Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:11
Raem schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:37:
Cuphead platinum gehaald. Had niet gedacht hem zo snel te halen vanwege de 10/10 achievement guide, maar als je de bosses wat vaker gedaan hebt is het prima te doen.
Zou hem eerder rond 7/10 geven. 10/10 zou zijn als je alles met een S-rank zou moeten halen. :P
Knap! Ik heb de game op de Switch gespeeld, maar alle trophies halen is best pittig en een hele uitdaging. (Ik had niet verwacht dat ie naar PlayStation zou komen eigenlijk, en lees nu dat er ook aan extra DLC gewerkt wordt! Iets om naar uit te kijken.)

On topic: Ondertussen zelf de platinum gehaald van The Last of Us Part II. Wel leuk, maar niet zo lastig als de eerste omdat de hoogste moeilijkheidsgraad niet meer vereist is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Tweakmans schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:17:
[...]
On topic: Ondertussen zelf de platinum gehaald van The Last of Us Part II. Wel leuk, maar niet zo lastig als de eerste omdat de hoogste moeilijkheidsgraad niet meer vereist is.
Lekker bezig! En @Raem ook met de platinum voor Cuphead! Die game wil ik ook nog zeker wel gaan spelen op mijn PS4.

Ik heb the Last of Us 1 niet platinum, maar dat heeft in mijn geval niks met de moeilijkheidsgraad te maken; die trophy heb ik wel gehaald namelijk. (Stomme online trophies ook altijd.)

Deel 2 zal ik nog wel eens platinum halen als ik die nog een keer doorloop ergens in de toekomst.

Gisteren overigens begonnen met Fall Guys. Erg vermakelijk en het gros van de trophies is prima te halen in ieder geval.

[ Voor 8% gewijzigd door dvd-linden op 10-08-2020 11:30 ]

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamsi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 11:44
GRDavies75 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:44:
[...]

Dat is misschien de policy, maar in praktijk blijkt het al stuk ergens medio 2019 en worden alleen premium members nog wel (auto) geupdate, op handmatig aanvragen via het formpje na natuurlijk. Althans volgens een forum topic daar.
Lijkt te kloppen, Lupo zou bijv. in juni al helemaal gestopt zijn met trophies halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:11
dvd-linden schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:30:
Ik heb the Last of Us 1 niet platinum, maar dat heeft in mijn geval niks met de moeilijkheidsgraad te maken; die trophy heb ik wel gehaald namelijk. (Stomme online trophies ook altijd.)
Voor het onlinegedeelte zijn de trophies van de remastered versie op de PS4 eigenlijk zelfs nog iets gemakkelijker dan de oudere versie op PS3. Daar moest je 3 downs/executions halen zonder zelf dood te gaan. Bij PS4 moet je er 5 halen, maar mag je wel sterven. Dat is toch net wat haalbaarder.

Maar goed, dat zijn eigenlijk DLC-trophies. Voor de platinum moet je het online gewoon lang genoeg uithouden* op de twee journeys (een keer als Hunter en een keer als Firefly). Het belangrijkste is dan om gewoon de easy targets (healen, bandagen, giften, etc) te kiezen wanneer er 100% of 60% van je clan op het spel staat. De andere missies mag je gerust falen. Zolang je maar een keer 40 mannetjes in je clan hebt zitten, dan zit je goed voor die ene extra trophy.

(*Edit: en dat uithouden kun je sowieso, want je hebt zelfs de Trackmania Turbo platinum, zie ik. :P )

Als je het ooit toch nog op 100% wil zetten, kunnen we misschien met wat Tweakers in een party samenspelen en jou de executions laten pakken? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tweakmans op 10-08-2020 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Laatst online: 24-01-2023
Tweakmans schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:55:
[...]

Voor het onlinegedeelte zijn de trophies van de remastered versie op de PS4 eigenlijk zelfs nog iets gemakkelijker dan de oudere versie op PS3. Daar moest je 3 downs/executions halen zonder zelf dood te gaan. Bij PS4 moet je er 5 halen, maar mag je wel sterven. Dat is toch net wat haalbaarder.

Maar goed, dat zijn eigenlijk DLC-trophies. Voor de platinum moet je het online gewoon lang genoeg uithouden* op de twee journeys (een keer als Hunter en een keer als Firefly). Het belangrijkste is dan om gewoon de easy targets (healen, bandagen, giften, etc) te kiezen wanneer er 100% of 60% van je clan op het spel staat. De andere missies mag je gerust falen. Zolang je maar een keer 40 mannetjes in je clan hebt zitten, dan zit je goed voor die ene extra trophy.

(*Edit: en dat uithouden kun je sowieso, want je hebt zelfs de Trackmania Turbo platinum, zie ik. :P )

Als je het ooit toch nog op 100% wil zetten, kunnen we misschien met wat Tweakers in een party samenspelen en jou de executions laten pakken? :)
Bedankt voor de toelichting. Wellicht ooit, zal er eens over nadenken. Momenteel zit ik sowieso volop in andere games en heb ook wel ff genoeg the Last of Us gespeeld de afgelopen tijd (deeltje 2 uiteraard en daarvoor en daarna nog wat trophies bij elkaar geschraapt van deeltje 1).

Zouden die servers niet op een gegeven moment gesloten worden eigenlijk?

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:02
dvd-linden schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:25:
[...]
Zouden die servers niet op een gegeven moment gesloten worden eigenlijk?
Jawel, maar zal vast nog wel even duren. De PS3 servers zijn vorig jaar gesloten. (ook voor Uncharted)

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hanssuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-12-2022
Vandaag dan eindelijk, na meer dan een jaar meerdere uren per week gamen, mijn persoonlijk “project“ afgerond: the Binding of Isaac Afterbirth + op 100% gezet :*). Nummer 397 met maximum score. Het was grotendeels een feest, maar nu toch meer trophies hunten die minder intensief zijn 8)7

Aangezien afgelopen maand alleen nog in teken van daily challenges stond tussendoor ook nog Uncharted 2 (PS3) platinum gezet.

Jammer eigenlijk dat je (bij deze game) niet kan zien hoeveel tijd je gespendeerd hebt. Inschatting toch wel 500+ uren.

[ Voor 15% gewijzigd door hanssuh op 15-08-2020 21:52 ]

PSN ID: Hanssuh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
De meeste trophies voor Fall Guys zijn binnen. De 5 wins in a row ga ik niet eens aan beginnen, ook niet met de exploit. Wie weet komt er ooit nog een offline (co-op) mode, dan probeer ik het wel. En anders helaas maar geen platinum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Topicstarter
Raem schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 00:35:
De meeste trophies voor Fall Guys zijn binnen. De 5 wins in a row ga ik niet eens aan beginnen, ook niet met de exploit. Wie weet komt er ooit nog een offline (co-op) mode, dan probeer ik het wel. En anders helaas maar geen platinum.
Ja, die trophy is belachelijk. Was een leuke dikke week aan plezier en als PSNprofile buddies willen spelen, dan doe ik wel een paar levels mee, maar ben er ook wel klaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 21:34
Mocht iemand snel even 1000 GS willen... dan is Dont Starve Giant edition de juiste game. Makkelijkste is via Gamepass. Duurt 10 minuutjes op de PC. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:37

spaceboy

Op grote hoogte

Kleine TS update gedaan.
  • Politrix en ondergetekende zijn geruild van plek 3 en 4
  • Gregory76 knalt de top 10 binnen (van plek 11 naar 9)
  • snefkens knalt daar nog overheen en gaat van 12 naar 8
  • Twixie 3 plaatsen omhoog naar nummer 46
  • Jongf7 van 52 naar 49
  • Satom 1 plekje omhoog naar 54

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raem
Crash Bandicoot maar weer eens opgepakt. Moest van deel 2 en 3 de time trials nog halen voor de platinum. Gister die van deel 2 gehaald dus maar meteen verder met deel 3.
En nog 4 platinum trophies te gaan voor de 100.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Platinum nummer 70 gepakt gisteren: Ghost of Tsushima.
Erg simpel maar daardoor niet minder vermakelijk, integendeel zefls.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
dvdkiwi schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:27:
Platinum nummer 70 gepakt gisteren: Ghost of Tsushima.
Erg simpel maar daardoor niet minder vermakelijk, integendeel zefls.
Die beoog ik als platinum #29, maar dit gaat wat mij betreft nog een grindfest worden. Een zeer mooie game, qua rode draad / backstory hebben ze ook wel veel moeite in gestoken, maar qua "bandbreedte" in verschillende soorten missies is het mijn inziens iets te karig (en sommige activiteiten hadden wel iets eerder vrijgespeeld mogen worden ter verbetering van die bandbreedte). Wat de game wel uitzonderlijk goed doet, is de (soort van) interfaceloze gameplay, door de audio- & visuele clues, dat mag wel vaker gebeuren in games

Ik ben nu in de fase dat ik een paar missies speel of een stuk gebied uitkam en dan weer wat anders ga doen. Ik ga het uiteindelijk wel uitspelen en platinummen, maar in af en toe sessies.
GRDavies75 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:21:
[...]
(...) maar dit gaat wat mij betreft nog een grindfest worden.
Dat heb ik gelukkig totaal niet zo ervaren.
Na het uitspelen van de game hoefde ik enkel nog te buigen voor 3 houten bordjes en de dievenoutfit aan te trekken, de rest had ik al tijdens de playthrough gedaan.
Het scheelt (niet alleen bij deze game) echt een hele hoop opruimwerkzaamheden als je zoveel mogelijk tussen het verhaal door doet.

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
dvdkiwi schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:38:
[...]

Het scheelt (niet alleen bij deze game) echt een hele hoop opruimwerkzaamheden als je zoveel mogelijk tussen het verhaal door doet.
Misschien heb ik dat iets teveel gedaan, of heb ik iets teveel geexplored, achteraf bezien, ga je 80~90% ook wel aan toe komen door alleen de (zij)missies te doen (of tijdens zo'n missie loop je wel tegen points of interests op, zonder te hoeven exploren).

Ach ja, ligt gewoon aan mij hoor en ik heb nu niet een spel waarvan ik denk dat ga ik liever spelen. Dat plus dat ik nog wel voorzie de nodige uurtjes nog te moeten gaan (alle verhalen trophy), vandaar mijn "geklaag" :)

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Is hier trouwens iemand die Spelunky op 100% heeft gekregen? Ik vind het een waanzinnig goed spel eigenlijk (kom ik nu achter), maar ik heb 1 van de 13 trophies en heel veel verder kom ik niet. Ben ik nou zo slecht of is de rest van de wereld zo goed? ;)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froooooom
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 08:38
Ik heb Spelunky op 1 achievement na (Speedlunky) afgerond, maar dat is na ruim 400 uur haha. Geweldig spel waarvan binnenkort deel 2 verschijnt!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

Zo, he he, eindelijk TLOU Remastered platina gehaald na wat ruzie met de 'I want to talk about it' trofee, die nu pas bij de 5e playthrough eindelijk niet meer glitchte.

Ga me nu maar eens storten op de MW2 remaster

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

En weer een TS update (hierna stop ik even) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:32:
En weer een TS update (hierna stop ik even) ;)
Huh? Dan is er iets verkeerd gegaan met mijn trophy card. Hier op tweakers blijft die op 147000 staan. Terwijl ik 154000 punten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:41:
[...]

Huh? Dan is er iets verkeerd gegaan met mijn trophy card. Hier op tweakers blijft die op 147000 staan. Terwijl ik 154000 punten heb.
Ja, heb ook zoiets gemerkt: Tweakers cached op een rare manier de trophy cards. Lijkt wel een soort proxy die 1x per dag ofzo ververst. Mijn trophy card loopt ook structureel achter. Als je een oplossing weet, let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:31:
[...]

Ja, heb ook zoiets gemerkt: Tweakers cached op een rare manier de trophy cards. Lijkt wel een soort proxy die 1x per dag ofzo ververst. Mijn trophy card loopt ook structureel achter. Als je een oplossing weet, let me know.
Hij klopt nu inderdaad wel.. Liep veel meer dan een dag achter. sta nu op 156K punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:34:
[...]

Hij klopt nu inderdaad wel.. Liep veel meer dan een dag achter. sta nu op 156K punten.
Vaag he? Heb de TS even op dit punt ge-update: je schiet 3 plekken omhoog naar plek 6! _/-\o_

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• hanssuh
Platinum nummer 40 binnen 😁: Uncharted 3 (PS3)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

hanssuh schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:27:
PS3 ook nog! Dat is wel oldschool! :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-09 13:45
Zo, 2 platinums in 2 dagen.

Afbeeldingslocatie: https://card.psnprofiles.com/1/whlr77.png

Even doorgebeten met The Last of Us 2 en uiteindelijk in 10 weken op platinum gekregen, voornamelijk door eerste playthrough van verhaal te genieten. Toen ging het kriebelen na het zien van YT suggestie en "Road Bustle" aangeschaft. In 4 minuut en 17 seconde een platinum gescored. Nee, ik ben er niet trots op :P

• Raem
wheeler schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:37:
Toen ging het kriebelen na het zien van YT suggestie en "Road Bustle" aangeschaft. In 4 minuut en 17 seconde een platinum gescored. Nee, ik ben er niet trots op :P
Haha, die heb ik laatst ook gehaald. Maar die super easy platinums voelen niet echt goed nee. :P

Verwijderd

hanssuh schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:27:
Die staan ook nog op mijn lijst. Heb wel al de online trophies gehaald voordat de server gesloten was. Nu de rest nog.

• hanssuh
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:18:
Die staan ook nog op mijn lijst. Heb wel al de online trophies gehaald voordat de server gesloten was. Nu de rest nog.
Ik heb nog wel stapeltje PS3 en PS4 games liggen die ik ga spelen, dus zullen er hopelijk nog wat PS3 platina volgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
Afgelopen maandag beetje in een gamesleur en niet weten wat ik eigenlijk wil spelen, maar

Platinum #28:
Destroy all humans, niet de remaster van een paar weken terug (remaster 2020) die er inderdaad heel mooi uitzag, nee de remaster van de ps2 versie ergens in 2016 uitgebracht, ooit gekocht in de ramsch en zat stof te happen ergens in mijn backlog, vanwege de 2020 remaster was ik toch benieuwd. De gfx zijn logischerwijs outdated, maar het origineel is dan ook in 2005 uitgekomen, dus tja. Maar dat wordt ruimschoots goed gemaakt qua humor. Wat gameplay betreft, het zijn korte missies met wat zijmissies (die je voor platinum purposes uiteraard wel moet doen) in een wat kleinere open wereld (of 5 steden/basissen eigenlijk). De controls zijn wel ok, maar voor bepaalde collectibles en 1 of 2 missies, net iets te grof. Ik hoop van ganse harte dat ze dat iets verbeterd hebben in de 2020 versie. Al in al, ok gamepje. Ik weet niet of ik ook destroy all humans 2 ga spelen, ooit uitgedeeld in de PSPlus (en tevens ook een reden waarom ik deel 1 in de ramsch heb gekocht), maar wie weet.

Platinum #29:
Ghost of Tsushima en daar heb ik enigzins gemengde gevoelens over, sommige onderdelen waren puik in orde; gfx en de soundtrack op sommige momenten. Ze werken met een systeem dat je eigenlijk nauwelijks een interface nodig heb, maar via visuele en audioclues wordt je geleid of je aandacht getrokken voor points of interest. Alle missies (hoofd- & zij-) noemen ze verhalen en qua achtergrond / rode draad / historie hebben ze echt hun best gedaan en als je geïnteresseerd bent in de geschiedenis van de Mongolen, dan krijg je van de artifacts die je kan verzamelen genoeg te lezen als je dat wilt.

De premisse is dat één van de Japanse eilanden veroverd is door de Mongolen en de Samurai die het eiland zou moeten verdedigen worden in principe weggevaagd, uiteraard op 1 na en dat ben jij.

Daar en tegen vond ik het toch wel repetitief qua activiteiten of anders gezegd er is relatief weinig variatie. Er zijn 3 gebieden (tevens 3 acts) en waar het grootste gebied, de eerste, nog heel mooi is, spelen de andere 2 acts in de wat noordelijkere regionen, dus dat is voornamelijk sneeuw en dat de Mongolen de taktiek van de verschroeide aarde toepassen, dus dat maakt het ook wat grauwer (er zijn wel her en der mooie gebiedjes).

Qua platinum is het prima doable, er is ook geen moeilijkheidsgraadtrophy, dus je kan zelfs stukjes het niveau aanpassen als je dat zou willen, maar de afgelopen 2 weken heb ik het spel nauwelijks aangeraakt en heb ik dit weekend gebruikt om het af te maken.

Ik weet nog niet wat ik voor #30 ga doen, maar die komen terug in je profiel, dus dan wil ik nog wel wat speciaals te doen. Ik dacht of aan Reus, ttvs 19 (0.55%) die 'm op psnprofiles geplatinummed hebben. Dat of Flame in the Flood, platinum% is 2.03% en als 3e kandidaat Superhot VR (0.66%). Maar misschien zit ik te dagdromen en ben ik gewoon niet goed genoeg .

Over profielen gesproken, kan ik ook opgenomen worden in het OP?

Afbeeldingslocatie: https://card.psnprofiles.com/1/GRDavies.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor wat betreft Tsushima kan ik me goed vinden in je verhaal.
Vond het trouwens ook wel een verademing weer eens een game te zien met een rechttoe rechtaan platinum, zonder onzinnige of wapen specifieke trophies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Kwam nu net dit topic tegen, leuk!
Was vroeger wel eens bezig met achievement hunten, laatste jaren meer casual aan het gamen, dus maar even m'n eigen stats bekeken, 1 game op 100% en totale completion rate van 33% en totaal 41000 GS.

Erg indrukwekkende stas hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

GRDavies75 schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:35:
...
Over profielen gesproken, kan ik ook opgenomen worden in het OP?

[Afbeelding]
Done. Welkom op plek 27!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamsi
gise schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:48:
Kwam nu net dit topic tegen, leuk!
Was vroeger wel eens bezig met achievement hunten, laatste jaren meer casual aan het gamen, dus maar even m'n eigen stats bekeken, 1 game op 100% en totale completion rate van 33% en totaal 41000 GS.

Erg indrukwekkende stas hier!
Welkom :) Dit is inderdaad een leuke thread om te checken, en ik merkte ook dat het verslavend werkte - ik ging allemaal games spelen om punten te sprokkelen en virtueel te stijgen (nee, ik sta niet in de lijst) en kwam daardoor niet toe aan mijn backlog. Nu een beetje aan het afkicken en weer wat games aan het spelen waar serieuze uren in gaan zitten ondanks een relatief gebrek aan trophies.

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Weet iemand of je de HORSE ook online kan spelen bij Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2?

Zoja iemand die de Horsin’ Around trophy samen met mij wil behalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamsi
Ike. schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:32:
Weet iemand of je de HORSE ook online kan spelen bij Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2?

Kan die niet met twee controllers lokaal? Overigens wel een dure oplossing bij gebrek aan een tweede controller ;)

[ Voor 10% gewijzigd door jamsi op 25-09-2020 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
jamsi schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:03:
[...]

Kan die niet met twee controllers lokaal? Overigens wel een dure oplossing bij gebrek aan een tweede controller ;)
Dat kan maar ik heb maar 1 controller ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 11:48

s0kkie

Cowabunga

Is er hier iemand toevallig heel goed in Cuphead op de PS4 en mij kan helpen via share play? Ik ben op het 3e eiland maar ik wil het gewoon op normal uitspelen (geen platinum), ik word helemaal gek van deze game 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

s0kkie schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:09:
Is er hier iemand toevallig heel goed in Cuphead op de PS4 en mij kan helpen via share play? Ik ben op het 3e eiland maar ik wil het gewoon op normal uitspelen (geen platinum), ik word helemaal gek van deze game 8)7
Haha, ik heb dit spel met mijn coop-maat gespeeld. Hele avond aan besteed en uiteindelijk 2 contracten weten te bemachtigen. That's it. Echt réte-moeilijk (maar erg sfeervol) spel. Ik kan je niet helpen dus. Ik suck. :P

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Raem
Platinum nummer 100 gehaald. *O* Had FFVII Remake bewaard voor deze speciale gelegenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
s0kkie schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:09:
Ik ben er heel goed in maar geen ps4 :P

Het komt uiteindelijk neer op trial and error. Bij welke boss zit je vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Ike. schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:32:

Succes met het behalen van de level 100 achievement/trophy. Die is echt achterlijk. Heb alle achievements gehaald behalve die en zit nog maar op 25% van het totale aantal xp dat je nodig hebt... Dat zou me circa 60 uur aan domweg grinden kosten.

Zoveel grinden ga ik nooit meer doen in een game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 11:48

s0kkie

Cowabunga

uchiha tijntje schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:10:
[...]

Ik ben er heel goed in maar geen ps4 :P

Het komt uiteindelijk neer op trial and error. Bij welke boss zit je vast?
Inmiddels uitgespeeld gelukkig, maar thanks voor je bericht! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsqt
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Hier toevallig mensen die gaan voor de Spelunky 2 plat? Ik heb met Spelunky HD wel alles gehaald, maar ik denk dat het nu met de 'no gold' trophy een stuk lastiger gaat worden :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
s0kkie schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 15:08:
[...]

Inmiddels uitgespeeld gelukkig, maar thanks voor je bericht! :p
Nu voor de platinum gaan! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

matthijsqt schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:53:
Hier toevallig mensen die gaan voor de Spelunky 2 plat? Ik heb met Spelunky HD wel alles gehaald, maar ik denk dat het nu met de 'no gold' trophy een stuk lastiger gaat worden :9
Platinum? Serieus? Ik vind het een superspel, maar ik zal al blij zijn als ik 20% van de trophies uiteindelijk haal... ik zit nog steeds in de 3e wereld. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
Omdat de tienvouden platinums (en andere milestones) op je profiel genoemd worden wil ik nog wel iets speciaals doen. Dit doe ik ook (of als ik er op let en ja dat probeer ik wel ;) ) voor de trophy milestones zoals de 500-&1000-tallen (hoewel op een gegeven moment worden de stappen daar ook groter worden). Voor platinum #30 had ik ook zulke plannen met ultra rare platinums op het oog, maar ik had geen rekening gehouden dat ze One Finger Death Punch 2 op de Playstation hadden uitgebracht (psn leden nog korting ook, dus voor 7,20 kan ik weinig zeggen) en daar ik deel 1 grijs heb gespeeld, leek me dat een mooie nummer #30.

Ten tijde van schrijven maar 40 game eigenaren en tenzij er mensen later synchroniseren ben ik de 5e die de platinum heeft gehaald.

2 knoppen, super repetitief, 1 buggy trophy (workaround was ook al gepost daar ergens op het forum), maar wat is dit spel een ode aan de kungfu films en vooral de eerste paar dagen gewoon genieten. Eigenlijk moet je het spel in korte bursts spelen, maar ik was nog in de race voor de top 3, dus af en toe doorbuffelen. En ik maakte het mezelf ook wel wat moeilijker door mezelf te verplichten om op de levels 5 sterren te halen. Dat klinkt misschien moeilijker dan het is, maar het spel is redelijk vergevingsgezind, je mag soort van 4 fouten maken per level om 5 sterren te halen en voor een trophy moetje 5 perfects halen (dus geen fouten en ook niet geraakt worden). Allemaal vrij snel te halen, de platinum is zeker te doen, hoewel je voor het laatste niveau (9 niveau's, met elk 25 levels en er is geen trophy dat je ze persé allemaal moet halen, dus je kan er naar toe rushen, hoewel dat ook relatief maar is) je wel de nodige reactiesnelheid moet hebben. Dat en je hebt ook survivalmode, waar je gelukkig vanaf bepaalde safepoints kan herstarten en voor een trophy moet je net geen 1400 mannetjes doden (vanaf het level 7 safepoint) en op het einde gaat het vrij rap. Zoals ze al van deel 1 altijd roepen "Do not button mash!" ;)

Op naar platinum 31 en verder :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Ik denk dat we morgen het lijstje op de schop kunnen gooien:
https://blog.playstation....velling-changes-detailed/
We’re increasing the Trophy level range from the current “1-100” to “1-999,” so following this update, your Trophy level will automatically be remapped to a new level within this new range based on the Trophies you’ve earned to date.
For example, if your current Trophy level is 12, your new level will jump to somewhere in the low 200’s.

[ Voor 31% gewijzigd door Bas170 op 07-10-2020 15:17 ]

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben benieuwd.
Van mij hoeft het niet per se op de schop, ik vind het huidige systeem ook gewoon prima.
Het zal in elk geval even wennen zijn aan de nieuwe levels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant, ik vind het wel fijn dat een platinum nu meer waard wordt. Nu is de platinum volgens mij minder dan een gold trophy waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:19:
Interessant, ik vind het wel fijn dat een platinum nu meer waard wordt. Nu is de platinum volgens mij minder dan een gold trophy waard.
Nee, het zijn effectief punten:
Bronze = 15
Zilver = 30
Goud = 90
Platinum = 180

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Ben benieuwd. Ben nu level 29, dus ik verwacht dan ergens rond de 400-500 te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
dvdkiwi schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:18:
Ik ben benieuwd.
Van mij hoeft het niet per se op de schop, ik vind het huidige systeem ook gewoon prima.
Ach ja, systeem driekhoekje vs systeem cirkeltje m.a.w. lood om oud ijzer. Tenzij de de waarderingen van de type trophies op de schop gaan gooien zou je eigenlijk verwachten dat er qua relatieve ranking weinig veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

dvdkiwi schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:18:
Ik ben benieuwd.
Ach, met mijn mazzel daal ik nu ineens een paar plekken in de ranking hier :P

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
Volgens PSN Trophy Leaders ben ik level 415 geworden (https://psntrophyleaders.com//user/view/raemnl). Zie nog geen update in mijn PSN account zelf, misschien vanavond even syncen op de PS4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Raem schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:00:
Volgens PSN Trophy Leaders ben ik level 415 geworden (https://psntrophyleaders.com//user/view/raemnl). Zie nog geen update in mijn PSN account zelf, misschien vanavond even syncen op de PS4.
Cool. Ik heb opeens 461. Voelt goed, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie nog geen verandering op psnprofiles of op de PS4 zelf. Vanavond nog eens kijken :)

*edit
Level366 dus.
Ik vond de oude levels leuker, moest je tenminste een beetje progressie maken voor een nieuw level.

[ Voor 41% gewijzigd door Superkiwi op 08-10-2020 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
Raem schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:00:
Grappig, die site kende ik nog niet, hoewel ik niet geheel kapot ben van de siteopbouw (dat en ik ben wel gecharmeerd van psnprofiles), maar:
Was: Level 18 (69645 'gamerpoints', oftewel nog 2355 te gaan voor level 19)
Ogenschijnlijk nu: Level 314 (??? gamerpoints, nog 2948355 punten te gaan voor volgend level (315?))

Ik vermoed dat die bijna 3 miljoen punten te gaan misschien een fout is.
Dat of nu ze de trophies in 10 tiers hebben opgesplitst en ik nog 3 miljoen punten nodig heb om "Zilver-2" te worden volgens:
https://www.flickr.com/photos/playstationblog/50431685671/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Hmmm ik was level 15, op 94% naar level 16

Nu blijkbaar level 274.

Toch voelt level 16 bereiken wat indrukwekkender dan level 275 bereiken.
Vooral omdat er nu zo veel levels zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik vind het ook nog niet direct een verbetering.

Ik heb nu
14 Platinum trophy’s.
131 gouden
283 zilveren
1320 bronzen

En daarmee ben ik dan Level 265 8)7
Wat het (zoals hierboven ook al vermeld) een beetje nutteloos maakt. 266 bereiken voelt minder indrukwekkend als 15 ofz.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamsi
Had Sony in de VS niet iets waarbij je voor je trophies ook punten/credits kreeg die je weer kon uitgeven in de store? Daar dacht ik aan toen ik de headline zag - dan valt het nieuwe puntensysteem in verhouding een beetje tegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
jamsi schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:12:
Had Sony in de VS niet iets waarbij je voor je trophies ook punten/credits kreeg die je weer kon uitgeven in de store? Daar dacht ik aan toen ik de headline zag - dan valt het nieuwe puntensysteem in verhouding een beetje tegen ;)
Je kon ze gebruiken als punten voor prijzen. Dit is geloof ik één keer gedaan. Wie de meeste punten inzette op een prijs won die prijs.

Ik ben ineens level 492 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Ike. op 08-10-2020 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jamsi
Ike. schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:43:
[...]

Je kon ze gebruiken als punten voor prijzen. Dit is geloof ik één keer gedaan. Wie de meeste punten inzette op een prijs won die prijs.

Ik ben ineens level 492 8)7
Ah, ik dacht dat het een doorlopend programma was. Dan heb ik bij nader inzien weinig gemist. Ik zie bij mijzelf overigens nog steeds gewoon het oude level staan, in ieder geval via het web/de store.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_q1iSRdTyubtacJyfkrknt1PZA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7ycsDwyc4SSh81G0MDtp4Di7.png?f=fotoalbum_large

Ik ben op level 280 geëindigd, want ik heb een nieuwe PC gekocht en heb de PS4 Pro verkocht. voortaan ga ik dus verder met PC gamen. Op de PC zijn achievements/trofeeën niet zo vanzelf sprekend.

Ik blijf het topic zeker volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
jamsi schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:00:
[...]

Ah, ik dacht dat het een doorlopend programma was. Dan heb ik bij nader inzien weinig gemist. Ik zie bij mijzelf overigens nog steeds gewoon het oude level staan, in ieder geval via het web/de store.
In de US konden ze een tijdje psn tegoed verdienen met trophies. Maar daar zijn ze na een jaar mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Ik ben van level 17 (20%) naar 300 (88%) gegaan. Het maakt voor de rest toch geen verschil of zijn platinum trophies meer waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

wheeler schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:53:
Ik ben van level 17 (20%) naar 300 (88%) gegaan. Het maakt voor de rest toch geen verschil of zijn platinum trophies meer waard?
Maakt volgens mij weinig uit. Al hoop ik dat ze voor PS5 spellen nu ook voortgangsbalken voor trophies gaan introduceren. Dan kun je tenminste zien hoeveel je nog moet doen voor een trophy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

@wheeler volgens deze post zijn platinum trophies wel meer waard nu:
Anton.net in "[PS5] Het aanloop naar release topic"

Al vraag ik mij af hoeveel meerwaarde dat heeft, aangezien het progressiesysteem ook gewijzigd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bas170 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:57:
[...]
Al hoop ik dat ze voor PS5 spellen nu ook voortgangsbalken voor trophies gaan introduceren.
Dat is de enige écht nuttige optie die ze kunnen toevoegen imho.
De hele gedachte achter dit nieuwe level systeem ontgaat mij tot nu toe een beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

dvdkiwi schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:51:
[...]
De hele gedachte achter dit nieuwe level systeem ontgaat mij tot nu toe een beetje.
[EA modus]
The intent is to provide players with a sense of pride and accomplishment
[/EA modus]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dus we moeten straks gaan betalen om nieuwe levels te unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
Op de site psntrophyleaders laat de popup zien dat ik slechts nog maar 3795 punten moet voor volgend level - en die kleine 3 miljoen die ik gister noemde haalde ik daar ook vandaan, maar dat klinkt als een verslechtering desondanks de herwaardering van de platinumtrophies. Ik heb de afgelopen dagen ook niet gegamed en/of trophies gehaald, dus ik ben benieuwd hoe ze dat "sneller door levels heengaan" bedacht hebben?
En ach ja, hoewel ik (extra) plezier haal uit het behalen van trophies, boeien levels me wat minder (die zijn het gevolg van het behalen van genoeg trophies).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Ik vind het ook wel mooi dat psnprofiles de veranderingen nog niet heeft doorgevoerd :P

Afbeeldingslocatie: https://card.psnprofiles.com/1/Bas170.png

Zal misschien aardig wat werk zijn om aan te passen?
Of zouden enkel de waarden in de API van PSN gewijzigd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Ook wel slecht trouwens dat Sony wel het nieuwe level toont, maar nog het oude icoon gebruikt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2q3Cl9UCqvthEXa714JBlIiWyI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XoFFYKqys2hp0ZxiSuSQnoyj.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is ook een probleem in de mobiele app, daar zie je bij veel mensen 99 staan en pas als je er op klikt dan veranderd het getal. Komt omdat er geen ruimte is, dat bedenk je toch als je dit soort aanpassingen gaat doorvoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Bas170 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:34:
Ik vind het ook wel mooi dat psnprofiles de veranderingen nog niet heeft doorgevoerd :P

[Afbeelding]

Zal misschien aardig wat werk zijn om aan te passen?
Of zouden enkel de waarden in de API van PSN gewijzigd zijn?
PSN Trophy Leaders heeft het al wel geïmplementeerd. Geen idee hoe ze aan die waardes komen want mijn officiële PS account geeft nog oude getal weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ah, PSNProfiles begint ook te updaten. Wel grappig dat in de lijst in de topicstart nog maar een deel "over" is op de nieuwe nummers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Platinum #71 is binnen: Need for Speed Payback (PS+ game van deze maand).
Op zich een vrij snelle en niet al te moeilijke platinum, net als de vorige NFS games.

Wat het echter wel is, is dat er een aantal hele vervelende designkeuzes zijn gemaakt waardoor het onder de streep best een vervelende game is:
-Het upgradesysteem komt in de vorm van lootboxes;
-Er rijdt té veel verkeer, wat ook nog eens ontzettend langzaam rijdt;
-Bepaalde roaming racers zijn zelfs voor een NFS onrealistisch snel;
-Het verkeer;
-Zwevende collectible chips waar je op de mm nauwkeurig doorheen moet vliegen;
-Offroad voelt soms heel raar;
-Het verkeer.

Qua moeilijkheid een 5 of 6 uit 10, qua irritatiefactor een 9 uit 10. Jammer want in de basis is het echt een leuke game.

Nu even lekker ontspannen met Lego Ninjago Movie the Videogame :)
*edit
En platinum :*)
Wat een ontzettend leuke game zeg!

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 20-11-2020 10:39 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Raem
De eerste platinum (Astro's Playroom) op de PS5 is binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Raem schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 01:04:
De eerste platinum (Astro's Playroom) op de PS5 is binnen.
Keurig! Ik moet waarschijnlijk nog een half jaar wachten tot uberhaupt de PS5 hier staat, dus voordat ik een trophy op een PS5 heb is het zeker zomer 2021. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
Afgelopen tijd een beetje in een game-dipje gezeten, niet weten wat je wilt spelen, maar een 2~3 weken geleden weer een beetje hervonden en Platinum #31 is binnen:
Mad Max

Een open wereld game, ver van perfect, maar het doet sommige dingen meer dan goed (en bepaalde zaken ook sub par).
De wereld is grotendeels gebaseerd op de laatste Mad Max film (Fury Road met Tom Hardy).
De 2 à 3 grootste ingredienten:
  • Voornamelijk melee vechtend à la Batman Arkham / Shadow of Mordor / e.d. waaronder veel kampjes (groot en klein) opruimend
  • Racend door het landschap waar ook de nodige gevechten met rijdende tegenstanders plaatsvinden
  • (om verder in het verhaal te komen moet je je auto ook upgraden, vrij uitgebreid qua tweak mogelijkheden)
De wereld is redelijk desolaat, maar de uiteindelijke 17 gebieden hebben vaak een eigen stijltje. De hoofdkampen zijn vaak mooi opgebouwd en doolhofjes met eigen geheimpjes, al is het alleen al om de extra optionele opdrachten te voltooien (uiteraard ook nodig voor trophies).
Qua verhaallijn(en) is het redelijk opgebouwd, met mooie karakters.

Het is uiteindelijk wel een grindfest geweest om de platinum te halen, dat had misschien wel iets minder gemogen, daarentegen, als je toen der tijd bij release het volle pond had betaald (dit is uiteindelijk een PS+ game geweest), dan had je in ieder geval waar voor je geld gehad qua content.

Oh en denk je, misschien een kans je geven om een Platinum te halen, helaas is 1 van de opdrachten/challanges online gerelateerd (en ook maar 1 van de 100 oid challenges) en daar is onlangs de server van gesloten, dus die is helaas niet meer haalbaar.

Op naar platinum #32 en ik ben wel benieuwd naar Immortals Fenyx Rising die op 3 december uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leFibo
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-03-2023
Met Spider-Man Remastered krijg je automatisch de platinum trophy op de PS5 als je deze op de PS4 al had behaald. Voor welke spellen geld dit nog meer?

https://psnprofiles.com/leFibo

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan
:+

Kom op, beetje werken voor die trophies!

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 09-12-2020 02:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op woensdag 9 december 2020 @ 02:11:
[...]

:+

Kom op, beetje werken voor die trophies!
Nou voor de xbox dames en heren die een challenge zoeken, asteroids is momenteel in de digitale budget bin! 1 euro voor de game met een van, zo niet hoogste true achievements rating....

* Sagat port@uchiha tijntje nou nou? heb je die al? :+

10 second ninja DONE

• uchiha tijntje
Sagat schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:40:
[...]

Nou voor de xbox dames en heren die een challenge zoeken, asteroids is momenteel in de digitale budget bin! 1 euro voor de game met een van, zo niet hoogste true achievements rating....

* Sagat port@uchiha tijntje nou nou? heb je die al? :+
Haha ik sla over :P

Opeens heb ik herinneringen aan 10 second ninja en megaman :*)

Wat dacht je van deze deal, als ik 50% van de game weet te halen. probeer je het dan? Met mijn tempo van spelen heb je vermoeddelijk dan nog wel een jaar of 5 om mentaal voor te bereiden :X

10 second ninja DONE

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
Platinum #32 ook weer in de pocket:
Immortals Fenyx Rising

Man wat heb ik me daarmee vermaakt en daar ik vakantie had en ik geen zak kon doen, lang leve de corona maatregelen (al voor de verstrenging), ben ik hier grotendeels op los gegaan, maar na 90 uur (misschien een paar uur aan "aan laten staan") was de platinum binnen. Ik ben geen snelle speler, ik hou er van op mijn dooie gemakje een beetje exploren (wat vooral in dit spel loont), dus het kan ook stukken sneller (zonder dat je het spel rusht zeg maar). Volgens de reviewers heeft het een Zelda Breath of the Wild vibe (zelf niet gespeeld) of in ieder geval leentjebuur gespeeld, maar de setting is die van de Griekse mythologie, waar het spel eigenlijk de vertelling is van Prometheus aan Zeus over waarom de mens onderschat wordt door Zeus (soort van). Dit gebeurt op IMHO een humoristische wijze en krijg je op deze manier ook een lesje Griekse mythologie (verteld met een hedendaagse blik) tijdens het spel (een beetje zoals de laatste God of War dat deed met de Noorse mythologie).

De 4 hoofdbestanddelen:
- De werels is groots, 7 gebieden, elk met een eigen toren (het blijft een Ubisoft game), maar het gaat niet om de toren ontsluiten (dat zou je bij wijs van spreken voor 5 al vanaf het begin meteen kunnen doen, maar dat is sterk af te raden). Het eerste "tutorial-gebied" en daarna 5 verhaallijn gebieden om af te sluiten in het 7e.
- Puzzelen, véél puzzelen, daar moet je misschien wel van houden
- Vechten, ook veel vechten tegen dieren en mythologische wezens
- Rifts/mazes, veel al puzzelen, vaak ook behendigheid en een klein beetje vechten.

Is het spel perfect, nee, er zijn her en der wel de nodige smetjes. De laatste AC was voor mij Origins en daar heb ik me prima mee vermaakt, maar IMHO dit keer heeft Ubisoft een toppertje afgeleverd.

++ Puzzelen, het spel leert je echt goed kijken, Ubisoft is blijkbaar goed in het verstoppen in plain sight (Tip: Chekov's gun! Als je het niet gaat gebruiken, laat het in het verhaal weg. M.a.w. er is zelden echt weinig "omgevingschrome"). Ze spelen met verschillende gewichten, verschillende materialen, luchtstromen. Ik heb voor de puzzels geen enkele keer internet hoeven raadplegen, maar sommigen zijn groots (wat dacht je van een compleet paleis voor één puzzel). Een gedeelte van de 90 uur zit ook in het vinden van die ene clue e.d.
++ Je wordt niet aan het handje gehouden....
++ De verhaalvertelling en de humor, wederom smaakgebonden en niet alleen tussen Prometheus en Zeus.
++ De wereld op zich, groots en voor het gros wel heel mooi. Tip: Maak niet te vaak gebruik van fast travelen, juist door vliegen/ te voet/ of the paard ontdek je juist de leukste dingen. Er zijn ook mensen die adviseren om zonder Hud te spelen.
++ De soundtrack (of is de juiste term score?) geweldige orkestmuziek die aanzwelt bij het vechten
++ Geen trophy mbt moeilijkheidsgraad, die naast monsters ook invloed heeft op de timing van sommige events/puzzeltjes, die kan je straffeloos omlaag en weer omhoog doen. Dit spel was op hard prima te doen voor mij.
+ Voor de platinum heb je niet alles nodig, sommige mazes en/of kistjes heb je feitelijk niet nodig.
+/- Het vechten, met een dozijn verschillende monsters en dat die vaak de vele kistjes en points of interests bewaken, kan dat op een gegeven moment wel repetitief aanvoelen. Op hard ben je de eerste 1/3 misschien underpowered, maar op gegeven moment slaat dat om en desondanks dat het spel enigszins schaalt hoef je weinig te doen om te voorkomen dat je echt in gevaar komt
+/- De controls, qua vechten zijn de controls meer dan prima, maar als het op de mazes aankomt - en hier zal ik ook wel hand in eigen boezem steken, mijn vaardigheidsniveau zal ook meespelen - waar snelheid en behendigheid een rol spelen, dan mistte ik soms de nodige finesse of misschien kan je spreken van een nodige leer curve en af en toe een hoop frustratie :)
+/- Sommige vaardigheden die je vrijspeelt zijn misschien te OP en kunnen sommige puzzels breken
+/- Heel soms is het spel buggy en dat kan soms in je voordeel en soms in je nadeel werken, ach ja.
- Veel mazes duren best wel lang ook deels vanwege de controls en/of dat je sommige puzzels niet snel kan oplossen. Vooral ook dat je optionele kistje ook wilt halen en vooral de verhaallijn mazes kan je zo een uur kwijt aan zijn, gelukkig kan je bij die tussentijds opslaan, maar bij de gewone niet
- [Je wordt niet aan je handje gehouden...] Daar en tegen is het spel niet altijd consistent om je aan te geven dat je deze puzzel/maze echt niet kan omdat je een bepaalde vaardigheid mist, sowieso geeft het spel heel weinig hints, waar af en toe er wat verteld wordt door Prometheus en/of Zeus, maar als je dat om wat voor reden ff hebt gemist kan je ook niet terugluisteren, dan kan je soms lang moeten zoeken.

Geen echte klacht, maar zoals ik al aangaf de latere vaardigheden die je vrijspeelt zijn OP of kunnen puzzels breken ('cheesen'). Echter het zijn veel (had ik al gezegd veel?) puzzels en soms heb je op een gegeven moment geen zin meer om het op de nette manier te doen en pak je uit tijdswinst de makkelijke manier.

Eén tip vooraf, er is waarschijnlijk een missable trophy, namelijk dat je 10 vijanden kapot moet laten gaan door de traps in de mazes en daar heb je er maar zo'n 3 tot 5 mazes voor, hou er rekening mee!

Op naar platinum #33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Laatst online: 21:30

Gregory76

Sony PlayStation freak

leFibo schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 22:45:
Met Spider-Man Remastered krijg je automatisch de platinum trophy op de PS5 als je deze op de PS4 al had behaald. Voor welke spellen geld dit nog meer?
No man's sky

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Laatst online: 21:30

Gregory76

Sony PlayStation freak

Wordt het lijstje PSN namen in de eerste post met een bepaalde regelmaat bijgewerkt / op volgorde gezet, of wordt dit niet 'actief' gedaan?

