HTC Desire - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste
Acties:
  • 185.173 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
reemprive schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 13:26:
Zal er overigens hyves integratie komen voor friendstream? Ik vind het eigenlijk wel een leuke toevoeging.
Hoop iets vergelijkbaars voor myspace :-)
Ken weinig die twitteren of een facebook account hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kemblin schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 13:53:
[...]

had daarnet de timer opgezet, toen die afging was het geluid zo hoog dat het bijna zeer deed aan mijn oren. Heb het meldingsvolume toch maar wat lager gezet. Ik ben er zeker van dat je telefoon horen afgaan in een drukke ruimte geen probleem is met de desire.
[quote]Kemblin schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 13:53:
[...]

Hoge tonen zijn zeker waarschijnlijk goed, hoe is het met een goed muziek mp3 ringtone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:30
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/android/2846765.png

Ook leuk :) Heb trouwens het idee dat mn batterij het steeds beter uithoudt..

[ Voor 43% gewijzigd door Luqq op 10-04-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe warm wordt jullie desire? Ik zit alleen wat apps te installeren maar de achterkant is echt goed warm nu. Douche temperatuur zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:09

codex

Geen OpenAI agent :)

Mijne wordt ook best warm niet te maar best warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Als je stevig gaat typen met het keyboard wordt hij ook wel wat warmer. Opeens krijg je een gloed in je hand ;)

Scan2pdf mobile geïnstalleerd. Het werkt wel aardig om met de camera pdf bestanden te maken. Dat zal vast van pas komen.

Op xda begint het nu langzaamaan op gang te komen met berichten. Op naar een goede divx player, dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat warmer worden heb ik ook bij mijn Samsung i900 van ander half jaar geleden. Met browsen wordt dat ding gloeiend heet. Gelukkig went het en is perfect voor de winter haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Heeft iemand MMS al aan de praat met Vodafone? Ik kan niet zenden en ontvangen. De helpdesk verwees me door naar de pagina van de Magic. Heb alle settings letterlijk overgenomen maar het mocht niet baten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 18:16
waterstof schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 22:20:
Telfort heeft automatisch mij toestelgegevens geupdate. Volgens Telfort heb ik nu een Samsung SGH-E758.

Lekker belangrijk, maar ben nieuwsgierig of dit bij andere Telfort gebruikers ook zo is. (Even inloggen op Mijn Telfort)
Er is toch wel iemand met Telfort die dit even kan checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Ik heb de laatste tijd veel problemen met het wegvallen van de dataverbinding.

Met de Desire lijkt het nog erger... Continu kan ik op RETRY klikken.
WIFI werkt overigens naar behoren.

T-Mobile web & walk plus, wat is er aan de hand?

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Tof, mijn Desire heeft nu bijna dertig (30!) uur achter elkaar aan gestaan met tussendoor momenten van best intensief gebruik, zoals surfen, radio luisteren, spelletjes (door ufo's ontvoerde schapen redden :')), google maps'en, smsen, foto's nemen en het bekijken en gebruiken van instellingen en widgets. Alleen bellen heb ik er nog niet mee gedaan. Ik ben best onder de indruk van zo'n lange periode van gebruik zonder opladen voor een smartphone als deze :)

Dat is trouwens *zonder* het gebruik van TasKiller...
Phusebox schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:44:
Ik heb gisteren trouwens even een Desire kunnen uitproberen in een winkel; is het normaal dat het scherm zo stroef aanvoelt? Je moet echt druk uitoefenen om vloeiend over het scherm te gaan met je vinger vond ik. En er zat geen screenprotector op ofzo.
Hier is het zeker niet stroef. Lekker vloeiend is idd een betere omschrijving :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:22
xsive schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 16:21:
Ik heb de laatste tijd veel problemen met het wegvallen van de dataverbinding.

Met de Desire lijkt het nog erger... Continu kan ik op RETRY klikken.
WIFI werkt overigens naar behoren.

T-Mobile web & walk plus, wat is er aan de hand?
Dat heb ik ook met T-mobile web & walk standaard.
Zit in de stad Groningen met vol 3G bereik. Vaak genoeg werkt het trouwens ook gewoon goed, het is willekeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:54

mace

Sapere Aude

Ik moet zeggen ik was erg enthousiast over deze telefoon, maar nu begint het toch wel te knagen...

Multitouch die geen multitouch is, 800x480 wat geen 800x480 is etc...

Welke "verassingen" zal deze telefoon nog meer in petto hebben vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58
Multitouch zal wel slaan op de slechtere touchscreen sensor in de HTC waardoor je last hebt van de multitouch bug? Dat zal op termijn mogelijk een probleem worden voor games, maar voor de rest zie ik niet zo snel een probleem om de hoek komen. (Hoewel het geen goede actie is van HTC.)
Waarop doel je met de resolutie?

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Laatst online: 17:19

Melkaz

Melkazar

Nou ik heb hem eindelijk binnen maar na het uitpakken gelijk twee verrassingen, het klepje ging echt enorm slecht open en er stak een stukje onafgewerkt plastic uit op het randje achter de volume knop. Gelukkig heb ik deze kunnen wegwerken met een pincet maar een beetje slordig is het wel. Hij zit nu lekker op te laden en hopelijk straks geen andere issues meer.

De kleur is trouwens wel een leuke verrassing, een stuk mooier dan dat het in video's eruit zag _/-\o_

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 20:15
Als je de compas calibreert moet je dan horizontaal of vertikaal die 8-figuur maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik volg zowel het Legend als dit draadje. In het Legend draadje kwam iemand met Juicy Defender als programma om flink te batterij te ontlasten. Misschien ook een tip voor Desire gebruikers?

Uit Legend draadje
Crazyanz schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 15:05:
Ik gebruik sinds een dag trouwens Juice Defender. Wat een geniaal programma zeg! hij zet je 3G uit als je scherm uit staat en 1x in de 15minuten gaat ie even aan om al je programma's te syncen.

31 uur geleden van stroom gehaald en heb nog 50%

met 1 uur 52 weergave en 3 minuten bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Als je de compas calibreert moet je dan horizontaal of vertikaal die 8-figuur maken?
Horizontaal, als je de telefoon voor je houd, naar rechts en links dus.

Zie hieronder een voorbeeld wat de iPhone aangeeft:
http://images.anandtech.c...w/compassinterference.jpg

(Niet boos worden dat ik een iPhone afbeelding neerzet LOL, kon zo snel niet iets anders vinden) :9

[ Voor 32% gewijzigd door Cyw00d op 10-04-2010 17:48 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jannibal23 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 17:39:
[...] Juicy Defender als programma om flink te batterij te ontlasten [...]
Juicedefender voor de mensen die het niet kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

mace schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 17:06:
Ik moet zeggen ik was erg enthousiast over deze telefoon, maar nu begint het toch wel te knagen...

Multitouch die geen multitouch is, 800x480 wat geen 800x480 is etc...

Welke "verassingen" zal deze telefoon nog meer in petto hebben vraag ik me af.
Vertel? Van die resolutie heb ik niks gehoord, klinkt ernstig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Icyzer schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:00:
[...]

Vertel? Van die resolutie heb ik niks gehoord, klinkt ernstig
waarschijnlijk doelt hij hier op:
http://www.ubergizmo.com/...not_really_800_x_480.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansworst1
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-08 18:24
Top toestel! Vandaag SipDroid aan de praat gekregen met mijn telfort Vast bellen abonnement, werkt super! Lokaal bellen via mijn Desire, wat wil je nog meer.... :-) Ik weet niet of het ook via 3G werkt (internet abonnement gaat volgende maand pas in... :-). Hoe je het instelt staat o.a. op de telfort site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:27

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Blck schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 13:33:
De unlock vind ik trouwens te soepel, ik heb vaker dat hij unlocked in me broekzak, daarom heb ik er maar zo'n patroon op gezet.
Ik merkte dit ook. Ik kwam er achter dat ook de menuknop je scherm kan unlocken. Misschien was dat bij jou ook het geval.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:49
hansworst1 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:09:
Top toestel! Vandaag SipDroid aan de praat gekregen met mijn telfort Vast bellen abonnement, werkt super! Lokaal bellen via mijn Desire, wat wil je nog meer.... :-) Ik weet niet of het ook via 3G werkt (internet abonnement gaat volgende maand pas in... :-). Hoe je het instelt staat o.a. op de telfort site.
Wacht eens, je bedoelt dat je kan bellen en gebeld worden op je vaste nummer op je desire??? Dat is zeker nice! :D

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Icyzer schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:47:
[...]

Waar lag hij al in de winkel? Want ik wil hem ook graag even uitproberen voordat ik er eentje koop
bij pdashop op de oudedijk in rotterdam lag ie ook op de balie, heb er ook even mee mogen spelen nadat ik aangaf voor een desire gekomen te zijn.
terwijl de verkoper m'n abbo in orde aan het maken was liet ie mij met het toestel spelen. 8)

tot bleek dat VF aanvullende gegevens nodig bleek te hebben, oftewel die moest ik eerst aan leveren, dus onverichterzake naar huis :(
eer dat VF het allemaal heeft goedgekeurd kan het goed al dinsdag zijn, dus heb maar meteen de zilveren genomen, als we dan toch moeten wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
hoe verwijder je een bladwijzer.. toevoegen geen probleem, maar wat moet ik met lonely planet en wikipedia :p

en hoe verwijder je een programma.
alles op de hoofdschermen gooi je zo weg.. maar krijg bijv aandelen niet uit de programma lijst.

de contacten van mijn vorige nokia n73 heb ik inmiddels via gmail teruggezet, maar hoe ga je om met de oude berichten? Omslachtig gmail geforceer (in die contactlist heb je geen messenger veld dus alles moet alsnog handmatig).. dit zou je er gewoon op moeten kunnen pompen als csv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Laatst online: 12:09

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik kom er net achter dat die Systempanel app ook uitleest wat je batterijtemperatuur is. Bij mij loopt ie op tot 37 graden als ik druk bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
tjaeuhm schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:32:
hoe verwijder je een bladwijzer.. toevoegen geen probleem, maar wat moet ik met lonely planet en wikipedia :p

en hoe verwijder je een programma.
alles op de hoofdschermen gooi je zo weg.. maar krijg bijv aandelen niet uit de programma lijst.

de contacten van mijn vorige nokia n73 heb ik inmiddels via gmail teruggezet, maar hoe ga je om met de oude berichten? Omslachtig gmail geforceer (in die contactlist heb je geen messenger veld dus alles moet alsnog handmatig).. dit zou je er gewoon op moeten kunnen pompen als csv.
Hoe verwijder je een programma > Op pagina 203 van de handleiding staat het volgende: "Toepassingen die vooraf reeds op de telefoon waren geïnstalleerd, kunt u niet verwijderen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 13:18
Nu 2 dagen mee gespeeld en het is echt een verademing met mijn vorige toestel (nokia 5800). Alles gaat megasnel en Android zit ook echt goed in elkaar. Het fijnste vind ik de koppeling met facebook en alle e-mailadressen die worden gevonden in je gmail account. Het wordt gekoppeld aan je contacten met telefoonnummers. Op deze manier email ik straks alleen nog maar ipv dure sms.

Webpagina's laden snel, het toestel is snel, scherm moet ik even aan wennen. Soms een beetje stroef (misschien druk ik te hard vanwege vorige toestel).

De batterij gaat wel erg snel leeg. Moet dus even een van de batterij spaar programma's uitproberen.

De essentie is dat bij dit toestel alles om internet draait en continue verbonden zijn. Alle overbodige vragen die ik kreeg van mijn 5800 worden hier achterwege gelaten. Echt veel intuïtiever en simpeler besturingssysteem.

Ik dacht dat google maps inclusief gesproken navigatie was? Weet iemand hier iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
lbuysers schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:44:
[...]

Hoe verwijder je een programma > Op pagina 203 van de handleiding staat het volgende: "Toepassingen die vooraf reeds op de telefoon waren geïnstalleerd, kunt u niet verwijderen."
dank je.. dat zal een pdf zijn dan.. ik heb alleen een lullig klein quick start gidsje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 13:02
Deze middag mijn eerste (en hopelijk enige en laatste) probleempje gehad.
Ik haal mijn telefoon daarstraks uit slaapstand. Staat er een foutmelding op het scherm dat er geen backup kon gemaakt worden wegens problemen met de SD-kaart (weet de exacte verwoording niet meer).
Ik krijg dan het scherm te zien waar ik kan aangeven of ik al dan niet backup wil gebruiken.
Om te testen of er toegang was tot de SD-kaart heb ik de camera gestart en daar kreeg ik onmiddelijk de foutmelding dat er geen foto's konden bewaard worden omdat er een permissieprobleem was met de SD-kaart.
Ik heb de telefoon herstart en onmiddelijk de camera getest, geen enkel probleem meer.
Heel vreemd dus...

Iemand die weet of er errorlogs bereikbaar zijn op de telefoon waar ik eens kan in snuisteren?
Dit voorval doet me nu ook afvragen met welk interval de backup gebeurt naar de SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:05
tjaeuhm schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:54:
[...]

dank je.. dat zal een pdf zijn dan.. ik heb alleen een lullig klein quick start gidsje
Zie Sd-kaart of PDF-Viewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 10:34
Nollekeuh schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:45:
Ik dacht dat google maps inclusief gesproken navigatie was? Weet iemand hier iets van?
Wordt in Europa pas later (dit jaar) uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoDogWalker
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-02-2023
hansworst1 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:09:
Hans,
Dat klinkt erg leuk! Kun je uitleggen wat je ermee kan? (bellen en gebelt worden?)
En heb je mss een linkje naar de pagina bij Telfort, drama om daar iets te vinden...
thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
z0bin schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:24:
[...]

Zie Sd-kaart of PDF-Viewer
dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
boratnl schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:26:
[...]

Wordt in Europa pas later (dit jaar) uitgebracht.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
lbuysers schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:44:
[...]

ok.. maar geinstalleerde toepassingen als een rss feed tool ook niet.. staat nu gewoon bij programma's en is niet te verwijderen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
sorry.. wil wel..
You can uninstall any application that you have downloaded and installed from Android Market.

1. From the Home screen, tap > Market > Downloads.
2. Tap the application you want to uninstall, and then tap Uninstall.
3. When prompted, tap OK to remove the application on your phone.
4. Select the reason for removing the application, and tap OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:02
bertalizer schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:23:
Ik haal mijn telefoon daarstraks uit slaapstand. Staat er een foutmelding op het scherm dat er geen backup kon gemaakt worden wegens problemen met de SD-kaart (weet de exacte verwoording niet meer).
Ik krijg dan het scherm te zien waar ik kan aangeven of ik al dan niet backup wil gebruiken.
Ik heb hetzelfde gehad, alleen toen ik bezig was met vcf cards over te sturen met bluetooth en bezig was met contacts weg te gooien en een keer bij het im- en exporeren van contacts naar de SD card. Opeens die melding, alleen uit en aan zetten leken snel te helpen. Daarna niet meer gezien. Niet lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Mijn eerste smartphone en het bevalt erg goed. Heb wel vragen met betrekking tot het browsen.

