vermogen (wat dan bij Onkyo blijkbaar niet klopt of veel te hoog gespecced wordt), terwijl geluidskwaliteit ook van veel andere dingen afhankelijk is en er over dit segment al vaak gezegd wordt dat het meer van smaak afhangt dan van andere dingen...
[ Voor 10% gewijzigd door Sorcerer8472 op 09-10-2010 15:59 ]
Assumption is the mother of all fuck upsSorcerer8472 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 15:57:
[...]...want ik dacht dat dit gewoon altijd kon...
Verder is de kwaliteit van Onkyo gewoon minder dan de andere merken die ook receivers maken. Maar je moet het wel in perspectief zien. Zo zal een Denon, Marantz of zelfs een NAD ook weer minder zijn als je die tegenover een Classé zet.
Blijft wel een feit dat Onkyo het merk is wat de meeste hand-shake problemen heeft als het gaat om samenwerking met bijvoorbeeld de PS3. Dat Onkyo's over het gemiddelde genomen warmer worden dan enig ander merk, want zelfs de instap/midrage van Onkyo heeft nu al een fan. Is niet iets waar je als fabrikant trots op mag zijn naar mijn mening. En zo zijn er nog wel wat dingen waar Onkyo niet goed bezig is. En dat geld niet alleen voor Onkyo, want zo doen Denon en Marantz het nu letterlijk slecht qua ingangen op hun instapmodellen.
Volgens mij voel jij je gewoon heel erg aangevallen als er iets negatiefs wordt gezegd over dan wel Onkyo dan wel de Jamo S608. Elk product heeft wel een negatieve eigenschap en elk product kan overtroffen worden door een ander. Onkyo is leuk bezig in de receivermarkt, maar het is gewoon instap. Vanaf de 800-serie is Onkyo al een stuk beter (wellicht de 700 ook met de TX-SR708).
Hmm ik dacht Onkyo toch wel behoorde tot de betere merken. Ik sta open voor alle merken om te kopen, ik wil graag bij redcoon kopen omdat ik daar ook mijn TV en Blu-ray speler wil kopen (Samsung LE46C650 en LG BD560). Dan koop ik mijn receiver/versterker ook meteen daarbij (het voordeel is dat ik dan geen btw erover hoef te betalen zolang ik het samen bij die TV bestel. Als ik het ergens anders los koop wel. I.v.m. een deal met mijn baas, heeft verder geen uitleg nodig)
Maar als je dan op de Redcoon site kijkt, dan heb je de volgende receivers/versterkers (prijsklasse 100-500)
http://www.redcoon.nl/ind...e&brand=all&price=100.500
Mijn budget voor de receiver ligt max rond de 300 euro
Wat raden jullie mij dan aan?
(mag ik dit zo hier in het topic vragen? omdat het eigenlijk over Onkyo gaat. Als jullie een ander merk aanraden dan ga ik daar info over zoeken en eventueel daarmee verder in een ander topic wat er wel bij hoort)
Maar als je dan op de Redcoon site kijkt, dan heb je de volgende receivers/versterkers (prijsklasse 100-500)
http://www.redcoon.nl/ind...e&brand=all&price=100.500
Mijn budget voor de receiver ligt max rond de 300 euro
Wat raden jullie mij dan aan?
(mag ik dit zo hier in het topic vragen? omdat het eigenlijk over Onkyo gaat. Als jullie een ander merk aanraden dan ga ik daar info over zoeken en eventueel daarmee verder in een ander topic wat er wel bij hoort)
Zie dus wat ik hierboven beschreef: Onkyo hoorde inderdaad eerst bij de betere merken, maar sinds een aantal jaar terug zijn ze zich meer en meer op de instapmarkt gaan richten. Dit zag je dus onder andere terug in het inkakkende vermogen wat ik al aangaf. Maar dus ook in dat je voor relatief weinig geld heel veel receiver krijgt. Het is dus maar net waar je voor gaat. Onkyo heeft zijn doelgroep dus iets verschoven. Als je kijkt naar bijvoorbeeld een Onkyo TX-NR5007 dan heb je echt een beest van een versterker, alleen ligt die wel "iets" boven budget. Nu hoeft dat inkakkende vermogen niet het probleem te zijn, want met 30 Watt ga je nog steeds flinke speakers aan kunnen sturen. Alleen grote speakers of speakers met een lage impedantie en lage gevoeligheid hebben kunnen problemen leveren.Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 17:01:
Hmm ik dacht Onkyo toch wel behoorde tot de betere merken.
Jammere is dat je perse bij een Nederlandse winkel wilt bestellen, want niet alleen Denon is in Duitsland goedkoper maar ook andere merken. Maar weet niet of die 19% daartegenop kan. Wat je sowieso voor jezelf vast moet stellen is of je HDMI 1.4 belangrijk vind of niet. Althans, of je er spijt van gaat krijgen als je het niet neemt. Ik neem aan van niet aangezien zowel je TV als je Blu-ray speler geen 3D ondersteunen. Voordeel is dat als je genoegen neemt met HDMI 1.3 je nu naar de wat oudere hoge modellen kan kijken.
Denk dat als ik de site van Redcoon zo bekijk dat je dan met de Onkyo TX-SR508 het beste uit bent. Is wel een whopping €2,- over je budget maar wel de meest complete receiver. De TX-SR607 kan wel meer, maar is dan weer een stuk over budget. En als je alleen HDMI bronnen hebt maakt de 500-serie niet eens zo heel veel uit. Enige wat je mist is dan de mogelijkheid om 7.1 aan te sluiten en dan dus ook de bijbehorende codecs als Dolby Pro Logic IIz.
Mis in je verhaal eigenlijk wel welke speakers je aan de receiver wilt hangen.
Aangevallen valt wel mee hoor, maar het valt me wel op dat jij telkens bezig blijft over hoe de kwaliteit minder is, terwijl je het alleen maar hebt over het Wattage. Handshake en hitte noem je nu, en hitte is bij mijn (fanned) 608 totaal geen issue: ding is gewoon koud, en in de buurt van de fan is het ietsjes warmer dan op de rest van de case. Misschien is dit bij de 608 wel opgelost nu?
En als je iets negatiefs wil noemen, noem dan het 24p-kwaaltje dat meerdere Onkyo's hebben: hun hdmi-ding synct op 24fps ipv 23.976. Gevolg is dat je om de ~42 seconden een dubbele frame in beeld ziet. Is alleen op te lossen door image processing uit te zetten (wat iets anders is dan hem op 'pure' zetten). Gevolg van het uitzetten van processing is o.a. dat je geen OSD meer hebt en op het 1-regelige display moet lezen. Geen idee bij welke receivers het speelt, maar bij de 608 in ieder geval wel (probleem is googlebaar).
Of nog iets negatiefs: dat je op de afstandsbediening altijd 'receiver' moet induwen voordat je van source kunt schakelen, dus achter elkaar 2 knoppen induwen, omdat hij na wisselen van source automatisch het profiel van de afstandsbediening van die source kan aannemen (zodat je bijv. op je digitale kabelkastje met de Onkyo-remote kunt zappen). Da's ook minder.
Maargoed, in mijn post wilde ik maar zeggen dat vermogen gewoon niet heilig is. Verder ben ik inderdaad enthousiast en probeer ik gewoon zo volledig mogelijk info en ervaringen te geven.
De Onkyo 578 kan dat ook. Zit qua prijs tussen de 508 en 608 in.FeaR1986 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 00:14:
Analoog naar digitaal (HDMI) is dus conversion. Echter worden de termen "upscaling" en "conversion" niet altijd goed en correct gebruikt. Maar bij Onkyo heb je de TX-SR608 of hoger nodig om analoge bronnen om te laten zetten naar HDMI.
Het warmteprobleem is "opgelost" door een ventilator te plaatsen. Dat noem ik niet echt oplossen, maar meer een work-around. Waarom kan elk ander merk receivers maken zonder fan en zonder dat ze achterlijk heet worden en Onkyo kan dat niet. Dat mag je dan toch wel een puntje van kwaliteit noemen. Mijn oude TX-SR806 had ook een fan en die werd gewoon tegen de 65 graden aan.Sorcerer8472 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 17:37:
Aangevallen valt wel mee hoor, maar het valt me wel op dat jij telkens bezig blijft over hoe de kwaliteit minder is, terwijl je het alleen maar hebt over het Wattage. Handshake en hitte noem je nu, en hitte is bij mijn (fanned) 608 totaal geen issue: ding is gewoon koud, en in de buurt van de fan is het ietsjes warmer dan op de rest van de case. Misschien is dit bij de 608 wel opgelost nu?Als ik iets erop zet dan wordt hij lauw-warm, maar mijn tv wordt warmer van boven.
Feit is gewoon dat Onkyo op veel kleine puntjes net wat minder is dan de andere merken (niet alleen Onkyo, maar Sony en Samsung zijn ook niet je van het over de gehele range en zoals gezegd ben ik ook niet te spreken over wat Denon en Marantz nu doen met de instappers). En wellicht is dat voor 99% van de consumenten geen probleem en die zullen er ook niets van merken. Maar helaas zijn er ook mensen die wel iets verder kijken dan hun neus lang is en wel over dit soort punten gaan vallen.
Maar ik heb ook altijd gezegd dat als ik voor 300 euro een receiver uit zou moeten zoeken het zeker iets van een Onkyo zou worden. Heb ik honderd euro meer dan ga ik zeker naar Duitsland om daar een Denon of Marantz uit het schap te pakken. Maar wellicht ben ik gewoon verwend, want mijn volgende receiver zal hoogstwaarschijnlijk een losse pré en eindversterker worden. En qua pré zal het dan wellicht Emotiva of Onkyo worden.
Punt van de remote wist ik niet. Heb mijn Onkyo dan ook maar enkele dagen gebruikt alvorens hem voor een Denon in te ruilen. Maar moet zeggen dat ik wel teleur ben gesteld in de remotes van Onkyo, zeker als je kijkt wat voor remote je bij het topmodel als de TX-NR5007 krijgt. Dan doen andere merken het toch beter met meerdere remotes en veelal met touch-screen.Sorcerer8472 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 17:37:
Of nog iets negatiefs: dat je op de afstandsbediening altijd 'receiver' moet induwen voordat je van source kunt schakelen, dus achter elkaar 2 knoppen induwen, omdat hij na wisselen van source automatisch het profiel van de afstandsbediening van die source kan aannemen (zodat je bijv. op je digitale kabelkastje met de Onkyo-remote kunt zappen). Da's ook minder.
Al is de remote lang niet heilig meer. Want in elk huishouden is tegenwoordig wel iets van een Harmony of wat dan ook te vinden.
Klopt, Onkyo heeft altijd een dergelijk "tussenmodel". Echter staat deze niet op/in de webshop van Redcoon.thobe schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 17:39:
[...]
De Onkyo 578 kan dat ook. Zit qua prijs tussen de 508 en 608 in.
[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 09-10-2010 17:55 ]
Anoniem: 304539
Direkt > van ingang tot eindtrap, met uitschakeling van toon regeling, loudness ?, enz...
Indien men een 10 watt echte rms amp heeft (20 Hz > 20Khz, heeft en men een dubbele geluidsdruk wil behalen / hebben = 3 Db- A- gewogen komt men uit op een 100 Watt amp, zodus tussen een 35 watter en een 70 watter, gaat men dus niet veel meer vermogen hebben, wat wel is > als de voeding zwaar genoeg is, tesamen met grote elco's is meer headroom, wat wil zeggen dat er nog reserve is om ( zeker in het lage tonengebied ) om zonder vervorming of clipping ( = dc stroom ) om je luidsprekerspoelen niet te verbranden, bekend van het schurend geluid - als er dan nog geluid uitkomt. En zo kunnen we nog uren doorgaan en allerlei natuurwetten erbijhalen, doch ik dat dat dit forum over computers gaat. Vriendelijke groeten uit Antwerpen
Indien men een 10 watt echte rms amp heeft (20 Hz > 20Khz, heeft en men een dubbele geluidsdruk wil behalen / hebben = 3 Db- A- gewogen komt men uit op een 100 Watt amp, zodus tussen een 35 watter en een 70 watter, gaat men dus niet veel meer vermogen hebben, wat wel is > als de voeding zwaar genoeg is, tesamen met grote elco's is meer headroom, wat wil zeggen dat er nog reserve is om ( zeker in het lage tonengebied ) om zonder vervorming of clipping ( = dc stroom ) om je luidsprekerspoelen niet te verbranden, bekend van het schurend geluid - als er dan nog geluid uitkomt. En zo kunnen we nog uren doorgaan en allerlei natuurwetten erbijhalen, doch ik dat dat dit forum over computers gaat. Vriendelijke groeten uit Antwerpen
2 euro is uiteraard geen probleemFeaR1986 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 17:14:
Denk dat als ik de site van Redcoon zo bekijk dat je dan met de Onkyo TX-SR508 het beste uit bent. Is wel een whopping €2,- over je budget maar wel de meest complete receiver.
Ik wil voor speakers gaan voor gebruikte exemplaren. Omdat ik denk dat ik op die manier meer waar voor mijn geld kan krijgen. Wat precies weet ik nog niet precies, dat ben ik nog aan het uitzoeken.Mis in je verhaal eigenlijk wel welke speakers je aan de receiver wilt hangen.
Ik had een leuke set gevonden met 2 Magnat zuilen en bose 301 als rear, maar die was helaas al verkocht.
Maar ik zit er wel aan te denken om vóór sowieso zuilen te nemen en achter weet ik nog niet. Het liefst koop ik een set in 1x want dan kan ik ze samen tegelijk uittesten.
Zijn er tips m.b.t. het kopen van speakers voor een (Onkyo) receiver? Tot nu toe gaat mijn voorkeur naar de 508. Ik vermoed dat de speakers het vermogen van de receiver altijd wel aankunnen het verhaal hierboven gelezen te hebben?
Voor speakers zul je toch echt naar een winkel moeten, want dat is online eigenlijk niet te doen. Speakers hebben per merk en type een eigen klank en sound. En of die sound goed of niet goed is kan maar één persoon zeggen en dat ben jij. Zie hierover ook AUD beleid. Verder moet je je met dit budget inderdaad geen zorgen maken over dingen als vermogen. Wel is het handig om een speaker te nemen met een minimale impedantie van 6 - 8 Ohm en een hoge gevoeligheid. Maar dat geld voor elke versterker wel, want dat zijn gewoon makkelijk aan te sturen speakers en zo kom je minder snel in de problemen.Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 18:24:
[...]Zijn er tips m.b.t. het kopen van speakers voor een (Onkyo) receiver? Tot nu toe gaat mijn voorkeur naar de 508. Ik vermoed dat de speakers het vermogen van de receiver altijd wel aankunnen het verhaal hierboven gelezen te hebben?
Reden dat ik naar de speakers vroeg was puur omdat er te veel gevallen voorbij komen van mensen die even denken een oud 5.1 setje aan te kunnen sluiten op een receiver. Maar daar ga je negen van de tien keer de mist mee in als het aankomt op de passieve subwoofers die veelal bij dergelijke kant-en-klaar setjes waar het dan over gaat.
Maar krijg zo de indruk dat je alles een beetje aan het kopen bent op specificaties. Dat is met een Blu-ray speler nog wel redelijk te doen. Met een TV eigenlijk al niet meer en met speakers helemaal niet. Dus ik zou je toch adviseren om eens langs een winkel te gaan. Waar je dan later je spullen besteld is aan jou.
Blu-Ray speler koop ik idd op specs, de tv heb ik op het oog gevonden bij Media Markt (qua wit waardens, zwartwaardens en kleuren) want qua specs kun je voor dat geld wel een betere vinden. En de speakers wil ik tweedehands kopen, dus dan wil ik ze sowieso in actie horen voordat ik ze mee naar huis neem.
Alleen wat ik begrepen heb is dat speakers per versterker/receiver anders klinken. Hoe moet ik hier dan rekening mee houden met uitzoeken, of valt dat ook wel mee?
En hoeveel Ohm kan een 308 en een 508 aan? En hoe kan ik zien of of de speakers een hoge gevoeligheid hebben?
Alleen wat ik begrepen heb is dat speakers per versterker/receiver anders klinken. Hoe moet ik hier dan rekening mee houden met uitzoeken, of valt dat ook wel mee?
En hoeveel Ohm kan een 308 en een 508 aan? En hoe kan ik zien of of de speakers een hoge gevoeligheid hebben?
[ Voor 6% gewijzigd door Markos op 09-10-2010 20:05 ]
Ohm hoef je dus niet naar te kijken, want met een normaal speelniveau heb je daar eigenlijk geen rekening mee te houden. Of je moet nu speakers vinden die nominaal 2 Ohm zijn, dan zou ik ze laten schieten want dan smelt je receiver gewoon weg. Maar gelukkig zijn dergelijke speakers niet veel te vinden. En denk dat - gekeken naar de receiver waar je naar aan het kijken bent - de speakers niet veel problemen op zullen leveren. Je moet er geen B&W 800D's aan hangen, maar aan de prijs van die speaker kan je wel zien dat je dat niet met een receiver van een paar honderd euro gaat trekken.Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:03:
Wat de receivers aankunnen die je gekozen hebt kan je gewoon op de site van de fabrikant vinden. Of Google eens op afbeeldingen, want het staat ook altijd vermeld op de achterkant van de receiver. Naar mijn mening mag je ook wel zelf wat uitzoeken.
Gevoeligheid is af te lezen in dB. Veelal zitten speakers wel zo rond de 89 dB of hoger. Deze waarde geeft de geluidsdruk in dB´s welke bij 1 Watt op 1 meter afstand wordt gemeten. Bij een hogere gevoeligheid kan je met een minder zware versterker toe.
Maar voor speakers geld het ook dat je niet op specificaties af kan gaan. Je kan veelal aan de prijs van de speaker wel zien of je receiver er voor geschikt is. Als in dat als het gat tussen de prijs van de speaker en de receiver te groot is het niet echt goed gaat werken. Wel gemiddeld genomen dan, want met tweedehandsprijzen ligt het niet zo makkelijk. Maar geluid zal er altijd wel komen als je een speakers op een receiver aansluit. Het is alleen hoe makkelijk de receiver de speaker aan kan sturen, het is niet goed om de receiver constant op zijn uiterste te laten draaien.
Klankverschil tussen speakers onderling is groter dan dat van de zelfde speaker op diverse versterkers/receivers. Maar juist door dat geluidsverschil moet je gaan luisteren en kan je niet zomaar wat kopen. Want specificaties zeggen niets over de klank. En wat anderen over de klank zeggen zegt ook niets. Want wat ik als "warm" ervaar kan jij wel gewoon "goed" vinden klinken. Daarom zou je langs een winkel moeten gaan, diverse merken luisteren om zo alleen al de range van merken terug te brengen. Want met nul kennis en een x budget zomaar speakers gaan kopen is niet verstandig.
Ik sta bijna op het punt een 5.1 speakerset te kopen. Namelijk de Harman/Kardon HKTS 16BQ.
Nu lees ik in reviews dat veel mensen vaak een Onkyo 508 of 608 erop aan sluiten.
Nu vraag ik me af waarom Onkyo en niet een HK AVR155/142 (of een andere HK in zelfde prijsklasse als Onkyo 508 of 608).
Is Onkyo echt zo veel beter? Mag ik jullie reacties en advies?
Nu lees ik in reviews dat veel mensen vaak een Onkyo 508 of 608 erop aan sluiten.
Nu vraag ik me af waarom Onkyo en niet een HK AVR155/142 (of een andere HK in zelfde prijsklasse als Onkyo 508 of 608).
Harman Kardon AVR-155 of lager beschikt niet over HDMI Processing en alleen over HDMI Switching. Voor HDMI Processing moet je de Harman Kardon AVR 255 of hoger hebben. En die laatste ligt qua prijs dan weer eerder richting de Onkyo TX-SR608. Dus het is vooral een kwestie van wat Onkyo wel biedt qua opties en Harman Kardon niet.Yihaaa schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 21:10:
Tja en mijn ervaring met de op dit moment beschikbare receivers is: de luidsprekers bepalen 90%, en de receiver 10% de kwaliteit van het geluid. Zo zullen ook alleen de echte audiofielen verschillen horen in geluid.
Ik zou zeggen: let op de opties/bouwkwaliteit van een merk (weet je zeker dat de receiver de door jou gewenste te gebruiken jaren zal halen?) en investeer de rest van je geld in goeie speakers.
Ik zou zeggen: let op de opties/bouwkwaliteit van een merk (weet je zeker dat de receiver de door jou gewenste te gebruiken jaren zal halen?) en investeer de rest van je geld in goeie speakers.
Hey man, hoe bevallen je speakers?IngamerX schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 05:15:
Tja en mijn ervaring met de op dit moment beschikbare receivers is: de luidsprekers bepalen 90%, en de receiver 10% de kwaliteit van het geluid. Zo zullen ook alleen de echte audiofielen verschillen horen in geluid.
Anoniem: 377367
Hallo mensen, nieuwe Onkyo TX-SR508 eigenaar hier..
Ik heb alles werkend gekregen, maar heb de volgende vraag:
Heb 3 dingen aangesloten,
-PS3: optische kabel op game poort
-UPC box optische kabel op tv/cd poort
Nou moet er nog pc bij. Die heb ik op dit moment op de cable/sat poort aangesloten met gewoon rood/wit..
Dat moet slimmer kunnen toch? PC heeft ook coax, optisch, en hdmi, maar geen audio via hdmi..
Het is natuurlijk ook jammer dat als de pc aan staat de versterker aan geeft cbl/sat, maar er lijkt niks anders logischer te zijn..
UPC en PS3 wil ik eigenlijk niet via hdmi aansluiten..
Ik heb alles werkend gekregen, maar heb de volgende vraag:
Heb 3 dingen aangesloten,
-PS3: optische kabel op game poort
-UPC box optische kabel op tv/cd poort
Nou moet er nog pc bij. Die heb ik op dit moment op de cable/sat poort aangesloten met gewoon rood/wit..
Dat moet slimmer kunnen toch? PC heeft ook coax, optisch, en hdmi, maar geen audio via hdmi..
Het is natuurlijk ook jammer dat als de pc aan staat de versterker aan geeft cbl/sat, maar er lijkt niks anders logischer te zijn..
UPC en PS3 wil ik eigenlijk niet via hdmi aansluiten..
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 377367 op 10-10-2010 10:22 ]
Wil ze gewoon direct op de tv hebben wil niet altijd de versterker aan moeten hebben (of op pass trough wat ook stroom kost)
Hoe heet trouwens de kabel die rood/wit is aan de ene kant en eindigt in 1x groen en niet zwart (audio dus)
Terwijl je op dit kanaal zit druk je even op de setup knop op je AB. Vervolgens ga je naar optie 4 of 5 en daar kon je de naam aanpassen zoals hij op de versterker verschijnt. Bijv: van CBL/Sat naar HTPC.Anoniem: 377367 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 10:21:
Tof dankje, gelukt.thobe schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 11:48:
[...]
Terwijl je op dit kanaal zit druk je even op de setup knop op je AB. Vervolgens ga je naar optie 4 of 5 en daar kon je de naam aanpassen zoals hij op de versterker verschijnt. Bijv: van CBL/Sat naar HTPC.
klinkt als een 2x tulp naar 1x 3,5mm stereo stekker. oftewe walkmanplug naar versterker (of andersom).Anoniem: 377367 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 10:28:
[...]
Wil ze gewoon direct op de tv hebben wil niet altijd de versterker aan moeten hebben (of op pass trough wat ook stroom kost)
Hoe heet trouwens de kabel die rood/wit is aan de ene kant en eindigt in 1x groen en niet zwart (audio dus)
Ja die kan ik wel vinden, maar wil het einde die 3,5 graag groen hebben ivm groene aansluiting, dus makkelijker te herkennen tussen kabel troep.jopie schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 14:21:
[...]
klinkt als een 2x tulp naar 1x 3,5mm stereo stekker. oftewe walkmanplug naar versterker (of andersom).
Kan alleen vinden met zwarte eindes. Met groen bestaat, dat weet ik zeker.
Hmmm domme vraag dit?MartNL schreef op donderdag 30 september 2010 @ 01:14:
ik een sr508 een samsung c6000 met ziggo hd is het nu mogelijk om mijn geluid via de hdmi kabel te krijgen.
Rechtstreeks naar de tv.
Bluerayspeler bd c5500 rechtstreeks naar de 508 daar heb ik geluid uit.
Ik krijg uit de tv alleen geluid als ik optical aansluit.
Of doe ik iets verkeerd.
Heb toch al heel veel gelezen en dit topic en op het internet.
Ik krijg het alleen optical werkend.
Heeft iemand misschien een hint en welke richting ik moet zoeken?
offe is optical de enige oplossing?
Ook ik beschik over de 608 icm met hkts16bq. Zeer tevreden ermee!!! Geen problemen met de ps3, upc hd en warmte problemen die eerder genoemd zijn.Yihaaa schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 21:10:
Ik sta bijna op het punt een 5.1 speakerset te kopen. Namelijk de Harman/Kardon HKTS 16BQ.
Ik weet dat dit altijd vermeld staat, heb ik ook opgezocht gehad. De reden dat ik erom vroeg is omdat ik tijdens het zoeken naar een oude versterker (gewoon hele oude pioneer 2.0 receiver uit de jaren 0 geworden voor op me studentenkamer) erachter kwam dat niet elke versterker even goed om kan gaan met wat er op de specificaties staan. Sommige kunnen meer aan en bij sommige werd mij toen aangeraden om minder zwaar te belasten dan ze officieel aankunnen omdat ze er eigenlijk toch niet goed tegen konden. Vandaar dat ik het voor de zekerheid vroegFeaR1986 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:29:
Wat de receivers aankunnen die je gekozen hebt kan je gewoon op de site van de fabrikant vinden. Of Google eens op afbeeldingen, want het staat ook altijd vermeld op de achterkant van de receiver. Naar mijn mening mag je ook wel zelf wat uitzoeken.
Wees blij. Los van het feit dat je beter alle speakers van hetzelfde merk rondom wilt hebben, denk ik dat je met voornoemde merken je Onkyo geen recht doet...Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 18:24:
Ik had een leuke set gevonden met 2 Magnat zuilen en bose 301 als rear, maar die was helaas al verkocht.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Ok, ik dacht dat deze wel goed waren gebaseerd op hoe ze eruit zagen en wat ze ervoor vragen. Wat zijn dan wel goeie merken voor de Onkyo? Ik heb o.a. de volgende merken te koop gezien die me wel iets leken:SeatRider schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 17:04:
[...]
Wees blij. Los van het feit dat je beter alle speakers van hetzelfde merk rondom wilt hebben, denk ik dat je met voornoemde merken je Onkyo geen recht doet...
- Marquant
- Mordaunt Short Avant
- Dali AXS
- b&w
- magnaat
- Infinity
- Jamo
- JBL
- Harman Kardon
- Yamaha
Ik heb al een beetje gegoogled maar ik vind het maar lastig om hier voor mij goede info over te vinden wat voor mij geld. De meeste op internet hebben een heel ander budget en eisen voor speakers.
Ik snap dat het natuurlijk per speakers onderling enorm verschilt. Maar in het algemeen kan hier wel iets over gezegd worden toch?
Ik zie de Jamo setjes vaak in combinatie met Onkyo receivers verkocht worden, maar ik lees daar regelmatig ook slecht commentaar over. Hetzelfde met JBL en Harman Kardon
Over Bose ga ik me niet uitlaten, want daar zijn hele topics over/voor. Maar Magnat heeft speakers die heel wat klasses hoger liggen dan de Onkyo aan zou kunnen. Speakers afkraken puur op het merk kan gewoon niet, want per serie kunnen de verschillen zo groot zijn dat je op klank bij wijze van spreken niet eens weet dat ze van hetzelfde merk zijn.SeatRider schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 17:04:
[...]
Wees blij. Los van het feit dat je beter alle speakers van hetzelfde merk rondom wilt hebben, denk ik dat je met voornoemde merken je Onkyo geen recht doet...
Nee, want smaken verschillen en wat de één mooi en goed vind klinken kan de andere weer helemaal niets vinden qua sound. Dus doe ons - en jezelf - een plezier en ga gewoon eens luisteren om te horen wat voor klankverschillen er kunnen zitten tussen speakers. Want op de manier hoe je nu aan het kijken bent kan je net zo goed speakers kopen die je er mooi uit vind zienIk_ben_Mark3 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 17:35:
[...]Maar in het algemeen kan hier wel iets over gezegd worden toch?

[ Voor 36% gewijzigd door FeaR op 10-10-2010 18:04 ]
Kan de 508 op een of andere manier 2 inputs tegelijk laten horen? Ik had dit voorheen altijd met upc (muziek) en pc door elkaar... Dat lukt nu niet
Waarom sluit je de Ziggo niet gewoon direct aan op de Onkyo?MartNL schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 15:37:
[...]
Hmmm domme vraag dit?
Heb toch al heel veel gelezen en dit topic en op het internet.
Ik krijg het alleen optical werkend.
Heeft iemand misschien een hint en welke richting ik moet zoeken?
offe is optical de enige oplossing?
En anders in je menu van de Onkyo en je TV de ARC-functie aanzetten?
Dit topic is gesloten.