DickCAH: Ik vind 'm vrij donker. Ik mis nu een mooi onderwerp. Nu krijg ik namelijk het idee dat het mooie uitzicht juist achter de weg in het midden zit. De foto heeft nu vrij veel (niet bijzonder interessante) voorgrond.
Gutteguttegut: Ik mis ook een echt onderwerp, en ook jouw foto is nogal donker, zeker rechts. Je lijkt nogal tegenlicht gehad te hebben, wat daarbij natuurlijk niet helpt, maar dat doet wel af aan de foto.
jaapb13:
#1: Steden bij nacht zijn altijd mooi. Ik krijg wel het idee dat de foto naar rechts helt.
#2: Hij heeft een vrij stevige stitchfout op de horizon 1/3 van rechts. Ook zou ik de balustrade linksonderin weggelaten hebben. Ik vind deze pano wel aardig, maar niet echt bijzonder. (Dat is ook lastig met een stad die al zo vaak is vastgelegd.)
CurlyMo:
#1: Goed belicht en lekker scherp. Wel zou ik boven nog wat meer lucht e.d. willen zien. De vertekening is niet te voorkomen bij een pano van een onderwerp zo dichtbij, en ik vind het hier juist wel bijdragen aan een gevoel van grootte.
#2: Indrukwekkend landschap. Ik ben wel benieuwd hoe het eruit zou zien zonder het bosje op de voorgrond.
#3: Met zo'n enorm contrast in de lucht lastige omstandigheden om te fotograferen. Toch jammer van het uitgebeten stuk in de lucht, alhoewel het contrast met het deel links juist ook zorgt voor een dreigende sfeer.
De hoek linksonderin had ik weggecropt.
#4: Echt een prachtplaat van een fantastisch landschap, net als #5. Dit soort foto's maken altijd dat ik graag zelf een keer naar IJsland wil.
AyeAyeCaptain!: Hij mag denk ik wel 1/3 tot 1/2 stop meer, want ik vind hem nu net wat donker, alhoewel dat zo te zien ook bij het moment hoort. Verder vind ik hem wat druk doordat er 3 delen zijn die mijn aandacht vragen: het kapotte dak en grijze gebouw waarvan de foto is genomen; de erg kleurige vreemde gebouwen in het midden; en het rustige gedeelte aan de rechterkant.
Hier een aantal pano's van mijn vakantie in Spanje, allemaal uit de hand geschoten bij gebrek aan een statief:
Ibón de Cregueña (Panorama) by
Gho5tD0g, on Flickr
Deze mist een dudelijk onderwerp, maar dat vind ik juist ook wel weer passen bij de enorme kale rosthelling.
Gallinero (Panorama) by
Gho5tD0g, on Flickr
Ik vind het een vrij geslaagd panorama van het uitzicht vanaf een bergtop. De markering op de bergtop op ~2/3 van links en de twee liggende dames geven de foto focuspunten.
Salto de Roldán (Panorama) by
Gho5tD0g, on Flickr
Wat mij betreft een aardig goed gelukte vastlegging van een spectaculair landschap. Jammer vind ik wel dat de lucht een gedeeltelijk uitgebeten stuk heeft (helaas nauwelijks te voorkomen) en dat de voorgrond een stuk mist.
Deze foto heeft dat wel, maar heeft een wat paarse waas en lagere kwaliteit omdat die met mijn telefoon is genomen.
Salto de Roldán (Panorama) by
Gho5tD0g, on Flickr
Dit panorama uit 3 foto's is eigenlijk toevallig en zou eerst alleen het linker gedeelte omvatten. Thuis ontdekte ik dat de 3e foto (met de jongen rechts) bleek aan te sluiten.
Castillo de Montearagón by
Gho5tD0g, on Flickr
Als je heel goed kijkt is bijna middenin de rotsformatie (Salto de Roldán) van de 2 foto's hierboven nog te zien.
Wat anders, een panorama van 3 HDR's van 3 foto's:
Sagrada Familia (HDR Panorama) by
Gho5tD0g, on Flickr
Jammer vind ik dat de bovenkant wat scherpte mist. Dit komt door het stitchen.
Ook storen de voorste 2 pilaren me, omdat beide een naad tonen. Desondanks ben ik wel tevreden, omdat de foto toch mooi de half voltooide binnenkant van de kerk weergeeft en ik hem uit mijn hand moest schieten.