Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
clonedonkey schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:04:
Heeft iemand misschien ervaring met een Mini DisplayPort naar vga of dvi adapter voor een mackbook Pro van ebay ? Zoek nog een goede/goedkope :)
Zoek even op dealextreme. Een maat van me heeft er daar een gekocht voor weinig en die is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
Ik zit te kijken naar een nieuwe macbook en ik zit te twijfelen tussen de "5400 rpm hd" en de "7200 rpm hd".

In mijn herinnering had ik ergens gelezen dat de door Apple geïnstalleerde "5400 rpm hd" beter presteerde dan de "7200 rpm hd". Iets met grootte van de platter en het merk? Is dit waar en is er voor 1 van de 2 een duidelijk prestatie verschil merkbaar?

Battery life zou volgens mij niet veel moeten uitmaken.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ja ik merk wel verschil, maar de traagste 7200rpm-schijven presteren minder goed dan de snelste 5400rpm-exemplaren. Ik wilde per se een Hitachi 7K500 in m'n MBP en niet het risico lopen een Seagate Momentus te krijgen. Daarom heb ik een losse harddisk besteld, die zet ik er zelf wel in. De koper van m'n huidige MacBook kan dan kiezen tussen de snelle maar kleinere disk die er nu in zit of een minder snelle met meer ruimte die ik uit de nieuwe MBP overzet :P

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Canaria schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:51:
Ja ik merk wel verschil, maar de traagste 7200rpm-schijven presteren minder goed dan de snelste 5400rpm-exemplaren. Ik wilde per se een Hitachi 7K500 in m'n MBP en niet het risico lopen een Seagate Momentus te krijgen. Daarom heb ik een losse harddisk besteld, die zet ik er zelf wel in. De koper van m'n huidige MacBook kan dan kiezen tussen de snelle maar kleinere disk die er nu in zit of een minder snelle met meer ruimte die ik uit de nieuwe MBP overzet :P
welke 7200 HD zet Apple er nu met de release van de nieuwe macbooks zelf in? Of is dat per reseller anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb nog nooit iets anders gezien dan hitachi in een macbook. Volgens mij is dat standaard in de europese markt. Misschien dat ze bij gebrek aan hitachi een seagate erin doen, maar dat heb ik nog nooit persoonlijk gezien.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
een HD van 7200 Hitachi HD presteert naar mijn inzien beter dan een 5200 RPM Hitachi.

Dus ik begrijp niet helemaal wat Canaria wil suggereren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Magic schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:03:
Ik heb nog nooit iets anders gezien dan hitachi in een macbook. Volgens mij is dat standaard in de europese markt. Misschien dat ze bij gebrek aan hitachi een seagate erin doen, maar dat heb ik nog nooit persoonlijk gezien.
Apple neemt schijven af van diverse partijen waaronder Hitachi en Seagate zoals wel meer OEM's doen. Ze kopen gewoon een x aantal in als ze wat nodig hebben. Apple heeft zelfs een omwisselprogramma voor Seagate schijven met een bepaalde firmware versie omdat die schijven een hogere kans op uitval hebben. Ik heb de Seagate schijf van mijn MacBook uit 2006 via die weg ook preventief laten vervangen ergens vorig jaar. Wel leuk want het was een 60 GB schijfje en ik kreeg er een 160 GB Hitachi schijfje voor terug :) Voor de ssd's schijnen ze trouwens overwegend bij Samsung te shoppen waardoor het een stuk aantrekkelijker is om zelf je ssd aan te schaffen en die erin te zetten (beter spul voor lagere prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
@ PPL: thanks voor deze informatie!

Maar een SSD is natuurlijk een stuk prijziger. Zo betaal je voor een SSD met dezelfde hoeveelheid schuifruimte $1300,- meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 12:56
Je krijgt bij de MBP toch Osx en Ilife 09 ? En krijg je deze dan op cd of alleen geïnstalleerd ? Wil namelijk zo snel mogelijk nadat hij binnen de is hdd vervangen voor een SSD !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
clonedonkey schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:45:
Je krijgt bij de MBP toch Osx en Ilife 09 ? En krijg je deze dan op cd of alleen geïnstalleerd ? Wil namelijk zo snel mogelijk nadat hij binnen de is hdd vervangen voor een SSD !
Je krijgt de CDs er ook bij, en het is tevens al geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Laatst online: 27-01-2024
Djerique schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:30:

Maar een SSD is natuurlijk een stuk prijziger. Zo betaal je voor een SSD met dezelfde hoeveelheid schuifruimte $1300,- meer.
mensen die voor een ssd gaan geven vaak meer om snelheid dan om capaciteit, en nemen met een kleinere schijf genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaatmaster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik check dit topic al enkele weken in afwachting van de update. Heb nu dus besloten om voor de 13" te gaan -> mijn eerste apple. Ik gebruik nu een ASUS met een pentium dual T3200 2,0 ghz en 3gb geheugen.

Probleem met deze machine is dat deze niet alle gedownloade HD files en HD streams die ik wil kijken (NFL en MLB gamepasses) trekt. Verdere problemen zijn dat hij nogal traag is wanneer ik photoshop en nog wat anders tegelijk doe. Hetzelfde geldt voor wanneer ik zelfopgenomen video's probeer te monteren.

