Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 03:13

JoeBlack2k

I Love Hilary

Batterij is iets langer dan de vorige macbook pro 13'' maar verwacht geen wonderen
de 9:15 waar de volle accu mee begint klapt in 1x naar 5:00 zodra ik ga surfen

ik heb ook een screenshot van gpuz gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://img341.imageshack.us/img341/5079/gpuz.gif

De macbookpro 13'' komt met snow leopard 10.6.3 en bootcamp 3.1
ook geeft osx nu netjes aan dat je windows 7 kunt installeren
(ipv alleen winxp en win vista)

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-03-2023
Nice, en hoe lopen games ? En videos ? Als je bijv. 720p/1080p op youtube kijkt, geen haperen mag ik hopen ?

Be the change you want to see in the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Laatst online: 04-09 03:13

JoeBlack2k

I Love Hilary

andromedaan schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 01:35:
Nice, en hoe lopen games ? En videos ? Als je bijv. 720p/1080p op youtube kijkt, geen haperen mag ik hopen ?
De filmpjes op Youtube lopen perfect zowel in Osx als in Windows

ik ben nu 3DMark 06 aan het downloaden kijken wat hij doet

en dit doet ie:
3DMark Score 4627

en om af te sluiten nog wat info:
Macbook Pro 13'' April 2010
Normale/Standaard uitvoering

Mainboard infoSupported Slot Types PCI, PCI Express
Manufacturer Apple Inc.
Model Mac-F222BEC8
Version unknown
BIOS Vendor Apple Inc.
BIOS Version APPLE - 39
BIOS Release Date 25/03/10
BIOS Properties Flash

Display device
Description NVIDIA GeForce 320M
Manufacturer NVIDIA
Total Local Video Memory 322 MB
Total Local Texture Memory 322 MB
AGP Aperture Size 1.56 GB

CPU
Manufacturer Intel
Family Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU P8600 @ 2.40GHz
Architecture 64-bit
Internal Clock 683.0 MHz
Internal Clock Maximum 2.4 GHz
External Clock 266.0 MHz
Socket Designation U2E1
Type
Upgrade ZIF Socket
MultiCore 2 Processor Cores
HyperThreadingTechnology N/A
Capabilities MMX, CMov, RDTSC, SSE, SSE2, SSE3, PAE, NX, SSSE3, SSE4.1
Version Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU P8600 @ 2.40GHz

:9 nu ga ik slapen :)

[ Voor 60% gewijzigd door JoeBlack2k op 16-04-2010 02:19 ]

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
ik heb ook een screenshot van gpuz gemaakt:
[afbeelding]
Je bron heeft het aan het rechte eind, ramon ;)
Dus toch alleen DirectX 10.1, geen 11

[ Voor 19% gewijzigd door niels88 op 16-04-2010 05:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem81
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-05 14:33
Ik heb nu een 2GHz mid 2007 MacBook en wil nu graag overstappen op de nieuwe 13" MacBook pro 2.66 GHz. Ga ik hier nu heel veel verschil merken? Ik gebruik m'n MacBook vooral voor fotobewerking (photoshop, aperture en iphoto) en voor programma's als Dreamweaver en Indesign.

Ik ben benieuwd of de nieuwe 13" MB Pro veel verschil uit gaat maken of zou ik beter een oudere versie kunnen kopen voor een paar honderd € minder (volgens mij heeft de mediamarkt regelmatig van dit soort acties)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

niels88 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 05:07:
[...]

Je bron heeft het aan het rechte eind, ramon ;)
Dus toch alleen DirectX 10.1, geen 11
De hele GT300M-serie is niet voorzien van DirectX 11, enkel 10.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

jochem81 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 08:17:
Ik heb nu een 2GHz mid 2007 MacBook en wil nu graag overstappen op de nieuwe 13" MacBook pro 2.66 GHz. Ga ik hier nu heel veel verschil merken? Ik gebruik m'n MacBook vooral voor fotobewerking (photoshop, aperture en iphoto) en voor programma's als Dreamweaver en Indesign.

Ik ben benieuwd of de nieuwe 13" MB Pro veel verschil uit gaat maken of zou ik beter een oudere versie kunnen kopen voor een paar honderd € minder (volgens mij heeft de mediamarkt regelmatig van dit soort acties)?
je CPU heeft ongeveer 20-25% meer performance als je kijkt naar de ghz clock. Verder heb je een ouder type geheugen en cpu tegen over DDR3 en een snellere CPU. je GPU is ook aanzienlijk beter. Zeker als je een spelletje wilt spelen af en toe is het een wereld van verschil. ook GPU acceleratie is heel wat sterker dan met jou huidige.

Als je mag kiezen tussen de oude 2,53 MBP of de nieuwe 2,66MBP zou ik voor de laatste kiezen, ook al is deze bv 200 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-08 22:55
Heeft iemand ook enig idee wat het prestatieverschil is tussen de 512GB 7200 tpm hd in de MBPro 15" i7 tov de 128GB ssd? Ga je hier echt super veel van merken in het dagelijks gebruik of valt dat allemaal nog te bezien. Ik twijfel nl tussen beide schijven. Een stukje performance staat mij aan, maar wat opslagcapaciteit ook.
Ik gebruik, mijn laptop voor de normale alledaagse zaken als wat surfen op internet, mail, wat foto- en videobewerking, 2 vmware machines (Ubuntu en XP), muziek luisteren, filmpje kijken enz en uiteraard af en toe een spelletje, hoewel ik daar eerder mijn desktop voor zal gebruiken.

Sneller opstarten met een ssd is leuk, maar vind ik nou niet iets om wakker van te liggen. De prijs prestatieverhouding uiteraard wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
patje01 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:11:
Heeft iemand ook enig idee wat het prestatieverschil is tussen de 512GB 7200 tpm hd in de MBPro 15" i7 tov de 128GB ssd? Ga je hier echt super veel van merken in het dagelijks gebruik of valt dat allemaal nog te bezien. Ik twijfel nl tussen beide schijven. Een stukje performance staat mij aan, maar wat opslagcapaciteit ook.
Ik gebruik, mijn laptop voor de normale alledaagse zaken als wat surfen op internet, mail, wat foto- en videobewerking, 2 vmware machines (Ubuntu en XP), muziek luisteren, filmpje kijken enz en uiteraard af en toe een spelletje, hoewel ik daar eerder mijn desktop voor zal gebruiken.

Sneller opstarten met een ssd is leuk, maar vind ik nou niet iets om wakker van te liggen. De prijs prestatieverhouding uiteraard wel.
Kort gezegt: Ja, dat ga je zeker merken bij dagelijks gebruik van je laptop. maar de prijs prestatieverhouding is imho nog steeds in het voordeel van de traditionele harddisk.

Ik zou alleen een SSD halen als:
- Je de laatste druppels performance uit je systeem wil trekken.
- Geld geen rol speelt.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:01
Een SSD maakt het zeker sneller, maar als je ook twee VMWare images op je systeem wilt zetten en je wilt niet lopen prutsen met een externe schijf, dan is 128GB denk ik echt te weinig. Helemaal als je er ook nog foto's, video en muziek op gaat plaatsen.

Wil je toch perse een SSD en opslagruimte, dan kun je eens nadenken over de MCE OptiBay HD. Dan kun je een SSD en een HD plaatsen in je MacBook. Vraag wel even na of die ook in de nieuwe MBP serie past. Kosten zijn $99 (excl. verzending) en natuurlijk geld voor een extra harde schijf.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
Hmm lastige keuze. Ik denk dat ik maar gewoon de 500GB 7200 tpm ga. Ben wel benieuwd wat het merk en type van deze schijf is (kan ik even kijken wat de overal prestaties is van deze schijf).
128 GB is inderdaad een beetje krap voor 2 vmware machines + foto's, muziek enz.

De Optibay is natuurlijk wel een optie, maar dat moet ik op een later moment maar gaan overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SynnyS
  • Laatst online: 01-06 21:24
BugBoy schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:26:
Een SSD maakt het zeker sneller, maar als je ook twee VMWare images op je systeem wilt zetten en je wilt niet lopen prutsen met een externe schijf, dan is 128GB denk ik echt te weinig. Helemaal als je er ook nog foto's, video en muziek op gaat plaatsen.

Wil je toch perse een SSD en opslagruimte, dan kun je eens nadenken over de MCE OptiBay HD. Dan kun je een SSD en een HD plaatsen in je MacBook. Vraag wel even na of die ook in de nieuwe MBP serie past. Kosten zijn $99 (excl. verzending) en natuurlijk geld voor een extra harde schijf.
Ik heb zelf gisteren de 15" 2,4Ghz besteld, ook maar even een optibay besteld. Wil er een x25-v inzetten en in de optibay een 500GB 5400rpm schijf.

Ik heb echter de optibay via ebay besteld voor 29 euro inclusief verzend vanuit china :)

http://cgi.ebay.com/2nd-H...ss_RL?hash=item53e0c0dd73

zie de link...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je morgen bij de 10% korting openingsactie van iCentre in Zaandam alleen de korting krijgt op spullen op voorraad? Wil graag morgen de nieuwe MBP 15" gaan halen met high res. scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 15:04
BugBoy schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:26:...
Hmmm dat klinkt cool, kan je dit ding er zelf in zetten? Dan bedoel ik meer dat de garantie niet verloopt enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En paar mensen die hun 15 inch core ix al hebben zeggen dat het automatisch switching heel onhandig werkt. Voor surfen en utorrent word bijvoorbeeld de GT330M in geschakelt wat niet echt nodig lijkt.

Wat vinden de mensen die hun 15 inch core i5/i7 macbook pro hebben ervan hier op tweakers?

Ik hoor van sommige mensen net zoals een andere review dat die 9 uur echt nooit gehaald word. ( zal wel door dat onhandige switchen komen? )

Is er misschien ook een indicatie hoe de nieuwe MBP presteert in Windows 7 en of je daar nog redelijke batterij duur mee haalt? ( dacht dat de 2009 modellen maar 2 uurtjes konden volhouden in Windows )

edit: Ik ben zelf nog aan het twijfelen. Als dat GPU switching problemen oplevert met de batterijduur, misschien dat ik dan maar gewoon een 13 inch haal maar dan met een 8gb upgrade en nog een SSD in gooi.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:20:
En paar mensen die hun 15 inch core ix al hebben zeggen dat het automatisch switching heel onhandig werkt. Voor surfen en utorrent word bijvoorbeeld de GT330M in geschakelt wat niet echt nodig lijkt.

Wat vinden de mensen die hun 15 inch core i5/i7 macbook pro hebben ervan hier op tweakers?

Ik hoor van sommige mensen net zoals een andere review dat die 9 uur echt nooit gehaald word. ( zal wel door dat onhandige switchen komen? )
ik kan me voorstellen dat bv. door flash de hardware accelaratie van de grafische kaart word getriggerd. Dat van utorrent zal wel iets van een opengl rendering zijn... Ik neem aan dat Apple met een update komt die dit soort kinderziektes verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wat nog handige info voor mensen die willen gamen op hun core i5/i7 MBP.

Op hi-res resolutie presteert de GT330M net zo goed als de GT9600M op 1400x900. Dus als je gaat upgraden van een 15 inch MBP 2009 naar een 15 inch MBP 2010 met Hi-res optie, dan zal je dezelfde GPU prestaties ervaren.

( dit zei iemand die een 2.8 ghz MBP heeft van 2009 en een 2010 15 inch MBP met hi-res scherm. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthic
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-06 16:36
Iemand ervaring met verzekeren van een Macbook? In begin mei ga ik mijn Macbook Pro bestellen via de Apple Store website en wil ik hem tegen alles verzekering (All-risk). Waar kan ik dat doen en waar is het voordeligst met de beste voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:30:
Misschien wat nog handige info voor mensen die willen gamen op hun core i5/i7 MBP.

Op hi-res resolutie presteert de GT330M net zo goed als de GT9600M op 1400x900. Dus als je gaat upgraden van een 15 inch MBP 2009 naar een 15 inch MBP 2010 met Hi-res optie, dan zal je dezelfde GPU prestaties ervaren.

( dit zei iemand die een 2.8 ghz MBP heeft van 2009 en een 2010 15 inch MBP met hi-res scherm. )
Ik dacht dat de GT330M volgens Apple zoveel keer sneller was dan de 9600GT??

Heeft dus voor mij totaal geen zin om up te graden (3.06Ghz 2009 MBP).

[ Voor 5% gewijzigd door Tha BasZ op 16-04-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Tha BasZ schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:12:
[...]

Ik dacht dat de GT330M volgens Apple zoveel keer sneller was dan de 9600GT??

Heeft dus voor mij totaal geen zin om up te graden (3.06Ghz 2009 MBP).
De GT330M mag dan wel sneller zijn (in een 3DMark-sessie met gelijke settings komt de GT330M er beter uit) echter heeft deze op 1680x1050 meer pixels te renderen dan op 1440x900 waardoor in feite het aantal FPS op native reso zo'n beetje gelijk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-03-2023
@JoeBlack2k
Is je score van 4627 eigelijk een beetje goed :P ? Ik weet niet precies welke verwachtingen ik met zo'n score moet hebben.
Heb je al een GeekBench gedaan ? Dan kan je het namelijk beter afwegen tegen wat de andere MacBook Pro's doen. Zie hier de mac benchmark scores.

Be the change you want to see in the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
Toch nog even sleutelen, maar het wordt hierdoor alleen maar lastiger. Ik twijfel nu nog tussen 15" i7, 4GB intern en 500GB 7200 tpm of de 15" i5 (2,53Ghz), 8GB intern, 500GB 7200 tpm hd. Verder heeft de i7 versie 256mb meer geheugen op de videokaart zitten en dat is bij een spelletje of video rendering natuurlijk wel zo prettig. Voor beide systemen geldt dat ik de Hi-Res Glossy Widescreen Display wil met 1680x1050 resolutie. Heeft iemand een idee wat handig en verstandig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Videorendering heeft niet zoveel met aantal MB's te maken, het gaat meer om de CUDA-cores (shaders). En afaik wordt er (nog) niet hardwarematig gerenderd via de GPU in Mac OS X :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
RobbieB schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 23:22:
Reseller, dan kun je tenminste altijd ergens terecht als je evt. garantie nodig hebt.. (als je er geen AppleCare bij neemt natuurlijk)
Tot hoe ver gaan die garanties bij resellers eigenlijk?

Als ik bij een Nederlandse reseller de nieuwste 17" macbook pro voor zo'n hoog bedrag koop, dan verwacht ik ook dat ik recht heb op garantie, zonder apple care, helemaal gezien de wettelijke verplichte 2 jarige Europese garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

DaMarcus schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:31:
[...]

De GT330M mag dan wel sneller zijn (in een 3DMark-sessie met gelijke settings komt de GT330M er beter uit) echter heeft deze op 1680x1050 meer pixels te renderen dan op 1440x900 waardoor in feite het aantal FPS op native reso zo'n beetje gelijk blijft.
Ja als ik zou upgraden dan inderdaad wel naar een hogere reso!

Mmm... nou ja dank voor deze "insight"...

Nooit aan gedacht eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen een paar mensen tests voor me doen met hun nieuwe MBP m.b.t hoe lang je op de batterij kan werken
1. Normale settings ( dus geen Wifi of dat soort dingen uitschakelen ): Documenten maken en Surfen
2. Lage settings ( dus alles uit en helderheid op laag ): Document maken en Surfen.
3. Zelfde als 1 & 2 maar dan in Windows 7

Vergeet niet te vermelden welke model je hebt a.u.b :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMarcus schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:31:
[...]

in hoeverre heeft het dan zin om de resolutie te verlagen in een game? zoveel waziger wordt het daar toch niet van? de hogere resolutie werkt in elk geval voor mij veel prettiger tijdens alle andere computer gerelateerde activiteiten, ik gebruik regelmatig vmware voor m'n werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Ik heb eergister ook maar de 15 inch i7 besteld :) .
Met het high-res scherm, verder standaard.
Ik heb verder een OptiBay gekocht (99dollar + 40 dollar verzendkosten) en een Itel x52-m SSD.
29 april wordt hij geleverd :D .

offtopic:
M'n oude, feb. 2008, MBP is gestolen een tijdje terug, dus ben blij weer een MBP te hebben binnenkort :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Laatst online: 14-07 21:38
Bedoelen ze met LED bij deze macbooks dat ze LED backlight hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:30

rammes

koekebakker 1e klas

Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:59:
Kunnen een paar mensen tests voor me doen met hun nieuwe MBP m.b.t hoe lang je op de batterij kan werken
1. Normale settings ( dus geen Wifi of dat soort dingen uitschakelen ): Documenten maken en Surfen
2. Lage settings ( dus alles uit en helderheid op laag ): Document maken en Surfen.

lol je denkt dat men hier niets anders te doen heeft :P

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
Djerique schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:27:
Bedoelen ze met LED bij deze macbooks dat ze LED backlight hebben?
nee, dit is een soort ambilight aan de achterkant van je scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Laatst online: 22:45
gassiepaart schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:42:
[...]

nee, dit is een soort ambilight aan de achterkant van je scherm
Ik dacht dat het Apple teken groot op de muur achter je geprojecteerd werd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djerique schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:19:
[...]

