@silvermoon, mooi landschap. Je kan lekker ver kijken en het gebouw rechtsvoor geeft hier een goede bijdrage aan. Dat de wolken zo rond lopen is een mooi pluspunt.
@Rinaldo, sowieso een mooie plaat. Dat de weg zo klein erop staat in je eerste versie vind ik wel wat hebben. Beter als de 2e en 3e versie. Ik vind het ook totaal niet storen dat de weg aan de rechterkant van de foto is geplaatst. De versie van Wolfensteijn is ook erg mooi, maar misschien wel iéts te warm. De wolken komen er echter wel een stuk beter uit en dat is altijd mooi.
@Altijd_Lastig, (goede naam voor iemand die panorama's wil maken). Anyway, je foto is erg donker, en er staan verschillende objecten in het beeld die het uitzicht blokkeren. Desondanks een mooie foto. De bergen in de verte zijn echt geweldig. Misschien dat er nog wat te nabewerken valt? Heb je deze in RAW of JPG geschoten?
@NoStra, prachtige toning, prachtige compositie, heerlijk helder, etc. etc. etc. Ik zou deze zonder te aarzelen giga groot aan de muur hangen. Die schaduwen op het water rechts zijn echt tof! Enne, dat die een showcase mag zijn was al duidelijk ;-)
@hypz, Mooi gedaan. Er zitten wat schoonheidsfoutjes in (zoals de voet linksvoor), maar kwa uitzicht erg leuk. Ook omdat ik weet dat die glazen piramide een stuk dichterbij staat als dat deze foto je doet geloven. Het zou leuk zijn om hem echt symmetrisch te krijgen en alhoewel je links gewoon een stuk eraf kan knippen, stond je net niet precies in het midden (kijk maar naar de piramide en de toren erachter), en zul je de mensen af moeten snijden, terwijl dat dit nou net je foto diepte geeft.
@adros, erg donker, En ik zie wat gekke dingen bij de gebouwen achterin. Lijkt wel of er teveel met clarity etc. is gespeeld om de gebouwen er wat meer uit te laten springen. De belichting is helaas ook niet overal even egaal, wat resulteert in die donkere verticale strepen. Jammer, want het is zo wel een mooi uitzicht.
Hier nog eentje wat dichter bij huis dan de meeste panorama's die ik hier zie: Gewoon in mijn woonplaats Venlo.
Deze is trouwens ook wat anders geschoten dan de meeste panorama's, aangezien ik met een tilt-shift lens werk. Je hoeft dan niet je camera te draaien, alleen de lens te verschuiven. Het voordeel is dat je bijna nooit problemen met de belichting of perspectief hebt.
Quality Sunset by
Hans Woltering, on Flickr