Ik heb de platinum van Knack. Het is al weer een tijdje geleden dus ik durf even geen goede schatting te geven. De getallen die je op Playstationtrophies.org ziet waren voor mij wat aan de lage kant.
Ik heb ook niet de 'optimale' weg naar platinum gedaan.
Ik ben begonnen op normal difficulty en daar heb ik alle Knack varianten vrijgespeeld. Daarna heb ik een run op Hard gedaan. Toen die klaar was, heb ik nog even een run op Very Hard gedaan (die is nodig, maar kun je pas doen als je Hard hebt gedaan).
Je kunt in principe meteen op Hard beginnen, dus ik had met 1 run minder ook de platinum kunnen behalen.
De meeste - en vervelendste - tijd zit 'm in het behalen van de verschillende Knack varianten. Met name de diamond variant. Op vaste plekken in de levels liggen kistjes waar je een crystal krijgt. Het type crystal is echter pure willekeur. En de diamond varianten zijn ontzettend zeldzaam. Mocht je de diamond uiteindelijk hebben, is een hard run en very hard run best gemakkelijk.
Wat ik uiteindelijk gedaan heb is bij het openen van een kistje altijd verder spelen zodra het een diamond variant is. Als het een andere variant is, meteen Knack afsluiten met de PS knop - voordat je de inhoud van het kistje accepteerd. Dan Knack opnieuw opstarten en weer naar het kistje lopen en openen. Het type crystal wordt dan weer opnieuw bepaald en geeft je dus weer kans op een diamond variant.
Sommige levels hebben kistjes vrij vlug vooraan in het level liggen. Zie Playstationtrophies.org voor tips en plekken waar je dat makkelijk kunt doen.
Ondanks die 'grind' naar Diamond Knack, heb ik heel erg genoten van het spel. Leuke toevoeging voor de PSPlus games!