Dat is dus in een notendop waar ik de 13" macbook pro voor wil gaan gebruiken (buiten vanzelfsprekend de nodige mail/tekstverwerk/brows etc.). Ik twijfel nu echter nog of ik de geheugenupgrade erbij zal nemen. Is die 4gb extra de moeite waard, of trekt de basis 4gb al meer dan genoeg van wat ik van de machine wil?

Misschien een enorme n00b vraag, excuses daarvoor, maar alvast bedankt voor het antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

het enige moment waarop ik tekort heb aan 4GB is als ik Lightroom en Garageband tegelijk open heb staan, met daarnaast Office, Safari met een aantal tabs, mail, messenger en dan nog iets groots opstart. Beantwoordt dat je vraag? ;)
volgens mij kan je altijd later nog extra geheugen installeren, mocht je een rijke bui hebben of echt geheugen te kort komen. memory zakt almaar in prijs...

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Niet online
page404 schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:38:

volgens mij kan je altijd later nog extra geheugen installeren, mocht je een rijke bui hebben of echt geheugen te kort komen. memory zakt almaar in prijs...
dit is inderdaad makkelijk zelf te doen (onderkant eraf schroeven en klaar) en ook goedkoper, zeker als je het over een aantal maanden doet plus dat je je oude reepjes nog kan verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Bij normaal gebruik (browsen, mail, office, filmpje enz.) is 4gb meer dan genoeg.
Bij heftig gebruik (en vooral in combinatie) van Photoshop, Illustrator, InDesign, Lightroom loop je wat sneller tegen de limiet, maar bij mij heeft het nog niet tot irritatie geleid (terwijl ik best de centen heb voor wat extra geheugen).

De enige keer dat ik merk dat het echt te weinig is, is als ik Windows ook virtueel draai naast wat andere applicaties in OS X. Maar dat doe ik zo weinig, dat boeit mij niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De main reason waarom ik van 4GB naar 8GB ben gegaan is omdat ik veel ontwikkel in SQL server. Zowel virtueel als via Bootcamp. SQL heeft echt wel baat bij wat extra geheugen.
Voor normaal gebruik is 4GB ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik wil ook wel 8GB, heb nu in mijn MacBook iets van 10GB page outs sinds de 10.6.3-update. Dat komt voornamelijk door VMWare natuurlijk, maar momenteel vind ik 2x4 gewoon nog te prijzig. De MBP wordt m'n eerste Apple die niet direct bij aanschaf het maximale geheugen krijgt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Canaria schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:58:
Ik wil ook wel 8GB, heb nu in mijn MacBook iets van 10GB page outs sinds de 10.6.3-update. Dat komt voornamelijk door VMWare natuurlijk, maar momenteel vind ik 2x4 gewoon nog te prijzig. De MBP wordt m'n eerste Apple die niet direct bij aanschaf het maximale geheugen krijgt.
Als je zo gaat redeneren maakt het niet uit of je nou een MBP neemt of een Dell oid... DDR3 2*4GB is gewoon TE duur momenteel... einde vh jaar misschien genoeg goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pat-Juh schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:33:
[...]

Als je zo gaat redeneren maakt het niet uit of je nou een MBP neemt of een Dell oid... DDR3 2*4GB is gewoon TE duur momenteel... einde vh jaar misschien genoeg goedkoper
Klopt, is ook reteduur. Maar de baas betaalde in mijn geval ;)
Zelf had ik het nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:05
Vanwege mij gecancelde vacantie en mijn reeds verkochte MB heb ik gisteren maar de wallet getrokken in de Apple Store in Aberdeen en een 15 inch i7 aangeschaft. Ik heb nog gedacht over het high res scherm maar omdat dat een forse deuk in de prestaties betekent in games heb ik daar maar van afgezien.

Performance viel me redelijk mee, in de native res met details op medium draait CoD4 tussen de 40 en 60 fps. Ik ga een topic openen met Mac game benchmarks om e.e.a. eens goed te bekijken en ook de prestaties onder bootcamp te vergelijken.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 11:07:
maar omdat dat een forse deuk in de prestaties betekent in games heb ik daar maar van afgezien.
Hoe weet je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

36% meer pixels renderen vergt nogal veel van een GT330M. Het is de traagste niet maar deze zal het er niet makkelijk mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
DaMarcus schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 12:09:
[...]

36% meer pixels renderen vergt nogal veel van een GT330M. Het is de traagste niet maar deze zal het er niet makkelijk mee hebben.
wat je bedoelt is dat de GT330M met het spelen van spelletjes te maken heeft met 36% meer beeld-rendering en daarom meer moeite heeft om het bij te houden?! :9

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 07:52

Ravhin

no <root>...

Ja, ook ik heb mijn eerste Mac besteld :P bij de iCentre in Almere.
Een macbook Pro 15" met i5 2.53 GHz. Ik kon nergens een goede rationale vinden waarom je voor een i7 zou gaan (+ €200) als de prestaties maar 5% beter zijn (pareto is a bitch ;) )
Ik heb wel voor de upgrade naar Hi-Res gekozen, en meteen de mat-uitvoering. Naast het normale computergehuppel wil ik er vooral foto- en HD-videobewerking op gaan doen en dan is extra ruimte zeer aan te bevelen. Ik heb nu gekozen voor de 500 GB HDD @ 5400 rpm, met als bedoeling om tzt deze te verwisselen voor een SSD. Dat geld houd ik nu even in mijn zak.
Jammer genoeg meldde de verkoper dat het minimaal 4 weken gaat duren voor de "custom orders" binnen gaan komen, zeker nu het luchtruim dicht zit. duimenduimenduimen 8)

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
stomme vraag, maar de hi-res uitvoering is toch alleen een high resolution op hetzelfde scherm? (dus geen bredere laptop)

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whitehouse schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:19:
stomme vraag, maar de hi-res uitvoering is toch alleen een high resolution op hetzelfde scherm? (dus geen bredere laptop)
Dat klopt ja. Hetzelfde scherm, precies even groot, maar dan met meer "real estate".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jizzaa
  • Laatst online: 14-04 22:50
Ik was ook al lange tijd aan het wachten op de update van de Mb Pro. Uiteindelijk heb ik deze 13" in de switch in gent besteld de Vrijdag. En nu 2 werkdagen later zit ik er al op te tokkelen!

Prachtig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
DaMarcus schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 12:09:
[...]

Als je diezelfde applicatie op een lagere resolutie draait is dat probleem toch ineens weg lijkt me?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

whitehouse schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 12:16:
[...]

wat je bedoelt is dat de GT330M met het spelen van spelletjes te maken heeft met 36% meer beeld-rendering en daarom meer moeite heeft om het bij te houden?! :9
Is natuurlijk afhankelijk van o.a. AA- / AF-settings. Maar met een degelijke (lees: grafisch hoogstandje) game haal je op 1680x1050 een lagere aantal FPS dan op 1440x900 :)
jeehaa schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:14:
[...]

Als je diezelfde applicatie op een lagere resolutie draait is dat probleem toch ineens weg lijkt me?
Klopt, alleen mis je dus de native reso ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was op zoek naar een laptop met een zuinige videokaart maar een videokaart waar nog wel een simpel spelletje op te doen is, ik kwam via diverse forums uit op de Gforce 320M als beste onboard videokaart.
Nu ben ik op zoek naar benchmarks van deze kaart maar eigenlijk kan ik er nergens iets over vinden behalve op de website van Apple, is dit een videokaart speciaal voor Apple?
En ik zag dat onderstaande benchmark resultaten vergeleken met de Gforce 9400M waren.

Afbeeldingslocatie: http://images.appleinsider.com/nvidia-100413.png

Is dat grafiekje serieus te nemen?
Want ik heb al meerdere keren gelezen dat de 9400M en 320M nauwelijks van elkaar verschillen maar volgens het grafiekje van Apple zou het toch een stuk sneller moeten zijn maar dat kan natuurlijk ook gewoon marketing praat zijn. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jizzaa schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:46:
Ik was ook al lange tijd aan het wachten op de update van de Mb Pro. Uiteindelijk heb ik deze 13" in de switch in gent besteld de Vrijdag. En nu 2 werkdagen later zit ik er al op te tokkelen!

Prachtig :D
En welke versie heb je genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:00
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:55:
Ik was op zoek naar een laptop met een zuinige videokaart maar een videokaart waar nog wel een simpel spelletje op te doen is, ik kwam via diverse forums uit op de Gforce 320M als beste onboard videokaart.
Nu ben ik op zoek naar benchmarks van deze kaart maar eigenlijk kan ik er nergens iets over vinden behalve op de website van Apple, is dit een videokaart speciaal voor Apple?
En ik zag dat onderstaande benchmark resultaten vergeleken met de Gforce 9400M waren.

[afbeelding]

Want ik heb al meerdere keren gelezen dat de 9400M en 320M nauwelijks van elkaar verschillen maar volgens het grafiekje van Apple zou het toch een stuk sneller moeten zijn maar dat kan natuurlijk ook gewoon marketing praat zijn. 8)7
De 320M is inderdaad ruim 2 keer sneller dan de 9400M. De 320M haalt ongeveer 4700 punten in 3Dmark 06.

[ Voor 67% gewijzigd door Safaci op 20-04-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jizzaa schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:46:
Heb zelf vrijdag ook een MBP 13" besteld in switch gent. Moest echter een qwerty hebben (+ wireless keyboard en magic mouse) dus die moesten ze nog bestellen bij apple. Moet dus nog een tijdje wachten waarschijnlijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 11-09 21:48
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:55:

[afbeelding]

De 320M in de 13" MBP is naar mijn weten inderdaad speciaal voor Apple ontwikkeld.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jizzaa
  • Laatst online: 14-04 22:50
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:01:
[...]

