Vergeet niet dat Femme een iets andere financiele situatie heeft dan de meesten hier he.
Ik neem aan dat Femme zich gewoon laat rijden als het niet anders kan,
Ik neem aan dat Femme zich gewoon laat rijden als het niet anders kan,
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
AtleX schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:23:
190, in Frankrijk.
sinds 1/1/2010 ben je geloof gewoon in NL de lul voor overtredingen in FR en Dld. Maar ik kan me vergissenStoffel schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:29:
[...]
Raak je daar hier ook al je rijbewijs voor kwijt? Afgelopen vakantie met de motor een paar wedstrijdjes gedaan met een Ferrari en een Maserati op de Route du Soleil met heeel ver boven die snelheid, ik dacht dat dat in het ergste geval dikke boete en rijontzegging voor Frankrijk op zou leveren...
Je bent idd al een langere tijd strafbaar. Op Wegmisbruikers vorig jaar gezien dat een duitser haar RBW moest inleveren omdat ze veel te hard reed. Boetes uit Duitsland kreeg je sowieso alzneek schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:47:
[...]
sinds 1/1/2010 ben je geloof gewoon in NL de lul voor overtredingen in FR en Dld. Maar ik kan me vergissen
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Anoniem: 149075
Ik snap je wel en ben het wel met je eens hoor maarja... toon nou maar berouw, die rechter laat jou toch eerst praten ipv je advocaat.Femme schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:50:
[...]
Dat weet ik al driekwart jaar dus waarom zou ik er nog dramatisch over doen? De EMG schijn je overigens binnen een half jaar opgelegd te moeten krijgen dus die zou niet meer van toepassingen moeten zijn. Fietsen is goed voor de conditie en je komt nog eens andere mensen tegen in de trein. Om de boete maak ik me niet zorgen. Niet kunnen autorijden bespaard brandstof, onderhoud, verzekeringskosten en motorrijtuigenbelasting.
[...]
Mochten er fouten zijn gemaakt dan is het altijd leuk om daarvan te kunnen profiteren. Tevens dien ik zoveel mogelijk te voorkomen dat ik mijn klep opentrek voor de rechter omdat het anders snel duidelijk zal worden dat ik niet heel veel berouw toon.
Overigens rij ik sinds vorig jaar eigenlijk nauwelijks meer +30km/h te hard dus er heeft wel een gedragsverandering plaatsgevonden.
Dat in Frankrijk heeft hier niets mee te maken. Het speelde zich allemaal wel af in een tijdsbestek van drie dagenAtleX schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:23:
190, in Frankrijk.
Ik heb wel vaker gehoord dat je eigenlijk maar beter je klep kunt houden omdat het niet beter wordt als de rechter het verhaal van de snelheidsovertreder aanhoort en dat kan ik me goed voorstellen. Je verhaal wordt niet beter als je bijv. meldt dat je geïrriteerd was door een bejaarde met daarachter een karavaan van auto's die niet harder dan 60km/h wilden rijden op een provinciale weg en dat je daarom na het inhalen +50 te hard reed. Een zielig verhaal ophangen over dat ik mijn werk kwijt en inkomsten kwijtraak en vier kinderen plus vrouw daardoor zonder eten komen te zitten kan ik ook niet. Die auto van mij rijdt bij de minste beroering van het gaspedaal 50km/h te hard. Dan kan ik wel doen alsof het vreselijk is wat ik gedaan heb maar de realiteit is dat het begaan van de overtreding lachwekkend eenvoudig is.Anoniem: 149075 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:57:
[...]
Ik snap je wel en ben het wel met je eens hoor maarja... toon nou maar berouw, die rechter laat jou toch eerst praten ipv je advocaat.
En die oplegging mag denk ik na de uitspraak....
Ik had het meer begrepen als je berouw toonde hier en het beste er maar van probeerde te maken, je ziet het alleen andersom..... je ziet alleen de leuke kanten en het boeit je niet... wat in het nederlandse recht echt niet als "aardig" gezien wordt.