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Gregory76 schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:30:
Wordt het lijstje PSN namen in de eerste post met een bepaalde regelmaat bijgewerkt / op volgorde gezet, of wordt dit niet 'actief' gedaan?
Zit geen regelmaat in. Eigenlijk is het wel een takkewerkje en niemand heeft daar zin in. ;) Ik kan het wel (met een paar anderen), zal wel ff kijken of ik hier komende week aan toe kom.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
spaceboy schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:20:
[...]

Zit geen regelmaat in. Eigenlijk is het wel een takkewerkje en niemand heeft daar zin in. ;) Ik kan het wel (met een paar anderen), zal wel ff kijken of ik hier komende week aan toe kom.
Ach, als het een kwestie is van "meer handjes maken licht werk", wil ik best ook wel een steentje bijdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

GRDavies75 schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:33:
[...]

Ach, als het een kwestie is van "meer handjes maken licht werk", wil ik best ook wel een steentje bijdragen.
Kijk, dat is altijd fijn! Ik ben zelf volgens mij als laatste "moderator" toegevoegd, dus ik ken de policy niet precies. Kan ik gewoon naar hartelust anderen (zoals @GRDavies75) toevoegen? Weten jullie het, @Verwijderd , @Verwijderd , @Verwijderd , @Meelobee ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 22:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DW2g0R3nqhbP0IqZ2hrneeKElpI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FPO4AyTa60o13JMZZqsbAbUy.png?f=user_large

You've Only Done Everything
Found all trophies in ASTRO's PLAYROOM. See you in our next adventure!

Pas mijn zesde Platinum trophy en m’n eerste op de PlayStation 5 :) Geen bijzondere prestatie verder, maar wel leuk om er weer eens eentje te halen :9

Voeg me overigens gerust toe op PSN (WinterBaseNL). Ben niet zo’n online gamer maar trophies vergelijken en zien wat mensen spelen vind ik wel leuk.

[ Voor 14% gewijzigd door WinterBase op 21-12-2020 22:26 ]

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als er iemand is die wil meehelpen, laat het me weten, ik kan die dan ook toevoegen mochten jullie het zelf niet voor elkaar krijgen.

En de anoniem naam is overigens een tweaker die zichzelf wilde 'uitschrijven' bij tweakers en een GDPR achtig removal verzoek dan heeft ingediend, fout zelf ook wel is euh eerder gemaakt zien worden O-) ;)

edit:
Anoniem weggehaald

[ Voor 3% gewijzigd door Sagat op 22-12-2020 13:23 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ok, in afwachting van die stroom vrijwilligers die mee gaan helpen heb ik de topicstart aangepakt. Wijzigingen sinds de vorige keer:
  • Dmp1982 en Politrix wisselen plaats 4 en 5.
  • Raem en snefkens wisselen plaats 6 en 7.
  • Gregory76 heeft kennelijk echt helemaal niets te doen, want hij knalt van plek naar 9 naar 3! Hou je ff in aub, ik vind het niet tof als je mij ook inhaalt... :P
  • Mrsrd13's is eruit gehaald (had 0 punten, waarschijnlijk account gewijzigd/verwijderd)? Stond op 10.
  • Wegens bovenstaande is Bad_Boy gepromoveerd naar de top 10. Welkom!
  • ... onder de top-10 heb ik nu geen wijzigingen aangebracht, vooral omdat daar nogal wat users staan die nog de "ouderwetse" manier van notatie in hun user hebben. Weet iemand hoe we dat verhelpen? Of zijn dat slapende users? (@Juhrat , @CSB , @Dbm12 , @Chef_v_leeuwen , @Conscience NL , etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:23
spaceboy schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:22:
Ok, in afwachting van die stroom vrijwilligers die mee gaan helpen heb ik de topicstart aangepakt. Wijzigingen sinds de vorige keer:
  • Dmp1982 en Politrix wisselen plaats 4 en 5.
  • Raem en snefkens wisselen plaats 6 en 7.
  • Gregory76 heeft kennelijk echt helemaal niets te doen, want hij knalt van plek naar 9 naar 3! Hou je ff in aub, ik vind het niet tof als je mij ook inhaalt... :P
  • Mrsrd13's is eruit gehaald (had 0 punten, waarschijnlijk account gewijzigd/verwijderd)? Stond op 10.
  • Wegens bovenstaande is Bad_Boy gepromoveerd naar de top 10. Welkom!
  • ... onder de top-10 heb ik nu geen wijzigingen aangebracht, vooral omdat daar nogal wat users staan die nog de "ouderwetse" manier van notatie in hun user hebben. Weet iemand hoe we dat verhelpen? Of zijn dat slapende users? (@Juhrat , @CSB , @Dbm12 , @Chef_v_leeuwen , @Conscience NL , etc...)
Ben er nog steeds hoor! Post alleen niet veel ;-)

Even mijn card net geupdate via psntrophies. Die zou zometeen goed moeten zijn als de cache is bijgewerkt

[ Voor 8% gewijzigd door Dbm12 op 22-12-2020 15:35 ]

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:22:
... onder de top-10 heb ik nu geen wijzigingen aangebracht, vooral omdat daar nogal wat users staan die nog de "ouderwetse" manier van notatie in hun user hebben. Weet iemand hoe we dat verhelpen? Of zijn dat slapende users? (@Juhrat , @CSB , @Dbm12 , @Chef_v_leeuwen , @Conscience NL , etc...)
[/li]
[/list]
Bedoel je de oude PSN manier van tellen ? Ik denk dat je dan manueel op psnprofiles hun profiel moet refreshen. Dat kan overigens iedereen denk ik. Zal eens testen met @giganielsie die ik in principe nu zou voorbij gestoken hebben, maar nog met PSN level 14 gemerkt staat.
EDIT: en inderdaad, heb gewoon zijn profiel op PSNProfiles gerefreshed, en hij heeft nu level 247. Ah, maar ik zie dat de OP geen links naar PSNProfiles gebruikt maar gewoon statische plaatjes ? Dat was toch ooit anders, dacht ik ?

[ Voor 13% gewijzigd door Twixie op 22-12-2020 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Twixie schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:56:
[...]

... Ah, maar ik zie dat de OP geen links naar PSNProfiles gebruikt maar gewoon statische plaatjes ? Dat was toch ooit anders, dacht ik ?
Ah, goed gevonden dat je zo kunt updaten. En of het ooit links waren weet ik niet. Sinds ik hier mede-mod ben niet in elk geval. Heb (nog) geen zin gehad om de boel (weer) compleet aan te passen... :P

Pagina: 1 ... 99 ... 118 Laatste