Heb je wel eerst HTC Sych geinstalleerd voordat je de GSM met de PC aansloot. Door HTC Sych te installeren krijgt je de usb drivers die nodig zijn.XMassacre schreef op zondag 11 april 2010 @ 01:22:
edit:
zit nog steeds met het probleem dat usb niet werkt... wordt k behoorlijk moe van eigenlijk..
Via ebay is er wel 1 te vinden voor de Desire.6pack15 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 13:20:
Kan iemand al een dock oid vinden voor de desire ? Ik wil hem gewoon tijdens laptoppen in mn dock kunnen zetten zodat ie beetje bij kan laden, en het is gewoon dik koewl natuurlijk. Kan zelf niet veel vinden, meeste links gaan naar de discussie nexus vs desire en dat die desire de oplaadpuntjes mist.
http://cgi.ebay.nl/HTC-De...eries?hash=item335bfcea8c
Wat mij betreft wel, vestandige woorden. iPhone is gewoon goed, met alle 'beperkingen' (zoals flash en multitasking en non-swappable batterij) erbij. Apple heeft weer eens de toon gezet. Toch heb ik er niet voort gekozen, omdat ik me teveel stoor aan bepaalde aspecten en Android beter bij me past. Is Apple daarom kut? Nee, zeker niet.LightYears schreef op zondag 11 april 2010 @ 00:28:
Apple doet HELE goeie dingen op telefoon gebied en daar profiteren we ALLEMAAL van, 480x320 is niet "veel" meer, maar wel de norm nu. Vegen, pinch, en multitouch idem. Het gaat er uiteindelijk om wat je er mee doet en qua dat zijn apple en google de grootste spelers.
iphone vs android hoort niet te gaan over welke beter is, het hoort te gaan over welke beter voor jou is en qua dat snap ik de marketing van htc erg goed, het gaat niet om wat jij met je telefoon doet, het gaat om wat je telefoon met jou doet.
Toch denk ik wel dat Apple een hele kluif aan Android gaat krijgen. Omdat er zoveel vendors zijn die Android gaan dragen zal het marktaandeel Android vele malen groter worden en dus ook de hoeveelheid developers, apps etc. Android heeft de potentie om de nummer 1 te worden.
Het blijft wel een samsung hè, naar mijn mening een van de grootste flop producenten op de mobiele markt. Denk dat de verwachtingen van dit toestel, weer te hoog zijn, maar wel een toppertje vind ik het feit dat ze nu met Android werken!koekoek2003nl schreef op zondag 11 april 2010 @ 04:19:
Tuurlijk zal het ongetwijfelt het mooiste snelste toestel op de markt zijn, maar ik ben gewoon kritisch en kan nou niet echt overal ja en amen op zeggen zoals ik de meeste zombies hier zie doen.
Ik ben nu helemaal aan het twijfelen tussen deze en de Galaxy S.
Amen!Odiebla schreef op zondag 11 april 2010 @ 10:19:
[...]
Kunnen we nu eens stoppen over dat roze gezeur? Het is al uitgebreid uitgekauwd hier. ALLE schermen hebben eenroze-achtige afwijking. Dat is inherent aan de AMOLED techniek en de kleurkeuzes die in Android gemaakt zijn, bepaalde grijze kleuren grijs wijken meer naar roze af... Bij lagere brightness zie je dat extra, door de manier waarop AMOLED werkt. Ja dat heeft iedereen, nee niet iedereen stoort zich eraan. Als ik gewoon met mn telefoon werk dan merk ik het niet eens, maar als ik ga kijken me mezelf afvraag : zie ik roze, dan zie ik ook roze. Leer ermee leven en accepteer dat je telefoon niet perfect is, of stuur hem terug en ontbind de koop. De perfecte telefoon bestaat niet, de Desire is goed, snel, mooi, gelikt maar heeft een kutspeaker, een relatief goedkoop achterklepje en een AMOLED scherm dat wat naar roze neigt. Take it or leave it maar stop met het uit te kauwen als een ouwe drol.... Het begint irritant te worden
</rant>
Vind het wel goed om kritisch te blijven, want aan alleen lofprijzingen hebben we ook niets. Stuk van MarcBench vind ik daarom juist interessant. Ik twijfel ook nog sterk of ik hem koop of wacht tot mijn abonnement afloopt.
Heb nu een sterk aftakelende n82 maar tis wel ff 450 eurootjes, das een halve laptop / hele netbook.
Echt multitasken kan zon ding toch nooit of vergis ik me nou? 1 processor ding vrij snel om de beurt de verschillende apps afhandelt? Iig hij kan tegelijk toepassing draaien, maar echt multitasken bestaat niet toch?
vroeg me trouwens af, hoe werkt je bel en sms historie? kan je dat per maand bekijken bv? zit te vaak boven mn bundel namelijk.
weet iemand hier waarom de htc agenda widget geen dagen weer geeft maar alleen datums? volgens de preview in de widget hoor hij wel dagen weer te geven maar ik zie alleen datums? ik gebruik de widget icm google calendar
ik heb het ook in de gewone agenda dat hij bv wel vandaag aangeeft maar daaronder alleen datums zonder dagen ervoor.
ik heb het ook in de gewone agenda dat hij bv wel vandaag aangeeft maar daaronder alleen datums zonder dagen ervoor.
[ Voor 21% gewijzigd door TWFpa2Vs op 11-04-2010 10:55 ]
Dit is in te stellen in Knop menu -> Instellingen -> Datum & tijd -> Datumnotatie selecteren.TWFpa2Vs schreef op zondag 11 april 2010 @ 10:49:
weet iemand hier waarom de htc agenda widget geen dagen weer geeft maar alleen datums? volgens de preview in de widget hoor hij wel dagen weer te geven maar ik zie alleen datums? ik gebruik de widget icm google calendar
thanx! ik zocht al in de agenda instellingen en widget instellingen!
Ik begin inmiddels redelijk aan android te wennen. Als tweaker begint het al wel te jeuken om aan custom roms te gaan denken.
Ook gewoon een tik uit mijn windows mobile tijd. Ik heb al aardig wat handige apps gevonden, alleen voor msn ben ik er nog niet uit. IM+ ziet er niet uit, msn talk werkt ook niet lekker, nimbus krijgt msn niet connected.
Misschien Ebuddy maareens proberen dan. Welke msn app gebruiken jullie?
Trouwens ik vind appmonster ook een aanrader! Heel handig ook apps te backuppen etc.
Als ik nu de juiste apps een beetje gevonden heb, dan doe ik een factory reset en installeer ik alleen wat ik wil gebruiken, ben nu gewoon heel veel aan het proberen (zonder dat ik merk dat hij trager wordt of minder stabiel, lang leve android!).
Misschien Ebuddy maareens proberen dan. Welke msn app gebruiken jullie?
Trouwens ik vind appmonster ook een aanrader! Heel handig ook apps te backuppen etc.
Als ik nu de juiste apps een beetje gevonden heb, dan doe ik een factory reset en installeer ik alleen wat ik wil gebruiken, ben nu gewoon heel veel aan het proberen (zonder dat ik merk dat hij trager wordt of minder stabiel, lang leve android!).
Op momenten dat je beltoon te hard staat, of uberhaubt aan waar het niet gepast is, kun je hem even op stil zetten, weglopen naar een rustiger omgeving en het gesprek aannemen.Kazu schreef op zondag 11 april 2010 @ 00:59:
[...]
Een leuke gimmick, maar ik zie het nut er niet echt van in? Ik ga er van uit dat het bedoeld is om in situaties waar je niet gestoord wilt worden snel je telefoon stil te krijgen, maar ik druk dan net zo snel het gesprek gewoon weg? Dan komt de boodschap ook aan de andere kant over. Het tegenovergestelde dat hij overgaat in stille stand wanneer hij naar boven ligt is daarentegen dan weer wél handig.
Of als je net wil doen alsof je het gesprek mist/niet aanwezig bent. Als ie na 2x overgaan richting voicemail gaat bij een ander weet ik ook voldoende...
Lekker vergelijk ook, met een laptop kun je ook bellen, filmen en die heeft ook een 5 MP camera. En dan was ik het broekzak formaat nog vergetenpietjepuk|IAA schreef op zondag 11 april 2010 @ 10:46:
[...]
Heb nu een sterk aftakelende n82 maar tis wel ff 450 eurootjes, das een halve laptop / hele netbook.

Klein kost nu eenmaal pieken...
Gisteren mijn desire opgehaald, was de laatste bij smartphonestunts 
Nu heb ik al mijn contacten van mijn oude telefoon naar mijn Sim gekopieerd en toen op mijn desire vanaf de sim naar het toestel gekopieerd. Nu zit ik dus met dubbele contacten.
Iemand enige idee hoe ik simpel van die SIM contacten af kom?
Nu heb ik al mijn contacten van mijn oude telefoon naar mijn Sim gekopieerd en toen op mijn desire vanaf de sim naar het toestel gekopieerd. Nu zit ik dus met dubbele contacten.
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.
Man man man wat heb ik toch weer meegemaakt! Ik heb er 1 maar dat ging als volgt:
Ik ging gister naar de Hi shop op rotterdam zuidplein, omdat ze mij tijd terug een idee gaven hoe duur het zou worden en wanneer te verwachten. Ik kreeg zelfs een sms van die winkel dat ik mocht verlengen. Niet om gevraagd, was KPN klant, maar doordat ik mijn nummer daar gegeven had, konden ze dit doen; sneaky maar ok. Dus ik ga gister naar die shop, en nadat ik de vorige keer goed geholpen was en dus helemaal naar deze winkel terug ging (woon in Papendrecht) verwachtte ik een soort gelijk gesprek. Nou nu kreeg ik dus een kerel met een loopneus die constant zijn neus zat op te halen , zenuwachtig was en mij keer op keer vertelde dat hij niet kon helpen , niets zeker was, en dat we moesten afwachten. Ik vertelde ze dat op hun site 21 april als leverdatum stond, en ik alleen maar wilde informeren of er iets te regelen viel mbt inschrijven oid. Hij weer nee, nee, nee niets is zeker, die datum hoeft niet te kloppen, ik bel je zodra hij leverbaar is ok? En hij stond op en het gesprek was afgelopen ?!!! Wat een gare service zeg.
Ik loop nog geen 100 meter voorbij de Phonehouse, en dacht ; ik ga het gewoon vragen. Hadden ze er vandaag gewoon 1 (!!!!) binnengekregen. Nou toppie voor de service van hun ook, ze hielpen me netjes met het overstappen van KPN naar Hi. Er gelijk een verzekering bijgedaan, 35 per kwartaal en ook opzegbaar per kwartaal. Had een maat met iphone die na 3 maanden was gaan zwemmen, en had hem niet verzekerd.. Hoesje bij gekocht voor 11 euro, waar hij mooi inpaste en zon ophaal touwtje erin. Kijk wel of ik hem ga gebruiken.
Kreeg nog flinke korting, en half uur later stond ik met een Desire buiten de winkel !
Ik kom zelf van een Nokia N82, en ga wel inleveren op de camera + Xenon flits vrees ik. Ik had wel gelijk iets lomps gedaan; je kan een patrooncode instellen om je scherm te unlocken. 9 punten op je scherm en dan langs 4 punten glijden met je vinger. Je voelt het aankomen; had ik ingesteld, ging verder kloten, en tijdje later scherm uit... ik zet hem aan; patroon vergeten
. Gelijk de manual in gedoken en heb een harde reset moeten uitvoeren met de knoppen (uit, volume down ingedrukt houden en dan powerknop in blijven drukken) Maar mijn ervaringen tot nu:
+ Supersnelle telefoon (Alles is vrijwel direct geopend)
+ allemachtig wat een mooi scherm. Lijkt net een mini LED tv zo mooi.
+ internet gaat heerlijk snel en makkelijk
+ alles naar eigen smaak kunnen indelen/instellen is heerlijk
+ roze waas valt gewoon NIET op. (ik probeerde het te vinden maar buiten 'is dit beetje het dan?' kwam ik niet.
+besturing gaat zo heerlijk vloeiend
+Youtube HD achtige filmpjes is echt bizar mooi.
+ Market met genoeg applicaties! Ook de onzin dingen zoals bij iphone
+opladen via usb!!
+ scherm icm de 4tal knoppen werkt na korte tijd echt goed. Trackpad gebruik ik eigenlijk niet..
- camera is toch wel een minpunt voor mij, alhoewel de flits best krachtig is.
- andere minpunten moet ik nog achterkomen, het is gewoon een dikke WOW vergeleken met mijn N82.
1 vraag heb ik wel gelijk; Contacten widget wil ik net zoals de preview vullen met mensen uit mijn adresboek, maar als ik Contact toevoegen druk vond hij de 1e keren niets, en nadat ik mijn Google account had aangemeld ziet hij nu de 4 mensen die in mijn (online?) adresboek staan
? Hoe kan ik mensen uit mijn telefoonadresboek in groepen krijgen?
Ik ging gister naar de Hi shop op rotterdam zuidplein, omdat ze mij tijd terug een idee gaven hoe duur het zou worden en wanneer te verwachten. Ik kreeg zelfs een sms van die winkel dat ik mocht verlengen. Niet om gevraagd, was KPN klant, maar doordat ik mijn nummer daar gegeven had, konden ze dit doen; sneaky maar ok. Dus ik ga gister naar die shop, en nadat ik de vorige keer goed geholpen was en dus helemaal naar deze winkel terug ging (woon in Papendrecht) verwachtte ik een soort gelijk gesprek. Nou nu kreeg ik dus een kerel met een loopneus die constant zijn neus zat op te halen , zenuwachtig was en mij keer op keer vertelde dat hij niet kon helpen , niets zeker was, en dat we moesten afwachten. Ik vertelde ze dat op hun site 21 april als leverdatum stond, en ik alleen maar wilde informeren of er iets te regelen viel mbt inschrijven oid. Hij weer nee, nee, nee niets is zeker, die datum hoeft niet te kloppen, ik bel je zodra hij leverbaar is ok? En hij stond op en het gesprek was afgelopen ?!!! Wat een gare service zeg.
Ik loop nog geen 100 meter voorbij de Phonehouse, en dacht ; ik ga het gewoon vragen. Hadden ze er vandaag gewoon 1 (!!!!) binnengekregen. Nou toppie voor de service van hun ook, ze hielpen me netjes met het overstappen van KPN naar Hi. Er gelijk een verzekering bijgedaan, 35 per kwartaal en ook opzegbaar per kwartaal. Had een maat met iphone die na 3 maanden was gaan zwemmen, en had hem niet verzekerd.. Hoesje bij gekocht voor 11 euro, waar hij mooi inpaste en zon ophaal touwtje erin. Kijk wel of ik hem ga gebruiken.
Kreeg nog flinke korting, en half uur later stond ik met een Desire buiten de winkel !
Ik kom zelf van een Nokia N82, en ga wel inleveren op de camera + Xenon flits vrees ik. Ik had wel gelijk iets lomps gedaan; je kan een patrooncode instellen om je scherm te unlocken. 9 punten op je scherm en dan langs 4 punten glijden met je vinger. Je voelt het aankomen; had ik ingesteld, ging verder kloten, en tijdje later scherm uit... ik zet hem aan; patroon vergeten
+ Supersnelle telefoon (Alles is vrijwel direct geopend)
+ allemachtig wat een mooi scherm. Lijkt net een mini LED tv zo mooi.
+ internet gaat heerlijk snel en makkelijk
+ alles naar eigen smaak kunnen indelen/instellen is heerlijk
+ roze waas valt gewoon NIET op. (ik probeerde het te vinden maar buiten 'is dit beetje het dan?' kwam ik niet.
+besturing gaat zo heerlijk vloeiend
+Youtube HD achtige filmpjes is echt bizar mooi.
+ Market met genoeg applicaties! Ook de onzin dingen zoals bij iphone
+opladen via usb!!
+ scherm icm de 4tal knoppen werkt na korte tijd echt goed. Trackpad gebruik ik eigenlijk niet..
- camera is toch wel een minpunt voor mij, alhoewel de flits best krachtig is.
- andere minpunten moet ik nog achterkomen, het is gewoon een dikke WOW vergeleken met mijn N82.
1 vraag heb ik wel gelijk; Contacten widget wil ik net zoals de preview vullen met mensen uit mijn adresboek, maar als ik Contact toevoegen druk vond hij de 1e keren niets, en nadat ik mijn Google account had aangemeld ziet hij nu de 4 mensen die in mijn (online?) adresboek staan
[ Voor 4% gewijzigd door Kappade op 11-04-2010 11:50 ]
Verwijderd
contacten/menu/weergevenL01 schreef op zondag 11 april 2010 @ 11:45:
Gisteren mijn desire opgehaald, was de laatste bij smartphonestunts
daar sim uitvinken
Heb gister met de X10 gespeeld. En ik moet zeggen: qua uiterlijk vind ik de X10 mooier. Het scherm is daarnaast anders, maar voor TFT wel een van de beste. Ik zou de keuze niet van het scherm af laten hangen. Beide schermen hebben hun eigen mooie eigenschappen. Het roze is niet aanwezig bij normaal gebruik, maar bij lage helderheid (wat bij gebruik niet voorkomt) is het te zien. De korreligheid is zoals beschreven, het valt niet op van een afstand, maar is er wel.pietjepuk|IAA schreef op zondag 11 april 2010 @ 10:46:
[...]
Amen!
Vind het wel goed om kritisch te blijven, want aan alleen lofprijzingen hebben we ook niets. Stuk van MarcBench vind ik daarom juist interessant. Ik twijfel ook nog sterk of ik hem koop of wacht tot mijn abonnement afloopt.
Echt multitasken kan zon ding toch nooit of vergis ik me nou? 1 processor ding vrij snel om de beurt de verschillende apps afhandelt? Iig hij kan tegelijk toepassing draaien, maar echt multitasken bestaat niet toch?
vroeg me trouwens af, hoe werkt je bel en sms historie? kan je dat per maand bekijken bv? zit te vaak boven mn bundel namelijk.
Het kan zijn dat de X10 soms iets trager is, vanwege de interface.
Kort vraagje tussendoor, heb al even lopen Googlen maar nog niet (volledig) kunnen vinden...
Bij Instellingen > Over de telefoon > Accu > Accugebruik. Zie je hier nou staan hoeveel procent van het totaal accugebruik momenteel in gebruik is door applicaties, of hoeveel er gebruikt is tot nu toe?
Aangezien hier bij mij momenteel Drill Panic GRATIS tussenstaat met 87%. Sowieso schrikbarend hoog vind ik, maar houd dit in dat Drill Panic op het moment nog steeds 87% gebruikt of is dit sinds ik hem 1u en 50minuten geleden van het stroom af heb gehaald?
Bij Instellingen > Over de telefoon > Accu > Accugebruik. Zie je hier nou staan hoeveel procent van het totaal accugebruik momenteel in gebruik is door applicaties, of hoeveel er gebruikt is tot nu toe?
Aangezien hier bij mij momenteel Drill Panic GRATIS tussenstaat met 87%. Sowieso schrikbarend hoog vind ik, maar houd dit in dat Drill Panic op het moment nog steeds 87% gebruikt of is dit sinds ik hem 1u en 50minuten geleden van het stroom af heb gehaald?
Volgens mij is dat genomen over de tijd sinds hij voor de laatste keer van de lader is gehaald.
als je kiest voor diskdrive, dan zou ie zich moeten gedragen als usb-stick. Dus inpluggen en je pc ziet een nieuwe mass-storage device, maar dat doet ie dus helemaal niet.MikeOO schreef op zondag 11 april 2010 @ 10:32:
[...]
Heb je wel eerst HTC Sych geinstalleerd voordat je de GSM met de PC aansloot. Door HTC Sych te installeren krijgt je de usb drivers die nodig zijn.
geen idee of het een hard- of software probleem is, maar wil em niet een paar dagen kwijt zijn als k ermee terugga... (en heb net alles lekker getweaked zoals ik wil)
Insert vies grapje hier
Dat laatste. Sinds het stoppen met het laden is dus 87% van je gebruikte stroom richting dat spelletje gegaan.FabianNL schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:38:
Kort vraagje tussendoor, heb al even lopen Googlen maar nog niet (volledig) kunnen vinden...
Ik kan het gesture unlock niet terugvinden, kan enkel unlocken door het tiepen van een (zelf gekozen) unlock code. Is die gesture functionaliteit eruit gesloopt door patentaanklacht van Apple oid? Of kijk ik ergens overheen..
Dankjewel voor de uitleg Fly-guy en PatrickH89, dat maakt het allemaal wel een stuk logischer namelijk 
Deze even aanvinken en je kan leuk tekenen. Werkt erg goed moet ik zeggen! Heb ik er ook opgezet omdat de normale screenlock er wel heel makkelijk afgaat...
Instellingen > Beveiliging > Patroon vereistTTZ schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:54:
Ik kan het gesture unlock niet terugvinden, kan enkel unlocken door het tiepen van een (zelf gekozen) unlock code. Is die gesture functionaliteit eruit gesloopt door patentaanklacht van Apple oid? Of kijk ik ergens overheen..
Deze even aanvinken en je kan leuk tekenen. Werkt erg goed moet ik zeggen! Heb ik er ook opgezet omdat de normale screenlock er wel heel makkelijk afgaat...
[ Voor 72% gewijzigd door FabianNL op 11-04-2010 12:57 ]
Heeft iemand een Valenta zipp case large icm met dit toestel?