En welke versie heb je genomen?
2,4 met 4gig.
Standaard dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 15:51
ik ben aan het twijfelen om nu een mbp 13" std te bestellen of nog even te wachten. zouden er nog speciale acties tussen nu en juni? die voordeliger zijn dan de studentenkorting van 6 %

[ Voor 3% gewijzigd door sQuare8 op 20-04-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:44
maybe actie bij mediamarkt - btw actie & 4 voor 3 actie.
weet alleen niet wanneer die gehouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
sQuare8 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:04:
ik ben aan het twijfelen om nu een mbp 13" std te bestellen of nog even te wachten. zouden er nog speciale acties tussen nu en juni? die voordeliger zijn dan de studentenkorting van 6 %
Als je student bent kun je bij surfspot.nl meer dan 6% procent krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
back to school actie? maar daar moet je nog even op wachten dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin86
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 13:22
Ben ook aan het overwegen een MacBook Pro aan te schaffen. Dan wel de 13". De looks zijn gewoon super!
Ben eigenlijk een Windows man, voor mijn studie is eigenlijk alles Windows, maar daar heb je bootcamp of vmware voor. Heb wat gespeeld met Mac OSX en het bevald mij wel!

Ben wel benieuwd naar jullie meningen over het volgende:

Hoe zijn eigenlijk de prestaties in OSX met Vmware, dus meerde VM's naast elkaar draaien en nog tekstverwerken, e-mail, internet.
Heb nu een Acer timeline 13" met een ULV core2duo en 4 GB ram en daar gaat kan het ook mee.

Zijn er mensen die een MacBook Pro thuis op een extern scherm hebben aangesloten (soort desktop vervanger). Wil wellicht mijn AMD desktop wegdoen en de laptop thuis gebruiken. Zo kan ik meteen verder met me werk waar ik op hogeschool aan begonnen was.. :P

Groeten, Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
kevin86 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:42:
Hoe zijn eigenlijk de prestaties in OSX met Vmware, dus meerde VM's naast elkaar draaien en nog tekstverwerken, e-mail, internet.
Heb nu een Acer timeline 13" met een ULV core2duo en 4 GB ram en daar gaat kan het ook mee.

Zijn er mensen die een MacBook Pro thuis op een extern scherm hebben aangesloten (soort desktop vervanger). Wil wellicht mijn AMD desktop wegdoen en de laptop thuis gebruiken. Zo kan ik meteen verder met me werk waar ik op hogeschool aan begonnen was.. :P

Groeten, Kevin
meerdere vm's geen probleem, zolang je alleen DOS draait kunnen dat er wel 1000 zijn.
(dus: wat voor vm's... meerdere impliceert server software, aangezien het meeste ook wel in 1 enkele windows vm zou kunnen).

verder zit er een displayport op, welke gemaakt zijn om aan te sluiten op een extern scherm. Dus dat moet denk ik ook geen probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Niet online
kevin86 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:42:

ja, ik gebruik hem thuis ook op een extern scherm, werkt prima maar dat vind ik vanzelf sprekend
dit is wel een mooi docking station voor de mbp, ga er zeker een aanschaffen als me mb terug komt van reparatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Djerique schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:30:

Dat valt ook wel weer reuze mee. De 160GB Intel Postville en de 250 GB OCZ Vertex doen het voor een stuk minder. Die OCZ Vertex zit rond de 700 euro en die Intel zit nog wat lager. De hogere capaciteiten (die op dit moment nou niet echt beschikbaar zijn) kosten inderdaad wel wat meer. Bij Apple is zo'n 512 GB ssd iets van 1400 euro aan meerprijs. De vraag is alleen welk merk en type ssd dat moge zijn en hoe deze presteert in zowel snelheid (random speeds, die sequentiële snelheden zijn niet zo boeiend) als in het reduceren van de beruchte performance degradatie.

Zo'n ssd hoeft overigens niet per definitie "een stuk prijziger" te zijn. Ik heb zelf een ssd gekocht omdat dit een stuk snelheidswinst brengt op i/o gebied. Ik wil nog wel eens virtualisatie gebruiken waarbij het ding het prima doet op cpu en geheugen gebied maar waarbij de i/o nog wel eens voor een traag systeem zorgt. Kortgezegd vormde mijn harde schijf de bottleneck en heb ik dat vervangen door een ssd. Het verschil tussen een systeem waarop je moet wachten en eentje waar je gewoon mee kunt werken is een dermate groot verschil dat zo'n ssd qua prijs ineens niets meer voorstelt. Wat ik verlies op capaciteit win ik op snelheid en dat laatste is in mijn geval belangrijker. Nou merk ik alleen dat ik op dit moment met 4 GB aan geheugen niet meer helemaal toe kom dus is het na 2 jaar voor mij weer tijd voor een nieuwe upgrade in de vorm van een compleet nieuwe MacBook Pro (met 8 GB aan geheugen, een processor met verbeterde virtualisatie support en dat 15" matte hi-res scherm). Ik verheug me er op, nou maar hopen dat de diverse pakketdiensten hun routes hebben aangepast zodat de pakketjes uit Shanghai weer in Nederland aan kunnen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin86
Ik gebruik meestal 1 of 2 Windows servers (64bit) en een werkstation (xp of 7) dus hooguit 3 VM tegelijk.
Maar neem aan dat als mijn huidige laptop het aankan dat een MacBookPro dat ook kan, als ik puur naar de specs kijk.

@ Wlie
Dat dockingstation is super!! die was ik nog niet tegen gekomen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Niet online
kevin86 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:50:

@ Wlie
Dat dockingstation is super!! die was ik nog niet tegen gekomen, bedankt!
kwam hem zelf gister tegen en ik was ook meteen overtuigd. gewoon geen gedoe meer met kabels, heerlijk! nu hopen dat deze ook in nederland te koop wordt aangeboden, scheelt weer ebayen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SynnyS
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-06 21:24
Ik heb sinds vandaag de 15" i5 2,4. 320gb heb ik vervangen door een x25-v 40gb.

Ik heb echt serieuze hitte problemen. ik had net firefox aan staan en ik was een skype video gesprek aan het voeren en mijn cpu temp zat volgens istat en nog een andere cpu monitor tool op 88 graden!!!

Moet zeggen dat ik het aan de behuizing niet zo goed kon merken, bij mijn vorige mbp 15" 2,4 C2D werd ie bij heel intens gebruik wel's boven de 70 graden, maar dan was de behuizing op de plek van de graka ook echt loeiheet.

heeft iemand hier ervaring mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin86
Wlie schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:56:
[...]

kwam hem zelf gister tegen en ik was ook meteen overtuigd. gewoon geen gedoe meer met kabels, heerlijk! nu hopen dat deze ook in nederland te koop wordt aangeboden, scheelt weer ebayen :)
Ik hoop het ook, heb zelf geen creditcard en op ebay staat ie ook nog niet, mja is ook pas 2 dagen op de markt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 15:51
@ Safaci & thijszor & brm-g
helaas heb je deze acties in beglie niet (denk ik?)

[ Voor 5% gewijzigd door sQuare8 op 20-04-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nyssyn schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 21:19:
Ik heb sinds vandaag de 15" i5 2,4. 320gb heb ik vervangen door een x25-v 40gb.

Ik heb echt serieuze hitte problemen. ik had net firefox aan staan en ik was een skype video gesprek aan het voeren en mijn cpu temp zat volgens istat en nog een andere cpu monitor tool op 88 graden!!!
Kijk even in Activity Monitor (Activiteitenweergave) wat er veel cpu slurpt en dat soort dingen. Het kan zijn dat spotlight de boel aan het indexeren is waardoor je tijdelijk even een wat drukke machine hebt. Het zou ook kunnen zijn dat Skype of Firefox aardig wat cpu vreten, ligt eraan wat je daar zoal mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SynnyS
skype gebruikt 15%
spotlight indexed niet

en ik heb net op mijn oude mbp getest en die komt ook tot aan 83 graden..

Waarschijnlijk is skype dus gewoon de boze doener

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebenik?
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-03-2022
Bij mij niet :p

[ Voor 140% gewijzigd door wiebenik? op 20-04-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SynnyS
heb net ee half uur een conference caal gehad in skype (audio alleen) niets aan de hand..

zodra ik een video call doe gaat mijn cpu temp de lucht in heel vaag. heb het net ook ff op mijn ouwe mbp getest en precies het zelfde! niet zo hoog als mijn nieuwe maar toch wel tegen de 80 graden...

absurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
Wlie schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:41:
[...]

dit is wel een mooi docking station voor de mbp, ga er zeker een aanschaffen als me mb terug komt van reparatie
Woow ziet er goed uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.hengedocks.com/images/show/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hengedocks.com/images/show/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hengedocks.com/images/show/5.jpg

demo video:

volgens mij kan je het zo zelf maken DIY (namaken) .... }:O

[ Voor 15% gewijzigd door icegodd op 21-04-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er leuk uit dat dock idd maar eigelijk hebt je dan sowieso een tweede lader nodig. Anders moet je elke keer je laadkabel er vanonder in gaan prutsen en weer uitprutsen. Dan wordt het wel weer wat duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerlijk gezegd vind ik die dock best lelijk :S misschien wel alleen omdat het zo onconventioneel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-03-2023
Interessant: GeekBench benchmarks van de nieuwe MBP i7: http://www.youtube.com/watch?v=JXr2nD1lI40

Be the change you want to see in the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Laatst online: 02-01-2022
Mooi doc station, maar inderdaad laad hij ook op als hij erin zit?

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Waardeloos, waarom is dit nou een filmpje? Wat is er mis met een normale website? Snap ik nooit zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuarecoW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:01
Is er al iemand die Windows 7 onder bootcamp heeft geinstalleerd en dan de Windows Prestatie Index kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SynnyS
Safaci schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:26:
[...]

Als je student bent kun je bij surfspot.nl meer dan 6% procent krijgen.
ik heb gewoon een TU Delft link gebruikt hier uit het forum, kreeg 12%

ipv 1749,- was ik 1538,- kwijt

heeft geen haan naar gekraait, kreeg hem gewoon thuisgestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 20:52
icegodd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:53:
[...]

