Volgens mij zo'n 10-12 uur. Had nog sneller gekunt, want ik begon met de speedrun. Had daarvoor wat cutscenes geskipt door terug te gaan naar het hoofdmenu om tijd te besparen, maar kwam er later pas achter dat ik daardoor de trophies niet kreeg voor o.a. de Omnibag. Dus toen ik alles gehaald had moest ik nog een run doen t/m de Omnibag.uchiha tijntje schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:40:
[...]
Hahaha, hoe lang heb je er over gedaan in totaal
Haha doe je goed. Maar zoals je zei. Het is geen straf om te spelenRaem schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:48:
[...]
Volgens mij zo'n 10-12 uur. Had nog sneller gekunt, want ik begon met de speedrun. Had daarvoor wat cutscenes geskipt door terug te gaan naar het hoofdmenu om tijd te besparen, maar kwam er later pas achter dat ik daardoor de trophies niet kreeg voor o.a. de Omnibag. Dus toen ik alles gehaald had moest ik nog een run doen t/m de Omnibag.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Zo, tijdje niet gepost hier, maar platinum #21 (en nummer #6 van dit jaar) is binnen d.m.v. Persona 3 Reload. Vroeger nooit echt op platina trophies (of überhaupt trophies) gezeten maar vind het nu toch wel heerlijk. Dus voor de volledigheid nog maar even een overzichtje.
Hoewel ik alles op PS5 heb gespeeld, zijn sommige titels wel gelinkt als PS4-game (ook al zijn ze er ook in PS5-versie), ik heb deze verder niet doorgesluisd naar de PS5-versies (zoals je op PSNProfiles wel vaak ziet).
Momenteel nog bezig met The Last Of Us: Part 2 Remastered, daarbij even weer kijken wat het volgende wordt, terwijl ik waarschijnlijk The Crew: Motorsport tussendoor speel tijdens kortere sessies.
Op de shortlist voor de volgende games:
- Tunic (wel al volledig voltooid op Xbox ooit, maar was laatst toch een monthly PS-Plus)
- Ghost of Tsushima
- Spider-Man 2 (maar wel eerst een leuke(re) aanbieding
Daarnaast misschien ook leuk om te vermelden welke games ik net-aan geen platinum heb, maar ook het geduld of de skills niet heb om deze alsnog te halen:
- Death's Door: zowel het geduld als de skills niet om de game enkel met het zwakste melee-weapon uit te spelen.
- Persona 4 Golden: goede game (ik ben echt een Persona-liefhebbers), maar niet meer het geduld om nog een complete tweede playthrough te doen voor een aantal trophies waar sowieso een tweede playthrough voor nodig is. Zeker niet na de release van Persona 3 Reload; ik hoop dat er t.z.t. een volledige remake van Persona 4 aankomt met een geüpdatete trophy-list. Om die reden heb ik overigens Persona 5 ook nooit platinum gehaald (bij lange na niet), zeker na de release van Royal had ik hier geen zin meer om een nieuwe playthrough te starten.
- Power Wash Simulator: hier ga ik op mijn bek met de challenge mode.
Nr. | Titel | Datum |
#1. | Astro's Playroom | 26-02-21 |
#2. | Immortals Fenyx Rising | 28-05-21 |
#3. | Persona 5 Strikers (PS4) | 12-02-22 |
#4. | Persona 5 Royal (PS4) | 20-07-22 |
#5. | Horizon Zero Dawn (PS4) | 21-09-22 |
#6. | Ratchet & Clank: Rift Apart | 31-10-22 |
#7. | Concrete Genie (PS4) | 28-11-22 |
#8. | Hot Wheels Unleashed | 28-11-22 |
#9. | Ratchet & Clank (PS4) | 21-12-22 |
#10. | Stray | 27-01-23 |
#11. | Gran Turismo 7 | 19-02-23 |
#12. | Hogwarts Legacy | 20-03-23 |
#13. | Horizon Forbidden West | 07-09-22 |
#14. | Cyberpunk 2077 | 10-02-23 |
#15. | Marvel's Spider-Man Remastered | 16-11-23 |
#16. | Marvel's Spider-Man: Miles Morales | 02-01-24 |
#17. | Persona 5 Tactica | 04-01-24 |
#18. | Grid Legends | 25-01-24 |
#19. | Like A Dragon: Infinite Wealth | 03-03-24 |
#20. | The Last Of Us Part 1 | 12-04-24 |
#21. | Persona 3 Reload | 06-06-24 |
Hoewel ik alles op PS5 heb gespeeld, zijn sommige titels wel gelinkt als PS4-game (ook al zijn ze er ook in PS5-versie), ik heb deze verder niet doorgesluisd naar de PS5-versies (zoals je op PSNProfiles wel vaak ziet).
Momenteel nog bezig met The Last Of Us: Part 2 Remastered, daarbij even weer kijken wat het volgende wordt, terwijl ik waarschijnlijk The Crew: Motorsport tussendoor speel tijdens kortere sessies.
Op de shortlist voor de volgende games:
- Tunic (wel al volledig voltooid op Xbox ooit, maar was laatst toch een monthly PS-Plus)
- Ghost of Tsushima
- Spider-Man 2 (maar wel eerst een leuke(re) aanbieding
Daarnaast misschien ook leuk om te vermelden welke games ik net-aan geen platinum heb, maar ook het geduld of de skills niet heb om deze alsnog te halen:
- Death's Door: zowel het geduld als de skills niet om de game enkel met het zwakste melee-weapon uit te spelen.
- Persona 4 Golden: goede game (ik ben echt een Persona-liefhebbers), maar niet meer het geduld om nog een complete tweede playthrough te doen voor een aantal trophies waar sowieso een tweede playthrough voor nodig is. Zeker niet na de release van Persona 3 Reload; ik hoop dat er t.z.t. een volledige remake van Persona 4 aankomt met een geüpdatete trophy-list. Om die reden heb ik overigens Persona 5 ook nooit platinum gehaald (bij lange na niet), zeker na de release van Royal had ik hier geen zin meer om een nieuwe playthrough te starten.
- Power Wash Simulator: hier ga ik op mijn bek met de challenge mode.
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Het was een hele lange rit, maar Expeditions, a mudrunner game is klaar. Het is echt een game waar zoveel meer potentie in zat maar een beetje verknald is door hele rare keuzes qua gameplay elementen. Echter ik vond het rijden leuk genoeg om toch iedere keer een missie te doen.
Daarnaast ook Nocturnal uitgespeeld. Een leuke korte 2D platformer game met vrij simpele achievements (alles story based behalve 1 collectible achievement).
Verder Humanity op 1.000 gezet. Vond het een toffe puzzle game met veel toffe “Aha” momentjes als je weer de oplossing van een puzzel had gevonden.
Ook Duck Detective gespeeld. Een korte game van uurtje of 2/3z Een collega had die als tip gegeven, maar het was een beetje hit and miss, aangezien ik de puzzels / oplossingen niet altijd logisch vond.
Nu eens kijken wat mijn volgende game gaat worden. Heb Fallout 4 nog geïnstalleerd staan dus denk dat ik daar maar eens verder mee ga qua DLC.
Daarnaast ook Nocturnal uitgespeeld. Een leuke korte 2D platformer game met vrij simpele achievements (alles story based behalve 1 collectible achievement).
Verder Humanity op 1.000 gezet. Vond het een toffe puzzle game met veel toffe “Aha” momentjes als je weer de oplossing van een puzzel had gevonden.
Ook Duck Detective gespeeld. Een korte game van uurtje of 2/3z Een collega had die als tip gegeven, maar het was een beetje hit and miss, aangezien ik de puzzels / oplossingen niet altijd logisch vond.
Nu eens kijken wat mijn volgende game gaat worden. Heb Fallout 4 nog geïnstalleerd staan dus denk dat ik daar maar eens verder mee ga qua DLC.
Ik heb Snowrunner op Platinum. Is dit een aanrader of toch iets anders?uchiha tijntje schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:42:
Het was een hele lange rit, maar Expeditions, a mudrunner game is klaar. Het is echt een game waar zoveel meer potentie in zat maar een beetje verknald is door hele rare keuzes qua gameplay elementen. Echter ik vond het rijden leuk genoeg om toch iedere keer een missie te doen
Ik heb zelf Snowrunner niet gespeeld. Wel Mudrunner. Denk dat het een “downgrade” is als je Snowrunner als benchmark neemt.wheeler schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 18:46:
[...]
Ik heb Snowrunner op Platinum. Is dit een aanrader of toch iets anders?
Ondanks dat wordt het wel mijn volgende game; ik heb er genoeg van gezien om te weten dat ik Expeditions ook weer heel leuk ga vinden.
Momenteel nog druk bezig om de dlc van Snowrunner op 100% te zetten. Nu halverwege phase 6, daarna aan de year 3 pass beginnen. 600+ uur en counting
Best jammer dat er in Snowrunner geen dlc-trophies zijn.
Momenteel nog druk bezig om de dlc van Snowrunner op 100% te zetten. Nu halverwege phase 6, daarna aan de year 3 pass beginnen. 600+ uur en counting
[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 08-06-2024 20:32 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik denk dat je er dan prima mee vermaakt.Superkiwi schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:32:
Ondanks dat wordt het wel mijn volgende game; ik heb er genoeg van gezien om te weten dat ik Expeditions ook weer heel leuk ga vinden.
Xdefiant is klaar. Best een vermakelijk schietspelletje maar ik denk niet dat ik het nog ga spelen nu alle achievements binnen zijn.
Inmiddels Expeditions aangeschaft via Marktplaats. Aangezien ik uitgekeken was op Powerwash Simulator (geen platinum, wel A-rating) mooi komende week beginnen met die game.
Ik ben nu bijna klaar met Cyberpunk Phantom Liberty.
De basegame had ik al 100% en heb nu Phantom liberty in principe klaar alleen moet ik dezelfde playtrough nog een keer doen met een andere keuze. Had ook een fuckup gemaakt met saven waardoor ik een heel stuk verder terug in het verhaal moet
denk dat ik dus gewoon de hele DLC main quest gewoon even op nieuw ga spelen.
Scheelt dat het zo'n verrekt goeie game is.
De basegame had ik al 100% en heb nu Phantom liberty in principe klaar alleen moet ik dezelfde playtrough nog een keer doen met een andere keuze. Had ook een fuckup gemaakt met saven waardoor ik een heel stuk verder terug in het verhaal moet
Scheelt dat het zo'n verrekt goeie game is.
Dat is nog op te tillen. Ik zit op 72,17% met 193 achievements nodig om op 73% te komen. Ik vind 72% een prachtige score.Royy90 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:38:
Platinum 15: Cat Quest 2
[Afbeelding]
Deze toch direct na Cat Quest 1 gedaan. Hele leuke game weer.
Nu een beetje trophies opruimen uit mijn backlog. Inmiddels 64,75% met nog 388 unearned trophies. Daar kan ik nog wel een beetje aan werken maar ik maak mij er niet meer zo druk om.
Ik zit nu op 84.33%. Ik wil proberen dit naar 90% te krijgen, maar geen idee of dat ooit gaat lukken. Nu bezig met new game+ van Spider-man 2, maar dat is maar 1 trophy dus dat zet niet echt zoden aan de dijk.
Wel weer gaaf om door New York te slingeren.
Ik zit hoger dan ik dacht…Raem schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:04:
Ik zit nu op 84.33%. Ik wil proberen dit naar 90% te krijgen, maar geen idee of dat ooit gaat lukken. Nu bezig met new game+ van Spider-man 2, maar dat is maar 1 trophy dus dat zet niet echt zoden aan de dijk.Wel weer gaaf om door New York te slingeren.
/f/image/NEg666CKaK3zzHaFWrQ38LTc.png?f=fotoalbum_large)
Echter alleen al de Halo Master chief editie bepaalt al 3%… als ik die zou completen zou ik uitkomen op 89.2%… Die game heeft 700 achievements waarvan ik er 12 heb
[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-06-2024 14:53 ]
Weer een hele pittige game vanavond 100% gemaakt!
:fill(white):strip_exif()/f/image/1dSajWCx5LgI4qPXaSU8FyNx.png?f=user_large)
F2P game en binnen 1 seconde heb je hem 100 %
Je hoeft 1 keer op een banaan te klikken (het enige wat op het scherm zit)
:fill(white):strip_exif()/f/image/1dSajWCx5LgI4qPXaSU8FyNx.png?f=user_large)

[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 11-06-2024 08:40 ]
Ik weet dat veel mensen die dit soort trophies halen er achteraf spijt van hebben omdat je die nooit meer uit je profiel krijgt en dus voor de eeuwigheid je profiel vervuilenRicmaniac schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 00:37:
EDIT:
"Banaan is een klikspel waarbij je op een banaan klikt om nog meer bananen te krijgen!
In Banana Clicker Game vind je:
- Mooie geanimeerde bananen
- Geweldige geanimeerde scoretekst
- Meme-bananen
- Leaderboard om te zien wie de meeste bananen klikt
Een simpel maar zeer vreemd spel dat zeker je humeur zal verbeteren!"
Dat Sony of Microsoft dit soort rommel toelaten op hun platform is eigenlijk al tenenkrullend.
[ Voor 31% gewijzigd door Twixie op 11-06-2024 09:13 ]
Zijn dit soort games dan beschikbaar op PS of Xbox? Kan hem zelf niet vinden. Volgens mij is dat soort type games best wel aan banden gelegd.Twixie schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:10:
[...]
Ik weet dat veel mensen die dit soort trophies halen er achteraf spijt van hebben omdat je die nooit meer uit je profiel krijgt en dus voor de eeuwigheid je profiel vervuilen. Je hebt ook tientallen games van rond €1 die ook niets anders doen dan een snelle platinum leveren zonder gameplay.
EDIT:
"Banaan is een klikspel waarbij je op een banaan klikt om nog meer bananen te krijgen!
In Banana Clicker Game vind je:
- Mooie geanimeerde bananen
- Geweldige geanimeerde scoretekst
- Meme-bananen
- Leaderboard om te zien wie de meeste bananen klikt
Een simpel maar zeer vreemd spel dat zeker je humeur zal verbeteren!"
Dat Sony of Microsoft dit soort rommel toelaten op hun platform is eigenlijk al tenenkrullend.
https://store.playstation.com/nl-be/search/jumping . Er was een tijd geleden ook veel over te doen dat die games steevast hoog stonden in gepromote games, waarna Sony dan toch ook eindelijk actie ondernomen had: nieuws: Sony gaat harder optreden tegen shovelware in PlayStation Store .uchiha tijntje schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:27:
[...]
Zijn dit soort games dan beschikbaar op PS of Xbox? Kan hem zelf niet vinden. Volgens mij is dat soort type games best wel aan banden gelegd.
Die banana game zie ik wel al aangekondigd in de Store voor release deze maand, maar is nog niet te downloaden.
Ah ja ik heb eigenlijk niet eens doorgehad dat dit een PlayStation/Xbox topic is
er is geen pc achievement hunt topic 😅🥲
Normaal speel k zulke games ook niet maar zat te kijken naar steamactiviteit gisteravond en zag die banana game ineens bovenaan op de 4e plek staan met 230.000 actieve spelers op dat moment… dacht is kijken wat dat is.
Heb wel ook een aantal makkelijke platinums op PlayStation 3 gehaald back in the day. Rango en Hannah Montana the game ofzo. Was 6-8 uurtjes voor Platinum. Maar dat moet je tenminste nog iets spelen haha
Normaal speel k zulke games ook niet maar zat te kijken naar steamactiviteit gisteravond en zag die banana game ineens bovenaan op de 4e plek staan met 230.000 actieve spelers op dat moment… dacht is kijken wat dat is.
Heb wel ook een aantal makkelijke platinums op PlayStation 3 gehaald back in the day. Rango en Hannah Montana the game ofzo. Was 6-8 uurtjes voor Platinum. Maar dat moet je tenminste nog iets spelen haha
Verschrikkelijk dat soort games. En dan heb je trophy hunters die de PS4 en PS5 versie spelen en dan ook nog uit iedere regio. Heb je in nog niet eens een uurtje 10 platinum trophies erbij. En dat nog een tig keer zoveel voor elke 'jumping' game die er is. Tja, als je daar je geld en tijd aan wilt uitgeven.Twixie schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:35:
[...]
https://store.playstation.com/nl-be/search/jumping . Er was een tijd geleden ook veel over te doen dat die games steevast hoog stonden in gepromote games, waarna Sony dan toch ook eindelijk actie ondernomen had: nieuws: Sony gaat harder optreden tegen shovelware in PlayStation Store .
Die banana game zie ik wel al aangekondigd in de Store voor release deze maand, maar is nog niet te downloaden.
Maar is voor mij wel de reden dat ik helemaal niks met leaderboards doe (behalve dan hier op Tweakers
ja precies dat heb ik ook. Vind het tof om een game te 100%en, dan pas voelt het voor mij uitgespeeld. hoef niet hoog in Nederland te staan of iets dergelijksRaem schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:46:
[...]
Verschrikkelijk dat soort games. En dan heb je trophy hunters die de PS4 en PS5 versie spelen en dan ook nog uit iedere regio. Heb je in nog niet eens een uurtje 10 platinum trophies erbij. En dat nog een tig keer zoveel voor elke 'jumping' game die er is. Tja, als je daar je geld en tijd aan wilt uitgeven.
Maar is voor mij wel de reden dat ik helemaal niks met leaderboards doe (behalve dan hier op Tweakers), aangezien je daar toch niet tegenop kan. Trophy hunten is voor mij gewoon een persoonlijke uitdaging.
#47 binnen: Dredge. Nu gratis bij Extra. Op de een of andere manier best een relaxt spel: beetje vissen/hengelen.
PSN: TDBtje
Is er nog een Tweaker actief die mij kan toevoegen aan de OP?
Heb je gegevens? Zoals een link naar je psnprofile card of Xboxversie?Lekkerboeie86 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:16:
Is er nog een Tweaker actief die mij kan toevoegen aan de OP?
mag ook via een PB
Platinum #174 - Sly Cooper
Blijft na al die jaren nog steeds een fantastische game, op wat mini games na. Leuk ook dat de trophy lijst anders is dan die van de remaster op de PS3. Hopelijk komt Sucker Punch (of een andere studio) ooit nog met deel 5.
Blijft na al die jaren nog steeds een fantastische game, op wat mini games na. Leuk ook dat de trophy lijst anders is dan die van de remaster op de PS3. Hopelijk komt Sucker Punch (of een andere studio) ooit nog met deel 5.
Platinum #16: The Gardens Between
/f/image/Iu1ulk3dRbIMVCoKl5T0pquk.png?f=fotoalbum_large)
Leuke, maar korte, puzzle game met een uniek rewind systeem. Op het eind werd het wel een beetje veel van hetzelfde. Gratis in ps+ voor wie het eens wil proberen.
Ondertussen nog wat CoD Cold War en Slay The Spire trophies gehaald uit de backlog. Al wil ik er nog een paar van beide games.
Stats: 15/29 completed games, 66,09% completion, 385 unearned trophies.
/f/image/Iu1ulk3dRbIMVCoKl5T0pquk.png?f=fotoalbum_large)
Leuke, maar korte, puzzle game met een uniek rewind systeem. Op het eind werd het wel een beetje veel van hetzelfde. Gratis in ps+ voor wie het eens wil proberen.
Ondertussen nog wat CoD Cold War en Slay The Spire trophies gehaald uit de backlog. Al wil ik er nog een paar van beide games.
Stats: 15/29 completed games, 66,09% completion, 385 unearned trophies.
Zo, Plat #40 gisteren gehaald.
Spongebob Squarepants: The Cosmic Shake
Zat als gratis game bij de PS+ deze maand. Aangenaam verrast; zat erg goed in elkaar, originele mechanics, leuk verhaal. Ik kreeg er erge Spyro vibes van, en die games vond ik ook erg tof. Vrij makkelijke game, alleen een paar uitdagende bossfight trophies die wat pogingen kostte.
Daarnaast ook The Pedestrian op 100% gezet. Echter kwam ik er pas na het eind achter dat deze geen plat had 🥲
Ik weet nog niet precies waarmee verder. Wellicht Tunic afmaken, alhoewel ik de spike in moeilijkheid voor de bossfights wel heel erg hoog vind... Eens teruglezen hier in het topic. Iemand nog leuke platformtips?
Spongebob Squarepants: The Cosmic Shake
Zat als gratis game bij de PS+ deze maand. Aangenaam verrast; zat erg goed in elkaar, originele mechanics, leuk verhaal. Ik kreeg er erge Spyro vibes van, en die games vond ik ook erg tof. Vrij makkelijke game, alleen een paar uitdagende bossfight trophies die wat pogingen kostte.
Daarnaast ook The Pedestrian op 100% gezet. Echter kwam ik er pas na het eind achter dat deze geen plat had 🥲
Ik weet nog niet precies waarmee verder. Wellicht Tunic afmaken, alhoewel ik de spike in moeilijkheid voor de bossfights wel heel erg hoog vind... Eens teruglezen hier in het topic. Iemand nog leuke platformtips?
fookin mad fer it
Platinum nummer 81 en 100% nummer 105: cyberpunk 2077.
Deze weer opgepakt na de 2.0 update en mij kostelijk mee vermaakt. Heeft ondanks 73 uur die ik er aan besteed heb nooit als een straf gevoeld, wat een heerlijke game! Vooral de dlc vond ik erg tof, echt een aanrader als je de game kan waarderen en/of hem nog niet hebt.
Deze weer opgepakt na de 2.0 update en mij kostelijk mee vermaakt. Heeft ondanks 73 uur die ik er aan besteed heb nooit als een straf gevoeld, wat een heerlijke game! Vooral de dlc vond ik erg tof, echt een aanrader als je de game kan waarderen en/of hem nog niet hebt.
*psnprofiles* Ioniq Electric 38kWh
Wow dat is echt mega mega snel vind ik.skaffa schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 16:23:
Platinum nummer 81 en 100% nummer 105: cyberpunk 2077.
