"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Superkiwi schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:12:
[...]
Ik heb onze DM's nog eens gelezen maareh..... heb jij Diablo III nu al eens op platinum gezet?

Maar zonder dollen, dan komen dus weer terug bij de discussie van laatst, ik zag het meest op tegen die 500 bounties of zo? Dat is bijna werken joh.
Maar je hebt wel een punt, diablo 2 zal vermoeddelijk altijd mijn favoriet blijven en ik heb ook paar keer dicht bij de aanschaf van de remake aangezeten, dat is dan of weer volop verslaafd of de wetenschap dat ie in de backlog ligt te piepen

Maar 3 zou ik eigenlijk nog eens moeten checken ja. De liefde voor deze game omzetten naar een plat!
Buiten die 'batting 500' stelt de rest idd geen f voor.
10 second ninja DONE

Ik weet nog hoe lang ik er destijds mee bezig ben geweest en ik ben het met je eens: 500 bounties is echt wel een beetje teveel van het goede. Tegenwoordig zou ik er ook niet zo snel meer aan beginnen.

Ik heb afgelopen weekend mijn PS5 (tijdelijk) omgeruild met de Xbox-S van mijn nichtje.
(ZIj ook blij want ze wou heel graag Kena spelen.)
Ik wil het van mijn kant eventjes uitproberen, kijken of ik dezelfde drang op de Xbox heb als bij de Playstation met trophies.
Nu is het uiteraard nog veels te vroeg om er iets over te zeggen omdat het ook de nieuwigheid kan zijn, of simpelweg omdat ik er nu extra op probeer te letten (of, juist niet.

Maar, ik merk wel al meteen dat het gevoel toch een klein beetje anders is voor me.
Bij de Playstation heb ik die drang voor de platinum, en daar moet je dus letterlijk alles voor doen.
Maar, tot dusver op de Xbox heb ik een klein beetje de gedachte van "Ja, ik wil zoveel mogelijk uitspelen, maar... de score gaat toch wel omhoog, dus als ik er 1 niet wil doen... doesn't matter."
(nogmaals, ik weet dat er een kans is dat het niets uitmaak en dat ik in dezelfde val val.)
Maar, ik ga de komende tijd lekker aan de slag met Fallout 3 en Gears 5, kijken hoe dat een klein beetje gaat.
PC Gaming is het toch net niet voor mij.
Ben echt de type gamer wat lekker languit op de bank wil liggen en op 1 knop wil drukken en gamen.

Succes met de grind van Gears 5 om 100% te halen! Duurt maar iets van 1.000 uur. Toch @timmie271Just_jan schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:37:
Kleine update van mijn kant (Als er mensen zijn die liever hebben dat ik hier niet over praat, laat maar weten en ik stop er mee.)
Ik heb afgelopen weekend mijn PS5 (tijdelijk) omgeruild met de Xbox-S van mijn nichtje.
Ik wil het van mijn kant eventjes uitproberen, kijken of ik dezelfde drang op de Xbox heb als bij de Playstation met trophies.
Nu is het uiteraard nog veels te vroeg om er iets over te zeggen omdat het ook de nieuwigheid kan zijn, of simpelweg omdat ik er nu extra op probeer te letten (of, juist niet.)
Maar, ik merk wel al meteen dat het gevoel toch een klein beetje anders is voor me.
Bij de Playstation heb ik die drang voor de platinum, en daar moet je dus letterlijk alles voor doen.
Maar, tot dusver op de Xbox heb ik een klein beetje de gedachte van "Ja, ik wil zoveel mogelijk uitspelen, maar... de score gaat toch wel omhoog, dus als ik er 1 niet wil doen... doesn't matter."
(nogmaals, ik weet dat er een kans is dat het niets uitmaak en dat ik in dezelfde val val.)
Maar, ik ga de komende tijd lekker aan de slag met Fallout 3 en Gears 5, kijken hoe dat een klein beetje gaat.
Ben echt de type gamer wat lekker languit op de bank wil liggen en op 1 knop wil drukken en gamen.

Gamertag: VAS taijyn
Geen intentie om dat te doen.uchiha tijntje schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:04:
[...]
Succes met de grind van Gears 5 om 100% te halen! Duurt maar iets van 1.000 uur. Toch @timmie271

Anders kan je een Nintendo switch aankopen daar zijn geen enkele aanwezig focus ligt op gamen.Just_jan schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:37:
Kleine update van mijn kant (Als er mensen zijn die liever hebben dat ik hier niet over praat, laat maar weten en ik stop er mee.)
Nu is het uiteraard nog veels te vroeg om er iets over te zeggen omdat het ook de nieuwigheid kan zijn, of simpelweg omdat ik er nu extra op probeer te letten (of, juist niet.)
@Just_jan ik zit pas op ongeveer 970 uur nuuchiha tijntje schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:04:
[...]
Succes met de grind van Gears 5 om 100% te halen! Duurt maar iets van 1.000 uur. Toch @timmie271

Moet alleen de onderstaande kleine achievements nog waarbij dat van Seriously alleen de classes nog naar level 20 brengen is.
Gamertag: timmie271
Dat zeg je nu! Het ziet er toch niet uit om een game te hebben in je lijst waar geen 100% achter staat!Just_jan schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:07:
[...]
Geen intentie om dat te doen.(Zegt al iets, denk ik ^^)

[Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-02-2023 11:38]
uchiha tijntje schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:38:
[...]
Dat zeg je nu! Het ziet er toch niet uit om een game te hebben in je lijst waar geen 100% achter staat!

Toch ook maar een afstand nemen van dit thread...
[Voor 9% gewijzigd door Just_jan op 23-02-2023 11:44]
Laat je vooral niet gek maken, weet ook nog steeds niet waarom ik zo gek ben om het nog steeds te willen completen. Ligt ook niet voor niets al eventjes in de ijskastJust_jan schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:41:
[...]

En @uchiha tijntje wanneer ga jij Halo MCC op 100% zetten?
Tenslotte staat plezier in gamen bovenaan het lijstje!
[Voor 6% gewijzigd door timmie271 op 23-02-2023 11:51]
Halo MCC zorgde voor een daling van mijn completion rate met 10% ofzo… heb 12 van de 700 achievementstimmie271 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:50:
[...]
Laat je vooral niet gek maken, weet ook nog steeds niet waarom ik zo gek ben om het nog steeds te willen completen. Ligt ook niet voor niets al eventjes in de ijskast
En @uchiha tijntje wanneer ga jij Halo MCC op 100% zetten?
Tenslotte staat plezier in gamen bovenaan het lijstje!

Niet lullig bedoeld, maar denk dat dat wel verstandig is gelet op je berichtjes.Just_jan schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:41:
[...]

Gisteren de gratis PS5 upgrade van Elden Ring gedownload. Op de PS4 Pro heb ik de game platinum en het lijkt erop dat ik op de PS5 met een nieuw char helemaal opnieuw moet beginnen; mijn trophy progressie staat op 0%uchiha tijntje schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:38:
[...]
Het ziet er toch niet uit om een game te hebben in je lijst waar geen 100% achter staat!

Soms valt er ook geen pijl op te trekken. Zo popten er na de PS5 upgrade van Snowrunner een 8 tot 10 willekeurige trophies op, waar bij iemand die ook de upgrade had gedaan 8 tot 10 andere trophies oppopten.
Je kan als je je PS4 Save in de cloud heb staan verder gaan met je save op de PS5.Superkiwi schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:37:
[...]
Gisteren de gratis PS5 upgrade van Elden Ring gedownload. Op de PS4 Pro heb ik de game platinum en het lijkt erop dat ik op de PS5 met een nieuw char helemaal opnieuw moet beginnen; mijn trophy progressie staat op 0%
Soms valt er ook geen pijl op te trekken. Zo popten er na de PS5 upgrade van Snowrunner een 8 tot 10 willekeurige trophies op, waar bij iemand die ook de upgrade had gedaan 8 tot 10 andere trophies oppopten.
Ik had het wat duidelijker op moeten schrijven om deze verwarring te voorkomen

[Voor 43% gewijzigd door Superkiwi op 23-02-2023 14:12]
Welcome to the Dark SideJust_jan schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:37:

Zonder gegein, dat vind ik ook het fijne aan Xbox, als ik een game niet complete heb ik toch gamerscore binnen. Belangrijk: Ga niet op trueachievements naar je completion ratio kijken. En geniet van de games hierop, lekker Forza Horizon onderuit zittend is heerlijk.
PS: Dm je gamertag maar als je eens relaxed online wilt spelen (met eventueel achievements)
Ik speel nu nog eventjes met haar account.Zorroberner schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:58:
[...]
Welcome to the Dark Side![]()
Zonder gegein, dat vind ik ook het fijne aan Xbox, als ik een game niet complete heb ik toch gamerscore binnen. Belangrijk: Ga niet op trueachievements naar je completion ratio kijken. En geniet van de games hierop, lekker Forza Horizon onderuit zittend is heerlijk.
PS: Dm je gamertag maar als je eens relaxed online wilt spelen (met eventueel achievements)
Ik wacht nog eventjes een weekje of 2 met het aanmaken van een eigen account.
(Eerst eventjes kijken hoe dit gaat.)
Mocht het allemaal goed gaan dan zal ik vast en zeker mijn nieuwe tag doorgeven.
(Niet bestemd voor de lijst, daar blijf ik lekker van weg.

En, zal ik ook mijn woorden terug nemen die ik ooit in het X-Box thread heb gesproken...
Dat ik never nooit van Playstation naar X-box zou gaan.

Mag ik vragen waar die cijfers in de rode balk voor staan? Het aantal mensen die de achievement hebben gehaald? Dat is wel een stuk fijner dan het percentage wat op de Playstation wordt vermeld:-)
En zo te zien werkt de voortgang bijhouden van achievements ook een stuk beter dan op de Playstation. Of ik doe op de PS5 het tracken van trophies verkeerd.
Dat is van een website genaamd TrueachievementsNACrat schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:27:
[...]
Mag ik vragen waar die cijfers in de rode balk voor staan? Het aantal mensen die de achievement hebben gehaald? Dat is wel een stuk fijner dan het percentage wat op de Playstation wordt vermeld:-)
En zo te zien werkt de voortgang bijhouden van achievements ook een stuk beter dan op de Playstation. Of ik doe op de PS5 het tracken van trophies verkeerd.

Al moet ik zeggen, ik kan op de Xbox makkelijker herkennen welke achievements ik nog moet halen dan op PS5.
De cijfers in de rode balk rechts is de TrueAchievement score die door www.trueachievements.com eraan gekoppeld wordt. Eronder zie de gamerscore van de achievement, daaronder het aantal mensen dat de achievement behaald heeft van de geregistreerde spelers op TA. Verder wordt daar ook alleen maar een percentage gegeven van het aantal mensen over alle gamers die hem behaald hebben.NACrat schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:27:
[...]
Wat betreft het tracken hangt het ervanaf of het door de makers van de game geïmplementeerd is of niet, anders doet die ook vrij weinig weet ik

[Voor 8% gewijzigd door timmie271 op 24-02-2023 13:33]
Yes ik snap hem.Zorroberner schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:32:
[...]
Dat is van een website genaamd TrueachievementsVergelijkbaar met PSN profiles.
Al moet ik zeggen, ik kan op de Xbox makkelijker herkennen welke achievements ik nog moet halen dan op PS5.
Je kan op de PS5 filteren dat je enkel trophies te zien krijgt die je nog moet halen als ik het goed heb

Duidelijk verhaal. Toen ik erachter kwam dat het kon heb ik het weleens bij een paar collectible trophies geprobeerd om te tracken maar zag ik niks verschijnen. Dan heeft het er dus aan gelegen dat de makers dat nog niet hadden geimplementeerd (waren PS4 games die ik op de PS5 speelde). Daarna nooit meer geprobeerd. Zal het eens proberen als ik binnenkort een PS5 game opstart.timmie271 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:32:
[...]
De cijfers in de rode balk rechts is de TrueAchievement score die door www.trueachievements.com eraan gekoppeld wordt. Eronder zie de gamerscore van de achievement, daaronder het aantal mensen dat de achievement behaald heeft van de geregistreerde spelers op TA. Verder wordt daar ook alleen maar een percentage gegeven van het aantal mensen over alle gamers die hem behaald hebben.
Wat betreft het tracken hangt het ervanaf of het door de makers van de game geïmplementeerd is of niet, anders doet die ook vrij weinig weet ik
Ach, aan de andere kant heeft het in het begin gewerkt en wordt het gesloopt of andersom.NACrat schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:55:
[...]
Duidelijk verhaal. Toen ik erachter kwam dat het kon heb ik het weleens bij een paar collectible trophies geprobeerd om te tracken maar zag ik niks verschijnen. Dan heeft het er dus aan gelegen dat de makers dat nog niet hadden geimplementeerd (waren PS4 games die ik op de PS5 speelde). Daarna nooit meer geprobeerd. Zal het eens proberen als ik binnenkort een PS5 game opstart.
Bij Halo Infinite heeft de tracker gewerkt namelijk, maar ging ergens mis dus hebben ze dat er maar weer uitgesloopt

Na twee en een half jaar zonder console, maar met gaming desktop, ben ik toch weer terug met een PS5 in 4k HDR en met 120 fps. Het gamen op een console als de PS5 is toch veel lekkerder. Vandaag Stray op de PS5 uitgespeeld en doordat ik PS+ Premium heb was het spel gratis en zat er video en text gamehulp bij in. Dan hoef ik niet meer zo vaak YouTube op mijn desktop op te starten omdat ik vastzit in een spel.
Voor Platinums ga ik niet meer en ik speel nu meer voor het verhaal en mijn plezier en dat is misschien een tip voor @Just_jan
Heb jij dat ooit gedaan dan?Dennis585 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 07:08:
Voor Platinums ga ik niet meer

Platinum #48 (en teven #2023-4):
Sifu
Die heb ik bij release gehaald omdat het idee me wel aansprak, de main gimmick is dat je als 20 jarige start en je wilt wraak nemen op de 5 mensen die jouw sifu/leraar hebben vermoord, ga er maar van uit dat jij ook wel eens dood wilt gaan, maar niet permanent sterft, je wordt wel progressief ouder (ga je dood bij 70+ jarige leeftijd, dan ga je wel permanent dood). De uitdaging is om zo jong mogelijk de eindbaas te verslaan.
Bij release was er maar 1 moeilijkheidsgraad en die lag te hoog voor mijn skills (of het gebrek daar aan).
Ondertussen hebben ze wel degelijk moeilijkheidsgraden toegevoegd, maar dan nog vergt het wel de nodige reflexes, maar stukken beter te doen.
+ Een 3D beat 'm up van Sloclap, de makers van Absolver, voelt lekker solide aan qua vechten
+ Veel verwijzingen en referenties naar Kungfu en andersoortige films. Er is duidelijk liefde voor het genre.
+ Visueel een pareltje, alle 5 de levels hebben een eigen look en feel, heel stilistisch, vooral het Museum is het summum van de toegepaste stijl
+ Ook qua audio valt er het nodige te genieten
+ Zoals gezegd, het spel is wat toegankelijker, maar er wordt tevens de optie geboden om het juist uitdagender te maken, dus voor ieder wat wils
- Eén of twee technieken zijn misschien te overpowered/exploitable
+/- 5 levels, klinkt (misschien) kort, valt relatief mee, maar inderdaad, je moet er wel van houden om 'continue' de levels te doorlopen. Het idee is dat je een level start op de jongste leeftijd waarmee je het level hebt bereikt. Dus ook het eerste level ga je vaker dan eens doorlopen omdat je het liefst de eindbaas verslaat als 20-jarige. Deze 'gameloop' is misschien wel handig om te vermelden, je moet er van houden (maar is wel inherent aan dit soort beat'em up games).
Conclusie: Een must have/-play voor de Beat'em up liefhebber
Platinum 49? Horizon Call of the Mountain (de PSVR2 en het spel is heel leuk), maar ben ook Hades aan het spelen. Echter, de 10-vouden van platina prijken permanent op je psnprofiles pagina, dus het idee van "God of Blood" (Hades) spreekt me wel aan, dus het wordt hoogstwaarschijnlijk in die volgorde.
Tip voor Hades, praat elke keer als je kans krijgt met iedereen. Dat voorkomt een grind aan het einde. Belangrijkste tip voor Hades: geniet van één van de beste spellen ooit.GRDavies75 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:32:
Vorige week ergens, maar druk met alles en niets, maar
Platinum #48 (en teven #2023-4):
Sifu
Die heb ik bij release gehaald omdat het idee me wel aansprak, de main gimmick is dat je als 20 jarige start en je wilt wraak nemen op de 5 mensen die jouw sifu/leraar hebben vermoord, ga er maar van uit dat jij ook wel eens dood wilt gaan, maar niet permanent sterft, je wordt wel progressief ouder (ga je dood bij 70+ jarige leeftijd, dan ga je wel permanent dood). De uitdaging is om zo jong mogelijk de eindbaas te verslaan.
Bij release was er maar 1 moeilijkheidsgraad en die lag te hoog voor mijn skills (of het gebrek daar aan).
Ondertussen hebben ze wel degelijk moeilijkheidsgraden toegevoegd, maar dan nog vergt het wel de nodige reflexes, maar stukken beter te doen.
+ Een 3D beat 'm up van Sloclap, de makers van Absolver, voelt lekker solide aan qua vechten
+ Veel verwijzingen en referenties naar Kungfu en andersoortige films. Er is duidelijk liefde voor het genre.
+ Visueel een pareltje, alle 5 de levels hebben een eigen look en feel, heel stilistisch, vooral het Museum is het summum van de toegepaste stijl
+ Ook qua audio valt er het nodige te genieten
+ Zoals gezegd, het spel is wat toegankelijker, maar er wordt tevens de optie geboden om het juist uitdagender te maken, dus voor ieder wat wils
- Eén of twee technieken zijn misschien te overpowered/exploitable
+/- 5 levels, klinkt (misschien) kort, valt relatief mee, maar inderdaad, je moet er wel van houden om 'continue' de levels te doorlopen. Het idee is dat je een level start op de jongste leeftijd waarmee je het level hebt bereikt. Dus ook het eerste level ga je vaker dan eens doorlopen omdat je het liefst de eindbaas verslaat als 20-jarige. Deze 'gameloop' is misschien wel handig om te vermelden, je moet er van houden (maar is wel inherent aan dit soort beat'em up games).
Conclusie: Een must have/-play voor de Beat'em up liefhebber
Platinum 49? Horizon Call of the Mountain (de PSVR2 en het spel is heel leuk), maar ben ook Hades aan het spelen. Echter, de 10-vouden van platina prijken permanent op je psnprofiles pagina, dus het idee van "God of Blood" (Hades) spreekt me wel aan, dus het wordt hoogstwaarschijnlijk in die volgorde.

Zeer trots want damn die was moeilijk, maar bleef leuk om terug te gaan. Wel de cure mode met drie achievements die ik moet doen, maar daar kom ik nu even niet doorheen. Dus neem ik even afstand van. En vind het al mooi dat ik de Big Three heb gehaald (drie lastige scenarios die je met alle ziektes moet winnen met een hoge score).

Geen zin in de multiplayer want dat is vooral veel races rijden en een te grote grind. Maar op deze wijze toch 835 gamerscore binnen.
Was een genot dit spel, ik ga waarschijnlijk dit spel ook nog serieus spelen met de carriere modus.
PS: Als iemand wel nog de achievements voor een two team career wil halen (1e en 2e worden in een race en samen een race rijden thats it) let me know, dan plannen we wat.
Typische Ubisoft game: veel herhaling maar desondanks vermakelijk. Ga nu de DLC uitspelen en daarna eens kijken wat er onafgemaakt in mijn backlog staat om af te maken 😜
Ik speel al spellen uit sinds de Nintendo 64. Ik speel spellen op makkelijk uit en ga niet echt voor de Platinum. Daarnaast had ik ook heel veel tijd zitten in multiplayer spellen zoals Call of Duty (Echt duizenden uren) en daar krijg je weinig trofeeën voor. Dan heb ik nog veel gratis spellen voor de PS systemen via PS+ en velen daarvan heb ik niet of weinig gespeeld. Dat telt ook voor de completion rate. Ik heb 472 spellen voor de PS systemen.skaffa schreef op zondag 26 maart 2023 @ 15:11:
Even serieuze vraag @Dennis585 ik zie dat je heel veel spellen speelt maar speel je ook wel eens iets uit? (no offense uiteraard)
Ik ben nu te oud voor multiplayer spellen en ik vermaak me nu meer met singleplayer spellen.
Ook leer ik echt gitaar spelen met Rocksmith op de PC.
Ik ben echt bijna elke dag spellen aan het spelen sinds de jaren 90.

Voelde ook enerzijds wel als een last (Nederlandse last) deze trilogy run. Misschien omdat ik crave naar een vervolg. En omdat ik andere games uitstelde zolang deze niet was uitgespeeld. Zal het op de PS spelen wanneer er een release date is voor het aangekondigde vervolg. Dan nu wat verder, eerst maar even relaxed wat trophies halen in Uncharted the Legacy of Thieves collection. Daar gewoon lekker voor het verhaal gaan, en dan verder zien.
Nu nieuwe game begonnen: The Outer Worlds (ps5 versie) en heerlijke game om weer te spelen in opgepoetste staat.
Vond het een leuke game, maar niet het meesterwerk wat velen hem vinden. Heb me bijv. met GTA V beter vermaakt. Grootste minpunt vond ik echt dat je niet naar waypoints kon fast travellen. Ik denk dat ik me makkelijk 40 uur had kunnen besparen die ik nu paardrijdend heb doorgebracht.
Respect hoor, heb je enig idee hoeveel uur je erover gedaan hebt?NACrat schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:19:
Gisteren de platinum trophy van Red Dead Redemption 2 gehaald. Was een flinke grind, vooral de it's art trophy waarbij RNG een grote rol speelt en de zoologist / skin deep trophies. De goldrush trophy (70 gold medals halen) vond ik zelf dan weer meevallen. Al is dat qua percentage ook 1 van de meest zeldzame.
Vond het een leuke game, maar niet het meesterwerk wat velen hem vinden. Heb me bijv. met GTA V beter vermaakt. Grootste minpunt vond ik echt dat je niet naar waypoints kon fast travellen. Ik denk dat ik me makkelijk 40 uur had kunnen besparen die ik nu paardrijdend heb doorgebracht.
Mijn PS5 geeft aan dat ik de game 200 uur heb gespeeld. Nou heb ik weleens gelezen dat die timer niet altijd even nauwkeurig is. Voor mijn gevoel heb ik er langer over gedaan. Maar kan ook zomaar kloppenskaffa schreef op donderdag 6 april 2023 @ 22:25:
[...]
Respect hoor, heb je enig idee hoeveel uur je erover gedaan hebt?

[Voor 0% gewijzigd door NACrat op 07-04-2023 08:29. Reden: Tikfout]
Toch respect 👍NACrat schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 08:29:
[...]
Mijn PS5 geeft aan dat ik de game 200 uur heb gespeeld. Nou heb ik weleens gelezen dat die timer niet altijd even nauwkeurig is. Voor mijn gevoel heb ik er langer over gedaan. Maar kan ook zomaar kloppen
Knap, ik heb het opgegeven met die zoologist en skin deep achievements, kon geen panters meer vinden.NACrat schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:19:
Gisteren de platinum trophy van Red Dead Redemption 2 gehaald. Was een flinke grind, vooral de it's art trophy waarbij RNG een grote rol speelt en de zoologist / skin deep trophies. De goldrush trophy (70 gold medals halen) vond ik zelf dan weer meevallen. Al is dat qua percentage ook 1 van de meest zeldzame.

Het begon als een leuke multiplayer platform game met de hele familie en op een gegeven moment dacht ik dichtbij de laatste trofee te zijn…. Toch leuk om te behalen
D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh
De bossen ten zuiden van Rhodes had ik hem. Carnivor bait neerleggen en dan wachten. Maar je moet idd wel wat geluk hebben bij die trophies. Zo heb ik letterlijk uren lopen zoeken naar een western bull moose.Zorroberner schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:32:
[...]
Knap, ik heb het opgegeven met die zoologist en skin deep achievements, kon geen panters meer vinden.
Ik las toevallig pasgeleden nog dat die trophy eigenlijk alleen maar moeilijker wordt omdat enkel degene die nog voor die trophy gaan ze nog spelen. Dus je hebt allemaal geskillde spelers waar je het tegenop moet nemen. Ik was altijd wel goed met de challenges waarbij je of moest klimmen of moest dalen. Daar haalde ik regelmatig diamant. Time trials was zilver wel het maximale.psych schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:34:
Ik zal straks als ik Rayman Legends start de “Truly Awesome!” trofee binnenhalen na vele vele bronzen en zilveren scores
Het begon als een leuke multiplayer platform game met de hele familie en op een gegeven moment dacht ik dichtbij de laatste trofee te zijn…. Toch leuk om te behalen
——-
Edit: ik had eerder moeten klagen. Nu net de laatste bij toeval gehaald

[Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-04-2023 21:03]
Daar was ik vorig jaar op de PS3 mee bezig. Had toen berekend dat ik tot november ongeveer nodig had, maar de servers zouden sluiten in september. Dus maar gestopt.psych schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:34:
Ik zal straks als ik Rayman Legends start de “Truly Awesome!” trofee binnenhalen na vele vele bronzen en zilveren scores
... de servers zijn alleen nog steeds niet gesloten.

We waren met 4 randoms lekker online aan het spelen toen de host opeens de Ripsnorter challenge opstartte. Ik en de andere twee randoms waren vrij snel dood maar de host bleef maar gaan. Het was duidelijk dat hij het hele parkoers uit zijn hoofd kende en een kleine 7:30min(!) later had hij het hele challenge gedeelte voltooid. Zelden zoiets indrukwekkends gezien, ik heb vol verbazing zitten kijken.
Alles wat resteerde was het tijd-reductie deel maar daar zat nu juist het probleem: de platformen die je handmatig moet bewegen waren gebugd, er was geen beweging in te krijgen

Daar ging het gouden bekertje en de bijhorende trophy. Zo zonde. @#% bugs.
*update
via playstationtrophies hulp gevraagd met deze trophy.
Na vier (!) uur samenspelen op één trophy na alle resterende trophies gehaald, terwijl ik alleen hulp zocht met de Ripsnorter

Uiteraard ga ik de game nog uitspelen vanaf waar ik was, Sackboy is (voornamelijk samen) té leuk om te laten liggen. De laatste trophy is een futiliteit, maar platinum #86 is er dankzij de 'speedrun' van vandaag niet echt één om trots op te zijn.
[Voor 23% gewijzigd door Superkiwi op 15-04-2023 16:45]

En de 'experts' maar roepen dat agressie door geweldadige spellen komt. Die hebben waarschijnlijk nog nooit vrolijke games zoals deze, Mario, Crash of Trackmania gespeeld

/endrant, no hard feelings

Ik vermoedde eigenlijk wel zoiets van iemand die ook racegames speelt en dus normaal wel bekend is met 'time trial'Superkiwi schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 18:55:
@Twixie ik heb geen antwoord op je vraag. Wil alleen even zeggen dat het in mijn geval een typefout was

Ik vond dit deel ook de lastigste achievements hebben met Godfather Criminal Rating, listen to all music stations (één heel liedje), 30 seconden wheelie en de Stuff of Legends Media attention. Al viel de laatste mee met een Tank, ik had hield mij daar vroeger nooit mee bezig. Dus voorbeeld van een interessante achievement, iets doen in een spel wat ik anders nooit zou doen. Ik zie trouwens dat ik dit spel in 19 dagen heb uitgespeeld, en net onder de 18 uur qua main playthrough (had twee andere playthroughs voor de radio stations en de criminal rating.) Weet nog dat het vroeger als zo'n grote game voelde, nu was het best snel. Achja tijden veranderen he.
Dan de vraag wat nu? Ik kocht Jedi Fallen order voor de PS5 onlangs voor 6 euro (al uitgespeeld op de Xbox, maar niet 1000 GS). Dus ik ga Jedi Fallen Order spelen met het oog op het vervolg dat eraan komt. Verder denk dat het tijd wordt om Lego Star Wars op te pakken. Vind het moeilijk daarin te komen. Want he te veel op achievements en completion gericht. Nooit echt een LEGO game gespeeld, ik denk dat ik zeker eerst gewoon het verhaal moet doen, en dan clean-up?
Met betrekking tot LEGO games. Ik ben nu bezig met de LEGO Harry Potter games en die moet je minimaal 2 keer doorspelen (1x normaal en dan 1x middels free play). Dit omdat je met de characters die je tijdens de verhaalmissie tot je beschikking krijgt niet alle steentjes kan verzamelen. Bij free play mag je zelf kiezen welke characters, mits vriigespeeld, gebruikt. Voor zover ik weet zijn al die LEGO games wel redelijk vergelijkbaar. Dus dan moet je dus eerst het verhaal doen en dan de clean up.Zorroberner schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:42:
Dan de vraag wat nu? Ik kocht Jedi Fallen order voor de PS5 onlangs voor 6 euro (al uitgespeeld op de Xbox, maar niet 1000 GS). Dus ik ga Jedi Fallen Order spelen met het oog op het vervolg dat eraan komt. Verder denk dat het tijd wordt om Lego Star Wars op te pakken. Vind het moeilijk daarin te komen. Want he te veel op achievements en completion gericht. Nooit echt een LEGO game gespeeld, ik denk dat ik zeker eerst gewoon het verhaal moet doen, en dan clean-up?
Ontopic: platinum #72 en 100% #92 is hier een feit: Outer worlds: Spacers Choice Edition
Geweldige game als je van Fallout-achtige games houdt. De supernova glitch uit deel 1 werkte niet dus heb het uiteindelijk met een pacifist playthrough kunnen fixen met een hoop getier en frustratie 😅
Heb je het niet gehoord, maar er is een nieuwe koning op de troon gaat zitten: Hogwarts legacy (en redelijk trophy buggy ook nogSuperkiwi schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:29:
Lego games zijn ontzettend leuk maar hebben een hoeveelheid collectibles waar zelfs de Assassins Creed games jaloers op worden.

Succes aan iedereen die daar voor de platinum gaat dan

Nu weer bezinnen op de volgende game. Wordt nummertje 295.

Nice, recent deze op storyline uitgespeeld. Vond ik zo gaaf dat ik over aantal maanden voor de platinum ga.Lekkerboeie86 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 22:24:
Ook maar is hier kijken! Vandaag platinum nummer 30 binnen. En dat was best een hele ervaring.
Uncharted Legacy of Thieves
[Afbeelding]
Hiervoor moet je 100 trophies halen binnen Uncharted 4 en Lost Legacy samen! Prachtige game
Vond dat eigenlijk altijd wel meevallen tot de laatste lego star wars met het verzamelen van 1400 kyber bricksSuperkiwi schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:29:
Lego games zijn ontzettend leuk maar hebben een hoeveelheid collectibles waar zelfs de Assassins Creed games jaloers op worden.

2 maanden sinds mijn laatste platinumpost. De platinum voor Hogwarts Legacy ging dan ook niet zonder slag of stoot.
Als trophyhunter kan ik wel gaan ranten, maar een beetje objectief (acheraf) bekijkend ben ik het wel grotendeels eens met wat ze bij Gamekings er van vonden:
"Op alle onderdelen valt wel wat op te merken, maar ze hebben het wereldje prima neer gezet en snappen goed wat mensen er zo magisch aan vinden" (iets in die trant).
De echt betere punten:
Hogwarts het kasteel, je kan in principe overal in komen en je krijgt relatief veel lore mee.
Hogsmeade is ook aardig.
Sowieso, de graphics, niet fotorealistisch, maar komt vrij aardig in de buurt.
Het vechten is aardig, een collega vergelijk het een beetje met piano spelen.
Hoewel het hoofdverhaal niet hoogdravend is, heb je ook nog 3 subplotten met wat van je jaargenoten, waarvan 1 zelfs 3 mogelijke eindes. Zie ook straks in de spoilertags omtrent het goede schrijfwerk omtrent de bijpersonages.
Ze hebben het spel zo gemaakt, dat veel mensen een eigen unieke ervaring hebben qua aankleding en gespreskeuzes, dat is wel leuk gedaan
milde spoilende pluspunt
Maar dat gaan maar weinig gamers achter komen. Oh ja, reken maar 3 tot 4 uur per huis voor die ene specifieke huistriophy

Mindere punten (en trophyhunters gewaarschuwd):
Less is more, de wereld is groots en er is een relatief breed spectrum aan activiteiten, maar per activiteit heb je maar een paar sampeljes, dus bepaalde sampeltjes ga je honderden keren moeten aanhoren en dat maakt ook wel de repititieve aard net dat pijnlijker.
Waarom 603 collectibles? dat is echt nergens voor nodig. Er zijn sommige trophyhunters die locked out zijn op bijvoorbeeld 602 van de 603...

Wat gaat platinum #50 worden? Geen idee, Hades is nog steeds de wens (Lord of Blood), maar Saints Row 3 remastered (Kingpin) is misschien ook een idee. Ik heb even zin in wat totaal anders.
[Voor 0% gewijzigd door GRDavies75 op 08-05-2023 08:45. Reden: typo's]
Nice! Elke keer als ik je op de ps5 zag zat je volgens mij ook Hogwarts te spelen, dus snap wel dat je iets totaal anders wil doen haha.GRDavies75 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 14:57:
Platinum #49 (tevens platinum #2023-05 & trophy #4000) - Hogwarts Legacy
2 maanden sinds mijn laatste platinumpost. De platinum voor Hogwarts Legacy ging dan ook niet zonder slag of stoot.
Als trophyhunter kan ik wel gaan ranten, maar een beetje objectief (acheraf) bekijkend ben ik het wel grotendeels eens met wat ze bij Gameking er van vonden:
"Op alle onderdelen valt wel wat op te merken, maar ze hebben het wereldje prima neer gezet en snappen goed wat mensen er zo magisch aan vinden" (iets in die trant).
De echt betere punten:
Hogwarts het kasteel, je kan in principe overal in komen en je krijgt relatief veel lore mee.
Hogsmeade is ook aardig.
Sowieso, de graphics, niet fotorealistisch, maar komt vrij aardig in de buurt.
Het vechten is aardig, een collega vergelijk het een beetje met piano spelen.
Hoewel het hoofdverhaal niet hoogdravend is, heb je ook nog 3 subplotten met wat van je jaargenoten, waarvan 1 zelfs 3 mogelijke eindes. Zie ook straks in de spoilertags omtrent het goede schrijfwerk omtrent de bijpersonages.
Ze hebben het spel zo gemaakt, dat veel mensen een eigen unieke ervaring hebben qua aankleding en gespreskeuzes, dat is wel leuk gedaan
milde spoilende pluspunt
spoiler:Je moet voor de platinum, alle vier de huizen spelen, alle vier zijn totaal anders ingericht, maar daar je tot de 'incrowd' behoort reageren de andere klasgenoten net iets persoonlijker/intiemer, dat is echt gaaf gedaan.
Maar dat gaan maar weinig gamers achter komen. Oh ja, reken maar 3 tot 4 uur per huis voor die ene specifieke huistriophy
Minde punten (en trophyhunters gewaarschuwd):
Less is more, de wereld is groots en er is een relatief breed spectrum aan activiteiten, maar per activiteit heb je maar een paar sampeljes, dus bepaalde sampeltjes ga je honderden keren moeten aanhoren en dat maakt ook wel de repititieve aard net dat pijnlijker.
Waarom 603 collectibles? dat is echt nergens voor nodig. Er zijn sommige trophyhunters die locked out zijn op bijvoorbeeld 602 van de 603...![]()
Wat gaat platinum #50 worden? Geen idee, Hades is nog steeds de wens (Lord of Blood), maar Saints Row 3 remastered (Kingpin) is misschien ook een idee. Ik heb even zin in wat totaal anders.
Ik heb vrijdag platinum #4 gehaald. Jedi Fallen Order, even nog performance patches afwachten en dan met Survivor aan de slag. Pauze is misschien wel goed, zo’n spel waar je steeds moet backtracken is ook vermoeiend.
Ik ben zelf nu aan Batman begonnen, heb return to Arkham gekocht, en het derde deel heb ik geclaimd via Ps Plus. Nu met deel 1 bezig, gaat geen platinum worden, want te veel collectables, maar geniet wel lekker van het verhaal. Verder ga ik trophy hunten in Uncharted. Ga als eerste in the Lost Legacy voor de trofee van chapter 5 halen zonder een kogel of explosief af te vuren.

Destijds op de pc was dit een pareltje maar deze is inmiddels wel door de tijd ingehaald. Desondanks goed mee vermaakt.
100% #94 Child of Light (Ps3): wat is dit een verborgen parel! Echt serieus van genoten, beetje sprookjesachtige sfeer en geinig verhaal. Qua moeilijkheidsgraad niet echt heel uitdagend.
Nu verder met Stray: eerste indruk is erg goed!
Ik heb geloof ik wel een poging gedaan om de remake "Far Cry 3: Classic Edition" te platinummen, maar het kon me weinig bekoren, het voelde ook wel gedateerd aan, maar was wel benieuwd waar de reputatie vandaan kwam. Misschien toen was het vooruitstrevend, maar inderdaad niet goed oud geworden zeg maar.skaffa schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:56:
Platinum #73 Far Cry Classic (Ps3): deze stond al een tijdje onafgemaakt in mijn backlog, een platinum van 8 jaar en 6 maanden![]()
Destijds op de pc was dit een pareltje maar deze is inmiddels wel door de tijd ingehaald. Desondanks goed mee vermaakt.
100% #94 Child of Light (Ps3): wat is dit een verborgen parel! Echt serieus van genoten, beetje sprookjesachtige sfeer en geinig verhaal. Qua moeilijkheidsgraad niet echt heel uitdagend.
Nu verder met Stray: eerste indruk is erg goed!
Die is nog erg modern in vergelijking met dit spel, deze is namelijk lineair en bestaat uit een 20 tal levels, echt een ouderwetse FPS zonder free roam.GRDavies75 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:43:
[...]
Ik heb geloof ik wel een poging gedaan om de remake "Far Cry 3: Classic Edition" te platinummen, maar het kon me weinig bekoren, het voelde ook wel gedateerd aan, maar was wel benieuwd waar de reputatie vandaan kwam. Misschien toen was het vooruitstrevend, maar inderdaad niet goed oud geworden zeg maar.

Bijna jaar 10 oude game en dat zou je niet zeggen als je er mee bezig bent. Heeft een PS5 upgrade gehad waardoor 60 fps mogelijk is. Ziet er eigenlijk best mooi en levendig uit! Deze game wel eens gestart maar niet echt serieus ingedoken. Misschien zijn er nog meer parels te vinden die een nieuwe kans verdienen.
TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!
Tof! Ik kocht begin 2014 een PS4 bundel met deze game. Vond het er toen fantastisch uitzien op mijn splinternieuwe PS4. Uitgespeeld, maar geen platinum. Heb hem in mijn bibliotheek staan (PS+ collectie) en regelmatig scroll ik er langs en denk ik "die ga ik opnieuw beleven én de platinum halen". Goed om te weten dat er nu een 60fps patch is.Lekkerboeie86 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:04:
Nummer 31: Infamous second son![]()
Bijna jaar 10 oude game en dat zou je niet zeggen als je er mee bezig bent. Heeft een PS5 upgrade gehad waardoor 60 fps mogelijk is. Ziet er eigenlijk best mooi en levendig uit! Deze game wel eens gestart maar niet echt serieus ingedoken. Misschien zijn er nog meer parels te vinden die een nieuwe kans verdienen.
[Afbeelding]

Beide games hebben wel een PS4 Pro upgrade (optioneel 1800p checkerboard) gekregen maar ik betwijfel of ze werkelijk een PS5 patch hebben gehad.
[Voor 6% gewijzigd door Caayn op 26-05-2023 08:52]
20 * 370wp @ SE7K