Zou graag willen weten of je ook een webpagina vooruit kunt, dus nadat je de terugknop (per ongeluk) hebt gebruikt?
En bij het pagina terug gaan hoeft ie van mij niet opnieuw ververst te worden. Is er een manier om deze vanuit een cache te laten laden, en bijvoorbeeld enkel te vernieuwen na een bepaalde tijd?
Sommige video's worden niet getoond, dit is bij de NOS website bijvoorbeeld de low-res versie van het journaal (hi res-standaard versie doet het gewoon). Waarom?

[ Voor 4% gewijzigd door FrankNLD op 10-04-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 10:34
kan het zo snel niet meer vinden op internet, misschien haal ik dingen door de war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 19:06
Hier nu inmiddels ook flink in gebruik. Werkt tot op heden perfect!

Ik vroeg me wel af of ik ook sms en belgeschiedenis van mij Windows Mobile telefoon kan exporteren en op de Desire importeren. Weet iemand of dit mogelijk is?

Tevens vroeg ik me nog af of ik in de HTC widget alle mail als gelezen kan markeren (kortom alles selecteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Calvin
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 09:56
Wellicht nog voor enkele mensen handig.
Zelf heb ik de Desire opgehaald bij PDAshop in Grunn. Vodafone heeft mijn order in 1 dag goedgekeurd, dus na 1 dag in bezit.
Voor het nummerbehoud moet ik echter nog even wachten. Gevolg: eerst maar es met de telefoon zonder SIM maar via wifi op de market.
Ik zag GEEN ENKELE betaalde app.

De SIM erin gedaan, en daar waren de betaalde apps al.

HTH!
Calvin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
For what its worth; Ik heb nu een dag een Desire, en ik ben een behoorlijke kleuren-zeikerd (gecalibreerde s-ips TFT, gecalibreerd Panasonic Plasma 42G10, Canon 5DmkII etc.) maar dat de kleuren roze zouden zijn op de Desire valt mij na een dag gebruik niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
  • Laatst online: 17-09 11:16
Phusebox schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:44:
Ik heb gisteren trouwens even een Desire kunnen uitproberen in een winkel; is het normaal dat het scherm zo stroef aanvoelt?
Nee, mijn vinger glibbert moeiteloos over het scherm... Of heb jij bouwvakkershanden en ik kantoorhandjes :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:19
Onedayflyer682 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 21:28:
Hier nu inmiddels ook flink in gebruik. Werkt tot op heden perfect!

Ik vroeg me wel af of ik ook sms en belgeschiedenis van mij Windows Mobile telefoon kan exporteren en op de Desire importeren. Weet iemand of dit mogelijk is?
Ergens tegen gekomen, hier of op XDA, heb het zelf niet getest.
http://android.riteshsahu...windows-mobile-to-android
Ben wel benieuwd naar je bevindingen.
Onedayflyer682 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 21:28:
Tevens vroeg ik me nog af of ik in de HTC widget alle mail als gelezen kan markeren (kortom alles selecteren).
Nee kan niet (heb er ook al naar gegoogled). Heb daarom hotmail maar er weer uitgegooid. Had geen zin om alles handmatig als gelezen te zetten (terwijl deze mailtjes online wel gelezen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:49
Vandaag ook naar de winkel gelopen om de Desire te kopen.

Mijn korte ervaring:
Eerst, wat een ontzettend el-cheapo klote dekseltje zit er op de achterkant. Ik was bang dat ik het hele spul zou slopen toen ik hem eraf moest klikken om de battery en sim erin te stoppen. Het zal me niks verbazen als dat spul na zo'n 30x open en dichtdoen nog maar half zal sluiten. Wat een goedkope oplossing voor een telefoon van zo'n 450 euro. Mijn vorige telefoon is een HTC Tytn2, en die had toch een wat beter schuif-klik systeem voor het achterklepje.
Maargoed, laten we hopen dat ik die achterkant niet vaak open zal moeten halen.

Het OLED-scherm. Prachtige graphics en kleurintensiteit. Zwart is mooi zwart en de kleuren zijn levendig. In zonlicht idd wat minder, maar zo vaak staat die zon hier niet pal boven je kop. Aangezien ik nogal op detail let vind ik het mindere aan dat OLED-schermpje dat als je er goed op kijkt, je vage 'pixeltjes' om tekst heen ziet. Het lijkt een soort fonkelende pixels, maar dit is echt op detail niveau. Ik ben gezegend met goede ogen, dus mij valt het op. Het is iig niet storend verder en ik denk dat het gros van de mensen dit niet opvalt.

De browser werkt erg goed en de snelheid bevalt mij. Zelfs met flash content browst hij nog lekker weg. Tekst past zich aan binnen tables door zich te wrappen tot de breedte van het scherm bij in- en uitzoomen. Tekst selecteren van inputvelden (getest bij het google inputveld) wilde mij niet helemaal lekker lukken. Tekstcontent op sites selecteren ging wel weer prima.

De gui werkt redelijk vlot, behalve met een bewegende achtergrond, dan willen zich er nog wel eens stroperige momenten voordoen. Scrollen door de geïnstalleerde apps gaat niet zo soepel als bij een iPhone. Het is duidelijk dat er zo nu en dan momenten zijn dat hij even niet 100% lekker scrollt, maar een kleine stroperigheid vertoont. Het is een retesnelle telefoon verder, maar toch heeft hij niet de actie-reactie en vloeiende bewegingen zoals een iPhone dat wel doet. Voor de mensen die denken: heb je weer zo'n iPhone lover...: Ik heb zelf nooit een iPhone gehad, heb de pest aan iTunes en alles wat daarbij komt kijken, maar heb er wel langdurig mee gespeeld (3 huisgenoten die er wel een hebben). Apple doet het gewoon nog steeds veel beter qua snelheid van de interface, punt uit. Zal ook wel met multitasking te maken hebben.

Telefoon zo'n 3,5 uur gebruikt waarvan zo'n 2,5 uur de display op full brightness, veel internet en wat apps downloaden. Voor de rest de interface wat configureren. Nog niet mee gebeld. De accu staat nu op 10%, dus hij ligt zo dadelijk weer aan de lader. Echt normaal gebruik is het dus niet, dus die tijden moet ik nog even schuldig blijven.

Nog pas één spelletje gespeeld (voor maar 3 minuutjes), Paper Toss. Dat draaide soepel en heb geen haperigen gemerkt.

Het is mij nog niet gebeurd dat ik per ongeluk in het home menu naar links of naar rechts scrollde door de optische sensor. Ik las dat mensen hier wel last van hebben. Mijn advies: doe wat aan je fijne moteriek, want mij is het niet gebeurd.

Typen op landscape gaat prima. Ik heb wel alle correctie en automatische aanvullding meuk uitgezet, want ik hoef geen apparaat die denkt dat hij wel weet welke woorden ik wil typen. Zal sowieso ook snelheid kosten.

Integratie met google accounts werkt goed. E-mail en contacts, latitude meuk en dergelijke zit er allemaal in. Ik zal er niet veel gebruik van maken, maar voor de google fans is het er dus.
Pushmail voor exchange support werkt ook prima, niks over te klagen.
Waar ik nog wel naar opzoek ben is een snelle manier om even al mijn windows mobile contacts naar mijn Desire te krijgen, zonder een export naar CSV en dit via een google account in te laden. Ik heb namelijk nog meer contacts in mijn google account die ik niet in mijn telefoon wil. Wat ik wil is dus een snelle import-export zonder tussenkomst van gekke accounts.

GPS of navigatie heb ik nog niet getest. Ik ben bezig met het zoeken naar goede navigatiesoftware die ik eerst kan uitproberen, zonder meteen 30 euro of meer te moeten lappen. Morgen eens de trial van Navigon proberen.

Ik heb een paar keer wat gekke disconnects gehad tijdens mail, apps, weather of wat dan ook downloads. Mijn provider is T-mobile en ik heb wel constant een 3G verbinding met of volle bak verbinding, of op één streepje na. Dit heb ik het laatste uur niet meer meegemaakt, dus ik kan nog niet helemaal beoordelen waar dit aan lag.

De camera... Sja, hij doet zijn werk. Maakt opzich best goede foto's (mijn referentie is een HTC Tytn2, dusja, dat was niet zoveel). De flitser is erg fijn, want daardoor is het toch mogelijk om in huiskamers goede stabiele foto's te krijgen. Ik merkte ook toen ik een foto van mijn vriendin wilde maken dat er een rechthoek om haar hoofd verscheen, die meebewoog als zij bewoog. Kortom, er zal wel face recognition op zitten, al weet ik nog niet echt wat ik daarmee zal moeten.

Mijn algemene indruk is een prima telefoontje, zeker de schermgrootte bevalt mij, en ook het browsen gaat lekker vlot (waar ik hem voornamelijk voor ga gebruiken).
Het zal niet lang duren voordat ik aan de boel ga sleutelen (rooten etc), om wat meer customize meuk te krijgen, maar zo ver is het nog niet.

Verder ben ik nog op zoek naar een goede app die het led-lampje aan de achterkant kan activeren, zodat ik de telefoon als zaklamp kan gebruiken. Ik kon in de appstore alleen maar apps vinden voor de Nexus (waarbij hij geroot moest zijn, dus kon sowieso niet proberen of die ook op de Desire werkten), en nog wat waardeloze apps die het scherm op full brightness zetten. Mocht iemand een goede app kennen dan hoor ik het graag.

Tot zover mijn redelijk recht-toe-recht-aan review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Trouwens een tip voor de mensen met Windows mobile telefoons die contacts over willen zetten naar Android:

1: Sync de telefoon met outlook om je contacten in outlook te krijgen.
2: Exporteer de contacten naar een CSV bestand.
3. Importeer het CSV bestand in Gmail.
4. Sync Gmail met je Desire :)

Ik heb de Desire sinds vanmiddag en heb er niet meer dan lof over! Wat een verademing vergeleken met WM en Maemo (N900)

[ Voor 16% gewijzigd door Imperium op 10-04-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Eerste dagen was de batterij echt flut, nog geen 18 uur en leeg. 's Avonds via juicedefender 3g uit en 's ochtends al op 70% (referentie is de Hero, die hield het op 99% na een avond).
Opladen duurde erg lang, gister van ~ 13 uur tot 21 uur aan de lader gehangen om weer op 100% te komen

Had bijna 2 extra kabels besteld tot vandaag! Veel apps herdownload, veel gesurft en vooral veel scherm aan en eind van de lichtgevende dag op 70%. Aan de lader gehangen en binnen 2 uur weer volle batterij; dit verloop herken ik van de milestone en daar deed ik 2 dagen mee op een batterij. Geef de batterij (en misschien het os) wat tijd om "bij" te komen. Zo extreem slecht als de eerste 3 dagen is het niet.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Imperium schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 22:41:
Trouwens een tip voor de mensen met Windows mobile telefoons die contacts over willen zetten naar Android:

Ik heb de Desire sinds vanmiddag en heb er niet meer dan lof over! Wat een verademing vergeleken met WM en Maemo (N900)
En wat doe je dan als er een hele lijst met contacts in je Gmail account zit die je niet wilt syncen? Kun je dat zo makkelijk aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 20:38
@benchMarc

Ik vind je review niet echt positief. Je noemt allerlei nadelen waardoor ik het gevoel heb dat de Desire niet echt het geld waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
benchMarc schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 22:44:
[...]

En wat doe je dan als er een hele lijst met contacts in je Gmail account zit die je niet wilt syncen? Kun je dat zo makkelijk aangeven?
Is dit niks?
I choose to synchronize all contacts, but in my contactlist I only want the ones with a phone number.
Easily set up by opening Contacts, Select menu -> View -> And select "Contacts with phone numbers"
Zo synct 'ie mischien wel de contacten maar dan zie je alleen de contacten met een tel nr.

[ Voor 34% gewijzigd door Imperium op 10-04-2010 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Negaiido schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 22:49:
@benchMarc

Ik vind je review niet echt positief. Je noemt allerlei nadelen waardoor ik het gevoel heb dat de Desire niet echt het geld waard is.
Laat je niet gek maken door verschillende reviews waarbij de ene negatief is en de andere positief is.
Je zal het zelf moeten ervaren! Ik zelf ben absoluut tevreden met de telefoon en herken me in bijna geen enkele punten die hierboven genoemd worden.. pixels om letters?

Ik weet niet hoe dicht hij met z'n neus op het scherm zit te loeren voor de kleinste imperfecties hoor.. het is geen handgemaakt toestel van 10.000 euro dus je zult ALTIJD wel iets vinden om over te zeiken.

En om eens en voor altijd met dat geneuzel van de iPhone af te zijn... De reden dat de iPhone zo vloeiend scrollt is heel simpel; op de iPhone draait zo goed als niks op de achtergrond en is alles puur flash. Op de Desire heb je van widgets tot suspended applicaties op de achtergrond staan wat ook nog wat CPU kost. Ik heb 100x liever de dynamische achterkant van de Desire dan de statische achterprogrammateur van de iPhone. Maar let wel, ook dit is persoonlijk.

Om je maar weer de positieve kant op te slingeren: Hij ownt!

[ Voor 22% gewijzigd door Imperium op 10-04-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:34
Imperium schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 22:53:
[...]

Laat je niet gek maken door verschillende reviews waarbij de ene negatief is en de andere positief is.
Je zal het zelf moeten ervaren! Ik zelf ben absoluut tevreden met de telefoon en herken me in bijna geen enkele punten die hierboven genoemd worden.. pixels om letters?

Ik weet niet hoe dicht hij met z'n neus op het scherm zit te loeren voor de kleinste imperfecties hoor.. het is geen handgemaakt toestel van 10.000 euro dus je zult ALTIJD wel iets vinden om over te zeiken.

En om eens en voor altijd met dat geneuzel van de iPhone af te zijn... De reden dat de iPhone zo vloeiend scrollt is heel simpel; op de iPhone draait zo goed als niks op de achtergrond en is alles puur flash. Op de Desire heb je van widgets tot suspended applicaties op de achtergrond staan wat ook nog wat CPU kost. Ik heb 100x liever de dynamische achterkant van de Desire dan de statische achterprogrammateur van de iPhone. Maar let wel, ook dit is persoonlijk.

Hij klaagt over het batterijklepje.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Michie23 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 23:03:
[...]

Aangezien ik nogal op detail let vind ik het mindere aan dat OLED-schermpje dat als je er goed op kijkt, je vage 'pixeltjes' om tekst heen ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Ik heb 1 probleempje:

de settings voor hoe ie zich moet gedragen als k hem in de usb van m'n laptop prak (of tv of wat voor usb dan ook fwiw) staan goed, gewoon als diskdrive, maar niets wil hem herkennen...
-Laptop met ubuntu
-pc met windows
-sony bravia tv met usb
-wii
-pc op m'n werk met usb

Helemaal nakkes. En ik word het toch wel zat om alles via bluetooth te moeten doen :P

iemand een idee?

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Negaiido schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 22:49:
@benchMarc

Nouja, de nadelen die ik noem hebben geen grote impact op het gebruik hoor. Kijk, dat de GUI gewoon niet altijd 100% vloeiend loopt is nu eenmaal zo. Mensen die roepen dat hij wel megavloeiend is hebben waarschijnlijk erg lage standaarden of zijn gewoon blind voor dat soort imperfecties. Het is duidelijk dat er iets aanwezig is waardoor het zelfs met een 1GHz cpu niet altijd helemaal vloeiend loopt. Ergens vind ik dat een hekelpunt, ook al krijg je er multitasking voor terug. Daarom ben ik ook héél erg benieuwd hoe de apple dit met de iPhone 4 gaat doen. Als zij erin slagen om multitasking te krijgen met de snelheid van de huidige GUI, dan is het zo klaar als een klontje dat Microsoft en Google iets goed fout doen. Dus ik ben heel erg benieuwd.
Wat betreft multitasking, ik heb nog steeds niet helemaal kunnen uitvinden hoe ik snel kan schakelen naar programma's die ik heb geopend? Zover als ik kan zien moet ik altijd het programma afsluiten, dan het programma wat ik voorheen had geopend opnieuw openen, en dan kom ik idd weer terug bij waar ik was gebleven in dat programma. Toch zou ik graag zoiets als in Windows Mobile zien, dat ik een soort taskmanager krijg rechtsboven in de hoek, waar ik snel even van programma kan switchen. Ik ben dit zo vlug nog niet tegengekomen in mijn eerst ervaring met Android, dus misschien bestaat het wel.

Wat betreft die pixels om de tekst. Het is er gewoon. Mijn vraag aan andere gebruikers: kijk eens van wat dichterbij op het scherm en vertel hier of je ze kunt zien. Ik zie deze dus zonder er met mijn neus op te zitten (omdat ik gewoon een stel arendsogen heb), maar zoals ik al zei, ik ervaar het niet als storend. Het is een kleine imperectie in mijn ogen, die misschien bij OLED hoort? Bij mijn LCD schermpje op de Tytn2 bestaat dit iig zeker niet. Bij foto's is het ook niet zichtbaar, enkel bij tekst.

Verder ben ik gewoon altijd erg kritisch en eerlijk in die dingen. Zo'n apparaat kost 450 euro, dus je mag er best wat van verwachten vind ik. Zeker een fatsoenlijk sluitingsysteem voor zo'n klepje hoort daar dan bij.
Imperium schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 22:50:
[...]

Is dit niks?

[...]

Zo synct 'ie mischien wel de contacten maar dan zie je alleen de contacten met een tel nr.
Goede tip, dit zal ik eens gaan proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door benchMarc op 10-04-2010 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 20:38
Michie23 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 23:03:
[...]

Nee dat was het niet echt(alleen), de vergelijking met iphone, de pixels. Zo'n review vind ik zelf best negatief :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiotjE
  • Laatst online: 20-10-2021
benchMarc schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 23:18:
[...]
Wat betreft multitasking, ik heb nog steeds niet helemaal kunnen uitvinden hoe ik snel kan schakelen naar programma's die ik heb geopend? Zover als ik kan zien moet ik altijd het programma afsluiten, dan het programma wat ik voorheen had geopend opnieuw openen, en dan kom ik idd weer terug bij waar ik was gebleven in dat programma. Toch zou ik graag zoiets als in Windows Mobile zien, dat ik een soort taskmanager krijg rechtsboven in de hoek, waar ik snel even van programma kan switchen. Ik ben dit zo vlug nog niet tegengekomen in mijn eerst ervaring met Android, dus misschien bestaat het wel.
Gewoon eventjes de home knop iets langer ingedrukt houden, krijg je klein menutje midden om te schakelen tussen programmas.

[ Voor 46% gewijzigd door BiotjE op 10-04-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 16:17
ik heb em nu 3 dagen in bezit en moet zeggen dan ik nog geen nadelen heb gevonden. Het is gewoon wennen (kom van symbian).

dat gezeur over de accu is enkel omdat iedereen enorm veel zit te spelen.

Mijn mening is dat het een top telefoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Laatst online: 17-09 13:02
Imperium schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 22:41:

[...]
Of...
2. Sync de telefoon met HTC Sync (staat op de SD in de telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamezMaster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 14:43
Ik kan me niet voorstellen dat sommige mensen geen roze zien met de brightness op het allerlaagste niveau.

Dus zet handmatig de brightness op het allerlaagste niveau, en open de gmail applicatie (als ik de brightness op het laagste niveau zet is het op elk grijs stukje paars, zelfs in de bovenste statusbalk (waar het 3G icoontje staat etc.) en onderin om de telefoon toets.. meer mensen hier last van?
of heb ik een "extra roze" display?)

[ Voor 5% gewijzigd door GamezMaster op 10-04-2010 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Negaiido schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 23:19:
[...]

Nee dat was het niet echt(alleen), de vergelijking met iphone, de pixels. Zo'n review vind ik zelf best negatief :P
Ik heb even een foto genomen van de fonkeling naast de pixels die ik waarneem:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/5bpkyp.jpg

De paars/blauwe pixels links van de tekst en de groene pixels rechts van de tekst valt mij dus op. Ik ben benieuwd waar dit vandaan komt... Of dit een OLED-probleem is, of een softwareprobleem.
GamezMaster schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 23:37:
Ik kan me niet voorstellen dat sommige mensen geen roze zien met de brightness op het allerlaagste niveau.

Dus zet handmatig de brightness op het allerlaagste niveau, en open de gmail applicatie (als ik de brightness op het laagste niveau zet is het op elk grijs stukje paars, zelfs in de bovenste statusbalk (waar het 3G icoontje staat etc.) en onderin om de telefoon toets.. meer mensen hier last van?
Ik zal hier morgen eens een blik op werpen. Wat ik wel heb gemerkt was dat het bij het scrollen in topics op GoT sommige vlakken van een post ook idd roze-achtig werden. Het leek een beetje om-en-om te gaan met de posts. Wanneer ik niet scrollde waren de kleuren prima, maar wanneer ik ging scrollen werd dus de achtergrond roze-achtig. Ik gebruik template: Tweakers, stylesheet: nightlife.

[ Voor 47% gewijzigd door benchMarc op 10-04-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

XMassacre schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 23:17:
Ik heb 1 probleempje:

de settings voor hoe ie zich moet gedragen als k hem in de usb van m'n laptop prak (of tv of wat voor usb dan ook fwiw) staan goed, gewoon als diskdrive, maar niets wil hem herkennen...
-Laptop met ubuntu
-pc met windows
-sony bravia tv met usb
-wii
-pc op m'n werk met usb

Helemaal nakkes. En ik word het toch wel zat om alles via bluetooth te moeten doen :P

iemand een idee?
Heb je 'm op de telefoon zelf wel laten koppelen (met m'n 1.6 Donut @ m'n T-Mobile G1 krijg je bij het inprakken een melding of je je telefoon wilt koppelen aan de computer zodat de pc toegang tot het SD geheugen krijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

benchMarc schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 23:39:
De paars/blauwe pixels links van de tekst en de groene pixels rechts van de tekst valt mij dus op. Ik ben benieuwd waar dit vandaan komt... Of dit een OLED-probleem is, of een softwareprobleem.
Het is geen 'probleem', het is een gevolg van de gekozen 'techniek'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTBoy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-08 15:20
Heeft iemand al de special features getest?

Als je de telefoon neerlegt met de het scherm naar beneden , dan moet hij de beltoon uitzetten..
Bij mij doet hij dat niet, iemand anders ook getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
weet iemand ook of er een soort van verkenner is voor de desire???
kan er zo geen 1 vinden.

google earth.apk kan ik niet vinden op internet, iemand idee???

is het ook mogelijk een apart geluid in te stellen voor mijn binnenkomende mail???

dank je voor alle antwoorden.

groeten marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je bij tegenwoordig geen manual meer bij telefoons ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

GoldenSample schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 23:46:
[...]

Heb je 'm op de telefoon zelf wel laten koppelen (met m'n 1.6 Donut @ m'n T-Mobile G1 krijg je bij het inprakken een melding of je je telefoon wilt koppelen aan de computer zodat de pc toegang tot het SD geheugen krijgt)
die vraag krijg ik al geeneens... maakt niet uit of 'ask me' aan of uit staat of wat voor default connection type ik kies. Erg vervelend.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adem9elf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 19:27
BTBoy schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 23:54:

Als je de telefoon neerlegt met de het scherm naar beneden , dan moet hij de beltoon uitzetten..
ja bij mij doet ie het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firefighter2 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 23:59:
weet iemand ook of er een soort van verkenner is voor de desire???
kan er zo geen 1 vinden.
GhostCommander, maar dat ding doet best raar, omdat je geen root-rechten hebt heb je er niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benchMarc schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 23:39:
[...]

Ik heb even een foto genomen van de fonkeling naast de pixels die ik waarneem:

[afbeelding]

http://www.msfn.org/board...e-t136059-pid-874715.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

multitasken is meer dan switchen tussen apps die op de voorgrond draaien, het is ook kunnen bijhouden waar je bent (bv. latitude); foto's uploaden terwijl je in een andere app dingen download, apps installeert op je telefoon en meer van dat soort dingen die je snel als normaal beschouwd tot je een ander systeem probeert en merkt dat slechts een deel "samen" kan.

Ik heb er voor gekozen (let wel gekozen!) om mijn plek waar ik ben op de aarde te delen met mijn baas en hij wet daarom dat hij me soms niet hoeft te bellen waar ik uithang omdat hij dat kan zien. Dat is wat anders dan persoonlijk steeds updaten waar je vind dat je bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:10

TheVMaster

Moderator WOS
Imperium schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 22:53:
[...]

'k hoop deze week ook een Desire te mogen ontvangen :+ Maar dit wil ik wel even rechtzetten. Iets wat juist niet aanwezig is op de iPhone is Flash.....de Desire heeft dit wel...hehe..
benchMarc schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 23:18:

[...]
Ergens vind ik dat een hekelpunt, ook al krijg je er multitasking voor terug. Daarom ben ik ook héél erg benieuwd hoe de apple dit met de iPhone 4 gaat doen. Als zij erin slagen om multitasking te krijgen met de snelheid van de huidige GUI, dan is het zo klaar als een klontje dat Microsoft en Google iets goed fout doen. Dus ik ben heel erg benieuwd.
Ach..weet je..'k heb jaren een Windows Mobile toestel gehad en had daar nooit problemen m.b.t. multitasking. Overigens krijgt de iPhone ook geen complete multitasking, maar wordt die in verschillende opzichten ook weer beperkt, dus helemaal vergelijkbaar met multitasking op een WinMob en Android toestel is niet goed te doen denk ik...
[..]

Verder ben ik gewoon altijd erg kritisch en eerlijk in die dingen. Zo'n apparaat kost 450 euro, dus je mag er best wat van verwachten vind ik. Zeker een fatsoenlijk sluitingsysteem voor zo'n klepje hoort daar dan bij.
Dat ben ik inderdaad compleet met je eens. Maar je moet niet vergeten dat je het klepje er aan het begin vanaf haalt om een sim en microSD te plaatsen. Waarom zou je hem naderhand nog willen openen? Een iPhone (om hem er maar weer bij te halen :+) kun je helemaal niet open maken. In principe zit dat klepje er alleen maar op zodat je de batterij (en sim/microSD) kunt vervangen....dus dat dat erg irritant gaat tja...'k verwacht dat ik het 1 keer zal doen.

Ter vergelijking : De HTC Hero (die m'n vrouw heeft) heeft een vergelijkbaar batterijklepje en die heeft ze er, sinds ze hem vorig jaar augustus heeft gekregen, misschien 1 of 2 keer afgehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

elk scherm en elk systeem heeft wel iets, als je het dood vergelijkt met andere dingen dan kom je nooit verder. Beeldbuis schermen zijn qua kleurechtheid ook beter dan welke LCD ook. Toch is nu LCD de norm, marketing.

Apple doet HELE goeie dingen op telefoon gebied en daar profiteren we ALLEMAAL van, 480x320 is niet "veel" meer, maar wel de norm nu. Vegen, pinch, en multitouch idem. Het gaat er uiteindelijk om wat je er mee doet en qua dat zijn apple en google de grootste spelers.

iphone vs android hoort niet te gaan over welke beter is, het hoort te gaan over welke beter voor jou is en qua dat snap ik de marketing van htc erg goed, het gaat niet om wat jij met je telefoon doet, het gaat om wat je telefoon met jou doet.

Heb ik nu en koelkast gewonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Laatst online: 17-09 19:56

Ik ga een beetje m'n telefoon met het scherm naar beneden neerleggen :o
Als je krassen wil hebben moet je dat doen... (Ook al zit er een lichte knik in, ik ben er geen fan van)

En om nog even terug te komen op een post van vanmiddag:
LordMithril schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:50:
1ste dag was ik zo door de accu heen, dat wel. maar nu in combinatie met een taskkiller werkt het erg lekker.
Ho, stop. Die taskkiller eraf gooien en dan weer terugkomen. Android 2.1 werkt slechter wanneer je een taskkiller gebruikt. Vertrouw het OS nou maar, en ga je er niet handmatig mee bemoeien ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Kazu op 11-04-2010 00:33 ]

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
  • Laatst online: 25-11-2022
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 00:01:
De handleiding vind je op je SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

De lage flash versie die de desire ondersteund maakt flash ook een gimick op deze telefoon. Het ondersteunen van flash is echt niet heilig. Dat het mogelijk is, dat maakt het verschil. Achter android schuilt een groot bedrijf wat (open) standaarden niet vergeet. Waar microsoft en apple nogal hun eigen formaten pushen heeft het (net als iphone) os android hier minder last mee/van. Bekijk alleen het audio formaat ogg vorbis maar. Technisch superieur aan mp3 maar nergens ondersteund op semi obscure merken na (niet dat iriver en cowon obscuur zijn). Bij wndows krijg je wmp, bij osx quicktime; in beide systemen kan je vlc installeren.
op een iphone is het minder open en zeker met in iphone os 4.0 waarbij zelfs de taal waarin je het aanbiedt een beperkende factor kan worden. OS hippies kunnen veel terrein winnen zoals linux heeft gedaan; hoe webos in dit geheel staat is nog te bezien.

En nu slapen; type-o's horen er bij rond dit tijdstip; sorry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor.S
  • Laatst online: 09-09 15:43

Bij mij doet hij dat gewoon. Weet niet waar je het in kan stellen, zal dit berichtje editen als ik erachter kom.

EDIT: De bedoeling van deze functie is dat als je tijdens het overgaan van de telefoon, de telefoon omdraait waardoor de beltoon uit gaat. Het is niet zo dat als je de telefoon neerlegt met het scherm naar beneden dat de beltoon er dan niet is, in dat geval moet je hem tijdens het overgaan omdraaien met het scherm omhoog.

PS: Prima toestel, heb hem nu 2 dagen en heb niets gemerkt van een roze gloed, behalve in de gmail app. Verder is alles supersnel, enige nadeel is beperkte opslag van apps.

[ Voor 37% gewijzigd door Victor.S op 11-04-2010 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een mogelijkheid BTBoy: Deze functie werkt (tenminste op HTC WinMo toestellen, ik wacht nog op m'n desire) als volgt: Je hebt het geluid aan, hij gaat over. Je pakt hem en kijkt wie het is. deze wil je niet opnemen. Op dit moment, dus als je telefoon al over gaat, draai je hem om. Dan gaat de beltoon op stil.

Mogelijk deed je dit al zo, maar ik dacht voor de zekerheid even.

edit: sjongejonge erriccartman, moet je niet je post editen als ik net een reply ga typen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Laatst online: 17-09 19:56
erriccartman schreef op zondag 11 april 2010 @ 00:49:
[...]
EDIT: De bedoeling van deze functie is dat als je tijdens het overgaan van de telefoon, de telefoon omdraait waardoor de beltoon uit gaat. Het is niet zo dat als je de telefoon neerlegt met het scherm naar beneden dat de beltoon er dan niet is, in dat geval moet je hem tijdens het overgaan omdraaien met het scherm omhoog.
Een leuke gimmick, maar ik zie het nut er niet echt van in? Ik ga er van uit dat het bedoeld is om in situaties waar je niet gestoord wilt worden snel je telefoon stil te krijgen, maar ik druk dan net zo snel het gesprek gewoon weg? Dan komt de boodschap ook aan de andere kant over. Het tegenovergestelde dat hij overgaat in stille stand wanneer hij naar boven ligt is daarentegen dan weer wél handig.

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 22:46
Heeft er iemand een vodafone Abo bij een Desire, ik kan namelijk niet mms'en....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTBoy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-08 15:20
erriccartman schreef op zondag 11 april 2010 @ 00:49:
[...]

Bij mij doet hij dat gewoon. Weet niet waar je het in kan stellen, zal dit berichtje editen als ik erachter kom.

PS: Prima toestel, heb hem nu 2 dagen en heb niets gemerkt van een roze gloed, behalve in de gmail app. Verder is alles supersnel, enige nadeel is beperkte opslag van apps.
Bedankt erriccartman! Jammer dat je tijdens het overgaan je telefoon moet draaien voordat hij op muted gaat, ik zou het namelijk superhandig vinden tijdens de vergaderingen of colleges.. dan hoef je niet elke keer op stil te drukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

mms'en heb ik nog niet getest met m'n desire op vodafone, maar hieronder ff een copy-pasta van de settings die op m'n g1 werkten:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
apn
live.vodafone.com

proxy
192.168.251.150

port
8799

username
vodafone

password
vodafone

mmsc
http://mmsc.mms.vodafone.nl

mms proxy
192.168.251.150

mms port
8799

mcc
204

mnc
04

Proxy en port voor internet zijn weg te laten. Merkte dat MET proxy kwam ik ook op de vodafone persoonlijke pagina (of hoe het ook heet, gebruik het nooit) en op sommige andere sites inneens niet ( :? ), en ZONDER proxy deed alles het, behalve dan die vodafone site.

Zal morgen eens proberen met een ander toestel erbij om te mms'en om te kijken wat werkt. Of als iemand anders al wil testen, leef je uit :)

edit:
zit nog steeds met het probleem dat usb niet werkt... wordt k behoorlijk moe van eigenlijk..

[ Voor 6% gewijzigd door Blerp op 11-04-2010 01:23 ]

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsjonge jonge mooi toestel,

Alles werkt lekker, multitasken, camera, radio, internet, ebuddy, tether, prachtig scherm!, youtube, navigatie echt perfect!

Wat wel naar is dat T-mobile haar gegevens niet kloppen, heb in 2 dagen tijd volgens t mobile 23 euro opgemaakt aan 5 smsjes en ben ook nog over mijn tegoed heen terwijl dat nog niet op is....

En de Ustream broadcaster laat de camera beelden in negatief zien, geen idee hoe dat kan??
Verder is de batterijduur ook nog wat aan de korte kant. Kon de eerste dag maar van 7 tot 1 met een volle batterij.

Maar verder echt een aanrader hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:32
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 01:33:
Tsjonge jonge mooi toestel,

Alles werkt lekker, multitasken, camera, radio, internet, ebuddy, tether, prachtig scherm!, youtube, navigatie echt perfect!

Wat wel naar is dat T-mobile haar gegevens niet kloppen, heb in 2 dagen tijd volgens t mobile 23 euro opgemaakt aan 5 smsjes en ben ook nog over mijn tegoed heen terwijl dat nog niet op is....

En de Ustream broadcaster laat de camera beelden in negatief zien, geen idee hoe dat kan??
Verder is de batterijduur ook nog wat aan de korte kant. Kon de eerste dag maar van 7 tot 1 met een volle batterij.

Maar verder echt een aanrader hoor!
Vraagje over ebuddy, aangezien ik de contacten niet gesorteerd krijgt op offline online ? Daarom zit ik nu met Fring te msnen, maar dat vind ik niks aangezien het een beetje kiddy look heeft, en de inloggegevens niet op worden opgeslagen.

Dus, hoe kan je die contacten sorteren ? Alvast bedankt

Voor de rest echt supertoestel, internet gaat supersnel, daarom noem ik het vanaf nu ook maar intersnel op mn desire, alleen hevige flash sites trekt ie niet ,maargoed dat hoeft ook niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

Sinds gister ook een blije eigenaar van de Desire. Ja hij is snel en nog meer superlatieven ;)

Al vanaf de T-Mobile SDA verschillende HTC mdellen mogen bezitten Met de Hero als eerste Android.
Hoewel ik er nooit 1 kocht voor de camera kwaliteiten ben ik nu positief verrast :)
Het is natuurlijk nog altijd geen compact camera van een paar honderd euro maar zeker met genoeg licht zijn de plaatjes helemaal zo slecht nog niet. De flitser is ook een aangename toevoeging. Komt nog aardig ver ook tot mijn grote verbazing.

Het zou zo maar eens kunnen dat ik hiermee wat foto's ga maken waar ik het met de rest niet eens over nadacht.

Oja, hij is snel! :P

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Haha ik had hem vandaag voor het eerst in de handen gehad. en mwa wma wma ik weet het niet hoor, ik was niet super impressed ofzo. Mooie heldere kleuren maar voor de rest? ik vond het filmen met de camera nog ook niet 100% vloeiend. Het is het voor mij gewoon NET niet. Ik vond hem ook niet groot ofzo, toen ik de HD2 in handen had dacht ik pfffff tering wat een groot scherm. Maar dit vond ik helemaal niet groot eigelijk klein. Had het scherm groter verwacht.
Tuurlijk zal het ongetwijfelt het mooiste snelste toestel op de markt zijn, maar ik ben gewoon kritisch en kan nou niet echt overal ja en amen op zeggen zoals ik de meeste zombies hier zie doen.
Ik ben nu helemaal aan het twijfelen tussen deze en de Galaxy S.

[ Voor 30% gewijzigd door kaasaanfiets op 11-04-2010 04:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pausie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 23:47
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 00:01:
inderdaad! mensen worden best lui imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansworst1
  • Laatst online: 08-08 18:24
Beerkeeper schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:24:
[...]

Wacht eens, je bedoelt dat je kan bellen en gebeld worden op je vaste nummer op je desire??? Dat is zeker nice! :D
Inderdaad, in ieder geval voor telfort gebruikers. Zoek naar SIP
op de telfort.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Laatst online: 17-09 20:15
Klopt het dat mobiele browsers geen bewegende gif plaatjes aankunnen? Bi de website van buienradar is de verwachting gewoon een gif plaatje. Met mobiele browsers zie je echter alleen het eerste plaatje in de gif file. Is hier een technische reden voor dat die browsers dat niet aankunnen?

Ook kan ik als ik op de Volkskrant site aanlog met de browser van de HTC Desire niet de online krant doorbladeren. Ik krijg het wel te zien, maar als je dan op de foto van een artikel klikt wordt-ie niet geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
Tijdens het laden van de Desire kreeg ik een email binnen (in de nacht) en de volgende ochtend vond ik mijn Desire met het scherm aan en een email notificatie! Hij heeft het scherm dus volgens mij een paar uur aangestaan. Hij voelde ook best warm aan. Wie o wie heeft dit ook gehad of weet een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Laatst online: 15:38
SAICRJMPM schreef op zondag 11 april 2010 @ 08:40:
Klopt het dat mobiele browsers geen bewegende gif plaatjes aankunnen? Bi de website van buienradar is de verwachting gewoon een gif plaatje. Met mobiele browsers zie je echter alleen het eerste plaatje in de gif file. Is hier een technische reden voor dat die browsers dat niet aankunnen?

Ook kan ik als ik op de Volkskrant site aanlog met de browser van de HTC Desire niet de online krant doorbladeren. Ik krijg het wel te zien, maar als je dan op de foto van een artikel klikt wordt-ie niet geopend.
Buienradar heeft een eigen app...
Ik vond hem ook niet groot ofzo, toen ik de HD2 in handen had dacht ik pfffff tering wat een groot scherm. Maar dit vond ik helemaal niet groot eigelijk klein. Had het scherm groter verwacht.
De vraag is, wíl je een groot toestel..? Zelf vind ik een groot scherm top, maar het moet wel een handelbaar ding blijven, iets wat ik van de HD2 moeilijk kan zeggen..

[ Voor 22% gewijzigd door SmithNL op 11-04-2010 08:48 ]

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
Ik begijp inmiddels wat ze bedoelen met 'de Roze gloed'. Ik heb hem gezien. Bij voorbeeld in notifications als je met een mail binnen hebt, dat is mij lagere brightness duidelijk roze. Ook het grijs van dit forum is dan rozig, terwijl de grijswaarde gewoon 240,240,239 is.

[ Voor 9% gewijzigd door pipo1000 op 11-04-2010 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:24
koekoek2003nl schreef op zondag 11 april 2010 @ 04:19:
Haha ik had hem vandaag voor het eerst in de handen gehad. en mwa wma wma ik weet het niet hoor, ik was niet super impressed ofzo. Mooie heldere kleuren maar voor de rest? ik vond het filmen met de camera nog ook niet 100% vloeiend. Het is het voor mij gewoon NET niet. Ik vond hem ook niet groot ofzo, toen ik de HD2 in handen had dacht ik pfffff tering wat een groot scherm. Maar dit vond ik helemaal niet groot eigelijk klein. Had het scherm groter verwacht.
Tja, de grens van wat tè groot is ligt bij iedereen op een ander punt natuurlijk. De HD2 vind ik wel erg groot hoor. De Desire is dan een stuk beterk handelbaar. Denk zelf dat de maar van de X10 (4 inch) ideaal is, maar dat toestel vind ik dan weer niet mooi. (en ben geen Sony fan)
Tuurlijk zal het ongetwijfelt het mooiste snelste toestel op de markt zijn, maar ik ben gewoon kritisch en kan nou niet echt overal ja en amen op zeggen zoals ik de meeste zombies hier zie doen.
Ik ben nu helemaal aan het twijfelen tussen deze en de Galaxy S.
De Galaxy S is zeker een goed alternatief. Wel ben ik benieuwd hoe fijn dat toestel gaat zijn als het gaat over custom roms en andere leukigheden. Bij HTC zit je bij dat soort dingen dankzij XDA nou eenmaal op de eerste rang. Welicht geldt dit niet voor iedereen, maar ik vind dit een belangrijke factor.
De Desire is wel een toestel dat ik evt zou willen kopen, maar ik twijfel nog. Ik wacht sowieso totdat ik zeker weet dat er custom roms op kunnen. Het blijft toch te leuk speelgoed met een custom bootmanager :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick schreef op zondag 11 april 2010 @ 09:13:
[...]
De Galaxy S is zeker een goed alternatief. Wel ben ik benieuwd hoe fijn dat toestel gaat zijn als het gaat over custom roms en andere leukigheden. Bij HTC zit je bij dat soort dingen dankzij XDA nou eenmaal op de eerste rang. Welicht geldt dit niet voor iedereen, maar ik vind dit een belangrijke factor.
...
Bij XDA is het blijkbaar al lang geen HTC only meer.. De X10 staat er namelijk ook in geuren en kleuren tussen. Daarbij is bijvoorbeeld Modaco ook een erg goede bron geworden en die is volkomen merk onafhankelijk. Ik ben er al lang over uit, toestellen die het nét niet zijn gaan altijd kriebelen. Tot nu toe is de Galaxy S qua specs en ook qua filmpjes perfect (in mijn ogen). De Desire (en ook de X10) zijn het voor mij dus ook nét niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Ik moet zeggen dat ik zelfs met Brightness volledig aan je op veel site's roze ziet zoals het forum hier. Ik vind het niet super storend maar het is wel duidelijk aanwezig. De bouwkwaliteit vind ik wel goed alleen zit bij mij de aanuit knop niet goed gemonteerd waardoor hij schuin zit en niet mooi in het toestel weg valt. Herkend iemand dat? Of andere gebreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orandajin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-07 07:54
BiotjE schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 23:21:
[...]

Gewoon eventjes de home knop iets langer ingedrukt houden, krijg je klein menutje midden om te schakelen tussen programmas.
Kijk, dit vind ik nu echt handig, dat wist ik nog niet 8)7

Dank je! _/-\o_

http://thunderskill.com/en/stat/Chinpokemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:31
niet goed gezocht.

[ Voor 95% gewijzigd door thriller op 11-04-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
  • Laatst online: 17-09 11:16
GamezMaster schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 23:37:

Kunnen we nu eens stoppen over dat roze gezeur? Het is al uitgebreid uitgekauwd hier. ALLE schermen hebben eenroze-achtige afwijking. Dat is inherent aan de AMOLED techniek en de kleurkeuzes die in Android gemaakt zijn, bepaalde grijze kleuren grijs wijken meer naar roze af... Bij lagere brightness zie je dat extra, door de manier waarop AMOLED werkt. Ja dat heeft iedereen, nee niet iedereen stoort zich eraan. Als ik gewoon met mn telefoon werk dan merk ik het niet eens, maar als ik ga kijken me mezelf afvraag : zie ik roze, dan zie ik ook roze. Leer ermee leven en accepteer dat je telefoon niet perfect is, of stuur hem terug en ontbind de koop. De perfecte telefoon bestaat niet, de Desire is goed, snel, mooi, gelikt maar heeft een kutspeaker, een relatief goedkoop achterklepje en een AMOLED scherm dat wat naar roze neigt. Take it or leave it maar stop met het uit te kauwen als een ouwe drol.... Het begint irritant te worden

</rant>
Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over bestellingen, prijzen, winkels, abonnementen en al het andere wat niet met de telefoon zelf te maken heeft worden verwijderd.

Voor accessoires mag er in dit topic gepost worden.