HTC Desire - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste
Acties:
  • 185.186 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:24
Die standaard "weer" app van HTC, doet die het bij jullie ook zo slecht? 9 van de 10 keer wil die bij mij niet updaten via 3G/HSDPA.
Bij mijn Hero was die ook heel vaak bedenk ik me nu.
WiFi nog niet getest.

Deze melding krijg ik elke keer:
Verbindingsfout bij het downloaden van weergegevens. Opnieuw proberem?

(Ja, er zit een spelfout in. Maar dit was ook al bij de Hero die ik al sinds juni 2009 had. Daar kan ik me trouwens wel aan ergeren. In het hele systeem tot nu toe 4 spelfouten gevonden)

Edit:
Ik ben nu overigens een week verder met mijn Desire en moet zeggen dat ik er geen spijt van heb. Ik kom van een Hero dus het meeste was me al wel bekend.

Positief:
- Scherm: erg scherp en helder. Roze waas heb ik totaal geen last van.
- Snelheid: erg nice! ik gebruik wel een taskkiller, ook al is het alleen maar voor het gevoel dat ik niet teveel apps open wil hebben staan. Desire is een stuk sneller dan mijn Hero.
- Camera: de Hero was dramatisch qua camera, dit is echt een stuk beter! echter nog niet zo mooi als de 5mp die op mijn N82 zat.

Negatief:
- Ik kan net als jullie de originele NOS Teletekst app niet meer terugvinden :(
- Bij surfen zoomt de browser niet direct in op de tekst, bijvoorbeeld bij tweakers.mobi. Dit deed mijn Hero wel.

[ Voor 43% gewijzigd door yorroy op 13-04-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XstarzZ schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:03:
er komt gewoon op bij alles wat ik wil doen kan geen verbinding met server maken, terwijl ik met mn laptop er toch echt opzit.
ik heb zojuist de zilvere binnengekregen en zal vanaaf wat foto's posten :p.
weet iemand hoe je een live emailadres kan instellen hoe dit juist moet?
eeuwig dank bij mn redder :p
gewoon e-mail adres invullen??
Op mijn Hero werkte dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10-2022
en bij domeinadres wat moet daar dan staan enz? ben een totale noob mn eerste android :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XstarzZ schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:03:
[..knip..]

weet iemand hoe je een live emailadres kan instellen hoe dit juist moet?
Even los van je laptop-problemen en je verbinding. Probeer eerst gewoon je toestel goed in te stellen. Normaliter zou je na het opstarten van je Desire alle instellingen al goed moet hebben staan.

Maar voor je live of hotmail account kan je deze instellingen invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 19:31
Ik volg het topic al sinds het begin en ben ook al een goede week de trotste eigenaar van aan HTC Desire.
WAT EEN PRACHT TOESTEL!

Maar, iets wat ik me af aan het vragen was en wat hier volgens mij nog niet is voorbij gekomen: ik installeer en deinstalleer best veel toepassingen en ik heb hiermee het gevoel dat ik mijn telefoon "vervuil".
Heeft het nu om op een gegeven moment een factory reset te doen en de programma's die je echt wilt alleen te installeren? Of maakt dat geen ene flikker uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
yorroy schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:03:
- Bij surfen zoomt de browser niet direct in op de tekst, bijvoorbeeld bij tweakers.mobi. Dit deed mijn Hero wel.
Dat kan je gewoon aanzetten ;)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 06:33

Boy

www.byoscoop.nl

BastiaanN schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:19:
[...]

Dat kan je gewoon aanzetten ;)
Ik heb 'm nog niet maar wist dat iemand dat probleem ook bij z'n Hero had. Dus waar zet je dat aan? Dan weet ik dat gelijk als ik 'm heb :)

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Boy schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:24:
[...]

Ik heb 'm nog niet maar wist dat iemand dat probleem ook bij z'n Hero had. Dus waar zet je dat aan? Dan weet ik dat gelijk als ik 'm heb :)
Browser -> menu -> meer -> instellingen -> Standaardzoom -> Dichtbij
Browser -> menu -> meer -> instellingen -> Pagina's openen in overzicht (uitzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:30
Zijn er mensen die de htc nieuws widget gebruiken en hoe werkt deze? Bij mij doet hij het niet echt lekker. Ik heb nu.nl en tweakers erin staan, maar hij update alleen handmatig en ik krijg om een vage reden steeds oude berichten te zien als nieuwe berichten.

Ook de mail app van htc werkt niet perfect, als ik een mail gelezen heb blijft er een groen streepje voor staan en hij laat andere emails zien dan als ik gmail via mijn laptop bekijk. Komt dit door imap of ligt dit aan de applicatie. Als het imap is zet ik hem wel gewoon op pop dat is een stuk duidelijker.

Verder is het trouwens een geweldige telefoon en ben ik echt te erg bezig met het downloaden van applicaties. Ik denk dat het hier nog wel even duurt voordat de batterij een dag mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yorroy schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:03:
[...]
- Ik kan net als jullie de originele NOS Teletekst app niet meer terugvinden :(
Kijk hier eens voor de apk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

LightYears schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:39:
maar eerst moet Paul eens een howto dumpen hoe die dat voor elkaar heeft gekregen :)
Werkt deze root methode niet dan? Ik ga dit vanavond proberen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
dank je, dit heeft het gedaan, wat een zalig toestel zeg! de zilvere is echt mooi, is de rand bij jullie ook een soort metaal? die rond het scherm dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:42
zonoskar schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:30:
[...]

Nee, dit werkt niet. Dit is de methode voor de N1. Hoewel het toestel redelijk gelijk is, laakt deze een beveiliging die de Desire wel heeft.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
zonoskar schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:30:
[...]

Succes, maar nee. Dit is gewoon de methode die voor de Nexus One geldt, met overal een 's/(Nexus One)|N1/HTC Desire/g' toegepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

codemann schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:18:
Ik volg het topic al sinds het begin en ben ook al een goede week de trotste eigenaar van aan HTC Desire.
WAT EEN PRACHT TOESTEL!

Maar, iets wat ik me af aan het vragen was en wat hier volgens mij nog niet is voorbij gekomen: ik installeer en deinstalleer best veel toepassingen en ik heb hiermee het gevoel dat ik mijn telefoon "vervuil".
Heeft het nu om op een gegeven moment een factory reset te doen en de programma's die je echt wilt alleen te installeren? Of maakt dat geen ene flikker uit?
Goed punt. Aangezien de meeste apps gebouwd zijn volgens de Android regeltjes, die heel erg streng zijn qua opruimen na uninstall, zal dat niet zo'n vaart lopen. Het grotere spul, zoals CoPilot, of een zware game, is wel geneigd enorm veel bagger achter te laten. Ook zal er wel vaak 'data' van applicaties achterblijven, maar die kun je vinden en wissen middels een file-manager.

Er zou m.i. wel een aparte search moeten zijn voor orphan files die achterblijven, en die zou door firmware updates moeten worden uitgevoerd, lijkt me.
Sowieso vind ik het aantal updates voor de Desire fw irritant summier, gezien het feit dat er echt heel wat bugs uitgewerkt zouden moeten worden, en aanpassingen mogelijk zijn. Ze gedragen zich (naar buiten toe) alsof de hele boel al 'af' is, en dat is verre van het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:36:
[...]
.
Sowieso vind ik het aantal updates voor de Desire fw irritant summier, gezien het feit dat er echt heel wat bugs uitgewerkt zouden moeten worden, en aanpassingen mogelijk zijn. Ze gedragen zich (naar buiten toe) alsof de hele boel al 'af' is, en dat is verre van het geval.
:? Hij is net uit. Hoeveel updates wil je dat ze uitbrengen?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:24
Jij bent een topper! het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Ik denk dat ik mijn Desire ga aanmelden bij CoolBlue omwille van 'fabricagefout'. Al het grijs op mijn Desire is roze. En aangezien andere Desire's daar blijkbaar geen last van hebben (zie hier op GoT en elsewhere...), kan ik aantonen dat dit dus een afwijkend incorrect toestel is. Volgensmij ben ik als consument in Europa daar goed genoeg voor beschermd.

Het moet toch niet kunnen dit? Stel je voor dat je een laptop koopt, en al het blauw op je scherm is gifgroen... Dan functioneert het apparaat toch niet waar het voor bedoelt is?
De 'it's not a bug, it's a feature'-quote is lijkt mij niet van toepassing.

Who's with me? Zelf ben ik wel van plan een actie op te zetten als hier behoefte aan is. Als we ons verenigingen moeten we wel een correct werkend toestel krijgen. Mijn Gtalk, Gmail, GoT (in mn browser) en ga zo maar daar... alles waar grijs in zit, is Roze... :S
Op dit moment is mijn vriendin de enige die mijn toestel mooi vindt werken, die is gek op baby roze... :(

PS: Hoe donkerder ik mijn scherm instel, hoe erger de roze teint. Het licht vol aan? Is het roze minder. Maargoed, dan is mijn batterij dan ook wel heeel erg snel op en is het probleem nog steeds aanwezig.

[ Voor 9% gewijzigd door Novah op 13-04-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:30
Novah schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:57:
Ik denk dat ik mijn Desire ga aanmelden bij CoolBlue omwille van 'fabricagefout'. Al het grijs op mijn Desire is roze. En aangezien andere Desire's daar blijkbaar geen last van hebben (zie hier op GoT en elsewhere...), kan ik aantonen dat dit dus een afwijkend incorrect toestel is. Volgensmij ben ik als consument in Europa daar goed genoeg voor beschermd.

Het moet toch niet kunnen dit? Stel je voor dat je een laptop koopt, en al het blauw op je scherm is gifgroen... Dan functioneert het apparaat toch niet waar het voor bedoelt is?

Who's with me? Zelf ben ik wel van plan een actie op te zetten als hier behoefte aan is. Als we ons verenigingen moeten we wel een correct werkend toestel krijgen. Mijn Gtalk, Gmail, GoT (in mn browser) en ga zo maar daar... alles waar grijs in zit, is Roze... :S
Op dit moment is mijn vriendin de enige die mijn toestel mooi vindt werken, die is gek op baby roze... :(
Heb je ook al ergens pics ervan gepost? Ik vraag me af of je erg kritisch bent, of jouw toestel gewoon echt een defect heeft.

Iedereen heeft er last van; de mensen die zeggen dat ze het niet hebben zijn of kleurenblind of gewoon minder kritisch en valt het hen niet op. Er is dus geen "goede batch" of "slecht batch".

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSide schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:39:
[...]

:? Hij is net uit. Hoeveel updates wil je dat ze uitbrengen?
De laatste firmware update is echt oud, gezien de releasetijd ervan. Voor een UI die draait onder Android 2.1 zouden er al meerdere updates voor verschenen moeten zijn.
Overigens kan ik die nu niet eens meer via htc.com vinden, zo slecht is die website.
Voor een apparaat van meer dan 400 euro is de support buitengewoon slecht.

Is een beetje een slecht teken dat de Desire van de homepage af is, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
Ok true, PICS or it didn't happen. Nu heb ik zelf geen camera, maar ik zal iemand met een DSLR eventjes vragen of die mijn scherm onder de loep, uuuh... lens kan nemen. Indien ik genoeg reactie heb kan ik een actie(/topic) starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Novah schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:57:

PS: Hoe donkerder ik mijn scherm instel, hoe erger de roze teint. Het licht vol aan? Is het roze minder. Maargoed, dan is mijn batterij dan ook wel heeel erg snel op en is het probleem nog steeds aanwezig.
Dit is geen fabricage fout, dit zit in elke desire en komt door het gebruik van het pentile matrix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
wat is roze? ik bedoel, hoe veel last heb je ervan? want ik heb veel mensen gezien hier die wèl roze grijs hebben, maar dit voor hen niet opvallend genoeg was om er last van te hebben.. zelfs mensen die het niet gezien hadden, voordat ze erover hadden gehoord. bovendien valt het op de meeste foto's die zich op dit probleem richtten eigenlijk reuze mee, althans naar mijn mening.
anders kan iedere lcd-eigenaar ook een refund vragen omdat het zwart niet zwart is in vergelijking met een crt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

XstarzZ schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:33:
dank je, dit heeft het gedaan, wat een zalig toestel zeg! de zilvere is echt mooi, is de rand bij jullie ook een soort metaal? die rond het scherm dan.
Heb je toevallig wat foto's van je toestel?

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Volgens mij kun je het op elk toestel zien. Ik heb het zelfs hier bij mijn LCD scherm op het werk bij het desire topic. Ik vind het zelf wel vreemd dat er bijna niks over gezegd is in de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
cv8x schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:03:
[...]

Heb je toevallig wat foto's van je toestel?
ze zijn onderweg, ik post ze hier vanaaf.
ben momenteel nog op het werk, alsof ik nu nog werk nu m'n desire toegekomen is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:01
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:12:
[...]

Ja, want Vodafone vindt het niet prettig als je aan het relayen bent. De oplossing heb ik hier gepost
Nog een oplossing aangezien mailxxxxxx (xxx = mobielnummer) bij mij niet werkte. Hij komt niet door de test heen. Ik gebruik mijn inlognaam van Myvodafone en dan werkt het wel.

Server bij uitgaande e-mail: authsmtp.vodafone.nl
Uitgaande poort : 25
Gebruikersnaam uitgaande e-mail Je gebruikersnaam is het gedeelte van het e-mailadres vóór '@vodafone.nl'
Wachtwoord uitgaande e-mail: Het wachtwoord van je My Vodafone account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 20:29
Mag ik een standbeeld voor Heppieboeddah ?
Thanks!

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

XstarzZ schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:14:
[...]

ze zijn onderweg, ik post ze hier vanaaf.
ben momenteel nog op het werk, alsof ik nu nog werk nu m'n desire toegekomen is :p
Geweldig, dankjewel! _/-\o_

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jup99
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-08 14:31
De HTC Desire...wat een geweldig toestel !

Waar ik mij echter aan irriteer. De contacten staan in het beloverzicht er 2x in.
(Op het hoofdscherm Telefoonknop ingedrukt ->gedeelte van naam ingevoerd)
Ik krijg dan de contact 2x te zien (1x sim en 1x telefoon)

In de handleiding staat:
"De functie Smart Dial van de Telefoonkiezer maakt het u gemakkelijk om snel een nummer te kiezen. U hoeft slechts het telefoonnummer of de eerste paar letters van de persoon in te voeren die u wilt bellen. Smart Dial doorzoekt en filtert automatisch uw contactenlijst(die opgeslagen is op de telefoon en uw SIM-kaart) en de telefoonnummers uit de Oproepgeschiedenis."

Ik heb mijn contacten met google ge-synct. Bij (alle programma's -> contacten -> menu -> weergeven) heb ik aangegeven dat ik alleen de nummers wil weergeven van mijn sim. In dit overzicht staan de contacten dus 1x als sim-contact. In het beloverzicht blijven ze echter 2x voorkomen. (Telefoonknop ingedrukt ->gedeelte van naam ingevoerd)

Is er een mogelijkheid om de dubbele contacten niet meer te zien ?

[ Voor 8% gewijzigd door jup99 op 13-04-2010 15:28 . Reden: extra info over contactweergave op mijn telefoon toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb blijkbaar goede vingers :P

Het enige dat ik doe is wifi zoveel mogelijk uit houden, tenzij ik het echt nodig heb. Gps staat ook zoveel mogelijk uit, en sinds de helft van die tijd die ik in m'n vorige post aangaf heb ik er ook nog dat Juice-ding bij geinstalleerd om de apn-instellingen beter af te handelen op momenten waarop ik de Desire niet gebruik :)

* Stukfruit heeft ondertussen het record verbeterd richting de 53 uur en 40 minuten :*)
En toch doe ik er in die tijd best veel mee! Maar op dat laatste moment kwam er wel een rood streepje in beeld dat er best eng uit zag. Toen maar aan de oplader gehangen :P
Nee hoor, ik download me suf uit de Market (via dataverbinding, geen wifi), speel spelletjes alsof m'n leven er van afhangt, surf tussendoor eens wat, smsje hier, mailtje daar...

Ik begin het eigenlijk ook wel vreemd te vinden, want ik heb nog nooit een mobiel gehad die het zo lang uithield, zelfs geen featurephone _/-\o_

Wat me trouwens opviel tijdens het opladen is dat het toestel dan een stukje sneller lijkt te reageren. Vooral het heen en weer scrollen van de hoofdschermen gaat dan opeens wel helemaal vloeiend, terwijl dit los van het oplaadding wel eens een beetje lijkt te haperen (vooral als je de trackpad gebruikt). Blijkbaar wordt de cpu bij normaal gebruik een aantal megahertjes lager gezet...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
Ok, op XDA is er misschien een uitleg over AMOLED, maar dit slaat wel echt alles hoor. Mijn gehele desire interface is roze/paars. Het toetsenbord zie ik de hele dag, die is ook paars/roze. Een LCD terugbrengen omdat zwart geen zwart is, ok true, daar heb je een punt. Maar we hebben het hier niet over zwartteinten, maar een geheel andere kleur, namelijk baby roze!

Kheb een PowerSot A2100 IS weten te bemachtigen om even drie plaatjes te schieten.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~pierr023/desire01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~pierr023/desire02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~pierr023/desire03.jpg

En zelf vind ik dat het op de foto's nog niet duidelijk genoeg naar voren komt. Mn gehele interface is roze/paars en ik moet het maar normaal vinden. Als AMOLED geen goede kleurweergave heeft, waarom gebruiken? De foto's zijn enkel aangepast om privé gegevens weg te halen. Voor de bovenste foto heb ik een screenshot van GoT van mn laptop erbij gehaald. Geen supervergelijking, maar het zorgt dat alle waardes in de JPG het zelfde zijn. Dit zodat het via je eigen scherm (waar je nu vanaf leest) er niet nog een extra waarde bovenop komt.

[ Voor 27% gewijzigd door Novah op 13-04-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
jup99 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:20:

Je sim kaart leeg gooien? Dit heb ik al jaren omdat ik bij eerdere HTC toestellen ook vaak dubbele namen in beeld kreeg. Ook bij niet HTC toestellen overigens.
Novah schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:26:
Ok, op XDA is er misschien een uitleg over AMOLED, maar dit slaat wel echt alles hoor. Mijn gehele desire interface is roze/paars. Het toetsenbord zie ik de hele dag, die is ook paars/roze. Een LCD terugbrengen omdat zwart geen zwart is, ok true, daar heb je een punt. Maar we hebben het hier niet over zwartteinten, maar een geheel andere kleur, namelijk baby roze!

Kheb een PowerSot A2100 IS weten te bemachtigen om even drie plaatjes te schieten.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Oei dat ziet er inderdaad ernstig uit; zo heb ik het ook nog niet gezien in de winkel. (Heb hem helaas zelf nog niet). Met deze foto's en een mailtje naar je leverancier toe lijkt me toch wel dat ze bereid zijn om hem om te ruilen?

[ Voor 61% gewijzigd door Phusebox op 13-04-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
Novah schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 01:23:
[...]
Sygic MobileMaps 10 moest ik opnieuw 'activeren'. Op de nieuwe SD kaart dacht hij dat het een nieuwe installatie was.
Hebben jullie de nieuwe kaart geformatteerd in de telefoon zelf dan na het plaatsen, of gewoon in een kaarlezer op de computer naar ( ext3 ?)? en dan de bestanden er naartoe gekopieerd?

Ik vind hier op google iig weinig info over waar ik van zeg "oh ja zo moet het" sommigen hoor ik over het booten met huisje en backtoets namelijk om zo de kaart te formateren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Stukfruit schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:24:
[...]

Wat me trouwens opviel tijdens het opladen is dat het toestel dan een stukje sneller lijkt te reageren. Vooral het heen en weer scrollen van de hoofdschermen gaat dan opeens wel helemaal vloeiend, terwijl dit los van het oplaadding wel eens een beetje lijkt te haperen (vooral als je de trackpad gebruikt). Blijkbaar wordt de cpu bij normaal gebruik een aantal megahertjes lager gezet...
Klopt. Die zakt terug tot 245Mhz wanneer er niks mee gebeurd. Dat doet hij hier overigens ook gewoon wanneer hij aan de lader zit.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/H9PJpPtp4f6URbfTkpCbtfZ0/thumb.png
Klik voor groter, programma heet overigens SystemPanel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
GrandPuba schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:30:Hebben jullie de nieuwe kaart geformatteerd in de telefoon zelf dan na het plaatsen, of gewoon in een kaarlezer op de computer naar ( ext3 ?)? en dan de bestanden er naartoe gekopieerd?

Ik vind hier op google iig weinig info over waar ik van zeg "oh ja zo moet het" sommigen hoor ik over het booten met huisje en backtoets namelijk om zo de kaart te formateren...
De microSD uitlezen via de Desire is het handigst. Plaatsen in het toestel, dan je Desire aansluiten en alles erop zetten. Dat werkt dus het meest solide. Zo is de SD klaar voor gebruik. Die kaarten knal je volgens de readme/nfo/handleiding op je SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jup99
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-08 14:31
Phusebox schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:28:
[...]

Je sim kaart leeg gooien? Dit heb ik al jaren omdat ik bij eerdere HTC toestellen ook vaak dubbele namen in beeld kreeg. Ook bij niet HTC toestellen overigens.
Zou inderdaad kunnen, gaat de voorkeur niet naar uit aangezien ik de sim (met telefoongegevens) dan niet in een andere telefoon zou kunnen gebruiken als er iets met de Desire mis gaat.
(bijvoorbeeld defect door ...noem een oorzaak :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb de brightness in de Mediamarkt in Rotterdam Alexandrium ook lager gezet en zag een iets rozige tint die ik niet storend vond. Mijn Touch Diamond krijgt ook andere tinten wanneer de brightness teruggezet wordt. Ik vind dit alleen iets wat totaal niet lijkt op het verschil wat ik zelf heb waargenomen, veel extremer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
jup99 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:38:
[...]

Zou inderdaad kunnen, gaat de voorkeur niet naar uit aangezien ik de sim (met telefoongegevens) dan niet in een andere telefoon zou kunnen gebruiken als er iets met de Desire mis gaat.
(bijvoorbeeld defect door ...noem een oorzaak :P )
Dan synch je die nieuwe telefoon toch met outlook/gmail whatever? Moet toch geen probleem zijn tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney69
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En zelf vind ik dat het op de foto's nog niet duidelijk genoeg naar voren komt. Mn gehele interface is roze/paars en ik moet het maar normaal vinden. Als AMOLED geen goede kleurweergave heeft, waarom gebruiken? De foto's zijn enkel aangepast om privé gegevens weg te halen. Voor de bovenste foto heb ik een screenshot van GoT van mn laptop erbij gehaald. Geen supervergelijking, maar het zorgt dat alle waardes in de JPG het zelfde zijn. Dit zodat het via je eigen scherm (waar je nu vanaf leest) er niet nog een extra waarde bovenop komt.
Zijn deze plaatjes in drie verschillende helderheid instellingen geschoten? Ben benieuwd hoe het eruit ziet als je het scherm in de lager of hoger gebruik zet. Zo ziet het bij mij namelijk er ook uit als ik hem op laag zet.

Looney--> Live your life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 10:53
Misschien hoort het niet thuis hier maar wil het toch vragen.
Ik heb meerdere reviews gelezen en twijfel nog ten opzichte van een iphone
wat maakt dit toestel beter dan bv de iphone?
ik weet oled scherm langere standby tijd maar verder? bevalt hij goed in dagelijks gebruik? en ja ik weet lees review maar een review is vaak moment opname en niet bij gebruik van langer dan een week ofzo.
las al wel dat er mensen over zijn gestapt van iphone naar desire maar beavlt het nog?
en ja ik heb ze beide in handen gehad in de winkel en vind de iphone qua opstarten standaard gebruikers instellingen makkelijker dan een desire en persoonlijk vind ik de htc iets goedkoper aanvoelen dan iphone en dit bedoel ik niet om te bashen ofzo maar gewoon vanwege rubber achtige achterkant. dit kan natuurlijk voordelen hebben ivm grip maar toch ben ik benieuwd hoe jullie erover denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Looney69 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:44:
[...]

Zijn deze plaatjes in drie verschillende helderheid instellingen geschoten? Ben benieuwd hoe het eruit ziet als je het scherm in de lager of hoger gebruik zet. Zo ziet het bij mij namelijk er ook uit als ik hem op laag zet.
Wat is laag? Hoeveel standen zijn er?

Ik heb mijn telefoons normaal altijd ergens rond de middelste stand staan. Op het felste is het echt veel te fel meestal, zeker in een donkere ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leosand schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:45:
ik weet oled scherm langere standby tijd maar verder? bevalt hij goed in dagelijks gebruik? en ja ik weet lees review maar een review is vaak moment opname en niet bij gebruik van langer dan een week ofzo.
las al wel dat er mensen over zijn gestapt van iphone naar desire maar beavlt het nog?
en ja ik heb ze beide in handen gehad in de winkel en vind de iphone qua opstarten standaard gebruikers instellingen makkelijker dan een desire en persoonlijk vind ik de htc iets goedkoper aanvoelen dan iphone en dit bedoel ik niet om te bashen ofzo maar gewoon vanwege rubber achtige achterkant. dit kan natuurlijk voordelen hebben ivm grip maar toch ben ik benieuwd hoe jullie erover denken.
De HTC Desire is vooral veel sneller dan de iPhone. En multitasking merk je toch ook echt wel.
De Sense UI laat nog erg te wensen over, vind ik, t.o.v. de iPhone bediening, maar goed, het ding is net uit, en er zal nog flink aan gesleuteld worden de komende maanden om het perfecter te maken dan het nu is.
Ander voordeel, toch echt goed te merken, is dat het draait op Android 2.1. Aantal apps zal het snel winnen van die voor de iphone, als dat niet al het geval is. Developers bedienen inmiddels een grotere markt als ze iets voor Android phones coden dan voor iphone.

Behuizing vind ik inderdaad ook een zwakker punt van de HTC. Die achterklep gaat te makkelijk los. Ik heb er net een flexishield bij gekocht

UI design kon hier en daar echt beter. De virtual keyboard is gewoon kleiner dan dat van de iphone, en dat sucks. Veel apps doen het niet optimaal.
iphone crashed wel makkelijker tot onbruikbare status, is mijn indruk. De Desire crashed in stukjes, net als in alle andere nieuwe operating systemen.

Batterij is erg snel op, naar mijn mening veel te snel voor het formaat van de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
Looney69 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:44:
Geschoten op 50% helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_Pin
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-05 11:10
Ik heb een extra USB kabeltje besteld ... nu krijg je dus dit probleem:

Afbeeldingslocatie: http://twitpic.com/1fbbb6

(mocht het plaatje niet te zien zijn : http://twitpic.com/1fbbb6 )

De kabels past dus niet in mijn HTC Desire.
Is dit een kwestie van helaas en terugsturen.
Of schuur ik gewoon heel voorzichtig 2 gleufjes aan beidde kanten zodat het alsnog die V vorm krijgt en het in mn telefoon past.

What to do ...

[ Voor 11% gewijzigd door King_Pin op 13-04-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Novah schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:57:
[...]
Hmm dat zou voor mij betekenen dat ik op mijn nieuwe Desire straks hetzelfde beeld ga krijgen, want zit meestal ook op 50% helderheid... Dan wordt het een gevalletje marktplaats want daar zou ik niet mee kunnen leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney69
  • Niet online
leosand schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:45:
Ik heb ook zitten twijfelen en mijn vriendin had net de iPhone. Ik had al besteld en begon al bijna spijt te krijgen toen ik zag hoe goed de iPhone was. Gelukkig zijn die zorgen voor niets geweest en ben ik meer dan tevreden over mijn desire. Het grote verschil is voor mij voornamelijk de persoonlijke interface, de snelheid hoe alles werkt en de mogelijkheden zijn ruimer. iPhone vind ik persoonlijk meer een vrouwen telefoon. Het werkt allemaal perfect zoals het hoort, maar is vaak toch beperkt.

Ik had al mijn contacten al in Gmail staan en die synchroniseerde hij direct met mijn telefoon. Ook Facebook laad gelijk in. Je kunt het toestel helemaal personaliseren zoals je het zelf wilt. Bij de iPhone heb je alleen dat stomme applicatie schermpje en dat is het. Het multi-tasken wat de iPhone in de zomer gaat krijgen heeft de Desire al.

Maar het is voor ieder persoonlijk voor wat je fijn vind. Hou je van tweaken / persoonlijkere interface dan kies je naar mijn mening voor Desire en anders voor iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
King_Pin schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:59:

[afbeelding]

Of schuur ik gewoon heel voorzichtig 2 gleufjes aan beidde kanten zodat het alsnog die V vorm krijgt en het in mn telefoon past.

What to do ...
helaas wordt dit terugzenden.
schuren zou ik zeker niet doen, dan kan je het niet meer terugzenden, en de kans dat dit werkt is min.
heb dit ook al voorgehad, het moet echt standaart mini usb zijn.

edit: het is dus mini verwissel die nog vaak :P

[ Voor 3% gewijzigd door XstarzZ op 13-04-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney69
  • Niet online
Novah schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:57:
[...]
Dan is het wel erg slecht. Pechvogel... gelijk terug sturen... hopelijk zit je nog binnen je 7 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
Phusebox schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:02:
Hmm dat zou voor mij betekenen dat ik op mijn nieuwe Desire straks hetzelfde beeld ga krijgen, want zit meestal ook op 50% helderheid... Dan wordt het een gevalletje marktplaats want daar zou ik niet mee kunnen leven.
Hmjah, ik heb een melding gemaakt, maar bij mijn winkel doen ze extreem moeilijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Novah op 13-04-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney69
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:51:
[...]

Wat is laag? Hoeveel standen zijn er?

Ik heb mijn telefoons normaal altijd ergens rond de middelste stand staan. Op het felste is het echt veel te fel meestal, zeker in een donkere ruimte.
Er zijn 3 standen die je eventueel met een simpele widget (energiebeheer) zou kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook de Desire binnengekregen.
Werkt super tot nu toe, fijne integratie met google/gmail/agenda.
Alleen bij bepaalde applicaties (internet, ebuddy) trilt de telefoon kort als je het onscreen keyboard gebruikt.. Waar kan ik dit uitschakelen?

Edit: trillen tijdens typen uitgevinkt in de opties, maar nog steeds trilt het toestel als bepaalde apps gebruik

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
XstarzZ schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:04:
[...]
edit: het is dus mini verwissel die nog vaak :P
Nee, de Desire heeft micro-usb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney69
  • Niet online
Novah schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:08:
[...]
Hmjah, ik heb een melding gemaakt bij PDAshop.nl. Maargoed, ze deed daar een beetje vaag.
Je kan ook proberen HTC te bellen.

Bij mijn vorige HTC (Touch Cruise) werd ie bij een defect thuis opgehaald en bezorgd. Terwijl het toestel al bijna 2 jaar oud was. De service vind ik daar in ieder geval super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 00:15:
[...]

:) Zou niet best zijn als je met moderne toestellen een hoesje moet gebruiken om hem in je zak toe doen, het blijven ook gewoon gebruiks voorwerpen toch?.. Het wordt allemaal best onpraktisch als je je telefoon, die je best vaak gebruikt, steeds in een hoesje moet doen voordat je hem in je zak steekt... Verder stel ik juist dat je géén schermprotector moet gebruiken omdat het scherm niet fragiel is... (zelf ook ff lezen ;))
Je suggereerde dat ze wel fragiel zouden zijn als een screenprotector er op handig zou zijn , wat nergens op slaat. Over hoesjes, er zijn duizend soorten hoesjes. Ook genoeg die je er niet af hoeft te halen.
Dat jij je telefoon met je sleutels zonder hoesje in je zak wil doen moet je uiteraard zelf weten. Het ging er om of een screenprotector überhaupt nog wel zin heeft, niet of jij vindt dat een telefoon krasbestendig moet zijn.

conclusie: het heeft weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
Zijn er veel voordelen voor deze telefoon boven een goedkope Samsung Spica? Ik kan me indenken dat de hoeveelheid geheugen en camera beter is, maar €410,- is wel veel voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clockw1ze
  • Laatst online: 09-09 11:43
chronoz schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:14:
Zijn er veel voordelen voor deze telefoon boven een goedkope Samsung Spica? Ik kan me indenken dat de hoeveelheid geheugen en camera beter is, maar €410,- is wel veel voor me.
HTC Sense.. Onderand 2x zo snelle processor.. You name it :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney69
  • Niet online
Ik wilde trouwens even uitproberen of het werkt om je telefoon als modem te gebruiken... nu blijk je er HTC sync er voor nodig te hebben. Ik ben bang dat ik dat verwijderd heb, maar op de website van HTC is het ook niet echt gemakkelijk te vinden.

Al wel gegoogled, maar dan krijg je versies voor Tattoo etc. Nu weet ik niet of je die ook kan gebruiken, maar afgezien of het zal werken of niet, download ik liever een goede versie waarvan ik zeker weet dat het gemaakt is voor Desire. Weet iemand een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Looney69 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:08:
[...]

Er zijn 3 standen die je eventueel met een simpele widget (energiebeheer) zou kunnen aanpassen.
3?! standen? Woeptiedoe wat een keuzemogelijkheden, waarom niet gewoon standaard 8 of 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:24:
[...]

3?! standen? Woeptiedoe wat een keuzemogelijkheden, waarom niet gewoon standaard 8 of 10?
Via die energiebeheerwidget ja.
Via de instellingen kun je gewoon de slider vloeiend bewegen van 100% naar 0% in procenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Looney69 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:21:
Ik wilde trouwens even uitproberen of het werkt om je telefoon als modem te gebruiken... nu blijk je er HTC sync er voor nodig te hebben. Ik ben bang dat ik dat verwijderd heb, maar op de website van HTC is het ook niet echt gemakkelijk te vinden.

Al wel gegoogled, maar dan krijg je versies voor Tattoo etc. Nu weet ik niet of je die ook kan gebruiken, maar afgezien of het zal werken of niet, download ik liever een goede versie waarvan ik zeker weet dat het gemaakt is voor Desire. Weet iemand een link?
De link is al genoemd in het topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
chronoz schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:14:
Het ligt er helemaal aan wat je wilt, voor de prijs van de Spica heb je ook een behoorlijk goed toestel (welke ook een update naar 2.1 krijgt). De Desire is natuurlijk sneller, gevoeliger scherm, sense, AMOLED, maar dat merk je in de prijs. Als je echter weinig te besteden hebt kan ik zeker de Spica aanraden (ik heb zelf een Desire en m'n vriendin heeft een Spica gekocht), maar dan moet je er ook rekening mee houden dat je minder krijgt dan de stukje duurdere Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_Pin
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-05 11:10
Looney69 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:21:

Het installatie bestand staat tevens ook op je meegeleverde 4gb kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
BastiaanN schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:26:
[...]

Via de instellingen kun je gewoon de slider vloeiend bewegen van 100% naar 0% in procenten :)
Ik ben voornamelijk benieuwd hoe erg het voor gaat komen wanneer je kiest voor auto brightness. Ik gebruik dit al 2 jaar bij mijn Touch Diamond en moet zeggen dat dit er goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
Tip-van-de-week: Koop je een Desire? Zet het toestel in de winkel aan. Bekijk de kleurwaardes op je toestel samen met de medewerker. Ben je het er niet mee eens? Dan wissel je het toestel direct om voor een andere batch of je claimt je geld terug. Het allerbeste is het toestel proberen nog voor je betaald hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 09:15
jup99 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:20:
De HTC Desire...wat een geweldig toestel !

Waar ik mij echter aan irriteer. De contacten staan in het beloverzicht er 2x in.
(Op het hoofdscherm Telefoonknop ingedrukt ->gedeelte van naam ingevoerd)
Ik krijg dan de contact 2x te zien (1x sim en 1x telefoon)

In de handleiding staat:
"De functie Smart Dial van de Telefoonkiezer maakt het u gemakkelijk om snel een nummer te kiezen. U hoeft slechts het telefoonnummer of de eerste paar letters van de persoon in te voeren die u wilt bellen. Smart Dial doorzoekt en filtert automatisch uw contactenlijst(die opgeslagen is op de telefoon en uw SIM-kaart) en de telefoonnummers uit de Oproepgeschiedenis."

Ik heb mijn contacten met google ge-synct. Bij (alle programma's -> contacten -> menu -> weergeven) heb ik aangegeven dat ik alleen de nummers wil weergeven van mijn sim. In dit overzicht staan de contacten dus 1x als sim-contact. In het beloverzicht blijven ze echter 2x voorkomen. (Telefoonknop ingedrukt ->gedeelte van naam ingevoerd)

Open contacten >menu>weergeven>kies wat je wil weergeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney69
  • Niet online
BastiaanN schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:26:
[...]

Haha. was ik dus nog niet achter gekomen... Ik kom ook maar net om de hoek kijken bij android. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney69
  • Niet online
King_Pin schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:28:
[...]

Het installatie bestand staat tevens ook op je meegeleverde 4gb kaartje
Die heb ik juist leeg gegooid, omdat ik een groter kaartje van 8gb heb gebruikt. En die kaart voor iets anders heb toegepast. Vandaar dat ik zoek naar een online optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Novah schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:30:
Tip-van-de-week: Koop je een Desire? Zet het toestel in de winkel aan. Bekijk de kleurwaardes op je toestel samen met de medewerker. Ben je het er niet mee eens? Dan wissel je het toestel direct om voor een andere batch of je claimt je geld terug. Het allerbeste is het toestel proberen nog voor je betaald hebt...
Ja maar elke Desire heeft hier toch "last" van? ivm AMOLED (wat zo vaak is besproken).

[ Voor 3% gewijzigd door cv8x op 13-04-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney69
  • Niet online
Fly-guy schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:27:
[...]

De link is al genoemd in het topic...
Ik zal nog eens zoeken.

edit: ftp://ftpaccess:Brightpoi...Desire/HTCSync_2.0.28.exe

Ik neem aan dat je deze bedoelde... een andere link kon ik niet vinden

Het downloaden gaat bij mij alleen niet zo snel... Dus als iemand toch iets beters heeft...

[ Voor 43% gewijzigd door Looney69 op 13-04-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cv8x schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:38:
[...]

Ja maar elke Desire heeft hier toch "last" van? ivm AMOLED (wat zo vaak is besproken).
Maar het lijkt er nu op dat sommige schermen er meer "last" van hebben dan anderen. Er zijn mensen die beweren er op 100% brightness helemaal geen roze meer te zien. Bij mijn eigen telefoon zie ik zelfs dan nog een hele hoop roze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Looney69 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:39:
[...]

Ik zal nog eens zoeken.

edit: ftp://ftpaccess:Brightpoi...Desire/HTCSync_2.0.28.exe

Ik neem aan dat je deze bedoelde... een andere link kon ik niet vinden

Het downloaden gaat bij mij alleen niet zo snel... Dus als iemand toch iets beters heeft...
klopt inderdaad ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:40:
[...]

Maar het lijkt er nu op dat sommige schermen er meer "last" van hebben dan anderen. Er zijn mensen die beweren er op 100% brightness helemaal geen roze meer te zien. Bij mijn eigen telefoon zie ik zelfs dan nog een hele hoop roze..
Vergeet niet dat veel camera's ook de witbalans proberen te corrigeren wanneer ze op auto staan. Ik heb handmatig de witbalans ingesteld op een wit stukje papier en deze vervolgens vast gezet. Daarna heb ik onderstaande foto's geschoten en op mijn tft lijkt het aardig te kloppen met de werkelijkheid :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aGMi0Pa8wdhVJtKf7odmdjrL/thumb.png
Brightness op 0%
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vakqxAMmqddhOjjF2zNyiRqK/thumb.png
Brightness op 50%
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uR43JszBUrqt08hMITup0Wag/thumb.png
Brightness op 100%

(Klik voor groter)

Zelf zie ik de roze tint niet tot nauwelijks op 50% en 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:24
Ik heb echt nog geen roze gezien op mijn telefoon (misschien als ik er heel hard aan denk en een beetje met mijn ogen knijp?). Ik word er persoonlijk ook een beetje moe van. Het "roze" scherm is uitvoerig aan bod gekomen, inclusief een link naar XDA met een uitgebreide uitleg waarom dit zo is. Learn to live with it, of koop een f*cking iphone. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Laatst online: 16:05
xavier! schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:36:
Misschien dat iemand antwoord kan geven op mijn vraag. Ik heb de laatste tijd vaak dat mijn inet verbinding op de desire switched van 3g naar H. Komt dit miss, omdat mijn Vodafone sim kaart te oud is(inmiddels 5 jaar oud)? of moet ik nog iets aanvinken? Heb momenteel alleen gegevensverbinding aan staan. Alvast bedankt.
Ik heb hetzelfde met mijn oude Libertel SIM. Ik zie heel lang 3G staan, dan een paar seconden H en dan weer terug naar 3G. Na mijn vakantie (as vrijdag) maar eens een nieuwe SIM kaart aanvragen, want ik ben bang dat ze dan mijn oude SIM blokkeren en de nieuwe in de bus ligt in Nederland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
-TheNose- schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:56:
Ik heb echt nog geen roze gezien op mijn telefoon (misschien als ik er heel hard aan denk en een beetje met mijn ogen knijp?). Ik word er persoonlijk ook een beetje moe van. Het "roze" scherm is uitvoerig aan bod gekomen, inclusief een link naar XDA met een uitgebreide uitleg waarom dit zo is. Learn to live with it, of koop een f*cking iphone. :(
Die heeft er ook last van :+
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3401/3493127367_0300a76e3c.jpg

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekhouse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
BastiaanN schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:54:
[...]

Ik snap ook de ophef niet helemaal ik zie ook nauwelijks die roze tint alleen als ik de helderheid op 0% zet staat deze echter boven de 50% merk ik er helemaal niks van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
pipo1000 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:58:
[...]

Ik heb hetzelfde met mijn oude Libertel SIM. Ik zie heel lang 3G staan, dan een paar seconden H en dan weer terug naar 3G. Na mijn vakantie (as vrijdag) maar eens een nieuwe SIM kaart aanvragen, want ik ben bang dat ze dan mijn oude SIM blokkeren en de nieuwe in de bus ligt in Nederland!
Heren, even voor de duidelijkheid, de H staat voor HSDPA en dit is een snellere verbinding dan 3G. Sommige masten zorgen er dus voor dat jij H verbinding heb. Iedereen met Web 'n Walk Plus heeft hier "last" van. En dit is dus alleen maar positief, dit houd gewoon in dat je een NOG snellere verbinding heb. (3,5Mb)

Wikipedia: Wikipedia: High-Speed Downlink Packet Access

High-Speed Downlink Packet Access of HSDPA is een protocol voor de mobiele telefoon. Het wordt ook wel 3.5G (of "3½G", òf 3G+) genoemd. HSDPA is een pakketgeschakelde communicatiedienst met een transmissiesnelheid tot 10 keer de UMTS snelheid van 384 Kbit/s. Beter dan UMTS moet dit mobiel internet breedbandig maken. De maximale snelheid van HSDPA is ongeveer 1/10 van de maximale snelheid van een kabel- of een ADSL-verbinding. Naar verwachting zullen alle operators met UMTS ook HSDPA gaan bieden.
De volgende stap in de ontwikkeling van mobiele dataverbindingen komt eraan onder de naam 4G, ook wel LTE 3GPP genoemd, wat staat voor Long Term Evolution. Deze ontwikkeling maakt het mogelijk om snelheden van tussen de 20 en 100 Mbit/s te behalen. Nieuwe testen[1] van Ericsson hebben zelfs al een theoretische snelheid weten te behalen van 1Gbps. Deze snelheid is echter alleen een proof of concept en zal nog niet beschikbaar worden in de nabije toekomst.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyw00d op 13-04-2010 17:05 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:24
Ik ben blij met mijn Htje! :)

@CyWood: LMAO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-TheNose- schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:56:
Wat fijn voor je dat je er geen last van hebt. Als ik de foto's van BastiaanN bekijk dan zie ik een flink verschil met m'n eigen scherm. Ik heb jammer genoeg geen camera in de buurt om er goede "eerlijke" foto's van te maken, maar als je zelf het verschil zou zien zou je het waarschijnlijk wel met me eens zijn dat het te veel van het goede is.

Ja, ik ken de "nadelen" van een AMOLED scherm, maar als zelf op 100% brightness de HTC site nog roze is en dat is bij anderen niet zo, dan klopt er waarschijnlijk echt iets niet bij het model wat ik heb.

@BastiaanN: zou je ook eens foto's kunnen maken van www.htc.com (standaard startpagina van de browser) op 0, 50 en 100% brightness? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
Cyw00d schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:01:
[...]
Heren, even voor de duidelijkheid, de H staat voor HSDPA en dit is een snellere verbinding dan 3G. Sommige masten zorgen er dus voor dat jij H verbinding heb. Iedereen met Web 'n Walk Plus heeft hier "last" van. En dit is dus alleen maar positief, dit houd gewoon in dat je een NOG snellere verbinding heb. (3,5Mb)
Dat weet ik, ik wil ook ALTIJD een Htje als het maar mogelijk is... Zie jij de hele tijd een H in je scherm, of wisselt hij ook tussen 3G en H ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOTiVe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-10-2024
BastiaanN schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:54:
[...]

Vergeet niet dat veel camera's ook de witbalans proberen te corrigeren wanneer ze op auto staan. Ik heb handmatig de witbalans ingesteld op een wit stukje papier en deze vervolgens vast gezet. Daarna heb ik onderstaande foto's geschoten en op mijn tft lijkt het aardig te kloppen met de werkelijkheid :)

Op zich al een methode om dichter bij de waarheid te komen maar je kunt hierbij de kleurwaardes van datgene wat het scherm weergeeft niet vaststellen.

Wat ik voor zou willen stellen is om een kleurkaart te gebruiken. Hiervan zijn gecalibreerde afbeeldingen beschikbaar, deze wordt op het toestel gezet (en fullscreen getoond zonder icoontjes e.d.). Daarna wordt een foto gemaakt en deze foto wordt gecorrigeerd (om de kleurzweem die de camera toevoegd eruit te halen). Voor deze correctie is het noodzakelijk dat de kleurkaart dus naast het toestel ligt. Dit proces herhaal je op stand 100% helderheid, 50% (ofzo) en 25% (ofzo) om een uitspraak te kunnen doen of dit hier iets mee te maken heeft.

Het resultaat zal een harde meting zijn van hoe roze dat roze nu is en met harde feiten kun je meer dan gevoelswaarden. Fabrikant en winkels zouden bijv. een grenswaarde aan kunnen geven.

Mocht je een kleurkaart willen lenen dan heb ik er nog wel een liggen (Haarlem). Ook camera (DSLR) is aanwezig en wellicht zelfs een Iphone 3GS (van vriendin uiteraard) voor het vergelijk. De Desire is (nog) niet aanwezig, mede vanwege mijn twijfels rondom dat roze..

edit: plaatje van MacBeth kleurenkaart
Afbeeldingslocatie: http://www.normankoren.com/ColorChecker_sRGB.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door mOTiVe op 13-04-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
pipo1000 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:14:
[...]

Dat weet ik, ik wil ook ALTIJD een Htje als het maar mogelijk is... Zie jij de hele tijd een H in je scherm, of wisselt hij ook tussen 3G en H ?
Als ik op dezelfde plek sta (bijvoorbeeld bij een bushalte waar ik wel eens sta naast een mast met 3G en HSDPA) dan staat hij meestal op H

Ik heb hier geen problemen mee en mijn simkaart stamt uit 2004 ofzo.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:06:
[...]
@BastiaanN: zou je ook eens foto's kunnen maken van www.htc.com (standaard startpagina van de browser) op 0, 50 en 100% brightness? :)
De afbeeldingen op die site lijken op mijn Desire wel weer roze als dat is wat je bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm krijg bij Instellingen -> Toepassingen beheren en foutmelding "De toepassing Instellingen (proces com.android.settings) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw."

Heb het toestel al een aantal maal opnieuw op laten starten, maar blijf het probleem houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:17:
Hmmm krijg bij Instellingen -> Toepassingen beheren en foutmelding "De toepassing Instellingen (proces com.android.settings) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw."

Heb het toestel al een aantal maal opnieuw op laten starten, maar blijf het probleem houden.
Heb je toevallig een task manager erop staan? Wat voor "aparte" software heb je allemaal op je telefoon staan? Het kan zo zijn dat er software is geinstalleerd die dit tegenhoud of al gebruik maakt van de beheerfunctie.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de onderstaande software erop:

Locale
Advanced Task Manager
Copilot Live
Asphalt (game)
Astro
Fring
Jewels (game)
JuiceDefender
Mabilo Ringtones
Marktplaats
Nintaii (game)
MyBackup Pro
Yz Free (game)

Edit:
Even wat op internet zitten spitten en waarschijnlijk ligt het aan Locale...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 16:17
ik merk nu pas dat het automatisch kantelenvan het scherm langzaam of niet gebeurt. tenzijik em verder dan 90graden draai, hebben meer hier last van?of beter een oplossing voor gevonden?

ik ben tevens op zoek naar een andere unlock methode. niet naar beneden maar opzij. heeft iemand hier een goede energie zuinige app voor. (panda is te omslachtig voor enkel een slider optie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:23:
Ik heb de onderstaande software erop:

Locale
Advanced Task Manager
Copilot Live
Asphalt (game)
Astro
Fring
Jewels (game)
JuiceDefender
Mabilo Ringtones
Marktplaats
Nintaii (game)
MyBackup Pro
Yz Free (game)
Kun je met de Task manager alles uitzetten.. inclusief de task manager zelf en vervolgens instellen dat hij niet mee opstart met de telefoon. Vervolgens nogmaals proberen naar de Toepassing Beheren te gaan en misschien nog hetzelfde maar dan een reboot ertussen.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Mart81 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:25:
ik merk nu pas dat het automatisch kantelenvan het scherm langzaam of niet gebeurt. tenzijik em verder dan 90graden draai, hebben meer hier last van?of beter een oplossing voor gevonden?

ik ben tevens op zoek naar een andere unlock methode. niet naar beneden maar opzij. heeft iemand hier een goede energie zuinige app voor. (panda is te omslachtig voor enkel een slider optie)
Ik snap dat je het niet echt wil.. maar ik kwam het volgende tegen op google:
http://www.brighthub.com/...ndroid/reviews/56321.aspx

Google resultaten:
http://www.google.nl/sear...q=android+unlock&gs_rfai=

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac-Mar
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 20:28
Hallo Desire bezitters,

Ik ben hard in overweging om over te stappen van mijn huidige iPhone 3G naar een HTC desire.
Ik ben in principe ontzettend tevreden over de soepelheid van mijn huidige iPhone, maar zou toch graag de gok willen wagen om over te stappen op android.
Ik heb in een winkel de HTC Legend in mijn handen gehad, maar dit toestel vond ik nog vrij laggy, nu ben ik benieuwd hoe jullie ervaringen zijn mbt de soepelheid van de Desire t.o.v. de iPhone, met name met betrekking tot het toetsenbord.

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BastiaanN schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:16:
[...]

De afbeeldingen op die site lijken op mijn Desire wel weer roze als dat is wat je bedoeld :)
Jup, dat heeft dan misschien in meerdere mate met die websafe colors te maken?

Fijn dat je die foto's van de gmail app hebt geplaatst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
Cyw00d schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:16:
[...]

Als ik op dezelfde plek sta (bijvoorbeeld bij een bushalte waar ik wel eens sta naast een mast met 3G en HSDPA) dan staat hij meestal op H

Ik heb hier geen problemen mee en mijn simkaart stamt uit 2004 ofzo.
Na wat studie zie ik dat als de telefooon geen data behoeft op te halen dat hij op 3G staat, en zodra ik wat met data doe (internet, weer, maps) hij even op H schiet en dan weer terug op 3G als hij de data heeft opgehaald. Jij ziet de H de hele tijd ook al doe je niets op je telefoon, dus gewoon stil op HOME voor een paar minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:47
King_Pin schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:59:

[afbeelding]

What to do ...
Gewoon een goeie normale USB to micro-USB kabel kopen, dan past het wel. Ik heb er twee van Belkin gekocht bij de Saturn (toevallig in Duitsland, maar dat boeit niet) en die passen prima. Ook de noname kabeltjes van de Mediamarkt en Saturn passen en ook het kabeltje wat ik nog van een Nokia had liggen past ook. Wat jij voor kabel gekocht hebt weet ik niet maar het is in ieder geval geen standaard Micro-USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Toch nog maar eens vragen, in hoeverre verschilt het scherm van de Desire met dat van de Legend qua waas? Want ik heb nog geen desire kunnen zien, maar wel een legend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 10:34
Icyzer schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:41:
Toch nog maar eens vragen, in hoeverre verschilt het scherm van de Desire met dat van de Legend qua waas? Want ik heb nog geen desire kunnen zien, maar wel een legend
Schermen zijn op dezelfde manier opgebouwd, dus lijkt mij dat de waas niet zal verschillen. Misschien dat het verschil in grootte en resolutie de roze waas kan veranderen, maar dat betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clockw1ze
  • Laatst online: 09-09 11:43
Hmm.. Krijg via astro niet voor elkaar om iets van mn sdkaart te runnen..
Wil namelyk navigatie installeren, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
Ik merk dat mijn oorspeaker een resonerend geluid geeft. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Zaterdag maar even teruggaan denk ik. Kan ik meteen een nieuw toestel krijgen of wat zijn de rechten van zo'n winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:59
Mac-Mar schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:28:
Hallo Desire bezitters,
...
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Ik heb de Desire nu bijna een week en Laggy is tie nog niet geweest.
Alles werkt lekker vlot & vloeiend.
Het internetten vind ik zelf uber chill werken. pagina's laden lekker snel ( 3g & WiFi )
Het toetsenbord vind ik ook lekker typen MAAR die van de iPhone vind ik toch net wat lekkerder typen hoor.
Met de iPhone maak ik minder typfoutjes maar dat maakt niets uit op een Desire want met de woorden correctie heb je al snel het goede woord te pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb soms op de desire thuis geen GPS ontvangst? hebben andere hier ook last van?

(ik wilde het met google maps gebruiken om mijn lokatie aan te geven)
Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over bestellingen, prijzen, winkels, abonnementen en al het andere wat niet met de telefoon zelf te maken heeft worden verwijderd.

Voor accessoires mag er in dit topic gepost worden.