HTC Desire - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste
Acties:
  • 185.175 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waslijn schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:23:
Trouwens voor het geld is het echt een goede telefoon, heb er nu een paar dagen mee gespeeld en het is echt een verademing als je van een Touch Diamond met Windows Mobile komt.
Ja, afgezien van de incidentele lag bij het switchen tussen apps/homescreen, is Android echt een verademing na Symbian S60 en Windows Mobile 6 series. Op de iPhone 4 na, de beste keuze op dit moment (want de HD2 met WM6 is end of life; net als de N900 met Maemo is ook end of life, nu MeeGo geworden). Denk dat je voorlopig ook nog wel kunt profiteren van veel updates van Android/HTC.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:27
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:23:
[...]

Geen rood? dat heeft de (HTC) G1 wel..Groen, Oranje en Rood.
Nee lijkt er niet op nee. Enige wat ik tevoorscheen kreeg was groen, en oranje bij het opladen....

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:31:
[...]

Nee lijkt er niet op nee. Enige wat ik tevoorscheen kreeg was groen, en oranje bij het opladen....
Rood is op de G1 dat je minder dan ~5% accu hebt.
(knipperend) Rood is dat je moet gaan opladen, omdat je maar ~15% accu hebt.
Oranje is opladen.
Groen is fully charged.
(knipperend) Groen is nieuwe notificatie (gemist gesprek, nieuwe e-mail ed).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

l3art schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:22:
Dat werkt hetzelfde als ik elk ander android toestel.
Hij knipperd groen bij een nieuwe mail of bericht. (andere kleuren heeft de led helaas niet. Oranje en groen, that's it).
Voor gemiste oproepen moet je even een MissedCall installeren die kan dan ook een ledje laten knipperen als je een oproep gemist hebt :)
Vaag dat het ledje niet knippert bij een gemiste oproep... Maar iig bedankt voor je reactie en hoe het op te lossen is!

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:22
EmperoR88 schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:06:
De roze, nee blauwe waas

Al vanaf het begin heb ik gekeken naar de paarse waas waar iedereen het over heeft. Mijn Desire schijnt daar gelukkig geen last van te hebben. Wel merk ik een blauwe waas, midden onderin het scherm. Deze waas is er ook als de hardware knoppen niet verlicht zijn. (Ik dacht eerst dat het daaraan lag.) Ik heb hier met moeite een foto van gemaakt. Wat ik ook merk is dat er rechts van de Google resultaten strepen ontstaan, in de richting van de tekst. Dit is natuurlijk gewoon een witte pagina, dus die strepen kan ik niet verklaren. Als ik naar rechts scroll, gaan deze strepen langzaam weg, en kijk ik wel naar een volledig wit scherm.

[afbeelding]
Dergelijke blauwe strepen zie ik sinds jaar en dag op mobiele schermen. Mijn Nokia 6600, N80, E90 en SE Satio hebben er allemaal 'last' van (gehad) en dat waren geen goedkope prutdingen ;)
Ik heb er zelf niet zo'n zorg aan, geen scherm is perfect (zoals al veel te vaak is gezegd :Y) )

Zet je brightness trouwens eens helemaal op 0, dan zul je die mooie waas waar iedereen het over heeft wel zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:23:
[...]

Geen rood? dat heeft de (HTC) G1 wel..Groen, Oranje en Rood.
Zelfs ook blauw en roze! :P

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Dit staat in de handleiding van de Desire:
7 Meldings-LED
Deze LED toont een:
Brandt groen als de telefoon is aangesloten op adapter of computer en de batterij volledig is opgeladen.
Knipperend groen als een nieuwe melding binnenkomt.
Brandt rood als de batterij wordt opgeladen.
Knippert rood als het resterend batterijniveau te laag wordt
Maar als ik bij Handcent probeer in te stellen dat het een andere kleur moet zijn (blauw of rood, dan blijft het led lampje eigenwijst groen. Dus blijkbaar is het niet zomaar aan te passen. Niet met de huidige Handcent/Missedcall programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 10:34
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:27:
[...]

Ja, afgezien van de incidentele lag bij het switchen tussen apps/homescreen, is Android echt een verademing na Symbian S60 en Windows Mobile 6 series. Op de iPhone 4 na, de beste keuze op dit moment (want de HD2 met WM6 is end of life; net als de N900 met Maemo is ook end of life, nu MeeGo geworden). Denk dat je voorlopig ook nog wel kunt profiteren van veel updates van Android/HTC.
iPhone 4 is niet uit (laat staan iets over bekend, buiten dan dat je ermee kunt bellen en dat hij beperkte multi-tasking zal hebben), en dus ook geen keuze op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 16:29
Ik heb sinds donderdag mijn desire ook in handen.

Ben er erg over te spreken (overgestapt vanaf nokia 5800)

Vroeg me alleen af wat je met het toetsenbord kan als je op het hoofdscherm de menu knop ingedrukt houd, weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Heeft er iemand toevallig een Ford Fiesta uit 2009 met de ingebouwde bluetooth carkit van Ford? Ik zou graag weten of de Desire daar goed verbinding mee maakt en ook gebruik kan maken van het adresboek en de voice control om te telefoneren. En de eventuele beperkingen die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:19
Ik heb zojuist de Desire besteld met een T-Mobile Relax 15 abonnement, waarbij het toestel gratis is bij Belcompany!

Nu vraag ik me af via hoeveel kanalen de leveranciers hun Desires binnenkrijgen. Meende ergens gelezen te hebben dat toestellen via PDAshop soms de roze waas hadden. Of is dit aannemen niet meer juist?
Ben benieuwd naar het toestel. Heb hem zelf nog niet in de handen gehad, maar met wat ik er allemaal overgelezen heb moet het een toptoestel zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Binnetie op 11-04-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Binnetie schreef op zondag 11 april 2010 @ 22:06:
Meende ergens gelezen te hebben dat toestellen via PDAshop soms de roze waas hadden. Of is dit aannemen niet meer juist?
Het lijkt er op dat het gaat om bepaalde grijstinten die als 'roze waas' worden weergegeven op de Desire. Dat is dus heel wat anders dan - algemeen - een 'roze waas'.

Het zou wel aardig zijn als iemand een plaatje kan posten als hij dit GoT forum niet met roze waas op zijn Desire te zien krijgt ;)
Een ander idee: als Tweakers.net nu eens een dagje dat grijstintje in 'Web safe color' zet. Gaan wij kijken of we nog een roze waas zien op de Desire..... Is de theorie van XDA ook gelijk getest.

Over toptoestel gesproken: de headset heeft basale bediening voor muziek. Zelfs als je scherm uitstaat, kan je nog muziek starten vanaf de headset. Pure luxe voor grootverbruikers van draagbare muziek.
Ik heb nog geen een crash gehad, alleen Mortplayer die een keer in conflict kwam met Cubed, en wat keurig werd getermineerd. Wat dat betreft Linux stabiliteit na Windows Mobile gewend te zijn (oeffff :/ )

[ Voor 36% gewijzigd door Wekkel op 11-04-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Roze waas hier ook present. Dit roze zit enkel in de grijstinten inderdaad. Wanneer je dus GoT vanaf je mobiel, merk je het dus enorm. Hoe meer licht in je scherm, hoe minder ik er last van heb. Wanneer ik de helderheid dus naar beneden schroef, merk ik het enorm. Ben heel benieuwd wat HTC gaat doen hiermee... want het is op een gegeven moment wel irritant aan het worden.. :(

Op dit moment zoek ik nog een goede SMS-applicatie. De beschikbare versies vind ik irritant, er gaat veel ruimte verloren door het tekenen van wolkjes. Doe mij liever de indeling van Google Talk voor Windows. Die bubbels bijv. Hopelijk komt er nog een goede app voor.

Na een week zeer tevreden. Ben wel eventueel van plan om een klacht in te dienen omtrent mijn scherm. Eventueel dat dit onder 'garantie' zou kunnen vallen. Geen idee hoe de wet hierop is ingesteld, maar een scherm wat grijs weergeeft als roze zie ik als 'defect'. En aangezien het out of the box was, lijkt het me een fabrieksfout. Hierop heb je als Europese consument volledige garantie. Morgen toch even een call bij mijn winkel aanmaken.

Android heeft snel een Ping versie nodig, dan kunnen we meedoen met de iPhoners. Hij komt er aan, ben benieuwd wanneer die uit gaat komen. Wat HTC Sense voor Desire op dit moment ook nog erg mist is Hyves-integratie. Facebook kan je aan alles koppelen... maar 99% van mijn contactenlijst heeft Hyves, en hooguit 1/4e Facebook. Het meest handige aan de koppeling vind ik de opname van de verjaardagen in mijn kalender, heerlijk =)

Tot slot... Flickr support in Android, maar geen (fatsoenlijke) picasa app? Vreemd van Google...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:41
EmperoR88 schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:06:
Dag allemaal, ik heb sinds vrijdag mijn Desire, via PDAshop.nl. Ik had voorheen een HTC Touch HD (Blackstone) en ik ergerde mij vooral aan de snelheid (lees: traagheid!) Met de Desire is dit helemaal top! Wel wat probleempjes, en die wil ik graag melden:

De roze, nee blauwe waas

Al vanaf het begin heb ik gekeken naar de paarse waas waar iedereen het over heeft. Mijn Desire schijnt daar gelukkig geen last van te hebben. Wel merk ik een blauwe waas, midden onderin het scherm. Deze waas is er ook als de hardware knoppen niet verlicht zijn. (Ik dacht eerst dat het daaraan lag.) Ik heb hier met moeite een foto van gemaakt. Wat ik ook merk is dat er rechts van de Google resultaten strepen ontstaan, in de richting van de tekst. Dit is natuurlijk gewoon een witte pagina, dus die strepen kan ik niet verklaren. Als ik naar rechts scroll, gaan deze strepen langzaam weg, en kijk ik wel naar een volledig wit scherm.

[afbeelding]

De luie (?) pixel

Daarnaast merkte ik sinds vandaag dat er een (volgens mij) luie pixel rechtsboven in mijn scherm zit. Eerst merkte ik er niets van, omdat de pixel bij een zwarte kleur amper verschil maakt en de statusbalk van Android bijna zwart is. Ik merkte het pas toen ik de telefoon een keertje herstartte (lol Google Chrome rekent herstartte fout...) en het witte HTC boot scherm verscheen. Er was toen een rode pixel te zien. Met een Dead Pixel Detect applicatie heb ik hier nog eens naar gekeken. Wat blijkt, bij rood en blauw is er niets te zien, maar bij groen is de betreffende pixel gewoon zwart. Wat kan ik hieraan doen? Ik heb PDAshop op de hoogte gebracht en ook gevraagd of dit eventueel onder garantie valt. Er zijn toch ook van die programma's om luie pixels weer te maken? Zoja, heeft iemand een aanrader uit de Market bijvoorbeeld?

[afbeelding]
Ik heb die blauwe waas niet, maar die strepen wel. Meerdere mensen als ik dit zo lees. Die strepen zie je ook bv bij het commentaar van een tweakers artikel. Of bij de PDF reader (open bv maar de handleiding van de desire op je desire). De strepen zijn iets lichter van kleur dan de witte achtergrond en zijn ongeveer even dik als de hoogte van een regel tekst. Als je de tekst dichter bij de rechtkant schuift, wordt het erger. Ik ben er zelfs speciaal voor terug gegaan naar PDAshop en een nieuwe bekeken. Ook deze had hetzelfde effect (en heb de mijne dus niet omgeruild).

Raar dat er op XDA niet over geklaagd wordt. Mijn vriendin gaat ook een Desire kopen en als zij het niet heeft, dan stuur ik de mijne terug. Maar zoals ik al zei, hier schijnen al meer mensen op tweakers last van te hebben en dus probeer ik het voorlopig maar de accepteren. Het valt ook niet echt op als je er niet op let.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het al eerder gevraagd, maar ik kreeg niet echt duidelijk antwoord dus ik vraag het opnieuw:
Hoe is de HTC Desire als MP3 speler? Werkt het een beetje lekker en kan je er goed muziek op luisteren? Ben namelijk helemaal mijn iPod Touch gewent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 22:32:
Ik heb het al eerder gevraagd, maar ik kreeg niet echt duidelijk antwoord dus ik vraag het opnieuw:
Hoe is de HTC Desire als MP3 speler? Werkt het een beetje lekker en kan je er goed muziek op luisteren? Ben namelijk helemaal mijn iPod Touch gewent.
De standaard applicatie van HTC komt redelijk overeen met de iPod Touch app. Coverflow, de lijstjes e.d. Je knalt je MP3'tjes op je microSD en knallen, geen iTunes of dergelijk om erbij te kunnen, dat scheelt wel.

Als je echt meer wilt weten, meer detail, raad ik je aan om er even op te Googlen. Anders kan je ook in een winkel de Musicplayer even aanklikken om er zelf doorheen te scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:41
Novah schreef op zondag 11 april 2010 @ 22:31:
Roze waas hier ook present. Dit roze zit enkel in de grijstinten inderdaad. Wanneer je dus GoT vanaf je mobiel, merk je het dus enorm. Hoe meer licht in je scherm, hoe minder ik er last van heb. Wanneer ik de helderheid dus naar beneden schroef, merk ik het enorm. Ben heel benieuwd wat HTC gaat doen hiermee... want het is op een gegeven moment wel irritant aan het worden.. :(

Op dit moment zoek ik nog een goede SMS-applicatie. De beschikbare versies vind ik irritant, er gaat veel ruimte verloren door het tekenen van wolkjes. Doe mij liever de indeling van Google Talk voor Windows. Die bubbels bijv. Hopelijk komt er nog een goede app voor.

Na een week zeer tevreden. Ben wel eventueel van plan om een klacht in te dienen omtrent mijn scherm. Eventueel dat dit onder 'garantie' zou kunnen vallen. Geen idee hoe de wet hierop is ingesteld, maar een scherm wat grijs weergeeft als roze zie ik als 'defect'. En aangezien het out of the box was, lijkt het me een fabrieksfout. Hierop heb je als Europese consument volledige garantie. Morgen toch even een call bij mijn winkel aanmaken.

Android heeft snel een Ping versie nodig, dan kunnen we meedoen met de iPhoners. Hij komt er aan, ben benieuwd wanneer die uit gaat komen. Wat HTC Sense voor Desire op dit moment ook nog erg mist is Hyves-integratie. Facebook kan je aan alles koppelen... maar 99% van mijn contactenlijst heeft Hyves, en hooguit 1/4e Facebook. Het meest handige aan de koppeling vind ik de opname van de verjaardagen in mijn kalender, heerlijk =)

Tot slot... Flickr support in Android, maar geen (fatsoenlijke) picasa app? Vreemd van Google...
Dat roze is een effect van het scherm en geen defect. Of dit met software opgelost gaat worden is maar de vraag. Ik vind iig wel dat het scherm tegenvalt. De resolutie is niet 800x480 (wel voor groen, maar niet voor de andere kleuren) en dat zie je. Alles is wat korreliger. Verder uiteraard de roze waas en de strepen die soms zichtbaar zijn (zie enkele posts hier terug). Nee, het scherm van de HD2 is mooier (iig qua resolutie, niet qua kleur saturatie).

Vwb ping... Gtalk is toch een beetje hetzelfde? Het is standaard actief op je mobiel en je kan een andere gmail contact toevoegen. Dan kan je gewoon berichtjes sturen die als een soort van sms binnenkomen. Het wordt echter wel over 3G verstuurd en dus kost het je niks. Binnenkort ga ik dit met mijn vriendin proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

• ik heb er 8 GB aan oude trance op gemikt (de SD kaart)
• Cubed Player geinstalleerd
• player kan bedient worden via de bijgeleverde koptelefoon (play/pause, next, back): hardstikke handig
• gebruik je een eigen koptelefoon, gaat het scherm op een gegeven moment op standby. Een volgend nummer selecteren vereist dan dus aanzetten scherm, unlocken en dan verder tikken (drie handelingen)
• volume kan je bedienen met 2 knoppen aan de zijkant van de Desire, ook als deze in standby is gegaan (scherm gaat daarbij niet weer aan)
• geluidskwaliteit is afdoende als ik met mijn Sennheiser luister, maar het volume kan niet zo heel hard. Voor sommigen is dat een issue
• standaard koptelefoon is afdoende, maar mist wat bas; een liefhebber plugt zeker zijn eigen setje in
• standaard geen equalizer beschikbaar.....

Met opzoeken van nummers/artiesten heb ik mij nog niet bezig gehouden. Menu's is altijd een sterk punt van Apple geweest. Het zal wel van mijn player afhangen of dat met de Desire ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nutsie, is een iPod Touch / iPhone music player, oftewel nagenoeg dezelfde software =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Nutsie kost $10, en het lijkt er op dat je in moet loggen met een e-mail adres :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 20:14

TTZ

TTZ schreef op zondag 11 april 2010 @ 15:50:
[...]

Het probleem is inmiddels verholpen, heb een hard reset uitgevoerd en alles werkt naar behoren. Het is me een raadsel waarom het eerst niet werkte, maar de gestures unlock werkt nu in ieder geval :)
Heb de oorzaak ook gevonden; zodra je een exchange (werkmail) account toevoegt moet je een unlock code invoeren. Deze code wordt in het vervolg gevraagd bij het unlocken van het scherm, ipv de gesture unlock. De gesture unlock kan ik vervolgens ook niet meer terugkrijgen, tenzij ik het exchange account weer verwijder :S

Meer mensen met dit probleem, of nog beter een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Zou iemand kunnen testen of de nieuwe iPhone headset (met 3 knopjes) werkt op de Desire. En als hij werkt, welke functies doen het dan wel/niet?

Bij voorbaat dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TTZ schreef op zondag 11 april 2010 @ 23:07:
[...]

Heb de oorzaak ook gevonden; zodra je een exchange (werkmail) account toevoegt moet je een unlock code invoeren. Deze code wordt in het vervolg gevraagd bij het unlocken van het scherm, ipv de gesture unlock. De gesture unlock kan ik vervolgens ook niet meer terugkrijgen, tenzij ik het exchange account weer verwijder :S

Meer mensen met dit probleem, of nog beter een oplossing?
Deze?:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=6042283

Of wellicht dat "lockpicker" werkt (die gebruik ik op mijn Hero)..

http://nl.androlib.com/an...roid-lockpicker-AjAj.aspx

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, misschien een rare vraag maar als je een nummer belt en er gevraagd wordt om een keuze te maken door een 1 of 2 in te toetsen kan dat met deze telefoon? Mijn vriendin had een touchscreen telefoon en dan kon ze tijdens het bellen geen toets meer "touchen" vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 11:16
Binnetie schreef op zondag 11 april 2010 @ 22:06:
Ik heb zojuist de Desire besteld met een T-Mobile Relax 15 abonnement, waarbij het toestel gratis is bij Belcompany!
Da's knap... Als ik een 2-jarig Relax-15 abbo op de Belcompany site selecteer met een web 'n walk relax plus dan kost het toestel nog steeds 239 euro. Volgens mij vergis jij je of vergist de belcompany zich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 20:14

TTZ

Bedankt ik ga ze even proberen!

Update: Lockpicker uit de Market gedownload en werkt perfect! Thanks voor de tip!

[ Voor 10% gewijzigd door TTZ op 12-04-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 23:10
Weet niemand de oplossing van de "enkel gratis" apps in de market?

Ik had even gegoogled en kwam op dit:
http://market.android.com...er.py?hl=en&answer=143779

Daar spreken ze dat je in die landen betalende apps kan vinden. Maar in de instellingen van de telefoon KAN je geen België selecteren dus heb ik nederland geselecteerd. Echter nog steeds enkel gratis apps.
Hoe weet je telefoon in welk land je zit? Aan de hand van het netwerk? Mobistar ==> België = geen toegang?

Of toch via je instellingen? Nederland ==> Maar toch geen toegang tot de betalende apps...?

Ik snap het echt niet waarom het gelimiteerd moet zijn op deze manier. Is gewoon erg vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

De HTC player doet nagenoeg het zelfde als een ipod, niets voor puristen maar niet onaardig. Uitgangkwaliteit is niet te vergelijken met een echte mediaspeler. Zal eens bij aan een collega vragen of ik zijn iphone mag testen op ruis. Het mooie van android in dit geval is, vind je de standaard speler niets kan je altijd een andere proberen/kopen vanuit de market. Iets wat apple op hun platform tegenhoudt.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Termike schreef op maandag 12 april 2010 @ 00:02:

Daar spreken ze dat je in die landen betalende apps kan vinden. Maar in de instellingen van de telefoon KAN je geen België selecteren dus heb ik nederland geselecteerd. Echter nog steeds enkel gratis apps.
Hoe weet je telefoon in welk land je zit? Aan de hand van het netwerk? Mobistar ==> België = geen toegang?

Of toch via je instellingen? Nederland ==> Maar toch geen toegang tot de betalende apps...?

Ik snap het echt niet waarom het gelimiteerd moet zijn op deze manier. Is gewoon erg vervelend!
De oplossing komt zodra bekend wordt gemaakt hoe je de telefoon kan "rooten" dan kan je een programma installeren waarmee je andere providers en landen kan "emuleren" (eigenlijk zeg je dan tegen de android market dat je bv. een hero uit nederland bent) waardoor je elk programma weer kan zien. Op het moment ziet geen enkele desire de zogenaamde protected apps (net als de htc legend) niet omdat google deze niet heeft open gezet voor deze telefoons.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:57

Er wordt inderdaad, zover bij mij bekend is, gekeken naar je provider. Er zijn zelfs ook enkele providers in Nederland waarbij je alleen gratis apps kan downloaden volgens mij (erg kleine providers hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

LightYears schreef op maandag 12 april 2010 @ 00:14:
[...]

De oplossing komt zodra bekend wordt gemaakt hoe je de telefoon kan "rooten" dan kan je een programma installeren waarmee je andere providers en landen kan "emuleren" (eigenlijk zeg je dan tegen de android market dat je bv. een hero uit nederland bent) waardoor je elk programma weer kan zien. Op het moment ziet geen enkele desire de zogenaamde protected apps (net als de htc legend) niet omdat google deze niet heeft open gezet voor deze telefoons.
Waarom heeft google dat niet opengezet? wat is de reden daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Laatst online: 04-09 07:51
Kan iemand mij vertellen hoe ik op de desire kan instellen dat hij maar 1 bepaalde groep contactpersonen synchroniseerd met google? in 1.6 kon je dit instellen maar kan het op de desire niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwR
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-07-2024

AwR

King_Pin schreef op zondag 11 april 2010 @ 18:32:
Hoe haal ik de meldingen weg voor herinneringen van afspraken.
Ik kan alleen de tijd veranderen en de manier waarop de melding weergegeven gaat worden.
Me Too! Hoe de reminders te verwijderen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 12:51
[b]Novah schreef op zondag 11 april 2010 @ 22:31 Het meest handige aan de koppeling vind ik de opname van de verjaardagen in mijn kalender, heerlijk =)

Hoe krijg jij die verjaardagen van facebook in je agenda?

De integratie met Flickr is van htc. Je kunt een vorm van integratie met Picasa invoegen door de 3d gallery van de nexus te installeren via de apk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:10
AwR schreef op maandag 12 april 2010 @ 08:53:
[...]

Me Too! Hoe de reminders te verwijderen??
Helemaal bovenin de lijst van tijden die je in kan stellen voor een reminder staat "Geen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hoe snel kunnen jullie de telefoon uitschakelen? Bij mij duurt dat letterlijk minuten en dan meer richting de 10 tot 20 dan 2 of 3. Er komt een balkje in beeld met "uitschakelen, even geduld" of zoiets, de achtergrond wordt geblurred maar dat is het dan. Wel merk ik dat mijn live wallpaper ineens erg schokkerig gaat (op de achtergrond) en komt er in de statusbalk een tekst te staan, welke ik niet kan lezen door de blur.

Na een lange tijd gaat hij dan eindelijk uit. Opstarten gaat wel normaal (minder dan 1 minuut), maar even rebooten zit er zo dus niet in.

10 tegen 1 dat het komt door een programma, maar welke. Voor de volledigheid weet ik niet of dat werkelijk zo is, een hard reset doe ik nog even niet en dit was de eerste keer dat ik de telefoon uitzette, dus wat hij gedaan zou hebben zonder apps te installeren weet ik dus niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Fly-guy op 12-04-2010 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Bij mij duurt het ongeveer een minuut.

Iemand die weet hoe je het oorverdovende opstartgeluid uit kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_Pin
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-05 11:10
Brammel schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:12:
[...]

Helemaal bovenin de lijst van tijden die je in kan stellen voor een reminder staat "Geen".
hmmm crap ... softwarefoutje dus...
Er staat in de lijst van tijden voor herinneringen bovenin geen "Geen". De bovenste optie is 5 minuten.
Vandaar dat ik de herinneringen dus niet uit kan schakelen.
Zal zo ff googlen voor een fix ofzo, er moeten meer mensen zijn op de wereld die hun herinneringen niet uit kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Brammel schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:34:
Bij mij duurt het ongeveer een minuut.

Iemand die weet hoe je het oorverdovende opstartgeluid uit kan zetten?
Volgens mij alleen door voor het afsluiten het belvolume of zacht, of uit te zetten...

Mmm, zal eens wat apps verwijderen, kijken of het invloed heeft op de afsluit tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

l3art schreef op zondag 11 april 2010 @ 18:08:
Nou daar gaan we dan, ik heb de Disire nu een dag in mn hand, en vannacht tijdens het uitgaan kunnen testen, en vergelijkingen kunnen doen met de Milestone. En ik kan nu al zeggen dat de Desire wat mij betreft met kop en schouders boven de Milestone uitsteekt.... Maar goed met mn nogal brakke kop zal ik wat neer proberen te zetten.
Ik zou eerder vrouwen met elkaar vergelijken tijdens het stappen dan telefoons :?.
Nou hier dan nog wat voorbeeld foto's die ik afgelopen nacht gemaakt heb, en nog 1 filmpje.
[video]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Aan het filmpje zie ik dat de telefoon niet zo heel bijzonder presteert, het is een middenmoter.
Wat de foto's betreft lijkt het toestel best aardig te presteren in het donker. Al vermoed ik wel dat je een stabiele hand hebt en het niet de donkerste gelegenheid was. Ach, bang ben ik nog niet dat ik mijn Nikon D700 aan de wilgen hoef te hangen :).

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galileo84
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 00:59
Over het standaard instellen van een herinnering:

Je kunt niet de standaardherinnering op "geen" zetten voor zover ik weet. Ik heb er naar gezocht en heb de instelling niet kunnen vinden. Wat wel kan (en wat volgens mij de enige mogelijkheid is) is om bij elke individuele afsrpaak, wanneer hij aangemaakt of aangepast wordt, te kiezen voor herinnering: "geen".

Bij individuele afspraken kun je de herinnering uitzetten, als standaard echter kan dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 21:22
Sinds afgelopen zaterdagmiddag heb ik een Desire in bezit. M'n dochter is helemaal enthousiast over Teeter, maar dat even terzijde.
Wat ik in dit topic zo snel niet heb kunnen vinden is of/hoe het mogelijk is sms-berichten van m'n Nokia E66 (uit een backup met Ovi) naar m'n Android te krijgen. Iemand een dergelijke stap al geprobeerd en goede tips?

Relax. nothing is under control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwR

AwR

Brammel schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:12:
[...]

Brammel,

't Is beschamend. Je hebt helemaal gelijkt, had helemaal over het hoofd gezien dat de lijst met remindertijden ook naar boven kon scrollen.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
Ik kwam er trouwens achter dat je bij de exchange push mail geen mogelijkheid hebt om de push ook te laten werken op subfolders. Hij pusht alleen mijn inbox, maar niet de subfolders. Ik moet echt naar de mail app gaan, daar de subfolder selecteren en dan begint hij pas te syncen. Ik heb me rot gezocht, maar ik heb nog geen oplossing kunnen vinden. Weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
[b][message=33808185,noline]maar 99% van mijn contactenlijst heeft Hyves, en hooguit 1/4e Facebook.
Begrijp me niet verkeerd, maar dat is leuk voor jou, en veel andere Nederlanders, maar buiten nederland heeft Hyves geen/nauwelijks bestaansrecht. Facebook is iets wat wereldwijd gebruikt wordt evenals twitter. Daarom ook logisch dat ze voor facebook en twitter hebben gekozen. Voor hyes zijn aparte programma's/widgets te downloaden als je die zo graag wil. (persoonlijk heb ik helemaal geen hyves meer).

Dus bekijk het uit het standpunt van HTC dat wereldwijd toestellen uitbrengt, dan is het best te snappen dat ze er geen hyves in gooien.

Wat mij betreft mogen ze liever nog wat kleine bugs aanpassen zoals de forced closes die je krijgt als je account wil syncen met flickr/picase (één van de twee dat weet ik uit mn hoofd even niet).

En dan nog even over het stug lopen bij live wallpapers. Heb er nu eentje, Seeds of life, daarbij blijft wel alles soepel lopen, en hij is nog erg grappig ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyves is iets van 2005 ( mn hyves gedelete wat een gezeik zeg lol). Facebook is where its at. Veel beter en fijner in zijn gebruik.
En twitter is publieke sms service voor al je vrienden en kennissen.

Ik ben blij dat het er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 22:46
Heb sinds vorige week de Desire in mijn bezit maar heb nog steeds MMS niet werkende gekregen, ik heb onderstaande instellingen overgenomen, iemand die het al wel werkende heeft?
Om gebruik te maken van mobiel internet, e-mail, MMS en Vodafone live! sites is het nodig om de juiste APN in te stellen. Een APN is het toegangspunt tot het Vodafone data netwerk.<br/>De juiste APN voor een abonnement of prepaid is live.vodafone.com. Voor een zakelijke aansluiting geldt de APN office.vodafone.nl.<br/>Neem contact op met onze klantenservice bij twijfel over de juiste APN.
De verbindingsinstellingen voor internet en mms

* Ga naar "Menu" -> "Settings" -> "Wireless controls" -> "Mobile networks" -> "Access Point Names"
* Druk op de Menu-toets en kies "New APN"
* Name: Vodafone Mms
* APN: live.vodafone.com of office.vodafone.nl
* Proxy: leeg laten
* Port: leeg laten
* Username: vodafone
* Password: vodafone
* Server: leeg laten
* MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
* MMS proxy: 192.168.251.150
* MMS port: 8799
* MCC: 204
* MNC: 04
* APN type: mms
* Druk op de Menu-toets en kies "Save"
* Keer terug naar het beginschermDe mms-instellingen

* Druk op de Menu-toets en kies "Messaging"
* Druk op de Menu-toets en kies "Settings"
* Scroll naar "MMS settings"
* Delivery reports: aanvinken
* Read reports: optioneel
* Auto-retrieve: aanvinken
* Roaming auto-retrieve: optioneel
* De "Notification settings" kunnen naar eigen wens ingesteld worden
* Keer terug naar het hoofdmenu
Ik heb 2 opties in de HTC Desire welke niet vernoemd staan in bovenstaand:

* Verificatietype staat automatisch op PAP
MMS-Protocol staat op WAP 2.0

[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 12-04-2010 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiotjE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-10-2021
Heb inmiddels mijn Desire paar dagen, heerlijk toestel, alleen op een of andere manier lukt het me niet om er voor te zorgen dat de Desire alleen 'My Contacts' uit GMail synchroniseert in tegenstelling tot alle contacten (waarbij dus ook troep zit die Google uit zichzelf maar even beschouwt als interessant voor jou). Nou lukt het wel om dit enigszins gescheiden te houden door in het menu van 'Contacten' alleen te kiezen voor contacten met telefoonnummers. Echter blijft in alle andere applicaties wel de volledige lijst van contacten opkomen.
Nu heb ik voor andere Android telefoons wel uitleg gevonden waarbij mensen daadwerkelijk kunnen kiezen voor alleen het synchroniseren van 'My Contacts' alleen kan ik dit nergens vinden op mijn Desire of in de handleiding.
Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit toch geregeld kan krijgen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

Zeker al mijn post niet gelezen????
Ik heb in 1 post een link geplaatst met de uitleg, en in de andere (mijn review tussen de milestone en en de Desire) nog een uitleg geplaatst waarom dat zo is.
jules schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:49:
[...]
Ik zou eerder vrouwen met elkaar vergelijken tijdens het stappen dan telefoons :?.

[...]

Aan het filmpje zie ik dat de telefoon niet zo heel bijzonder presteert, het is een middenmoter.
Wat de foto's betreft lijkt het toestel best aardig te presteren in het donker. Al vermoed ik wel dat je een stabiele hand hebt en het niet de donkerste gelegenheid was. Ach, bang ben ik nog niet dat ik mijn Nikon D700 aan de wilgen hoef te hangen :).
Hahaha heb je helemaal gelijk in. En wees gerust het is niet zo dat ik al de tijd met mijn tel heb gelopen.... Maar belofte maakt schuld :-p
En wat betreft de donkere omgeving, nee ik was in de Hemkade waar dus ook allerlei verlichting was van lampen, lasers, etc. Maar kanttekening is wel, dat met de flits aan, het opviel dat deze bijzonder ver kwam. Die foto gemaakt van de DjBoot waar onderandere Mike S stond, was toch op een paar meter afstand.
Maar je hebt gelijk, het zal echt nooit een 'echte' camera ontvangen, maar zo tussendoor is het meer dan prima!

[ Voor 36% gewijzigd door 13art op 12-04-2010 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draquilla
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-11-2024
Fly-guy schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:15:
Hoe snel kunnen jullie de telefoon uitschakelen? Bij mij duurt dat letterlijk minuten en dan meer richting de 10 tot 20 dan 2 of 3. Er komt een balkje in beeld met "uitschakelen, even geduld" of zoiets, de achtergrond wordt geblurred maar dat is het dan. Wel merk ik dat mijn live wallpaper ineens erg schokkerig gaat (op de achtergrond) en komt er in de statusbalk een tekst te staan, welke ik niet kan lezen door de blur.

Na een lange tijd gaat hij dan eindelijk uit. Opstarten gaat wel normaal (minder dan 1 minuut), maar even rebooten zit er zo dus niet in.

10 tegen 1 dat het komt door een programma, maar welke. Voor de volledigheid weet ik niet of dat werkelijk zo is, een hard reset doe ik nog even niet en dit was de eerste keer dat ik de telefoon uitzette, dus wat hij gedaan zou hebben zonder apps te installeren weet ik dus niet.
Toevallig dat jij dit even aankaart. GIsteren heb ik het toestel voor de 2de keer uitgezet en het duurt toch zeker 5 min. voordat hij volledig uitstaat. De eerste keer uitzetten duurde ook ong. 10 min. Erg apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 20:11
BiotjE schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:03:
Heb inmiddels mijn Desire paar dagen, heerlijk toestel, alleen op een of andere manier lukt het me niet om er voor te zorgen dat de Desire alleen 'My Contacts' uit GMail synchroniseert in tegenstelling tot alle contacten (waarbij dus ook troep zit die Google uit zichzelf maar even beschouwt als interessant voor jou). Nou lukt het wel om dit enigszins gescheiden te houden door in het menu van 'Contacten' alleen te kiezen voor contacten met telefoonnummers. Echter blijft in alle andere applicaties wel de volledige lijst van contacten opkomen.
Nu heb ik voor andere Android telefoons wel uitleg gevonden waarbij mensen daadwerkelijk kunnen kiezen voor alleen het synchroniseren van 'My Contacts' alleen kan ik dit nergens vinden op mijn Desire of in de handleiding.
Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit toch geregeld kan krijgen?

Alvast bedankt!
People --> Groups --> Menu --> Sync Groups --> Alleen vinkje bij "My Contacts"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Dat heeft dan vast met een programma te maken oid. Want die bij mij doet er nog geen halve minuut over.
Maar ik heb ook White Killer erop staat waarmee ik om de zoveel tijd extra programma's afsluit. Dus mogelijk dat het daardoor bij mij ook sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_Pin
AwR schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:59:
[...]

Brammel,

't Is beschamend. Je hebt helemaal gelijkt, had helemaal over het hoofd gezien dat de lijst met remindertijden ook naar boven kon scrollen.

Thanks!
Brammel kun jij eens stap voor stap uitleggen waar je dat gevonden hebt?
Ik kan het nog steeds niet vinden. De bovenste optie bij de tijden is nog steeds 5 minuten bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallage1216
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik gebruik de desire nu een paar dagen naar alle tevredenheid.
Echter het onscreen toetsenbord vind ik niet fijn werken en ben aan het rond kijken naar een goed alternatief.
Ik heb hier op de verschillende fora al wat gelezen over "better keyboard", "swype" en "slideIT".
Aangezien"slideIT" de enige in het rijtje is die gratis is dacht ik hier maar mee te beginnen met proberen. Echter wanneer ik deze geïnstalleerd heb kan ik hem nergens gebruiken.
In het instellingen scherm "taal en toetsenbord" staat het vinkje voor "slideIT" aan en ik heb een NL language pack gedownload maar als ik ergens iets wil typen heb ik nog steeds het default keyboard.
De opties voor Toetsenbordtypes zijn ook alleen: qwerty, toetsenblok en compact.
Kan iemand mij vertellen hoe ik andere toetsenborden kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
AwR schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:59:
[...]

Brammel,

Thanks!
Dat kan dus inderdaad wel, maar je kan niet kiezen dat als je een nieuw agenda item aan maakt de herinnering standaard uit staat. Zoals Galileo84 ook al aan geeft dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_Pin
Aha en ik wou alle herinneringen uitzetten voor alle afspraken in 1x en dat lukte mij dus niet. Wat ik alleen in kan stellen is dus inderdaad de standaard herinnering tijd die hij aangeeft bij een nieuwe afspraak.

Het irritante is dat alle outlook agenda afspraken waar geen herinnering in staan ( want dat vind ik snoei irritant ) nu allemaal een vrolijke herinnering hebben gekregen van 10 minuten ... en ik ga ze niet allemaal langslopen om ze stuk voor stuk uit te zetten ...
Irritant zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
PcFer schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:07:
[...]

dit kan ik niet vinden hoor. bij people --> Groups --> Menu --> dan kan ik geen sync groups vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 14:30
Weergeven moet je hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Ik heb in Gmail een aparte lijst gemaakt met mijn contactpersonen van de telefoon deze heet telefoon. deze kon ik mijn Magic instellen dat hij alleen deze synchroniseerde. op de Desire kan ik deze optie niet vinden. Weergeven geeft de optie alleen weer maar dan blijven alle andere contactpersonen nog wel in mijn carkit naar voren komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Draquilla schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:06:
[...]

Toevallig dat jij dit even aankaart. GIsteren heb ik het toestel voor de 2de keer uitgezet en het duurt toch zeker 5 min. voordat hij volledig uitstaat. De eerste keer uitzetten duurde ook ong. 10 min. Erg apart..
Er zijn er meer met dit probleem:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=657800

-EDIT-

Heb net die astro app verwijderd en het afsluiten gaat nu een stuk sneller, zo'n anderhalve minuut. Nu las ik in het topic hierboven dat hoe korter je de telefoon aan hebt gehad, hoe sneller hij afsluit en dat het aanhebben van je WIFI het afsluiten ook vertraagd. Maar een taskkiller wordt ook verdacht van problemen.

In mijn geval had ik de telefoon slechts 5 minuten daarvoor al ge-reboot en alle data verbindingen uitgezet, dus zowel WIFI als 3G. Dit, samen met het verwijderen van astro, resulteerde in een kortere afsluit tijd. Meteen na het wederom opstarten de telefoon afgesloten, nu duurde het slechts een seconden of 20.

Dus bedrijfstijd is een factor, dataverbinding zal ik nog even testen, evenals wat een langere bedrijfstijd (rond de twee dagen) doet.

[ Voor 47% gewijzigd door Fly-guy op 12-04-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:08
wallage1216 schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:14:
Echter het onscreen toetsenbord vind ik niet fijn werken en ben aan het rond kijken naar een goed alternatief.
Ik heb hier op de verschillende fora al wat gelezen over "better keyboard", "swype" en "slideIT".
Aangezien"slideIT" de enige in het rijtje is die gratis is dacht ik hier maar mee te beginnen met proberen. Echter wanneer ik deze geïnstalleerd heb kan ik hem nergens gebruiken.
In het instellingen scherm "taal en toetsenbord" staat het vinkje voor "slideIT" aan en ik heb een NL language pack gedownload maar als ik ergens iets wil typen heb ik nog steeds het default keyboard.
De opties voor Toetsenbordtypes zijn ook alleen: qwerty, toetsenblok en compact.
FF onder voorbehoud, ik heb nu nog een Hero op 2.1 ROM, maar ik denk dat het hetzelfde werkt. Als je eerst bij Instellingen>Taal en Toetsenbord SlideIt Keyboard aanvinken.
Daarna ga je bijvoorbeeld naar je SMS applicatie (of iets anders waar je tekst in wilt voeren met het keyboard) en in het veld waar je de tekst wilt hebben, houd je je vingen wat langer op je scherm. Je krijgt dan een Popup menu waarin ook de optie [Input method] (in mijn Engelstalige ROM, zal wel [invoermethode] zijn in het NL) daar selecteer je nogmaals SlideIt, en u is klaar :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 12:51
Fly-guy schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:48:
[...]

-EDIT-

Heb net die astro app verwijderd en het afsluiten gaat nu een stuk sneller, zo'n anderhalve minuut. Nu las ik in het topic hierboven dat hoe korter je de telefoon aan hebt gehad, hoe sneller hij afsluit en dat het aanhebben van je WIFI het afsluiten ook vertraagd. Maar een taskkiller wordt ook verdacht van problemen.

In mijn geval had ik de telefoon slechts 5 minuten daarvoor al ge-reboot en alle data verbindingen uitgezet, dus zowel WIFI als 3G. Dit, samen met het verwijderen van astro, resulteerde in een kortere afsluit tijd. Meteen na het wederom opstarten de telefoon afgesloten, nu duurde het slechts een seconden of 20.

Dus bedrijfstijd is een factor, dataverbinding zal ik nog even testen, evenals wat een langere bedrijfstijd (rond de twee dagen) doet.
Ik merkte gisteren veel problemen met de connectiviteit van het toestel. Na een zoektocht bedacht ik mij dat het allemaal was begonnen vanaf de installatie van Juicedefender. Het programma was overigens al gedisabled. Na het verwijderen van de app waren alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen.

Andexplorer is overigens een fijne vervanger voor Astro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Pizr schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:02:
[...]

Ik merkte gisteren veel problemen met de connectiviteit van het toestel. Na een zoektocht bedacht ik mij dat het allemaal was begonnen vanaf de installatie van Juicedefender. Het programma was overigens al gedisabled. Na het verwijderen van de app waren alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen.

Andexplorer is overigens een fijne vervanger voor Astro!
Heb nu astro explorer er af gegooid en hij sluit veel sneller af. Ongeveer 15 sec. Kan ook komen omdat hij nu nog niet zo lang aan staat. Zelf gebruik ik trouwens ES File Explorer. Werkt prima, en je kan er ook mee over het netwerk browsen (heb ik nog niet getest). Bovendien gaat het uninstallen van apps veel sneller dan wanneer je het via de normale manier doet.

[ Voor 6% gewijzigd door Brammel op 12-04-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_Pin
wallage1216 schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:14:
Al die programma's zijn nog niet compatibel met de HTC Desire. Het is dus wachten op updates van deze programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draquilla
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-11-2024
Fly-guy schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:48:
[...]

-EDIT-

Thanks voor de link. Heb de thread even door gelezen en heb naar aanleiding daarvan Advanced Task Killer ook maar gedisabled en verwijderd, hopende dat het de oplossing voor dit 'probleem' is. Nu heb ik eigenlijk helemaal geen reden om het toestel uit te zetten, echter viel het mij gisteren op nadat ik mijn phone volledig leeg had laten lopen.
Ik ga nu ook even in de gaten houden welke handelingen een kortere afsluittijd stimuleren.

Overigens merk ik dat tijdens het kijken van filmpjes op Youtube het beeld en geluid niet helemaal synchroon loopt. Dit gebeurd zowel over 3G als over WiFi. Tevens gebeurd dit bij meerdere video's van verschillende uploaders, maar voor een willekeurig voorbeeld zie http://www.youtube.com/wa...rom=TL&videos=4unhxBkEHvY. Let niet op het inhoudloos gebral ;) , maar dit is wel een duidelijk voorbeeld wat de, overigens vrij kleine, 'lag' kan illustreren.
Het beeld lijkt mijns inziens een paar milliseconden voor te lopen op het geluid (vooral goed te merken met oordopjes in).
Ben even benieuwd wie dit nog meer is opgevallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit ben ik eigenlijk nog niet tegen gekomen, maar, kun je aan de desire ook een touwtje hangen zoals kan bij vele nokia`s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 17-09 21:26
Ik heb op mijn WinMo telefoon op dit moment een app: NoData In Roaming. Is er zoiets ook voor Android? Want ik was het ooit 1 dag vergeten om die app opnieuw te installeren en had meteen 30 euro internet op mijn rekening staan.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:50

Sjaak_Afhaak

Bleh!

@ tiesku: Er is geen oogje voor een touwtje als je dat bedoelt.

[ Voor 8% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 12-04-2010 11:45 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:46

Christiano007

Ich bin der champion

Phusebox schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:44:
Ik heb op mijn WinMo telefoon op dit moment een app: NoData In Roaming. Is er zoiets ook voor Android? Want ik was het ooit 1 dag vergeten om die app opnieuw te installeren en had meteen 30 euro internet op mijn rekening staan.
Bij android kun je het gewoon (roaming) uitzetten.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Phusebox schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:44:
Dit zit standaard ingebakken in Android, geen app voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwR

AwR

L.S.

Ik heb sinds enkele dagen de HTC desire.

Is het ook mogelijk om in de calendar te zoeken? Ik ben deze mogelijkheid nog niet tegengekomen.
In de algemene Settings -> Search -> Searchable items heb ik Calendar aangevinkt.

Found it! De Search Widget installeren en voila!

[ Voor 10% gewijzigd door AwR op 12-04-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
AwR schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:46:
L.S.

Ik heb sinds enkele dagen de HTC desire.

Is het ook mogelijk om in de calendar te zoeken? Ik ben deze mogelijkheid nog niet tegengekomen.
In de algemene Settings -> Search -> Searchable items heb ik Calendar aangevinkt.
Ga naar de agenda en klik op zo zoek knop op je toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Laatst online: 18-09 10:24
Begin wel steeds meer te balen dat een hoop apps nog niet zichtbaar zijn voor ons in de market, kom er steeds meer tegen! :(
Hoop dat Google een beetje opschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
-TheNose- schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:01:
Begin wel steeds meer te balen dat een hoop apps nog niet zichtbaar zijn voor ons in de market, kom er steeds meer tegen! :(
Dan installeer je, in die gevallen, toch even de .apk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-TheNose- schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:01:
Bij de legend komt het ook voor, waarschijnlijk door een bug in de camera software,
http://www.mobilyz.com/ni...men-voort-uit-camera-bug/
of heb jij het over betaalde apps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjaak_Afhaak schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:44:
@ tiesku: Er is geen oogje voor een touwtje als je dat bedoelt.
Jup dat beboelde ik, nou dan maar een hoesje erbij aanschaffen.. maar moet nog 2maand wachten :'( tot mn Bday 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:42
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:15:
[...]

Bij de legend komt het ook voor, waarschijnlijk door een bug in de camera software,
http://www.mobilyz.com/ni...men-voort-uit-camera-bug/
of heb jij het over betaalde apps ?
Ik wilde gisteren Grooveshark installeren via een downlinklink op mijn Desire. Ik werd doorverwezen naar de Market, en toen kon de Market Grooveshark niet vinden.
Zelfde geldt voor Google Earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiotjE
PcFer schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:07:
[...]

Bij mij is er helemaal geen keuze voor Sync Groups wanneer ik daar op menu klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieDeBoer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:10
hars73 schreef op zondag 11 april 2010 @ 21:53:
Heeft er iemand toevallig een Ford Fiesta uit 2009 met de ingebouwde bluetooth carkit van Ford? Ik zou graag weten of de Desire daar goed verbinding mee maakt en ook gebruik kan maken van het adresboek en de voice control om te telefoneren. En de eventuele beperkingen die er zijn.
Jep, daar rijd ik in. Gebruik alleen een Hero, maar daarmee kan ik gewoon, via de ingebouwde carkit, m'n contacts benaderen en bellen. Voice control werkt, maar zover ik weet moet je daarvoor handmatig het telefoonnummer invoeren (kan dus niet direct gekoppeld worden aan een contact in je mobiel).

Ik ga er even vanuit dat het met de Desire ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buffalo schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:19:
[...]

Ik wilde gisteren Grooveshark installeren via een downlinklink op mijn Desire. Ik werd doorverwezen naar de Market, en toen kon de Market Grooveshark niet vinden.
Zelfde geldt voor Google Earth.
het vinkje van Google moet nog even geplaatst worden.. ;)

Maar als je in google zoekt op 'Grooveshark.apk' en 'Earth.apk' , dan kom je de losse apk's wel tegen. Die even downloaden op je sdcard zetten en dan installen. Een omweg, maar beter dan wachten op Google-Market

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:25:
[...]

het vinkje van Google moet nog even geplaatst worden.. ;)

Maar als je in google zoekt op 'Grooveshark.apk' en 'Earth.apk' , dan kom je de losse apk's wel tegen. Die even downloaden op je sdcard zetten en dan installen. Een omweg, maar beter dan wachten op Google-Market
Als ik die grooveshark.apk installeer, werkt het inderdaad prima. Ik download ze gewoon vanaf mijn desire en kan ze zo meteen na het downloaden installeren.

Echter mag wel meteen inloggen als VIP, iets wat ik niet ben. Kan je ook het programma gebruiken als je geen VIP bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Heb sinds vorige week de Desire in mijn bezit maar heb nog steeds MMS niet werkende gekregen, ik heb onderstaande instellingen overgenomen, omdat er nog geen direct instellingen zijn voor de Desire, iemand die het al wel werkende heeft?
Om gebruik te maken van mobiel internet, e-mail, MMS en Vodafone live! sites is het nodig om de juiste APN in te stellen. Een APN is het toegangspunt tot het Vodafone data netwerk.<br/>De juiste APN voor een abonnement of prepaid is live.vodafone.com. Voor een zakelijke aansluiting geldt de APN office.vodafone.nl.<br/>Neem contact op met onze klantenservice bij twijfel over de juiste APN.
De verbindingsinstellingen voor internet en mms

* Ga naar "Menu" -> "Settings" -> "Wireless controls" -> "Mobile networks" -> "Access Point Names"
* Druk op de Menu-toets en kies "New APN"
* Name: Vodafone Mms
* APN: live.vodafone.com of office.vodafone.nl
* Proxy: leeg laten
* Port: leeg laten
* Username: vodafone
* Password: vodafone
* Server: leeg laten
* MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
* MMS proxy: 192.168.251.150
* MMS port: 8799
* MCC: 204
* MNC: 04
* APN type: mms
* Druk op de Menu-toets en kies "Save"
* Keer terug naar het beginschermDe mms-instellingen

* Druk op de Menu-toets en kies "Messaging"
* Druk op de Menu-toets en kies "Settings"
* Scroll naar "MMS settings"
* Delivery reports: aanvinken
* Read reports: optioneel
* Auto-retrieve: aanvinken
* Roaming auto-retrieve: optioneel
* De "Notification settings" kunnen naar eigen wens ingesteld worden
* Keer terug naar het hoofdmenu
Ik heb 2 opties in de HTC Desire welke niet vernoemd staan in bovenstaand:

* Verificatietype staat automatisch op PAP
* MMS-Protocol staat op WAP 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fly-guy schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:28:
[...]

....
Echter mag wel meteen inloggen als VIP, iets wat ik niet ben. Kan je ook het programma gebruiken als je geen VIP bent?
Geen flauw idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vorige week ook een HTC desire in huis, tot nu toe erg tevreden van. Nu, even over draadloos internet Op school is er overal wifi, maar daar moet je telkens inloggen (redirect bij openen browser). Da's wel vervelend om telkens te moeten inloggen alvorens de applicaties internet kunnen gebruiken. Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De desire is een kopie van de legend. Alleen heeft de desire wat meer geheugen, meer cpu power en een groter scherm (en de accu gaat niet zo lang mee als bij de legend, ondanks een groter capaciteit accu die erin zit. Dit heeft te maken met de grootte van het scherm en de snelle CPU).

MMS werkt op de legend ook niet en dus zal dit op de desire ook niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiotjE
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:46:
Sinds vorige week ook een HTC desire in huis, tot nu toe erg tevreden van. Nu, even over draadloos internet Op school is er overal wifi, maar daar moet je telkens inloggen (redirect bij openen browser). Da's wel vervelend om telkens te moeten inloggen alvorens de applicaties internet kunnen gebruiken. Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik weet niet welke vorm van beveiliging ze volgen maar kan je niet gewoon een permanente inlog invullen bij je verbinding? Ik weet in ieder geval dat dat bij ons op de universiteit (eduroam) gewoon via WPA2-enterprise automatisch te verbinden valt zodat je niet iedere keer in de browser moet inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
De desire is een kopie van de legend. Alleen heeft de desire wat meer geheugen, meer cpu power en een groter scherm (en de accu gaat niet zo lang mee als bij de legend, ondanks een groter capaciteit accu die erin zit. Dit heeft te maken met de grootte van het scherm en de snelle CPU).

Vodafone zegt ook gewoon doodleuk sorry maar wij weten verder ook niets, neem toch aan dat iemand hier wel zijn verantwoording voor zou moeten kunnen nemen, aangezien de Desire MMS wel ondersteund, kijkend naar de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

!!!!HEELPPP!!!

Afgelopen zaterdag heb mijn Desire binnengekregen, werkt echt super en ben er echt tevreden over.
Alleen sinds vandaag werkt mijn aan en uit knop niet meer. De time out stand staat op 15 sec en na de 15 seconde reageerd hij helemaal nergens meer op. Wel kan gebelt worden enz. Heeft iemand hier een idee wat ik hieraan kan doen?

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2010 13:23 . Reden: HEEEELPPP!!!! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lubbertkramer

Het is handiger om de fabrikant (in dit geval HTC) hierover te contacteren. Aangezien het geen Telecom netwerk probleem is, maar meer een toestel probleem.

Wellicht dat binnenkort een oplossing door een software update oid uitkomt.

Verder zit er ook een bug in de legend die gelinkt is aan de lichtsensor. Het is zo dat de knopjes in het daglicht niet worden verlicht, maar alleen als het donker is. Als jou telefoon in slaapmodus gaat en je deze weer wekt, dan werkt de lichtsensor niet en branden de knopjes ook niet in het donker. Door de telefoon nogmaals in de slaapstand te gooien en deze weer te wekken werkt de lichtsensor weer.

Ik weet niet of dit ook met de desire zo is. Kan iemand het even testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:57

Haha, in hoeverre is het dan een kopie? Het draait ongeveer dezelfde software, maar ook daar zit wel iets verschil in. Dus hardware technisch gezien is ie totaal anders, de software is iets anders, maar toch is het een kopie? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 11:16
King_Pin schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:28:
[...]
Al die programma's zijn nog niet compatibel met de HTC Desire. Het is dus wachten op updates van deze programma's
In hoeverre moet een applicatie compatible zijn met alle soorten en maten Android telefoons dan? Voor zover ik heb kunnen zien werkt de software in Android voornamelijk op event niveau en spreekt het puur een HAL aan, waardoor je geen wetenschap hoeft te hebben van de fysieke hardware.

Het zou voor een developer ook ondoenlijk zijn om alle soorten Android telefoons met elk hun specifieke eigenschappen te kennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HTC Sense software en Android software is idem gelijk aan de legend. En het valt mij ook op dat de bugs van de Legend ook zijn meegenomen in de Desire.

CPU is anders en denk ook wel dat er kwa hardware iets is gewijzigd om de nieuwe CPU goed draaiend te krijgen, maar de rest is gewoon gelijk aan de Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 15:38
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:10:
!!!!HEELPPP!!!

Afgelopen zaterdag heb mijn Desire binnengekregen, werkt echt super en ben er echt tevreden over.
Alleen sinds vandaag werkt mijn aan en uit knop niet meer. De time out stand staat op 15 sec en na de 15 seconde reageerd hij helemaal nergens meer op. Wel kan gebelt worden enz. Heeft iemand hier een idee wat ik hieraan kan doen?
wat dacht je van terugsturen/brengen..?

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm De aan en uit knop moet je ook niet met geweld indrukken. De telefoons van tegenwoordig moet je met liefde en zacht aanraken. Het is net een vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip: voor mensen die merken dat het intern geheugen steeds lager begint te gaan, terwijl hij niks op het toestel heeft geïnstalleerd.

Leeg alle caches van je internet brouwser en dan zie je dat je gelijk meer vrije telefoon geheugen erbij krijgt.

Je kunt ook de cache limiet lager zetten, staat standaard op max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:10:
!!!!HEELPPP!!!

Probeer eens een factory-reset. Als je niet meer bij je instellingen kan komen kijk dan eens hier. Als je powerknop echt kaduk is, dan wordt het een RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Heb inmiddels contact gehad meerdere malen met Vodafone, wie meldde dat het geen netwerkprobleem kon zijn omdat ik wel gewoon kon internetten.

Vervolgens met HTC contact opgenomen, deze denken niet dat het een softwarefout is, maar een instelling ergens die fout staat, met hun de instellingen nog eens doorgenomen maar nog werkte het niet, vervolgens besproken om een hard reset te doen, mocht het dan nog niet werken proberen met een andere sim kaart, mocht het dan nog niet werken is het een software/hardware probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Laatst online: 18-09 10:24
FabianNL schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:14:
[...]

Haha, in hoeverre is het dan een kopie? Het draait ongeveer dezelfde software, maar ook daar zit wel iets verschil in. Dus hardware technisch gezien is ie totaal anders, de software is iets anders, maar toch is het een kopie? :+
Ik wilde net zeggen. Mijn Suzuki Swift is een kopie van een ferrari, andere body, kleinere velgen, lager geklokte motor, maar toch een kopie! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:08
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:35:
[...]

Probeer eens een factory-reset. Als je niet meer bij je instellingen kan komen kijk dan eens hier. Als je powerknop echt kaduk is, dan wordt het een RMA.
Of ff je accu eruit wippen. Is misschien niet helemaal volgens het boekje, maar misschien wel het proberen waard. (ik vermoed zelf een kapotte knop, maar dat terzijde)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:19:
[...]

Jup dat beboelde ik, nou dan maar een hoesje erbij aanschaffen.. maar moet nog 2maand wachten :'( tot mn Bday 8)
Het heeft niks met een bug te maken. Camera werkt perfect. De software die niet in de market staat kan je gewoon online downloaden en installeren. Het werkt perfect. Ook de barcode scanner werkt perfect op de Legend en Desire. Het staat niet op de market omdat google (market) bepaalde codes moet verwerken in hun systeem voor de Legend en de Desire. HTC heeft deze netjes op tijd aangeleverd bij Google en nu is het afwachten totdat Google de moeite neemt om deze te activeren.
Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over bestellingen, prijzen, winkels, abonnementen en al het andere wat niet met de telefoon zelf te maken heeft worden verwijderd.

Voor accessoires mag er in dit topic gepost worden.