Ik heb Crysis 2 met de DX11 en hi-res texture update heel even gespeeld.
Ik vind het nogal een grote teleurstelling zowel grafisch als setting (New York

).
Er kwam direct een een "1000 en 1 city sci-fi gebeuren" -gevoel naar boven
zonder het wow effect van 2007 (deel 1).
Wat ze met deel 1 presteerden in een jungle nog wel vond ik echt absolute klasse, het was heerlijk om een die supermooi gerenderde jungle je vijand te stalken. De graphics waren een absolute aanvulling op de gameplay. Dat de setting ook ineens totaal veranderde door de invasie en de trip in de spaceship, de final battle op de carrier man oh man

voor crysis warhead geld voor mij precies hetzelfde.
Ik ben al 2 x door deel 1 en 2 x door Warhead heengegaan en na deel 2 voor een half uurtje gespeeld te hebben, heb ik heel erg zin om voor een 3e keer deel 1 en warhead te spelen.
Ik hoopte echt stiekem op een system-spec killer, die ons lekker zou maken met:
Na mijn gal hierboven gespuwd te hebben is mij ook wel duidelijk dat:
- men niet weer een game zou willen hebben waarover geklaagd werd dat een "NASA pc" nodig is.
- lagere specs = meer kunnen verkopen (?)
- piracy pc / console verhaal => (daarom dus crysis aanpassen zodat het op consoles prima draaid)
Maar toch, ik blijf het triest vinden dat een game uit 2007(!) op veel punten er gewoon beter uit ziet dan zijn opvolger (
naar mijn mening ).
Heeft allemaal zijn redenen...ik weet het...toch moest ik mijn ei hier over kwijt.
Rest nog mij te zeggen, dat mijn mening nogal voorbarig kan zijn en dat ik even verder moet spelen misschien dat ik nog aangenaam verrast kan worden.