Toevallig opende ik nu dit topic om dezelfde te posten
100% Cyberpunk2077 + Phantom Liberty DLC
:fill(white):strip_exif()/f/image/yTolww7UErS7t9UATyEfgZea.png?f=user_large)
Playtime 180 uur.
Wat een ongelovelijk dikke game is dat geworden zeg.
Echt een emotional rollercoaster die story en hoe diep ik daar in zat.
Nu tijd voor de volgende grind. "Elden Ring" (First time)
gebruik https://metagamerscore.com/ voor me achievements. Houd al me verschillende accounts van verschillende platformen bij
[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 28-06-2024 01:11 ]
Mijn excuses dat het zo lang heeft geduurd @Lekkerboeie86, maar je bent toegevoegd en bent op plek 28 binngenkomen.
[ Voor 0% gewijzigd door GRDavies75 op 01-07-2024 15:18 . Reden: 1 plekje te hoog ]
Platinum #175 - Daxter
Leuk om weer eens te spelen, nu met trophies. Maar moet zeggen dat ik het op de PSP al niet een heel bijzondere game vond en nu eigenlijk nog steeds niet. Jak & Daxter 1 blijft de beste uit de serie wat mij betreft.
Platinum #176 - Marsupilami: Hoobadventure
Leuke 2D platformer. Wel erg makkelijk en kort. Main game vlieg je zo doorheen. Pas tegen het eind bij de bonuslevels komt er wat meer uitdaging.
Leuk om weer eens te spelen, nu met trophies. Maar moet zeggen dat ik het op de PSP al niet een heel bijzondere game vond en nu eigenlijk nog steeds niet. Jak & Daxter 1 blijft de beste uit de serie wat mij betreft.
Platinum #176 - Marsupilami: Hoobadventure
Leuke 2D platformer. Wel erg makkelijk en kort. Main game vlieg je zo doorheen. Pas tegen het eind bij de bonuslevels komt er wat meer uitdaging.
Platinum #17 & #18: Stray (geen auto-pop)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3Mn9wtZefQtqrk5ezFwRjdIo.jpg?f=user_large)
Leuke game, niet te lang. De trophylist is ook leuk om te doen.
Niet een platinum, maar wel een leuke carry gehad voor deze in Diablo4:
:fill(white):strip_exif()/f/image/bTGrHSL9h44yFK8arNM8flzj.png?f=user_large)
Als 6 augustus het nieuwe seizoen start wil ik deze misschien eens platinum proberen...
17/29 completed games
71,85% completion
345 unearned trophies
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3Mn9wtZefQtqrk5ezFwRjdIo.jpg?f=user_large)
Leuke game, niet te lang. De trophylist is ook leuk om te doen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/bTGrHSL9h44yFK8arNM8flzj.png?f=user_large)
Als 6 augustus het nieuwe seizoen start wil ik deze misschien eens platinum proberen...
17/29 completed games
71,85% completion
345 unearned trophies
Platinum #177 - Assassin's Creed III Liberation (Vita)
Leuk om eens een Assassins Creed op handheld te spelen, maar het is het allemaal net niet. Slechte controls en de features van de Vita (touchscreen en camera) waren slecht uitgewerkt.
Ben nu ook weer Assassin's Creed II aan het spelen, dat blijft voor mij toch wel het beste deel.
Leuk om eens een Assassins Creed op handheld te spelen, maar het is het allemaal net niet. Slechte controls en de features van de Vita (touchscreen en camera) waren slecht uitgewerkt.
Ben nu ook weer Assassin's Creed II aan het spelen, dat blijft voor mij toch wel het beste deel.
Je hebt verreweg de moeilijkste (echo of Lilith) in elk geval binnen. Dat was de enige waar ik een carry voor nodig had. Gruwelijke eindbaas.[b]Royy90 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:34
[Afbeelding]
17/29 completed games
71,85% completion
345 unearned trophies
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Haha precies dat! Nu wel nieuwsgierig naar de story, dus leuk voor het nieuwe seizoen.spaceboy schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:34:
[...]
Je hebt verreweg de moeilijkste (echo of Lilith) in elk geval binnen. Dat was de enige waar ik een carry voor nodig had. Gruwelijke eindbaas.
Al dik 6 weken bezig met RDR 2, maar wat avontuur, op de Xbox al eens 100% uitgespeeld, maar miste de Zoologist & Skin Deep achievements toen der tijd. Gisteren chapter 6 uitgespeeld en daarna toegang tot New Austin na een paar epilogue missies. Gelijk maar op jacht gegaan en om kwart voor 1 's nachts de Rio grande Turkey horen (gobbelen?). En dat was de laatste die ik nodig had. Wat een voldoening haha. Heerlijk om die twee trophies nu al te hebben. Verder gaat de Platinum run goed. Alleen nog herbalist 9 & 10 doen, en horseman 10 waarvan ik al op de helft ben. Verder nog Hunting Request 5 en dan zijn alle RNG vereisten volgens mij wel voldaan (de paarden tegenkomen en de hunting requests).
Verder met ongeveer 7 a 8 missies in Epilogue part I voltooid heb ik in totaal al 68 gold medals. En gezien de Epilogue nog meerdere zeer makkelijke gold medal vereisten kent is die zo goed als binnen. Daarna gewoon kwestie van verschillende zaken relaxed afronden met wat collectables vinden.
Heerlijke game om mij in onder te dompelen de afgelopen weken. Wel special shout-out naar de RDR 2 completion guide op GTAForums van Jimbatron. Want dat is een heerlijke guide.
Verder zit ik al te denken wat ik na RDR 2 ga spelen, sowieso even een kleinere game. Ik denk aan Toy Story2 voor de nostalgie, daar zijn recent trophies aan toegevoegd
Verder met ongeveer 7 a 8 missies in Epilogue part I voltooid heb ik in totaal al 68 gold medals. En gezien de Epilogue nog meerdere zeer makkelijke gold medal vereisten kent is die zo goed als binnen. Daarna gewoon kwestie van verschillende zaken relaxed afronden met wat collectables vinden.
Heerlijke game om mij in onder te dompelen de afgelopen weken. Wel special shout-out naar de RDR 2 completion guide op GTAForums van Jimbatron. Want dat is een heerlijke guide.
Verder zit ik al te denken wat ik na RDR 2 ga spelen, sowieso even een kleinere game. Ik denk aan Toy Story2 voor de nostalgie, daar zijn recent trophies aan toegevoegd
NiceZorroberner schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 10:31:
Al dik 6 weken bezig met RDR 2, maar wat avontuur, op de Xbox al eens 100% uitgespeeld, maar miste de Zoologist & Skin Deep achievements toen der tijd. Gisteren chapter 6 uitgespeeld en daarna toegang tot New Austin na een paar epilogue missies. Gelijk maar op jacht gegaan en om kwart voor 1 's nachts de Rio grande Turkey horen (gobbelen?). En dat was de laatste die ik nodig had. Wat een voldoening haha. Heerlijk om die twee trophies nu al te hebben. Verder gaat de Platinum run goed. Alleen nog herbalist 9 & 10 doen, en horseman 10 waarvan ik al op de helft ben. Verder nog Hunting Request 5 en dan zijn alle RNG vereisten volgens mij wel voldaan (de paarden tegenkomen en de hunting requests).
Helaas heeft RDR2 toch wel wat online achievements. En omdat ik het online gedeelte van elke Rockstar game helemaal niets vind heb ik uiteindelijk nooit de moeite genomen om de 70 gold medals te halen. Dat is de enige SP achievement die ik nog moet. Echt een geweldige wereld om jezelf in onder te dompelen.
——-
Heeft iemand hier Neon White op platinum gezet? Ben er nu mee bezig en het gaat allemaal redelijk voorspoedig en boven verwachting ten aanzien van de ace speedruns. Maar las dat je ook alle levels moest halen zonder game over en retry… dus was benieuwd welke masochist hier zich daar aan heeft gewaagd
Het online gedeelte was zeker niet mijn favoriet nee. Maar ik begon het spel in mei, en toen was er dubbel xp voor elke rol. Dus snel collector rol gestart, en via een online map elke dag 3 sets verzameld. Daarmee binnen drie weken level 50 behaald. Tussendoor snel misc achievements/trophies gehaald voor online. En via boosting nog even twee losse trophies behaald. Maar ben zelf ook niet zo van de verplichte multiplayer. Dus dacht eerst die snel uit de weg. En dan lekker single player.uchiha tijntje schreef op zondag 14 juli 2024 @ 00:53:
[...]
Nice![]()
Helaas heeft RDR2 toch wel wat online achievements. En omdat ik het online gedeelte van elke Rockstar game helemaal niets vind heb ik uiteindelijk nooit de moeite genomen om de 70 gold medals te halen. Dat is de enige SP achievement die ik nog moet. Echt een geweldige wereld om jezelf in onder te dompelen.
Overigens een update vanuit mijn kant: Gisteren horseman challenge 10 gehaald, dus alle paarden gevonden en gebroken
En de platinum is binnen 
Nummertje #21.
En het was een avontuur zeg, slokte mij enorm op. Op het einde was ik ook nog bezig met twee strangers (Evelyn Miller & The Veteran) die ik niet meer hoefde te doen, dat voelde toch als een drag, maar ik dacht ik wil die verhaallijnen nog even uitspelen.
Verder genoten van de trophy run, enige wat ik jammer vond aan het einde was de it's art trophy. Werd een beetje vermoeiend om zes keer dat eekhoorn beeld te zoeken en terug te zetten. Tussendoor weer 24 uur slapen, elders slapen voor de duidelijkheid (ik probeer spoilers te vermijden). Maar goed toen ik het voorwerp voor de zesde keer vond had ik de trophy en de platinum binnen.
Maar goed zoals gezegd wat een avontuur! En trots op deze platinum. Nu tijd voor Toy Story 2 en daarna Ratchet and Clank Rift Apart. Twee wat kortere games, want na RDR 2 moet ik even iets anders hebben. AC Origins was ik in mei bijvoorbeeld aan begonnen, die zal nog eventjes wachten anders krijg ik echt open world fatigue.
Nummertje #21.
En het was een avontuur zeg, slokte mij enorm op. Op het einde was ik ook nog bezig met twee strangers (Evelyn Miller & The Veteran) die ik niet meer hoefde te doen, dat voelde toch als een drag, maar ik dacht ik wil die verhaallijnen nog even uitspelen.
Verder genoten van de trophy run, enige wat ik jammer vond aan het einde was de it's art trophy. Werd een beetje vermoeiend om zes keer dat eekhoorn beeld te zoeken en terug te zetten. Tussendoor weer 24 uur slapen, elders slapen voor de duidelijkheid (ik probeer spoilers te vermijden). Maar goed toen ik het voorwerp voor de zesde keer vond had ik de trophy en de platinum binnen.
Maar goed zoals gezegd wat een avontuur! En trots op deze platinum. Nu tijd voor Toy Story 2 en daarna Ratchet and Clank Rift Apart. Twee wat kortere games, want na RDR 2 moet ik even iets anders hebben. AC Origins was ik in mei bijvoorbeeld aan begonnen, die zal nog eventjes wachten anders krijg ik echt open world fatigue.
Platunum #19: South Park: The Fractured But Whole
/f/image/5YA3DOFiWPPhhpjfB33L7W9D.png?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik alle 3 South Park games platinum. Deze was een stuk leuker dan TSoT. Veel QoL en geen missabels. Over Snow Day gaan we het maar niet hebben... hopelijk komt er nog eens een nieuwe rpg.
Completion: 72,75%
Nog geen flauw idee what next...
edit; even verder gegaan met Super Meat Boy, een nieuwe savefile gemaakt in Kingdom Hearts op proud mode, en The Witcher 3 geïnstalleerd (1 trophy ooit gepopped...)... moet een goede game zijn dus maar een tweede kans geven. Ik vond de besturing echt heel cluncky
/f/image/5YA3DOFiWPPhhpjfB33L7W9D.png?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik alle 3 South Park games platinum. Deze was een stuk leuker dan TSoT. Veel QoL en geen missabels. Over Snow Day gaan we het maar niet hebben... hopelijk komt er nog eens een nieuwe rpg.
Completion: 72,75%
Nog geen flauw idee what next...
edit; even verder gegaan met Super Meat Boy, een nieuwe savefile gemaakt in Kingdom Hearts op proud mode, en The Witcher 3 geïnstalleerd (1 trophy ooit gepopped...)... moet een goede game zijn dus maar een tweede kans geven. Ik vond de besturing echt heel cluncky
[ Voor 24% gewijzigd door Royy90 op 21-07-2024 23:08 ]
#51 Death Stranding
Bijna 4 jaar geleden al eens mee gestart en toen tot chapter 8 gekomen. Toen door omstandigheden gestopt, vergeten hoe het verhaal nu ging en nu besloten opnieuw te beginnen. Het is en blijft een heel bijzondere game die moeilijk te vergelijken is met andere games. Als mensen me zouden vragen of het iets voor hun is zou ik adviseren het gewoon te gaan spelen, want denk echt dat dit voor ieder persoonlijk anders is.
Ik zelf vond het een toffe game met een goed verhaal. Echter zodra het verhaal voltooid is en je de ziplines / weg hebt aangelegd waardoor je makkelijk naar alle bezorgadressen kan wordt het anders. Vanaf dat moment snapte ik dat mensen zeggen dat het gewoon een walking / postbezorger simulator is. Want in de end game is gewoon bar weinig te doen op het levelen van je relaties met de bezorgadressen na. Dat moet je doen voor een trophy, met als gevolg dat je veel, heel veel pakketten rond aan het brengen bent op een vrij eentonig manier. Met als resultaat dus een vrij saaie grind. Uiteindelijk heb ik er zo'n 75 uur, incl. verhaal, over gedaan om de platinum binnen te slepen.
Ga ik Death Stranding 2 spelen? Jazeker, daar ben ik wel benieuwd naar. Maar ik ga hem niet pre-orderen en wacht wel tot hij in prijs zal zakken.
Volgende game ga ik vanavond eens besluiten. Dit jaar besloten mijn back log eens wat uit te dunnen. Zit vast nog wel wat interessants tussen.
Bijna 4 jaar geleden al eens mee gestart en toen tot chapter 8 gekomen. Toen door omstandigheden gestopt, vergeten hoe het verhaal nu ging en nu besloten opnieuw te beginnen. Het is en blijft een heel bijzondere game die moeilijk te vergelijken is met andere games. Als mensen me zouden vragen of het iets voor hun is zou ik adviseren het gewoon te gaan spelen, want denk echt dat dit voor ieder persoonlijk anders is.
Ik zelf vond het een toffe game met een goed verhaal. Echter zodra het verhaal voltooid is en je de ziplines / weg hebt aangelegd waardoor je makkelijk naar alle bezorgadressen kan wordt het anders. Vanaf dat moment snapte ik dat mensen zeggen dat het gewoon een walking / postbezorger simulator is. Want in de end game is gewoon bar weinig te doen op het levelen van je relaties met de bezorgadressen na. Dat moet je doen voor een trophy, met als gevolg dat je veel, heel veel pakketten rond aan het brengen bent op een vrij eentonig manier. Met als resultaat dus een vrij saaie grind. Uiteindelijk heb ik er zo'n 75 uur, incl. verhaal, over gedaan om de platinum binnen te slepen.
Ga ik Death Stranding 2 spelen? Jazeker, daar ben ik wel benieuwd naar. Maar ik ga hem niet pre-orderen en wacht wel tot hij in prijs zal zakken.
Volgende game ga ik vanavond eens besluiten. Dit jaar besloten mijn back log eens wat uit te dunnen. Zit vast nog wel wat interessants tussen.
Platinum #20: Tekken 8
/f/image/f9D8S50l6XBBzKIjTK90tuPB.png?f=fotoalbum_large)
Leuke en wisselende platinum lijst. Was mijn eerste Tekken sinds Tekken 2. Zo nieuw, en toch zo vertrouwd.
Next up: Donut County.
Goedkope game in de sale nu. Moet makkelijk zijn om platinum te halen, maar toch een leuke game volgens velen. Dus dat doen we maar ff
edit; Platinum #21: Donut County
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FFLjkd06EahHyme0gZhfFUYH.jpg?f=user_large)
Leuk spelletje voor tussendoor
/f/image/f9D8S50l6XBBzKIjTK90tuPB.png?f=fotoalbum_large)
Leuke en wisselende platinum lijst. Was mijn eerste Tekken sinds Tekken 2. Zo nieuw, en toch zo vertrouwd.
Next up: Donut County.
Goedkope game in de sale nu. Moet makkelijk zijn om platinum te halen, maar toch een leuke game volgens velen. Dus dat doen we maar ff
edit; Platinum #21: Donut County
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FFLjkd06EahHyme0gZhfFUYH.jpg?f=user_large)
Leuk spelletje voor tussendoor
[ Voor 18% gewijzigd door Royy90 op 31-07-2024 20:56 ]

#29 Fallout 4 - PS5: Na het zien van de serie en de release voor de PS5, had ik besloten om het spel te starten. Een klein twee uur na het starten had ik een halve rage-quit te pakken, overal waar ik naar toe fast-travelde werd ik gelijk aangevallen en was ik af en toe te overleven. Kortom een vrij nare start ervaring van het spel. Na wat zoeken kwam ik erachter dat er ook XP-glitches zijn en daar gretig gebruik van gemaakt om van dit probleem af te komen
Na de XP-glitch heb ik een vrij goede ervaring gehad met het spel, zo goed dat ik de Season Pass heb gekocht en alle DLC's ook heb gecomplete. Nuka World was wel mijn favoriet. Overigens moet ik wel schuld bekennen dat ik hier-en-daar ook gebruik heb gemaakt van de "duplicate items" glitch..

#30 - Call of Duty: Modern Warfare - PS5: Ooit eens gekocht die er +- 60% korting was, maar tot afgelopen maand niet aan toe gekomen. De backlog, met gestarte games, is (nog steeds) te groot om een nieuwe game te starten. Uiteindelijk afgelopen dus toch gestart, omdat ik na Fallout 4 even zin had in een wat kortere game en kort is ie! Zaterdag rond een uur of 12:00 in de middag gestart en zondagmiddag rond 15:00 was ik klaar. Ik heb niet non-stop gegamed en sowieso ben ik een langzame gamer, dus dat zegt zeker iets over de lengte van het spel.
Overall was het een makkelijk game, waar ik het mijzelf iets moeilijker heb gemaakt door de verschillende trophies ("Pistol only") te combineren met de "complete the game on veteran or higher". Verder geen last gehad van vervelende glitches, zelfs 1 positieve: een trophy popte, terwijl ik niet voldeed aan de eisen

#31 Skyrim - PS4: Ondertussen ben ik bezig met Skyrim, eindelijk daar de Platinum van binnen aan het halen (en de DLC's completen). Ooit het spel gestart, maar blijkbaar geen save-backup gemaakt. Daarom lang uitgesteld om weer helemaal opnieuw te starten. Hearthfire is completed en Dawnguard zo goed als (alleen nog een Legendary Dragon killen en de laatste paar Werewolf perks unlocken. Het is wel een gekke volgorde, eerst de DLC's en daarna pas de base game. Maar ik las iets over mogelijke problemen door de Dawnguard DLC (NPC die kunnen worden vermoord in de steden)
Mooie post hierboven, inspireert mij om COD MW 1 te starten en voor mijn eerste COD platinum ooit te gaan.
Ik heb sinds RDR 2 twee platinums erbij gesnoept.
#22 Toy Story 2, leuke nostalgie. In twee dagen uitgespeeld, maar op het einde was ik er wel klaar mee. Dan merk je ook wel dat dit eigenlijk een PS1 game is. Desalniettemin een leuke snelle platinum na RDR 2.
#23 Ratchet & Clank Rift Apart: Mijn tweede R&C game (na de 2016 versie), heerlijk spel. Leuk met al die rifts wat de gameplay verrijkte. Platinum zelf was gelukkig maar een kleine grind, in tegenstelling tot die van 2016 met alle wapens level 10. Maar goed de R&C games interesseren mij wel, dus als ik platina wil halen in al die games dan zal ik toch moeten grinden in die games vrees ik ^^.
Tussen deze twee games door COD Vanguard gespeeld. Vette game vond ik qua opzet qua scenes. Het begin in Stalingrad was geweldig met dat bombardement. Niet alle SP trophies gehaald, maar toch wel 27 trophies uit opgepikt.
Dan de vraag wat nu, in april ben ik begonnen aan AC Origins, ik denk dat ik die eerst rustig ga afmaken. Dan is de vraag wat daarna. Ik heb deliver us the moon (&mars) gekocht, maar ook Lego City Undercover prikkelt mij, daarna wil ik voor de Saints Row 2022 platinum gaan. Hoop te kiezen. En natuurlijk een COD daartussen.
Ik heb sinds RDR 2 twee platinums erbij gesnoept.
#22 Toy Story 2, leuke nostalgie. In twee dagen uitgespeeld, maar op het einde was ik er wel klaar mee. Dan merk je ook wel dat dit eigenlijk een PS1 game is. Desalniettemin een leuke snelle platinum na RDR 2.
#23 Ratchet & Clank Rift Apart: Mijn tweede R&C game (na de 2016 versie), heerlijk spel. Leuk met al die rifts wat de gameplay verrijkte. Platinum zelf was gelukkig maar een kleine grind, in tegenstelling tot die van 2016 met alle wapens level 10. Maar goed de R&C games interesseren mij wel, dus als ik platina wil halen in al die games dan zal ik toch moeten grinden in die games vrees ik ^^.
Tussen deze twee games door COD Vanguard gespeeld. Vette game vond ik qua opzet qua scenes. Het begin in Stalingrad was geweldig met dat bombardement. Niet alle SP trophies gehaald, maar toch wel 27 trophies uit opgepikt.
Dan de vraag wat nu, in april ben ik begonnen aan AC Origins, ik denk dat ik die eerst rustig ga afmaken. Dan is de vraag wat daarna. Ik heb deliver us the moon (&mars) gekocht, maar ook Lego City Undercover prikkelt mij, daarna wil ik voor de Saints Row 2022 platinum gaan. Hoop te kiezen. En natuurlijk een COD daartussen.
offtopic:
meer mensen waarbij de PSNprofiles trophy card blijft hangen op 2 maanden geleden?
Als ik in mijn profiel daar de trophy card oproep zie ik Peppa Big en totaal 4.339 trophies.
Op mijn profiel zelf staat echter RDR2 en totaal 4.424 trophies.
Handmatig bewerken van de trophy card / update profile lijkt niets te doen.
meer mensen waarbij de PSNprofiles trophy card blijft hangen op 2 maanden geleden?
Als ik in mijn profiel daar de trophy card oproep zie ik Peppa Big en totaal 4.339 trophies.
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Die van mij lijkt gewoon te kloppenBas170 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:57:
offtopic:

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Die van mij lijkt niet te updaten:Gynnad schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:00:
[...]
Die van mij lijkt gewoon te kloppen
[Afbeelding]
Maar dan schiet ik daar wel een melding in

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Lijkt eerder iets met een probleem in de cache van Tweakers?Bas170 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:02:
[...]
Die van mij lijkt niet te updaten:
Maar dan schiet ik daar wel een melding in![]()
[Afbeelding]
Als ik jouw trophy card rechtstreeks open krijg ik wel een geupdate versie te zien:
https://card.psnprofiles.com/1/Bas170.png
Nee, het zit echt aan hun kant:Raem schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:11:
[...]
Lijkt eerder iets met een probleem in de cache van Tweakers?
Als ik jouw trophy card rechtstreeks open krijg ik wel een geupdate versie te zien:
https://card.psnprofiles.com/1/Bas170.png
:strip_exif()/f/image/8QqsMb4PyPEwVNctQgaBFZ9a.jpg?f=fotoalbum_large)
Wacht ff, ik denk mijn eigen cache, want met de rechtstreekse link in jouw post zie ik ook de oude.
Ik ga Firefox wel even een schop geven.
Edit: fixed
[ Voor 9% gewijzigd door Bas170 op 05-08-2024 17:15 ]
#52 Outcast - Second Contact
Een remake van de game van 1999. Toentertijd helemaal grijs gespeeld en paar jaar geleden een keer gekocht vanuit de store. Aangezien ik mijn backlog wat probeer op te schonen besloten deze uit te spelen.
In mijn herinneringen een fantastische en vreselijk uitgebreide game. Maar 25 jaar game ervaring later bleek dat daar weinig meer van over was. Verhaal is nog steeds wel goed en de muziek blijft mooi, maar daar blijft het wel bij. Besturing houterig, verschillende glitches en vastlopers. Het is niet al te best oud geworden, en de remake is niet meer dan een grafische upgrade. Maar het was wel een feest der herkenning voor mij. Dus besloten door te zetten en hem uit te spelen. Voor mensen die hem vroeger hebben gespeeld zou ik hem misschien nog wel aanraden, puur vanuit nostalgisch gevoel. Mensen die de game niet kennen, niet aan beginnen zou ik zeggen
Vanavond maar eens kijken wat het volgende projectje wordt
Een remake van de game van 1999. Toentertijd helemaal grijs gespeeld en paar jaar geleden een keer gekocht vanuit de store. Aangezien ik mijn backlog wat probeer op te schonen besloten deze uit te spelen.
In mijn herinneringen een fantastische en vreselijk uitgebreide game. Maar 25 jaar game ervaring later bleek dat daar weinig meer van over was. Verhaal is nog steeds wel goed en de muziek blijft mooi, maar daar blijft het wel bij. Besturing houterig, verschillende glitches en vastlopers. Het is niet al te best oud geworden, en de remake is niet meer dan een grafische upgrade. Maar het was wel een feest der herkenning voor mij. Dus besloten door te zetten en hem uit te spelen. Voor mensen die hem vroeger hebben gespeeld zou ik hem misschien nog wel aanraden, puur vanuit nostalgisch gevoel. Mensen die de game niet kennen, niet aan beginnen zou ik zeggen
Vanavond maar eens kijken wat het volgende projectje wordt
[ Voor 10% gewijzigd door NACrat op 08-08-2024 08:17 ]
Ik vraag me soms af waarom ik achievements haal. Case in point: Hogwarts Legacy. Ik heb me wel vermaakt met alles op 100% halen (al was het eigenlijk vooral een hersenloze grind) maar nu zijn er nog drie achievements voor iets doen per house. Waarom bestaat deze ongein? En waarom ga ik anderhalf uur X 3 besteden aan drie achievements? Het is een raadsel.
Mijn volgende bericht gaat over 450 achievements zijn. Dan sta ik op 75% completion in xbox land. Dat is best ok met 500+ spellen.
Edit: 625
Mijn volgende bericht gaat over 450 achievements zijn. Dan sta ik op 75% completion in xbox land. Dat is best ok met 500+ spellen.
Ik heb deze discussie ook vaak met mijzelf gehad, en ook wel gedeeld hier. Inmiddels heb ik de mindset dat ik trophies haal die te doen zijn, maar dat ik mij niet meer ga ergeren. Ik heb de illusie opgegeven dat ik een 100% profiel zal hebben, maar probeer wel mijn % zo hoog mogelijk te krijgen. Eigenlijk zie ik trophy hunten en gamen als twee aparte hobby's.Exactor it schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 00:30:
Ik vraag me soms af waarom ik achievements haal. Case in point: Hogwarts Legacy. Ik heb me wel vermaakt met alles op 100% halen (al was het eigenlijk vooral een hersenloze grind) maar nu zijn er nog drie achievements voor iets doen per house. Waarom bestaat deze ongein? En waarom ga ik anderhalf uur X 3 besteden aan drie achievements? Het is een raadsel.
Zo heb ik nu voor mijzelf een planning gemaakt voor de rest van 2024, en dan voornamelijk mijn backlog. Hierboven in een post zie je mijn super meat boy trophy's... ik had mijzelf voorgenomen om wel de game uit te spelen en "the end" trophy te behalen, maar ik ga geen moeite doen voor de rest. Dit is te moeilijk, of ik ben simpelweg te slecht. Zo heb ik nog een aantal games in de backlog waar ik wel verder mee zal gaan, maar geen platinum zal halen... o.a.: Witcher 3, Cod:BO, Slay the Spire, Kingdom Hearts. Maar ik ga gewoon doen wat mogelijk en realistisch is.
Nu ben ik bezig met Diablo 4. Ik focus mij eerst op de trophy van campaign uitspelen, daarna even kijken of de clean-up realistisch is.
Wat betreft de Hogwarts game... die staat hier in november gepland. De drie trophies waar jij het over hebt zijn niet moeilijk, dus die zal ik gewoon gaan halen. Desnoods doe je 1 house per dag en dan ben je in drie dagen klaar. De reden om het wel te doen is omdat het 3 simpele trophy's zijn en je daardoor een extra platinum krijgt(zoals ik zei, los zien van de hobby gamen).
Doe ermee wat je wil. Dit is gewoon mijn kijk erop!
Nog wat stats dan maar;
20/32 games complete
74.62% completion
342 unearned trophies
Ik kan me zo hard storen aan trophies die niet unlocken..
Op 1 trophy na bijna () de platinum voor Autobahn Police Simulator 3 binnen. Totaal geen geweldig spel maar wel leuke trophies. "Errand boy" unlocked echter niet, het dien van alle klusjes voor collega's. Dit heb ik allang gedaan, ben max. Level en er is geen fluit meer te doen. Ook niets over te vinden want geen kip die dit spel speelt
. Nou ja, maar door met Fallout 4 en shelter dan maar.
Op 1 trophy na bijna () de platinum voor Autobahn Police Simulator 3 binnen. Totaal geen geweldig spel maar wel leuke trophies. "Errand boy" unlocked echter niet, het dien van alle klusjes voor collega's. Dit heb ik allang gedaan, ben max. Level en er is geen fluit meer te doen. Ook niets over te vinden want geen kip die dit spel speelt
Heb je de trophy vereisten misschien al eens gehaald op een andere console? Anders misschien een andere savefile starten waarbij je bijna klaar bent met die trophy? Heel irritant dat sommige trophies dit hebben.. zo heb ik ook wel eens meerdere keren wat opnieuw moeten doen, precies hetzelfde, en opeens popped ie.Exorcist schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 19:40:
Ik kan me zo hard storen aan trophies die niet unlocken..
Op 1 trophy na bijna () de platinum voor Autobahn Police Simulator 3 binnen. Totaal geen geweldig spel maar wel leuke trophies. "Errand boy" unlocked echter niet, het dien van alle klusjes voor collega's. Dit heb ik allang gedaan, ben max. Level en er is geen fluit meer te doen. Ook niets over te vinden want geen kip die dit spel speelt. Nou ja, maar door met Fallout 4 en shelter dan maar.
Wat je ook nog kan proberen is het syncen van de trophies met online...
De trophy is op 25 July nog behaald, dus hij doet het wel.... 100% zeker dat je alle vereisten hebt behaald?
[ Voor 5% gewijzigd door Royy90 op 10-08-2024 20:47 ]
Slay the Spire is prima te doen joh.Royy90 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:37:
[...]
Ik heb deze discussie ook vaak met mijzelf gehad, en ook wel gedeeld hier. Inmiddels heb ik de mindset dat ik trophies haal die te doen zijn, maar dat ik mij niet meer ga ergeren. Ik heb de illusie opgegeven dat ik een 100% profiel zal hebben, maar probeer wel mijn % zo hoog mogelijk te krijgen. Eigenlijk zie ik trophy hunten en gamen als twee aparte hobby's.
Zo heb ik nu voor mijzelf een planning gemaakt voor de rest van 2024, en dan voornamelijk mijn backlog. Hierboven in een post zie je mijn super meat boy trophy's... ik had mijzelf voorgenomen om wel de game uit te spelen en "the end" trophy te behalen, maar ik ga geen moeite doen voor de rest. Dit is te moeilijk, of ik ben simpelweg te slecht. Zo heb ik nog een aantal games in de backlog waar ik wel verder mee zal gaan, maar geen platinum zal halen... o.a.: Witcher 3, Cod:BO, Slay the Spire, Kingdom Hearts. Maar ik ga gewoon doen wat mogelijk en realistisch is.
Nu ben ik bezig met Diablo 4. Ik focus mij eerst op de trophy van campaign uitspelen, daarna even kijken of de clean-up realistisch is.
Wat betreft de Hogwarts game... die staat hier in november gepland. De drie trophies waar jij het over hebt zijn niet moeilijk, dus die zal ik gewoon gaan halen. Desnoods doe je 1 house per dag en dan ben je in drie dagen klaar. De reden om het wel te doen is omdat het 3 simpele trophy's zijn en je daardoor een extra platinum krijgt(zoals ik zei, los zien van de hobby gamen).
Doe ermee wat je wil. Dit is gewoon mijn kijk erop!![]()
Nog wat stats dan maar;
20/32 games complete
74.62% completion
342 unearned trophies

Als je denkt wat veel uur, ik heb het dubbele op tabletversie. Beste spel ooit wat mij betreft. Ik heb alle achievements in een uurtje of vijftig gehaald op de tablet. Als je eenmaal weet hoe het werkt (dat duurt wel ff) dan kun je prima builds forceren, zeker op ascension 1.
Ik ga super meat boy ook weer eens aanslingeren. Die heb ik ook niet uitgespeeld. Weet wel nog dat ik dingen wilde slopen in wereld 6.
[ Voor 3% gewijzigd door Exactor it op 10-08-2024 20:59 ]
Slay is geweldig, eens! Nu ben ik sowieso wel verzot op roguelike EN cardgames, heerlijk! Ben benieuwd of Slay2 in de buurt kan komen van deel 1.Exactor it schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 20:57:
[...]
Slay the Spire is prima te doen joh.[Afbeelding]
Als je denkt wat veel uur, ik heb het dubbele op tabletversie. Beste spel ooit wat mij betreft. Ik heb alle achievements in een uurtje of vijftig gehaald op de tablet. Als je eenmaal weet hoe het werkt (dat duurt wel ff) dan kun je prima builds forceren, zeker op ascension 1.
Ik ga super meat boy ook weer eens aanslingeren. Die heb ik ook niet uitgespeeld. Weet wel nog dat ik dingen wilde slopen in wereld 6.
Sterkte met Super Meat Boy, hele leuke game maar de achievements op de ps zijn niet heel realistisch voor een normaal persoon. Op de xbox een stuk vriendelijker en haalbaar zag ik. Voor welke achievement wil je gaan?
Wereld zes is "the end"! Eigenlijk vond ik die heel leuk! Waar liep je vast? 1-3 is best easy, waar 4 en 5 wat lastiger zijn. Maar nadat ik 5 doorhad was die ook easy(beetje jammer dat ik pas na 4 uur "trainen" daarachter kwam.
Boss level, easy. Dan is level 6-5 lastiger imo. Als je hulp nodig hebt dan zeg je het maar, zit nu nog vers in mijn geheugen haha!
Wat zijn dan de verschillen precies? Ik heb super meat boy ook ooit gekocht en zag dat ik er welgeteld 1 achievement van heb.Royy90 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:14:
[...]
Sterkte met Super Meat Boy, hele leuke game maar de achievements op de ps zijn niet heel realistisch voor een normaal persoon. Op de xbox een stuk vriendelijker en haalbaar zag ik. Voor welke achievement wil je gaan?
Verder de volgende games op 1.000 gezet:
Dungeons of Hinterberg. Erg vermakelijke game met een leuke artstyle en prima gameplay mix tussen puzzelen en vechten. Speelde ook uitstekend op mijn Ally tijdens mijn vakantie in de late avond uurtjes. Uurtje of 20 over gedaan en alles is prima in 1 playthrough te doen.
Cats quest 3. Vrijdag aan begonnen en vond hem zo vermakelijk dat ik hem gisteren al heb uitgespeeld
Clem. Een soort point and click game. Zaten wel prima puzzels in. Een goed uurtje of 3 over gedaan. Zitten twee missables in als je bepaalde puzzels niet first try oplost.
Daarnaast nog bezig met Schim en met Neon White en Tchia. Maar dat zijn denk ik wat langere termijn projectjes om die op 1.000 te zetten als ik ze er al op ga zetten.
Verder alvast Kena gekocht voor volgende week. Lijkt me wel een leuke game.
Verder naar aanleiding van discussie hierboven. Bij sommige games weet ik op voorhand dat ik ze niet ga completen en dat is dan helemaal prima. Zo heb ik wel zin in de nieuwe CoD maar weet ik dat de achievements voor bijvoorbeeld die Zombie modus altijd erg lastig zijn, zeker als je geen team hebt om te spelen. Of de nieuwe Flight Sim. Als ik me daar op in stel is dat helemaal prima. Wat ik minder vind is als ik me voor heb genomen om een game te completen maar dan zit er of een bugged achievement in of missables waarvoor je de hele game weer opnieuw mag doorlopen.
Heb de PS4 versie/save niet helaas. De vereisten...zijn op zich duidelijk maar moet ook heel eerlijk bekennen dat het spel niets duidelijk maakt en je online weinig kunt vinden. Heb t gebaseerd op anderen, gemiddelde speeltijd, wanneer zij die trophy haalden en ik weet ook dat ik continu klusjes voor die collegas deed tot het ophield/einde spel. Ik denk zelf dat ik er sneller doorheen ben gegaan dan het spel wilde en t een missable is, maar zonder guide weet ik t ook niet zeker. Heb t losgelaten en ga maar weer door naar t volgende iig...wellicht ooit. Thx!Royy90 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 20:43:
[...]
Heb je de trophy vereisten misschien al eens gehaald op een andere console? Anders misschien een andere savefile starten waarbij je bijna klaar bent met die trophy? Heel irritant dat sommige trophies dit hebben.. zo heb ik ook wel eens meerdere keren wat opnieuw moeten doen, precies hetzelfde, en opeens popped ie.
Wat je ook nog kan proberen is het syncen van de trophies met online...
De trophy is op 25 July nog behaald, dus hij doet het wel.... 100% zeker dat je alle vereisten hebt behaald?
Updateje vanuit mij 
#41 - American Fugitive
Een soort retro GTA stijl game. Top down view, open world. Vrij simpel maar ik vond het erg leuk en uniek. Het waren 3 eilanden (met missies, races, collectibles etc) maar moet zeggen dat het bij 2 ook goed was geweest; die 3e werd wat repetatief. Al met al wel prima game. Kwam nog uit mn PS4 backlog
#42 Cat Quest
Was in de sale, op aanraden van @Royy90 gekocht. Prima voor even tussendoor. Eens wat anders. En alle word-puns; daar houd ik van.
Verder Hexologic 100% gehaald. Helaas geen plat. Reken/puzzel spel, lekker ontspannend. Daar ik ook graag een papieren puzzelboekje doorspit, vond ik dit wel tof.
Verder ben ik nu met Promenade bezig, ik weet al niet meer wie dat hier aanraadde. Maar het bevalt goed!
Verder? Geen idee. Wat half-afgemaakte backlog games. Maarja die zijn niet voor niets half af... Wellicht een Lego game voor de afwisseling. Of toch Alan Wake. Ik denk wel iets met een goed verhaal. Hoe is Borderlands 3; die PS Plus van vorigr maand?
#41 - American Fugitive
Een soort retro GTA stijl game. Top down view, open world. Vrij simpel maar ik vond het erg leuk en uniek. Het waren 3 eilanden (met missies, races, collectibles etc) maar moet zeggen dat het bij 2 ook goed was geweest; die 3e werd wat repetatief. Al met al wel prima game. Kwam nog uit mn PS4 backlog
#42 Cat Quest
Was in de sale, op aanraden van @Royy90 gekocht. Prima voor even tussendoor. Eens wat anders. En alle word-puns; daar houd ik van.
Verder Hexologic 100% gehaald. Helaas geen plat. Reken/puzzel spel, lekker ontspannend. Daar ik ook graag een papieren puzzelboekje doorspit, vond ik dit wel tof.
Verder ben ik nu met Promenade bezig, ik weet al niet meer wie dat hier aanraadde. Maar het bevalt goed!
Verder? Geen idee. Wat half-afgemaakte backlog games. Maarja die zijn niet voor niets half af... Wellicht een Lego game voor de afwisseling. Of toch Alan Wake. Ik denk wel iets met een goed verhaal. Hoe is Borderlands 3; die PS Plus van vorigr maand?
fookin mad fer it
Weetje dat er ook een Cat Quest 2 en 3 is?DikkeBMW schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 19:36:
Updateje vanuit mij
#41 - American Fugitive
#42 Cat Quest
Yep, maar even wachten tot ze in de sale zijnRoyy90 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 20:12:
[...]
Weetje dat er ook een Cat Quest 2 en 3 is?
fookin mad fer it
2 is gratis volgens mij in de ps+. Ook een hele goede game overigens.DikkeBMW schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:22:
[...]
Yep, maar even wachten tot ze in de sale zijn
Platinum #178 - Assassin's Creed II
Platinum #179 - Ratchet: Deadlocked
Platinum #180 - Wild Arms
Via PS+ Premium een aantal oude klassiekers gespeeld. Assassin's Creed II blijft voor mij toch wel één van de beste. Veel leuker dan de huidige games. Zat nog te twijfelen om ook Brotherhood en Revelations ook weer te spelen, maar de besturing voelt toch wel verouderd aan, dus sla die over.
Via PS+ Premium een aantal oude klassiekers gespeeld. Assassin's Creed II blijft voor mij toch wel één van de beste. Veel leuker dan de huidige games. Zat nog te twijfelen om ook Brotherhood en Revelations ook weer te spelen, maar de besturing voelt toch wel verouderd aan, dus sla die over.
Zonde maar wel begrijpelijk. Brotherhood is in mijn optiek één van de tofste uit de serie.
Brotherhood vond ik net toffer dan 2. Wat mij betreft hoogtepunt van de serie.Raem schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:10:
Platinum #178 - Assassin's Creed II
Qua update, afgerond:
Planet of Lana
Ghost Recon Breakpoint
El paso, elsewhere
Ben nu bezig met we happy few. Daarna heb ik Senua 2, Shadow Warrior 2, Sniper Elite 4 en Enter the Gungeon op de stapel. Voldoende game uurtjes denk ik.
Wederom geen platinum... maar wel een leuke clean-up gedaan, Diablo 4.
:fill(white):strip_exif()/f/image/9Ptm1my1WB8fuGoUil1ksPxz.png?f=user_large)
De laatste 4 trophies moet ik level 100 halen, en een level 50 hardcore, en daar heb ik helemaal geen zin in. Dus voor nu is deze game klaar.
Nu een leuke 76.32% completion.
327 unearned trophy's.... working on it
Next-up is denk ik Cat Quest 3
:fill(white):strip_exif()/f/image/9Ptm1my1WB8fuGoUil1ksPxz.png?f=user_large)
De laatste 4 trophies moet ik level 100 halen, en een level 50 hardcore, en daar heb ik helemaal geen zin in. Dus voor nu is deze game klaar.
327 unearned trophy's.... working on it
[ Voor 4% gewijzigd door Royy90 op 24-08-2024 12:52 ]
Platinum 22: Cat Quest 3
/f/image/Gd4M0c6hOpBipyKRiruJBmq2.png?f=fotoalbum_large)
Na deel 1 en 2 is dit ook echt weer een topper. En een mooie teaser naar deel 4.
Nu bijna een jaartje bezig met het mooier maken van mijn psnprofiles, en het schiet mooi op. Toen ik met de cleanup begon zat ik rond de 40% completion. En nu;
21/33 completed
77,04% completion
327 unearned trophies
/f/image/Gd4M0c6hOpBipyKRiruJBmq2.png?f=fotoalbum_large)
Na deel 1 en 2 is dit ook echt weer een topper. En een mooie teaser naar deel 4.
Nu bijna een jaartje bezig met het mooier maken van mijn psnprofiles, en het schiet mooi op. Toen ik met de cleanup begon zat ik rond de 40% completion. En nu;
21/33 completed
77,04% completion
327 unearned trophies
Ik vond hardcore spelen altijd erg leuk, toch stukkie extra spanning! In oudere Diablo games kon je altijd makkelijk levellen via mp, is dat nu anders in 4? Anders is het natuurlijk vrij makkelijk in orde te maken.Royy90 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 12:51:
Wederom geen platinum... maar wel een leuke clean-up gedaan, Diablo 4.
[Afbeelding]
327 unearned trophy's.... working on it![]()
(mocht je dat willen, normaliter wil ik het 'echt'/ zelf halen of niet, maar daarom is het ook meestal niet bij mij
10 second ninja DONE
Slim om daar eerder mee te beginnen. Ik ben hetzelfde aan het doen en mag nog 150 achievements halen om op 74% te komen. En dan nog eens 212 voor 75%.Royy90 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:26:
Platinum 22: Cat Quest 3
[Afbeelding]
21/33 completed
77,04% completion
327 unearned trophies
Maar goed ik heb nog nooit een spel niet opgestart vanwege achievements en ook maar zelden iets opgestart vanwege een makkelijke 100%.
Het probleem is dat ik de game niet zo leuk vind haha. Ik had het bij release gekocht om samen met iemand te spelen, maar diegene was nog voor act 2 afgehaakt. Zodoende zat ik op 4/26 trophies, en dacht ik ga nog even wat trophies halen. Dat ik op 22/26 zou komen had ik niet verwacht. De story was best wel leuk, maar ik heb zo geen zin in een grind naar lvl 100 en 50hc aangezien ik de game verder niet zo boeiend vind.Sagat schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 17:40:
[...]
Ik vond hardcore spelen altijd erg leuk, toch stukkie extra spanning! In oudere Diablo games kon je altijd makkelijk levellen via mp, is dat nu anders in 4? Anders is het natuurlijk vrij makkelijk in orde te maken.
(mocht je dat willen, normaliter wil ik het 'echt'/ zelf halen of niet, maar daarom is het ook meestal niet bij mij)
Ah dan ben je toch al eindje op weg! Die 75% komt in de buurt haha.Exactor it schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 18:20:
[...]
Slim om daar eerder mee te beginnen. Ik ben hetzelfde aan het doen en mag nog 150 achievements halen om op 74% te komen. En dan nog eens 212 voor 75%.
Maar goed ik heb nog nooit een spel niet opgestart vanwege achievements en ook maar zelden iets opgestart vanwege een makkelijke 100%.
Ik heb zelf wel eens een makkelijke 100% gedaan, en hierdoor best leuke pareltjes ontdekt.... cat quest, a short hike, The Gardens Between, unpacked... leuke games! Voor platinum #13 heb ik voor de memes my name is mayo gedaan hehe.
Mooie posts en prestaties hierboven!
Zelf Platinum #24 gehaald
Star Wars Jedi Survivor, ik zei in een eerdere posts voor andere games te gaan, maar ik had Jedi Survivor voor mijn verjaardag in 2023 gekregen. Maar vanwege de slechte performance toen niet gespeeld, nu ik dacht ik ach laat ik het eens opstarten. En vervolgens in ongeveer drie weken de platinum behaald. Leuke gameplay, verhaal van het eerste deel vond ik wel beter. Vond die game ook wat compacter wat mij meer beviel. Deze game was te open world, maar waarbij je niet alle abilities had om vanaf het begin alles te verkennen. Maar goed platinum is binnen en blij deze ervaren te hebben.
Volgende week ga ik op vakantie, PS5 kan mee gelukkig maar natuurlijk iets minder mooie tv daar. Dus ik heb besloten Saints Row 2022 te spelen op de vrije momentjes. Dat spel is toch niet het mooiste ooit, dus het soort tv maakt niet uit. Heb Saints row op de Xbox al eens helemaal uitgespeeld (zonder DLC), maar deze zat bij mijn PS5 bundel dus heb het toch. En ik vond het niet een hele slechte game, dus tijd om dat avontuur aan te gaan.
Zelf Platinum #24 gehaald
Star Wars Jedi Survivor, ik zei in een eerdere posts voor andere games te gaan, maar ik had Jedi Survivor voor mijn verjaardag in 2023 gekregen. Maar vanwege de slechte performance toen niet gespeeld, nu ik dacht ik ach laat ik het eens opstarten. En vervolgens in ongeveer drie weken de platinum behaald. Leuke gameplay, verhaal van het eerste deel vond ik wel beter. Vond die game ook wat compacter wat mij meer beviel. Deze game was te open world, maar waarbij je niet alle abilities had om vanaf het begin alles te verkennen. Maar goed platinum is binnen en blij deze ervaren te hebben.
Volgende week ga ik op vakantie, PS5 kan mee gelukkig maar natuurlijk iets minder mooie tv daar. Dus ik heb besloten Saints Row 2022 te spelen op de vrije momentjes. Dat spel is toch niet het mooiste ooit, dus het soort tv maakt niet uit. Heb Saints row op de Xbox al eens helemaal uitgespeeld (zonder DLC), maar deze zat bij mijn PS5 bundel dus heb het toch. En ik vond het niet een hele slechte game, dus tijd om dat avontuur aan te gaan.
Deze week Kena, Nobody wants to Die en Tchia op 1.000 gezet.
Kena, the bridge of spirits was een hele leuke verrassing. Ik kende hem wel van wat trailers enzo, maar dat de gameplay, met name op master difficulty, zo goed in elkaar zat had ik niet verwacht. Leuke combinatie tussen platforming en vechten. De bosses waren uiteindelijk het leukste om te doen en boden een mooie uitdaging ala souls like bosses.
Nobody wants to die was een vrij eenvoudige completion. Wel een prima noir detective game voor een uurtje of 5. Had wel twee eindes maar geen chapter select. Dus lang leve twee xboxen
Met Tchia was ik al even bezig geweest voor de vakantie en het is wel een grappig spel alleen is het uiteindelijk vooral erg veel collectibles verzamelen. Dus prima om dat over een grotere tijd uit te spreiden want de movement is wel grappig. Helaas waren er wel wat achievements bugged. Zat al in de ps5 versie en idioot dat ze die niet hebben gefixt. Maar die heb ik nog relatief eenvoudig en snel kunnen halen.
Verder de laatste DLC van Dredge uitgespeeld. Vond de DLC wel wat minder dan de vorige twee (er is geen nieuwe regio bijgekomen), maar de core van die game vind ik erg vermakelijk.
Ook de laatste gratis DLC van Human Fall Flat gespeeld. Die game blijft maar nieuwe levels uitbrengen
Kena, the bridge of spirits was een hele leuke verrassing. Ik kende hem wel van wat trailers enzo, maar dat de gameplay, met name op master difficulty, zo goed in elkaar zat had ik niet verwacht. Leuke combinatie tussen platforming en vechten. De bosses waren uiteindelijk het leukste om te doen en boden een mooie uitdaging ala souls like bosses.
Nobody wants to die was een vrij eenvoudige completion. Wel een prima noir detective game voor een uurtje of 5. Had wel twee eindes maar geen chapter select. Dus lang leve twee xboxen
Met Tchia was ik al even bezig geweest voor de vakantie en het is wel een grappig spel alleen is het uiteindelijk vooral erg veel collectibles verzamelen. Dus prima om dat over een grotere tijd uit te spreiden want de movement is wel grappig. Helaas waren er wel wat achievements bugged. Zat al in de ps5 versie en idioot dat ze die niet hebben gefixt. Maar die heb ik nog relatief eenvoudig en snel kunnen halen.
Verder de laatste DLC van Dredge uitgespeeld. Vond de DLC wel wat minder dan de vorige twee (er is geen nieuwe regio bijgekomen), maar de core van die game vind ik erg vermakelijk.
Ook de laatste gratis DLC van Human Fall Flat gespeeld. Die game blijft maar nieuwe levels uitbrengen
Voor de PS spelers (er is er ook eentje voor xbox) komt de alphabet challenge op true trophies er aan. Ik vind dit soort events altijd wel geinig.
Edit: #330 is We happy few. Voor een spel van een uurtje of dertig is de rstio op trueachievements.com wel bizar. 170k spelers, 1100 completions. Het was niet eens moeilijk, maar was natuurlijk wel lang early access en ik heb het ook drie jaar laten liggen met tien gamerscore. Moeite waard om te spelen voor de sfeer en verhaal (gameplay is niet super goed).
Edit: #330 is We happy few. Voor een spel van een uurtje of dertig is de rstio op trueachievements.com wel bizar. 170k spelers, 1100 completions. Het was niet eens moeilijk, maar was natuurlijk wel lang early access en ik heb het ook drie jaar laten liggen met tien gamerscore. Moeite waard om te spelen voor de sfeer en verhaal (gameplay is niet super goed).
[ Voor 44% gewijzigd door Exactor it op 31-08-2024 00:04 ]
Got ya, ik heb een behoorlijk aantal uren in diablo 3 gestoken en dicht bij de plat, maar er was een achievement ala 500 bounties ofzo? Dan word het grinden om het grinden en meh, daar heb ik dus ook (nog?) geen zin in. Al hoewel ik na een puzzlegame (pc engine retroachievements niet zo spannend voor hier) game die ik speelde die ik even lekker kon spelen om mijn hoofd leeg te maken mogelijk nu wel in de juiste mindset zit (puzzle game is gemaxed).Royy90 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:34:
[...]
Het probleem is dat ik de game niet zo leuk vind haha. Ik had het bij release gekocht om samen met iemand te spelen, maar diegene was nog voor act 2 afgehaakt. Zodoende zat ik op 4/26 trophies, en dacht ik ga nog even wat trophies halen. Dat ik op 22/26 zou komen had ik niet verwacht. De story was best wel leuk, maar ik heb zo geen zin in een grind naar lvl 100 en 50hc aangezien ik de game verder niet zo boeiend vind.
10 second ninja DONE
Kena geplat!? Jezus netjes hoor. Ik ben nieteens door de normale playthrough gekomen... Had een week vakantie nadat ik begon en erna niet meer opgepakt. Ik vond het erg druk, en de parry mechanic vond ik echt onmogelijk qua timen. Heb je nog tips?uchiha tijntje schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:35:
Deze week Kena, Nobody wants to Die en Tchia op 1.000 gezet.
Nobody wants to die was een vrij eenvoudige completion. Wel een prima noir detective game voor een uurtje of 5. Had wel twee eindes maar geen chapter select. Dus lang leve twee xboxen![]()
fookin mad fer it
Heb je die nou nog steeds niet??Sagat schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:12:
[...]
diablo 3
[...]
maar er was een achievement ala 500 bounties ofzo?
Als je er elke dag eentje had gedaan was die platinum al lang in de pocket.
[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 31-08-2024 10:38 ]
Dat is ook de enige die ik nog mis volgens mijSuperkiwi schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:38:
[...]
Heb je die nou nog steeds niet??