Op PDAshop staat dat de Desire erin moet passen maar 2 mensen zeggen in de review dat ie niet past??
Ik zoek namelijk een hoesje dat helemaal afsluit.

Op PDAshop staat dat de Desire erin moet passen maar 2 mensen zeggen in de review dat ie niet past??
Daar kan ik het niet instellen, staat enk "Deblokkeringspatroon scherm" (grijs) met daaronder "vrijgavewachtwoord wijzigen" (die kan ik wél aanklikken).FabianNL schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:55:
Dankjewel voor de uitleg Fly-guy en PatrickH89, dat maakt het allemaal wel een stuk logischer namelijk
[...]
Instellingen > Beveiliging > Patroon vereist
En als ik Google zie ik aardig wat patentrotzooi: http://www.google.nl/sear...aqi=g10&aql=&oq=&gs_rfai=
Firmware 2.1-update1
Kernel-versie 2.6.29.97da29ed
Softwarenummer 1.15.405.4
Geheel terzijde.TTZ schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:02:
[...]
Daar kan ik het niet instellen, staat enk "Deblokkeringspatroon scherm" (grijs) met daaronder "vrijgavewachtwoord wijzigen" (die kan ik wél aanklikken).
En als ik Google zie ik aardig wat patentrotzooi: http://www.google.nl/sear...aqi=g10&aql=&oq=&gs_rfai=
Firmware 2.1-update1
Van de eerste link:
Echt belachelijk dat je op zo'n vage specificatie van een actie een patent kunt aanvragen.Patent No. 7,657,849: "Unlocking A Device By Performing Gestures On An Unlock Image,"
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
Ben inmiddels ook eigenaar van dit top toestel! Ik vind het echt een ontzettend fijn en snel apparaat. Ik kom van een HTC TyTN II. 
Nu had ik van tevoren al gelezen over een roze gloed op het scherm, prima. De meesten geven hier echter aan deze niet te zien als de brightness van het scherm op 100% staat. Klopt dit? Als ik bij mij de boel op 100% zet dan zie ik nogsteeds heel veel roze (htc.com in de browser en de gmail app).
Nu had ik van tevoren al gelezen over een roze gloed op het scherm, prima. De meesten geven hier echter aan deze niet te zien als de brightness van het scherm op 100% staat. Klopt dit? Als ik bij mij de boel op 100% zet dan zie ik nogsteeds heel veel roze (htc.com in de browser en de gmail app).
Hoe ziet het er eigenlijk uit als je foto's op je desire zet en je gaat er in bladeren? Gaat dat vloeiend en worden de foto's over het hele scherm getoond? Ik heb een iPhone 3gs gehad en dit zag er altijd prachtig uit. Ik ben benieuwd of dat met de Desire ook zo is...
In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.
Ik kom ook vanaf een TyTn IIVerwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:09:
Ben inmiddels ook eigenaar van dit top toestel! Ik vind het echt een ontzettend fijn en snel apparaat. Ik kom van een HTC TyTN II.
Ik heb zelf geen last van het roze gedoe maar dat komt vanwege het kleurenblind gedeelte waar ik last van heb.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Verwijderd
Hangt ervan hoeveel het is, ik zou er even een foto van maken zodat wij het kunnen vergelijken met onze Desires. Er schijnen namelijk ook een aantal faulty devices te zijn die héél erg roze zijn.Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:09:
Heb zelf de optie:TTZ schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:02:
[...]
Daar kan ik het niet instellen, staat enk "Deblokkeringspatroon scherm" (grijs) met daaronder "vrijgavewachtwoord wijzigen" (die kan ik wél aanklikken).
Firmware 2.1-update1
Deblokkeringpatroon inste...
En daaronder in het grijs inderdaad:
Patroon vereist
Zichtbaar patroon gebruik
tasbare beedback gebruik...
Als ik Deblokkeringpatroon inste... kies, kan ik daar een patroon tekeken die ie vervolgens netjes gebruikt
Verwijderd
Gewoon fullscreen. Hier gaat het vloeiend en ik vind het er persoonlijk echt briljant uit zien!cv8x schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:14:
Hoe ziet het er eigenlijk uit als je foto's op je desire zet en je gaat er in bladeren? Gaat dat vloeiend en worden de foto's over het hele scherm getoond? Ik heb een iPhone 3gs gehad en dit zag er altijd prachtig uit. Ik ben benieuwd of dat met de Desire ook zo is...
@klaasbram: ik was bang dat ik het toetsenbordje ging missen, maar met die foutcorrectie is het op de Desire hoef ik niet meer terug denk ik.
@Tev: ik zal later vandaag even een camera regelen en wat foto's plaatsen. Ben benieuwd.
Sinds 2 dagen valt het me op dat als ik op een webpagina zit die veel wit bevat het scherm lichtelijk ruist.
Het lijkt een beetje op horizontale strepen die trillen, het valt bijna niet op maar als je echt goed kijkt zie je het. Het vreemde is dat die het niet altijd doet. Is dit al meer mensen opgevallen?
Het lijkt een beetje op horizontale strepen die trillen, het valt bijna niet op maar als je echt goed kijkt zie je het. Het vreemde is dat die het niet altijd doet. Is dit al meer mensen opgevallen?
Waarschijnlijk heb je de helderheid nog op automatisch staan.. Het wisselen van helderheid zie je als trillen. Ik zou hem op een vaste helderheid zetten!Beekhouse schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:29:
Sinds 2 dagen valt het me op dat als ik op een webpagina zit die veel wit bevat het scherm lichtelijk ruist.
Is een known issue, zie http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=3422.SAICRJMPM schreef op zondag 11 april 2010 @ 08:40:
Klopt het dat mobiele browsers geen bewegende gif plaatjes aankunnen? Bi de website van buienradar is de verwachting gewoon een gif plaatje. Met mobiele browsers zie je echter alleen het eerste plaatje in de gif file. Is hier een technische reden voor dat die browsers dat niet aankunnen?
Ook kan ik als ik op de Volkskrant site aanlog met de browser van de HTC Desire niet de online krant doorbladeren. Ik krijg het wel te zien, maar als je dan op de foto van een artikel klikt wordt-ie niet geopend.
Idd net nadat ik had gepost kwam het in me op dat het weleens aan de helderheid kon liggen. Ben er nu gelijk achter dat het scherm nog veel helderder kan zijn als dat ik dacht. In ieder geval bedankt voor de reactie!Amperd schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:32:
[...]
Waarschijnlijk heb je de helderheid nog op automatisch staan.. Het wisselen van helderheid zie je als trillen. Ik zou hem op een vaste helderheid zetten!
Ik kan het echt niet instellen. Ik vraag me af of je een andere firmwareversie hebt en dat ze het er bij mij uitgesloopt hebben. Kun je eens checken?FabianNL schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:23:
[...]
Heb zelf de optie:
Deblokkeringpatroon inste...
En daaronder in het grijs inderdaad:
Patroon vereist
Zichtbaar patroon gebruik
tasbare beedback gebruik...
Als ik Deblokkeringpatroon inste... kies, kan ik daar een patroon tekeken die ie vervolgens netjes gebruikt
Firmware 2.1-update1
Die foutcorrectie is idd erg goed, maar wat nog sneller is, is de foutcorrectie uitzetten imhoVerwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:27:
[...]
Gewoon fullscreen. Hier gaat het vloeiend en ik vind het er persoonlijk echt briljant uit zien!
@klaasbram: ik was bang dat ik het toetsenbordje ging missen, maar met die foutcorrectie is het op de Desire hoef ik niet meer terug denk ik.
@Tev: ik zal later vandaag even een camera regelen en wat foto's plaatsen. Ben benieuwd.
Heb exact dezelfde software versie ik heb het ook gewoon ..TTZ schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:37:
[...]
Ik kan het echt niet instellen. Ik vraag me af of je een andere firmwareversie hebt en dat ze het er bij mij uitgesloopt hebben. Kun je eens checken?
Firmware 2.1-update1
Precies dezelfde software heb ik. Probleem zal ergens anders liggen dan waarschijnlijk, een instellingen of applicatie die deze optie 'overheerst'.TTZ schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:37:
[...]
Ik kan het echt niet instellen. Ik vraag me af of je een andere firmwareversie hebt en dat ze het er bij mij uitgesloopt hebben. Kun je eens checken?
Firmware 2.1-update1
Mensen! Ik heb een nieuw topic gemaakt over de accessoires voor de HTC Desire.
Klik! Accessoires voor de HTC Desire
Klik! Accessoires voor de HTC Desire
Dat is het rare, ik heb m zo uit de box, nog niks geinstalleerd en géén gestures optie. Als er meer mensen zijn met dit probleem of een oplossing weten hoor ik het graagFabianNL schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:49:
[...]
Precies dezelfde software heb ik. Probleem zal ergens anders liggen dan waarschijnlijk, een instellingen of applicatie die deze optie 'overheerst'.
Ik zie het ook, en het wijzigt ook al naar gelang in-uitzoomen. Ik hou het er op dat je met de Desire - vanwege de technische opzet van het scherm - domweg het raster beter ziet. Rasters zie je in ieder scherm als je er maar goed genoeg naar zoekt, maar bij de Desire is het kennelijk zo grof dat je eerder opvalt.Beekhouse schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:29:
benchMark krijgt aardig tegengas, terwijl hij 2 valide punten opnoemt:
• ja, de Desire 'rückelt' af en toe met scrollen. Ik heb net een iPhone 3GS en een Desire naast elkaar gehad; de iPhone volledig soepel scrollend met GoT en de Desire toch ietsje hakkelend als je het met de iPhone vergelijkt (al mag het geen naam hebben). Ik kijk daar volledig doorheen, voor anderen zou het storend kunnen zijn.
• ja, het scherm is wat grof als je er goed naar kijkt (vergeleken met andere schermen, telefoon of laptop). Mij interesseert dat niet, want de functie afleesbaarheid vind ik veel belangrijker dan kleurechtheid en onzichtbaar raster.
Ik voel mee met Odiebla als het gaat om de roze-klacht: het is geen klacht, maar een feit. Desalniettemin zitten we op een Tweakers forum, en daar mag stevig over techniek worden gepost. Vandaar ook een serie plaatjes over - ja, alweer - het roze fenomeen
Het is toch zondag

1. Om maar met de 'Apple fanboys' te beginnen, de vergelijking met de iPhone 3GS. Het is allemaal niet zo wetenschappelijk, maar het 'raster' van de iPhone lijkt mooi vierkant te zijn. De Desire is wat feller maar het 'raster' is beter zichtbaar. Waar de iPhone bij grijs blijft in het GoT forum, is bij de Desire duidelijk de roze tint te zien.

