• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20:28
Raem schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 07:58:
Platinum #138 - Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2.

Wat een nostalgie, echt een fantastische game! Leuke trophies ook, alleen de lange grind (pun intended) naar level 100 viel een beetje tegen. Hopelijk dat Vicarious Visions toch nog ooit de kans krijgt om aan deel 3 en 4 te werken.
Respect. Die lines lukten mij totaal niet. Heb denk ik een uur of tien mijn best gedaan en toen bedacht ik mijn elite controller te zwaar is om mee te gooien. :)

In ander, op eigen borst kloppend, nieuws: gisteren heb ik de 400k aan gamerscore aangetikt. 15.615 achievements in totaal met 69% completion rate. Schijntje natuurlijk als je het vergelijkt met de echte completionists maar dat had ik niet zien aankomen toen ik in 2006 mijn eerste achievement popte. :)

Acties:
  • +8Henk 'm!

• skaffa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:43
Platinum #66 is ook een feit: Assassin's Creed Origins (gelijk ook op 100% gezet)

Uiteindelijk verspreid gespeeld en nu weer opgepakt door de 60FPS patch op de ps5. Hierdoor speelt hij wel een stuk beter en met name bij de Ben Hur trophy had ik er profijt van. Erg blij mee dat deze achter de rug is want de endgame is nogal een grind. Wel qua sfeer prachtig, en de wereld is behoorlijk groot zonder echt te groot en eentonig te zijn.

*psnprofiles*

Acties:
  • +5Henk 'm!

@uchiha tijntje Het is gelukt! :) Nu vind ik het ook jammer dat er geen trophy voor is haha.

Top 5 van de moeilijkste bazen voor mij is denk ik zo:
1. Chef Saltbaker
2. Wally Warbles
3. Hilda Berg
4. Dr. Kahl's Robot
5. Mortimer Freeze

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1Henk 'm!
Raem schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 10:49:
[Afbeelding]

@uchiha tijntje Het is gelukt! :) Nu vind ik het ook jammer dat er geen trophy voor is haha.

1. Chef Saltbaker
2. Wally Warbles
3. Hilda Berg
4. Dr. Kahl's Robot
5. Mortimer Freeze
Netjes!!! _/-\o_

Gamertag: VAS taijyn

Acties:
  • +1Henk 'm!
Toepasselijk en toevallig :P

Crazy achievements we're glad aren't real #1 — Cuphead

https://www.trueachieveme...achievements-cuphead-xbox

[Voor 22% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-07-2022 16:05]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:08
Raem schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 10:49:
[Afbeelding]

1. Chef Saltbaker
2. Wally Warbles
3. Hilda Berg
4. Dr. Kahl's Robot
5. Mortimer Freeze
Knap hoor. Ik zit nog steeds te struggelen om überhaupt 1 baas in de DLC op S rank te krijgen voor de trophy. :')

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Exactor it
Ik heb vanmiddag Aladdin en Lion King gekocht. Vroeger veel gespeeld. Aladdin vond ik vooral tof. Wat zijn dit een waardeloze games zeg. Haha, ik had als kind geen smaak. Gelukkig zitten er cheats in. Eigenlijk heb ik 12 euro en 30 minuten van mijn tijd verspild voor 1 completion. Straks maar even verder met leuke games. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Praat voor jezelf.

*Command&Conquer opstarten doet

:P

[Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 16-07-2022 18:09]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Superkiwi schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 18:09:
Praat voor jezelf.

*Command&Conquer opstarten doet

:P
Precies dit. Aladdin en lion king zijn zeker goede games. Net zoals Wing commander, klonoa, streets of rage, hook, mega man, super Mario Bros etc <3
Thijs schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 16:30:
[...]

Knap hoor. Ik zit nog steeds te struggelen om überhaupt 1 baas in de DLC op S rank te krijgen voor de trophy. :')
Dan zou ik voor Glumstone gaan met Ms. Chalice en als wapens crackshot en spreader.
Fase 1 gebruik je crackshot. Die pakt ook de meeste kabouters zodat je je kan richten op parries en dingen ontwijken.
Fase 2 ga je zodra die begint helemaal naar rechts op de rand staan. En dan met spreader constant omhoog schieten. Je kunt dan niet geraakt worden.
Fase 3 weer crackshot. Dankzij de double jump van Chalice kun je makkelijk heen en weer springen. En crackshot raakt automatisch de baas.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Exactor it schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 17:53:
Ik heb vanmiddag Aladdin en Lion King gekocht. Vroeger veel gespeeld. Aladdin vond ik vooral tof. Wat zijn dit een waardeloze games zeg. Haha, ik had als kind geen smaak. Gelukkig zitten er cheats in. Eigenlijk heb ik 12 euro en 30 minuten van mijn tijd verspild voor 1 completion. Straks maar even verder met leuke games. :)
Heb beide (en ook Jungle Book) vroeger heel veel gespeeld. Zat er toen die bundel uitkwam ook aan te denken om hem te kopen maar de platforming elementen waren toen ik het vroeger al speelde niet altijd even on point dat ik bij mezelf dacht. Laat ik de goede herinneringen maar bewaren voordat ik ze verpest. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thijs
Raem schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 19:09:
[...]

Dan zou ik voor Glumstone gaan met Ms. Chalice en als wapens crackshot en spreader.
Fase 1 gebruik je crackshot. Die pakt ook de meeste kabouters zodat je je kan richten op parries en dingen ontwijken.
Fase 2 ga je zodra die begint helemaal naar rechts op de rand staan. En dan met spreader constant omhoog schieten. Je kunt dan niet geraakt worden.
Fase 3 weer crackshot. Dankzij de double jump van Chalice kun je makkelijk heen en weer springen. En crackshot raakt automatisch de baas.
Oh grappig, ik vond Glumstone juist t moeilijkst van al die A-ranks, dus die heb ik niet eens geprobeerd nog op expert. Maar phase 2 kan je toch wel geraakt worden? Als er een kabouter onder je spawnt? En dat kan je niet zien omdat dat publiek er voor zit.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Thijs schreef op zondag 17 juli 2022 @ 07:40:
[...]

Oh grappig, ik vond Glumstone juist t moeilijkst van al die A-ranks, dus die heb ik niet eens geprobeerd nog op expert. Maar phase 2 kan je toch wel geraakt worden? Als er een kabouter onder je spawnt? En dat kan je niet zien omdat dat publiek er voor zit.

Niet als je zo ver mogelijk naar rechts gaat. Ik heb er een video van gemaakt, dan kun je zien wat ik bedoel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thijs
Raem schreef op zondag 17 juli 2022 @ 10:23:
[...]

[YouTube: Cuphead DLC Glumstone the Giant easy S-rank]

Niet als je zo ver mogelijk naar rechts gaat. Ik heb er een video van gemaakt, dan kun je zien wat ik bedoel.
Ah nice, wist ik niet, dat scheelt wel een hoop ergernis. Vond vooral phase 1 ook lastig ivm de vele rng. Ik heb de trophy net gehaald met Moonshine Mob. Uren mee bezig geweest, haha. Die challenge van jullie om alles S rank te halen laat ik maar mooi voor wat het is. Vooral die Chef lijkt me een nachtmerrie.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

spaceboy

Op grote hoogte

Trophy #143: Rogue Aces. Erg leuk spel (zowel op Vita als PS4), snap niet dat hij delisted is.

Af en toe gebeurt dat, zo'n trophy waar je soort-van trots op bent. Net als Rayman Legends destijds. Niet eens heel moeilijk, maar toch wel bloed, zweet en een paar tranen. :-)

Ook een record volgens mij, 3 jaar en 5 maanden over gedaan volgens PSN Profiles.

[Voor 13% gewijzigd door spaceboy op 17-07-2022 20:32]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• hanssuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-12-2022
Crash Bandicoot 3 platinum en daarmee de trilogie afgerond,

PSN ID: Hanssuh

Voor wie nog snel de online trophies van Killzone wilt halen, dan moet je opschieten:

Acties:
  • +3Henk 'm!
Nu steeds meer mensen een PS5 hebben kunnen aanschaffen, dacht ik dat het misschien wel leuk was om er een aantal vraagjes in te gooien over de PS4 generatie. (Of, de vergelijkbare Xbox generatie.)

1. Welke game heb je met het meeste plezier op platinum gezet?
2. Welke game heb je op platinum gezet, maar zal je never nooit meer doen?
3. Wat is jouw verrassing van de vorige generatie?
En.
4. Wat was jouw slechtste game ervaring van de vorige generatie?

Ik zal meteen eerst gaan.
1. Stardew Valley, zonder enige twijfel. Zoveel plezier mee gehad en zou deze met alle liefde nog een
keertje spelen.
Zo relaxed maar tegelijkertijd ook lekker uitdagend.

2. Payday 2. Eens, maar never nooit meer.
Save game wat corrupt was geraakt halverwege (zo'n 250+ uur weg.). Constante Crashes, errors en
andere dingen die je spelplezier vergallen.
Geweldige game, maar met zoveel problemen.

3. Een game wat ik recent ben gestart, Genshin Impact.
Ik was altijd onder de indruk dat dit een goedkope cashgrab was en puur gefocust op het gacha/geld
gedeelte.
Maar, wat een geweldige spel is dit toch, mijn hemel.
De gameplay is misschien wel relatief basic, en de hoeveelheid collectebles dat je moet verzamelen.
is gigantisch.
Maar, de spelwereld, de muziek, en voornamelijk de karakter story-lines.
Een van mijn beste game ervaring dusver... ooit.

4. Thief.
Het enige spel wat ik tijdens de PS4 generatie na een aantal uur heb uitzet en nooit meer naar
terug heb gekeken.
En, in die tijd wou ik alles 100% uitspelen, no matter what.
Maar, wat een vermoeiende, boring spel was dat zeg.
(Close second is Payday 2. :P )

(Als je zelf ook eventueel nog een leuke vraag heb, gooi hem erin. :) )

Acties:
  • +2Henk 'm!
Just_jan schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:42:
Nu steeds meer mensen een PS5 hebben kunnen aanschaffen, dacht ik dat het misschien wel leuk was om er een aantal vraagjes in te gooien over de PS4 generatie. (Of, de vergelijkbare Xbox generatie.)

En.

1. Stardew Valley, zonder enige twijfel. Zoveel plezier mee gehad en zou deze met alle liefde nog een
keertje spelen.

Save game wat corrupt was geraakt halverwege (zo'n 250+ uur weg.). Constante Crashes, errors en

Ik was altijd onder de indruk dat dit een goedkope cashgrab was en puur gefocust op het gacha/geld
gedeelte.
De gameplay is misschien wel relatief basic, en de hoeveelheid collectebles dat je moet verzamelen.
is gigantisch.

4. Thief.
Het enige spel wat ik tijdens de PS4 generatie na een aantal uur heb uitzet en nooit meer naar
terug heb gekeken.

1. The last of us 2. Blijft een parel van een game. Alleen jammer dat er niet zoals het eerste deel difficulty trophies in zitten
2. Assassin's Creed odyssey. Uiteindelijk een verschrikkelijke game. Alleen maar naar vraagtekens lopen. Heeft niks meer met AC te maken. Die game hield maar niet op.
3. Soma. Heerlijk mysterieuze game
4. Nogmaals AC odyssey.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Exactor it
Just_jan schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:42:

En.

keertje spelen.

gedeelte.
is gigantisch.

4. Thief.
terug heb gekeken.

Goede vragen chef. :)

1. Halo Reach. Eerste 100% in de wereld van Xbox. Wat is ik trots op 'a monument to all your sins' 'complete the game on solo legendary'. En meteen een nieuwe verslaving erbij. Halo.

2. Monster Hunter World. Dijk van een spel. Ik heb de eerste 150 uur met zeer veel plezier gespeeld. Dat ik de 'crown' achievements heb gehaald vind ik nog steeds echt idioot. Dat kostte 100 uur. 100 uur quests opnieuw starten totdat het beestje het juiste formaat had. Hoogtepunt was dat ik de mini unicorn had gevonden, mijn laatste benodigde 'crown', en dood ging tegen hem. 20 uur later had ik mijn laatste achievement. Tjonge.

3. Slay the Spire! De verrassing was dat ik het een briljant spel vond. Kostte me heel veel uren voor 100% en heb hem inmiddels op 100% op alle mogelijke systemen behalve PlayStation. (PS4 alweer verkocht voordat ik door had dat ik een idioot ben. Hij is back comp dus wanneer ik een ps5 koop haal ik hem daar wel op :) l

4. Cyberpunk. Ik vond the Witcher 2 en 3 top. Vooral 3 was echt een parel. Zelfs na alle patches en oplossingen vind ik het maar niks in vergelijking met the Witcher 3 was. Oh en Titanfall 2 en dan specifiek online. De campagin was dikke prima maar alle charme en gaafheid is uit de campaign gehaald ten opzichte van 1. De super snelheid die je in deel 1 kon halen was ongelofelijk leuk. Deel 2 was meer CoD met mechs terwijl deel 1 echt een unieke Shooter was.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Pfff weer goede vragen maar waar ik wel even over moet nadenken. Heb zoveel gespeeld in die 8 jaar. :)

Een lastige vraag want vaak wordt plezier ook afgewisseld met frustratie. Zo zijn Cuphead, Trials games en andere uitdagende IP, games waar ik erg veel plezier uit haal, maar ook worden vooraf gegaan door frustratie :P

Om je vraag dan ook wat letterlijker te nemen heb ik even gekeken naar mijn games waarbij ik 100% van de tijd een grote glimlach op mijn gezicht heb gehad en dat is South Park, The Stick of Truth. Hilarische game en hoop dat ze nog eens een derde game gaan maken.

Gianna Sisters, Twisted dreams Directors cut. Een hele pittige 2D platformer en de Achievements waren echt moeilijk. Perfect runs met alle collectibles, time Trials, etc. Het bevat alle achievements die een 2D platformer game moeilijk kan maken. Heb het een tijdje terug nog geprobeerd maar had het weer heel snel van mijn HD afgegooid. Het was gewoon te lastig om weer in de gameplay te komen. Enige waar ik de game voor gebruik is om @Exactor it te laten weten dat platform games mijn expertise zijn, net zoals hij Slay the Spire gebruikt om te laten weten dat RNG Lucky card games zijn expertise zijn :P

Grounded. Een game die over 2 maandjes eindelijk uit “early acces” komt. Ik ben normaliter niet zo’n fan van survival games, of van build your own base games maar Grounded klikte echt. Ben een groot fan van de jaren 80 avonturen films, zoals Honey I shrunk the kids en The Goonies en Grounded is alsof je zelf in zo’n avonturen film speelt. Gereleased in 2020 en elke maanden werd die voorzien van een grote update, zowel in wereld, enemies, armor en QoL improvements. Heb er inmiddels circa 350 uur inzitten en heb de wereld me echt helemaal eigen gemaakt. Elke cm2 heb ik verkend en ken ik als mijn eigen achtertuin. Maar het verkennen van die wereld was echt een van de mooiste gaming momenten van de vorige generatie. De 2e Obsidian game in deze lijst zie ik.

Snake Pass was trouwens ook een leuke verrassing.

Hetzelfde als @Exactor it. Cyberpunk heeft me echt teleurgesteld. Ik wilde in eerste instantie wachten met spelen tot de next gen upgrade uit zou komen, maar dacht… The Witcher 3 was zo goed, dus ik had er wel vertrouwen in, maar wat een fucking mess was die game. Sloeg op gameplay gebied compleet de plank mis. Een van de zeer weinige refunds die ik heb aangevraagd en gelukkig ook gekregen. Heb 1 miezerig Achievement gehaald :p

Oja en Thief snap ik ook wel goed. Heb die game diverse malen geprobeerd om toch op 1.000GS te krijgen… maar bij iedere poging haakte ik na een uur weer af.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• spaceboy
  • Nu online

spaceboy

Op grote hoogte

Grappige vragen. Effe denken...

Rayman Legends. Factor van voldoening plus benodigde skills precies goed voor zo'n bejaarde als ik. :+

Velen! Ik schaam me ondertussen steeds meer voor die simpele shit-platinums. Nul voldoening. Nul stoer-factor. Ik heb me nog ff recentelijk vergist in Black Death, maar daar ga ik écht mee kappen. Qua "normale games" heb ik Hades 2x op platinum gespeeld (PS4 en PS5), bizar tof spel, maar daar was ik wel zó klaar mee (de 2 playthroughs deed ik ook na elkaar) dat ik dat nooit meer ga doen. Overdaad schaadt.

Bloodborne. Ik wás al fan van het genre, maar de sfeer in dat spel is onnavolgbaar goed. The Witness vond ik ook heel verrassend en vernieuwend.

Farcry Primal. Treurig aftreksel. Ontwikkelaars moeten fysiek worden gestraft vind ik.

Ik wil er nog wel een vraag 5 aan toevoegen: :)

5. Welke platinum heb je (nog) niet gehaald maar baal je het meest van dat dat (nog) niet is gelukt?
Voor mij overduidelijk: Witcher 3. Heb dat spel echt honderden uren kapotgespeeld maar ergens aan het begin een foute afslag gemaakt waardoor de questline met king Radovid mislukt is. Blijft voelen (op basis van gespeelde uren) of ik daar gewoon récht heb op die platinum.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• spaceboy
  • Nu online

spaceboy

Op grote hoogte

Update van de topicstart trouwens, was al ff geleden. Wel paar verschuivingen waarbij @Butch_NL de top 3 binnen komt denderen.

spaceboy schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:12:
Grappige vragen. Effe denken...

Rayman Legends. Factor van voldoening plus benodigde skills precies goed voor zo'n bejaarde als ik. :+

Velen! Ik schaam me ondertussen steeds meer voor die simpele shit-platinums. Nul voldoening. Nul stoer-factor. Ik heb me nog ff recentelijk vergist in Black Death, maar daar ga ik écht mee kappen. Qua "normale games" heb ik Hades 2x op platinum gespeeld (PS4 en PS5), bizar tof spel, maar daar was ik wel zó klaar mee (de 2 playthroughs deed ik ook na elkaar) dat ik dat nooit meer ga doen. Overdaad schaadt.

Bloodborne. Ik wás al fan van het genre, maar de sfeer in dat spel is onnavolgbaar goed. The Witness vond ik ook heel verrassend en vernieuwend.

Farcry Primal. Treurig aftreksel. Ontwikkelaars moeten fysiek worden gestraft vind ik.

Ik wil er nog wel een vraag 5 aan toevoegen: :)

5. Welke platinum heb je (nog) niet gehaald maar baal je het meest van dat dat (nog) niet is gelukt?
Voor mij overduidelijk: Witcher 3. Heb dat spel echt honderden uren kapotgespeeld maar ergens aan het begin een foute afslag gemaakt waardoor de questline met king Radovid mislukt is. Blijft voelen (op basis van gespeelde uren) of ik daar gewoon récht heb op die platinum.

Little Nightmare. De Hard to the Core achievement. Hiervoor dien je het spel in 1 uur uit te spelen zonder dood te gaan.

De game is echt super. En deel 2 is ook heel gaaf, maar ik ben een paar keer gaan zitten voor deze achievement en de controls zijn gewoon niet 100% lekker, waardoor een death soms compleet out of the blue lijkt te komen en je niet weet wat er fout ging of waarom je toch ineens een sprong verknalt. Ik geef de schuld aan het perspectief wat wordt gebruikt. Het is een vorm van 2.5D movement met een vaste camera standpunt. Dit maakt sommige platform secties best onoverzichtelijk. Een no death run is prima en zelfs een leuke uitdaging, maar dan moeten de controls ook snaar strak zijn. Hollow Knight of Ori doet dat bijvoorbeeld stukken beter. Een death is echt je eigen schuld.

Acties:
  • +4Henk 'm!

Honderden uren gestoken in Red Dead 2, en uiteindelijk (tijdelijk) opgegeven omdat ik weken lang op zoek ben geweest naar een Panther.

Ooit ga ik nog een poging wagen voor de platinum, maar ik heb nu nog PTSD van het het rondlopen in hetzelfde stukje bos.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-03 15:21
Snowrunner. Ik weet dat ik deze game nogmaals op de PS5 ga spelen.

Road bustle. Gekocht voor mijn kinderen maar toen ik zag hoe eenvoudig de platinum was, heb ik het eerst opgestart voordat ik hen het liet spelen. Beschamende platinum.

Days Gone. Lang naar gekeken maar nooit aangedurft om 'm te kopen. Toen DG dan uiteindelijk in de PS+ collectie kwam toch aan geslingerd en eigenlijk in één ruk uitgespeeld.