En je kunt ook nog eens de hele toch relaxt wifi-en mocht je zelf geen mobiel abo'tje hebbenFemme schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:50:
[...]
Fietsen is goed voor de conditie en je komt nog eens andere mensen tegen in de trein.
Oh dus tijd om ze allemaal in te ruilen op een priusIk heb sinds halverwege vorig jaar nog amper +150km/h gezien. In dat opzicht hebben zij hun zin.
[ Voor 14% gewijzigd door flashin op 14-04-2010 19:16 ]
[ Voor 30% gewijzigd door Apache op 14-04-2010 23:07 ]
If it ain't broken it doesn't have enough features
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Daar kan je een oogje aan schroeven om de wagen te trekken. Normaal zit er een plastic plaatje voorR3dn3ck schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:52:
Schitterende wagen Apache! Je hebt zeker een goede keuze gemaakt!
Wat is dat zwarte dopje op de voorbumper? Dat heb ik nog nooit gezien?
[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 14-04-2010 23:03 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
leeg
Het risico dat de koppakking kapot kan zijn, zit er wel in, omdat hij in 2 jaar tijd meerdere keren erg heet is geweest (2 keer doordat er geen koelwater meer in zat, en een aantal keer in een file omdat m'n visco kapot was...)4x2 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:45:
Wie weet ligt je koppakking dr half uit en bouwt ie heel locaal tig bar druk op in het koelsysteem.
Ik heb dat gezeik ook een jaar lang gehad, tot het dr opeens wel aan alle kanten uit spoot
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Binnen nu en 6 maanden heb jij een 6-serie.Femme schreef op donderdag 15 april 2010 @ 16:21:
Ik had even twee nieuwe banden weggebracht naar de autopimper waar de Z4 staat, sta ik oog in oog met een uiterst exclusieve 645Ci voorzien van handbak. Normaal gesproken zijn die niet te vinden in Nederland. Verder was hij niet zo fraai: hoge kilometerstand (131.000km), wat beschadigingen op de interieurlijsten en pook, klein navigatiescherm en kleine velgjes. Het grijze dashboard van de 645Ci vind ik ook een domper.
Kan.deepbass909 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 17:28:
[...]
Kan een klein defect in de koppakking ook echt merkbare effecten hebben op het vermogen? Het viel mij laatst op dat ik maar met moeite de 170 kon, terwijl hij voorheen dat pas bij 190 had. Ik krijg dus af en toe sterk het gevoel vermogen te missen.
leeg
Mooie kar hoor, die, zoals zoveel BMW's van sinds Bangle, qua uiterlijk rijpt met de jaren.Femme schreef op donderdag 15 april 2010 @ 16:21:
Ik had even twee nieuwe banden weggebracht naar de autopimper waar de Z4 staat, sta ik oog in oog met een uiterst exclusieve 645Ci voorzien van handbak. Normaal gesproken zijn die niet te vinden in Nederland. Verder was hij niet zo fraai: hoge kilometerstand (131.000km), wat beschadigingen op de interieurlijsten en pook, klein navigatiescherm en kleine velgjes. Het grijze dashboard van de 645Ci vind ik ook een domper.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Ik snap je reply niet helemaal.Femme schreef op donderdag 15 april 2010 @ 16:21:
Anoniem: 123813
..... een handbak (dus geen automaat) is in zo'n exemplaar vrij uniek. Handbak = more fun. 131k voor die leeftijd is niks en dan zijn ze nog lang niet afgeschreven.Stoer ding hoor, één van de mooiste BMW's ooit gemaakt.Anoniem: 149075 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:55:
[...]
Ik snap je reply niet helemaal.
Je doet alsof je een unicum tegenkomt en zeikt het daarna volledig af.
131K is verre van hoog maar wellicht dat een BMW bij 150K al afgeschreven isen als je over een versnellingspook valt dan weet ik niet waar je op geilt
Tuurlijk vind ik een nette auto ook fijner om te zien, iemand die hem niet als beest gebruikt... maarja... ergens doorheen kijken kan ook.
Ik lach me slap als je er straks zelf een koopt, dan is hij vast perfect
Dit doet me aan je Z4 denken welke je op ging halen en niet eens gewassen was voor die prijs... klonk ook alsof je hem uit de ghetto ophaalde
Dat dusEvaluationCopy schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:55:
[...]
Mooie kar hoor, die, zoals zoveel BMW's van sinds Bangle, qua uiterlijk rijpt met de jaren.
Maar als ik het kon betalen en ik wilde een 6 dan is er natuurlijk maar één keus:
[afbeelding]
Oh absoluut, dat word een zondagsrijder op een oldtimerverzekering die met TLC zal worden behandeld, en natuurlijk klopt die meter van geen kant, maar hij zit genoeg in het zicht om je aandacht te blijven trekken en houd je dus bewust op wat je doet418O2 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:16:
en het klopt niet![]()
Zon 635CSI is leuk, maar wel voor erbij en droog gestald, anders is het kapitaalvernietiging
Facts don't care about your feelings
Ik kwam een 645Ci met handbak tegen die normaal gesproken nergens is te vinden, bleek het helaas net een exemplaar te zijn dat niet zo mooi was. Kan toch?Anoniem: 149075 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:55:
[...]
Je doet alsof je een unicum tegenkomt en zeikt het daarna volledig af.
131K is verre van hoog maar wellicht dat een BMW bij 150K al afgeschreven isen als je over een versnellingspook valt dan weet ik niet waar je op geilt
Tuurlijk vind ik een nette auto ook fijner om te zien, iemand die hem niet als beest gebruikt... maarja... ergens doorheen kijken kan ook.
Ik lach me slap als je er straks zelf een koopt, dan is hij vast perfect
Hangt dr een beetje vanaf hoe goed de koelvloeistof af te tappen is en waar de oliekanalen precies lopen, maar bij die van mij hoeft het niet perse als je de aftapplug (voor kvs) op het blok maar los draait.deepbass909 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:02:
Even een simpel vraagje, als ik de kop wil lichten, in hoe verre moet ik dan de olie aftappen? De enige beschrijving die ik namelijk kan vinden is als de olie sowieso vervangen moet worden (zware verontreiniging door gelekte koelvloeistof), maar bij mij is de olie brandschoon. Koelwater aftappen moet sowieso en is niet echt een probleem, maar als de olie kan blijven zitten, dan graag...
leeg
Hmm geheugen laat me in de steek
[ Voor 41% gewijzigd door Beerkeeper op 16-04-2010 22:13 ]
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Facts don't care about your feelings
Als het een foto is kan je toch eerst alle gegevens opvragen, is er geen grond tot beroep dan anoniem betalen bij het postkantoor.Femme schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 23:14:
Het schijnt een mooie foto te zijn heb ik vandaag gehoord van mijn advocaat (ik heb de stukken zelf nog niet gezien).
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
[ Voor 12% gewijzigd door Spiller op 17-04-2010 17:40 ]
Ioniq 5 P45
Boven bepaalde snelheden moet je met bewijzen komen dat jij het niet was, oftewel dat het een ander was.Gisae schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:22:
[...]
Als het een foto is kan je toch eerst alle gegevens opvragen, is er geen grond tot beroep dan anoniem betalen bij het postkantoor.
Zonder staandehouding geen bekeuring op de persoon maar enkel op kenteken. Dan kunnen ze moeilijk de kentekenhouder een EMG cursus geven, gezien ze eerst moeten bewijzen dat jij het was (wat je niet kunnen/mogen zonder staandehouding) Anoniem betalen is geen bekentenis. niet anoniem betalen afaik wel. (IANAL)
Omgekeerde bewijslast geld voor onder de 30km/u. Daarboven moet de OVJ bewijzen dat jij het was.Anoniem: 149075 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 20:38:
[...]
Boven bepaalde snelheden moet je met bewijzen komen dat jij het niet was, oftewel dat het een ander was.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Als je maar hard genoeg rijdt gaat ze gewoon de eigenaar van het voertuig dagvaarden die dan mag komen uitleggen hoe het kan dat zijn eigendom de geconstateerde snelheid heeft gereden.Gisae schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:22:
[...]
Als het een foto is kan je toch eerst alle gegevens opvragen, is er geen grond tot beroep dan anoniem betalen bij het postkantoor.
Zonder staandehouding geen bekeuring op de persoon maar enkel op kenteken. Dan kunnen ze moeilijk de kentekenhouder een EMG cursus geven, gezien ze eerst moeten bewijzen dat jij het was (wat je niet kunnen/mogen zonder staandehouding) Anoniem betalen is geen bekentenis. niet anoniem betalen afaik wel. (IANAL)
Dat geloof ik ook wel maar een 650i kun je eenvoudig en betrouwbaar op lpg rijden. Bij een M6 is dat niet handig. Ik zie het niet zitten om 8K per jaar alleen al aan brandstof uit te geven plus hogere onderhouds- en verzekeringskosten. Tijdens woon-werkkilometers hoef ik niet de hooligan uit te hangen, daar heb ik een andere auto voor.Spiller schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:39:
Ik heb in zowel een M6 als een 650i gereden, maar als je toch in die prijsklasse aan het shoppen bent zou ik sowieso geen 650i nemen. De M6 is wat mij betreft een van de fijnste GT's tekoop op het moment.
[ Voor 24% gewijzigd door Femme op 18-04-2010 01:07 ]
Dat sjabloon klopt iid lang niet altijd. Je mag overigens wel met mijn auto ruilen, die haalt die snelheid nietFemme schreef op zondag 18 april 2010 @ 00:57:
Op de foto zie je mijn auto met open dakje op de linkerbaan cruisen terwijl op de rechterbaan een Ford Focus rijdt. Eén van beide zou 197km/h hebben gereden volgens de digitale gatsometer. Als ik de sjabloon van Flitsservice moet geloven is het de Focus.
Geloof me, met de 370 pk die zo'n 650i op de been brengt kun je ook redelijk doorhalen hoor...ok, 't zijn geen translocator-achtige ervaringen zoals met die gekke Roadster van je, maar de hooligan uithangen moet geen probleem zijnFemme schreef op zondag 18 april 2010 @ 00:57:
Dat geloof ik ook wel maar een 650i kun je eenvoudig en betrouwbaar op lpg rijden. Bij een M6 is dat niet handig. Ik zie het niet zitten om 8K per jaar alleen al aan brandstof uit te geven plus hogere onderhouds- en verzekeringskosten. Tijdens woon-werkkilometers hoef ik niet de hooligan uit te hangen, daar heb ik een andere auto voor.
Ioniq 5 P45
Wat een onzin, als een auto prima op LPG kan, waarom zou je het dan niet doen. Volgens mij loopt ie nog eens beter ook, door de hoge octaan van LPG.Spiller schreef op zondag 18 april 2010 @ 17:41:
Typisch Nederlands weer, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Koop je een auto waar je van de jaarlijkse afschrijving een maand van op vakantie kunt, wordt er gepiept over brandstofkosten en lpg![]()
Koop dan gelijk een diesel.
Daardoor zou je een hogere compressie kunnen hebben, maar dat heeft, in dit verband, weinig te maken met de motorloop. Opzich heb ik niks tegen gas, maar als je als argument gebruikt dat je een 650i prefereert boven een M6 omdat die eenvoudiger en betrouwbaarder om te bouwen is naar LPG, dan raad ik je toch aan om in een ander segment te gaan shoppen.Red devil schreef op zondag 18 april 2010 @ 17:56:
[...]