[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 31-08-2024 19:29 ]
Het was ook wel een pittige uitdaging moet ik zeggenDikkeBMW schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:14:
[...]
Kena geplat!? Jezus netjes hoor. Ik ben nieteens door de normale playthrough gekomen... Had een week vakantie nadat ik begon en erna niet meer opgepakt. Ik vond het erg druk, en de parry mechanic vond ik echt onmogelijk qua timen. Heb je nog tips?
Maar tips… net zoals in elke game met dit soort bosses, timing is de sleutel. Zowel timing voor het dodgen, timing voor parry’s en voor attacks. En dat krijg je vooral in de vingers door trial and error.
Juist parry is uiteindelijk een beetje overpowered. Enerzijds stun je vijanden en anderzijds met de juiste upgrade kun je meteen een “ultimate” attack uitvoeren want met een parry krijg je meteen voldoende energie om zo’n aanval in te zetten.
Jij speelt hem op de Xbox neem ik aan? Ik weet niet of die game crossplay ondersteunt; anders zouden jullie dat gezellig samen kunnen doen, dan heb je ze echt zo te pakken.uchiha tijntje schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 19:27:
[...]
Dat is ook de enige die ik nog mis volgens mijNaast de DLC trouwens.
Dit soort dagelijkse ritueel achievements/trophies zijn echt ruk. Dus als ze een tweetal mensen verbindt is het in ieder geval iets positiefs.Superkiwi schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 20:11:
[...]
Jij speelt hem op de Xbox neem ik aan? Ik weet niet of die game crossplay ondersteunt; anders zouden jullie dat gezellig samen kunnen doen, dan heb je ze echt zo te pakken.
Ik had er niet zoveel moeite mee; het voelde ook niet echt als een grind. We speelden toen met een aantal lui vrij fanatiek de greater rifts en dan moet je regelmatig bounties doen om rift keys te verzamelen. Eén bounty was je meestal met een 20-30 seconden wel mee klaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 31-08-2024 21:18 ]
Ik doe dat soort dingen ook gewoon nooit.Superkiwi schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:18:
Ik had er niet zoveel moeite mee; het voelde ook niet echt als een grind. We speelden toen met een aantal lui vrij fanatiek de greater rifts en dan moet je regelmatig bounties doen om rift keys te verzamelen. Eén bounty was je meestal met een 20-30 seconden wel mee klaar.
[ Voor 5% gewijzigd door Exactor it op 31-08-2024 21:24 ]
Dat kan ik begrijpen. De endgame van Diablo is vrij repetatief en alleen leuk als je op jacht bent om een zo sterk mogelijk poppetje met dito armor te maken.
Couch co-op maakt de endgame wel een heel stuk leuker, dat zou eventueel ook nog een optie kunnen zijn. Dan heb je die 500 bounties binnen no time binnen.
Couch co-op maakt de endgame wel een heel stuk leuker, dat zou eventueel ook nog een optie kunnen zijn. Dan heb je die 500 bounties binnen no time binnen.
Rayman Legends was dat. Daar was ik vrij laat mee begonnen toen helaas het bericht kwam dat de servers down gingen. Ik zou ongeveer een maand te kort komen, dus was er maar mee gestopt.Exactor it schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:22:
[...]
Ik doe dat soort dingen ook gewoon nooit.Althans niet als ik al klaar ben met het hoofdmoot van het spel. Met uitzondering van Rayman Origins. Fantastisch spel en leuk om elke dag tien minuten te spelen voor een gouden medaille (een half jaar lang).
Om er vervolgens achter te komen dat de servers nog 3 maanden ofzo langer in de lucht bleven want ubisoft being ubisoft.
Oh ja, je hebt gelijk. Ik heb de grind wel gedaan voor de Xbox one versie maar niet voor de 360 versie (fantastisch spel dus gewoon op de one opnieuw gespeeld ook al dacht ik dat ik toch nooit de grind ging doen).Raem schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:31:
[...]
Rayman Legends was dat. Daar was ik vrij laat mee begonnen toen helaas het bericht kwam dat de servers down gingen. Ik zou ongeveer een maand te kort komen, dus was er maar mee gestopt.
Om er vervolgens achter te komen dat de servers nog 3 maanden ofzo langer in de lucht bleven want ubisoft being ubisoft.
@Superkiwi mijn bij mijn co-op maatje/broertje opgegeven reden om te kappen met Diablo 3 spel was: 'waarom zou ik nog een keer het spel uit willen spelen voor betere gear zodat ik nog een keer het spel uit kan spelen voor betere gear.' Ondanks dat:
:fill(white):strip_exif()/f/image/2QuKqWtBn6umsp7z4gyeYfEi.png?f=user_large)
Ik heb hem op de PS3 en daar hebben ze helaas de stekker uit getrokken. Maar verder fantastische game inderdaad. Origins ook trouwens.Exactor it schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:40:
[...]
Oh ja, je hebt gelijk. Ik heb de grind wel gedaan voor de Xbox one versie maar niet voor de 360 versie (fantastisch spel dus gewoon op de one opnieuw gespeeld ook al dacht ik dat ik toch nooit de grind ging doen).
Zelfde voor 360 versie. Ik had die toen moeten doen. Maar ja, toen had ik een gave One met Kinect er naast staan.Raem schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:44:
[...]
Ik heb hem op de PS3 en daar hebben ze helaas de stekker uit getrokken. Maar verder fantastische game inderdaad. Origins ook trouwens.
Edit:
Als we toch bezig zijn. Dan maar gewoon de stats van augustus delen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/aTHZCpl6nxMyNb8zg955Ayoe.png?f=user_large)
(beetje vakantie en vooral laat naar bed
[ Voor 29% gewijzigd door Exactor it op 31-08-2024 23:30 ]
Oef dat zou ik heel nare trophies vinden. Ik heb elke maand wel wat dagen dat ik simpelweg niet kan gamen. Nachtje weg, of heel vroeg op en snachts thuis. Een week op rij is te doen, maar 150ish dagen op rij elke dag spelen zie ik niet gebeuren haha.Exactor it schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:22:
[...]
Ik doe dat soort dingen ook gewoon nooit.Althans niet als ik al klaar ben met het hoofdmoot van het spel. Met uitzondering van Rayman Origins. Fantastisch spel en leuk om elke dag tien minuten te spelen voor een gouden medaille (een half jaar lang).
Vwbt Kena. @uchiha tijntje Hoe heb je de parry dan onder de knie gekregen? Het wilde bij mij niet klikken. Overigens heb ik geen souls ervaring. Ik vond Kena echt onwijs moelijk, al op normal difficulty. Dat is toch ontmoedigend, na 10 deaths zonder gevoel ook maar iets van verbetering te zien ga ik langzaam (rage)quitten hahaha
fookin mad fer it
Heb zelf veel FromSoftware games gespeeld dus de parry mechanics gaan vanzelf in je systeem zitten.DikkeBMW schreef op zondag 1 september 2024 @ 15:31:
[...]
Vwbt Kena. @uchiha tijntje Hoe heb je de parry dan onder de knie gekregen? Het wilde bij mij niet klikken. Overigens heb ik geen souls ervaring. Ik vond Kena echt onwijs moelijk, al op normal difficulty. Dat is toch ontmoedigend, na 10 deaths zonder gevoel ook maar iets van verbetering te zien ga ik langzaam (rage)quitten hahaha
Wat ik soms doe als ik niet verder kom met een boss is gewoon puur focussen op de timing van parry’s. Niet proberen om te overleven of om damage te doen, maar gewoon proberen om de attacks te kunnen parryen.
Hoefde niet perse iedere dag hoor. Je moet X aantal punten uit daily challenges halen.DikkeBMW schreef op zondag 1 september 2024 @ 15:31:
[...]
Oef dat zou ik heel nare trophies vinden. Ik heb elke maand wel wat dagen dat ik simpelweg niet kan gamen. Nachtje weg, of heel vroeg op en snachts thuis. Een week op rij is te doen, maar 150ish dagen op rij elke dag spelen zie ik niet gebeuren haha.
Zat nog te twijfelen om je te taggen, volgens mij zei je 'een tijdje terug'Superkiwi schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:38:
[...]
Heb je die nou nog steeds niet??

Heeft er ook mee te maken dat de ps4 niet in de gameroom staat. En dat heeft weer andere oorzaken.
Grootste probleem is dat hoewel ik het wel een leuke game vond (en vind?) ik grinden niet leuk vind uiteraard.
10 second ninja DONE
Oh thanks voor de post! Ik vroeg mij al wanneer de laatste beschikbaar kwamRoyy90 schreef op zondag 1 september 2024 @ 14:54:
Even weer een game op complete gezet: Astro's Playroom.
[Afbeelding]
De vier speciale bots zijn nu allemaal beschikbaar. Zonder YouTube was mij dit echter niet gelukt lol. Leuk gedaan!
Inmiddels nog steeds bezig met Skyrim (Special Edition). Heb alle DLCs completed en ben nu bezig om alle nodige side quests te doen, moet alleen nog de Thieves Guild afronden en daarna de Dark Brotherhood quests. Als dat klaar is kan ik eindelijk de verder met de main quests.
Voelt wel raar om eerst alle DLCs en side quests te doen en daarna pas de main story/quests, maar ik heb het niet aangedurft met de moordende-Vampires (Dawnguard DLC). Begin ondertussen wel zin te krijgen in iets nieuws..
Hoewel ik Skyrim echt fantastisch vind is het inderdaad wel een behoorlijke grind op het einde dus ik herken je volledig @Satom
Ik heb zelf de ps3 versie op 100% en de ps4 &5 versie ongespeeld in mijn library staan. Sluit niet uit dat ik hem ooit wel ga spelen hoor 😜
Ik heb zelf de ps3 versie op 100% en de ps4 &5 versie ongespeeld in mijn library staan. Sluit niet uit dat ik hem ooit wel ga spelen hoor 😜
*psnprofiles* Ioniq Electric 38kWh
:strip_exif()/f/image/yCkO39zUuKkLlYQIR6VWpyfp.jpg?f=fotoalbum_large)
Een mijlpaal van 50.000 Gamer Score gehaald op de Xbox Series X.
Ik speel al sinds de eerste Xbox op de Xbox systemen. Toch heb ik op de verschillende Xbox 360 systemen de meeste tijd zitten. Mijn meeste tijd ging in Call of Duty - World at War en Call of Duty - Black Ops zitten. Het laatste jaar speel ik vooral op mijn Xbox Series X.
:strip_exif()/f/image/R9HF37K7C7TFM5lgZq8RsSGO.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn stand op de PS5. Sinds de PS3 speel ik al af en toe op de veschillende PlayStation systemen. Op de PS4 en PS4 Pro heb ik mijn meeste speeltijd zitten. Vooral in Call of Duty - Ghosts en Call of Duty - Black Ops 3 en 4.
Nu speel ik vooral op de Xbox Series X en mijn desktop PC. Het trofee/achievement hunten heb ik opgegeven en ik speel nu meer voor mijn plezier.
Ik lees graag mee hier in dit topic over jullie game avonturen en ik leer daar ook nog van.