2. Van dichtbij is het vierkante raster van de iPhone 3GS goed te zien. Kennelijk leidt dat tot een rustiger beeld voor het oog van een afstandje dan het Desire AMOLED scherm.

3. Het is niet zo heel goed zichbaar, maar het grijze GoT panel is op de iPhone ook grijs.

4. De kleur roze is nergens te bekennen.

5. De vergelijking met een E-Ten M800 Glofiish (mijn oude WiMo telefoon).
Een paar zaken vallen op:
• de Desire kan prima wit weergeven. Witte vlakken zijn niet het punt. Het gaat om getinte vlakken die er (bij sommige eigenaars ongewenst) roze uitspringen
• slecht zichtbaar, maar het 2.8" TFT scherm van de M800 (640x480) lijkt wat fijnmaziger. Het patroon van het 'raster' is ook gelijkmatiger. Overigens lijkt het M800 scherm ook roze getint. Zo ziet het er met het blote oog niet uit.
Zijdelings merk ik op dat het M800 scherm echt reuzefijn is geweest de afgelopen 2 jaar. Helder zat, en zeer scherp met 640x480.

6. Het Desire scherm van dichterbij. Een dik puntjesraster is zichtbaar, ook met het blote oog. De roze waas van een vlak dat oorspronkelijk grijs is, is goed zichtbaar. Zie ook de vlakken die gewoon wit zijn. Normaals: wit is niet het punt, maar (kennelijk) een soort van kleur-onechtheid.

7. Het scherm van de M800. Wat doffer qua helderheid, maar ik zie dit in het echt als een grijs vlak met witten panels. Kortom, zoals het er op een PC ook uitziet en bedoeld is. Het 'raster' is hier weer fijner en mooi gelijkmatig (zie uitvergroting.. ja, met dikke luchtbubbel onder de protector erbij

8. Een close up van een avatar op de M800. Fijnmazig en gelijkmatig raster op een scherm dat grijs oogt.

9. Het scherm van de Desire als tegenhanger. Je ziet gewoon de kleurtjes rond de pixels (precies wat benchMark noemt. Kijk goed naar het raster: het is niet volledig gelijkmatig, maar bestaat uit een soort rechthoekjes. Liefhebbers raad ik het topic op XDA aan.
Prachtig qua kleurintensiteit, maar met het blote oog wordt dit vlak als roze gezien in plaats van grijs.

10. Dit is het horizontale streep-effect waar Beekhouse het waarschijnlijk over heeft. Ik stoor mij niet aan deze strepen en het varieert (of is volledig afwezig) al naar gelang in-/uitzoomen. Ook hier zal het specifieke 'raster' van het Desire scherm meespelen.
Let niet op de groene vlek, dat is het gevolg van schuin een scherm fotograferen (gebeurt ook met andere schermen).

11. Voor zover er nog twijfel was, deze plaat zegelt het lot van de Desire: grijs op de laptop is roze op de Desire. Ik ben met Oblieda: een logisch gevolg van de gebruikte techniek. Als het je niet aanstaat, koop dan wat anders.

12. Close-up van beide schermen en nogmaals de bevestiging dat wit=!roze.

13. Het bekende liedje voor degenen die wat moeite met kleuren hebben
Ondertussen een rondje door de buurt gewandeld met Layars aan. Niet dat ingewikkelde draadmodel aan, maar de kaart in combinatie met GPS. Een leuke manier om:
1. te zien wat er aan huizen te koop is in de buurt
2. de te koop staande huizen ook gelijk in verkorte vorm te bekijken via mobiel Internet
Wat zijn we toch een stelletje tech-nerds met zijn allen
De forum posts zien er op mijn desire ook een HEEEEL klein beetje rozig uit op mn desire. Bij jullie ook zo?
Verwijderd
Jep. De kleur die GoT heeft wordt net iets te roze afgebeeld op de Desire, dat is een known issue en ligt aan het gebruikte scherm. Niets aan te doen, ook niet storend in mijn ogen.Nipje schreef op zondag 11 april 2010 @ 14:55:
De forum posts zien er op mijn desire ook een HEEEEL klein beetje rozig uit op mn desire. Bij jullie ook zo?
Is het bij deze foon makkelijk in te stellen om dat als ik thuis ben ik in verbinding sta met Wlan. En ga ik uit huis, dat de telefoon je mobiel internet provider kiest?
Of 2 ''profielen'' aan maken zeg maar?
Cons:::BB4E
Zullen we anders een topic openen zodat degene die nog willen zagen over de roze tint van het scherm het algemene topic niet verstoren?
JA, soms zie je een roze tint en NEE, dat is niet enkel bij de Desire.
JA, soms zie je een roze tint en NEE, dat is niet enkel bij de Desire.
Je kan met JuiceDefender zelfs op basis van GPS signalen beslissen welk signaal je neemtshameblaster schreef op zondag 11 april 2010 @ 15:09:
Is het bij deze foon makkelijk in te stellen om dat als ik thuis ben ik in verbinding sta met Wlan. En ga ik uit huis, dat de telefoon je mobiel internet provider kiest?
Maar ik denk dat het minder batterij-intensief is als je je GPS gewoon uitzet en even een schakelaar op de Desire omgooit als je thuis bent.
Als je op Wifi zit zal hij geen 3G maar innemen.
Die roze tint kan opgelost worden met kleurprofielen, maar of Google daat al in Android gaan stoppen weet ik niet. Ik stoor me er niet heel erg aan, het valt wel op.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Voor de liefhebbers, er is net een Marktplaats tool gelanceerd. Altijd handig om te hebben.
http://www.androlib.com/a...ker-marktplaats-Bmpw.aspx
http://www.androlib.com/a...ker-marktplaats-Bmpw.aspx
Dat bedoel ik dus, is dat makkelijk uit te zetten op de telefoon, dat als ik thuis ben dat ik via onze wifi het internet op ga en niet via KPN web/walk.chosen1 schreef op zondag 11 april 2010 @ 15:14:
[...]
Je kan met JuiceDefender zelfs op basis van GPS signalen beslissen welk signaal je neemt
Maar ik denk dat het minder batterij-intensief is als je je GPS gewoon uitzet en even een schakelaar op de Desire omgooit als je thuis bent.
Als je op Wifi zit zal hij geen 3G maar innemen.
En ga ik van huis dat ik het makkelijk weer kan switchen, dat die gewoon van KPN gebruik maakt zeg maar.
Cons:::BB4E
Als je in settings instelt dat je zowel wifi als 3G wilt gebruiken dan gebruikt hij wifi automatisch zodra hij je thuis router herkent (je moet natuurlijk eenmalig ww opgeven) en zodra hij buiten bereik is gaat hij automatisch over op 3G.shameblaster schreef op zondag 11 april 2010 @ 15:37:
[...]
Dat bedoel ik dus, is dat makkelijk uit te zetten op de telefoon, dat als ik thuis ben dat ik via onze wifi het internet op ga en niet via KPN web/walk.
En ga ik van huis dat ik het makkelijk weer kan switchen, dat die gewoon van KPN gebruik maakt zeg maar.
Het probleem is inmiddels verholpen, heb een hard reset uitgevoerd en alles werkt naar behoren. Het is me een raadsel waarom het eerst niet werkte, maar de gestures unlock werkt nu in ieder gevalPumanike schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:49:
[...]
Heb exact dezelfde software versie ik heb het ook gewoon ..
Had er nu al iemand een oplossing of een verklaring van enkel gratis applicaties te hebben in de market?
Ik heb het namelijk nog nergens terug gevonden wat een verklaring en/of oplossing is...
Ik heb het namelijk nog nergens terug gevonden wat een verklaring en/of oplossing is...
Dit hoesje had ik via mijn werkgever voor de Nokia N900 (nu inmiddels een ander hoesje, testen met de Desire gaat dus niet meer). De N900 pas er net in, de rits heeft soms wat moeite met de hoeken. In vergelijking met de N900 is de Desire enkele millimeters langer, wat er dus op neerkomt het niet zal gaan passen.coob schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:57:
Heeft iemand een Valenta zipp case large icm met dit toestel?
[afbeelding]
Ik ga er overigens van uit dat ik hetzelfde hoesje had, gezien ze in drie verschillende maten te verkrijgen zijn zag ik zojuist. Aannemelijk, gezien het formaat van de N900, zou het ook om de large-uitvoering gaan.
Verwijderd
Zou het eerder OhBeetjes willen noemen. Mooie fotoos trouwens! Met de pink Desire genomen?Wekkel schreef op zondag 11 april 2010 @ 14:42:
[...]
Wat zijn we toch een stelletje tech-nerds met zijn allen
+1 voor beste post in dit topic tot nu toe imho!
Om toch de vraag nog eens te stellen, iemand ervaring met de Desire in combinatie met Ubuntu?
Werkt tethering en bestanden overzetten gewoon?
Ik ben sinds gisteren ook een gelukkige Desire eigenaar. Ik ben net klaar met het lezen van dit topic
.
- Allereerst, het roze scherm. Ik heb er geen last van. Een gemiddeld laptopscherm is slechter vind ik.
- De trillende witte vlakken, ik zie dat. Maar het zwart is wel mooi zwart dus de voordelen van LED wegen zeker op tegen de nadelen.
Het lukt me helaas niet om internet aan de praat te krijgen. Heeft iemand de juiste instellingen voor Hi eindeloos online voor me?
- Allereerst, het roze scherm. Ik heb er geen last van. Een gemiddeld laptopscherm is slechter vind ik.
- De trillende witte vlakken, ik zie dat. Maar het zwart is wel mooi zwart dus de voordelen van LED wegen zeker op tegen de nadelen.
Het lukt me helaas niet om internet aan de praat te krijgen. Heeft iemand de juiste instellingen voor Hi eindeloos online voor me?
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
http://www.androidworld.n...net-instellingen-apn.htmlMakkelijk schreef op zondag 11 april 2010 @ 16:02:
Ik ben sinds gisteren ook een gelukkige Desire eigenaar. Ik ben net klaar met het lezen van dit topic.
http://www.androidworld.n...ps-en-trucs/apn-settings/
[ Voor 5% gewijzigd door Nipje op 11-04-2010 16:06 ]
@Wekkel: Bedankt voor de vergelijkingen! Erg handig en was er al benieuwd naar.
Zo, mijn Desire gisteren ook binnengekomen. Wat een verademing tov mijn HTC Touch Diamond.
Binnen 5 minuten was mijn Desire klaar voor gebruik, en dankzij mijn Google account staan al mijn contacten er al meteen in. Dat is iets wat ik wel prettig vind.
Wat betreft de 'roze waas'. Als ik Het tweakers forum als voorbeeld neem, zoals hierboven, is het grijs inderdaad niet echt grijs. Maar storend vind ik het niet. Ik heb het idee dat het komt door de enorme helderheid van het display. Want als ik een tijdje op mijn Desire zit te kijken, en daarna weer terug kijk op mijn computerscherm, heb ik echt het idee dat het computer scherm veel te donker is, maar dit is niet zo.
Tot nu toe een dikke 10 voor de telefoon. Ik heb wel een paar puntjes, maar ik zal eerst zelf het topic even doorspitten of het probleem al langs gekomen is.
Binnen 5 minuten was mijn Desire klaar voor gebruik, en dankzij mijn Google account staan al mijn contacten er al meteen in. Dat is iets wat ik wel prettig vind.
Wat betreft de 'roze waas'. Als ik Het tweakers forum als voorbeeld neem, zoals hierboven, is het grijs inderdaad niet echt grijs. Maar storend vind ik het niet. Ik heb het idee dat het komt door de enorme helderheid van het display. Want als ik een tijdje op mijn Desire zit te kijken, en daarna weer terug kijk op mijn computerscherm, heb ik echt het idee dat het computer scherm veel te donker is, maar dit is niet zo.
Tot nu toe een dikke 10 voor de telefoon. Ik heb wel een paar puntjes, maar ik zal eerst zelf het topic even doorspitten of het probleem al langs gekomen is.
nog niet kunnen testen met m'n desire omdat op de desire de usb niet helemaal lekker wil werken, morgen ff testen met kabeltje van een vriend en ondertussen op ebay 4 extra kabeltjes besteld om overal neer te gooien (werk, school, laptoptas, thuis op meerdere plekkenIcyzer schreef op zondag 11 april 2010 @ 15:54:
Om toch de vraag nog eens te stellen, iemand ervaring met de Desire in combinatie met Ubuntu?
Werkt tethering en bestanden overzetten gewoon?
op m'n g1 werkte het in ieder geval prima. Mass-storage om op je sd te komen en bij tethering via usb werd de gsm als usb-nic gezien
Insert vies grapje hier
Welkom bij de clubMakkelijk schreef op zondag 11 april 2010 @ 16:02:
Heeft iemand de juiste instellingen voor Hi eindeloos online voor me?
Ik heb zelf ook Hi eindeloos online maar alle instellingen wist HTC zelf te vinden voor mij.
Mocht je de instel schermen zijn misgelopen kun je die openen via het menu -> instellen ( icoontje met dat hoedje en die toverstaf)
Een kleine tip. Kies KPN bij netwerken ipv Hi. Het maakt beter en sneller verbinding met internet en er kunnen bij de Hi verbinding bepaalde protocollen uitgeschakeld zijn die bij KPN gewoon openstaan.
[ Voor 10% gewijzigd door King_Pin op 11-04-2010 16:25 ]
Voor de mensen die voice search op hun desire willen, handleiding staat hier:
http://nimbu.amorvi.com/2...ice-search-to-htc-phones/
En de .apk is hier makkelijk te downloaden:
http://code.google.com/p/voicesearch/
Heb het even geprobeerd, zoek knop ingedrukt houden en dan bijvoorbeeld call pietje zeggen gaat hij even analyseren en je kan daarna op call pietje drukken (heb mijn telefoon in het engels staan).
Of ik het zelf (veel) ga gebruiken weet ik nog niet, maar het staat er nu wel op.
http://nimbu.amorvi.com/2...ice-search-to-htc-phones/
En de .apk is hier makkelijk te downloaden:
http://code.google.com/p/voicesearch/
Heb het even geprobeerd, zoek knop ingedrukt houden en dan bijvoorbeeld call pietje zeggen gaat hij even analyseren en je kan daarna op call pietje drukken (heb mijn telefoon in het engels staan).
Of ik het zelf (veel) ga gebruiken weet ik nog niet, maar het staat er nu wel op.
Verwijderd
Vond ik ook. Het scherm had ik groter verwacht. En de body had ik steviger verwacht. Begrijp ik helemaal niet van HTC;koekoek2003nl schreef op zondag 11 april 2010 @ 04:19:
vond het filmen met de camera nog ook niet 100% vloeiend. Het is het voor mij gewoon NET niet. Ik vond hem ook niet groot ofzo, toen ik de HD2 in handen had dacht ik pfffff tering wat een groot scherm. Maar dit vond ik helemaal niet groot eigelijk klein. Had het scherm groter verwacht.
De HTC HD2 met een unibody behuizing, loudspeaker van de iPhone, Android 2.1 en Sense. En een goed te callibreren RGB-feed voor de Active Matrix OLEDs.
Dàt zou de Desire moeten zijn. En had 'ie gewoon ook kunnen zijn.
In plaats daarvan heeft HTC de HD2 geen Android 2.1 gegeven, heeft de Desire geen unibody frame, en is het scherm van de Desire te klein en de RGB-sturing niet goed;
Dat roze krijg je echt wel weg als je de OLEDs goed aanstuurt. Ik vrees dat de extra rood en blauw erbij zijn geduwd omdat
1) Dit meestal (met de nadruk op meestal) alle natuurkleuren net wat mooier maakt dan ze zijn. Dus meer een shiny blits show-off feature dan een fout van hoe het scherm werkt.
2) De Rood en Blauw van dit type OLEDs na verloop van gebruik afnemen in sterkte, en zo dus die afname wordt opgevangen en de kleurenbalans niet te negatief zal beinvloeden. Te weinig rood en blauw is erger dan teveel. Dit is dus de minst dure minst complicerende workaround voor HTC.
Laat me raden, jij hebt afgelopen uitzending van Radar niet gezien? Dan raad ik je aan om die nog even te bekijken. KlikJRKAP schreef op zondag 11 april 2010 @ 11:48:
T lukt niet, maar ook niet met die andere instellingen op die site. Vreemd.King_Pin schreef op zondag 11 april 2010 @ 16:23:
[...]
Welkom bij de club
Ik heb zelf ook Hi eindeloos online maar alle instellingen wist HTC zelf te vinden voor mij.
Mocht je de instel schermen zijn misgelopen kun je die openen via het menu -> instellen ( icoontje met dat hoedje en die toverstaf)
Een kleine tip. Kies KPN bij netwerken ipv Hi. Het maakt beter en sneller verbinding met internet en er kunnen bij de Hi verbinding bepaalde protocollen uitgeschakeld zijn die bij KPN gewoon openstaan.
Ik heb ook net alle connecties verwijderd en de wizard weer doorlopen. Instellingen lijken ook prima te zijn.
Ik heb wel een keer via die wizard data uitgezet, gisteren, maar nu weer aan dus.
[ Voor 7% gewijzigd door Makkelijk op 11-04-2010 16:55 ]
Weet je inmiddels al meer over het Sena hoesje in combinatie met de Desire? Krijg komende zaterdag mijn Desire en dan wil ik een hoesje eigenlijk al wel in huis hebben.greenlizzard schreef op woensdag 07 april 2010 @ 23:31:
[...]
Ik heb dat SENA hoesje besteld en thuis liggen, zoals je misschien wel hebt gelezen in m'n review. De telefoon krijg ik morgen binnen, dus dan kan ik er meer over kwijt.
Ik heb gisteren bij de lokale The Phonehouse een valenta hoesje gekocht. Past precies en je kunt de desire er makkelijk uithalen met het touwtje
En als de S uit is is er vast wel weer een beter toestelkoekoek2003nl schreef op zondag 11 april 2010 @ 04:19:
Haha ik had hem vandaag voor het eerst in de handen gehad. en mwa wma wma ik weet het niet hoor, ik was niet super impressed ofzo. Mooie heldere kleuren maar voor de rest? ik vond het filmen met de camera nog ook niet 100% vloeiend. Het is het voor mij gewoon NET niet. Ik vond hem ook niet groot ofzo, toen ik de HD2 in handen had dacht ik pfffff tering wat een groot scherm. Maar dit vond ik helemaal niet groot eigelijk klein. Had het scherm groter verwacht.
Tuurlijk zal het ongetwijfelt het mooiste snelste toestel op de markt zijn, maar ik ben gewoon kritisch en kan nou niet echt overal ja en amen op zeggen zoals ik de meeste zombies hier zie doen.
Ik ben nu helemaal aan het twijfelen tussen deze en de Galaxy S.
Ik heb de Desire ook beetgehad en ben echt enthousiast en de UI van HTC vind ik mooier dan die van Samsung maarja dat is persoonlijk natuurlijk.
Ach, ik moet zeggen dat dat vooral over de opzegtermijn gaat en dat probleem is sinds dit jaar toch uit de wereld.koekoek2003nl schreef op zondag 11 april 2010 @ 16:49:
[...]
Laat me raden, jij hebt afgelopen uitzending van Radar niet gezien? Dan raad ik je aan om die nog even te bekijken. Klik
Aan de andere kant kan een gemiddelde tweaker beter een goeie inboedel en kostbaarhedenverzekering nemen. Dan ben je vrijwel altijd goedkoper uit en zijn al je gadgets safe.
Je kunt eens kijken naar de interpolis buiten-de-deur verzekering. Hoewel die telecomapparatuur maar voor €250 verzekerd heb je dan wel voor 7€ per maand bijna álles wat je hebt binnen Nederland verzekerd.
[ Voor 15% gewijzigd door Makkelijk op 11-04-2010 17:29 ]
Ik haat de look van samsung menu`s. Toch wacht ik op de galaxy na lang vooruit gekeken te hebben op de desire. Groter scherm denk ik te gaan missen als ik nu voor de desire kies. Menu van samsung sloop ik er wel uit mbv XDA.
Weet iemand waarom ik naar de Android Market wordt verwezen als ik de app van Grooveshark wil downloaden?
Ik probeer vanaf mijn Desire de app te downloaden, maar wordt dan doorverwezen naar de Android Market, zodra ik op de download button druk.
In de Android market krijg ik vervolgens de mededeling dat Grooveshark niet gevonden kan worden.
Via PC heeft ook geen zin, je moet je telefoonnummer invullen, waarop je een sms krijg. In die sms staat de dezelfde link als je direct invult op de telefoon.
Ik probeer vanaf mijn Desire de app te downloaden, maar wordt dan doorverwezen naar de Android Market, zodra ik op de download button druk.
In de Android market krijg ik vervolgens de mededeling dat Grooveshark niet gevonden kan worden.
Via PC heeft ook geen zin, je moet je telefoonnummer invullen, waarop je een sms krijg. In die sms staat de dezelfde link als je direct invult op de telefoon.
grote kans dat de app wel op de Market staat maar dat google vergeten is het vinkjes aan te zetten zodat je vanaf een Desire er ook bij kan.Buffalo schreef op zondag 11 april 2010 @ 17:20:
Weet iemand waarom ik naar de Android Market wordt verwezen als ik de app van Grooveshark wil downloaden?
De telefoons zijn namelijk tagged, het ligt aan de telefoon wat je in de market kan zien en wat niet (ivm wisselende specs).
Bier, Whiskey en Metal!!
Met astro heb ik gekeken naar de processen, want vaak wordt ie behoorlijk traag en gaat de batterij wel heel snel. Wat me opviel was dat het proces "mediaserver" enorm veel CPU gebruikt: 50-70 procent! Het vreemde is dat dat bij de average load niet terug te vinden is. Ik heb nog geen een dag vol gemaakt de batterij.
Aha. Ik moet dus gewoon even geduld hebben dan denk ik? Kan je Google hierover inlichten op de 1 of andere manier?LordMithril schreef op zondag 11 april 2010 @ 17:30:
[...]
grote kans dat de app wel op de Market staat maar dat google vergeten is het vinkjes aan te zetten zodat je vanaf een Desire er ook bij kan.
De telefoons zijn namelijk tagged, het ligt aan de telefoon wat je in de market kan zien en wat niet (ivm wisselende specs).
Edit: In de Android market kan ik hem zo snel niet vinden. Gezocht via PC. Kan ook dat deze app buiten de Market omgaat?
[ Voor 10% gewijzigd door Buffalo op 11-04-2010 17:39 ]
Nee, Canon EOS 400DVerwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 15:51:
Mooie fotoos trouwens! Met de pink Desire genomen?
Nu heb ik geen astro op mijn desire, dus kan niet kijken of ik het ook heb, maar een dag zou je zeker moeten halen, afhankelijk van wat je ermee doet.guillaume schreef op zondag 11 april 2010 @ 17:36:
Met astro heb ik gekeken naar de processen, want vaak wordt ie behoorlijk traag en gaat de batterij wel heel snel. Wat me opviel was dat het proces "mediaserver" enorm veel CPU gebruikt: 50-70 procent! Het vreemde is dat dat bij de average load niet terug te vinden is. Ik heb nog geen een dag vol gemaakt de batterij.
Ik ben nu sinds 4 uur gistermiddag bezig met wat world war, maps, skymaps (wat een briljante app!), surfen, andere spelletjes en heb nu nog 15% over. Dus tenzij je echt fanatiek aan het spelen bent, zou een dag toch zeker moeten lukken...
http://mobile.grooveshark.com/bin/android/GSmobile.apkBuffalo schreef op zondag 11 april 2010 @ 17:36:
[...]
Aha. Ik moet dus gewoon even geduld hebben dan denk ik? Kan je Google hierover inlichten op de 1 of andere manier?
Edit: In de Android market kan ik hem zo snel niet vinden. Gezocht via PC. Kan ook dat deze app buiten de Market omgaat?
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Verwijderd
Vraagje, welke app gebruiken jullie voor aandelen, indexen etc. Ik ben de Bloomberg app op de iPhone gewend maar ben nog niks tegen gekomen wat hier aan kan tippen.
Kan iemand mij vertellen hoelang die batterij nou moet meegaan?
Als ik zag dat mijn van 91% naar 45% zakte in ~4 uur vindt ik dat erg veel
Als ik zag dat mijn van 91% naar 45% zakte in ~4 uur vindt ik dat erg veel

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Nou daar gaan we dan, ik heb de Disire nu een dag in mn hand, en vannacht tijdens het uitgaan kunnen testen, en vergelijkingen kunnen doen met de Milestone. En ik kan nu al zeggen dat de Desire wat mij betreft met kop en schouders boven de Milestone uitsteekt.... Maar goed met mn nogal brakke kop zal ik wat neer proberen te zetten.
Design
Dit is natuurlijk heel persoonlijk, waar de Milestone voor mij echt een heel zakelijk uiterlijk had, heeft de Desire met name meer een 'all person' uiterlijk. In de hand ligt hij erg goed, en ondanks dat het maar zo'n 2mm scheelt oogt en voelt hij toch een stuk dunner dan de Milestone. Ook het feit dat er nu daadwerkelijk hardware toetsen zitten (home, menu, back en search) zorgen ervoor dat je deze minder snel per ongeluk indrukt dan de (tja hoe noem je ze eigenlijk officieel) toetsen op de Milestone.
Beide toestellen zien er gewoon netjes afgewerkt uit.
De Milestone had wel weer wat extra dingetjes zoals een lampje bij de microusb ingang die ging branden als hij werd opgeladen, dat heeft de Desire niet. Ook heeft de Milestone bovenop een rgb ledje, waar de Desire maar een Ledje heeft die alleen oranje of groen kan knipperen (oranje is alleen bij het opladen) de rest is groen. Hierdoor raakt een programma als Handcent en MissedCall een deel van zijn functie kwijt. Het lijkt er zelfs op dat bij bijv het programma missed call je niet eens de knipperfrequentie van het ledje kan instellen. Jammer, maar voor mij wel te overzien. Knipperende ledje, welke kleur dan ook betekend even naar je phone kijken welke melding er is.
De Milestone heeft de aan/uit schakelaar rechtsboven op het toestel zitten, de Desire linksboven, dat is wel weer even omschakelen, maar is ook een kwestie van wat je net gewend bent.
Interface
Dit is toch iets waar de Desire het gaat winnen van de Milestone. En hoe!
In eerste instantie was ik wel wat sceptisch over dat HTC Sense, maar wat is dit een goede toevoeging! Twitter en Facebook in 1 applicatie, kunnen kiezen om te syncen om de 4 uur (waar dat bij tweetcaster maximaal om de 30 minuten kon). Wat wel jammer is (of wat ik nog niet heb kunnen achterhalen) is dat er een widget is voor de mail, deze is helaas niet voor gmail, maar voor de zogenaamde corporate mail. Maar ach, nu gewoon een mail icoontje (K9 mail) op het middenscherm en dan kom ik er ook.
Wat betreft het scrollen naar de verschillende homescreens, wat loopt dit soepel! Dacht dat het op de Milestone al soepel liep, maar dit loopt toch nog wat soepeler.
Ook reageren de livewallpapers gewoon zoals ze moeten doen, waar dit bij de Milestone nog wel een verschilde. Wat nog wel even verder getweakt moet worden is dat als er eenmaal een livewallpaper op de Desire is geïnstalleerd het switchen van homescreens wat minder soepel gaat. Net alsof dat dan net niet teveel van het goede vraagt.
Het kan natuurlijk aan mij liggen maar ook heb ik het idee dat scherm op de Desire iets sneller reageert dan op de Milestone, maar....... Ik heb ook het idee dat de Milestone nauwkeuriger is met typen dan de Desire. Als ik op het onscreen toetsenbord van de Desire een toets seleteer wil die soms nog wel eens de toets ernaast pakken, wat soms vervelend kan zijn. Waar de bij de Milestone dan een D-Pad had om even een paar letters terug te gaan, is het bij de Desire lukraak proberen te drukken met je vinger in de hoop dat je daarmee dan weer op de goede plek komt en de tekst kan wijzigen zonder dus alles meteen maar helemaal weg te moeten halen.
Scherm
Beide zijn heel erg mooie schermen. En zo los van elkaar zie je niet heel veel verschil. Naast elkaar zie je ongetwijfeld wel verschil. Beide schermen zijn scherp, gedetailleerd en tonen goede kleuren.
Hier in dit topic zijn we er al mee dood gegooid over de roze waas over het scherm, dus ik hoop dat na mn kleine review dat het daarna toch echt klaar is. Ja, er is soms een roze gloed te zien (wat dus niet is bij de Milestone) maar alleen in speciale gevallen. Bij bepaalde grijstinten. Gewoon tijdens het dagelijkse gebruik zal je er geen last van hebben. Beide toestellen hebben gewoon een heel mooi scherm die nauwelijks voor elkaar onder doen. Behalve dan het energie verbruik, want dat lijkt bij het scherm van de Desire toch wel een stuk lager te liggen. Maar zijn er mensen die twijfelen of ze de Milestone moeten laten liggen vanwege hun scherm. Nee echt niet!
Ik heb even wat voorbeeld foto's gemaakt tijdens het stappen van gisteren en ook een filmpje om een indruk te maken van de kwaliteit. Ik denk wel dat de kwaliteit (als er root is met ook de mogelijkheid oa de /system/ te kunnen beschrijven) dat de kwaliteit al snel omhoog gegooid zal gaan worden
Geluid is sowieso al bagger natuurlijk.
Android Market
Zoals ondertussen wel bekend is, zijn alleen de non-protected apps te vinden in de Market van de Desire. Probeer maar eens Raging Thunder of The Plateau te vinden (en dan wel de volledige versies en niet de lite versies!) Gaat niet lukken. Blijkbaar is de fingerprint van de Desire nog niet toegevoegd door google, Hierdoor is nog niet alles te vinden, maar goed even geduld denk ik.
Aangezien we ook nog niet in de systeem-map kunnen schrijven, kunnen we dus ook niet de build.prop aanpassen om er zo even een andere fingerprint erin te zetten en zo wel alles te kunnen vinden in de market. Maar ik heb goede hoop, en het komt vast wel. Alleen is de vraag hoe lang google er over gaat doen
Forced Closes
Zowel bij de Milestone als bij de Desire heb ik wel eens last van force closes. Alleen lijkt het bij de Desire vaker voor de komen dan nodig. Bijv bij een flickeroccount,elke keer als daar toegang om wordt gevraagd dan eindigt dat in een force close. Maar voor mij persoonlijk niet echt hinderlijk omdat ik het toch niet gebruik
Conclussie
Zowel de Desire als de Milestone zijn erg mooie toestellen van hoogstaand niveau. Echter de Desire wint het toch wel van mij. Het werkt over het algemeen net wat soepeler. De HTC Sense werkt ook erg goed en is ook echt zinvol. Camera is wat mij betreft dik in orde. Het is natuurlijk een camera op een PDA/Telefoon maar daarvoor nog altijd prima te doen voor wat snelle kiekjes. En bovenal is de Desire lekker dun.
Nu nog even op zoek naar een screenprotector en/of een beschermhoes.... Al vraag ik me af of het echt wel nodig is.... Maar goed misschien beter onverlegen dan meeverlegen. Dus als er eindelijk echte screenprotectors zijn voor de Desire hoor ik dat graag. Ook zou het prettig zijn als er ook reviews worden gegeven over de beschermhoesjes die mensen ontvangen hebben.
Ongetwijfeld ben ik nog wel wat belangrijke dingen vergeten erin te zetten. Ga dan svp niet me af lopen fikken, maar stuur me bij voorkeur ff een PM en dan zal ik er zsm nog even op antwoorden.
Wat bij mezelf nog op het lijstje staat is om te kijken of Motonav van de Milestone het ook doet op de Desire...
Nou hier dan nog wat voorbeeld foto's die ik afgelopen nacht gemaakt heb, en nog 1 filmpje.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WShAbcj_lSA]

Design
Dit is natuurlijk heel persoonlijk, waar de Milestone voor mij echt een heel zakelijk uiterlijk had, heeft de Desire met name meer een 'all person' uiterlijk. In de hand ligt hij erg goed, en ondanks dat het maar zo'n 2mm scheelt oogt en voelt hij toch een stuk dunner dan de Milestone. Ook het feit dat er nu daadwerkelijk hardware toetsen zitten (home, menu, back en search) zorgen ervoor dat je deze minder snel per ongeluk indrukt dan de (tja hoe noem je ze eigenlijk officieel) toetsen op de Milestone.
Beide toestellen zien er gewoon netjes afgewerkt uit.
De Milestone had wel weer wat extra dingetjes zoals een lampje bij de microusb ingang die ging branden als hij werd opgeladen, dat heeft de Desire niet. Ook heeft de Milestone bovenop een rgb ledje, waar de Desire maar een Ledje heeft die alleen oranje of groen kan knipperen (oranje is alleen bij het opladen) de rest is groen. Hierdoor raakt een programma als Handcent en MissedCall een deel van zijn functie kwijt. Het lijkt er zelfs op dat bij bijv het programma missed call je niet eens de knipperfrequentie van het ledje kan instellen. Jammer, maar voor mij wel te overzien. Knipperende ledje, welke kleur dan ook betekend even naar je phone kijken welke melding er is.
De Milestone heeft de aan/uit schakelaar rechtsboven op het toestel zitten, de Desire linksboven, dat is wel weer even omschakelen, maar is ook een kwestie van wat je net gewend bent.
Interface
Dit is toch iets waar de Desire het gaat winnen van de Milestone. En hoe!
In eerste instantie was ik wel wat sceptisch over dat HTC Sense, maar wat is dit een goede toevoeging! Twitter en Facebook in 1 applicatie, kunnen kiezen om te syncen om de 4 uur (waar dat bij tweetcaster maximaal om de 30 minuten kon). Wat wel jammer is (of wat ik nog niet heb kunnen achterhalen) is dat er een widget is voor de mail, deze is helaas niet voor gmail, maar voor de zogenaamde corporate mail. Maar ach, nu gewoon een mail icoontje (K9 mail) op het middenscherm en dan kom ik er ook.
Wat betreft het scrollen naar de verschillende homescreens, wat loopt dit soepel! Dacht dat het op de Milestone al soepel liep, maar dit loopt toch nog wat soepeler.
Ook reageren de livewallpapers gewoon zoals ze moeten doen, waar dit bij de Milestone nog wel een verschilde. Wat nog wel even verder getweakt moet worden is dat als er eenmaal een livewallpaper op de Desire is geïnstalleerd het switchen van homescreens wat minder soepel gaat. Net alsof dat dan net niet teveel van het goede vraagt.
Het kan natuurlijk aan mij liggen maar ook heb ik het idee dat scherm op de Desire iets sneller reageert dan op de Milestone, maar....... Ik heb ook het idee dat de Milestone nauwkeuriger is met typen dan de Desire. Als ik op het onscreen toetsenbord van de Desire een toets seleteer wil die soms nog wel eens de toets ernaast pakken, wat soms vervelend kan zijn. Waar de bij de Milestone dan een D-Pad had om even een paar letters terug te gaan, is het bij de Desire lukraak proberen te drukken met je vinger in de hoop dat je daarmee dan weer op de goede plek komt en de tekst kan wijzigen zonder dus alles meteen maar helemaal weg te moeten halen.
Scherm
Beide zijn heel erg mooie schermen. En zo los van elkaar zie je niet heel veel verschil. Naast elkaar zie je ongetwijfeld wel verschil. Beide schermen zijn scherp, gedetailleerd en tonen goede kleuren.
Hier in dit topic zijn we er al mee dood gegooid over de roze waas over het scherm, dus ik hoop dat na mn kleine review dat het daarna toch echt klaar is. Ja, er is soms een roze gloed te zien (wat dus niet is bij de Milestone) maar alleen in speciale gevallen. Bij bepaalde grijstinten. Gewoon tijdens het dagelijkse gebruik zal je er geen last van hebben. Beide toestellen hebben gewoon een heel mooi scherm die nauwelijks voor elkaar onder doen. Behalve dan het energie verbruik, want dat lijkt bij het scherm van de Desire toch wel een stuk lager te liggen. Maar zijn er mensen die twijfelen of ze de Milestone moeten laten liggen vanwege hun scherm. Nee echt niet!
Ik heb even wat voorbeeld foto's gemaakt tijdens het stappen van gisteren en ook een filmpje om een indruk te maken van de kwaliteit. Ik denk wel dat de kwaliteit (als er root is met ook de mogelijkheid oa de /system/ te kunnen beschrijven) dat de kwaliteit al snel omhoog gegooid zal gaan worden
Android Market
Zoals ondertussen wel bekend is, zijn alleen de non-protected apps te vinden in de Market van de Desire. Probeer maar eens Raging Thunder of The Plateau te vinden (en dan wel de volledige versies en niet de lite versies!) Gaat niet lukken. Blijkbaar is de fingerprint van de Desire nog niet toegevoegd door google, Hierdoor is nog niet alles te vinden, maar goed even geduld denk ik.
Aangezien we ook nog niet in de systeem-map kunnen schrijven, kunnen we dus ook niet de build.prop aanpassen om er zo even een andere fingerprint erin te zetten en zo wel alles te kunnen vinden in de market. Maar ik heb goede hoop, en het komt vast wel. Alleen is de vraag hoe lang google er over gaat doen
Forced Closes
Zowel bij de Milestone als bij de Desire heb ik wel eens last van force closes. Alleen lijkt het bij de Desire vaker voor de komen dan nodig. Bijv bij een flickeroccount,elke keer als daar toegang om wordt gevraagd dan eindigt dat in een force close. Maar voor mij persoonlijk niet echt hinderlijk omdat ik het toch niet gebruik
Conclussie
Zowel de Desire als de Milestone zijn erg mooie toestellen van hoogstaand niveau. Echter de Desire wint het toch wel van mij. Het werkt over het algemeen net wat soepeler. De HTC Sense werkt ook erg goed en is ook echt zinvol. Camera is wat mij betreft dik in orde. Het is natuurlijk een camera op een PDA/Telefoon maar daarvoor nog altijd prima te doen voor wat snelle kiekjes. En bovenal is de Desire lekker dun.
Nu nog even op zoek naar een screenprotector en/of een beschermhoes.... Al vraag ik me af of het echt wel nodig is.... Maar goed misschien beter onverlegen dan meeverlegen. Dus als er eindelijk echte screenprotectors zijn voor de Desire hoor ik dat graag. Ook zou het prettig zijn als er ook reviews worden gegeven over de beschermhoesjes die mensen ontvangen hebben.
Ongetwijfeld ben ik nog wel wat belangrijke dingen vergeten erin te zetten. Ga dan svp niet me af lopen fikken, maar stuur me bij voorkeur ff een PM en dan zal ik er zsm nog even op antwoorden.
Wat bij mezelf nog op het lijstje staat is om te kijken of Motonav van de Milestone het ook doet op de Desire...
Nou hier dan nog wat voorbeeld foto's die ik afgelopen nacht gemaakt heb, en nog 1 filmpje.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WShAbcj_lSA]

[ Voor 14% gewijzigd door 13art op 11-04-2010 19:05 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
En dan een adviesprijs meekrijgen van €800,00 ofzo? Wees even iest realistischerVerwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 16:47:
[...]
Vond ik ook. Het scherm had ik groter verwacht. En de body had ik steviger verwacht. Begrijp ik helemaal niet van HTC;
De HTC HD2 met een unibody behuizing, loudspeaker van de iPhone, Android 2.1 en Sense. En een goed te callibreren RGB-feed voor de Active Matrix OLEDs.
Dàt zou de Desire moeten zijn. En had 'ie gewoon ook kunnen zijn.
*knip*
Verder om nog even terug te komen op mijn eigen post:
Er werd aangegeven dat dat het gegbruik is tot nu toe, maar momenteel staat de teller van Drill Panic GRATIS op 94%. Het loopt dus alleen maar op... Redelijk wonderbaarlijk dit... Ik ga er vanuit (en hoop) dat die applicatie gewoon echt k*t is. (voor de duidelijkheid, nog +- 60% over van mijn batterij en hij is 7,5u losgekoppeld ondertussen)FabianNL schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:38:
*knip*
Hoe maak jij in Godsnaam die kwaliteit filmpjes met de Desire, in het donker? De camera werkt hier redelijk in daglicht, maar in avondlicht gaat de kwaliteit al snel achteruit. Ik haal niets dat te vergelijken is met wat jij post, ik had zelfs even twijfels of het spul wel echt uit een Desire kwaml3art schreef op zondag 11 april 2010 @ 18:08:
ik heb dezelfde vraag.. overdag lukte het aardig.. maar 's avonds de woonkamer viel tegen.Odiebla schreef op zondag 11 april 2010 @ 18:24:
[...]
Hoe maak jij in Godsnaam die kwaliteit filmpjes met de Desire, in het donker? De camera werkt hier redelijk in daglicht, maar in avondlicht gaat de kwaliteit al snel achteruit. Ik haal niets dat te vergelijken is met wat jij post, ik had zelfs even twijfels of het spul wel echt uit een Desire kwam
Hoe haal ik de meldingen weg voor herinneringen van afspraken.
Ik kan alleen de tijd veranderen en de manier waarop de melding weergegeven gaat worden.
Ik kan alleen de tijd veranderen en de manier waarop de melding weergegeven gaat worden.
Je kan nieuwe foto's maken en toevoegen bij contacten of gewoon een foto uit een album aan een contact vastmaken door in het contact bewerking scherm op de lege foto te klikkentjaeuhm schreef op zondag 11 april 2010 @ 18:27:
oh ja.. heeft er iemand tips om foto's van contactpersonen toe te voegen?
nu pakt ie ze alleen als iemand een foto op zn gmail heeft.. maar dat heeft lang niet iedereen.
op ebuddy zie je ze wel overigens.
Hahaha twijfels of het uit de Desire kwam. Nou ik kan jullie beloven of het graf van wie dan ook, dat het echt uit de Desire komt. Vergeet alleen niet, dat tijdens het uigaan er nog redelijk wat licht is, zoals bijv lasers, dat is echt fel licht, dus mogelijk had hij daar beter op kan scherpstellen ofzo. Het is dus niet pikkendonker daar binnen.
In sommige situaties heb ik ook de flits gewoon uitgezet, omdat je anders één grote waas krijgt van de rook die daar hangt.
En er zijn natuurlijk ook zat foto's die bewogen zijn en daardoor niet scherp. Dus sommige foto's ook even over gedaan, maar goed het kan dus wel, op het goede moment kan je dus echt wel goede foto's maken, ook als je niet helemaal meer nuchter bent ;-)
Maar nogmaals, alles komt 100% uit de Desire!
In sommige situaties heb ik ook de flits gewoon uitgezet, omdat je anders één grote waas krijgt van de rook die daar hangt.
En er zijn natuurlijk ook zat foto's die bewogen zijn en daardoor niet scherp. Dus sommige foto's ook even over gedaan, maar goed het kan dus wel, op het goede moment kan je dus echt wel goede foto's maken, ook als je niet helemaal meer nuchter bent ;-)
Maar nogmaals, alles komt 100% uit de Desire!
Dat onhandige klikken voor cursurpositie deed ik eerst ook maar nu doe ik het gewoon met de optische sensor onderin. Dat werkt eigenlijk hetzelfde als een d-pad, als je er aan gewend bent nog veel sneller.l3art schreef op zondag 11 april 2010 @ 18:08:
Waar de bij de Milestone dan een D-Pad had om even een paar letters terug te gaan, is het bij de Desire lukraak proberen te drukken met je vinger in de hoop dat je daarmee dan weer op de goede plek komt en de tekst kan wijzigen zonder dus alles meteen maar helemaal weg te moeten halen.
Ok zal het eens proberen 
Had het toestel nog geen 5 uur in mn handen dus niet alles al uit kunnen proberen
Als dat inderdaad goed werkt dan is dat ook weer een probleem minder
Had het toestel nog geen 5 uur in mn handen dus niet alles al uit kunnen proberen
Als dat inderdaad goed werkt dan is dat ook weer een probleem minder
[ Voor 24% gewijzigd door 13art op 11-04-2010 19:06 ]
Het werkt
thanks.. dat werkt ;-)King_Pin schreef op zondag 11 april 2010 @ 18:33:
[...]
Je kan nieuwe foto's maken en toevoegen bij contacten of gewoon een foto uit een album aan een contact vastmaken door in het contact bewerking scherm op de lege foto te klikken
Kennelijk moet je de telefoon restarten als je je verbindingsinstellingen wijzigt. Nu doet mijn dataverbinding het namelijk wel.
Verwijderd
NHZP. bloomberg helpdesk wist me deze week te vertellen dat ze werken aan een bloomberg applicatie voor HTC/Androïd, hier kon echter geen datum opgeplakt worden wanneer dit +/- operationeel wordt.Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 18:05:
Vraagje, welke app gebruiken jullie voor aandelen, indexen etc. Ik ben de Bloomberg app op de iPhone gewend maar ben nog niks tegen gekomen wat hier aan kan tippen.
voorlopig nog even wachten dus
maar ik ga wel niet wachten, ik haal alleszins ten laatste deze week mijn Desire en probeer mij voorlopig te behelpen met websites als alternatief voor bloomberg
of heb jij een beter alternatief ?
Dag allemaal, ik heb sinds vrijdag mijn Desire, via PDAshop.nl. Ik had voorheen een HTC Touch HD (Blackstone) en ik ergerde mij vooral aan de snelheid (lees: traagheid!) Met de Desire is dit helemaal top! Wel wat probleempjes, en die wil ik graag melden:
De roze, nee blauwe waas
Al vanaf het begin heb ik gekeken naar de paarse waas waar iedereen het over heeft. Mijn Desire schijnt daar gelukkig geen last van te hebben. Wel merk ik een blauwe waas, midden onderin het scherm. Deze waas is er ook als de hardware knoppen niet verlicht zijn. (Ik dacht eerst dat het daaraan lag.) Ik heb hier met moeite een foto van gemaakt. Wat ik ook merk is dat er rechts van de Google resultaten strepen ontstaan, in de richting van de tekst. Dit is natuurlijk gewoon een witte pagina, dus die strepen kan ik niet verklaren. Als ik naar rechts scroll, gaan deze strepen langzaam weg, en kijk ik wel naar een volledig wit scherm.

De luie (?) pixel
Daarnaast merkte ik sinds vandaag dat er een (volgens mij) luie pixel rechtsboven in mijn scherm zit. Eerst merkte ik er niets van, omdat de pixel bij een zwarte kleur amper verschil maakt en de statusbalk van Android bijna zwart is. Ik merkte het pas toen ik de telefoon een keertje herstartte (lol Google Chrome rekent herstartte fout...) en het witte HTC boot scherm verscheen. Er was toen een rode pixel te zien. Met een Dead Pixel Detect applicatie heb ik hier nog eens naar gekeken. Wat blijkt, bij rood en blauw is er niets te zien, maar bij groen is de betreffende pixel gewoon zwart. Wat kan ik hieraan doen? Ik heb PDAshop op de hoogte gebracht en ook gevraagd of dit eventueel onder garantie valt. Er zijn toch ook van die programma's om luie pixels weer te maken? Zoja, heeft iemand een aanrader uit de Market bijvoorbeeld?
De roze, nee blauwe waas
Al vanaf het begin heb ik gekeken naar de paarse waas waar iedereen het over heeft. Mijn Desire schijnt daar gelukkig geen last van te hebben. Wel merk ik een blauwe waas, midden onderin het scherm. Deze waas is er ook als de hardware knoppen niet verlicht zijn. (Ik dacht eerst dat het daaraan lag.) Ik heb hier met moeite een foto van gemaakt. Wat ik ook merk is dat er rechts van de Google resultaten strepen ontstaan, in de richting van de tekst. Dit is natuurlijk gewoon een witte pagina, dus die strepen kan ik niet verklaren. Als ik naar rechts scroll, gaan deze strepen langzaam weg, en kijk ik wel naar een volledig wit scherm.

De luie (?) pixel
Daarnaast merkte ik sinds vandaag dat er een (volgens mij) luie pixel rechtsboven in mijn scherm zit. Eerst merkte ik er niets van, omdat de pixel bij een zwarte kleur amper verschil maakt en de statusbalk van Android bijna zwart is. Ik merkte het pas toen ik de telefoon een keertje herstartte (lol Google Chrome rekent herstartte fout...) en het witte HTC boot scherm verscheen. Er was toen een rode pixel te zien. Met een Dead Pixel Detect applicatie heb ik hier nog eens naar gekeken. Wat blijkt, bij rood en blauw is er niets te zien, maar bij groen is de betreffende pixel gewoon zwart. Wat kan ik hieraan doen? Ik heb PDAshop op de hoogte gebracht en ook gevraagd of dit eventueel onder garantie valt. Er zijn toch ook van die programma's om luie pixels weer te maken? Zoja, heeft iemand een aanrader uit de Market bijvoorbeeld?

Hoe werkt het status ledje eigenlijk? Is het duidelijk zichtbaar wanneer je een gemiste oproep/mail/sms hebt?
In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.
Dat werkt hetzelfde als ik elk ander android toestel.
Hij knipperd groen bij een nieuwe mail of bericht. (andere kleuren heeft de led helaas niet. Oranje en groen, that's it).
Voor gemiste oproepen moet je even een MissedCall installeren die kan dan ook een ledje laten knipperen als je een oproep gemist hebt
Hij knipperd groen bij een nieuwe mail of bericht. (andere kleuren heeft de led helaas niet. Oranje en groen, that's it).
Voor gemiste oproepen moet je even een MissedCall installeren die kan dan ook een ledje laten knipperen als je een oproep gemist hebt
Verwijderd
Geen rood? dat heeft de (HTC) G1 wel..Groen, Oranje en Rood.l3art schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:22:
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 20:23 ]
Vraag over het uploaden van foto's naar Picasa. Sommige foto's komen niet goed aan bij een upload, deel van de foto is gewoon grijs. De foto ziet er op de telefoon wel goed uit. Meer mensen hier last van?
Trouwens voor het geld is het echt een goede telefoon, heb er nu een paar dagen mee gespeeld en het is echt een verademing als je van een Touch Diamond met Windows Mobile komt.
Trouwens voor het geld is het echt een goede telefoon, heb er nu een paar dagen mee gespeeld en het is echt een verademing als je van een Touch Diamond met Windows Mobile komt.
[ Voor 30% gewijzigd door waslijn op 11-04-2010 20:24 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Berichten over bestellingen, prijzen, winkels, abonnementen en al het andere wat niet met de telefoon zelf te maken heeft worden verwijderd.
Voor accessoires mag er in dit topic gepost worden.
Berichten over bestellingen, prijzen, winkels, abonnementen en al het andere wat niet met de telefoon zelf te maken heeft worden verwijderd.
Voor accessoires mag er in dit topic gepost worden.