Meer dan zeven jaar over gedaan maar het begint lekker op te ruimen inmiddels. Mijn allereerste Assasin's creed Platinum en ik voel er nog eentje aankomen zeer binnenkort
[ Voor 0% gewijzigd door skaffa op 21-01-2022 09:07 . Reden: Typo ]
*psnprofiles* Ioniq Electric 38kWh
Verwijderd
Bij Nioh 2 staat ook ps4+ps5 bij in je screenshot ;-)spaceboy schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:10:
Grappig om te zien dat Nioh 2 (wel platinum, maar geen 100%) meer tijd kostte dan 2x compleet Hades (PS4+PS5).![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Touché. Maar Nioh 2 heb ik alleen PS5 gespeeld... #smartassVerwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:15:
[...]
Bij Nioh 2 staat ook ps4+ps5 bij in je screenshot ;-)
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Dat staat in mijn overzicht ook bij No Man's Sky en Subnautica en ik heb niet eens een PS5Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:15:
[...]
Bij Nioh 2 staat ook ps4+ps5 bij in je screenshot ;-)
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik kan me voorstellen dat er verschil zit tussen de tijd op de PS5 en de ingame savegame. Maar schijnbaar haalt Sony toch ook die 89 uur ergens vandaan voor in het overzicht. Waarom dan ook niet op de PS5 zelf?
zo kwam ik uit meer dan 400 dagen in 1 jaar en lijkt het erop dat van sommige spellen de verkeerde versie weergeeft. PS5 versies waar ik de PS4 versie gespeeld heb.
Taru tossing moet een olympische sport worden
Is Hades echt zo lang? Hoop er ook nog aan te beginnen, maar of ik ergens 70 uur kan vinden......spaceboy schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:10:
Grappig om te zien dat Nioh 2 (wel platinum, maar geen 100%) meer tijd kostte dan 2x compleet Hades (PS4+PS5).![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nice jaloers op die platinum voor Stellaris. Ergens goede guide gevonden? Wil weer stellaris spelen en lijkt me leuk daar even achievements te jagen.Dbm12 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:50:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Niet verassend. De platinum is ook van Stellaris en hard op weg naar de platinum voor FS22 ;-)
Voor de rest, met 222 uur gespeeld meer dan ik had verwacht al moet ik wel zeggen dat dit vooral door FS22 in november/december is gebeurd. De rest van het jaar is de PS4 niet veel aangeweest.
Je moet mij niet als maatstaf nemen denk ik. Vaak lees ik op internet dingen als "deze game kan in X uur naar platinum" en dan doe ik meestal die X keer 2.jamsi schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:10:
[...]
Is Hades echt zo lang? Hoop er ook nog aan te beginnen, maar of ik ergens 70 uur kan vinden......
In concreto: Hades moet je in 30 uur normaalgesproken wel kunnen platten denk ik. Er is nog wel een kleine geluksfactor (net als het commentaar hieronder moet je dan een run redelijk ver spelen om te kijken of een bepaald personage ergens het juiste tegen je zegt... ik haat dat soort fratsen). Maar als je het in 30 uur wilt doen moet je wel effe een guide gebruiken of in elk geval goed kijken welke trophies er zijn...
Zo ben ik nu ook met Slay the Spire bezig. Ten eerste ga ik die al van z'n lang zal z'n leven niet platten denk ik, maar het is wel een fantastische game waar ik ongetwijfeld 100+ uur in ga steken. En een "normaal mens" heeft hem dan misschien al lang platinum.
[ Voor 21% gewijzigd door spaceboy op 21-01-2022 13:16 ]
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Niet echt een goede guide, Ik had alleen even wat hulp nodig voor de volgende trophies:Zorroberner schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:35:
[...]
Nice jaloers op die platinum voor Stellaris. Ergens goede guide gevonden? Wil weer stellaris spelen en lijkt me leuk daar even achievements te jagen.
- Queening
- What was will be
- Deus Vult
Als je daarop zoekt op google kom je vrij snel een antwoord tegen om je op de juiste weg te zetten.
De overige trophies zijn eigenlijk vrij makkelijk haalbaar via de normale weg van spelen en wat mazzel bij crisis events. (Queening)
Deus Vult is de enige waar ik meerdere keren een game voor heb moeten starten om ancients te krijgen die holy worlds heeft. Echter om daarachter te komen moet je wel de game behoorlijk ver spelen ;-) Vaak maakte ik die potjes dan ook gewoon af.
Als je tips wil bij bepaalde trophies laat maar horen. Ik heb dat spel op alle mogelijke platforms 100%.spaceboy schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:06:
[...]
Zo ben ik nu ook met Slay the Spire bezig. Ten eerste ga ik die al van z'n lang zal z'n leven niet platten denk ik, maar het is wel een fantastische game waar ik ongetwijfeld 100+ uur in ga steken. En een "normaal mens" heeft hem dan misschien al lang platinum.
Wow. Respect. Het voordeel is wel dat je alle tijd hebt bij dit soort turn-based dingen. Wat ik zo verrot vind is dat je voor dat je het merkt weer 3 uur met dat spel bezig bent. Nog ff een run...Exactor it schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:25:
[...]
Als je tips wil bij bepaalde trophies laat maar horen. Ik heb dat spel op alle mogelijke platforms 100%.(er zijn zat guides te vinden overigens)
Nog niet te veel focussen op trophies dan. Dat komt vanzelf voor een groot deel als je het spel beter gaat snappen. Beste speeltip dat ik kan geven is dat je niet moet focussen op een bepaalde type deck maar altijd moet nagaan welke keuze je deck echt beter maakt. (met keuzes bedoel ik welke kaart kies ik (of kies ik voor skip card), welke route door de map, wel of niet die elite pakken, wel of niet de shop bezoeken etc. In het begin is het wel wat overweldigend allemaal.spaceboy schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:33:
[...]
Wow. Respect. Het voordeel is wel dat je alle tijd hebt bij dit soort turn-based dingen. Wat ik zo verrot vind is dat je voor dat je het merkt weer 3 uur met dat spel bezig bent. Nog ff een run...Op dit moment heb ik hem nog maar 1x uitgespeeld met dat eerste karakter en kom tot het einde met 1 ascension. Ik ben echt slecht man.
Jorbs en Rhapsody hebben goede youtube guides.
De speed run trophy op Android was de allermoeilijkste. De RNG trophies moet je gewoon een paar keer proberen.
[ Voor 5% gewijzigd door Exactor it op 21-01-2022 13:41 ]
Verwijderd
RNG...Exactor it schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:40:
[...]
Nog niet te veel focussen op trophies dan. Dat komt vanzelf voor een groot deel als je het spel beter gaat snappen. Beste speeltip dat ik kan geven is dat je niet moet focussen op een bepaalde type deck maar altijd moet nagaan welke keuze je deck echt beter maakt. (met keuzes bedoel ik welke kaart kies ik (of kies ik voor skip card), welke route door de map, wel of niet die elite pakken, wel of niet de shop bezoeken etc. In het begin is het wel wat overweldigend allemaal.
De speed run trophy op Android was de allermoeilijkste. De RNG trophies moet je gewoon een paar keer proberen.
Samen met on-line MP trophies... het meest irritante voor een trophy/achievement hunter.
Final Fantasy 13 : Trapezohedron
Dark Souls 1, 2 en 3 : Off-line grind voor alle covenant Items.
Dragon Ball Xenoverse 1 : Alle skills unlocken.
Zoveel "Fijne" herinneringen aan RNG.
Hmm, ik heb Stellaris al een tijdje in mijn backlog staan omdat het er altijd wel interessant uit zag.
Misschien toch maar een keertje aan beginnen dit jaar.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2022 14:02 ]
Je kunt de RNG wel naar je hand zetten in STS.Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:59:
[...]
RNG...
Samen met on-line MP trophies... het meest irritante voor een trophy/achievement hunter.
Final Fantasy 13 : Trapezohedron
Dark Souls 1, 2 en 3 : Off-line grind voor alle covenant Items.
Dragon Ball Xenoverse 1 : Alle skills unlocken.
Zoveel "Fijne" herinneringen aan RNG.![]()
Hmm, ik heb Stellaris al een tijdje in mijn backlog staan omdat het er altijd wel interessant uit zag.
Misschien toch maar een keertje aan beginnen dit jaar.
Blijft een lange game dan, maar toch geruststellend. Ik ben zelf ook niet iemand die zo nodig alle trophies moet hebben van iedere game, tenzij ik er bij het moment van uitspelen dichtbij ben - dan kan ik het niet laten. Waarschijnlijk is dat ook een deel van de aantrekkingskracht van de vele korte/makkelijke games die ik vaak tussendoor speel - het moment dat het "helemaal af" is, is nooit overweldigend ver weg.spaceboy schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:06:
[...]
Je moet mij niet als maatstaf nemen denk ik. Vaak lees ik op internet dingen als "deze game kan in X uur naar platinum" en dan doe ik meestal die X keer 2.Ik ben zo'n gast die de eerste 30 uur op een bepaalde onhandige manier iets aanleert en dan ergens een YouTube filmpje ziet dat het veel makkelijker kan.
In concreto: Hades moet je in 30 uur normaalgesproken wel kunnen platten denk ik. Er is nog wel een kleine geluksfactor (net als het commentaar hieronder moet je dan een run redelijk ver spelen om te kijken of een bepaald personage ergens het juiste tegen je zegt... ik haat dat soort fratsen). Maar als je het in 30 uur wilt doen moet je wel effe een guide gebruiken of in elk geval goed kijken welke trophies er zijn...![]()
Was het moeilijk? (voor een oudere jongere met het reactievermogen van een spijker)TDB schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:31:
Zo, plat 20 is binnen: Dirt5 (is deze maand PS+ spel).
Als jonge oudere (50+spaceboy schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:52:
[...]
Was het moeilijk? (voor een oudere jongere met het reactievermogen van een spijker)
De meeste gouden krijg je vanzelf als je het spel hebt "uitgespeeld".
PSN: TDBtje
beelden die ik ervan hebt gezien onderstrepen dat.
Jammer, want de Dirt series (met name Dirt 2) waren altijd wel leuk.
[ Voor 200% gewijzigd door Superkiwi op 25-01-2022 02:51 ]
~15 uur
Best wel aardige futuristische arcade racer. De car handling is een beetje zoeken maar als je het driften onder de knie hebt dan is het heel goed te doen. Het aantal races is beperkt en daardoor was de laatste trophy (10 uur actief racen) niet veel aan.
Verwijderd
Helemaal mee eens.Superkiwi schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 00:32:
Zat er ook aan te denken om deze te claimen maar de reviews zijn niet echt denderend te noemen en de
Sinds ze de F1 Licentie hebben overgenomen en de ontwikkeling daarvan ook meer serieus gaan nemen, zijn alle anders titels hard achteruit gegaan.
Dirt en Project Cars zijn nu maar een schimp van wat ze jaren geleden waren.
Om naar nog niet te spreken over de Fast & Furious Crossroads debacle.

Lijkt ook wel een klein beetje of ze de 2 projecten gebruiken om F1 te kunnen financieren/ontwikkelen.
Ik ben het met je eens. Ben wel begonnen maar heb er eigenlijk wel spijt van, heb alleen Dirt 2,3 en Dirt Rally 1,2 echt leuk gespeeld. Maar deze valt mij echt tegen qua handeling, graphics en leveldesign. Aangezien het een hoge completion ratio op PSN Profiles heeft, ga ik toch even doorbijten.Superkiwi schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 00:32:
Zat er ook aan te denken om deze te claimen maar de reviews zijn niet echt denderend te noemen en de
Maar nu eerst verder met Hot Wheels Unleashed, wie hier heeft zin om die multiplayer trophies even te doen?
Kan dat met twee spelers dan? Ik speel vooral single player en had het idee dat de multiplayer races altijd met een hoop volk tegelijk zijn.wheeler schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:25:
[...]
Ik ben het met je eens. Ben wel begonnen maar heb er eigenlijk wel spijt van, heb alleen Dirt 2,3 en Dirt Rally 1,2 echt leuk gespeeld. Maar deze valt mij echt tegen qua handeling, graphics en leveldesign. Aangezien het een hoge completion ratio op PSN Profiles heeft, ga ik toch even doorbijten.
Maar nu eerst verder met Hot Wheels Unleashed, wie hier heeft zin om die multiplayer trophies even te doen?
Zolang je een private lobby start en daar iemand aan toevoegt uit je vriendenlijst. Dan ben je met zijn tweeën en kan je ongestoord "You have what it takes" en "Unstoppable" halen. Net als een berg geld en wieltjes die je ook hard nodig hebt. Edit: voeg mij maar toe op PSN, dan spreken we wel even wat af.jamsi schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:57:
[...]
Kan dat met twee spelers dan? Ik speel vooral single player en had het idee dat de multiplayer races altijd met een hoop volk tegelijk zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door wheeler op 25-01-2022 15:30 ]
Vorige week Planet Coaster Platinum gehaald. Leuke en vermakelijke game, als het je genre is. Zelf ben ik meer een (open) RCT2 speler en is het bouwen van een achtbaan op de console nou niet heel makkelijk. Dat heeft de nodige frustraties (en zeer mens-onvriendelijk) achtbanen opgeleverd. De career mode is
Vorige week gelijk doorgepakt met Killzone: Shadow Fall. Na (ik heb het even uitgerekend) 7 jaar, 4 maanden, 21 dagen, 22 uur, 5 minuten en 59 seconden is de Platinum trophy binnen. Het bleek namelijk dat ik al erg ver was met de MP trophies (wat wel een redelijke grind is, zelfs met bots). Het doorlopen van de SP, voor de collectibles en niet dood gaan, was goed te doen op 1 chapter na (chapter 7, the last stand) en ook nog eens zeer vermakelijk! Tevens ook mijn 20ste Platinum

Op naar de volgende, dat wordt of Spider-Man completen of Ratchet & Clank: Rift Apart starten.
Verwijderd
Kom op, januari is nog niet voorbij, dus het kan nog productiever.Satom schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:45:
Januari is voor mij een vrij productieve trophy maand, namelijk 2 Platinums in een maand!
Vorige week Planet Coaster Platinum gehaald. Leuke en vermakelijke game, als het je genre is. Zelf ben ik meer een (open) RCT2 speler en is het bouwen van een achtbaan op de console nou niet heel makkelijk. Dat heeft de nodige frustraties (en zeer mens-onvriendelijk) achtbanen opgeleverd. De career mode isspoiler:niet zo moeilijk, als je eenmaal door hebt hoeveel € je per attractie maximaal kunt vragen of en vergeet dan nietvooral gebaseerd op "verdien x bedrag" en isspoiler:geldautomaten te plaatsen
Vorige week gelijk doorgepakt met Killzone: Shadow Fall. Na (ik heb het even uitgerekend) 7 jaar, 4 maanden, 21 dagen, 22 uur, 5 minuten en 59 seconden is de Platinum trophy binnen. Het bleek namelijk dat ik al erg ver was met de MP trophies (wat wel een redelijke grind is, zelfs met bots). Het doorlopen van de SP, voor de collectibles en niet dood gaan, was goed te doen op 1 chapter na (chapter 7, the last stand) en ook nog eens zeer vermakelijk! Tevens ook mijn 20ste Platinum![]()
Op naar de volgende, dat wordt of Spider-Man completen of Ratchet & Clank: Rift Apart starten.
Op naar die derde platinum
Ik heb nog steeds geen guide bekeken (want wil nog steeds beter begrip krijgen van alle keuzes). Het is wel een intrigerende game. Het lijkt zo simpel. Maar ondertussen ben ik na ongeveer 20 runs (die allemaal volgens mij wel een uur duren) pas nét op ascension level 2. Heb me een paar keer stukgebeten op die Awakened One. Maar als ik dan zie (op psnprofiles) hoeveel mensen die trophy hebben, dan heb ik het gevoel dat ik nog heel erg veel skills (of geluk) nodig heb. Soms gaat een run ook "opeens" heel goed, doe ik massive damage, heb ik plenty block en vallen alle relics ook mijn kant op. Maar meestal ben ik halverwege al kapot.Exactor it schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:40:
[...]
Nog niet te veel focussen op trophies dan. Dat komt vanzelf voor een groot deel als je het spel beter gaat snappen. Beste speeltip dat ik kan geven is dat je niet moet focussen op een bepaalde type deck maar altijd moet nagaan welke keuze je deck echt beter maakt. (met keuzes bedoel ik welke kaart kies ik (of kies ik voor skip card), welke route door de map, wel of niet die elite pakken, wel of niet de shop bezoeken etc. In het begin is het wel wat overweldigend allemaal.
Je moet inderdaad doorkrijgen wat je keuzes voor effect op je deck hebben en dus hoe kaarten met elkaar en met relics samenwerken. Daar wordt je met oplettend spelen steeds bedrevener in. Ik heb na een uur of veertig me best wel verdiept in guides (vooral door jorbs op YouTube te kijken). Misschien is een handige tip dat je per vloer grofweg getest wordt op verschillende dingen. Vloer 1 is hoge non scaling damage. Vloer 2 is AOE en vloer 3 is scaling damage of block. Je bent dus eigenlijk altijd aan het bouwen richting overpowered scaling als je de eindbaas wilt verslaan.spaceboy schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:32:
[...]
Ik heb nog steeds geen guide bekeken (want wil nog steeds beter begrip krijgen van alle keuzes). Het is wel een intrigerende game. Het lijkt zo simpel. Maar ondertussen ben ik na ongeveer 20 runs (die allemaal volgens mij wel een uur duren) pas nét op ascension level 2. Heb me een paar keer stukgebeten op die Awakened One. Maar als ik dan zie (op psnprofiles) hoeveel mensen die trophy hebben, dan heb ik het gevoel dat ik nog heel erg veel skills (of geluk) nodig heb. Soms gaat een run ook "opeens" heel goed, doe ik massive damage, heb ik plenty block en vallen alle relics ook mijn kant op. Maar meestal ben ik halverwege al kapot.
Of het geluk is of skill hangt in het midden. Ik heb 100% win rate op ascension 0 tm 3 en ongeveer 50% op ascension 20.
Als je hulp wil kunnen we misschien beter verder gaan in het topic bedenk ik me.
Over the awoken one
[ Voor 9% gewijzigd door Exactor it op 27-01-2022 12:55 ]
Net als de andere Lego games erg vermakelijk en boordevol humor. Het verhaal is wel erg druk en daardoor lastig te volgen.
Geen hele moeilijke platinum, al zijn enkele puzzels zonder guide wel even puzzelen. Grootste nadeel: meer collectibles dan alle Assassin's Creed games bij elkaar en dat is een beetje jammer imo; het zijn er gewoon veel te veel.
Uiteindelijk 49 uur en 25 minuten over gedaan.
Mensen die deze op 1000gs of platinum zetten krijgen enorm veel respect van mij
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Helemaal mee eensVerwijderd schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:56:
[...]
Kom op, januari is nog niet voorbij, dus het kan nog productiever.![]()
Op naar die derde platinum
Op naar de volgende game!
Kijk, you just raised the stakes! Als ik enorm veel respect ervoor krijg van jou ga ik nóg meer m'n best doen. Heb nu al 30+ uur in dat spel zitten en zit nog maar op 14 van de 46 trophies. En als ik zie hóe dat gaat (en welke trophies ik nog móet...) heb ik er een kei-hard hoofd in, maar ik ga m'n best doen. Het speelt in elk geval wel lekker weg. Heb inderdaad wel het idee dat de geluksfactor redelijk aanwezig is, maar je kunt ook echt wel e.e.a. afdwingen. Wordt vervolgd...uchiha tijntje schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:24:
Slay the spire is echt zo’n game waar je alleen door geluk verder komt!!! Het heeft totaal niets te maken met skills of inzicht of intelligentie!!!
![]()
Mensen die deze op 1000gs of platinum zetten krijgen enorm veel respect van mij
(beetje jammer dat Elden Ring straks komt, want die gáát voorrang krijgen boven deze trophy-hunt)
Verwijderd
Dying Light 2 : 4 februarispaceboy schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:58:
[...]
Kijk, you just raised the stakes! Als ik enorm veel respect ervoor krijg van jou ga ik nóg meer m'n best doen. Heb nu al 30+ uur in dat spel zitten en zit nog maar op 14 van de 46 trophies. En als ik zie hóe dat gaat (en welke trophies ik nog móet...) heb ik er een kei-hard hoofd in, maar ik ga m'n best doen. Het speelt in elk geval wel lekker weg. Heb inderdaad wel het idee dat de geluksfactor redelijk aanwezig is, maar je kunt ook echt wel e.e.a. afdwingen. Wordt vervolgd...![]()
(beetje jammer dat Elden Ring straks komt, want die gáát voorrang krijgen boven deze trophy-hunt)
Sifu : 8 februari
Horizon Forbidden West : 18 februari
Elden Ring : 25 februari
Gran Turismo 7 : 4 maart.
De komende 5 weken gewoon elke week wel een knaller.
Farming Simulator 22: ligt klaarVerwijderd schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:23:
[...]
Horizon Forbidden West : 18 februari
Elden Ring : 25 februari
Gran Turismo 7 : 4 maart.
Demon Souls: ligt klaar
PS5 in huis: onbekend
Ik hoef mezelf in elk geval niet te vervelen als het zover is
Verwijderd
Oh, ik zal die titels voorlopig ook niet spelen hoor.Superkiwi schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:10:
[...]
Farming Simulator 22: ligt klaar
Demon Souls: ligt klaar
PS5 in huis: onbekend
Ik hoef mezelf in elk geval niet te vervelen als het zover is
Een to-do lijstje voor wanneer ik eindelijk een PS5 kan aanschaffen.
Gelukkig heb ik nog zo'n 100+ titels te spelen op de PS4.
En zelfs nog een paar titels on the PS3.
En ben toch wel dankbaar voor de grote backlog die ik heb opgebouwd op dit moment.
Moet er niet aan denken om €750 euro neer te leggen op marktplaats voor iets wat €500 kost.
(Niet dat ik het er niet voor over heb, maar ik gun het die Scalpers met die vuile praktijken gewoon niet)
Wacht gewoon nog lekker een jaartje tot ik er hopelijk 1 kan aanschaffen.
Platinum #39, Returnal
De 3rd person shooter van Housemarque en wat een pareltje. Ik heb het spel al een tijdje terug opgehemeld, dus ik hou het deze keer kort
+ Stevige moeilijkheidsgraad, maar oh zo belonend voor de doorzetter
+ High Risk, high reward (maar ook behoedzaam spelen kan lonend zijn)
+ Audio- & Audiovisueel uitstekend
+ De haptische feedback is een genot (de 11 verschillende wapens hebben letterlijk een ander gevoel)
+ Spelers worden geconfronteerd met vele (soms vrij lastige) keuzes, je kan je eigen speelstijl daarmee volledig ondersteunen (of niet)
+/- (Alleen van toepassing voor trophyhunters) Sommige trophies zijn RNG afhankelijk en toch is er onder water "het nodige geluk af te dwingen".
Met dank aan de tip van tweaker reaL_G om één van de beruchte Glyphs (en tevens laatste) "af te dwingen".
Na 4 dagen en 20 uur (gametime!) en 104 keer doodgaan is het tijd voor wat anders
Sifu staat gepreorderd, die komt binnenkort uit, ik heb er zin in.
Hoe lang ben je ongeveer bezig geweest met de basis trophies?Raem schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:57:
Platinum #126 - Dirt 5.
Ik had niks meer te spelen dus ik denk ik geef het een kans, ik kan een leuke arcaderacer op zijn tijd wel waarderen. Het rijdt wel lekker weg met controller, absoluut niks moeilijks aan. De game zelf doet wel ontzettend infantiel aan, dat hele sausje had echt niet gehoeven...
Ik had alles in 19 uur. Ik kan je verzekeren dat ik alles zo efficiënt mogelijk heb gedaan en geen seconde extra heb besteed aan dit spel nadat de laatste achievement binnen was.Superkiwi schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:06:
[...]
Hoe lang ben je ongeveer bezig geweest met de basis trophies?
Ik had niks meer te spelen dus ik denk ik geef het een kans, ik kan een leuke arcaderacer op zijn tijd wel waarderen. Het rijdt wel lekker weg met controller, absoluut niks moeilijks aan. De game zelf doet wel ontzettend infantiel aan, dat hele sausje had echt niet gehoeven...
[ Voor 3% gewijzigd door Exactor it op 01-02-2022 17:20 ]
Ik denk rond de 20 uur ongeveer. Je kunt eventueel voor de 1000km een custom playground zoeken waarbij je automatisch rondjes rijdt als je de trigger vast zet.Superkiwi schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:06:
[...]
Hoe lang ben je ongeveer bezig geweest met de basis trophies?
Verwijderd
Very nice.larrylaffer schreef op zondag 6 februari 2022 @ 13:24:
Na lang worstelen eindelijk Dark Souls 3 op platinum gezet, nummer 106. Pas de tweede naast Bloodborne in de Souls serie. Dat kost flink wat werk dus ik denk niet dat ik er binnenkort nog zo een ga doen. Eerst eens even wat ontspannen met Disco Elysium of zo want ik heb even genoeg van invaders en slaag krijgen.
Moet zelf ook nog eens Bloodborne doen, maar telkens niet in de juiste mood voor.
Wat betreft Dark Souls 1+2, in mijn ervaring waren deze 2 veel makkelijker op platinum te zetten dan Nr.3.
Dark Souls 1 is het makkelijkste wat mij betreft wat betreft de collectebles, en ook wat makkelijker kwa moeilijkheidsgraad dan Nr.3.
Dark Souls 2 heeft een boel collectebles, maar niet zoveel als in Nr.3. En het enige moeilijke kwa vijanden/bosses zit in de Winter DLC die wel een klein beetje uitdagend kan zijn.
Allemaal natuurlijk wel persoonlijke ervaringen en meningen, maar als je Dark Souls 3 op Platinum kan zetten, dan zal je geen problemen hebben met de eerste 2.
-
Zelf nu bezig met de Tiny Tina PS Plus game van deze maand.
Toch wel weer vermakelijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2022 00:28 ]
~ 30 uur (15u mp,15u sp)
+ De multiplayer trophies zijn goed te doen. Geen hele lange grind, maar vergt wel wat tijd en oefening. Voor de Zombies gerelateerde trophies moet je eerst een tijd in een sessie bezig zijn voordat je op het niveau komt om je kills te stapelen (level 3 PaP 2.500 kills). Voor reguliere MP kan je double XP tokens gebruiken om de boel wat te versnellen.
+ De campaign speelt lekker weg en is op veteran prima te doen.
+ De cinematics zijn super en kan je overslaan, dus het hele verhaal hoeft niet gevolgd te worden.
+ De meeste singleplayer trophies zijn vrij duidelijk: je character heeft een ability, doe die een aantal keer.
+ Er zitten afwisselende storylines in, waardoor je bijvoorbeeld ook gaat vliegen, echter...
- De trophies gelinkt aan die missies zijn heel lastig en parktisch alleen haalbaar op de makkelijkste moeilijkheidsgraad.
Prima game verder. De missie in de warehouse deed me denken aan Clean House uit COD MW 2019.
Hmmmm... dan toch maar eens spieken welke trophies ik nog allemaal moet halen want ik zit er met beide spellen niet zo heel ver van af.Verwijderd schreef op maandag 7 februari 2022 @ 00:26:
[...]
Wat betreft Dark Souls 1+2, in mijn ervaring waren deze 2 veel makkelijker op platinum te zetten dan Nr.3.
Dark Souls 1 is het makkelijkste wat mij betreft wat betreft de collectebles, en ook wat makkelijker kwa moeilijkheidsgraad dan Nr.3.
Dark Souls 2 heeft een boel collectebles, maar niet zoveel als in Nr.3. En het enige moeilijke kwa vijanden/bosses zit in de Winter DLC die wel een klein beetje uitdagend kan zijn.
DS1 (remastered) was t makkelijkst v/d 3.
[ Voor 3% gewijzigd door Thijs op 07-02-2022 11:40 ]
Verwijderd
- Tiny Tina's Assault on Dragon Keep
Niet al te moeilijk of langdradig.
En het bracht toch een heleboel fijne herinneringen van de keren dat ik BL2 heb gespeeld terug.
Met project cars 3 waren ze to ook meer de arcade kant opgegaan? Ik zag het een beetje ala forza gewoon en forza horizon......was nog wel van plan de game keertje voor weinig op te pikken in een sale ofzo?Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:48:
[...]
Helemaal mee eens.
Sinds ze de F1 Licentie hebben overgenomen en de ontwikkeling daarvan ook meer serieus gaan nemen, zijn alle anders titels hard achteruit gegaan.
Dirt en Project Cars zijn nu maar een schimp van wat ze jaren geleden waren.
Om naar nog niet te spreken over de Fast & Furious Crossroads debacle.![]()
Lijkt ook wel een klein beetje of ze de 2 projecten gebruiken om F1 te kunnen financieren/ontwikkelen.
10 second ninja DONE
Jup. Waar pCars 1 en 2 nog een redelijke sim waren is het met pCars 3 helemaal de arcade kant op gegaan. Zonde want die games hadden echt wel potentie als serieuze racegame.Sagat schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:13:
[...]
Met project cars 3 waren ze to ook meer de arcade kant opgegaan?
Na ongeveer 13 uur spelen waren alle andere trophies binnen, het enige wat nog ontbrak was de helft van de benodigde 1000 mijl. Gelukkig is dat met een stiekje in een uurtje of 5 wel te fixen.
Zoals al eerder aangegeven geen moeilijke platinum.
Maar man, wat een gedrocht van een game zeg

Platinum binnen en klaar, verwijderen en nooit meer aan terugdenken.
Op zich met je eens, want over het algemeen zijn er volgens mij meer arcady racers dan sim racers. Maar voor mijn persoonlijk heb ik pcars 1 & 2 even kort gespeeld en als veel te simmerig ervaren en nooit meer aangeraakt. Voor een klein bedrag (10tje of minder) wil ik de gok wel wagen of meer arcade zijn van part 3 het voor mij leuk maakt, verder geen haast want genoeg leuke race games in de back log, niet in de laatste plaatst FH5.Superkiwi schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:22:
[...]
Jup. Waar pCars 1 en 2 nog een redelijke sim waren is het met pCars 3 helemaal de arcade kant op gegaan. Zonde want die games hadden echt wel potentie als serieuze racegame.
10 second ninja DONE
Heb er een aantal jaar geleden nog even een One S voor gehad
Far cry 6 moet ik nog 1 trofee en dan is deze ook platinum echter moet ik daarvoor wachten tot volgende week (wekelijks event wat je drie keer moet doen).
Zojuist de ps5 versie van Cyberpunk gekocht maar ik moet eerst mijn completion rate naar 56% krijgen dmv bestaande games voordat ik deze opstart. Ben nu de new game+ aan het doorlopen van fc5 om maar een beetje in de far cry sferen te blijven
Zelf de laatste tijd druk bezig met GTA San Andreas DE op de Xbox. Dat wordt wel een completion. Gisteravond assassin achievement gehaald (Madd Dogs Rhyme Book, elke bewaker doden via stealth), was toch ff pittig. Nu vanavond Los Santos uitspelen en dat is dan weer een achievement erbij.
Zeker welskaffa schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:56:
Zijn de oude GTA's (weliswaar remastered) goed te doen qua achievements/trophys? Heb daar ook nog wel wat opruimwerk te doen bij zowel GTA4 als 5 op de ps3
Respect, dat doe ik je absoluut niet na! Die uitdaging eindigt bij mij vaak in een hoop frustratie 😅😜Zorroberner schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:02:
[...]
Zeker wel. Niet al te moeilijk. Heb vc en iii niet in de moderne uitgave gespeeld, alleen SA staat op game pass. Maar ik heb die lijsten doorgekeken en het is te doen. Al zit er wel een achievement bij voor 100%, nu heb ik dat op de ps2 meerdere malen gedaan. Maar dat is een zware. Plus paar missable’s. Gta 5 en 4 bijna alle offline achievements gehaald
. Vooral die van 70 gold medals vond ik een heerlijke uitdaging.
Verwijderd
Werk, werk... en nog een beetje werk.
Hoop eind maart weer een paar dagen voor gaming te hebben, en dan ook weer verder met Fallout 76, want die platinum/100% gaat er komen.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Helemaal mee eens. Ik speel het nu op de PC en heb een PlayStation 5. Maar als er een keer een goedkope XBOX Series komt, koop ik die alleen voor deze game.Superkiwi schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:43:
Forza Horizon..... voor mij de enige reden om een Xbox te halen. Wat een ontzetend toffe games zijn dat.
Heb er een aantal jaar geleden nog even een One S voor gehad
Fallout 76 staat ook nog op mijn lijstje om af te maken samen met @Jaze85, wellicht kunnen we teamen? Als fallout fan moet ik die ook nog Platinummen. Moet wel eerlijk toegeven dat ik het de minste van de serie vind. De wereld voelt voor mij een beetje levenloos aan, met name door de NPC's die veel minder zijn dan bij Fallout 4 en voorgaande delen.Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 23:44:
Zelf staat bij mij gaming weer even op een lager pitje.
Werk, werk... en nog een beetje werk.
Hoop eind maart weer een paar dagen voor gaming te hebben, en dan ook weer verder met Fallout 76, want die platinum/100% gaat er komen.
Verwijderd
Ik zal je tegen die tijd een berichtje sturen.skaffa schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:43:
[...]
Fallout 76 staat ook nog op mijn lijstje om af te maken samen met @Jaze85, wellicht kunnen we teamen? Als fallout fan moet ik die ook nog Platinummen. Moet wel eerlijk toegeven dat ik het de minste van de serie vind. De wereld voelt voor mij een beetje levenloos aan, met name door de NPC's die veel minder zijn dan bij Fallout 4 en voorgaande delen.
Ik vond dit een gemakkelijke en nog vermakelijke platinum. Ik heb er 19u overgedaan.Jumpman schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 23:48:
Ik ben mijzelf nog steeds door Ratchet & Clank Rift Apart aan het slepen. Ik weet niet wat het is, maar het gaat moeizaam om de zin te vinden er doorheen te komen.
Nu plat 66 binnen gehaald uncharted legacy of thieves, nu ga ik voor Miles morales
Verwijderd
Nog niet ;-). Is die nog te koop in de store?jamsi schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:16:
Heeft iemand toevallig Fruit Ninja op de PlayStation Vita? Er ontbreekt nog een online trophy bij me
Yep, al moet je tegenwoordig afrekenen via een omweg - eerst tegoed storten, dan kopen met dat tegoed.Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:28:
[...]
Nog niet ;-). Is die nog te koop in de store?
GTA San Andreas Definitive Edition via Game Pass. Ik heb afgelopen jaar, januari 2021 tot en met 31 augustus op de PS2 San Andreas al 100% uitgespeeld. Dus kon het goed vergelijken met de nieuwe versie, en de nieuwe versie is lang niet zo verschrikkelijk zoals soms gezegd. Soms ook echt verbeteringen. Had wel een gamebreaking bug, maar via een omweg toch de 100% gehaald en daarmee alle achievements.
Toevallig de tweede San Andreas waar ik 1000 GS haal, die van 2013 (of 2014) met de Xbox 360/PS3 versie, wat echt een smartphone port was haalde ik het ook al. Maar ik besef wel waarom dit een van mijn favoriete games aller tijden is. Zat er zo lekker in de afgelopen drie weken, was een genot, zeker met 60 FPS. Wel toegegeven ik heb er ook van genoten doordat ik het niet hoefde te kopen. Want een game breaking bug is niet iets waar ik om kan lachen natuurlijk. (komt volgende week wel toevallig weer een patch aan)
Dus nu wachten totdat GTA III of VC op Gamepass worden gezet. En dan die eens tackelen. Ik ga nu denk ik maar weer eens verder met the Outer Worlds, al weet ik niet of dat een 1000 GS gaat worden. Misschien met een achievement guide. Eerst maar een normale playthrough doen voor het verhaal.
Verwijderd
De definitive versie van San Andreas is ook een smartphone port. De game is namelijk gebaseerd op de x360/PS3 versie.Zorroberner schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:25:
Toevallig de tweede San Andreas waar ik 1000 GS haal, die van 2013 (of 2014) met de Xbox 360/PS3 versie, wat echt een smartphone port was haalde ik het ook al.
Ja mee eens, maar het voelt minder als een smartphone port. De x360/PS3 versie was echt verschrikkelijk.Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:31:
[...]
De definitive versie van San Andreas is ook een smartphone port. De game is namelijk gebaseerd op de x360/PS3 versie.
Enjoy! Als je Fallout ook hebt kunnen waarderen dan ga je deze leuk vinden. Ik ga hem binnenkort platinum halen, staat bij mij namelijk nog niet op 100%. Beide dlc’s zijn ook echt een aanrader 👌🏼[b]Zorroberner schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:25:[/bIk ga nu denk ik maar weer eens verder met the Outer Worlds, al weet ik niet of dat een 1000 GS gaat worden. Misschien met een achievement guide. Eerst maar een normale playthrough doen voor het verhaal.
Ratchet & Clank Rift Apart Platinum binnen. Het verzamelen van de laatste items vond ik leuker dan het verhaal, daar moest ik mij echt doorheen slepen.Jumpman schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 23:48:
Ik ben mijzelf nog steeds door Ratchet & Clank Rift Apart aan het slepen. Ik weet niet wat het is, maar het gaat moeizaam om de zin te vinden er doorheen te komen.
Uiteindelijk aangeschaft? En zo nee, heeft iemand anders hem? Dan houd ik me aanbevolenVerwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:28:
[...]
Nog niet ;-). Is die nog te koop in de store?
Verwijderd
Jup! Wat is je psn naam?jamsi schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:13:
[...]
Uiteindelijk aangeschaft? En zo nee, heeft iemand anders hem? Dan houd ik me aanbevolen
Driving with other players online, you matched the distance covered by the entire German Autobahn network: 13,191 km (8197 miles).
De volledige lijst: https://psnprofiles.com/trophies/15576-gran-turismo-7
Verwijderd
Ik zie geen trophies waarbij je echt on-line tegen andere hoeft te racen en te winnen.HansPatat050 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:44:
Voor de grinders, een trophy requirement uit de Grant Turismo 7 lijst:
Driving with other players online, you matched the distance covered by the entire German Autobahn network: 13,191 km (8197 miles).
De volledige lijst: https://psnprofiles.com/trophies/15576-gran-turismo-7
Alleen dat je on-line moet racen, en dat valt volgens mij best wel makkelijk AFK te boosten.
Hard Work Pays Off : Earned Gold in all licenses.
Deze word wel weer leuk.
Ja, ik weet nu al... GT7 word een platinum voor mij.
(had wel een klein beetje moeilijker voor mij gemogen met als doel om ook elk event op goud te halen)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2022 11:29 ]
Als ik de lijst zo bekijk wordt het een platinum voor de meeste spelers.Verwijderd schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:28:
[...]
Ja, ik weet nu al... GT7 word een platinum voor mij.![]()
Waar is de uitdaging zoals je in GT5 en GT Sport had?

Ik zit ondertussen een uurtje of 10 in Elden Ring en heb nog geen enkele trophy verdiend

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 02-03-2022 11:34 ]
Verwijderd
Dat inderdaad, GT5 was een hele prestatie als je deze voor elkaar kreeg.Superkiwi schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:33:
[...]
Als ik de lijst zo bekijk wordt het een platinum voor de meeste spelers.
Waar is de uitdaging zoals je in GT5 en GT Sport had?
Ik zit ondertussen een uurtje of 10 in Elden Ring en heb nog geen enkele trophy verdiend
GT7 is meer zoals GT6 met de trophy lijst, erg makkelijk, maar grindy.
Ik ben wel blij dat er geen on-line wins nodig zijn zoals in GT Sport.
Je zou ook een boosting session kunnen aanmaken op PSNP? Dat heeft mij in veel gevallen goed geholpen.wheeler schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:32:
Ik zit inmiddels op 43/45 aantal trophies in Hot Wheels Unleashed. Moet alleen nog 5 races winnen in Online modus voor de platinum... nu ben ik niet heel slecht maar op de onmogelijke banen online kom ik nooit tot de eerste plek. Iemand hier die het even wil oppakken?
Inmiddels via een boost sessie snel geklaard... had niet verwacht dat iemand hier tijd voor zou vrijmaken die de trophy zelf al had maar toch een aardige Amerikaan gevonden. Mocht iemand 'm hier nog nodig hebben dan sta ik klaarHansPatat050 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:52:
[...]
Je zou ook een boosting session kunnen aanmaken op PSNP? Dat heeft mij in veel gevallen goed geholpen.
Die boosting sessions hebben mij ook vaak verrast, er is altijd wel iemand beschikbaar die wil helpen. Ik heb ook wel eens iets aparts meegemaakt: Voor GTA V heb ik een mij een keer aangemeld voor een sessie voor de online heist trophies. Dit werd toen opgevolgd door de session owner en ik werd toegevoegd aan een discord. Tot dan nog niks geks. Al snel werd het een pitch verhaal en bleek er een groepje gamers achter te zitten die mensen helpt om de heists te voltooien, tegen betaling. Volgens mij was het iets van 80-100 dollar voor de mastermind heist trophies. Ik heb er maar voor bedankt
Dit schijnt wel een ander licht op al die discord groepen die ik inderdaad in de sessies voorbij zie komen. Ik dacht dat dit allemaal behulpzame mensen waren maar blijkbaar zijn er andere motievenHansPatat050 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:47:
Mooi zo!
Die boosting sessions hebben mij ook vaak verrast, er is altijd wel iemand beschikbaar die wil helpen. Ik heb ook wel eens iets aparts meegemaakt: Voor GTA V heb ik een mij een keer aangemeld voor een sessie voor de online heist trophies. Dit werd toen opgevolgd door de session owner en ik werd toegevoegd aan een discord. Tot dan nog niks geks. Al snel werd het een pitch verhaal en bleek er een groepje gamers achter te zitten die mensen helpt om de heists te voltooien, tegen betaling. Volgens mij was het iets van 80-100 dollar voor de mastermind heist trophies. Ik heb er maar voor bedankt

Ik heb 'm nog niet! Was redelijk gestopt met spelen omdat het op platinum zetten van de laatste time trials onmogelijk bleek voor me (zelfs bij redelijk foutloos rijden kwam ik secondes tekort), maar ook de '5 wins' trophy heb ik nog niet. Ooit één race gewonnen, dat was hetwheeler schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:26:
[...]
Inmiddels via een boost sessie snel geklaard... had niet verwacht dat iemand hier tijd voor zou vrijmaken die de trophy zelf al had maar toch een aardige Amerikaan gevonden. Mocht iemand 'm hier nog nodig hebben dan sta ik klaarNu op mijn tanden Dirt5 nog even doorracen op weg naar platinum 30.
Kwestie van dag/tijd met elkaar afspreken denk ik?
Ha ongelooflijk. Naja nog ongelooflijker, mensen betalen er dus geld voor om achievements te halen. (trophies). Toch een momentje dat je zelf moet nadenken van hmm misschien betekent het iets te veel voor mij.HansPatat050 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:47:
Mooi zo!
Zelf trouwens Europa Universalis IV via windows store (voor de gamerscore) gekocht. Zit daar helaas wel gamerscore in die niet in vijfjes gaat (dus 1,2,3 en 4), Xbox'ers weten hoe erg dat is. Maar daar dus ook lekker achievements aan het jagen. Voor de mensen die het kennen, zit zelf even lekker met Moskou Rusland te vormen. Maar dan een ander Rusland natuurlijk he ^^. Heerlijke timesink om alles even lekker te vergeten met die oorlog.
Verwijderd
Ik ben zelf aan het wachten tot Crusader Kings 3 op the PS5 verschijnt.Zorroberner schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:37:
[...]
Ha ongelooflijk. Naja nog ongelooflijker, mensen betalen er dus geld voor om achievements te halen. (trophies). Toch een momentje dat je zelf moet nadenken van hmm misschien betekent het iets te veel voor mij.
Zelf trouwens Europa Universalis IV via windows store (voor de gamerscore) gekocht. Zit daar helaas wel gamerscore in die niet in vijfjes gaat (dus 1,2,3 en 4), Xbox'ers weten hoe erg dat is. Maar daar dus ook lekker achievements aan het jagen. Voor de mensen die het kennen, zit zelf even lekker met Moskou Rusland te vormen. Maar dan een ander Rusland natuurlijk he ^^. Heerlijke timesink om alles even lekker te vergeten met die oorlog.
(Nou moet ik dan ook nog een PS5 zien aan te schaffen, maar dat is een ander probleem
Maar zeker een game waar ik erg naar uit kijk.
Helaas ben ik zelf niet echt van de PC gaming.
Zit voor mijn werk al zo'n 70/80 uur per week achter mijn PC/Beeldscherm dus het laatste wat ik dan nog wil doen als ik klaar ben... is nog meer achter mijn computer/beeldscherm zitten.
EU4 wel een game wat mij erg tof lijkt, en kijk zo nu en dan ook wel een YT playlist daarvan.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2022 13:46 ]
Toen ik er aan begon wanneer deze in de PS+ kwam, dacht ik dat ik het wel op 4 maand zou klaren
Op #190 bleef ik toen helemaal hangen op enkele seconden van Gold, ook na 10+ uur proberen. Na meer dan een jaar, schat ik, heb ik deze 2 weken geleden toch eens opnieuw opgepikt om voor Platinum te gaan. Ik had wat schrik dat ik er nu helemaal uit zou zijn, maar het tegendeel bleek waar. Ineens had ik op een paar uur tijd Gold te pakken op #190, dus die pauze deed meer goed dan kwaad, mogelijk omdat ik weer niet gelijk als een malle full-speed de track in (en vooral uit
Gisterenavond dan toch ineens schrik dat met #200 de geschiedenis zich zou herhalen. Weer zo een track waar je op verschillende plekken eigenlijk maximum snelheid moet halen om jumps te halen, met als gevolg dat je veel risico moet nemen om überhaupt het einde te kunnen halen. En op het einde nog gecombineerd met een chicane waarbij je de finish compleet mist als je er niet snel genoeg door gaat, en natuurlijk dan keer op keer crasht in de chicane.
Ik was al anderhalf uur aan het proberen Silver te halen, toen ik ineens toch een goede run had. Dus naar het einde toe redelijk relaxed richting finish zodat ik Silver zou hebben, en wonder boven wonder ook goed en snel door de chicane zodat ik nog net de finish haalde. Groot was mijn verbazing toen niet Silver maar direct Gold op het scherm verscheen ! En zo kwam Platinum ineens onverwacht uit de lucht vallen, want dit was dus echt zo een track waarbij je gegarandeerd bij een goede run richting Gold het door de stress om zeep zou helpen vlak voor de finish
Los van de Platinum is dit wel zo een game waar je zoveel voldoening uit haalt door het beter worden met veel te oefenen. Tracks waar je bij de eerste paar runs iets hebt van 'wtf dit is onmogelijk' waar je dan een half uur later al vlot doorvliegt op zoek naar Gold. Maar tegelijk ook zo vaak frustrerend omdat er altijd wel iets in de weg lag voor een goede tijd: een boompje hier, paaltje daar, een muurtje waardoor je vertraagt en bij een Engine Off zone ineens compleet stilvalt, etc... Bij sommige tracks had je toch echt ook een dosis niet-ongeluk nodig om Gold te halen.
Ik moet wel gniffelen nu ik vaak lees over mensen die klagen over Gold halen op een enkele license test in GT7 of zo