Dangerous Driving. Aantal makers van Criterion waren voor zichzelf begonnen maar dit is echt een hele slechte game.

Uncharted 4. Ik hoef "alleen" nog maar een paar multiplayer trophies maar ik kom er niet doorheen.

Flickr PSN

Acties:
  • +2Henk 'm!
Crash Bandicoot 4. Wat een ontzettend goede, maar ook vooral uitdagende game. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat het niet ook veel frustratie heeft opgeleverd, maar onderaan de streep vond ik dit de leukste platinum denk ik.

Dreams. De games van mediamocule zelf zijn best goed, maar verder ontbreekt het wat mij betreft aan goede content. Er zit echt wel hoog kwalitatief spul tussen, maar het is het allemaal net niet. Ben zelf totaal geen content creator, dus daarvoor hoef ik hem niet op te starten.

Yooka Laylee and the impossible Lair. Ik ben gek op 2d platformers en had wel verwacht dat het een goede game zou zijn. Maar dit speelde bijna als Donkey Kong Country, wat voor mij echt een verrassing was.

Echt slechte ervaringen niet echt. Maar er zijn wel een paar games die ik zo snel mogelijk heb uitgespeeld om er klaar mee te zijn. Kan er ook weer niet tegen om ze onuitgespeeld weg te leggen. :P Dat zijn onder andere Star Ocean Integrity and Faithlessness, Mass Effect Andromeda en Just Cause 3.

Mega Man 11. Goede game, maar ik heb echt een hekel aan speedrun trophies. Voornaamste reden waarom ik niet door heb gezet om deze platinum te halen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20:30
Just_jan schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:56:

Honderden uren gestoken in Red Dead 2, en uiteindelijk (tijdelijk) opgegeven omdat ik weken lang op zoek ben geweest naar een Panther.

Ooit ga ik nog een poging wagen voor de platinum, maar ik heb nu nog PTSD van het het rondlopen in hetzelfde stukje bos.
Haha heb exact hetzelfde. Werd er helemaal gek van, en ik zoek beide panters. Ik vul zo mijn lijstje even in.

Oh en net de eerste insanity achievement voor Mass Effect Legendary Edition binnen :D. Wat blijft deel 1 toch een vet einde hebben.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Zorroberner

Het gaat echt over vorige generatie toch? Want dan vallen de originele Mass Effects af haha. Heb voor ME 1 iets van 4 playthroughs in een weekend gedaan om de lvl 60 achievement te halen. Mooie ervaring was dat. Maar goed in de Xbox One/PS4 generatie kies ik voor AC origins. Eerst kwam ik niet in dat spel, maar in de zomer van 2018 zat ik er heerlijk in. Al die dorpjes verkennen met kleine hints van het verhaal. En dan de Romeinen die in het spel kwam (grote interesse in het Romeinse Rijk). Goede tweede was AC Odyssey, heerlijk al die cultists opsporen.

Poeh, ik heb dat gelukkig met maar weinig, speel zelden spellen voor de volledige Gamerscore. Denk achteraf Fractured Minds. Zeer korte makkelijke game op Game Pass toen. Ik had bepaalde achievements daarvan nodig voor de Trueachievements Christmas challenge, maar geen enkel plezier mee gehad.

Even denken, voor mij is dat denk ik Forza Horizon 5 (al is dat deels cross gen). Ik hoor iedereen zeggen waarom is dat een verrassing het is een van de Xbox topspellen. Maar ik had niet veel ervaring met Forza, en dacht ach wie weet, is toch op Game Pass. Dus ik ging er in van ik zie het wel, en BAM wat een ervaring, heerlijk mee gegamed.

Assassins Creed Unity, heb de bugs niet meegemaakt. Maar dat spel beviel mij totaal niet. Nooit verder gekomen door Sequence 3. Je moet steeds upgraden etc. Denk dat ik er nooit echt mee verder zal gaan.

Zoals net al gespoiled, dat is bij mij ook RDR 2. Moet nog de study all animals en skin all animals halen. Heb alle online achievements bijvoorbeeld, maar die Panters zijn niet te vinden, het zijn er ook nog twee. Verloor vorig jaar in februari alle moed om ze nog te halen :(. Denk niet dat ik er ooit nog voor ga. Raak te veel gefrustreerd.

Verder SW Jedi Fallen Order, zou niet eens heel moeilijk moeten zijn. Binnenkort maar een guide gebruiken.

Oh en tenslotte Plague Inc. Evolved. Lastige 3 laatste achievements, met bepaalde scenario's alle ziektes max score hallen.

Acties:
  • +4Henk 'm!
Een hele moeilijke dit omdat vrijwel elke platinum één of meerdere trophies bevat die vrij frustrerend kunnen zijn. Ik vind het te lastig om hier een game te noemen. Zelfs de platinums waar ik het meest trots op ben (Trackmania Turbo, God of War III op hard, Killzone 2 op Elite) en de games waar ik heel veel plezier aan heb beleefd (eigenlijk allemaal anders speel ik ze niet) hebben enige mate van frustratie gekend.

Burnout Paradise.
Mijn allereerste platinum. Speciaal een 'PS3 eye' gekocht om een mugshot te kunnen maken voor de laatste trophy, daarna nooit meer gebruikt.

Death Stranding.
Behoeft weinig uitleg denk ik.

Shadow of the Colossus.
Voornamelijk vanwege de matige controls.
Gedeelde eerste plek met Dirt 5. Wat een aanfluiting vond ik dat.

Eigenlijk alle platinums van singleplayer games waar multiplayer trophies aan toegevoegd zijn. Gewoon niet doen dames en heren trophy-bedenkers.
Mijn gewenste platinums die nog open staan komen er wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wheeler
Superkiwi schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 16:17:

Mijn allereerste platinum. Speciaal een 'PS3 eye' gekocht om een mugshot te kunnen maken voor de laatste trophy, daarna nooit meer gebruikt.
Mooie tijd... Ik kwam er toen achter dat bepaalde webcams het ook deden op Playstation 3. Zo op het werk eentje gevonden van juiste merk en dat was mijn eerste platinum. Uiteindelijk de remaster ook nog gedaan maar dat voelt als een "moetje".

Flickr PSN

Acties:
  • +5Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:24

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Topicstarter
Hoewel ik het op de PS5 heb gedaan, maar Sekiro lukte me niet op de PS4, maar door Elden Ring toch het gevoel gekregen dat Sekiro mogelijkerwijs ook binnen hand bereik lag en gelukt.

Ik heb denk ik wel een 5 tal van die 1 euro platinums echter De Sims 4, wat toch nog de nodige uren kost, zou ik niet meer doen. Best wel zonde van mijn tijd, terwijl ik nooit eerder en nooit meer de Sims zou aanraken 8)7

God of War
Compleet andere game geworden en vooral de 'verhaal vertelling' tijdens de boottochtjes vond ik geweldig. Naast uiteraard een mooie game met geweldige gameplay, Ragnarok ga ik wel pre-orderen, die gaat er sowieso komen.

Batman, Arkham Knight Misschien is het grauwe van Gotham City wat me slecht trekt, want qua gameplay (of misschien beter gezegd het vecht mechanic) is het niet veel anders dan bijv. Shadow of Mordor, Spiderman, etc, maar 2 of 3 keer opnieuw geprobeerd om verder te geraken, maar dit deed het 'm niet voor mij. Ik denk ook dat het juist de verbazing is dat andere zelfde type spellen me wel bekoren, maar deze juist niet.
Wel een redelijk lijstje van spellen die (achteraf) toch niet aan mij besteed zijn, zonde van het geld, maar vaak als ik twijfel dan moet het spel al in de ramsch zijn of bijvoorbeeld een PSN+ game zijn geweest, dus alleen vernaggeling van mijn completion rate, dus who cares.

Sommige platinums zijn niet voor mij weggelegd, gewoonweg het ontbreken van de benodigde skills, daarom ben ik ook zo trots op de platinum van Sekiro. Maar daar heb ik een soort van vrede mee.
Nee, de baal net-niet-platinums zijn de glitchy trophylists met als dieptepunt AC II (uit de Enzio collection), fucked door een 'verzonken' veertje |:( . Voor de beeldvorming, ik heb het spel dus voor 95% gecomplete en dat geeft een B ranking op PSNprofiles.com, dat zegt genoeg over hoe hoog het gemiddelde percentage is. dat heeft ook mijn weerzin gevoed om de andere 2 spellen in die collectie uberhaupt aan te zwengelen.
Zo, deze week weer 2 platinums bij wat het totaal op 16 brengt :
* Wreckfest
* Stray

Brengt het totaal in dit jaar ook al op 4, wat direct ook al een jaar-record is (ik ben nogal een occasionele gamer).

Wreckfest was op zich wel leuk, maar anderzijds toch weinig uitdagend (zeker de Career mode). Ik had wel een hekel aan de Online trophy, die ik gespaard heb tot het laatst :p. Vooral races waren enorm frustrerend waarbij veel spelers er vooral lol in hebben je te rammen (o.a. ook door een circuit omgekeerd te gaan rijden) waardoor ik toch vaak een overwinning door mijn neus geboord zag. Uiteindelijk bleek Derby nog het gemakkelijkst om bij te winnen. Gewoon een snelle wendbare wagen kiezen en dan steevast voor bijna wrecked tegenstanders gaan.

Stray uiteraard enorm leuke game, al heb ik wel een hekel aan speedruns. Was nog de enige trophy die overbleef, en daar wat onvoorbereid aan begonnen, wat toch niet zo een goed idee was, want ondanks dat ik wat chapters al eens een 2de keer gespeeld had om de collectibles te completen, verloor ik hier en daar toch nog onnodig veel tijd, en ging ik toch wat te vaak dood om goed te zijn in een speedrun. Uiteindelijk toch geklaard op een moment dat ik eigenlijk al dacht dat ik te laat was (volgens chronometer). Maar blijkbaar wordt de klok her en der even stopgezet in de game, want uiteindelijk popte de trophy toch en zag ik aan de savegame dat ik nog 2' over had. *phew* :)

• Zorroberner
Zorroberner schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 15:43:

Het gaat echt over vorige generatie toch? Want dan vallen de originele Mass Effects af haha. Heb voor ME 1 iets van 4 playthroughs in een weekend gedaan om de lvl 60 achievement te halen. Mooie ervaring was dat. Maar goed in de Xbox One/PS4 generatie kies ik voor AC origins. Eerst kwam ik niet in dat spel, maar in de zomer van 2018 zat ik er heerlijk in. Al die dorpjes verkennen met kleine hints van het verhaal. En dan de Romeinen die in het spel kwam (grote interesse in het Romeinse Rijk). Goede tweede was AC Odyssey, heerlijk al die cultists opsporen.

Poeh, ik heb dat gelukkig met maar weinig, speel zelden spellen voor de volledige Gamerscore. Denk achteraf Fractured Minds. Zeer korte makkelijke game op Game Pass toen. Ik had bepaalde achievements daarvan nodig voor de Trueachievements Christmas challenge, maar geen enkel plezier mee gehad.

Even denken, voor mij is dat denk ik Forza Horizon 5 (al is dat deels cross gen). Ik hoor iedereen zeggen waarom is dat een verrassing het is een van de Xbox topspellen. Maar ik had niet veel ervaring met Forza, en dacht ach wie weet, is toch op Game Pass. Dus ik ging er in van ik zie het wel, en BAM wat een ervaring, heerlijk mee gegamed.

Assassins Creed Unity, heb de bugs niet meegemaakt. Maar dat spel beviel mij totaal niet. Nooit verder gekomen door Sequence 3. Je moet steeds upgraden etc. Denk dat ik er nooit echt mee verder zal gaan.

Zoals net al gespoiled, dat is bij mij ook RDR 2. Moet nog de study all animals en skin all animals halen. Heb alle online achievements bijvoorbeeld, maar die Panters zijn niet te vinden, het zijn er ook nog twee. Verloor vorig jaar in februari alle moed om ze nog te halen :(. Denk niet dat ik er ooit nog voor ga. Raak te veel gefrustreerd.

Verder SW Jedi Fallen Order, zou niet eens heel moeilijk moeten zijn. Binnenkort maar een guide gebruiken.

Oh en tenslotte Plague Inc. Evolved. Lastige 3 laatste achievements, met bepaalde scenario's alle ziektes max score hallen.
Ik wil antwoord 1 aanpassen. Want was het vergeten, maar mijn favoriete is Ace Combat 7. Ook heel trots op. Sowieso gek op die serie sinds mijn ps2. Maar goed voor die game iets van 7 playthroughs gedaan (waren maar 4 nodig als je het slim speelde). Enorm van genoten. Uitdagend ook, get s rank on all stages on ace difficulty.

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
Platinum #43 - Ratchet & Clank: Rift Apart

Mooie game, echt duidelijk een hoge productiewaarde. Zoveel details in de levels.
Daarnaast zeer platinum-aardig, 2/3 van de spelers op PSNProfiles halen de platinum, geen moeilijkheidsgraad trophies, sommige collectibles en/of challenges hoef je nog geen eens 100% te verzamelen/halen.
Lastigste trophy is misschien één van de verzameltrophies, vanwege de vele details valt een beertje nauwelijks op en pas als je er dicht op zit komt er een indicatie dat je die kan oppakken. Maar het is een van de Sony Trophycard hints (en anders is er wel YouTube).
Niet al te lang, maar misschien ook wel lang genoeg, leuke game snack

Dank zij een opmerking van @spaceboy begonnen met The Ascent, bedankt voor de achteraf beziene gouden tip, wat een gave wereld, als je het over hoge productiewaarde hebt, gemaakt door maar 11 man?!? Maar die Lore en de quest givers en die gehele codex, wat een humor. Hopelijk wordt dat platinum #44
Nog iemand die bezig is met het halen van de online MP trophies van shadow fall? Dat is wel een flinke grind, ook enorm zeldzame trophies overigens. Ik ben nu met de laatste trophy bezig, dus ik ga het wel halen voor de 12ste. Ik hoop ook nog de Killzone Mercenary MP trophies te halen voor die tijd. Daarna kan ik mij focussen op de singleplayer trophies voor de platinum.

• spaceboy
  • Nu online

spaceboy

Op grote hoogte

GRDavies75 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:41:
Dank zij een opmerking van @spaceboy begonnen met The Ascent, bedankt voor de achteraf beziene gouden tip, wat een gave wereld, als je het over hoge productiewaarde hebt, gemaakt door maar 11 man?!? Maar die Lore en de quest givers en die gehele codex, wat een humor. Hopelijk wordt dat platinum #44
Ah, goed bezig! Ik speel 'm alleen couch coop met een vriend. Dat maakt 'm misschien nog wel leuker. Ook 1 van de weinige games waar de couch-coop trophies goed geregeld zijn. Beide spelers krijgen alle trophies, maar wel pas als je het zelf verdiend hebt. Tot nu toe hebben we denk ik wel een stuk of 20 couch coop games samen gespeeld, in de meeste gevallen krijgt alleen de eigenaar/game starter de trophies, in sommige gevallen allebei of deels maar dan precies tegelijk. Maar bij The Ascent krijg je bijv. pas een trophy voor 10 enemies dood door exploderende vaten als je dat zélf gedaan hebt. Topgame!

Afgelopen week trouwens platinum #144: Chicory! Ook erg onderschat spel. Het ziet er best lelijk uit, maar over de gameplay en het verhaal is meer nagedacht dan je op het eerste oog ziet.

[Voor 8% gewijzigd door spaceboy op 04-08-2022 11:41]

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
spaceboy schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:40:
[...]

Ah, goed bezig! Ik speel 'm alleen couch coop met een vriend. Dat maakt 'm misschien nog wel leuker. Ook 1 van de weinige games waar de couch-coop trophies goed geregeld zijn. Beide spelers krijgen alle trophies, maar wel pas als je het zelf verdiend hebt. Tot nu toe hebben we denk ik wel een stuk of 20 couch coop games samen gespeeld, in de meeste gevallen krijgt alleen de eigenaar/game starter de trophies, in sommige gevallen allebei of deels maar dan precies tegelijk. Maar bij The Ascent krijg je bijv. pas een trophy voor 10 enemies dood door exploderende vaten als je dat zélf gedaan hebt. Topgame!

Afgelopen week trouwens platinum #144: Chicory! Ook erg onderschat spel. Het ziet er best lelijk uit, maar over de gameplay en het verhaal is meer nagedacht dan je op het eerste oog ziet.
Misschien was dat dan tijdens de launch niet zo goed geregeld. Lees toch de nodige verhalen over dat coop juist buggy was, maar ik probeer een vriend al een beetje te porren, kijken of ik hem ook enthousiast kan maken. En zo niet, ik vermaak me in mijn eentje ook wel.

• Thijs
Geen platinum, maar wel een lastige 100% gehaald gisteravond: Uncharted 4.

De trophies om Survival Mode uit te spelen met 1 en 3 sterren op Crushing maakt het moeilijk, ik had deze ook al heel lang open staan. Toevallig heb ik wat mensen gevonden die mij hier doorheen wilden boosten, want ik zuig in shooters.

De 2 trophies die ik miste staan ook direct op plek 2 en 3 bij mij in de top 5 rarest trophies. Heel blij dat ik die nu ook kan afvinken. :)

• Zorroberner
Nou geen 1000 gamerscore maar wel Far Cry 5 vanmiddag uitgespeeld. @Just_jan Jou noem ik speciaal even gezien we het eerder over deze game in dit topic hadden.

Wel 730 van de 1000 GS gehaald wat toch een mooi aantal is. Zou nog wel moeite voor een aantal achievements kunnen doen, maar ik heb mijn lol er wel uitgehaald ondertussen.

Zeer leuke en vermakelijke game. Alleen ik ga dit spel niet nog een keer spelen
spoiler:
vanwege het einde, ik koos uiteraard wel de resist optie, maar man teleurstellend zulke eindes, daar heb ik toch niet tig uur voor in gestoken haha.

Nu tijd om verder te gaan met Mass Effect 2 in de Legendary Edition voor Insanity en met AC 4 te beginnen.

De achievements dreven mij wel om Far Cry 5 verder te spelen en daardoor toch een leuke ervaring gehad. En ach tegenvallende eindes, ik headcanon makkelijk mijn eigen einde voor een game of film.

• spaceboy
  • Nu online

spaceboy

Op grote hoogte

Zorroberner schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 18:14:
Nou geen 1000 gamerscore maar wel Far Cry 5 vanmiddag uitgespeeld. @Just_jan Jou noem ik speciaal even gezien we het eerder over deze game in dit topic hadden.
...
Mooi, Far Cry is altijd wel tijd-intensief, maar het speelt zo lekker weg he? Ook al is het hartstikke repetitief, ik ben nu een paar dagen met Far Cry 6 bezig. Toch gewoon lekker, verstand op oneindig, beetje rondcrossen, mensen te grazen nemen, 100x dezelfde opdracht doen. Ik hou er wel van. 8)

Platinum #17 : Telling Lies

Productieve maand augustus :), want al mijn derde platinum. Normaal haal ik maar 3 platinums op een jaar :). Telling Lies is wel een easy platinum.

Voor wie benieuwd is naar het spel...
Had hem uit de Extra catalogus en viel me op door een thumbnail met 4 echte acteurs en bleek inderdaad een FMV game. Het idee is vrij simpel: je hebt een NSA database van video-conversaties, waarin je text-searches kan doen op wat er gezegd wordt in de videos. Op die manier ontdek je meer en meer videos en ontvouwt het verhaal zich gaandeweg. Al bij al is het dus eigenlijk gewoon een woord-raad-spelletje, want op basis van wat er gezegd wordt, zoek je naar nieuwe zoektermen om zo nieuwe videos te ontdekken.
Het spel ziet er eigenlijk uit alsof je naar het scherm van een NSA-laptop kijkt, en je bent dus ook afhankelijk van de 'software' op die laptop, en daar hebben ze toch echt wel enorme steken laten vallen. Zo zit het spel vol video-calls, maar beide kanten van zo een call zijn 2 afzonderlijke videos zonder mogelijkheid van ze tegelijk af te spelen en je zit dus naar videos te kijken met hele stukken stilte (namelijk op het moment dat de andere partij iets aan het zeggen is). Ook het spoelen doorheen videos gaat veel te traag en je hebt een ongedocumenteerde truuk nodig om een video vanaf het begin af te spelen |:( .
Eigenlijk is het ook het best om te proberen de videos ietwat in volgorde te ontdekken, en ook daar helpt de user interface allesbehalve. Eigenlijk ga je best alle videos gaan 'bookmarken' want bookmarks worden wel in de volgorde getoond van wanneer de video opgenomen was. Zo krijg je dus wel een chronologische weergave van alles wat toch interessanter is, want anders dreig je dus echt al na 10 minuten te weten hoe het verhaal ongeveer gaat eindigen 8)7 .
Eens ik die truuk door had was het spel wel genietbaar, ook al omdat de acting van hoog niveau is. Maar al bij al was bvb Erica (ook PS+) wel een betere FMV game.
spaceboy schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 08:58:
[...]

Mooi, Far Cry is altijd wel tijd-intensief, maar het speelt zo lekker weg he? Ook al is het hartstikke repetitief, ik ben nu een paar dagen met Far Cry 6 bezig. Toch gewoon lekker, verstand op oneindig, beetje rondcrossen, mensen te grazen nemen, 100x dezelfde opdracht doen. Ik hou er wel van. 8)
Nice, ik ga hier ook aan Far Cry 6 beginnen zodra ik klaar ben met Genshin Impact.
(Wat misschien nog wel een tijdje gaat duren aangezien er over een aantal weken nieuwe DLC aan komt.)

Lekker radio toren Nr.53 beklimmen, kistje Nr.342 openmaken, en sneaky alle locaties vrijspelen.

Nee, Ubisoft games zijn misschien niet kwalitatief de beste games meer.
En, ze zijn zeer zeker ook niet de volle prijs waard. (mijn persoonlijke mening, geen feit.)
Maar, ik pik ze altijd wel op tijdens de sales en ik vermaak me er altijd meer dan prima mee. :)

• spaceboy
  • Nu online

spaceboy

Op grote hoogte

Just_jan schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:13:
[...]

Nice, ik ga hier ook aan Far Cry 6 beginnen zodra ik klaar ben met Genshin Impact.
(Wat misschien nog wel een tijdje gaat duren aangezien er over een aantal weken nieuwe DLC aan komt.)

Lekker radio toren Nr.53 beklimmen, kistje Nr.342 openmaken, en sneaky alle locaties vrijspelen.

En, ze zijn zeer zeker ook niet de volle prijs waard. (mijn persoonlijke mening, geen feit.)
Maar, ik pik ze altijd wel op tijdens de sales en ik vermaak me er altijd meer dan prima mee. :)
Mooi. Far Cry 6 is voor een eurootje of 15 al wel te pakken op Marktplaats. Ik vermaak me er opperbest mee. Zitten wel redelijk wat schoonheidsfoutjes in en eigenlijk is de gameplay schandalig herhalend, maar het sfeertje is gewoon lekker, beetje Caribisch, alles wat van het "foute regime" is zonder nadenken afknallen, hup de chopper in, ergens anders weer een of andere domme opdracht uitvoeren en gewoon niet nadenken. Echt lekker. :P

Zitten trouwens ook een paar (simpele) coop-trophies in, dus mocht iemand hier binnen nu en een maand ofzo nog een keer tijd hebben kunnen we die ook afhandelen. 8)

• Zorroberner
spaceboy schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 08:58:
[...]

Ja helemaal mee eens. Het is een heerlijke gameplay loop, en toch het gevoel dat je iets bereikt in de spelwereld. Had dezelfde loop met AC Origins en Odyssey (niet met Valhalla, te traag af en toe qua verhaal). Heerlijk.
Just_jan schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:13:
[...]

Misschien niet kwalitatief niet de beste, maar wel prima games. Altijd wel vermakelijk. En Single Player games (of co-op). Is toch een leuke markt die ze bedienen. Ik haal mijn lol er zeker wel uit. :)

En Ubi heeft vaak sales bij zowel retailers als in online platforms zoals Xbox Live (en ga ervan uit ook bij PSN)

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
Platinum #44 - The Ascent

Wat een gave game en waar ik dacht dat 11 man het spel gemaakt hebben, worden er 12 in de credits genoemd, maar des al niettemin nog steeds een indrukwekkende game voor dat aantal. Maar dan is de vergelijking met een ruwe diamant ook wel snel gemaakt, niet alles is Walhalla (door bepaalde design keuzes), maar volgende week ofzo komt er een DLC voor uit, die ga ik sowieso aanschaffen al was het puur en alleen om de ontwikkelaars te ondersteunen (voor dat extra 10tje).

Er is online wel vaker dan eens de vergelijking gemaakt met Diablo in Cyberpunkspace en ja isometisch check, uitwoekerende levels check, kistjes en 'monstertje' en questjes in allerlei hoeken en gaten check, maar dan (uiteraard) in het Cyberpunkthema. Daar houdt de vergelijking wel een beetje op. Het grootste verschil is dat dit geen Looter is, wapens en armor zijn gefixeerd en een gelimiteerd aantal verschllende en alleen wapens kun je linear upgraden. Daar en tegen ben je dan ook niet afhankelijk van RNG. Sommige spelmechanieken komen niet uit de verf, zo heb je 4 verschillende damagetypen, maar moet eerlijk zeggen dat 2 daarvan in mijn ervaring geen rol speelden (of ik heb het niet echt gemerkt).

Als er iets echt waardeloos is/was dan is het de kaart wel, op een gegeven moment wen je er aan (nooit goed als je ergens aan moet wennen), maar totaal niet functioneel. Daar en tegen kun je wel 'pingen' om naar je objective te lopen en gezien dat de levels 1 groot doolhof zijn, werkt dat uitermate goed. Helaas kun je niet ergens een punt vast leggen op de kaart en daar naar toe 'pingen', maar qua objectives is het moeilijk te missen.

Hele beperkte mate van fast travellen en de levels zijn relatief groot, dus je bent veel aan het lopen (daar wordt zelfs een grap over gemaakt dat de nodige cardio goed is voor ons Homo Sapiens).

Maar allemaal mineure klachten, waar de positieve duidelijk de negatieve wegwuiven:
- Prima twinstick shooter
- In een mooie en bruizende wereld (in al z'n glorie, smerigheid en drukte)
- (Hoewel het hoofdverhaal of de missies niet de meest aansprekende zijn) de manier hoe die gebracht worden is daar en tegen wel top. Sommige NPC's en al de Lore in de Codec zijn geweldig.

Nog geen idee, wat ik als #45 Platinum ga doen, maar de nieuwe Saints Row komt binnenkort uit, dus wie weet.

• spaceboy
  • Nu online

spaceboy

Op grote hoogte

GRDavies75 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 14:00:
Platinum #44 - The Ascent

Wat een gave game en waar ik dacht dat 11 man het spel gemaakt hebben, worden er 12 in de credits genoemd, maar des al niettemin nog steeds een indrukwekkende game voor dat aantal.

...
Mooie review, ben het er ook helemaal mee eens! Ik ben hem couch coop aan het spelen, ook dat is tof aan dit spel.

• jamsi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 15:26
Ghost babel schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:31:
Nog iemand die bezig is met het halen van de online MP trophies van shadow fall? Dat is wel een flinke grind, ook enorm zeldzame trophies overigens. Ik ben nu met de laatste trophy bezig, dus ik ga het wel halen voor de 12ste. Ik hoop ook nog de Killzone Mercenary MP trophies te halen voor die tijd. Daarna kan ik mij focussen op de singleplayer trophies voor de platinum.
Ik was het van plan, maar alleen de Vita trophies heb ik nog gehaald. Ben niet zo'n multiplayer-fan eigenlijk, maar wel Vita liefhebber, dus die wilde ik nog even proberen.
@jamsi volgens mij hoef je voor Shadow Fall niet eens 'echt' multiplayer te spelen en kun je ook gewoon tegen bots spelen. Zo heb ik het destijds ook gedaan dacht ik.
Een stuk eenvoudiger dan de multiplayer trophies van Killzone 2 :X

Superkiwi schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:51:
@jamsi volgens mij hoef je voor Shadow Fall niet eens 'echt' multiplayer te spelen en kun je ook gewoon tegen bots spelen. Zo heb ik het destijds ook gedaan dacht ik.
Een stuk eenvoudiger dan de multiplayer trophies van Killzone 2 :X
Alleen om de trophies met bots te halen moet je connecten met de online server. Dat gaat nu helaas niet meer.
Oh echt? Dat is wel naadje...

• spaceboy
  • Nu online

spaceboy

Op grote hoogte

Goedenavond! Het is zover. Omdat je op je hoogtepunt moet stoppen is dit mijn afscheid van dit topic. Ik vond het een mooi target om op level 500 te stoppen en dat is vanavond gelukt (om precies te zijn de bronzen Slip Sliding Away trophy uit Far Cry 6).

Nu voel ik me een beetje Rico Verhoeven die stopt met kickboxen: als er niets meer te winnen is. 8)

En nu serieus: waarom stoppen met (actief) trophy hunten? Ik merk dat het me meer tijd kost (om zinloze shit-trophies na te jagen) dan plezier oplevert. Ik blijf uiteraard gewoon actief gamen en zal ook met regelmaat trophies binnenharken (liefst platinum, Far Cry 6 gaat er ook gewoon komen), maar het feit alleen al dat dit trophy topic inclusief ranglijst bestaat geeft voor mij een bepaald soort competitie waar ik niet meer op zit te wachten.

Bij dezen dus: mensen, het was me oprecht een genoegen. Ik zal vast nog wel eens in dit topic kijken of wat posten. Nu zal ik nog een laatste update van de topic start doen (en ik haal mezelf dus weg uit zowel de lijst als de editors): welkom @larrylaffer als nieuwe nummer 1!

En voor wie mij echt gaat missen 8) hieronder mijn allerlaatste actuele PSN Profiel.

GAME ON!! :9

• larrylaffer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:43
spaceboy schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 20:25:
Goedenavond! Het is zover. Omdat je op je hoogtepunt moet stoppen is dit mijn afscheid van dit topic.
Spaceboy, dat is erg jammer maar wel begrijpelijk. Het trophy hunten staat bij mij momenteel ook even op een erg laag pitje, maar vroeg of laat komt er vast wel weer een periode... hoop ik. Ik zou zeggen, game gewoon lekker verder en wie weet.

Succes kerel en bedankt voor je competitie en inzit hier! _/-\o_

• skaffa
@spaceboy bedankt voor je bijdrage hier! Ik zie dit zelf meer als een plek om lekker over trofeeën/achievements te praten dan dat dit een zwaar competitief forum is :) blijf dus lekker hangen wat mij betreft ;)

Ontopic: momenteel bezig met COD: Vanguard, dit kan zomaar eens mijn eerste cod platinum worden :P

*psnprofiles*

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
@spaceboy Bedankt voor al je bijdrages & inzet. Wees geen vreemdeling :)
Ik ben nu bezig met Midnight Fight Express. Mensen die My friend Pedro leuk vinden kunnen deze game denk ik zeker waarderen. Het is best een pittige game om alle levels op S rank te halen, maar geeft wel voldoening. :) Daarnaast is het ook leuk om gewoon te spelen zonder de 1000gs of platinum te halen. Je waant je een echte John Wick :P

spaceboy schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 20:25:
Goedenavond! Het is zover. Omdat je op je hoogtepunt moet stoppen is dit mijn afscheid van dit topic. Ik vond het een mooi target om op level 500 te stoppen en dat is vanavond gelukt (om precies te zijn de bronzen Slip Sliding Away trophy uit Far Cry 6).

Nu voel ik me een beetje Rico Verhoeven die stopt met kickboxen: als er niets meer te winnen is. 8)

En nu serieus: waarom stoppen met (actief) trophy hunten? Ik merk dat het me meer tijd kost (om zinloze shit-trophies na te jagen) dan plezier oplevert. Ik blijf uiteraard gewoon actief gamen en zal ook met regelmaat trophies binnenharken (liefst platinum, Far Cry 6 gaat er ook gewoon komen), maar het feit alleen al dat dit trophy topic inclusief ranglijst bestaat geeft voor mij een bepaald soort competitie waar ik niet meer op zit te wachten.

Bij dezen dus: mensen, het was me oprecht een genoegen. Ik zal vast nog wel eens in dit topic kijken of wat posten. Nu zal ik nog een laatste update van de topic start doen (en ik haal mezelf dus weg uit zowel de lijst als de editors): welkom @larrylaffer als nieuwe nummer 1!

En voor wie mij echt gaat missen 8) hieronder mijn allerlaatste actuele PSN Profiel.

[Afbeelding]

GAME ON!! :9
Damn, zelf even een kleine pauze van het gamen momenteel vanwege een hand blessure. Dus, zie jouw berichtje nu pas.

Erg jammer dat je stopt, maar ik begrijp het volkomen.
Klinkt een beetje alsof jij nu op het punt ben waar ik was met mijn vorige profiel.

Alles ging om de trophies en om de PsN level omhoog te krijgen.
En, zelfs kijken naar de leaderbord was al een trigger.
Tot het punt waar gaming geen plezier meer gaf en het als plichtmatig voelde.

Gaming moet draaien om plezier, niet om iets moeten.
Ik heb zelf destijds een lange pauze genomen waarbij ik mij realiseerde dat ik trophies leuk vind en games volledig uitspelen. MAAR, alleen de games die ik echt leuk vind en ECHT wil spelen.

Nieuw profiel aangemaakt (zoals je weet) en ik speel alleen wat ik wil spelen, en ik heb er gewoom weer 99% van de tijd plezier in.
Trophies hunten hoeft niet een slecht iets te zijn, zolang het niet het daadwerkelijke gamen overschaduwd.

En, als ik 1 tip mag geven.
Leg je oude profiel weg, of neem er afstand van.
(Want, die triggers gaan niet zomaar weg.)
Start een nieuw profiel, en ga gewoon lekker gamen met de games die JIJ leuk vind en echt wilt spelen.
Dan merk je snel genoeg wat de grenzen voor jou zijn met gamen.

Gewoon wat vriendelijk advies van iemand die dezelfde weg heeft bewandeld. :)
Anyway, thanks voor al het harde werk en de leuke gesprekken op dit forum de afgelopen jaren. :)

• spaceboy
  • Nu online

spaceboy

Op grote hoogte

Just_jan schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 00:57:
[...]

...

En, als ik 1 tip mag geven.
Leg je oude profiel weg, of neem er afstand van.
(Want, die triggers gaan niet zomaar weg.)
Start een nieuw profiel, en ga gewoon lekker gamen met de games die JIJ leuk vind en echt wilt spelen.
Dan merk je snel genoeg wat de grenzen voor jou zijn met gamen.

Gewoon wat vriendelijk advies van iemand die dezelfde weg heeft bewandeld. :)
Anyway, thanks voor al het harde werk en de leuke gesprekken op dit forum de afgelopen jaren. :)
Dank je. Ik denk dat ik nog wel te redden ben zonder nieuw profiel. Ik merk het nu al aan mezelf, toevallig gisteren Far Cry 6 uitgespeeld. Nog even een blik geworpen op de trophies (om tot platinum te komen) maar ik voel/voelde heel duidelijk: geen zak zin in van die grindy dingen. 8) Dus het spel is nu al onder voorbehoud verkocht. Heb ook helemaal geen signaal in mijn hoofd gekregen dat ik naar de eerste pagina van dit topic moet gaan om mezelf te vergelijken. Ik ga 's rustig bedenken in welk spel ik nu zin heb. Er is hoop. :+

Maar, thanks. Het is/was leuk! :P

• rabotgangster
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:33
Platinum 72 is binnen ghost of tsushima op de ps5, had hem al op de 4 dus was het heel gemakkelijk. Maar toch ga ik een new game + spelen want het is zo een zalig spel. Erna ga ik the crew 2 spelen dan wachten op god of war ragnarok

[IMG]https://card.psnprofiles.com/1/rabotgangster.png[/IMG]

Platinum nummer 84: Horizon Forbidden West :)
102 uur over gedaan en 95% ingame completion, wat veel meer is dan je voor de platinum nodig hebt. Zowat alles wat er gedaan kon worden heb ik gedaan, omdat het gewoon een hele toffe game is.
Mijn laatste trophy was voor het winnen van 2 Strike spelletjes, waar meer geluk dan wijsheid bij kwam kijken want ik snap er helemaal niks van :P

Nu weer eens verder met PGA 2k21 8)

[Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 10-09-2022 10:04]

• Exactor it
Exactor it schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:41:
[...]

Hier nog zo een gek. :) Voor dag twee heb ik niet zo veel binnen handbereik. Toch maar weer Hitman 2 afstoffen. Anders wordt het campaigns op Heroic uitspelen in de Halo MCC.
Nou Hitman 2 isafgestoft. Eerste level gespeeld in februari 2019 en zojuist alles op 100% gezet. Nou ja, alle levels tot hoogste mastery gespeeld. Nu staat de carryover naar deel 3 aan zodat alle legacy achievements direct unlocken als ik hem start. Fantastische serie is het toch!

• skaffa
Platinum #67: TOEM
Prima game met een leuk sfeertje, ondanks dat hij passief is deed dit me een beetje denken aan de oude zelda games op de gameboy classic. Vrij eenvoudige game en deze maand in de ps plus voor de bezitters van een ps5, aanrader!

Nu weer verder met het omhoog krikken van mijn completion rate, sta nu op 58.32% tegenover 54,94 begin dit jaar. Weinig nieuwe games opstarten lijkt de remedie ;)

*psnprofiles*

Zelf begonnen aan F1 Manager op de PS4, en vermaak mij daar toch heel erg mee.
Zo veel, dat ik deze denk ik ook op de PS5 ga aanslingeren en nog een keertje ga spelen zodra ik met de PS4 versie klaar ben.
(Geen automatische trophy unlocks, gewoon daadwerkelijk het spel opnieuw spelen.)

Heerlijk zo'n lekkere manager game.
Hopelijk komt Football Manager in de toekomst ook naar de PS5.

• Zorroberner
En op eentje na, alle Single Player Achievements voor Assassins Creed Black Flag binnen. Alleen die legendarische schepen, maar poeh eerste ging wel, tweede is pittig. Dus die laat ik voor nu liggen. Even beginnetje maken met de Freedom Cry DLC, kijken of die bevalt. In ieder geval al lekker 890 gamerscore binnengehaald.
@Zorroberner met die schepen moet je ook een beetje geluk hebben. Wat Ubisoft dacht toen ze deze gevechten verzonnen weet ik niet want de capriolen van die legendary ships slaan soms helemaal nergens op 8)7

Ik herinner me dat ik deze destijds op een "laffe" manier deed.

Vanaf een afstandje eerst met mortieren knallen, en zo nodig eerst de kleinere schepen uit de weg ruimen.
En, dan Hit & Run acties doen zodra deze op zijn.
Ze rammen in de zijkant met volle snelheid, en dan meteen weer weg vluchten en ondertussen de weg blokkeren met vuur als die je probeert te volgen. & Repeat.

• Zorroberner
Superkiwi schreef op maandag 12 september 2022 @ 17:11:
@Zorroberner met die schepen moet je ook een beetje geluk hebben. Wat Ubisoft dacht toen ze deze gevechten verzonnen weet ik niet want de capriolen van die legendary ships slaan soms helemaal nergens op 8)7
Haha echt hoor, schip linksonder in de map, die maakte de gekste bochten. En natuurlijk alleen maar aan de achterkant kwetsbaar. Dus toen was het ha doei, hier ga ik geen energie meer aan besteden.

Ondertussen op gang met Freedom Cry. Wel leuke DLC, niet heel vernieuwend maar interessant verhaal.

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-03 21:22

Zyron

BWRAAAAP

Zowel in het bezit van een Xbox Series X als een PS5. Maar de XSX eerst "mijn" console was, gebruik ik deze nu eigenlijk alleen nog maar voor Forza, mede door het trophysystem van Sony, want dat vind ik wel cool.

Tot nu toe slechts 5 platinums, ik ga ook echt niet al mijn PS4-games met terugwerkende kracht doen (en sommige titels gekocht voor Xbox, maar dat zal in de toekomst minder snel gebeuren).

Huidige platinums:
- Astro's Playroom
- Immortals Fenyx Rising
- Persona 5 Strikers
- Persona 5 Royal
- Horizon Forbidden West

In progress: Horizon Zero Dawn (toen ik deze destijds speelde had ik nog niet echt interesse in achievements/trophies :p).

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

• skaffa
Damn, met name de persona games zijn behoorlijk tijdrovende titels! Succes met hunten ✅

*psnprofiles*

• Zorroberner
Hoppa AC 4 Black Flag en DLC Freedom Cry uitgespeeld (op de legendary ships na). Alle achievements minus eentje en de MP achievements, gehaald. Dat is 1060 gamerscore erbij.

Vandaag de DLC van Forza Horizon 4 gehaald en ga daar lekker mee aan de slag. En morgen waarschijnlijk beginnen aan Saints Row. En moet weer verder met ME 2 in mijn Legendary Insanity Run. (Wat zij-missies gedaan en The Professor en The Warlord dossiers gedaan, even lekker vaag om spoilers te vermijden).
Zorroberner schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:50:
Hoppa AC 4 Black Flag en DLC Freedom Cry uitgespeeld (op de legendary ships na). Alle achievements minus eentje en de MP achievements, gehaald. Dat is 1060 gamerscore erbij.

Vandaag de DLC van Forza Horizon 4 gehaald en ga daar lekker mee aan de slag. En morgen waarschijnlijk beginnen aan Saints Row. En moet weer verder met ME 2 in mijn Legendary Insanity Run. (Wat zij-missies gedaan en The Professor en The Warlord dossiers gedaan, even lekker vaag om spoilers te vermijden).
Als het echt te moeilijk is, zijn er ook exploits die je kan doen.

YouTube: Twin Legendary Ships "Glitch” | Assassin's Creed IV: Black Flag

Misschien dat dat helpt. :)
(Dit kan je in principe met alle ships doen)

• Zorroberner
Just_jan schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:26:
[...]

Als het echt te moeilijk is, zijn er ook exploits die je kan doen.

YouTube: Twin Legendary Ships "Glitch” | Assassin's Creed IV: Black Flag

Misschien dat dat helpt. :)
(Dit kan je in principe met alle ships doen)
Dank! Altijd interessant. Maar het is niet perse te moeilijk, maar eerder van pff klaar ermee en geen energie om deze slagen nog goed uit te vechten. Jaren geleden lukte het mij ook in AC Rogue, dus zou het moeten kunnen. Maar dank wellicht later toch proberen. Heb nu AC vermoeidheid, dus sws goed om even wat anders te spelen haha.
Sinds mijn laatste update ook weer een aantal platinum trophies gehaald. Geen van alle echt moeilijke of zeldzame platinums, maar wel allemaal leuke games.

#139 - Stray
#140 - The Artful Escape
#141 - Guardians of the Galaxy
#142 - Klonoa Phantasy Reverie Series
#143 - I.Q. Intelligent Qube
#144 - Kingdom Hearts Melody of Memory

Nu bezig met Wild Arms.

Zelf F1 Manager 2022 op platinum gezet.

Ik denk als je een beetje moeite doet, dat je deze in een avondje wel op platinum kan zetten.
Platinum moeilijkheid. 1/10

Heb er zelf lekker de tijd voor genomen, en ben er nog steeds mee bezig.
Als je van manager games houd of van F1, dan is dit echt wel een aanrader.
Maar, mijn tip zou zijn om in eerste instantie niet naar de trophies te kijken en gewoon lekker plezier ermee heb.
Vrijwel alle trophies verdien je toch wel tijdens de normal playthrough, en de rest heb je binnen een paar uurtjes binnen mocht je deze hebben gemist.

Ik wou hem eigenlijk ook opstarten op de PS5, maar ik wacht daar nog eventjes mee.
Het spel is leuk, maar uiteindelijk niet ZO leuk om hem nou 2 keer te spelen achter elkaar.
Dus, dat word er eentje voor de toekomst.

Nu begonnen aan de nieuwe DLC voor Fallout 76, en met enig geluk ben ik daar ook klaar mee in een aantal daagjes.
Platinum #18 (en voorwaar al de 6de dit jaar) : TOEM
Het soort game waarom ik altijd PS+ apprecieerde: leuke, korte en niet al te moeilijke indie.

• Exactor it
Sniper Elite 5 is gisteren uitgespeeld. Alle challenges waren door normale gameplay klaar. Tien minuten klooien met een stapel bewusteloze Nazi's en een save game zorgde voor de rest (ghost pistol kills). Prima spel wel weer. Authentic was tegelijk moeilijker (veel meer tegenstanders die veel beter uitkijken) en makkelijk (je kunt manual saven). Nu 4 nog maar eens uitspelen maar eerst Hitman 3 en Tinykin.

Ik heb er wel lang over gedaan. Eerste playthrough was op Authentic en heb alle objectives gedaan. Volgens trueachievements.com is het 30 uur. Bij mij staat 60 op de teller. Wel echt een prima spel als je blind alles zo doet, dan moet je stealthen.

[Voor 23% gewijzigd door Exactor it op 18-09-2022 22:39]

Eventjes een kleine boodschap van mij.

Ik zal weer voor een langere periode afstand nemen van gaming, en alles wat daarbij hoort.
Er zijn een aantal ontwikkelingen in mijn leven waardoor mijn prioriteiten ergens anders komen te liggen.
(Om een lang verhaal kort te maken, het gaat medisch niet erg goed met mijn vriendin.)

En, daarvoor ga ik ook tijdelijk verhuizen naar Amsterdam om zo dichtbij mogelijk bij haar te kunnen zijn.

Ik wou even een boodschap achterlaten in plaats van opeens te verdwijnen omdat ik toch veel tijd op dit forum heb doorgebracht de afgelopen jaren. (met plezier)
Ik hoop dat ik in de toekomst weer een return kan maken, en eindelijk eens een gooi doen naar de top 10^^

Ik heb mijn naam voor nu uit dit topic gehaald en het zou verstandig zijn als iemand het zou overnemen aangezien Spaceboy er ook niet meer is.

Ik wens iedereen veel plezier met gaming en dat jullie vele platinums mogen halen in mijn absentie. :)

• spaceboy
  • Nu online

spaceboy

Op grote hoogte

Just_jan schreef op zondag 18 september 2022 @ 23:34:

Ik zal weer voor een langere periode afstand nemen van gaming, en alles wat daarbij hoort.
Er zijn een aantal ontwikkelingen in mijn leven waardoor mijn prioriteiten ergens anders komen te liggen.
(Om een lang verhaal kort te maken, het gaat medisch niet erg goed met mijn vriendin.)

En, daarvoor ga ik ook tijdelijk verhuizen naar Amsterdam om zo dichtbij mogelijk bij haar te kunnen zijn.

Ik wou even een boodschap achterlaten in plaats van opeens te verdwijnen omdat ik toch veel tijd op dit forum heb doorgebracht de afgelopen jaren. (met plezier)
Ik hoop dat ik in de toekomst weer een return kan maken, en eindelijk eens een gooi doen naar de top 10^^

Ik heb mijn naam voor nu uit dit topic gehaald en het zou verstandig zijn als iemand het zou overnemen aangezien Spaceboy er ook niet meer is.

Ik wens iedereen veel plezier met gaming en dat jullie vele platinums mogen halen in mijn absentie. :)
Sterkte, man!

• skaffa

Sterkte, dit zijn belangrijkere zaken dan gamen inderdaad.

*psnprofiles*

• wheeler

Met de aanschaf van een PS5 ook maar direct een profiel voor de kinderen aangemaakt. Ik zie nu dat ik niet overal A rating kan blijven houden als ze niet even willen doorpakken. :'( Dat betekent wel dat ik Ice Age: Scrat's Nutty Adventure en SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom even aan de bak moet aangezien die nog op "D" staan en ik graag overal de A of S zie.

Flickr PSN

• jamsi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 15:26
Sluit ik me helemaal bij aan - sterkte Jan, en hopelijk kom je snel weer in de omstandigheid waarbij je weer van relatief triviale dingen als games kan genieten.

Zag daarnaast ook het afscheid van Spaceboy staan. Absoluut een verlies voor het topic in termen van de bijdragen, maar ik snap het sentiment - het zit eigenlijk vrij dicht tegen mijn eigen redenen aan om niet in de lijst te staan. Ergens ben ik bang dat ik dan het gevoel krijg dat ik iets 'moet', terwijl ik meer geniet van games als ik niet de push voel om trophies te blijven unlocken als ik voor mijn gevoel eigenlijk 'klaar' ben met een game. Dank voor je bijdragen aan het topic, Spaceboy!

Voor beiden: wellicht tot in de toekomst!

• Zorroberner
Sterkte @Just_jan altijd jammer om zo’n mede game fan te missen.

Ontopic:
Ranglijst maakt mijzelf niet zoveel uit, vind het wel leuk. Maar vind dit topic vooral geweldig omdat we multiplatform over games praten met onze gedachten naar achievements/trophies.

• Zorroberner
Heb mij vandaag toch een heerlijke gamedag zeg. Geen completions ofzo hoor, maar wel lekker bezig. Saints Row slaat eindelijk aan. Even Mass Effect 2 de missie Horizon voltooid (altijd een uitdaging op Insanity but i did it :) ). Maar en dat is wel de reden om in dit topic te posten, ik ben aan mijn derde run van The Outer Worlds begonnen. Eerste Run was een blind run (waar ik even doorheen moest maar sloeg aan toen:

spoiler:
Ik bij Byzantium aankwam, de "hoofdstad".

Tweede Run deed ik meteen avond daarna op Supernova (moeilijkste niveau) met een achievement guide. Via wat handige tricks in anderhalf uur uitgespeeld. Dus game even half jaartje weggelegd, en nu tijd voor de definitieve run om alle achievements te halen. Base game dat wel, DLC heb ik geen interesse in. Vermakelijke game maar de Base game is voldoende. (Of mensen moeten hier zeggen Best DLC ever).

Dus zin in om lekker door te gaan :)

• Exactor it
Wat @Zorroberner zegt qua dlc herken ik maar dan voor echt alle games. Ik ben niet totaal verslingerd aan completion rate (70%)oid en leg spellen vrij snel weg als ik er niks aan vind. Maar dlc trophies/achievements maken me echt niks uit. Ook al zie je geen 100% als je door je lijstjes scrollt. Voor mij is een game af als de base game klaar is. Hoe ervaren jullie dlc achievements?

• Zorroberner
Exactor it schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:58:
Wat @Zorroberner zegt qua dlc herken ik maar dan voor echt alle games. Ik ben niet totaal verslingerd aan completion rate (70%)oid en leg spellen vrij snel weg als ik er niks aan vind. Maar dlc trophies/achievements maken me echt niks uit. Ook al zie je geen 100% als je door je lijstjes scrollt. Voor mij is een game af als de base game klaar is. Hoe ervaren jullie dlc achievements?
Mee eens hoor, op PS krijg je volgens mij een aparte (sub)lijst voor DLC. En platinum is alleen voor de base game. Gelukkig kijkt trueachievements ook alleen naar de mainlist behalve als je dlc start. Ik vind veel DLC het ook niet waard. Alleen bij bijvoorbeeld Mass Effect (op de 360/PS3 generatie). Daar
voegde het echt wat toe. Maar te vaak is DLC een onnodige cashgrab, aan de ene kant goed, betekent dat de base game in orde is haha.

DLC achievements zijn wel een bonus. Maar Xbox zou daarvoor wel wat meer naar het systeem van PS mogen kijken wat mij betreft.

Sterkte!

• skaffa
Zorroberner schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:00:
Heb mij vandaag toch een heerlijke gamedag zeg. Geen completions ofzo hoor, maar wel lekker bezig. Saints Row slaat eindelijk aan. Even Mass Effect 2 de missie Horizon voltooid (altijd een uitdaging op Insanity but i did it :) ). Maar en dat is wel de reden om in dit topic te posten, ik ben aan mijn derde run van The Outer Worlds begonnen. Eerste Run was een blind run (waar ik even doorheen moest maar sloeg aan toen:

spoiler:
Ik bij Byzantium aankwam, de "hoofdstad".

Tweede Run deed ik meteen avond daarna op Supernova (moeilijkste niveau) met een achievement guide. Via wat handige tricks in anderhalf uur uitgespeeld. Dus game even half jaartje weggelegd, en nu tijd voor de definitieve run om alle achievements te halen. Base game dat wel, DLC heb ik geen interesse in. Vermakelijke game maar de Base game is voldoende. (Of mensen moeten hier zeggen Best DLC ever).

Dus zin in om lekker door te gaan :)
Als ik een game tof vind speel ik vaak ook de dlc, de dlc van de outer worlds vond ik ook echt wel leuk maar voegde in principe alleen content toe zonder wat toe te voegen aan de basisgame (behalve wapens). In jouw geval zou ik hem dus zeker skippen!

In het algemeen koop ik vaak dlc als het in de aanbieding is. Heb zo’n grote backlog dat ik deze in mijn wishlist heb staan en een melding krijg zodra deze dan in de aanbieding is.

*psnprofiles*

• Zorroberner
Een grote aankondiging van mijn kant, de mensen die het PS5 topic volgen weten het al, maar ik ben sinds dit weekend ook een trotse PS5 bezitter. Maar nu het belangrijke nieuws, ik heb mijn eerste platinum sinds 2009 gehaald (op mijn oude PS account, The Godfather II en Assassins Creed II op PS3, waren mijn enige platina).

Ik heb Astro's Playroom geplatina'd, (is dat een woord?), wat een heerlijke game zeg. Ook de DLC gedaan met de speedrun, vond het zo'n heerlijke game dat die speedruns juist leuk waren in plaats van ergerlijk. Maar goed heerlijk die eerste platinum, leuk om nu beide consoles te hebben. Volgende platinum, misschien Spiderman Remastered? (Als die niet te moeilijk is hehe). Ondertussen ook nog Saints Row op mijn Xbox gespeeld, mijn god dat verhaal begint wel slecht te worden naarmate je verder komt. Maar goed ik speel rustig door en verzamel mijn gamerscore.

Maar zometeen even Ajax kijken (ook al ben ik Feyenoorder maar he) en dan in de rust racen met Forza Horizon 4 ^^.
@Zorroberner Spiderman vond ik zelf erg leuk om platinum te halen. Net als Miles Morales. Misschien iets te repetitief qua zijmissies op een gegeven moment, maar ik vond het niet vervelend.

Overigens zijn de meeste Playstation Studios games niet heel lastig om platinum te halen.

Er openlijk voor uitkomen dat je Feyenoorder bent vind ik al een zilveren trophy waard :P

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zorroberner schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:48:
Ondertussen ook nog Saints Row op mijn Xbox gespeeld, mijn god dat verhaal begint wel slecht te worden naarmate je verder komt. Maar goed ik speel rustig door en verzamel mijn gamerscore.

Maar zometeen even Ajax kijken (ook al ben ik Feyenoorder maar he) en dan in de rust racen met Forza Horizon 4 ^^.
Even specifiek reagerend op dit stuk; ik zet net Saints Row weer uit (PS5). Zit nu op 50% completion (niet qua trophies, dat boeit me minder dan de lol die ik heb) en ik vermaak me echt heel goed. Van het verhaal heb ik 0 meegekregen omdat ik (net als in de laatste Ass. Creed delen) alle cutscenes heb geskipped :+ . Gewoon pure lol, met nog wat leuke trophies, is voor mij de ideale combi!

En opgegroeid in Rotterdam-Zuid dus ook Feyenoorder :+, maar kijk ook Ajax inmiddels en hoop dat ze winnen :)

/edit

Ook bezig met Disaster Report 4, heeft ook leuke trophies zonder het een grind te laten zijn (trophies puur om te grinden laat ik veelal links liggen, nogmaals, het moet leuk blijven en dat is voor met het enige argument om een specifieke trophy wel of niet na te jagen. Geldt natuurlijk ook voor achievements, maar daar ben ik wat in achter komen te staan tov trophies).

[Voor 16% gewijzigd door Exorcist op 04-10-2022 21:29]

Zorroberner schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:48:
Nou, volgens mij kun je wel gaan gamen hoor.

• Zorroberner
Exorcist schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:27:
[...]

Even specifiek reagerend op dit stuk; ik zet net Saints Row weer uit (PS5). Zit nu op 50% completion (niet qua trophies, dat boeit me minder dan de lol die ik heb) en ik vermaak me echt heel goed. Van het verhaal heb ik 0 meegekregen omdat ik (net als in de laatste Ass. Creed delen) alle cutscenes heb geskipped :+ . Gewoon pure lol, met nog wat leuke trophies, is voor mij de ideale combi!

En opgegroeid in Rotterdam-Zuid dus ook Feyenoorder :+, maar kijk ook Ajax inmiddels en hoop dat ze winnen :)

/edit

Ook bezig met Disaster Report 4, heeft ook leuke trophies zonder het een grind te laten zijn (trophies puur om te grinden laat ik veelal links liggen, nogmaals, het moet leuk blijven en dat is voor met het enige argument om een specifieke trophy wel of niet na te jagen. Geldt natuurlijk ook voor achievements, maar daar ben ik wat in achter komen te staan tov trophies).
Ik vermaak mij qua gameplay zeker ook met Saints Row. Misschien ook maar de cutscenes skippen haha. Maar zitten ook wel wat leuke achievements in. Zit zelf toevallig ook rond de 50%.

En @Raem ja kijken voor Nederlands succes gaat het niet worden :(

• skaffa
Laten we het inderdaad maar over trofeeën hebben ipv voetbal om het gezellig te houden ;)

Inmiddels de dlc van TOEM gespeeld en op 100% gezet en Castle Invasion: Throne Out die nog onafgemaakt in mijn backlog stond op 100% gezet.

Ben momenteel bezig met zombies in COD:ww2 en dit is toch wel een lastig klusje wat enig geduld en skills vereist. Bijna alle trofeeën zijn ultra rare (op psnprofiles) en aangezien ik er daar nog weinig van heb (slechts 13) is dit een mooie toevoeging en ook nog zeer vermakelijk en uitdagend.

*psnprofiles*

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:41
Tof @skaffa COD WW2 is een goeie game en de zombies mode biedt veel uitdaging.

Gisteren hot wheels unleashed PS5 versie op platinum gezet. Doordat de rewards per race nog erg laag waren was het een lange grind, meer dan 800 races gedaan. Na de laatste patch zijn de rewards per race zo'n beetje keer 10 gegaan... uiteraard zat ik toen al 750 races er in. Leuk spel, dus de PS4 versie ben ik nu aan het doen.

Ondertussen speel ik ook Table Top Racing. Ook daar schijnt een patch het spel flink te hebben aangetast, met name de moeilijkheidsgraad is enorm opgekrikt. We shall see.

• skaffa
HansPatat050 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 08:56:
Tof @skaffa COD WW2 is een goeie game en de zombies mode biedt veel uitdaging.

Gisteren hot wheels unleashed PS5 versie op platinum gezet. Doordat de rewards per race nog erg laag waren was het een lange grind, meer dan 800 races gedaan. Na de laatste patch zijn de rewards per race zo'n beetje keer 10 gegaan... uiteraard zat ik toen al 750 races er in. Leuk spel, dus de PS4 versie ben ik nu aan het doen.

Ondertussen speel ik ook Table Top Racing. Ook daar schijnt een patch het spel flink te hebben aangetast, met name de moeilijkheidsgraad is enorm opgekrikt. We shall see.
Ik heb ook alle DLC en met name die zijn erg uitdagend en veel werk, ben echt al heel lang met deze game bezig maar het doel is nog steeds om deze ook op 100% te zetten met veel bloed zweet en tranen ;)

WBT Hot Wheels: hij zat natuurlijk in psplus dus ik heb hem ook geclaimd. Is het een leuke game om te spelen afgezien van de grind?

*psnprofiles*

• HansPatat050
De grind valt inmiddels mee, goed te doen. Ik vind het een verrassend leuke game, het ziet er heel goed uit en werkt soepel. De handling is prima en ook qua tracks is er voldoende uitdaging. Het lijkt een beetje op trackmania turbo, maar wat toegankelijker.

Wat betreft COD WW2, ik heb alleen de base game trophies gedaan. Die hardcore easter egg behalen was al een helse strijd :)

• wheeler
HansPatat050 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 08:56:
Ik heb Hot Wheels op platinum op de PS4, zijn er ook trophies die auto-poppen als ik 'm ook nog op de PS5 aanzwengel? Ik zie het nog wel een keer zitten om spel te doorlopen ondanks paar moeilijke time trials.

Oh, en ik zag dat ik (onbewust) een nieuw record heb aan aantal trophies in de maand. September 2022 goed gescored door onder andere aanschaf PS5.

Flickr PSN

• HansPatat050
wheeler schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:40:
[...]

Ik heb Hot Wheels op platinum op de PS4, zijn er ook trophies die auto-poppen als ik 'm ook nog op de PS5 aanzwengel? Ik zie het nog wel een keer zitten om spel te doorlopen ondanks paar moeilijke time trials.
Er is alleen aan auto-pop voor het aantal gears en coins die je beschikbaar op je account hebt staan. Als je dus amper nog gears of coins hebt staan, of althans niet genoeg voor de trophy limieten, dan geen auto-pop. Gisteravond getest, mijn lege ps5 account leverde niks op naar ps4, iemand anders had iets van 11k gears en 55k coins op ps5, die had wel een aantal auto-pops naar ps4.
Pagina: 1 ... 109 110 111 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee