Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skaffa schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:04:
@Verwijderd goed om te weten dat dit even gaat duren als ik er mee begin. Voor nu blijf ik even in de far cry sferen en ga ik far cry 4 op de ps3 platinumen. Daarna Maquette op de ps5 en daarna zie ik wel weer verder 😎.
Ben je al bezig met far cry 4? Aangezien dat deel ook op de ps4 is uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaffa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:48
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:06:
[...]

Ben je al bezig met far cry 4? Aangezien dat deel ook op de ps4 is uitgekomen.
Yes, al platinum en 100% gehaald op de PS4 maar op 66% blijven steken op de ps3 dus die wil ik ook graag op 100% zetten.

*psnprofiles* Ioniq Electric 38kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!
skaffa schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:04:
@Verwijderd goed om te weten dat dit even gaat duren als ik er mee begin. Voor nu blijf ik even in de far cry sferen en ga ik far cry 4 op de ps3 platinumen. Daarna Maquette op de ps5 en daarna zie ik wel weer verder 😎.
Ik zie Sly Cooper in je psnprofiles staan. Die zou ik zeker daarna oppakken!

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:51

Satom

Verzamel ervaringen

Topicstarter
Ik heb de afgelopen dagen wat statistieken weten te verzamelen (door de PS App API uit te lezen), ben trouwens gek op statistieken :9

Een aantal details van 2021:
  • Trophies: 440
  • Platinum: 7
  • Gold: 25
  • Platinum(s) in april: Astro's Playroom, God of War
  • Platinum(s) in mei: AC: Origins, CoD: MW2 Remastered
  • Platinum(s) in juli: Spider-Man Remastered, Days Gone
  • Platinum(s) in september: AC: Odyssey
Niet heel veel vergeleken met anderen, maar wat mij wel opviel is dat ik de 7 Platinums heb behaald tussen april en september. De warmste maanden van het jaar 8)7 Volgende stap is om te kijken in hoeverre mijn completion percentage is gestegen. Dat was mijn grootste focus van 2021!

Heb gelijk de FP even bijgewerkt, want ik zag dat ik een plekje ben gestegen :+

[ Voor 7% gewijzigd door Satom op 14-01-2022 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

Satom schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:35:
Ik heb de afgelopen dagen wat statistieken weten te verzamelen (door de PS App API uit te lezen), ben trouwens gek op statistieken :9

Niet heel veel vergeleken met anderen, maar wat mij wel opviel is dat ik de 7 Platinums heb behaald tussen april en september. De warmste maanden van het jaar 8)7 Volgende stap is om te kijken in hoeverre mijn completion percentage is gestegen. Dat was mijn grootste focus van 2021!

Haha mooi man, leuke details! En gefeliciteerd met je plek!

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Satom schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:35:

Dat is nog steeds meer dan mij ;)
En dat zijn wel flinke games die je op platinum heb gezet, nice. :)

In 2021 heb ik 3 platinums behaald.
- Dragonball Z Kakarot.
- Final Fantasy X
- Stardew Valley

1 game waarvan ik de platinum al had, maar in 2021 op 100% heb gezet... en ook waar ik ook wel een beetje trots op ben.
- Payday 2.

Gaaf spel, vooral leuk met een paar vrienden.
Alleen zoveel bugs in de DLC, en zoveel crashes met corrupte save data tot gevolg. :|

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ik dacht van mezelf dat het een pover jaartje was, maar zie nu dat ik voor het eerst 3 Platinums in één kalenderjaar gescoord heb : Maquette, Ratchet & Clank en Rocket League. Maquette was wel vrij easy, en van Rocket League merkte ik een gegeven moment dat ik eigenlijk maar 1 trophy meer nodig had voor Platinum en die was ook rap verdiend.

Ondanks een nieuwe OLED voor de game/cinema room gescoord op Black Friday, is er sindsdien eigenlijk niet veel gaming van gekomen. Beetje te druk met vanalles en daarom vaak 's avonds niet de energie voor een game, en zit ik gewoon lui Netflix te kijken :P.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Leuk, om te kijken welke platinums je in een kalenderjaar hebt gehaald. Voor mij is het:
  • Graveyard Keeper (net zoiets als die Stardew Valley van Just_jan, kost best wat tijd)
  • Hades (2x, zowel op de PS4 als PS5 en niet door een laffe cross-save ofzo) 8)
  • Nioh 2
  • It Takes Two
  • Days Gone
  • Spider Man: Miles Morales
  • Spider Man
  • Astro's Playroom (totaal niet moeilijk, wel grappig)
...en nog een paar games waar ik me ondertussen voor schaam... :P

[ Voor 10% gewijzigd door spaceboy op 14-01-2022 17:20 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Twixie schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:00:
Ik dacht van mezelf dat het een pover jaartje was, maar zie nu dat ik voor het eerst 3 Platinums in één kalenderjaar gescoord heb : Maquette, Ratchet & Clank en Rocket League. Maquette was wel vrij easy, en van Rocket League merkte ik een gegeven moment dat ik eigenlijk maar 1 trophy meer nodig had voor Platinum en die was ook rap verdiend.

Ondanks een nieuwe OLED voor de game/cinema room gescoord op Black Friday, is er sindsdien eigenlijk niet veel gaming van gekomen. Beetje te druk met vanalles en daarom vaak 's avonds niet de energie voor een game, en zit ik gewoon lui Netflix te kijken :P.
Te weinig energie om te gamen? Ik vind Netflix vaak juist vermoeiender. Alleen het gedram van je vriend/vriendin dat je te weinig "gezellig samen een serie of film wilt kijken" is vermoeiend. :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11:06
Ik ben bezig met wat backlog opruimen. Heb deze maand Yooka-Laylee and the impossible lair en Monster Train uitgespeeld. En tussendoor The Pedestrian. Nu gaat Celeste er aan geloven. Edit: whoops, heb Castlestorm ook uitgespeeld in Januari. :)

Nog 80 achievements uit eerder gespeelde games en mijn completion rate is 70%. Totaal niet belangrijk maar wel een mooie mikpunt.

[ Voor 8% gewijzigd door Exactor it op 14-01-2022 18:51 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

De eerste platinum van mij voor 2022 is een feit. Ghost of Tsushima. Fantastisch, wát een spel! Had de Director's Cut dus Iki Island ook uitgespeeld. Niet op 100% want ik trek die multiplay niet en New Game+ doe ik misschien over 2 jaar ofzo wel weer eens.

Absolute aanrader!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf de afgelopen dagen aardig ziek op bed gelegen. (gelukkig geen Covid)

Wel de tijd gehad om misschien een grote game te spelen, maar niet echt de concentratie voor gehad.
Heb dan ook een game gespeeld en op platinum gezet waar ik op de tablet jaren geleden veel plezier mee heb gehad.

Fallout Shelter.

En tot mijn verbazing is de platinum volgens psnprofiles ook nog eens een Rare. (10.90%)
Had toch wel verwacht dat meer mensen deze op 100% kunnen zetten.

Maar, toch wel een leuk spelletje om gewoon even mijn zieke dagen mee door te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skaffa
@Verwijderd fallout shelter heb ik ook platinum gehaald ooit, zeker een toffe game maar wel erg veel herhaling. Heb jij hem op de ‘eerlijke’ manier gespeeld of de klok van je PlayStation verplaatst?

Zelf vandaag met behulp van een co-op partner (via psnprofiles sessie aangemaakt, werkte prima!) far cry 4 op platinum gezet. Dat is al drie platinums dit jaar van games die in mijn backlog stonden 😎.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skaffa schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:42:
@Verwijderd fallout shelter heb ik ook platinum gehaald ooit, zeker een toffe game maar wel erg veel herhaling. Heb jij hem op de ‘eerlijke’ manier gespeeld of de klok van je PlayStation verplaatst.

Zelf vandaag met behulp van een co-op partner (via psnprofiles sessie aangemaakt, werkte prima!) far cry 4 op platinum gezet. Dat is al drie platinums dit jaar van games die in mijn backlog stonden 😎.
Nah, ik hou er niet zo van om zulke technieken te gebruiken of glitches die de game kapot maken.
Duplication glitches of kleine dingen die in de game zitten, prima.
(Bijvoorbeeld duplication glitch in dying light of fallout 4)
Maar niet dingen zoals.
(Creative glitch in minecraft of de kloktechniek in shelter)

Ik had nog €25 im mijn ps store wallet staan en heb daar wat pets van gekocht en had het geluk dat ik de x3 objective dogmeat kreeg in mijn eerste €4.
Van de rest heb ik een zooi nuka cola's gehaald zodat ik niet hoef te wachten voor quests.

Eerste 3 lunchboxes als reward voor ps plus kreeg ik ook nog eens 3 legendary chars waardoor de quests ook een breeze waren. :)

(By the way... mijn opmerking over glitches is niet negatief bedoeld mocht iemand zich aangesproken voelen. Ieder zijn eigen manier van spelen, en daar is niets mis mee :) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
@just ik heb fallout 3 met console commands (op pc dus) uitgespeeld. Dat is na Paw Patrol mijn brakste 100%. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Exactor it schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 23:10:
@just ik heb fallout 3 met console commands (op pc dus) uitgespeeld. Dat is na Paw Patrol mijn brakste 100%. :)
Fallout 3 zelf is zelf glitchy en kapot.
Dus, vuur met vuur bestrijden. :)

Wil zelf al tijden fallout 3 op de PS3 weer spelen, maar alleen al terug denken aan al de crashes jaren geleden... vooral de DLC.
Om maar niet te spreken over New Vegas |:(

Edit :
Trouwens, mijn excuses mocht mijn Nederlands niet meer zo 100% kloppen op dit thread.
Ik communiceer al jaren 99% alleen in het Engels voor mijn werk, dus mijn Nederlands begint een klein beetje te vervagen en vertrouw dan ook voornamelijk op auto-correct. :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2022 23:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skaffa
Moest laatst nog 1 trofee van de gun runners Arsenal dlc bij new Vegas halen om New Vegas op 100% te zetten maar dit heb ik letterlijk 5 jaar na het halen van platinum pas gehaald. De truc is je savegame niet te groot te maken maar het werkt alles behalve optimaal. Een rebootje of tig omdat de ps3 vastliep was eerder regel dan uitzondering. Dit geldt overigens voor zowel fallout 3 en new Vegas (& Skyrim op ps3). Ik heb destijds de dlc stuk voor stuk gehaald en dat was te doen.

@Verwijderd je Nederlands is prima te volgen hoor 😜

[ Voor 5% gewijzigd door skaffa op 14-01-2022 23:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 23:13:
[...]

Fallout 3 zelf is zelf glitchy en kapot.
Dus, vuur met vuur bestrijden. :)

Wil zelf al tijden fallout 3 op de PS3 weer spelen, maar alleen al terug denken aan al de crashes jaren geleden... vooral de DLC.
Om maar niet te spreken over New Vegas |:(

Edit :
Trouwens, mijn excuses mocht mijn Nederlands niet meer zo 100% kloppen op dit thread.
Ik communiceer al jaren 99% alleen in het Engels voor mijn werk, dus mijn Nederlands begint een klein beetje te vervagen en vertrouw dan ook voornamelijk op auto-correct. :P
Als Brit die al jaren in NL woont kan ik zeggen dat Nederlands niet zo moeilijk is. :+

Ik heb fallout 3 een keer of 3 proberen te spelen op de 360. Eén keer snapte ik na een korte pauze niet meer wat ik deed en ging ik weer Black Ops doen. De tweede en derde keer glitchte mijn save na een uur of twintig. Ik vond het daarom wel prima om vijf minuten te typen in een console. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Over glitches gesproken, @jamsi heeft het al eerder voorzichtig aangekaart, maar wat vinden we van (min of meer bewezen) cheating of dubieuze trophies? En waar ligt die grens?

Om een concreet voorbeeld te noemen: onze nummer 1 (@Gregory76) heeft volgens mij (maar correct me vooral if I'm wrong) een ban van PSNprofiles (omdat je in het profiel geen ranking meer hebt) ook wat twijfelachtig qua trophies. Zo zie ik op de eerste pagina van dat profiel 2 x 6 platinum trophies van hetzelfde spel (uit verschillende regio's) van in totaal in minder dan een uur behaald.

Overigens, even voor de duidelijkheid: ik ben ook niet helemaal clean vind ik zelf (met My Name Is Mayo als dieptepunt, maar ook van die flutgames waar je in 15 minuten platinum haalt) en ik hoef echt zéker niet de lijst aan te voeren (ik word binnenkort toch wel ingehaald vrees ik), maar is "gerankt zijn bij PSNprofiles" een voorwaarde of maakt het geen drol uit hoe je die trophies haalt, ALS je ze maar haalt? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 15:49:
Over glitches gesproken, @jamsi heeft het al eerder voorzichtig aangekaart, maar wat vinden we van (min of meer bewezen) cheating of dubieuze trophies? En waar ligt die grens?

Om een concreet voorbeeld te noemen: onze nummer 1 (@Gregory76) heeft volgens mij (maar correct me vooral if I'm wrong) een ban van PSNprofiles (omdat je in het profiel geen ranking meer hebt) ook wat twijfelachtig qua trophies. Zo zie ik op de eerste pagina van dat profiel 2 x 6 platinum trophies van hetzelfde spel (uit verschillende regio's) van in totaal in minder dan een uur behaald.

Overigens, even voor de duidelijkheid: ik ben ook niet helemaal clean vind ik zelf (met My Name Is Mayo als dieptepunt, maar ook van die flutgames waar je in 15 minuten platinum haalt) en ik hoef echt zéker niet de lijst aan te voeren (ik word binnenkort toch wel ingehaald vrees ik), maar is "gerankt zijn bij PSNprofiles" een voorwaarde of maakt het geen drol uit hoe je die trophies haalt, ALS je ze maar haalt? ;)
Die kleine games waar je binnen 15 minuten een platinum haalt is wat flauw. Maar ze staan gewoon in de store, dus eigenlijk is dat geen cheaten. Psnprofiles heeft volgens mij wel een duidelijk beeld over wanneer er wel gecheat wordt, je krijgt niet zomaar een ban. Of ja, je telt niet meer mee in de landelijke ranking.

Voor mijzelf wil ik de platinum zonder cheaten halen. Ook ik heb wel eens een game gekocht en een platinum gehaald die max een uur in beslag neemt. Maar dat noem ik niet echt cheaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jamsi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 16:54
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:07:
[...]

Die kleine games waar je binnen 15 minuten een platinum haalt is wat flauw. Maar ze staan gewoon in de store, dus eigenlijk is dat geen cheaten. Psnprofiles heeft volgens mij wel een duidelijk beeld over wanneer er wel gecheat wordt, je krijgt niet zomaar een ban. Of ja, je telt niet meer mee in de landelijke ranking.

Voor mijzelf wil ik de platinum zonder cheaten halen. Ook ik heb wel eens een game gekocht en een platinum gehaald die max een uur in beslag neemt. Maar dat noem ik niet echt cheaten.
Klopt en eens - er is zelfs een soort industrie voor, games die vooral goed verkopen vanwege een makkelijke platinum. Daar hoef je niet voor te cheaten, de games zijn gewoon niet langer of de platinum wordt lang voor het eind van de game al uitgedeeld. Ik heb er zelf ook een hoop - meestal weinig tijd voor lange games, dus dan speel ik iets waarmee ik in een uur of twee klaar ben. Je ziet op psnprofiles overigens ook veel mensen die die games dan kopen voor meerdere regio's, want dan gaat het natuurlijk snel.

Daar krijg je geen ban voor en je wordt er ook niet voor uit de rankings gehaald - in de top van de rankings doet letterlijk iedereen dit, als ik even snel kijk. Waar je wél voor uit de rankings wordt gehaald is wanneer het behalen van trophies dubieus is, bijvoorbeeld het halen van een online trophy terwijl de servers uit de lucht zijn of het halen van een complete set trophies binnen een paar seconden. Die accounts worden geflagd en uit de rankings gehaald.

Dat van die online server vereist wat onderzoek, maar of iemand trophies hackt en een hele set binnen harkt binnen een minuut kun je snel genoeg ziet en zegt ook voldoende natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet meer echt een recht van spreken na zo lange tijd afwezigheid.
Maar ik weet wel dat ik deze 2 regels destijds heb geplaatst toen ik dit topic jaren geleden overnam.

- Voormalige trophy/achievement cheaters mogen opgenomen worden in de Ranglijst, maar kunnen niet in de top 3 terecht komen.
- Gamers die op dit moment cheaten worden niet in de lijst opgenomen, gamers die al in de lijst staan en cheaten worden verwijderd.

Dus als de betreffende persoon echt cheat, dan heb ik er geen probleem mee dat deze uit de lijst word verwijderd.
Maar, ik vind wel dat we deze persoon de kans moeten geven om zijn onschuld te bewijzen.
Dus, @Gregory76 :)

Wat betreft de Mayo games, of de games waar je maar een paar minuten voor hoeft te spelen voor een platinum.
Het is niet echt mijn ding, maar er is helemaal niets verkeerds aan.
Het zelfde geld voor een game op de PS4 spelen, and dan de save laden op de PS5 voor een instant platinum.
Ook niet mijn ding, maar genoeg mensen die dit doen en helemaal niets verkeerd aan.

Het zegt alleen maar hoever een persoon gaat voor trophies. :+

De mensen op de hoogste plekken op Profiles zijn voornamelijk ook alleen maar mensen die 5 minutes platinum games spelen en de echte trophy whores.

En op dit thread zijn toch voornamelijk
- Trophy enthusiasts (Gamers die spelen wat ze willen en zoveel mogelijk trophies willen halen en zo nu en dan een game spelen die ze normaliter nooit zouden spelen, alleen voor de trophies)
- Completionists (Gamers die sowieso al ervan houden om hun games 100% uit te spelen en dat ook met trophies doen, maar alleen games spelen die ze echt willen spelen)

De waarde van Achievements and Trophies is de laatste jaren dan ook hard achteruit gegaan door al die instant platinum games.
Nu gaat het mij gewoon meer om persoonlijke doelstellingen en plezier.
En, op sites zoals dit... is het allemaal nog wel eerlijk en leuk. :)
En ik merk ook sinds ik terug ben dat ik langzamer hand ook weer steeds meer plezier in trophies behalen krijg. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik wel leuk vind is om hele zeldzame trophies te halen. Die bijna niemand op psnprofiles heeft. Je kan in het overzicht ook zien wat je meest zeldzame trophies zijn. Blijkbaar zijn die van mij bijna allemaal van hele oude fifa games:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CEN0WxLqNAk_8urM7y_HaVt2HT4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2LlaYPZ6XlPjIu6DsZnwK0rJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:30:
Wat ik wel leuk vind is om hele zeldzame trophies te halen. Die bijna niemand op psnprofiles heeft. Je kan in het overzicht ook zien wat je meest zeldzame trophies zijn. Blijkbaar zijn die van mij bijna allemaal van hele oude fifa games:

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ej5sOcUr2NP4B9WtTLZlfjHYNek=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/q9q4lAiH5F1xnx5j9yFKrArd.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Leuk idee! En ben het helemaal met jullie eens qua wat wel en niet cheaten is. Laten we even wachten op onze nummer 1, misschien heeft hij een goed verhaal! ;)

Hier mijn rare ones (volgens mij heb ik die hoogste gehaald tijdens zo'n challenge, toch, @Verwijderd?). Die bovenste game is echt gruwelijk buggy, vandaar dat percentage. De Worms platinum ben ik dan wel weer trots op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Xm_qSeY-bluhbWnF1diuTDTZx8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5PZbNVThLglw4R5yskmr48cM.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:59:
Leuk idee! En ben het helemaal met jullie eens qua wat wel en niet cheaten is. Laten we even wachten op onze nummer 1, misschien heeft hij een goed verhaal! ;)

Hier mijn rare ones (volgens mij heb ik die hoogste gehaald tijdens zo'n challenge, toch, @Verwijderd?). Die bovenste game is echt gruwelijk buggy, vandaar dat percentage. De Worms platinum ben ik dan wel weer trots op.

[Afbeelding]
Oh ja, de challenges die ik een tijdje op dit forum hield met PSN Cards als prijs. :D
Dat was altijd wel leuk, en er deden altijd wel genoeg mensen aan mee.

Misschien dat ik dat dit jaar nog een keertje 1-malig kan organiseren.
Ik meen me te herinneren dat er best wel wat tijd in ging zitten. :+

Of misschien een game spelen en als doel hem op platinum te halen als een groep samen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2022 17:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:30:
Wat ik wel leuk vind is om hele zeldzame trophies te halen.
Allemaal in racegames hier :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BDBODWTbGHPU-7iVCTJMtze-sMc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GkAv1gITNBCWYsy0IrVpnOnP.jpg?f=user_large

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat hoop ik dat Gran Turismo 7 een mooie trophy lijst krijgt.

Alles weer op goud behalen. (inclusief Licenses)
Alle endurance races voltooien.
Alle SP Auto's in bezit hebben.

Helaas ben ik bang dat het volgegooid gaat worden met MP trophies.
De exacte reden waarom ik nooit aan GT Sport ben begonnen.
Racegames... Ben er een groot fan van.
On-line racen... nope. :P Te vaak uit een race geknikkerd door beukers en griefers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik hoop het je hopen :)
Voor de fans van de oudere GT's zou het leuk zijn als dit weer een game wordt met de focus op single player. En gezien deze GT weer een nummer krijgt denk ik dat het wel goed komt.

*voor Kiwi is het om het even, die heeft zowel GT5 als GT Sport platinum :P

Zonet begonnen aan Shadow of the Colossus en één trophy gehaald. Daar blijft het bij, de controls zitten me teveel in de weg...

[ Voor 34% gewijzigd door Superkiwi op 15-01-2022 18:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Superkiwi schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:22:
Voor de fans van de oudere GT's zou het leuk zijn als dit weer een game wordt met de focus op single player. En gezien deze GT weer een nummer krijgt denk ik dat het wel goed komt.

Gran Turismo 6 had ook een nummer, maar deze was toch wel ietwat teleurstellend vergeleken met 5. :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Superkiwi schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:22:

Zonet begonnen aan Shadow of the Colossus en één trophy gehaald. Daar blijft het bij, de controls zitten me teveel in de weg...
Gt sport platinum? Dat is echt een enorme prestatie volgens mij. Helemaal die gouden trophies.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn top 5:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pDTOdwXx-qIRPcdtR6PUCDZJxlY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dNLAXU104XNslF1bM1zY2QBU.png?f=user_large

Cheaten voor trofeeën is niet ok in mijn opinie en dan hoor je helemaal niet in een top lijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skaffa
Merk aan mezelf dat ik meerdere fases heb in het trophyhunten. In het verleden een periode gehad waar ik de rakalaika games had ontdekt en een berg schaamteloze platinums heb gehaald. Ik kocht toen ook alles wat los en vast zat en heb daardoor een gigantische backlog opgebouwd. Op dit moment zit ik meer in een completionist fase waarin ik mijn completion rate omhoog wil helpen. Met mijn gigantische backlog heb ik dus genoeg te doen en af te maken en daar vermaak ik mezelf voor nu mee, heb slechts drie ultra rares dus dit zou als het goed is ook meer moeten worden daardoor 😜

Wat betreft cheaten: dit is mijn inziens vooral jezelf in de maling nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door skaffa op 15-01-2022 19:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

skaffa schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 19:44:
Merk aan mezelf dat ik meerdere fases heb in het trophyhunten. In het verleden een periode gehad waar ik de rakalaika games had ontdekt en een berg schaamteloze platinums heb gehaald. Ik kocht toen ook alles wat los en vast zat en heb daardoor een gigantische backlog opgebouwd. Op dit moment zit ik meer in een completionist fase waarin ik mijn completion rate omhoog wil helpen. Met mijn gigantische backlog heb ik dus genoeg te doen en af te maken en daar vermaak ik mezelf voor nu mee, heb slechts drie ultra rares dus dit zou als het goed is ook meer moeten worden daardoor 😜

Wat betreft cheaten: dit is mijn inziens vooral jezelf in de maling nemen.
Ik klik op je link en ik zie bovenaan 2 platinums in 5 minuten gehaald. Dus je zit nu nog wel in die eerstgenoemde schaamteloze fase...? :P :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• peto84
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:05
Mijn top 5:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AdEoKvi_Rw_8nJLEk1dE7BOa38w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7YN9uhXtdFOCRb0FJqMggosJ.jpg?f=user_large

Nu bezig met de laatste paar missies in GTA3 DE. Dan op naar Far Cry 6, hoop er nog op tijd klaar te zijn voor Horizon volgende maand.

psnprofiles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skaffa
spaceboy schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:45:
[...]

Ik klik op je link en ik zie bovenaan 2 platinums in 5 minuten gehaald. Dus je zit nu nog wel in die eerstgenoemde schaamteloze fase...? :P :P
Als je goed kijkt zie je dat het geen platinums zijn 😜. Deze stonden nog in mijn backlog en als je in mijn trophy log kijkt zie je dat ik daarvoor drie niet afgeronde games op platinum heb gezet 😉. Neemt niet weg dat deze twee 100% titels behoorlijk kansloos voelde 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:45:
[...]

5 Minuten... dan ben ik vaak nog bezig met de instellingen.
Tenzij het een RPG met character creation is, dan ben ik wel 5 uur zoet voordat ik een game start. :P

Mijn snelste platinum op dit moment is.

- South Park : The Fractured But Whole
2 dagen en 32 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:27

Gregory76

Sony PlayStation freak

Ik ben inmiddels niet helemaal schoon meer. :) Dat klopt helemaal. Haal mij maar van de lijst. Begrijpelijk.

Ik heb inderdaad ook veel trophies van dezelfde game maar dan uit verschillende regio's, maar daarvan zijn de meeste volgens mij gewoon legit, al zijn het wel van die easy trophies (visual novels) van een paar minuten.

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Gregory76 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 23:27:
[...]

Ik ben inmiddels niet helemaal schoon meer. :) Dat klopt helemaal. Haal mij maar van de lijst. Begrijpelijk.

Ik heb inderdaad ook veel trophies van dezelfde game maar dan uit verschillende regio's, maar daarvan zijn de meeste volgens mij gewoon legit, al zijn het wel van die easy trophies (visual novels) van een paar minuten.
Ergens vind ik het ook een beetje gemeen, we willen inclusief zijn in 2022 natuurlijk. 8) Maar, heb je nog een bepaald doel met deze manier van trophy hunten? Heb je dan nog plezier in het gamen? Ik klink nu als een moraalridder die jou wel even de les leest, maar ik begrijp het echt goed hoor, ik heb ook een beste lading Ratalaika's in m'n lijst staan (niet gecheat, wel super-easy), maar uiteindelijke vóelen die toch minder lekker. Ik heb eind vorig jaar Gravegard Keeper compleet opnieuw gespeeld (60+ uur denk ik) omdat ik 1 glitched trophy nog niet had. Maar die pop van die platinum voel ik nú nog steeds in m'n botten. Terwijl ik bij zo'n Ratalaika juist met schaamte om me heen keek of de buren niet naar binnen konden kijken. :D

Maar goed, dat ík het goede voornemen heb om dat soort games aan me voorbij te laten gaan wil niet zeggen dat jij het moet doen. :P Thanks voor je reactie in elk geval, bij de volgende update knallen we je er wel uit (ik moet er mentaal dan ook nog even aan wennen dat ik op de eerste plek kom, it takes time). :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Topicstarter
peto84 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:56:
Mijn top 5:

[Afbeelding]

Nu bezig met de laatste paar missies in GTA3 DE. Dan op naar Far Cry 6, hoop er nog op tijd klaar te zijn voor Horizon volgende maand.
What the ...? :+ Dat is een van de weinige die ik nog mis voor Cities Skylines. Verder bestaat mijn 'rarest' alleen maar uit dat spel (en Killzone).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6jbQxxILogo0nrkRgPRW1rAS9ns=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IkBa27hrugK3TP0vgqQ40e2V.png?f=user_large
Als ik zou willen, zou ik Killzone (met een beetje inzet) nog best Platinum kunnen halen. Ben een tijd terug begonnen met de MP (of eigenlijk botted MP) en ben daar een heel eind mee gekomen! Maar het is best wel een grind...

Het meest trots ben ik op mijn Rayman Legends Platinum! Het was geen moeilijke game, maar vereiste wel wat inzet voor de MP trophies. Ik heb een maand of 2 (misschien iets langer) elke dag de online challenge gedaan (zo ver al mogelijk komen).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXo9icmj5h0M1jlPAzA_WYLHJmk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L5N4q2Y2je80AeFZykgD5dvG.png?f=fotoalbum_large

Ik heb ondertussen ook weten te vinden wat mijn completion % per jaar is (op 1 januari) en dan helemaal terug naar het allereerste jaar dat ik begon met een PS (eind 2013). Maar dat bespaar ik jullie :9 (mijn getallen vallen lichtelijk hoger uit, omdat PSNP de cijfer afrond tussendoor en dat heb ik niet gedaan):
- 01-01-2022: 69.47% (+ 7,63%)
- 01-01-2021: 61.84% (+ 9,41%)
- 01-01-2020: 52.43%
spaceboy schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:32:
[...]

...ik heb ook een beste lading Ratalaika's in m'n lijst staan (niet gecheat, wel super-easy), maar uiteindelijke vóelen die toch minder lekker. Ik heb eind vorig jaar Gravegard Keeper compleet opnieuw gespeeld (60+ uur denk ik) omdat ik 1 glitched trophy nog niet had. Maar die pop van die platinum voel ik nú nog steeds in m'n botten. Terwijl ik bij zo'n Ratalaika juist met schaamte om me heen keek of de buren niet naar binnen konden kijken. :D
Reed Remastered was ook zo een! Platinum ploppen binnen 2 uur, voelde ik mij voldaan? Nee (oeps).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gregory76 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 23:27:
[...]
Wat mij betreft niet nodig hoor.

Wat maakt het eigenlijk ook uit?
Het is niet alsof er prijzen aan de ranglijst hangen, het is alleen maar om te zien hoeveel trophies iemand heeft.
Sommige lui spelen enkel AAA gams en zien zelfs kleinere games als TellTale games als te simpel.
Ik kan me er niet druk om maken als iemand veel simpele platinums heeft, als zij dat willen moeten ze dat lekker doen toch.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2HiI_ILMTFauKQsQJWghg0FiQY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LG62HwlaLBAODmj35DR4ym38.jpg?f=user_large
Dit is mijn overzicht van rare trophies. Die platinum van Guitar Hero heb ik ook nog als 3e van de wereld gehaald. (op psnprofiles in ieder geval). Heb je verder niks aan, maar staat wel leuk. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Raem schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:16:
Die platinum van Guitar Hero heb ik ook nog als 3e van de wereld gehaald.
Weet jij nog wie er in 1997 3e werd in de Tour de France? Of op Wimbledon? Precies.
Alleen eerste telt, de rest wordt vergeten.
:+

Nee serieus, hele nette prestatie Raem _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 17-01-2022 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

spaceboy schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:32:
[...]

Ergens vind ik het ook een beetje gemeen, we willen inclusief zijn in 2022 natuurlijk. 8) Maar, heb je nog een bepaald doel met deze manier van trophy hunten? Heb je dan nog plezier in het gamen? Ik klink nu als een moraalridder die jou wel even de les leest, maar ik begrijp het echt goed hoor, ik heb ook een beste lading Ratalaika's in m'n lijst staan (niet gecheat, wel super-easy), maar uiteindelijke vóelen die toch minder lekker. Ik heb eind vorig jaar Gravegard Keeper compleet opnieuw gespeeld (60+ uur denk ik) omdat ik 1 glitched trophy nog niet had. Maar die pop van die platinum voel ik nú nog steeds in m'n botten. Terwijl ik bij zo'n Ratalaika juist met schaamte om me heen keek of de buren niet naar binnen konden kijken. :D

Maar goed, dat ík het goede voornemen heb om dat soort games aan me voorbij te laten gaan wil niet zeggen dat jij het moet doen. :P Thanks voor je reactie in elk geval, bij de volgende update knallen we je er wel uit (ik moet er mentaal dan ook nog even aan wennen dat ik op de eerste plek kom, it takes time). :)
Ik heb er geen enkel probleem mee hoor. Ik zie jou ook niet als moraalridder, hooguit in de goede zin van het woord. Regels zijn regels. Simple as that.

Ik voel zelf geen enkele 'trots' (noch schaamte!) bij het halen van (easy) Trophies. Er zijn veel Trophy hunters die het echt vreselijk serieus nemen (en bijv. alles van Ratalaika shamen), maar dat zal mij een worst wezen. Ik wil dat nummertje gewoon lekker hoog, zonder een PSN ban te krijgen :P Vind ik gewoon leuk. Soms doe ik er ook maanden niks aan en soms heb ik de 'behoefte' het nummertje weer wat te boosten en dan doe ik dat.
Mijn game plezier staat los van de trophies. Ik speel gewoon wat ik leuk vind, wanneer ik dat leuk vind. De ene keer is dat dagen achter elkaar TLOU2, de andere keer 10 Ratalaika trophies :9

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Superkiwi schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:29:
[...]

Weet jij nog wie er in 1997 3e werd in de Tour de France? Of op Wimbledon? Precies.
Alleen eerste telt, de rest wordt vergeten.
:+

Nee serieus, hele nette prestatie Raem _/-\o_
Haha, ik zag dat ik bij Truetrophies op plek 2 sta. Dus misschien ook wel ergens op plek 1. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raem schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:50:
[...]

Haha, ik zag dat ik bij Truetrophies op plek 2 sta. Dus misschien ook wel ergens op plek 1. :+
De Tour de France winnaar van '97 zat aan de doping dus voor mij ben jij nummer 1 d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamsi
Superkiwi schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:54:
[...]

De Tour de France winnaar van '97 zat aan de doping dus voor mij ben jij nummer 1 d:)b
De nummers 2 en 3 toch ook? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Superkiwi schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:14:
[...]

Wat mij betreft niet nodig hoor.

Wat maakt het eigenlijk ook uit?
Het is niet alsof er prijzen aan de ranglijst hangen, het is alleen maar om te zien hoeveel trophies iemand heeft.
Sommige lui spelen enkel AAA gams en zien zelfs kleinere games als TellTale games als te simpel.
Ik kan me er niet druk om maken als iemand veel simpele platinums heeft, als zij dat willen moeten ze dat lekker doen toch.
Ik denk dat niemand issues heeft met het feit dat Greg makkelijke games heeft gespeeld, of dat wie dan ook dat doet.
Zoals jij al zegt, iedereen zijn eigen manier van spelen en daar is niets mis mee.

Maar het gaat meer om het volgende.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdt02E1w07m6bZXvXG0disB-29M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IWALHNMMVT0amq8d4hevPGJr.png?f=fotoalbum_large

En dat riekt toch heel erg naar save game cheaten of trophy's unlocken met een programma, en waarschijnlijk ook de reden waarom die van de PSN Profiles leaderbord is verwijderd.

Nou ben ik het helemaal eens dat we iedereen in zijn waarde moeten laten, en dat het maar een "spelletje" is.
Maar aan de andere kant heb ik deze regels jaren geleden opgesteld op de O.P
- Voormalige trophy/achievement cheaters mogen opgenomen worden in de Ranglijst, maar kunnen niet in de top 3 terecht komen.
- Gamers die op dit moment cheaten worden niet in de lijst opgenomen, gamers die al in de lijst staan en cheaten worden verwijderd.

Niet alleen is het oneerlijk tegenover de mensen die de lijst wel serieus nemen, maar het zendt ook de verkeerde boodschap naar mensen die eventueel de lijst willen joinen en zien dat op Nr.1 een cheater staat waar we niets tegen doen.

En in mijn mening zijn regels regels.
Maar zoals al eerder gezegd, ik ben te lang weg geweest van dit thread dus mijn mening heeft geen enkele waarde. :)

Misschien dat er nagedacht kan worden over een alternatieve oplossing.
Bijvoorbeeld Greg permanent buiten de top 10 plaatsen zodat die nog steeds mee doet, maar de mensen die eerlijk spelen nog steeds een eerlijke competitie kunnen hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn mening:

Gefeliciteerd @spaceboy met de nieuwe nummer 1 positie als je niet gecheat hebt tenminste, maar dat verwacht ik niet.

@Gregory76 Buiten de top 10 met cheater achter zijn naam.

Mee eens mensen en topicstarters?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:04:
Mijn mening:

Gefeliciteerd @spaceboy met de nieuwe nummer 1 positie als je niet gecheat hebt tenminste, maar dat verwacht ik niet.

Haal mij er maar helemaal uit. Lijkt mij beter. Op welke positie 'buiten de top 10' zou je mij anders moeten plaatsen? Is niet handig denk ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jamsi
Mijn mening:

Maar dan krijg je een soort 'wall of shame' plekje op de ranking, dat voelt ook niet lekker om daar op te staan, lijkt me.

Ik stelde eerder voor om een ranking op psnprofiles verplicht te maken door daar op te sorteren. Dan val je vanzelf uit de rankings hier als je hem daar verliest, om wat voor reden dan ook. Dan hoef je hier ook geen discussie te hebben over waarom wel of niet in de lijst - 'psnprofiles lost het op', als het ware.

Je kan dan altijd nog een tweede lijst "zonder ranking" maken. Staat wat aardiger dan 'de cheaters-lijst', maar of het veel toevoegt.... daar kan een ander beter over oordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jamsi
Gregory76 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:08:
[...]

Haal mij er maar helemaal uit. Lijkt mij beter. Op welke positie 'buiten de top 10' zou je mij anders moeten plaatsen? Is niet handig denk ik.
Eens - dan sta je voor altijd 11e, en gaat hetzelfde argument weer op ten aanzien van de nummer 12. De huidige regel "kan niet in de top 3 komen" is om dezelfde reden wat arbitrair - dan doe je hetzelfde met de nummer 4.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 10:59
Ik kan volgens mij op de Xbox geen mooi overzichtje maken van de ultra rare achievements, maar wel via TA een overzichtje van de achievements met de hoogste TA ratio. Dat komt vast wel redelijk overeen met de 'rariteit' van de achievements. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQH3r-TpvsGGtbfibq5Z_Ac2Cok=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EFG8ebvsk3DJThBDi4SNTqSG.png?f=fotoalbum_large

De games die daar hoog in eindigen zijn:
  • Wasteland 3
  • Giana Sisters
  • My friend Pedro
  • Gears Tactics
  • Trials
  • Unravel 2
Bijna allemaal achievements gekoppeld aan moeilijkheidsgraden of anderszins skills gerelateerd. Behalve die van Wasteland 3. Die waren in het begin bugged, waardoor veel mensen die niet meer hebben gehaald volgens mij. Ik ben nadat ze gefixt waren een nieuwe playthrough begonnen want dat is echt een briljante game.

Ik ben verder niet vies van goede walking simulators en grappige point and click games, ook al zijn deze vaak niet uitdagend qua achievements, maar een game spelen puur voor de achievements heb ik ver achter me gelaten. Vind het ook erg jammer dat er met de Ratalaika games en de graphic novels een soort devaluatie is ontstaan in Gamerscore. Hoop dat ze het achievement systeem dan ook eens een keer gaan aanpakken.

Zit nu op 480.000 GS, maar wat ik interessanter vind is de TA score. Die is bij mij net boven de 2, wat best wel oke is vind ik zelf. :)

[ Voor 13% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-01-2022 14:01 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:28:

Zit nu op 480.000 GS, maar wat ik interessanter vind is de TA score. Die is bij mij net boven de 2, wat best wel oke is vind ik zelf. :)
Ik zou de grens op een ratio van 2.05 zetten. Anders geef je mij onbedoeld een compliment met mijn 2.04. :)

Mijn top 5 komt allemaal uit Lonely Mountain Downhill (leuke game trouwens). Nummertje 6 is Giant Crown Master in Monster Hunter World. Mag ook wel na 100 uur zoeken naar de juiste formaat monsters. Wel een briljante game.

Ik ben nu bezig met Celeste. Gemiddelde tijd voor 100% is 8 uur. Maar dat komt door mensen die met assists aan spelen. Ik speel zonder en ga het tienvoudige halen. Super goede platformer maar erg pittig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jamsi schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:54:
[...]

De nummers 2 en 3 toch ook? ;)
Daar heb je een punt.
Ik zal onderzoek naar @Raem instellen; dit riekt naar malafide praktijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Om op eerdere discussie terug te komen:
(online) Trophies boosten met een vriend zou je ook als vorm van cheaten kunnen zien.
Waar leggen we de grens?
Ik vind de oplossing van @jamsi wel een mooie, dan hoeven wij en de topicstarters er hun vingers niet aan te branden.
Onder de streep blijf ik wel bij mijn "wat boeit het eigenlijk?" mening, al snap ik de meningen van de andere kant ook wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superkiwi schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:22:
Om op eerdere discussie terug te komen:
(online) Trophies boosten met een vriend zou je ook als vorm van cheaten kunnen zien.
Waar leggen we de grens?
Ik vind de oplossing van @jamsi wel een mooie, dan hoeven wij en de topicstarters er hun vingers niet aan te branden.
Onder de streep blijf ik wel bij mijn "wat boeit het eigenlijk?" mening, al snap ik de meningen van de andere kant ook wel ;)
Boosten met een vriend is gewoon in de "Norm" van een game.
Je doet nog steeds iets wat mogelijk word gemaakt door de game zelf, alleen dan vaak een stuk sneller.

Externe programma's gebruiken, of je PS4 jailbreaken, of iemand anders zijn save game gebruiken of eigen save games editen door middel van programma's.
Dit is natuurlijk allemaal niet "oke"
En in het geval van externe programma's en Jailbreaks kan het ook nog eens een Sony ban tot gevolg hebben.

Boosten vind ik dan ook niet cheaten, maar een andere vorm van grinden.
Gebruik maken van glitches is niet cheaten, maar gebruik maken van fouten in de software.

Het is hetzelfde voor mij als doen alsof je de marathon heb gelopen, en dan vervolgens gewoon simpelweg een certificaat on-line heb gedownload.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:33:
[...]
Boosten vind ik dan ook niet cheaten, maar een andere vorm van grinden.
Gebruik maken van glitches is niet cheaten, maar gebruik maken van fouten in de software.
Fair point (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie ook niet zo waarom @Gregory76 gecheat zou hebben. Meerdere platinums halen met korte, makkelijke games uit verschillende regio's lijkt mij niet cheaten toch? Zal wel iets met savegames gedaan zijn, maar zolang het zijn eigen legit savegames zijn zie ik het probleem niet.
Wordt nu met PS4 games die een PS5 upgrade krijgen ook heel simpel. Hoef je ook alleen maar je PS4 savegame in te laden en je krijgt automatisch alle trophies voor de PS5 game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:39:
Ik zie ook niet zo waarom @Gregory76 gecheat zou hebben. Meerdere platinums halen met korte, makkelijke games uit verschillende regio's lijkt mij niet cheaten toch? Zal wel iets met savegames gedaan zijn, maar zolang het zijn eigen legit savegames zijn zie ik het probleem niet.
Wordt nu met PS4 games die een PS5 upgrade krijgen ook heel simpel. Hoef je ook alleen maar je PS4 savegame in te laden en je krijgt automatisch alle trophies voor de PS5 game.
Verwijderd in "(PSN/XBL) Het grote Trophy & Achievement topic"

Fifa 13 platinum halen in een minuutje is best wel knap. :P
En Unit 13 staat volgens de guide ook 25+ uurtjes voor en is gedaan in 43 seconden.

Het feit dat Greg is verwijderd van Psprofiles leaderbords betekent dat er bewijs is voor trophy manipulatie.
En bovenstaande games zijn 2 voorbeelden ervan. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:39:
Ik vraag mij alleen af of het zo werkt met vita games. Als je dan een save inlaadt dat je dan alle trophies krijgt inclusief de platinum? Dat lijkt mij niet, helemaal niet bij een game zoals fifa.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ah, dan is er inderdaad wel meer aan de hand. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

Raem schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:53:
Ah, dan is er inderdaad wel meer aan de hand. :P
Dat klopt helemaal O-) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb 'cheaters' nooit begrepen. Wat heb je daar nu aan ? Je weet van jezelf dat het eigenlijk geen prestatie is. In het geval van trophies: is het een soort obsessieve verzameldrang ? Je kan toch bezwaarlijk stellen dat je plezier hebt in het hanteren van allerlei truuks om je statistieken omhoog te trekken. En vooral: je daadwerkelijke achievements komen dan ook in de schaduw te staan van een hoop onzin.

Vooral benieuwd naar @Gregory76 zijn uitleg, uit nieuwsgierigheid. Maar verder hoort hij dan inderdaad niet in onze ranking, vind ik persoonlijk. En wat @jamsi hierboven voorstelt is inderdaad perfect, want het is dan gewoon een objectieve vaststelling of iemand in 'ons' lijstje hoort of niet...

Ivm 'cheaters' moest ik ineens gewoon denken aan de pre-online days. Toen had je zelfs een website waar je gewoon zelf je tijden kon posten van diverse races/challenges van verschillende race-games waaronder Gran Turismo. Enkel de top-10 moest dan ook video-capture submitten om te bewijzen dat hun tijd legit was. Vandaag de dag is zoiets ondenkbaar want zou gewoon totaal om zeep geholpen worden door cheaters en trollers :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Topicstarter
Mijn mening:

Hier gaat mijn voorkeur niet naar uit. Dan is de app om eenvoudig FP bij te werken niet meer werkzaam en vereist het een (toch wel complexe) aanpassing :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

@Gregory76 heeft een aantal keren aangegeven dat die het geen probleem vind als zijn naam uit de lijst word verwijderd.
Dus, ik zou zeggen dat de kwestie nou wel is opgelost. :)

Ik wil wel mijn complimenten geven voor dat je er gewoon eerlijk over ben Gregory.
Je leest soms onzin verhalen van cheaters op Psprofiles waar menig politici nog wat van zouden kunnen leren.
Dus, dankjewel voor het gewoon toegeven. :)

En ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat je gewoon nog welkom om dit thread blijft om over trophies/achiemevents en andere dingen te babbelen.

Met de volgende update van de lijst zal je eruit worden gehaald.
@spaceboy @Verwijderd @Satom @GRDavies75 :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2022 15:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:48:
@Gregory76 heeft een aantal keren aangegeven dat die het geen probleem vind als zijn naam uit de lijst word verwijderd.
Dus, ik zou zeggen dat de kwestie nou wel is opgelost. :)

Ik wil wel mijn complimenten geven voor dat je er gewoon eerlijk over ben Gregory.
Je leest soms onzin verhalen van cheaters op Psprofiles waar menig politici nog wat van zouden kunnen leren. Dus, dankjewel voor het gewoon toegeven. :)

En ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat je gewoon nog welkom om dit thread blijft om over trophies/achiemevents en andere dingen te babbelen.

Met de volgende update van de lijst zal je eruit worden gehaald.
@ topic starters
Ja joh. Ben je gek. Daar ga ik echt niet moeilijk over doen. Cheaten is cheaten, met welke reden / hoe dan ook.

Ik blijf jullie zeker af en toe nog vervelen hoor. :P Een complete ban hier lijkt mij ook overkill.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Oké, ik heb de startpost aangepast. Welkom mezelf als nummer 1. (treurig dit... soort zelfverheerlijk-edit) :P Is gelijk ook weer een evt. reshuffle (met dank aan de app van @Satom natuurlijk).
Volgens mij moet ik vrij makkelijk zijn in te halen. Op dit moment zijn er minstens 351 mensen in Nederland die al een hogere score hebben... 8)

[ Voor 13% gewijzigd door spaceboy op 17-01-2022 16:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Iedereen een plekje gestegen!
Tijd om @Verwijderd in te halen door wat makkelijke platinums te halen. Maar eens kijken naar Fifa 13 en Unit 13 op de Vita...

Grapje hoor -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
spaceboy schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:08:
Oké, ik heb de startpost aangepast. Welkom mezelf als nummer 1. (treurig dit... soort zelfverheerlijk-edit) :P Is gelijk ook weer een evt. reshuffle (met dank aan de app van @Satom natuurlijk).
Volgens mij moet ik vrij makkelijk zijn in te halen. Op dit moment zijn er minstens 351 mensen in Nederland die al een hogere score hebben... 8)
Van harte :)

Je kunt natuurlijk ook mikken op het inhalen van de Xbox mannen. De nummers 1 en 2 tonen geen 100% base game completions op hun kaartje (dat is vergelijkbaar met een platinum) maar de nummer 3 wel. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exactor it schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:26:
[...]

Je kunt natuurlijk ook mikken op het inhalen van de Xbox mannen. De nummers 1 en 2 tonen geen 100% base game completions op hun kaartje (dat is vergelijkbaar met een platinum) maar de nummer 3 wel. :)
Ik doe bijna niks meer op de Xbox en sta al jaren op zo'n 94.000 GS. Zou eigenlijk weer eens wat erop moeten gaan spelen om die 100k te halen. Is toch wel een mijlpaal dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Topicstarter
spaceboy schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:08:
Ik kom er aan hoor :+ , maar eerst moet ik even wat harder bidden richting RNJezus. Ben de afgelopen maand toch wel het gros van mijn vrije tijd aan het spenderen op de planet Atropos in de game Returnal, maar er staan nog een handjevol "Vind alle collectables in een level"-trophies in de weg voor een platinum, laat die collectables alleen te vinden zijn in bepaalde kamers en daar Returnal grotendeels randomized de levels aanlevert (en sommige kamers een lagere spawnrate hebben), hoewel als je van alle verhalen tussen de regels door leest er ook een bepaalde mate van scripted events aanwezig is, mijn vermoeden is dat ik daar nog niet aan voldoe en ik zet mijn geld in op dat ik wat vaker de eindbazen moet verslaan voordat ik "voldoe".

Maar dat is het gaafste van Returnal, naast dat het weer een toppertje is uit de stal van Housemarque, het feit dat je zoveel verschillende verhalen hoort en iedereen z'n eigen High's & Low's heeft qua gameplay. Iedereen heeft z'n eigen voor en afkeuren qua wapens, iedereen heeft voor- en afkeuren welke eindbaas het moeilijkst is dan wel een eitje is. Enige vaste tendens is dat 1 biome wel als het lastigste wordt ervaren, maar wat een gave ervaring. Housemarque heeft weer een mooie balans gevonden in de keuzes die het spel je voordraagt. Er is een hoge mate van high risk, high reward, maar beloont ook om voorzichter aan te
doen. Met elk tof moment zal het spel je ook een paar keer in het gezicht schoppen. En toch over het algemeen (of bijna altijd) is doodgaan voornamelijk je eigen schuld. Pittig, maar als je dan verder komt en / of als je er in beter wordt is het spel zo bevredigend. Maar voor nu genoeg opgehemel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
[...]

386 completions :P maar daar zitten ook de oudere xbox live arcade games in :) Ben pas echt vanaf de Xbox One aan het “completionen” geslagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5xMfgyzGtin7E2W1fg5pvI6eLM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/H5Sdy5JVdbUsnbtuoiq2bqVe.jpg?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-01-2022 16:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:10
Ik (#30 in de lijst) kom mij ook weer eens hier melden na een lange afwezigheid in dit topic.

Het Trophy hunten is er de afgelopen tijd behoorlijk afgesleten omdat ik merkte aan mijzelf dat het een missie op zich begon te worden om een 100% / Platinum te scoren, waardoor ik bewust bepaalde games links liet liggen omdat ik mijn lijst niet wilde vervuilen....

Dat heb ik helemaal losgelaten en sindsdien heb ik weer veel meer plezier in het gamen zelf. Nadeel is alleen tijd om te gamen...... Maar goed, volgens mij hebben meer dat probleem.

In 2021 heb ik daardoor welgeteld 1 spel op platinum gezet. "Stellaris". Enorm leuke game voor de strategy mensen onder ons. De rest is gewoon begonnen om het verhaal te spelen.

Bijv, ben ik ook begonnen met het doorlopen van de Uncharted serie die had ik hiervoor nog nooit gespeeld en dat is dood zonde. Inmiddels aangekomen in de derde in de reeks die ik ook netjes zal "uitspelen". Evenals nummertje vier doorlopen. Tot op heden vermakelijke games. Maar absoluut niet mijn tijd waardig om op platinum te zetten ;-)

Wel heb ik nog twee games die ik graag op platinum zet.

1. Farming Simulator 22 - Briljante game.... Voor mij dan, zal voor vele niets zijn, maar zal nog de nodige uurtjes kosten om "legit" de game op platinum te zetten zonder goverment bordjes ;-)
2. Railway Empire - Is een long term platinum waar ik nog wel even over doe om alle scenarios te doorlopen. Die zijn soms echt behoorlijk pittig

Verder wil ik ook weer two point hospital opzetten om die missies te doorlopen want dat is toch wel nostalgie naar vroeger met Theme hospital.

Als ik dit alweer lees, denk ik dat 2022 alweer gevuld is en ben bang dat mijn #30 plaatje snel door iemand wordt overgenomen ;-)

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-09 19:51
[...]

Hmm misschien moeten we dat maar wel gaan doen als Xbox'ers. We hebben natuurlijk gamerscore, maar kunnen we ook leuk completed games van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Zitten leuke plannen bij, dat zou de ranglijst flink veranderen! Destijds (met die "challenges" een paar jaar geleden) kwamen dat soort ideetjes ook al langs. Of dat je in een maand de meest zeldzame trophy moet verdienen, etc. Vaak is het wel redelijk bewerkelijk om bij te houden, want ook die completion rate is vrij lastig omhoog te krijgen als je al veel games hebt staan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:43:
Zitten leuke plannen bij, dat zou de ranglijst flink veranderen! Destijds (met die "challenges" een paar jaar geleden) kwamen dat soort ideetjes ook al langs. Of dat je in een maand de meest zeldzame trophy moet verdienen, etc. Vaak is het wel redelijk bewerkelijk om bij te houden, want ook die completion rate is vrij lastig omhoog te krijgen als je al veel games hebt staan.
Ik ben al hard aan het nadenken voor een volgende challenge en heb al een paar leuke ideeën.

Maar als ik het doe, dan wil ik dat iedereen evenveel kans heeft en dat het ook gedaan kan worden tijdens normale game-sessies.

Zal uiteraard niet deze maand gebeuren, maar ik zal iedereen op de hoogte houden.
Dbm12 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:36:
Ik (#30 in de lijst) kom mij ook weer eens hier melden na een lange afwezigheid in dit topic.

Het Trophy hunten is er de afgelopen tijd behoorlijk afgesleten omdat ik merkte aan mijzelf dat het een missie op zich begon te worden om een 100% / Platinum te scoren, waardoor ik bewust bepaalde games links liet liggen omdat ik mijn lijst niet wilde vervuilen....

Dat heb ik helemaal losgelaten en sindsdien heb ik weer veel meer plezier in het gamen zelf. Nadeel is alleen tijd om te gamen...... Maar goed, volgens mij hebben meer dat probleem.

In 2021 heb ik daardoor welgeteld 1 spel op platinum gezet. "Stellaris". Enorm leuke game voor de strategy mensen onder ons. De rest is gewoon begonnen om het verhaal te spelen.

Bijv, ben ik ook begonnen met het doorlopen van de Uncharted serie die had ik hiervoor nog nooit gespeeld en dat is dood zonde. Inmiddels aangekomen in de derde in de reeks die ik ook netjes zal "uitspelen". Evenals nummertje vier doorlopen. Tot op heden vermakelijke games. Maar absoluut niet mijn tijd waardig om op platinum te zetten ;-)

Wel heb ik nog twee games die ik graag op platinum zet.

1. Farming Simulator 22 - Briljante game.... Voor mij dan, zal voor vele niets zijn, maar zal nog de nodige uurtjes kosten om "legit" de game op platinum te zetten zonder goverment bordjes ;-)
2. Railway Empire - Is een long term platinum waar ik nog wel even over doe om alle scenarios te doorlopen. Die zijn soms echt behoorlijk pittig

Verder wil ik ook weer two point hospital opzetten om die missies te doorlopen want dat is toch wel nostalgie naar vroeger met Theme hospital.

Als ik dit alweer lees, denk ik dat 2022 alweer gevuld is en ben bang dat mijn #30 plaatje snel door iemand wordt overgenomen ;-)
Kijkt wie er op #31 staat... Oh... :+ >:)

Het probleem wat jij had is ook precies de reden waarom ik een lange tijd ben gestopt.
Het punt waar gamen begon te draaien om trophies en het meer werk werd dan plezier.

Gewoon lekker doen waar je zin in heb en plezier hebben. :) Daar is gaming voor uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:43:
Dat is inderdaad wel een leuke om een hele zeldzame trophy te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:10
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:50:

Kijkt wie er op #31 staat... Oh... :+ >:)

Het probleem wat jij had is ook precies de reden waarom ik een lange tijd ben gestopt.
Het punt waar gamen begon te draaien om trophies en het meer werk werd dan plezier.

Gewoon lekker doen waar je zin in heb en plezier hebben. :) Daar is gaming voor uiteindelijk.
Haha! Nou ik kijk uit hoor ;-)

Maar inderdaad, het moet geen werk worden. Op een gegeven moment zat ik meer te kijken wat makkelijke games waren om platinum te krijgen dan op basis van waar ik zin in had…. Gelukkig kwam het besef en heb ik nu weer veel plezier om die PS4 aan te zwengelen ;-).

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jamsi
Dbm12 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:22:
[...]

Haha! Nou ik kijk uit hoor ;-)

Maar inderdaad, het moet geen werk worden. Op een gegeven moment zat ik meer te kijken wat makkelijke games waren om platinum te krijgen dan op basis van waar ik zin in had…. Gelukkig kwam het besef en heb ik nu weer veel plezier om die PS4 aan te zwengelen ;-).
Herkenbaar, al haal ik uit korte games vaak ook wel veel plezier. Regelmatig heb je de platinum al binnen het uur, maar maak ik de game toch gewoon af. Kleine indie platformers of puzzel games zijn vaak leuk voor tussendoor, al blinken ze niet uit in lengte of diversiteit van de gameplay.

Ik probeer er dus een beetje selectief mee om te gaan, maar ben zeker ook schuldig aan het versneld doorlopen van een of andere vage visual novel omdat je er een snelle platinum voor krijgt. Maar aan het eind denk ik dan toch te vaak "wat doe ik eigenlijk?" en concludeer ik dat ik me heb laten meeslepen in de jacht naar trophies en ranking-scores. Maar die eerder genoemde ratalaika-titels - daar zaten/zitten nog best leuke indiegames tussen, als je het vergelijkt met games die echt alleen maar voor de trophies ontwikkeld zijn. Voorbeeldje daarvan zijn die recente "ZJ the Ball" games - daar pas ik voor. Dat is echt "betaal een euro en je krijgt een platinum" en daar zit weinig game-plezier aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larrylaffer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-09 21:24
Nou, kijk eens aan. Bijna 2 weken niet kunnen gamen ivm vakantie en vervolgens schiet ik een plek omhoog naar #2. Had ik niet verwacht.

Mijn laatste en tevens snelste platinum was 'We Were Here'. Eigenlijk best leuk om te spelen met een buddy, maar veel te kort en makkelijk. Dit vraagt om meer, misschien toch maar eens gaan kijken naar It Takes Two.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamsi
larrylaffer schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:45:
Nou, kijk eens aan. Bijna 2 weken niet kunnen gamen ivm vakantie en vervolgens schiet ik een plek omhoog naar #2. Had ik niet verwacht.

Mijn laatste en tevens snelste platinum was 'We Were Here'. Eigenlijk best leuk om te spelen met een buddy, maar veel te kort en makkelijk. Dit vraagt om meer, misschien toch maar eens gaan kijken naar It Takes Two.
Volgens mij heb ik nog een bundel met de opvolgers We Were Here Too and We Were Here Together - interesse om te ruilen tegen iets waar je klaar mee bent? Ik zie mezelf er voorlopig niet aan beginnen - co-op met voice werkt niet zo goed terwijl de kids rond rennen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gister begonnen aan Dirt 5, zat gratis bij PS+. Maar niet gezien dat er DLC is uitgekomen en je met de platinum op 60% zit. ;(
Nu maar hopen dat die season pass een keer in de aanbieding komt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larrylaffer
jamsi schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:33:
[...]

Volgens mij heb ik nog een bundel met de opvolgers We Were Here Too and We Were Here Together - interesse om te ruilen tegen iets waar je klaar mee bent? Ik zie mezelf er voorlopig niet aan beginnen - co-op met voice werkt niet zo goed terwijl de kids rond rennen ;)
Ruilen? Gaat dat uberhaupt met digitale content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:39:
Gister begonnen aan Dirt 5, zat gratis bij PS+. Maar niet gezien dat er DLC is uitgekomen en je met de platinum op 60% zit. ;(
En je zit binnen een dag al op die 60%? Of begrijp ik dat verkeerd? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:12:
[...]

En je zit binnen een dag al op die 60%? Of begrijp ik dat verkeerd? ;-)
Hehe, nee dat niet. Ik zag op psnprofiles bij andere die alleen de platinum hadden, dat zij op 60% stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:39:
Niet zo erg als Payday 2 waar als je de platinum heb, dat je nog steeds maar op 21% staat. :P
Of met Minecraft, waar je rond de 25% staat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamsi
larrylaffer schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:32:
[...]

Ruilen? Gaat dat uberhaupt met digitale content?
Yup, zo lang het om vouchers/downloadcodes gaat. Indien niet verzilverd, anders wordt het net als psn tegoed lastig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larrylaffer
jamsi schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:04:
[...]

Yup, zo lang het om vouchers/downloadcodes gaat. Indien niet verzilverd, anders wordt het net als psn tegoed lastig ;)
Ah, op die manier. Maar dat wil zeggen dat ik een schijf moet gaan opsturen voor een spel dat momenteel 10 euro in de store kost. Is me veel teveel gedoe. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamsi
larrylaffer schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:22:
[...]

Ah, op die manier. Maar dat wil zeggen dat ik een schijf moet gaan opsturen voor een spel dat momenteel 10 euro in de store kost. Is me veel teveel gedoe. :P
Da's prima natuurlijk, al kan ruilen tegen digitale content (steam/ps/xbox/nintendo) ook. Het is overigens we were here too én we were here together, allebei de sequels.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Sony heeft weer een pagina gelanceerd waar je je game statistieken kunt bekijken van afgelopen jaar, waaronder trophies.

https://blog.playstation....2021-wrap-up/#sf252909399

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5ypm-2whtNZqVZv3WzeGYPd__w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fW79SvxoPemPRYWvvP5IBrCl.jpg?f=fotoalbum_large
Mijn overzicht van 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:53:
Sony heeft weer een pagina gelanceerd waar je je game statistieken kunt bekijken van afgelopen jaar, waaronder trophies.

https://blog.playstation....2021-wrap-up/#sf252909399

[Afbeelding]
Mijn overzicht van 2021.
Bij mij werkt het niet, krijg elke keer een foutmelding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Weer typisch voor mij als Belg: het rapport dat gegenereerd wordt is in het Frans :p. Gelukkig kan je in de URL gemakkelijk 'fr' door 'nl' vervangen :p.

Toch wat dingen die me verbazen:
* 281u gespeeld, wat wel een pak meer is dan ik zelf dacht.
* Nummer 1 game is blijkbaar GTSport met 76u terwijl ik me nauwelijks kan herinneren wat ik in GTSport gedaan heb vorig jaar :D. Had eigenlijk Ratchet & Clank verwacht, maar die staat 2de met 40u.
* Er zouden 37 PS+ games geweest zijn, waarvan ik er 33 (of 89%) geclaimd heb. Ik dacht al: hoezo, ik claim altijd alles, maar ik vermoed dat het te maken heeft met PS+ games die ik vroeger zelf al gekocht had.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rabotgangster
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 09:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5SCGKukeGNsBXQsIwYwBy_fW0jI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s4xtDwrWxw55Tp3O9a9iHTlF.jpg?f=fotoalbum_large
Langste spel was crash bandicoot 65uur 😂

[IMG]https://card.psnprofiles.com/1/rabotgangster.png[/IMG]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Als je die ook binnen die 65 uur op platinum hebt (neem aan dat je deel 4 bedoeld) doe je het heel goed :) Heb daar 100+ uur in zitten. Wat een geweldige game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel een beetje stom dat je 'beloning' gewoon 4 vaste avatars zijn die niets te maken hebben met de games die jij speelde.

Vraag me overigens af of iedereen muis-en-kaas-puzzels moet oplossen, of dat dat komt omdat ik op dezelfde browser ook eens inlog op de accounts van mijn kinderen :p.

[ Voor 41% gewijzigd door Twixie op 20-01-2022 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij ook Crash Bandicoot 4 met 89 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabotgangster
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 09:30
uchiha tijntje schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:34:
[...]

Als je die ook binnen die 65 uur op platinum hebt (neem aan dat je deel 4 bedoeld) doe je het heel goed :) Heb daar 100+ uur in zitten. Wat een geweldige game.
Ik denk 64u in 2021 🤣

[IMG]https://card.psnprofiles.com/1/rabotgangster.png[/IMG]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn jaren geweest dat ik dit in een maand of zelfs een week haalde. :P
Maar goed, mijn overzicht van 2021.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fCPTssgJUjuACVhgRuBFKdnyjpc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c2QmqUjsLi0MDLrbOMsrRQhH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!
In 2021 vrij weinig gegamed eigenlijk:
16 games gespeeld
4/37 Plus games geclaimed
480 uur gespeeld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Sv2AeweZpwsipQeix7VOFpHliw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F5kWzHxqMaFNc0XXJMSkfdFF.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 105 ... 118 Laatste