@sjekster: ik ga in mei weer

Over jouw foto: flare is totaal niet storend, hoort er wel een beetje bij. Zon, blauwe lucht, warm landschapje, stadje...veel elementen in 1 foto, en ik vind het niet eens zo druk. Ik vind em eigenlijk wel mooi

Ziet er wel hdr'ig uit...
@arm1n, hehe, zou ik zeker doen, absoluut aan te raden! Alleen zou ik wachten tot de lente. Je eerste ervaring in Schotland in de winter lijkt me niet zo'n goed idee (alles is gesloten, restaurants e.d., het landschap is dor, kort daglicht e.d.), maar moet je natuurlijk zelf weten
Over jouw foto: hij is niet helemaal scherp, jammer. Heb je ook een grotere versie, je grootste is namelijk 2900-reso, niet echt panorama...Ik vind de foto an sich wel mooi moet ik zeggen. Contrast-arm op de juiste plekken. Maar sommige plekken wat donker. Wellicht moet je eens proberen om de whites iets hoger te doen zodat je iets meer verschil tussen licht en donker krijgt, dat geeft naar mijn idee vaker iets meer dynamiek. Ik vind het wel leuk. Alleen ben ik zelf niet zo van de teveel loze ruimte. Ik zou de bovenkant iets meer gecropt hebben.
Je tweede is wel wat scherper en ook deze foto kijkt wel lekker
@UC: ik heb geprobeerd zoveel mogelijk een natuurlijk beeld te krijgen daarboven. Ja, ik ben voor de eerste keer in mijn leven aan de slag gegaan met de clonestamptool in PS, na eerst een tutorial van 18 minuten bekeken te hebben. Ik vind het eerlijk gezegd niet echt nep uitzien, ik heb gelet op de content awareness en vooral ook om de overgang van blauw naar uitgebeten wat geleidelijker te laten verlopen.
Over jouw foto: ik moet vaker denken aan Sargonauts brenizer foto's als ik deze foto van jou zie

Tis op zich een goeie foto, maar ik vind de grauwe lucht niet zo heel mooi, ondanks dat het wel past bij het herfstbeeld. Had je deze foto niet ook met de 50MP kunnen maken (enkele foto)? De bokeh van die 40 pancake ziet er iig een beetje uit als de 50MP