Woow ziet er goed uit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

demo video:

vind persoonlijk deze heel mooi:
http://www.bluelounge.com/spacestation.php
Afbeeldingslocatie: http://www.bluelounge.com/images/BL_Spacestation_STR08.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel_Elessar schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:09:
Mooi doc station, maar inderdaad laad hij ook op als hij erin zit?
aangezien hij een standaard voedingsadapter- en kabel erin heeft zitten, ga ik er toch vanuit van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:13
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:21:
[...]

aangezien hij een standaard voedingsadapter- en kabel erin heeft zitten, ga ik er toch vanuit van wel.
Zoals reeds eerder opgemerkt is het wel zo handig een tweede oplader erbij aan te schaffen. Iemand ervaring met een dealextreme/ebay-achtige variant? De 79 euro die Apple vraagt is niet onoverkomelijk, maar wellicht dat er goed bruikbare alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil echt graag een dock hebben maar ik twijfel nu wel tussen deze twee. Die eerste is eigenlijk perfect maar ik twijfel of je op een gegeven moment niet aan de buitenkant van je MacBook Pro krassen etc. gaat krijgen van het er steeds in schuiven. Ik heb dit ook bij mijn iPhone waar je precies de afdruk van Apples eigen dock kan zien. De tweede is ook mooi maar kan je daar wel een vga snoer etc. in kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 07:52

Ravhin

no <root>...

icegodd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:53:
[...]

Woow ziet er goed uit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

demo video:

Wat ik dan weer jammer vindt is dat je geen gebruik kunt maken van de optical in/out die je 3,5mm jacks wel ondersteunen. Muggenziften, maar voor een HT wel aan de orde :)

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
nyssyn schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:10:
[...]

ik heb gewoon een TU Delft link gebruikt hier uit het forum, kreeg 12%

ipv 1749,- was ik 1538,- kwijt

heeft geen haan naar gekraait, kreeg hem gewoon thuisgestuurd :)
Moet je dan geen gegevens van die school invullen? Anders wil ik die link ook wel ff :D Mijn Surfspot geeft een prijs van €1606 aan namelijk...

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 19:55
*snip*
Het ''beruchte'' TU Delft linkje ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Daedalus op 27-04-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Peter_Aragorn schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:44:
[...]

Moet je dan geen gegevens van die school invullen? Anders wil ik die link ook wel ff :D Mijn Surfspot geeft een prijs van €1606 aan namelijk...
jij krijgt blijkbaar maar 8% korting. Op welke school zit jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Brm-G schreef op woensdag 21 april 2010 @ 16:03:
[...]

jij krijgt blijkbaar maar 8% korting. Op welke school zit jij?
Windesheim Zwolle...

Maar via het beruchte 'TU'-linkje kan ik dus meer krijgen? Moet ik dan niet aantonen dat ik daar op school zit :P ?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telecom_Kay
  • Laatst online: 05-01 22:07
Waarom zijn er hier al mensen die de nieuwe 13" macbook in huis hebben. Ik heb hem direct na de aankondiging besteld bij de MacStore in Amsterdam (DAM), maar zij maken mij wijs dat het misschien nog wel 2 weken kan duren.
Ik kreeg daar overigens maar 6% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan11117
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 14:30
B.A.L. schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:56:
*snip*
Heb net gister een 15 inch voor de volle prijs besteld. Dit had me 200 euro bespaard :'( :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Daedalus op 27-04-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telecom_Kay
SynchroSteve schreef op woensdag 21 april 2010 @ 16:34:
[...]

Heb net gister een 15 inch voor de volle prijs besteld. Dit had me 200 euro bespaard :'( :'(
Annuleer hem dan gek! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan11117
Hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Telecom_Kay schreef op woensdag 21 april 2010 @ 16:34:
Waarom zijn er hier al mensen die de nieuwe 13" macbook in huis hebben. Ik heb hem direct na de aankondiging besteld bij de MacStore in Amsterdam (DAM), maar zij maken mij wijs dat het misschien nog wel 2 weken kan duren.
Ik kreeg daar overigens maar 6% korting.
Er waren een paar resellers die hem al binnen hadden. Ik heb hem ook gelijk 13 april besteld en ik krijg hem nu pas 3 mei, terwijl het eerst 23 mei was. Blijkbaar komt het door die aswolk! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telecom_Kay
Geen idee. Lees de site goed door. Maak gebruik van je consumentenrecht. Als je het pas gisteren besteld hebt dan lijkt het me niet al te moeilijk om te annuleren. Bij de bestelstatus misschien? Desnoods bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 20:56
Zo, mijn bestelling ligt klaar bij de lokale Apple winkel :) Me eerste Macbook Pro 13" en hopelijk niet mijn laatste :) kan niet wachten tot ze me bellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telecom_Kay
Safaci schreef op woensdag 21 april 2010 @ 16:37:
[...]

Er waren een paar resellers die hem al binnen hadden. Ik heb hem ook gelijk 13 april besteld en ik krijg hem nu pas 3 mei, terwijl het eerst 23 mei was. Blijkbaar komt het door die aswolk! :(
I hate Iceland!

Wat ik me overigens wel afvraag. Wat doen ze trouwens met de oude Macbook configuraties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
Afbeeldingslocatie: http://bottejellema.nl/wordpress/wp-content/uploads/100419ups-480x127.gif

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 12:56
Wat is de beste/goedkoopste plaats om een Mstand te bestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, natuurramp!

Mijne is ook besteld! 15" i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

B.A.L. schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:56:
*snip*
Kan je met deze link ook gewoon de factuur op naam van bedrijf doen? :P

[ Voor 9% gewijzigd door Daedalus op 27-04-2010 22:37 ]

je ne sais cacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
lees even 2 pagina's terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Hier staat een review van het 13" 2.4GHz model:
http://computershopper.co...-pro-13-inch-2010-version

Blijkbaar komt de accu van de 13" wel in de buurt van de opgegeven waarden itt de 15":
"We ran our highly demanding DVD rundown test, in which we loop a movie until the battery dies. The battery lasted 7 hours and 28 minutes. That time bests the 2009 version of the 13-inch MacBook Pro by a whopping 2.5 hours."

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al een review van de MBP 13 High-end gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 14:22
Heb ik net ook gedaan: Op de Applesite, naar store, dan naar mijn account, bestelstatus, annuleer deze bestelling.
Vervolgens via de TU link een nieuwe plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 19:55
Als je de HDD van de 2.4 gHZ i5 upgrade zodat ie on par is met die van de i7 is is de i7 nog 310 euro duurder dan de i5...wat denken de mensen hier, hoe staat het prijsvrrschil in verhouding tot de prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan11117
tpas schreef op woensdag 21 april 2010 @ 18:32:
[...]

Heb ik net ook gedaan: Op de Applesite, naar store, dan naar mijn account, bestelstatus, annuleer deze bestelling.
Vervolgens via de TU link een nieuwe plaatsen.
Daar kon ik 'm niet annuleren. Waarschijnlijk omdat ik een custom configuratie heb samengesteld. Ik heb even gebeld met Apple en het is nu alsnog geregeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 14:22
SynchroSteve schreef op woensdag 21 april 2010 @ 19:08:
[...]

Daar kon ik 'm niet annuleren. Waarschijnlijk omdat ik een custom configuratie heb samengesteld. Ik heb even gebeld met Apple en het is nu alsnog geregeld!
...mmm.... raar...... Ik heb ook een custom config besteld, en bij mij ging het wel. Goed dat ze je telefonisch wilden helpen!
Nu maar hopen dat ie ook gaat komen zonder verdere vragen...... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
sorry...... :-(

[ Voor 94% gewijzigd door ipazza op 21-04-2010 19:35 ]

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Modbreak:Levertijden, meldingen dat je hebt besteld en meldingen dat de Macbook Pro's ergens op voorraad zijn mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 8. Ik wil jullie verzoeken om dit topic alleen te gebruiken om ervaringen te delen of te discussieren over de Macbook Pro's.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb nu bij 2 MBP 15" 2010 model gemerkt dat de rechter speaker wat luider/voller klinkt, jullie ook opgevallen?
Mijn MPB 15" 2010 zijn rechter fan ratelde vanmorgen zachtjes, toen ff dev/null en wat hd afspelen om de fans richting 5000 toeren te krijgen, het rateltje sindsdien niet meer gehoord, misschien nieuwigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik ben persoonlijk aan het twijfelen tussen een MacBook Pro en een iMac. Momenteel heb ik zowel een laptop als een desktop maar meestal zit ik toch als ik thuisben op de desktop voor het programmeren ( groter scherm ) maar verkies toch de laptop eigenlijk vermits mobiliteit.

Ik heb gewoon slechte ervaringen met laptop aansluiten op extern scherm van 21 inch, de resolutie is gewoon nooit maximaal en dus is het niet prettig werken. Hoe zit dit met de macbook Pro op externe monitors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 09:54
Droned schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:36:
Ik ben persoonlijk aan het twijfelen tussen een MacBook Pro en een iMac. Momenteel heb ik zowel een laptop als een desktop maar meestal zit ik toch als ik thuisben op de desktop voor het programmeren ( groter scherm ) maar verkies toch de laptop eigenlijk vermits mobiliteit.

Ik heb gewoon slechte ervaringen met laptop aansluiten op extern scherm van 21 inch, de resolutie is gewoon nooit maximaal en dus is het niet prettig werken. Hoe zit dit met de macbook Pro op externe monitors?
Op wat voor prehistorische laptop werk jij dan? Zelfs een oude Acer Aspire (crappy hardware) van minstens 5 jaar oud red 1680*1050 via een VGA aansluiting. Hogere resoluties zullen vast ook haalbaar zijn, en al helemaal met wat nieuwere laptops hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn batterij zit nu na 57 cycles op 93% Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou nu het een kunnen vervangen en wat later de ander. Soort van om en om (wat min of meer iets is wat ik ook doe). Ik weet niet waarmee en waarin je programmeert maar het kan best middels iets als een netwerk van laptop naar desktop en vice versa over te hevelen zijn. Als je dat lastig vindt is het werken op 1 machine handiger maar dat spreekt voor zich. Bij een laptop sluit je al snel op je vaste werkplek (aka thuis) dingen als een muis, toetsenbord en scherm aan vanwege de ergonomie en vooral ook vanwege de mogelijkheid voor een groter scherm. Dat in- en uitpluggen kan echter op den duur ook gaan irriteren waardoor de desktop-laptop setup die je nu hebt weer een beter idee is. Ik zou dan ook eens naar dat soort aspecten gaan kijken en vooral ook welke van de 2 (desktop/laptop) je nou echt zou moeten/willen vervangen.
Dat is als sinds een aantal jaar geen probleem meer. Het ligt vaak aan de gekozen output. Bij Macs kun je kiezen voor mirror waarbij zowel het externe scherm als het laptopscherm hetzelfde laten zien en dus ook dezelfde resolutie moeten hebben met als gevolg de problemen die jij beschrijft. Echter kennen Macs ook nog de mogelijkheid om het scherm uit te breiden naar het externe scherm waarbij je handmatig kunt opgeven welk scherm het hoofdscherm is (het scherm waar de menubar en het dock komen te staan; hoe je dat doet kun je hier op het forum wel vinden). Voordeel hiervan is dat ieder scherm zijn eigen resolutie behoudt en je toch van beide schermen gebruik kunt maken. Tot slot is er ook de mogelijkheid om alleen het externe scherm te gebruiken. Kwestie van spullen inpluggen, poweradapter aansluiten en dan de laptop ontwaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo werd even helemaal gek. Had vanmiddag mijn Macbook opengemaakt voor nieuwe HD. Nu begon hij dus net helemaal op hol te slaan. CPU naar 80c fans vol ik dus bang dat er iets kapot was gegaan van binnen. Bleek dus dat de Messenger 8 beta een gigantische hoeveelheid CPU kracht gebruikte :\ Heel vaag. Volledige load. Messenger afgesloten en binnen paar seconden weer helemaal rust. Nu net weer aangezet bleek niets aan de hand maar staat nu volgens iStat weer op 166%. Meer mensen hier last van? Gooi iig die beta er maar meteen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb een '09 MBP (15 inch) + LED Cinema Display (24 inch), dat werkt ideaal imho. Altijd mobiel, geen twee installaties, kan ermee op de bank hangen of bij thuiskomst even de kabeltjes erin prikken om de boel om te toveren tot volledige desktop.
Al is een iMac ook een schitterend apparaat hoor, vooral in 27 inch!

Enige nadeel van mijn setup is als het kapot zou gaan, dan heb ik geen alternatief. Een MBP kun je ook niet zelf gaan repareren en ben je dus een bepaalde periode kwijt (maar is bij een iMac niet anders natuurlijk). Hopen maar dat dat niet voorkomt. Scheelt wel dat al m'n data op een NAS staat, dus daar kan ik wel altijd bij.

[ Voor 4% gewijzigd door Tom op 22-04-2010 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:57:
Mijn batterij zit nu na 57 cycles op 93% Is dat normaal?
Ja. Zoek dit en voorgaande delen maar eens op het woord 'cycle'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Tom schreef op donderdag 22 april 2010 @ 00:26:
[...]

Ik heb een '09 MBP (15 inch) + LED Cinema Display (24 inch), dat werkt ideaal imho. Altijd mobiel, geen twee installaties, kan ermee op de bank hangen of bij thuiskomst even de kabeltjes erin prikken om de boel om te toveren tot volledige desktop.
Al is een iMac ook een schitterend apparaat hoor, vooral in 27 inch!

Enige nadeel van mijn setup is als het kapot zou gaan, dan heb ik geen alternatief. Een MBP kun je ook niet zelf gaan repareren en ben je dus een bepaalde periode kwijt (maar is bij een iMac niet anders natuurlijk). Hopen maar dat dat niet voorkomt. Scheelt wel dat al m'n data op een NAS staat, dus daar kan ik wel altijd bij.
Tip: gebruik ook Timemachine als je NAS dat ondersteund, of via een USB disk kan dat ook.

Ik werk met dezelfde combinatie (MBP+ 24" ACD, check mn setup hier), maar ga binnenkort overstappen naar 27" iMac, waarbij mn Macbook puur als laptop wordt gebruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door aramdin op 22-04-2010 09:50 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:32:
Zo werd even helemaal gek. Had vanmiddag mijn Macbook opengemaakt voor nieuwe HD. Nu begon hij dus net helemaal op hol te slaan. CPU naar 80c fans vol ik dus bang dat er iets kapot was gegaan van binnen. Bleek dus dat de Messenger 8 beta een gigantische hoeveelheid CPU kracht gebruikte :\ Heel vaag. Volledige load. Messenger afgesloten en binnen paar seconden weer helemaal rust. Nu net weer aangezet bleek niets aan de hand maar staat nu volgens iStat weer op 166%. Meer mensen hier last van? Gooi iig die beta er maar meteen af.
Dat krijg je als je MS producten gebruikt op je Mac! Foei! (Adium of iChat zijn de gangbare alternatieven en ondersteunen MSN heel goed.)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.