• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10:56
En net in het begin van mijn weekend Saints Row (Reboot) uitgespeeld. Verhaallijn dat wel, maar hey met Trueachievements is dat een apart vlaggetje waard he ^^. Heb 31 van de 50 achievements gehaald, met 630 gamerscore. Ik ga morgen kijken of er nog een paar leuke/makkelijke achievements te scoren zijn, en dan ben ik er wel klaar mee. Moet zeggen dat ik gemengde gevoelens heb bij deze game. Ik was gek op de eerste twee Saints Row games, kocht voor deel 1 zelfs een Xbox 360. Maar dit spel, god er zitten echt zwakke kanten aan. Maar ook wel weer leuke gameplay af en toe, zeer wisselend spel dus. Maar goed lol gehad, dik 35 uur aan besteed, dus dat is positief. En gamerscore eruit gehaald. (Altijd tevreden als ik minimaal 600 gamerscore heb te pakken).
Ik ben met de laatste trophies voor Deathloop bezig, maar één daarvan is bugged.

Clean-ish Hands
Kill all Visionaries - and no Eternalists - in a single loop.

Heeft iemand hier, die er ook last van heeft gehad, de gouden tip? Of is het gewoon net zo lang proberen tot die eindelijk popped?

https://psnprofiles.com/RaemNL

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:27
Raem schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:16:
Ik ben met de laatste trophies voor Deathloop bezig, maar één daarvan is bugged.

Clean-ish Hands
Kill all Visionaries - and no Eternalists - in a single loop.

Heeft iemand hier, die er ook last van heeft gehad, de gouden tip? Of is het gewoon net zo lang proberen tot die eindelijk popped?
Hmm, is het een bekende bug? Zelf unlockte die bij mij wel direct. Niet per ongeluk iemand geraakt in collateral damage? Behalve dat ik na een hele loop per ongeluk de loop eindigde op normale manier ipv naar het “echte einde” ging. Dus mocht ik een nieuwe loop starten :P

Ik had wel een stuk meer moeite met het killen van een visionair met poison. Die was vrij buggy.

[Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-10-2022 13:15]

Gamertag: VAS taijyn

uchiha tijntje schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:06:
[...]

Hmm, is het een bekende bug? Zelf unlockte die bij mij wel direct. Niet per ongeluk iemand geraakt in collateral damage? Behalve dat ik na een hele loop per ongeluk de loop eindigde op normale manier ipv naar het “echte einde” ging. Dus mocht ik een nieuwe loop starten :P

Ik had wel een stuk meer moeite met het killen van een visionair met poison. Die was vrij buggy.
Ja, er is een topic over op psnprofiles. Kan zijn dat het alleen op Playstation is.
Helaas daar ook geen eenduidig antwoord op wat er mis kan gaan, dus ben bang dat het net zo vaak proberen is tot die unlocked.

Die poison kill kostte mij inderdaad ook meerdere pogingen.

Platinum #145 - Deathloop

Na 3 pogingen de cleanish hands trophy gehaald, dus dat viel gelukkig mee.

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:12
# 74 - Hot Wheels Unleashed, PS5 versie

Dit spel gekocht in september en ik zat al 800 races diep in de grind totdat het op PS+ kwam en de patch uit kwam om de rewards per race x 10 te doen. Desalniettemin goede arcade-racer, rijdt lekker weg, zeker een aanrader nu het gratis op te pikken is.

#75 - Table Top Racing: World Tour

PS+ game van april 2016 en zat sindsdien op de backlog met reeds 2 behaalde trophies. In 2017 kwam er een beruchte patch uit die het spel van vrij eenvoudig naar extreem moeilijk opkrikt. Hotlaps gingen van 02:00 naar 01:20, drift scores van 400.000 naar 1.000.000. Afgezien van pittige frustraties en flink wat restarts is het best te doen, 5/10 voor de ervaren racer. Geen aanrader, tenzij je op zoek bent naar een uitdaging ;) Het is plat nummer 75 en dat vond ik wel toepasselijk voor een van mijn eerste PS+ games.

• Zorroberner

Toch de 1000 GS gehaald :D, de gameplay pakte mij zo beet met die districten voltooien en de Side Hustles dat ik bleef doorspelen. Van de week niks anders dan Saints Row gespeeld. Al in al toch zeer vermaakt, verhaal moet je negeren maar de gameplay is prima. Toch behoorlijk wat tijd kwijt aan deze game als ik naar tijd gespeeld kijk. Op naar de volgende game, en welke wordt dat. Spiderman op de PS5, Xbox game, zit nog in mijn ME trilogy Insanity run, binnenkort daar ook mee verder. En denk aan GTA III definitive edition te gaan beginnen :)

• AapBart
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Is hier nog iemand die FarCry6 op z'n Playstation5 geinstalleerd heeft staan? Ik had ook al deze vraag in het dedicated FarCry6-topic gepost, maar daar na paar dagen geen reactie.

Ik mis nog de co-op trophy 'Co-Dependent' die ik graag zou willen aftikken voor ik de rest van het spel met een Platinum afrond. Voor de trophy moet ik samen met een 2e speler een FND-base opschonen, (heb genoeg wapens om voor lekkere chaos te zorgen of kan netjes met sniper), en heb nog zat FND-bases niet bevrijd dus dat is geen belemmering.

Graag via een PM met je psn, dan spreken we wat af.

• skaffa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:53
AapBart schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:27:
Is hier nog iemand die FarCry6 op z'n Playstation5 geinstalleerd heeft staan? Ik had ook al deze vraag in het dedicated FarCry6-topic gepost, maar daar na paar dagen geen reactie.

Ik mis nog de co-op trophy 'Co-Dependent' die ik graag zou willen aftikken voor ik de rest van het spel met een Platinum afrond. Voor de trophy moet ik samen met een 2e speler een FND-base opschonen, (heb genoeg wapens om voor lekkere chaos te zorgen of kan netjes met sniper), en heb nog zat FND-bases niet bevrijd dus dat is geen belemmering.

Graag via een PM met je psn, dan spreken we wat af.
Voeg me maar toe op psn: skaffasdb. Heb hem geinstalleerd staan dus is zo geregeld :)

*psnprofiles*

• rabotgangster
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-03 11:59
Trophy nr 73 crew 2 is binnen, leuke game om te spelen. Nu begonnen aan deathloop tot dat God of war ragnarok uit is 👍

[IMG]https://card.psnprofiles.com/1/rabotgangster.png[/IMG]

• Zorroberner
En dan toch alle Single Player Achievements in AC 4 Black Flag gehaald. Ik dacht ik start het spel even op en bleek vlakbij een Legendary Ship te zijn. Dus ik dacht, ach laat ik het toch maar even proberen. En bam alle encounters gehaald (naja op die twins na, heb eentje gekelderd en dat gaf de achievement, kort daarna was het einde verhaal haha). Dus toch de Legendary Ships gehaald :D.

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:59
Ben bijna klaar met Deathloop, moet alleen de 2 online trophies nog. Is er iemand die mij hierbij wil helpen/boosten?

PSN: Redrafted

• rabotgangster
Xerox schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 07:04:
Ben bijna klaar met Deathloop, moet alleen de 2 online trophies nog. Is er iemand die mij hierbij wil helpen/boosten?
ik wil dit wel doen, maar zou je mij daar dan ook mee willen helpen?
Over welke gaat het? Voeg mij maar toe rabotgangster

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:59
rabotgangster schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:17:
[...]

ik wil dit wel doen, maar zou je mij daar dan ook mee willen helpen?
Over welke gaat het? Voeg mij maar toe rabotgangster
Ik voeg je later even toe en help jou ook graag.
Het gaat om 'Nowhere To Hide' en 'Dressing Down'. Zijn twee snelle trophies, waar één persoon alleen bij de uitgang hoeft te wachten en vermoord te worden. :)

PSN: Redrafted

• rabotgangster
Xerox schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:39:
[...]

Het gaat om 'Nowhere To Hide' en 'Dressing Down'. Zijn twee snelle trophies, waar één persoon alleen bij de uitgang hoeft te wachten en vermoord te worden. :)
ok top, we zullen dat fixen

• rabotgangster
Xerox schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:39:
[...]

Wanneer doen we ze??

• HeRSteiN
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-03 09:33

Gisteren behaald.
2de plat ooit :D
Wou hem hebben voor ik nieuwe GOW speel.

• uchiha tijntje
Ik ben bezig geweest met Mudrunner op de Xbox. Heb alle sp Achievements binnen en moet nu nog de 3 coop achievements halen. Iemand die deze game op de Xbox heeft en mij zou willen helpen? :)

• Zorroberner
uchiha tijntje schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:37:
Ik ben bezig geweest met Mudrunner op de Xbox. Heb alle sp Achievements binnen en moet nu nog de 3 coop achievements halen. Iemand die deze game op de Xbox heeft en mij zou willen helpen? :)
Is mudrunner op Game Pass? Zo ja dan wil ik het wel installeren en helpen hoor. Zal dan vanavond na half 10 zijn of in het weekend.

Note: Ik heb het spel nooit gespeeld, dus dat is wel een dingetje.

[Voor 7% gewijzigd door Zorroberner op 11-11-2022 12:23]

• uchiha tijntje
Zorroberner schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:21:
[...]

Is mudrunner op Game Pass? Zo ja dan wil ik het wel installeren en helpen hoor. Zal dan vanavond na half 10 zijn of in het weekend.

Note: Ik heb het spel nooit gespeeld, dus dat is wel een dingetje.
Helaas niet meer. Maar wel bedankt voor het aanbod :)

Edit: Het is ook niet meer nodig. Via accountsharing met mijn series s en x kunnen halen :)

[Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-11-2022 13:21]

Ik ben momenteel bezig met PGA 2K21 en ben prima op koers voor de platinum. Gisteren eindelijk een hole-in-one geslagen :)
Er is echter één trophy die een online potje via uitnodiging vereist dus mocht iemand de game spelen en mij daar mee willen helpen, laat het maar weten. Het levert ons daarna allebei de trophy op dus win-win.
FYI, de game heeft enkele maanden geleden gratis bij de Plus games gezeten. Mocht je deze nog niet gecheckt hebben, zeker doen; het is een erg vermakelijk golfspelletje en in te stellen van super makkelijk tot frustrerend moeilijk.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• skaffa
Is er toevallig iemand in dit topic die de circle of slaughters met mij samen wil doen in Borderlands 3? Dit zijn de enige die mij nog weerhouden van een platinum :)
Aangezien de game crossplay ondersteund in het ook als je deze game op de Xbox hebt.

