Nee gewoon online over PSN, wordt georganiseerd door:
www.wipeoutzone.comLuPo schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:08:
Ik snap niet helemaal de bedoeling van Wipeout HD. Moet je nou veel remmen in de bochten of gewoon tegen de kanten beuken? Ik denk dat ik maar is moet beginnen bij de SP-campaign. Ik ben namelijk gelijk online gegaan en toen ging het eigenlijk voor geen meter.

De bedoeling is om als 1e over de finish te komen
Je kunt in Wipeout op 2 manieren sturen, met de linker stick stuur je je schip en met de L2 en R2 knoppen kan je de 'airbrakes' op de vleugels gebruiken. Door combinaties van de stick en de L2 en R2 knoppen kan je scherpere bochten op volle snelheid nemen (Gebruik maken van de airbrakes remt je wel iets af.)
Uiteindelijk moet je dus helemaal niet remmen en al helemaal niet de zijkanten raken, want dan sta je vaak ineens helemaal stil.
Als je net begint met spelen zou ik je adviseren om meteen te beginnen zonder de Pilot assist, want zoals gezegd is de max speed dan maar 90% en je kunt amper je schip over de baan bewegen omdat je telkens naar het midden wordt geduwd. Het is wel een stuk moeilijker om te leren zonder assist, maar als je het onder de knie hebt wil je niet anders.

2x op de L2/R2 doet een sideshift, daardoor gaat je schip recht opzij, om bv mijnen te ontwijken (ik gebruik dit zelf overigens bijna nooit, omdat het heel lastig is je schip daarna onder controle te houden en niet tegen een muur te vliegen.)