You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
*knip*
[ Voor 215% gewijzigd door Rukapul op 12-10-2010 20:36 ]
K to the KillaZ
*knip*
[ Voor 105% gewijzigd door Rukapul op 12-10-2010 20:36 ]
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
[ Voor 97% gewijzigd door totalatool op 16-12-2010 11:10 ]
[ Voor 92% gewijzigd door battler op 10-10-2010 02:24 . Reden: Via de PM is iets netter ]
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Verwijderd
Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO-3 systeem medewerker
Certificaten: MCSA, CCNA, ITIL
Werkervaring: 7
Werkgever: systeem beheerder
Laptop: nee
Vakantiegeld: -
Vakantiedagen: 15 + bijkomende feestdagen totaal rond de 21
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: ja
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: nee
Werkweek: 40
Pensioenregeling: ja
[b]Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land: BUITENLAND!
Reistijd: 20 minuten
Maand salaris netto: 2800 euro
[ Voor 21% gewijzigd door marshallq op 11-10-2010 10:22 ]
Verwijderd
Opleiding(en): Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: geen
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Software ontwikkelaar
Huidige functie: Software tester
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: ja
GSM: nee
Leaseauto*: nee
Werkweek: 40 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding
Land: Nederland
Regio: Amsterdam
Reistijd**: 30 minuten
Maand salaris (bruto): 2300
Ik heb een salarischeck gedaan op intermediar.nl en zag dat ik zo een 30% minder verdien dan daar wordt aangeven maar ik weet niet hoe betrouwbaar die site is.
Die is redelijk betrouwbaar als guidelineVerwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:18:
Leeftijd: 27 jaar
Opleiding(en): Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: geen
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Software ontwikkelaar
Huidige functie: Software tester
Leaseauto*: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding
Regio: Amsterdam
Reistijd**: 30 minuten
Ik heb een salarischeck gedaan op intermediar.nl en zag dat ik zo een 30% minder verdien dan daar wordt aangeven maar ik weet niet hoe betrouwbaar die site is.
No offense, maar aangenomen dat je HBO BI hebt gedaan zou ik met jouw leeftijd en ervaring voor minder dan 2650 echt mijn nest niet uitkomen.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
Bedoel jij dat bruto exclusief vakantiegeld?The Eagle schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:22:
[...]
Die is redelijk betrouwbaar als guideline
No offense, maar aangenomen dat je HBO BI hebt gedaan zou ik met jouw leeftijd en ervaring voor minder dan 2650 echt mijn nest niet uitkomen.
Verwijderd
Opleiding(en): MBO Niv. 3 afgeerond || MBO Niv. 4 nog bezig
Certificaten:Cisco CCNA 1 t/m 4
Werkervaring:2,5 jaar
Werkgever:
Huidige functie: Webmaster || Support medewerker || Systeembeheerder
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 23
Leaseauto: nee
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Regio:Noord Brabant
Reistijd: 1 minuut
Maand salaris (bruto): € 1500
Mijn primaire functie is Webmaster. Echter door wat problemen met het vinden van een systeembeheerder is ook dit mijn fulltime functie gedeeld met een collega. We verzorgen dus met zijn 2e ook het systeembeheerder gedeelte voor ongeveer 1 jaar. Hier zitten gaten in omdat er met vlagen de functie was ingevuld.
Binnenkort zal ik overigens fulltime gaan werken met onze nieuwe e-commerce omgeving.
Gezien de functies die ik elke dag moet uitvoeren vind ik het wat aan de krappe kant. Bij het behalen van Niveau 4 ga ik € 150,- bruto omhoog wat het totaal op € 1650,- brengt.
De afgelopen 2 jaar heb ik elk jaar een salarisverhoging van € 50,- bruto gekregen.
Dit is mijn eerste werkgever waar ik na mijn stage gebleven ben met vaste aanstelling, dus ik vind het lastig om te oordelen over het salaris.
Hebben meer mensen ervaring met een soort gelijke situatie, en is de vergoeding afdoende?
Gegroet!
Ga er maar vanuit dat hij dat bedoeldVerwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:25:
[...]
Bedoel jij dat bruto exclusief vakantiegeld?
Helemaal als er geen leasebak bijzit ofzo. (ervanuitgaande dat de kwaliteit van je werk op niveau is natuurlijk
[ Voor 3% gewijzigd door Tank80 op 11-10-2010 14:01 ]
Je imiteert me mateloos.
Verwijderd
Waarbij ik wel moet opmerken dat mijn opleiding onlangs is afgerond maar dat moet volgens mij niet veel uitmaken.Tank80 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:59:
[...]
Ga er maar vanuit dat hij dat bedoeldHBO BI en 6 jaar werkervaring is wel iets meer waard dan €2300,-
Helemaal als er geen leasebak bijzit ofzo. (ervanuitgaande dat de kwaliteit van je werk op niveau is natuurlijk)
Laat ik het zo zeggen: op mijn 29e stapte ik met 5 jaar weerkervaring op zak over naar een grote detacheerder. Ik ging toen 3000 bruto in de maand verdienen, ex 13e maand en vakantiegeld. Laptop, auto van 30k van de zaak, telefoon vd zaak, collectieve ziektekostenverzekering, 50/50 pensioen en een hoop opleidingsmogelijkheden. Ook voor 40 uur in de week. En dat was toen redelijk aan de norm, en imho nu nog steeds
Door de auto (25% bijtelling) hield ik daar 1700 netto per maand aan over, maar dat was mijn eigen keuze. Een kleinere auto was ook een optie
Komt bij: testers zijn behoorlijk gewild de laatste tijd, zeker als ze ervaren zijn. Dus als je mij vraagt of je met 6 jaar relevante ervaring en een HBO diploma op zak met 2300 bruto per maand flink onderbetaald wordt, zeg ik volmondig ja
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ben zelf ook tester met 3 jaar werkervaring en heb nu +-2500 met auto (+laptop/gsm/betaald pensioen). Merk zelf ook dat er nu veel vraag is naar testers, de groei zit er weer in, mijn werkgever werft weer volop testers iig. Dus mocht je er niet veel bij kunnen krijgen zou ik eens goed rond gaan kijken, genoeg leuke banen met leuke salarissen.
*knip*
Dit topic is niet bedoeld voor algemene vragen
[ Voor 75% gewijzigd door Rukapul op 11-10-2010 21:56 ]
traktor scratch!
Leeftijd: 25
Opleiding(en): Bsc technische informatica (Embedded Systems)
Certificaten:
Werkervaring: Weinig, afstudeerstage gedaan bij applied technologies
Werkgever: TASS
Huidige functie: Programmeur
Vakantiegeld: Jep
Vakantiedagen: 25 + 5 kopen
13/14e maand of winstuitkering: bonus van max 8%
Laptop: indien nodig
GSM: indien nodig
Leaseauto*: Budget van 550 euro.
Pensioenregeling: Euuhh
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Goed cursusbudget
Land: nl
Regio: nb
Reistijd**: verschilt hou het op een uur
en
Werkgever: Cyclomedia
Huidige functie: Test Engineer / Software engineer
Vakantiegeld: Jep
Vakantiedagen: 25 + 2 indien niet ziek
13/14e maand of winstuitkering: bonus van max 8%
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto*: Nee, 19cnt kilometer vergoeding
Pensioenregeling: Euuhh
Land: nl
Regio: nb
Reistijd**: reken op 3 kwartier
Maand salaris (bruto): 2400
Als ik zo puur naar het financiële plaatje kijk en er in meeneem dat mijn huidige barrel niet nog een jaar meegaat en onderhoud van een eigen auto die ik wel nodig heb vrij fors is de eerste interessanter,ook omdat ik bij de eerste een contract voor onbepaalde tijd krijg en bij de 2e voor 1 jaar
Ik heb het idee dat er bij de eerste wat meer loopbaan begeleiding is maar bij de 2e is het zelfstandiger. Daar staat tegen over dat ik bij de 2e wel weer een mooie test engineer / embedded software developer functie kan krijgen. De eerste is wel weer afwisselender omdat dat detachering is

wat vinden jullie hiervan?
[ Voor 13% gewijzigd door Rmg op 11-10-2010 18:00 ]
Opleiding(en): elektrotechniek LBO, MBO informatica
Certificaten: MCTS SQL server 2005 70-431
Werkervaring: 8 jaar (relevant)
Werkgever: NVT
Huidige functie: DBA/systeembeheerder
Vakantiegeld: 8,333 %
Vakantiedagen: 24
GSM: ja
Leaseauto: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land: NL
Regio: Den Bosch
Reistijd: 30 min
Maand salaris (bruto): 3000 euro + 5% bruto standbydienst toeslag en 150%/200% p/u voor elk uur tijdens standbydienst.
Op zich niet slecht toch?
Verwijderd
Niemand ervaring met zo'n soort gedeelde functie?Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:51:
...
Maand salaris (bruto): € 1500
...
De afgelopen 2 jaar heb ik elk jaar een salarisverhoging van € 50,- bruto gekregen.
Dit is mijn eerste werkgever waar ik na mijn stage gebleven ben met vaste aanstelling, dus ik vind het lastig om te oordelen over het salaris.
Hebben meer mensen ervaring met een soort gelijke situatie, en is de vergoeding afdoende?
...
Dan doe ik toch iets fout denk ik

Mocht er nog iemand zijn die mij kan adviseren dan lees ik dat graag!
Gegroet!
1: Niet kicken binnen 24 uur (is not doneVerwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 08:57:
[...]
Niemand ervaring met zo'n soort gedeelde functie?
Dan doe ik toch iets fout denk ik![]()
Mocht er nog iemand zijn die mij kan adviseren dan lees ik dat graag!
Gegroet!

2: Vind persoonlijk dat je erg weinig betaald wordt. Maar dat vergelijk ik dan ook met de randstad...
Overleg dit met je werkgever en speel open kaart. Begin niet gelijk met bedragen als €2500,- te gooien, want dan jaag je iedereen weg en je bent gezien je leeftijd pas begonnen met werken. Maar een eerlijk gesprek waarin je weerlegd waarom jij vind dat je te weinig verdient voor deze functie (met voorbeelden van collega's bijvoorbeeld, of een lijst met de vaste lasten, de taken die voornamelijk uitvoert op het werk, enz...) kan geen kwaad
Verwijderd
Het gaat om reiskosten. Die kun je met een goede reiskostenregeling ook vergoed krijgen. Hoger loon kan in theorie ook. Het is maar net wat de gewoonte is binnen een bedrijf.Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:48:
Is het niet bezitten van een lease-auto een reden om een hoger salaris te mogen verwachten?
Verwijderd
Ik heb nog een vraag over reiskosten. Ik begrijp dat vastgelegd is dat een wergever maximaal 0,19 cent per kilometer onbelast mag vergoeden. Kan je dan als werknemer ook vragen (verwachten) om deze 19 cent wanneer het op dit moment lager is?Jaeder schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:53:
[...]
Het gaat om reiskosten. Die kun je met een goede reiskostenregeling ook vergoed krijgen. Hoger loon kan in theorie ook. Het is maar net wat de gewoonte is binnen een bedrijf.
Leeftijd: 32
Opleiding(en): BI Bedrijfskundige Informatica
Certificaten:
Werkervaring: 8 relevant
Werkgever: MKB
Huidige functie: Senior medewerker ICT
Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 25 + 2 bij niet ziek
Werkweek: 39 uur
Pensioenregeling: ja betaald door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding 19 ct /km
Regio: Noord Holland
Maand salaris (bruto): 3722
Nieuw:
Leeftijd: 32
Opleiding(en): BI Bedrijfskundige Informatica
Certificaten:
Werkervaring: 8 relevant
Werkgever: MKB
Huidige functie: Senior medewerker ICT
Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 25 + 2 bij niet ziek
Leaseauto: 650 exclusief brandstof (wordt wel betaald door werkgever)
Werkweek: 39 uur
Pensioenregeling: ja betaald door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Noord Holland
De leaseauto krijg ik binnenkort, vraag me alleen af of ik nou beter af ben met leaseauto of zonder. Netto zal ik er wel iets op achteruit gaan, maar ja bespaar weer op onderhoud / afschrijving aan de auto. (Al is hij pas bijna 2 jaar oud).
[ Voor 1% gewijzigd door Mike78 op 12-10-2010 15:46 . Reden: Salaris oud toegevoegd ]
24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?
K to the KillaZ
Nee lijkt me niet. Als je een interne functie hebt waarom zou je werkgever dan een lease auto voor je betalen?Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:48:
Is het niet bezitten van een lease-auto een reden om een hoger salaris te mogen verwachten?
Als een soort "extra beloning/salaris/secundaire arbeidsvoorwaarde".Unknown Alien schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:27:
[...]
Nee lijkt me niet. Als je een interne functie hebt waarom zou je werkgever dan een lease auto voor je betalen?
Voorbeelden genoeg van mensen met een binnen functie, en een auto van de zaak.
Dan bieden ze de mogelijkheid aan, omdat ze je graag willen hebben. Of idd als extra vergoeding ipv hoger loon. Persoonlijk zou ik veel liever een hoger loon willen dan een lease vergoeding. Hogerloon heb je veel meer aan, omdat je pension, spaarloon, bonus en vakantie geld etc etc gaat allemaal omhoog. Dus zou een lease vergoeding voor de werkgever financieel aantrekkerlijk zijn. En een werknemer is dan meteen al blij, want een lease auto is als je veel prive rijdt ook financieel voordeliger.Grolsch schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:35:
[...]
Als een soort "extra beloning/salaris/secundaire arbeidsvoorwaarde".
Voorbeelden genoeg van mensen met een binnen functie, en een auto van de zaak.
Win Win situate?
Ik kan ik Januari weer gaan klagen over me hongers loontje. Laatste 2 jaar alleen net genoeg voor de inflatie gehad

Opleiding(en): HBO HRM
Certificaten: TMap (behaald), Prince2 Foundation (onderweg)
Werkervaring: ca. 3,5 jaar
Werkgever: Mijn geheimpje..
Huidige functie: Tester / Testanalist
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: 13de én 14de maand (14de indien niet ziek geweest)
Laptop: Ja
Leaseauto: Ja
Pensioenregeling: Premievrij
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Inzetbonus @ 20 euro per dag / 7 euro per dag netto onkostenvergoeding
Regio: Noord-Nederland
Reistijd: Varieert per opdrachtgever
Maand salaris (bruto): ca. 2700 euro per maand (inclusief bonussen)
Op zich ben ik niet ontevreden, maar ben wel benieuwd of ik er bekaaid af kom in vergelijking met anderen in m'n vakgebied. Blijft altijd een beetje hush hush-onderwerp, salaris.
@ Hieronder: Marktconform? Blegh..
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
[ Voor 63% gewijzigd door battler op 12-10-2010 14:52 ]
Verwijderd
Opleiding(en): MBO ICT Niveau 4 Systeembeheerder
Certificaten: MSDST, ITIL
Werkervaring: ca. 3 jaar
Werkgever: USA Parts
Huidige functie: Netwerkbeheerder / Webdevelopment
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 38 uur
Pensioenregeling: Ja
Regio: Limburg
Reistijd: 5 min (met auto)
Maand salaris (bruto): 1650 bruto
Neem aan dat dit een redelijk salaris is vergeleken met mijn werkervaring / reistijd
Ja, dit is redelijk marktconform, aangezien je jaarsalaris € 37.692/40.392 is, wat voor jouw leeftijd een zeer goed salaris is.Frizzz schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:21:
Hmmm..
Opleiding(en): HBO HRM
Certificaten: TMap (behaald), Prince2 Foundation (onderweg)
Werkervaring: ca. 3,5 jaar
Werkgever: Mijn geheimpje..
Huidige functie: Tester / Testanalist
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: 13de én 14de maand (14de indien niet ziek geweest)
Leaseauto: Ja
Pensioenregeling: Premievrij
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Inzetbonus @ 20 euro per dag / 7 euro per dag netto onkostenvergoeding
Regio: Noord-Nederland
Reistijd: Varieert per opdrachtgever
Maand salaris (bruto): ca. 2700 euro per maand (inclusief bonussen)
Op zich ben ik niet ontevreden, maar ben wel benieuwd of ik er bekaaid af kom in vergelijking met anderen in m'n vakgebied. Blijft altijd een beetje hush hush-onderwerp, salaris.
@ Hieronder: Marktconform? Blegh..
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel
Verwijderd
Allereerst mijn excuses, ik ben wat te ongeduldig!Dwazer schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:12:
[...]
1: Niet kicken binnen 24 uur (is not done). Niet iedereen zal de tijd gehad hebben om jouw post te lezen/zien;
2: Vind persoonlijk dat je erg weinig betaald wordt. Maar dat vergelijk ik dan ook met de randstad...
Overleg dit met je werkgever en speel open kaart. Begin niet gelijk met bedragen als €2500,- te gooien, want dan jaag je iedereen weg en je bent gezien je leeftijd pas begonnen met werken. Maar een eerlijk gesprek waarin je weerlegd waarom jij vind dat je te weinig verdient voor deze functie (met voorbeelden van collega's bijvoorbeeld, of een lijst met de vaste lasten, de taken die voornamelijk uitvoert op het werk, enz...) kan geen kwaad
Ik zat zelf te denken aan een verhoging van € 200,-/€ 250,- erbij. Dit met medeneming van de € 150,- die erbij komt als ik mijn diploma haal.
Eigenlijk is het dus een verhoging van € 50,- / € 100,-. (Waarbij ik zelf uitga van de € 100,-)
Ik moet zeggen dat het lastig is om als beginnende werknemer concreet met voorbeelde op de proppen te komen. Ik heb verschillende sites geraadpleegd maar deze zitten, qua indicatie, stuk voor stuk dusdanig hoog dat ik het vertrouwen er enigszins in verlies.
leeftijd lijkt me irrelevant.Salandur schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:10:
[...]
Ja, dit is redelijk marktconform, aangezien je jaarsalaris € 37.692/40.392 is, wat voor jouw leeftijd Werkervaring een zeer goed salaris is.
[ Voor 5% gewijzigd door Cerberi op 13-10-2010 15:12 ]
Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO - ICT Beheerder N4
Certificaten: CCNA 1/2/3 (verplichte nonsense certificaten van de opleiding..)
Werkervaring: 1,5 jaar
Huidige functie: PHP Programmeur
Vakantiegeld: -
Vakantiedagen: 8%
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: -
GSM: -
Leaseauto: -
Werkweek: 40
Pensioenregeling: -
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding 19 cent/km (16km per dag)
Regio: Eindhoven
Reistijd: 15 minuten auto
Maand salaris (bruto): 1600
Nieuw
Leeftijd: 22
Werkervaring: 2 (0 relevant)
Huidige functie: Applicatiebeheerder
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: volledige 13e maand - 8,33% eindejaarsuitkering
GSM: Ja
Leaseauto: Nee
Werkweek: 34
Pensioenregeling: 70/30
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Gratis doorlopende reis/annuleringsverzekering, ziektekosten verzekering, 60% vergoed van 'eigen' ziektekosten, rijwiel vergoeding, fietsplan e.d.
Regio: Eindhoven
Reistijd: 2 minuten fietsen
Maand salaris (bruto): 2100 obv 34 uur
[ Voor 3% gewijzigd door Montaner op 22-10-2010 11:16 ]
Met leaseauto.Mike78 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:18:
De leaseauto krijg ik binnenkort, vraag me alleen af of ik nou beter af ben met leaseauto of zonder. Netto zal ik er wel iets op achteruit gaan, maar ja bespaar weer op onderhoud / afschrijving aan de auto. (Al is hij pas bijna 2 jaar oud).
Toen ik bij een nieuwe werkgever begon, kon ik kiezen voor 700 euro bruto vergoeding of een leaseauto en dat viel in mijn geval al in het voordeel van de leaseauto uit, ik vergelijk weliswaar gelijkwaardige auto's en ik heb geen 35.000 euro tot m'n beschikking om prive een auto te kopen, maar dan nog lijkt het me overduidelijk dat het in jouw situatie ook in het voordeel van de leaseauto uitkomt.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Verwijderd
Ik ben net afgestudeerd HBO-er, Bedrijfskundige Informatica. Ik ga volgend jaar een universitaire upleiding volgen, maar in de tussentijd ben ik opzoek naar een leuk baantje. Nu heb ik een achtergrond in programmeren(I-propedeuse) en in mijn vrije tijd ben ik veel bezig met PHP. Ik heb dit ook als bijbaantje gedaan de afgelopen jaren. Nu ga ik binnenkort op gesprek bij een bedrijf bij mij in de buurt die een PHP ontwikkelaar zoeken, full-time en/of part-time. Ik heb voor mezelf besloten bij goede voorwaarden voor de full-time baan te gaan. Als het matig is, dan kies ik part-time. Ze hebben werk van mij gezien en ze zijn zeer te spreken over wat ik kan. Natuurlijk is het wel zo dat ik geen Informatica opleiding heb.
Ik zou graag willen weten wat een acceptabel bruto maandloon is voor een PHP ontwikkelaar met HBO opleiding(BI) van 24 jaar en 0 relevante werkervaring(stages tellen niet mee, volgens mij).
Ik heb rondgezocht op dit forum en op salarisindicators/loonwijzers gekeken, maar ik weet niet hoe goed ik die moet inschatten(bijv. i.v.m. verschil werken in oosten en westen). Bij dezen kwam ik meestal uit tussen de 2400 en 2900 bruto per maand bij een 40-urige werkweek. Dit lijkt me wel erg veel...
Ik hoop jullie voldoende te hebben geinformeerd en alvast bedankt voor de reacties!
Peter
Afhankelijk van waar je gaat werken (Utrecht, Amsterdam etc verdient beter dan het Oosten. Verschil a 100-300 euro), zou ik richten tussen de 2000 - 2400 obv 40 uur contract.
Als ze meer bieden is het alleen maar mooi meegenomen natuurlijk. Wanneer ze om een maand bedrag vragen: nooit een vast bedrag geven, maar een bereik aangeven. Als je bijv 2200 wilt verdienen: aangeven dat je tussen de 2200 - 2600 wilt verdienen. Niet geschoten is altijd mis.
Ligt eraan met wat voor auto je tevreden bent. Ik zou nooit 35.000 euro aan een auto uitgeven. Maakt niet uit wat ik verdien. Ik heb altijd auto's gehad onder de 5000 euro 2ehands. Nooit problemen mee gehad. En ik reed prive 15.000 km per jaar. Dus geef mij die 700 extra maar.Canaria schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 17:12:
[...]
Met leaseauto.
Toen ik bij een nieuwe werkgever begon, kon ik kiezen voor 700 euro bruto vergoeding of een leaseauto en dat viel in mijn geval al in het voordeel van de leaseauto uit, ik vergelijk weliswaar gelijkwaardige auto's en ik heb geen 35.000 euro tot m'n beschikking om prive een auto te kopen, maar dan nog lijkt het me overduidelijk dat het in jouw situatie ook in het voordeel van de leaseauto uitkomt.
Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady
Dat kun je zeker niet zo generiek zeggen. Het is erg afhankelijk van de regeling die er geld. Stel je krijgt 700 euro bruto bij je salaris, waarvan 19 cent omgezet word naar netto per zakelijk gereden KM. Dan krijt je bij ~3600 km per maand ongeveer 700 netto, plus dat je geen bijtelling betaald ( Rond de 200 netto ). Als je dan ongeveer € 500,- kwijt bent aan benzine, heb je nog € 400,- om uit te geven aan je afschrijving/verzekering en onderhoud.Canaria schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 17:12:
[...]
Met leaseauto.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Vergeet dan alleen niet de wegenbelasting erbij op te tellen die voor een diesel veul hoger is...EvaluationCopy schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:21:
500 euro aan benzine? Met een gemiddelde diesel (zeg 1 op 15) kost dat je maar 288 euro.
Wat heeft dat nou voor zin? De werkgever houdt dan toch altijd de ondergrens aan?Madje schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:38:
Als je bijv 2200 wilt verdienen: aangeven dat je tussen de 2200 - 2600 wilt verdienen. Niet geschoten is altijd mis.
Ik heb dit zelf ook gedaan met mijn salarisonderhandelingen, en heb nu bijv nog 100 euro marge die ik kan schuiven gezien ik ook een aanbieding heb lopen van een andere werkgever. Beide werkgevers weten dat ik twee trajecten heb lopen en beschik over moeilijk te vinden vaardigheden. Dus zij zullen niet zo snel geneigd zijn om iets laags te bieden.
Verdien nu bijv rond de 2400. Aangegeven dat ik tussen de 2700 - 3000 wilde verdienen en heb een bod gekregen van 2900. Als ik teken, ga ik er sowieso 18% op voorruit qua loon. En dan nog niet eens gesproken over bonusconstructies die ik krijg.
En als je een vast bedraag aangeeft: dan gaan ze je dus nooit een hoger bedrag geven.
Je kunt ook helemaal geen loonwens aangeven en zeggen dat je graag vergoed wilt worden op basis van hun inzicht in de verantwoordelijkheden en taken die jij krijgt. Nadeel aan deze manier is dat het twee kanten op kan gaan: of je gaat er schandalig op voorruit, of je krijgt een zeer laag bod.
[ Voor 15% gewijzigd door Madje op 15-10-2010 14:58 ]
Nee dat was niet de vraag. De afweging van Mike78 was: reiskostenvergoeding van 19 cent per kilometer of een leaseauto. Ik nam mezelf als voorbeeld, omdat bij mij de regeling in het geval dat ik geen leaseauto zou nemen veel beter was, en in dat geval de leaseauto toch voordeliger was.tilburgs82 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:41:
[...]
Ligt eraan met wat voor auto je tevreden bent. Ik zou nooit 35.000 euro aan een auto uitgeven. Maakt niet uit wat ik verdien. Ik heb altijd auto's gehad onder de 5000 euro 2ehands. Nooit problemen mee gehad. En ik reed prive 15.000 km per jaar. Dus geef mij die 700 extra maar.
Als ik het goed heb gelezen, is er geen salarisverschil voor Mike78. Een vergoeding van 19 cent per kilometer is toch nooit voordeliger dan een leaseauto? Als je hem niet prive mag rijden, kost de leaseauto je niets, daarentegen dekt die 19 cent per kilometer de additionele kosten van zakelijke kilometers met je eigen auto nauwelijks. Mag je hem wel prive rijden, dan betaal je weliswaar wel bijtelling, maar heb je geen kosten voor belasting, brandstof, verzekering, afschrijving etc.Woy schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:15:
[...]
Dat kun je zeker niet zo generiek zeggen. Het is erg afhankelijk van de regeling die er geld. Stel je krijgt 700 euro bruto bij je salaris, waarvan 19 cent omgezet word naar netto per zakelijk gereden KM. Dan krijt je bij ~3600 km per maand ongeveer 700 netto, plus dat je geen bijtelling betaald ( Rond de 200 netto ). Als je dan ongeveer € 500,- kwijt bent aan benzine, heb je nog € 400,- om uit te geven aan je afschrijving/verzekering en onderhoud.
Om het enigszins vergelijkbaar te houden, moet een baan zonder leaseauto toch wel een paar honderd euro per maand meer opleveren. Toen ik zelf van een baan met naar een baan zonder leaseauto overstapte, heb ik de bruto leasevergoeding opgeteld bij mijn salaris en dat aangegeven als gewenst salaris (en gekregen).
Dit jaar ben ik van de baan zonder leaseauto naar een baan met leaseauto overgestapt, daarbij zakte ik ruim 250 euro in brutosalaris, maar ik kreeg er wel een auto voor terug.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Zou het in ieder geval niet als absolute waarheid aannemen. Maar wat ik zo zie krijg je niet echt vorstelijk betaald nee, vergeleken met soortgelijke situaties hier en om mij heen. Met je HBO papiertje op zak kun je wellicht het gesprek aan gaan, eventueel zelfs de stoute schoenen aantrekken en rond kijken en dat mogelijk meenemen in het gesprek.Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:18:
Zelfs overigens onlangs de overstap gewaagd van een grote ICT boer naar een kleinere.
Behalve de werksfeer en mogelijkheden zijn ook m'n vergoedingen iets verbeterd.
Nieuwe situatie:
Leeftijd: 29 jaar
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Prince2 foundation, ISTQB foundation
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: middelgrote ICT dienstverlener
Huidige functie: testanalist, testengineer, testprofessional, geef het maar een naampje
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering in wording (jong bedrijf, dus dit jaar nog geen bonus)
Leaseauto: ja (600-700€ p/m + brandstof)
Pensioenregeling: ja, 60/40 werkgever/werknemer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onkostenvergoeding 70€ p/m
Regio: Oost NL
Reistijd: 20-30 minuten (op dit moment dan)
Maand salaris (bruto): 3200
Het word mij uit de post niet duidelijk wat er gebeurt als hij de lease-auto niet neemt. Mocht het de keuze zijn tussen een lease-auto nemen, of helemaal niks, dan is een lease-auto natuurlijk altijd voordeliger. Maar ik zou het logisch vinden als er minstens een financiële vergoeding tegenover staat als je geen lease-auto neemt. Maar of wat dan voordelig is, is heel erg afhankelijk van hoe de regeling is, hoeveel km's je zakelijk en prive rijd, en wat voor auto je prive zou gaan rijden als je geen lease-auto neemt.Canaria schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:39:
[...]
Als ik het goed heb gelezen, is er geen salarisverschil voor Mike78. Een vergoeding van 19 cent per kilometer is toch nooit voordeliger dan een leaseauto? Als je hem niet prive mag rijden, kost de leaseauto je niets, daarentegen dekt die 19 cent per kilometer de additionele kosten van zakelijke kilometers met je eigen auto nauwelijks. Mag je hem wel prive rijden, dan betaal je weliswaar wel bijtelling, maar heb je geen kosten voor belasting, brandstof, verzekering, afschrijving etc.
Het is ook erg persoonlijk wat een lease-auto nou waard is. Als je erg veel prive rijdt, dan is het natuurlijk waardevoller dan als je erg weinig prive rijd. Je kunt over het algemeen wel zeggen dat je bij de meeste banen waar je een lease-auto krijgt hem ook nodig hebt voor het werk, en dat het dus een uitgave is die de werkgever sowieso maakt. Alleen de extra prive KM's zijn extra kosten die je als beloning mee moet tellen.
[ Voor 16% gewijzigd door Woy op 15-10-2010 16:19 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Verwijderd
*knip* cloneaccounts zijn ook hier niet toegestaan
[ Voor 81% gewijzigd door Rukapul op 16-10-2010 22:48 ]
Stel je kan hierdoor 3 jaar lang niet switchen van baan. De nieuwe baan die je misloopt had je netto €300,- meer gebracht. Dan is dat een fictief verlies van bijna €11.000,-
Overigens geldt deze tangconstructie ook voor opleiding met amortisatieregeling.
d:)b
Veel werkgevers bieden de mogelijkheid om je leaseauto mee te laten verhuizen naar je nieuwe werkgevers, ditzelfde geld ook voor een studieovereenkomst.MrJayMan schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:26:
NB: de leaseauto is voor veel bedrijven ook een bindmiddel: ga je eerder uit dienst dan de leasetermijn dan kan je een boete verwachten die kan oplopen tot 15000 euro of meer.
Stel je kan hierdoor 3 jaar lang niet switchen van baan. De nieuwe baan die je misloopt had je netto €300,- meer gebracht. Dan is dat een fictief verlies van bijna €11.000,-
Overigens geldt deze tangconstructie ook voor opleiding met amortisatieregeling.
Plus als je niet vast wilt zitten aan een leaseauto, dan kies je een voor poolauto of een minder dure leaseauto zodat je zelf niks hoeft bij te betalen iedere maand (en dus geen boete hoeft te betalen).
overname van leaseauto buiten de detachering is ongebruikelijkMadje schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:37:
[...]
Veel werkgevers bieden de mogelijkheid om je leaseauto mee te laten verhuizen naar je nieuwe werkgevers, ditzelfde geld ook voor een studieovereenkomst.
Je mag dan wel apart contract op laten stellen dat je niet aansprakelijjk bent voor niet voltooien van de leasetermijn anders wordt er ook bij de poolauto vrolijk verwezen naar de bepalingen in het contract.Plus als je niet vast wilt zitten aan een leaseauto, dan kies je een voor poolauto of een minder dure leaseauto zodat je zelf niks hoeft bij te betalen iedere maand (en dus geen boete hoeft te betalen).
Ander groot nadeel: de volle mep bijtelling voor afgeragde kar van verouderd type.
Vraag me ernstig af of dat de rechter zal zeggen. Nou meneer u moet maar blijven werken bij xx. Deze regel maakt het voor werknemers extra moeilijk om voor een andere werkgever te gaan werken. Als jij een "gewilde" auto hebt dan kunnen ze die zo kwijt aan een andere collega. Het is echt niet dat die auto de rest van de lease termijn in het wagenpark staat te roesten.MrJayMan schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:26:
NB: de leaseauto is voor veel bedrijven ook een bindmiddel: ga je eerder uit dienst dan de leasetermijn dan kan je een boete verwachten die kan oplopen tot 15000 euro of meer.
Verwijderd
Bedankt voor je reactie, Madje. De werkgever heeft nog niet over een concreet loon gesproken, maar ik kon wel opmaken uit zijn verhaal dat hij dacht aan rond de 1700 euro bruto per maand. Ik heb maandag weer contact en ik denk ik goed nagedacht over wat ik wil en wat mijn ondergrens is. Ik staar me niet blind op het loon, maar 1700 bruto is toch echt te weinig in mijn ogen.Madje schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:38:
2900 euro is redelijk vors voor een beginnende PHP programmeur.
Afhankelijk van waar je gaat werken (Utrecht, Amsterdam etc verdient beter dan het Oosten. Verschil a 100-300 euro), zou ik richten tussen de 2000 - 2400 obv 40 uur contract.
Als ze meer bieden is het alleen maar mooi meegenomen natuurlijk. Wanneer ze om een maand bedrag vragen: nooit een vast bedrag geven, maar een bereik aangeven. Als je bijv 2200 wilt verdienen: aangeven dat je tussen de 2200 - 2600 wilt verdienen. Niet geschoten is altijd mis.
Nogmaals dank!
Denk aan Euro 1700-2000. Alle werkervaring (ook stages) telt mee, maar het moet wel echt werk zijn, geen scripties e.d.Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:28:
Ik zou graag willen weten wat een acceptabel bruto maandloon is voor een PHP ontwikkelaar met HBO opleiding(BI) van 24 jaar en 0 relevante werkervaring(stages tellen niet mee, volgens mij).
Met jouw opleiding zou ik wel wat hoger mikken. PHP programmeurs staan laag in de salaris-rangorde. Je hoeft alleen maar naar het gefröbel in PHP source code zelf te kijken om te zien waarom.
Als je later comfortabel wilt verdienen, kun je misschien beter kijken naar of rekening houden met een baan die past bij je opleiding als bedrijfskundig informaticus. Denk dan eerder aan projectleiding, analist, programmamanager, projectmanager, HR manager dan de technische kant.
Verwijderd
Leeftijd: 19
Opleiding(en): MBO ICT beheerder niv. 4
Certificaten:MCSA, CCNA en bijna CCNA voice
Werkervaring: 2 jaar relevant
Werkgever: via uitzendbureau bij groote automatiseerder
Huidige functie: Beheerder Cisco Voice systemen
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering:nee
Laptop:nee
GSM:nee
Leaseauto:nee
Werkweek:40 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Al het leuke wordt uit het contract gehaald omdat ik nog te jong ben. (betaalde opleiding)
Regio: Noord Brabant
Reistijd:30min met auto
Maand salaris (bruto): 1314 per 4 weeken
gelukkig waren ze wel heel tevreden en willen ze me graag houden.
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
zie het als een waarschuwing voor startende IT'ers dat ze die sectie uit het contract laten schrappen voordat er getekend wordt, amortisatie idem. En als het even kan een streep door concurrentiebeding en relatiebeding.Frank Martin schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:37:
Niet alle bedrijven hebben een overnameverplichting. Als ik besluit te vertrekken bij mijn werkgever, dan lever ik op de laatste werkdag de sleutels in en that's it. Geen kosten, geen toestanden. Overnameverplichtingen zijn voor mij uit den boze....
Als ze je zo graag willen houden mogen ze je ook wel een behoorlijk aanbod doen. Minimaal 1400,- / 1500,- En dan heb ik het ook echt over minimaal. Je hebt je CCNA en je bent bezig met je CCNA voice dit zou je al op 1600,- moeten brengen.Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 08:03:
Ik heb gister een aanbod gekregen om door te werken bij mijn stagebedrijf maar zit te twijfelen of ik dit accepteer
Leeftijd: 19
Certificaten:MCSA, CCNA en bijna CCNA voice
Werkervaring: 2 jaar relevant
Werkgever: Getronics via Randstad
Huidige functie: Beheerder Cisco Voice systemen
Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering:nee
GSM:nee
Leaseauto:nee
Werkweek:40 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Al het leuke wordt uit het contract gehaald omdat ik nog te jong ben. (betaalde opleiding)
Regio: Noord Brabant
Reistijd:30min met auto
Maand salaris (bruto): 1314 per 4 weeken
gelukkig waren ze wel heel tevreden en willen ze me graag houden.
Cursussen + studietijd. Vraag om (gedeeltelijke) betaling van een opleiding/cursus incl. wat studietijd.
Verwijderd
Certificaten:CCNA, CCNA Voice en CCNA Security
Werkervaring: 1 jaar relevant
Werkgever: ICT Automatiseerder
Huidige functie: Junior consultant netwerken (routers,switches,firewalls,voice
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
GSM: Netto vergoeding
Werkweek: 32 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Betaalde deeltijd HBO studie
Regio: Noorden
Reistijd: 20min met auto (KM vergoeding)
Maand salaris netto: 1300 per maand
Bij die andere is het salaris per 4 weken.battler schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:30:
Kijk dat is al netter, meer salaris (bij 40 uur) en een betaalde studie. Voor iemand die net op de arbeidsmarkt begint lijkt mij dat al veel beter.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Leeftijd: <30
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundig Informatica
Certificaten: Geen
Werkervaring: Half jaar
Werkgever: Grote detacheerder
Huidige functie:
Vakantiegeld: Wettelijke 8%
Vakantiedagen: 28
Leaseauto: 25% bijtelling, 450 bruto excl. brandstof, 22k catalogusprijs (?)
Pensioenregeling: 4% werkgever, 4% werknemer, 50/50 dus
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Spaarloon, levensloop, aandelen
Regio: Heel Nederland
Reistijd: Varieert per klant, 30 minuten enkele reis tot 2 uur
Maand salaris (bruto): 1800,-
Nu:
Werkgever: Grote detacheerder
Huidige functie: SAP gerelateerd, niet direct SAP
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, bonus van iets van 3%, prestatiebonus als je bij de top 30%-40% hoort, oplopend tot 8% van jaarsalaris
Leaseauto: 25% bijtelling, 650 bruto excl. brandstof, 30k catalogusprijs
Pensioenregeling: 4% werkgever, 4% werknemer, 50/50 dus
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Spaarloon, levensloop, aandelen, 25,- internetvergoeding, 20,- privé bellen, 15k km privé rijden, sporadisch OV naast lease auto moglijk
Maand salaris (bruto): 2850,-
Nieuwe werkgever:
Werkgever: Kleine detacheerder
Huidige functie: Meer specialisatie naar SAP
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering van 1 maandsalaris
Leaseauto: 14% bijtelling, 30k catalogusprijs
Pensioenregeling: 8,4% door werkgever, max van staffel, pas boven de 30 kan ik bijdragen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Spaarloon, privé bellen, privé kilometers rijden, sporadisch OV naast lease auto moglijk
Maand salaris (bruto): 3400,-
Overstap naar andere werkgever ziet er spectaculair uit, maar de 13e maand bij huidige werkgever tikt aardig aan. Kaal maandsalaris van 2850, maar verreken de 13e maand er in en het is 3100,-. Dus effectief van 3100,- naar 3400,-. Hierbij moet wel worden opgemerkt dat ik bij mijn nieuwe werkgever een winstuitkering heb die ook weer aardig meetelt.
Onder de streep blijft er netto wel veel meer over ivm wisseling auto en geen eigen pensioenbijdrage.
Ik moet er ook bij opmerken dat beide werkgevers geen studie-terug-betaal-regeling kennen, geen concurrentie beding, huidig werkgever wel een relatiebeding, nieuwe werkgever geen relatiebeding. Ook geen gedoe rondom de leaseauto. Met andere woorden: de nette werkgevers bestaan nog wel.
Edit: functie toegevoegd. Ook nog bij huidige werkgever iets van bonus toegevoegd, maar daar kan absoluut niet opgerekend worden, varieert erg sterk per jaar en van je beoordeling.
[ Voor 9% gewijzigd door Motrax op 18-10-2010 13:58 ]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
ik ben er zelf eens goed mee de boot mee ingegaan.MrJayMan schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:07:
[...]
zie het als een waarschuwing voor startende IT'ers dat ze die sectie uit het contract laten schrappen voordat er getekend wordt, amortisatie idem. En als het even kan een streep door concurrentiebeding en relatiebeding.
Nieuwe baan, leuke leasebak en na 7 maanden vond ik het echt verschrikkelijk daar.
Toen nieuwe baan gevonden waar geen lease-auto bijzat, dus ik kon de auto niet laten overnemen. Vervolgens stond er een boete clausule in mijn contract waardoor mij dit grapje 7000,- kostte.
Dit heb ik toen afgelost met 400,- netto per maand en gelukkig ben ik hier nu vanaf, maar zo zie je maar: let op wat je tekent en waar je aan vast kunt zitten!
Dank jebattler schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:36:
Gefeliciteerd met deze mooie upgradeMaar zonder beroep/leeftijd hebben we hier eigenlijk niets aan. Zeker omdat je als werkgever een detacheerder kan het helemaal van alles zijn. Zou je mij in ieder geval kunnen verblijden met de richting waarin je zit?
Functie toegevoegd: iets met SAP. Kan niet meer in detail gaan omdat huidig werkgever ook op dit forum zit en ik duidelijk herleidbaar ben naar waar ik werk
Leeftijd wil niet verduidelijken omdat daarmee helemaal af te leiden is wie ik IRL ben. Aan de hand van de werkervaring is er wel ongeveer te gokken wat voor leeftijd ik heb
Ook nog bij huidige werkgever iets van bonus toegevoegd, maar daar kan absoluut niet opgerekend worden, varieert erg sterk per jaar en van je beoordeling.
[quote]HenkS schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:42:
ik ben er zelf eens goed mee de boot mee ingegaan.
Nieuwe baan, leuke leasebak en na 7 maanden vond ik het echt verschrikkelijk daar.
Toen nieuwe baan gevonden waar geen lease-auto bijzat, dus ik kon de auto niet laten overnemen. Vervolgens stond er een boete clausule in mijn contract waardoor mij dit grapje 7000,- kostte.
Dit heb ik toen afgelost met 400,- netto per maand en gelukkig ben ik hier nu vanaf, maar zo zie je maar: let op wat je tekent en waar je aan vast kunt zitten![/quote]
En toch ben je er zelf bij dat je het contract ondertekend. Je werkgever heeft misschien de plicht om je te informeren, maar jij hebt ook zeker de plicht om na te lezen waar je nu precies je handtekening onder zet. Maar goed, duidelijk een leer voor de volgende keer
Aan dat soort financiele wurgconstructies werk ik niet mee. Ik kies een werkgever voor de inhoud van het werk, maar ook op de manier waarop er met personeel wordt omgegaan. We leven nu eenmaal in een tijd waar het verloop relatief hoog is en overstappen een stuk normaler is dan 50 jaar geleden en als een werkgever (zeker een detacheerder!) niet realiseert wat voor personeel ze hebben, is dat een goede reden om daar niet in dienst te treden.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Verwijderd
Opleiding(en): HBO
Certificaten: -
Werkervaring: 9 jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Consultant industriesector, .NET/ISA88/MES/SCADA/PLC
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: 13e
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: lease: 570,- (ex) 715,- (incl)
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling:ja praktisch volledig
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onkostenvergoeding
Reistijd:30min
Maand salaris(bruto):3650,-
Zeg ik had een vraagje, misschien niet helemaal het juiste topic, maar misschien wel de juiste mensen hier.
Ik ben net klaar met HBO werktuigbouwkunde en ben op zoek naar een baan. Nou denk ik dat WTB het toch niet helemaal is en zou ik graag de overstap maken naar ICT. Met name netwerkarchitect lijkt me een prachtig beroep. Heeft iemand een idee hoe ik deze overstap aan zou kunnen pakken? Liefst zou ik bij een bedrijf gaan werken en via hen een omscholing/cursussen gaan doen, maar ik kan me voorstellen dat weinigen zich hieraan willen branden.
Ga op zoek naar een studie programma bij een bedrijf, er bestaan genoeg bedrijven die jan en alleman aannemen en omscholen tot IT'ersTMon schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 01:44:
Kijk dat is het aantal vakantiedagen waar je wat mee kunt
Zeg ik had een vraagje, misschien niet helemaal het juiste topic, maar misschien wel de juiste mensen hier.
Ik ben net klaar met HBO werktuigbouwkunde en ben op zoek naar een baan. Nou denk ik dat WTB het toch niet helemaal is en zou ik graag de overstap maken naar ICT. Met name netwerkarchitect lijkt me een prachtig beroep. Heeft iemand een idee hoe ik deze overstap aan zou kunnen pakken? Liefst zou ik bij een bedrijf gaan werken en via hen een omscholing/cursussen gaan doen, maar ik kan me voorstellen dat weinigen zich hieraan willen branden.
Als je ook echt 36 uur (4 x 9?) uur werkt heb je een pracht salaris.
Knal je vaak door tot 45 uur.....vind ik het verschil tussen Motrax en jou wel erg klein worden toch?
Hey Lenny, jij ook hier?
[ Voor 43% gewijzigd door KillaZ op 19-10-2010 09:19 ]
K to the KillaZ
Verwijderd
Echter, onlangs gepolst door een oud werkgever waar ik ooit al eens een opdracht van een jaar gedaan heb. Gezien prive omstandigheden ben ik geneigd hierop in te gaan, temeer omdat ze aangaven me wel meer te kunnen bieden dan wat ik nu krijg. Ze doen alleen niet aan een lease auto, die ik nu wel heb. Ik mag een eisenpakket neerleggen. Wat zou redelijk zijn als vuistregel: bruto maandsalaris + bruto leasevergoeding? -> maw: 4365? Immers: als ik dit zou krijgen wordt er fors meer ingelegd in mijn pensioen (pensioen kompleet betaald door baas, net als nu). Daar staat ook weer tegenover dat er meer verantwoordelijkheid bij komt kijken, 36 uur wordt sneller een keertje 38 (maar nooit 45 iig). Of zou ik hoger in zetten : bv: 4700 en zien wat ze zeggen.
Ik zou zeggen laat hem maar een bod doen. Hij heeft jou benadert, niet andersom.Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:14:
... onlangs gepolst door een oud werkgever ...
Indien zijn bod lager is dan je had verwacht, dan zou je hem duidelijk kunnen maken dat je wat hoger had verwacht omdat hij geen lease auto bied zoals de huidige werkgever.
En na het ontvangen van de tweede bod zou je vervolgens je eigen salariseis kunnen vertellen.
Opleiding(en): Doe er momenteel één. BBL niveau 3 ICT beheer.
Certificaten: ECDL
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: Hogeschool Utrecht
Huidige functie: ServiceDesk medewerker
Vakantiegeld: 8% van jaar salaris
Vakantiedagen: 25 geloof ik.
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand.
Laptop: Nee.
GSM: Nee.
Leaseauto: Nee.
Werkweek: 4 dagen
Pensioenregeling: Ja.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Goedkoop fitnessen, fietsplan, en dat soort dingen.
Regio: Utrecht
Reistijd: 30-45 min. (auto)
Maand salaris (bruto): +/- 1400
Ik ben tevreden
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Ook over de SharePoint omgeving op de HU?Morphogenesis schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:32:
Leeftijd: 18
Opleiding(en): Doe er momenteel één. BBL niveau 3 ICT beheer.
Certificaten: ECDL
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: Hogeschool Utrecht
Huidige functie: ServiceDesk medewerker
Vakantiedagen: 25 geloof ik.
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand.
GSM: Nee.
Leaseauto: Nee.
Werkweek: 4 dagen
Pensioenregeling: Ja.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Goedkoop fitnessen, fietsplan, en dat soort dingen.
Reistijd: 30-45 min. (auto)
Maand salaris (bruto): +/- 1400
Ik ben tevreden
Ik weet alleen niet of dat aan SharePoint ligt, of het beheer daarvan
Geen topsalaris overigens, maar zeker ook niet slecht voor iemand van 18, bij een werkweek van 4 dagen (of wel 1750 euro voor 5 dagen).
Opleiding(en): MBO T.I.
Certificaten: LPIC1
Werkervaring: 11 jaar
Werkgever: ..
Huidige functie: Linux Engineer
Vakantiedagen: 25 + 2 bij geen ziekte.
13/14e maand of winstuitkering: 6%
GSM: Ja. Ook voor prive gebruik.
Leaseauto: Ja. Ik heb gekozen voor een cashout. De 550 euro krijg ik dus bruto boven op mijn salaris.
Werkweek: 4 dagen (4x9)
Pensioenregeling: Ja. Beschikbare premie (50/50).
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ADSL vergoeding, goede vergoeding stand-by diensten.
Regio: Huizen
Reistijd: 30-45 min. (auto), KM vergoeding (155 euro netto in totaal)
Maand salaris (bruto): +/- 3100 (met 550 dus 3650, en dan ook nog eens reiskosten ed)
[ Voor 5% gewijzigd door Jaccoh op 20-10-2010 08:35 ]
Jammer dat je je RHCE certificaten niet hebt anders zou je toch zo 'n 500 bruto meer kunnen verdienenJaccoh schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:14:
Leeftijd: 31
Leaseauto: Ja. Ik heb gekozen voor een cashout. De 550 euro krijg ik dus bruto boven op mijn salaris.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ADSL vergoeding, goede vergoeding stand-by diensten.
Maand salaris (bruto): +/- 3100 (met 550 dus 3650, en dan ook nog eens reiskosten ed)
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Dus je krijg tje lease vergoeding uitbetaald die €550 en dan krijg je ook nog als je zakelijk\woonwerk rijdt KM vergoeding?Jaccoh schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:14:
Leeftijd: 31
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel
Ok. Maar als je als werkgever een lease-auto ter beschikking stelt moet je toch gewoon bijtelling betalen (mits je een verklaring geen prive-gebruik hebt)? Maar in zo'n geval mag je als werkgever niet alsnog reiskosten woon/werk vergoeden.Salandur schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:49:
Bij cashout heb je geen bijtelling, maar betaal je gewoon inkomstenbelasting over dit bedrag. Vaak wordt hierop wel je reiskostenvergoeding ingehouden, welke netto wordt uitgekeerd.
Cashout is dus gewoon wat extra brutoloon zo te zien.
Ik koos er ook voor om die lease vergoeding te krijgen, maar ik kreeg geen KM vergoeding meer. En idd het bedrag kwam bovenop mijn brutoloon en werdt dus max belast. Alleen wordt dat bedrag natuurlijk niet mee gerekend met je 8% vakantie geld of bonus uitkering. Ik kan me niet herrineren of ik dat bedrag mee kon laten rekenen voor de hypotheek.smesjz schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:08:
[...]
Het wordt gewoon salarisverhoging neem ik aan, geen leaseauto en toch daarnaast nog reiskosten vergoeding...smesjz schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:08:
Ok. Maar als je als werkgever een lease-auto ter beschikking stelt moet je toch gewoon bijtelling betalen (mits je een verklaring geen prive-gebruik hebt)? Maar in zo'n geval mag je als werkgever niet alsnog reiskosten woon/werk vergoeden.
Dus netto schiet je er veel mee op... Je krijgt eigenlijk je reiskostenvergoeding "extra".
Voordeel is dat jij per maand netto meer over houdt + dat je geen bijtelling meer betaalt.
En je werkgever betaalt iets meer, maar wat jij netto meer krijgt is bruto gelijk voor de werkgever...
Uiteindelijk dus een dikke vinger richting de belastingdienst...
Dit zie je steeds vaker...
Questie van onderhandelen... Ipv een loonsverhoging kun je ook zeggen dat je dit bij je basisloon wil hebben, voordeel is dat als je werkloos raakt, je dit ook mag meetellen... En vakantiegeld ook natuurlijk.Unknown Alien schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:27:
Ik koos er ook voor om die lease vergoeding te krijgen, maar ik kreeg geen KM vergoeding meer. En idd het bedrag kwam bovenop mijn brutoloon en werdt dus max belast. Alleen wordt dat bedrag natuurlijk niet mee gerekend met je 8% vakantie geld of bonus uitkering. Ik kan me niet herrineren of ik dat bedrag mee kon laten rekenen voor de hypotheek.
Normaal ga je ieder jaar omhoog, of half jaar in sommige gevallen... Nu zeg je gewoon ipv loonsverhoging komt dat bedrag bij je basisloon, plus een reiskostenvergoeding.
[ Voor 31% gewijzigd door BlakHawk op 20-10-2010 13:11 ]
Dan heb je dus geen lease-auto. Het is gewoon een vast bedrag extra brutoloon.Leaseauto: Ja. Ik heb gekozen voor een cashout. De 550 euro krijg ik dus bruto boven op mijn salaris.
@dfrenner: je betaalt geen bijtelling omdat je geen lease-auto krijgt van je baas.
Dat het lekker is om dat bovenop je salaris te krijgen is weer iets anders...
nee, je ziet het verkeerdsmesjz schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:08:
[...]
Ok. Maar als je als werkgever een lease-auto ter beschikking stelt moet je toch gewoon bijtelling betalen (mits je een verklaring geen prive-gebruik hebt)? Maar in zo'n geval mag je als werkgever niet alsnog reiskosten woon/werk vergoeden.
Zijn secundaire arbeidsvoorwaarde is een "auto vd zaak".
DIt heeft bruto een bepaalde waarde (550 EURO), ook wel genoemd "leasebudget".
Bij veel werkgevers kun je ervoor kiezen geen gebruik te maken van dat bedrag voor een lease auto, maar om het leasebudget uit te laten keren, dus krijg je 550 BRUTO bij je salaris op.
Op dat moment moet je dus zelf een auto kopen.
De km's die je maakt krijg je dan netto uitgekeerd, en de rest bruto.
ik was m'n bericht al aan het typen voordat jij gereageerd hadsmesjz schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:00:
@Grolsch: dat zeg ik toch? Hij heeft dus geen lease auto
Verwijderd
Opleiding(en): MBO 4 Netwerkbeheer
Certificaten: Geen, ga starten met Itil en Microsoft per behaalde module (examen) €50,- erbij pmaand
Werkervaring: 2 a 3 jaar
Werkgever: Detacheerder (30 a 40 pers)
Huidige functie: Servicedesk/Systeembeheer
Vakantiegeld: 8% van het jaar salaris
Vakantiedagen: 25 + 3 elk jaar 1 boven op de 25 tot 28 is bereikt. na 3 jaar dus 28 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Indien nodig voor de opdracht
GSM: Indien nodig voor de opdracht
Leaseauto: Ja. 525 ex btw (tot ong €25.000)
Werkweek: 5 dagen (5x8)
Pensioenregeling: Ja 100% werkgever vergoeding
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mobiele kosten vergoeding tot 24 euro (alleen zakelijk gemaakte kosten).
Opleiding: Alle opleidingen worden 100% vergoed indien ze met de functie te maken hebben, wanneer dat niet zo is word er een regeling getroffen (50/50)
Reistijd: 15 a 20min naar kantoor en naar opdrachtgevers is verschillend.
Contract: per direct Onbepaalde tijd.
Maand salaris (bruto): 2085(start) elk behaald certificaat/module €50,- erbij. Jaarlijks functionering gesprek waarin ook verhoging mogelijk is.
Wat vinden jullie hiervan?
Mag normaal gesproken meegenomen worden in de hypotheekberekeningen als je kan aantonen dat je dit soort vergoedingen (die niet onderdeel zijn van je basissalaris) voor minimaal 2 jaar hebt gehad (waarbij dan het gemiddelde over die 2 jaar kan worden gebruikt).Unknown Alien schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:27:
Alleen wordt dat bedrag natuurlijk niet mee gerekend met je 8% vakantie geld of bonus uitkering. Ik kan me niet herrineren of ik dat bedrag mee kon laten rekenen voor de hypotheek.
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Opleiding(en): MTS
Certificaten: MCSA, CCEA, VCP.
Werkervaring: 12 jaar
Werkgever: Freelance
Huidige functie: Citrix / VMware / Microsoft specialist
Vakantiegeld: nvt.
Vakantiedagen: Onbeperkt, wel onbetaald en soms ook ongewild
13/14e maand of winstuitkering: nvt
Laptop: Eigen of van de opdrachtgever (soms verplicht).
GSM: Eigen.
Leaseauto: Auto van mezelf, of motor indien opdracht in file-gebied.
Werkweek: Verschillend.
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nvt.
Regio: Heel NL
Reistijd: Verschillend.
Maand salaris gemiddeld (bruto excl btw): ~8000*
* Dat is gemiddeld, als ik een goede opdracht heb met een tarief van 70 euro * 8 * 5 * 4 heb je dus 11200 bruto in de maand, maar aangezien ik verschillende klanten heb heb ik nogal eens een luier dagje er tussen zitten dus dat haal ik meestal niet.
Ook heb ik vorig jaar 4 maanden thuis gezeten en daarna ben ik voor tarieven gaan werken van 55/60 euro omdat het nogal karig was met de opdrachten, inmiddels gaat het weer een stuk beter en werk ik ~32 uur per week.
Staar je dus niet blind op het maandsalaris, het verdampt wanneer het even wat minder gaat en je hebt veel bijkomende kosten, onbetaalde vrije dagen (die dus dubbbel geld kosten omdat je niets verdient maar wel uitgeeft).
Maar, ik zou nooit meer voor een baas willen werken, voor geen goud al begrijp ik dat sommige mensen niet tegen het leven van een freelancer kunnen, zwaar ongeregeld precies zoals ik het wil
Dit topic is gesloten.