Tot hoe ver gaan die garanties bij resellers eigenlijk?

Als ik bij een Nederlandse reseller de nieuwste 17" macbook pro voor zo'n hoog bedrag koop, dan verwacht ik ook dat ik recht heb op garantie, zonder apple care, helemaal gezien de wettelijke verplichte 2 jarige Europese garantie.
Daar gaan we weer... Lees je eerst even in voordat je met Europese wetten begint te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Laatst online: 09:10
Nou , ik heb sinds vandaag ook officieel een nieuwe macbook pro 13,3 bestelt . Heeft me uiteindelijk niet zoveel gekost met vorige acties en mooie studentenkorting van tu delft ( nooit geweten dat ik daar studeerde ) . Moet nu wel even week ong wachten zonder laptop .. maargoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 01-09 11:48
Slomy schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 17:26:
[...]

Ik dacht dat het Apple teken groot op de muur achter je geprojecteerd werd!
Telkens als ik opstrart, zie ik een hologram van Steve Jobs achter de laptop verschijnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 22:17
ik wil graag 8gb intern geheugen in de macbook bouwen (zelf) welk geheugen raden jullie aan?
(macbook pro 2010, 13")

[ Voor 11% gewijzigd door SquareOne op 16-04-2010 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf onlangs 2 x 4GB van Crucial ingebouwd. Met 395 euro het goedkoopste dat ik kon vinden en ik had erg goede ervaringen met de 2 x 2GB die ik eind december had ingebouwd (maar nu dus weer eruit heb gehaald).
Ook in een MBP 13 dec. 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
dan kan ik het net zo goed met het bestellen al upgraden*-) of weet iemand nog iets goedkopers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 21:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
jazeker, maar was benieuwd naar ervaringen van andere, welk geheugen en waarom^^;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 08:20
Had een 15" hi-res glossy in bestelling staan, toch maar veranderd naar een 15" hi-res ant-iglare / matte :X .

Heb hiervoor een 15" macbook pro unibody uit 2008 gehad, deze spiegelde gewoon te erg tijdens college, dan zat je even op te letten viel het scherm op zwart zag je als een spiegel de kerel / of dame achter je in je scherm mee kijken :P .

Mede hierom en het feit dat ik af en toe een filmpje in de trein wil kijken , dat was helemaal een ramp als de zon door brak dan zag je echt niets door de spiegeling als je naast het raam zat.

De 15" hi-res anti-glare heeft een aluminium basel ipv zwart ben dus zeer benieuwd. Helaas geen glossy mer wat er wel heel erg strak uitziet maar goed het had voor mij te veel nadelen. Besides mijn imac heeft wel een zwarte basel en glossy scherm, dan geil ik daar maar op ;)

Heeft er nog iemand een matte / anti-glare besteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 09:06
De kogel is EINDELIJK door de kerk...!

Na lang bellen en 4 keer m'n MBP (2.53 late 2008) ter reparatie te hebben aangeboden heb ik nogmaals met Apple gebeld. Ik heb nu nog meer dan ooit gezegd dat het zo niet langer meer kan gaan en dat ik een nieuwe machine wil. Ik had namelijk last van de 9400M bug, waarbij onder redelijke load m'n scherm spontaan uit en aan ging (paar milliseconden, maar wel irritant) en vaak ook knipperden tijdens het laden.

De AppleCare medewerker kon gelukkig zien dat het menens was en na een tijd in de wacht hebben gestaan hebben ze dus eindelijk besloten om mij een vervangende machine aan te bieden.

Dit had ik begin april gedaan. De geruchtenstroom was volledig op gang over nieuwe modellen, maar dat maakte mij niet meer uit. Ik wilde gewoon een nieuwe MBP. Afgesproken was dat ik de 2.8 model zou krijgen, omdat daar de 9600GT inzit met 512MB geheugen. M'n oude MBP is keurig opgehaald door TNT en kreeg afgelopen maandag een email dat deze goed was ontvangen.

Toen ik afgelopen dinsdag las dat er nieuwe modellen waren geintroduceerd, heb ik gelijk m'n contactpersoon bij Apple gemaild of de mogelijkheid bestond dat ik niet een EOL model zou krijgen, maar de hele nieuwe. Ik kreeg de volgende ochtend een email terug dat dit inderdaad in gang zou worden gezet en dat het daarom even duurde voordat ik bericht zou krijgen (anders hadden ze waarschijnlijk m'n nieuwe MBP al opgestuurd). Ik vroeg mij af welke config ik dan zou krijgen, waarop het antwoord was dat dit de i7-versie zou gaan worden met een 500 GB 7200 schijf. Ik blij natuurlijk!!

Ik ga nu van een late 2008 model (2.53, 512 MB 9600 GT, 250 GB 7200) naar het nieuwste model (2.66 i7, 512 MB GT330M, 500 GB 7200). IK BEN BENIEUWD :P

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xsess schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 19:41:
De kogel is EINDELIJK door de kerk...!

Na lang bellen en 4 keer m'n MBP (2.53 late 2008) ter reparatie te hebben aangeboden heb ik nogmaals met Apple gebeld. Ik heb nu nog meer dan ooit gezegd dat het zo niet langer meer kan gaan en dat ik een nieuwe machine wil. Ik had namelijk last van de 9400M bug, waarbij onder redelijke load m'n scherm spontaan uit en aan ging (paar milliseconden, maar wel irritant) en vaak ook knipperden tijdens het laden.

De AppleCare medewerker kon gelukkig zien dat het menens was en na een tijd in de wacht hebben gestaan hebben ze dus eindelijk besloten om mij een vervangende machine aan te bieden.

Dit had ik begin april gedaan. De geruchtenstroom was volledig op gang over nieuwe modellen, maar dat maakte mij niet meer uit. Ik wilde gewoon een nieuwe MBP. Afgesproken was dat ik de 2.8 model zou krijgen, omdat daar de 9600GT inzit met 512MB geheugen. M'n oude MBP is keurig opgehaald door TNT en kreeg afgelopen maandag een email dat deze goed was ontvangen.

Toen ik afgelopen dinsdag las dat er nieuwe modellen waren geintroduceerd, heb ik gelijk m'n contactpersoon bij Apple gemaild of de mogelijkheid bestond dat ik niet een EOL model zou krijgen, maar de hele nieuwe. Ik kreeg de volgende ochtend een email terug dat dit inderdaad in gang zou worden gezet en dat het daarom even duurde voordat ik bericht zou krijgen (anders hadden ze waarschijnlijk m'n nieuwe MBP al opgestuurd). Ik vroeg mij af welke config ik dan zou krijgen, waarop het antwoord was dat dit de i7-versie zou gaan worden met een 500 GB 7200 schijf. Ik blij natuurlijk!!

Ik ga nu van een late 2008 model (2.53, 512 MB 9600 GT, 250 GB 7200) naar het nieuwste model (2.66 i7, 512 MB GT330M, 500 GB 7200). IK BEN BENIEUWD :P
Zonder enige opleg? Als je applecare hebt zijn ze precies nogal vrijgevig:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Ik heb iets vergelijkbaars gehad. Had een van de eerste Macbook Pro's (2006) en dat ding had o.a. last van het 'Mooing' probleem, 2 keer teruggestuurd (dacht ik), is daarna vervangen door een model dat er boven zat. Erg netjes geregeld allemaal, inclusief het ophalen en leveren van de nieuwe laptop. Is alweer een tijd terug maar volgensmij kreeg ik eerst een vervangende laptop en kwamen ze daarna de oude ophalen.

Heb dinsdag de vervangende Macbook Pro besteld (15", 2.66, 4GB, 500GB 7200, HR anti-glare). Bestelling is vandaag naar "Prepared for shipment" gegaan, verwachtte leverdatum 29 april (de dag dat ik op vakantie ga :/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaringen of ideeën over het verschil in geluidproductie tussen de 5400 en de 7200 rpm schijven?

Is dit verschil aanzienlijk (opvallend/tikje storend) groot?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Laatst online: 09:10
Nou ik had zelf de wd5000bevt (5400) maar die maakt toch meer herrie dan de standaard schijf . Geen idee of een 7200 schijf meer herrie maakt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:07:
[...]

in hoeverre heeft het dan zin om de resolutie te verlagen in een game? zoveel waziger wordt het daar toch niet van? de hogere resolutie werkt in elk geval voor mij veel prettiger tijdens alle andere computer gerelateerde activiteiten, ik gebruik regelmatig vmware voor m'n werk.
Dat zou ik ook graag willen weten. Denk dat ik even afwacht tot een goede 13'' review met betrekking tot de batterij tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 12:56
Welke verloopstekker van apple moet ik hebben om een Vga beeldscherm aan te sluiten op mijn bestelde nieuwe MBP ? En weet iemand een NL webwinkel die de "Rain design mStand" verkopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 19:56:
[...]

Zonder enige opleg? Als je applecare hebt zijn ze precies nogal vrijgevig:)
Ik moest 75EUR betalen voor de HDD, omdat het dan geen vervangende machine zou zijn, maar een 'upgrade van'. Omdat ik ook Applecare had, wordt dat ook verrekend. Er is alleen nog niets afgeschreven qua bedragen, dus is misschien de refund van m'n Applecare verrekend met de kosten van een andere HDD die dan niet standaard in de MBP zou zitten...

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 17:55
@ clonedonkey,

Google is toch wel iets moois he...? >:) Het is gratis, ook voor jou!

Mini Displayport > VGA
Rain Design mstand

Edit: Applemacbookpro was me voor :)

Even inhakend op berichten die ik hierboven lees:
Ik heb zelf een witte MB gekocht enige tijd geleden. Na 4x het ding ter reparatie te hebben opgestuurd, was ik het zat en heb ik gebeld met Apple.. Toen heb ik een (toentertijd) nieuwe MB unibody gekregen, zonder enige bijbetaling (die nieuwe was €300,- duurder).

[ Voor 2% gewijzigd door Volkan1984 op 17-04-2010 08:15 . Reden: Iemand anders heeft ook al gereageerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
De reden dat ik een klein bedrag moet bijbetalen, is omdat ik niet de standaard 500GB HDD met 5400 rpm wilde hebben, maar een 7200 rpm model (in m'n oude MBP had ik ook de standaard 320GB 5400 laten vervangen door een 250GB 7200).

Voor de rest heb ik aangegeven dat, wanneer ik een vervangende machine zou krijgen, ik persé een model wil hebben met een GPU met 512MB erop, gezien mijn huidige machine dit ook heeft (had inmiddels) en ik dat model daar speciaal voor had gekocht. Dit omdat ik veel werk met Logic en Final Cut. Het enige model die deze config dan nog heeft, is het topmodel :)

Ik ben dan ook benieuwd wat m'n nieuwe MBP gaat doen in Logic, maar vooral in Final Cut... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:00
Maakt Logic dan gebruik van zoveel GPU geheugen? Volgens mij niet. Het is immers een muziek programma dus CPU en werkgeheugen zijn het belangrijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
Logic maakt inderdaad geen gebruik van GPU, maar Final Cut wel. Het GPU verhaal slaat eigenlijk op het gebruik van Final Cut ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:00
Ooh oke! ;) Dan zal 512mb wel genoeg zijn. Ik weet niet hoe het dan zit met 256mb.. Maakt dat veel uit voor Final Cut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Zolang je geen heftige 3D effecten toepast in Final Cut Pro heb je vrij weinig aan een dikke videokaart. Het heet wel 'videogeheugen' maar dit geheugen wordt vooral gebruikt voor het opslaan van textures e.d. en daar doet FCP vrijwel niets mee zolang je geen 3D plugins gebruikt. Het is dus een handige manier geweest om een high-end machine als replacement te krijgen maar de reden waarom klopt niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_John
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 01:35
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:59:

M'n vriendin heeft heeft ongeveer 8u kunnen doen met 1 laadbeurt. Ze heeft enkel op msn en facebook gezeten samen met een deuntje via iTunes (stream van een radiozender). Schermverlichting stond op 80%, bluetooth uit, toetsenverlichting op 100%, geen time machine-backups, ...

Edit: ze heeft de 15inch MBP van 1.800euro. (i5 2,4Ghz, 4GB ram, 320GB hdd, nv330M)

[ Voor 5% gewijzigd door Den_John op 17-04-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
bartvb schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 12:21:
Zolang je geen heftige 3D effecten toepast in Final Cut Pro heb je vrij weinig aan een dikke videokaart. Het heet wel 'videogeheugen' maar dit geheugen wordt vooral gebruikt voor het opslaan van textures e.d. en daar doet FCP vrijwel niets mee zolang je geen 3D plugins gebruikt. Het is dus een handige manier geweest om een high-end machine als replacement te krijgen maar de reden waarom klopt niet :+
Handig of niet... Ik had een MPB met 512MB en ik wilde een vervangende MBP hebben met eveneens 512MB GPU geheugen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is de moeite niet om er een topic over te maken, maar kan je de spiegeling in de schermen vergelijken met de spiegeling op een iPod Touch? Is het erger of beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Weet iemand of er een cd map bestaat in apple style ? Wil al mijn apple software in een aparte map gaan bewaren en zou leuk zijn als er zoiets is in apple style !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 08:20
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 19:31:
Het is de moeite niet om er een topic over te maken, maar kan je de spiegeling in de schermen vergelijken met de spiegeling op een iPod Touch? Is het erger of beter?
Is goed te vergelijken, vooral bij zwart / echter de macbook pro kan wel een helderder beeld geven waardoor het effect minder lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausje_maus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-12-2024
ik heb de nieuwe 13" al weer een paar dagen , en ben zeer tevreden.

nu is het mij alleen nog niet gelukt om geluid via hdmi uit m n macbook te krijgen, ik heb een verloop van het merk APR.

Heeft er hier al iemand geluid uit de display port gekregen bij de nieuwe serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Den_John schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 14:50:
[...]
M'n vriendin heeft heeft ongeveer 8u kunnen doen met 1 laadbeurt. Ze heeft enkel op msn en facebook gezeten samen met een deuntje via iTunes (stream van een radiozender). Schermverlichting stond op 80%, bluetooth uit, toetsenverlichting op 100%, geen time machine-backups, ...

Edit: ze heeft de 15inch MBP van 1.800euro. (i5 2,4Ghz, 4GB ram, 320GB hdd, nv330M)
Nice; das een best nette tijd.
mausje_maus schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 20:39:

nu is het mij alleen nog niet gelukt om geluid via hdmi uit m n macbook te krijgen, ik heb een verloop van het merk APR.

Heeft er hier al iemand geluid uit de display port gekregen bij de nieuwe serie?
Ik dacht in reviews te lezen dat nu het geluid ook over die poort ging het wachten nog was op converters die het ook daadwerkelijk ondersteunen.

[ Voor 32% gewijzigd door Serenity op 17-04-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Den_John schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 14:50:
[...]

8u klinkt goed =D. Denk dat ik komende week even een bezoekje breng aan Amac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
mausje_maus schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 20:39:

Online gekocht of in de winkel ?

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qreed
  • Laatst online: 15-08 14:51
Heb gisteren de 17" online besteld. De AppleStore had de nieuwe i5/i7 wel beschikbaar, maar deze worden enkel met een europe keyboard layout geleverd. Ervaring heeft me geleerd dat het niet zo fijn is wanneer je veel in een console werkt en je backslash blijkt opeens een enter te zijn :(
Als ik de US versie via "de shop" wou hebben dan zou het zo'n 3 weekjes kunnen duren: dan maar online bestellen, waar ze een custom na drie dagen op de post doen.

Oh, ... ik heb het ook nog via Electric King getracht, maar hij levert vrijwel enkel de standaard uitvoeringen. Als je niet perse de laptop morgen binnen wil hebben en je kan uit de voeten met de defaults, dan zou ik echt via hem bestellen; scheelt gewoon belachelijk veel geld.

Het performance verschil tussen i5/i7 is echt minimaal; meer bang voor je buck met de i5 dus. (plus dat het iets minder wattjes eet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beck
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 19:13
Qreed schreef op zondag 18 april 2010 @ 09:43:
Heb gisteren de 17" online besteld. De AppleStore had de nieuwe i5/i7 wel beschikbaar, maar deze worden enkel met een europe keyboard layout geleverd. Ervaring heeft me geleerd dat het niet zo fijn is wanneer je veel in een console werkt en je backslash blijkt opeens een enter te zijn :(
Als ik de US versie via "de shop" wou hebben dan zou het zo'n 3 weekjes kunnen duren: dan maar online bestellen, waar ze een custom na drie dagen op de post doen.

Oh, ... ik heb het ook nog via Electric King getracht, maar hij levert vrijwel enkel de standaard uitvoeringen. Als je niet perse de laptop morgen binnen wil hebben en je kan uit de voeten met de defaults, dan zou ik echt via hem bestellen; scheelt gewoon belachelijk veel geld.

Het performance verschil tussen i5/i7 is echt minimaal; meer bang voor je buck met de i5 dus. (plus dat het iets minder wattjes eet).
Volgens AnandTech: "While I'm not sure about the 2.53GHz Core i5, the i7 is definitely worth it if you plan on keeping the machine for a while."
http://www.anandtech.com/...book-pro-the-one-to-get/9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een tegenvaller wat betreft de 15":

"But you shouldn't expect battery life improvements across the board with the new MacBook Pro."

Ik hoop dat de 13" wel echt beter presteert zoals Apple beweert.

Hebben mensen al reviews gezien van de nieuwe 13"?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem81
  • Laatst online: 08-05 14:33
Is het aan te raden om het geheugen van de MacBook Pro 13" zelf uit te breiden of scheelt het qua prijs niet veel met de €360 extra voor 4GB?
Ik heb al in de pricewatch gekeken, maar ik weet niet precies welk type DDR3 SDRAM erin moet, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:25:

"But you shouldn't expect battery life improvements across the board with the new MacBook Pro."

Hoezo is dat een tegenvaller, de batterijduur van de vorige gen. macbook pro's was super, en deze houden het ongeveer net zo lang vol.
The new Arrandale MacBook Pro delivers the same (or better) battery life compared to last year's model but with anywhere from 0 - 50% better performance.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 10:07
jochem81 schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:27:
Is het aan te raden om het geheugen van de MacBook Pro 13" zelf uit te breiden of scheelt het qua prijs niet veel met de €360 extra voor 4GB?
Ik heb al in de pricewatch gekeken, maar ik weet niet precies welk type DDR3 SDRAM erin moet, iemand tips?
Deze zijn van Kingston:

pricewatch: Kingston KTA-MB1066K2/4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een 15 inch i7 koop via EK. Als er iets stuk is, kan ik dan nog steeds terecht bij een officieele Apple store?

Of hoe gaat dat dan als er iets stuk is en ik wil het laten repareren? ( of moet ik echt dan Apple care erbij kopen )

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

jochem81 schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:27:
De MBP is uitgerust met 2x 2GB dus je moet beide modules vervangen als je 4GB extra wilt. Dan kom je op deze: pricewatch: Kingston KTA-MB1066K2/8G en blijkt de prijs die Apple levert heel redelijk te zijn.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JERONY
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-02-2024
Heeft iemand ervaring met de Moshi 13-inch iVisor AG?

''Een geavanceerde antiflectiebescherming voor het scherm van je 13-inch MacBook of MacBook Pro minimaliseert schittering en beschermt je monitor tegen krassen en irritante vingerafdrukken''

http://store.apple.com/nl...TY1NDA2OA&mco=MTY4MzczNDA

Klinkt best namelijk best interessant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhans
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 21:28
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:25:

Toch een beetje flauw of niet? Als je namelijk het stuk leest zie je

"If you needed a Mac laptop at the end of last year, the 2nd gen unibody MacBook Pro was great simply because of its battery life under OS X.

The new Arrandale MacBook Pro delivers the same (or better) battery life compared to last year's model but with anywhere from 0 - 50% better performance"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 14:10
JERONY schreef op zondag 18 april 2010 @ 15:14:
Heeft iemand ervaring met de Moshi 13-inch iVisor AG?

''Een geavanceerde antiflectiebescherming voor het scherm van je 13-inch MacBook of MacBook Pro minimaliseert schittering en beschermt je monitor tegen krassen en irritante vingerafdrukken''

http://store.apple.com/nl...TY1NDA2OA&mco=MTY4MzczNDA

Klinkt best namelijk best interessant..
Jup.. ken iemand die hem erop heeft zitten. Werkt prima, en mits goed aangebracht ziet het er niet eens heel verkeerd uit...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausje_maus
ipazza schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 23:51:
[...]

Online gekocht of in de winkel ?
heb hem in de winkel (Ifactors den haag) gehaald donderdag had ik hem :) (was ook meteen de laatste dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berendhaan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 16:43
Zijn er mensen die een nieuwe MBP hebben met het Hi-Res antiglare scherm?
Zo ja, zou jij / u dan een foto kunnen uploaden hiervan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:52
ik heb nu alweer een paar maanden een nieuwe mb pro 13", wat me opvalt aan de 'parts' is dat sommige nogal van een bokkiewokie merk zijn. bedoel een dvd drive van hankiepankie en hdd van fujitsu? volgens mij niet de meeste ganbare merken... de superdrive van mijn oude mb white deed het na 3jaar ook niet al te best meer...
Nu wil ik niet zeggen dat andere laptop merken het beter doen, maar voor een premium laptop verwacht ik ook premium parts. Ben bang dat ook deze parts na 3jaar weer mankementen gaan vertonen.

Zijn deze zorgen gegrond? Of valt dit wel mee?

In mijn vorige macbook zat tenminste nog een seagate hdd. Ik heb ook het gevoel dat deze standaard hdd minder presteert dan de seagate uit mijn vorige MB (welke ik na een jaar vervangen heb door een grotere seagate)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Laatst online: 10-09 18:03

DefLite

Why so serious?

Waarom doe je dan niet wat benchmarks? Dan weet je tenminste zeker of die fujitsu echt trager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
sharkzor schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:56:
ik heb nu alweer een paar maanden een nieuwe mb pro 13", wat me opvalt aan de 'parts' is dat sommige nogal van een bokkiewokie merk zijn. bedoel een dvd drive van hankiepankie en hdd van fujitsu? volgens mij niet de meeste ganbare merken... de superdrive van mijn oude mb white deed het na 3jaar ook niet al te best meer...
Nu wil ik niet zeggen dat andere laptop merken het beter doen, maar voor een premium laptop verwacht ik ook premium parts. Ben bang dat ook deze parts na 3jaar weer mankementen gaan vertonen.

Zijn deze zorgen gegrond? Of valt dit wel mee?

In mijn vorige macbook zat tenminste nog een seagate hdd. Ik heb ook het gevoel dat deze standaard hdd minder presteert dan de seagate uit mijn vorige MB (welke ik na een jaar vervangen heb door een grotere seagate)..
hankiepankie dvd drive is gewoon LG, heb ik me laten vertellen!
en ik snap ook niet echt dat ze er geen WD/Seagate instoppen, maar ach ik heb er nu een intel 160Gb SSD in zitten, en 500gb ipv de optical drive. werkt als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 19:05
berendhaan schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:56:
Zijn er mensen die een nieuwe MBP hebben met het Hi-Res antiglare scherm?
Zo ja, zou jij / u dan een foto kunnen uploaden hiervan :)
Zie deze thread voor mooie plaatjes van 15" spiegelend en mat: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=898882

En waarom maken ze spiegelend trouwens niet een optie en mat standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:30
dog4life schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:03:
[...]

hankiepankie dvd drive is gewoon LG, heb ik me laten vertellen!
en ik snap ook niet echt dat ze er geen WD/Seagate instoppen, maar ach ik heb er nu een intel 160Gb SSD in zitten, en 500gb ipv de optical drive. werkt als een zonnetje!
Het merk zegt, in veel gevallen, niets over de kwaliteit van de onderdelen. Zo had de eerste generatie macbook's veel seagate schijven, die veel problemen gaven.

Qua snelheid verschilt er nogal eens wat tussen de verschillende merken harddisks.

Mijn huidige macbook pro kwam met een fujitsu schijf, de macbook pro (zelfde model met een defect) die ik ervoor van de apple store had ontvangen, had een hitachi schijf, deze was behoorlijk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
En nu zit er weer een Seagate Momentus 5400 / 7200 in.

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berendhaan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 16:43
mca2 schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:32:
[...]

Zie deze thread voor mooie plaatjes van 15" spiegelend en mat: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=898882

En waarom maken ze spiegelend trouwens niet een optie en mat standaard.
Thnx :)

Mat scherm ziet er echt goed uit! Een no-brainer bij koop van een nieuwe MBP IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 19:05
berendhaan schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:47:
[...]

Mat scherm ziet er echt goed uit! Een no-brainer bij koop van een nieuwe MBP IMO.
Mat lijkt me ook wel wat, beetje jammer dat die er voor 13" niet is. Misschien toch maar zo'n sticker erop dan. Weet iemand een store waar ze die dingen erop hebben zitten? Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Laatst online: 07:50
berendhaan schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:47:
[...]

100% eens. Mat met bijbehorende Hi-Res ziet er supergoed uit.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
ik vind de zwarte rand toch echt mooier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 15:51
de zwarte rand is imo veel leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 21:29
Ik ga ook voor het mat-scherm. Hier thuis eigenlijk altijd al mat gehad, op gewone computerschermen. Glossy is soms wel mooier, maar spiegeling in je scherm lijkt me ongelooflijk irritant, dat je jezelf continu ziet in het scherm bijvoorbeeld, is niks voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Laatst online: 12-09 19:55
Bespaart je wel weer geld op een spiegel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:32
sQuare8 schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:32:
de zwarte rand is imo veel leuker :)
Mee eens, waarom zouden ze die matte schermen niet gewoon een zwarte rand gegeven hebben?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 20:56
Heeft iemand al getest (op een Macbookpro 13" 2010) of er via het Minidisplay poort ook geluid komt?
Dus dat ik de macbook pro op een Full HD Tv aansluit en dan beeld en geluid gewoon door 1 kabel/adapter krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Remcov250 schreef op maandag 19 april 2010 @ 09:37:
Heeft iemand al getest (op een Macbookpro 13" 2010) of er via het Minidisplay poort ook geluid komt?
Dus dat ik de macbook pro op een Full HD Tv aansluit en dan beeld en geluid gewoon door 1 kabel/adapter krijg?
Ja, werkt zonder problemen. (getest op 15" maar hetzelfde is geïmplementeerd op de 13")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausje_maus
dolby schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:43:
[...]

Ja, werkt zonder problemen. (getest op 15" maar hetzelfde is geïmplementeerd op de 13")
wat ik al eerder heb aangegeven is dat het met mijn nieuwe 13" nog niet werkt, maar dat kan natuurlijk ook liggen aan de APR displyport>hdmi stekker liggen die ik gebruik, ik zou het graag horren als iemand het lukt met 13" heb al wat gegoogled maar nog geen vooebeelden gezien met 13" mbp wel met 15" enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 20:56
dolby schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:43:
[...]

Hey bedankt :) Toch belangrijk onderdeel voor me. Heb je dit zelf getest of ergens gelezen?
Enige idee welke kabel/adapter is gebruikt? Ik had gehoort dat de kabel/adapter zelf dit ook moet ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Remcov250 schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:03:
[...]

Hey bedankt :) Toch belangrijk onderdeel voor me. Heb je dit zelf getest of ergens gelezen?
Enige idee welke kabel/adapter is gebruikt? Ik had gehoort dat de kabel/adapter zelf dit ook moet ondersteunen.
Zelf getest, minidisplay port/hdmi adapter kabeltje kwam van ebay en hdmi kabeltje was el cheapo geval van lokale tv winkel.
Die mini display port/hdmi adapters zien er bijna allemaal hetzelfde uit, ik denk dat ze uit dezelfde fabriek komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 21:29
Op mijn Apple ipod charger van ebay staat alleen: Made in Calitonia. Voor de rest zijn ze identiek. Misschien is dat ook wel het geval bij jouw minidisplay port/hdmi adapter kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Heeft iemand misschien ervaring met een Mini DisplayPort naar vga of dvi adapter voor een mackbook Pro van ebay ? Zoek nog een goede/goedkope :)
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.