| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
En vele tech-demos is namelijk te zien dat met de CryEngine 3 veel meer te doen is. Ik vind ook namelijk dat Crytek veel te laat komt met hun patch. Durf er voor te wedden dat bijna de helft van de mensen die het spel gekocht hebben het nog amper spelen. De singleplayer was super, op de fouten na dan. Maar na het een maal gespeeld te hebben is het ook gedaan. De multiplayer houd je ook wel even bezig, maar na verloop van tijd is de fun er af.
Maar toch, de patch is altijd goed voor mensen die het spel nog maar kopen
En het zou ook wel tof zijn moesten ze eens een prequel maken:
If a composer could say what he had to say in words, he would not bother trying to say it in music. ~Gustav Mahler
Ik stap liever in de boots van Prophet.Alquan schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:08:
denken jullie ook niet dat er tussen crysis 2 en crysis 3 nog een 'warhead-achtige' game zal komen?
En het zou ook wel tof zijn moesten ze eens een prequel maken:
spoiler:over het team van Hargreave dat de aliens ontdekt en hun technologie steelt
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Verwijderd
Mits je game nie tbugged en stopt met catalysts te verzamelen, want dan is dit gewoon zoals het voortaan blijft.Alquan schreef op maandag 30 mei 2011 @ 08:44:
Die kan je gerust nog unlocken als je de SP opnieuw speelt.
Hoe meer aliens je molt -> hoe meer nano catalyst -> hoe meer je kan unlocken
En ja, die bug zit er nog altijd in.
Duke nukem forever heeft een lange dev cycletehsojiro schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 00:50:
5 jaar is een belachelijk lange development cycle voor een shooter. Ze zijn digital polyphony of 3d realms niet.
Prey kon er nog mee door.
De meeste shooters nowadays worden gewoon afgeraffeld, betekent niet dat het een 'normale' cycle is.
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
*snip* Er zijn zat mensen die het spel wel waarderen en waarvoor de patch nuttig is. Dat jij zonodig alles af kraakt wat jou niet ligt, hebben wij niks mee van doen.Jeroenneman schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:49:
Poeh poeh, een advanced graphics patch. Wat moet ik daar nu mee, als het spel allang weer ergens achte rin de kast ligt? Lekker op tijd Crytek.
En om een lineare shooter nou nog een keer te spelen... nee, laat maar zitten guys. Ik wacht lekker op Crysis 3 (mits je niet wordt beperkt door muurtjes en gesloten deuren, maar weer gewoon kunt lopen waar je wil, hoe ik wil!)
Het spel biedt beperkte vrijheid maar is alleen zo lineair als dat jij het maakt.
Als jij puur en alleen -> cloak -> 3x schieten met laser visor, wegrennen -> cloak -> Schieten etc. dan is het eentonig ja. Als jij de omgeving verkent en tactical decisions volgt en improviseert, is het een heel ander verhaal.
Mensen zoals jou waarderen niks tenzij het perfect is. Crysis is geen top shooter maar zit zeker boven de middelmaat. Kijk eens hoeveel 13 in een dozijn shooters er zijn en vergelijk dit met Crysis 2, crysis 2 steekt er ruim boven uit.
*snip*
[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 31-05-2011 14:45 . Reden: Dat kan ook wel gezegd worden zonder deze toevoegingen ]
Ik ben het juist helemaal eens met Jeroeneman. Crysis 2 is in geen enkele zin een waardige opvolger van 1. Ja, het is best leuk om eens een keertje te spelen, maar Crysis 1 was meer dan dat.kaluro2 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:22:
[...]
*snip* Er zijn zat mensen die het spel wel waarderen en waarvoor de patch nuttig is. Dat jij zonodig alles af kraakt wat jou niet ligt, hebben wij niks mee van doen.
Het spel biedt beperkte vrijheid maar is alleen zo lineair als dat jij het maakt.
Als jij puur en alleen -> cloak -> 3x schieten met laser visor, wegrennen -> cloak -> Schieten etc. dan is het eentonig ja. Als jij de omgeving verkent en tactical decisions volgt en improviseert, is het een heel ander verhaal.
Mensen zoals jou waarderen niks tenzij het perfect is. Crysis is geen top shooter maar zit zeker boven de middelmaat. Kijk eens hoeveel 13 in een dozijn shooters er zijn en vergelijk dit met Crysis 2, crysis 2 steekt er ruim boven uit.
*snip*
[ Voor 6% gewijzigd door Cloud op 31-05-2011 14:45 ]
Je moet het niet als opvolger zien maar als standalone game met dezelfde base mechanics en verhaallijnArrim schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 13:46:
[...]
Ik ben het juist helemaal eens met Jeroeneman. Crysis 2 is in geen enkele zin een waardige opvolger van 1. Ja, het is best leuk om eens een keertje te spelen, maar Crysis 1 was meer dan dat.
deel 1 was een grote sandbox waarbij je theoretisch letterlijk gelijk naar het eindpunt van de hele game kon lopen en objectives gewoon kon negeren. Ja tuurlijk werden events dan niet getriggered maar de ruimte was er.
Je kon een barrel in een auto laden en die auto in een kamp rijden, eruit springen en de barrel kapot schieten.
Of cloaken -> barrel op dak leggen -> barrel schieten -> doeidoei schuurtje.
Ook leuk was om een boom kapot te schieten en met max. strength die boom tegen iemand te gooien van een 50 meter afstand
Dat was sandbox. Crysis 2 heeft een richtlijn met andere gameplay toevoegingen. Ze zijn gewoon totaal niet te vergelijken. Zelfs de suit powers zijn een stuk minder krachtig.
Wel jammer is dat er niet zoveel kapot kan, maar dat neem ik voor lief.
Je houdt van het een of het ander maar om daar nou crysis 2 op af te straffen ??
Crysis 2 is een stuk strategischer aangelegd (Dan moet ik wel zeggen dat je de cloak -> schiet -> recharge -> cloak -> schiet players moet negeren. ook de easy/medium mode players
[ Voor 8% gewijzigd door kaluro2 op 31-05-2011 16:05 ]
Ik vind het juist irritant om steeds in de zelfde wereld rond te lopen, zoals in bijvoorbeeld Far Cry 2.
En kijk eens naar bijvoorbeeld Half-Life (2); Toch wel één van de meest lineaire games die je kunt bedenken tegenwoordig. Maar was er toen iemand die daar over klaagde? Nee, het is juist leuk.
[ Voor 20% gewijzigd door Compizfox op 31-05-2011 16:14 ]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Ik zelf vond het verhaal, de manier van spelen waarin je zelf maar uitzoekt hoe je het aanpakt en de her-speelbaarheid van Crysis 1 heel goed. Dat verwachte ik dus ook van deel 2.
- Het verhaal in Crysis 2 vond ik redelijk slap. Andere aliens, geen uitleg waar ze vandaan komen, verschillende stemmen die maar vertellen wat je moet doen en that's it.
- Zelf dingen uitzoeken is bijna helemaal weg. Je hebt al weinig keuzes en het spel vertelt die ook nog even voor het geval je het niet direct zou zien.
- Ik zou het spel wel opnieuw willen spelen, maar dan moet ik wel een andere manier hebben om het te spelen. Ik heb bij Crysis 2 niet het gevoel van "Oeh laat ik het nog een keer doen, maar dan probeer ik zoveel mogelijk X"
En dan komen de bugs etc. er nog bovenop. 't heeft me een week gekost om Crysis 2 werkend te krijgen met mijn SLI setup. Uiteindelijk kwam het erop neer dat ik in system.cfg en autoexec.cfg wat moest veranderen. AI die tegen muren aanlopen, mist / rook die verdwijnt als ik er met een bepaalde hoek naar kijk etc.
Desondanks heb ik het spel maar een paar uur volgehouden. Ik wist niet hoe snel ik 'm bij de Game Mania moest inleveren voor een waardebon. Het is gewoon geen lekkere shooter en er zitten te veel bugs in.
Daar heb je waarschijnlijk wel gelijk in. Ik heb Crysis 1 uiteraard ook gespeeld en merk wel dat Crysis 1 veel meer open was. Maar het verschil met veel anderen hier is dat ik me weer niet erger aan het feit dat Crysis 2 nu wat meer lineair is.Max Hunt schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:35:
Er wordt over Crysis 2 geklaagd omdat het spel zo lineaire is, omdat Crysis 1 dat veel minder was. Ik denk dat er veel mensen vanuit gingen dat Crysis 2 het vervolg was van Crysis 1 en niet alleen gezien vanaf de verhaallijn. Er zou mogelijk veel minder geklaagd zijn als Crysis 1 niet had bestaan, of als dit spel een andere titel had gekregen (totaal losstaand van Crysis).
Eens. Het is mij ook een groot raadsel waar die nieuwe aliens ineens vandaan komen (Ze zien er iig totaal anders uit dan de aliens uit Crysis 1, niet?).- Het verhaal in Crysis 2 vond ik redelijk slap. Andere aliens, geen uitleg waar ze vandaan komen, verschillende stemmen die maar vertellen wat je moet doen en that's it.
Waarom is de CELL ingehuurd door de US om NYC te beschermen, en waarom laat de US het de USMC niet gewoon doen?
En is Hargreave nu voor of tegen mij? Hij is de baas van CELL. Maar in het begin helpt hij me toch. Daarna blijkt hij toch 'bad' te zijn (hij wil mijn suit afpakken), en als dat mislukt staat hij toch weer aan mijn kant?
kaluro2 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:22:
[...]
[mbr]*snip*[/mbr] Er zijn zat mensen die het spel wel waarderen en waarvoor de patch nuttig is. Dat jij zonodig alles af kraakt wat jou niet ligt, hebben wij niks mee van doen.
Ok, misschien waarderen sommige mensen het spel, daar kan ik me nog net voorstellen
Hmm, ja, er zijn misschien meerdere manieren, maar in Crysis 1 waren er HONDERDEN manieren! (Rambo, stealth, afleidingen creeren etc) En ik vond de vehicle segments in Crysis 2 ERG on rails aanvoelen.
Omdat ik zo graag wil dat het perfectie benadert! En boven welke middelmaat zit het dan? Boven Bulletstorm? Voor de rest IS Crysis 2 juist een 13 in een dozijn shooter geworden. Urban environment: Check. Slappe verhaallijn: Check. Lineare omgeving, gesloten deuren, beperkt door hoge muren: Check.
Ik zou voorstellen, speel Crysis 1 of Warhead eens op verschillende manieren, ren eens gewoon langs een kamp door, om vervolgens met een jeep vol c4 het kamp in te scheuren. Dat is vrijheid, dat is kwaliteit.
[mbr]*snip*[/mbr]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Crysis "2"kaluro2 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:04:
[...]
Je moet het niet als opvolger zien maar als standalone game met dezelfde base mechanics en verhaallijn.
Ik zie het dus als opvolger en dan verwacht ik iets dat sterk voortborduurt op deel 1. Dat zeg ik ook, 2 is best een leuk spelletje maar niet de titel Crysis "2" waard. Daarvoor verschilt het concept gewoon teveel.
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt
Helaas nog niet op Tweakers nieuws maar alstublieft:Max Hunt schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 01:08:
(Een link zou handig zijn). Een preview voor een patch eh? Een beta patch, die door gebruikers getest kan worden? Of gewoon wat screenshots van de veranderingen...
http://www.mycrysis.com/f...iewtopic.php?f=40&t=28490
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Een "Memory allocation failed" error dus. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Het heeft het spel een beetje onspeelbaar gemaakt voor mij.
Ook werken al mijn tweaks die ik in de autoexec.cfg had gedaan niet meer. (Zoals de aangepaste FoV, verminderde motion blur, verminderde fake AA)
[ Voor 20% gewijzigd door Compizfox op 02-06-2011 16:34 ]
Al hou je echter van het gevoel dat je had in Crysis 1 toen je dat dorpje moest infiltreren om die gegijzelde meid te bevrijden of bij de vrijheid die je kreeg in de missie waarbij je drie anti-air eenheden moest uitschakelen, kijk dan vooral niet naar Crysis 2.
* The Zep Man herinnert nog dat hij Crysis 1 en Warhead op de moeilijkste moeilijkheidsgraad had uitgespeeld zonder menselijke non-critical targets te vermoorden. Geen achievement, wel een mooie prestatie.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
*edit: ondertussen nog wat verder gespeeld ... is gewoon een steengoed spel
[ Voor 47% gewijzigd door SideShow op 02-06-2011 00:49 ]
Server lijsten die nu ineens na de patch behoorlijk lang duren met laden , maar goed ik was al banned op hun forum omdat ik een lijst met cheat forums heb geplaatst zodat ze eff konden kijken hoeveel er ge-cheat word in mp wat de game behoorlijk afdoet als je eens relaxed wilt spelen ( althans denk te spelen en aan alle kanten word neer gemaaid. ).
Dus crytek hoepel maar lekker op met je schroot hoop , en van mij nooit meer centjes voor jullie , ben er na 3 maanden wel helemaal klaar mee.
Verwijderd
@wow7
Links posten naar cheats op een forum doet natuurlijk niks om het cheaten te laten stoppen, dat zet juist meer mensen aan om te cheaten.
Aan de ene kant zijn ze nog steeds bezig met patches maken, DX11 komt er nog aan (wat dat dan ook mag toevoegen) dus het lijkt in ieder geval alsof ze het spel echt willen fixen. Tegelijkertijd lijkt het alsof ze zich puur hebben gericht op de consoles en nooit echt hebben gedacht aan wat een keyboard kan doen met dit spel.
Ik denk dat ik bij een mogelijk vervolg van Crysis wel het spel eerst wil "proberen" voor ik het ook echt koop (of niet). Met Crysis 1 hebben ze bij mij daarvoor nog wel genoeg credit opgebouwd, ik laat het nu niet 100% links liggen.
Iets kan officieel kunst zijn? Stop de pers!SideShow schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 23:36:
Ik las onlangs dat games nu officieel 'kunst' zijn

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
[ Voor 87% gewijzigd door Compizfox op 02-06-2011 13:11 ]
Ik denk dat ie in the Vrieskast zit omdat :
Crytek Nothingham : E3 word bekend gemaakt wat hun game is, als zij geen crysis 3 doen dan is het waarschijnlijk in de vrieskast
Crytek FrankFurt(HQ) : Bezig met het maken met Codename Kingdoms waar Boedpast eerst mee bezig was
Crytek Seoul : Bezig met Warface
Crytek Boedapest : Bezig met het tablet versie van de Cryengine
Crytek Kiev : Gerucht gaat om een Niew IP als een MMO FPS
Crytek Sofia : I have no clue
Dus met andere woorden. Crysis 3 zal voorlopig in de aankomende 3 jaar niet aankomen heb ik het gevoel
en dus kunnen we Crysis 2 verzadigen met mods
Ik ben er zojuist achter gekomen dat ik de errors vooral in de campaign krijg. In de multiplayer heb ik net nog ongeveer 1 uur lang kunnen spelen, maar daarna kreeg ik helaas weer zo'n error.Compizfox schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 22:49:
Sinds ik die patch heb geinstalleerd, krijg ik steeds random onder het spelen deze error:
Een "Memory allocation failed" error dus. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Het heeft het spel een beetje onspeelbaar gemaakt voor mij.
Ook werken al mijn tweaks die ik in de autoexec.cfg had gedaan niet meer. (Zoals de aangepaste FoV, verminderde motion blur, verminderde fake AA)
Het is dus gekomen sinds patch 1.8. Daarvoor heb ik de error nog nooit gezien.
Laat ze maar wachten totdat de next-gen consoles goed op dreef zijn, dan kunnen ze nog eens uitbreken met een baanbrekende engineVerwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 16:13:
Trouwens voor mensen Die zitten te wachten voor Crysis 3,
Ik denk dat ie in the Vrieskast zit omdat :
*knip*
Ik ben wel benieuwd naar die mmo-fps
If a composer could say what he had to say in words, he would not bother trying to say it in music. ~Gustav Mahler
Het ging er niet zo zeer om het te posten daar want daar heb ik gewoon biet aan ik heb ze toch niet meer nodig
Ik zag zelfs in 1.8 de zelfde cheaters die ik al zag op 1.4 , 1.2 dus echt we worden gewoon letterlijk met onze open ogen besodemieterd door die crytek lui.
Geef mij 1 spel aan dat er niet gecheat word. Er is een groot verschil dat men vergeet tussen 'hacks' en 'cheats'. Ik geloof niet dat er 1 spel is, dat niet deze of andere exploits word gebruikt. Verschil tussen het goede en het kwade kant (zo genaamd de 'dark side') is erg dichtbij. Game engines worden door derden besodemieterd, maar daar gelaten word er van geleerd om deze gaten zo goed mogelijk te dichten. Ik zou het erg knap vinden om software volledig dicht te kunnen timmeren. Alles is hackable/cheatable.Ik zag zelfs in 1.8 de zelfde cheaters die ik al zag op 1.4 , 1.2 dus echt we worden gewoon letterlijk met onze open ogen besodemieterd door die crytek lui.
Speel het niet, laat het links liggen, als je niet geniet van EEN spel. Doe je dat niet, neem het jezelf kwalijk als het niet voor jouw of anderen word verbeterd door ' feedback's '.
Tenslotte, erg vrolijk klink je niet en raak 'uninstall' aan, als ik je een advies mag geven.
Kijk ik betaal voor een game en dan verwacht ik ook dat ik krijg waar ik voor betaal , in dit geval is dat niet zo , ik mag verwachten dat als ik een auto koop dat ie ook niet voor de helft loop en niet met allerlei foefjes en hackjes aan de praat moet brengen , daar crytek en consorten gewoon de boel aan het afromen zijn met een game die nog niet voor 50% klaar is die zelfs na de update, bugs , crashes , hacks , cheats en what so ever inhouden dan ben je een flut bedrijf , maak je flut games en heb je de zaken niet op orde.Modest71 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 22:17:
[...]
Geef mij 1 spel aan dat er niet gecheat word. Er is een groot verschil dat men vergeet tussen 'hacks' en 'cheats'. Ik geloof niet dat er 1 spel is, dat niet deze of andere exploits word gebruikt. Verschil tussen het goede en het kwade kant (zo genaamd de 'dark side') is erg dichtbij. Game engines worden door derden besodemieterd, maar daar gelaten word er van geleerd om deze gaten zo goed mogelijk te dichten. Ik zou het erg knap vinden om software volledig dicht te kunnen timmeren. Alles is hackable/cheatable.
Speel het niet, laat het links liggen, als je niet geniet van EEN spel. Doe je dat niet, neem het jezelf kwalijk als het niet voor jouw of anderen word verbeterd door ' feedback's '.
Tenslotte, erg vrolijk klink je niet en raak 'uninstall' aan, als ik je een advies mag geven.
De advertenties , beloftes en ga zo maar door zijn misleidend geweest , de leak van de Beta was daar al een mooi voorbeeld van , misschien had ik al wel kunnen weten dat er een berg cheats uit voort zouden komen , ja misschien mijn fout maar je kan me niet kwalijk nemen dat als ik betaal dat ik ook iets speelbaars verwacht en dat is het zo niet.
Maar troost je game is al van de Comp af hoor en zoals gezegt Crytek kan in de toekomst de pot op met zijn games.
Kijk zeker onderaan eens naar de verschillende foto's van Crysis 2 DX11 patch! Als men nu nog zegt dat Crysis 2 geen goede graphics heeft? Ik moet eerlijk zeggen dat de textures patch en de DX11 patch samen Crysis 2 nog veel mooier gaan maken dan het al is en volgens mij kan hij dan zeker wel beter of toch op z'n minst gelijkwaardig aan Crysis 1 genoemd worden.
Iedereen die de Crysis 2 graphics slecht vind, zijn waarschijnlijk mensen die niet goed meer zien? Ik vind de kleuren enzo juist veel realistischer over komen. De textures zijn inderdaad wel wat minder maar daar komt dus een patch voor!
Ik ben ook wel gestopt met Crysis 2, maar ga bij de patchen zeker even opnieuw kijk! Ik hoop dat ze misschien een co-op patch maken hierna? Waardoor de Crysis 2 singleplayer in co-op gespeeld kan worden. Zou misschien wel raar zijn zo de campaign, maar ik bedoel meer iets als je bijvoorbeeld hebt in MW2. Een soort van spec-ops. Waar je dus gewoon een soort co-op missies kan doen, zou wel heel leuk zijn en volgens mij veel volk lokken. Dat is toch iets wat Crysis 2 mist.
Van alle informatie vergaar, verwacht ik niet dat Crytek een Co-op zullen doen, Dit zal waarschijnlijk wel gemaakt worden als een co-op mod van Crysis 2, door de Crymod Community
De vergelijking gaat niet eens op omdat C2 nog steeds gebruik maakt van prerendered achtergronden waar je niks mee kan terwijl in C1 alles op het eiland in realtime werd gerenderd. Een gebouw in de verte kon je ook daadwerkelijk beschieten en schade aanrichten terwijl je nu gewoon op virtueel kartonnen decor schiet.Qlii256 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:30:
Hebben jullie dit al gezien? (http://www.pcgameshardwar...-Video/Action-Spiel/News/)
Kijk zeker onderaan eens naar de verschillende foto's van Crysis 2 DX11 patch! Als men nu nog zegt dat Crysis 2 geen goede graphics heeft? Ik moet eerlijk zeggen dat de textures patch en de DX11 patch samen Crysis 2 nog veel mooier gaan maken dan het al is en volgens mij kan hij dan zeker wel beter of toch op z'n minst gelijkwaardig aan Crysis 1 genoemd worden.
Zo real-time was Crysis (1) ook weer niet. Neem het eerste level als voorbeeld. Loop over een bepaald punt heen, en de zon werd getriggerd om meer licht te maken. Je zag de zon gewoon in de lucht schieten. Zelfde geldt voor dag en nacht.tehsojiro schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 14:26:
[...]
De vergelijking gaat niet eens op omdat C2 nog steeds gebruik maakt van prerendered achtergronden waar je niks mee kan terwijl in C1 alles op het eiland in realtime werd gerenderd. Een gebouw in de verte kon je ook daadwerkelijk beschieten en schade aanrichten terwijl je nu gewoon op virtueel kartonnen decor schiet.
Dat is geen fout van Crysis, maar de schuld van die zielige @#*%!-cheatertjes.Cartman! schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 09:55:
Crysis 1 is ook nooit gefixt qua cheaters dus ga er maar niet vanuit dat ze dit voor Crysis 2 wel gaan doen. Crysis 1 MP is behoorlijk kapot gemaakt door cheaters, zonde. In BC2 en MoH heb ik vrijwel nooit last van cheaters, het kan dus wel.
Als iedereen gewoon zou spelen hoe het bedoeld is, hoeft Crytek helemaal geen cheater dingen op te lossen.
Ik speel Crysis 2 met veel plezier, en buiten dat ik 1 Alien tegen een muur aan heb zien lopen heb ik helemaal niks om over te klagen. Spel draait erg lekker.
Misschien stellen jullie wel te hoge eisen, want imo er is echt niks mis mee
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
En dat is een goede reden om geen cheat beveiliging in te bouwen? Zet jij je deur ook niet op slot omdat die zielige inbrekers niet horen in te breken?dvdkiwi schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 11:13:
[...]
Dat is geen fout van Crysis, maar de schuld van die zielige @#*%!-cheatertjes.
Als iedereen gewoon zou spelen hoe het bedoeld is, hoeft Crytek helemaal geen cheater dingen op te lossen.

Ik begrijp je punt volkomen maar blijf erbij dat inbreken, in je huis, pc of whatever, fout is, of de deur nou open staat of niet.
Of ben jij ook van mening dat je bv zegt: "o maar ze vroeg er wel om want ze had een kort rokje aan"...
Snap je mijn punt? Fout is fout. Period.
*worden er nog wel goede spellen gemaakt? Ieder FPS-topic staat vol met klachten van vooral pc gamers*
[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 04-06-2011 12:38 ]
Verwijderd
Gamers zijn de meest klagende groep mensen ooit. Nooit tevreden, altijd een grote mond. Kijk maar op een forum van een willekeurig FPS spel. Ik garandeer je het volgende:dvdkiwi schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 12:37:
*worden er nog wel goede spellen gemaakt? Ieder FPS-topic staat vol met klachten van vooral pc gamers*
-Thread over overpowered.
-Thread over hoeveel beter de voorganger was.
-Thread over dat het spel niet geoptimaliseerd is voor X platform. (met daarin discussies over welke console het beste is.)
-Thread over lag.
Wat je noooit ziet is een thread over hoe slecht iemand is in een spel of hoe slecht hij zijn PC gesetupt heeft.
On-topic. Gisteren nog even de MP van Crysis 2 aangeslingerd op de Xbox. Het lijkt een stuk beter. Volgens mij is de nieuwigheid van in een hoekje campen met cloak er af waardoor de potten dynamischer zijn. Heb wel gelachen en plezier gehad bij het knallen. En het geluid van de Ceph gunship blijft grandioos!
En dat is maar goed ook!Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 14:01:
[...]
Gamers zijn de meest klagende groep mensen ooit. Nooit tevreden, altijd een grote mond. Kijk maar op een forum van een willekeurig FPS spel. Ik garandeer je het volgende:
-Thread over overpowered.
-Thread over hoeveel beter de voorganger was.
-Thread over dat het spel niet geoptimaliseerd is voor X platform. (met daarin discussies over welke console het beste is.)
-Thread over lag.
Wat je noooit ziet is een thread over hoe slecht iemand is in een spel of hoe slecht hij zijn PC gesetupt heeft.
Developers worden steeds luier! Sommige developers (kuch, IW, Treyarch) trekken zich niks aan van commentaar en gaan stug door op hun manier, andere developers (kuch CDprojekt) doen iets met het commentaar en brengen patches en verbetering en GRATIS DLC uit.
En tja, vaak is de voorganger ook beter, simpelweg omdat er maar weinig vervolgen uitkomen die EN het goede van de voorganger EN het goede van de nakomer weten te combineren
Ik zou als developer blij zijn met klagende gamers, dat betekent tenminste dat het ze nog iets kan schelen. EN sommige spelen (kuch Wolfenstein 2009) zitten gewoon zo propvol met bugs en flaws dat je wel MOET klagen...
Want non games klagen nooit. Nooit over het weer, de politiek, geld, etc?Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 14:01:
Gamers zijn de meest klagende groep mensen ooit. Nooit tevreden, altijd een grote mond.
Leuk dat je een feit verzint maar het raakt kant nog wal. Iedereen klaagt, maar omdat je meer op game forums zit dan andere dingen lijkt het dat gamers meer klagen. Maar dat is natuurlijk bullcrap.
Als ik een huis koop en hij blijkt lek, fouten in constructie etc dan ga ik ook klagen. Hetzelfde geldt voor een auto. En hetzelfde geldt ook voor games.
Of kijk eens naar willekeurige topics over mobiele telefoons, daar wordt net zoveel geklaagd en dat is maar goed ook want zo worden er fouten aan het licht gebracht en moeten ontwikkelaars scherp blijven!
Overal maar ja en amen op zeggen is pas fout. En ja, er zijn ook mensen de klachten verzinnen (net zoals er mensen zijn die feiten verzinnen
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Verwijderd
Punt is niet dat er geen kritiek mag zijn. Mijn punt is dat ongeacht hoe een spel speelt er geklaagd zal worden.
Echter bewijst dit natuurlijk niet de stelling "Gamers zijn de meest klagende groep mensen ooit.".
Beetje offtopic: 't Is ook niet echt een duidelijke stelling "meest klagende groep". Is dat de meeste klachten per persoon of voor de hele groep? Ik denk dat er bijv. over de politiek wereldwijd enorm geklaagd wordt: neem het middenoosten / (noord) Afrika, daar zijn miljoenen mensen die elke dag klagen, halve bevolkingsgroepen. Het aantal klagende gamers is waarschijnlijk maar een fractie van het totaal aantal gamers.
Uiteraard ligt dat aan de lamme cheaters die blijkbaar te dom zijn een spelletje te leren maar zulk soort mindere gamers loper er gewoon rond dus is het aan de ontwikkelaar om zich er tegen te wapenen. DICE weet dat naar mijn mening prima te doen en Crytek zit in dat opzicht gewoon te falen. Dat is 1 van de belangrijke redenen dat ik Crysis 2 niet gekocht heb (ook niet illegaal gedownload, ik vond de beta gewoon enorm slecht).dvdkiwi schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 11:13:
[...]
Dat is geen fout van Crysis, maar de schuld van die zielige @#*%!-cheatertjes.
Dat kun je vinden, ik vond Crysis geweldig omdat het uniek was qua tactics en graphics, beide onderdelen mis ik in deel 2 en dat is jammer. Ik kan m'n geld maar 1 keer uitgeven en tot zover hou ik t nog maar even bij BC2 en MOH.Ik speel Crysis 2 met veel plezier, en buiten dat ik 1 Alien tegen een muur aan heb zien lopen heb ik helemaal niks om over te klagen. Spel draait erg lekker.
Misschien stellen jullie wel te hoge eisen, want imo er is echt niks mis mee
Ik gun Crytek m'n geld niet om de volgende redenen:
- Geen Power Struggle in MP terwijl de community er heel vaak om vroeg
- Teveel cheaters
- Support na een maand gestopt bij Crysis 1
- Mindere graphics dan Crysis 1
In mijn ogen hebben ze de kopers van hun vorige game niet serieus genomen en dat steekt, ik kan ze het hardst pakken door hun spullen niet meer te kopen. Gelukkig vond ik dat in dit geval niet moeilijk
Verwijderd
Verwijderd
Wat is powerstruggle überhaupt?Cartman! schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 21:50:
- Geen Power Struggle in MP terwijl de community er heel vaak om vroeg
teveel volgens wiens maatstaven? Maak je eigen dedicated server en zorg dat het een gecontroleerde omgeving is, probleem opgelost. Er is geen enkele cheater-vrije game. Het zou zomaar kunnen zijn dat de hack community zich extra gefocust heeft op crysis, vergeleken met andere spellen.Cartman! schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 21:50:
- Teveel cheaters
Bullshizzle.Cartman! schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 21:50:
- Support na een maand gestopt bij Crysis 1
Ze werden super serieus genomen, maar het leek wel of de 'kopers' iets te compenseren hadden ofzo en daarom nooit tevreden waren.Cartman! schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 21:50:
In mijn ogen hebben ze de kopers van hun vorige game niet serieus genomen en dat steekt, ik kan ze het hardst pakken door hun spullen niet meer te kopen. Gelukkig vond ik dat in dit geval niet moeilijk
Dan heb je de high res pack voor crysis 2 nog niet gezien.Cartman! schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 21:50:
- Mindere graphics dan Crysis 1
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 22:34:
Crysis 2 pakte mij totaal niet, dertien in een dozijn-shooter, dus teleurgesteld weer verwijderd zonder het uitgespeeld te hebben....
Crysis 2 heeft leuke toevoegingen in vergelijking met crysis 1. Totaal geen dertien in een dozijn shooter. Het is erg innovatief geweest, het is alleen geen sandbox game.Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 22:34:
Crysis 2 pakte mij totaal niet, dertien in een dozijn-shooter, dus teleurgesteld weer verwijderd zonder het uitgespeeld te hebben....
De alien krachten die je kan unlocken met die alien currency, ook erg grappig. Die air stomp, kan je leuke dingen mee doen. Ook de bullet trails zijn érg handig!
En de nanovision, leuk gemaakt als je een omgeving wilt scouten en wilt snipen. Of als het mistig is.
Tactical options maakt dit ook een lekker doorspelende shooter. Niet teveel gezoek etc. maar gewoon netjes naar mogelijke oplossingen geleid worden. Ook een lekker 'smooth' verhaallijn. 's avonds thuiskomen en even crysis booten, no nonsense schieten met lekkere innovatieve toevoegingen, snelle pace en lekkere verhaallijn.
Niks mis mee.
Sinds wanneer hebben 13 in een dozijn shooters, super next-gen graphics, perfecte physics, een speciaal pak waarmee je hoger jumped, sneller rent, kan stealthen, extra armor kan toevoegen, tactische beslissingen makkelijker kan maken, nanovision, dynamische uitbreidingen voor je guns en superieure AI op de hoogste moeilijkheidsgraad?
Crysis 2 is gewoon een fast paced urban shooter zonder sandbox toevoegingen.
Volgens mij zijn de klagers hier, sandbox fanaten en geen urban shooter fanaten en zitten ze daarom alles wat los en vast zit te beledigen (zonder onderbouwing overigens).
Als je het je type game niet is, oké. Maar ga daarom niet de game afzeiken.
Ik vind The settlers niks, ik ga dat spel daarom ook niet afzeiken
Kunnen jullie(de klagers) ook onderbouwingen geven voor al het geklaag? Of houdt het op bij beledigingen zonder onderbouwingen? als je zegt 'het is een 13 in een dozijn shooter, gelijk ge-deinstalleerd' zeg er dan ook even bij waarom, wel zo netjes/handig.
[ Voor 49% gewijzigd door kaluro2 op 06-06-2011 09:41 ]
Hebben ze nog even een eigen systeempje samengesteld die je kon kopen. Die zogenaamde PC die Crysis Warhead kon draaien.
En in interviews leuk praten dat de PC versie van Crysis 2 nog steeds de beste blijft, ook op grafisch gebied. Crysis 2 is toch allemaal gebasseerd op de consoles.
Of zeggen dat Crysis Warhead al ver voor Crysis 1 in ontwikkeling was. Dit zelfde zeggen ze nu ook bij Crysis 2.
Cevat in een interview over Crysis: Ja, zodra de hardware er is, brengen we een patch uit, die alle grafische opties unlocked. Met betere AA, etc. Dit was toen later mogelijk met DX10.1, dit had Crytek al in hun gedachten. Uiteindelijk is die patch er nooit gekomen. NVIDIA wilde nooit aan DX10.1 beginnen. En later zei Crytek: Nee, DX10.1 heeft totaal geen meerwaarde volgens Cevat. Die dus in een vorig interview een toekomstige DX10.1 patch wou uitbrengen en er nog heel blij om was.
Belachelijk. Support droppen ze compleet. Geven de piraten maar de schuld. Geen wonder dat het spel zo enorm wordt gepiraat. Die demo liep al van geen kant. Beetje op beurzen staan, gameplay laten zien, die nooit gehaald kan worden. Nog even wat gesoepte screenshots en het pakket is compleet. De performance was gewoon stront door een rietje. Support voor Warhead was niet veel beter.
Dit zelfde gebeurt met Crysis 2 weer. Leuk doen in interviews, beetje op beurzen staan en die CryEngine3 showen.
Laat mij Crytek kennen.
Als we het over Crysis hebben dan zeg je graphics. En niet een één of ander tweedehands modpakket uit derde hand. Het spel moet gewoon mooi uit de fabriekrollen en niet nog eens 1GB aan textures er tegenaan moeten kwakken.Dan heb je de high res pack voor crysis 2 nog niet gezien.
Dit is een officiële update rechtstreeks van crytek minder dan een maand na de release.Splinter Cell schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:08:
Als we het over Crysis hebben dan zeg je graphics. En niet een één of ander tweedehands modpakket uit derde hand. Het spel moet gewoon mooi uit de fabriekrollen en niet nog eens 1GB aan textures er tegenaan moeten kwakken.
Ik zie hier veel overdreven gepraat en geklaag dat jouw PC de next-gen graphics niet aankon, maar nergens onderbouwing waarom crysis(2) nu een slecht spel zou zijn. De gameplay en graphics staan als een huis.Splinter Cell schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:08:
Crytek is gewoon een flut ontwikkelaar met drie Turkse broers aan het bewind, die totaal niet naar ons luistert. Die hun eigen games droppen omdat ze het niet kunnen fixen en de piraten krijgen de schuld. Niet veel later werd Crysis Warhead aangekondigd; "ja de engine is aangepast dus hij loopt nu beter hoor."
Hebben ze nog even een eigen systeempje samengesteld die je kon kopen. Die zogenaamde PC die Crysis Warhead kon draaien.
En in interviews leuk praten dat de PC versie van Crysis 2 nog steeds de beste blijft, ook op grafisch gebied. Crysis 2 is toch allemaal gebasseerd op de consoles.
Of zeggen dat Crysis Warhead al ver voor Crysis 1 in ontwikkeling was. Dit zelfde zeggen ze nu ook bij Crysis 2.
Cevat in een interview over Crysis: Ja, zodra de hardware er is, brengen we een patch uit, die alle grafische opties unlocked. Met betere AA, etc. Dit was toen later mogelijk met DX10.1, dit had Crytek al in hun gedachten. Uiteindelijk is die patch er nooit gekomen. NVIDIA wilde nooit aan DX10.1 beginnen. En later zei Crytek: Nee, DX10.1 heeft totaal geen meerwaarde volgens Cevat. Die dus in een vorig interview een toekomstige DX10.1 patch wou uitbrengen en er nog heel blij om was.
Belachelijk. Support droppen ze compleet. Geven de piraten maar de schuld. Geen wonder dat het spel zo enorm wordt gepiraat. Die demo liep al van geen kant. Beetje op beurzen staan, gameplay laten zien, die nooit gehaald kan worden. Nog even wat gesoepte screenshots en het pakket is compleet. De performance was gewoon stront door een rietje. Support voor Warhead was niet veel beter.
Dit zelfde gebeurt met Crysis 2 weer. Leuk doen in interviews, beetje op beurzen staan en die CryEngine3 showen.
Laat mij Crytek kennen.
[...]
Als we het over Crysis hebben dan zeg je graphics. En niet een één of ander tweedehands modpakket uit derde hand. Het spel moet gewoon mooi uit de fabriekrollen en niet nog eens 1GB aan textures er tegenaan moeten kwakken.
Crysis had na de release de beste graphics dusver bekend en dat is momenteel nog steeds het geval. Crysis 2 met high-res pack zelfde verhaal. Dus waar jij nu over klaagt?

En het support droppen is een keuze die ik ondersteun van hun kant.
Jij wil met je non-high end PC'tje, een jaartje terug de top-graphics next-gen game van dat moment op full maxed out draaien? Dream on. Ik ga toch ook niet proberen een ferrari bij te houden met een smart auto.

Maar waar zijn de onderbouwingen nu waarom crysis 2 een slecht spel is? Ik mis het een beetje?
[ Voor 77% gewijzigd door kaluro2 op 06-06-2011 11:27 ]
Wat kan jij goed googlen zeg... power struggle is een MP mode uit Crysis die de community graag wilde in Crysis 2 maar dat hebben ze niet gegeven.
Als ik het vergelijk met de andere games die ik speel (BC2 en MoH).teveel volgens wiens maatstaven? Maak je eigen dedicated server en zorg dat het een gecontroleerde omgeving is, probleem opgelost. Er is geen enkele cheater-vrije game. Het zou zomaar kunnen zijn dat de hack community zich extra gefocust heeft op crysis, vergeleken met andere spellen.
Zoek maar eens op hoeveel patches er geweest zijn dan. De support werd gedropt vanwege "piraterij". Dat ze daarmee de betalende klant een mes in de rug steken neem ik ze niet in dank af.Bullshizzle.
Als consument wil ik een goed product en ondanks dat Crysis leuk was zat het vol met bugs waar ze van wisten maar gewoon niet de moeite hebben genomen het te fixen, dat steekt dus.Ze werden super serieus genomen, maar het leek wel of de 'kopers' iets te compenseren hadden ofzo en daarom nooit tevreden waren.
Het had direct goed moeten zijn ipv. een extra addon die dit mogelijk maakt.Dan heb je de high res pack voor crysis 2 nog niet gezien.
Dat is juist wat een hoop spelers wel wilde hebben.Crysis 2 heeft leuke toevoegingen in vergelijking met crysis 1. Totaal geen dertien in een dozijn shooter. Het is erg innovatief geweest, het is alleen geen sandbox game.
Heel leuk allemaal maar ik heb de game niet gekocht dus ik kan er niet over meepraten. Ik vond de beta heel erg lam, het had niet hetzelfde gevoel als Crysis en de werking van je nanosuit vond ik totaal onhandig. Smaken verschillen.De alien krachten die je kan unlocken met die alien currency, ook erg grappig. Die air stomp, kan je leuke dingen mee doen. Ook de bullet trails zijn érg handig!
En de nanovision, leuk gemaakt als je een omgeving wilt scouten en wilt snipen. Of als het mistig is.
Tactical options maakt dit ook een lekker doorspelende shooter. Niet teveel gezoek etc. maar gewoon netjes naar mogelijke oplossingen geleid worden. Ook een lekker 'smooth' verhaallijn. 's avonds thuiskomen en even crysis booten, no nonsense schieten met lekkere innovatieve toevoegingen, snelle pace en lekkere verhaallijn.
Niks mis mee.
Ik zeg ook niet dat het een 13 in een dozijn shooter is maar ik vind het tov. Crysis gewoon een poging om het COD-publiek aan te spreken en daar hoor ik niet bij, mij zijn ze dus kwijt geraakt met die omzwaai.Sinds wanneer hebben 13 in een dozijn shooters, super next-gen graphics, perfecte physics, een speciaal pak waarmee je hoger jumped, sneller rent, kan stealthen, extra armor kan toevoegen, tactische beslissingen makkelijker kan maken, nanovision, dynamische uitbreidingen voor je guns en superieure AI op de hoogste moeilijkheidsgraad?
Als jij je enorm vermaakt het met Settlers 1 en Settlers 2 blijkt een andere game te zijn waabij de leukste punten van Settlers 1 er niet meer inzitten reken maar dat je dat dan niet tof vind. Afzeiken is een groot woord, het is gewoon niet mijn game en ondanks dat ik jaren Crysis MP heb gespeeld geef ik m'n geld niet uit aan het 2e deel in de serie.Crysis 2 is gewoon een fast paced urban shooter zonder sandbox toevoegingen.
Volgens mij zijn de klagers hier, sandbox fanaten en geen urban shooter fanaten en zitten ze daarom alles wat los en vast zit te beledigen (zonder onderbouwing overigens).
Ik vind The settlers niks, ik ga dat spel daarom ook niet afzeiken.
Ik heb onderbouwing gegeven maar zelf lijk je niet echt moeite te doen om die onderbouwingen te lezen danwel te begrijpen.Kunnen jullie(de klagers) ook onderbouwingen geven voor al het geklaag? Of houdt het op bij beledigingen zonder onderbouwingen? als je zegt 'het is een 13 in een dozijn shooter, gelijk ge-deinstalleerd' zeg er dan ook even bij waarom, wel zo netjes/handig.
Ik heb 'm ook onuitgespeeld verkocht hoor. Voor mij zeker een 13 in 1 dozijn shooter, en nog een zeer matige ook.kaluro2 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:18:
Kunnen jullie(de klagers) ook onderbouwingen geven voor al het geklaag? Of houdt het op bij beledigingen zonder onderbouwingen? als je zegt 'het is een 13 in een dozijn shooter, gelijk ge-deinstalleerd' zeg er dan ook even bij waarom, wel zo netjes/handig.
- Besturing voelt niet lekker
- AI is te dom voor woorden
- Dramatische textures
- De game stikt van de bugs
- Cloak - headshot - cloak
- Zieke burgers die niks toevoegen en onsterfelijk zijn
Die Ferrari vergelijking.Ik zie hier veel overdreven gepraat en geklaag dat jouw PC de next-gen graphics niet aankon, maar nergens onderbouwing waarom crysis(2) nu een slecht spel zou zijn. De gameplay en graphics staan als een huis.
Crysis had na de release de beste graphics dusver bekend en dat is momenteel nog steeds het geval. Crysis 2 met high-res pack zelfde verhaal. Dus waar jij nu over klaagt?![]()
En het support droppen is een keuze die ik ondersteun van hun kant.
Jij wil met je non-high end PC'tje, een jaartje terug de top-graphics next-gen game van dat moment op full maxed out draaien? Dream on. Ik ga toch ook niet proberen een ferrari bij te houden met een smart auto.![]()
Maar waar zijn de onderbouwingen nu waarom crysis 2 een slecht spel is? Ik mis het een beetje?
http://www.gamekings.tv/videos/extended-review-crysis/
http://www.gamekings.tv/v...oensdag-het-geval-crysis/
Aan Crysis 2 ga ik geen woorden aan vuil maken. Zelfde laken in het pak.
AI is inderdaad nog erg slecht. Je hoeft maar een grenaat for 0.1 seconden los te laten of de vijand zegt al dekking terwel hij dat nooit gezien kan hebben, of ze staan met de rug naar jou toe. De AI weet ook precies uit welke locatie het schot kwam en gaan er direct op af. Iets wat bij Crysis ook al het geval was.- AI is te dom voor woorden
[ Voor 11% gewijzigd door Splinter Cell op 06-06-2011 13:34 ]
Textures waren idd minder dan bij Crysis 1, maar geen dealbreaker, vooral het lineare schieten en lopen en de debiele AI (oh crap, mn mede soldaat/alien is kapotgeschoten.... 2seconden later, laten we maar verder lopen, hij is vast wegbram1984 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:31:
[...]
Ik heb 'm ook onuitgespeeld verkocht hoor. Voor mij zeker een 13 in 1 dozijn shooter, en nog een zeer matige ook.
- Besturing voelt niet lekker
- AI is te dom voor woorden
- Dramatische textures
- De game stikt van de bugs
- Cloak - headshot - cloak
- Zieke burgers die niks toevoegen en onsterfelijk zijn
En al die mensen die zeggen dat sandbox spelers niet moeten zeuren: Wat zei Crytek over de gameplay? Ze zeiden open urban jungle environment. Dat is dit dus echt niet he! Niks niet open environment, je kunt bijna niks zelfs beslissen, je mag misschien 5 meter van de rails afwijken, voordat je tegen onverwoestbare deur nummer 300 aanloopt. (Deuren die geen smetje oplopen van een rocketlauncher, pff, Crysis had hele huizen die uit elkaar knalden)
Als je zo nodig een sci fi shooter moet maken, doe dat dan maar. Maar geef het niet de naam Crysis. Want behalve het pak is er niks Crysis aan! Zelfs de graphics niet, leuk hoor, die bloom en lighting effecten, maar Crysis is verdorie 4 jaar oud en ziet er net zo, of zelfs beter uit. (Oh, en Crysis had iets genaamd destruction en physics)
- glitches
- cloack, stealth cloack
- vrijheid
Ik heb hem voor 25 euro gekocht bij de Media Markt en ben blij dat ik hem niet eerder heb gehaald.
vraagje ik kan geen dogtags vinden? zie het al het zijn van die donkere dingen; bij mijn second run zal ik ze pakken.
[ Voor 12% gewijzigd door Mouse_NL op 07-06-2011 21:11 ]
Iphone 5 -- eerste Iphone
Ja ik hebinmiddels "met hulp"een paar gevonden; ik ga denk ik chapters speciaal voor die dingen opnieuw spelen.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:21:
Op het tafeltje waar de game start ligt er 1tje.
Ontwikkelaars en uitgevers hebben in dat opzicht een hele rare logica merk ik vaker. Crysis + Warhead heeft samen 4,5 miljoen units verkocht en is daarmee 1 van de best verkopende PC games ooit, maar Crytek (en daar zijn zij echt niet de enigen in) loopt huilie te doen omdat het een paar miljoen keer vaker is gedownloadCartman! schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:26:
[...]
Wat kan jij goed googlen zeg... power struggle is een MP mode uit Crysis die de community graag wilde in Crysis 2 maar dat hebben ze niet gegeven.
[...]
Als ik het vergelijk met de andere games die ik speel (BC2 en MoH).
[...]
Zoek maar eens op hoeveel patches er geweest zijn dan. De support werd gedropt vanwege "piraterij". Dat ze daarmee de betalende klant een mes in de rug steken neem ik ze niet in dank af.

Crysis 2 heeft geen super next-gen graphicskaluro2 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:18:Sinds wanneer hebben 13 in een dozijn shooters, super next-gen graphics, perfecte physics, een speciaal pak waarmee je hoger jumped, sneller rent, kan stealthen, extra armor kan toevoegen, tactische beslissingen makkelijker kan maken, nanovision, dynamische uitbreidingen voor je guns en superieure AI op de hoogste moeilijkheidsgraad?

Jij vindt het een voordeel dat je een computersysteem kan gebruiken om je beste route te plannen? Dude, waar is je imagination! Leer je aanpassen aan de situatie, ik gebruikte dat in het begin een beetje maar later werd het alleen vervelend omdat de beste tactiek cloaken/uncloack/headshot/cloak was. Dynamische uitbreidingen voor je gun, da's wel een goede aangezien het niet echt dynamisch was. De developers hebben bepaald welke add-ons je op een bepaalde kan mag plaatsen en welke niet. Zo had ik een leuke gun met een scope er op maar een silencer kon niet, wat wel in Crysis 1 kon.En echt? Je geeft de AI hier complimenten? Ga FEAR spelen en kijk daar eens goed naar de AI, FEAR is al jaren oud en doet het zoveel beter dan Crysis 2...
Maar zelfs Crysis 2 heeft zijn goede punten, de gameplay was op momenten wel lekker, persoonlijk vind ik het leveldesign best mooi gedaan en vrij origineel soms. De game duurde lekker lang en er zaten leuke verhaal momenten in. Maar al met al weinig spannends, niets wat de boeken in gaat als een goed vervolg aangezien deel 1 zoveel beter en vernieuwender was.
Koreanen die je niet kan verstaan zodat je niet precies weet wat er gaat gebeuren! Met je verrekijkers vijanden spotten, koers maken en door een kamp sneaken om iets uit te schakelen, cloaken en wegrennen. Gave aliens die echt als aliens aanvoelden (in plaats van Squitpeople!). Ja ik had graag Crysis 2 de evolutie van Crysis 1 gezien maar geld heeft gewonnen ambitie.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Dit ligt puur aan jezelf natuurlijk he.Mouse_NL schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:08:
Ik speel hem sinds gisteren op de xbox 360. Ik ben het idd eens met de coomentaren:
- cloack, stealth cloack
Cloack-headshot-cloack is het makkelijkst, maar het is niet de enige manier...
Ik probeer nu eens zo min mogelijk met cloack, dan is het meer een uitdaging.
Eeh do ik ook, maar met die como bedoelde ik is het wel makkelijker .... ik ga er ook rambo in met full Amor want dat is uitdagender .... of uiteraard met de HMF die je eraf kan rukken .... dat iks brute kracht.dvdkiwi schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:08:
[...]
Dit ligt puur aan jezelf natuurlijk he.
Cloack-headshot-cloack is het makkelijkst, maar het is niet de enige manier...
Ik probeer nu eens zo min mogelijk met cloack, dan is het meer een uitdaging.
ik hoor heel vaak dat GoT geen fok is, ik wijs in het vervolg braaf wel naar dit topic om het tegendeel te bewijzen.
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Oh boy, sowieso is het op GoT ook de bedoelingen om fouten zelf op te lossen dan te verwachten dat het hier hapklaar wordt gemaakt. En als er (veel) meer mensen last hadden van die bug had je er vast wel wat over gelezen aangezien er over alle anderen breed is gediscussieerd.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
inmiddels heb ik de oplossing ook al lang gevonden, maar niet dankzij dit forum wat gewoon ondergesneeuwd is onder tientallen pagina's aan gejank van iedereen die maar wat te zaniken heeft en vooral niks toevoegt.
ga zelf eens dit topic doorbladeren en zeg me dan nog eens dat dit geen fok forum is.
en max, je post moet nog wat worden aangepast, het sli commando moet in beide bestanden staan, dus ook in autoexec.ini anders werkt het de helft van de tijd niet.
ik heb er nog wel last van dat ie na een poosje ineens "omschakelt" en van 60+fps teruggaat naar 20~30 en flink stottert. game restarten werkt ook niet dus zal wel ergens niet helemaal fris is de drivers zitten. eens kijken of ik dat probleem nog tot de bron kan terugleiden. die nointro toevoeging komt met bughunten wel erg van pas...

[ Voor 29% gewijzigd door flippy op 10-06-2011 01:56 ]
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Heb ik ook niet eigenlijk... Later schrijf je dat ze die binnen een maand na de release hebben uitgebracht via een update. Die heb ik dan ook totaal gemist. Of sterker nog, ik heb hem nog steeds niet. En ja, ik heb netjes gekeken of er updates waren, maar ik heb sinds de 22e in maart niets meer gezien of gehoord van Crytek. Ook de issues pagina hebben ze na de 24e niet meer behandeld.kaluro2 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:18:
Dan heb je de high res pack voor crysis 2 nog niet gezien.
Heb jij misschien links voor mij / ons?
Perfecte Physics... Nou dat vind ik dus nou net één van die steekjes die Crytek heeft laten vallen. Deel 1 en 1.5 hadden echt erg goede Physics. Je schiet op iets en het gaat stuk. Je slaat iets en het reageert realistisch. Zo niet in Crysis 2. De tegenstanders hebben rare ragdolls, de animaties maken geen contact meer, gooien ziet er minder realistisch uit, je kan niets meer kapotslaan tenzij het scripted is. Erg jammer. Het voegde redelijk wat toe aan Crysis 1 vond ik persoonlijk. Alles in Crysis 2 is statisch.kaluro2 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:18:
Sinds wanneer hebben 13 in een dozijn shooters, super next-gen graphics, perfecte physics, een speciaal pak waarmee je hoger jumped, sneller rent, kan stealthen, extra armor kan toevoegen, tactische beslissingen makkelijker kan maken, nanovision, dynamische uitbreidingen voor je guns en superieure AI op de hoogste moeilijkheidsgraad?
Crysis 2 is gewoon een fast paced urban shooter zonder sandbox toevoegingen.
Ik vind The settlers niks, ik ga dat spel daarom ook niet afzeiken.
De AI is niet slim of superieur. Ik heb het spelletje eerst op Normal uitgespeeld, daarna op Post Human Warrior. Het enige wat je merkt is dat je minder leven hebt en de tegenstander een fractie beter mikt. (hard nodig ook) Ze lopen je nog steeds voorbij, schuilen tegen muurtjes aan de verkeerde kant en reageren totaal niet op wat je aan het doen bent. Scripted AI die het level niet eens schijnt te kennen. Het is niet echt rampzalig, maar ik vind toch dat Crytek een steekje heeft laten vallen. Ik graag slimmere AI gezien die op je reageerde en vooruit dacht, ipv de grote waves domme kracht die nu gespawned wordt.
Ik ben geen sandbox fanaat. Het mag best lineair zijn. Maar zorg dan dat de verschillende aanpakken goed werken. De tactical options zijn vaak helemaal niet zo bruikbaar. Hoe vaak heb jij met succes flank gebruikt? Het had totaal geen meerwaarde over recht van voren aanvallen. Dekking is dekking. Of eigenlijk cloack is cloack. Maar je kon net zo goed in het open gaan zitten met cloack om daarna bukkend met armor mode aan alles een headshot te geven. Ook op de hoogste moeilijkheidsgraad.
De visor is leuk hoor. Handig voor ammo spotten en om avoid routes mee te vinden b.v. Maar alle enemies taggen zodat je werkelijk kunt sluipen kan dan weer net niet. Ik denk ook niet dat het lineaire het grote nadeel is, het is meer de AI icm het level design dat ervoor zorgt dat je maar twee opties hebt: Overal langs rennen in cloack mode, of gewoon alles afslachten, waarbij wederom cloack eigenlijk de enige optie is in latere levels.
flippy.nl schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 01:39:
gezien de topics op diverse (wel inhoudelijke) flora's over crysis het er wel over hebben en er ook aanzienlijke hoeveelheid mensen er last van hebben, inclusief mensen die geen sli draaien maar een dual gpu kaart hebben is het vrij verwondelijk dat er maar 1 post aan gewijd is en dat ruim 10 pagina's terug.
inmiddels heb ik de oplossing ook al lang gevonden, maar niet dankzij dit forum wat gewoon ondergesneeuwd is onder tientallen pagina's aan gejank van iedereen die maar wat te zaniken heeft en vooral niks toevoegt.
ga zelf eens dit topic doorbladeren en zeg me dan nog eens dat dit geen fok forum is.

[ Voor 83% gewijzigd door MrVegeta op 10-06-2011 03:53 ]
Ziet er erg lekker uit :-)
YouTube: [Crysis 2] Showcase Vol. 1
[ Voor 42% gewijzigd door kaluro2 op 10-06-2011 09:04 ]
Verwijderd
[edit]Ik heb helaas nog niet de tijd gehad om het spel te spelen met de nieuwe update maar heb al wel het menu gezien met de enorme hoeveelheid aan grafische opties (klaag)
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2011 09:53 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat
erg treffend die sig van je...

Verwijderd
nieuws: Electronic Arts verwijdert games van Steam
http://news.cnet.com/8301...ice-game-gone-from-steam/
Update (June 15, 2011, 9:55 a.m. PT): Electronic Arts sent us this statement in regard to the removal of Crysis 2 from Steam: "It's unfortunate that Steam has removed Crysis II from their service. This was not an EA decision or the result of any action by EA. Steam has imposed a set of business terms for developers hoping to sell content on that service--many of which are not imposed by other online game services. Unfortunately, Crytek has an agreement with another download service which violates the new rules from Steam and resulted in its expulsion of Crysis II from Steam."
Read more: http://news.cnet.com/8301...from-steam/#ixzz1PNH7nUk8
't Is in ieder geval wel duidelijk dat de nadruk op de console-markt ligt. Is er nog nieuws over die high-res textures mod?
Verwijderd
Ik vind het fout van crytec dat ze niet mertde release hebben gewacht tot dat de engine echt af is, hier door lopen ze wel wat aankopen mis. Als ik de dx11 filmpjes zie word het wel een heel stuk mooier allemaal maar
ik denk ook wel een stuk zwaarder. Ik haal nu bvb 60-70 fps, en met dx11 schat ik dat ik zo'n 50-40 fps over hou en nog minder met AA functies er bij in zoals SSAA wat in de tweaker zit. Verder is het niet alleen wat tessellation als ik zo kijk naar de dx11 filmpjes. Zoals ik al zij deze engine is nog lang niet af voor crysis 2.
Wat ik ook heb gelezen is dat het er zo realistisch uit gaat zien dat deze engine ook gebruikt gaat worden
in het Amerikaanse leger. En het word verkocht veer veel meer dingen. het is trouwens wel een pc port, naar de concole's toe.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 09:50 ]
Ik vraag me alleen af of dat nog iets uit gaat maken. Ik heb het spel 1 keer uitgespeeld, maar op dit moment kunnen wat betere graphics mij niet overhalen om het nog eens te gaan spelen. Er zal niet echt veel verschil zitten tussen een 1e en 2e keer spelen in tegenstelling zoals bij Crysis 1.
Verwijderd
Het gaat er iig stukken beter uit zien maar zwaarder worden.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 11:58 ]
van het wapen wat er niet uitziet tot een kanariegele lucht.
spel heb ik via steam dus is up to date met de laatste patch, en ook de laatste drivers van de gpu staan erop.
dacht eerst dat mn gtx570 was overleden maar het schijnt dat er meer mensen last van hebben,
maar een oplossing kon ik niet vinden op internet.
heb een i7 860 8gb en gtx570 alles weer op stock speeds(heb even 3.8ghz gedraaid maar is nog niet echt nodig voor huidige games)
edit: heb oplossing gevonden stond op forum van steam, lag aan de laatste drivers van de gpu.
heb de vorige versie er weer op gezet en de fouten in het beeld zijn verdwenen.
dan zie ik weer wat
[ Voor 39% gewijzigd door Goofy1978 op 16-06-2011 19:09 ]
Grafisch gezien vond ik het spel top. Het is inderdaad niet zo scherp en gedetailleerd als het eerste deel, maar daar heb ik mij niet aan gestoord. Er zitten toch wel een aantal grafische hoogstandjes in, zoals het instorten van die brug, en die Aliën 'torens' die de grond uit schieten.
Voordeel is dat deze engine soepeler lijkt te lopen dan die van Crysis en Warhead.
Zijn veel mensen nou echt van die mierenneukers? Loop je tijdens het spelen constant te kijken naar textures of deze scherp zijn, en op allerlei kleine dingetjes te letten? Vind je het gek dat je zo geen lol beleeft aan een spel
Verwijderd
+1Nyarlathotep schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:25:
Een hoop geklaag hier zeg...
Grafisch gezien vond ik het spel top. Het is inderdaad niet zo scherp en gedetailleerd als het eerste deel, maar daar heb ik mij niet aan gestoord. Er zitten toch wel een aantal grafische hoogstandjes in, zoals het instorten van die brug, en die Aliën 'torens' die de grond uit schieten.
Voordeel is dat deze engine soepeler lijkt te lopen dan die van Crysis en Warhead.
Zijn veel mensen nou echt van die mierenneukers? Loop je tijdens het spelen constant te kijken naar textures of deze scherp zijn, en op allerlei kleine dingetjes te letten? Vind je het gek dat je zo geen lol beleeft aan een spel
Als er tegenwoordig een grassprietje door een muur gaat, noemt iedereen het al een stomme game.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Ik vind het spel op zichzelf best aardig. Maar dit is niet een gewone shooter, dit is Crysis 2. Daarom kijk ik niet alleen naar het spel zelf, maar vergelijk ik het met Crysis 1. Ik heb Crysis 2 namelijk gekocht omdat ik deel 1 heel cool vond en omdat ik hoorde dat 2 ook zo'n soort spel zou worden.Zijn veel mensen nou echt van die mierenneukers? Loop je tijdens het spelen constant te kijken naar textures of deze scherp zijn, en op allerlei kleine dingetjes te letten? Vind je het gek dat je zo geen lol beleeft aan een spel
De graphics vind ik nog niet eens zo heel belangrijk hoewel ik daar wel veel van had verwacht, op z'n minst DX11 en leuke AA opties. Maar een goed spel speel ik meestal vaker uit en dan gaat het niet echt om de graphics, ik vind het spel zelf niet echt geweldig. Crysis 1 heb ik wel 4 keer uitgespeeld omdat je zoveel vrijheid hebt.
Ik klaag dus over Crysis 2. Zou dit spel bijv. "Alien Invaders" of iets dergelijks hebben geheten dan zou ik er heel anders tegenaan hebben gekeken. Bijv. door het niet direct te kopen voor ~35 euro maar eerst kijken of het wat is.
Mijn 1e indruk is zeer positief, voor de verandering de campaign links laten liggen en volop de multiplayer ingegaan. Ben qua FPS games betreft meer een PC gamer, maar moet zeggen dat het erg lekker wegspeelt met een controller. Grafisch ziet het er allemaal prima uit en de gameplay is ook tof, multiplayer is sowieso een stuk beter dan deel 1, want dat was 3x nix. Duidelijk te merken dat ze daar nu veel meer tijd in hebben gestoken.
Ik ben aangenaam verrast
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Pre-eeuwwisselingPykow schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:25:
Waar is de tijd dat gameplay voor grafisch gaat ?
Ikzelf heb altijd al aangehouden dat gameplay boven de graphics moeten staan. Zo heb ik vele malen meer lol beleeft aan Minecraft en Terraria, als aan toptitels als CoD en Crysis. (En nog niet eens 1/6e van het geld ervoor betaald).
Anyhow, Crysis 2 maar eens uitgespeeld. Vond het tbh 3x niks..
Graphics: A (10)
Erg veel kleine dingen waar ik mij aan stoorde. Zoals het standaard missen van een aparte optie voor AA.
Geluid: A+ (10+)
Heb met m'n 5.1 headset altijd wel genoten tijdens het spel.
Gameplay: D (4)
Als ik het met deel 1 moet vergelijken is het gewoon echt weinig aan. In deel 1 had je alle vrijheid om te doen en laten wat je wou. In deel 2 moest je echt van A naar B. En kon je onderweg vrij weinig doen.. Je had niet 10 uitgebreiden paden en meestal dezelfde 3 keuzen:
- Door het riool/metro.
- Over de weg stampen.
- Over van die plateaus lopen langs de wegen.
Overall: C (6)
Geen spel wat ik snel opnieuw ga spelen.
10+10+4=24/3=8?
Goed geluid is voor mij een toevoeging, geen vereiste.
Edit: Bij games dan.
[ Voor 54% gewijzigd door D4NG3R op 20-06-2011 03:03 ]

Achteraf kan je wel via de config files dingen handmatig aanpassen, maar het liefste zie je de optie natuurlijk in het Optiemenu. Zeker als het een optie is welke bij elk ander spel wel gewoon in het optiemenu staat.