Wat een onzin, als een auto prima op LPG kan, waarom zou je het dan niet doen. Volgens mij loopt ie nog eens beter ook, door de hoge octaan van LPG.
Ioniq 5 P45
Vanaf een bepaald octaangetal loopt een motorblok goed, een motorblok gaat niet steeds beter lopen naarmate het octaangetal nog hoger wordt.Red devil schreef op zondag 18 april 2010 @ 17:56:
[...]
Wat een onzin, als een auto prima op LPG kan, waarom zou je het dan niet doen. Volgens mij loopt ie nog eens beter ook, door de hoge octaan van LPG.
Eens. Bij de verbruikskosten van een auto ligt de focus te vaak onterecht op het verbruik. Wanneer je goedkoper wilt rijden kun je over het algemeen beter een waardevaste auto kopen dan een zuinige auto.Spiller schreef op zondag 18 april 2010 @ 17:41:
Typisch Nederlands weer, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Koop je een auto waar je van de jaarlijkse afschrijving een maand van op vakantie kunt, wordt er gepiept over brandstofkosten en lpg![]()
[ Voor 40% gewijzigd door argro op 18-04-2010 19:38 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
418O2 schreef op zondag 18 april 2010 @ 14:50:
Apart eigenlijk. Je zou verwachten dat in zulke auto's veel puristen rijden en toch een handbak willen.
Een 6 is een GT en geen sportwagen. Ik snap wel dat veel kopers voor de automaat kiezen, maar zelf vind ik zo'n automaat gewoon niet wat. SMG wil ik nog wel overwegen. Ik lees echter verhalen dat de SMG-bak bij 150.000km vaak aan een dure revisie toe is. Ik wil ook graag rijden zonder veel gezeik.418O2 schreef op zondag 18 april 2010 @ 14:50:
Apart eigenlijk. Je zou verwachten dat in zulke auto's veel puristen rijden en toch een handbak willen.
Ik weet niet hoor maar als je een stinkende en nagelende diesel verkiest boven een V8 op lpg doe je veel meer concessies om goedkoper te kunnen rijden. Het enige nadeel van lpg is dat je vaker (maar wel lachend) aan de pomp staat omdat de tank niet groot kan zijn (tenzij je er een kanon van een tank in de kofferbak bij naast legt).Spiller schreef op zondag 18 april 2010 @ 17:41:
Op het moment dat je veel kilometers gaat maken in een 1600kg wegende auto met een dikke V8 is brandstof wel degelijk een grote kostenpost (in dit geval ca. 8000 euro per jaar). De reden dat ik een 650i aantrekkelijk vind is juist dat het ding keihard afschrijft en nu voor mooie prijzen is te krijgen. Auto's die niet hard afschrijven zijn boodschappenautootjes van 10.000 euro nieuw, klassiekers waar niet mee wordt gereden en zeer exclusieve sportwagens die in een kleine oplage zijn geproduceerd zoals de Enzo (ook in dit geval moet je er niet mee rijden).argro schreef op zondag 18 april 2010 @ 19:33:
Eens. Bij de verbruikskosten van een auto ligt de focus te vaak onterecht op het verbruik. Wanneer je goedkoper wilt rijden kun je over het algemeen beter een waardevaste auto kopen dan een zuinige auto.
[ Voor 22% gewijzigd door Femme op 18-04-2010 22:19 ]
Er zit sowieso een aftapplug onder op de radiateur waarmee ik 5 van de 7 liter af kan tappen, de rest blijft in de slangen en onder in het blok zitten. Er schijnt onder op het blok wel een aftapplug te zitten voor het koelwater, maar die heb ik nog steeds niet kunnen vinden...4x2 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 19:06:
[...]
Hangt dr een beetje vanaf hoe goed de koelvloeistof af te tappen is en waar de oliekanalen precies lopen, maar bij die van mij hoeft het niet perse als je de aftapplug (voor kvs) op het blok maar los draait.
Dr kan wel iets in de olie lopen, maar dat is er binnen de kortste keren weer uitgestookt.
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 18-04-2010 23:27 ]
Dr zit een KALT lijn op, maar die zul je zelf ook wel gevonden hebben denk ikdeepbass909 schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:41:
Maar ik weet nog niet of ik de kop wel ga lichten. Het niveau van de koelvloeistof is gedaald tot onderin het reservoir, maar nu lekt hij ook niet meer. Het opvallende is dat hij steeds tot dat niveau daalde en dan stopte, dus ik begin onderhand te vermoeden dat ik wellicht het reservoir gewoon te veel vulde...
leeg
Er zijn legio auto's welke echt niet goed lopend te krijgen zijn op gas, Turbo motoren is al helemaal een probleem vaak.4x2 schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:41:
Waarom, lekker op gas rijden, ideale brandstof.
Laat de mensen die iets tegen gas hebben maar lekker lullen, dat is toch maar uit onwetendheid (of jaloezie, dat vermoed ik eerder)
Ik heb het dan over de 650i waar in Duitsland goede ervaringen mee zijn met systemen van o.a. Prins en Vialle.Anoniem: 149075 schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:25:
Wtf, lees ik hier nu een discussie over een M6 op gas ? Of bedoelen jullie die 645i ?\\
I mean...(M6 = V10)
Dat je uberhaubt in zo'n auto gas wil leggen... ga dan wat anders rijden.
[ Voor 8% gewijzigd door Femme op 19-04-2010 01:02 ]
Als je je auto eerder wil afschrijven niet hoor418O2 schreef op maandag 19 april 2010 @ 08:42:
Het kan je gewoon bruut veel geld schelen als je op LPG gaat rijden.
Het verschilt gewoon heel erg per auto. Ik heb zelf een Peugeot op LPG gehad, en dat was ook niks meer dan ellende. Elke dag ging er wel iets mis, elke week 1 of 2x naar de garage, echt een verschrikking.EvaluationCopy schreef op maandag 19 april 2010 @ 09:57:
Geen LPG meer voor mij, en 'gas is om te koken', zo denkt de BMW-dealer hier er ook over. Evenals de BMW classic specialist waar ik zelf kom.
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Waarom zou je naar een 3-serie willen?DexterBelgium schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:31:
Ik blijf bij mijn zware scheepsolie (zeg maar diesel) voor mijn volgende. Nu zelf 100k op de 530d gezet (160k naar 260k), en ik weet wat mijn volgende wordt (na hier nog eens minstens 100k bij gezwierd te hebben, ook geen straf, hoewel, als ik dergelijke plaatjes zie kriebelt het wel):
(beeld van google images)
[afbeelding]
Iedereen kan toch wel (ZONDER spieken!) zeggen wat dit is?
Maar ja, eerst dus nog wat verder in de fünfer.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Inderdaad. Onze vorige Laguna had ook een LPG-installatie en daar hebben we in 200k km eigenlijk nooit noemenswaardige problemen mee gehad. Een vervuilde sensor af en toe waardoor-ie wat onregelmatig liep, maar dat is ook zo opgelost.PWM schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:21:
[...]
Het verschilt gewoon heel erg per auto. Ik heb zelf een Peugeot op LPG gehad, en dat was ook niks meer dan ellende. Elke dag ging er wel iets mis, elke week 1 of 2x naar de garage, echt een verschrikking.
Ken echter wel mensen die LPG in hun Volvo's hebben laten leggen (waaronder 1 in een V40 met 2.0 Renault moter), en die zweren er bij. Nooit een probleem.
Nee, merp!
Ja een 335 met sportpakket, das niet zo moeilijkDexterBelgium schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:31:
Ik blijf bij mijn zware scheepsolie (zeg maar diesel) voor mijn volgende. Nu zelf 100k op de 530d gezet (160k naar 260k), en ik weet wat mijn volgende wordt (na hier nog eens minstens 100k bij gezwierd te hebben, ook geen straf, hoewel, als ik dergelijke plaatjes zie kriebelt het wel):
(beeld van google images)
[afbeelding]
Iedereen kan toch wel (ZONDER spieken!) zeggen wat dit is?
Maar ja, eerst dus nog wat verder in de fünfer.
Mijn vrouw rijdt sinds kort met een formaat familiewagen rond (VW break), dus de nood om een groot slagschip te besturen is er niet meer, en het meerendeel van de 50k km op een jaar die ik doe, doe ik moederziel alleen, van en naar het werk. Dus dan lijkt een lichtere, kleinere wagen meer "suited to the job".
[ Voor 9% gewijzigd door DexterBelgium op 19-04-2010 10:53 ]
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Je hebt objectief gewoon gelijk. Alleen spijtig dat die kont van die 3 sedan (zeker pre-facelift) zo godsgruwelijk lelijk is...flashin schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:53:
Zo'n 335d coupe is natuurlijk echt echt gaaf.. Ik vind alleen de beperkte ruimte, en dan voornamelijk achter, een reden om toch een sedan te pakken. Scheelt ook nog een paar k-tjes in aanschaf.
Is dat trouwens de auto van Dszudzak? (van PSV)syntesia schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:54:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Geweldige auto !!
Ik dacht dat men bij PSV een Benz van de zaak had. Al kan natuurlijk het zijn dat Dszudzak daar een privé-BMW bij heeft.Panamera schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:08:
[...]
Is dat trouwens de auto van Dszudzak? (van PSV)
Hmmm ja, ik rijd zelf met een turbo auto op gas waarvan ik de hele zooi zelf gemaakt hebt voor een paar euro, werkt inderdaad heel slecht, ding start ook gruwelijk slecht als het koud is enzo, loopt beroerd stationair, heb echt last van die dingen.Anoniem: 149075 schreef op maandag 19 april 2010 @ 00:10:
[...]
Er zijn legio auto's welke echt niet goed lopend te krijgen zijn op gas, Turbo motoren is al helemaal een probleem vaak.
leeg
De oude, originele had inderdaad wel een lijntje, maar er stond niks bij. Ik ging er altijd vanuit dat dat het vulpunt was voor een koude motor (het niveau stond dan nog zo'n 15cm onder de dop). De nieuwe, goedkope aftermarket, heeft helemaal geen indicatie, maar ik vul hem tot ongeveer dezelfde hoogte, maar dan gooit hij het er dus uit...4x2 schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:41:
[...]
Dr zit een KALT lijn op, maar die zul je zelf ook wel gevonden hebben denk ik
Aftapplug zit bij die van mij onder de uitlaatpoort van cilinder 4, maar hij is heel lastig te zien, duurde de 1e keer ook vrij lang voor ik m gevonden had
Ach, kunt een keer een stukje flink trappen en dan zo'n CO meter dr in steken, als ie niks aangeeft zal het wel.
PSV wordt gesponsord door Auto Lichtstad, de plaatselijke VAG dealert. Voor zover ik weet rijden ze gewoon in een VW.argro schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:47:
[...]
Ik dacht dat men bij PSV een Benz van de zaak had. Al kan natuurlijk het zijn dat Dszudzak daar een privé-BMW bij heeft.
Nee, merp!
volgens mij niet.Panamera schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:08:
[...]
Is dat trouwens de auto van Dszudzak? (van PSV)
Anoniem: 123813 schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:54:
shit zeg, al die verhalen over dikke 6 series etc. wist niet dat je zoveel kon verdienen als eigenaar van tweakers.net
Wel grappig, ik kom van een E90 en heb nu een E92 en ben met name over de ruimte te spreken....in de zin van, geen verschil in negatieve zin gemerkt. De instap van de grote voordeur als ik de kleine in zijn kinderstoel wil zetten is erg veel beter (tov de rottige kleine achterdeurtjes in de sedan) en ik heb nog geen klachten gehad van de volwassen passagiers die ik achterin heb gehad. De kofferbak is sowieso lood om oud ijzer, scheelt 20Liter oid. In de E92 passen nog steeds 2 koffers, 2 stuks handbagage, kinderwagen, vrouw, kind en ik zelf...flashin schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:53:
Zo'n 335d coupe is natuurlijk echt echt gaaf.. Ik vind alleen de beperkte ruimte, en dan voornamelijk achter, een reden om toch een sedan te pakken. Scheelt ook nog een paar k-tjes in aanschaf.
40.000 euro voor een privé wagen is toch een aardig bedrag. Daarbij zijn de runningcosts van een 645ci natuurlijk veel hoger dan bij een Golfje.Tom schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:07:
[...]
[afbeelding]
29.000 euro voor een 2004 645Ci met 90.000km
http://www.autotrack.nl/o...ype_lijst=RL&o_id=6721253
(dan zit je wel aan de onderkant van de markt te kijken bij wazige handelaren, voor 10k meer koop je wat meer zekerheid)
Nog steeds veel geld, maar ze zijn niet compleet onbereikbaar.
I know, zit al behoorlijk lang op tweakers .. zei ook niet dat het makkelijk is maar ik wist niet dat het zoveel opgooit. Het zij hem gegund trouwens..418O2 schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:04:
T gaat niet zo makkelijk als je denkt hoor. Die boys hebben er heel lang heel hard aan gewerkt.
Natuurlijk, maar mensen die voor 20k prive een auto kopen is 35-40k natuurlijk niet iets wat compleet onbereikbaar is. Wat minder groot wonen of minder vaak op vakantie.418O2 schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:31:
[...]
40.000 euro voor een privé wagen is toch een aardig bedrag. Daarbij zijn de runningcosts van een 645ci natuurlijk veel hoger dan bij een Golfje.
1 of 2 organen verhandelen.... je kunt met 1 nier ook prima autorijden toch?Tom schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:47:
[...]
Natuurlijk, maar mensen die voor 20k prive een auto kopen is 35-40k natuurlijk niet iets wat compleet onbereikbaar is. Wat minder groot wonen of minder vaak op vakantie.
Want een auto van 40k€ is op termijn met financial lease goedkoper dan wanneer je deze auto cash betaald? Ik denk het niet.RSP schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:38:
Ik ga er niet van uit dat de meeste mensen een auto straight cash lappen, dat zou je reinste kapitaal vernietiging zijn. In hoeverre je dit kunt accepteren is volgens mij recht evenredig met je vermogen. Alles tot 15k kan je als "normale" arbeider volgens mij wel ophoesten, mits je nog niet diep in de luiers of in de hypotheek zit. Daar boven denk je al gauw aan een financial lease heb ik het idee.
nou je kan er alleen maar problemen mee krijgen dus gewoon eruit laten halen!zneek schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:22:
[...]
1 of 2 organen verhandelen.... je kunt met 1 nier ook prima autorijden toch?
[ Voor 0% gewijzigd door 418O2 op 19-04-2010 15:11 . Reden: Het verschil tussen kennen kannen kunnen we niet ]
In de huisselectie zijn 645i's inmiddels nogal lastig gezien de leeftijd, maar op zich, bij een normale handelaar die bovag-garantie geeft kan er niet zo heel veel mis gaan. Bij BMW-dealers shoppen blijft toch flink duurder; Ekris heeft bijv. een 645i uit augustus 2004 staan voor 38k, maar die heeft dan wel 130k gelopen en da's gewoon met bovag-garantie.Tom schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:07:
(dan zit je wel aan de onderkant van de markt te kijken bij wazige handelaren, voor 10k meer koop je wat meer zekerheid)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq