Ik heb deze maand twee platinums gescoord, nummers 25 & 26
25: Deliver us the Moon: Bijzondere game. Gameplay is niet heel bijzonder, maar het verhaal en het mysterie was zo meesleped dat ik persé wilde doorspelen. Na de eerste playthrough via level select lekker de platinum gehaald. Ik heb het vervolg Deliver us Mars ook in mijn digitale verzameling liggen. Maar ik ga die niet meteen spelen.
26: Saints Row 2022: Er is veel over deze game gezegd. De originele Saints Row is de reden dat ik in 2010 een Xbox 360 kocht, ik vond het concept zo vet en deel 1 was een Xbox exclusive. Deel 2 vond ik ook vet. Deel 3 wat minder en die heb ik pas echt in 2019 gespeeld (wel toen heerlijk gespeeld) en eind 2019 deel 4. Saints Row betekende veel voor mij, een heerlijke open world game met empire building waarin je de stad overneemt (en dat op de kaart ziet qua kleuren). Ik heb dit spel in 2022 voor de Xbox gekocht, en zat bij mijn PS5 bundel, dus ik had het ook voor de PS5.
Het verhaal is op veel momenten bijzonder cringe, ik heb het gevoel dat ik de hele vriendengroep zo enorm leuk moet vinden, met al hun inside jokes. De missie corporate retreat is voor mij qua verhaal echt een van de dieptepunten.
spoiler:Met de Nuhaili (of hoe je dat schrijft) ga je aan teambuilding doen, zo geforceerd dat ik echt denk van jeetje is express cringe en daarmee zo'n postmoderne jezelf belachelijk maken, of is het met een serieuze inslag geschreven? Ik vond de game vooral leuk met de strijd tegen Marshall
Ook het einde slaat wat mij betreft nergens op. En de laatste "missie" is een karaoke scene nadat je alle gebieden hebt veroverd en voltooid. Vreselijk scene, maar het leverde mij wel een gouden trophy op, dus meh kon ermee leven
De gameplay vind ik wel heerlijk, rijden is niet bijzonder, maar het schieten (met upgrades) en lekker de gebieden veroveren en opruimen werkt voor mij nog steeds heerlijk. Ook af en toe leuke trophies, hou sowieso wel van completion based trophies, en ook wat bijzondere dingen doen, zoals quadruple backflip.
Daarnaast nog de DLC gespeeld, twee van de drie, doc ketchums murder circus heb ik geen zin in. Kost aantal uren zie ik op internet, en zo goed vind ik de combat ook weer niet. Andere twee dlc waren van korte duur (bij elkaar in 2 uur ongeveer uitgespeeld). Maar je raadt het al, die leverden wel weer 8 trophies op. (Plus had die dlc in een sale gekocht).
Kortom een 6.5 voor Saints Row 2022. Blij met de platinum en heb mij met de game vermaakt.
Dan nu: AC Origins, was daar in mei mee begonnen, maar RDR 2 kwam in de weg hehe. Maar net weer opgestart en zit er meteen in. Dus denk dat dat mijn volgende platinum op de PS5 wordt. Ondertussen ook Alpha Protocol en Dragon Age Origins voor de PS3 gekocht. Dus volgende platinum in totaal wordt of Alpha Protocl of Assassins Creed origins (of heel misschien F24 als ik het in een sale ga kopen). In ieder geval weer zin om verder te gamen.