*psnprofiles*

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:12
#78 COD Modern Warfare 2

Een vrij standaard recept qua COD Infinity Ward trophies, deze keer zonder zombies maar met spec ops. De singeplayer missies zijn vrij kort en hebben veel checkpoints, waardoor de eerste run op veteran-niveau goed te doen is. Er zitten een aantal pittige stukken in maar overall een van de makkelijkere veteran playtroughs. Amsterdam ziet er goed uit, net als de unieke missie op het schommelende schip.

Er zijn 5 trophies gerelateerd aan de 3 verschillende spec ops missies welke je in duo's moet starten. Deze zijn vrij pittig om blind in te stappen met een random, dus het was even uitvogelen hoe het werkte. Ik verwacht dat de missies gepatched worden, want nu kan je de missies herstarten als 1 speler dit wil. Dit wordt veel misbruikt door constant te herstarten om de andere speler te laten leaven, zodat men solo de missies kunnen spelen om XP te grinden. Irritant.

Ik wilde COD Modern Warfare remastered uitspelen voordat MW2 uitkwam. Niet helemaal gelukt, dus die staat nu op de planning.

• Zorroberner
Whooh, The Outer Worlds op 1000 GS gezet. Was een groot plezier. Nu tijd voor de volgende. Zal een combi worden van Spiderman Remastered, Mass Effect Trilogy, GTA III Definitive Edition en Pertinent. In ieder geval vette game. De DLC zal too much voor mij zijn, vind qua story pacing de base game ook perfect. Soms passen DLC er niet goed in.
Platinum #85 en daarmee gelijk mijn 5000e trophy: PGA 2k21 :*)

73 uur over gedaan.
Nu eindelijk aan de Farming Simulator 22 :P

[Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 24-11-2022 11:57]

• Zorroberner
De 12 days of Christmas challenge is er weer op Trueachievements en op Truetrophies. Toch weer geregistreerd. Al ga ik dit keer eerst wachten waar alle twaalf dagen over gaan, en ik ga er niet heel fanatiek in. Merkt afgelopen jaar dat ik vaak dan even inhield met gamen en spellen waar ik mij mee vermaakte juist niet speelde uit angst achievements te halen. Maar goed blijft vaak toch een leuke periode waardoor ik spellen (her)ontdek. Vorig jaar daardoor bijvoorbeeld SW The Force Unleashed II eindelijk gespeeld.

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-03 15:35
ik meld me weer in dit topic, na denk een jaar of 2 waarin ik niet gespeeld heb op de PS (heb veel MSFS VR gespeeld), heb ik sinds kort een PS5 en ik merk nu dat ik begonnen ben aan H:FW dat ik die waarschijnlijk wel platinum ga halen, wat een heerlijke game weer. Ik heb me er echt overheen moeten zetten dat je van de grote heldin naar moeite met de kleinste machines gaat maar ik zit er nu helemaal in. Geen idee of ik echt actief trophies blijf hunten maar bij dit spel in ieder geval wel.

PSN ID: Svennie-NL

• Zorroberner
Hoppa tweede platinum is binnen :D Spiderman Remastered. Scheelt dat het alleen voor de main game is haha. New game op Ultimate lijkt mij te moeilijk.

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-03 13:55

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Topicstarter
Zorroberner schreef op donderdag 8 december 2022 @ 23:11:
Hoppa tweede platinum is binnen :D Spiderman Remastered. Scheelt dat het alleen voor de main game is haha. New game op Ultimate lijkt mij te moeilijk.
Al weer een tijdje geleden, maar het sentiment wat ik er bij heb dat het nauwelijks moeilijker was, want ik had alles unlocked qua abilities. De mannetjes hadden meer health.

• rabotgangster
Platinum 74 is binnen, God of War ragnarok. Nu need for speed unbound doen of deathloop

• Svennie
rabotgangster schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:32:
Platinum 74 is binnen, God of War ragnarok. Nu need for speed unbound doen of deathloop
nice, ik zit te denken over NFS:U, wat vind je ervan?

• rabotgangster
Svennie schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:45:
[...]

nice, ik zit te denken over NFS:U, wat vind je ervan?
nog niets, waarschijnlijk morgen gaan halen ;)

• Svennie
rabotgangster schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 01:14:
[...]

nog niets, waarschijnlijk morgen gaan halen ;)
heb net een filmpje zitten kijken van een NLer die het spel speelt, ziet er leuk uit, ik ga hem halen

Just_jan schreef op zondag 18 september 2022 @ 23:34:
Eventjes een kleine boodschap van mij.

Ik zal weer voor een langere periode afstand nemen van gaming, en alles wat daarbij hoort.
Er zijn een aantal ontwikkelingen in mijn leven waardoor mijn prioriteiten ergens anders komen te liggen.
(Om een lang verhaal kort te maken, het gaat medisch niet erg goed met mijn vriendin.)

En, daarvoor ga ik ook tijdelijk verhuizen naar Amsterdam om zo dichtbij mogelijk bij haar te kunnen zijn.

Ik wou even een boodschap achterlaten in plaats van opeens te verdwijnen omdat ik toch veel tijd op dit forum heb doorgebracht de afgelopen jaren. (met plezier)
Ik hoop dat ik in de toekomst weer een return kan maken, en eindelijk eens een gooi doen naar de top 10^^

Ik heb mijn naam voor nu uit dit topic gehaald en het zou verstandig zijn als iemand het zou overnemen aangezien Spaceboy er ook niet meer is.

Ik wens iedereen veel plezier met gaming en dat jullie vele platinums mogen halen in mijn absentie. :)
Ik wou eventjes laten weten dat ik er ook weer bij ben.
Nog niet volop aan het gamen, mijn prioriteiten liggen voornamelijk nog bij mijn vriendin, maar langzamerhand begin ik wel weer iets meer tijd voor gaming te vinden.

Ik zal niet teveel in detail treden, want dit is niet de plek daarvoor
Het belangrijkste is dat het ondertussen stukken beter gaat met mijn vriendin.
En, gelukkig zijn we ook weer terug in ons eigen huis.
We hebben nog een lange weg te gaan, maar het ziet er positief uit.

Ik wou ook eventjes dank je wel zeggen voor alle vriendelijke berichten die ik heb gekregen. :)

Wat betreft mijn gaming activiteit.
Ik speel nu voornamelijk Genshin Impact (nog steeds) en Minecraft Dungeons.
Als ik iets meer tijd heb wil ik een keer gaan beginnen aan Gran Turismo en/of Elden Ring, want ik kijk toch echt heel veel uit naar deze games. :9~

In de laatste 3 maanden heb ik wel een spel opgestart met het kleine zusje van mij vriendin.
Just Dance op de PS4. (Voornamelijk ter afleiding voor haar, dus mijn account boeide mij niet meer zo, op dat moment.)
Ik heb het ritmische vermogen van een uitgedroogde washandje, dus deze zal ik waarschijnlijk nooit op 100% gaan halen (Of, überhaupt proberen :P ).
Hopelijk dat we deze samen op 100% kunnen zetten over tijd, maar anders blijf die gewoon lekker "Hidden" op mijn profiel. :+

• Zorroberner
Just_jan schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:56:
[...]

Ik wou eventjes laten weten dat ik er ook weer bij ben.
Nog niet volop aan het gamen, mijn prioriteiten liggen voornamelijk nog bij mijn vriendin, maar langzamerhand begin ik wel weer iets meer tijd voor gaming te vinden.

Ik zal niet teveel in detail treden, want dit is niet de plek daarvoor
Het belangrijkste is dat het ondertussen stukken beter gaat met mijn vriendin.
En, gelukkig zijn we ook weer terug in ons eigen huis.
We hebben nog een lange weg te gaan, maar het ziet er positief uit.

Ik wou ook eventjes dank je wel zeggen voor alle vriendelijke berichten die ik heb gekregen. :)

Wat betreft mijn gaming activiteit.
Ik speel nu voornamelijk Genshin Impact (nog steeds) en Minecraft Dungeons.
Als ik iets meer tijd heb wil ik een keer gaan beginnen aan Gran Turismo en/of Elden Ring, want ik kijk toch echt heel veel uit naar deze games. :9~

In de laatste 3 maanden heb ik wel een spel opgestart met het kleine zusje van mij vriendin.
Just Dance op de PS4. (Voornamelijk ter afleiding voor haar, dus mijn account boeide mij niet meer zo, op dat moment.)
Ik heb het ritmische vermogen van een uitgedroogde washandje, dus deze zal ik waarschijnlijk nooit op 100% gaan halen (Of, überhaupt proberen :P ).
Hopelijk dat we deze samen op 100% kunnen zetten over tijd, maar anders blijf die gewoon lekker "Hidden" op mijn profiel. :+
Super dat je er weer bent! Fijn dat het beter gaat. Ik dacht lekker is dat, ik sluit aan bij het PS kamp, is een van mijn mede favo hunters tijdelijk afwezig ^^. Kijk uit naar je verdere posts :)

• rabotgangster
Svennie schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:56:
[...]

heb net een filmpje zitten kijken van een NLer die het spel speelt, ziet er leuk uit, ik ga hem halen
Ik ben hem vandaag gaan halen en heb al een 30min gereden en ziet er nog goed uit 👍

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08:55
Zorroberner schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:52:
De 12 days of Christmas challenge is er weer op Trueachievements en op Truetrophies. Toch weer geregistreerd. Al ga ik dit keer eerst wachten waar alle twaalf dagen over gaan, en ik ga er niet heel fanatiek in. Merkt afgelopen jaar dat ik vaak dan even inhield met gamen en spellen waar ik mij mee vermaakte juist niet speelde uit angst achievements te halen. Maar goed blijft vaak toch een leuke periode waardoor ik spellen (her)ontdek. Vorig jaar daardoor bijvoorbeeld SW The Force Unleashed II eindelijk gespeeld.
Hier is ie uitgespeeld. :) Heb jij nog een poging gewaagd? Ik vind die challenges altijd wel leuk om spellen die ik weggelegd heb, opnieuw te spelen. Ben weer best hooked aan midnight fight express omdat ik een A nodig had.

• Zorroberner
Exactor it schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 21:38:
[...]

Hier is ie uitgespeeld. :) Heb jij nog een poging gewaagd? Ik vind die challenges altijd wel leuk om spellen die ik weggelegd heb, opnieuw te spelen. Ben weer best hooked aan midnight fight express omdat ik een A nodig had.
Haha ik heb alleen de eerste gehaald. Ik speel dit weekend wel Mass Effect 2 in de trilogy uit wat mij met romance en insanity misschien challenge 2 geeft. Maar ik vind het wel lekker merk ik om eens niet mee te doen haha. Gewoon lekker spelen waar ik zin in heb. Maar misschien als ik die tweede vandaag/morgen haal, wie weet. Heb twee weken kerstvakantie opgenomen. Dus die eerste week kan ik lekker tekeer op de Xbox.

• Zorroberner
Whoo yes Mass Effect II op Insanity uitgespeeld. Ook Romance met Garrus gedaan, ik moest Paramour III nog halen, die was op de Xbox bugged in 2021. Ik had wel 1 en 2 gehaald in deel 1 en 3 (is het nog te volgen :P ). Maar een Romance met Tali in mijn eerste run telde niet.

Dus ik natuurlijk die hele Playthrough mijzelf op zitten te vreten, of dit zou gaan werken. En wat denk je, na de Romance scene geen Achievement. Gloeiende grutten. Toch natuurlijk wel the Suicide Mission gespeeld, vrezend. En gelukkig Insanity II gewoon gehaald. Dus al blij, maar toch beetje zuur. Zag mijzelf al een gloednieuwe speedrun doen door alle drie de games (wat niet bij deze toppers hoort).

Maar toen bedacht ik mij, ik heb nog saves voor de laatste missies in alle drie de games. Dus deel 1 opgestart net voor de laatste missie, romance scene, en BAM Paramour III binnen :D. Zeer blij en opgelucht. Zo nog ff Arrival DLC spelen en dan klaar voor Insanity in deel III.

Oh en challenge II voor Christmas challenge gehaald dus ^^

Edit: Ik heb even zitten kijken voor challenge 3, kan het met moeite wel halen. Maar merk dat ik er geen zin in heb. Zitten geen games bij waar ik zin in heb, mede doordat ik vooral lekker Mass Effect wil spelen, samen met Spiderman op de PS. Plus Lego Star wars en GTA. Dus dan houdt het op. Helaas haha. @Exactor it welke games heb jij gebruikt voor challenge III?

[Voor 15% gewijzigd door Zorroberner op 17-12-2022 17:04]

• Exactor it
Zorroberner schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 16:51:
Whoo yes Mass Effect II op Insanity uitgespeeld. Ook Romance met Garrus gedaan, ik moest Paramour III nog halen, die was op de Xbox bugged in 2021. Ik had wel 1 en 2 gehaald in deel 1 en 3 (is het nog te volgen :P ). Maar een Romance met Tali in mijn eerste run telde niet.

Dus ik natuurlijk die hele Playthrough mijzelf op zitten te vreten, of dit zou gaan werken. En wat denk je, na de Romance scene geen Achievement. Gloeiende grutten. Toch natuurlijk wel the Suicide Mission gespeeld, vrezend. En gelukkig Insanity II gewoon gehaald. Dus al blij, maar toch beetje zuur. Zag mijzelf al een gloednieuwe speedrun doen door alle drie de games (wat niet bij deze toppers hoort).

Maar toen bedacht ik mij, ik heb nog saves voor de laatste missies in alle drie de games. Dus deel 1 opgestart net voor de laatste missie, romance scene, en BAM Paramour III binnen :D. Zeer blij en opgelucht. Zo nog ff Arrival DLC spelen en dan klaar voor Insanity in deel III.

Oh en challenge II voor Christmas challenge gehaald dus ^^

Edit: Ik heb even zitten kijken voor challenge 3, kan het met moeite wel halen. Maar merk dat ik er geen zin in heb. Zitten geen games bij waar ik zin in heb, mede doordat ik vooral lekker Mass Effect wil spelen, samen met Spiderman op de PS. Plus Lego Star wars en GTA. Dus dan houdt het op. Helaas haha. @Exactor it welke games heb jij gebruikt voor challenge III?
Halo MCC (favoriete voor Community challenges omdat ik hem leuk vind maar niet leuk genoeg om uit te spelen), Halo Infinite en Outer Wilds. Zie hier mijn aanpak: https://www.trueachieveme...mas-2022/gamer/exactor+it

Gebruikte spellen verder: Red Bow (voor tien keer een A, dom spel verder maar wel in een uur klaar), Gears 5, Sims 4, Midnight fight express (top spel maar wel iets aan de moeilijke kant voor 100%), Rocket League (random dlc dingen gedaan) en MW2 (had de c nodig voor hem op veteran uitspelen, maar moest alle andere achievements ontwijken omdat ik maar 1 leven overhad voor hangman :) ).

Door deze challenge heb ik Midnight fight express weer eens opgestart. Zeer de moeite van het spelen waard. Je waant je John Wick.

[Voor 12% gewijzigd door Exactor it op 17-12-2022 17:52]

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:57
Zo, voor het einde van het jaar toch nog even de God of War Ragnarok Platinum binnengehaald.
Goede story, maar overall wel wat makkelijker dan het eerste deel van wat ik me herinner.

• Svennie
rabotgangster schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 20:28:
[...]

Ik ben hem vandaag gaan halen en heb al een 30min gereden en ziet er nog goed uit 👍
Dat zeker, wat me echt niet beviel:
spoiler:
Dat je alle progress kwijt bent na de prologue |:(
Lekker, meerdere races opnieuw gedaan voor Jan met de korte achternaam

• rabotgangster
Svennie schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:23:
[...]

Dat zeker, wat me echt niet beviel:
spoiler:
Dat je alle progress kwijt bent na de prologue |:(
Lekker, meerdere races opnieuw gedaan voor Jan met de korte achternaam
Ja zeg wel, wat ook ambetand is dat je zo weinig geld krijgt voor alles te doen.

Weer een paar platinum trophies gehaald sinds de vorige update

#146 - God of War Ragnarok
#147 - Death's Door
#148 - Ape Escape

Death's Door vond ik echt heel goed. Heb nu de PS5 versie gespeeld, maar ik denk dat ik de PS4 versie ook nog ga spelen voor een 2e platinum.

Ben zelf nu begonnen aan Far Cry : New Dawn.
Lekker een relatief korte game waarbij ik niet teveel tijd in hoeft te steken.

Mocht er hier iemand zijn die hiervan nog de co-op trophy moet doen, geef maar een gil. ;)

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
Na 4,5 maand eindelijk weer een platinum kunnen scoren, ook wel een beetje pech met een Glitched trophy (Saints row 2022) en een game-dip helpt ook niet, maar het jaar goed begonnen door gisteren te halen:

Platinum #45 - God of War Ragnarök

+ Een mooie voortboordursel op GoW 2018
+ Verhaal technisch zeer sterk, ook de relaties onderling speelt toch ook wel een hoofdrol
+ Veel content (inclusief veel endgame-content die je niet nodig hebt voor het verhaal)
+ Honorable mention
spoiler:
Geweldig hoe ze Heimdal hebben neergezet, ik kan me niet heugen dat ik een computer karakter zo'n walgelijke eikel heb gevonden (en ja, ik weet het, het is niet echt, maar mijn gevoel wel degelijk. Knap dat de schrijvers dat voor elkaar krijgen)

- Less is more, wel heel veel soorten systemen, wapens, armors en materialen (waar het niet altijd van duidelijk is waar je het spul kan vinden). Dit had (misschien) wel wat minder gemogen.
- De moeilijkheidsgraad is geen gestroomlijnde ervaring, zie ook de rant in de spoiler...
- ... ook wel deels te wijten aan de camera.

Maar de conclusie over het totaal product:
Topper, waardige opvolger van GoW 2018, maar niet alles is Walhalla (did you see what i did there? :+ )

Moeilijkheidsgraad rant:
spoiler:
Ik heb Darksouls ervaring, waarvan 2 platinums gehaald, dus ik heb geen problemen met zware omstandigheden en mocht dat niet weggelegd zijn voor mij, dan heb ik daar ook vrede mee.

Het spel grotendeels gespeeld op Give me no mercy (4e van de 5 moeilijkheidsgraden) en dat is even wennen, maar uiteindelijk wel te doen. Ik kan me van GoW 2018 ook wel herinneren dat ik er in moest groeien. Hoe ze het in GoW:R vertaald hebben is dat jij relatief weinig schade doet en jij wel binnen een paar klappen dood kan gaan. Vaak heb je ook te maken met groepen wat met de camera ook geen pretje is.

Vooral de endgame-content in de vorm van:
- De Beserkers (besloten maar op give me Balance / niveau 3 te spelen)
- King Hrolf (besloten maar op give me Mercy / niveau 2 te spelen)
- Valkery queen Gná (besloten maar op give me Mercy / niveau 2 te spelen)

En die laatste 2 heb ik alsnog vele vele (had ik al gezegd vele?) pogingen voor nodig gehad, Hrolf heeft in de laatste fase een of andere aoe aura, waar je langzaamaan aan doodgaat zonder dat je er wat aan kan doen (dus effectief mag je de eerste 80% ook weinig fout doen, je moet genoeg health hebben om 'm neer te halen). En Gná heeft toch een paar nauwelijks te ontwijken aanvallen, dus je hebt relatief veel onvermijdelijke schade.

Het zal vast aan mij liggen, maar dat noem ik oneerlijk moeilijk.
Een sentiment wat ik niet heb bij GoW 2018 dan wel de Dark Souls reeks.

Ik was er ook wel een klein beetje klaar mee met GoW:R na zo'n 70 uur spelen, dus na vele pogingen op niveau 4 te proberen, besloten om te zakken qua moeilijkheidsgraad bij de endgame content.

/einde rant

Nog geen idee wat #46 gaat worden, hoewel ik heb begrepen dat ze Saints Row 2022 gepatched hebben, dus misschien kan ik relatief snel de platinum halen. Daarnaast heb ik Need for Speed Hot Pursuit voor 4 euro aangeschaft. Even wat compleet anders.

• Zorroberner
Ik heb twee mijlpalen om te delen. Allereerst de Trophy mijlpaal :

Platinum #3 is binnen :D. Spiderman Miles Morales. Heerlijke game wederom. Main game met alle side content heeft wel een voldoende duur. Maar alleen het verhaal is behoorlijk kort inderdaad. Gisteren 1e playthrough afgemaakt. Gelijk daarna begonnen met NG+ voor de platinum. Heb ervan genoten, van zowel Spiderman Remastered als MM. Nu even 8 maanden geen Spiderman en dan in september met het vervolg aan de slag.

Dan Achievements mijlpaal: Toen ik 70.000 GS dit jaar aantikte gaf ik nog aan dat ik in 2022 nog voor de 75.000 GS ging, en dat is mij op 31 december zowaar nog gelukt ook haha. De game was GTA III Definitive Edition, waar ik nu ook heerlijk in zit. Zitten helaas maar 28 achievements in, dus GS wordt af en toe als snoep uitgedeeld. Zeker als je zijmissies als eerste doet (wat ik uiteraard doe voor de benefits, en vanwege gangs die vijandig worden).

Dus hoe nu verder, ben bezig met Expeditions Rome op PC via Game Pass (gek op de Romeinen). GTA III afmaken, daarnaast LEGO SW spelen.

Op de PS ga ik met Uncharted beginnen (maar waarschijnlijk niet voor de platinum). Mijn volgende platinum zal waarschijnlijk Ghosts of Tsushima worden.

@GRDavies75 welke bug heb je last van? Die van de 15 districten voltooien? Ik heb SR op de Xbox volledig uitgespeeld. Toen gelukkig geen last gehad, maar mazzel mee denk ik. Heb het daarnaast ook op de PS5 (zat bij de bundel), ga ik over een jaartje weer mee beginnen als ik zin heb. Vond het een vermakelijke game.

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
Zorroberner schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:06:
Ik heb twee mijlpalen om te delen. Allereerst de Trophy mijlpaal :

Platinum #3 is binnen :D. Spiderman Miles Morales. Heerlijke game wederom. Main game met alle side content heeft wel een voldoende duur. Maar alleen het verhaal is behoorlijk kort inderdaad. Gisteren 1e playthrough afgemaakt. Gelijk daarna begonnen met NG+ voor de platinum. Heb ervan genoten, van zowel Spiderman Remastered als MM. Nu even 8 maanden geen Spiderman en dan in september met het vervolg aan de slag.

Dan Achievements mijlpaal: Toen ik 70.000 GS dit jaar aantikte gaf ik nog aan dat ik in 2022 nog voor de 75.000 GS ging, en dat is mij op 31 december zowaar nog gelukt ook haha. De game was GTA III Definitive Edition, waar ik nu ook heerlijk in zit. Zitten helaas maar 28 achievements in, dus GS wordt af en toe als snoep uitgedeeld. Zeker als je zijmissies als eerste doet (wat ik uiteraard doe voor de benefits, en vanwege gangs die vijandig worden).

Dus hoe nu verder, ben bezig met Expeditions Rome op PC via Game Pass (gek op de Romeinen). GTA III afmaken, daarnaast LEGO SW spelen.

Op de PS ga ik met Uncharted beginnen (maar waarschijnlijk niet voor de platinum). Mijn volgende platinum zal waarschijnlijk Ghosts of Tsushima worden.

@GRDavies75 welke bug heb je last van? Die van de 15 districten voltooien? Ik heb SR op de Xbox volledig uitgespeeld. Toen gelukkig geen last gehad, maar mazzel mee denk ik. Heb het daarnaast ook op de PS5 (zat bij de bundel), ga ik over een jaartje weer mee beginnen als ik zin heb. Vond het een vermakelijke game.
De bug waar de teller van sommige challenges niet meer omhoog gingen (en je ze dus niet kan halen), ik geloof dat de Wingsuit challenges bij mij dat probleem had. Uit het verleden werd het ook geassocieerd met of je een keer een coopsessie hebt gestart, maar ik heb het alleen solo gespeeld, dus dat zou niet moeten spelen.
En, mijn eerste platinum van 2023 is ook binnen!
Far Cry : New Dawn

Het doet wat je verwacht van een Far Cry game.
Niets speciaals, niets unieks... maar, toch geniet ik er altijd wel van.

Altijd mooie spelwerelden, leuke karakters en genoeg wapens om mee te spelen.
En, ik heb altijd de keuze om vrijwel het hele spel in Stealth te voltooien wat ik erg waardeer.

De antagonist van dit deel vond ik niet zo speciaal.
Ik vond ze eerder gezegd een klein beetje irritant, maar gelukkig kwam er nog wel een bekend gezicht in terug van Far Cry 5.

Met maar 22 quests, waarvan de meeste ook nog eens zeer kort zijn speel je dit spel met gemak in een weekend uit.

Maar, een aanrader voor iedereen die wel kan genieten van de copy/paste Ubisoft games.

Nu meteen verder met deeltje 6. :+

• Zorroberner
GRDavies75 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:28:
[...]

De bug waar de teller van sommige challenges niet meer omhoog gingen (en je ze dus niet kan halen), ik geloof dat de Wingsuit challenges bij mij dat probleem had. Uit het verleden werd het ook geassocieerd met of je een keer een coopsessie hebt gestart, maar ik heb het alleen solo gespeeld, dus dat zou niet moeten spelen.
Jeetje wat piep zeg, hopelijk verholpen met de patch idd. Een van die challenges (bepaalde afstand afleggen) was echt een grind. Heb dat gedaan via de Saints Toren.
Just_jan schreef op maandag 2 januari 2023 @ 19:18:
En, mijn eerste platinum van 2023 is ook binnen!
Far Cry : New Dawn

Het doet wat je verwacht van een Far Cry game.
Niets speciaals, niets unieks... maar, toch geniet ik er altijd wel van.

Altijd mooie spelwerelden, leuke karakters en genoeg wapens om mee te spelen.
En, ik heb altijd de keuze om vrijwel het hele spel in Stealth te voltooien wat ik erg waardeer.

De antagonist van dit deel vond ik niet zo speciaal.
Ik vond ze eerder gezegd een klein beetje irritant, maar gelukkig kwam er nog wel een bekend gezicht in terug van Far Cry 5.

Met maar 22 quests, waarvan de meeste ook nog eens zeer kort zijn speel je dit spel met gemak in een weekend uit.

Maar, een aanrader voor iedereen die wel kan genieten van de copy/paste Ubisoft games.

Nu meteen verder met deeltje 6. :+
Heb alleen Far Cry 2 (wat niet vergelijkbaar is met de moderne denk ik) en Far Cry 5 via Game Pass gespeeld. Heerlijke game, echt mee vermaakt. Geen platinum gepakt maar wel ruim 800 van de 1000 gamerscore.

• Svennie
Zorroberner schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:04:
Heb alleen Far Cry 2 (wat niet vergelijkbaar is met de moderne denk ik) en Far Cry 5 via Game Pass gespeeld. Heerlijke game, echt mee vermaakt. Geen platinum gepakt maar wel ruim 800 van de 1000 gamerscore.
ik ben nu met Far Cry 5 bezig, heerlijke game inderdaad

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
Zorroberner schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:04:
[...]

Jeetje wat piep zeg, hopelijk verholpen met de patch idd. Een van die challenges (bepaalde afstand afleggen) was echt een grind. Heb dat gedaan via de Saints Toren.
Ja, ik zit op 97% nu, het is niet ofzo dat ik dan niet de moeite wil doen voor die laatste 2 trophies. Moet het wel kunnen, maar ja, het leven van een trophywh*re gaat niet altijd over rozengeur en maneschijn ;)

• Zorroberner
GRDavies75 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:25:
[...]

Ja, ik zit op 97% nu, het is niet ofzo dat ik dan niet de moeite wil doen voor die laatste 2 trophies. Moet het wel kunnen, maar ja, het leven van een trophywh*re gaat niet altijd over rozengeur en maneschijn ;)
Haha nee inderdaad. Naja ik zou dat ding even starten, doet ie het dan ga je waarschijnlijk meteen door. Doet die het niet al schelden afstand nemen en een new save ooit starten haha.

Ander nieuws: Ik heb GTA III Definitive Edition uitgespeeld, dat is weer 1000 GS erbij :D

Was een fijne nostalgie trip. GTA III was ook nog heerlijk clunky en apart, met al die gangs die je gaan haten. Binnenkort maar met Vice City aan de slag, maar eerst maar even afstand nemen van Free Roam spellen.
Never mind! :)

[Voor 83% gewijzigd door Just_jan op 09-01-2023 01:28]

Kleine mijlpaal bereikt, platinum 150 gehaald.

#149 - Death's Door (PS4)
#150 - I am Setsuna

Op naar de 200! :)

• rabotgangster
Platinum 75 Need for speed Unbound is binnen. Nu terug verder doen aan Deathloop

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:32
Wat een aantallen! Kom ik met mijn slechts 29e platinum........ (was Omno btw. leuk puzzelspel)

PSN: TDBtje

• Exactor it
TDB schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:13:
Wat een aantallen! Kom ik met mijn slechts 29e platinum........ (was Omno btw. leuk puzzelspel)
Nummertje 290 is binnen. :o Hitman 3.

_____

Sowieso een topspel maar de achievements/trophies zijn top omdat je ze haalt je als je elk level zo een beetje compleet uitspeelt. Alle locaties vinden, alle verschillende kills, suit only/silent assassin halen etc. Echt prima trophy ontwerp wat dat betreft.

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:32
Exactor it schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 23:21:
[...]

Nummertje 290 is binnen. :o Hitman 3.

_____
290?? _/-\o_

PSN: TDBtje

• rabotgangster
Platinum 76 deathloop is binnen. Was nog een leuke game 👍. Nu een korte plat doen Thomas was alone en dan sifu doen.

• rabotgangster
Thomas was alone uitgespeeld en blijkbaar had deze geen platinum maar enkel een gouden trophy du ja.
maar nu begonnen aan sifu, top spel tot nu toe.

• Zorroberner
Geen platinum?!!! Haha, achja, hopelijk had je het naar je zin.

Ik ben weer met Spider-Man Remastered begonnen. Laatste twee trophies voor Ultimate Difficulty en New Game +

• rabotgangster
Zorroberner schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:31:
Geen platinum?!!! Haha, achja, hopelijk had je het naar je zin.

Ik ben weer met Spider-Man Remastered begonnen. Laatste twee trophies voor Ultimate Difficulty en New Game +
Ja geen plat, was mij da balen als ik het na 4u uitgespeeld had :D
Spiderman is nog een top game

Platinum 2 van 2023 is ook binnen.
Elden Ring : PS4 Edition.

Op 2 bazen na, veel makkelijker dan de andere souls games die ik heb gespeeld.
Maar, heel erg genoten van het spel en ga dan ook meteen een tweede playthrough starten.
Ditmaal op de PS5.
(Geen Save Import, of wat dan ook. Gewoon daadwerkelijk het spel nog een keer spelen.)

Heb vast niet alle bazen in mijn eerste playthrough gedaan, dus ga nu wel proberen elk hoekje te onderzoeken.

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
Ook hier Platinum 2 van 2023 binnen, tevens #46 in het algemeen:
Rustler

Heel simpel samengevat GTA (2) in de Middeleeuwen (Grand Theft Horse), met iets modernere gfx, maar helaas ook iets te trouw gebleven de mechaniekjes van toen.

+ De humor is denk ik wel één van de betere punten, moderne constructies in die tijden. Plus veel verwijzingen en referenties in de quests. Sommige dingen worden misschien al heel snel oud, maar zoals gezegd de humor in de quests is dikke prima.
+ Relatief veel content en wereld, uiteraard wordt een beduidend deel van die grotere wereld niet of nauwelijks benut.
- Sommige mechaniekjes zijn wel heel middeleeuws, zoals alleen kunnen saven op een paar plekken, maar zo zijn er wel meer van dit soort ongemakjes
- Licht glitchy, maar qua trophies heb ik daar (gelukkig) geen last van gehad.
- Er is ook een verzameltrophy voor RNG verspreidde unieke paarden (en dan merk je dat het wereldje best wel groot is, dat heeft toch wel een paar uurtjes gekost).

Conclusie: Ruwe Zirkoon (oftewel budgetbakmateriaal) met de nodige charmes.

Duidelijk (nog) niet de fullprice van 30 waard, maar voor 6 euro in de ramsch en niet al te veel tillen aan de kleine ongemakken hoor je mij niet al te hard klagen. In de aftiteling werden Kickstarters bedankt, dus als dit een kleine studio is met een funding op die manier, dan ben ik een iets te verzuurde veelspeler misschien. :+

Wat gaat platinum #47 worden? A Deaths door hoor ik goede verhalen over.
Toch maar niet aan mijn tweede playthrough begonnen van Elden Ring.
Heb al een tijdje zin in de nieuwe editie van The Witcher 3 op de PS5.

Dus, daarmee begonnen vandaag... maar, mijn God.
Alle controls van Elden Ring zitten nog vastgeroest in mijn brein, dus ik druk nu telkens op de verkeerde knopjes.

Denk dat ik toch meer eventjes iets geheel anders ga spelen tot de automatismen van Elden Ring eruit zijn.
En, ik zag net dat Football Manager eindelijk op de PS5 is uitgekomen!
Denk wel een leuk spelletje voor de komende weken.

• Zorroberner
Just_jan schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:35:
Toch maar niet aan mijn tweede playthrough begonnen van Elden Ring.
Heb al een tijdje zin in de nieuwe editie van The Witcher 3 op de PS5.

Dus, daarmee begonnen vandaag... maar, mijn God.
Alle controls van Elden Ring zitten nog vastgeroest in mijn brein, dus ik druk nu telkens op de verkeerde knopjes.

Denk dat ik toch meer eventjes iets geheel anders ga spelen tot de automatismen van Elden Ring eruit zijn.
En, ik zag net dat Football Manager eindelijk op de PS5 is uitgekomen!
Denk wel een leuk spelletje voor de komende weken.
Haha herkenbaar met controls, had dat met Ac Valhalla en Jedi Fallen Order twee jaar geleden. Dodge knop bij beiden is een andere knop. Maarja dodgen deed ik bij beiden vaak.
Een klein nieuw berichtje van mij. (wel in het Engels omdat ik het op een ander forum heb gepost.)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I want to start of with saying that this is not a cry for attention or anything like that.

My mind is already made up, I am simply writing this message to give my perspective and tell my story and hopefully hear other people's opinion about this matter.

Pretty much since the introduction of trophies, I've been battling with my addiction for trophies.
Where I started off as just wanting to play and complete games, suddenly I wanted to do everything that the trophy list told me to do.
- Complete Fallout 3 and force yourself through all the bugs? Sure.
- Infamous and gather all the shards? Sure, why not?
- Need for Speed Shift and perfect every track? Sure, sounds like fun.

Not long after that, I created a new account https://psnprofiles.com/Justt_Jan
My goal was to have a profile with at least 80% completion so I could still focus on having fun mostly and skip the odd game that I didn't enjoy.

I started to grind for hours and hours in GTA5, played games multiple times, suffered through Multiplayers and most importantly... Read through every trophy guide before even starting a game.
Planned my way to platinum meticulously and I played the game to get that platinum.
I didn't play for the joy of gaming, no... I played to get that shiny platinum, and that was my goal.

Near 2017, I started to get burned out by doing that.

I started asking myself "Why do I do this? This is not why I started gaming all these years ago.
I took a long break from gaming all together because I didn't want to start anything else.

About a year later, I started a new account. https://psnprofiles.com/JusttJD
And, started to play some of my favorite titels.
Dragon Age, Mass Effect, Borderlands...
I completed them because I love those games, and 100% them was fun and a joy.
Shortly after that, my addiction started to kick back in.

- Xenoverse 1
I love the game and thought to myself "Hmm, I'm already playing so why not grind for the skills as well"

- Fallout 4
I'm already completing it mostly, so why not make a save for some extra endings as well?

- Dark Souls Trilogy
Why not grind for an obscene amount of souls so my platinum run is easier.

Slowly but surely, I was already obsessed with getting those trophies, only now it's becoming even worse.
Getting that 100% for every title and having my profile as completed as possible.

- Suffering through hours of frustration in Destiny 2

- Payday 2, going to 25 Infamy and suffering through so many game crashes and bugs for a trophy.

- Final Fantasy X, breaking a controller because I couldn't finish that chocobo race.

- Fallout 76, logging in for every week for half a year because I want that bronze trophy.

- Elden Ring, rushing through the game to only get the platinum as fast as possible and using the most O.P build in order to succeed.

I know for years now that trophies have a negative effect on my gaming experience and that I've been addicted to getting them.
I hoped that it would change, that I could start to ignore the trophies.

I even started a third account a little while ago, but no matter what I do, my attention always goes towards the trophies.
And, trying to play while not paying attention to them, it obviously doesn't really work that well.

I've always been a Playstation gamer, ever since 1996 and the PS1 release.
I have so many good memories of playing the game, but.. when I think about PS3, 4 and 5 gaming... I think mostly about trophies and not actual games.

I know that it's not going to change, that this addiction will always be there.
So, I finally took the step to sell my consoles and switch the PC gaming.
It will be a huge step and after so many years on console gaming and big adjustment.
And, gaming without focusing on tropies. Am I even able to do that even more?

And, my question is to people that might have experienced the same thing. (even though they probably won't be on this website anymore. :P )

How did you deal with this situation?
And, if decided to stop with playstation gaming because of the same reason, did you manage to find joy in gaming back?
But, also I'm curious to see if there are more people that are in this situation now, and if they are thinking about quitting.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Met andere worden, ik ga afscheid nemen van Playstation Gaming omdat ik simpelweg bang
ben dat ik anders nooit echt van de trophy verslaving ga afkomen.
En, overstappen naar PC gaming is hopelijk de stap voor mij om weer van gaming te kunnen genieten.

• uchiha tijntje
Just_jan schreef op zondag 12 februari 2023 @ 21:02:
Een klein nieuw berichtje van mij. (wel in het Engels omdat ik het op een ander forum heb gepost.)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I want to start of with saying that this is not a cry for attention or anything like that.

My mind is already made up, I am simply writing this message to give my perspective and tell my story and hopefully hear other people's opinion about this matter.

Pretty much since the introduction of trophies, I've been battling with my addiction for trophies.
Where I started off as just wanting to play and complete games, suddenly I wanted to do everything that the trophy list told me to do.

My goal was to have a profile with at least 80% completion so I could still focus on having fun mostly and skip the odd game that I didn't enjoy.

I started to grind for hours and hours in GTA5, played games multiple times, suffered through Multiplayers and most importantly... Read through every trophy guide before even starting a game.
Planned my way to platinum meticulously and I played the game to get that platinum.
I didn't play for the joy of gaming, no... I played to get that shiny platinum, and that was my goal.

I started asking myself "Why do I do this? This is not why I started gaming all these years ago.
I took a long break from gaming all together because I didn't want to start anything else.

- Xenoverse 1
I love the game and thought to myself "Hmm, I'm already playing so why not grind for the skills as well"

- Fallout 4
I'm already completing it mostly, so why not make a save for some extra endings as well?

- Dark Souls Trilogy

Slowly but surely, I was already obsessed with getting those trophies, only now it's becoming even worse.
Getting that 100% for every title and having my profile as completed as possible.

- Payday 2, going to 25 Infamy and suffering through so many game crashes and bugs for a trophy.

- Final Fantasy X, breaking a controller because I couldn't finish that chocobo race.

- Fallout 76, logging in for every week for half a year because I want that bronze trophy.

- Elden Ring, rushing through the game to only get the platinum as fast as possible and using the most O.P build in order to succeed.

I know for years now that trophies have a negative effect on my gaming experience and that I've been addicted to getting them.

