Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09:08
DikkeBMW schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 20:45:
[...]

[...]

Ik vond het erg verfrissend. Ook door artwork en stijl. Lekker kort spel, niet duur. Had ook niet langer mogen duren. Echter heb ik de hype etc niet meegekregen; heb het meer gekocht vanuit een "oja die scheen wel leuk en apart te zijn" blik gekocht.
Ik vond Stray ook prima. Lees nauwelijks nieuws over games en wist dat Stray wel goede reviews had gekregen. Heb er best lol in gehad, zoon ook. Prima vermakelijk spelletje. Al verklaarde mijn zoon me wel voor gek toen ik voor de honderdste keer dat ene stukje opnieuw opstartte.

Overigens tip voor eenieder, Balatro (Slay the Spire achtige gameplay qua keuzes maken) is en het meest verslavende spel ooit en bizar idioot qua 100% uitspelen. Er is een moeilijkheidsgraad systeem waardoor je steeds minder resources hebt, en je moet juist die modus met alle 180 jokers een keer uitgespeeld krijgen. Sommige van die jokers zitten achter zeldzame pakjes waarbij de kans klein is dat je überhaupt een legendary joker kunt krijgen en het dan nog steeds 1 op 6 is welke je krijgt. Wel een gaaf spel verder. Maar de completion is een factor 50 erger dan STS schat ik in. :) Qua tijd zal het wel vergelijkbaar zijn maar de beste route naar die 100% is runs starten en als het niet meteen meezit opnieuw beginnen. Echt enorm saai lijkt me dat.

[ Voor 6% gewijzigd door Exactor it op 22-03-2024 22:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:54
Weer een platinum erbij!
#37 is Avatar: Frontiers of Pandora

Nogal een stroeve start kan ik wel zeggen. Maar wel een prachtige game. Levendige wereld, best veel te ontdekken. Wel weer typisch Ubisoft. Ik heb wel genoeg gezien van de bekende formule geloof ik. Maar het zal ook weer niet de laatste Ubisoft game ooit zijn.

Even kijken wat mn volgende game gaat worden! Dead island 2 lijkt een goede kanshebber.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/knm-Elt4BkE2EbEJ6l6YvuQSlJQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vasUjkdy8J6wJgL0F9vlWZtL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poh, jullie gaan wel hard jongens :D

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:31

DikkeBMW

Live '25

Zo, Maquette platinum binnen. Origineel concept, maar had er toch meer van verwacht. Plat stelt weinig tot niks voor, maar ik wilde vooral het spel graag spelen.

Ik denk Mafia 3 eens als volgende project te doen. Vroegah op Steam praktisch 100% gehaald. En aangezien ik Deel 1 en Deel 2 ook plat heb, is dit wel leuk.

Brr, Mafia 1, die race, ik krijg flashbacks :')

fookin mad fer it

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• larrylaffer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-09 21:24
Met het risico om als slechte verliezer bestempeld te worden: de huidige n1 in het Trophy lijstje is al een behoorlijke tijd niet meer actief op Tweakers (account staat op anoniem). Langzaam tijd om deze uit het lijstje te halen en mij weer op de eerste plek te zetten? :o

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Platinum #166 - Dragon Quest Builders 2
Ik ben normaal gesproken niet zo van de crafting games. Maar het Dragon Quest sausje maakte deel 1 toch best leuk en ook deel 2 beviel goed. Gelukkig geen speedrun trophies deze keer.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Topicstarter
Plat #54 (Tevens #2024-04) Prince of Persia: The Lost Crown

Ubisoft wordt over het algemeen verguisd voor hun formuleachtige gameproducties, maar af en toe komen ze toch met imho pareltjes (danwel spellen die boven hun 'McDonalds' gemiddelde kwaliteit uitstijgen, nooit slecht, maar zelden wordt je aangemaam verrast). Daar valt PoP:TLC ook onder.

+ Een mooi cartoony-achtig stijltje, 2.5D, ik hou er wel van
+ Een Metroidvania, ik heb wel eens gelezen dat 'men' het ook wel eens wil vergelijken met spellen zoals Hollow Knight en ik kan me daar wel enigzins in vinden.
+ Best wel pittig, maar ze hebben allerlei moeilijkheidsgraads niveau's zodat je het zo moeilijk als makkelijk kan maken zodat iedereen er van kan genieten. (Geen moeilijkheidsgraad trophies, dat is een +)
+ Weet niet in hoeverre ze het platformen daarmee makkelijk maken (misschien iets vriendelijkere bandbreedtes qua verdwijnen/timen van elementen?), maar daar zitten behoorlijk pittige stukken tussen...
- ...niet alle beloningen met dit soort pittige stukken stonden in verhouding.
- Dialoogschermpjes zijn misschien niet meer van deze tijd.

Er is misschien wel meer aan te merken, maar wil je een keer een gepolijste Metroidvania ervaren, het is een mooie introductie.

#55? Ik heb 'm al eens op de PS4 gespeeld (en platinum), maar geen autopop bij mij, dus Journey to the Savage planet heb ik (wederom) op het oog, maar deze keer ook misschien de 100%.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:14
Platinum #8: South Park Snow Day
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZpbmlpCsiXBDqBtoY3juldjrQc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OVPHlgUTthoRt3XlJmzPPeMz.png?f=fotoalbum_large

Mede dank aan @DikkeBMW voor leuke co-op speel sessies! De game was sowieso erg leuk en ik snap niet waar die 3/10 van IGN op gebaseerd was. De game is wel wat kort, maar er is ruimte genoeg om van dit een leuke live service game te maken met extra chapters. De achievements waren ook erg vermakelijk om te behalen. Ik zou deze game en platinum zelf toch wel een 7.5/10 geven.

PSN Profile

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:31

DikkeBMW

Live '25

Royy90 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:25:
Platinum #8: South Park Snow Day
[Afbeelding]

Mede dank aan @DikkeBMW voor leuke co-op speel sessies! De game was sowieso erg leuk en ik snap niet waar die 3/10 van IGN op gebaseerd was. De game is wel wat kort, maar er is ruimte genoeg om van dit een leuke live service game te maken met extra chapters. De achievements waren ook erg vermakelijk om te behalen. Ik zou deze game en platinum zelf toch wel een 7.5/10 geven.
Ook ik heb deze vandaag gehaald. Inderdaad leuke coop sessies gehad! Maakt sommige tophies toch makkelijker én minder rng.

Enerzijds deel ik Roy's mening dat ik de 3van IGN echt te laag vind. Zo hoog als een 7/8 zou ik zelf echter niet gaan. Ik geef het 5 á 6, met name door de eentonigheid en beperkte upgrade/perk/wapen upgrades. Qua looks en control echter wel goed gemaakt.

Iemand hier de Mafia 3 plat? Ik wil die gaan beginnen, maar moet even inlezen welke trophies je het best in welke run kunt doen. Vind 2 playthroughs al kak, dus wil niet perongeluk een 3e moeten doen.

fookin mad fer it

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07:59
En platinum nummer 16, en een onverwachtse, als in dat ik deze spontaan ben gaan doen: Need For Speed Heat! Voor 4 euro (gebeurd vaker voor die prijs) in de aanbieding. En samen met Just Jan (oud Tweaker) voor de platinum gegaan. Moet zeggen echt heel vermakelijke gameplay. Alleen de collectibles en activitities waren te veel. Verpestten de sfeer aan het einde moet ik zeggen.

Special shoutout naar @HansPatat050 , voor het runnen van een crew met level 50 en het sturen van de invite waardoor ik de meest grindy trophy makkelijk kon halen.

Dan is de vraag wat wordt de volgende: Ik denk Pentiment, zit daar halverwege met een goede guide van Trueachievements. Op de Xbox al eens gespeeld, en vind het mooi en uniek spel, dus gekocht op de PS5.

Verder met Days Gone, al anderhalf maandje bezig. Langzaam voortgang aan het boeken, maar gigantisch spel. En wil na toch veel NFS Heat te hebben gespeeld niet weer enorm grinden. Dus ik pak die rustig eens in de zoveel tijd op. Daarnaast GTA IV, daar ga ik voor alle Single Player trophies. Alleen nog het verhaal uitspelen en de assassination missies doen. Kortom genoeg leukste spelen. Met hopelijk twee Platinums in Pentiment en Days Gone :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:00
Zojuist Laika aged through blood op 1.000GS gezet. Echt een toffe game die veel te laag onder de radar is gevlogen. Leuke gameplay twist met metroidvania meets Trials. Daarnaast een geweldige soundtrack. Enige vervelende was dat de achievements voor bijvoorbeeld aantal kills of deaths zichzelf resette als je het spel afsloot. Vrij bizar probleem wat helaas niet op zichzelf staat want kom het wel vaker tegen. Maar dat mocht de pret niet drukken want de game is echt tof.

Verder vorige week Lords of the Fallen op 1.000GS gezet. Was wel een leuke Souls game met een goede interconnected wereld. Helaas was de performance best beroerd, wat toch wel een beetje een domper was. Verder had het wel erg veel collectibles, wat niet heel erg is, mits er een goed overzicht is wat je hebt en wat je nog moet. Dat ontbrak echt compleet waardoor een guide echt noodzakelijk is wilde je deze completen.

Ook een leuk klein puzzelspel gespeeld, The Masters Pupil. Vond hem wel vermakelijk en leuke puzzels met uitzondering van het allerlaatste level. Die was gewoon te groot en onoverzichtelijk waardoor het voornamelijk trial and error was. Dat vind ik bij skill games niet erg. Bij puzzelgames vind ik het een mindere eigenschap. :)

Deze maand komen er nog een aantal kleinere games uit die op mijn radar staan, maar dat zullen wat makkelijkere completions zijn. Inmiddels mijn 517e completion van de 689 games. :) waarvan de meeste incomplete games op de Xbox 360 tijd waren.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
@uchiha tijntje Het klinkt alsof jij echt aan het werken bent voor je plezier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
GRDavies75 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 08:31:
Plat #54 (Tevens #2024-04) Prince of Persia: The Lost Crown

Ubisoft wordt over het algemeen verguisd voor hun formuleachtige gameproducties, maar af en toe komen ze toch met imho pareltjes (danwel spellen die boven hun 'McDonalds' gemiddelde kwaliteit uitstijgen, nooit slecht, maar zelden wordt je aangemaam verrast). Daar valt PoP:TLC ook onder.

+ Een mooi cartoony-achtig stijltje, 2.5D, ik hou er wel van
+ Een Metroidvania, ik heb wel eens gelezen dat 'men' het ook wel eens wil vergelijken met spellen zoals Hollow Knight en ik kan me daar wel enigzins in vinden.
+ Best wel pittig, maar ze hebben allerlei moeilijkheidsgraads niveau's zodat je het zo moeilijk als makkelijk kan maken zodat iedereen er van kan genieten. (Geen moeilijkheidsgraad trophies, dat is een +)
+ Weet niet in hoeverre ze het platformen daarmee makkelijk maken (misschien iets vriendelijkere bandbreedtes qua verdwijnen/timen van elementen?), maar daar zitten behoorlijk pittige stukken tussen...
- ...niet alle beloningen met dit soort pittige stukken stonden in verhouding.
- Dialoogschermpjes zijn misschien niet meer van deze tijd.

Er is misschien wel meer aan te merken, maar wil je een keer een gepolijste Metroidvania ervaren, het is een mooie introductie.

#55? Ik heb 'm al eens op de PS4 gespeeld (en platinum), maar geen autopop bij mij, dus Journey to the Savage planet heb ik (wederom) op het oog, maar deze keer ook misschien de 100%.
Ik vond Prince of Persia inderdaad een goede introductie in het metroidvania genre. Wel kende die een aantal tekortkomingen die je ook hebt genoemd. Wie bedenkt het om na een zeer uitdagend platformsectie een waardeloos stukje cosmetic te geven als reward :P. Daarnaast vond ik de wereld iets te “leeg” en generiek in vergelijking met andere metroidvanias.

En journey to the savage planet is echt cool :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
#316 was Dead Island 2. Best wel een vermakelijk spel. Heb een stapeltje kleinere games nu klaar liggen om te spelen totdat de buggy achievements in expeditions zijn opgelost. Eens kijken of het Kona, Dredge of Valiant Hearts deel 2 gaat worden. Dat Balatro blijft ook tijd opslurpen maar ik vermoed dat ik die niet op 100% ga zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Exactor it schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 18:31:
#316 was Dead Island 2. Best wel een vermakelijk spel. Heb een stapeltje kleinere games nu klaar liggen om te spelen totdat de buggy achievements in expeditions zijn opgelost. Eens kijken of het Kona, Dredge of Valiant Hearts deel 2 gaat worden. Dat Balatro blijft ook tijd opslurpen maar ik vermoed dat ik die niet op 100% ga zetten.
Dredge is veruit de beste van de drie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Royy90
Platunum #9: What Remains of Edith Finch
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PcwceLkiSo851psCZdnamCyXN_4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dv4XfEC1xZKRgqeWzATlMd8z.png?f=fotoalbum_large

Korte maar leuke game! Ik denk dat de meeste trophy hunters deze al wel hebben, zoniet dan een aanrader. Leuk verhaal, makkelijke trophy.

#10 zal waarschijnlijk South Park Stick of Truth worden.

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Weer twee op de stapel.

Valiant Hearts deel 2. Deel 1 was echt een pareltje. Mooi stukje geschiedenis in een goed verhaal. Deel 2 deed zijn best maar haalde het niet echt. Er miste wat diepgang en ze probeerden te hard om met te veel karakters iets te vertellen. Wel een eenvoudige 100% in een uur of drie/vier.

Dredge heb ik net afgerond. Wat vooral opviel is dat een unlock all other achievements een keer werkte. :) Verder wel een cool spel. Een keer wat anders dan de standaard genres en het speelde meer dan lekker weg.

Nu liggen Kona en Expeditions a snow runner game bovenop de stapel.

Edit: Kona is doorgestreept. Ik zag in een guide dat er tegen de 100 collectibles zijn. Daarvoor vind ik het leven inmiddels te kort. :o

[ Voor 10% gewijzigd door Exactor it op 11-04-2024 22:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorroberner
Platinum #17 Pentiment!

Heb Pentiment al eens gespeeld op de Xbox. Vond het een leuk spel. Dus toen het op PS5 kwam besloten te kopen en voor de platinum te gaan. Moet wel zeggen, het is meer een indie spel dan een spel dat ontwikkeld is door een studio als Obsidian die onder Microsoft valt. Blijft een bijzonder spel, wel vermakelijk maar na de platinum ook wel klaar mee.

Nu bezig met een aantal spellen. Days gone al twee maandjes, gaat nog een tijdje duren. En gisteren begonnen met Star Wars Episode 1 Pod racer, dat wordt wel een snelle platinum. Daarnaast net COD infinite Warfare opgestart, eens kijken welke SP trophies leuk zijn om te halen. Kortom genoeg te gamen dit weekend :D (En vergeet bijna GTA IV Single Player)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Platinum #167 - Rise of the Tomb Raider
De laatste Tomb Raider die ik gespeeld had is die uit 2013, dus vond het wel eens tijd om deze te proberen. Haalt wat mij betreft niet de kwaliteit van Uncharted, maar zeker wel een vermakelijke game. Had even een hard hoofd in de time trials, maar met de kaarten bonus was dit heel goed te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Netjes _/-\o_
Had even een hard hoofd in de time trials, maar met de kaarten bonus was dit heel goed te doen.
Die trials zijn de reden dat ik 'm niet op platinum heb. Even geprobeerd en was er al vrij snel klaar mee; dit heeft niks te zoeken in een TR game imho ;)
Hetzelfde volgens mij met Shadow of the Tomb Raider.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zorroberner
En bingo Platinum #18, Star Wars Episode 1 Pod Racer:

Wat een vermakelijk spel zeg. Heb een duopack gekocht bij Gamemania in de aanbieding met Pod Racer en Republic Commando, en jeetje wat zat ik erin. Ben een Star Wars nerd dus die muziek triggerde mij natuurlijk meteen. Verder gisteren GTA IV SP op 100% gezet. Enige SP trophy die ik nog kan halen is de story onder 30 uur doen, een leuke maar niet meteen na het spel te hebben uitgespeeld. Nu bezig het eerste van de twee uitbreidingspakketten te installeren. (Was leuk geweest R* als jullie dat ook voor GTA V hadden gemaakt he :( )

Maar zonder gegein, mooie oogst al. En ik heb volgens mij (kaartje moet nog worden bijgewerkt) mijn eerste "scalp" op de ranglijst te pakken. Sinds ik meedoe op plek 43 gezet en nu volgens mij plek 42 qua punten (zoals gezegd kaartje moet door PSNP nog worden bijgewerkt). Dus dubbel feest ^^ .

Wat nu verder: Dit weekend lekker SP van COD Infinite Warfare spelen, donderdagochtend eerste 1 missie gedaan. Beviel mij wel. En daarnaast natuurlijk GTA IV Uitbreidingen trophies halen. Behalve wellicht die in the Ballad of Gay tony dat alle missies op 100% moeten worden gehaald. Vond ik in GTA 5 geen probleem, maar dat alleen voor twee bronze trophies. Moet ik even kijken. Wellicht lange termijn projectje.

Kortom al een mooi Trophy hunting weekend, die misschien nog mooier wordt.

Btw: Met scalp bedoel ik dus plek op de ranglijst, ivm met de onderlinge competitie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IjoNcUIfCrP6hJZ6TrTxr50pGo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p46H9eWw4RcLc9IBFUQHqipx.jpg?f=fotoalbum_large

Platinum #24 binnen :)

FF7 Rebirth, zeker een van de moeilijkste platinums die ik heb gedaan.
Hard mode is idd ook Hard en je hebt echt bepaalde setups nodig anders ben je zo dood :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 11:09
Platinum 37: Grid Legends. Zat nog te wachten in mijn bibliotheek, ondanks dat de tegenstand minimaal was, toch 57 uur zoet geweest. Vooral omdat je 100 auto's moet bezitten en rijden en alle Ferrari auto's op Tier3. Voor €1 heb ik een mechanic pass gekocht waardoor je 1/3 van je tijd minder kwijt was.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Royy90
Platinum #10: South Park the Stick of Truth
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RoyQbOwHAjBw2PzpNs3ZB2Jx1Dw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/liK4GmW3xlJg12xzHXk12geK.png?f=fotoalbum_large

Ik zit nu op een 10/24 complete games en een completion % van 54,17% met 434 unearned trophies. Die completion % wil ik nog wel even een stukje hoger maken... 80%+ zou mooi zijn.

Maar eens kijken wat er op de planning staat nu, misschien Hades... of misschien toch eindelijk eens God of War 2018 afronden (26/37 trophies)

update; zojuist Sigrun neer gehaald met de slow-mo glitch hehe... dat was het enige waar ik tegenop zag. Nu komende dagen eens tijd vinden om de collectables te voltooien en dan weer een mooie platinum erbij.

[ Voor 23% gewijzigd door Royy90 op 27-04-2024 22:57 ]

PSN Profile

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Royy90
Platinum #11: God of War (2018)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iGPynpnb6flpgEAnqv9zTOUrQHU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Zu4SHIHXIam5Gd0kheC5Q0k3.png?f=fotoalbum_large

Leuke game met goede graphics/story. Ik moest wel wennen aan de combat omdat ik de oldschool games van God of War gewend was... dit is toch beetje een andere gameplay. Sigrun zag ik enorm tegenop maar kon ik met behulp van een slowmotion glitch in mijn eerste run neerhalen. Collectables waren een beetje veel van het goede... maargoed, hij is binnen!

Ragnarok is al gekocht, maar ben voor nu even God of War moe haha... maar eens kijken wat nummer #12 gaat worden, nog geen idee.

PSN Profile

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Zorroberner
Platinum #19 is binnen: Days Gone :D

Wat een heerlijk avontuur. Die hele spanning rondom de hordes was goed opgezet. Heerlijk spel, mooi sluitend hoofdverhaallijn. Als is het bonuseinde natuurlijk een dikke cliffhanger die waarschijnlijk nooit beantwoord zal worden. Maar ik heb ervan genoten, laatste twee weken heel veel gespeeld.

Ook COD IW bijna alle SP trophies gehaald, toch wel een van mijn favoriete campaigns. Maar ik ben dan ook een Sci-fi fan. Daarnaast The Lost and Damned alle vijf trophies gehaald.

Dan is de vraag wat nu:
- Begonnen aan Cod WW II, dat wordt geen platinum. Wel weer leuk spel.
- Star Wars Republic Commando: Ik ging voor de platinum, maar ik vind het spel zo moeilijk op hard, dat ik waarschijnlijk de difficulty omlaag zet en gewoon lol ga hebben.

Maar wat verder, want een leuke meeslepende game is nodig om het gat te vullen. Ben zelfs even begonnen aan Police Simulator, maar niet mijn ding. Wel even 9 trophies gescoord, maar die raak ik waarschijnlijk niet meer aan. Ik zet te denken qua meeslepende SP games dat de volgende opties er liggen die ik nu wil spelen:

- AC Origins
- Mafia 1 remake

En ik heb Jedi Survivor nog liggen, vorig jaar gekocht, maar die performance viel mij zo tegen dat ik hem weglegde. Ik weet dat dat nu gefixed is, maar heb geen trek gehad om ermee te beginnen. Misschien na AC Origins en Mafia 1.

Tot slot: Ik ga voor de RDR platinums. Te beginnen met RDR 2 online, binnenkort :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Platinum #168 - Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin
Ging blind in deze game en had gehoopt op een Nioh in Final Fantasy stijl. Maar dat viel helaas tegen. Verder wel een makkelijke platinum aangezien je maar een paar missies op het moeilijkste niveau en op hoge levels hoeft te spelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Platinum #169 - Humanity
Fijne puzzelgame met leuke gameplay mechanics en een goede afwisseling tussen simpele en uitdagende puzzels. Toch merk ik wel dat ik eigenlijk geen geduld meer heb voor dit soort games. Zodra ik echt teveel vastloop pak ik er toch maar een guide bij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Raem schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:10:
Platinum #169 - Humanity
Fijne puzzelgame met leuke gameplay mechanics en een goede afwisseling tussen simpele en uitdagende puzzels. Toch merk ik wel dat ik eigenlijk geen geduld meer heb voor dit soort games. Zodra ik echt teveel vastloop pak ik er toch maar een guide bij. :P
Hoe lang heb je er ongeveer over gedaan? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:59:
[...]

Hoe lang heb je er ongeveer over gedaan? :)
15 uur ongeveer, maar ik heb dus wel een paar keer dingen opgezocht. De platinum zelf is vrij rechttoe rechtaan. Alle puzzels 100% halen en voor een aantal levels wat speciale opdrachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Raem schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:30:
[...]

15 uur ongeveer, maar ik heb dus wel een paar keer dingen opgezocht. De platinum zelf is vrij rechttoe rechtaan. Alle puzzels 100% halen en voor een aantal levels wat speciale opdrachten.
Ah mooie tijd. Hij komt namelijk eind mei uit op Xbox. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NACrat
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:53
Platinum #48 Fall Guys

Jaren geleden al gedownload en gewoon voor de fun gespeeld, en nu ik erachter kwam dat de Infallible Trophy (5x achter elkaar winnen) veel makkelijker was om te halen er maar eens voor gaan zitten om de platinum binnen te hengelen. Ook nog wat vrienden zo ver gekregen dat ze ook een paar avondjes meededen en me daardoor toch wel mee vermaakt. Maar nu ook wel helemaal klaar mee :+

Platinum #49 Call of Duty: Modern Warfare II (2022 game)

Typische CoD game. Me op zich wel vermaakt met de singleplayer. Maar ze gaan een beetje van het gebruikelijke pad af met wat missies waarin je wat gear etc. moet craften. Vond dat nogal geforceerd. En kwam op 2 missies na ook nergens meer terug. Maar goed mee vermaakt, ook met het halen van de co-op trophies.

Volgende game wordt denk ik Far Cry 4. Heb de multiplayer trophies al, maar moet nog wel de 2 co-op trophies. Dus als iemand toevallig zin en tijd heeft om mij daar een keer mee te helpen, stuur maar een DM ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hulkbuster
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-09 14:55
Hier ook weer een paar nieuwe

#88 a way out
#89 red dead redemption ( in vergelijking met deel 2 is deze goed te doen )
#90 Resident evil 3
#91 Hello neighbor 2
#92 Under the waves
#93 Deliver us mars

Nu bezig met Dave the diver!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 20:16
NACrat schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 07:56:
Platinum #48 Fall Guys

Jaren geleden al gedownload en gewoon voor de fun gespeeld, en nu ik erachter kwam dat de Infallible Trophy (5x achter elkaar winnen) veel makkelijker was om te halen er maar eens voor gaan zitten om de platinum binnen te hengelen.
Wat een :X trophy was dat. Echt om de gamer te trollen. Ik heb het destijds maar gelaten voor wat het was. Ik weet niet wat er nu makkelijker aan is geworden, maar alsnog respect voor het behalen ervan. d:)b

Shikata ga nai.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NACrat
Shinobi-vs-Gast schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:22:
[...]

Wat een :X trophy was dat. Echt om de gamer te trollen. Ik heb het destijds maar gelaten voor wat het was. Ik weet niet wat er nu makkelijker aan is geworden, maar alsnog respect voor het behalen ervan. d:)b
Ja hij is nu echt niet meer zo moeilijk. Je hebt een solo mode waarin je max met 10 man een game speelt van maar 1 ronde. Als je dan bij de 1e 7 eindigt dan heb je al 'gewonnen'. Dus vijf van zulke rondjes en de trophy was binnen. Heb wel echt massive respect voor degene die hem op de 'officiele' manier hebben gehaald.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Ik heb de afgelopen maand behoorlijk wat games gecomplete:
  • Another crabs treasure: Wel een grappige game en variant op het souls genre. Helaas iets te lang vorl zijn eigen bestwil. Ze hadden beter de game een stuk korter kunnen maken, maar net wat meer aandacht kunnen besteden aan de gameplay.
  • Little kitty, big city: Een korte game van een uurtje of 4. Een beetje in de trant van Untitled Goose game, maar dan met een kat :P Prima voor even tussendoor.
  • Stray: Eindelijk uitgespeeld :). Ik was ooit na chapter 4 gestopt. Maar vorige maand weer opgepakt. De gigantische hype snap ik nog steeds niet, maar het is wel een leuke game. Kent wel een van de meest frustrerende achievements die ik in lange tijd heb gehaald, namelijk het ongeschonden door komen van een chase sequence. Dat leek echt compleet random en luck based. Misschien dat dat een van de redenen was dat ik er even klaar mee was.
  • Tales of Kenzera: Een metroidvania game die in tegenstelling tot veel metroidvania games vrij kort is (uurtje of 8 ) en helaas niet veel exploration heeft. Je hebt eigenlijk al vanaf het begin af aan de beschikbaarheid over een map die eigenlijk alle locaties laat zien. Dus waar je in veel metroidvanias geheime locaties niet ziet op de map tenzij je ze zelf hebt ontdekt zie je hier alles. Enige nadeel is dat je niet direct vanaf het begin overal kan komen (duhhh metroidvania) maar je kan ook geen markers plaatsen op de map om te markeren dat je daar nog even naar terug moet. Prima introductie verder in het genre voor mensen die onbekend ermee zijn.
  • Grounded: Laatste update bracht weer wat achievements met zich mee, voornamelijk gebaseerd op NG+. Echt een topgame en nu beschikbaar ook voor PS en switch, en kan hem iedereen aanraden.
  • Botany Manor: Een hele leuke en relaxte puzzel game met een toffe grafische artstyle ala The Witness. Kan hem iedereen aanraden. Achievements zijn niet heel spannend of ingewikkeld.
  • Mafia Definitive edition: Een klassieker, en dat merkte je ook wel aan de gameplay :P Achievements zijn vrij basic met als grootste time sinker de collectibles. Verder een uitdagende race die me wel een paar pogingen heeft gekost om te winnen voor een achievement en het kent een difficulty achievement (classic mode maar die is goed te doen.
  • Lil Gator Game: Aanrader voor iedereen die van leuke 3D platform games houdt. Vrij simpel en kort. Een beetje als A Short Hike.
En als laatste, maar zeker niet de minste.
  • Laika, aged through blood. Echt een pareltje en een hele leuke variatie in de metroidvania genre. Het is een mix van metroidvania en trials en my friend Pedro met een verslavende gameplay loop en een enorm goede soundtrack. Enige nadeel is het beperkt fast travel systeem. Elke metroidvania moet verplicht soort “homeward bone” hebben :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Platinum #170 - Tearaway
Na een lange tijd weer eens de Vita erbij gepakt. Leuke game die goed gebruik maakt van de opties die de Vita biedt. Ben benieuwd naar de volgende PS5 game van Media Molecule.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Akaendra
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iy-cR9K_A8xkQwS49FwV_TgwCKI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C65zZoN8F8yFbNU3AXwYLuHq.jpg?f=fotoalbum_large

Platinum #25 is binnen met Eiyuden Chronicles: Hundred Heroes.
Zeker een geslaagde game, ondanks wat bugs. Een waardige Suikoden opvolger al zeg ik het zelf :)

[ Voor 15% gewijzigd door Akaendra op 18-05-2024 00:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zorroberner
En voor mij is platinum #20 binnen: Mafia Definitive Edition. En ik heb er van genoten, net wat anders dan het origineel. Dus ben gestopt met vergelijken en deze op eigen waarde beoordeeld. Twee playthroughs gedaan, eentje op normal en de andere op classic. De race viel reuze mee, misschien toch ruim 20 jaar game ervaring die helpt. Verder love the shotgun om shoot-outs door te komen.

Dan de vraag wat nu?

Heb Republic Commando nog liggen. Heb de platinum opgegeven want hard is voor mij te moeilijk. En wil ook lol hebben met een game. Voor de platinum gaan vol frustratie zou mij geen lol brengen. Dus dan lekker het verhaal spelen en zoveel mogelijk trophy xp scoren.

Verder had ik lang zin in AC Origins, ooit op de Xbox gespeeld en nu goedkoop opgepikt voor de ps bij een gamemania ophefverkoop. Maar om een of andere reden na het spelen van Mafia niet meteen zin in. Wellicht doordat ik nog RDR 2 online speel (level 40 ondertussen). Daarnaast Human Become Detroit geïnstalleerd. Weet daar weinig van, behalve dat zo’n beetje alle trophies secret zijn. Dus dat wordt lekker een blind playthrough en daarna een guide volgen. Ondertussen voel ik nu een itch voor ratchet and clank rift apart. Genoeg keuzes in ieder geval :).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Deze week Promenade op 1.000 gezet. Wat een gave 2D platformer was dat zeg.

De game ziet er “kiddy” uit maar de gameplay mechanics zijn behoorlijk diepgaand.

Voor de 1.000 is het nodig om echt alles uit het spel te halen, dus alle COG’s verzamelen die achter soms best wel pittige challenges zitten. In de time trials challenges moet je de tijd van een developer verslaan en je moet uiteindelijk de game in 2.5 uur uitspelen. Voor die laatste heb je 98 cogs van de 180 nodig, dus dat is een kwestie van de optimale route doorlopen. Had hem zelf in 1 uur en 59 minuten gehaald.

Als er hier mensen zijn die van 2D platformer houden zoek niet verder! Deze game heeft namelijk echt een magere sales gehad volgens mij… op psnprofiles 61 man en op trueachievements 68…

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-05-2024 10:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@uchiha tijntje Hij is nu toevallig in de aanbieding, heb hem gekocht. Ben benieuwd! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Raem schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:19:
@uchiha tijntje Hij is nu toevallig in de aanbieding, heb hem gekocht. Ben benieuwd! :)
Veel plezier! Ik hoop dat je hem leuk vindt. :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Gisteren platinum #39 behaald.
Shadow warrior (PS4)

Lekker kort en chaotisch. Vrij eenvoudig om in 10 uurtjes platinum te halen. Er is blijkbaar ook een PS5 versie, hier kwam ik te laat achter. Opzich vermakelijk genoeg om hem nog is door te spelen. Was leuke digitale aanbieding die op het wensenlijstje stond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n7oD_ZYYkOAIz9aOHfb65fa-m74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/50Husm4Ix0GdajYgfAsKVv1Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NACrat
#50 Far Cry 4

Had ik al een tijdje liggen. En zag toevallig een tijdje geleden dat de multiplayer servers weer online waren. Dus toen snel de MP trophies gehaald.

Typische Ubisoft game. Speelt aardig weg. Maar verhaal vond ik niet bijzonder. Daarnaast heeft Ubisoft de gewoonte net iets te veel collectibles en standaard zijmissies in hun games te stoppen. Nu hoef je ze voor Far Cry 4 niet allemaal te doen, maar om alle vaardigheden vrij te spelen moet je er toch wel veel doen.

Nu op naar de volgende. Kijkend naar mijn backlog bog keuzes zat. Eventuele kanshebbers:

- Monster Hunter World. Eerder dit jaar aan begonnen. Maar toen toch wat andere games opgepakt;

- Death Stranding; paar jaar geleden al gespeeld. Tot chapter 6 ofzo. Toen door omstandigheden niet verder gespeeld en was daardoor het verhaal kwijt. Dus wellicht een nieuwe poging doen;

- Stardew Valley; toch iets luchtigers maar met voldoende diepgang.

Ik ga er eens goed over nadenken. Wellicht dat ik 1 van de eerste 2 ga combineren met Stardew Valley😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
@NACrat MH:World vond ik geweldig. Die katten zijn briljant. Wel een aardige grind om alle crowns te krijgen. Ik ben daar een uur of honderd mee bezig geweest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exactor it
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/mg4UY7r1AoQIVOH9G0zKnZTo.png

Dit is wel een klein plaatje waard. Promenade is erg goed (en mijn handen zijn stuk).

4 mensen is 6% van alle spelers op trueachievements. Dat is niet best voor zo een goed spel. :(

[ Voor 22% gewijzigd door Exactor it op 21-05-2024 22:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
Platinum #55 - (tevens #2024-05) Hades

Door beelden van Hades 2 kreeg ik weer de kriebel en heb ik Hades wederom opgepakt.
Al vaker gestrand op de PS4 en (blijkbaar) 2 jaar geleden al op de PS5, maar deze keer klikte het (en/of ben ik er iets beter in geworden).

Een roguelite en met een scheef oog zou je het als een soort action rpg kunnen bestempelen, waarin je runs doet van een half uur ~ 50 minuten in de setting van de Griekse mythologie.

Ik ben een Supergiantgames fanboy met games zoals Bastion, Pyre e.d., maar Hades is tot nu toe echt hun topgame:
+ Audio en visueel zijn weer top notch
+ Repsonsieve gameplay
+ Goed gebalanceerd met een uitermate fijn handicapsysteem
+ Kudo's voor het gehele Griekse mythologie sfeertje
+ 8 Olympische goden, een dozijn Chtonische goden en aanverwanten en iedereen heeft wel zijn eigen verhaaltjes en meningen over de ander.
+/- Trophywise is er een mate van RNG, waar je - voor het gevoel - enige sturing aan kan geven, maar soms merk je ook dat er sprake is van scripted events (en soms moet je echt doodgaan, dus niet de run uitspelen)
- Als het je echt alleen om de trophy gaat, dan tip speel met god mode. Ik heb vanilla Hades gespeeld en ik heb er uiteindelijk 81 runs over gedaan (ga er ook maar van uit dat je vooral in het begin vaak al snel dood gaat), Dat is misschien net te lang, maar dat komt door al die combinatie van goden en andere personages.

De volgende? Was ik een keer blij, want Tunic in de PSN plus als 'gratis' game (ja ja, ik beschouw ze gewoon als gratis), bleek ik 'm al in de backlog te hebben. :+ Ach ja, maar daar ga ik een poging aan wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Exactor it schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 22:53:
[Afbeelding]

Dit is wel een klein plaatje waard. Promenade is erg goed (en mijn handen zijn stuk).

4 mensen is 6% van alle spelers op trueachievements. Dat is niet best voor zo een goed spel. :(
Toch gegaan voor de speedrun! Echt zonde dat die zo onder de radar is gevlogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
GRDavies75 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:53:
Platinum #55 - (tevens #2024-05) Hades

Door beelden van Hades 2 kreeg ik weer de kriebel en heb ik Hades wederom opgepakt.
Al vaker gestrand op de PS4 en (blijkbaar) 2 jaar geleden al op de PS5, maar deze keer klikte het (en/of ben ik er iets beter in geworden).

Een roguelite en met een scheef oog zou je het als een soort action rpg kunnen bestempelen, waarin je runs doet van een half uur ~ 50 minuten in de setting van de Griekse mythologie.

Ik ben een Supergiantgames fanboy met games zoals Bastion, Pyre e.d., maar Hades is tot nu toe echt hun topgame:
+ Audio en visueel zijn weer top notch
+ Repsonsieve gameplay
+ Goed gebalanceerd met een uitermate fijn handicapsysteem
+ Kudo's voor het gehele Griekse mythologie sfeertje
+ 8 Olympische goden, een dozijn Chtonische goden en aanverwanten en iedereen heeft wel zijn eigen verhaaltjes en meningen over de ander.
+/- Trophywise is er een mate van RNG, waar je - voor het gevoel - enige sturing aan kan geven, maar soms merk je ook dat er sprake is van scripted events (en soms moet je echt doodgaan, dus niet de run uitspelen)
- Als het je echt alleen om de trophy gaat, dan tip speel met god mode. Ik heb vanilla Hades gespeeld en ik heb er uiteindelijk 81 runs over gedaan (ga er ook maar van uit dat je vooral in het begin vaak al snel dood gaat), Dat is misschien net te lang, maar dat komt door al die combinatie van goden en andere personages.

De volgende? Was ik een keer blij, want Tunic in de PSN plus als 'gratis' game (ja ja, ik beschouw ze gewoon als gratis), bleek ik 'm al in de backlog te hebben. :+ Ach ja, maar daar ga ik een poging aan wagen.
Ik kijk ook erg uit naar Hades 2 zodra de full release op consoles uitkomt. Hades 1 was echt een toppertje. :) Met erg veel plezier gespeeld en elke run eindigde met… nog maar eentje!

En veel plezier met Tunic. Ook een erg leuk spel! Probeer zo min mogelijk op te zoeken en zelf de game te verkennen, want het zit erg slim in elkaar.

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 22-05-2024 17:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:14:
[...]
En veel plezier met Tunic. Ook een erg leuk spel! Probeer zo min mogelijk op te zoeken en zelf de game te verkennen, want het zit erg slim in elkaar.
Ik heb hem van de week uitgespeeld. Voor het verhaal geen guide gebruikt. Het zit echt leuk in elkaar om via de manual te ontdekken wat je moet doen. Behoorlijk pittige bossfights ook wel. Moet wel zeggen dat de vele verstopte gangetjes op niet zichtbare plekken op een gegeven moment wel wat flauw aanvoelde.

Voor de resterende trophies (hidden chests, fairies) denk ik dat ik wel een guide erbij pak, want hoewel ik het een toffe game vond ben ik er ook wel weer klaar mee.

En daarna door met Promenade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Raem schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:12:
[...]

En daarna door met Promenade.
Hoppa! Ik heb veel lol gehad met deze uitspelen zonder guide. Althans tot de laaste tien cogs en twee geheimen, die snapte ik totaal niet. Voor de rest kan alles zonder guide (zie wel dat ik er twee keer zo lang over gedaan heb als anderen die hem uitgespeeld hebben maar dat kan ook aan mijn platform skills liggen.

@uchiha tijntje speed run kostte twee pogingen. En tweede was op het nippertje (2:24). Ik was 5 minuten bezig met op gebouwen springen aan het einde. Dat zou 30 seconden moeten zijn. Maar stress.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Exactor it schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:23:
[...]

Hoppa! Ik heb veel lol gehad met deze uitspelen zonder guide. Althans tot de laaste tien cogs en twee geheimen, die snapte ik totaal niet. Voor de rest kan alles zonder guide (zie wel dat ik er twee keer zo lang over gedaan heb als anderen die hem uitgespeeld hebben maar dat kan ook aan mijn platform skills liggen.

@uchiha tijntje speed run kostte twee pogingen. En tweede was op het nippertje (2:24). Ik was 5 minuten bezig met op gebouwen springen aan het einde. Dat zou 30 seconden moeten zijn. Maar stress.
Op het nippertje is nog steeds op tijd! Netjes! Maar tijdsdruk doet gekke dingen. Dat had ik ook met die tower trial. Hele run ging vlekkeloos maar dan aan het einde. De meest simpele jumps mis je dan.

Verkeerde vertaling van zenuwen maar toch!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Akaendra
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yFfbZh5iGCxuE8Smy7MAb20cnzc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kNRRA7cIqwI6UXy3ERfDspqY.jpg?f=fotoalbum_large

Platinum #26: Sea of Stars. Redelijk korte game, met wat rare dialoog keuzes, maar dat zal ik wel zijn. Wel leuk voor wat het is, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
Oke, niet de typical post hier… maar ben benieuwd of ik de enige ben of dat andere gamers wat ervaringen hiermee hebben en willen delen.

Ik heb een beetje het probleem, dat trophies mijn plezier wegnemen. Nu zou je zeggen… dan doe je het toch lekker niet? En ergens zou ik ook zo moeten/willen denken maar dat lukt niet goed. Al een poosje niet echt mijn ps5 aangeraakt, maar bijvoorbeeld wel aan het scrollen op psnprofiles om te kijken naar mijn games, backlog en mijn %completion.

Ik merk dat ik minder tot niet game. Maar ook dat ik bepaalde games niet koop of wil spelen omdat ik dan de trophy list bekijk en denk… dat lukt mij nooit allemaal! Denk hierbij aan online trophies, ng+, extreem harde trophies.

Mijn profiel zal ik simpelweg niet 100% krijgen. Zo heb ik supermeatboy, maar ook the Witcher met 1 trophy(game beviel niet), online trophies in CoD waarbij ik alleen single player leuk vond, stray uitgespeeld en is niet meer gratis dus zou ik moeten kopen(nutteloos!), Diablo4.

Ik zit op een leuke 57,67%, en het is maar een digitaal nummer die helemaal niemand iets boeit. En toch weerhoudt het mij van nieuwe games proberen. Op de Nintendo Switch had ik dat totaal niet, maar die heeft natuurlijk ook geen trophy systeem.

Nu ben ik benieuwd, zijn er meer mensen die dat hier hebben (gehad)? Nu is er een optie om trophy meldingen uit te zetten… maar ik dacht er ook al aan om mijn trophy% op een x niveau te halen, of bijvoorbeeld alleen platinums op mijn profiel te zetten en de rest Hidden. In elk geval benieuwd naar de ervaringen hier!

Oh even een kleine side-note, dit is iets wat ik alleen ervaar met trophy hunten. Verder heb ik best een leuk leven :P

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Royy90 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:41:
Oke, niet de typical post hier… maar ben benieuwd of ik de enige ben of dat andere gamers wat ervaringen hiermee hebben en willen delen.

Ik heb een beetje het probleem, dat trophies mijn plezier wegnemen. Nu zou je zeggen… dan doe je het toch lekker niet? En ergens zou ik ook zo moeten/willen denken maar dat lukt niet goed. Al een poosje niet echt mijn ps5 aangeraakt, maar bijvoorbeeld wel aan het scrollen op psnprofiles om te kijken naar mijn games, backlog en mijn %completion.

Ik merk dat ik minder tot niet game. Maar ook dat ik bepaalde games niet koop of wil spelen omdat ik dan de trophy list bekijk en denk… dat lukt mij nooit allemaal! Denk hierbij aan online trophies, ng+, extreem harde trophies.

Mijn profiel zal ik simpelweg niet 100% krijgen. Zo heb ik supermeatboy, maar ook the Witcher met 1 trophy(game beviel niet), online trophies in CoD waarbij ik alleen single player leuk vond, stray uitgespeeld en is niet meer gratis dus zou ik moeten kopen(nutteloos!), Diablo4.

Ik zit op een leuke 57,67%, en het is maar een digitaal nummer die helemaal niemand iets boeit. En toch weerhoudt het mij van nieuwe games proberen. Op de Nintendo Switch had ik dat totaal niet, maar die heeft natuurlijk ook geen trophy systeem.

Nu ben ik benieuwd, zijn er meer mensen die dat hier hebben (gehad)? Nu is er een optie om trophy meldingen uit te zetten… maar ik dacht er ook al aan om mijn trophy% op een x niveau te halen, of bijvoorbeeld alleen platinums op mijn profiel te zetten en de rest Hidden. In elk geval benieuwd naar de ervaringen hier!

Oh even een kleine side-note, dit is iets wat ik alleen ervaar met trophy hunten. Verder heb ik best een leuk leven :P
Opzich ben ik wel geïnteresseerd in de trophy lijst voor ik een game koop. Maar ik lig er niet erg wakker van dat ik niet alles op 100% heb. Een keer heeft mijn vriendin Hogwarts opgestart per ongeluk op mijn account.. Deze staat dus nogsteeds met 0% in mijn lijstje, terwijl ze hem zelf platinum heeft. Zelfde gebeurde bij de The Witcher (ps5)

Zit op 40% completion. 163 gespeelde games en 22 games 100% daarbij 40 platinums.
Ik koop ook weinig DLC. Dus als ik een platinum binnen heb, gaat de game meestal in de verkoop en komt later de DLC die ik kan niet meer spelen omdat ik de base game niet heb. Dan kan je 100% ook vergeten.

Het is natuurlijk jammer dat dit onderdeel je ervaring negatief maakt. Maar je bent niet de enige. Er zijn hier een aantal (geweest) die zichzelf gek maakten met completion cijfers. Hopelijk komt er een moment dat je het wel tof vind om dat extra stapje te zetten voor een platinum, maar het je ook compleet koud laat als het er niet in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Royy90 Ik zou er geen games voor uit de weg gaan, dat is toch zonde? Games op hidden zetten is alleen voor psnprofiles. Op je PS5 blijf je de games gewoon zien, dus voor wie doe je het dan?

En mocht je het echt een probleem vinden kun je altijd nog zulke games op een tweede account spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorroberner
Herkenbare post en mijn antwoord is ook herkenbaar, maakte mijzelf op Xbox en Trueachievements gek met completion %. Dus ik richt mij er niet op, trophies zijn een bonus, platinum is een heerlijke bonus. Maar als een game mij niet bevalt denk ik, ach toch wat trophy xp gescoord en hop naar de volgende. Sw Republic Commando vind ik toch net wat te moeilijk en minder leuk als vroeger. Dus opzij gelegd en nu lekker Ac Origins aan het spelen.

Kortom herkenbaar, maar af te leren. Bepaal voor jezelf waar je je doel uit haalt. En als dat toch completion % is dan is dat ook prima. Maar voor mij is puur richten op trophy xp met trophies het meest fijne.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
Je wil niet weten hoeveel spellen ik met 1 achievement heb. :) Gewoon uitspelen wat je leuk vindt en ermee kappen als de lol eraf is zou ik zeggen. Het is een hobby, niet werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royy90
Interessant om bovenstaande reacties allemaal te lezen. Conclusie lijkt toch wel te zijn om mij meer te richten op het plezier van het gamen en de trophies als leuke plus te gaan zien, maar niet noodzakelijk. Ach eigenlijk wist ik dat wel maar ik was vooral benieuwd hoe anderen hier mee omgaan.

Ik zal binnenkort weer eens wat nieuwe games opstarten _/-\o_

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
Royy90 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:01:
Interessant om bovenstaande reacties allemaal te lezen. Conclusie lijkt toch wel te zijn om mij meer te richten op het plezier van het gamen en de trophies als leuke plus te gaan zien, maar niet noodzakelijk. Ach eigenlijk wist ik dat wel maar ik was vooral benieuwd hoe anderen hier mee omgaan.

Ik zal binnenkort weer eens wat nieuwe games opstarten _/-\o_
Zo ben ik er vanaf gekomen, bean dive heet het op trueachievements. In allerlei games 1 trophy halen, daarmee gaan je stats naar de piep. Maar dan heb je niet meer de angst een game te starten. Doel van die bean dive is trouwens een bepaald percentage weer te behalen, maar zo sta ik er zelf dus niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
Zorroberner schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:04:
[...]

Zo ben ik er vanaf gekomen, bean dive heet het op trueachievements. In allerlei games 1 trophy halen, daarmee gaan je stats naar de piep. Maar dan heb je niet meer de angst een game te starten. Doel van die bean dive is trouwens een bepaald percentage weer te behalen, maar zo sta ik er zelf dus niet in.
Oh geinig dat daar zelfs een naam/strategie voor is! Nu zal ik dat niet gaan doen om bewust mijn % naar beneden te halen. En ik zal ook echt nog wel trophies gaan hunten als ik ze makkelijk acht.

edit; zojuist een game gekocht, a short hike. Nu is dit wel een easy platinum, dus dat doen we gewoon. Maar in elk geval een nieuwe game die al poosje op mijn wishlist stond en geen backlog game dus :)

[ Voor 14% gewijzigd door Royy90 op 29-05-2024 10:13 ]

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:12
Wat je ook kan doen is dat als je een game begint, je van tevoren een doel stelt welke trophies je wel/niet wilt halen. Dan kan je toch nog voldoening halen uit het feit dat je je doel hebt bereikt zonder dat je per se vast zit aan ellendige grind/uberhardcore difficulty/online trophies die je soms nodig hebt voor de platinum of 100%.

Voor mij is trophy hunten wel een manier om mezelf enigszins aan een game te 'committen'. In het PS3-tijdperk startte ik elke game die mij leuk leek en als het even saai werd, legde ik hem aan de kant en ging ik op naar de volgende game. Gevolg was dat ik nooit ver in een game kwam of er goed in werd. Hierdoor werd gamen al heel snel oppervlakkig en saai voor mij. Sinds de PS4 doe ik het anders en heb ik er weer lol in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
Thijs schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:14:
Wat je ook kan doen is dat als je een game begint, je van tevoren een doel stelt welke trophies je wel/niet wilt halen. Dan kan je toch nog voldoening halen uit het feit dat je je doel hebt bereikt zonder dat je per se vast zit aan ellendige grind/uberhardcore difficulty/online trophies die je soms nodig hebt voor de platinum of 100%.

Voor mij is trophy hunten wel een manier om mezelf enigszins aan een game te 'committen'. In het PS3-tijdperk startte ik elke game die mij leuk leek en als het even saai werd, legde ik hem aan de kant en ging ik op naar de volgende game. Gevolg was dat ik nooit ver in een game kwam of er goed in werd. Hierdoor werd gamen al heel snel oppervlakkig en saai voor mij. Sinds de PS4 doe ik het anders en heb ik er weer lol in.
Dat is ook een goede indd! Gewoon niet focussen op de 100% maar gewoon selectief te werk gaan. Zo heb ik spider-man remasterd op 97% omdat de laatste 2 trophies een ng+ zijn... daar heb ik toch helemaal geen zin in en tijd voor haha!

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorroberner
Royy90 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:29:
[...]

Dat is ook een goede indd! Gewoon niet focussen op de 100% maar gewoon selectief te werk gaan. Zo heb ik spider-man remasterd op 97% omdat de laatste 2 trophies een ng+ zijn... daar heb ik toch helemaal geen zin in en tijd voor haha!
Haha das ook een gezonde insteek. Ik heb die twee wel gedaan, omdat ik het zo’n vet spel vond. Maar bij GoT heb ik ook de ng+ trophies nog open staan. Ook een vet spel, maar nu nog nog niet aan toe om die weer te spelen. En misschien al helemaal niet. Zelfde voor Days Gone. Mocht ik die game weer eens willen spelen dan zijn die trophies mooi meegenomen, maar als ik het niet doe dan zal me dat totaal niet tegenstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Royy90 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:07:
[...]
En ik zal ook echt nog wel trophies gaan hunten als ik ze makkelijk acht.
Of juist de moeilijke trophies om jezelf uit te dagen en meer uit een game te halen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011

Typhone

Who Dares Wins

@Royy90

Kost je een beetje mentale strijd maar daarna is het snel genoeg weg. Ik ga er geen eens meer tijd in investeren en speel wat ik leuk vind. Los daarvan heb ik, buiten wat mensen die ik in de afgelopen 15 jaar online heb leren kennen, ook geen vrienden die actief trophy hunten (op eentje na die top 100 NL is). Maar die gamed elke dag na zijn werk, van 17:30 tot 00:00 en dat al zeker sinds 2008.

Er zat er hier ook eentje (ben naam even kwijt en hij is nu anoniem) waar ik vorig jaar met @Superkiwi nog mee in de clinch lag en die heeft mij doen besluiten zeer voorzichtig te zijn met mensen helpen online. Dat ging in 1 week van elkaar boosten / co-op tot mij 150x (!) in de nacht bellen omdat hij een trophy wilde halen en ik de enige was die dat (zeldzame) spel had. Bedreigingen en alles erbij (niet serieus genomen natuurlijk) maar toen was ik er wel even klaar mee. Zo'n types komen vies veel voor (in de Tarkov community zitten er ook een paar) en dat past niet zo lekker bij mijn lifestyle.

Inmiddels geniet ik gewoon van alles wat komt en als ik een trophy leuk vind om te halen haal ik hem maar geen nodeloze grinds meer (veren verzamelen à la Assassins Creed) of NG+ spelen zonder dood te gaan (Dead Space 2). Idem met vage multiplayer trophies voor games die ik online niet leuk vind (GTA).
En opeens is het leven weer een stuk leuker online :).

Overigens is de reden dat ik ooit met trophies ben begonnen ook wel grappig. Ik kwam van de PC en wilde niet elke 2 maanden meer mijn GPU ugpraden (anno 2007). Toen gedacht hoe leer ik spelen met een !@#$ controller en toen ben ik COD: World At War Platinum gaan halen. Dat was een bruut gevecht (Heart of the Reich) maar het was met een maandje wel gelukt. Sindsdien kon ik mooi shooters spelen op de PS3, PS4 en PS5.

[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 29-05-2024 12:26 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Zo, platina 20 in de pocket:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7VFOQ8V4y-13QrAkUBxSQFcEWH0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XUsjjP1UGnzf7sus3vuG3i5e.jpg?f=user_large

Leuk spelletje voor MiniBas, en papa een easy plat :+

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royy90
Raem schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:15:
[...]

Of juist de moeilijke trophies om jezelf uit te dagen en meer uit een game te halen. :)
Haha nu is dit voor iedereen anders, maar bij mij staat moeilijk vaak niet gelijk aan fun. Maar dat is natuurlijk ieder zijn ding. Al ga ik een beetje uitdaging niet uit de weg, maar geen zin om tig keer dood te gaan of verplicht een moeilijkheidsgraad te moeten spelen.
Typhone schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:25:
@Royy90

Kost je een beetje mentale strijd maar daarna is het snel genoeg weg. Ik ga er geen eens meer tijd in investeren en speel wat ik leuk vind. Los daarvan heb ik, buiten wat mensen die ik in de afgelopen 15 jaar online heb leren kennen, ook geen vrienden die actief trophy hunten (op eentje na die top 100 NL is). Maar die gamed elke dag na zijn werk, van 17:30 tot 00:00 en dat al zeker sinds 2008.

Er zat er hier ook eentje (ben naam even kwijt en hij is nu anoniem) waar ik vorig jaar met @Superkiwi nog mee in de clinch lag en die heeft mij doen besluiten zeer voorzichtig te zijn met mensen helpen online. Dat ging in 1 week van elkaar boosten / co-op tot mij 150x (!) in de nacht bellen omdat hij een trophy wilde halen en ik de enige was die dat (zeldzame) spel had. Bedreigingen en alles erbij (niet serieus genomen natuurlijk) maar toen was ik er wel even klaar mee. Zo'n types komen vies veel voor (in de Tarkov community zitten er ook een paar) en dat past niet zo lekker bij mijn lifestyle.

Inmiddels geniet ik gewoon van alles wat komt en als ik een trophy leuk vind om te halen haal ik hem maar geen nodeloze grinds meer (veren verzamelen à la Assassins Creed) of NG+ spelen zonder dood te gaan (Dead Space 2). Idem met vage multiplayer trophies voor games die ik online niet leuk vind (GTA).
En opeens is het leven weer een stuk leuker online :).
Jeetje heftig verhaal ook wel haha, het moet wel leuk en gezellig blijven. En inderdaad ga ik proberen dat mentale gedeelte eens aan te pakken. Gewoon genieten van de games die ik speel en trophies kunnen altijd nog.
Bas170 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:00:
Zo, platina 20 in de pocket:

[Afbeelding]

Leuk spelletje voor MiniBas, en papa een easy plat :+
Insane, gz :P

PSN Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Royy90 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:05:
[...]
(...) maar geen zin om (...) verplicht een moeilijkheidsgraad te moeten spelen.
Daarom hebben de FromSoftware games geen moeilijkheidsgraad, om het voor iedereen leuk te houden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter

Misschien late to the party (en heb de andere replies nog niet gelezen), maar deze post is meer typical dan niet. Een vorm van dwangmatigheid en/of spellen alsnog links laten liggen omdat de trophylist je niet aanstaat/ongrijpbaar is vanwege moeilijkhheid/e.d. en/of je dingen hoort over buggy trophies e.d. Totaal herkenbaar! Hoewel het voor mij de nodige moeite kost, heb ik toch enigszins leren accepteren / in gezien dat het allemaal digitale bling-bling is en/of feitelijke waardeloze statistiekjes betreft. Ook inzien dat de basis is en moet zijn dat je spelletjes speelt voor je plezier (maar toegegeven, trophies halen is voor mij ook een bron van (veel) plezier).

En je bent niet de enige en zal hier wel meer mensen van dit kaliber hier kunnen vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Royy90
GRDavies75 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:54:
[...]

Misschien late to the party (en heb de andere replies nog niet gelezen), maar deze post is meer typical dan niet. Een vorm van dwangmatigheid en/of spellen alsnog links laten liggen omdat de trophylist je niet aanstaat/ongrijpbaar is vanwege moeilijkhheid/e.d. en/of je dingen hoort over buggy trophies e.d. Totaal herkenbaar! Hoewel het voor mij de nodige moeite kost, heb ik toch enigszins leren accepteren / in gezien dat het allemaal digitale bling-bling is en/of feitelijke waardeloze statistiekjes betreft. Ook inzien dat de basis is en moet zijn dat je spelletjes speelt voor je plezier (maar toegegeven, trophies halen is voor mij ook een bron van (veel) plezier).

En je bent niet de enige en zal hier wel meer mensen van dit kaliber hier kunnen vinden.
Ja het valt mij inderdaad op dat ik niet de enige ben en het algemene advies toch is... leer het af, game voor fun en zie de trophies als bonus. De trophies en het geluid is maximale dopamine. Heb het (nog) niet uitgezet maar ga wel wat meer richten op gamen en niet op hunten.

Daarover gesproken :P Nummer #12 en #13 zijn binnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/liAMt5I1ePQSWZlblltd5DVO-gc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/j150p5nRfWvbyolrNMKLvbSg.png?f=fotoalbum_large
Dit was echt een hele leuke en relaxte game. Stond al een tijdje op mijn wishlist en nu toch maar eens gekocht(in de sale). Prima uit te spelen in een middagje/avond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bad6TO9h29R1AgtFD5vQYNrDpzE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Xw2nN1h2MyxuGdwR4VR6I5Es.png?f=fotoalbum_large
Welke platinum kan je nou beter halen voor nummer 13 dan my name is mayo, een echte klassieker onder de hunters. Hij viel mij eigenlijk nog reuze mee en vond het wel grappig.

PSN Profile

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Royy90 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:26:
[...]
Heb het (nog) niet uitgezet maar ga wel wat meer richten op gamen en niet op hunten.
[...]
Welke platinum kan je nou beter halen voor nummer 13 dan my name is mayo
Behoorlijke tegenstrijdigheid zo in 1 bericht. :P

Ik heb 1 platinum van zo'n type game. Road Bustle, waarbij je 10 minuten ofzo met een poppetje een weg oversteekt en platinum is binnen. De eerste en laatste keer dat ik zo'n platinum haal. Voelt achteraf zelfs als smet op m'n lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
Raem schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:54:
[...]

Ik heb 1 platinum van zo'n type game. Road Bustle, waarbij je 10 minuten ofzo met een poppetje een weg oversteekt en platinum is binnen. De eerste en laatste keer dat ik zo'n platinum haal. Voelt achteraf zelfs als smet op m'n lijst.
Haha ik vind trophies nog steeds gewoon leuk hoor. En had dit idee al een tijdje om als nummer 13 te doen. Het punt is dat trophies niet meer de overhand moeten hebben en ik niet meer games links moet laten liggen vanwege een trophylist of dat ik mij teveel bezig ga houden met mijn backlog.

Ik zie het niet als smet, maar juist als iets grappigs! Maar ik ga niet meer van dit soort nutteloze platinum halen.

[ Voor 7% gewijzigd door Royy90 op 30-05-2024 09:57 ]

PSN Profile

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Royy90 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:56:
[...]

Haha ik vind trophies nog steeds gewoon leuk hoor. En had dit idee al een tijdje om als nummer 13 te doen. Het punt is dat trophies niet meer de overhand moeten hebben en ik niet meer games links moet laten liggen vanwege een trophylist of dat ik mij teveel bezig ga houden met mijn backlog.

Ik zie het niet als smet, maar juist als iets grappigs! Maar ik ga niet meer van dit soort nutteloze platinum halen.
This is the way, haal eruit wat je leuk vind, en als het niet goed voelt hard nadenken wat je echt wil.

Trophies kunnen gewoon enorm leuk zijn, en er zijn meerdere invullingen voor meerdere type mensen.
Ik geef niet zoveel om daadwerkelijk dingen afmaken of completion rate, maar vind het wel tof om bijzondere dingen te doen of dingen die in eerste instantie ontzettend moeilijk (lijken te) zijn, soms tegen het onmogelijke aan, maar die je dan toch voor elkaar krijgt!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Raem schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:54:
[...]

Dat heb ik met Rabio…. De trailer die ik zag leek op een leuke uitdagende platformer… maar inmiddels kent die game 5.000 aan gamerscore en haal je dat binnen een half uurtje… hopelijk kan dat door MS aan banden worden gelegd. :)

Verder kan ik mezelf wel redelijk een achievement hunter noemen, maar ik speel wel games die ik leuk vind. Shovelware spelen voor achievements en trophies vind ik het meest nutteloze wat er is. :)

Verder kijk ik altijd wel even naar de achievement lijst van games, maar een hele lastige of grindy achievement lijst weerhoudt me enkel bij games waar ik sowieso al over twijfel of ik ze wil spelen. Gamen moet leuk zijn en blijven en achievements is voor mij zeker een onderdeel ervan maar geen bepalende factor. Zo heb ik honderden uren (meest gespeelde game in mijn leven denk ik inmiddels) in Halo Infinite zitten maar heb niet eens de helft van de achievements. De SP interesseert me niet en als het me niet boeit speel ik het ook niet. En mijn completion rate heb ik heel vakkundig onderuit gehaald door ooit de Halo Master Chief collection op te starten met 700 achievements waarvan ik er 12 ofzo heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Nu online
Je moet maar zo denken, vroeger hadden games ook geen trophies, het is niet dat ze minder worden of meer omdat ze ze wel/niet hebben.
Ik zie het persoonlijk zelf meer als een leuk extratje om te doen als je het leuk vind om te doen, zeker als de game gewoon leuk is en het haalbaar is wil ik het nog wel eens doen.
Ik heb ook genoeg games die ik doorspeel en nog niet eens de helft aan trophies heb.

Enige game die ik echt heb laten liggen is de uncharted trilogy, wellicht 1/2 trophies gehaald maar meer ook niet, de besturing van die game was echt niet te harden zo slecht. Zal die trilogie ook nooit spelen en die trophy lijst zal daar ook niet omhoog gaan XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe ook niet echt aan trophy/achievement hunten. Een platinum of 1000gs is leuk, maar niet echt nodig. De echte top 100 daarin haalt niemand toch meer in. Soms is een milestone trophy/achievement wel leuk om te hebben.

Ik game bijna dagelijks voor mijn plezier. Nu kijk ik uit naar de 500 vlieguren achievement op mijn Xbox Series X in Flight Simulator 2020. De 1000gs haal ik toch niet en kan mij gestolen worden bij wijze van spreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:29

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Akaendra schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 12:45:
Je moet maar zo denken, vroeger hadden games ook geen trophies, het is niet dat ze minder worden of meer omdat ze ze wel/niet hebben.
Ik zie het persoonlijk zelf meer als een leuk extratje om te doen als je het leuk vind om te doen, zeker als de game gewoon leuk is en het haalbaar is wil ik het nog wel eens doen.
Ik heb ook genoeg games die ik doorspeel en nog niet eens de helft aan trophies heb.

Enige game die ik echt heb laten liggen is de uncharted trilogy, wellicht 1/2 trophies gehaald maar meer ook niet, de besturing van die game was echt niet te harden zo slecht. Zal die trilogie ook nooit spelen en die trophy lijst zal daar ook niet omhoog gaan XD
Uncharted heb ik ook nooit afgemaakt. Puur door die trophy dat je het op Crushing difficulty nog een keer moest spelen. Weet dat dat bij Unchatred 2 was in ieder geval. De rest wel eigenlijk complete.

En vroeger hadden games geen trophies klopt maar het is iets waar ik toen al tegen aan liep zeg maar :P Het slaat eignelijk nergens op maar pre-2008 toen playstation het nog niet mandatory had dat games trophies moesten hebben neigde ik vaker naar iets op Xbox te spelen omdat die wel achievements had :+

Het is een schijn beloning natuurlijk en vaak alleen maar om je e-penis te laten zien aan andere maargoed het maakt voor mij het spelen van games veel leuker en meer voldoenend haha

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 12:04

Tja, zit nu op 97% van Stellar Blade. Platinum gehaald. 2e playthrough afgerond. Maar ik moet dus nog 24 skill points behalen om de laatste DLC trophy te halen.

Dat is dus zeker een aantal uur extra gameplay. Kijk er erg tegenop. Hoe vet ik het spel ook vond. Ik speel games het liefst niet meerdere keer. 2e playthrough heb ik langs iedereen heen gepuft om het zo snel mogelijk af te hebben. Nu moet ik waarschijnlijk nog een halve 3e playthrough doen voor die skill points.

Erg irritant... maar goed... je kiest er zelf voor natuurlijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Akaendra schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 12:45:
Je moet maar zo denken, vroeger hadden games ook geen trophies,*knip*
Vroeger niet, nu wel. :*)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royy90
Sefaex schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:59:
[...]

Tja, zit nu op 97% van Stellar Blade. Platinum gehaald. 2e playthrough afgerond. Maar ik moet dus nog 24 skill points behalen om de laatste DLC trophy te halen.

Dat is dus zeker een aantal uur extra gameplay. Kijk er erg tegenop. Hoe vet ik het spel ook vond. Ik speel games het liefst niet meerdere keer. 2e playthrough heb ik langs iedereen heen gepuft om het zo snel mogelijk af te hebben. Nu moet ik waarschijnlijk nog een halve 3e playthrough doen voor die skill points.

Erg irritant... maar goed... je kiest er zelf voor natuurlijk :+
Herkenbaar! Sowieso spider-man 1 waar ik 2 ng+ trophies in mis... Maar KingdomHearts vind ik ook geweldige games, maar heb je ook aantal playtroughs voor nodig.

Afgelopen dagen veel nagedacht over hoe ik dit "mentale probleem" nou wat minder impact kan laten hebben en de reacties hier helpen enorm. Wat heeft het ook voor enig nut hoeveel trophies/platinum ik haal, alsof iemand het mij ooit vraagt of mij anders behandeld erom lol. Het is puur voor jezelf.

Trophy hunten blijft een leuke side hobby en ik ben nu wel door mijn backlog aan het gaan. Maar nu met het idee om de wat makkelijkere trophies nog even te halen. Ik heb nog 404 missing trophies, dus die kan ik nog wat bijschaven. Ga mij niet meer druk maken om te moeilijke of te grindy trophies. En als ik een nieuwe game wil doen, dan doe ik dat lekker :P

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Nu meerdere playstation titels naar PC komen en je vaker je PSN moet gaan connecten met die games ben ik benieuwd of je ook de Playstation Trophies haalt op je account.. gezien je dus je PSN moet koppelen. Zou ik als ex-playstation speler wel tof vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:26:
Nu meerdere playstation titels naar PC komen en je vaker je PSN moet gaan connecten met die games ben ik benieuwd of je ook de Playstation Trophies haalt op je account.. gezien je dus je PSN moet koppelen. Zou ik als ex-playstation speler wel tof vinden :P
Ja, is recent bevestigd bij de release van Ghost of Tsushima. De trophy list wordt gedeeld met de PS5 versie, dus mocht je bijvoorbeeld alle trophies al gehaald hebben op je PS5, dan kun je ze niet nog eens halen op de PC.

https://blog.playstation....em-requirements-revealed/

[ Voor 9% gewijzigd door Raem op 31-05-2024 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Raem schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:49:
[...]

Ja, is recent bevestigd bij de release van Ghost of Tsushima. De trophy list wordt gedeeld met de PS5 versie, dus mocht je bijvoorbeeld alle trophies al gehaald hebben op je PS5, dan kun je ze niet nog eens halen op de PC.

https://blog.playstation....em-requirements-revealed/
Maar werkt het ook andersom? als ik ze op steam haal krijg ik ze ook automatisch op playstation ook al heb ik de game niet op playstation ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:11:
[...]

Maar werkt het ook andersom? als ik ze op steam haal krijg ik ze ook automatisch op playstation ook al heb ik de game niet op playstation ?
Ja, ze worden geregistreerd onder je PSN account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:49:
[...]
Als trophies tussen pc en PS5 gedeeld kunnen worden, waarom dan niet tussen PS4 en PS5?
De laatste maanden speel ik slechts een handjevol (voormalige PS4) games* die in de tussentijd een PS5 upgrade hebben gekregen waardoor ik nu met twee verschillende trophylijsten zit. Het heeft me altijd verwonderd waarom dat nodig is en er niet gewoon één lijst per game wordt aangemaakt op je profiel.

*Assetto Corsa Competizione, Elden Ring en Snowrunner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:12
Superkiwi schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 17:48:
[...]

Als trophies tussen pc en PS5 gedeeld kunnen worden, waarom dan niet tussen PS4 en PS5?
De laatste maanden speel ik slechts een handjevol (voormalige PS4) games* die in de tussentijd een PS5 upgrade hebben gekregen waardoor ik nu met twee verschillende trophylijsten zit. Het heeft me altijd verwonderd waarom dat nodig is en er niet gewoon één lijst per game wordt aangemaakt op je profiel.

*Assetto Corsa Competizione, Elden Ring en Snowrunner
Ik vermoed dat het te maken heeft met 2 totaal verschillende achterliggende technieken en dat PS4 niet "geupgrade" kan worden naar de nieuwe (PS5-)techniek i.v.m. oudere games die dan allemaal niet meer werken.

Je ziet o.a. verschillen met games tussen de platforms bij bijvoorbeeld CoD:MW3 waar het bij de PS5 een dlc trophy list is en op PS4 een eigen trophy list. Of de Tomb Raider trilogy met 3 plats op de PS4, maar 1 grote lijst (zonder plat) op de PS5.

Ook houdt de PS5 trophy list "deelstatistieken" bij, bijvoorbeeld als je 100 kills moet halen voor een trophy kan je in de lijst bijv. zien dat je er 30/100 hebt gehaald, terwijl dat op PS4 niet mogelijk is.

Al dit alles doet mij vermoeden dat ze het hele trophy systeem op de kop hebben gegooid en een cross-platform trophylist daardoor niet mogelijk is, zoals bij PS3/PS4/Vita wel het geval was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorroberner
Nog geen platinum maar wel een grote stap, zojuist de laatste RDR Online trophy gehaald. All is fair, prevent a rival posse's free roam mission. Geboosted uiteraard. Heerlijk dat deze af zijn. Denk dat ik de rest van de avond even lekker aan de slag ga met Chapter 1 van RDR 2. En dan heel rustig dit spel spelen. 3 jaar geleden op de Xbox bijna alle achievements gehaald, behalve Study and Skin all animals. Ik ging daar namelijk niet vanaf het begin voor, en had bijvoorbeeld de panter niet bestudeerd, maar wel geskinned. Dus daar nu gelijk vanaf het begin af en toe op letten. Ondertussen zit ik ook lekker vol in AC Origins, dus goed kijken dat ik geen Open World fatigue krijg ^^

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
Platinum #56 (tevens #2024-06) - Tunic

Een Zeldaesque met een hoog puzzelgehalte, maar denk niet iets voor iedereen en/of ik heb er gemengde gevoelens over.

Als je het puur speelt voor de plezier
+ Duidelijk een hommage aan de eerste zelda's
+ Ze hebben een ingame manual die je moet verzamelen, maar één van de gimmicks is dat de handleiding in een eigen verzonnen brabbeltaatlje is geschreven, met hier en daar (genoeg) engelse woorden, maar met dat soort hints en de plaatjes kun je ver komen in wat de bedoeling is. Tip: Doe je eerste playthrough blind en vooral online geen hints en guides opzoeken, des te belonender is het als je achter dingen komt.
+/- Difficulty spikes (sowieso heel erg wennen aan de clunky controls), de gewone game is prima te doen, maar de paar 'eindbazen' dat is heel andere koek (+-punt je kan het downtunen (zelfs onsterfeljk) zonder trophy penalties e.d.)
- Eén andere gimmick is de artstijl en de isometrische view. Dus zit je ook vaak beetje virtuele muurtjes en de hoekjes en gaatjes uit het camerazicht een beetje te droogneuken. Ik hou wel van exploren in een game, maar dit werd al heel snel heel oud.

Voor de trophyhunters:
- Endgame bevat vele secrets en andere verzamelingetjes, maar dat is echt puzzelen van een heel andere categorie. Petje af voor wie het zonder guides allemaal weet te achterhalen, maar eigenlijk is dat nauwelijks/niet te doen.
- Zelfs met guides ben je waarschijnlijk nog de nodige tijd bezig om de resterende trophies te halen.

Leuke ervaring, maar niet alles is valhalla en dat is meteen een bruggetje naar potentiele platinum 57 AC Valhalla. De complete edition was in de ramsch, voor 21 euro kon ik die niet laten liggen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Platinum #171 - Tunic
Ik deel de mening van @GRDavies75. Inderdaad alles proberen te ontdekken zonder guide, maar via de ingame manual. Dat hebben ze leuk gedaan. Daarna vond ik het allemaal iets té worden en heb ik voor alle endgame dingen wel een guide gebruikt. De vele verstopte gangetjes buiten het zicht werd op een gegeven moment wat flauw.

Platinum #172 - Promenade
Nogmaals dank voor de tip @uchiha tijntje. Een van de leukste games die ik de laatste tijd gespeeld heb. Begint als een, op het oog, simpele platformer. Maar groeit uit tot een ontzettend gevarieerde game, met ook nog de nodige uitdaging op sommige punten. Mooie art style ook. Volgens mij door maar een paar man gemaakt (Holy Cap). Studio om in de gaten te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Raem schreef op zondag 2 juni 2024 @ 15:15:
Platinum #171 - Tunic
Ik deel de mening van @GRDavies75. Inderdaad alles proberen te ontdekken zonder guide, maar via de ingame manual. Dat hebben ze leuk gedaan. Daarna vond ik het allemaal iets té worden en heb ik voor alle endgame dingen wel een guide gebruikt. De vele verstopte gangetjes buiten het zicht werd op een gegeven moment wat flauw.

Platinum #172 - Promenade
Nogmaals dank voor de tip @uchiha tijntje. Een van de leukste games die ik de laatste tijd gespeeld heb. Begint als een, op het oog, simpele platformer. Maar groeit uit tot een ontzettend gevarieerde game, met ook nog de nodige uitdaging op sommige punten. Mooie art style ook. Volgens mij door maar een paar man gemaakt (Holy Cap). Studio om in de gaten te houden.
Graag gedaan! Zeg het voort, want die is compleet onder de radar gevlogen ben ik bang.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Platinum #40: Shadow warrior 3 (PS5)

Toen ik halverwege de PS4 versie was, kwam ik achter de PS upgrade. Moest er wel een new game voor starten. Dus besloot de PS4 versie dan maar af te maken. En even daarna de PS5 versie opnieuw te spelen. 2/3 avondjes knallen en toen was de PS5 versie ook binnen.

Platinum #41: Dead Island 2

Super game! Lekker hakken en knallen. Loopt als een trein en ziet er prima en sfeervol uit. Hier en daar best uitdagend. Door de co-op op public te zetten krijg je wat versterking van random spelers. Zeer welkom als het even lastig aan het worden is. Vrijwel alle trophys komen vanzelf door de story en side missions allemaal te spelen. Erna nog een handvol kleine trophy zaken voltooien en de platinum kan weer mooi in de kast.

Tot zover mijn trophys van 2024:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-08c9lXcuxFGFVmm-wtQqGxtos=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZA8Jg2SoWWFDL0ttHCsQCmJW.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga is hard nadenken welke games uit mn bibliotheek ik nog graag wil spelen. Een heel groot aantal games niet of nauwelijks goed gespeeld. Zomaar wat titels die al jaren op het to do lijstje staan, maar blijkbaar geen prioriteit krijgen als ik iets wil spelen.

Resident Evil 4 remake
Dying light 1
Skyrim (PS5)
Concrete Genie
Final Fantasy 7
Resogun

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Royy90
Platinum #14; Cat Quest

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8K97AEFdZlDH_OvItuZG_AmKO4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/azseVykTxuUmUPZgPWhoWY1E.png?f=fotoalbum_large
Leuke game was dit! Ik zag dat er ook nog een deel 2 is dus die misschien ook eens doen in de toekomst.

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cat Quest is zeker een leuke game! Deel 2 zit nu ook in PS+ dus die ga ik binnenkort spelen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
Raem schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:48:
Cat Quest is zeker een leuke game! Deel 2 zit nu ook in PS+ dus die ga ik binnenkort spelen denk ik.
Ja die ga ik ook zeker spelen! En deel drie is in de maak en komt dacht ik in augustus uit.

PSN Profile

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik ben nu met mijn dochter begonnen aan Little Kitty Big City.
Deed me denken aan Stray maar dan voor kids :P Best grappig spelletje.

Zit in Gamepass

Die gaan we samen 100% halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERRs8xHR1EqlEVPE5jjhCd4KMI4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7bn2EzqVy7faYyggHieJdW2f.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:38

Satom

Verzamel ervaringen

Topicstarter
GRDavies75 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 23:41:
Leuke ervaring, maar niet alles is valhalla en dat is meteen een bruggetje naar potentiele platinum 57 AC Valhalla. De complete edition was in de ramsch, voor 21 euro kon ik die niet laten liggen.
Ik ben heel benieuwd hoe je dit gaat ervaren, heb deze kort geleden ook gekocht, toen was het net iets duurder. Tot op heden alleen het begin gedaan en onder tussen alweer 5 nieuwe games gestart :9

Prioriteit ligt op dit moment op de PS+/E games, mijn abbo loopt nog tot het einde van de zomer:
- Fallout 4
- Ghost of Tsushima
- Horizon Forbidden West

En buiten de PS+/E was mijn doel om mijn % op te krikken dit jaar, maar ik heb al meer games gestart dan dat ik had durven dromen:
- God of War Ragnarök
- Hogwarts Legacy
- Assassin's Creed Mirage
- Assassin's Creed Valhalla
- Assassin's Creed Black Flag - alleen nog de 100% playthrough voor de Plat
- The Last of Us Remastered (PS4) - Online trophies heb ik een paar jaar geleden gehaald, nu nog de collectives en NG+

Een hele hoop games en te weinig tijd O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Platinum #173 - Promenade (PS4)
Dat is het voordeel dat de PS4 en PS5 gescheiden trophy lijsten hebben, dan kun je double dippen. En bij deze game is het geen straf om het nog een keer te doen. Met alles vers in het geheugen vlieg je er door heen.
En omdat de PS4 versie door nóg minder mensen wordt gespeeld ben ik de eerste met de platinum. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Raem schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:01:
Platinum #173 - Promenade (PS4)
Dat is het voordeel dat de PS4 en PS5 gescheiden trophy lijsten hebben, dan kun je double dippen. En bij deze game is het geen straf om het nog een keer te doen. Met alles vers in het geheugen vlieg je er door heen.
En omdat de PS4 versie door nóg minder mensen wordt gespeeld ben ik de eerste met de platinum. :P
Hahaha, hoe lang heb je er over gedaan in totaal :)

Pagina: 1 ... 115 ... 118 Laatste