Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 22:13:
Misschien is dit het verkeerde topic om te vragen, maar ik doe het toch.
Ik ga gametechnologie studeren in Utrecht, en ben van plan, als alles lukt enzo, me master in Japan te doen. Nou is mijn vraag, weet iemand wat zoiets voor je salaris kan doen en eventueel hoe hoog de salarissen op ICT gebied in japan liggen?
In Japan liggen de salarisen veel hoger als in nederland en je betaal hier veel minder loon belasting en de vergoedingen zijn hier veelbeter (soms 110%) als in NL ook de ziekenkosten is hier beter en goedkoper. alleen zijn de werk tijden wat anders .. lol
Alleen is de huur (woning) hier hoger in Japan (of buiten tokyo gaan wonen )maar het salaris maak dat wel goed. Eten hier is ook veel goedkoper en kleding,ook
Ik kan hier wel mijn salaris neer zetten maar daar heb je weinig aan omdat je niet de belastingen kent die hier gelden (veel lager), ook zijn de kosten hier heel anders (stuur mij anders een PM)
Maar netto is het voor mij hier veel beter dan in Nederland.
Dus eigenlijk is Japan nog niet zo gek, alleen is het probleem om hier een baan te vinden die redelijk verdient.
Momenteel zijn hier wat problemen op de banen markt, maar ik denk dat het wel bij trekt. vergrijzing zet hier snel in en er is een redelijke vraag na ICTer, ook ziten hier veel meer vrouwen in de ICT als in nederland.
ik ben 42 en werk hier in Tokyo de vraag hier boven "wat" kan je verdien in de ICT als je ouder als 40 ben, is geheel afhankelijk welk baan je hebt,
Neem een headhunter in de armen en laat deze een baan zoeken bij een groot IT bedrijf en ga daar cariere maken.. dan verdien je direct al meer als een vakkevuller.
Als je ambitie hebt is "The sky the limit" betreffende salaris ga niet achter overleunen en eis een hoger salaris, je moet wel elke keerl bewijzen en inzetten tonen, met niets doen kom je niet ver!
Maar om nog meer te verdienen moet je in het managment stappen of voor een grote bank gaan werken.
Ook als je 40+ bent willen ze je niet zo snel een hoger salaris geven met promoties dus moet je nog steeds van werkgever verwisselen om echt de 20% a 30% loons verhoging te krijgen
Dus stap over van werkgever als je een grootte stap in je salaris kan maken..
Maar een slimme ICT gaat buiten NL kijken ,,,
Met een ICT oplieding kan je overal ter wereld werken omdat er overal een te kort van is : )
Kijk maar naar je loonbelasting (en ander belastingen) die zijn erg hoog in nederland geworden, waarom 52% loonbelasting betalen als je ook meer kan verdienen en minder loonbelasting (13%) kan betalen bij het zelfde bedrijf in de zelfde functie maar dan in een ander land?
en hier in Japan is het nog beter weer ook : ) maar soms net te heet lol...
maar kijk ook naar Duitseland/Amerika/Canada/zwitserland, of kijk in Asie Korea/Japan/China!
De toekomst van de ICT zit denk ik in asie en niet meer in de US/Europa.
ook word er momenteel gewerk aan een hele grootte campus hier in tokyo voor de game industie en design (ook animatie) die zal over een paar jaar af zijn, dus mischien zou dat wat zijn voor mensen die hier willen studeren.
[
Voor 11% gewijzigd door
henrim123 op 07-06-2010 01:57
]