I even started a third account a little while ago, but no matter what I do, my attention always goes towards the trophies.
And, trying to play while not paying attention to them, it obviously doesn't really work that well.

I have so many good memories of playing the game, but.. when I think about PS3, 4 and 5 gaming... I think mostly about trophies and not actual games.

It will be a huge step and after so many years on console gaming and big adjustment.

And, my question is to people that might have experienced the same thing. (even though they probably won't be on this website anymore. :P )

And, if decided to stop with playstation gaming because of the same reason, did you manage to find joy in gaming back?
But, also I'm curious to see if there are more people that are in this situation now, and if they are thinking about quitting.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Met andere worden, ik ga afscheid nemen van Playstation Gaming omdat ik simpelweg bang
En, overstappen naar PC gaming is hopelijk de stap voor mij om weer van gaming te kunnen genieten.
Hopelijk ga je geen steam achievements ontdekken :P

• Zorroberner
Neem anders een Xbox :p . Puur voor gamerscore gaan haha.

Maar ik snap het, heb zelf er gelukkig geen obsessie mee. Mede door drukke baan, bijvoorbeeld met Uncharted begonnen. En heb zoiets van lekker verhaal meemaken, en eventuele makkelijke en leuke trophies pak ik even mee.

Over trophies gesproken en dit is wel completionist, ik heb de laatste twee Spiderman Remastered trophies gehaald. New Game + en ultimate difficulty. Van genoten wederom, al heb ik dit keer alleen het verhaal gespeeld. Wat makkelijker is dan alle zij-missies op ultimate.
Een klein nieuw berichtje van mij.

(...)

Zonder bot te willen klinken:
Is dit niet hetzelfde verhaal als wat je hier een tijdje geleden al gepost hebt, net voordat je ook al stopte met gamen? Als het echt zo'n hardnekkige verslaving is zou ik eens op zoek gaan naar hulp, dan kom je er misschien écht vanaf.

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
Herkenbaar @Just_jan, maar heb het voor het gevoel iets beter onder controle (dan wel ben er iets bewuster van en heb de laatste jaren geleerd om het los te kunnen laten). Hopelijk leer weer van gamen te kunnen genieten!

• skaffa
@Just_jan hoop dat ik nu niet te zweverig overkom maar het lijkt alsof je met deze gooi naar perfectie iets probeert te compenseren. Uiteindelijk doe je het gamen voor jezelf en niet voor een ander, ik denk dat het verplaatsen naar een ander platform het probleem niet op gaat lossen want ook daar zijn achievements of iets dergelijks. Mijn advies zou zijn om het gamen even helemaal los te laten, dan kom je er ook weer achter waarom je het in eerste instantie deed en kun je hopelijk afstand nemen van de behoefte om te perfectioneren.

Hoop dat dit een beetje helpt en zoals hierboven vermeld door @Superkiwi: misschien moet je hier hulp bij zoeken als het echt een verslavingsvorm gaat worden. Dit is natuurlijk een lastig proces omdat je het dan voor jezelf als probleem moet accepteren maar volgens mij zit jij al in die fase omdat je er zelf last van hebt.

Anyway: succes met je reis naar een gewogen gameleven zonder zelf opgelegde verplichtingen ;)

*psnprofiles*

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:39

- Xenoverse 1

- Fallout 4

- Dark Souls Trilogy

Dit gaat toch echt te ver. Ik zou een tijdje echt afstand doen van het gamen. Een (bijna) complete Trophy lijst (of wat voor digitaal game beloningssysteem) gaat je leven niet beter maken.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• uchiha tijntje
Hij doet het zichzelf ook aan door dit soort games te spelen. Net even kort gekeken wat de verwachte tijd is voor completion:

- Xenoverse 1: 100 / 120 uur
- Fallout 4: 108 / 139 uur
- Dark Souls Trilogy: 240 / 300 uur
- Destiny 2: 80 / 100 uur (zonder dlc)
- Payday 2: 60 / 80 uur
- Final Fantasy X: 150 uur
- Fallout 76: 80 / 100 uur (zonder dlc)
- Elden Ring: 80 / 100 uur

Het zijn niet de minste games qua tijdsbesteding en grind.

Zelf ben ik een groot fan van achievements. Met name sinds de Xbox One tijd. Heb van de 474 games sinds de One 407 games op 1000GS gezet.

Maar het is voor mij niet heilig. Uiteindelijk moet er een balans zijn. Achievements die mij echt te grindy zijn in tijd, laat ik lekker voor wat het is, tenzij de game echt dermate leuk is dat die achievements gewoon gaandeweg de tijd vanzelf worden binnengehengeld. Je speelt games namelijk voor je plezier. Voor mij dragen achievements daar in bij, met name door toch dat zetje te geven om een uitdaging aan te gaan die ik wellicht anders niet zou hebben gedaan of zou hebben doorgezet. Want gamen wordt voor mij echt speciaal als je tegen alle verwachtingen in toch iets overwint. Zoals een boss in Sekiro waar je 4 uur vast zit, of een Extreme track in Trials waar je je continue op stuk bijt, of een epische comeback in een multiplayer spel.

Een voorbeeld van een game die ik al ruim een jaar bijna elke dag speel is Halo Infinite, maar waarvan ik nog niet eens de helft van de achievements heb. Dit omdat de achievements die ik mis enkel SP achievements zijn en ik geen behoefte heb aan de SP in Halo. :P

uchiha tijntje schreef op maandag 13 februari 2023 @ 10:35:
Hij doet het zichzelf ook aan door dit soort games te spelen. Net even kort gekeken wat de verwachte tijd is voor completion:

- Xenoverse 1: 100 / 120 uur
- Fallout 4: 108 / 139 uur
- Dark Souls Trilogy: 240 / 300 uur
- Destiny 2: 80 / 100 uur (zonder dlc)
- Payday 2: 60 / 80 uur
- Final Fantasy X: 150 uur
- Fallout 76: 80 / 100 uur (zonder dlc)
- Elden Ring: 80 / 100 uur

Het zijn niet de minste games qua tijdsbesteding en grind.

Zelf ben ik een groot fan van achievements. Met name sinds de Xbox One tijd. Heb van de 474 games sinds de One 407 games op 1000GS gezet.

Maar het is voor mij niet heilig. Uiteindelijk moet er een balans zijn. Achievements die mij echt te grindy zijn in tijd, laat ik lekker voor wat het is, tenzij de game echt dermate leuk is dat die achievements gewoon gaandeweg de tijd vanzelf worden binnengehengeld. Je speelt games namelijk voor je plezier. Voor mij dragen achievements daar in bij, met name door toch dat zetje te geven om een uitdaging aan te gaan die ik wellicht anders niet zou hebben gedaan of zou hebben doorgezet. Want gamen wordt voor mij echt speciaal als je tegen alle verwachtingen in toch iets overwint. Zoals een boss in Sekiro waar je 4 uur vast zit, of een Extreme track in Trials waar je je continue op stuk bijt, of een epische comeback in een multiplayer spel.

Een voorbeeld van een game die ik al ruim een jaar bijna elke dag speel is Halo Infinite, maar waarvan ik nog niet eens de helft van de achievements heb. Dit omdat de achievements die ik mis enkel SP achievements zijn en ik geen behoefte heb aan de SP in Halo. :P
Dat is ook een beetje het hele punt.
Dat zijn de type games waar ik normaliter erg van hou.
Maar, het punt is dat ik deze games niet "normaal" kan spelen.

Het is een tijdje goed gegaan nadat terug kwam van een pauze omdat ik al eerder dit probleem had.
Maar, langzaam kruipt het er toch weer in bij mij.
"Ik ben nu toch al zo dichtbij, nog even 1 extra half uur en dan heb ik de 100%"
Helemaal niets mis met dat, maar dat is langzaam weer veranderd in
"Oke, Minecraft Dungeons weer opstarten voor de DLC en een paar avonden mindless grinden voor Season XP"
Of
"De helft van Elden Ring de spelwereld missen omdat ik toch al dichtbij de platinum ben."

Ik weet dat het misschien een beetje "zielig" klinkt, maar ik wil dat gewoon niet meer.
Ik wil weer van games kunnen genieten zoals ik deed voordat trophies uitkwamen.
Sure, ik zal altijd een game zo ver mogelijk willen uitspelen, maar ik wil mijn spelervaring niet meer binden aan een trophy guide.
En, na al deze jaren weet ik van mijzelf dat dit niet uit zichzelf gaat gebeuren.

Overstappen naar Steam kan inderdaad hetzelfde probleem veroorzaken, maar ik heb ongeveer een dozijn PC games gespeeld in de laatste 10 jaar en nooit echt gegeven om de Steam Achievements.
(Waarschijnlijk omdat deze met mods toch vaak worden disabled.)

Ik was ook eerst aan het twijfelen om hierover te praten, maar ik weet ook dat er meerdere mensen zijn
die dit ook hebben ervaren.
Superkiwi schreef op maandag 13 februari 2023 @ 01:40:
[...]

Zonder bot te willen klinken:
Is dit niet hetzelfde verhaal als wat je hier een tijdje geleden al gepost hebt, net voordat je ook al stopte met gamen? Als het echt zo'n hardnekkige verslaving is zou ik eens op zoek gaan naar hulp, dan kom je er misschien écht vanaf.
100%
En, de eerste stap daarin is afstand nemen van de verslaving. :)
skaffa schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:27:
@Just_jan hoop dat ik nu niet te zweverig overkom maar het lijkt alsof je met deze gooi naar perfectie iets probeert te compenseren. Uiteindelijk doe je het gamen voor jezelf en niet voor een ander, ik denk dat het verplaatsen naar een ander platform het probleem niet op gaat lossen want ook daar zijn achievements of iets dergelijks. Mijn advies zou zijn om het gamen even helemaal los te laten, dan kom je er ook weer achter waarom je het in eerste instantie deed en kun je hopelijk afstand nemen van de behoefte om te perfectioneren.

Hoop dat dit een beetje helpt en zoals hierboven vermeld door @Superkiwi: misschien moet je hier hulp bij zoeken als het echt een verslavingsvorm gaat worden. Dit is natuurlijk een lastig proces omdat je het dan voor jezelf als probleem moet accepteren maar volgens mij zit jij al in die fase omdat je er zelf last van hebt.

Anyway: succes met je reis naar een gewogen gameleven zonder zelf opgelegde verplichtingen ;)
Mocht ik dezelfde drang krijgen bij PC gaming, dan ga ik inderdaad helemaal afstand nemen van gaming voor een langere periode.

Hulp zoeken, daar ben ik al mee bezig.
Maar, probeer maar eens een psych die niets met gaming heeft duidelijk te maken dat je niet verslaafd ben aan gaming, maar aan digitale trophies te behalen. :+

• Retro
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10:37
@Just_jan

Vervelend dat trophies het gamen voor jou verpesten. Snap het ook wel zoals je het toelicht. Overweeg je ook weleens om helemaal te stoppen met gamen?
Retro schreef op maandag 13 februari 2023 @ 11:34:
@Just_jan

Vervelend dat trophies het gamen voor jou verpesten. Snap het ook wel zoals je het toelicht. Overweeg je ook weleens om helemaal te stoppen met gamen?
Ik hoop eerlijk gezegd dat het niet zo ver komt. :)
Gaming is altijd 1 van mijn grootste hobby's geweest en kan mij eerlijk gezegd ook heel moeilijk voorstellen dat ik nooit meer zal gamen.

Maar, ik wil wel het plezier in gamen terug vinden en de obsessie voor trophies kunnen loslaten.
Als ik dat uiteindelijk niet kan, dan zal er inderdaad op een gegeven moment een keuze gemaakt moeten worden. :)

• Exactor it
@Just_jan de switch wel eens overwogen? Die kent geen trophies en wel heel veel goede exclusives.

Maar goed, los van trophies heb je ook ingame completion. Dus misschien trigger dat ook wat.

Ik zou wel overwegen te doen wat anderen hier aangeven: zoek professionele hulp. Eerste stap is even met je huisarts bespreken. Dat is niet eng. Een hobby zo laten verpesten door iets dat zich in je hoofd afspeelt is niet normaal. Hulp ervoor zoeken is wel normaal. Succes!
@Just_jan Heb je al eens geprobeerd om trophy notificaties uit te schakelen op de Playstation? Ik snap dat je dan nog steeds de drang kan hebben om handmatig de lijst op te zoeken, maar misschien dat het uitschakelen van notificaties al kan helpen om er minder mee bezig te zijn.

• Zorroberner
Ik wil wel zeggen dat je consoles verkopen ook heel rigoreus is. Het is van het ene extreme naar het andere. Belangrijkste met dit soort dingen is accepteren dat je het niet perfect kan doen.

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:07

spaceboy

Op grote hoogte

Ik volg dit topic ook nog steeds af en toe. Klinkt wel beroerd, @Just_jan...

Waarschijnlijk was/ben ik er niet zo beroerd aan toe als jij, maar voor mij hielp het wel om in elk geval uit de lijst van dit topic te gaan (en hier nog maar een paar keer per maand ff te kijken). Voor mij is daardoor de focus wel weg "Wanneer ben ik weer een trophy-level hoger?" of "Wat is nu mijn completion rate?". Jouw post was voor mij wel weer een wake-up, want ik ben nu bijvoorbeeld 100 uur verder met Borderlands 3 (plus alle DLC), gisteren de story uitgespeeld en ik keek even naar de trophy-list die je moet doen om platinum te halen. Dan moet je dus 72 sidemissions doen (die allemaal super-repetitief zijn) en nog minstens 100 uur kosten. Ik heb zojuist dus besloten dat ik Borderlands 3 van m'n PS5 af ga flikkeren. Het blijft een weg van vallen en opstaan, maar je moet er wel duidelijk vanaf, want dit is zonde van je energie en tijd. En wat mij ook helpt: het helpt geen zak om je best te doen, want er is altijd 1 of andere lijpe Chinees zonder leven die een hogere completion rate of hoger level heeft, dus nummer 1 word je nooit.

Sterkte ermee.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• jamsi
  • Laatst online: 07-03 15:26
Om ook iets bij te dragen aan dit onderwerp:

Ik heb recent mijn profiel van psnprofiles af laten gooien. Ik maakte er al weinig gebruik van maar zag ineens dat ik geen ranking meer had. Bleek dat ze heel veel games van me geflagd hadden omdat ze zijn gesync toen ik een oudere/offline console heb laten verbinden met PSN, en toen kwamen er dus trophies "out of order" in de lijst waarop ze los waren gegaan. Dat vond ik wel zo treurig, dan hoeft het voor mij niet meer. Dus toen maar meteen het hele profiel er af.

Redenen waarom:

- Als mensen om dit soort onzin-redenen van de leaderboards af gehaald worden, wat betekent het dan nog om hoog te staan? Of 'first achiever' te zijn? Als je daar staat maar weet dat anderen waarschijnlijk sneller waren of meer punten hadden, geeft dat dan nog voldoening? Valsspelers eruit, tuurlijk, maar ik zag genoeg topics van mensen die (naar eigen zeggen) weinig konden doen aan hun uitsluiting.

- Ik betrapte mijzelf er ook op dat ik meerdere games puur heb gespeeld voor de trophies, met name voor mijn ranking op de Vita-boards. Stond daar in de top 5 van Nederland, wat ergens leuk was om te zien. Maar met deze wetenschap.... zonde van mijn tijd, want leuke games waren het zeker niet allemaal.

- Toen ik het forum (van psnp) er op wees dat dit kwam door het aansluiten van een oudere console, kreeg ik alleen maar "stop cheating" en "stop lying". Het schoolplein ben ik wel ontgroeid denk ik ;) Blijkbaar is er een regel waarin staat dat je alles real time moet syncen. Prima, maar ga gewoon normaal met anderen om. Overigens wel meerdere DMs ontvangen van mensen die aangeven dat de mods 'toxic' zijn en dat ik mijn tijd er niet aan moest verspillen.

Tijd om te gamen is schaars, dus ik heb maar afstand van genomen van het trophy profiel. In plaats daarvan nu samen met mijn vrouw bezig met It Takes Two, om daarna The Last Us Part 1 maar eens te gaan spelen. Zonder enige trophy-druk :)

Vind het ergens jammer en zonde, maar het is prima zo. Zal best nog wel games tegenkomen die ik graag op 100% zet, maar dan vooral op basis van de kwaliteit van de game. Volgende mijlpaal is 450 platinums, maar dat kan nog even duren nu ;)
Ik snap @Just_jan zijn post wel en herken toch wat van mezelf erin. Het lijkt een soort OCD, denk ik (ben geen psycholoog). Op de een of andere manier wil ik toch ook lijstjes kunnen afvinken en geeft dat een zekere voldoening.
Bij mij is het gelukkig wel ook nog zo dat ik geen fantastische gamer ben qua reflexen en dergelijke, noch qua tijd. Daar ben ik te oud voor. En dat zorgt er automatisch wel voor dat ik Platinum van sommige games links laat liggen.
Maar ook bij de games waar ik wel platinum heb, wordt het uiteindelijk toch ook maar Guides erbij pakken en ontbrekende trophies afvinken. Je kan daar bezwaarlijk enige achievement bij voelen, vind ik.

• jamsi
  • Laatst online: 07-03 15:26
Ideetje voor @Just_jan : is het misschien een idee om te kijken of je een lijstje kan maken met games die je graag wil uitspelen? Dan plak je daar een periode aan vast (bijv. 'de komende 6 maanden') en ga je gewoon kijken wat je kan afvinken. Hopelijk kun je dan de trophies 'vergeten' en werk je nog steeds naar een soort van voldoening toe.

Centrale gedachte daarbij is dat een game "uitspelen" iets zou moeten zijn waar je jezelf minder snel in verliest dan in het najagen van trophies. Het moet geen speedrun o.i.d. worden natuurlijk, maar hopelijk een manier om meer te kunnen genieten van de games. In plaats van 80 uur om ontbrekende trophies bij elkaar te harken ben je dan een aantal game-ervaringen rijker. Heb je daarna nog trophy-drang, dan probeer je bij je favoriete game(s) uit dat rijtje de platinum te halen voordat je weer een nieuw lijstje maakt.

Maar misschien lijkt het je niets..... probeer hardop mee te denken :)

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:20

Nee hoor, dat had je de afgelopen jaren al meermaals.
Tot je ziet dat het op de PC ook in genoeg games voorkomt en dan is het er weer.

Tip: professionele hulp zoeken.

• rabotgangster
Platinum 77, sifu is binnen. Leuke en wijze game, een aanrader.
Nu beginnen met Mafia definitive edition.

• uchiha tijntje
rabotgangster schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:51:
Platinum 77, sifu is binnen. Leuke en wijze game, een aanrader.
Nu beginnen met Mafia definitive edition.
Wat bedoel je met wijze game? :) Ik ga hem als die op de Xbox uitkomt oppakken.

Typhone schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:28:
[...]

Nee hoor, dat had je de afgelopen jaren al meermaals.
Tot je ziet dat het op de PC ook in genoeg games voorkomt en dan is het er weer.

Tip: professionele hulp zoeken.
Dat zeg ik toch ook zelf? Dat het meerdere malen al is voorgekomen op de Playstation en dat ik nu hulp daarvoor wil zoeken?

Wat betreft PC, ik heb daar nog nooit problemen mee gehad, dus ik weet niet wat je bedoeld...
Ik weet niet of dat komt omdat ik dan met mods speel en bij de meeste games de achievements worden uitgeschakeld, of dat steam achievements bij mij gewoon niet boeien.

Het enige wat ik weet is dat ik het probleem wel op de playstation heb met trophies er dat ik daaraan moet werken.
Als het blijkt dat dit zelfde probleem zich ook gaat voortdoen op de PC, dan is de volgende stap logisch.
Maar, ik probeer het positief te bekijken en hoop dat ik gewoon van gaming kan blijven genieten.

Verder wil ik de rest van de mensen bedanken voor hun advies en aardige berichtjes. :)

• rabotgangster
uchiha tijntje schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:12:
[...]

Wat bedoel je met wijze game? :) Ik ga hem als die op de Xbox uitkomt oppakken.
Leuk spel! Zeker doen, het is een kort maar top game

@Just_jan mijn invulling hiervan hoewel ik nooit echt serieus aan trophies of achievements heb gewerkt, zoals jij en de meeste hier, hooguit hier een daar enkele games......

Gewoon regelmatig checken of het nog leuk is. Denk dat een beetje rage min of meer erbij hoort.
En ikzelf hou van games die toch wel redelijk uitdaging kunnen zijn (meestal arcade games die echt gemaakt zijn om letterlijk de muntjes uit je zak te kloppen) en ja, dan is het alleen maar lekkerder als je je doelen dan bereikt, maar die games zijn soms echt bewust moeilijk tegen het onspeelbare aan.

8)7

Net als sommige amerikaanse retro games omdat games huren zo populair was, daarom werd de moelijkheid stukkie hoger en kon je de game niet meer uitspelen in een weekend en moest je alsnog kopen.......of iig meermaals huren etc.......

TLDR als ik zelf dan tegen een punt aanzit waarbij ik echt te geïrriteerd ben, game weg leggen en wat anders spelen. Of *schrik* inderdaad (even :P ) wat anders doen dan gamen :P
Waarbij ik ook gelijk toegeef dat ik ook veel plezier haal uit lezen op fora en yt ipv zelf actief bezig zijn. En dan is het toch ook prima?

Als allerbelangrijkste iig veel succes!

10 second ninja DONE

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
Platinum #47 (en #2023-3)
Death's door

Ik had een keer gekeken naar Tunic, maar a Death's door werd regelmatig er ook bij genoemd en die was toevallig een paar weken terug in de Sale.

Een paar inspiratiebronnen:
  • Zelda (de oudere zoals A Link to the past), de wereldjes met her en der doolhof achtige dungeons met veel puzzeltjes en natuurlijk veel monstertjes verslaan
  • Dark Souls, je bent ook vaak en veel shortcuts aan het openen om sneller door de levels heen te kunnen lopen. Bij sommige bazen is het een kwestie van patronen herkennen en het befaamde dodgerollen (met de iFrames).
  • Vleugje Gibli Studio's (karakters)
+ Grafisch een heel mooi stijltje
+ Maar waar ik echt blij van word is de muziek van David Fenn , alleen al gewoon het loopje van The Throne Room op de gamepagina op de playstation kan ik bij wijs van uren gewoon op de achtergrond draaien _/-\o_, maar ook regelmatig gewoon aan het meefluiten terwijl je door de levels heen loopt.
+ Responsieve controls (is ook wel nodig)
+ Er wordt heel weinig gehint, maar als tip er is weinig wat niet moedwillig geplaatst is à la Chekov's Geweer principe, maar veel plezier wordt ook gehaald uit de dingen zelf ontdekken.
+ De game is in het algemeen heel erg gepolijst
+ Dark Souls als inspiratiebron, maar niet de onvergevende elementen (dood gaan heeft geen echt negatieve gevolgen anders dan weer terug moeten lopen)

Geen Minpunten? Als ik een (betaalde) gamereviewer zou zijn, dan kan er objectief wel het nodige aangemerkt worden, maar ik beschouw dat als mineure punten. Daarnaast zijn er bepaalde keuzes gemaakt - spelontwerp / -technisch vlak - en dat kan je wel of niet liggen, maar dat maken het nog geen negatieve punten.

Qua moeilijkheidsgraad, de eerste keer dat ik het spel doorliep, dacht ik 80 à 90% is prima te doen, met her en der wat difficulty spikes (baasjes dan wel tussengevechten), maar er is ook een trophy dat je het spel moet uitspelen met alleen het zwakste wapen en of ik ben er gaanderweg beter in geworden of het spel was blijkbaar toch niet echt moeilijk, maar had ik last van het nodige ongeduld en het beruchte Dark-Souls-Pyrrusklapje (ja, ik kan echt nog wel een klap extra geven, om zelf massale schade op te lopen |:( ). Ja, bij sommige baasjes ben ik alsnog wel 1 of 2 keer doodgegaan (dat was de eerste run wel wat anders), maar de 2e keer liep ik er zo doorheen.
Nee, de grootste moeilijkheidsgraad zit 'm in het isometrisch perspectief en geen minimap.

Enfin conclusie: Pareltje, meer van dit aub O+ en aanrader voor velen.

Platinum #48 eigenlijk nog geen idee, ik wil zeker Tunic wel een kans geven (die schijnt wel wat pittiger te zijn), maar ik wacht wel tot die een keer in de aanbieding is. We gaan wel zien, eerst even wat compleet anders.
Sagat schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:26:
@Just_jan mijn invulling hiervan hoewel ik nooit echt serieus aan trophies of achievements heb gewerkt
Nogal wiedes, daar moet je namelijk wel een beetje skills voor hebben >:)

Is natuurlijk een grapje he Sagat, Toch rent Kiwi snel weg...

[Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 16-02-2023 10:31]

Superkiwi schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:29:
[...]

Nogal wiedes, daar moet je namelijk wel een beetje skills voor hebben >:)

Is natuurlijk een grapje he Sagat, Toch rent Kiwi snel weg...
'Kom 1v1 fortnite!' oh wacht daar moet ik de quote van mij zoon even modificeren.......sf5 euh nee die vind ik irritant.
'Kom 1v1 sf 2 tot en met 4, of alpha, of king of fighters 95/96/98 of 2k2 of CvsS2 spelen dan!''
:+

10 second ninja DONE

Sagat schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:21:
[...]
'Kom 1v1 sf 2 tot en met 4, of alpha, of king of fighters 95/96/98 of 2k2 of CvsS2 spelen dan!''
:+
Hebben wij een kleine 6 jaar geleden geen SF4 tegen elkaar gespeeld? Toen hadden we nog een mini Tweakers toernooitje. Ik kan me nog wel herinneren dat ik tegen Diknmuis (onze Belgische vriend) speelde, daar heb ik zelfs nog een YT filmpje van.

offtopic:
Ja, zou zo maar kunnen, echt geen idee meer hoe en wat. Zou wel allemaal terug te vinden moeten zijn maar...pm i guess? ;)

Voor ot heb ik even bar weinig, speel voornamelijk retrogames buiten xbox en ps eco system. Hoewel ik op ps4 dus wel enkele shmups verzameld heb waar ik wel wat tijd in zou kunnen stoppen. Zullen iig wel vrij zeldzame trophies zijn dan want wie hier speelt ook
andro dunos 2
psikyo collection 1&2
aleste colleciton
pocky and rocky reshined?
and last but not least Battle Garegga (in het freaking koreaans 8)7 )

10 second ninja DONE

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
Sagat schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:07:
offtopic:
Ja, zou zo maar kunnen, echt geen idee meer hoe en wat. Zou wel allemaal terug te vinden moeten zijn maar...pm i guess? ;)

Voor ot heb ik even bar weinig, speel voornamelijk retrogames buiten xbox en ps eco system. Hoewel ik op ps4 dus wel enkele shmups verzameld heb waar ik wel wat tijd in zou kunnen stoppen. Zullen iig wel vrij zeldzame trophies zijn dan want wie hier speelt ook
andro dunos 2
psikyo collection 1&2
aleste colleciton
pocky and rocky reshined?
and last but not least Battle Garegga (in het freaking koreaans 8)7 )
PSNprofiles.com:
Andro dunos 2 - 3.65%
Psykyo collection 1 - 28.96%
Psykyo collection 2 - 34.29%
Aleste Collection - 24.28%
Pocky and Rocky reshined - 2.28%
Battele Garegga Rev.2016 - 30.37%

Qua spelers aantallen lijken het inderdaad spelletjes voor de aficionado, 600 of minder (zag geloof ik ook zo snel 150 bij eentje, Battle Garega heeft 2k+ game owners.

Succes ermee.

PS: Aleste, ik weet niet meer of ik dat op de MSX of Amiga speelde uch jaar geleden :)

[Voor 5% gewijzigd door GRDavies75 op 16-02-2023 14:04]

• Zorroberner
Ha allen, komend weekend is Online Gaming gratis op de PS5. Ik heb toen der tijd Saints Row (2022) bij de PS5 gekregen, ik vond het spel wel leuk op de Xbox, en zou het nog wel eens volledig uit willen spelen. Daar is nu nog niet het moment voor, maar er is een online trophy, prankster. Is er iemand met Saints Row op de PS5 (of kan het ook via PS4?) Die komend weekend mij zou willen helpen met die trophy te behalen? Dan heb ik die in ieder geval afgestreept en kan ik over een tijdje voor de platinum gaan zonder zorgen over de co-op trophy.
GRDavies75 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:51:
[...]

PSNprofiles.com:
Andro dunos 2 - 3.65%
Psykyo collection 1 - 28.96%
Psykyo collection 2 - 34.29%
Aleste Collection - 24.28%
Pocky and Rocky reshined - 2.28%
Battele Garegga Rev.2016 - 30.37%

Qua spelers aantallen lijkt het inderdaad spelletjes voor de aficionado, 600 of minder (zag geloof ik ook zo snel 150 bij eentje, Battle Garega heeft 2k+ game owners.

Succes ermee.
Thanks!
PS: Aleste, ik weet niet meer of ik dat op de MSX of Amiga speelde uch jaar geleden :)
Vermoeddelijk msx, daar is het idd een bekende reeks, hoewel die games nou net niet in de collectie zitten, wel de game gear en master system games en een nieuw ontwikkelde game :*)

10 second ninja DONE

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
Zorroberner schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:54:
Ha allen, komend weekend is Online Gaming gratis op de PS5. Ik heb toen der tijd Saints Row (2022) bij de PS5 gekregen, ik vond het spel wel leuk op de Xbox, en zou het nog wel eens volledig uit willen spelen. Daar is nu nog niet het moment voor, maar er is een online trophy, prankster. Is er iemand met Saints Row op de PS5 (of kan het ook via PS4?) Die komend weekend mij zou willen helpen met die trophy te behalen? Dan heb ik die in ieder geval afgestreept en kan ik over een tijdje voor de platinum gaan zonder zorgen over de co-op trophy.
Ik heb zondag wel tijd en dat is de andere trophy die ik ook nog niet heb. Voeg me maar toe.
Pagina: 1 ... 109 110 111 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee