Reactie op een post uit de Desire-thread die over accessoires ging:
Ik heb zelf nu de GP AR07 gekocht, een batterijoplader met USB uitgang. Nu moet ik met batterijen gaan rondslepen, want 2 oplaadbare batterijen 2000 mAh op 1,2 V doet maar 4,8 Wh, en ook daar moet verlies af, dus met 4 oplaadbare batterijen haal ik misschien nèt 1 keer opladen. Aan de andere kant wel prettig dat ik met gewone penlights aan de slag kan
Dit is best een leuke, maar 5000 mAh is niet direct volledig vertaalbaar naar de 1400 mAh die de Desire batterij heeft: er moet nog wat verlies af. De Sanyo heeft 5000 mAh op 3,7 V, dus 18,5 Wh (Watt uur). De Desire batterij is 1400 mAh op 3,7 V, 5,18 Wh. Je zou dus theoretisch je telefoon er 4 keer mee kunnen opladen, maar waarschijnlijk wordt dat met genoemd verlies net wel of net niet 2 keer.Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:30:
Is er al iemand die een zgn powerbooster (oplaadbare externe accu) gebruikt? Ik vraag me af hoe snel ze de Desire laden en of er met een aangekoppelde booster te werken valt.
Denk er zelf aan om de Sanyo KBC L2 te kopen, 45 euro voor 5000mA is relatief goedkoop t.o.v. normale Desire accu's. Bovendien hoef je de telefoon niet te herstarten.
Ik heb zelf nu de GP AR07 gekocht, een batterijoplader met USB uitgang. Nu moet ik met batterijen gaan rondslepen, want 2 oplaadbare batterijen 2000 mAh op 1,2 V doet maar 4,8 Wh, en ook daar moet verlies af, dus met 4 oplaadbare batterijen haal ik misschien nèt 1 keer opladen. Aan de andere kant wel prettig dat ik met gewone penlights aan de slag kan