Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Verwijderd
Maar ben een systeem aan het samenstellen.
Wil graag crysis 2 goed kunnen spelen.
i5-2300 icm videokaart? Met een leuk prijskaartje.
Welke videokaart kan ik het beste nemen? max 150 euro.
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?
Good luck!
Als ik je alvast een tip mag geven qua kaart onder de 150 euro: een ATi (AMD) HD6850. Maar goed, hou het verder binnen dát topic.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Troep zeg ik je, het spelen zelf is best leuk (los van hackers cheaters bugs lege servers key in use errors invalid key errors geen easy friendlist support laggy servers etc)
Dan als je wil patchen naar 1.4 dan krijg je dit: applying patch....
Haalt die ondertussen even je crysis2.exe weg... Crysis2 exe can't be found try reinstalling the game...
Hallo EA downloadmanager .... 10 Gig later
Crysis2 applying patch... haalt hij weer je crysis2.exe weg.... CRYSIS2.exe cant be found *snip* reinstall it now volgens mij las ik dat letterlijk...
hallo EA downloadmanager want die heeft ondertussen al je installatie bestand weggeflikkerd
10 gig later ---> rage post naar EA + Geld terug eis.
[ Voor 10% gewijzigd door Cloud op 28-04-2011 00:23 . Reden: dat kan wel een toontje lager ]
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Pfft erg vervelend maar totaal niet representatief voor de hele game, maar zoals Rynji zegt wss een individueel geval.Jasper 99 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 00:03:
Effe serieus als je deze game nog moet kopen NIET DOEN!
Troep zeg ik je, het spelen zelf is best leuk (los van hackers cheaters bugs lege servers key in use errors invalid key errors geen easy friendlist support laggy servers etc)
Dan als je wil patchen naar 1.4 dan krijg je dit: applying patch....
Haalt die ondertussen even je crysis2.exe weg... Crysis2 exe can't be found try reinstalling the game...
Hallo EA downloadmanager .... 10 Gig later
Crysis2 applying patch... haalt hij weer je crysis2.exe weg.... CRYSIS2.exe cant be found [mbr]*snip*[/mbr] reinstall it now volgens mij las ik dat letterlijk...
hallo EA downloadmanager want die heeft ondertussen al je installatie bestand weggeflikkerd
10 gig later ---> rage post naar EA + Geld terug eis.
De andere punten die je aanhaalt zijn met patch 1.4 (of eerder al) allemaal verholpen.
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Als je naar under-barrel gaat en dan weer terug, blijft ie op under-barrel view.
En ik hen nog steeds de MIKE, waarvoor ik geen unlocks heb gehad
Toch nog een positief puntje ik krijg waarschijnlijk mijn geld terug! nais nais
toch is de engine wel flink geoptimaliseerd.MrVegeta schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:49:
[...]
Ehm... nee? Crysis 1 was _zoveel_ maal complexer dan Crysis 2, C1 had miljoenen pixels (bomen, bladeren, bosjes etc) die berekend werden en damn dat ziet er goed uit. C2 heeft steen. No shit dat het goed werkt, het is misschien wel een goede engine maar alleen omdat het voor consoles is geoptimalisseerd.
zoveel power kostte die foilage in C1 nou ook weer niet. het is inderdaad iets gedowntuned, maar neemt niet weg dat de C1 engine niet bepaald efficient met de resources omging.
Jasper 99 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:19:
Ik heb veel van die stuff nog eergister gehad (welliswaar nog op patch 1.2) maar toch...
Toch nog een positief puntje ik krijg waarschijnlijk mijn geld terug! nais nais

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Verwijderd
Liever een engine die iets vraagt van je PC maar er dan ook iets voor teruggeeft (Ja, Crysis komt uit 2007!, in 4 jaar is er HEEL weinig opgeschoten), dan een engine die goed loopt en je niet echt iets geweldigs geeft (C2 ziet er goed uit, maar had zeker mooier en ruimer moeten/kunnen zijn)Sn0wblind schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:56:
[...]
toch is de engine wel flink geoptimaliseerd.
zoveel power kostte die foilage in C1 nou ook weer niet. het is inderdaad iets gedowntuned, maar neemt niet weg dat de C1 engine niet bepaald efficient met de resources omging.
Jammer dat ze zichzelf beperkt hebben, anders hadden we die trailer van de Unreal engine nu gewoon realtime kunnen spelen
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
[ Voor 104% gewijzigd door pannekoek141 op 01-05-2011 03:19 ]
Suh dude
Als je een high end pc naast een console zet dan wint de pc dat toch makkelijk op rekenkracht etc maar omdat de Crysis 2 engine voor consoles is gemaakt is Crysis 2 op de pc lang niet zo (helemaal niet) baanbrekend mooi als Crysis 1. Toegegeven het heeft wel 4 jaar geduurd voor ik die kon spelenSn0wblind schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:56:
[...]
toch is de engine wel flink geoptimaliseerd.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik vond crysis1 vooral qua game zelf niet zo heel erg sterk, het was allemaal mooi maar het art design zelf was minder imo. speelde het destijds op een core2duo 6550 met een radeon 3870 wat alles in ieder geval op high liet draaien.MrVegeta schreef op zondag 01 mei 2011 @ 03:39:
[...]
Als je een high end pc naast een console zet dan wint de pc dat toch makkelijk op rekenkracht etc maar omdat de Crysis 2 engine voor consoles is gemaakt is Crysis 2 op de pc lang niet zo (helemaal niet) baanbrekend mooi als Crysis 1. Toegegeven het heeft wel 4 jaar geduurd voor ik die kon spelen.
Crysis2 draait meer om artdesign dan technsiche functies denk ik want ik vind de game zelf wel mooier ogen. straalt meer sfeer uit. Daarnaast heb ik m op de PC en de PS3 en als ik ze naast elkaar zet zie ik toch wel een fors mooiere versie op de PC natuurlijk. De groei is inderdaad minder groot, maar C1 was qua techniek al zijn tijd ver vooruit. Daarnaast nogsteeds die belachelijke overhead van DirectX, er is gewoon zoveel meer kracht nodig om hetzelfde te bereiken dan consoles hierdoor. Als is de hedendaagse mid tot high end pc natuurlijk wel een heel stuk sneller. Maar de nieuwe snufjes op de videokaarten zoals tesselation zijn nog niet zo heel goed geimplementeerd, zal dnek ik pas de volgende generatie echt komen.
Hmm, ik vond de jungle toch een STUK meer sfeervol. Dit is weer gewoon de volgende grijze stad shooter (en dat city jungle aspect was ook maar een marketingscam, wat nou vrijheid, alle deuren zaten dicht man!)
En waarom hebben ze het verhaal van Crysis niet meegenomen> ik had willen weten hoe die aliens uit dat gesteente weer tot leven kwamen, het hoe en waarom, waar ze vandaan kwamen.
Het enige wat je in Crysis 2 leert is dat Prophet dood gaat, dat het suit uit alientech gemaakt is en dat Prophet toch niet dood is. Poeh poeh, wat een verhaallijn.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Verwijderd
Helemaal mee eens. Ik speel crysis ook voor de singleplayer. Daar voor was deze serie toch ook bedoeld?Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 18:23:
Mag toch hopen dat ze binnenkort ook wat singel player bugs gaan verhelpen want ik speel geen multiplayer.
ik vond het vooral door gebruikvan licht effecten de stad helemaal niet zo grijs ogen, eerder fris en de vrijheid zat er wel in alleen niet in de gebouwenJeroenneman schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:58:
"Crysis2 draait meer om artdesign dan technsiche functies denk ik want ik vind de game zelf wel mooier ogen. straalt meer sfeer uit. "
Hmm, ik vond de jungle toch een STUK meer sfeervol. Dit is weer gewoon de volgende grijze stad shooter (en dat city jungle aspect was ook maar een marketingscam, wat nou vrijheid, alle deuren zaten dicht man!)
En waarom hebben ze het verhaal van Crysis niet meegenomen> ik had willen weten hoe die aliens uit dat gesteente weer tot leven kwamen, het hoe en waarom, waar ze vandaan kwamen.
Het enige wat je in Crysis 2 leert is dat Prophet dood gaat, dat het suit uit alientech gemaakt is en dat Prophet toch niet dood is. Poeh poeh, wat een verhaallijn.
Continuiteit van het verhaal was inderdaad wel een probleem.
Ik vond C1 teveel Far Cry uitstralen alleen dan in vervanging van expirement achtige beestten met super wapens halverwege de game aliens.
Verwijderd
spoiler:Het enige wat je in Crysis 2 leert is dat Prophet dood gaat, dat het suit uit alientech gemaakt is en dat Prophet toch niet dood is. Poeh poeh, wat een verhaallijn.
[ Voor 72% gewijzigd door kaluro2 op 03-05-2011 16:04 ]
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
SlimRynji schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:30:
Moet je dat nou echt quoten, zonder tags?
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Dat zijn niet de spoilers, dat is de hele verhaallijn

game werd op gegeven moment beetje standaard, ga daar zitten verdedigen enz, al met al vind ik hem beter dan de cod serie, omdat je merkt dat ze hier wel moeite doen voor een singleplayer en graphics.
op de 360 zijn de graphics soms echt heel erg mooi, maar als het donker is en het regent zie ik soort van strepen door het beeld. maja leuke game en binnenkort MP eens proberen, al vrees ik wel dat ik de game gewoon ga verkopen.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Doe in Black Ops eens het Vietnam level, het undercover level in die Russische basis of het level met dat Russisch roulette. Let eens op de sfeer en alle details.
Hetzelfde heb ik overigens met de SP van BC2. Leuk, dat destruction, maar het spel kan me verder echt niet boeien.
[ Voor 24% gewijzigd door bram1984 op 05-05-2011 14:06 ]
Toch misschien wel zo vriendelijk om het even in een spoiler tag te zetten, voor de mensen die het zelf willen ontdekken..Jeroenneman schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:56:
[...]
Dat zijn niet de spoilers, dat is de hele verhaallijn
crysis vind ik qua singleplayer wel tof, zeker omdat je eindelijk weer eens wat degelijke graphics hebt, ipv 1940 cod graphics. en qua gameplay vind ik juist wel leuker, omdat je nu tactische opties krijgt, in cod is het, schiet dood, loop door, schiet dood, blaas op, loop door, enz. hier kun je zelf nog wat dingen bepalen.
vind ik het de beste FPS..... nee, dat is in mijn ogen nog steeds battlefield 2 modern combat(op de console) echt wat dat spel bracht echt geniaal. vind ik crysis 2 wel een leuke game.... jazeker, en als de multi me bevalt hou ik hem ook nog
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
En tachtische opties, tja. Je cloakt, schiet iemand door z'n hoofd, en wacht 30 seconden. Vervolgens gaan alle soldaatjes weer vrolijk verder met wat ze aan het doen zijn. Lekker tactisch.
Idd. De game is gewoon meerdere malen na een checkpoint blijven hangen. Opnieuw laden: totale freeze van het systeem. Reboot, herladen: freeze. En dat op de console. Zo haal je wel een maximale replay-value uit je game als je gedwongen wordt om het level opnieuw te gaan spelen!bram1984 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:01:
Die degelijke graphics worden helaas teniet gedaan door de verschrikkelijke bugs die het spel teisteren.
En tachtische opties, tja. Je cloakt, schiet iemand door z'n hoofd, en wacht 30 seconden. Vervolgens gaan alle soldaatjes weer vrolijk verder met wat ze aan het doen zijn. Lekker tactisch.
Maar goed, grafisch is het wel prachtig en zeker niet onaardig om uit te spelen. Multi is een drama door alle bugs en connection issues. Deze gaat de verkoop in. Ik was uitgekeken op Black Ops maar nu speel ik die multi juist weer vaker dan die van Crysis.
Heel vet spel, totaal wat anders dan de reguliere shooters.
Speelt lekker weg en ziet er schitterend uit.
Ik ben meer bezig met rondkijken dan met de vijand eigenlijk
Ben nu zo'n 6 uurtjes onderweg, en kom net bij Wall Street aan.
Moet 'm hierna nog eens een paar keer doorspelen, want zie dat ik al heel wat collectibles heb gemist...
Hoe haal je dat spul voor je pak uit dode aliens trouwens, gewoon door er overheen te lopen?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ja.dvdkiwi schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:02:
Hoe haal je dat spul voor je pak uit dode aliens trouwens, gewoon door er overheen te lopen?
Dacht trouwens dat het spel vol aliens zou zitten, gezien alle filmpjes vooraf... maar valt echt nogf reuze mee, kan ze nog op 1 hand tellen.
Veel pak ik er dmv stealth kills.
They never knew what hit 'em
Nevermind
Enkele negatieve punten waar ik helemaal gek van wordt:
- Zo een JAW raket gaat dwars door je tegenstanders en door de achterkant van een Ceph schip heen, daarom is het een pre om op de voorkant van het schip te richten.
- De schade aan je tegenstander is soms minimaal terwijl ik redelijk accuraat schiet (1m). Ik heb zelfs vaak dat ze 0 schade hebben als ik point black op grond schiet.
btw.
De lagspikes zijn echt om te huilen...
[ Voor 10% gewijzigd door yur400 op 08-05-2011 22:48 ]
Meh ik 'haat' die JAW voornamelijk. Ik had die maximum nanosuit killstreak dus ging gezellig op pad. Nadat ik eindelijk doorhad wat al die tokjes waren die ik steeds hoorde en degene die mij probeerde te meleen (met die nanosuit killstreak kan je kennelijk ~20 melees overlevenyur400 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 22:35:
Ik heb echt een haat liefde relatie met de JAW
Enkele negatieve punten waar ik helemaal gek van wordt:
- Zo een JAW raket gaat dwars door je tegenstanders en door de achterkant van een Ceph schip heen, daarom is het een pre om op de voorkant van het schip te richten.
- De schade aan je tegenstander is soms minimaal terwijl ik redelijk accuraat schiet (1m). Ik heb zelfs vaak dat ze 0 schade hebben als ik point black op grond schiet.
btw.
De lagspikes zijn echt om te huilen...

(misschien moet ik zelf maar eens een douche class maken met de JAW, nade launcher en de bijbehorende modules

En die spikes krijg ik ook regelmatig. Erg vervelend, vooral omdat soms een mooie deathstreak volgt waar je niks aan kan doen.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Wat ik met name vervelend vind zijn alle spelers die in Crash Site matches doen alsof het Team Deathmatch is en de capture points compleet negeren. Het is vaak erg lastig om in je eentje het gecaptured te houden.
Verwijderd
Whaha cod bo tipt op geen enkel punt aan crysis 2 en zeker de grafics niet.bram1984 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:03:
Serieus, beter dan CoD? Ik heb Crysis 2 vorige maand verkocht terwijl ik de SP nog niet eens had uitgespeeld. Hij mag nog niet eens in de schaduw van CoD SP staan, als ik naar de algehele kwaliteit en feel kijk: totaal niet boeiend verhaal, geen spanning, routine gameplay (cloak, schiet iedereen kapot op plein A en verplaats naar plein B, herhaal dit de hele game lang), ontieglijk buggy en daardoor bijzonder slecht afgewerkt.
Doe in Black Ops eens het Vietnam level, het undercover level in die Russische basis of het level met dat Russisch roulette. Let eens op de sfeer en alle details.
Hetzelfde heb ik overigens met de SP van BC2. Leuk, dat destruction, maar het spel kan me verder echt niet boeien.
Nu is BO wel een leuke sp spel maar daar bij houd het dan ook op.
COD is niet meer wat het was.
Verwijderd
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=4d_d6ehBjrU&feature=player_embedded]
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2011 18:37 ]
Waar heb ik het over de graPHics dan? Nergens toch? Ik heb het over de SP. Het enige wat C2 beter doet is een ontzettende buggy ervaring neerzetten.Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:21:
[...]
Whaha cod bo tipt op geen enkel punt aan crysis 2 en zeker de grafics niet.
Nu is BO wel een leuke sp spel maar daar bij houd het dan ook op.
COD is niet meer wat het was.
De AI is op sommige momenten echt enorm dom (tegen muren aan blijven lopen en dergelijke) en op andere manieren enorm alert (ze kunnen je van 30 meter zien als je wil gaan snipen dus heel de sniper is redelijk nutteloos). Ook is het in 90% van de gevallen het makkelijkst om overal gewoon gecloaked doorheen te lopen waardoor je het gevoel hebt dat je alle actie links kunt laten liggen. Ook de checkpoints zijn raar waardoor je weet dat op sommige stukken geen actie komt en op andere stukken wel. De vijanden zijn ook niet erg divers en bij de omgevingen denk je soms zelfs hier ben ik al geweest terwijl het een ander stuk van New York moet voorstellen. Het verhaal is ook maar zozo waardoor je je ook niet echt betrokken voelt bij de hoofdpersoon. Tijdens de game heb je een aantal keren in het verhaal dat je op moet schieten maar ook al blijf je 10 minuten maar een beetje rondturen heeft dit nog geen consequenties.
Positief zijn de verschillende speelstijlen die er mogelijk zijn, het verschil en de sterkte van de wapens, de graphics en de punten die de critics geven (serieus hoe kun je hier boven de 9 voor geven
Oftewel zeker minder dan BO!
Verwijderd
Sorry maar ik ben nog geen bug tegengekomen in de singleplayer.bram1984 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:49:
[...]
Waar heb ik het over de graPHics dan? Nergens toch? Ik heb het over de SP. Het enige wat C2 beter doet is een ontzettende buggy ervaring neerzetten.
Trouwens waar kan ik de folder vinden waar de gfx instellingen in staan?
Verwijderd
Verwijderd
Ik vind het geluid wel uber vet en de multiplayer is 10 keer nix
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2011 12:00 ]
Verwijderd
[edit]
Oja, die nano catalyst bug is (deels?) opgelost.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2011 13:57 ]
Hier een filmpje van de nieuwe maps.
Ben nu een uurtje of 9 onderweg in de SP, en ben bijna
Het blijft me boeien, zowel de graphics, de omgevingen, de vijanden als het geluid (muziekje is lekker!).
Het steeds zoeken naar een sluwe/slimme manier om de vijand te pakken te nemen is uitdagend, iets wat ik in eerdere shooters (veelal Rambo-style) nog niet meegemaakt heb. Behalve misschien in BFBC2 en Killzone 2, waar het tactisch apsect ook redelijk aanwezig was.
Ik vraag me af hoe lang de SP nog duurt, maar zoals ik 'm nu beleef mag ie nog wel even doorgaan
Daarna wordt het uiteraard eerst NY souvenirs verzamelen
Verwijderd
is onderhoud op de site:< ik ben wel benieuwd naar deze maps.Jo... schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:47:
Er komen binnenkort zo te zien nieuwe maps! Woensdag al om precies te zijn.
Hier een filmpje van de nieuwe maps.
maar weet nog niet op ik ze ga kopen. ben pas net 2 daagjes online(ps3)
had 3 weken terug de game gekocht en heb me wel 12 uurtjes vermaakt met de SP nu kan ik eindelijk de MP spelen.
Je bedoelt cloaken -> headshot -> cloaken -> headshot. Als je dan nog eens lang genoeg wacht tussen beide handelingen, zal de tegenstander gewoon weer verder gaan met patrouilleren, alsof er niets gebeurd is. Geniaal toch!dvdkiwi schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:48:
Het steeds zoeken naar een sluwe/slimme manier om de vijand te pakken te nemen is uitdagend, iets wat ik in eerdere shooters (veelal Rambo-style) nog niet meegemaakt heb.
Verwijderd
800 points en maar 140mb.
Best weinig MB voor 4 maps voor de mooiste shooter op de console.

Je kan het zo simpel (of moeilijk) maken als je zelf wilt he...bram1984 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:20:
[...]
Je bedoelt cloaken -> headshot -> cloaken -> headshot. Als je dan nog eens lang genoeg wacht tussen beide handelingen, zal de tegenstander gewoon weer verder gaan met patrouilleren, alsof er niets gebeurd is. Geniaal toch!
Ik cloak veel inderdaad, maar probeer toch eerst de vijanden te lokaliseren/markeren en dan een leuke manier te vinden om ze een voor een uit te schakelen.
En dan wel van dichtbij, niet met een headshot van een afstandje.
Ik heb er in ieder geval wel plezier in, en daar gaat het om toch
En hoe kan je dat ingames trouwens aanzetten , of zie je dat hij op DX 11 draait of niet ?
https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/
Verwijderd
De MP had eigenlijk best veel potentie, veel dingen zijn goed gedaan maar de lol is er voor mij af door:
- lagspikes (vooral door gamespy servers die stats loggen)
- vreemde instabiele ping issues over wifi
- stats die waardeloos bijgehouden worden (xp verlies, achievements die terug blijven komen, wapens die niet unlocked blijven)
- singleplayer bugs die na 3x patchen nog steeds bestaan (nano stuff is bij mij op de 2e playthough gewoon compleet vrij te kiezen vanaf de eerste missie!?)
- internet verbinding weg = game client crash (vooral in SP, minder vaak in MP)
- config files zijn uitgeschakeld in laatste patch. Je kan dus niet meer de graphics verder verbeteren (wat hier en daar wel nodig is) of effecten die de performance sterk doen afnemen uitschakelen. (denk aan motionblur wat vervelend is in MP en je FPS met 40% verlaagd op maps als Pier 17 als je nvidia drivers hebt, of SOAA op ATI kaarten wat je FPS met 25% verlaagd en ook nog niets toevoegt).
En dan komt er nu wel een DLC? Waarom worden niet eerst de fouten gecorrigeerd? Ik vind eigenlijk dat die DLC wel gratis mag, gezien de bugs die er nog steeds bestaan. Maar goed, de game is ook niets meer waard lijkt het wel, ik zie hem al overal en nergens voor 15~20 liggen.
[ Voor 17% gewijzigd door djunicron op 19-05-2011 18:11 ]
Het MP deel moet ik nog gaan proberen, nog geen idee of ik daar zin in heb. een tweede playthrough moet nog wel om alle collectables en alle nano upgrades te pakken te krijgen.
Gruwelijk gejatte Icoon!
Juist, Crysis 2.
Nou, viel dat even vies tegen!!
Bij een belasting van alle 2 de GPUs van ongeveer 60-80% nog geen 30 fps halen op extreme settings, lijkt me niet helemaal normaal, ik haalde al 40-50 met maar 1 HD5870 ..
Iemand enig idee hoe dit komt?
[ Voor 7% gewijzigd door Pyr0_ op 19-05-2011 19:27 ]
Kun je beter iets zoals The Witcher 2 o.i.d. proberen, alhoewel die game pas later Crossfire support krijgt volgens mij.
Waar het wél om gaat is dat ik bagger performance heb wat totaal niet past bij de hardware die ik gebruik
-
Heb je wel de nieuwste drivers en alles?
[ Voor 18% gewijzigd door Rynji op 19-05-2011 19:25 ]
Over Crysis 3 is er eigenlijk een groot twijfel, Als ik het correct had begrepen zei, Cevat("Hoofd van Crytek") dat er geen Crysis 3 zal komen als het game geen miljoenen verkoopt, wat niet gebeurd is, en als we kijken naar het recente nieuws zijn ze nu bezig met Kingdoms in Crytek Frankfur ("Hoofdkantoor"), m.a.w Of er een Crysis 3 zal komen, zal tijd het aan ons een keer vertellenVerwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:38:
Natuurlijk is DX11 niet uit, je denkt toch niet dat Crytek tijd over heeft om dat zo snel te maken. Ze zullen vast bezig zijn met nieuwe projecten die voorrang krijgen zoals Crysis 3.
Verwijderd
Het is dus zeker niet gegarandeerd dat er een Crysis 3 komt. Maar zeg nou eens eerlijk, wie wacht daar nog op na Crysis 2? Als het een écht vervolg is op 1, dan loop ik warm, maar meer van 2 hoef ik niet. En ik ben vast niet de enige die er zo over denkt.
[ Voor 5% gewijzigd door Arrim op 21-05-2011 13:58 ]
Gruwelijk gejatte Icoon!
je martk analyse slaat kant nog wal XD het volk wat hier komt, obviously voornamelijk tweakers, zijn in het algemeen toch meer PC gamers, Laat BF3 nou net 1 van de grootste PC releases van laatste jaren worden. Tuurlijk is dat populairder. Het is maar waar je kijkt. Ik heb me iig vermaakt met crysis 2 op de pc en ps3. en het is online populair genoeg als ik naar de servers kijk.Arrim schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:52:
Er zijn geen openbare en nauwkeurige verkoopcijfers van Crysis 2, maar echt veel zal het inderdaad niet zijn. Dat is duidelijk te merken aan de populariteit van de multiplayer, en de kritiek op veel fansites. Alleen al het feit dat deze thread zo kort is geeft al wat aan. Vergeleken met de thread van BF3, dat nog niet eens uit is, is deze wel erg kort. Het lijkt er een beetje op dat er ná release niet meer zoveel verkocht is.
Het is dus zeker niet gegarandeerd dat er een Crysis 3 komt. Maar zeg nou eens eerlijk, wie wacht daar nog op na Crysis 2? Als het een écht vervolg is op 1, dan loop ik warm, maar meer van 2 hoef ik niet. En ik ben vast niet de enige die er zo over denkt.
Helemaal mee eens. De tactiek om via Crysis 2 meer mensen aan te spreken is misschien gelukt, maar mij zijn ze toch kwijt geraakt. Dit is weer een one of a dozen sci fi shooters geworden. Ja, het pak zit erin, ja de graphics zijn goed (goed! , niet oogstrelend...) en er staat Crytek op het doosje.Arrim schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:52:
Er zijn geen openbare en nauwkeurige verkoopcijfers van Crysis 2, maar echt veel zal het inderdaad niet zijn. Dat is duidelijk te merken aan de populariteit van de multiplayer, en de kritiek op veel fansites. Alleen al het feit dat deze thread zo kort is geeft al wat aan. Vergeleken met de thread van BF3, dat nog niet eens uit is, is deze wel erg kort. Het lijkt er een beetje op dat er ná release niet meer zoveel verkocht is.
Maar de open world environments, de slimme AI en de ongelooflijke schok bij het zien van Crysis 1 zijn verdwenen. Tel daarbij op dat weapon customization ook nog eens achteruit ging EN dat er weinig physics inzitten en je ziet dat dit de "easy way to money" was voor Crytek. Waarschijnlijk te erg opgefokt door EA om aantallen te verkopen, ipv een leuk spel te maken.
Dat is het 'm nou juist, je hebt je vermaakt met Crysis 2. Een écht goede shooter houdt z'n spelers maanden bezig. BFBC2 spelers spelen dat spel maanden -soms zelfs jaren, zoals BF2- lang. Crysis 2 is best leuk om 'ns te spelen, maar de 'wow' die je verwacht zit er niet in.Sn0wblind schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 14:44:
[...]
je martk analyse slaat kant nog wal XD het volk wat hier komt, obviously voornamelijk tweakers, zijn in het algemeen toch meer PC gamers, Laat BF3 nou net 1 van de grootste PC releases van laatste jaren worden. Tuurlijk is dat populairder. Het is maar waar je kijkt. Ik heb me iig vermaakt met crysis 2 op de pc en ps3. en het is online populair genoeg als ik naar de servers kijk.
En natuurlijk weet ik dat m'n marktanalyse niet zo'n topkwaliteit is, maar je snapt het idee
ik vond crysis 1 op de gfx na ook geen ultieme shooter hoor. maar ik heb m toch online 2 hele dag aan speeltijd zitten spelen. Is een teken dat de game voor mij goed was. Ik vond 2 qua verhaal ook gewoon beter, alleen mistte het de connectie met deel 1, Ja een paar bekende namen maar thats it, de dochter van Strickland en Prophet, dat was het enige. Dat vond ik dus jammer, er zat een te groot gat tussen die games.Arrim schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 15:20:
[...]
Dat is het 'm nou juist, je hebt je vermaakt met Crysis 2. Een écht goede shooter houdt z'n spelers maanden bezig. BFBC2 spelers spelen dat spel maanden -soms zelfs jaren, zoals BF2- lang. Crysis 2 is best leuk om 'ns te spelen, maar de 'wow' die je verwacht zit er niet in.
En natuurlijk weet ik dat m'n marktanalyse niet zo'n topkwaliteit is, maar je snapt het idee
Ik vind m alleen niet goed geoptimaliseerd voor consoles, de frame rate is net te laag, de blur tijdens het bewegen net te hoog.
De AI is idd wel gaar, soms is het vrij intelligent maar het heeft ook vaak genoeg niks door. het probleem is een beetje story tellin gen linear of midner story driven en overal een eigen pad kunnen creeeren.tehsojiro schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 20:31:
Je hoeft Crysis 1 geen ultieme shooter te vinden, maar niemand kan ontkennen dat de enemy AI, de physics en de bewegingsvrijheid voor de speler dik in orde waren en dat waren juist de punten die de meeste fans terug hadden willen zien in een sequel, maar dan nog beter. In plaats daarvan werden we op een koude douche getrakteerd met die gare AI, statische omgevingen en tunnelgameplay.
volgens mij hebben ze met C2 meer met de characte rmodels enzo bezig gehouden want die zien er wel fors beter uit imo. Ben benieuwt wat die DX11 patch gaat doen en de mod community.
Verwijderd
Zijn servers met nieuwe maps goed bezet?
10eu.. betaalde voor game 20eu
Ik heb het spel al opnieuw geïnstalleerd, dat hielp gedeeltelijk: als ik de .exe hernoem naar rift dan heb ik geen strepen. Echter heb ik dan ook behoorlijk lage FPS. Crysis2.exe geeft 120+ fps (GPU's ~85% in gebruik) met rare balken, rift.exe geeft 24 fps (GPU's ~50% in gebruik) maar dan zonder balken.
Het enige andere dat verschild met mijn vorige en huidige Windows installatie is de nvidia driver versie, ik ben van 267 naar 270 gegaan, maar dat lijkt me niet de oorzaak. Ik heb geloof ik alle SLI-profile packages geïnstalleerd; van zowel nvidia als EVGA, hetzelfde had ik voor de format gedaan.
Heb ik gewoon pech oid? Of mis ik nog wat?
Ik heb net even de Nvidia SLI update v6 opnieuw geïnstalleerd, zonder effect.
Edit:
Ik heb met fraps een paar screenshots gemaakt met de bedoeling om de zwarte balken te "pakken". Dat lukte niet helemaal, ik heb nu 2 verschillende soorten screenshots:
- gewoon normaal beeld, niks aan de hand
- alles behalve de hud is zwart
[ Voor 30% gewijzigd door Max Hunt op 24-05-2011 23:25 ]
Haleluja! Preview patch notes zien er goed uit, vooral de vele bugfixes en EINDELIJK advanced graphics settings. Nu maar hopen dat het geen nieuwe vervelende bugs met zich meebrengt.quote: Cry-AdamHi everyone!
We've got a list of changes that will be coming in the next patch that we'd like to share with you. There's some great new features coming to Crysis 2, one of the main ones being the new "Advanced Graphics Options" menu which will allow you to tweak graphics settings beyond the presets.
We also added a feature to the votekick system which allows voting to be performed with a simple press of the F1 key. To initiate votekicks on players is still the same method as before, however to vote for that kick, all you need to do now is hit the F1 key. There's many other changes included in the up coming patch, check them out below!
New Features
• Added advanced graphics options
• Added F1 to vote during vote kicks
• Prematch mode for ranked servers added allowing people to fight on the map until sufficient players have joined for the ranked play to start
• Upped the default score limits in some game modes:
• - Crash Site has a limit of 175 (was 150)
• - Team Instant Action has a limit of 75 (was 50)
• - Instant Action has a limit of 30 (was 25)
Fixes
• Fixed vote kicking not working for players with certain characters in their name
• Fixed ping display displaying 1000 for many servers in the PC server browser
• Fixed issue where terrain would be rendered in black on some levels
• Fixed single player save games with broken nano catalyst values (NB: This is for existing save games!)
• Fixed under-barrel attachment HUD displaying incorrectly
• Fixed minor 'Loadout Pro' exploit
• Fixed issue with being melee'd during a ledge grab (which could lead to fly exploits)
• Fixed some AI spawning issues in single player
• Fixed rare crash in single player
• Fixed an audio loop issue on the single player level "Semper Fi"
• Fixed an issue with the DLC store which could lead to players not being able to access the purchase history tab. Players can now access this tab, and from there download their DLC straight into their game and have it auto installed for them
• Fixed other cosmetic issues in the DLC store
• Fixed Light Shotgun attachment skill assessment not being levelled up
• Optimization to SSAO
• Further Anti cheat improvements
• Tweaked in-game audio dialogue (player taunts, announcements, etc) to be more diverse with more content for more events
• Mystery dog tags unlocked whilst not connected to a server will now remain unlocked
• Players that have rebooted will no longer be able to enter "New Recruits" servers
Balance Changes
• Balance changes to a variety of weapons, including:
• - JAW rocket speed and damage reduced
• - Under-barrel shotgun effectiveness reduced
• - Removed accuracy bonus for crouching with HMG
• - Increased K-Volt damage
• Balance changes to a variety of nanosuit modules, including:
• - Reduced the bonus that extended mags provides
• - Point fire enhance has improved effectiveness
• - Mobility Enhance has reduced effectiveness
• Balance change to Maximum Suit's armour: effectiveness has been slightly reduced
• Balance change to headshot damage from 1.8x to 1.5x
The update is not too far away and once we have a definite date set for release we'll be sure to let you know here! For the console players, if you're reading this, your patch notes are coming shortly and will be put up as soon as they are ready.
Thanks!
- MyCrysis Team
In full-screen (vsync is altijd aan) haal ik 60fps maar mijn GPU's worden maar voor 50-55% belast. In windowed mode haal ik 55fps met een GPU load van 100%.
Edit:
't Is opgelost. Het lag aan 2 instellingen:
system.cfg moet "r_MultiGPU = 1" bevatten
autoexec.cfg moet niet "sys_spec_postprocessing=3" bevatten (dat wordt dan ";sys_spec_postprocessing=3")
En daarna deed Crysis 2 het weer gewoon zoals het hoort.
[ Voor 26% gewijzigd door Max Hunt op 27-05-2011 11:10 ]
Dit weekend is het double xp weekend
Heel handig om wat sneller je fav wapen te unlocken
If a composer could say what he had to say in words, he would not bother trying to say it in music. ~Gustav Mahler
De tijdswaarnememing staat nu op ruim 9 uur, en ik heb net pas
Ik vind het steeds leuker en leuker, ben benieuwd waar ik straks weer tegenaan ga lopen...
Vond het een superdikke campain!
Uiteindelijk 13 en een half uur over gedaan
Nu kan ik trophies gaan jagen en de supersoldier proberen
Vraagje: ik heb maar 10 van de 12 suit upgrades kunnen kopen tijdens de SP,
de laatste 2 bleven gelockt... iemand een idee waarom?
[ Voor 28% gewijzigd door Superkiwi op 29-05-2011 21:35 ]
Hoe meer aliens je molt -> hoe meer nano catalyst -> hoe meer je kan unlocken
If a composer could say what he had to say in words, he would not bother trying to say it in music. ~Gustav Mahler
Dan ga ik van het weekend eens wat levels overspelen
Of begin je weer met een "kale" nanosuit op het moment dat je de SP opnieuw gaat spelen?
Zou wel leuk zijn om alles te behouden, geeft toch een voordeel op supersoldier...
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes