Toon posts:

Onkyo receiver schakelt niet automatisch naar DTS

Pagina: 1
Acties:

• rGz
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 27-09 11:11
Ik zit al een tijdje te kijken naar iets wat ik niet echt kan uitvogelen, dus na wat zoeken heb ik besloten hier maar eens te vragen..

Ik heb een tijd geleden een Onkyo TX-SR577 gekocht, deze heb ik middels een Hdmi kabel op mijn Playstation 3 aangesloten. Het speakerset wat er aan gekoppeld is is een Harman Kardon HKTS11.

Het probleem is dus dat ik bij het kijken van een Blu-Ray film, waar DTS op zit niet het icoon "DTS" op m'n receiver kan zien.
Ik heb de receiver zo ingesteld dat hij het directe signaal van de PS3 af uitvoert, in de modus waar deze dit in aanlevert. Op de playstation heb ik de uitvoermodussen nagekeken en volgens mij staan deze correct ingesteld.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem, of dat iemand dezelfde combinatie heeft (Ps3 - TX-SR577) die mij eventueel verder iets kan uitleggen.. Bedankt alvast! :)
(misschien handig om er even bij te vertellen dat ik redelijk nieuw ben in het HT gebeuren..)

[Voor 5% gewijzigd door rGz op 24-09-2010 10:48]

• OMD
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 10:10
Dat komt omdat de Fat PS3 zelf alles decodeert. Hij stuurt alles weg via LPCM. Daarvoor zal je zien dat er Multichannel wordt aangegeven op je receiver. Hij doet wel DTS, maar laat het niet zien.

Sluit maar is een dvd speler aan.

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

• rGz
Dus, als ik je goed begrijp klopt de "Direct" setting die ik ingesteld heb op mijn receiver gewoon. De PS3 heb ik inderdaad ingesteld op Lineaire PCM als ik mij niet vergis.

Hoe dan ook, zal ik niet op mijn receiver te zien krijgen op welke manier het signaal uitgevoerd wordt?

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Nee. Als je tijdens het afspelen select indrukt op je PS3 controller, zul je de juiste audiocodering zien.

Ik zie ook altijd Mulit-CH PCM o.i.d. op mijn receiver staan, zelfs als ik een DTS-HD blu-ray afspeel.

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

OMD schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:53:
Dat komt omdat de Fat PS3 zelf alles decodeert. Hij stuurt alles weg via LPCM. Daarvoor zal je zien dat er Multichannel wordt aangegeven op je receiver. Hij doet wel DTS, maar laat het niet zien.

Sluit maar is een dvd speler aan.
Is niet waar! De PS3 Fat kan zonder problemen DTS en Dolby Digital als bitstream uitvoeren. DTS HD en Dolby TrueHD worden door de PS3 Fat inderdaad intern al gedecodeerd en dan als LPCM naar de aangesloten apparatuur gezonden.

Je moet tijdens het kijken van een film naar opties gaan en dan de audio-uitvoer op "bitstream" zetten en niet op "Lineaire PCM". Dit werkt dus alleen als je Dolby Digital of DTS geselecteerd hebt als audiotrack, de HD-formaten zal de PS3 niet ondersteunen daar heb je de PS3 Slim voor nodig. En natuurlijk moeten DTS en Dolby Digital wel aangevinkt zijn onder de audiosettings van de PS3.

Dit werkt met games overigens ook zo: games kunnen prima Dolby Digital en DTS (al hebben niet alle games dat) als bitstream uitsturen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• rGz
Ik heb het even geprobeert. Ik heb net even omgeschakeld van LPCM naar Bitstream, dan geeft hij wel DTS HD aan, dus dan zou het moeten kloppen..

Dummy vraagje; wat is het verschil tussen LPCM en Bitstream? Als er kwa kwaliteit geen verschil is dan denk ik dat ik hem gewoon even op Bitsteam laat staan..

Edit: @FeaR1986; Dus in principe kan ik hem gewoon laten staan op Bitstream? En wat is het verschil dan met de PS3 slim?

[Voor 16% gewijzigd door rGz op 24-09-2010 11:28]

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

rGz schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:25:
Ik heb het even geprobeert. Ik heb net even omgeschakeld van LPCM naar Bitstream, dan geeft hij wel DTS HD aan, dus dan zou het moeten kloppen..

Dummy vraagje; wat is het verschil tussen LPCM en Bitstream? Als er kwa kwaliteit geen verschil is dan denk ik dat ik hem gewoon even op Bitsteam laat staan..
Welke PS3 heb je? Want als je de PS3 Slim hebt moet je gewoon de PS3 instellen op bitstream aangzien deze versie van de PS3 alles uit kan sturen. Het LPCM verhaal van HD Audio gaat alleen op als je de PS3 Fat hebt.

Over het verschil tussen bitstream en LPCM is al veel geschreven. Onder andere hier: FeaR1986 in "[Aanschaf] Welke Blu-ray speler heb ik n..."
rGz schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:25:
Edit: @FeaR1986; Dus in principe kan ik hem gewoon laten staan op Bitstream? En wat is het verschil dan met de PS3 slim?
Verschil tussen de PS3 Fat en de PS3 Slim is via Google met gemak te vinden. Één van de verschillen is dus dat de PS3 Slim wel over een HDMI beschikt (andere chip) die alle audio wel uit kan sturen via HDMI. Maar Verschil tussen bitstream en LPCM heb ik net - via een link - uitgelegd.

[Voor 24% gewijzigd door FeaR op 24-09-2010 11:31]

• rGz
Ik heb de PS3 Fat.
Aan te raden wordt dus..?

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

rGz schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:30:
Ik heb de PS3 Fat.
Aan te raden wordt dus..?
Kan niet.
Je kan niet de PS3 Fat hebben en dan DTS HD op het scherm van je receiver zien. Of bedoel je dat de PS3 dan aangeeft dat je DTS HD afspeelt? Moet zeggen dat je niet echt duidelijk bent in je posts. Want nu hebben we het opeens weer over DTS HD terwijl je het in het begin nog over "gewoon" DTS hebt.

[Voor 30% gewijzigd door FeaR op 24-09-2010 11:33]

• rGz
Okee, klopt. ik zie inderdaad net dat er gewoon "DTS" staat.
Als ik je dus goed begrijp moet ik LPCM instellen om DTS HD (zoals jij het in dat andere topic al beschreef, als uitgepakt pakketje..) uit te voeren?

Edit: Dus; mijn bluray disc heeft DTS-HD. Mijn playstation is ingesteld op LPCM. Wat wordt er dan daadwerkelijk uitgevoerd naar de receiver? Als ik je andere topicpost bekijk zou dit dan DTS-HD zijn?

[Voor 32% gewijzigd door rGz op 24-09-2010 11:36]

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

rGz schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:34:
Okee, klopt. ik zie inderdaad net dat er gewoon "DTS" staat.
Als ik je dus goed begrijp moet ik LPCM instellen om DTS HD (zoals jij het in dat andere topic al beschreef, als uitgepakt pakketje..) uit te voeren?
Als je met de PS3 Fat van HD Audio wil genieten moet je inderdaad LPCM selecteren. "Nadeel" is alleen dat de PS3 dan ook DTS en Dolby Digital (wat de PS3 Fat wél als bitstream uit kan voeren) ook als LPCM uitvoert. Al hoor je qua klank toch geen verschil, alleen je zal dus nooit DTS of wat dan ook zien in het scherm van je receiver.
rGz schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:34:
Edit: Dus; mijn bluray disc heeft DTS-HD. Mijn playstation is ingesteld op LPCM. Wat wordt er dan daadwerkelijk uitgevoerd naar de receiver? Als ik je andere topicpost bekijk zou dit dan DTS-HD zijn?
In dat geval wordt er reeds gedecodeerde DTS HD naar de receiver gevoerd, en dat gebeurt als LPCM. Dus het is DTS HD in een reeds gedecodeerde vorm.

• rGz
Okee, ik denk dat het verhaaltje me nu duidelijk is ;)
Om dus van de beste kwaliteit te genieten moet ik gewoon LPCM aan laten staan, ik zie dit dus gewoon alleen niet op mijn receiver.

Bedankt voor je uitleg! :D

• OMD
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 10:10
rGz schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:48:
Okee, ik denk dat het verhaaltje me nu duidelijk is ;)
Om dus van de beste kwaliteit te genieten moet ik gewoon LPCM aan laten staan, ik zie dit dus gewoon alleen niet op mijn receiver.

Bedankt voor je uitleg! :D
Inderdaad. Fear heeft het 20x uitgebreider uitgelegd en hij heeft gelijk over gewoon dts maar je had het over Blu-ray dus ging er eigenlijk van uit dat je de HD audio formaten bedoelde :)

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee