Het grote BMW-Topic #10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 37 Laatste
Acties:
  • 162.627 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35
Vergeet niet dat Femme een iets andere financiele situatie heeft dan de meesten hier he.

Ik neem aan dat Femme zich gewoon laat rijden als het niet anders kan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 16:45

RSP

Femme, als je die Alpina nog ergens kwijt moet voor de periode dat je toch niet mag rijden, bij ons in Friesland wordt bijna nooit wat gejat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
En hier in Emmen blijven ze er ook wel af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:40
Ik durf het bijna niet te vragen... maarrem... hoe hard reed je dan?? 8)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

190, in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-05 14:56

Stoffel

Engineering the impossible

:X Raak je daar hier ook al je rijbewijs voor kwijt? Afgelopen vakantie met de motor een paar wedstrijdjes gedaan met een Ferrari en een Maserati op de Route du Soleil met heeel ver boven die snelheid, ik dacht dat dat in het ergste geval dikke boete en rijontzegging voor Frankrijk op zou leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Hij is gepakt met een lasergun en dus staande gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Stoffel schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:29:
[...]

:X Raak je daar hier ook al je rijbewijs voor kwijt? Afgelopen vakantie met de motor een paar wedstrijdjes gedaan met een Ferrari en een Maserati op de Route du Soleil met heeel ver boven die snelheid, ik dacht dat dat in het ergste geval dikke boete en rijontzegging voor Frankrijk op zou leveren...
sinds 1/1/2010 ben je geloof gewoon in NL de lul voor overtredingen in FR en Dld. Maar ik kan me vergissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

zneek schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:47:
[...]

sinds 1/1/2010 ben je geloof gewoon in NL de lul voor overtredingen in FR en Dld. Maar ik kan me vergissen
Je bent idd al een langere tijd strafbaar. Op Wegmisbruikers vorig jaar gezien dat een duitser haar RBW moest inleveren omdat ze veel te hard reed. Boetes uit Duitsland kreeg je sowieso al ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Femme schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:50:
[...]

Dat weet ik al driekwart jaar dus waarom zou ik er nog dramatisch over doen? De EMG schijn je overigens binnen een half jaar opgelegd te moeten krijgen dus die zou niet meer van toepassingen moeten zijn. Fietsen is goed voor de conditie en je komt nog eens andere mensen tegen in de trein. Om de boete maak ik me niet zorgen. Niet kunnen autorijden bespaard brandstof, onderhoud, verzekeringskosten en motorrijtuigenbelasting.

[...]

Mochten er fouten zijn gemaakt dan is het altijd leuk om daarvan te kunnen profiteren. Tevens dien ik zoveel mogelijk te voorkomen dat ik mijn klep opentrek voor de rechter omdat het anders snel duidelijk zal worden dat ik niet heel veel berouw toon.

Overigens rij ik sinds vorig jaar eigenlijk nauwelijks meer +30km/h te hard dus er heeft wel een gedragsverandering plaatsgevonden :) .
Ik snap je wel en ben het wel met je eens hoor maarja... toon nou maar berouw, die rechter laat jou toch eerst praten ipv je advocaat.

En die oplegging mag denk ik na de uitspraak....

Ik had het meer begrepen als je berouw toonde hier en het beste er maar van probeerde te maken, je ziet het alleen andersom..... je ziet alleen de leuke kanten en het boeit je niet... wat in het nederlandse recht echt niet als "aardig" gezien wordt.

Suc6 iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-05 16:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat in Frankrijk heeft hier niets mee te maken. Het speelde zich allemaal wel af in een tijdsbestek van drie dagen :o . Als de Fransozen je rijbewijs afpakken mag je niet rijden zolang je geen rijbewijs op zak hebt maar een ban in Frankrijk geldt niet buiten de landsgrenzen. Er zijn wel treurige verhalen van mensen die na maanden hun rijbewijs nog niet hadden teruggekregen waardoor zij al die tijd niet in Nederland of elders buiten Frankrijk konden rijden. In mijn geval lag het bij thuiskomst al op het postkantoor.
Anoniem: 149075 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:57:
[...]

Ik snap je wel en ben het wel met je eens hoor maarja... toon nou maar berouw, die rechter laat jou toch eerst praten ipv je advocaat.

En die oplegging mag denk ik na de uitspraak....

Ik had het meer begrepen als je berouw toonde hier en het beste er maar van probeerde te maken, je ziet het alleen andersom..... je ziet alleen de leuke kanten en het boeit je niet... wat in het nederlandse recht echt niet als "aardig" gezien wordt.
Ik heb wel vaker gehoord dat je eigenlijk maar beter je klep kunt houden omdat het niet beter wordt als de rechter het verhaal van de snelheidsovertreder aanhoort en dat kan ik me goed voorstellen. Je verhaal wordt niet beter als je bijv. meldt dat je geïrriteerd was door een bejaarde met daarachter een karavaan van auto's die niet harder dan 60km/h wilden rijden op een provinciale weg en dat je daarom na het inhalen +50 te hard reed. Een zielig verhaal ophangen over dat ik mijn werk kwijt en inkomsten kwijtraak en vier kinderen plus vrouw daardoor zonder eten komen te zitten kan ik ook niet. Die auto van mij rijdt bij de minste beroering van het gaspedaal 50km/h te hard. Dan kan ik wel doen alsof het vreselijk is wat ik gedaan heb maar de realiteit is dat het begaan van de overtreding lachwekkend eenvoudig is.

Ik rij overigens normaal gesproken niet als een volslagen idioot en een keertje doorhalen zoals ik voorheen nog wel deed doe ik nauwelijks meer. Ik heb sinds halverwege vorig jaar nog amper +150km/h gezien. In dat opzicht hebben zij hun zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Femme schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:50:
[...]

Fietsen is goed voor de conditie en je komt nog eens andere mensen tegen in de trein.
En je kunt ook nog eens de hele toch relaxt wifi-en mocht je zelf geen mobiel abo'tje hebben B)

Het lijkt mij dat het verschil tussen berouw of geen berouw in dit soort gevallen niet zo groot is. Ik zou het zelf ook gooien op berouw, misschien heb je een mooie boete-historie van de afgelopen driekwart jaar ?
Ik heb sinds halverwege vorig jaar nog amper +150km/h gezien. In dat opzicht hebben zij hun zin.
Oh dus tijd om ze allemaal in te ruilen op een prius :')?

[ Voor 14% gewijzigd door flashin op 14-04-2010 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05 15:46

Apache

amateur software devver

Daarstraks verkoopsovereenkomst getekend voor een bmw 520d E60 van november 2006.

Het zal mijn eerste "eigen" wagen zijn (ik word ZZP), hiervoor had ik altijd leasing-wagens, maar ik moest kiezen tussen een nieuwe auto stijl megane of golf, of een 2e hands bmw. Dan denk ik persoonlijk wel dat ik de goede keuze heb gemaakt ;)

Lijst van opties: BERLINE,4D,6M,PMK,SVOEL,VCV,ABS,ABG8,TRAC,ESP,RDC,RAIN,BIXEN,VER4,AIRDIG, 17JAV,LEA,ELSEATS,HEAT,MF,CRUISE,PDC2,NAV, BT,SOUND,OHB,OH120,EUR4,2KEY

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/depot/screenshots/bmw/IMG_0447.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/depot/screenshots/bmw/IMG_0448.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/depot/screenshots/bmw/IMG_0449.JPG

Update:
Inderdaad, op de bumper een vakje om een trek-oog direct aan het chassis te bevestigen (heb dit een tijdje terug nodig gehad bij mijn 3 touring toen hij vast kwam te zitten in de sneeuw, bevrijd door een landcruiser ;))

Dit is genoteerd en word geplaatst voor ik de wagen ga ophalen, ook word de binnenkant een keer grondig schoongemaakt.

Update2:
Op de todo staat:
- Verlaging
- 19 velgen en goodyear F1 asymmetric banden
- Eventueel chiptuning naar 198pk (afhankelijk van hoe noodzakelijk ik dit acht nadat ik er wat meer mee heb gereden)
- iets om een usb stick/ipod/iphone te kunnen aansluiten en bedienen met de idrive, dension 500 zou dit evt kunnen

[ Voor 30% gewijzigd door Apache op 14-04-2010 23:07 ]

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Schitterende wagen Apache! Je hebt zeker een goede keuze gemaakt!

Wat is dat zwarte dopje op de voorbumper? Dat heb ik nog nooit gezien?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
R3dn3ck schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:52:
Schitterende wagen Apache! Je hebt zeker een goede keuze gemaakt!

Wat is dat zwarte dopje op de voorbumper? Dat heb ik nog nooit gezien?
Daar kan je een oogje aan schroeven om de wagen te trekken. Normaal zit er een plastic plaatje voor ;)

Edit:
Die onderste dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.kenrockwell.com/bmw/images/CIMG4439-tools.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 14-04-2010 23:03 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik zou er even een slagje grotere velgen onder gooien (leuk als zomervelg, gebruik je deze als winterbandenvelg), maar voor de rest een superbak! Ben zelf wel fan van de E60, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat er geen 1 5-serie is die mij niet aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

De e60 zijn inderdaad briljante wagens.
Succes met je aankoop.
Overigens vond kon ik gelijk lezen dat je uit Belgie komt, haha. De wagen moest gekuist worden, leuk taaltje.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Grmbl...
Heb ik 2 weken geleden m'n radiateur vervangen, omdat die leek te lekken (zachtjes), lekt m'n auto nu nog meer koelvloeistof :X Van de week had ik mijn koelwater bijgevuld (het was iets gezakt, en ik ging ervan uit dat het kwam door restjes lucht in het systeem), zag ik gisteravond een natte plek onder de auto en bleek het peil weer gezakt te zijn tot het niveau voor bijvullen... Ook zit het reservoir en de omliggen slangen e.d. vol witte plekken van opgedroogt koelwater en aan diezelfde kant was de onderzijde van de radiateur nat... Gisteravond na een rit direct onder de motorkap gedoken om te zien of ik kan ontdekken waar het lekt, is er natuurlijk niks te zien (geen damp, geen natte plekken)...

Ik hoop echt dat het niet de nieuwe radiateur is... Als het goed is kan ik hem wel onder garantie retour sturen, zo niet, dan wordt die goedkope toch uiteindelijk duurkoop (en dan komt er toch echt wel een Hella-Behr in) en bevestigd het mijn stelling dat je op onderdelen maar beter niet kan bezuinigen...
Nu lijkt het van bovenuit de radiateur te komen, dus ik hoop dat het de dop is (die niet vervangen is), die niet meer afsluit. Dus zaterdag ochtend maar even langs de dealer hiervoor.

Ik begin hier alleen inmiddels wel een beetje zat van te worden, de auto doet het perfect, alleen normale probleempjes (die ook nog eens bijzonder mild zijn voor zijn leeftijd, bijv. nauwelijks olie verbruik, start altijd, APK's altijd zonder problemen), maar ik heb al wel 3 jaar lang problemen met het koelsysteem...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:58

4x2

lộn xộn quá

Wie weet ligt je koppakking dr half uit en bouwt ie heel locaal tig bar druk op in het koelsysteem.
Ik heb dat gezeik ook een jaar lang gehad, tot het dr opeens wel aan alle kanten uit spoot :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik had even twee nieuwe banden weggebracht naar de autopimper waar de Z4 staat, sta ik oog in oog met een uiterst exclusieve 645Ci voorzien van handbak. Normaal gesproken zijn die niet te vinden in Nederland. Verder was hij niet zo fraai: hoge kilometerstand (131.000km), wat beschadigingen op de interieurlijsten en pook, klein navigatiescherm en kleine velgjes. Het grijze dashboard van de 645Ci vind ik ook een domper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

4x2 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:45:
Wie weet ligt je koppakking dr half uit en bouwt ie heel locaal tig bar druk op in het koelsysteem.
Ik heb dat gezeik ook een jaar lang gehad, tot het dr opeens wel aan alle kanten uit spoot :P
Het risico dat de koppakking kapot kan zijn, zit er wel in, omdat hij in 2 jaar tijd meerdere keren erg heet is geweest (2 keer doordat er geen koelwater meer in zat, en een aantal keer in een file omdat m'n visco kapot was...)

Op zich zou ik het helemaal niet zo eng vinden om de kop te lichten, ik heb inmiddels het gereedschap dat nodig is en een redelijke dosis ervaring. Maar ik ga de kop niet zomaar lichten vanwege een vermoeden, daarvoor is het mij toch echt te veel werk en iets teveel risico. Ik heb ook geen flauw idee hoeveel tijd ik er zelf voor moet rekenen en aangezien ik het niet bij mijn eigen huis kan doen, maar wel afhankelijk ben van deze auto zijn dat wel zaken waar ik van te voren rekening mee moet houden.

Kan een klein defect in de koppakking ook echt merkbare effecten hebben op het vermogen? Het viel mij laatst op dat ik maar met moeite de 170 kon, terwijl hij voorheen dat pas bij 190 had. Ik krijg dus af en toe sterk het gevoel vermogen te missen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Femme schreef op donderdag 15 april 2010 @ 16:21:
Ik had even twee nieuwe banden weggebracht naar de autopimper waar de Z4 staat, sta ik oog in oog met een uiterst exclusieve 645Ci voorzien van handbak. Normaal gesproken zijn die niet te vinden in Nederland. Verder was hij niet zo fraai: hoge kilometerstand (131.000km), wat beschadigingen op de interieurlijsten en pook, klein navigatiescherm en kleine velgjes. Het grijze dashboard van de 645Ci vind ik ook een domper.
Binnen nu en 6 maanden heb jij een 6-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 17:28:
[...]
Kan een klein defect in de koppakking ook echt merkbare effecten hebben op het vermogen? Het viel mij laatst op dat ik maar met moeite de 170 kon, terwijl hij voorheen dat pas bij 190 had. Ik krijg dus af en toe sterk het gevoel vermogen te missen.
Kan.
Je kunt een keer met zo'n CO snuffelaar aan je radiateuropening gaan ruiken, maar dat zou ik dan doen nadat je een keer een paar km flink hebt lopen trappen met het ding.
Dat was het probleem aan die van mij, als je erg rustig reed had je nergens last van, 1x gas geven en hij bouwde druk op.
Die turbo heeft toen wel wat geholpen om het proces te versnellen, toen was ie na 3 dagen finaal geklapt :D

De radiateurdop heb je trouwens 2 versies van, 1 die bij 1,4 bar open gaat en 1 die bij 2 bar open gaat, je kunt eens kijken wat er nu op zit en als het de 2 bar versie is (17 11 1 742 231) de andere dr op zetten (17 11 1 742 232)
Dr staat aan de binnenkant van de dop ook 140 of 200, net welke het is.
Echt een goede oplossing is het niet, maar je hebt kans dat ie eerder kvs dr uit kiept dan dat dr een slang klapt :P
Kookpunt van de kvs zakt wel natuurlijk.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Mooie kar hoor, die, zoals zoveel BMW's van sinds Bangle, qua uiterlijk rijpt met de jaren.

Maar als ik het kon betalen en ik wilde een 6 dan is er natuurlijk maar één keus:

Afbeeldingslocatie: http://katalog-automobilov.sk/img/bmw-6-e24-m635-csi-7.jpg

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb een 2 bar dop in de auto. Maar deze is beschadigd rond de afdichtringen en laat zich een beetje lastig vastdraaien. Vandaar dat ik hem sowieso maar ga vervangen.

Tja, een turbo helpt natuurlijk wel mee met het eruit blazen van een koppakking ;)

Even een simpel vraagje, als ik de kop wil lichten, in hoe verre moet ik dan de olie aftappen? De enige beschrijving die ik namelijk kan vinden is als de olie sowieso vervangen moet worden (zware verontreiniging door gelekte koelvloeistof), maar bij mij is de olie brandschoon. Koelwater aftappen moet sowieso en is niet echt een probleem, maar als de olie kan blijven zitten, dan graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik snap je reply niet helemaal.

Je doet alsof je een unicum tegenkomt en zeikt het daarna volledig af.

131K is verre van hoog maar wellicht dat een BMW bij 150K al afgeschreven is ;) en als je over een versnellingspook valt dan weet ik niet waar je op geilt ;) Tuurlijk vind ik een nette auto ook fijner om te zien, iemand die hem niet als beest gebruikt... maarja... ergens doorheen kijken kan ook.

Ik lach me slap als je er straks zelf een koopt, dan is hij vast perfect ;)

Dit doet me aan je Z4 denken welke je op ging halen en niet eens gewassen was voor die prijs... klonk ook alsof je hem uit de ghetto ophaalde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Als je dan een exclusieve auto koopt voor een aanzienlijk bedrag, moet hij perfect zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123813

Anoniem: 149075 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:55:
[...]

Ik snap je reply niet helemaal.

131K is verre van hoog maar wellicht dat een BMW bij 150K al afgeschreven is ;) en als je over een versnellingspook valt dan weet ik niet waar je op geilt ;) Tuurlijk vind ik een nette auto ook fijner om te zien, iemand die hem niet als beest gebruikt... maarja... ergens doorheen kijken kan ook.

Dit doet me aan je Z4 denken welke je op ging halen en niet eens gewassen was voor die prijs... klonk ook alsof je hem uit de ghetto ophaalde ;)
..... een handbak (dus geen automaat) is in zo'n exemplaar vrij uniek. Handbak = more fun. 131k voor die leeftijd is niks en dan zijn ze nog lang niet afgeschreven.Stoer ding hoor, één van de mooiste BMW's ooit gemaakt.
Feit dat hij wat minpunten noemt is gewoon omdat de auto in zijn ogen niet perfect is. Maar wat ik van hem gelezen heb kun je dat wel aan hem overlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:50

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

EvaluationCopy schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:55:
[...]

Mooie kar hoor, die, zoals zoveel BMW's van sinds Bangle, qua uiterlijk rijpt met de jaren.

Maar als ik het kon betalen en ik wilde een 6 dan is er natuurlijk maar één keus:

[afbeelding]
Dat dus :P

Ik begrijp Femme wel, ik ben er ook zo één van het type 'vermogen is er om te gebruiken' en voel me niet snel schuldig over aan hardrij actie. Aan de ene kant wil je door vrienden/familie bestempeld worden als een fijne chauffeur waar ze graag bij instappen, maar als ik alleen in de auto zit wil ik gewoon raggen en de hectometerpaaltjes moeten 1 vloeiende witte lijn vormen, gelijk aan de middenstreep, die ik dan het liefst rechts van me zie uiteraard.

Helaas ontbreekt het me momenteel aan materieel en geld om me als zodanig te profileren, dus ik begrens mijzelf kunstmatig met langzame(re) auto's en motorblokken. Ik weet dat als mijn huidige 1.1i (60pk) een 1.4i was (80pk) of een 1.9GTI (130pk, en nu weet je ook wat voor auto ik rij :P) ik overspoeld zou worden met boetes. Zelfs met dit blok is 150 al geen moeite om te halen.

Zodra ik het geld wél heb, neem ik een 635CSI van voor 1986. Mét verbruiksteller, dat is de beste begrenzer die er is, eentje die je 'live' vertelt wat je huidige rijgedrag kost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
en het klopt niet :P

Zon 635CSI is leuk, maar wel voor erbij en droog gestald, anders is het kapitaalvernietiging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:50

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

418O2 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:16:
en het klopt niet :P

Zon 635CSI is leuk, maar wel voor erbij en droog gestald, anders is het kapitaalvernietiging
Oh absoluut, dat word een zondagsrijder op een oldtimerverzekering die met TLC zal worden behandeld, en natuurlijk klopt die meter van geen kant, maar hij zit genoeg in het zicht om je aandacht te blijven trekken en houd je dus bewust op wat je doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 18:16
Ja vooral die oudere (volgens mij eerste type) met een 3-traps automaat. Oooh wat gaat de benzine dan snel 8)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Anoniem: 149075 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:55:
[...]

Ik kwam een 645Ci met handbak tegen die normaal gesproken nergens is te vinden, bleek het helaas net een exemplaar te zijn dat niet zo mooi was. Kan toch?

Als je zelf mogelijk 150.000 kilometer in een auto wilt rijden zonder teveel gezeik en het ding bij aanschaf nog wat van de beleving van een nieuwe auto moet geven, dan wil je geen exemplaar dat al 131.000km heeft gelopen en duidelijk gebruikssporen heeft. Dat laatste zegt ook wat over hoe de auto is gebruikt. Als ik bijvoorbeeld zie wat voor een imperfecties mijn 330i heeft opgelopen in bijna 140.000km tegenover de B10 in 65.000km (die aan jan en alleman uitgeleend is geweest) dan heeft de wijze waarop er met het materiaal wordt omgesprongen kennelijk nogal van doen met ontstaan van gebruikssporen.

Een kleine beschadiging aan een versnellingspook (vervangingskosten ca. 120 euro) vind ik niet zo'n probleem. Leren bekleding, de interieurlijsten vervangen of delen van de carrosserie overspuiten is een stuk duurder.

Voor iemand anders die minder hoge eisen stelt (en minder budget heeft) kan het wel een goede aanschaf zijn. Ik gok dat de auto vrij laag geprijsd zal worden (hij was er om gepoetst te worden en was denk ik van een dealer afkomstig).

Overigens is de 330i na 138.000km nog steeds wonderbaarlijk betrouwbaar. Hopelijk kan dat met een 6 of 5 ook. Ik heb begrepen dat de exemplaren van 2004 wat minder zijn en vaker elektronische problemen hebben. Vanaf halverwege 2005 zijn de meeste kinderziektes opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-05 19:03

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb met mijn 6 behalve wat gekke airbagstoringen in het begin (kapotte sensor) en het vastlopen van de iDrive (na software-update opgelost) nooit problemen gehad. Met de 5 ook niet - zelfs helemaal nooit issues geweest. De 5 zit inmiddels over de ton en hoewel het gekraak in het interieur me tegenvalt (zijwangen bestuurdersstoel, bagageafdekking) is hij aandrijftechnisch perfect.

Een 6 zit aanzienlijk beter in elkaar is mijn ervaring. Ik zou er zo weer eentje kopen nu ik de ruimte van een 5-serie niet meer nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:02:
Even een simpel vraagje, als ik de kop wil lichten, in hoe verre moet ik dan de olie aftappen? De enige beschrijving die ik namelijk kan vinden is als de olie sowieso vervangen moet worden (zware verontreiniging door gelekte koelvloeistof), maar bij mij is de olie brandschoon. Koelwater aftappen moet sowieso en is niet echt een probleem, maar als de olie kan blijven zitten, dan graag...
Hangt dr een beetje vanaf hoe goed de koelvloeistof af te tappen is en waar de oliekanalen precies lopen, maar bij die van mij hoeft het niet perse als je de aftapplug (voor kvs) op het blok maar los draait.
Dr kan wel iets in de olie lopen, maar dat is er binnen de kortste keren weer uitgestookt.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Klinkt goed. Ik heb geen zin een wagen waar voortdurend wat aan mankeert.

In Dld staat nu een 650i van december 2007 te koop bij een BMW-dealer voor minder dan 40K. Alles zit erop wat ik wil hebben (glasdak, navigatie professional, hifi professional, hud, zwarte bekleding). Helaas is de bpm ook meteen 5K hoger dan van een pre-facelift exemplaar. Dit maakt 'm alles bij elkaar 15K duurder dan een ander exemplaar van oktober 2005 met 94.000km die door een handelaar geadverteerd wordt met slechte foto's maar verder wel aardige specs heeft (dashboard met leer bekleed en antraciet hemel). Er zit wel meer werk aan omdat het interieur beige is waardoor het velours vervangen moet worden (ik heb al een lichtgrijs M6-interieur thuis liggen). Een kilometerstand van 94K vind ik echter aan de hoge kant. De velgen boeien me niet.

650i 2007

vs

650i 2005

650i 2005 interieur

Voor het geld van die 2007 650i heb je ook al een M6 uit 2005 :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:17
Ik zie echter de meerwaarde van een M6 tegenover een M5 niet eigenlijk.
de M6 is dan wel lichter, maar ook trager en IMHO lelijker. een M5 ziet er een stuk strakker uit vind ik :)
YoshiBignose schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 21:44:
De M6 is niet trager dan de M5 hoor :P
Hmm geheugen laat me in de steek :+

Maar goed, een M5 blijft strakker dan een M6 imo :P

[ Voor 41% gewijzigd door Beerkeeper op 16-04-2010 22:13 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 18:16
De M6 is niet trager dan de M5 hoor :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De M6 is een fractie sneller dan de M5. Het gewichtsverschil is slechts 20kg volgens Autoweek. Wel is de M6 9cm lager en heeft hij dus een kleiner frontaal oppervlak en een ietsie pietsie lager zwaartepunt.

De beleving van een GT die is gebouwd rond de bestuurder is anders dan van een sedan. Het interieur van de M6 vind ik mooier. Als je niet vier personen hoeft mee te zeulen zou ik altijd de M6 nemen.

In de kofferbak van een 6 kun je overigens kamperen zo groot is ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Dus alsnog Femme, binnen nu en 6 maanden volg jij Daniël op, en rijd jij 645 of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Ik blijf de 6-serie geweldig vinden, op de achterlichten na... die blijf ik raar vinden. Ik zag trouwens net op autoweek dat de 630i (2007+) wel erg zuinig is, voor een auto die 0-100 in 6.4 doet en 1515 kilo zwaar is is gemiddeld 1 op 13 dikke prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Femme schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 23:14:
Het schijnt een mooie foto te zijn heb ik vandaag gehoord van mijn advocaat (ik heb de stukken zelf nog niet gezien) :P .
Als het een foto is kan je toch eerst alle gegevens opvragen, is er geen grond tot beroep dan anoniem betalen bij het postkantoor.
Zonder staandehouding geen bekeuring op de persoon maar enkel op kenteken. Dan kunnen ze moeilijk de kentekenhouder een EMG cursus geven, gezien ze eerst moeten bewijzen dat jij het was (wat je niet kunnen/mogen zonder staandehouding) Anoniem betalen is geen bekentenis. niet anoniem betalen afaik wel. (IANAL)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik heb in zowel een M6 als een 650i gereden, maar als je toch in die prijsklasse aan het shoppen bent zou ik sowieso geen 650i nemen. De M6 is wat mij betreft een van de fijnste GT's tekoop op het moment. Weinig andere auto's waar je met zn 4en in kunt met de stijl van een coupe die zo hard gaat. Sja een Bentley Continental GT maar die is qua techniek al jaren achterhaald en weegt meer dan een vrachtwagen.

Het M verhaal komt echt tot recht in een 6 serie, terwijl de relaxtheid van een 650i gewoon nog aanwezig blijft.

[ Voor 12% gewijzigd door Spiller op 17-04-2010 17:40 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisae schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:22:
[...]

Als het een foto is kan je toch eerst alle gegevens opvragen, is er geen grond tot beroep dan anoniem betalen bij het postkantoor.
Zonder staandehouding geen bekeuring op de persoon maar enkel op kenteken. Dan kunnen ze moeilijk de kentekenhouder een EMG cursus geven, gezien ze eerst moeten bewijzen dat jij het was (wat je niet kunnen/mogen zonder staandehouding) Anoniem betalen is geen bekentenis. niet anoniem betalen afaik wel. (IANAL)
Boven bepaalde snelheden moet je met bewijzen komen dat jij het niet was, oftewel dat het een ander was.

Je zou een dronken zwerver in Amsterdam voor € 25,- kunnen proberen natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Anoniem: 149075 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 20:38:
[...]

Boven bepaalde snelheden moet je met bewijzen komen dat jij het niet was, oftewel dat het een ander was.
Omgekeerde bewijslast geld voor onder de 30km/u. Daarboven moet de OVJ bewijzen dat jij het was.
(zou mooi zijn zeg, guilty until proven innocent bij zware verkeersdelicten, de omgekeerde wereld)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Gisae schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:22:
[...]

Als je maar hard genoeg rijdt gaat ze gewoon de eigenaar van het voertuig dagvaarden die dan mag komen uitleggen hoe het kan dat zijn eigendom de geconstateerde snelheid heeft gereden.

Op de foto zie je mijn auto met open dakje op de linkerbaan cruisen terwijl op de rechterbaan een Ford Focus rijdt. Eén van beide zou 197km/h hebben gereden volgens de digitale gatsometer. Als ik de sjabloon van Flitsservice moet geloven is het de Focus :P .
Spiller schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:39:
Ik heb in zowel een M6 als een 650i gereden, maar als je toch in die prijsklasse aan het shoppen bent zou ik sowieso geen 650i nemen. De M6 is wat mij betreft een van de fijnste GT's tekoop op het moment.
Dat geloof ik ook wel maar een 650i kun je eenvoudig en betrouwbaar op lpg rijden. Bij een M6 is dat niet handig. Ik zie het niet zitten om 8K per jaar alleen al aan brandstof uit te geven plus hogere onderhouds- en verzekeringskosten. Tijdens woon-werkkilometers hoef ik niet de hooligan uit te hangen, daar heb ik een andere auto voor.

[ Voor 24% gewijzigd door Femme op 18-04-2010 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik had net even een random flitsfoto van internet gevonden waar toevallig ook een Focus opstond, en als ik die door de kentekencheck haal dan blijkt het een 1.6 te zijn uit 2003. Die halen volgens de specs geen 197km/u :P
Maargoed, misschien staat er op jouw foto wel een asociaal inhalende Focus 2.0!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Femme schreef op zondag 18 april 2010 @ 00:57:
Op de foto zie je mijn auto met open dakje op de linkerbaan cruisen terwijl op de rechterbaan een Ford Focus rijdt. Eén van beide zou 197km/h hebben gereden volgens de digitale gatsometer. Als ik de sjabloon van Flitsservice moet geloven is het de Focus :P .
Dat sjabloon klopt iid lang niet altijd. Je mag overigens wel met mijn auto ruilen, die haalt die snelheid niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Femme schreef op zondag 18 april 2010 @ 00:57:
Dat geloof ik ook wel maar een 650i kun je eenvoudig en betrouwbaar op lpg rijden. Bij een M6 is dat niet handig. Ik zie het niet zitten om 8K per jaar alleen al aan brandstof uit te geven plus hogere onderhouds- en verzekeringskosten. Tijdens woon-werkkilometers hoef ik niet de hooligan uit te hangen, daar heb ik een andere auto voor.
Geloof me, met de 370 pk die zo'n 650i op de been brengt kun je ook redelijk doorhalen hoor...ok, 't zijn geen translocator-achtige ervaringen zoals met die gekke Roadster van je, maar de hooligan uithangen moet geen probleem zijn :P

De 650i zou sowieso mijn voorkeur hebben, een (Europese) M6 is niet verkrijgbaar met handbak en die SMG is toch iets te 'jerky' voor stadsverkeer en filerijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Apart eigenlijk. Je zou verwachten dat in zulke auto's veel puristen rijden en toch een handbak willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Typisch Nederlands weer, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Koop je een auto waar je van de jaarlijkse afschrijving een maand van op vakantie kunt, wordt er gepiept over brandstofkosten en lpg :')
Koop dan gelijk een diesel.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:57
Spiller schreef op zondag 18 april 2010 @ 17:41:
Typisch Nederlands weer, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Koop je een auto waar je van de jaarlijkse afschrijving een maand van op vakantie kunt, wordt er gepiept over brandstofkosten en lpg :')
Wat een onzin, als een auto prima op LPG kan, waarom zou je het dan niet doen. Volgens mij loopt ie nog eens beter ook, door de hoge octaan van LPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Red devil schreef op zondag 18 april 2010 @ 17:56:
[...]

Wat een onzin, als een auto prima op LPG kan, waarom zou je het dan niet doen. Volgens mij loopt ie nog eens beter ook, door de hoge octaan van LPG.
Daardoor zou je een hogere compressie kunnen hebben, maar dat heeft, in dit verband, weinig te maken met de motorloop. Opzich heb ik niks tegen gas, maar als je als argument gebruikt dat je een 650i prefereert boven een M6 omdat die eenvoudiger en betrouwbaarder om te bouwen is naar LPG, dan raad ik je toch aan om in een ander segment te gaan shoppen.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-06 09:33
Red devil schreef op zondag 18 april 2010 @ 17:56:
[...]

Vanaf een bepaald octaangetal loopt een motorblok goed, een motorblok gaat niet steeds beter lopen naarmate het octaangetal nog hoger wordt.
Eens. Bij de verbruikskosten van een auto ligt de focus te vaak onterecht op het verbruik. Wanneer je goedkoper wilt rijden kun je over het algemeen beter een waardevaste auto kopen dan een zuinige auto.

[ Voor 40% gewijzigd door argro op 18-04-2010 19:38 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

418O2 schreef op zondag 18 april 2010 @ 14:50:
Apart eigenlijk. Je zou verwachten dat in zulke auto's veel puristen rijden en toch een handbak willen.
:D puristen

Je kunt best een voorkeur hebben voor 't een of een ander maar ik zou in 'n 6-serie (of welke andere GT) toch echt niets anders willen dan een automaat! Schakelen in je Hot Hatch of Sport Sedan, prima. Alles groter dan een 5-serie wil ik toch echt niet meer hoeven schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

418O2 schreef op zondag 18 april 2010 @ 14:50:
Een 6 is een GT en geen sportwagen. Ik snap wel dat veel kopers voor de automaat kiezen, maar zelf vind ik zo'n automaat gewoon niet wat. SMG wil ik nog wel overwegen. Ik lees echter verhalen dat de SMG-bak bij 150.000km vaak aan een dure revisie toe is. Ik wil ook graag rijden zonder veel gezeik.
Ik weet niet hoor maar als je een stinkende en nagelende diesel verkiest boven een V8 op lpg doe je veel meer concessies om goedkoper te kunnen rijden. Het enige nadeel van lpg is dat je vaker (maar wel lachend) aan de pomp staat omdat de tank niet groot kan zijn (tenzij je er een kanon van een tank in de kofferbak bij naast legt).

Ik stop het geld liever in de auto dan dat ik het achter laat bij een olieboer en een mindere auto moet rijden. Het gaat in dit geval om een besparing van bijna 4500 euro op jaarbasis. Nog ca. 1000 euro meer ten opzichte van een M6. Dat is net zoveel als de jaarlijkse afschrijving van de auto.
argro schreef op zondag 18 april 2010 @ 19:33:

Eens. Bij de verbruikskosten van een auto ligt de focus te vaak onterecht op het verbruik. Wanneer je goedkoper wilt rijden kun je over het algemeen beter een waardevaste auto kopen dan een zuinige auto.
Op het moment dat je veel kilometers gaat maken in een 1600kg wegende auto met een dikke V8 is brandstof wel degelijk een grote kostenpost (in dit geval ca. 8000 euro per jaar). De reden dat ik een 650i aantrekkelijk vind is juist dat het ding keihard afschrijft en nu voor mooie prijzen is te krijgen. Auto's die niet hard afschrijven zijn boodschappenautootjes van 10.000 euro nieuw, klassiekers waar niet mee wordt gereden en zeer exclusieve sportwagens die in een kleine oplage zijn geproduceerd zoals de Enzo (ook in dit geval moet je er niet mee rijden).

[ Voor 22% gewijzigd door Femme op 18-04-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

4x2 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 19:06:
[...]

Hangt dr een beetje vanaf hoe goed de koelvloeistof af te tappen is en waar de oliekanalen precies lopen, maar bij die van mij hoeft het niet perse als je de aftapplug (voor kvs) op het blok maar los draait.
Dr kan wel iets in de olie lopen, maar dat is er binnen de kortste keren weer uitgestookt.
Er zit sowieso een aftapplug onder op de radiateur waarmee ik 5 van de 7 liter af kan tappen, de rest blijft in de slangen en onder in het blok zitten. Er schijnt onder op het blok wel een aftapplug te zitten voor het koelwater, maar die heb ik nog steeds niet kunnen vinden... :?
Maar op het moment dat die 5 liter eruit is, is de kop sowieso leeg.

Volgens mij zitten de kanalen ver genoeg uit elkaar, mocht de kop eraf gaan, als ik deze foto zie:
Afbeeldingslocatie: http://www.bmuu.com.au/Home/Photos/3%20Series/M43%20Ready%20For%20Head.JPG

Maar ik weet nog niet of ik de kop wel ga lichten. Het niveau van de koelvloeistof is gedaald tot onderin het reservoir, maar nu lekt hij ook niet meer. Het opvallende is dat hij steeds tot dat niveau daalde en dan stopte, dus ik begin onderhand te vermoeden dat ik wellicht het reservoir gewoon te veel vulde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:55
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4051/4515751880_605c5fa60b_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2752/4515751862_b92dd61376_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2309/4515751858_34400326c2_b.jpg

Geweldige auto !!

[ Voor 5% gewijzigd door syntesia op 18-04-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wtf, lees ik hier nu een discussie over een M6 op gas ? Of bedoelen jullie die 645i ?\\

I mean... :X (M6 = V10)

Dat je uberhaubt in zo'n auto gas wil leggen... ga dan wat anders rijden.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 18-04-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Waarom, lekker op gas rijden, ideale brandstof.
Laat de mensen die iets tegen gas hebben maar lekker lullen, dat is toch maar uit onwetendheid (of jaloezie, dat vermoed ik eerder)
deepbass909 schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:41:
Maar ik weet nog niet of ik de kop wel ga lichten. Het niveau van de koelvloeistof is gedaald tot onderin het reservoir, maar nu lekt hij ook niet meer. Het opvallende is dat hij steeds tot dat niveau daalde en dan stopte, dus ik begin onderhand te vermoeden dat ik wellicht het reservoir gewoon te veel vulde...
Dr zit een KALT lijn op, maar die zul je zelf ook wel gevonden hebben denk ik :P
Aftapplug zit bij die van mij onder de uitlaatpoort van cilinder 4, maar hij is heel lastig te zien, duurde de 1e keer ook vrij lang voor ik m gevonden had :P
Ach, kunt een keer een stukje flink trappen en dan zo'n CO meter dr in steken, als ie niks aangeeft zal het wel.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

4x2 schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:41:
Waarom, lekker op gas rijden, ideale brandstof.
Laat de mensen die iets tegen gas hebben maar lekker lullen, dat is toch maar uit onwetendheid (of jaloezie, dat vermoed ik eerder)
Er zijn legio auto's welke echt niet goed lopend te krijgen zijn op gas, Turbo motoren is al helemaal een probleem vaak.

Ik vind gas wel een mooie ontwikkeling, zeker G3, maar er zijn vreselijk goede inbouwstations welke aan sommige auto's echt twijfelen en ze vaak ook niet op en top lopen krijgen, bijvoorbeeld stationair.

Tja en om nou ook aan die professionals te twijfelen... daar ken ik ze wat te goed voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Anoniem: 149075 schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:25:
Wtf, lees ik hier nu een discussie over een M6 op gas ? Of bedoelen jullie die 645i ?\\

I mean... :X (M6 = V10)

Dat je uberhaubt in zo'n auto gas wil leggen... ga dan wat anders rijden.
Ik heb het dan over de 650i waar in Duitsland goede ervaringen mee zijn met systemen van o.a. Prins en Vialle.

Een M6 op lpg maakt minder sense. Het is wel een leuke technische uitdaging. AC Schnitzer heeft het al eens gedaan in een 3-serie coupé waar de V10 in werd gelepeld. Je bent verzekerd van een hoop gedoe en hoge kosten en je zit opgescheept met een auto waar geen koper op zit te wachten.

De Prins-installatie in mijn B10 werkt nu al bijna vier jaar probleemloos.

[ Voor 8% gewijzigd door Femme op 19-04-2010 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Achja waarom niet. Mensen die vinden dat 'het niet kan' en 'niet hoort' hebben nog het ouderwetse 'gas is om op te koken'-beeld.

Het kan je gewoon bruut veel geld schelen als je op LPG gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

418O2 schreef op maandag 19 april 2010 @ 08:42:
Het kan je gewoon bruut veel geld schelen als je op LPG gaat rijden.
Als je je auto eerder wil afschrijven niet hoor ;)

G3 is echt mooi, maar gas is idd om op te koken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik heb gas in de Megane CC, never fucking nooit meer. (Sowieso nooit meer Renault maar dat is een andere discussie). Ik heb het eerste jaar zo vaak bij de dealer gestaan dat ze me aanspraken bij m'n voornaam. Ik werd nog net niet uitgenodigd op verjaardagen van het personeel daar. Elke keer iets mis met die LPG-ellende. Als het kouder dan 5 graden is (nu dus ook weer 's ochtends) start het ding voor geen meter. Eerste 200 meter valt hij dan nog wel eens uit, enorm irritant.

Het gekke is, en dit is GEEN verzinsel. Toen het echt koud was deze winter (-12 en kouder) startte het ding als een zonnetje.

Geen LPG meer voor mij, en 'gas is om te koken', zo denkt de BMW-dealer hier er ook over. Evenals de BMW classic specialist waar ik zelf kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:57
Deze meneur had geen problemen met zijn 735i en laat het ook in zijn 750i inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op maandag 19 april 2010 @ 09:57:
Geen LPG meer voor mij, en 'gas is om te koken', zo denkt de BMW-dealer hier er ook over. Evenals de BMW classic specialist waar ik zelf kom.
Het verschilt gewoon heel erg per auto. Ik heb zelf een Peugeot op LPG gehad, en dat was ook niks meer dan ellende. Elke dag ging er wel iets mis, elke week 1 of 2x naar de garage, echt een verschrikking.

Ken echter wel mensen die LPG in hun Volvo's hebben laten leggen (waaronder 1 in een V40 met 2.0 Renault moter), en die zweren er bij. Nooit een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-05 13:53
Ik blijf bij mijn zware scheepsolie (zeg maar diesel) voor mijn volgende. Nu zelf 100k op de 530d gezet (160k naar 260k), en ik weet wat mijn volgende wordt (na hier nog eens minstens 100k bij gezwierd te hebben, ook geen straf, hoewel, als ik dergelijke plaatjes zie kriebelt het wel):
(beeld van google images)
Afbeeldingslocatie: http://images3.speurders.nl/images/54/5443/54438993_6.jpg

Iedereen kan toch wel (ZONDER spieken!) zeggen wat dit is? :P

Maar ja, eerst dus nog wat verder in de fünfer.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

DexterBelgium schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:31:
Ik blijf bij mijn zware scheepsolie (zeg maar diesel) voor mijn volgende. Nu zelf 100k op de 530d gezet (160k naar 260k), en ik weet wat mijn volgende wordt (na hier nog eens minstens 100k bij gezwierd te hebben, ook geen straf, hoewel, als ik dergelijke plaatjes zie kriebelt het wel):
[afbeelding]

Waarom zou je naar een 3-serie willen?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Laatst online: 20:43

PauseBreak

derp!

PWM schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:21:
[...]

Het verschilt gewoon heel erg per auto. Ik heb zelf een Peugeot op LPG gehad, en dat was ook niks meer dan ellende. Elke dag ging er wel iets mis, elke week 1 of 2x naar de garage, echt een verschrikking.

Ken echter wel mensen die LPG in hun Volvo's hebben laten leggen (waaronder 1 in een V40 met 2.0 Renault moter), en die zweren er bij. Nooit een probleem.
Inderdaad. Onze vorige Laguna had ook een LPG-installatie en daar hebben we in 200k km eigenlijk nooit noemenswaardige problemen mee gehad. Een vervuilde sensor af en toe waardoor-ie wat onregelmatig liep, maar dat is ook zo opgelost.
Wat wel echt een nadeel is met LPG, met name wanneer je echt veel kilometers maakt, is dat je zo verdomde vaak moet tanken. Ja, het kost geen drol, maar als je op 1 tank maar 300km ver komt, sta je erg snel meerdere malen per week naar zo'n teller te kijken. Dit is voor ons dan ook dé reden geweest dat we zijn overgestapt naar diesel.
Persoonlijk vind ik het idee van een 650i op LPG (of LPI) een gaaf idee, maar ik zou toch wel twee keer nadenken of ik het zou doen en de uitslag zou compleet afhankelijk zijn van het gemiddeld aantal kilometers per week, de grootte van de tank en het (te verwachten) verbruik.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-05 06:09
DexterBelgium schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:31:
[afbeelding]

Ja een 335 met sportpakket, das niet zo moeilijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
tdw schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:39:
[...]

Waarom zou je naar een 3-serie willen?
Mijn vrouw rijdt sinds kort met een formaat familiewagen rond (VW break), dus de nood om een groot slagschip te besturen is er niet meer, en het meerendeel van de 50k km op een jaar die ik doe, doe ik moederziel alleen, van en naar het werk. Dus dan lijkt een lichtere, kleinere wagen meer "suited to the job".

Mocht ik toevallig de centjes hebben om, wanneer mijn huidige E39 "op" is, naar een tweedehands 5er te kijken, zou ik mss wel verleid zijn, maar dan wordt het een touring, en om nu met twee breaks rond te karren als drie-persoons gezin, dat is nu ook wat belachelijk.

Of is het gewoon een vroege midlifecrisis?

+ die 335d (goed geraden uiteraard, hierboven) is toch wel zo ver verwijderd van je standaard 3tje als je maar kan zijn zonder in M-country terecht te komen.

[ Voor 9% gewijzigd door DexterBelgium op 19-04-2010 10:53 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Zo'n 335d coupe is natuurlijk echt echt gaaf.. Ik vind alleen de beperkte ruimte, en dan voornamelijk achter, een reden om toch een sedan te pakken. Scheelt ook nog een paar k-tjes in aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik wil eigenlijk niet nog veel verder offtopic gaan, maar hoe goed LPG werkt hangt vooral af van de auto en de inbouwer. Mijn lease-Ibiza heeft een Vialle LPI installatie en had in het begin last van een trage gasrespons en daardoor soms een stilvallende motor bij stationair. Nadat men bij het inbouwstation de toevoerleidingen naar de injectoren wat ingekort heeft loopt ie als een zonnetje. Ik kan het verschil tussen LPG en benzine enkel een beetje merken aan het motorkoppel en een wat mindere gasrespons bij een bijna lege LPG tank, voor de rest rijdt het echt prima. De 400-500km die ik op 40L LPG kan rijden is ook zo slecht nog niet vergeleken met benzine.

Als je continu problemen blijft houden met rijden op LPG is óf je auto ongeschikt (wat me sterk lijkt, waarom is er anders een conversiekit voor beschikbaar?) of zijn ze bij het inbouwstation gewoon een stel incompetente kuikens...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
flashin schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:53:
Zo'n 335d coupe is natuurlijk echt echt gaaf.. Ik vind alleen de beperkte ruimte, en dan voornamelijk achter, een reden om toch een sedan te pakken. Scheelt ook nog een paar k-tjes in aanschaf.
Je hebt objectief gewoon gelijk. Alleen spijtig dat die kont van die 3 sedan (zeker pre-facelift) zo godsgruwelijk lelijk is...

Ahhh well, we zien nog wel, tzijn nog maar dromen voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-05 06:09
Is dat trouwens de auto van Dszudzak? (van PSV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Panamera schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:08:
[...]

Ik dacht dat men bij PSV een Benz van de zaak had. Al kan natuurlijk het zijn dat Dszudzak daar een privé-BMW bij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Anoniem: 149075 schreef op maandag 19 april 2010 @ 00:10:
[...]
Er zijn legio auto's welke echt niet goed lopend te krijgen zijn op gas, Turbo motoren is al helemaal een probleem vaak.
Hmmm ja, ik rijd zelf met een turbo auto op gas waarvan ik de hele zooi zelf gemaakt hebt voor een paar euro, werkt inderdaad heel slecht, ding start ook gruwelijk slecht als het koud is enzo, loopt beroerd stationair, heb echt last van die dingen.
[/sarcasme]

Als je een auto niet goed lopend krijgt op gas ligt dat gewoon aan de inbouwer.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

4x2 schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:41:
[...]

Dr zit een KALT lijn op, maar die zul je zelf ook wel gevonden hebben denk ik :P
Aftapplug zit bij die van mij onder de uitlaatpoort van cilinder 4, maar hij is heel lastig te zien, duurde de 1e keer ook vrij lang voor ik m gevonden had :P
Ach, kunt een keer een stukje flink trappen en dan zo'n CO meter dr in steken, als ie niks aangeeft zal het wel.
De oude, originele had inderdaad wel een lijntje, maar er stond niks bij. Ik ging er altijd vanuit dat dat het vulpunt was voor een koude motor (het niveau stond dan nog zo'n 15cm onder de dop). De nieuwe, goedkope aftermarket, heeft helemaal geen indicatie, maar ik vul hem tot ongeveer dezelfde hoogte, maar dan gooit hij het er dus uit...
CO-meten is iets wat ik niet zomaar kan, bij gebrek aan een CO-meter ;) Ik zal binnenkort eens bij de dealer vragen of zij het eventueel kunnen/willen meten voor mij.

Wat betreft de aftapplug, volgens mijn Buchelli-handboek zou hij aan de voorzijde van de motor moeten zitten, maar waar precies valt niet uit de tekening af te leiden, en ook TIS biedt weinig hulp. Sterker nog, zelfs de garage kon het mij geeneens vertellen 8)7

Ik weet trouwens wel dat ik de volgende keer weer gewoon of OEM of Hella-Behr (of een ander gerenomeerd merk) zal bestellen wat onderdelen betreft. Deze radiateur is op z'n best matig te noemen. De ventilatorkap past slecht, de kwaliteit van het kunststof is matig (veel vervormingen, radiateurdop gaat er maar moeilijk op, etc), de indicatorstreep ontbreekt, etc. Dat kost misschien iets meer, maar de kwaliteit is gewoon zoveel beter... De kachel heb ik vervangen voor een Hella-Behr, en op een kleine ontwerpwijziging na (de aansluitbuizen zijn rond 1996 vervangen van kunststof voor metalen) was hij identiek aan de originele die eruit kwam en paste dus perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Laatst online: 20:43

PauseBreak

derp!

argro schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:47:
[...]
Ik dacht dat men bij PSV een Benz van de zaak had. Al kan natuurlijk het zijn dat Dszudzak daar een privé-BMW bij heeft.
PSV wordt gesponsord door Auto Lichtstad, de plaatselijke VAG dealert. Voor zover ik weet rijden ze gewoon in een VW.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De B10 heeft op lpg over het hele toerenbereik wat minder koppel dan op RON98-benzine (het motormanagement is geoptimaliseerd voor 98).

Lpg:

Dyno LPG

RON98:

Dyno Super Plus

Over elkaar gelegd:

Dyno Super Plus + LPG overlap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Panamera schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:08:
[...]

volgens mij niet.
hij was wel van een jonge gozer met een bloedmooie vriendin :P.
Maarja 2 jaar geleden had hij een M6 heb ik ook nog wel een foto van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shit zeg, al die verhalen over dikke 6 series etc. wist niet dat je zoveel kon verdienen als eigenaar van tweakers.net :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
T gaat niet zo makkelijk als je denkt hoor. Die boys hebben er heel lang heel hard aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een gebruikte 650i haal je al voor 40.000 euro. Voor hetzelfde geld koop je een nieuwe 316i met een paar opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Anoniem: 123813 schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:54:
shit zeg, al die verhalen over dikke 6 series etc. wist niet dat je zoveel kon verdienen als eigenaar van tweakers.net :p
Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of01/s053/of01_0006721253.jpg

29.000 euro voor een 2004 645Ci met 90.000km
http://www.autotrack.nl/o...ype_lijst=RL&o_id=6721253
(dan zit je wel aan de onderkant van de markt te kijken bij wazige handelaren, voor 10k meer koop je wat meer zekerheid)

Nog steeds veel geld, maar ze zijn niet compleet onbereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
flashin schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:53:
Wel grappig, ik kom van een E90 en heb nu een E92 en ben met name over de ruimte te spreken....in de zin van, geen verschil in negatieve zin gemerkt. De instap van de grote voordeur als ik de kleine in zijn kinderstoel wil zetten is erg veel beter (tov de rottige kleine achterdeurtjes in de sedan) en ik heb nog geen klachten gehad van de volwassen passagiers die ik achterin heb gehad. De kofferbak is sowieso lood om oud ijzer, scheelt 20Liter oid. In de E92 passen nog steeds 2 koffers, 2 stuks handbagage, kinderwagen, vrouw, kind en ik zelf... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Tom schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:07:
[...]

[afbeelding]

29.000 euro voor een 2004 645Ci met 90.000km
http://www.autotrack.nl/o...ype_lijst=RL&o_id=6721253
(dan zit je wel aan de onderkant van de markt te kijken bij wazige handelaren, voor 10k meer koop je wat meer zekerheid)

Nog steeds veel geld, maar ze zijn niet compleet onbereikbaar.
40.000 euro voor een privé wagen is toch een aardig bedrag. Daarbij zijn de runningcosts van een 645ci natuurlijk veel hoger dan bij een Golfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

418O2 schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:04:
T gaat niet zo makkelijk als je denkt hoor. Die boys hebben er heel lang heel hard aan gewerkt.
I know, zit al behoorlijk lang op tweakers .. zei ook niet dat het makkelijk is maar ik wist niet dat het zoveel opgooit. Het zij hem gegund trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

418O2 schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:31:
[...]

40.000 euro voor een privé wagen is toch een aardig bedrag. Daarbij zijn de runningcosts van een 645ci natuurlijk veel hoger dan bij een Golfje.
Natuurlijk, maar mensen die voor 20k prive een auto kopen is 35-40k natuurlijk niet iets wat compleet onbereikbaar is. Wat minder groot wonen of minder vaak op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Tom schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:47:
[...]

Natuurlijk, maar mensen die voor 20k prive een auto kopen is 35-40k natuurlijk niet iets wat compleet onbereikbaar is. Wat minder groot wonen of minder vaak op vakantie.
1 of 2 organen verhandelen.... je kunt met 1 nier ook prima autorijden toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Ik ga er niet van uit dat de meeste mensen een auto straight cash lappen, dat zou je reinste kapitaal vernietiging zijn. In hoeverre je dit kunt accepteren is volgens mij recht evenredig met je vermogen. Alles tot 15k kan je als "normale" arbeider volgens mij wel ophoesten, mits je nog niet diep in de luiers of in de hypotheek zit. Daar boven denk je al gauw aan een financial lease heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
RSP schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:38:
Ik ga er niet van uit dat de meeste mensen een auto straight cash lappen, dat zou je reinste kapitaal vernietiging zijn. In hoeverre je dit kunt accepteren is volgens mij recht evenredig met je vermogen. Alles tot 15k kan je als "normale" arbeider volgens mij wel ophoesten, mits je nog niet diep in de luiers of in de hypotheek zit. Daar boven denk je al gauw aan een financial lease heb ik het idee.
Want een auto van 40k€ is op termijn met financial lease goedkoper dan wanneer je deze auto cash betaald? Ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
goedkoper niet wel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
zneek schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:22:
[...]

1 of 2 organen verhandelen.... je kunt met 1 nier ook prima autorijden toch? :)
nou je kan er alleen maar problemen mee krijgen dus gewoon eruit laten halen!

Als het er niet in zit, kan het ook niet stuk gaan!

;)

Ik ken best wat mensen die bovenmodaal verdienen, maar ik ken eigenlijk niemand die een auto privé heeft van 20k+ euro aanschafprijs (dus niet nieuwprijs).

[ Voor 0% gewijzigd door 418O2 op 19-04-2010 15:11 . Reden: Het verschil tussen kennen kannen kunnen we niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tom schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:07:
In de huisselectie zijn 645i's inmiddels nogal lastig gezien de leeftijd, maar op zich, bij een normale handelaar die bovag-garantie geeft kan er niet zo heel veel mis gaan. Bij BMW-dealers shoppen blijft toch flink duurder; Ekris heeft bijv. een 645i uit augustus 2004 staan voor 38k, maar die heeft dan wel 130k gelopen en da's gewoon met bovag-garantie.

Het risico van hoge reparatiekosten als bijv. je bak ploft of je iDrive ermee ophoudt hou je altijd, dan moet je niet in deze klasse gaan rijden.

In Duitsland is er een flink aanbod van 645i's onder de 30k, en daar komt dan nog zo'n 7 mille aan rest-BPM bij. Als je een beetje zoekt en onderhandelt moet je denk ik voor 25-26k met een redelijk exemplaar met minder dan een ton gelopen wel weg kunnen rijden. V8 rijden voor de prijs van een Golfje diesel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
prijs -> aanschafprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Als je niet overdreven veel kilometers maakt valt dat best wel mee, qua onderhoud gaat het wel iets harder (bougies gaan natuurlijk keer 8, en er gaat ook nogal wat olie in) maar niet onoverkomelijk. Verzekeren is goed te doen als je niet al te jong bent en wat schadevrije jaren hebt.

Er wordt veel te overdreven gedaan over de running costs van zo'n apparaat; de grootste pijn zit in de afschrijving (de mijne ging in ~24 maanden 34k af) en dat heb je met een dergelijke aanschafprijs voor het grootste deel al gehad. Natuurlijk moet je er wat voor over hebben, maar als ik soms mensen zie die voor 5k een gebruikte auto halen en daar vervolgens elk jaar 2k aan moeten verspijkeren om hem uberhaupt op de weg te houden, dan vraag me af wie er nu gek is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mja, je hebt toch wel aardig wat onderhoud extra hoor. 4 banden voor een golfje heb je er voor 275 euro onder (inc. montage, vredestein.), daar koop je 1 645ci band voor natuurlijk.

Daarnaast loopt die 6 1:7 gemiddeld op benzine en die golf 1:20 op diesel.

Je koopt zon 6 niet met je verstand, maar met je hart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Het verschil moet er wezen. Mijn auto is opmerkelijk duurder dan bijvoorbeeld een golfje.

Soms doet dat pijn, maar zoals Catch22 al zeg... Daar kan ik het wel mee eens zijn :).

Pagina: 1 2 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.