Op welke school zit je? Korting varieert namelijk per school.
Verwijderd
Jolly_Jumper schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:12:
Op welke school zit je? Korting varieert namelijk per school.
Wellicht krijg je bij die school dan 'maar' 8% korting. Als ik inlog met m'n HvA gegevens, krijg ik ook maar 8% korting. Deze linkje *snip* is hier ooit gepost en daar krijg je wel 12%
.
[ Voor 11% gewijzigd door Daedalus op 27-04-2010 22:35 ]
Dat linkje is pas leukJolly_Jumper schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:37:
Wellicht krijg je bij die school dan 'maar' 8% korting. Als ik inlog met m'n HvA gegevens, krijg ik ook maar 8% korting. Deze linkje *snip* is hier ooit gepost en daar krijg je wel 12%.
Was al blij dat ik met mijn HvA gegevens 2 procent meer kon krijgen
Levert dit linkje geen problemen op?
[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 27-04-2010 22:35 ]
Als ik deze http://www.onemorething.n...g-actie-2009#post-1642410 discussie lees, schijnt 't geen problemen op te leveren.
Bedankt voor het linkje
Net nieuwe 15inch MBP(+Extra hoge resolutie) besteld + printer
Verwijderd
Thnx voor de link!Jolly_Jumper schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:37:
Wellicht krijg je bij die school dan 'maar' 8% korting. Als ik inlog met m'n HvA gegevens, krijg ik ook maar 8% korting. Deze linkje *snip* is hier ooit gepost en daar krijg je wel 12%.
Dan is de prijs voor de high-end MBP 13 wel weer wat betaalbaar!
Mooi!Jolly_Jumper schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:44:
Als ik deze *snip* discussie lees, schijnt 't geen problemen op te leveren.
Nog geen problemen?Little_captain schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:44:
Bedankt voor het linkjeNet nieuwe 15inch MBP(+Extra hoge resolutie) besteld + printer
[ Voor 7% gewijzigd door Daedalus op 27-04-2010 22:36 ]
Succes met bestellen iedereen
. Moet helaas tot juli wachten
.
Je moet toch invullen waar je studeert?Little_captain schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:44:
Bedankt voor het linkjeNet nieuwe 15inch MBP(+Extra hoge resolutie) besteld + printer
Die link is iig van de TU Delft en die zullen wel retourneren uit hun database oid dat je er niet studeert.
Maar wellicht ook niet.
Nee, dat hoeft niet. Dat verifiëren gebeurt als je inlogt op Surfspot en desbetreffende linkje is 't linkje van de Apple store nadat je ingelogd bent.
Toch een raar verhaal hoor. Dan ben je toch gek als je het niet op deze manier bestelt? En dat was vorig jaar ook al?
Verwijderd
Maar je kan toch maar 1x per jaar een MBP kopen. Of als je ingelogd bent wordt je dan naar een centraal linkje gestuurd?Jolly_Jumper schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:08:
Nee, dat hoeft niet. Dat verifiëren gebeurt als je inlogt op Surfspot en desbetreffende linkje is 't linkje van de Apple store nadat je ingelogd bent.
Verwijderd
Sommige Apple winkels hebben die 15 inch Modellen gewoon op voorraad staan. Kan je gewoon meenemen. Heeft niemand al zo'n ding hier in huis?
Het is inderdaad een centraal linkje, van een aantal hogescholen/universiteiten.Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:14:
[...]
Maar je kan toch maar 1x per jaar een MBP kopen. Of als je ingelogd bent wordt je dan naar een centraal linkje gestuurd?
Ik heb linkje richting apple store gevolgd en het werkte perfect!Jimmie schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:04:
[...]
Je moet toch invullen waar je studeert?
Die link is iig van de TU Delft en die zullen wel retourneren uit hun database oid dat je er niet studeert.
Maar wellicht ook niet.
Dus niks qua school opgegeven oid.
Nope, werkt perfectVerwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:58:
Nog geen problemen?
[ Voor 16% gewijzigd door DefLite op 14-04-2010 21:22 ]
Kan je niet betalen met IDEAL via die school applestore ?
En heeft iemand het gekocht met een overboeking ? Zoja gaat dat allemaal helemaal snor ? Want de website waar je besteld is amerikaans ?
En woei, 10 uur battery time !
En heeft iemand het gekocht met een overboeking ? Zoja gaat dat allemaal helemaal snor ? Want de website waar je besteld is amerikaans ?
En woei, 10 uur battery time !
I don't hate you, I nothing you
Hmmzz... dan wordt die 15" hi res wel betaalbaar. Krijg je ook netjes een BTW factuur? Of staat er op de factuur dat het een onderwijs laptop betreft? Ik moet het ding zakelijk aanschaffen. 12% is de moeite: het scheelt dik 350 euro voor de gewenste configuratie. Da's bijna een iPad.Little_captain schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:21:
[...]
Ik heb linkje richting apple store gevolgd en het werkte perfect!
Dus niks qua school opgegeven oid.
[...]
Ik vind dat ook wel interessant ja, wil ook graag de BTW aftrekken.Rembert schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:47:
[...]
Hmmzz... dan wordt die 15" hi res wel betaalbaar. Krijg je ook netjes een BTW factuur? Of staat er op de factuur dat het een onderwijs laptop betreft? Ik moet het ding zakelijk aanschaffen. 12% is de moeite: het scheelt dik 350 euro voor de gewenste configuratie. Da's bijna een iPad.
Verwijderd
Is al vaker gezegd, beiden is niet mogelijk. Het is het een of het ander.posttoast schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:47:
[...]
Ik vind dat ook wel interessant ja, wil ook graag de BTW aftrekken.
OK, dan is het simpel natuurlijk. 19% is nog altijd meer dan 12%Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:52:
[...]
Is al vaker gezegd, beiden is niet mogelijk. Het is het een of het ander.
Waarop is trouwens gebaseerd dat het niet kan, waar zit de "blokkade"? Als het erom gaat dat je bij bestellen met studentenkorting niet je bedrijfsnaam op de factuur kunt laten zetten, dan is dat niet zo'n probleem. Als ZZPer kun je toch gewoon BTW aftrekken van spullen die je gekocht hebt ook al staan ze niet op bedrijfsnaam (mits het natuurlijk werkgerelateerd spul is).
[ Voor 30% gewijzigd door posttoast op 14-04-2010 22:00 ]
Je hebt gewoon normale garantie van 1 jaar, dat staat buiten deze korting.
Hey, da's wel een goeie! Ik was eerst van plan de 13'' MBP te kopen en later een nieuwe PC voor StarCraft 2 en vooral Diablo 3, maar als de 15'' MBP deze ook aankan kan ik net zo goed nu een beetje extra opzij leggen, dat scheelt me weer een PC over een aantal maanden. Denk dat ik dan maar voor de 15'' ga (met hi-res scherm), wordt alleen wel een beetje erg prijzig. Ik lees hier dus dat ''the magic link'' (*snip*) geen problemen oplevert als je niet op school zit? En op welke manieren kun je daar nou betalen? Het scheelt toch al gauw een paar honderd euro, maar dan moet ik wel kunnen betalen natuurlijk.posttoast schreef op woensdag 14 april 2010 @ 08:40:
Ik ben van plan om over niet al te lange tijd ook een Macbook Pro aan te schaffen (ik had niet echt haast, dus ik heb even gewacht tot die nieuwe er waren). Ik denk dat ik voor de 15" ga, maar twijfel over de optie met de hogere resolutie. Zoals iemand in het vorige deel al aangaf wordt dat wel zwaarder met games. Nu ben ik geen fanatieke gamer, maar ik wil wel graag World of Warcraft en over een tijdje Starcraft 2 en misschien zelfs Diablo 3 kunnen spelen. Dit zijn natuurlijk bepaald geen spellen die een enorme gamemachine nodig hebben, maar zou het verstandig zijn om dan voor die hogere resolutie te gaan?
Vind het trouwens wel opmerkelijk dat al die echte studenten hier gewoon geld genoeg hebben voor zo'n dure Macbook haha, maar goed, dat zal wel goed zitten.
[ Voor 1% gewijzigd door Daedalus op 27-04-2010 22:36 ]
Nu zie ik net dat de 17" maar een paar euro scheelt in vergelijking met de duurste 15" in combinatie met hoge resolutie / anti-glare. Moeilijk, moeilijkB.A.L. schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:05:
[...]
Hey, da's wel een goeie! Ik was eerst van plan de 13'' MBP te kopen en later een nieuwe PC voor StarCraft 2 en vooral Diablo 3, maar als de 15'' MBP deze ook aankan kan ik net zo goed nu een beetje extra opzij leggen, dat scheelt me weer een PC over een aantal maanden. Denk dat ik dan maar voor de 15'' ga (met hi-res scherm), wordt alleen wel een beetje erg prijzig. Ik lees hier dus dat ''the magic link'' (*snip*) geen problemen oplevert als je niet op school zit? En op welke manieren kun je daar nou betalen? Het scheelt toch al gauw een paar honderd euro, maar dan moet ik wel kunnen betalen natuurlijk.
Vind het trouwens wel opmerkelijk dat al die echte studenten hier gewoon geld genoeg hebben voor zo'n dure Macbook haha, maar goed, dat zal wel goed zitten.
[ Voor 2% gewijzigd door Daedalus op 27-04-2010 22:36 ]
ja, okay maar moet je dan gwn naar de dichtstbijzijnde APR gaan?Jolly_Jumper schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:02:
Je hebt gewoon normale garantie van 1 jaar, dat staat buiten deze korting.
Ja zo blijf je bezig, dan ga je ook weer kijken naar de upgrades voor de 17'' die eigenlijk ook niet heel veel duurder zijn, en als je dan net een goeie config heb bedacht komt de nieuwe Macbook Air uit die ook maar weer 80 eu duurder is...t'is altijd wat.posttoast schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:09:
[...]
Nu zie ik net dat de 17" maar een paar euro scheelt in vergelijking met de duurste 15" in combinatie met hoge resolutie / anti-glare. Moeilijk, moeilijk
Die link is echt super! dan zou ik nu al kunnen bestellen ondanks het feit dat ik nog geen student ben. Moet wel nog even door sparen. Waarom is het nou zo verdomde moeilijk om een fatsoenlijk bijbaantje te vinden als 17 jarige dat goed verdient. Stom minimum wat ik nu krijg....
Is de in stap 15 veel beter dan de 13 instap, je levert namelijk, vind ik, wel wat in op de mobiliteit.
[ Voor 3% gewijzigd door Cum Grano Salis op 14-04-2010 22:26 ]
Gaude et aude
Ik zit op UU, maar via TUD linkje heb ik toch 2% meer korting, wat in mijn configuratie 38 euro scheelt, opzich wel de moeite. Iemand enig idee of je via de factuur nog verwezen wordt naar de schoolinstelling via welke manier je 't hebt besteld?
Tja, je moet natuurlijk ergens een grens stellen inderdaadB.A.L. schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:16:
[...]
Ja zo blijf je bezig, dan ga je ook weer kijken naar de upgrades voor de 17'' die eigenlijk ook niet heel veel duurder zijn, en als je dan net een goeie config heb bedacht komt de nieuwe Macbook Air uit die ook maar weer 80 eu duurder is...t'is altijd wat.Ik wil gewoon een laptop waarop ik die games kan spelen, en de basic 15'' is daar prima voor, hi-res scherm vind ik die 90 eu nog wel waard maar meer hoef ik niet...en die printer komt er ook alleen maar bij omdat hij uiteindelijk 20 eu kost
(100 eu - 80 korting).
Als je gebruik wilt maken van de korting van 12% d.m.v. eerder geposte linkje, dan krijg je voordat je de bestelling definitief maakt het volgende te zien onder in beeld:
Koopovereenkomst onderwijs
door op dit selectievakje te klikken verklaar ik·dat ik de voorwaarden heb gelezen en hiermee akkoord ga, dat ik lid ben van een van de vermelde groepen, dat ik het recht heb om aankopen te doen en dat de producten die rechtstreeks van Apple Sales International worden aangekocht persoonlijk, voor educatieve doeleinden en/of voor onderzoek gebruikt zullen worden door een student, faculteit of personeelslid.
Geen idee of er ook gecontroleerd wordt of je het 'recht' hebt...
Koopovereenkomst onderwijs
door op dit selectievakje te klikken verklaar ik·dat ik de voorwaarden heb gelezen en hiermee akkoord ga, dat ik lid ben van een van de vermelde groepen, dat ik het recht heb om aankopen te doen en dat de producten die rechtstreeks van Apple Sales International worden aangekocht persoonlijk, voor educatieve doeleinden en/of voor onderzoek gebruikt zullen worden door een student, faculteit of personeelslid.
Op de factuur staat niet dat het om een studentenlaptop gaat, althans toen ik hem via Apple bestelde als student toen ik dat nog was (2 jaar geleden) stond dat er niet op. Ik kwam ook nergens iets tegen waarmee je moest bevestigen of je student was of niet (hoewel ik dat wel was).Rembert schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:47:
[...]
Hmmzz... dan wordt die 15" hi res wel betaalbaar. Krijg je ook netjes een BTW factuur? Of staat er op de factuur dat het een onderwijs laptop betreft? Ik moet het ding zakelijk aanschaffen. 12% is de moeite: het scheelt dik 350 euro voor de gewenste configuratie. Da's bijna een iPad.
[ Voor 8% gewijzigd door ZpAz op 14-04-2010 22:41 ]
Klopt helemaal, ik had eind 2008 ook via studentenkorting besteld en heb verder ook niks hoeven te doen en de factuur is ook gewoon een normale.ZpAz schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:40:
[...]
Op de factuur staat niet dat het om een studentenlaptop gaat, althans toen ik hem via Apple bestelde als student toen ik dat nog was (2 jaar geleden) stond dat er niet op. Ik kwam ook nergens iets tegen waarmee je moest bevestigen of je student was of niet (hoewel ik dat wel was).
staat daar ook de btw tarief op? want ik ben een student maar ook een zaak.. en volgens mijn boekhouder zei die als de factuur met btw tarief staat mag ik het terug krijgen...:)Jolly_Jumper schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:48:
[...]
Klopt helemaal, ik had eind 2008 ook via studentenkorting besteld en heb verder ook niks hoeven te doen en de factuur is ook gewoon een normale.
Met steekproeven wordt gecontroleerd of je ook werkelijk student bent. Ik heb (bij één van de vijf bestellingen) het verzoek gehad om een kopie van een geldig inschrijvingsbewijs op te sturen.Starbolt schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:35:
while (! ( succeed = try ()));
Oké, maar stel ik zou het bestellen via de TUD link, en als inschrijfbewijs geef ik een kopie van mijn UU link.. Mocht je gecontroleerd worden natuurlijk. Wat dan?
Ik heb de factuur er even bij gepakt en er staan bedragen zonder BTW en onderin wordt dan de 19% erbij opgeteld.Kev7381 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:52:
[...]
staat daar ook de btw tarief op? want ik ben een student maar ook een zaak.. en volgens mijn boekhouder zei die als de factuur met btw tarief staat mag ik het terug krijgen...:)
In hoeveel jaar tijd heb je die 5 bestellingen gedaan? Misschien dat 't grote aantal bestellingen "opviel" dat ze daarom om een kopie vroegen.hans_lenze schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:53:
[...]
Met steekproeven wordt gecontroleerd of je ook werkelijk student bent. Ik heb (bij één van de vijf bestellingen) het verzoek gehad om een kopie van een geldig inschrijvingsbewijs op te sturen.
[ Voor 36% gewijzigd door Jolly_Jumper op 14-04-2010 23:04 ]
Ja, dat zou een beetje jammer zijn.
Ben wel student, maar op de HvA en niet op de TUD
Ben wel student, maar op de HvA en niet op de TUD
Klopt, ik krijg 12% via de Haagse Hogeschool.Jolly_Jumper schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:13:
Zover ik weet is de korting afhankelijk van de school/opleiding die je doet en niet van welke laptop er wordt aangeschaft. Als ik bijv. inlog op Surfspot met m'n HVA gegevens, is de korting op alle Macbooks/Macs 8%. De informatie van Brm-G is dus onjuist.
Overigens ga ik denk voor het Low-end 15" met Antiglare optie en neem ik wellicht over een halfjaar een SSD.
[ Voor 11% gewijzigd door Phil Ivey op 14-04-2010 23:25 ]
Dank uJolly_Jumper schreef op woensdag 14 april 2010 @ 23:02:
[...]
Ik heb de factuur er even bij gepakt en er staan bedragen zonder BTW en onderin wordt dan de 19% erbij opgeteld.
De eerste in 2001 (iBook 12" is echt een tank, doet het nog steeds prima), drie iBook G4's in 2004 en een MacBook in 2006. Bij de laatste moest ik een kopie van het inschrijvingsbewijs opsturen.Jolly_Jumper schreef op woensdag 14 april 2010 @ 23:02:
In hoeveel jaar tijd heb je die 5 bestellingen gedaan? Misschien dat 't grote aantal bestellingen "opviel" dat ze daarom om een kopie vroegen.
while (! ( succeed = try ()));
Heb maar de macbook pro 15" base besteld met hi-res scherm. Heb de bestelling gedaan met bovenstaande 12% korting link, wilde eigenlijk de 13" macbook pro maar deze viel me erg tegen en vind de macbook van mijn vriendin toch wat te klein om lekker op te werken.
Magoed, heb vorige maand al de imac 27" (tricked-out i7 alles er op en eraan
) besteld via mijn eigen universiteit.* ook via surfspot! met 10% korting. Dus hoop dat het geen problemen gaat op leveren. Heb zojuist een order bevestiging binnen dus we'll see 
btw. ik neem aan dat het de i5 -520M 2,4ghz is welke in de 15" macbook pro entry level zit ?
Magoed, heb vorige maand al de imac 27" (tricked-out i7 alles er op en eraan
btw. ik neem aan dat het de i5 -520M 2,4ghz is welke in de 15" macbook pro entry level zit ?
nog meer mensen die ook een levertijd van 28 april krijgen? vind dat wel belachelijk als er 4 werkdagen worden aangegeven. Dan kan ik net zo goed nog ff wachten met bestellen (en hopen dat ze er nog ff een nieuwe Air bijknallen
)
[ Voor 20% gewijzigd door Extreme smell op 15-04-2010 01:05 ]
Prachtig dit. Ik hou van tweakers.net, wij proberen altijd het systeem op een of andere manier te 'manipuleren' naar ons voordeel (mijn defenitie van lifestyle-tweaken
). Ik hoop alleen dat Apple niet meeleest
. Ik ga m'n MBP bij Electronic King bestellen. Hier kan je ook een heleboel besparen: http://cgi.ebay.nl/NEW-Ap...m588724c5f9#ht_2329wt_940
Be the change you want to see in the world
ja, dus ik kan gewoon via die link bestellen, een normale factuur krijgen, en dan alsnog de btw terugvragen? Lijkt mij allemaal wel dus. Hoezo zegt iemand dan eerder in dit topic: tis het 1 of het ander?
Gepassioneerd Landschapsfotograaf
4 dagen tot ie verzonden wordt; dan nog het verzenden zelf, wat meestal ergens tussen de 5 en 10 werkdagen is.Extreme smell schreef op donderdag 15 april 2010 @ 00:30:
nog meer mensen die ook een levertijd van 28 april krijgen? vind dat wel belachelijk als er 4 werkdagen worden aangegeven. Dan kan ik net zo goed nog ff wachten met bestellen (en hopen dat ze er nog ff een nieuwe Air bijknallen)
Verdere info / posts mbt levertijden graag in [Apple producten] Levertijden - Deel 8
eerste benchmark met de nieuwe gpu van de 13" versie.
ouwe 2.26 2009 model

nieuwe 2.4 2010 model

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=897364
ouwe 2.26 2009 model
nieuwe 2.4 2010 model
Van het kastje naar de muur lopen...
Dat ziet er netjes uit! Dit is uiteindelijk toch best een goeie upgrade van de MBP lijn
Ik sta op het punt m'n 13"macbook (standaard 13" en met iworks) te bestellen bij apple maar ik twijfel nog even over de Apple care.
Aangezien de laptop 3-4 jaar mee moet gaan, is het wel handig om de garantie te verlengen voor deze periode. Ik lees verschillende verhalen van mensen die de apple care via ebay kopen, aangezien dit goedkoper is als de apple store.
Heeft iemand daar ervaring mee, als ik apple care via ebay koop kan ik daar dan aanspraak op maken met een bij de NL-applestore gekochte laptop?
Aangezien de laptop 3-4 jaar mee moet gaan, is het wel handig om de garantie te verlengen voor deze periode. Ik lees verschillende verhalen van mensen die de apple care via ebay kopen, aangezien dit goedkoper is als de apple store.
Heeft iemand daar ervaring mee, als ik apple care via ebay koop kan ik daar dan aanspraak op maken met een bij de NL-applestore gekochte laptop?
Kijk even in het applecare op ebay kopen topic, dat staat vol met ervaringen. Het antwoord is overigens ja.Joost79 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:41:
Ik sta op het punt m'n 13"macbook (standaard 13" en met iworks) te bestellen bij apple maar ik twijfel nog even over de Apple care.
srry, niet gezien dat dit topic bestond, iets met lui en geen zoekfunctie gebruiken...thaan schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:43:
[...]
Kijk even in het applecare op ebay kopen topic, dat staat vol met ervaringen. Het antwoord is overigens ja.
Thanks!
Verwijderd
Als je de BTW terugvraagt, geef je de belastingdienst aan de laptop alleen maar zakelijk te gebruiken. Wanneer je dit dus combineert met een studentkorting klopt dit dus niet, je gebruikt hem namelijk ook voor school!adros schreef op donderdag 15 april 2010 @ 01:28:
[...]
ja, dus ik kan gewoon via die link bestellen, een normale factuur krijgen, en dan alsnog de btw terugvragen? Lijkt mij allemaal wel dus. Hoezo zegt iemand dan eerder in dit topic: tis het 1 of het ander?
Officieel moet je dan het deel (aantal uren) dat je de laptop voor school gebruikt en niet zakelijk weer terugbetalen aan de belastingdienst.
Hoop dat het zo allemaal een beetje duidelijk is. Zou ook te mooi om waar te zijn
Je kunt dit alles trouwens nazelen op de site van de belastingdienst.
Weet iemand of er al reviews te vinden zijn, met name die de vorige versies vergelijken met de nieuwe versies?
Ik heb nu zelf het middelste 15-inch model van vorig jaar (2,66 GHz Core 2 Duo, 9600M GPU) en ik ben wel benieuwd naar hoeveel beter de prestaties van het nieuwe middelste 15-inch model zijn (met 2,53 GHz Core i5 en 330M GPU).
Ik ben overigens heel blij met de mogelijkheid om een 1680 x 1050 scherm te nemen (ik vind 1440 x 900 aan de lage kant). Maar ik ben niet echt van plan mijn MBP die nog geen jaar oud is nu al weer om te ruilen voor een nieuwe...
Ik heb nu zelf het middelste 15-inch model van vorig jaar (2,66 GHz Core 2 Duo, 9600M GPU) en ik ben wel benieuwd naar hoeveel beter de prestaties van het nieuwe middelste 15-inch model zijn (met 2,53 GHz Core i5 en 330M GPU).
Ik ben overigens heel blij met de mogelijkheid om een 1680 x 1050 scherm te nemen (ik vind 1440 x 900 aan de lage kant). Maar ik ben niet echt van plan mijn MBP die nog geen jaar oud is nu al weer om te ruilen voor een nieuwe...
Weet iemand al of er toevallig nieuwe MBP 13's in de winkels liggen? Ben nooit een fan geweest van online dure hardware kopen.
Verwijderd
Die komen volgende week in de winkels is mij vertelt. De 15 inch zijn nu al beschikbaar in sommige winkels in ieder geval, die kan je meteen meenemenipazza schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:15:
Weet iemand al of er toevallig nieuwe MBP 13's in de winkels liggen? Ben nooit een fan geweest van online dure hardware kopen.
Dat ziet er netjes uit! Daar kun je goed mee gamen! Mijn oude 2600pro (desktop) haalde niet eens zoveel. En daarop kon je Bioshock netjes op High spelen en Crysis op Medium!DancePlaza schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:40:
eerste benchmark met de nieuwe gpu van de 13" versie.
ouwe 2.26 2009 model
[afbeelding]
nieuwe 2.4 2010 model
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Safaci op 15-04-2010 11:37 ]
Oké dat is mooi. Haal hem liever voor dezelfde prijs in de winkel dan online.Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:20:
[...]
Die komen volgende week in de winkels is mij vertelt. De 15 inch zijn nu al beschikbaar in sommige winkels in ieder geval, die kan je meteen meenemen
Kan iedereen eens ophouden met dat geneuzel over studentenkorting, open aub een eigen draadje over studentenkorting i.c.m. apple... Niet iedereen is student hier en het lijkt me ook niet relevant voor dit apple product specifiek.
Als je vorig jaar over bent gegaan op een unibody is het het niet waard om een nieuwe te kopen, of je moet wel héél graag een hoog resolutie scherm willen. Als ik jouw was zou ik het niet doenjj71 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:10:
Weet iemand of er al reviews te vinden zijn, met name die de vorige versies vergelijken met de nieuwe versies?
review: http://www.engadget.com/2...cbook-pro-core-i7-review/
mocht je geen student meer zijn, kan je nog altijd terecht bij de icentre in zaandam, deze gaat zaterdag open en deze geeft 10% korting op het hele apple assoritiment.
http://www.icentre.nl/acties/opening-zaandam
zou de combo studentenkorting (8%) + openingskorting (10%) werken?
Van het kastje naar de muur lopen...
15" 2,4ghz MBP met hi-res glossy scherm besteld via de TUD link!
De openingsactie in Zaandam is alleen voor particulieren. Ik ga daar mijn MacBook Pro 15" hi res as. zaterdag bestellen in de verwachting dat er BTW op de factuur staat. Dat is voldoende voor de boekhouding.DancePlaza schreef op donderdag 15 april 2010 @ 12:06:
mocht je geen student meer zijn, kan je nog altijd terecht bij de icentre in zaandam, deze gaat zaterdag open en deze geeft 10% korting op het hele apple assoritiment.
in de macbook zit schijnbaar een 2.1 speakerset, is er verschil in geluidskwaliteit tussen die van de 13"en 15"?
Bron? Ik geloof je niet. Mijn onderbouwing: http://www.notebookcheck....GeForce-320M.28701.0.htmlSafaci schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:40:
Blijkt ook dat de 320M compatible is met DirectX 11 onder Windows!
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Kan iemand misschien zijn ervaringen vertellen met een Macbook pro 13" en het gebruik van games?
Met games bedoel ik Starcraft 2/Heroes of Newerth (Als in niet super hardware voor nodig)
Is het te doen op een 13" Scherm? Draait het lekker?
Ik ben nu heftig aan het twijfelen of ik nu een 13" Macbook pro haal, of een 15" dell/sony laptop. (Geen 15 " macbook pro ivm kosten
)
Het gaat gebruikt worden voor de Studie (Is opleiding waar geen laptop verplicht is, dus hoeft niet perse een mac te hebben) etc.. Gamen doe ik op een playstation echter wil ik wil graag kleine games kunnen spelen.
Met games bedoel ik Starcraft 2/Heroes of Newerth (Als in niet super hardware voor nodig)
Ik ben nu heftig aan het twijfelen of ik nu een 13" Macbook pro haal, of een 15" dell/sony laptop. (Geen 15 " macbook pro ivm kosten
Het gaat gebruikt worden voor de Studie (Is opleiding waar geen laptop verplicht is, dus hoeft niet perse een mac te hebben) etc.. Gamen doe ik op een playstation echter wil ik wil graag kleine games kunnen spelen.
[ Voor 10% gewijzigd door Bexxerz op 15-04-2010 12:46 ]
Nvidia control panel system information:Ramon schreef op donderdag 15 april 2010 @ 12:41:
[...]
Bron? Ik geloof je niet. Mijn onderbouwing: http://www.notebookcheck....GeForce-320M.28701.0.html
Driver: 196.82
CUDA cores: 48
Graphics clock: 450 MHz
Processor clock: 950 MHz
Memory interface: 128 bit
Total available graphics...1915 MB
Dedicated video memory: 256 MB
System video memory: 64 MB
Shared system memory: 1595 MB
DirectX version: 11.0 (very interesting!)
Volgens iemand van het macrumors forum. http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=897364
Ik heb hier ook mijn twijfels over. Als de 320M familie is van de 300 serie dan is de architectuur van de chip niet gebouwd voor DirectX11. Maar deze 320M is speciaal gemaakt voor Apple en mischien heeft Nvidia de laatste maanden wel de deze chip wat aangepast (Fermi???)
[ Voor 4% gewijzigd door Safaci op 15-04-2010 13:06 ]
Dat is juist de vraag, of je zelfs als je geen student bent toch gebruik kunt maken van die korting...dus ik vind het best wel interessant, ook al ben ik geen studentgassiepaart schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:34:
Kan iedereen eens ophouden met dat geneuzel over studentenkorting, open aub een eigen draadje over studentenkorting i.c.m. apple... Niet iedereen is student hier en het lijkt me ook niet relevant voor dit apple product specifiek.
Thx voor de tip man! Is ook wel een hele goede, zaandam is maar 45 minuten rijden voor mij, en dan heb ik tenminste legale kortingmocht je geen student meer zijn, kan je nog altijd terecht bij de icentre in zaandam, deze gaat zaterdag open en deze geeft 10% korting op het hele apple assoritiment.
Weet iemand btw toevallig of je goed kunt parkeren daar bij iCentre in Zaandam?
Verwijderd
Ik ben toch nog steeds niet zo heel blij met de keuze van de GPU, vooral met de prijs. Voor een 13 inch betaal je meer dan 1000 euro, en dan krijg je integrated GPU met gedeelde geheugen ( dat is een nadeel dus ).
Is Apple te goedkoop om fftjes een ATI 5650 in te gooien in hun oude C2D laptops?
Nee, geen 13 inch voor mij. Dat weet ik nu wel 100% zeker. Het word een 15 inch!!!
( Ik vind de keuze van de GT330m 256 mb ook een hele rare keuze. ATI heeft veel zuinigere kaarten die ook nog sneller zijn. En aangezien Apple zelf iets heeft ontworpen in plaats van Optimus, hadden ze beter gewoon ATI kaarten moeten gebruiken )
edit: Nu weet ik het toch weer niet. Ik denk er toch nog maar ff over na. Ik moet zeker eerst nog reviews en gebruikerservaring over lezen.
De 15 inch was echt ideal geweest voor mij als Apple een ATI kaart in hadden gegooid
Is Apple te goedkoop om fftjes een ATI 5650 in te gooien in hun oude C2D laptops?
Nee, geen 13 inch voor mij. Dat weet ik nu wel 100% zeker. Het word een 15 inch!!!
( Ik vind de keuze van de GT330m 256 mb ook een hele rare keuze. ATI heeft veel zuinigere kaarten die ook nog sneller zijn. En aangezien Apple zelf iets heeft ontworpen in plaats van Optimus, hadden ze beter gewoon ATI kaarten moeten gebruiken )
edit: Nu weet ik het toch weer niet. Ik denk er toch nog maar ff over na. Ik moet zeker eerst nog reviews en gebruikerservaring over lezen.
De 15 inch was echt ideal geweest voor mij als Apple een ATI kaart in hadden gegooid
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 14:03 ]
Niemand vindt het blijkbaar nodig om even de voorwaarden van deze actie te lezen:DancePlaza schreef op donderdag 15 april 2010 @ 12:06:
Voorwaarden
Alleen op 17 april in iCentre Zaandam, voor particulieren geldt 10% korting op maximaal één Apple artikel per productgroep zolang voorradig en tegen directe betaling
En aangezien de nieuwe macbook's niet voorraadig zullen zijn, (op de 15" na misschien), zul je enkel de oude aan de korting kunnen kopen.
Verwijderd
Ik ben van plan een nieuwe mbp te kopen met applecare. Applecare dekt verlengt blijkbaar ook garantie op airport extreme router en displays etc. Nu doet mijn airport extreme(2j oud) de laatste tijd een beetje raar. Valt deze nu terug onder garantie wanneer ik nu applecare koop of geldt dit enkel voor producten die <1j oud zijn ?
Verwijderd
Geloof dat het binnen een jaar geregistreerd moet zijn. Airport extreme valt daar buiten denk ik dusVerwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:07:
Ik ben van plan een nieuwe mbp te kopen met applecare. Applecare dekt verlengt blijkbaar ook garantie op airport extreme router en displays etc. Nu doet mijn airport extreme(2j oud) de laatste tijd een beetje raar. Valt deze nu terug onder garantie wanneer ik nu applecare koop of geldt dit enkel voor producten die <1j oud zijn ?
Een beeldscherm valt er enkel en alleen onder als je 'm op dezelfde bon hebt staan. Een APE heb ik nog niet gedekt gezien onder AC.Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:07:
Ik volg dit topic nu al geruime tijd om eens te kijken of jullie mij wat tips kunnen geven over waar te kopen.
Nu zie ik bijvoorbeeld een link naar Ebay (ElectronicKing), is deze betrouwbaar, wie hebben daar allemaal ervaring mee? Ik zie wel dat zijn score op Ebay zelf goed is.
En is het slimmer om in de online store van Apple een Macbook Pro aan te schaffen of juist bij een reseller?
Ik hoor graag wat reacties
Nu zie ik bijvoorbeeld een link naar Ebay (ElectronicKing), is deze betrouwbaar, wie hebben daar allemaal ervaring mee? Ik zie wel dat zijn score op Ebay zelf goed is.
En is het slimmer om in de online store van Apple een Macbook Pro aan te schaffen of juist bij een reseller?
kijk daarvoor in het speciale 'macbook in het buitenland kopen' topic. genoeg te vinden! kort: EK is betrouwbaar, alhoewel ook daar wel eens issues zijn.SilverXp11 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:12:
Ik volg dit topic nu al geruime tijd om eens te kijken of jullie mij wat tips kunnen geven over waar te kopen.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Tot hoelang na je aankoop kan je eigenlijk apple care kopen ? Standaard heb je toch 1 jaar garantie en met applecare totaal 3 jaar toch?
tot een jaar na aankoop kan je applecare kopen. die garantietermijnen zijn correct. volgens mij is de dekking van applecare wel uitgebreider dan alleen garantie; het is ook een soort 'verzekering' als ik het goed heb.clonedonkey schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:32:
Tot hoelang na je aankoop kan je eigenlijk apple care kopen ? Standaard heb je toch 1 jaar garantie en met applecare totaal 3 jaar toch?
[ Voor 25% gewijzigd door page404 op 15-04-2010 15:34 ]
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Applecare is iets uitgebreider dan 'normale' garantie. Het is absoluut geen verzekering. Als je Macbook stuk gaat door je eigen fout kan Applecare niks voor je doen. Een verzekering zou dat nog dekken.
I stand corrected: http://www.apple.com/nl/support/products/proplan.htmlVerwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:07:
Dekking voor Apple hardware
* Je Mac-computer
* Meegeleverde accessoires zoals de lichtnetadapter
* Het Apple geheugen (RAM)
* Het AirPort Express-basisstation, het AirPort Extreme-basisstation of de Time Capsule2
* De MacBook Air SuperDrive (alleen voor MacBook Air en Mac mini met Snow Leopard Server)
* Het Apple beeldscherm, mits samen met de Mac gekocht
2: # Het AirPort-apparaat of de Time Capsule mag niet eerder dan twee jaar voor de aanschaf van de Mac zijn gekocht of moet binnen de dekkingsperiode van het AppleCare Protection Plan zijn gekocht.
Verder zit er software support en telefonische ondersteuning bij. De telefonische helpdesk heb ik al meerdere malen aan de lijn gehad en die zijn behulpzaam en nemen snel op.
(Overigens staat er nergens dat de dekking niet geldt voor mijn gehackte AP express... maar die koelvin aan de buitenkant zal wel niet mogen)
[ Voor 5% gewijzigd door remmelt op 15-04-2010 16:47 ]
Verwijderd
Volgens http://www.engadget.com/2...cbook-pro-core-i7-review/
De 15 inch i7 haalt de 8-9 uur batterij niet en dat het marketing gepraat is. Heeft iemand al een 13 inch binnen en uitgetest of het 10 uur haalt?
De 15 inch i7 haalt de 8-9 uur batterij niet en dat het marketing gepraat is. Heeft iemand al een 13 inch binnen en uitgetest of het 10 uur haalt?
Hij is net binnen 13''
nieuwe voeding zelfde als de air grappig!
ik heb hem gekocht bij ifactor in leiden ze hadden er net 1 binnen gekregen
[ Voor 38% gewijzigd door JoeBlack2k op 15-04-2010 17:50 ]
Hilary Duff 4-Life
Verwijderd
JoeBlack2k schreef op donderdag 15 april 2010 @ 17:41:
Hij is net binnen 13''
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 17:51 . Reden: Was al gezegd 8)7 ]
Verwijderd
Laat graag weten wat je ervan vind. Je hebt de basismodel zonder upgrades?JoeBlack2k schreef op donderdag 15 april 2010 @ 17:41:
Hij is net binnen 13''
nieuwe voedingskabel zelfde als de air grappig!
En laat me weten hoeveel uren je op de batterij haalt
Netjes! Ik moet wachten tot eind volgende week!JoeBlack2k schreef op donderdag 15 april 2010 @ 17:41:
Hij is net binnen 13''
De videokaart kan probleemloos simultaan het interne scherm EN een 30" scherm (2560x1600) via mini-displayport aansturen. En aangezien films ook niets meer is dan pixels poepen: ja, de GPU kan het aan.Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 18:48:
ik ben van plan om voor het 13" instapmodel te gaan, maar ik vraag me af als het mogelijk is om op een extern scherm 1080p films af te spelen? Zou de graka dit aankunnen?
Als het gaat om hardware-accellerated decoderen van video: ja, dat kan ook, maar je bent beperkt tot H.264, en Quicktime X. 1080p H.264 in QuicktimeX gaat echter als een zonnetje, zelfs op mijn late-2008 MacBook (C2D 2GHz/4GB/9400M)
Launching containers into space
Wat heb je dan aangepast? Doordat je er zelfs een koelvin op hebt staan. De Airport Express is dat Airtunes 'dingetje' wat heb je daar aan kunnen modden?gehackte AP express
Heb zelf Heroes of Newerth gespeeld op mijn 13" MBP en het draaide soepel op medium settings, dus het zag er nog aardig uit. Het enige minpunt vond ik toch wel de schermgrootte, maar omdat het toch het enige spel was dat ik speelde op de laptop maakte het me niet zoveel uit.Remcov250 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 12:42:
Kan iemand misschien zijn ervaringen vertellen met een Macbook pro 13" en het gebruik van games?
Ik ben nu heftig aan het twijfelen of ik nu een 13" Macbook pro haal, of een 15" dell/sony laptop. (Geen 15 " macbook pro ivm kosten)
Over startcraft 2 kan ik niets zeggen, nog niet gespeeld erop
op een 9400M of 320M MBP?Wlie schreef op donderdag 15 april 2010 @ 18:24:
[...]
Heb zelf Heroes of Newerth gespeeld op mijn 13" MBP en het draaide soepel op medium settings, dus het zag er nog aardig uit. Het enige minpunt vond ik toch wel de schermgrootte, maar omdat het toch het enige spel was dat ik speelde op de laptop maakte het me niet zoveel uit.
Over startcraft 2 kan ik niets zeggen, nog niet gespeeld erop
Er draait nu met gemak Crysis op. Op medium settings, dat wel.ZpAz schreef op donderdag 15 april 2010 @ 18:21:
[...]
Wat heb je dan aangepast? Doordat je er zelfs een koelvin op hebt staan. De Airport Express is dat Airtunes 'dingetje' wat heb je daar aan kunnen modden?
Nee, de eerste generatie staat bekend om doorgebrande psu. €12,50 op marktplaats, een handjevol onderdeeltjes en een uurtje solderen en hij doet het weer als nieuw. Zie http://echoone.com/airport-express/surgery/
Alleen de standaard configuraties zijn beschikbaar en kunnen snel geleverd worden, mits op voorraad. Ga voor de zekerheid uit van 3 kalenderweken levertijd (shipping from China).Mr.C4 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:53:
Als ik nu een macbook bestel via de nederlands apple website wordt die dan ook daadwerkelijk over 5 werkdagen verstuurd zoals vermeld? En hoelang duurt het meestal voordat ik een macbook binnenkrijg nadat ik die heb besteld, bij een lancering van een nieuw model?
Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>
Ik heb dinsdag besteld. En die van mij komt ergens rond 23-26 april!Mr.C4 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:53:
Als ik nu een macbook bestel via de nederlands apple website wordt die dan ook daadwerkelijk over 5 werkdagen verstuurd zoals vermeld? En hoelang duurt het meestal voordat ik een macbook binnenkrijg nadat ik die heb besteld, bij een lancering van een nieuw model?
Dan is mij ontschoten dat Steve Jobs de exacte datum van 13 april 2010 heeft laten vallen als de dag waarop men de Macs naar the next level ging helpen... Nee, ik heb goed opgelet en hij had het toch echt over ergens in 2010 en aangezien 2010 nog wel een maandje of 8 duurt is er nog genoeg tijd om Macs naar the next level te brengen. Het meest waarschijnlijke is op een groot event en baserend op info van 2008 en 2009 zijn dat 2 mogelijkheden: ofwel op de wwdc in juni ofwel op een apart event in september. Het is nogal zeer kinderachtig om meteen de eerste de beste stille update aan te grijpen om maar moord en brand te gaan schreeuwen dat men de woorden niet waar maakt. Het jaar is nog maar net begonnen, geef ze ook eens de kans om het te doen.vogelaarke135 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:24:
En nu, nadat SJ zegt: "We are taking the Macs to the next level", en na 10 maanden wachten, de eerste echte upgrade, dit.....
Er zijn zat fabrikanten zoals IBM, Lenovo en Oracle (voorheen Sun) die zelfde prijzen hanteren als Apple voor bepaalde zaken en qua hardware ook op spec niveau gelijkwaardig zijn. Het zijn niet de meest top of the bill specs maar daar gaat het bij deze fabrikanten ook niet om. Het spul moet goed in elkaar steken en vaak worden dingen helemaal zelf ontworpen. Door het zelf ontwerpen hebben ze ook wat meer tijd nodig dan sommige fabrikanten die gewoon kant en klare spullen inslaan (wat zo ver kan gaan tot een complete machine). Door dat tijdsverschil krijg je ook een verschil in componenten want de gekozen componenten op een bepaald punt in tijd is na verloop van tijd weer verouderd. Bij elektronica kan dat aardig rap zijn. Uiteindelijk is het gewoon een opeenstapeling van factoren waardoor er niet top of the bill hardware in zit. Maakt het echt wat uit? Nee, uiteindelijk heb je liever een goed werkende machine dan een snelle machine die goed is in uitvallen. Gek genoeg is de eerste daardoor sneller dan de tweede.Aan de andere kant, als je zegt dat je bij Apple niet naar specs moet kijken, waarom zou je in vredesnaam 300 euro uitgeven voor een marginale CPU en harde schijf upgrade...(low end 13" naar high end 13") Dat is toch wat hypocriet? Als andere fabrikanten (Asus bijvoorbeeld) een i5 in 13 inch behuizing + 10-12 batterijduur er uit kunnen persen, en minder dan 1000 euro kost, dan kan Apple dat toch ook?
Men moet dus eens leren dat iets als de hardware specs van de computeronderdelen echt niet alles is. Uiteindelijk gaat het om het totaalplaatje en het feit dat het ding het gewoon doet wanneer het moet. Vergelijken puur en alleen op basis van specs is gortdroge theorie en slaat werkelijk nergens op. Met name bij iets als de Mac Pro moet je verder dan specificaties alleen kijken, hoe dingen gebruikt worden is daar meer van belang, met name de verhouding cpu-geheugen.
Ze hebben gekozen om de videokaart te verbeteren en de cpu te laten voor wat het is. Kan ik begrijpen want zo erg veel meerwaarde heeft een snellere cpu lang niet altijd. Zo zie ik op mijn 2.0 GHz C2D Mac mini die cpu uit z'n neus vreten als ik 4 verschillende vm's draai. Mijn geheugengebruik en de I/O daarentegen...Al met al: de teleurstelling (nogmaals, vooral de 13") zit m vooral in de lange wachttijd en het enige wat er voor terug gekomen is is een spec bump. Maar wie weet, dat de C2D überawesome zijn?
Mja, USB3 is op dit moment nog niet zo spannend. Veel dingen zijn nog USB2 of maken gebruik van iets als Firewire. Voor harde schijven is Firewire technisch gezien de betere keus (stabielere datastroom). Verder moet je dit ook echt zien als een speed update, niet als een complete upgrade van wat een MacBook Pro is. Ik denk dat je dat laatste pas na de zomer moet gaan verwachten en dan past een tussentijdse speed update zoals deze daar juist weer prima bij. Uiteindelijk blijft Apple dus koffie dik kijken.vogelaarke135 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:23:
Terwijl de echte Apple vindingen, multitouch, magsafe en unibody, uit zijn gebleven. USB3 anyone?
Ik vind het dan weer wel jammer dat er geen mat optie is voor de 13" MBP en de 15" MBP met het scherm die een reso van 1440x900 heeft. Bij de 15" kun je wel een 1680x1050 15" scherm krijgen met een matte coating maar ik vraag me af of de boel dan nog wel leesbaar is als je de laptop op een stand en dus ver van je af zet. Ik ben bang van niet, bij 1440x900 op een 15" weet ik in ieder geval dat het wel leesbaar is.
Zou je wel goed willen lezen wat er staat? Ik zie bij Engadget onder dat lijstje het volgende staan: "* Standard definition video rundown test, brightness 65 percent". Bij Apple staat echter het volgende: "Testing conducted by Apple in March 2010 using preproduction 2.66GHz Intel Core i7–based MacBook Pro units. Battery life depends on configuration and use. See www.apple.com/batteries for more information. The wireless productivity test measures battery life by wirelessly browsing various websites and editing text in a word processing document with display brightness set to 50%.". Daar zit nogal een groot verschil in qua gebruik van de computer. De test die Engadget doet is beduidend belastender voor de machine dan de test die Apple doet. Beide tests zijn overigens prima omdat het aardig de werkelijkheid benaderd, het zijn alleen 2 verschillende scenario's. Ook Engadget's standaard scenario is anders dan die van Apple dus wederom verschil.Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 17:19:
Volgens http://www.engadget.com/2...cbook-pro-core-i7-review/
Je moet bij de battery tests altijd goed lezen wat ze getest hebben en hoe ze het getest hebben. Alleen dan kun je er iets zinnigs mee doen, anders zijn het loze cijfers. Ik zou in dit geval nog even wachten op andere reviews waar ze ook dit soort tests doen, dan is het vergelijken wat beter.
Langzamerhand is de 15 op voorraad. Hier in Almere hadden ze er een paar, in Amsterdam achter de Dam ook. als je opties wilt moet je inderdaad op een levertijd van ongeveer 2 weken rekenen.
In zaandam is het best goed parkeren, je hebt een grote parkeerplaats, en een overdekte dichter in de stad.
In zaandam is het best goed parkeren, je hebt een grote parkeerplaats, en een overdekte dichter in de stad.
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Thanks, maar ik kom er net achter dat ik helemaal nog geen budget heb heheDaniel_Elessar schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:16:
Langzamerhand is de 15 op voorraad. Hier in Almere hadden ze er een paar, in Amsterdam achter de Dam ook. als je opties wilt moet je inderdaad op een levertijd van ongeveer 2 weken rekenen.
Klopt het trouwens dat de nieuwe MBP's niet dat glazen trackpad hebben? Heeft iemand daar ervaring mee? Lijkt mij heel lekker werken namelijk, ik vind dat ''schurende'' gevoel van trackpads altijd irritant, en daar heeft Apple ook last van, ben benieuwd hoe dat glazen trackpadje werkt...
Is nog steeds van glas, zie hier: http://www.apple.com/nl/macbookpro/features.html. Kan je vertellen, 't werkt super
.
[ Voor 18% gewijzigd door Jolly_Jumper op 16-04-2010 00:16 ]
Chill, thx!Jolly_Jumper schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 00:15:
Is nog steeds van glas, zie hier: http://www.apple.com/nl/macbookpro/features.html. Kan je vertellen, 't werkt super.
Dit topic is gesloten.